Creative 6.1 6700 geluid wordt steeds zachter.

Pagina: 1
Acties:
  • 855 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Zoals in de titel staat heb ik dus problemen met mn creative 6.1 6700.

Ik heb deze set nu ongeveer 2,5 jaar (5-3-2003 gekocht), hij deed het perfect en nooit echt last van gehad. sinds een tijd geleden. zeg 2-3 maanden gelee.
Ik heb altijd wel gehad dat er een kleine poef in lage toon door heen komt maar dit is bijna nooit.

Maar nu moet ik op mn remote mn wieltje steeds harder zetten anders fade mn geluid weg.
in het begin stond deze altijd op 3 - 3,5 en kon ik lekker regelen op mn tobo + en - toetsen, maar toen ging ie faden op dat niveau,
dus ik m op 4 zetten en mn Master volume van windows minder gezet, dit werkte en vind het niet heel erg.
Maar net zet ik mijn pc aan en ja hoor, nu fade ie ook een beetje op 4. het nadeel hij heeft dus wel de 'kracht' van 4 en moet dus mijn master geluid in windows vermindere.
Nu staat mijn master volume op ongeveer 30% van het totaal en ik ben bang dat ik in 3 maanden zelfs op 5 moet gaan draaien met als gevolg dat ik mijn master volume helemaal laag moet zetten.

Ik heb vanwege wat upgrades mijn systeem 0.5 - 1 maand gelee gereinstalled dus dat baat al niet.
ik heb gezocht op tweakers en kon alleen oudere posts zien met het probleem van poefjes en kraakjes.

Aangezien dat ik het setje al 2,5 jaar heb is er dus geen garantie.
Ik kan het setje niet op een andere geluidskaart zetten want ik heb geen andere kaart die 6.1 - 5.1 ondersteunt. ook kan mijn setje hier niet zo makkelijk weg omdat alles vast en weggemoffeld zit.
Ook heb ik getest met alleen mijn headset op mn geluidskaart en dan heb ik gewoon goed geluid. ALs mn boxen aanstaan dan heb ik het over de boxen, sluit ik op die remote mn headset heb ik op mijn headset ook dat faden.

Waar ik zelf aandacht waar aan het kan liggen:
• Die pot regelaar in de remote (of hoe dat ook heet, of wat erook in zit)
• de sub

Hebben jullie misschien nog ideeën.
Echt super vervelend dat ik er niet mee kan leven vind ik het niet, maar het is wel damn irritant :/

PS: is het handig om het open te schroeven en de contactjes schoon te maken met alcohol of schoonmaak middel? (speciaal ervoor bedoeld schoonmaak middel).

BVD voor jullie tijd _/-\o_

Ojah specs
• Jetway 845PEA
• P4 2.66 533FSB
• 1GB (2x 512) PC 2700
• WD1200JB
• Audigy 2
• 6.1 6700
• Sennheiser PC145
• XFX 6600GT
• Nec 3540A
• Pioneer slotin dvd speler
• Tagan 380Watt voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:08
Ik vat je niet, hij wordt zachter moet je dan je master niet HOGER(:?) zetten?

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Venxir schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:35:
Ik vat je niet, hij wordt zachter moet je dan je master niet HOGER(:?) zetten?
als ik ik mijn remote op 3 zet fade mijn geluid gewoon tot ultra zacht of helemaal uit. en dan kan ik mijn master wel HOGER zetten maar dit heeft mijn weinig nut,
dus dan zet ik mn remote hoger maar moet mn master dus zachter..

Dit gebeurt 99 keer van de 100. net dus niet.
doe ik mijn boxen dan helemaal uit en weer aan is het er weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
helemaal niemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik denk dat het probleem onduidelijk is.
Na je verhaal doorgelezen te hebben snap ik nog niet wat er aan de hand is.

De volume regelaar op je geluidsset zet je op stand 3 en dan 'fade' je geluid weg, ook al zet je op je pc het volume op 100%.
Dit is mijn conclusie van je verhaal, maar wat je met het 'faden' bedoelt wordt me niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
wat je daar zegt fragger is helemaal goed.
ik zet m op stand 3 en dan 'fade' (verzacht) mn geluid helemaal weg.
ookal zet ik mijn pc volume op 100%.

dus dan doe ik hem op stand 4 zetten en fade ie ook weg, en moet ik mijn volume stand van mijn boxen op stand 4,5 zetten.
het geluid heeft wel de kracht van 4,5 en moet ik dus mijn pc volume verminderen ander is het gewoon te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dezelfde set en vergelijkbare problemen. Eerst het volumeprobleem, bij mij ligt het aan een uitgesleten potmeter. Het geluid fade inderdaad weg. Het oorspronkelijk volume kan ik terug krijgen door eens op het doosje te duwen, of de potmeter een klein beetje te verdraaien. De ploffen heb ik ook, maar dat gaat zo wat op en neer, soms 2 keer per uur, vaak een hele week geen last van.
Mijn set is gelukkig nog onder garantie, ben er nu al 2-3 maanden op aan het wachten. Maar heb er wel vertrouwen in dat dat goedkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:06:
Heb dezelfde set en vergelijkbare problemen. Eerst het volumeprobleem, bij mij ligt het aan een uitgesleten potmeter. Het geluid fade inderdaad weg. Het oorspronkelijk volume kan ik terug krijgen door eens op het doosje te duwen, of de potmeter een klein beetje te verdraaien. De ploffen heb ik ook, maar dat gaat zo wat op en neer, soms 2 keer per uur, vaak een hele week geen last van.
Mijn set is gelukkig nog onder garantie, ben er nu al 2-3 maanden op aan het wachten. Maar heb er wel vertrouwen in dat dat goedkomt...
als jij het ook hebt en het bij jouw dus ook de potmeter is dan is dat het, het waarschijnlijk.
Nu is mij vraag dus waarmee ik het beste zn pot meter mee kan schoonmaken.
gewoon alchohol of ander spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathlon_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
waarschijnlijk is het de potmeter die versleten is, je kunt de remote openmaken en dan kijken wat voor potmeter er in zit. Als het een standaard potmetertje is kun je een nieuwe halen bij de elektronica-toko en ben je minder dan een euro kwijt.

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Ikzelf had het ook met mijn 6.1 6700. Deed het eerst perfect en later ging hij als ik em aan zetten verminderen van volume, soms zelfs helemaal uit. Heel irritant en ook ik had geen garantie meer.
Aangezien een vriend van mij dezelfde set had, had ik zijn remote geprobeerd op mijn setje, dat werkte niet dus bij mij heeft het niet aan de remote gelegen. Waar het wel aan heeft gelegen weet ik nog steeds niet want een paar weken daarna ging hij helemaal kapot en heb uiteindelijk een nieuwe gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
ik heb m vanmiddag even opgemaakt en ik heb niet extreem veel verstand van electronica, maar ik zag wel dat het vervangen van de potmeter teveel werk is.
ik heb btje gekeken qua slijtage, dit heb ik niet echt kunnen vinden.
ben met een btje alcohol en klein wattestaafje over de contactjes etc allemaal heen gegaan.
hij doet het nu iets beter.
hij staat nu op 3.5 - 4 en werkt weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
yow! here hetzelfde leuke probleem.

heb je nog een oplossing weten te vinde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:28
Ik heb hetzelfde probleem hier ook.
Via creative heb ik een nieuwe remote gekregen maar deze geeft precies hetzelfde probleem!
Ik denk dat het probleem is met de 'din' ingang voor de remote op de subwoofer.

Ook ik heb nog steeds geen oplossing, ook de ploffen komen steeds vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
ploffen heb ik zelf ook al gehad. Heb ik toen der tijd ook een topic voor aangemaakt.
veel mensen hebben door dit topic een nieuwe set gekrege.

Mijn Creative Inspire 6700 boxen kraken om het uur

Ik heb mijn set uit elkaar geschroefd maar hier valt weinig aan te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik kan moelijk na ongeveer 3 (volgens mij meer) jaar zeggen ik wil een nieuwe.
Bij mij word het geluid niet meer vaak zachter. Alleen soms, nu staat mijn remote op 4,5 en mn windowsmastergeluid laag. Zo bedruk ik dat genoeg.
Hij knalt soms ook bij mij, maar dat ligt aan de voeding naar mijn wete. maar niet zoals hierboven staat. dus niet het echte kraken.
soms een plofje

[ Voor 12% gewijzigd door Griffin op 06-06-2006 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroot
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-03 13:11
mooi, nou ik heb dus al een tijd hetzelfde probleem.
nooit echt iets aan gedaan of gezorgd dat het ophoud.

nu is mijn afstandbediening er helemaal mee opgehouden..

kan je ook zonder?

Canon EOS 400D - Tamron 17-50mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
Waarom kopen jullie ook dat rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@ antwan46:
als je niets nuttigs te melden heb, doe het dan niet.

@ vgroot:
Je moet die afstandbediening wel gebruiken om je set aan/uit te zetten. (en natuurlijk het harder en zachter niet te vergeten).
echter in hoeverre doet de afstandbediening niets meer. Wat je kan proberen is hem open te maken en de POTmeter die erin zit schoon te maken met alcohol of ander schoonmaakmiddel voor electronica.

Ik zelf moet dat ook nog een keer doen, alleen nog geen tijd voor gehad.

Wat betreft mijn eigen probleem, het faden doet het nog steeds rond stand 4 - 4,5 is dat weg. Het poffen heb ik iets minder last, maar soms is het er nog.
Ik zelf moet m dus gewoon een keer open schroeven en alles goed schoonmaken, en misschien de POT meter vervangen

offtopic:
Mijne is al bijna 4 jaar oud en hij houd het nog vol. echter als deze overlijd wil ik wel weer een 6.1 aangezien ik 3 gaten achter in de muur heb, en als ik 5.1 ophang ik een gat blijf zien :P

[ Voor 34% gewijzigd door Griffin op 24-02-2007 13:29 ]

Pagina: 1