Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste
Acties:
  • 35.507 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik had nog wat poen over en heb gelijk maar een Yamaha RX-V1400 RDS receiver gekocht (7.1) 170 watt per kanaal en 2 Magnat Vector Needle zuilen http://members.lycos.nl/iuwr/magnatzuil.JPG

Verder de set uitgebreid met een Vector Center 13 en 2 Vector 16 rears. Totale kosten 1350 Euro ofzo.

Ik kan je ook een Logitech Z-680 aanraden (die had ik hiervoor). Maar daar is al een opvolger voor (de Z-5500 als ik me niet vergis). Dies retegoed.

Edit: Klipsch is wel HET merk voor bij de PC. Specs zeer goed en ism een Audigy 2 kaart vette sound. Een zeer goede 2e is toch wel naar mijn mening de Logitech. De 680 had 500 Watt RMS vermogen en 1000 Watt piekvermogen. Daar dreunde ik alles wat niet vast zat mee los. Mijn buren konden ook fijntjes meegenieten.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 22:40 ]

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik weet t ff niet meer. Ik ben de afgelopen week mediamarkt en correct afgegaan om een surround setje te kopen.

Ik was eerst opzoek naar een setje voor mn pc maar het zou toch oook wel handig zijn om ook surround geluid uit mn divX speler te krijgen. Mijn eerste keuze was daarom het setje van logitec, de X-530 omdat het lekker geprijsd was.
Maar ik heb vrij veel speakers tot mn beschikking. 4sets van 2 waarvan 2 heel goede kwaliteit geluid vind ik zelf.
Daarom ben ik ook gaan kijken naar een surround versterker om die dan aan te sluiten op pc of divX. Alleen ligt dit in een veel hoger prijsklasse. Echter lijkt me dit 40x beter geluid geven dan een pc-setje. De goedkoopste reciever die ik kon vinden was van sony in de koopjeskelder van correct (179). Dit was echter niet een laag model. Voor 20 euro meer was er ook een, volgens mij veel geadvanceerdere, van JVC hoog model (standaard).
Het eninge wat ik dan nog moet kopen is een active subwoofer...

Het budget voor de surroundversterker heb ik meer geld over (rond 200) dan voor een pc speaker setje(max 80), vanwege de kwaliteit.
keuzes.... :?

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:31

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

DopdeDouwer schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:22:
Het budget voor de surroundversterker heb ik meer geld over (rond 200) dan voor een pc speaker setje(max 80), vanwege de kwaliteit.
keuzes.... :?
Ik ben op het gebied van surroundversterkers niet zo thuis, maar voor 80 euro is het logisch dat je geen kwaliteit vindt, zeker als het om een surroundsetje gaat!
Ik heb (sinds kort) ook gemerkt dat vanaf de 100 euro een 2.1 setje pas een beetje lekker gaat klinken.

Ik denk ook niet dat een surroundversterker(receiver) samengaat met een pc setje, het is of het 1 of het ander ben ik bang. Dan komen bij de versterker nog eens de speakers en zit je al gauw op een 500/600 euro

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Pendaco schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:43:
[...]

Ik ben op het gebied van surroundversterkers niet zo thuis, maar voor 80 euro is het logisch dat je geen kwaliteit vindt, zeker als het om een surroundsetje gaat!
Ik heb (sinds kort) ook gemerkt dat vanaf de 100 euro een 2.1 setje pas een beetje lekker gaat klinken.

Ik denk ook niet dat een surroundversterker(receiver) samengaat met een pc setje, het is of het 1 of het ander ben ik bang. Dan komen bij de versterker nog eens de speakers en zit je al gauw op een 500/600 euro
Dat laatste wat je zegt klopt ook, en daarom zit ik juist te kijken voor een surroundversterker omdat de speakers die ik heb "gewone" speakers zijn. Alleen vraag ik me dan af of een instapmodel receiver een beter geluid geeft als een pc-speakersetje.
iemand met ervaring.
Ik heb nu een beetje op internet zitten vergelijken en een aantal mogelijk heden gezien.
JVC RX 5032 of RX 5042
Sony STR DE497
Pioneer VSX d514
Yamaha ??

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:25
Ik heb dat rijtje ook beluisterd bij De Block onder andere. Ik heb de Pioneer, JVC en Sony gehoord, alle 3 op dezelfde speakers (speakers bepalen voor een groot gedeelte de klankkleur). Ik had ze beluisterd en vond de Sony nog het beste klinken, ookal zeggen sommige dat het niet zo hele goede recievers zijn. De instap modellen vond ik wel goed (497 en 597).

De Yamaha die je kan kiezen, die naar mijn mening beter klinkt als het rijtje erboven, is de RX440 (als je die nog kan krijgen) of de 450. Die laatste is het nieuwe model, kost 275,- en dat vind ik echt wel een mooie prijs. Ding klinkt goed. Ik heb trouwens naar de 440 geluisterd, nooit naar de 450.

Uiteindelijk ben ik toch voor een Harman/Kardon gegaan vanwege de klank en de prijs. Vervolgens aangesloten op 2 prachtspeakers :)

Zoals Pendaco is het surround krijgen op een reciever iets moeilijker. Je moet namelijk goed erop letten dat je reciever een 5.1 direct input heeft. Dus een rijtje van 3 analoge aansluitingen (front,surround,center/LFE). Dit is erg handig, vooral met EAX e.d! Dat is dus ook het nadeel van digitaal aansluiten, surround heb je enkel met DVDs of andere soortgelijke media.

Mijn setup: klik klik 2

Klinkt vooral tijdens muziek een stuk scherper als de gemiddelde PC-speakerset. Set die ik heb heeft me, exclusief de sub, 600 E gekost. Amp voor 250, speakers voor 350.

Een goude regel is toch wel; Zelf luisteren :) Het wordt zo vaak verteld, en niet voor niets! Het kan net zo goed zijn dat jij de JVC super vind klinken, het is maar net wat je smaak is.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Mailtje van AudioImport over de Klipsch Promedia 5.1 Ultra
Beste Ben,

De ULTRA 5.1 is nergens in Nederland te koop. Ook niet in Europa. Eenvoudig omdat de ULTRA niet in 230V. is gemaakt.
Reden? Er was nog teveel voorraad van de voorganger: de V5.1. Die is sinds juni ook uitverkocht.

Klipsch maakt 230V uitvoeringen in een aaneensluitende productierun en dan in een behoorlijk aantal om de kostprijs redelijk te houden. Meestal zo'n 2000 sets. Die moeten dan wel verkocht zijn, voordat er een nieuwe kan komen.

In Amerika is de ULTRA leverbaar sinds mei 2003. Het zou niet slim zijn om nu nog de ULTRA in 230V te gaan maken. Beter is om dat met de opvolger van de ULTRA te doen. Dan lopen Amerika en Europa weer gelijk op. Hopelijk in mei/juni 2005. Maar Klipsch heeft die datum nog niet bevestigd.

Ik zal je adres noteren en je berichten zodra er iets nieuws bekend is.

Ok?

Groet

Frits de Vries

• Icingdeath
  • Laatst online: 27-08 10:37
Mijn oude speakerset de Creative 5300 is gesneuveld en ik heb nu een audigy 2, dus ik wil eens een fantsoenlijk zetje rond de 200 euro kopen met een flinke bas.

In welke prijsklasse zou ik moeten zoeken voor een speakerset met een zware bas, zodat je het in je maag voeld :)?

• Yokozuna
170 watt per kanaal
Zozo, nu nog zeggen op hoeveel ohm het is.

[ Voor 38% gewijzigd door Yokozuna op 30-12-2004 22:03 ]

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
is dit alleen voor rare speakersetjes of ook voor normale speakers?:P

Anyhow ik ben opzoek naar een vervanging voor mijn huidige 2 speakers. De speakers zijn inmiddels 20 jaar oud en dus niet geseald voor het magnetisch veld dat ze hebben, waardoor ik ze niet naast me beeldscherm kan zetten. Kennen mensen hier misschien goede 2 weg speakers die niet te duur zijn.

Ze worden aangesloten op mijn 300w subbie die weer op een technics stereo set staat die ook 20 jaar oud is maar het uitstekend doet :)

• Yokozuna
Dit is erg handig, vooral met EAX e.d! Dat is dus ook het nadeel van digitaal aansluiten, surround heb je enkel met DVDs of andere soortgelijke media.
EAX heeft niets met surround te maken, enkel met akoestiek van ruimtes, echo/reverb/equalizing. Met een digitale aansluiting kun je hier niet gebruik van maken, je kunt wel gewoon gebruik maken van volwaarding surround geluid (met stereo achterkanaal) in spellen (als je een Soundstorm hebt).

• Icingdeath
  • Laatst online: 27-08 10:37
Dauthi schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:50:
is dit alleen voor rare speakersetjes of ook voor normale speakers?:P

Anyhow ik ben opzoek naar een vervanging voor mijn huidige 2 speakers. De speakers zijn inmiddels 20 jaar oud en dus niet geseald voor het magnetisch veld dat ze hebben, waardoor ik ze niet naast me beeldscherm kan zetten. Kennen mensen hier misschien goede 2 weg speakers die niet te duur zijn.

Ze worden aangesloten op mijn 300w subbie die weer op een technics stereo set staat die ook 20 jaar oud is maar het uitstekend doet :)
hmm beide kan ook, ik heb nog een JVC 5.1 prologic versterker van 5/6 jaar oud. Zou het een optie zijn om deze aan te sluiten om mijn pc en dan een fantsoenlijke subwoofer te kopen en eventueel wat fantsoenlijk boxen, zou dat kunnen voor tussen de 800 en 600 euro?

Verwijderd

Yokozuna schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:47:
[...]

Zozo, nu nog zeggen op hoeveel ohm het is.
Op dit moment staat er 6 ohm op. Mijn receiver kan niet lager :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
offtopic: 7x170watt @ 6Ohm is wel enorm ruig voor een AV amp, dan zit je volgens mij al aan ingebouwde fans of een gigantisch passiefkoelblok. Een pics zoeken :)

[ Voor 15% gewijzigd door Yokozuna op 31-12-2004 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja kan ie maximaal aan .. niet dat ik alle 170 watt ook vol gebruik ..

Hmm kuT! Heb me vergist .. 110 watt per kanaal ... Dacht dat ik er 170 had .. dan maar zn opvolger kopen ... iemand interesse in een gloednieuwe Yamaha RX-V1400 RDS voor 599 Euro?

WTF ik snap er echt niks van .. DIN is 170 watt FTC is 110 watt .. Wat is het verschil. Mij een beetje lekker lopen maken met DIN, terwijl er in het boekie 110 watt staat. Voor de opvolger (1500) is dit respectivelijk 180 en 120 watt ..

Edit .. laat maar het zijn normen .. klote Duitsers met hun DIN .. AARGH maar ach 5 boxen op 110 watt maakt ook nog aardig wat herrie. Mijn lievelingetjes zijn toch de zuilen .. :9~
DIN staat voor Deutche Industrie Norm. Dit is een verzamelnaam voor allerlei normen voor technische zaken, zoals het hier in Nederland de NEN normen geeft. Van belang is de DIN 45500 norm, die heeft te maken met Hifi. Als er staat 2 x 40 W DIN, dan kan de versterker een toon van 1 KHz leveren aan 40 W onder een bepaalde vervorming (ik dacht 1%). De DIN norm is dus niet zo streng.

De beste norm voor hifi is de Amerikaanse FTC (Federal Trade Comminsion) norm. Die geeft aan welk vermogen over het frequentiegebied 20 Hz - 20 kHz kan worden gelverd onder een bepaalde vervorming (ik dacht 0.5%). Deze norm is dus een stuk strenger als de DIN norm.

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
:)

Ontopic:

- Wachten op zomer 2005 op een nieuw Klipsch setje, niet zoveel zin in.
- Z5500 ook niet zoveel zin in.
- Teufel Concept E / E Magnum opzicht wel zin, maar helemaal in Duitsland bestellen en maand wachten minder zin in, 'nieuwe' review Concept E: http://www.allround-pc.co...reviews/04120/bericht.htm
- Wat hebben we nog meer in de topklasse pc speakerwereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar (uiteraard) goede speakers voor m'n notebook. Aangezien de speakers die ik nu heb af en toe vervormen wil ik nu betere speakers kopen. Nu heb ik gelezen dat die kan komen door de geluidskaart in m'n notebook. Als ik nu een setje koop met USB aansluiting, zal dit dan een (merkbare) verbetering opleveren? En welk setje van bijv. Creative heeft dan? Heb al lopen zoeken maar heb niets kunnen vinden. Had wel al andere setjes van Creative bekeken, de L3500 en de L3600. Zijn dat aanraders? Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort op kamers en wil voor mijn nieuwe kamer een leuk audiosetje aanschaffen (€100-€200). Mijn werkstation is een laptop en ik zou graag een speakersysteem willen dat ik zowel op mijn laptop als tv kan aansluiten.

Misschien een stomme vraag maar de meeste systeempjes uit dit topic kan je zowel op pc als tv aansluiten? Of zijn deze vrijwel alleen te gebruiken op een pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Veel speakersets hebben maar 1 of 2 aansluitingen (3 analoge ingangen + 1 digitale). 2.1 setjes hebben zelfs vaak maar 1 aansluitingen (3.5mm).

De Logitech Z5500 vormt hier eerder een uitzondering op. Dit is momenteel de top van goed verkrijgbare (vanaf 6 Januari wanneer de nieuwe lichting weer binnenkomt) pc subwoofersetjes. Kost je wel 290 maar heeft zat aansluitingen:
Source Inputs
Digital optical for DVD or CD players, PlayStation2, Xbox
Digital coaxial for DVD or CD players or PC sound cards (requires coaxial cable, sold separately)
6 channel direct (3 stereo-mini connectors) for 2, 4, or 6 channel PC sound cards OR
6 channel direct (3 stereo-mini connectors) for 3 stereo analog mini audio sources, like CD and DVD players, Playstation 2, Xbox, or 2 channel PC sound cards (some devices may require stereo mini to dual RCA adapter, sold separately)
Analog stereo-mini (on side panel of control center) for portable CD, MP3,or MiniDisc players

[ Voor 45% gewijzigd door Yokozuna op 03-01-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Yokozuna schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:12:
Veel speakersets hebben maar 1 of 2 aansluitingen (3 analoge ingangen + 1 digitale). 2.1 setjes hebben zelfs vaak maar 1 aansluitingen (3.5mm).

De Logitech Z5500 vormt hier eerder een uitzondering op. Dit is momenteel de top van goed verkrijgbare (vanaf 6 Januari wanneer de nieuwe lichting weer binnenkomt) pc subwoofersetjes. Kost je wel 290 maar heeft zat aansluitingen:

[...]
Ik heb de Gigaworks S750 in huis gehaald, het wachten is nu op de DDTS-100 Creative Decoder maar dan heb je alle voordelen van de logitech en nog betere speakers als ik de reviews en mijn oren mag geloven.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Een voordeel van de Logitech Z5500 is de prijs/kwaliteit/kwantiteit verhouding. Als jij er nog een dure DDTS-100 Creative Decoder gaat bijkopen daalt de prijs/kwali/kwantiteit verhouding behoorlijk onder die van de Z5500.

Misschien kun je me overtuigen met enkele reviews waarin gezegd wordt wat jij zegt :)
I must say that general music listening on the S750s was rather a letdown. Heavy, bass laden tracks were handled well but lighter titles with more emphasis on the mid-high registers seemed strangely crude.

There certainly seems to be a bit of a hole between the top of the midrange and where the tweeters step in, and the tweeters themselves don't seem as crisp as you get the feeling they should be. Creative have clearly sacrificed some subtlety for a helping of gaming-suited power and grunt. (http://www.3dvelocity.com/reviews/gigaworks/s750_5.htm)
Terwijl andere reviewers weer er positief zijn over de sattelites, lekker duidelijk...

[ Voor 172% gewijzigd door Yokozuna op 04-01-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Yokozuna schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:18:
Een voordeel van de Logitech Z5500 is de prijs/kwaliteit/kwantiteit verhouding. Als jij er nog een dure DDTS-100 Creative Decoder gaat bijkopen daalt de prijs/kwali/kwantiteit verhouding behoorlijk onder die van de Z5500.

Misschien kun je me overtuigen met enkele reviews waarin gezegd wordt wat jij zegt :)

[...]

Terwijl andere reviewers weer er positief zijn over de sattelites, lekker duidelijk...
Zie o.a. http://www6.tomshardware.com/consumer/20040120/
The combination using Creative's Gigaworks S750 7.1 speakers that cost only $600 (670 euros) represents the best in the market and you would have to spend a great deal more to get that sort of quality using Hi-Fi technology. If you want to stay with 5.1, combining it with Logitech Z -5300 speakers at $400 (470 euros) will be just as satisfactory. Even the kit sold by Creative, combining the decoder with 7.1 T 7700 speakers is a good option if the room is not too big. The TD 7700 system costs little more than $250 (300 euros). The decoding quality of the DDTS-100 is impressive if you position the speakers carefully. Furthermore, with the DTS Neo:6, you will never listen to the TV in the same way again.
Dus Tom is het zo ongeveer met zowel jou al mij eens ;) Het is net wat je wilt, qua prijs/kwaliteit is logitech beter, qua kwaliteit op zich is creative the way to go.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Of je neemt de 5.1 Creative versie: € 248,41 :)

[ Voor 4% gewijzigd door Yokozuna op 05-01-2005 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:14
Dag iedereen,

Ik heb laatst 5 nieuwe gamecube games gekocht waaronder Star Wars Roque Leader II Roque Squadron en Eternal Darkness en wou voor die spellen een goede maar goedkope (max +/- 60) boxenset kopen. Ik heb goede reviews gelezen over de
Z-640
http://www.logitech.com/i...7,contentid=5047,detail=2 en de
X-530
http://www.logitech.com/i...,CRID=2177,CONTENTID=9067

Op de site van logitech staat niet dat de x-530 compatibel is met de gamecube dus ik weet niet of die geschikt is. Helaas heb ik nog geen reviews gelezen waar deze (en andere) sets allemaal met elkaar vergeleken worden.
Volgens mij ondersteund de gamecube alleen Dolby Digital Pro Logic II en ik weet niet precies welke boxensets dit ondersteunen. Nu ik deze thread heb gelezen lijkt me de creative t5400 ook wel een leuk setje, maar misschien wat te duur.

De boxen zijn voornamelijk voor de gamecube, maar ik zou ook graag willen aansluiten op mijn tv, mini-hifi en/of mn oude amd k6 computer als dat zou kunnen(pc waarscheinlijk niet). Ik heb niet veel verstand van dit soort audiozaken dus het zou ook wel fijn zijn als de boxen een beetje gebruiksvriendelijk zijn (in aanleggen enzo) en lijkt me ook wel handig als de achterste boxen aan de muur zijn te bevestigen, maar dat is geen vereiste.

Dan nog iets, kunnen die goedkope 5.1 sets van de aldi en kruidvat enzo zich een beetje meten met de a-merken, of is het alleen maar rommel?

Alvast Bedankt, Paul

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ik heb zelf de X-530, en een kameraad heeft de Z-640...hij heeft overigens ook de Gamecube.
Ok, als je de Gamecube erop aan wilt sluiten heb je de Gameadapter nodig (een 2 x Tulp --> 2 x 3,5" Minijack converter). Deze zat bij mijn X-530 niet bijgeleverd. Bij de Z-640 van m'n kameraad echter wel.
Maarja..anders koop je dat ding er apart bij. Qua geluid vind ik beide setjes echt hetzelfde klinken!..ik hoor echt geen verschil.
Ligt er maar dus net aan welk design je mooier vind, en welke op voorraad is :P. prijzen zijn dacht ik nagenoeg gewoon hetzelfde toch?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Waar kun je zo'n gameadapter kopen, hoe duur isie en hoe ziet ie er ongeveer uit (kon niks vinden op google)?

Qua design, vind de bass van 640 mooier (past ook beter bij de gameKubus ;) ) maar de satelietluidsprekers vind ik van 530 dan weer mooier. Maare hoe bevestig je ze eigenlijk aan de muur, weet je dat?

Edit: Oh ja, op de logitech site staat dat er geen stereo-RCA geluidssnoeren worden bijgeleverd die je wel nodig hebt, is dat zo? http://www.logitech.com/i...7,contentid=5047,detail=2 (onderaan).

[ Voor 29% gewijzigd door De Hupie op 05-01-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Eigenlijk meer iets voor het Logitech speakersets topic, dat gaat constant over aansluitinkjes dus daar zul je vast nog sneller of uitgebreider geholpen worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Yokozuna op 05-01-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopeJope
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 13:05
Ik heb zelf een Logitech Z5500 en ben toch wel onder de indruk van het geluid wat zo'n setje kan produceren. En dan heb ik hiet niet over hard (ja, dat kan ie wel hoor...), maar over een gelijkmatige spreiding tussen laag/midden/hoog. Wat mij betreft een aanrader! Nu moeten ze alleen nog iets bedenken voor de basbox. Die is verdomd dik en zou goed als bijzettafel kunnen fungeren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DopeJope schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:39:
Ik heb zelf een Logitech Z5500 en ben toch wel onder de indruk van het geluid wat zo'n setje kan produceren. En dan heb ik hiet niet over hard (ja, dat kan ie wel hoor...), maar over een gelijkmatige spreiding tussen laag/midden/hoog. Wat mij betreft een aanrader! Nu moeten ze alleen nog iets bedenken voor de basbox. Die is verdomd dik en zou goed als bijzettafel kunnen fungeren.....
Ik ga akkoord over diene bijzettafel. Heb zelfs paar planken mogen afbreken van een kast om die woofer er tussen te krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

De Hupie schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:12:
Waar kun je zo'n gameadapter kopen, hoe duur isie en hoe ziet ie er ongeveer uit (kon niks vinden op google)?

Qua design, vind de bass van 640 mooier (past ook beter bij de gameKubus ;) ) maar de satelietluidsprekers vind ik van 530 dan weer mooier. Maare hoe bevestig je ze eigenlijk aan de muur, weet je dat?

Edit: Oh ja, op de logitech site staat dat er geen stereo-RCA geluidssnoeren worden bijgeleverd die je wel nodig hebt, is dat zo? http://www.logitech.com/i...7,contentid=5047,detail=2 (onderaan).
Logitech Game-adapter Bestel je et bij Logitech zelf, dan kost et je 5,99 excl verzendkosten.

De satelieten kunnen worden opgehangen door middel van een schroefje. Je boort dan zeg maar een schroefje in de muur. Pak de sateliet erbij, op de onderkant van de standaard zit wel een haakje/gat, erop zetten. Vervolgens draai je de sateliet zelf bij, zodat deze rechtop staat. (zo bedoel ik et)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

ErUG jammer dat Klipsch ze inderdaad niet in 230V uitvoering heeft gemaakt. Realiseerde ik me deze week pas. Dan maar wachten op de echte opvolger (zal eind dit jaar wel zijn mag ik hopen) want de GMX serie zie ik niet echt zitten met name om design issues (belachelijk grote console ter grootte van een soepbord) en het uiterlijk bevalt me zoiezo niet... Verder zijn deze niet te vergelijken met de promedia ultra's (maar dus helaas, helaas)...

400 euro valt eigenlijk toch wel 150,= buiten mijn budget (gezien mijn overige aankopen voor mijn 'putertjes en AV installatie) maar goed... als het Top is mag het toch wel iets meer kosten...

Zoals gezegd, geld is een beetje op na aankoop van o.a. een Denon AVR-2105 en bijpassende DVD speler (1710 geloof ik)... Genoeg vermogen voor mij aangezien mijn kat er nogal slecht tegen kan... 8)7 Ik was van plan om dan mijn oude 5.1 receiver aan mijn nieuwe audigy 2 ZS te hangen maar bij nader inzien wordt de aanschaf van losse 5.1 speakers toch wel erug prijzig voor een PC speaker systeempje....

Als ik voor 400,= een complete set kan kopen ben ik net zoveel kwijt als mijn sub in m'n woonkamer maar ben wel compleet dan....
Yokozuna schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:15:
Daar kan ik je niet mee helpen, wel bedankt voor het wijzen, ik had nog niet van deze set gehoord, 2x8" woofer en blijkbaar fatsoenlijke 2 weg sattelites maakt mij ook erg benieuwd. In reviews komt deze set er inderdaad extreem goed uit. Volgens mij is het echt een set zonder fratsen, enkel analoge ingangen, niet teveel instellingen op de POD. Daar houd ik wel van :) 400 euro valt ook net binnen m'n budget.

Heb net de Klipsch dealer en AudioImport gemailed, op de officiele Klipsch site staat ook 'currently unavailable', vraag me alleen af waarom.

[ Voor 33% gewijzigd door Darth Malak op 06-01-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Yokozuna schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:28:
Eigenlijk meer iets voor het Logitech speakersets topic, dat gaat constant over aansluitinkjes dus daar zul je vast nog sneller of uitgebreider geholpen worden.
Ok, ik heb mn verdere vragen hier voortgezet: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/991803/5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Toch hier nog even een vraagje.

Ik heb al eerder gezegd dat de gc alleen DD Pro Logic II ondersteund en nu heb ik hier gelezen dat dat dat eigenlijk alleen stereo geluid is wat verdeelt wordt over de 5 boxjes en dat er geen kanaal voor de bass is. Betekend het laatste dat de bass dus eigenlijk helemaal niet gebruikt wordt? En als over de 5 boxjes toch alleen stereo geluid wordt verzonden, kan ik dan net niet zo goed voor een 2.1 boxenset gaan? Of zit er wel verschil in dat je ook 2 boxjes achter en een extra voor hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil een 2.1 (geen 5.1 want daar heb ik geen ruimte voor) setje voor mijn dvd speler (Pioneer 470). Deze dvd speler heeft een standaard audio uitgang (rode en witte aansluiting).

Kan ik nu alle 2.1 (logitech, creative) setjes aansluiten op mijn dvd speler? Heb ik dan een versterker nodig? Of zit er een versterker bij de speakerset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Laatst online: 16-08 17:55
Ik heb afgelopen vrijdag de hercules 5.100 set gehaald maar die gaat dus weer terug.
De midden en hoge tonen klinken prima maar de subwoofer doet vrijwel niets. Bijna geen bas te ontdekken behalve als ik het volume erg opendraai. Maar dan komen er weer vervormingen.
kortom geen aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:44:
Ik wil een 2.1 (geen 5.1 want daar heb ik geen ruimte voor) setje voor mijn dvd speler (Pioneer 470). Deze dvd speler heeft een standaard audio uitgang (rode en witte aansluiting).

Kan ik nu alle 2.1 (logitech, creative) setjes aansluiten op mijn dvd speler? Heb ik dan een versterker nodig? Of zit er een versterker bij de speakerset?
Alle speakersetjes voor de pc hebben een ingebouwde versterker. In het geval van jouw DVD speler kun je met een apart kabeltje (makkelijk te krijgen bij electronica zaak enz.) de 2.1 speakerset direct op je DVD speler aansluiten. Je moet dan vragen naar een kabeltje van 2 tulp mannetjes naar 1 3.5mm jack mannetje.

(Mannetje = pin, vrouwtje = gat)
Ik heb afgelopen vrijdag de hercules 5.100 set gehaald maar die gaat dus weer terug.
De midden en hoge tonen klinken prima maar de subwoofer doet vrijwel niets. Bijna geen bas te ontdekken behalve als ik het volume erg opendraai. Maar dan komen er weer vervormingen.
kortom geen aanrader.
Gewoon een Logitech Z2300 kopen voor 120 euro, koop je nooit een kat in de zak :)

[ Voor 42% gewijzigd door Yokozuna op 10-01-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Weet iemand hoe lang de kabels van de satelites zijn die bij de Z-5500 zitten en of het aansluiten gaat met cinch/tulip of gewoon kabeltje erin?

Zit er zeer sterk over te denken toch maar voor dit setje te gaan.... maar heb weinig zin om zometeen kabels van 1 meter lang in de doos te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:22

TdV

De Hupie schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 17:12:
Toch hier nog even een vraagje.

Ik heb al eerder gezegd dat de gc alleen DD Pro Logic II ondersteund en nu heb ik hier gelezen dat dat dat eigenlijk alleen stereo geluid is wat verdeelt wordt over de 5 boxjes en dat er geen kanaal voor de bass is. Betekend het laatste dat de bass dus eigenlijk helemaal niet gebruikt wordt? En als over de 5 boxjes toch alleen stereo geluid wordt verzonden, kan ik dan net niet zo goed voor een 2.1 boxenset gaan? Of zit er wel verschil in dat je ook 2 boxjes achter en een extra voor hebt?
Hier een cube-bezitter. Wat jij wil is een speakerset met dolby prologicII decoding. Ik heb de z640 (voor de pc dan) en deze doet dat niet. De logitech z680 doet het bijvoorbeeld wel; zoek dit goed uit voordat je een set besteld. Als je een DPLII decoderend setje hebt heb je wel degelijk surround geluid hoewel dit zit gecodeerd in het stereosignaal; zelf heb ik een mooie harman/kardon+tannoy surround speakerset en een aktieve sub en het surroundgeluid is prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Gevonden... Ik lees dat er 4.5 meter per speaker bijzit... Dat is redelijk... Moet voldoende zijn om mijn computer zaal te voorzien... :)

Sterker nog... zie dat de center en frontspeakers 4.5 meter hebben, de achterspeakers 7.5 meter.... :P

[ Voor 29% gewijzigd door Darth Malak op 11-01-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 01:04
binnenkort wil ik een Audigy 2 ZS + 7.1 speakerset gaan aanschaffen voor in mijn bedroom. ik zit te twijfelen tussen de Creative TD7700 (€ 66) en de TD7900 (€ 101). Ik wil gewoon een degelijke set die vooral geschikt is voor het afspelen van muziek, gamen en af en toe een dvd-tje.

Help mij kiezen! TD7700 of TD7900?

tnx!

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

een kleine vraag... ik zoek voor bij mijn iBook een mooie witte speaker set, op dit moment is er wat mij betreft slechts 1 mogelijkheid... de creative set die genoemd staat in de topicstart... maar zijn er nog andere mooie witte speakersets verkrijgbaar ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Een 7.1 set van 66 euro, toch maar eens die smiley gebruiken: :r

[ Voor 41% gewijzigd door Yokozuna op 11-01-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Inderdaad onmogelijk een fatsoenlijke 7.1 set voor 66 euro... Zelfs 5.1 is volgens mij onmogellijk...

Maar geluidskwaliteit is een subjectief begrip. Ik bedoel, er zijn ook genoeg mensen die jarenlang tegen 60hz aan zitten te staren met hun 17" monitor zonder dat ze het in de gaten hebben... Hoe vaak ik mensen dit op mijn werk al heb moeten vertellen..

Het is maar wat je gewend bent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pulleke schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:42:
Inderdaad onmogelijk een fatsoenlijke 7.1 set voor 66 euro... Zelfs 5.1 is volgens mij onmogellijk...

Maar geluidskwaliteit is een subjectief begrip. Ik bedoel, er zijn ook genoeg mensen die jarenlang tegen 60hz aan zitten te staren met hun 17" monitor zonder dat ze het in de gaten hebben... Hoe vaak ik mensen dit op mijn werk al heb moeten vertellen..

Het is maar wat je gewend bent....
precies zo is het wel maar ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een logitech x-530 en ik moet je zeggen dat ik hem nog geweldig goed ik ben ook niet zo die hard die echt alles hoort als ik 5.1 geluid hoor vind ik het al wel goed. Dus ik ben zeer tevreden met mijn setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Dos37, perfect!! Dat jij er tevreden mee bent is ook het belangrijkste... Daar gaat het om, niet of iemand anders er iets van vindt.

Daarom geldt ook: altijd luisteren voor kopen of 100% zekere weten afgaand op goede reviews dat het iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

KeeZ schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:46:
een kleine vraag... ik zoek voor bij mijn iBook een mooie witte speaker set, op dit moment is er wat mij betreft slechts 1 mogelijkheid... de creative set die genoemd staat in de topicstart... maar zijn er nog andere mooie witte speakersets verkrijgbaar ??
is dit misschien wat?

http://international.harm...rod=SOUNDSTICKSII&sType=C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de Philips A3.610 5.1 speakerset besteld bij Mycom voor €99,95 (In de pricewatch staat hij voor minimaal €175 :*) )

Zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21691771

Is dit een goede keuze of niet? Of kan je wat betreft speakers toch beter voor Creative of Logitech kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hoe is het mogelijk?? 8)7 Mycom de goedkoopste???

Vandeweek mijn Z-5500 setje besteld... Scheelde bijna 100 euro in het nadeel van Mycom. Mycom is zoiezo overal 20% duurder in... Jammer. Eens was het mijn favoriete winkel. :O

M.b.t. tot je vraag: volgens mij staat er in de forum regels iets over het vragen naar meningen... Dit is zeer subjectief. Dus gewoon gaan luisteren. Dat is de enige manier om voor jou te bepalen of het iets is. Of er een serie goede reviews op na slaan.

[ Voor 37% gewijzigd door Darth Malak op 13-01-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Volgens micromail kun je zelfs anale sex met je Philips setje hebben, wellicht trekt dat je over de streep extremist? :) http://www.micro-mail.nl/...6EF900324302?OpenDocument

Kwam net nog een vage Ultron speakerset voor 160 euro tegen: http://www.ultron.de/prod...582&WGType=Surround-Sound

te koop bij hentee.nl

[ Voor 104% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pulleke schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:24:
Hoe is het mogelijk?? 8)7 Mycom de goedkoopste???

Vandeweek mijn Z-5500 setje besteld... Scheelde bijna 100 euro in het nadeel van Mycom. Mycom is zoiezo overal 20% duurder in... Jammer. Eens was het mijn favoriete winkel. :O

M.b.t. tot je vraag: volgens mij staat er in de forum regels iets over het vragen naar meningen... Dit is zeer subjectief. Dus gewoon gaan luisteren. Dat is de enige manier om voor jou te bepalen of het iets is. Of er een serie goede reviews op na slaan.
Mycom is wel vaker goedkoop. Ik heb er een paar maanden geleden een WD 160 GB schijf gekocht voor 79 euro.

Verder zoek ik niet zozeer naar persoonlijke meningen, maar meer naar bekende voordelen/nadelen van philips setjes. Luisteren in de winkel is overigens een goede tip. Bovendien heeft Mycom een niet goed geld terug garantie van 8 dagen, dus een echt foute koop is uitgesloten. :)
Yokozuna schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:42:
Volgens micromail kun je zelfs anale sex met je Philips setje hebben, wellicht trekt dat je over de streep extremist? :) http://www.micro-mail.nl/...6EF900324302?OpenDocument
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

LOL :7 8)

Je kent Philips nieuwe slogun toch: "sense and simplicity".... Een alles in 1 product dus... multi-purpose zullen we maar zeggen... :Y)
Yokozuna schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:42:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik een vraag.

Ik loop op t moment stage bij philips en kan dus redelijk goedkoop aan philips spullen komen.
ik ben van plan om de LX600 te kopen, 6 analoge ingangen voor de computer, optische ingang voor de xbox(vanuit advance scart cable) en gewone stereo ingang voor de TV. Nu weet ik alleen niet of de computer aangesloten kan worden op die analoge ingangen. kheb geen digitale uitgang op de computer.
Ik zit ook nog steeds te twijfelen over die Logitech Z5500 dat is ook wel een mooi systeempje, alleen geen stereo ingang voor de TV
die philips is iets goedkoper en ookwel iets mooier(mijn mening) maar logitech heeft weer iets meer vermogen..
Logitech 280euro
Philips 220euro

wat denken jullie d'r van?
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
pulleke schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:28:
LOL :7 8)

Je kent Philips nieuwe slogun toch: "sense and simplicity".... Een alles in 1 product dus... multi-purpose zullen we maar zeggen... :Y) [...]
Misschien hebben ze die basspijp wel een speciale vorm gegeven :)
die philips is iets goedkoper en ookwel iets mooier(mijn mening) maar logitech heeft weer iets meer vermogen.
Als jij waarde aan vermogen hecht moet je vooral de Z-5500 nemen. Je kunt alleen beter letten op hoe hard hij gaat, vermogen zegt geen drol als je de gevoeligheid van de speakers niet weet. Dat de Z-5500 hard gaat is inmiddels ook wel bekend. Waarschijnlijk een stuk harder dan de Philips, ik heb de Philips alleen nog nooit gehoord. Misschien hebben ze hem bij dynabyte wel, kun je zelf luisteren.

Ik weet niet waar jij het meest waarde aan hecht, geluidskwaliteit, kwantiteit, design, prijs. Dat moet je zelf bepalen. Heb zoieso meer vertrouwen in Logitech want die hebben Labtec onder hun hoede.

[ Voor 59% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Semi-Hifi 2.0 set voor de pc Afbeeldingslocatie: http://www.3dsoundsurge.com/reviews/SwanM200/images/av123shot.jpg

http://www.3dsoundsurge.com/reviews/SwanM200/M200.html

[ Voor 31% gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb m ook, kun je in AudioHQ kiezen voor externe processor en het vinkje bij speakerinstellingen op alleen digitaal. Probeer dan een surround DVD met windvd intervideo en zet in opties de uitgang op spdif. heb je dan wel surround? bij de mijne werkt dat wel maar een spel surround krijgen met die spdif in me niet gelukt
mvg
roland
F-Tim schreef op dinsdag 15 juni 2004 @ 12:48:
Dan probeer ik het nu hier maar eens een keer, misschien dat jullie er wel een antwoord op hebben...

Ik heb een Inspire Digital 5500 (voor mij een hele leuke set omdat mn ma bij 2 bass streepjes al begint te blèren dat de muziek te hard staat |:( )

Ik heb deze aangesloten op een Audigy 2 ZS middels een bijgeleverde kabel.
Een SPDIF (soort van Mono jack plugje) naar een RCA (Coax) kabeltje.

Deze gaat van de digitale uitgang van de Audigy naar de Coaxial ingang van de Decoder. Maar ik krijg GEEN dolby digital geluid. Met speakertest krijg ik ook alleen maar geluid uit linksvoren en rechtsvoren. En behalve Stereo-mode of Dolby Pro Logic-mode kan ik geen Dolby Digital selecteren (niet bij een speakertest, en ook niet bij een DVD).

In de handleiding van de speakers staat dat ik een speciale 4-geleider (soort jack, maar dan vaker onderverdeeld) naar RCA. Maar daar weten ze hier geen raad mee.

Ze hebben me wel bij een elektronica zaak hier in de buurt een 4 geleider naar 3 Tulp gegeven, maar die werkte helemaal niet. Toen ze me een SPDIF kabel meegaven, welke dezelfde was als de kabel bijgeleverd bij de speakers, had ik wederom (beter gezegd "Nog Altijd") GEEN 5.1 kanaals geluid :'(

De speakerinstellingen van Windows staan gewoon op 5.1 Speakerset, en die van de AudioHQ van Creative staat ook gewoon op 5.1 surround. Ik ben langzamerhand echt teneinde raad!

edit:
Ik weet niet wat een ES kost, maar mijn Audigy 2 ZS heeft me maar 74€ gekost, RETAIL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:14:
[...]bij de mijne werkt dat wel maar een spel surround krijgen met die spdif in me niet gelukt
mvg
roland
Spel in multichannel over S/PDIF kan niet bij een Creative kaart, tenzij je een externe Creative decoder hebt. (Die ondersteunen namelijk 3xS/PDIF.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

ff een schopje....

ik zag deze speakers bij Bol staan...

is het wat ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Die heb ik ook bij enkele postorder bedrijven gezien, ik denk dat de set vooral gefocused is op design en niet op geluidskwaliteit. Valt me trouwens op dat niemand hier meer reargeert, net alsof er niets anders meer bestaat dan Logitech sets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
KeeZ schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 00:42:
ff een schopje....

ik zag deze speakers bij Bol staan...

is het wat ??
Denk idd ook dat vooral het design mooi is, maar dat het geluid tegen zal vallen. In het show je apple computer topic zie je hem regelmatig voorbij komen. Misschien dat je er daar iets over kan vinden of vragen.

[ Voor 14% gewijzigd door Spits op 29-01-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb hier nu een logitech X-350 staan, leuk setje, mooit geluid.

Nu heb ik hier een Soundblaster Live! 5.1 en nu vroeg ik mij af op welke manier ik mijn middelste speaker aan de praat krijgt.
Heb al nodig wat gezocht, maar kon niets vinden hierover.

Als er geen andere manier is, zal ik graag willen weten welke geluidskaart ik dan nodig hebt om deze helemaal werkend te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Dit stond in onze FAQ:
:S Mijn centerspeaker doet het niet.

Dat kan soms kloppen, centerspeakers zijn niet bedoeld om muziek over weer te geven en ook EAX of A3D effecten in spelletjes worden meestal niet via de centerspeaker weergegeven, dit zijn namelijk 4 kanaals effecten. Alleen met films hoort een centerspeaker mee te doen met de weergave. Ook gelden hier dezelfde 'oplossingen' als bij dit punt.
Als je toch perse een centerspeaker wil hebben, dan kan je dat forceren door je SBaudigy of Live op "movie mode" te zetten bij "CMMS" (zie dit topic [ FAQ + 5.1] Krijg het niet voor elkaar), of de KX-drivers te downloaden, waarmee je het wat meer zelf kan instellen.
Kijk ook hier: [5.1 surround] Center box geen geluid
Of hier: Center Speaker werkt niet
Of hier: center speaker

[ Voor 31% gewijzigd door Seers op 29-01-2005 20:55 . Reden: Nog wat linkjes erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Dat had ik nog niet gelezen, maar ik was zowieso van plan een nieuwe geluidskaart te kopen hierbij, maar nu zag ik de Creative SoundBlaster Audigy 2 Value, zal deze ook gewoon werken met 5.1 op dit setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Vorkie schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:55:
[...]

Dat had ik nog niet gelezen, maar ik was zowieso van plan een nieuwe geluidskaart te kopen hierbij, maar nu zag ik de Creative SoundBlaster Audigy 2 Value, zal deze ook gewoon werken met 5.1 op dit setje?
Waarom niet? Audigy 2 is toch een 5.1 7.1 (?) kaart? Het staat vast allemaal op de site van Creative, of niet? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel mooi Topic Play :) _/-\o_

Mijn ervaringen tot nu toe.

Kiezen is nooit makkelijk, ik hoop iedere keer weer dat ik het beter kan doen met een pc speakersetje.
Inmiddels ben ik er achter dat het niet genoeg is, ik heb een Z-580 gehoord, ik heb een Z-5500, Creative Megaworks e.t.c. gehoord en ik vind het wel leuk, maar het is gewoon niet genoeg voor mij :)

Ik heb op dit moment in mijn pc een Creative Audigy 2 Platinium gekoppeld aan een Creative 5100 setje.
De geluidskaart is een beest, maar het kan het niet kwijt op dat setje, dat is duidelijk.
In 5.1 mode gaat het gewoon niet hard genoeg voor een kamer van 3 bij 4 meter.
En nee Creative kaarten zijn zeker niet slecht, ik heb ze al vanaf de ISA PNP 16 versie. Nu zitten in 3 pc's dus een Audigy 2 Platinium, Audigy 2 Player en een Audigy 1 Player, alle 3 met Creative 5100 setjes.

Wat me mateloos iriteerd is het gebonk van de subwoofer, ik krijg er gewoon geen fatsoenlijke bas uit, ik heb het nu wel aardig voor elkaar door het iets te tweaken, maar zodra het echt hard gaat dan weet je al gouw waar de limiet zit van het setje.
Tuurlijk, normaal klinkt het aardig, maar voor de prijs die je er normaal voor had moeten betalen, zo'n 50 euro is het echt niet waard.
Ik had mijn setjes met inruil van een oud speaker setje voor 40 en 2 keer 30 euro, dus dat is nog het positieve ervan, beter als een Trust setje :)

Ik heb eens gekeken naar de Z-5500 en geluisterd en nee, zelfs dat is nog niet de oplossing. Bovendien vind ik wat je ervoor moet betalen al dichtbij een echte 5.1 set zit, je betaald toch nog even 300 euro voor dat setje.

Ik denk dat het toch een kwestie van wat vind jij genoeg, of wat is jouw budget.
Persoonlijk vind ik dat je nooit moet bezuinigen als je van een goed stukje geluid houdt :)

Ik heb mijn keuze dus al gemaakt, ik ga een redelijk goede 5.1 versterker kopen en zelf speakers bouwen, mijn vader helpt wel, die heeft dat ook gedaan met een Waferdale set :)
Ik denk dat de subs voornamelijk Cerwin Vega zullen zijn, ik ben er nog niet uit wat ik voor mid en hoog ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Laatst online: 25-12-2021
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 01:11:
Ik heb mijn keuze dus al gemaakt, ik ga een redelijk goede 5.1 versterker kopen en zelf speakers bouwen, mijn vader helpt wel, die heeft dat ook gedaan met een Waferdale set :)
Ik denk dat de subs voornamelijk Cerwin Vega zullen zijn, ik ben er nog niet uit wat ik voor mid en hoog ga nemen.
Kijk je ook even naar de prijs?
Om te beginnen kan niet iedereen aan zelfbouw doen. Bovendien zal je redelijk goede 5.1 versterker al bijna evenveel kosten als de logitech Z-5500. Verbaast het je dan dat die verstereker beter doet dan die logitech?
In zijn prijsklasse is die logitech zo ongeveer het beste wat je kan krijgen, ga je goedkoper, dan kan je ook goede setjes krijgen, maar de kwaliteit zal weer minder zijn. Ga je duurder, dan zal het ook wel beter zijn, maar daar betaal je dan voor ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Juist, de Z-5500 klinkt soms zelfs beter dan sommige 'home cinema' setjes van bijna 1000 euro, waar dan wel een DVD speler + tuner bijzit, maar dan nog heeft de Z-5500 gewoon een betere prijs/kwali/kwantiteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
ComBax schreef op zondag 30 januari 2005 @ 09:38:
[...]

Kijk je ook even naar de prijs?
Om te beginnen kan niet iedereen aan zelfbouw doen. Bovendien zal je redelijk goede 5.1 versterker al bijna evenveel kosten als de logitech Z-5500. Verbaast het je dan dat die verstereker beter doet dan die logitech?
In zijn prijsklasse is die logitech zo ongeveer het beste wat je kan krijgen, ga je goedkoper, dan kan je ook goede setjes krijgen, maar de kwaliteit zal weer minder zijn. Ga je duurder, dan zal het ook wel beter zijn, maar daar betaal je dan voor ook...
Wat is volgens jou een redelijk goede 5.1 versterker? Als je zo'n beetje dezelfde kwaliteiten wilt behalen als met een ingebouwd Logitech versterkertje, voldoet iedere Pioneer / Sony / Jvc / receiver. Dan ben je ongeveer €250,- kwijt, maar dan heb je tenminste een receiver naar waarde.

Luidsprekers kunnen ook heel goedkoop zijn. Neem eens zo'n Jbl sub/sat setje, die dingen zijn kwalitatief - en kwantitatief - veel beter dan de Logitech speakers. Later kan je eventueel de fronts vervangen door andere (floerstaande/boekenplank) luidsprekers, zodat je ook een beetje muziek kan draaien.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:18:
[...]

Wat is volgens jou een redelijk goede 5.1 versterker? Als je zo'n beetje dezelfde kwaliteiten wilt behalen als met een ingebouwd Logitech versterkertje, voldoet iedere Pioneer / Sony / Jvc / receiver. Dan ben je ongeveer €250,- kwijt, maar dan heb je tenminste een receiver naar waarde.

Luidsprekers kunnen ook heel goedkoop zijn. Neem eens zo'n Jbl sub/sat setje, die dingen zijn kwalitatief - en kwantitatief - veel beter dan de Logitech speakers. Later kan je eventueel de fronts vervangen door andere (floerstaande/boekenplank) luidsprekers, zodat je ook een beetje muziek kan draaien.
Ik heb geen ervaringen met die dingen, maar zoals je zegt: de versterker alleen kost al €250. Dan heb je alleen nog maar een versterker, voor dat geld heb je al bijna de Z-5500. Speakers zullen waarschijnlijk ook nog eens een goede €250 zijn (schatting, heb er geen ervaring mee), dus dan ben je €500 kwijt. Da's al een dikke €200 meer dan de Z-5500. Logisch dat de kwaliteit beter is 8)7

Ik zeg alleen maar dat de Z-5500, in zijn prijsklasse, waarschijnlijk één van de beste is. Qua geluid én qua aansluitmogelijkheden. Uiteraard is er beter te verkrijgen, maar dat is dan weer een prijsklasse hoger. En dan zijn er nog betere, nog een prijsklasse hoger, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Het is gewoon krom vergelijken inderdaad. Het is nogal logisch dat setjes als deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.de/images/upload/conceptm_top.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.de/images/upload/ACF252F.jpg

Beter klinken dan een Z-5500, maar daar betaal je dan ook 450-500 euro voor.

[ Voor 13% gewijzigd door Yokozuna op 30-01-2005 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar dagen geleden de Creative I-Trigue 3600 aangeschaft, maar ben eigenlijk helemaal niet tevreden. Het geluid klinkt vrij schel en heb het gevoel dat mijn vorige, veel goedkopere, boxjes beter geluid produceren. Hebben anderen ervaring met dit setje? Zou heb kunnen liggen aan het feit dat ik ze aansluit op een notebook? Is het echt hoorbaar als ik een externe geluidskaart aanschaf, bijv. een Creative Live 24 BIT USB of een Terratec Aureon 5.1 USB MKII? Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Vorkie schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:42:
Ik heb hier nu een logitech X-350 staan, leuk setje, mooit geluid.

Nu heb ik hier een Soundblaster Live! 5.1 en nu vroeg ik mij af op welke manier ik mijn middelste speaker aan de praat krijgt.
Heb al nodig wat gezocht, maar kon niets vinden hierover.

Als er geen andere manier is, zal ik graag willen weten welke geluidskaart ik dan nodig hebt om deze helemaal werkend te krijgen :)
Nou had ik hier ook nog een vraagje over,
Ik kwam tot de ontdekking dat ik mijn mijn audioHQ helemaal geen 5.1 kan kiezen, alleen hoofdtelefoon, 2 speakers en 4 speakers.
Heb al geprobeerd de drivers opnieuw te instaleren en alles goed in te stellen, maar het blijft hetzelfde.

Heb al gezocht hiernaar en kwam ik iets met KXdrivers, maar lijkt mij niet dat dat het oplost aangezien ik blij ben dat deze combinatie op dit moment zo werkt.
Het is een Creative Soundblaster Life! Value, geeft alles aan, ook de creative site.
Het setje waar het om draait is een Logitech X-530.

Bijvoorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Die prijs zal dan zonder de standaards/staanders zijn anders is het verschil in prijs te verwaarlozen.
Yokozuna schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:51:
Het is gewoon krom vergelijken inderdaad. Het is nogal logisch dat setjes als deze:

[afbeelding]

[afbeelding]

Beter klinken dan een Z-5500, maar daar betaal je dan ook 450-500 euro voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
wat is beter:

Logitech Z-5500 Digital

Creative MegaWorks THX 5.1 550

en dan bedoel ik kwa gaming geluids kwaliteit en natuurlijk ff lekker hard de muziek aan??

en vervorming als het hard staat ik zelf heb gehoord dat de logitech z-5500 beter was klopt dit???

het wordt aangesloten op me creative audigy 2 ZS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Aan dat digitale van de Logitech heb je waarschijnlijk niks aan bij gamen, tenzij het 3xPCM ondersteunt, iets wat zover ik weet alleen digitale Creative setjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:31

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:50:
Ik heb een paar dagen geleden de Creative I-Trigue 3600 aangeschaft, maar ben eigenlijk helemaal niet tevreden. Het geluid klinkt vrij schel en heb het gevoel dat mijn vorige, veel goedkopere, boxjes beter geluid produceren. Hebben anderen ervaring met dit setje? Zou heb kunnen liggen aan het feit dat ik ze aansluit op een notebook? Is het echt hoorbaar als ik een externe geluidskaart aanschaf, bijv. een Creative Live 24 BIT USB of een Terratec Aureon 5.1 USB MKII? Bedankt voor de reacties!
ik heb zelf de i-trigue 3500 maar heb helemaal niet dat het geluid schel klinkt. Als ik iets over mn setje zou moeten zeggen is het eerder dat het laag overheersd, maar schel helemaal niet, zelfs niet op harder volume.

Gebeurt t ook bij laag volume, of alleen als ie vrij hard staat?
Verder even kijken of je geen equalizer aan hebt staan, of eventueel juist met de equalizer van je afspeelprogramma spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon net doen als mij ..

verleng kabel van pc naar versterker/streo met 2x 150 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:13:
Gewoon net doen als mij ..

verleng kabel van pc naar versterker/streo met 2x 150 watt
Dat kost een vermogen en ziet er ook nog eens totaal niet stoer uit... en het gaat hier over PC speakers... niet over het spul wat jij in je huiskamer hebt staan... als we zo gaan beginnen...

[ Voor 19% gewijzigd door KeeZ op 07-02-2005 17:28 ]

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb van de week bij de Mediamarkt dit setje JBL SCS™ SERIES – SCS145.5S zien staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.jbl.com/home/products/images/products_large/SCS145_5S.jpg
Specs:
System Section
• Frequency Response: 35Hz – 20kHz (–6dB)
Satellite Section
• Recommended Power Amplifier Range: 10 Watts – 100 watts
• Impedance: 8 Ohms nominal
• Sensitivity (2.83V @ 1m): 86dB @ 1 Watt/1 meter
• High-Frequency Driver: One 1/2" (13mm) titanium-laminate dome, video-shielded
• Midrange Transducer: One 3" (75mm) driver, video-shielded
• Dimensions
(H x W x D): 4-3/8" x 3-3/16" x 3-3/4"
(111mm x 81mm x 95mm)
• Weight: 1.1 lb (0.5kg)
Center Channel Section
• Recommended Power Amplifier Range: 10 Watts – 100 watts
• Impedance: 8 Ohms
• Sensitivity (2.83V @ 1m): 86dB @ 1 Watt/1 meter
• High-Frequency Driver: One 1/2" (13mm) titanium-laminate dome, video-shielded
• Midrange Transducer: Dual 3" (75mm) drivers, video-shielded
• Dimensions
(H x W x D): 3-1/4" x 7-5/8" x 3-3/4"
(83mm x 194mm x 95mm)
• Weight: 1.89 lb (0.86kg)
Subwoofer Section
• Amplifier Power (RMS): 100 Watts
• Low-Frequency Driver: 8" (200mm) Woofer, bass-reflex enclosure
• Dimensions
(H x W x D): 15" x 13" x 14"
(381mm x 330mm x 356mm)
• Weight: 30 lb (13.6kg)
• MSRP U.S.: $299.00 system
• Owner's Guide for SCS145.5

Accessories:
Floor Stands For Satellite Speakers

DESCRIPTION:

This complete home cinema speaker package includes all the speakers you need to re-create the excitement of movie theater sound. The four satellites are true 2-way speakers with titanium-laminate-dome tweeters. The center channel speaker uses the same transducers as the satellites for seamless pans, but has two midranges for extra power and clarity in the dialogue channel. The 100-watt powered subwoofer delivers thunderous, penetrating bass. All cables and satellite wall-mount brackets are included.

The satellite and center speakers are all video-shielded for convenient placement near a television.
Ze stonden daar voor €299,- Ik zat me af te vragen of dat een waardige concurrent (hoewel geen pc speakerset) dat is voor de Z-5500. Alleen heeft deze set voor zover ik weet geen decoders aan boord. Dat moet de kaart dus zelf doen.

Lijkt me namelijk wel een mooie set :)

[ Voor 20% gewijzigd door Vrijdag op 07-02-2005 21:23 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

ja wel een leuke set maar ik mis hier nog een versterker ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Nou, als je 'm aansluit op bijvoorbeeld een Audigy2 werkt dat toch ook? Ik heb even de achterkant in de MM bekeken en zag daar optical, coax en analoog (voor zover ik het mij kan herinneren).

In het pdf'je hebben ze het idd ook over een versterker. In dat geval gaat deze set toch aan mij voorbij :{

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Alleen heeft deze set voor zover ik weet geen decoders aan boord. Dat moet de kaart dus zelf doen.
Daar is toch niets mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik ben op zoek naar een paar goede speakers. Ik wil geen surround set omdat ik muziek produceer en ik een zo realistisch mogelijke weergave wil hebben. Ik kom al gauw op monitorspeakers terrecht. Aangezien deze vaak vrij prijzig zijn ben ik benieuwd of jullie een setje weten die ik hiervoor goed kan gebruiken.

- Speakers mogen geen 'superbass' of 'woox' effecten hebben voor extrabass weergave
- Geen virtual surround effecten hebben voor extra stereo effecten hebben.
- Natuurlijke weergave van eht geluid. Dus geen 'side-effects'

Je komt vaak gauw op Tanny speakers of KVK. Dit is mij te duur.

Tips?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Aangezien deze vaak vrij prijzig zijn ben ik benieuwd of jullie een setje weten die ik hiervoor goed kan gebruiken.
Jep, 2x Behringer B2031A:
http://www.feedback.nl/ni...ducttype=afdeling&id=3128

1x M-Audio Audiophile 96/24:
http://www.feedback.nl/ni...roducttype=afdeling&id=76

Kabels erbij, zit je op ongeveer 450 euro. Er zijn alternatieven voor de Behringers, maar deze komen wel extreem goed uit veel tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
:'( nog te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

die behringers zijn ruk voor zover ik ze gehoord en mee gespeeld heb, bij new-line.nl vind je een hele collectie aan pers. monitors, let wel dat je niet bespaard op die dingen als je wil gaan produceren...

http://www.new-line.nl/webshop/list.asp?c=163

hier vind je er wel een paar; tips krijg je ook wel van de webmaster eventueel

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik vind de Behringers Truth 2031A's erg goed voor zo'n lage prijs en de reviewers die ik tot nu toe heb gehoord zijn allemaal positief. In de link die je zelf geeft staan ze per slot van rekening nog met "Dre's Choice" erbij en allerlei positieve userreviews, ik vraag me af of je dit type zelf wel gehoord hebt. M'n vriend heeft het oude model, zelfde drivers, minder functies. Wilde ze eerst ook zelf aanschaffen, alleen heb hier nog niet genoeg plek, want het zijn flinke bakken.

Ik ben het wel eens dat je niet moet besparen op monitoren als je gaat producen, goedkoop is duurkoop. 450 euro is echt niet veel voor een instap setje monitoren+geluidskaart.

[ Voor 116% gewijzigd door Yokozuna op 09-02-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

hmm ik vond de 2031's niet zo goed... nou heb ik daarnaast (naar nu blijkt) een set gezien die dik 300 euri's duurder is (de syrinc set) maar dat prijsverschil destijds niet had gezien... nou leek me dat ook al moeilijk voor te stellen maar goed, je hebt van die mensen...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik zit ook heel erg te denken aan die set, ook voor algemeen gebruik en om m'n eigen drumopnamentjes af te mixen en omdat ik weinig ruimte op m'n bureau kan opofferen. M'n budget hangtalleen eerder rond de 500 euro. Misschien toch wachten op de nieuwe Klipsch Ultra setjes, hopelijk tot deze zomer.

De oude Pro Media setjes hadden wel een dikke bult in het frequentiebereik rond de 60Hz en dat schrikt me nogal af.

[ Voor 38% gewijzigd door Yokozuna op 09-02-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
*kickje*

Momenteel ben ik thuis in het bezit van een PC. Daarnaast heb ik een TV en een Stereotoren tot mijn beschikking. Van deze toren heb ik 2 speakers, en ook heb ik nog een speakerset (2 speakers) voor de PC in mijn bezit. In de loop van de tijd, als ik wat geld heb enso wil ik graag een 5.1 of 4.1 speakerset aanschaffen.

Nu is mijn vraag hoe ik momenteel alles kan laten werken op alle speakers. Dus ik wil zowel de PC, de TV als de Stereotoren op alle speakers kunnen horen. Daarnaast stel ik mezelf de vraag wat ik het beste aan zou kunnen schaffen aan speakers en/ of andere apparatuur om dit alles zo goed mogelijk lopend te krijgen.

Maar de voorwaarde is en blijft gelijk: mn PC, TV en Stereotoren dienen op alle speakers te werken.

Wat ik nu voor mekaar krijg is het volgende:
- TV is aangesloten op de Stereotoren;
- PC is aangesloten op zowel de Stereotoren als het PC-speakerset;

Zodoende:
- TV en Stereo werkend op speakers van de Stereotoren;
- PC werkend op alle 4 de speakers.

Het huidige PC-speakerset is bij mijn weten niet aan te sluiten op mijn Stereotoren (Is dit bij alle PC-speakerset's zo? Kan het wellicht wel? Is dit simpel op te lossen door de aankoop van het een of ander? etc..). Verder is mijn kennis wat dit betreft dusdanig ontoereikend dat ik in totaal niet weet hoe dit op te lossen :) Tips zijn dus van harte welkom hoe ik dit in de bestaande situatie kan oplossen, of eventueel met de aankoop van een speakerset en/ of andere apparatuur.

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

5.1 (of meer) versterker kopen en daar een leuk speakersetje aan hangen ??

alle inputs op die ene versterker... klaar is * KeeZ ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
KeeZ schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:19:
5.1 (of meer) versterker kopen en daar een leuk speakersetje aan hangen ??

alle inputs op die ene versterker... klaar is * KeeZ ??
Is het mogelijk om een stereotoren om te dopen tot input dan?

:X Don't blame me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nu is mijn vraag hoe ik momenteel alles kan laten werken op alle speakers. Dus ik wil zowel de PC, de TV als de Stereotoren op alle speakers kunnen horen. Daarnaast stel ik mezelf de vraag wat ik het beste aan zou kunnen schaffen aan speakers en/ of andere apparatuur om dit alles zo goed mogelijk lopend te krijgen.
Mengpaneeltje kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
huhu, waar ga je die vinden met mijn huidige banksaldo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Joster schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:21:
[...]

Is het mogelijk om een stereotoren om te dopen tot input dan?

:X Don't blame me ;)
Jouw stereo heeft vast wel een koptelefoon uitgang... opgelost ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Joster schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:22:
[...]

huhu, waar ga je die vinden met mijn huidige banksaldo :D
Zo duur moet dat toch niet zijn? Het mijne heeft me €88 gekost (ME2 van JBSystems), ongetwijfeld niet het beste, maar voor mij voldoende. Je kan er tegelijk 4 stereo-kanalen op aansluiten (en nutteloze digitale echo :+ ).

Afbeeldingslocatie: http://www.beglec.com/Images/ME2_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
Dus bij dat mengpaneel dat jij hebt, met mijn situatie:

Input: Stereotoren, TV en PC.
Output: zowel PC-speakersysteem als spekars van een stereotoren?

Hmm dat zou ideaal zijn :D

Overigens heeft mijn stereotoren inderdaad een koptelefoonuitgang. Maar dan kan je volgens mij nog altijd niet én naar de aangesloten boxen op de koptelefoonuitgang én naar de aangsloten boxen aan de achterzijde tegelijk luisteren ;) Anders zou een koptelefoon geen nut hebben, als het geluid ook nog uit de reguliere boxen zou komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Joster schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:36:
Dus bij dat mengpaneel dat jij hebt, met mijn situatie:

Input: Stereotoren, TV en PC.
Output: zowel PC-speakersysteem als spekars van een stereotoren?

Hmm dat zou ideaal zijn :D

Overigens heeft mijn stereotoren inderdaad een koptelefoonuitgang. Maar dan kan je volgens mij nog altijd niet én naar de aangesloten boxen op de koptelefoonuitgang én naar de aangsloten boxen aan de achterzijde tegelijk luisteren ;) Anders zou een koptelefoon geen nut hebben, als het geluid ook nog uit de reguliere boxen zou komen :)
Input is geen probleem, output kan je één op de master-output en één op de record-output steken. Het volume van de record-output is constant, dat van de master-output kan je regelen met die master-schuifregelaar. Een kabel-splittertje kan natuurlijk ook altijd.
Je kan wel niet tegelijk input stereotoren en output stereotoren gebruiken, anders krijg je een leuk kringetje (van je stereo naar je mengpaneel en dan terug naar de stereo :) ). Bij de meeste stereo's kan je namelijk maar naar één bron tegelijk luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Nu online
ComBax schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:46:
[...]

Input is geen probleem, output kan je één op de master-output en één op de record-output steken. Het volume van de record-output is constant, dat van de master-output kan je regelen met die master-schuifregelaar. Een kabel-splittertje kan natuurlijk ook altijd.
Je kan wel niet tegelijk input stereotoren en output stereotoren gebruiken, anders krijg je een leuk kringetje (van je stereo naar je mengpaneel en dan terug naar de stereo :) ). Bij de meeste stereo's kan je namelijk maar naar één bron tegelijk luisteren.
Dit was niet hetgene ik bedoelde, ik bedoelde of ik mijn boxen van de Stereo direct aan kan sluiten op het mengpaneel. Dus of er output's op zitten voor PC-speakersystemen én outputs voor die Stereotoren boxen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Joster schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:10:
[...]

Dit was niet hetgene ik bedoelde, ik bedoelde of ik mijn boxen van de Stereo direct aan kan sluiten op het mengpaneel. Dus of er output's op zitten voor PC-speakersystemen én outputs voor die Stereotoren boxen :)
Uiteraard, gewoon 2 stereo-uitgangen waarvan je bij één het volume kan regelen op het mengpaneel.
Het mengpaneel heeft wel enkel tulp-aansluitingen, dus misschien heb je nog een verloopstukje nodig.

• Joster
  • Nu online
ComBax schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:05:
[...]

Uiteraard, gewoon 2 stereo-uitgangen waarvan je bij één het volume kan regelen op het mengpaneel.
Het mengpaneel heeft wel enkel tulp-aansluitingen, dus misschien heb je nog een verloopstukje nodig.
Dank voor de info tot zover :) Ik heb je btw toegevoegd op msn..

Maar goed, is het niet net zo makkelijk om gewoon een versterker aan te schaffen waarop ik die onderdelen (Stereotoren, PC, TV) als input aansluit, en mn speakers als output?

Ja, je merkt het wel... :X Ik weet hier echt totaal nix van 8)7 :D

• ComBax
Joster schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 08:29:
[...]

Dank voor de info tot zover :) Ik heb je btw toegevoegd op msn..

Maar goed, is het niet net zo makkelijk om gewoon een versterker aan te schaffen waarop ik die onderdelen (Stereotoren, PC, TV) als input aansluit, en mn speakers als output?

Ja, je merkt het wel... :X Ik weet hier echt totaal nix van 8)7 :D
Tuurlijk, da's ook perfect mogelijk :)
Maar ik vermoed wel dat een versterker wat duurder gaat uivallen. Weet iemand daar prijs van?
Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste