Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste
Acties:
  • 35.512 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Het hangt van het type versterker af en het vermogen van je speakers niet te vergeten...

Deze plek is te koop.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Of ik ga sparen voor een Logitech Z5500. Dan is ook alles opgelost :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Laatst online: 20:23
Owkee, al mn huidige speakers zijn aangesloten. Ik heb voor mezelf besloten dat ik, als ik wat aanschaf, ga voor een volledig speakerset, aangezien mn huidige rear speakers ook wel aan vervanging toe zinn :P Een Logitech Z5500 is een setje dat ik wel zie zitten :) Eerst sparen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

lijkt me niet eens zo'n gekke keuze :) you go girl ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHyEstes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 07:34
Hallo,

Ik heb niet alle posts gelezen, ik lees veel over logitech en creative. Heeft iemand ervaring met een van de Ozaki setjes. Op papier ziet het er allemaal wel goed uit maar blijft het daarbij of klinkt het in de praktijk ook nog goed.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

het advies is over het algemeen gewoon te kiezen voor een setje wat jou goed in de oren klinkt, ga dus even een dagje stadden en luisteren... dan moet je er wel uitkomen !

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik zou dus tussen deze twee moeten kiezen

creative 5500 digital ( 99 € )

linkje
logitech x-530 ( 69 € )

linkje

welke zouden jullie kiezen?
Er staat wel een creative soundblaster live! extern voor want moet aan men laptop komen.
of andere suggesties ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 21:41:
oke ik zou dus tussen deze twee moeten kiezen

creative 5500 digital ( 99 € )

linkje
logitech x-530 ( 69 € )

linkje

welke zouden jullie kiezen?
Er staat wel een creative soundblaster live! extern voor want moet aan men laptop komen.
of andere suggesties ???
Nou ik heb zelf een logitech x-530. Bevalt me super. zeker voor die prijs

maar waar wil je hem voor gebruiken gewoon muziek luisteren is die goed genoeg voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral voor muziek en af en toe een film.
Geven die mooi geluid bij het kijken van een film ook, of heeft de bass de overhand bij deze luidsprekers?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:22:
Vooral voor muziek en af en toe een film.
Geven die mooi geluid bij het kijken van een film ook, of heeft de bass de overhand bij deze luidsprekers?

greetz
Is zeker een mooi geluid en de Bass is wel hard maar die kun je zelf instellen met een draaiknop achter op de sub woofer

dit stukje komt uit de best buy guide januarie
Om het geluid van de geluidskaart ten gehore te brengen is eigenlijk een setje speakers nodig. Als het systeem is aangesloten op een tv als media center, dan is er vast ook wel een degelijke versterker voor handen om het systeem op aan te sluiten. Mocht dit niet het geval zijn, dan is er voor onder de 100,- euro volgens verschillende reviews eigenlijk maar één setje dat dan in aanmerking komt: de Logitech X-530. Het geluid is erg goed voor een 5.1-setje van € 56,- . Vooral de bas die uit de kleine subwoofer komt, is erg verrassend.
en daar ben ik het helemaal mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 12:29
Misschien is de T5900 wel iets voor je, front en center speakers zijn voorzien van tweeter, wat je niet vaak ziet bij pc-speakers het geluid is erg helder en duidelijk. De surround geluid is netjes, maar als je meer waard hecht aan bass, dan logitech,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

Ik zit sinds kort op kamers en ik luister muziek via mijn pc, met gewone standaard boxjes, maar dat geluid is echt minimaal.
Ik ben dus op zoek naar een niet te duur speakersetje. Ik speel vrijwel geen spellen, kijk af en toe een film en luister vooral voor muziek.

Wat raden jullie mij aan. Ik ben nogal een leek op dit gebied.
Is het verstandiger om 2e hands een versterker en een paar boxen te kopen, of is een speakersetje voor de pc beter in mijn geval. Het design maakt mij niet zo heel veel uit. Het geluid uiteraard wel!

Mijn kamer is niet zo groot (15-17 m2)

Budget: tot 160 euro. Liefst minder natuurlijk.

Alvast bedankt

Edit: ik heb een soundblaster live 5.1 geluidskaart

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
koop een goeie 2.1 setje,

Altec Lansing MX5021 159 Euro

Goed voor muziek.

Wat bedoel je precies met films, kijk je veel divx/xvid (stereo) of
echt naar dvd's met Dolby Digital en Dts?

Voor het laatste zou ik dan toch wel een 5.1 set kopen. T5900 vond ik wel wat.

Heeft trouwens iemand nog tips hoe ik speakerstands in elkaar kan knutselen. Ik heb hier een aantal
aluminium buizen, maar ik zou niet weten hoe ik verzwaarde poot(jes) kan maken. Lassen kan ik dus niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Chiii op 23-03-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je, daar heb ik wat aan.

Films kijk ik niet veel, en als ik ze kijk dan is het doorgaan DivX.
Het is dus de bedoeling om hem voor de muziek te kopen.
Hoe 'ie daarnaast klinkt voor films en games is bijzaak.

Heeft dus een 5.1 set geen echte meerwaarde qua muziek tov. een 2.1 setje? Omdat je me die AlTec Lansing aanbeveelt voor muziek en niet bijv. de veelgenoemde Logitech Z-5300!

Alvast bedankt.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
Het is eigenlijk wel zonde dat je als je 2.1 zou nemen, geen gebruik maakt van je geluidskaartje. Dus dan zou ik idd de logitech z-5300 nemen. Ze zitten toch beide in dezelfde prijsklasse.

De MX5021 is denk ik kwalitatief beter voor muziek, de 2 medium woofers + 1 tweeters geven echt een heel mooi geluid. Daarnaast zit er ook kleine remote bij, wat ik persoonlijk erg handig vind. Bass gaat mooi diep en laag. En het vermogen is denk ik zat genoeg voor je kamer.

Maar in combinatie met je 5.1 kaartje zou ik dan de logitech z-5300 nemen. Maar persoonlijk vind ik de bass niet de sterkste punt van de z-5300, hij is niet in balans met de mediums en trebles en is iets te ''boomy''. Maar dat is allemaal wat ik ervan vindt, misschien hou jij wel van ''boomy'' bass.

een ander optie, is DDTS-100 decoder van creative in combinatie met T7700, is rond 187 euro. T7700 bij alternate en DDTS-100 bij 4launch. Het is een 7.1 set met dus een externe decoder die je gewoon 5.1 kan aansluiten op je kaart. Wat ik in sommige reviews heb gelezen is dat stereo upmix/neo6 heel erg goed klinkt. Dus een mp3tje door alle 7 speakers + subwoofers.
Op de decoder zit ook gelijk dolby digital/dts dolby digital es dts es/ dolby surround prol II en IIx, het is misschien ook nog eens inverstering in andere apparatuur. Zoals losse dvd speler/playstation2/tv of xbox. Er zitten 3 analoge ingangen, 3 optische ingangen, 1 coaxiale ingangen op. Dus genoeg mogelijkheden.

[ Voor 33% gewijzigd door Chiii op 23-03-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, de afgelopen 2 weken wordt ik dus verscheurd door twijfel over de aanschaf van nieuwe speakers. Uitgangspunten: 5.1 en met wireless afstandsbediening en een voorkeur voor een bekend merk (Creative/Logitech). Draadjes aan een afstandsbediening heb ik nooit begrepen :D

Dat moet niet zo moeilijk zijn, dacht ik. Na wat zoeken, bleek echter dat er niet zo gek veel setjes met wireless ab zijn. Eigenlijk bleven er 2 mogelijkheden over:

- Creative Inspire GD580 (€ 136,53)
- Logitech Z-5500 Digital (€ 283,34)

De laatste is echt slick, vind ik persoonlijk, maar ook erg duur. Reviews zijn erg positief. De eerste is een stuk goedkoper, maar ik kan er niet al teveel info/ervaringen over vinden. Wat ook opvalt, is het verschil in power, de Logitech is vele malen sterker. Aangezien ze beide setjes nergens aangesloten hebben in de winkels hiero, is het ook moeilijk kiezen.

Mijn vraag is eigenlijk: hebben mensen ervaringen met de Creative of de Logitech? Ben op zoek naar iemand die mij de Logitech aanlult :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:49
Ik heb zelf de logitech z5500 en ik verwacht nu mijn derde setje.
De nadelen die ik heb:
Hij ploft veel en hard als er licht in of uitgeschakeld wordt. (een verandering op het stroomnet dus)
De kabel tussen de subwoofer en de pod lijkt niet goed genoeg afgeschermd want af en toe klinkt en een soort van radio uit de subwoofer. Alleen de bass of iets dergelijks.
De subwoofer bromt.

Voordelen:
Van bovenstaande nadelen zul je niet veel merken als je muziek gaat luisteren, maar als je ook films wil kijken dan is dat echt storend tijdens stiltes in de film.
Hij gaat érg hard!

Verder zou ik even in het logitech topic gaan kijken: Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
I-King schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:45:
Ik heb zelf de logitech z5500 en ik verwacht nu mijn derde setje.
De nadelen die ik heb:
Hij ploft veel en hard als er licht in of uitgeschakeld wordt. (een verandering op het stroomnet dus)
De kabel tussen de subwoofer en de pod lijkt niet goed genoeg afgeschermd want af en toe klinkt en een soort van radio uit de subwoofer. Alleen de bass of iets dergelijks.
Laat je eens weten of die ploffen opgelost zijn met een nieuw setje, want hier heb ik ook behoorlijk last van :?
Die niet goed afgeschermde kabel heb ik soms ook last van, maar meestal helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ai brommende geluiden voor 300 euro is natuurlijk niet echt iets waar je op zit te wachten. Zijn er nog mensen die de Creative hebben? Vind het zo gek namelijk. Setje ziet er toch degelijk uit qua mogelijkheden, maar ik kan bijna geen mensen vinden die hem aangeschaft hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
ComBax schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:58:
[...]

Laat je eens weten of die ploffen opgelost zijn met een nieuw setje, want hier heb ik ook behoorlijk last van :?
Die niet goed afgeschermde kabel heb ik soms ook last van, maar meestal helemaal niet.
Daar is het centrale Logitech topic voor.

Kan dit topic niet omgedoopt worden tot 'alternatieven voor logitech sets' topic? Lijkt me nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb een vraag aan de studenten hier. Ik ga namelijk volgend jaar op kamers en zou graag m'n Logitech Z5500 mee willen nemen. Nou produceert dat ding niet geheel toevallig een behoorlijk geluid, is dat acceptabel in een studentenflat? Of krijg ik dan geheid ruzie met de mede(flat)bewoners. Het is natuurlijk makkelijk te zeggen dat dat ding teveel herrie maakt, maar ik vraag me af of de andere flatbewoners (kom waarschijnlijk in een studentenflat) wel stil zijn. Volgens m'n zus is het echt not-done, ik zelf denk dat het nog wel kan. Kennen jullie studenten die op hun kamertje zo'n set hebben of een vergelijkbare?

Dan heb ik het niet over een studentenhuis (hospita), dat is wel eens te komen (of niet). Maar ik kan onmogelijk alle flatbewoners langsgaan om toestemming te vragen 8)7.
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:39:
Ok, de afgelopen 2 weken wordt ik dus verscheurd door twijfel over de aanschaf van nieuwe speakers. Uitgangspunten: 5.1 en met wireless afstandsbediening en een voorkeur voor een bekend merk (Creative/Logitech). Draadjes aan een afstandsbediening heb ik nooit begrepen :D

Dat moet niet zo moeilijk zijn, dacht ik. Na wat zoeken, bleek echter dat er niet zo gek veel setjes met wireless ab zijn. Eigenlijk bleven er 2 mogelijkheden over:

- Creative Inspire GD580 (€ 136,53)
- Logitech Z-5500 Digital (€ 283,34)

De laatste is echt slick, vind ik persoonlijk, maar ook erg duur. Reviews zijn erg positief. De eerste is een stuk goedkoper, maar ik kan er niet al teveel info/ervaringen over vinden. Wat ook opvalt, is het verschil in power, de Logitech is vele malen sterker. Aangezien ze beide setjes nergens aangesloten hebben in de winkels hiero, is het ook moeilijk kiezen.

Mijn vraag is eigenlijk: hebben mensen ervaringen met de Creative of de Logitech? Ben op zoek naar iemand die mij de Logitech aanlult :9~
Ik heb dus de Logitech Z5500.. prima setje, als je 'm eenmaal hebt wil je niks anders meer ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat hangt natuurlijk af van de dikte van de muren, materiaal etc. Probeer het gewoon uit, als het niet door de beugel kan kun je je Z5500 altijd nog mee naar huis nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik zoek al tijden naar een speakersetje voor de pc. Ik hoef geen 5.1 want ik luister voornamelijk muziek (vooral mp3 en af en toe een cd).
2.1 is dus voldoende.

Nu viel mijn keuze op de logitech Z-2300, en ik was al van plan om hem te bestellen hoewel ik hem te duur vind.
Nu zocht ik op cool-prices.nl en zag ik dat ik gewoonweg op die site het duurste 2.1 setje heb. Nu vraag ik mij af. Is het wel nodig om zo een duur setje aan te schaffen. Kan ik niet met minder af, en welk setje raden jullie mij aan.

Ik heb echt al weken gezocht op alle mogelijke fora, maar ik kom er niet uit.

Alvast bedankt.

P.s. Ik zit op kamers en heb een tamelijk lage kamer van zo'n 15m2. Ik heb een soundblaster Live 5.1 geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer het nog eens. Ik wil niet opgeduldig over komen ;) maar ik ben bezig met een 2e hands altec 2100 setje, en heb gemaild voor wat meer info.
Er is nog niks concreets dus alle tips enzo zijn meer dan welkom.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 10:30:
Hey,

Ik zoek al tijden naar een speakersetje voor de pc. Ik hoef geen 5.1 want ik luister voornamelijk muziek (vooral mp3 en af en toe een cd).
2.1 is dus voldoende.
Als je vooral naar muziek luistert koop dan een gewone versterker en 2 speakers. Hoe je het ook draait of keert alle 2.1 systemen hebben moeite met middentonen. Als je dan toch perse een PC-speakerset wil koop dan een normale (zonder sub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op dit gebied echt een ubern00b!

Ik wil er liever niet zo veel geld aan uitgeven, en als ik aan ene versterker en speaker ga dan wordt het denk ik al snel duur.
Raad je me een bepaalde versterker en speakers aan?

Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Als je een ubern00b bent hoor je ook waarschijnlijk het verschil niet. Gewoon dus een simpel 2.1 setje kopen... heb je volgens mij al voor 40 a 50 euro...

Als je echt kwaliteit geluid wil hebben, een losse versterker en losse speakers kopen.. ben je echter wel veel meer geld voor kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 06:32
Doe ik een ontiegelijke miskoop als ik een:

Creatative Soundblaster Audigy 2 ZS
pricewatch: Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS (Retail)
en een:
Logitech Z-5500 5.1 Digital
pricewatch: Logitech Z-5500 Digital (5.1)
koop?

Kan de geluidskaart wel opleven aan het potentieel van de speakers of andersom?
Zijn andere speakers beter "compatible" met deze kaart of andersom?
Of kan ik voor ong. 350 euro een compleet andere kaart + speakers kopen?

mijn uitgangspunten zijn:
  • 5.1 set
  • wireless afstandbediening
  • losse versterker / decoder
  • ondersteuning voor dolby, DTS etc.
  • sleek design
  • geen ultra grote speakers
  • A-merk naam
  • ~350 euro
Heb ik nog meer nodig zoals extra (optische of draadloze ;) kabels of zit alles bijgeleverd?

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Kan dit niet een alternatieven-voor-Logitech-speakers topic worden? Er is al een apart topic voor Logitech speakers waar alles over kabeltjes/aansluitingen/plopjes en de verschillende sets wordt behandeld.

Ontopic: Hier misschien een interessant setje voor mensen die wat anders willen dan een Z5500, deze heeft ook flink wat aansluitingen voor verschillende apparaten en in mijn ogen een redelijk sjique design (staat zo te zien al in de SP maar pricewatch link klopt niet meer: goede pricewatch: Ozaki F8 Plus HM080 (5.1, hout) )

Afbeeldingslocatie: http://www.vdhsoft.be/img_art/big/20352.jpg

http://www.ozaki.nl/nl/producten/HM080.htm

[ Voor 100% gewijzigd door Yokozuna op 26-05-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ik zoek ook een mooi setje om op mijn laptop aan te sluiten (als ik dalijk slaag iig)
Ik gebruik hem waarschijnlijk alleen om muziek te draaien op mijn kamer, films kijken doe ik beneden wel. En die laptop heeft waarschijnlijk toch alleen maar stereo geluid.
Maar wat voor iets is dan aan te raden. Ik zat zelf te denken aan die Logitech Z-2200 ofzo.
Het gaat me er dan vooral om dat ik een lekker geluid met een goede bass heb. En dan vooral dat het lekker hard kan, want ik luister vooral Hardstyle en Hardcore.

Is het dan slim om zo'n setje te kopen, of kan ik beter een ander setje kopen, of een versterker en 2 speakers. Ik heb alleen niet echt een idee wat de verhouding is tussen die 2.1 setjes en losse speakers (aantal watt en hoe hard ze dan ook echt klinken) en wat voor versterker ik dan minimaal nodig heb.
Rond de 150 euro was wel de planning eigenlijk, maar als ik voor 200 euro stuk beter kan, dan doe ik dat wel waarschijnlijk.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik zat zelf te denken aan die Logitech Z-2200 ofzo.
Het gaat me er dan vooral om dat ik een lekker geluid met een goede bass heb. En dan vooral dat het lekker hard kan, want ik luister vooral Hardstyle en Hardcore.
De Logitech Z2300 is bijna speciaal voor jou gemaakt, optimaal voor jouw situatie. Je kunt hem meteen kopen en je zult zeer tevreden zijn. (geen grapje)

offtopic:
Zo perfect dat ze niet koop omdat ik veel muziek met midrange tonen luister :)

[ Voor 18% gewijzigd door Yokozuna op 28-05-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steph Kai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-08 13:00
Hey Yokozuna, thnx voor de tip _/-\o_

Dankzij die set, die me toch echt even te duur lijkt, odm, kwam ik op een andere set van Ozaki.

Iemand enige ervaringen met deze broeder? (of weet ergens een bruikbare review te vinden) Ozaki HM030 Q3 5.1 Speakers 185W RMS

Het ziet er wel puik uit, is niet overdreven duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brada
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:28
Ok beste mensen, Ik zit met een vraag waarvan jullie waarschijnijk een beter antwoord op weten dan jullie:
Welke set is beter; Logitech Z-5500 Digital of de Creative Gigaworks S750?
De kwaliteit van de geluidskaart speelt hierbij geen rol want dat wordt een Creative X-Fi (PCI-E) als die uitkomt.

Ik heb al een paar feitjes opogezocht over bijde systemen:

RMS vermogen: S750 = 700 Watt :9~ Z-5500 = 505 Watt
(ik weet dat Watt ook niet alles zegt maar is toch leuk om 700 Watt te hebben)
Frequentie Respons: S750 = 20Hz tot 40 kHz Z-5500 = 33Hz tot 20 kHz
Digitaal: S750 = Ja Z-5500 = Ja
Verdere informatie kan ik niet echt vinden over de S-750.
Als ik de specificaties zo zie zou ik verwachten dat de Gigaworks S750 beter is. Maar ik weet dat specificaties niet alles zeggen en dat je ze gewoon moet horen, jammergenoeg gaat dit dus niet.
Ik wou jullie dus vragen welke een betere geluidskwaliteit heeft (ik zou hierbij weer denken de S750 omdat deze eigenlijk 3 weg is (per sateliet 1 tweeter en 1 midtoon en eenn subwoofer) en de Logitech 2 weg (per sateliet 1 driver en een subwoofer)).

Alvast Bedankt voor jullie antwoord.

PS. Ga nu niet beginnen over de looks want ik vind de looks niet belangrijk. Zelf vind ik de S750 mooier omdat de Z-5500 gewoon te groot is.

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:02
Na 2 uurtjes rond kijken weet ik nu helemaal niet meer wat ik wil kopen qua speakers. Voor de geluidskaart is het duidelijk,dat word een Creative Soundblaster Audigy 2 ZS.
Mijn budget is ongeveer 150 euro. Ik heb zitten kijken naar de Logitech Z-5300,maar die schijnt nergens meer te krijgen te zijn?.Daarnast heb ik gekeken naar de Creative Inspire GD580. Heb daar een review van kunnen vinden en die was er niet al te positief over.
Ook heb ik gekeken naar de sets van rond de 80 euro. Als ik die zo vergelijk met de setjes van 150 euro zit er niet zo heel veel verschil in,of zie ik dit verkeerd?

Welke setje raden jullie aan die een beetje binnen mijn budget past? (~150 euro). Ik ga het setje gebruik voor van alles. Gamen en af en toe een filmpje. De meeste tijd zal het setje echter muziek laten horen,dus een goede muziek weergave is wel belangrijk.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaringen met de Philips MMS321 2.1 PC speakers? Qua design vind ik ze super mooi :9~, maar is de geluidskwaliteit ook zo goed? Ik kon nergens een review van deze speakers vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.myprice.com.cn/product/2005/0713/images/56784.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een 2.1 speaker setje. Het gaat me vooral dat ik goed geluid heb bij het afspelen van muziek (en je kan beter goed stereo geluid hebben als matig surround geluid). Ik zat te denken niet meer als 150 euro uit te geven. Probleem is dat ik er geen verstand van heb en van die berg informatie op internet wordt ik ook al niet veel wijzer.

Welke 2.1 setjes hebben goed stereo geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Geen echt pc setje is eigenlijk goed, denk dat je met boxjes van het merk klipsch nog het beste zit, moet je maar ff zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik voor een Creative setje gaan. wel een I-Trigue setje !
Heb zelf de 3300 serie staan. Waar ik zeer over te spreken ben. Veel vermogen, veel bass en een mooi design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29

Polycom

Poes van goud

Yokozuna schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:43:
Kan dit niet een alternatieven-voor-Logitech-speakers topic worden? Er is al een apart topic voor Logitech speakers waar alles over kabeltjes/aansluitingen/plopjes en de verschillende sets wordt behandeld.

Ontopic: Hier misschien een interessant setje voor mensen die wat anders willen dan een Z5500, deze heeft ook flink wat aansluitingen voor verschillende apparaten en in mijn ogen een redelijk sjique design (staat zo te zien al in de SP maar pricewatch link klopt niet meer: goede pricewatch: Ozaki F8 Plus HM080 (5.1, hout) )

[afbeelding]

http://www.ozaki.nl/nl/producten/HM080.htm
_/-\o_ thanks ouwe,

ik zag het plaatje en ik was verliefd :P Hij staat voor 209 euro in de prijskijker dus als mijn geld weer binnen is weet ik wat ik moet doen. Winkel is EMPC, heb daar al eens mijn geluidskaart gekocht (terratec 7.1), goede winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben dus op zoek naar een setje speakers voor mijn pc. Heb een audigy 2 (6.1, dus de vorige). Nu mijn concrete vraag:

Hoe verhoudt een setje pc speakers (met aparte decoder) van ongeveer 200-250 zich tot een dvd/home-cinema systeem van pak em beet 200 (daar voor heb je dus al een philips/sony of ander Amerk voor tegenwoordig).

Ik bedoel, je kan je pc net zo goed op een 'echte' versterker aansluiten en nu die zo betaalbaar zijn vraag ik me af hoe nu de kwaliteit van 'goedkope' home cinema setjes van een Amerk zich verhoudt tot het wat betere spul op pc-speaker gebied. Heb je bovendien als 'bonus' een dvdspeler/radio! Oh ja en niet te vergeten een draadloze afstandsbediening

Ik bedoel bv. deze setjes:
http://www.kieskeurig.nl/...85E81AF28C1256E570058BC9E
http://www.kieskeurig.nl/...B4B65223BC125702000500639
http://www.kieskeurig.nl/...45DA2709DC1256FE1004CB360
http://www.kieskeurig.nl/...AFADC064FC1257014003D5EBA

Hoop dat iemand hier iets zinnigs op kan advieseren, kan er namelijk niets over vinden. Wel vergelijing binnen de categoriën maar niét tussen deze categoriën van produkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 10:43:
Ook ik ben dus op zoek naar een setje speakers voor mijn pc. Heb een audigy 2 (6.1, dus de vorige). Nu mijn concrete vraag:

Hoe verhoudt een setje pc speakers (met aparte decoder) van ongeveer 200-250 zich tot een dvd/home-cinema systeem van pak em beet 200 (daar voor heb je dus al een philips/sony of ander Amerk voor tegenwoordig).

Ik bedoel, je kan je pc net zo goed op een 'echte' versterker aansluiten en nu die zo betaalbaar zijn vraag ik me af hoe nu de kwaliteit van 'goedkope' home cinema setjes van een Amerk zich verhoudt tot het wat betere spul op pc-speaker gebied. Heb je bovendien als 'bonus' een dvdspeler/radio! Oh ja en niet te vergeten een draadloze afstandsbediening

Ik bedoel bv. deze setjes:
http://www.kieskeurig.nl/...85E81AF28C1256E570058BC9E
http://www.kieskeurig.nl/...B4B65223BC125702000500639
http://www.kieskeurig.nl/...45DA2709DC1256FE1004CB360
http://www.kieskeurig.nl/...AFADC064FC1257014003D5EBA

Hoop dat iemand hier iets zinnigs op kan advieseren, kan er namelijk niets over vinden. Wel vergelijing binnen de categoriën maar niét tussen deze categoriën van produkten.
Dat zou ik ook wel willen weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 19:49
Ik sta voor een dillema :/ , ik weet niet wat ik moet kiezen , ik heb hulp nodig :P

any how, Ik zit te twijfellen tussen een Micro home theatre set, en de Logitech Z-2300 2.1 speaker set.

Ik heb een laptop met daarop en audigy 2 ZS geluidskaart, Nu heb ik een speaker set nodig. Het gebruik zal voornamelijk bestaan uit muziek luisteren en gamen, Ook zou de micro system set gebruikt kunnen worden om op mijn 'breedbeeld' aan te sluiten, Ik had de volgende Micro set van JVC op het oog: de JVC UX-GD6E http://www.jvc.nl/product.php?id=UX-GD6E&catid=104

Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.nl/images/photo/103403_ux-gd6_e.jpg

of

Afbeeldingslocatie: http://www.zercom.nl//images/producten/fotos/2127.jpg

wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Nou ik denk dat je hier wel een ander punt voor jezelf moet gaan stellen, wat wil ik ?? als het ècht alleen gamen en muziek betreft (vanuit je PC) moet je gewoon voor de logitech gaan, wil je ook nog radio beluisteren en films kijken etc. vanaf dat micro systeem dan moet je die doen, alleen ontbreekt daar natuurlijk wel een groot deel van je bassweergave... geen sub en ik weet ongeveer hoe die jvc speakertjes klinken...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is er nergens meer een Logitech Z-2300 te krijgen? Behalve dan een enkele Dynabyte-winkel voor 170 pietermannen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Omdat er ook goede/betere sets zijn :) Zoals de

Creative Megaworks 250D:

Afbeeldingslocatie: http://images.jp.creative.com/images/products/headers/prod124_hdr_24_81_61.jpg

De Altec Lansing MX-5021.

Afbeeldingslocatie: http://www.comtrade.fr/1024/presse/telechargements/altec/images/mx5021.jpg

http://img.neoseeker.com/a/mx5021/img02.jpg

Met pianoblack finish :) Een van de weinige sets waar de subwoofer ALLEEN het sublaag weergeeft en de rest aan de sattelites overlaat, zoals het hoort. Dit kan ook goed, omdat de sattelites 2 weg zijn en 2 midrange drivers hebben, samen kunnen ze het midlaag ook weergeven, zodat de subwoofer zich kan bezighouden met tonen waarvoor hij gemaakt is. Bij de Z5500 geeft de subwoofer nog tonen tot iets van 180Hz weer (is getest, reviewsite vergeten). Een subwoofer die tonen tot bijv. 120Hz weergeeft zal op allerlei vlakken beter presteren en minder opvallen. Hij wordt ontlast door de sattelites (hoeft minder tonen tegelijk weer te geven), klinkt minder bonkerig en valt minder op. Een goede subwoofer valt niet op en geeft alleen zulke lage tonen weer dat je niet of nauwelijks kunt opmaken waar hij nu precies in de ruimte staat. De hele set is puur gemaakt voor geluidskwaliteit dus. (deze mag dan ook wel in de startpost, samen met onderstaande set). De MX-5021 wordt ook beter ontvangen dan de duurste 2.1 set uit de PW, de Altec Lansing FX-6021 (210 euro).

Harman Kardon Soundsticks II

Afbeeldingslocatie: http://www.harmankardon.com/images/product_small/SOUNDSTICKSII.jpg

Zelf nog niet gehoord maar wordt aanprezen voor z'n hoogwaardige sattelites en het design. Het sattelite desing idee is waarschijnlijk overgenomen van de FX-6021:

Afbeeldingslocatie: http://gearmedia.ign.com/gear/image/altec_fx6021_prev_2_big.jpg

(vlnr Klipsch Promedia, Creative Megaworks, Altec Lansing, Logitech)
Logitech is de enige die helaas stug vasthoudt aan 1-weg sattelites i.p.v. 2 weg. 2 weg sattelites hebben alleen maar voordelen als er een beetje normale scheidingsfilters worden gebruikt.

Er is nog meer dan Logitech en deze sets zijn allemaal rond de 170 euro en dat is duurder dan de Z-2300, maar zoals gezegd, dat is niet zo vreemd. Ik heb ook helemaal niets tegen Logitech, alleen ik vind hun sets simpelweg overschat als je naar de alternatieven kijkt.
Zelf zit ik eigenlijk nog te wachten op een nieuwe versie van de beste Klipsch Promedia set, maar je hoort er echt niets van... Tot dan blijft m'n voorkeur zeker liggen bij de MX-5021.

[ Voor 51% gewijzigd door Yokozuna op 05-08-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

hmm die AL boxjes zien er erg gelikt uit, de soundsticks gaan er al uit voor € 150,-.... dat wordt kiezen :P de HK's vind ik persoonlijk mooier om te zien, de subs ook met name... de ophangbeugels die bij de AL's komen, zijn die verstelbaar ?? ik wil ze graag als monitor voor mijn DJ gear gebruiken... de HK's zouden daar mooi staan maar ik vind een ophangbaar systeem beter...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:19
Sinds het overlijden van me cambridge 4.1 setje ben ik aan het zoeken naar een nieuw setje (5.1 of hoger), alleen er zijn er zo veel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik maak gebruik van een Karajan Module op me DFI lanparty dus een extreem setje geluidsboxen heb ik niet nodig.
Dit zoek ik dus in me nieuwe boxen.:
- onder de 100 euro
- Volume,bas en koptelefoon aansluiting op een afstandsbediening ( met draad)
- Redelijk stevige bas

Ik dacht eerst aan een creative 6700 setje alleen las nu dat het geluid bedroevend was, toen gekeken naar de terratec subsession home areana 5.1 maar die stond niet meer in de pw.

Kan iemand me adviseren voor welk setje boxen te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 20:42
bas schrijf je met 1 s :P

Mij lijkt het wel leuk om eens een speakerset te diy-en... speakertjes zal wel lukken, maar iemand een idee hoe je het versterkertje inelkaar draait :?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

ouders hebben de gigaworks, deze roelen zwaar, alleen heeft van zowel de versterker in de subwoofer als de dts decoder de decoder chip het zo te merken begeven: ze deden alleen nog maar surround (was vrij snel na een flinke onweersbui dat we het merkten, dus zal wel spaningspiek geweest zijn). Dus nu wachten op RMA afhandeling en er staat inmiddels een UPS in de kamer.

we willen voor de werkkamer nog een 2.1 setje aanschaffen, iemand een idee over goede 2.1 sets voor weinig?
Doel is: Televisie kijken, muziekje voor tijdens werken draaien etc. Voor films hebben we in de huiskamer die gigaworks en kunnen we met een kvm extender een monitor aansluiten in de kamer.

ik had een topic gemaakt over de I-Trigue 3200 maar die is dichtgegooid :'(
Creative I-Trigue L3200

[ Voor 15% gewijzigd door jopiek op 15-08-2005 11:19 ]

Cogito Ergo Credo

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

ik heb zo juist een Creative I-Trigue 5.1 5600 bestelt. review van http://www.hexus.net/cont...?dXJsX3Jldmlld19JRD0xMTc0

Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/iss/images/products/main-prod10736_1_61.jpg

plaatje :D ben benieuwt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik zit te denken over de aanschaf van de Logitech Z-2200 maar heb een paar vragen.

- Is deze uberhaupt nog leverbaar of is er alleen nog de Z-2300
(- zojah, is deze Z-2300 een waardige vervanger of heeft deze nieuwe/andere minpunten, met andere woorden is het de 50 euro extra waard
- en heeft de Z-2300 nog steeds die buigbare pootje zodat hij aan de muur bevestigd kan worden)

- Wanneer ik 1 van deze 2 aanschaf wat voor geluidskaart is dan aan te raden, ik heb nu On-Board...maar ik denk zelf dat het de apparatuur dan maar half word gebruikt, of heb ik alleen een nieuwe geluidskaart nodig bij de overstap naar 5.1=>

Ook zit ik te denken over de aanschaf van hierboven genoemde Creative I-Trigue 5600, hierbij zie ik echter dat deze slechts een 24 watt Subwoofer heeft en 9 watt Sattelite's terwijl de Z-2200 beschikt over 120 watt Sub en 40 watt Sattelite's, wat wil dit enorme verschil eigenlijk zeggen, ben niet zo heel erg thuis in deze wereld. Keek altijd alleen naar DB's en Frequentie's.
Dat is dus de kwaliteit van de frequentie's op hogere volume's

Ik weet het zijn 2 heel verschillende systemen, maar kwa prijs gelijkwaardig (alleen is het bij de I-Trigue zkr dat ik een nieuwe Geluidskaart moet aanschaffen en bij de Z-2200/Z-2300 weet ik het niet.)

Heb engelse reviews gelezen maar omdat er woorden in voorkomen die ik niet direct thuis kan brengen vraag ik het hier voor de zekerheid na.

- Ik kijk zo nu en dan een DVD'tje op mijn PC, maar meer DivX (dus concludeer ik zelf dat 5.1 niet echt nodig is)
- Luister veel Hardstyle/Jump en Hardcore, maar ook gewoon nummers met veel klank erin...
- Het lijkt me fijn om de boxen aan de muur te bevestigen.

Ik bezit nu het volgende Typhoon systeem: http://www.typhoon.de/en/art.php?p=682&pv=3 , Dus ik denk dat alles wat hier besproken word zo ongeveer wel beter zou moeten zijn.

- Heb gehoord dat MP3's afspelen bhv met KBps en Khz ook nog te maken heeft met het programma, WMP schijnt bagger te zijn en WinAmp stukken beter?
- Is het nodig om een andere geluidskaart aan te schaffen en zoja welke, want heb momenteel onboard van RealTek, dit lijkt mij niet bepaald goed, maar weet niet of het nodig is (in het geval van een 2.1 set) up te graden naar een andere kaart?

Ik hoop dat iemand mij een beetje wegwijs kan maken, Desnoods via PM of iets...

[ Voor 73% gewijzigd door JunkieXP op 26-08-2005 19:19 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Heeft iemand ervaring met deze boxen:

http://www.pcpbenelux.phi...page.php?pnode=382&menu=3

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpbenelux.philips.com/getimage.php?t=2&name=small&i=382&rnd=1125122791

Ze zijn iig niet heel prijzig...

[ Voor 12% gewijzigd door jopiek op 27-08-2005 09:45 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
op dit moment heb ik een p4p800 mobo met onboard geluid.
(heb nooit anders gehad dan onboard)

Ik ben nu van plan een Audigy ZS pci retail te kopen, (89 euro)
en daarbij een Logitech Z-5500 speakerset. (rond de 320 euro)

Mijn kamer is ongeveer 4 bij 5/6 meter, en en ik vraag me mede daarom af of het m'n geld wel waard is om een Logitech Z-5500 aan te schaffen.

Ik zat ook te denken aan een creative I-trigue 5.1 speakerset.. voor 172 euro.

Is het nou echt de moeite waard om 150 euro meer te betalen voor een z-5500 speakerset, ook in mijn wat kleinere kamer? Of is het beste van het beste ( dat is de z-5500 ongeveer wel denk ik)
niet echt nodig?

Ik wil de geluidskaart + speakerset vooral gebruiken voor games, muziek, en soms films.

Reacties van mensen met een Creative I-trigue 5.1 set zijn welkom ;]

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Laatst online: 25-11-2024
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:34:
Hey,
op dit moment heb ik een p4p800 mobo met onboard geluid.
(heb nooit anders gehad dan onboard)

Ik ben nu van plan een Audigy ZS pci retail te kopen, (89 euro)
en daarbij een Logitech Z-5500 speakerset. (rond de 320 euro)

Mijn kamer is ongeveer 4 bij 5/6 meter, en en ik vraag me mede daarom af of het m'n geld wel waard is om een Logitech Z-5500 aan te schaffen.

Ik zat ook te denken aan een creative I-trigue 5.1 speakerset.. voor 172 euro.

Is het nou echt de moeite waard om 150 euro meer te betalen voor een z-5500 speakerset, ook in mijn wat kleinere kamer? Of is het beste van het beste ( dat is de z-5500 ongeveer wel denk ik)
niet echt nodig?

Ik wil de geluidskaart + speakerset vooral gebruiken voor games, muziek, en soms films.

Reacties van mensen met een Creative I-trigue 5.1 set zijn welkom ;]
Tip: Ik zou ff de pricewatch checken, want daar staat de Z-5500 voor 290,-

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Of is het beste van het beste ( dat is de z-5500 ongeveer wel denk ik)
De Z-5500 is het populairste van het populairste. Ik vind de subwoofer te hoge tonen weergeven zodat je zijn positie nog kunt bepalen, dat hoort niet. De sattelites zijn 1 weg en lijken helder te klinken, maar je mening zal veranderen als je fatsoenlijke 2 weg sattelites direct erna hoort. Ik vind dat Altec en Creative met hun Megaworks het beter voor elkaar hebben, alleen ja, die subwoofers kunnen waarschijnlijk niet zo hard als die van de Z-5500...

In de gemiddelde winkel waar ze geen Megaworks/Altec Lansing setjes verkopen is de Z-5500 inderdaad duidelijk de beste allround set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister de audigy Zs en logitech Z-5500 speakerset besteld.. als ik er dan toch al geld aan ga uitgeven he =]

Dan heb je ook wat denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat zo eens te lezen en ben er ook van overtuigd dat een twee-weg satteliet beter moet klinken dan de enkele sattelietjes. Daarom denk ik de Altec Lansing MX 5021 te willen kopen maar dan wil ik hem wel graag beluisteren. Maar WAAR? Ik zie ze alleen te koop bij een paar internetshops als OBCS. Iemand een idee? Ik heb Utrecht al afgestroopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 06:26
misschien in fnac? Of kunnen ze ze daar niet bestellen.

Ben ook op zoek naar een nieuwe set, en zit te kiezen tussen
-AL MX5021white
-AL FX6021
-Logitech Z2300
-Creative MegaWorks THX 2.1
-Creative I-trigue 3450

Zuiver op features afgaande halen de altecs het, maar kijk je dan weer naar vermogen moet je bij creative megaworks of logitech zijn.
Dus vallen de I-trigues er al af. (hoewel ze er prachtig uitzien imo).
Vervolgens eens wat reviews gelezen, en de AL FX komen er wel goed uit, maar niet beter dan de AL MX-en. En ze hebben minder vermogen. Dus deze vallen ook af. En vermits de Creative megawork-set me gewoon niet echt aanspreekt, deze ook weg.

Blijven nu nog over:
-AL MX5021white
-AL FX6021
-Logitech Z2300
-Creative MegaWorks THX 2.1
-Creative I-trigue 3450

De Altecs halen het duidelijk op features, maar logitech zit ik beter wat betreft garantie en vermogen. Denk ik. Heeft er dus iemand nog tips om de keuze te vergemakkelijken. Voorlopig hel ik naar AL, maar ben niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ehm, geluidskwaliteit misschien? Ik durf er vergif op in te nemen dat de Altec 5021's met hun 2 weg sattelites (met twee midrange speakers voor de midrange + 1 tweeter) -die de subwoofer ook verder ontlasten zodat hij een kleiner frequentiegebeid weer hoeft te geven- gewoon beter klinken dan de Z2300. Als je alleen trance/hardstyle etc. draait, dan werkt een flinke bonkset als een Z2300 natuurlijk prima en is ook goedkoper.

Zelf luister ik veel fusion/rock/metal en dan heb je zeker baat bij een setje dat veel gedetailleerder/helderder muziek kan weergeven (en er in MIJN ogen beter uitziet), dus een AL 5021. Daar lever je wat vermogen voor in dat klopt, maar voor mij gaat een 5021 vast en zeker hard genoeg. Verder speelt voor mij zo onderhand ook mee dat iedereen al een Logitech heeft. Geef mij maar wat exclusievers, geluidskwaliteit gaat altijd voor, maar in dit geval heb ik ook wel behoefte aan iets exclusievers.

[ Voor 24% gewijzigd door Yokozuna op 04-09-2005 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
mmm, ja, was ook zo al aan het denken. Bedag, hakt de knoop wel door. :-)

Die Altecs zien er echt keihard uit, zodra ze binnen zijn laat ik iets weten over eigen ervaringen, want hier tussen de tweakers zitten blijkbaar niet veel mx5021 gebruikers (?)

En, kan de startpost niet eens wat aangepast worden? ff topicreporten dus... ontbreekt al heel wat in.... MOOOOOOOOOOOOOD!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een aardige review:
http://www.behardware.com...uter-speaker-systems.html

Kunnen we gelijk het topic mee afsluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
Door die review ga je toch opeens weer heel anders denken. Daarom heb ik besloten om eerst een luistertest te doen. (van de fx en mx) Daarnet een mailtje gestuurd naar de Belgische invoerder met de vraag om voorbeluistering. Moesten er mensen zijn die graag meewillen kunnen ze het laten weten. Ik drop hier wel een bericht moest ik een positief antwoord krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 08:04
Naja sorry had die site hiervoor nog niet gelezen erg goeie review, enigste probleem bij die altec cs21 ofzo iets is dat die niet eens hier in de pricewatch staat..

[ Voor 87% gewijzigd door J_star op 11-09-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
J_star schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:55:
Ikzelf zoek een 2.1 set en eerst zat ik in de lage prijs klasse te kijken maar aangezien ik vaak muziek luister ben ik toch wat beters gaan zoeken. Hierop kwam ik bij de Creative Megaworks 250D uit.
Deze 2.1 set had ik gelezen dat deze erg goed is. Met alle tonen (low,mid en high)

Maar mijn vraag nu, is dit nu de beste 2.1 speaker setje?

Heeft iemand ervaring met deze set?

Ikzelf kreeg nu van een vriend van mij zijn stereo toren aangeboden van philips maar is nu zo`n creative setje beter of slechter als een 250 euro kostende philips stereo toren?

Hopelijk heb ik snel een reactie.
Alvast bedankt voor de tips!
Probeer het? Dat is het meest logische antwoord denk ik zo. Dat kunnen wij niet voor je bepalen. Sowieso is *een 250 euro kostende philips multitoren* whatever ding natuurlijk wat breed gezegd, dus kunnen we er eingelijk sowieso niks mee. Maar ik zou gewoon zelf luisteren. Het is een vriend, je mag hem vast wel lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brada
  • Laatst online: 22-02 15:28
Is er al een winkel in Nederland die de Klipsch ProMedia Ultra 5.1 berkoopt? Ik zou deze echt graag willen hebben.

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
brada schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:08:
Is er al een winkel in Nederland die de Klipsch ProMedia Ultra 5.1 berkoopt? Ik zou deze echt graag willen hebben.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik wil van mij brommende Logitech Z-5500 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Na wat afgezocht te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een keuze moet gaan maken tussen twee 5.1 sets...

De logitech X-530 (rond de 60 euro)
De Creative P5800 (rond de 65 euro)

Maar ik kan dus geen keuze maken. De reden van aanschaf is omdat ik momenteel mijn 5.1 stereo gebruik voor het geluid, maar wegens eigenlijke ruimtegebrek moet deze stereo weg.

Nu heb ik al enkele reviews doorgelezen, waarbij het er op neer komt dat de subwoofer van de X-530 een stuk "zwaarder" klinkt dan de p5800, maar dat de p5800 weer beter met hoge tonen overweg kan.
Wel wordt aangeraden voor films de p5800 aan te schaffen, terwijl bij muziek dit meer op de x-530 aankomt.

Beide zijn uiteraard niet top of the line, maar ik moet ook op de kleintjes letten en ga dus niet 300 euro uitgeven aan een 5.1 set, rond de 60 a 70 euro vind ik mooi genoeg.

Nu hoeft het uiteraard niet persé logitech of creative te zijn, het mogen ook best andere merken zijn, maar over wat ik gelezen heb zijn dit toch wel 1 van de betere goedkope oplossingen......

wie o wie help mij uit mijn misère...

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen! ik ga de waarheid verkondigen! Ik ben helemaal gek op muziek en ben dus heel kritisch op de kwaliteit van mijn apperatuur.
Vandaag heb ik een Terratec 7.1 space geluidskaart en Altec Lansing FX 6021 speakers binnen gekregen. Even prutsen met de installatie, en de speakers aan.................niks :?
Probeer het kabeltje naar de speakers nog in wat andere gaatjes, blijkt mijn onboard sound nog de baas. Dubbel balen als dan de speakers een lichte ruis hebben. Affijn via confiuratiescherm toch maar de Terratec aangezet. En nu :) ...... :*) ...... :P :9 ..... _/-\o_
Ik sta te dansen achter mijn computer!!!! Het geluid is GEWELDIG! Ik heb deze handel voor mijn muziek en daarom is een 2.1 gewoon logisch bovendien is elk review positief over deze geluidskaart en speakers.
De bass is niet aan het bonken maar ondersteunt de twee satellieten met elk zes 'drivers' die geweldig helder klinken en het goed blijven doen van zacht naar hard en van metal naar mijn oude troep uit de 50's, 60's etc. De controller op mijn bureau is ook handig, zowel uitgang voor mijn koptelefoon als aux ingang voor misschien een discman bij een feestje? Het is ECHTE stereo, ik snap niet dat ik dit niet veel eerder had.
Ik kan er een review van maken maar het is toch alleen de conclusie die telt:
Dure 2.1 set maar mijns inziens het waard! En vergeet de geluidskaart niet, een wereld van verschil met die C-media AC97 onboard troep.

P.s. het mag duidelijk zijn dat de luidsprekers nu niet meer ruisen ;)

• DaVa
  • Laatst online: 21:26
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje ivm de plaatsing van speakers (hopelijk past het in dit topic?).
Hieronder kan je een eenvoudig schema terugvinden van men woonkamer (sorry maar tekenen met pc is niet echt mijn ding)
Waarschijnlijk gaat het een Logitech z-5500 (5.1) set worden, de navigatie-eenheid ervan moet bij de tv komen. Zowel tv als dvd (die onder tv staat) en pc worden op de set aangesloten.
Welke opstelling kan ik nu best gebruiken zodat ik de beste geluidsverhouding krijg zowel in mijn zetel, voor tv, als achterr men pc (game af en toe wel eens).

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/DaVa/room.jpg

greetz

• Eugene_85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Als ik het zo bekijk en je wil je POD (navigatieunit) bij de tv hebben en hem ook nog op de PC aansluiten dan heb je zeker 5-10 meter jack's (analoog) of coaxkabel (digitaal) nodig.

Voor de opstelling zie ik iets vreemds. Je pc staat zeg maar zo dat als je ervoor zit en je je tv wilt zien je om de hoek moet kijken. Dus dat wordt beetje lastig met de opstelling omdat daar ook nog een deur zit.

Wat je zou kunnen proberen is je pc tegen de andere muur aanzetten en dan wordt het wel wat. Want dan kan je in elke hoek een box plaatsen. Zou ik ze wel ophangen als ik jou was. Center kan eventueel op de TV.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

Ik mis de Logitech X-530 speakset (5.1) deze is volgens mij redelijk populair als low/mid-end speaker ? 60 euro heb je een setje :9

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• DaVa
  • Laatst online: 21:26
eugenemolenaar1 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:26:
Als ik het zo bekijk en je wil je POD (navigatieunit) bij de tv hebben en hem ook nog op de PC aansluiten dan heb je zeker 5-10 meter jack's (analoog) of coaxkabel (digitaal) nodig.

Voor de opstelling zie ik iets vreemds. Je pc staat zeg maar zo dat als je ervoor zit en je je tv wilt zien je om de hoek moet kijken. Dus dat wordt beetje lastig met de opstelling omdat daar ook nog een deur zit.

Wat je zou kunnen proberen is je pc tegen de andere muur aanzetten en dan wordt het wel wat. Want dan kan je in elke hoek een box plaatsen. Zou ik ze wel ophangen als ik jou was. Center kan eventueel op de TV.
- Die kabel van PC naar POD is geen probleem.
- Als ik voor men PC zit moet ik men TV niet kunnen zien.
- PC ergens anders zetten gaat niet.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
DaVa schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:47:
[...]

- Die kabel van PC naar POD is geen probleem.
- Als ik voor men PC zit moet ik men TV niet kunnen zien.
- PC ergens anders zetten gaat niet.

greetz
Ja wat je dan eventueel zou kunnen doen is in de ruimte van je tv je speakers ophangen alleen als je dan wil gamen is het geluid zegmaar naast je.. Snap je me?? 8)7

of je moet de 5 achterspeakers ophangen achter je pc alleen dan zit je nog met de 3 voorste want die moeten bij je tv staan lijkt me. Of je moet je tv-kamer gedeelte anders inrichten. Bijv je tv tegen die lange muur ipv bij de deur want dan kan je in het verlengde stuk je speakers zo ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb een studentenkamertje van 11m2 en ik wil graag goed geluid hebben hier, zonder overdreven bas. Ik heb thuis de Logitech Z5500 staan, maar die lijkt me wat overdreven (ook omdat die sub zoveel ruimte inneemt!) maar wat is een goede set voor 11m2? Aan hoeveel watt moet ik dan denken? Het hoeft er niet uit te knallen, maar zuiver geluid met een aardig volume is wel mooi meegenomen zegmaar. 5.1 zou mooi meegenomen zijn, maar hoeft niet, wel graag in elke hoek een boxje. (evt goede 2.1 set met 2 extra boxen). En graag zo goedkoop mogelijk! (100E is ECHT het max!!!)

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 16:55:
Ik heb gister de audigy Zs en logitech Z-5500 speakerset besteld.. als ik er dan toch al geld aan ga uitgeven he =]

Dan heb je ook wat denk ik :)
heb je de set al binnen? wat zijn je bevindingen (plops/ruis ja of nee)?

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Laatst online: 10-09 08:40
Hoi,

Ik heb z';n beetje overal gezocht in dit topic, maar geen duidelijk antwoord kunnen vinden op onderstaande vraag, dus een beetje hulp is welkom. Ik wil een speakersetje kopen, voornamelijk om muziek te luisteren op de pc en een klein beetje om mee te gamen.

Ik wil kiezen uit de Logitech x-230, de Creative Inspire T3000 of de Creative I- Trigue 3200.

Nu ligt mijn lichte voorkeur bij de logitech, maar daarover heb ik gelezen dat de bass wel erg overheersend is. Zelfs op de laagste stand zou die erg hard staan, zodanig dat sommige mensen zich er ernstig aan storen. Heeft iemand hier ervaringen mee?

De I-trigue vind ik qua vormgeving het mooist, maar die is ook het duurst. De INspire zit er een beetje tussen in.

Wie kan er wat meer over vertellen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi weer iemand die om advies vraagt. Ik ben namelijk op zoek naar een goed 2.0 setje van max 30 euro ongeveer. Het is voor een vriendin van me (die niet weet waar ze een sub zou moeten laten). Ik ben opzoek naar iets dat een beter geluid geeft dat de echte goedkope dingen die ze nu heeft. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:29:
Hoi weer iemand die om advies vraagt. Ik ben namelijk op zoek naar een goed 2.0 setje van max 30 euro ongeveer. Het is voor een vriendin van me (die niet weet waar ze een sub zou moeten laten). Ik ben opzoek naar iets dat een beter geluid geeft dat de echte goedkope dingen die ze nu heeft. Iemand enig idee?
Geeft helemaal niet hoor om advies vragen ;) Maar ik heb misschien wel een goede voor je. De Logitech X-120:
http://www.logitech.com/i...,CRID=2173,CONTENTID=6914

Lekkere sappige details... :X

Dit zou een zeer goed 2.0 setje moeten zijn.
Veel su6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:33
kadoendra schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 08:06:
Hoi,

Ik heb z';n beetje overal gezocht in dit topic, maar geen duidelijk antwoord kunnen vinden op onderstaande vraag, dus een beetje hulp is welkom. Ik wil een speakersetje kopen, voornamelijk om muziek te luisteren op de pc en een klein beetje om mee te gamen.

Ik wil kiezen uit de Logitech x-230, de Creative Inspire T3000 of de Creative I- Trigue 3200.

Nu ligt mijn lichte voorkeur bij de logitech, maar daarover heb ik gelezen dat de bass wel erg overheersend is. Zelfs op de laagste stand zou die erg hard staan, zodanig dat sommige mensen zich er ernstig aan storen. Heeft iemand hier ervaringen mee?

De I-trigue vind ik qua vormgeving het mooist, maar die is ook het duurst. De INspire zit er een beetje tussen in.

Ik heb zelf de I-Trigue 3200 en ben er heel erg tevreden over, was inderdaad prijzig, maar ik vind ze het geld meer dan waard, voor mij meer dan genoeg kwaliteit....

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie startpost _/-\o_

Heb zelf een Logitech X-530 setje, gekocht voor 65 euro een half jaartje terug. Behoorlijk goed geluid voor het geld :)

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/4221.jpg

Totaal RMS-vermogen: 70 watt RMS
Satellieten: 45 watt RMS (vóór 2 x 7,4 watt; midden 15,5 watt; achter 2 x 7,4 watt)
Subwoofer: 25 watt RMS
Totaal piekvermogen: 140 watt
Frequentierespons: 40 Hz - 20 kHz
Drivers:
Satellieten: (5) 2-inch drivers per satelliet
Subwoofer: 5,25-inch gepoorte driver
Luidsprekerafmetingen (H x B x D):
Satellieten: 8 x 2,5 x 3 inch
Subwoofer: 9 x 6 x 9,25 inch
Signaal-ruisverhouding: >96 dB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 07-08 22:36
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:03:
Mooie startpost _/-\o_

Heb zelf een Logitech X-530 setje, gekocht voor 65 euro een half jaartje terug. Behoorlijk goed geluid voor het geld :)

[afbeelding]

Totaal RMS-vermogen: 70 watt RMS
Satellieten: 45 watt RMS (vóór 2 x 7,4 watt; midden 15,5 watt; achter 2 x 7,4 watt)
Subwoofer: 25 watt RMS
Totaal piekvermogen: 140 watt
Frequentierespons: 40 Hz - 20 kHz
Drivers:
Satellieten: (5) 2-inch drivers per satelliet
Subwoofer: 5,25-inch gepoorte driver
Luidsprekerafmetingen (H x B x D):
Satellieten: 8 x 2,5 x 3 inch
Subwoofer: 9 x 6 x 9,25 inch
Signaal-ruisverhouding: >96 dB
Maar hoe krachtig is die? Ik ben ook op zoek naar een betaalbare speakerset. Ik zit te twijfelen tussen 2.1 en 5.1. Ik gebruik hem voornamelijk voor computer gebruik met wat games. Als ik 5.1 koop wil ik namelijk meteen een extra krachtige versie (zoals de Logitech Z-5500), zodat ik deze ook kan verplaatsen naar de woonkamer, waar we wel eens een beamer wegzetten. (het probleem zit hem bij mijn vader, want we hebben al een (dure) 5.1 speaker set bij ons home cinema set, maar die moeten we dan elke keer losschroeven). Voor 2.1 speakers kan ik wel wat krachtigere kopen, maar dan heb ik geen surround sound meer en dat ga ik dan missen bij games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
masser120 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:17:
[...]

Maar hoe krachtig is die? Ik ben ook op zoek naar een betaalbare speakerset. Ik zit te twijfelen tussen 2.1 en 5.1. Ik gebruik hem voornamelijk voor computer gebruik met wat games. Als ik 5.1 koop wil ik namelijk meteen een extra krachtige versie (zoals de Logitech Z-5500), zodat ik deze ook kan verplaatsen naar de woonkamer, waar we wel eens een beamer wegzetten. (het probleem zit hem bij mijn vader, want we hebben al een (dure) 5.1 speaker set bij ons home cinema set, maar die moeten we dan elke keer losschroeven). Voor 2.1 speakers kan ik wel wat krachtigere kopen, maar dan heb ik geen surround sound meer en dat ga ik dan missen bij games!
Okey, ik heb gezocht in de mediamarkt, gezocht op internet, enz. Ze bestaan dus gewoon niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masser120 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:18:
[...]

Okey, ik heb gezocht in de mediamarkt, gezocht op internet, enz. Ze bestaan dus gewoon niet :(
Da's vreemd, ze bestaan toch echt... zie http://tweakers.net/pricewatch/94505 Het kan inderdaad zijn dat je ze in de winkel niet zoveel tegenkomt. Ik zie alleen de X-230 in de winkels eigenlijk, de 2.1 variant van de X-530.

Als je echt vermogen wilt heb je weinig aan dit setje, deze is leuk voor bij de pc maar voor in huiskamer is de 25 watt van de subwoofer denk ik al te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn geld teruggekregen voor een kapotte Creative Inspire 6700 van twee jaar oud:), zie dit topic.

Nu ben ik dus op zoek naar vervanging in dezelfde (of eventueel iets hogere) prijsklasse, pak ruwweg €120-150. Ik heb besloten om het maar bij 5.1 te houden. Ik heb dit enkele maanden gehad door mijn kapotte achterspeaker, en dit viel goed mee op mijn kot (15m²). Maar blijkbaar is deze prijsklasse praktisch geheel verdwenen op twee jaar :). De set dient vooral voor muziek en ook wel wat games, het vermogen mag ook wel wat deftig zijn, aangezien hij toch tot op zekere hoogte moet meekunnen met mijn gitaarversterker.

Qua te gebruiken geluidskaart heb ik nu de keuze tussen een Audigy 2ZS en een SoundStorm, maar die laatste gaf storing op het analoge uitgangssignaal, dus de kans lijkt mij groot dat dit bij S/PDIF ook het geval is, laten we het dan maar gewoon analoog houden. De kans dat ik de set op console/dvd-speler aansluit is toch miniem.

Mijn eerste logische keuze is de Creative T5900 (~€85). Ik veronderstel dat deze set qua geluidskwaliteit beter (2-wegs speakers) of toch minstens vergelijkbaar is als m'n 6700. Maar eigenlijk sta ik wel een beetje wantrouwig tegenover Creative na al die miserie met de 6700.

Tweede mogelijkheid: Logitech: de X-530(~€70), aangezien de Z5300 niet meer te krijgen is. Heb praktisch heel het Logitech-topic doorgelezen, maar daar bleek de X-530 ook last te hebben van plofjes, etc... en ik heb geen zin om daarvoor terug te moeten naar m'n winkel, aangezien die me nu al de derde set heeft geleverd voor het geld van één :) (eerste was een Ozaki HM030 Q3 :r , maar daar wou ik zo rap mogelijk vanaf).

Derde mogelijkheid: Weet ik eigenlijk zo nog niet. Met merken als Altec Lansing, Terratec, enzo ben ik niet zo bekend. Er zijn daarvan ook niet zoveel vergelijkende reviews te vinden. Daar komt nog het feit bij dat deze vaak niet zo goed leverbaar zijn.

Het is al duizend keer gezegd, maar wat raden jullie me aan? Het mag gerust wat duurder zijn dan voorgenoemde voorbeelden, als ik er dan ook wel echt iets deftig voor krijg.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf
  • Laatst online: 10-08 01:09

Spruit_elf

Intentionally left blank

ik ben eigenlijk ook op zoek naar een 5.1 setje in die categorie, ik overwoog verder ook nog de Creative I-Trigue 5600 (5.1) en de Philips MMS460 (5.1) heeft iemand daar ervaringen mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Spruit_elf op 26-10-2005 16:12 ]

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:53

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

brada schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:08:
Ik heb er 1 gevonden: http://62.59.195.3/shop/F...ormulier&code=40036&-find
Maar het is niet goedkoop...

oeps.. niet goed gekeken.. Dit is niet de Ultra versie |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Zondagskindje op 26-10-2005 23:51 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrcactus schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:04:
[...]

ik ben eigenlijk ook op zoek naar een 5.1 setje in die categorie, ik overwoog verder ook nog de Creative I-Trigue 5600 (5.1) en de Philips MMS460 (5.1) heeft iemand daar ervaringen mee?
Enkele foto's en specificaties van wat Creative setjes in onze prijsklasse
Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/iss/images/products/main-prod10736_1_61.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/iss/images/products/main-prod10323_1_61.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/iss/images/products/main-prod14090_1_61.jpg

I-Trigue 5600Inspire 5900Inspire 6060
MusicOutstandingExcellentOutstanding
MoviesExcellentOutstandingExcellent
PC GamingExcellentOutstandingOutstanding
Front/rear(Watt)988
Center(Watt)152018
Subwoofer(Watt)242222
Prijs~165~85~80

Ik vind het vreemd dat er zo weinig verschil tussen deze setjes lijkt te zijn. Vooral de geschiktheid voor films/games lijkt mij gewoon marketing te zijn.

De 6060 lijkt de opvolger van de 5900. De set heeft gelijkaardige(identieke?) drivers, gelijkaardige sub (enkel afwerking), mooier design, maar kost toch iets minder? Hij mist wel upmix-functionaliteit, maar die heb je normaal toch niet nodig. De remote-control is anders, er lijkt bovenop een power-knop te staan, waarschijnlijk om sleet op de potmeters tegen te gaan.
Is er een reden om dan niet voor de 6060 te gaan ten voordele van de 5900?

De I-Trigue, ja... Is best wel veel geld voor een setje met identieke specificaties. Of is de kwaliteit daarvan zoveel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

mja en verder dus nog de philips
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/MM/MMS460_00_webImageFullSize.jpg

Geluid
Bass-versterking : Digital Bass Boost
Uitgangsvermogen (RMS) : 5 x 10 +30 W
Muziekvermogen : 160 W
prijs: ~€ 71,96
verder geen losse remote, geen idee waar volume ed dan wel zit

hij lijkt mij iets sterker dan de creative setjes qua geluid, aan de andere kant vind ik em wel erg onhandig qua design en ook veel plastic

[ Voor 11% gewijzigd door Spruit_elf op 26-10-2005 20:33 ]

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb een Logitech Z5500 en daar zou ik graag dmv m'n laptop een beetje fatsoenlijk geluid uit willen krijgen. Nou ben ik niet echt tevreden over de geluidskaart van die laptop (onboard gevalletje), dus wil ik een externe USB geluidskaart bijgooien, de Creative SoundBlaster Audigy II NX Retail . De Z5500 heeft (oa) coax, ik kan niet echt vinden of de soundblader NX dat ook heeft. Heeft ie dat? Bij de specs (http://www.sallandautomat...default.php?pid=175&ref=2) staat datie S/PDIF heeft, staat dat voor Coax of is dat weer wat anders? Ik zou dus graag het systeem digitaal aan willen sluiten. (liefst nog via een andere manier dan coax aangezien mn DVDspeler al via Coax zit, maar hoeft niet per se).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de audigy nx heeft een coax aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smason
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 07:21
Vraag voor iemand die een Megaworks (250D) bezit:

Hoe zijn de kabelaansluitingen? Ik krijg het ****** van al die te korte speakerkabels...

Zijn het van die gewone losse (die je dus kan verlengen met simpele "speakerkabel")??

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de megaworks 250d heeft losse speakerkabels, die zijn gemakkelijk te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Ik zit nu te twijfelen tussen twee 5.1 speakersets, die beide erg op elkaar lijken:

Logitech X-530
- Vermogen totaal: 70watt
- Vermogen sattelieten: 7,4watt
- Vermogen center: 15,5watt
- Vermogen subwoofer: 25watt
Prijs: ~65euro

Creative Inpire T5900
- Vermogen totaal: 74watt
- Vermogen sattelieten: 8watt
- Vermogen center: 20watt
- Vermogen subwoofer: 22watt
Prijs: ~80euro

Eigenlijk eerst ook de Phillips MMS460, maar die vind ik persoonlijk niet om aan te zien, dus die toch maar niet...

Ze zijn bedoeld voor gewoon computergebruik. Veel games, internet, muziek, enz. Welke is dan het beste om te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek ook een setje, en zat vooral naar de X-530 te kijken, maar die Creative is ook wel mooi ja.
Nu heb je me weer laten twijfelen! :(
Edit: Zit er trouwens een beetje software ofso bij?
Nog een edit: een review van de T5900: klikkerdeklik!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop voor je dat de T5900 nog ergens op voorraad ligt. Bij de leverancier van mijn winkel was hij er niet meer. Heb dus de T6060 moeten bestellen. Ik laat mijn ervaringen wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-09 16:33
kadoendra schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 08:06:

Ik heb laatst de X-230 gekocht voor mn vriendin. Het setje klinkt erg goed (beter dan de T3000 die een huisgenootje heeft staan)! De bass is inderdaad erg overheersend, ik heb het volume van de sub op zn laagst gezet, en in winamp mbv de equalizer de bas-tonen omlaag gehaald. Nu klinkt het echt perfect (voor 40 euro). Bij films (DVD/DivX) is het helemaal niet storend overigens.

Ik zou hem zéker nog een keer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 09:13:
Ik hoop voor je dat de T5900 nog ergens op voorraad ligt. Bij de leverancier van mijn winkel was hij er niet meer. Heb dus de T6060 moeten bestellen. Ik laat mijn ervaringen wel weten.
Te koop is die nog wel, maar elke is nou beter? Daar gaat het om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
Kan iemand even de start-post updaten, veel 5.1 setjes bestaan niet meer in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

masser120 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:49:
[...]

Te koop is die nog wel, maar elke is nou beter? Daar gaat het om!
geziebn de specs is de t-5900 denk ik iets beter als de x-530, echter de T6060 is volgens mij het vervolg op de t5900 en dus zou die beter moeten zijn, ik heb echter nog nergens op internet iemand kunnen vinden die me iets kon zeggen over de kwaliteit van de satelites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf

Spruit_elf

Intentionally left blank

we wachten met smart op Khaldun' ervaringen met de t6060

heb je ze al binnen?

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste