Hmm mijn z680 is nog steeds weg. Had m terug gebracht naar alternate, daar hebben ze m getest en was ie idd defect bevonden (basspijp zat los)/ Nu kreeg ik een mailtje dat er idd een defect was, en dat hij 'omgerolen' zou worden. Maar voor wat wordt ie gerolen dan?? De z680 word toch niet meer gemaakt? Of iig alternate heeft m niet meer. Iemand ervaring mee hoe dat zit? K bedoel, krijg ik straks een of ander gaar setje dat het qua vermogen het niet haalt bij de z680, krijg ik een nieuwe z680, of krijg ik de z5500 die qua prijs en vermogen hetzelfde is??
Dat antwoord had ik al verwacht maar dat is ook niet fatsoenlijk want dan staan de rear speakers 3.5 meter van me vandaan en de front speakers hooguit een meter. Logitech moet gewoon standaard schroefgaten in hun sattelites maken als ze het toch in 1x zo goed willen aanpakken, kost een paar euro extra. Dan kan ik zulke stands erbij gebruiken:Dan schroef je ze aan de muur..

[ Voor 23% gewijzigd door Yokozuna op 30-01-2005 17:35 ]
hmm heb gister de logitech-z5000 gekocht bij completer in rotterdam maar deze set heeft helaas nog tulpaansluitingen, dit vind ik jammer want ik heb nog een paar ouwe b&w speakers staan die ik erop aan wil sluiten... 
is tulp niet mod-baar naar klem ofzo
is tulp niet mod-baar naar klem ofzo

waarom niet?Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:03:
Ik zou als ik jou was zeker geen andere speakers erop aansluiten of erbij prikken.
wat denk je van een totaal verschil van weerstand watage en de b&w hebben een losse filter ingebouwd zitten dit kan voor probleemen zorgen met de amp van je z-5500
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
Inderdaad, het mooie van zo'n compleet set is dat het 'compleet' is
en de amp/speakers goed bij elkaar passen. Als jij speakers parallel gaat plaatsen heb je ten eerste nog maar de helft van de weerstand waarbij de versterker het dus 2x te verduren krijgt.
en de amp/speakers goed bij elkaar passen. Als jij speakers parallel gaat plaatsen heb je ten eerste nog maar de helft van de weerstand waarbij de versterker het dus 2x te verduren krijgt.
Verwijderd
Die stands zien er idd wel gelikt uit ja. Kan je die niet gewoon toch kopen. Dan maak je er een horizontaal houten plaatje aanvast, waar je de rears van de 5500 weer aanschroeft (die kun je ook gewoon staand vastschroeven)Yokozuna schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:33:
Dat antwoord had ik al verwacht maar dat is ook niet fatsoenlijk want dan staan de rear speakers 3.5 meter van me vandaan en de front speakers hooguit een meter. Logitech moet gewoon standaard schroefgaten in hun sattelites maken als ze het toch in 1x zo goed willen aanpakken, kost een paar euro extra. Dan kan ik zulke stands erbij gebruiken
't is maar een idee he!
Is het voetje er niet af te halen en dat je er dan een of andere verbinding op kan maken? Ziet waarschijnlijk netter uit als een plankje ertussen
Het was me nog niet eerder opgevallen, maar ik zie nu dat de subwoofer van de Z5300 een gesloten design heeft.
Wat zijn de voordelen/nadelen van zo'n design ten opzichte van de andere subwoofers die wel allemaal open zijn?
Wat zijn de voordelen/nadelen van zo'n design ten opzichte van de andere subwoofers die wel allemaal open zijn?
Verwijderd
Een gepoorte kist zou met een perfect geplaatste poort 2x zoveel geluid moeten kunnen produceren. En dichte dus niet maar in de praktijk zit er geen wereld van verschil tussen.
Edit: Google anders eens, lijkt me stug dat je niet binnen 5 minuten je antwoordt vind.
Edit: Google anders eens, lijkt me stug dat je niet binnen 5 minuten je antwoordt vind.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 17:41 ]
Als je precies weet waarnaar je zoekt wel, maar ik dit geval ben ik bang van niet.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:40:
Verwijderd
Ondertussen heb ik al mailtje gehad, ik krijg ipv mn Z680 een gloedjenieuwe z5500Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:33:
Hmm mijn z680 is nog steeds weg. Had m terug gebracht naar alternate, daar hebben ze m getest en was ie idd defect bevonden (basspijp zat los)/ Nu kreeg ik een mailtje dat er idd een defect was, en dat hij 'omgerolen' zou worden. Maar voor wat wordt ie gerolen dan?? De z680 word toch niet meer gemaakt? Of iig alternate heeft m niet meer. Iemand ervaring mee hoe dat zit? K bedoel, krijg ik straks een of ander gaar setje dat het qua vermogen het niet haalt bij de z680, krijg ik een nieuwe z680, of krijg ik de z5500 die qua prijs en vermogen hetzelfde is??
Verwijderd
ehm het verschil tussen en gepoorte en een dichte kist toch?OlafvdSpek schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:52:
[...]
Als je precies weet waarnaar je zoekt wel, maar ik dit geval ben ik bang van niet.
nee hoor niet zo veel verschilVerwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:40:
Een gepoorte kist zou met een perfect geplaatste poort 2x zoveel geluid moeten kunnen produceren. En dichte dus niet maar in de praktijk zit er geen wereld van verschil tussen.
een group delay van bijna de helft minder.
geen stampende en dreunende bass (in de slechte vorm)
en zo kan ik nog wel even door gaan
Game PC
Maar waarom is de Z5300 de enige van Logitech die het heeft dan?
Is het een soort experiment?
eh die heeft volgens mij ook gewoon een bass reflex pijp hoor. alleen je ziet de driver niet zitten.OlafvdSpek schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:30:
Maar waarom is de Z5300 de enige van Logitech die het heeft dan?
Game PC
De voorkant is volledig dicht in tegenstelling tot de andere subwoofers.Shunt schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:06:
eh die heeft volgens mij ook gewoon een bass reflex pijp hoor. alleen je ziet de driver niet zitten.
jah en ? dan is het nogsteeds wel een bass reflex systeem hoor.OlafvdSpek schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:12:
[...]
De voorkant is volledig dicht in tegenstelling tot de andere subwoofers.
waarschijnlijk een 4th order bandpass systeem met aan de voorkand bij de sub een bass reflex pijp en achter een closed systeem. voor zo ver ik het weet is dat een tussenweg tussen bass reflex en closed.
mare ik heb een maat die zon setje heeft ik ga daar binne kort even langs om iets te testen. want zo ver ik kan zien is het vershil tussen een 4th order bandpass en een normaal vented systeem meer db en lagere hz maar hij kapt dan heel snel af bij de 100 a 150 hz heeft natuurlijk veel te maken met wat voor unit er in zit.
[ Voor 41% gewijzigd door Shunt op 01-02-2005 00:05 ]
Game PC
kan ik de x-530 (evt. met verloop kabeltjes) op een 2-kanaals dvd-speler (standalone)? En wat voor geluid kan ik dan verwachten? Is dat gewoon stereo? Of beter? Of juist slechter? Omdat je met stereojack splitst naar tulp oid?
Ik hoor het al, ik heb een basiscursus speakertechniek nodig.Shunt schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:43:
jah en ? dan is het nogsteeds wel een bass reflex systeem hoor.alleen met een ander soort ontwerp kan zo even niet op de naam komen maar waarschijnlijk is het wel gewoon een experiment om goedkoper meer geluid er uit te krijgen
Ik zit te twijfelen tussen de Z2300 en Z5300 en dacht dat de tweede gewoon de eerste was met drie extra speakers, maar dat is dus niet zo. Voor een 5.1 set heb ik niet direct ruimte, maar het leek me ook weer zonde om nu voor 2.1 te gaan als ik die ruimte later wel heb. Zo'n set gaat waarschijnlijk toch redelijk lang mee.
ff een vraagje hier, in de startpost staat bij het stukje over het aansluiten op een Audigy 2ZS het volgende:
Als je MP3 afspeelt kun je met 'Effect' het geluid uit alle boxen laten komen, persoonlijk vind ik Stereo x 2 het best klinken
Is dat effect een instelling die je met de speakers kunt maken? Of is dat een softwarematige instelling?
Als je MP3 afspeelt kun je met 'Effect' het geluid uit alle boxen laten komen, persoonlijk vind ik Stereo x 2 het best klinken
Is dat effect een instelling die je met de speakers kunt maken? Of is dat een softwarematige instelling?
Wanna play?
Verwijderd
HMMZ ik was een trotse eigenaar van de z5300 MAAR nu doet mijn rechter achterspeaker het niet meer 
ik heb al andere speakers op die poort geprobeerd maar die doen het ook dan niet dus die poort is dood.
Maar is hier ervaring mee ???
Vaker bij iemand gebeurd ???
En wat kan ik het beste doen, terug naar de winkel of het aan Logitech overlaten ???
ik heb al andere speakers op die poort geprobeerd maar die doen het ook dan niet dus die poort is dood.
En wat kan ik het beste doen, terug naar de winkel of het aan Logitech overlaten ???
Ik heb mijn z-5500 digitaal via coax op mijn audigy gamer aangesloten maar heb ik geen geluid in windows, wel in ac3 films... 
dit hoort toch niet ofwel

Verwijderd
Weet je zekerd dat het niet aan je geluidskaart ligt?Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:54:
HMMZ ik was een trotse eigenaar van de z5300 MAAR nu doet mijn rechter achterspeaker het niet meer
En wat kan ik het beste doen, terug naar de winkel of het aan Logitech overlaten?
Als de set idd echt stuk is, kun je hem als je daar zin in hebt terugbrengen naar de winkel, maar als je dat teveel gedoe vind, kun je ook contact opnemen met Logitch zelf. Je stuurt dan alleen wat kabels op, en je krijgt een compleet nieuw exemplaat thuisbezorgd.
Nope, dat hoort inderdaad niet nee..Shva schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:57:
Ik heb mijn z-5500 digitaal via coax op mijn audigy gamer aangesloten maar heb ik geen geluid in windows, wel in ac3 films...

Maar ik heb niet veel verstand van Audigy's..
Er loopt hier vast iemand rond die weet hoe je het op kan lossen.
Heb je toevallig je ac3-film-progje op de achtergrond nog lopen oid?
Bij mij is het namelijk zo dat als ik een film aan het kijken ben, dat dan al het andere geluid wegvalt, aangezien ik hem optisch heb aangesloten. Sluit ik het dvd-progje, dan hoor je een tik en doet al het andere geluid het weer.
Kijk eens bij je instelling van je DVD-progje, Creative Audio-HQ en Creative volumeregeling. Hier moet overal aangevinkt worden dat er alleen een digitaal signaal naar de speakers gaat, met een EXterne decoder...
Bij mij is het namelijk zo dat als ik een film aan het kijken ben, dat dan al het andere geluid wegvalt, aangezien ik hem optisch heb aangesloten. Sluit ik het dvd-progje, dan hoor je een tik en doet al het andere geluid het weer.
Kijk eens bij je instelling van je DVD-progje, Creative Audio-HQ en Creative volumeregeling. Hier moet overal aangevinkt worden dat er alleen een digitaal signaal naar de speakers gaat, met een EXterne decoder...
Verwijderd
Nee het ligt zeker niet aan de soundcard want als ik de tulip in de andere uitgang doe doet hij het wel.
Dus het is echt puur de rechts achter uitgang die niks doet.
Heb net logitech een mailtje gestuurd, zal morgen ook eens de winkel bellen, heb namelijk niet zon zin om met die super grote zware doos te gaan leuren
Dus het is echt puur de rechts achter uitgang die niks doet.
Heb net logitech een mailtje gestuurd, zal morgen ook eens de winkel bellen, heb namelijk niet zon zin om met die super grote zware doos te gaan leuren
opgelost
samping rate moest van 96 khz naar 48 khz gezet worden...
mooi, maar zowel de audigy als de logitech z-5500 zouden toch een sample rate van 96 khz aan moeten kunnen? hier draait het iig wel op 96 khz. (heb wel een audigy 2)Shva schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:06:
opgelostsamping rate moest van 96 khz naar 48 khz gezet worden...
Verwijderd
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe je de sattelite-speakers het beste aan de muur kunt bevestigen? Ik heb hier nl. geen idee van.
Verwijderd
Bij de 5500? Gewoon de voet omdraaien en dan 2 schroeven door de rubbertjes in de voeten schroeven - klaar.
Gebruik eerst een steenboor, dan wat pluggetjes, en dan schroef je ze zo aan de muur, net zoals LanVlam zegt...
Schroef nooit helemaal eruit draaien !!!!!!
Verwijderd
Zou best kunnen dat je een speler hebt die het op digitaal zet heb je het wel in windows ingesteld bij geluid daar moet je kiezen alleen digitaal en als het goed is heeft audigiy daar ook een knop voorShva schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:57:
Kan iemand me wat meer vertellen over de ingangen van de z-5500 kan je er via optical een ander apparaat zetten mischien een Z-680?
Digitale ingang, optisch of coaxVerwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:44:
[...]
Kan iemand me wat meer vertellen over de ingangen van de z-5500 kan je er via optical een ander apparaat zetten mischien een Z-680?
5.1 in analoog of 3 x stereo
stereo-in en hoofdtelefoonaansluiting op de zijkant.
Een andere luidsprekerset, daar heb je dus een (optische) uitgang voor nodig.
Verwijderd
Hmm net de winkel van mijn speakers gebeld, en ik kan ze dan brengen en dan sturen hun ze op om te laten maken.
Ik vroeg dus ook gelijk hoelang gaat dat dan duren ???
Als hun ze dan met spoed opsturen dan ben ik ze toch wel 2weken kwijt !!!
Dus hier ben ik niet zo blij mee
Nu had ik gister Logitech een mailtje gestuurd waar ze vandaag bericht op hebben gegeven dat ze binnen 48uur iets weten en bericht geven.
Dus dan wacht ik hier maar op
Ik vroeg dus ook gelijk hoelang gaat dat dan duren ???
Als hun ze dan met spoed opsturen dan ben ik ze toch wel 2weken kwijt !!!
Dus hier ben ik niet zo blij mee
Nu had ik gister Logitech een mailtje gestuurd waar ze vandaag bericht op hebben gegeven dat ze binnen 48uur iets weten en bericht geven.
Dus dan wacht ik hier maar op
whehe.... dat is mijn geheimpje...Yokozuna schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:08:
ICE software, zeg nou eens waar de fok je de Z5500 voor 217 euro hebt gehaald?
laten we het erop houden dat de directeur van mijn stagebedrijf goed bevriend is met de directeur van een automatiseringsbedrijf en ik van de directeur de BTW mocht laten zitten...
Zoek je nog meer vriendjes?IceSoftware schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:17:
[...]
whehe.... dat is mijn geheimpje...
laten we het erop houden dat de directeur van mijn stagebedrijf goed bevriend is met de directeur van een automatiseringsbedrijf en ik van de directeur de BTW mocht laten zitten...
Optopic: Als ik _nu_ een Z-5500 koop, bijvoorbeeld bij Computerland (daar zijn ze €319,-) heb ik dan de tulpstekkerversie of de lossedradenversie?
Of kan ik beter nog een maandje wachten (wat ook niet erg is ivm gebrek aan liquide middelen) en dat dan eigenlijk alle sets in de winkels voorzien zijn van losse draden?
Het is namelijk een beetje problematisch als ze daar alle dozen moeten gaan openmaken
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Bel ze op een vraag het zeTroonStaal schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:41:
[...]
Zoek je nog meer vriendjes?
Optopic: Als ik _nu_ een Z-5500 koop, bijvoorbeeld bij Computerland (daar zijn ze €319,-) heb ik dan de tulpstekkerversie of de lossedradenversie?
Of kan ik beter nog een maandje wachten (wat ook niet erg is ivm gebrek aan liquide middelen) en dat dan eigenlijk alle sets in de winkels voorzien zijn van losse draden?
Het is namelijk een beetje problematisch als ze daar alle dozen moeten gaan openmaken
Hallo,
Ik zit een beetje te twijfelen tussen twee speaker setjes. Ik heb eerst zitten kijken naar de Logitech X230. Dit klonk best goed, en ook een klasgenoot van me vond het heel lekker klinken (zeker thuis, waar je niet veel meer ander geluid om je heen hebt). Daarnaast zag ik de X530 staan. Dit lijkt mij helemaal lekker, met allemaal boxjes om je heen. Nu lees ik in dit topic dat de Z-serie van Logitech over het algemeen een stuk beter klinkt. Het gaat hier om een studiekamer van 3x2 meter op zolder. Aan jullie de vraag of zon setje als de X530 (daar zou ik sowieso voor gaan, niet voor de X230) meer dan genoeg is (Ik heb nu Labtec Spin 60 speakers, niet echt een vergelijking dus) of dat ik in dezelfde prijsklasse misschien beter voor de Z-3 kan gaan van Logitech. Nadeel hiervan is dat het geen 5.1 systeem is.
Alvast bedankt!
Ik zit een beetje te twijfelen tussen twee speaker setjes. Ik heb eerst zitten kijken naar de Logitech X230. Dit klonk best goed, en ook een klasgenoot van me vond het heel lekker klinken (zeker thuis, waar je niet veel meer ander geluid om je heen hebt). Daarnaast zag ik de X530 staan. Dit lijkt mij helemaal lekker, met allemaal boxjes om je heen. Nu lees ik in dit topic dat de Z-serie van Logitech over het algemeen een stuk beter klinkt. Het gaat hier om een studiekamer van 3x2 meter op zolder. Aan jullie de vraag of zon setje als de X530 (daar zou ik sowieso voor gaan, niet voor de X230) meer dan genoeg is (Ik heb nu Labtec Spin 60 speakers, niet echt een vergelijking dus) of dat ik in dezelfde prijsklasse misschien beter voor de Z-3 kan gaan van Logitech. Nadeel hiervan is dat het geen 5.1 systeem is.
Alvast bedankt!
[ Voor 9% gewijzigd door Wutroe op 02-02-2005 22:20 ]
Ik zal morgen er eens wat beltegoed aan spenderenThe Godsha schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:50:
[...]
Bel ze op een vraag het zeDe nieuwe levering schijnt allemaal met losse draden te zijn, dus waarschijnlijk hebben veel (de meeste?) bedrijven al de nieuwe versie in huis.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
NEE in het boekje staat nadrukkelijk dat gewone tulp stekker niet kunnen aangezien die alleen voor signaal zijn. Die gebruikt zijn bij de set hebben veel dikkere draad intern en ik heb eigenlijk nog nooit dikke draden in een tulpkabel gezien. Dus als je ze daar me verlengt heb je dus veels te veel weerstand = verlies.TroonStaal schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:32:
[...]
Ik zal morgen er eens wat beltegoed aan spenderenHeb aan 7 meter denk ik te weinig, wil ze wel een beetje netjes wegwerken dmv kabelgootjes. En in het geval ik pech heb, die vaste draden kon je toch ook verlengen middels tulpstekkers?
Je kan losse tulpstekkers halen en daar dubbel speakerdraad in solderen dan heb je wel genoeg dikte.
Ohw okee, dan ga ik maar eens een telefoontje plegen met de sales afdeling van Logitech
Verwijderd
Hmmz ik heb al eerder gepost dat mijn rechter achterspeaker van mijn Z5300 het niet deed.
Nu was ik net aan het klooien achter op de woofer, daar zit zon schuifje waar je kan kiezen 5.1 , 4,1 , 2 hij stond dus op 5.1 en dan doet de rechterachterspeaker het niet zet ik hem op 2 doen alle speakers het !
Maar dan heb ik niet het echte 5.1 effect, weet iemand wat er aan de hand kan zijn dan ?
Nu was ik net aan het klooien achter op de woofer, daar zit zon schuifje waar je kan kiezen 5.1 , 4,1 , 2 hij stond dus op 5.1 en dan doet de rechterachterspeaker het niet zet ik hem op 2 doen alle speakers het !
Maar dan heb ik niet het echte 5.1 effect, weet iemand wat er aan de hand kan zijn dan ?
Verwijderd
Hmm ja ik met dit ook gezeten, ik had altijd de z640 (vergelijkbaar met de x530) en die klonken en super voor wat ze kosten.Poekoek schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:19:
Hallo,
Alvast bedankt!
Die zijn toen kapot gegaan en toen kreeg ik van de winkel de x530 (die er overgens veel mooier uit zagen dan de z640) dus ik helemaal blij ik aangesloten.
Toen vond ik ze eigenlijk een beetje tegenvallen.
Dus ik terug naar de winkel en toen heb ik de z5300 gekocht waar echt een supergeluid inzit
Maar goed het ligt er gewoon aan wat je wil uitgeven.
Kijk die x530 kosten 70euro, maar voor 70euro heb je ook Creative I-Trigue 2.1 3200 die ik beter vind klinken (wel geen 5.1), maar je zou ook voor 80 euro de Logitech Z3-E speakers kunnen nemen (ook geen 5.1) maar wel allebei een beter geluid als de x530.
Wil je persee 5.1 en een vet geluid zal je toch aan de Logitech Z-5300 speakers moeten gaan denken lijkt mij.
Neem je met minder geluid genoegen kan de de x530 gewoon nemen, die ook wel leuk klinken maar je moet niet verwachten dat je buren er gek van worden
Tis wat je zelf wil en wilt uitgeven
Hmm, een klasgenoot van mij heeft de Z-640 en hij vindt dit een erg strak setje. Nu is dit al een wat ouder setje en voor ongeveer 75 euro inclusief verzendkosten leverbaar. Is deze beter dan de X-530 en aan te raden?
Er staan niet meer al te veel zaken in de Pricewatch die dit product leveren en bij sommige zaken is de Z-640 ook al van de site gehaald. Andere zaken zijn niet al te positief beoordeeld, dus hier wilde ik liever niet bestellen. Weten jullie nog andere zaken?
Er staan niet meer al te veel zaken in de Pricewatch die dit product leveren en bij sommige zaken is de Z-640 ook al van de site gehaald. Andere zaken zijn niet al te positief beoordeeld, dus hier wilde ik liever niet bestellen. Weten jullie nog andere zaken?
Verwijderd
nee ik zou de z640 nu niet meer kopen, er zijn zoveel nieuwe soorten uit.
wat wil je uitgeven en wil je echt een super vet geluid hebben of neem je met minder genoegen ?
edit: ik kijk net in pricewatch en tot mijn verbazing ziet ik dat de z5300 nog niet eens meet 150 euro kost
heb er zelf nog 200 voor betaald maar goed.
Ik zou de z5300 nemen als je het wilt uitgeven eraan.
wat wil je uitgeven en wil je echt een super vet geluid hebben of neem je met minder genoegen ?
edit: ik kijk net in pricewatch en tot mijn verbazing ziet ik dat de z5300 nog niet eens meet 150 euro kost
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 13:10 ]
Verwijderd
Zo blijf je bezig. Een Z-640 voor 75 euro lijkt me wel een goede koop. Ja, de 5300 is veel beter, maar ook direct een stuk duurder. Zelf zou ik eerder voor een 2.1 set kiezen als mijn budget 70/80 euro was.Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 13:08:
nee ik zou de z640 nu niet meer kopen, er zijn zoveel nieuwe soorten uit.
edit: ik kijk net in pricewatch en tot mijn verbazing ziet ik dat de z5300 nog niet eens meet 150 euro kost![]()
nou , ik heb zelf een x530 en kan de buren aardig boos maken
zelf vind ik deze set goed klinken
, zeer goede prijs/kwaliteit verhouding
(beneden hebben ik thuis een AR48S set , uit 82' , dinosauriers
, en de x530 klinken beter
)
zelf vind ik deze set goed klinken
(beneden hebben ik thuis een AR48S set , uit 82' , dinosauriers
[ Voor 29% gewijzigd door k5052 op 03-02-2005 15:57 ]
Verwijderd
Daarom vroeg ik ook wat zijn max was kwa geld.
Maar idd als het 70a80 is dan zou ik ook voor een 2.1 gaan
Want stel je koopt die z640 en die gaan kapot..... dan krijg je waarschijnlijk toch een ander vervangend set, want logitech heeft niks meer van de z640 (ik heb het meegemaakt) toen kreeg ik de x530 (waar ik achteraf niet blij mee was).
Dus ik raad ook aan een 2.1 set (zelf zou ik de x230 niet nemen maar goed, zou eentje van creative pakken dan) en als je genoeg geld hebt de z5300
Net weer een mailtje terug gehad van Logitech, er word een order aangemaakt voor het omruilen van mij z5300
Iemand ervaring mee hoe dit word gedaan ???
Maar idd als het 70a80 is dan zou ik ook voor een 2.1 gaan
Want stel je koopt die z640 en die gaan kapot..... dan krijg je waarschijnlijk toch een ander vervangend set, want logitech heeft niks meer van de z640 (ik heb het meegemaakt) toen kreeg ik de x530 (waar ik achteraf niet blij mee was).
Dus ik raad ook aan een 2.1 set (zelf zou ik de x230 niet nemen maar goed, zou eentje van creative pakken dan) en als je genoeg geld hebt de z5300
Net weer een mailtje terug gehad van Logitech, er word een order aangemaakt voor het omruilen van mij z5300
Iemand ervaring mee hoe dit word gedaan ???
Hmm ik zit inderdaad rond de € 75,- met mijn budget hiervoor. 5.1 leek mij erg mooi omdat je dan in feite geluid van overal om je heen krijgt. Vandaag wel de X-530 en Z3 uitgeprobeerd, vond het verschil qua kwaliteit niet echt hoorbaar, de X-530 merkte je wel dat ie meer speakers had, wat een groot voordeel is. Misschien kan ik mijn vader overhalen om wat bij te leggen en dan een X-620 te halen voor € 100,- Ik weet niet of die erg goed is, heb 'm niet uit kunnen proberen.
Verwijderd
je wilt dus echt meerdere speakers ?
Logitech X-530 speakers
6 speakersysteem
1 subwoofer: 25Watt
4 satelieten: 7,5Watt
1 midden: 12,5watt
40Hz~20kHz
signaal ruisverhouding >99 dB
Logitech X-620 speakers
7 speakersysteem
1 subwoofer: 24Watt
2 satellieten: 7,4Watt
2 satellieten: 7,5Watt
2 satellieten: 8Watt
35Hz~20kHz
signaal ruisverhouding >75 dB
Dus het lijkt me dat dan de x530 beter is
en ik vind de x530 mooier
Logitech X-530 speakers
6 speakersysteem
1 subwoofer: 25Watt
4 satelieten: 7,5Watt
1 midden: 12,5watt
40Hz~20kHz
signaal ruisverhouding >99 dB
Logitech X-620 speakers
7 speakersysteem
1 subwoofer: 24Watt
2 satellieten: 7,4Watt
2 satellieten: 7,5Watt
2 satellieten: 8Watt
35Hz~20kHz
signaal ruisverhouding >75 dB
Dus het lijkt me dat dan de x530 beter is
en ik vind de x530 mooier
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 17:11 ]
Naja, willen willen willen.... Het lijkt me namelijk gewoon super om overal boxjes te hebben dat het geluid niet alleen van voren komt, dan had ik namelijk de Z3 van Logitech wel gekocht denk ik. Z-640 zou wat mij betreft niet zo'n probleem zijn, wat betreft defecten en zo. Mochten ze me dan een X-530 als vervanging sturen, is het wellicht nog goed.
Edit: Hmm, BBS Nederland heeft de Z-640 nog, inclusief bezorging voor € 85,- Is die zaak wat, want in de Pricewatch zijn de meningen wat verdeeld. Vooral email beantwoording schijnt slecht te zijn.
Edit: Hmm, BBS Nederland heeft de Z-640 nog, inclusief bezorging voor € 85,- Is die zaak wat, want in de Pricewatch zijn de meningen wat verdeeld. Vooral email beantwoording schijnt slecht te zijn.
[ Voor 46% gewijzigd door Wutroe op 03-02-2005 18:21 ]
Verwijderd
weet iemand dit ?Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:46:
Hmmz ik heb al eerder gepost dat mijn rechter achterspeaker van mijn Z5300 het niet deed.
Verwijderd
Heb je alles analoog aangesloten? Dan zou namelijk je rear input stekkertje er niet goed in kunnen zitten bijv.
Gisteren met Logitech gebeld en daar werd mij verteld dat de nieuwste revisie idd losse kabels heeft. Natuurlijk kon er niet met zekerheid gezegd worden hoe het in de winkels zat, omdat er daar natuurlijk nog sprake van kan zijn dat ze een hoop op voorraad hadden.
Voor diegenen met wél losse kabels: Is er iets veranderd aan de box-art? Is het aan de buitekant te zien of er losse kabels bij ziten, of moet je dan de doos gewoon open maken?
Voor diegenen met wél losse kabels: Is er iets veranderd aan de box-art? Is het aan de buitekant te zien of er losse kabels bij ziten, of moet je dan de doos gewoon open maken?
Wat is het voordeel van losse kabels? Ten eerste zijn ze alleen maar moeilijker te bevestigen en ten tweede het is niet aangeraden andere speakers op de Z5500 te gebruiken i.v.m. verschillende filters etc.
Zonet de Z-640 bij BBS Nederland besteld
Het maakt me niet zoveel uit dat het een wat ouder model is, als er maar goed geluid uit komt. Daarbij komt nog eens dat mijn vader de helft betaalt dus betaal ik voor een fijne speakerset maar € 42,-
Verwijderd
Ik heb bijv 2.5mm2 kabels links en rechtachter door het plafond naar voren in kamer uit de muurYokozuna schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:36:
Wat is het voordeel van losse kabels? Ten eerste zijn ze alleen maar moeilijker te bevestigen en ten tweede het is niet aangeraden andere speakers op de Z5500 te gebruiken i.v.m. verschillende filters etc.
Met de losse kabels kan ik die kabels gewoon gebruiken en die ielige standaard dingen in de doos laten. Nu heb ik aan die kabels in het plafond een cinch stekker gesoldeerd maar dan zit ik wel met die 7meter overlengte achter mijn speaker gepropt aangezien ik niet de rest weg kan duwen.
Oke, dat is inderdaad handig
Maar voor normale grootte slaapkamers en lan parties zijn tulpjes weer handiger, minder gedoe.
Lan parties.....Yokozuna schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:17:
Oke, dat is inderdaad handigMaar voor normale grootte slaapkamers en lan parties zijn tulpjes weer handiger, minder gedoe.

Begrijp me niet verkeerd. Lan parties zijn erg vet, maar je gaat toch niet echt je z-5500 meenemen of wel??? Je mag volgens mij zelfs op de meeste lans geen subwoofer gebruiken, dus wat heb je er dan aan. Alleen om te pimpen???
Wel vind ik zelf de tulp-aansluitingen handiger omdat het dan geen gehannes is om het aan te sluiten. Als je ze echter mooi in het plafond weggewerkt hebt, dan kan ik het echter wel begrijpen dat je liever losse kabels hebt. Dan kun je ook nog eens de kwaliteit zelf bepalen dmv je budget...
Verwijderd
Ik heb vnmiddag de z5500 gekregen, in ruil voor mn z680 (garantie) en ik zou mn 680 hier niet voor terug willen hoor
Ten 1e klinkt het gewoon wat beter met de z5500
Ten 2e is de pod stukken beter geworden, display is nu wit ipv blauw en goed leesbaar, en de draaiknop werkt zoals t hoort
Ten 3e vind ik de z5500 er beter uitzien
Ik heb wel gewoon speakerdraad aansluitingen (rood/zwart dus), ideaal hoor
.
Ten 1e klinkt het gewoon wat beter met de z5500
Ten 2e is de pod stukken beter geworden, display is nu wit ipv blauw en goed leesbaar, en de draaiknop werkt zoals t hoort
Ten 3e vind ik de z5500 er beter uitzien
Ik heb wel gewoon speakerdraad aansluitingen (rood/zwart dus), ideaal hoor
Dat zeg je wel leuk maar als ik naar campzone ga neem ik denk ook mijn Z-5500 mee. Simpelweg omdat de koptelefoon die ik heb pijn gaat doen na verloop van tijd, terwijl er wel goed geluid uit komttrancesetter schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:27:
[...]
Lan parties.....![]()
Begrijp me niet verkeerd. Lan parties zijn erg vet, maar je gaat toch niet echt je z-5500 meenemen of wel??? Je mag volgens mij zelfs op de meeste lans geen subwoofer gebruiken, dus wat heb je er dan aan. Alleen om te pimpen???
Wel vind ik zelf de tulp-aansluitingen handiger omdat het dan geen gehannes is om het aan te sluiten. Als je ze echter mooi in het plafond weggewerkt hebt, dan kan ik het echter wel begrijpen dat je liever losse kabels hebt. Dan kun je ook nog eens de kwaliteit zelf bepalen dmv je budget...
Maar waarschijnlijk zal ik alleen de sub, pod en fronts meenemen en de rear's achterwege laten ivm gebrek aan ophangmogelijkheden
301SQN
Ik prefereer ook de zwart/rood aansluitingen hoor.
Heb net een paar nieuwe kabels voor mijn Z680 set gekocht en dat kostte al niet niks maar het resultaat is een stuk beter dus die kan ik dan mooi ook voor mijn Z5500 set gaan gebruiken als die er komt.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
ik ben de trotse eigenaar van de Z-5500 sinds een week.
hij doet het perfect. maar toch een paar puntjes:
-bestwel weinig aansluitingen, 1x optisch, 1x coax, 1x direct, en een 6 kanaals aansluiting voor de pc.
-de effecten moet je goed in de gaten houden. hij wil namelijk nog wel eens op pro logic II springen terwijl je een dolby digital (misschien wel een dts) ondersteunende dvd in je speler hebt zitten.
-hij gaat wel érg hard, bij de laagste stand kun je nét niet in slaap vallen
maar voor de rest is het misschien wel mijn beste aankoop tot nu toe. subwoofer komt ondzettend mooi geluid uit. en je kunt het je niet voorstellen dat er zó'n kabaal uit die kleine speakertjes kunnen komen. toch is het zo.
gister had ik de buurman van 2 straten verderop aan de deur, "of het wat zachter kon" dat doet je goed:D
echt een aanrader, vind maar eens een setje van 500watt met een THX certificaat. zijn er niet veel, als dit al niet de enige is:)
hij doet het perfect. maar toch een paar puntjes:
-bestwel weinig aansluitingen, 1x optisch, 1x coax, 1x direct, en een 6 kanaals aansluiting voor de pc.
-de effecten moet je goed in de gaten houden. hij wil namelijk nog wel eens op pro logic II springen terwijl je een dolby digital (misschien wel een dts) ondersteunende dvd in je speler hebt zitten.
-hij gaat wel érg hard, bij de laagste stand kun je nét niet in slaap vallen
maar voor de rest is het misschien wel mijn beste aankoop tot nu toe. subwoofer komt ondzettend mooi geluid uit. en je kunt het je niet voorstellen dat er zó'n kabaal uit die kleine speakertjes kunnen komen. toch is het zo.
gister had ik de buurman van 2 straten verderop aan de deur, "of het wat zachter kon" dat doet je goed:D
echt een aanrader, vind maar eens een setje van 500watt met een THX certificaat. zijn er niet veel, als dit al niet de enige is:)
Verwijderd
Ik heb vandaag weer het probleem gehad dat met het switchen van chapters de hoge tonen wegvallen. Ik weet zeker dat dit bij de 680 nooit is voorgevallen.
die z640 is ook een prima speakersetje hoor.. ik heb nu sinds 2 weken de z5500 maar daarvoor heb ik 2 jaar lang de z640 gebruikt voor films en spellen...
zeker geen miskoop!
zeker geen miskoop!
Even een vraagje, welke wordt hier gezien als beter? De X-230 of de Creative I-Trigue 3200?(http://nl.europe.creative.com/shop/product.asp?prod=724)
Ik weet dat4 die Creative duurder is, maar ik heb deze twee in de media markt in almere even geluisterd en ik vond de X-230 toch lekkerder klinken. Ook vind ik de remote van de i-trigue helemaal niks. Maar is de i-trigue toch beter?
Ik weet dat4 die Creative duurder is, maar ik heb deze twee in de media markt in almere even geluisterd en ik vond de X-230 toch lekkerder klinken. Ook vind ik de remote van de i-trigue helemaal niks. Maar is de i-trigue toch beter?
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Dat is toch merkwaardig want ik heb dat nog nooit gehad ? Wat heb je erop aangesloten en hoe om de dvd's af te spelen ?Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:59:
Ik heb vandaag weer het probleem gehad dat met het switchen van chapters de hoge tonen wegvallen. Ik weet zeker dat dit bij de 680 nooit is voorgevallen.
301SQN
Wat is je probleem? Jij moet er naar luisteren, dus als jij vindt dat die goedkopere set beter klinkt, dan koop je hem toch gewoon? Geluid is een kwestie van smaak, iemand anders mag die Creative beter vinden, maar jij moet er wel naar luisteren. Koop dus gewoon wat JIJ het beste vindt klinken (binnen je budget). Wat wij er van denken doet er niet toecoptician schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:53:
Even een vraagje, welke wordt hier gezien als beter? De X-230 of de Creative I-Trigue 3200?(http://nl.europe.creative.com/shop/product.asp?prod=724)
Ik ben zelf geen audiofiel (al loop ik wel rond met leuke spullen zoals EX-71 sony buds), en het verschil qua geluid zal toch wat midner door mij ervaren worden. Tevens hoeft het niet alleen over het geluid te gaan...ComBax schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 12:46:
[...]
Wat is je probleem? Jij moet er naar luisteren, dus als jij vindt dat die goedkopere set beter klinkt, dan koop je hem toch gewoon? Geluid is een kwestie van smaak, iemand anders mag die Creative beter vinden, maar jij moet er wel naar luisteren. Koop dus gewoon wat JIJ het beste vindt klinken (binnen je budget). Wat wij er van denken doet er niet toe
ik weet trouwens niet eens of ik die boxen aan sluit op mijn TV of Pc, go figure
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Verwijderd
Ik heb mijn Z-5500 via coax en analoog aangesloten.
Maar via bijde ingangen krijg ik geen 5.1 geluid met games, alleen stereo.
Welke input moet ik gebruiken en welk effect moet ik daarbij instellen?
Verwijderd
Via coax lukt het niet, analoog moet je em gewoon op 6 channel direct zetten.Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 15:27:
Ik heb mijn Z-5500 via coax en analoog aangesloten.
Verwijderd
ik heb net een z5500 gekocht
maar hoe kan ik die aansluiten op mijn dvd speler of kpn digitene? ik dacht dat ik er gewoon een rode en witte tulp in kon doen... maar dat kan dus niet 
edit: digitenne kan ik er op aansluiten via digital optical. nu is er nog een coaxiaal gaatje over, kan ik daar mijn dvd speler op aansluiten zodat ik dts geluid krijg?
edit: digitenne kan ik er op aansluiten via digital optical. nu is er nog een coaxiaal gaatje over, kan ik daar mijn dvd speler op aansluiten zodat ik dts geluid krijg?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 17:57 ]
Ik kan makkelijker langere kabels kopen en die netjes wegwerken. Hangt van de opstelling van mijn kamer af (binnenkort hoop ik iets te vinden) en dan heb ik gewoon niet genoeg aan die paar meter.Yokozuna schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:36:
Voor lanparties heb ik een koptelefoon, en de Creative Travelsound
Verwijderd
als ik em op analoog zet, moet ik dan ook de digitale instelling bij de audigy options, zelf uit zetten of maakt dat niet uit?
Ik krijg maar geen 5.1 geluid bij games..
zo heb nu 2 b&w speakers aan mun logitech z-5500 set gehangt, werkt perfect
en in eens is je amp dood. je amp is daar niet voor gemaakt simpel als dat. het is gewoon stom om zo iets te doen. de watages zijn totaal verschillend van je speakers. de ohsm waarschijnlijk ook.Shva schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:32:
zo heb nu 2 b&w speakers aan mun logitech z-5500 set gehangt, werkt perfect
Game PC
Hmm, denk dat'k ook geen 5.1 heb in games eigenlijk, welke games ondersteunen dat allemaal? Heb alleen nog maar getest met NFS-U2Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 15:50:
als ik em op analoog zet, moet ik dan ook de digitale instelling bij de audigy options, zelf uit zetten of maakt dat niet uit?
In films wel 5.1, momenteel nog analoog, volgende week eens om een optisch kabeltje gaan.
Verwijderd
Jep maar ik zou het andersom doen de dvd speler op optical en de digitenne op coax (mits het mogelijk is natuurlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 15:41:
ik heb net een z5500 gekochtmaar hoe kan ik die aansluiten op mijn dvd speler of kpn digitene? ik dacht dat ik er gewoon een rode en witte tulp in kon doen... maar dat kan dus niet
Verwijderd
Ik heb via een zeer goede kwaliteit glasvezel mijn jvs stand alone dvd speler aangesloten.GeforceDDQ schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:59:
[...]
Dat is toch merkwaardig want ik heb dat nog nooit gehad ? Wat heb je erop aangesloten en hoe om de dvd's af te spelen ?
Als ik de hoge tonen mis en een paar keer pauze/play doe dan gaat het weer goed.
met de z-680 nooit problemen mee gehad.
Aangezien ik vaak even iemand het spul laat horen wissel ik vrij vaak van chapter.
Ik heb nu trouwens ook de 2 test dvd's met tig stukjes film (echt heel gek)
Verwijderd
ik weet niet of het mogenlijk is want op mijn dvdspeler heb ik niet zo'n optical maar wel rood/witte tulp stekkertjes, coax en svideo....Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 20:54:
[...]
Jep maar ik zou het andersom doen de dvd speler op optical en de digitenne op coax (mits het mogelijk is natuurlijk.
en op die digitenne heb ik alleen rood/witte tulp en coax...
Ik heb een vraagje ik heb een z680 en daar zit dus een 6 kanaals kabel bij van 3 meter. Nu heb ik er een nodig van 5-6 meter. Ik kan die helaas nergens vinden heeft iemand een idee waar ik hem kan kopen of bestellen op het internet?
Ik kan het niet vinden op die site, zou je misschien een linkje kunnen plaatsen naar het product? Want misschien zoek ik wel helemaal verkeerd, maar ik zie het dus helaas niet staan
Verwijderd
Wat voor kabel bedoel je dan? Die kabel met die 3 stekkertjes? Ik denk dat je daar ook normale losse kabels tussen kan doen (dus gewoon van 3,5mm naar 3,5mm), maar dat weet ik niet zeker. Ik dacht dat je coax/optisch bedoelde
Vooral dat is belangrijk, en ze hebben natuurlijk een andere gevoeligheid, maar dat valt in een software mixer wel aan te passen.Shunt schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:49:
de ohsm waarschijnlijk ook.
Verwijderd
als ik mijn z5500 wil aansluiten op mijn dvd speler, wat is dan beter kwa geluidskwaliteit:
optie 1: vanaf dvd (coax) met converter (http://elektronica-online.nl/productimages/1392.jpg) naar z5500 (optisch)
optie 2: gewoon vanaf dvd (coax) naar logitech (coax)?
optie 3: anders mischien mn rood/witte tulp stekkertjes converten naar optisch met dit ding: http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=696
welke van de 3 kan ik het beste kiezen?
optie 1: vanaf dvd (coax) met converter (http://elektronica-online.nl/productimages/1392.jpg) naar z5500 (optisch)
optie 3: anders mischien mn rood/witte tulp stekkertjes converten naar optisch met dit ding: http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=696
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 15:02 ]
Ik denk niet dat dat veel zin heeft. De uiteindelijke bron is dan toch nog een Coax signaal, dus het maakt volgens mij geen fluit uit. Het zal eerder slechter worden (de kwaliteit.)
Edit; Ik zou dus voor optie 2 gaan.
Edit; Ik zou dus voor optie 2 gaan.
[ Voor 11% gewijzigd door T-mo-T op 06-02-2005 15:10 ]
Nee ik bedoel die 3 losse kabeltjes, het is voor van mijn pc naar de pod toe. Mijn xbox gebruikt al de optical ingang dus dat is geen optie en coaxiaal heeft mijn pc niet.Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 14:22:
Wat voor kabel bedoel je dan? Die kabel met die 3 stekkertjes? Ik denk dat je daar ook normale losse kabels tussen kan doen (dus gewoon van 3,5mm naar 3,5mm), maar dat weet ik niet zeker. Ik dacht dat je coax/optisch bedoelde
Verwijderd
kan iemand een lijstje maken met wat al die settings betekenen en waarvoor het dient?
Ik heb er een beetje mee zitten spelen, zoals Panorama enzo.. maar ik merk niet echt een verschil.
Ik heb er een beetje mee zitten spelen, zoals Panorama enzo.. maar ik merk niet echt een verschil.
Verwijderd
Zoizo GEEN optie 3 aangezien je dan geen dolby digital hebt en bij dts helemaal geen geluid hebtVerwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 14:56:
als ik mijn z5500 wil aansluiten op mijn dvd speler, wat is dan beter kwa geluidskwaliteit:
Heb je geen manual?Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:24:
kan iemand een lijstje maken met wat al die settings betekenen en waarvoor het dient?
Lol waarom zou hij daardoor kapot gaan?Shunt schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:49:
[...]
en in eens is je amp dood. je amp is daar niet voor gemaakt simpel als dat. het is gewoon stom om zo iets te doen. de watages zijn totaal verschillend van je speakers. de ohsm waarschijnlijk ook.
BlaBlaBla
Als een speaker te veel Watt van je amp vraagt, dan denk die amp ook van: pleur toch eens op, ik stop ermee
meer Watt houdt meteen ook in dat er meer Ampére gevraagd wordt door de speaker aan de amp. Die vind dat niet echt leuk, en brand/smelt/of iets anders door. Dat is hetzelfde als dat je een apparaat van 20 Ampére aan een zekering van 16 Ampére hangt. Dan zal die zeker ook doorbranden...
Ben je nou dom of ligt het aan mij?!
Sowieso komen de lage tonen niet eens aan bij je B&W's want die zijn gefilterd. Die uitgangen zijn specifiek voor de meegeleverde sats van een bepaald aantal wats en een bepaalde weerstand.
Je merkt het vanzelf wel wanneer je B&W's of je setje eraan gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Venxir op 06-02-2005 20:14 ]
If it aint broke, fix it till it is!
Ik zeg nix van die speakers, ik vraag waarom gaat de versterker dan kapot.Venxir schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:14:
[...]
Ben je nou dom of ligt het aan mij?!
Sowieso komen de lage tonen niet eens aan bij je B&W's want die zijn gefilterd. Die uitgangen zijn specifiek voor de meegeleverde sats van een bepaald aantal wats en een bepaalde weerstand.
Je merkt het vanzelf wel wanneer je B&W's of je setje eraan gaat.
Een speaker vraagt nix, een speaker is gewoon een weerstand en je versterker jaagt er vermorgen doorheen.trancesetter schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:10:
[...]
Als een speaker te veel Watt van je amp vraagt, dan denk die amp ook van: pleur toch eens op, ik stop ermee
meer Watt houdt meteen ook in dat er meer Ampére gevraagd wordt door de speaker aan de amp. Die vind dat niet echt leuk, en brand/smelt/of iets anders door. Dat is hetzelfde als dat je een apparaat van 20 Ampére aan een zekering van 16 Ampére hangt. Dan zal die zeker ook doorbranden...
Uitleg voor beide van jullie: een versterker gaat niet kapot als je er andere speakers aan hangt, ook al zijn ze van een ander ohm, bij een te lage ohm zal hij hoogstens in beveiliging schieten (zelfs die logitech heeft dat).
De logitech amp is 8ohm, die B&W speakers zijn echt niet lager als 8ohm dus zoals je al kan lezen werkt het geheel gewoon.
Hoe het klinkt, tjaaaaaaa maarja daar gaat het hier niet om. Ik denk zelfs dat zolang je er rustig mee speelt, en je volume knop onder bedwing houd als het gek gaat klinken het gewoon goed werkt zonder het kapot gaan.
En nee Venxir ik ben niet dom, jij bent dom, je typt gewoon wat neer zonder enige ervaring ermee.
[ Voor 58% gewijzigd door Strider op 06-02-2005 20:31 ]
BlaBlaBla
Dit topic is gesloten.