het werkt perfect maar klinkt geluid beter dan met de standaard logitech speakers??Shva schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:32:
zo heb nu 2 b&w speakers aan mun logitech z-5500 set gehangt, werkt perfect
Verwijderd
Koop dan gewoon een Receiver van Onkyo of iets en hang daar die speakers aan en koop dan geen compleet set van logitech.

Verwijderd
ik heb nu mijn logitech z5500 aan mijn dvdspeler vastgemaakt met een coax kabeltje, maar dan kan ik bij effects niet kiezen om het in DTS of Dolby Digital af te spelen 
alleen pro logic music of movie en stereo (normaal en 2x)
de dvds die ik afspeel ondersteunen wel dts en dat heb ik ook aangevinkt in het menu van de dvd.
weet iemand hoe ik het toch op DTS kan instellen?
alleen pro logic music of movie en stereo (normaal en 2x)
de dvds die ik afspeel ondersteunen wel dts en dat heb ik ook aangevinkt in het menu van de dvd.
weet iemand hoe ik het toch op DTS kan instellen?
Verwijderd
En je hebt wel geluid?
Want bij dts heb je dus bij die effecten (die je eigenlijk helemaal niet kan kiezen normaal)
Ik bedoel je hoort dan helemaal niets te horen aangezien dts zoizo door de dts decoder gedecodeerd te horen. Dus ik denk dat je dus geen dts track op de dvd gekozen hebt.
Want bij dts heb je dus bij die effecten (die je eigenlijk helemaal niet kan kiezen normaal)
Ik bedoel je hoort dan helemaal niets te horen aangezien dts zoizo door de dts decoder gedecodeerd te horen. Dus ik denk dat je dus geen dts track op de dvd gekozen hebt.
Verwijderd
Of het geluid word gewoon door de dvdspeler gedecodeerd en doorgegeven aan je z5500 op een of andere manier. Kan je dat soms instellen?
Verwijderd
jah ik heb wel gewoon geluid... ik snap het egt niet 
ik heb het ook met taxi 2 geprobeert, die heeft alleen een DTS en dolby digital 5.1 track en nog krijg ik alleen maar een Pro Logic2 of stereo bij effect staan...
ik heb het ook met taxi 2 geprobeert, die heeft alleen een DTS en dolby digital 5.1 track en nog krijg ik alleen maar een Pro Logic2 of stereo bij effect staan...
Je moet even kijken of er in je dvd-speler in te stellen is of hij zelf decodeerd, of dat een extern apparaat dat doet. Je moet dan voor die laatste optie kiezen, anders ziet de pod het gewoon als Dolby Prologic geluid...Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 18:50:
jah ik heb wel gewoon geluid... ik snap het egt niet
Verwijderd
tnx man
dts stond OFF in het menu
ik wist helemaal niet dat die dvd speler een menu had om die dingen in te stellen
staat lkkr handig onder knopje display en niet onder menu ofzo
maarja
bij dolby digital kan ik kiezen uit: D-PCM of Dolby Digital. ik neem aan dat ik Dolby Digital moet kiezen.
en moet ik 'audio att' aan of uit zetten?
btje offtopic:
ik heb tv met oude vorm beeld niet breedbeeld, moet ik mijn dvd speler dan instellen als 4:3 letterbox of 4:3 pan&scan?
dts stond OFF in het menu
bij dolby digital kan ik kiezen uit: D-PCM of Dolby Digital. ik neem aan dat ik Dolby Digital moet kiezen.
btje offtopic:
ik heb tv met oude vorm beeld niet breedbeeld, moet ik mijn dvd speler dan instellen als 4:3 letterbox of 4:3 pan&scan?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 19:31 ]
Verwijderd
Zou je dan eigenlijk wel de optie moeten krijgen van dolby surround of dts als je een film aan het kijken bent? Ik heb dit ook niet nl. Alleen stereo, stereo x2, en dolby pro logic film en muziek.
Ik zou hem als 4:3 letterbox instellen. Dan krijg je wel balken maar mis je geen beeld. Als je pan&scan aanzet dan gaat hij stukken van het beeld afknippen om hem zo in 4:3 formaat te krijgen maar dan mis je dus wel stukken beeld.Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:27:
tnx man![]()
dts stond OFF in het menuik wist helemaal niet dat die dvd speler een menu had om die dingen in te stellen
staat lkkr handig onder knopje display en niet onder menu ofzo
maarja
btje offtopic:
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
zo, omdat mn 2200 speakers kraakten bij laag volume veranderen met de pod, heb ik de kabels mogen afknippen en wacht ik nu mijn gloedjenieuwe revisie op! (garantie was op 11,5 maand toen ik mocht omruilen
).
indien tweakers nog interesse hebben in de subwoof of sats met afgeknipte kabels maar verder OK, meel me.
indien tweakers nog interesse hebben in de subwoof of sats met afgeknipte kabels maar verder OK, meel me.
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Ik heb de Z680, met de Creative ZS Pro Platinum 2, en wil nu dus ook alles digitaal gaan aansluiten, nu heb ik een kabeltje Jack -> Tulp (rood, wit) alleen weet ik dus niet of dat het goede kabeltje is, en hoe ik het dan moet aansluiten....
Verwijderd
Het is niet echt het goede kabeltje. Jij hebt de stereo uitvoering, terwijl de mono uitvoering ook goed is. Maar het maakt niet zoveel uit. Alleen moet je even kijken of je de rode of de witte in de boxen moet steken (ik vermoed de rode). De jack komt uiteraard in de digital out achterop je kaart. Je kunt het zaakje natuurlijk ook via de optical aansluiten vanuit je livedrive.Mittnick schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:10:
Ik heb de Z680, met de Creative ZS Pro Platinum 2, en wil nu dus ook alles digitaal gaan aansluiten, nu heb ik een kabeltje Jack -> Tulp (rood, wit) alleen weet ik dus niet of dat het goede kabeltje is, en hoe ik het dan moet aansluiten....
Nu ga je naar audio HQ -> Device Controls -> Decoder -> SPDIF Passtrough aanzetten.
Owjah nog even voor alle noobjes....
JE KUNT ----->GEEN<----- 5.1 SOUND KRIJGEN MET DE DIGITALE AANSLUITING VANUIT SPELLEN EN DERGELIJKE (wel DD-films uiteraard)tenzij je een geluidskaart hebt die Dolby Digital kan encoden. De SoundBlaster familie kan dit dus NIET. Je kunt natuurlijk wel de analoge 5.1 aansluitingen gebruiken.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 17:26 ]
Hmm, ik lijk hier ook last van te hebben met mijn Z2200 setje... Tenminste, soms is het een hele zachte ruis als ik 't volume verander, idd op lage volumes, en soms is het er niet... Hoe erg was jouw ruis? Was het echt duidelijk aanwezig?meelmark schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:31:
zo, omdat mn 2200 speakers kraakten bij laag volume veranderen met de pod, heb ik de kabels mogen afknippen en wacht ik nu mijn gloedjenieuwe revisie op! (garantie was op 11,5 maand toen ik mocht omruilen).
Hier stond een dode link.
deze heb er dus aangehangen:

ouwe b&w dm4 van me pa...
klinkt voor muziek natuurlijk een stuk beter, maar klinkt zeker ook niet slecht met master and commander

ouwe b&w dm4 van me pa...
klinkt voor muziek natuurlijk een stuk beter, maar klinkt zeker ook niet slecht met master and commander
[ Voor 8% gewijzigd door Shva op 09-02-2005 23:34 ]
Verwijderd
hoi vandaag eigenaar geworden van de 5500 digital ,hier voor had ik de z-680 ,.
nu heb ik als ik het licht uit doe een luid eplof door vooral mijn subwoofer ?????????? viir heen nooit gehad bij mijn z-680 .
ik heb alle kabels al eens opnieuw eruit en in gestoken maar die plof blijft , is toch wel schrikken en is vooral bij tl-verlichting !!!!!!!!!!!!!!!!!
heeft iemand zo al iets voor gehad , heb al op het search forum gekeken maar niks gevonden
wie kan mij helpen
thx
:
nu heb ik als ik het licht uit doe een luid eplof door vooral mijn subwoofer ?????????? viir heen nooit gehad bij mijn z-680 .
ik heb alle kabels al eens opnieuw eruit en in gestoken maar die plof blijft , is toch wel schrikken en is vooral bij tl-verlichting !!!!!!!!!!!!!!!!!
heeft iemand zo al iets voor gehad , heb al op het search forum gekeken maar niks gevonden
wie kan mij helpen
thx
Ook vandaag binnen gehad Logitech Z-5500 Digital
Vet setje moet ik zeggen

@ Tarake
Je probleem is heel normaal,ik denk namelijk dat je tijdens het inschakelen van je TL verlichting even een stroom piek trekt waardoor de Subwoofer even wat minder stroom krijgt.Als hij dan weer aangaat geeft hij een plofje omdat hij weer aanschiet.Dit is alleen tijdens het starten zo omdat hij even een piek moet trekken om de vonk in de lamp van de ene naar de andere spoel moet laten overslaan.
Vet setje moet ik zeggen

@ Tarake
Je probleem is heel normaal,ik denk namelijk dat je tijdens het inschakelen van je TL verlichting even een stroom piek trekt waardoor de Subwoofer even wat minder stroom krijgt.Als hij dan weer aangaat geeft hij een plofje omdat hij weer aanschiet.Dit is alleen tijdens het starten zo omdat hij even een piek moet trekken om de vonk in de lamp van de ene naar de andere spoel moet laten overslaan.
[ Voor 6% gewijzigd door CerandoX.nl op 10-02-2005 00:32 ]
Ik had dit altijd als ik mijn pc uitdeed dan kwam er ook een plof uit mijn sub van mijn Z-640. Zal komen door stroom veranderingen/schokken...

Verwijderd
ik heb nu een beetje een probleem met zijn Z5500...
als die op mijn pc aangesloten is dan maakt ie soms heel even een krakend geluid... meestal als er geen geluid uit komt
bij mijn vorige speakersetje had ik juist dat die kraakte tijdens games spelen....
weet iemand wat ik hier tegen kan doen? wat het lijkt me dat het niet echt goed is...
als die op mijn pc aangesloten is dan maakt ie soms heel even een krakend geluid... meestal als er geen geluid uit komt
weet iemand wat ik hier tegen kan doen? wat het lijkt me dat het niet echt goed is...
Ik heb dat probleem ook, alleen niet alleen bij tl-verlichting. Vanaf er ergens in het huis een licht wordt aangestoken, hoor ik het. Soms wel schrikken als je set net iets luider staatVerwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 00:20:
hoi vandaag eigenaar geworden van de 5500 digital ,hier voor had ik de z-680 ,.
wie kan mij helpen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
thx:
Ga dus nog eens een UPS moeten kopen om er tussen te zetten, en hopen dat het dan beter is...
Verwijderd
Hmm naar een paar keer contact met logotech te hebben gehad worden mijn speakers omgeruild !!!
Ik krijg binnen 2 weken een geheel nieuw set thuisgestuurd, en dan moet ik de afstandbediening + alle stekkers + de stekkers die aan de speakers zitten (moet ik afknippen) van het defecte set terug sturen.
En de rest mag ik houden
Dus echt goede service van LOGITECH !!!!!
Ik krijg binnen 2 weken een geheel nieuw set thuisgestuurd, en dan moet ik de afstandbediening + alle stekkers + de stekkers die aan de speakers zitten (moet ik afknippen) van het defecte set terug sturen.
En de rest mag ik houden
Verwijderd
thx voor de reactie
maar hoe kwam het dan dat mijn Z-680 die plof niet had bij het aan doen van de tl verlichting ??????????????????????????????
vind ik toch wel storend .
ik heb de set met losse stekkers op de speakers en niet die met de rood -witte stekkers is het misschien daar mee
ik heb de set met losse stekkers op de speakers en niet die met de rood -witte stekkers is het misschien daar mee
nou ik wacht nu al 2 weken langer op mn speakers omdat er iets 'verkeerd' was gegaan. nadeel is dat leverancier van de speakers en de helpdesk niet samenwerken, en dus niet gekeken kan worden wat de status van de speakerset is (of ie al verzonden is etc.).Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:40:
Hmm naar een paar keer contact met logotech te hebben gehad worden mijn speakers omgeruild !!!
En de rest mag ik houden
ik hoop dat ik hem binnen een week heb want ik wacht nu toch al weer 5,5 week jeetje.
Verwijderd
pff dat zou niet fijn zijn als het zolang gaat duren, maar goed krijg wel een leuk cadeau.
ik mag het defecte set zelf houden (teminste de speakers zonder stekkers).
ik mag het defecte set zelf houden (teminste de speakers zonder stekkers).
heb ik ook, als beneden het licht aangaat zeg maar of uit wordt gezet dan hoor ik hier die PLOP z2200)ComBax schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:07:
[...]
Ik heb dat probleem ook, alleen niet alleen bij tl-verlichting. Vanaf er ergens in het huis een licht wordt aangestoken, hoor ik het. Soms wel schrikken als je set net iets luider staat
Ga dus nog eens een UPS moeten kopen om er tussen te zetten, en hopen dat het dan beter is...
Ik heb sinds enige tijd de Z-5300 set, en ben er tot op heden ZEER blij mee , maar heb toch 1 vraagje.
Ik heb gemerkt dat als ik de draaiknop op de console helamaal naar links draai , ik het center-kanaal helemaal kan dempen (dus echt dat ie uit is) , maar dit werkt bij de subwoofer dus NIET.. Niet dat ik dit heel storend vind, maar ik vind het wel een beetje raar. Is dit een defect? of is dat bij jullie ook zo?
Alvast bedankt
Ik heb gemerkt dat als ik de draaiknop op de console helamaal naar links draai , ik het center-kanaal helemaal kan dempen (dus echt dat ie uit is) , maar dit werkt bij de subwoofer dus NIET.. Niet dat ik dit heel storend vind, maar ik vind het wel een beetje raar. Is dit een defect? of is dat bij jullie ook zo?
Alvast bedankt
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Ik heb m Z-640 speakers vanmiddag binnen gekregen. Zonet aangesloten en ik moet zeggen, daar zit een heel lekker geluidje in
De rear-speakers werken (nog) niet, nog even uitzoeken waar dat aan ligt.
Ik heb ééntje met losse draadjes, wat bedoel jij met 'losse stekkers'?Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:08:
thx voor de reactiemaar hoe kwam het dan dat mijn Z-680 die plof niet had bij het aan doen van de tl verlichting ??????????????????????????????
ik heb de set met losse stekkers op de speakers en niet die met de rood -witte stekkers is het misschien daar mee![]()
![]()
![]()
Vind het ook behoorlijk vervelend, zal eens een berichtje sturen naar Logitech. Ik zou hem eventueel wel willen aarden, misschien dat dat helpt. Maar dat gaat dus niet
Welke set?Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:40:
En de rest mag ik houden
Mijn z-5500 subwoofer begon vrijdag ineens te kraken. heel gek geluid. Lijkt me niet goed en heb Logitech daarover een mail gestuurd. Hopelijk krijg ik snel antwoord wat er gaat gebeuren...
Ik lees dat veel mensen krakend geluid hebben met de Z-5500,is dit dan met pc of dvd.
Ik durf het niet te zeggen. Nooit last gehad van dat kraken, maar ineens is een een hele harde kraak aanwezig. Lijkt wel op de subwoofer zelf langzaam loskomt van de behuizing ofzo. Ik gebruik hem dus ook niet meer, want het lijkt me veel te gevaarlijk. Gaan ze dadelijk nog zeggen dat het mijn schuld is ofzo. Kijk wel lekker uit...CerandoX.nl schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:38:
Ik lees dat veel mensen krakend geluid hebben met de Z-5500,is dit dan met pc of dvd.
ik wil een logitech z-5500 digital gaan kopen
maar zag ook de z-680 wat is het verschil tussen die 2???
maar zag ook de z-680 wat is het verschil tussen die 2???
Ow....nou lekker dan,dus moet ik dan uitkijken met het hard aanzetten van mijn Z-5500 dat hij niet loskomt,daarom heb ik hem niet gekocht
Het verschil is dat de Z-5500,mooier en nieuwer is,en hij heeft de beschikking over meer functies,vermogen is hetzelfde iig.
Heb een vraagje,als ik me z-5500 op ''6Ch Direct'' zet doet de speaker het niet.Hoe komt dit?Ik neem aan dat dan alle speakers het moeten doen.Ik heb hem aangesloten op PC,via anoloog.Als ik hem op Dolby zet doet de center het wel.Hebben jullie dit ook?En weten jullie hoe dit komt?
Het verschil is dat de Z-5500,mooier en nieuwer is,en hij heeft de beschikking over meer functies,vermogen is hetzelfde iig.
Heb een vraagje,als ik me z-5500 op ''6Ch Direct'' zet doet de speaker het niet.Hoe komt dit?Ik neem aan dat dan alle speakers het moeten doen.Ik heb hem aangesloten op PC,via anoloog.Als ik hem op Dolby zet doet de center het wel.Hebben jullie dit ook?En weten jullie hoe dit komt?
[ Voor 36% gewijzigd door CerandoX.nl op 10-02-2005 19:55 ]
er is tog maar 1 soort z-5500 of ook een analoge en 1 digitale???
Je kunt ze Z-5500 analoog én digitaal (COAX, optisch) aansluiten. Je kunt hem dus eigenlijk op 3 manieren tegelijk aansluiten voor surround, en op 6 manieren voor stereo/surround.jorisw86 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:22:
er is tog maar 1 soort z-5500 of ook een analoge en 1 digitale???
Best handig. Kun je namelijk makkelijk meerdere apparaten standaard erop aangesloten houden...
@cerandox.nl
Daar hoef je niet bang voor te zijn hoor. Ik zeg ook dat het lijkt alsof. Hij zit gewoon stevig vast, maar iets kraakt er behoorlijk. Is super irritant!!! Maargoed, daar komen we dan vanzelf wel weer achter...
ok dan hoef ik me daar niet druk over te maken,weet jij mischien mijn onderstaande vraagje.
[ Voor 10% gewijzigd door CerandoX.nl op 10-02-2005 21:38 ]
omg neemt dan niemand de moeite de start post door te lezen ?CerandoX.nl schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:56:
ok dan hoef ik me daar niet druk over te maken,weet jij mischien mijn onderstaande vraagje.
je hebt op analoog en digitaal alleen 5.1 geluid als de bron ook 5.1 geluid uit stuurt.
dit staat overduidelijk in de startpost vermeld en in het topic zelf ook nog eens een 1000x
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Het gaat hier om 6 channel direct. Oftewel analoog. Hierover staat geen (of niet genoeg) info in de startpost vind ik, maar het ligt aan je uitgangen van je geluidskaart. Deze stuurt geen goed signaal uit. De center speaker wordt dus niet goed aangestuurd. Dit is per geluidskaart anders, en sommige geluidskaarten sturen de center speaker gewoon sowieso niet aan, ook al zeggen ze dat het een 5.1 kaart is.Shunt schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:34:
[...]
omg neemt dan niemand de moeite de start post door te lezen ?
je hebt op analoog en digitaal alleen 5.1 geluid als de bron ook 5.1 geluid uit stuurt.
dit staat overduidelijk in de startpost vermeld en in het topic zelf ook nog eens een 1000x
Kijk gewoon ff op de support pages van de fabrikant, en dan zal je een heel eind kunnen komen...
ik zie hem nergens iets zeggen over met wat voor iets hij getest heeft. en ga ik er dus van uit dat hij gewoon winamp ofzo gebruikt. welke standaard dus GEEN 5.1 geluid uit stuurttrancesetter schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:37:
[...]
Het gaat hier om 6 channel direct. Oftewel analoog. Hierover staat geen (of niet genoeg) info in de startpost vind ik, maar het ligt aan je uitgangen van je geluidskaart. Deze stuurt geen goed signaal uit. De center speaker wordt dus niet goed aangestuurd. Dit is per geluidskaart anders, en sommige geluidskaarten sturen de center speaker gewoon sowieso niet aan, ook al zeggen ze dat het een 5.1 kaart is.
Kijk gewoon ff op de support pages van de fabrikant, en dan zal je een heel eind kunnen komen...
Game PC
Bedankt voor de hulp,en heb idd de startpost niet door gelezen
,maar goed.Ben er zelf achtergekomen zie deze posts net staan.Het is me Soundblaster 5.1 geluidskaart.Die natuurlijk zoiezo niet goed meer is voor dit setje.
Gebruik Windows Mediaplayer 10,vind winamp geen goed geluid geven
.Maar 6ch is geen 5.1 voor de duidelijkheid,deze verdeeld gewoon stereo over 6 speakers waardoor je dus gewoon 5 speakers heeft die hetzelfde geluid afgeven en 1 die de bass voor zijn rekening neemt.
Maar ik ga denk ik een Audigy 2 ZS of ZS Platimum nemen.

Gebruik Windows Mediaplayer 10,vind winamp geen goed geluid geven
Eh?Het is me Soundblaster 5.1 videokaart.
Mono dus?Maar 6ch is geen 5.1 voor de duidelijkheid,deze verdeeld gewoon stereo over 6 speakers waardoor je dus gewoon 5 speakers heeft die hetzelfde geluid afgeven en 1 die de bass voor zijn rekening neemt.
[ Voor 69% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-02-2005 23:28 ]
of ik snap niet helemaal goed wat je zegt. of je probeert nu te zeggen dat 6 channel direct stereo emuleert naar alle speakers. want dat is dus gewoon onzin. 6 channel direct wil zeggen dat hij de soudkaart al het decoding werk laat doen. en dat hij gewoon ieder kannaal aan laat sturen door de software zelf.CerandoX.nl schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:25:
Bedankt voor de hulp,en heb idd de startpost niet door gelezen,maar goed.Ben er zelf achtergekomen zie deze posts net staan.Het is me Soundblaster 5.1 videokaart.Die natuurlijk zoiezo niet goed meer is voor dit setje.
Gebruik Windows Mediaplayer 10,vind winamp geen goed geluid geven.Maar 6ch is geen 5.1 voor de duidelijkheid,deze verdeeld gewoon stereo over 6 speakers waardoor je dus gewoon 5 speakers heeft die hetzelfde geluid afgeven en 1 die de bass voor zijn rekening neemt.
Game PC
Bedoelde geluidskaart
Maar goed met 6ch direct laat je de pc kiezen,staat er in het boekje idd,geluidskaart doet het decoding,alleen bij mij is het dus zo dat ik over 5 speakers hetzelfde hoor te horen,en ik hoor er maar 4.Maar dit regelt me geluidskaart gewoon niet goed.
Maar goed met 6ch direct laat je de pc kiezen,staat er in het boekje idd,geluidskaart doet het decoding,alleen bij mij is het dus zo dat ik over 5 speakers hetzelfde hoor te horen,en ik hoor er maar 4.Maar dit regelt me geluidskaart gewoon niet goed.
maar nogmaals WAT wil je horen. wat is de BRON wat speel je een DVD of iets anders ?CerandoX.nl schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 12:23:
Bedoelde geluidskaart![]()
want games hebben vaak alleen 4.1 point seround en geen 5.1
Game PC
Ik wil alle 5 mijn satalieten horen en ik speel dit af op de pc met WMP 10.Ik wil hem op 6ch,zodat ik overal hetzelfde geluid heb.Dit wil dus met muziek hebben..Shunt schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 12:26:
[...]
maar nogmaals WAT wil je horen. wat is de BRON wat speel je een DVD of iets anders ?
want games hebben vaak alleen 4.1 point seround en geen 5.1
Al eerder vermeld waar ik mee afspeel,maar goed.
Er is een nieuwe review beschikbaar van de Logitech Z-680:
http://www.rojakpot.com/d...ocation=3&var1=183&var2=0
http://www.rojakpot.com/d...ocation=3&var1=183&var2=0
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/
en dat gaat dus niet. simpelCerandoX.nl schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:38:
[...]
Ik wil alle 5 mijn satalieten horen en ik speel dit af op de pc met WMP 10.Ik wil hem op 6ch,zodat ik overal hetzelfde geluid heb.Dit wil dus met muziek hebben..
Al eerder vermeld waar ik mee afspeel,maar goed.
dit kan alleen als je een mp3 of cd hebt waar alle 5 de kanalen aangestuurd worden met het zelfde geluid. en zover ik weet bestaan die niet. je kan waarschijnlijk wel voor een programma kijken wat dit emuleert.
nogmaals zou je een dvd of zo hebben die dolbie heeft en als je geluidskaart dat kan decoderen is het natuurlijk wel mogelijk om over alle 5 de sats geluid te krijgen.
maar met muziek is dat standaard gewoon weg niet mogelijk,
[ Voor 4% gewijzigd door Shunt op 11-02-2005 16:11 ]
Game PC
Verwijderd
Bij creative kan je wel door alle speakers behalve door de center geluid krijgen met bijv mp3
(creative geluidkaart) je kan in de eax control panel kiezen voor stereo upmixing aangezien ik zelf ook een cheap 7.1 set heb (voor de pc de z-5500 is voor de dvd) en anders 4speakers mis
dus ik kies op 3x2 stereo en heb ik rondom geluid
(creative geluidkaart) je kan in de eax control panel kiezen voor stereo upmixing aangezien ik zelf ook een cheap 7.1 set heb (voor de pc de z-5500 is voor de dvd) en anders 4speakers mis
dus ik kies op 3x2 stereo en heb ik rondom geluid
Verwijderd
Mensen ik zit met een dilemma.
Wat is beter een Creative 5500 of een Logitech Z 5300.
De Z5300 is +- 150euro.
De 5500 is +- 160euro, maaaaar op Paradigit.nl is die maar 100euro.
Dit vind ik een zeer mooi bedrag. Is het de moeite waard om voor 50euro extra de Logitech te kopen of is de Creative voor 100euro een goede?
En deze kunnen allebei op me Xbox en/of computer toch?
Gaan deze ook op stand alone dvd speler en gewoon tv?
Graag zou ik ook willen weten wat ik dan nog extra moet kopen. Kwa bedrading.
Iemand?
De Z5300 is +- 150euro.
Dit vind ik een zeer mooi bedrag. Is het de moeite waard om voor 50euro extra de Logitech te kopen of is de Creative voor 100euro een goede?
Iemand?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 21:45 ]
Die 5500 set van creative heeft een decoder onboard volgens de site van paradigit, wel erg goedkoop dan 100 euro.Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 21:41:
Mensen ik zit met een dilemma.
De Z5300 is +- 150euro.
Iemand?
Die decoder zul je wel nodig hebben om 5.1 geluid uit je Xbox te krijgen (AC3).
Creative setjes heb ik geen ervaring mee, de z5300 heb ik ook thuis staan en daar zit een perfect geluid in voor een redelijke prijs!
Je hebt een decoder en dan ? sorry maar ik denk dat die set niet in de buurt komt van de z5300 als ik zo naar de specs kijk. Ik zou voor de z5300 gaan.
Verwijderd
Z_5300 heeft ook zo'n decorder toch?
En dus kan ik hem gewoon aansluiten op mijn onbaord 5.1 geluidskaart, tv, stand alone dvd speler en Xbox?
Wat voor bedrading zou ik dan nog moeten aanschaffen?
En dus kan ik hem gewoon aansluiten op mijn onbaord 5.1 geluidskaart, tv, stand alone dvd speler en Xbox?
nee de Z-5300 heeft geen decoder. hij heeft slechts 6ch analoog input verder geen digitale aansluitingenVerwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 23:22:
Z_5300 heeft ook zo'n decorder toch?
Verwijderd
Oke bedankt, maar dit zegt me niet zoveel.Digitizers schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:06:
[...]
nee de Z-5300 heeft geen decoder. hij heeft slechts 6ch analoog input verder geen digitale aansluitingen
Lukt het om met de Z-5300, om hem aan te sluiten op mijn onbaord 5.1 geluidskaart, tv, stand alone dvd speler en Xbox?
En welke bedrading zou ik dan nog moeten aanschaffen?
En hoe zit dat met de Creative 5500, daar lukt dit wel mee toch?
Jaja.....
ben sinds kort ook in 't bezit van de Z-5500.
Mooi setje dat zeker.
Alleen vind ik het nog wel jammer dat je via de Digital Out (via optisch of coax) geen 5.1 kunt krijgen (In Games wel te verstaan!)
Zodat je in games ook nog Digitaal 5.1 geluid hebt.
Want nu moet je 't dus op "Direct 6Ch" zetten om 5.1 in Games te krijgen, andere woorden,
je zit dan nog steeds met analoog te klieren.
Of heb ik iets gemist?
Dit zou dan het enigste minpuntje van deze set zijn.
Voor de rest,
SUPER setje.
Kan hem aan meerdere mensen aanraden.......
Alleen ik zal 't niet aan je buren aanraden
Mooi setje dat zeker.
Alleen vind ik het nog wel jammer dat je via de Digital Out (via optisch of coax) geen 5.1 kunt krijgen (In Games wel te verstaan!)
Want nu moet je 't dus op "Direct 6Ch" zetten om 5.1 in Games te krijgen, andere woorden,
Of heb ik iets gemist?
Voor de rest,
SUPER setje.
[ Voor 4% gewijzigd door ApplePie op 13-02-2005 00:17 ]
Xbox -> kan maar of je dan 5.1 geluid hebt? i dont know.Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:10:
[...]
Oke bedankt, maar dit zegt me niet zoveel.
Lukt het om met de Z-5300, om hem aan te sluiten op mijn onbaord 5.1 geluidskaart, tv, stand alone dvd speler en Xbox?
En welke bedrading zou ik dan nog moeten aanschaffen?
En hoe zit dat met de Creative 5500, daar lukt dit wel mee toch?
geluidskaart kan zowiezo he. Trouwens koop die Creative nou gewoon niet dat ding wordt wegeblazen door de 5300 beleave me
Analoog is beter in games dan digitaal. Dus gewoon even analoog aansluiten en op 6Ch direct zetten.ApplePie schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:15:
Jaja.....
Mooi setje dat zeker.
Of heb ik iets gemist?
Voor de rest,
SUPER setje.
Ja, klopt.STIMPPYYY schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:34:
Analoog is beter in games dan digitaal. Dus gewoon even analoog aansluiten en op 6Ch direct zetten.
Dat is het probleem ook niet.
Vind het opzich jammer dat zo'n 'dure digitale' set,
toch nog analoog moet worden aangesloten voor 5.1 in games.
Mijn vorige set: DTT2500 Digital (Cambridge SoundWorks) kon namelijk wel op
4.1 Digitaal worden aangesloten. Dit werkte dus ook in Games.
Nu heb ik weer extra kabel lopen.....
Even wat anders:
Denken jullie dat deze set straks ook klaar is voor:
Dolby Digital Live ?
Of word dat een andere soort stream van DD?
[ Voor 17% gewijzigd door ApplePie op 13-02-2005 01:05 ]
Volgens mij ligt dat eerder aan de games dan aan het speaker setje. In de toekomst zullen de meeste games wel digitaal geluid gaanondersteunen.
Tenminste daar reken ik op.
Verwijderd
Weet iemand toevallig waar ik een nieuwe afstandbediening van mijn z5300 kan kopen ???
Dus het gaat alleen om de afstandbediening.
Dat doen ze allang, alleen geen enkele kaart, buiten de Soundstorm, kan van de info van het spel hardwarematig een DolbyDigital singaal encoden. Je zult dus eerder Creative en andere merken de schuld moeten geven.T-mo-T schreef op zondag 13 februari 2005 @ 11:00:
Volgens mij ligt dat eerder aan de games dan aan het speaker setje. In de toekomst zullen de meeste games wel digitaal geluid gaanondersteunen.Tenminste daar reken ik op.
En waarom moet die Soundstorm dat DD-signaal maken? Omdat de games gewoon een analoog signaal maken, wat door de software weer digitaal gemaakt moet worden.Yokozuna schreef op maandag 14 februari 2005 @ 00:17:
[...]
Dat doen ze allang, alleen geen enkele kaart, buiten de Soundstorm, kan van de info van het spel hardwarematig een DolbyDigital singaal encoden. Je zult dus eerder Creative en andere merken de schuld moeten geven.
Als het nou net eens zo maakten, dat er gewoon een optie is om het geluid rechtstreeks via S/PDIF uit te sturen, net als in WinDVD / PowerDVD ook kan.
't is wel de schuld van de spellenmakers m.i. Die Soundstorm optie DD encodering is leuk (gebruik het zelf ook), maar zorgt wel voor een vertraging van je geluid. Geen echte oplossing dus.
Nederlander in België
Ik heb een X-230 2.1 setje en hoor constant een brom uit de subwoofer. Het meest irritant is het als je de computer uit zet. De woofer blijft doorbrommen, ook als ik alleen de subwoofer aan 220 hang en verder niks aansluit bromt hij
. Er zit verder geen power switch op dus de enige manier om stilte te verkrijgen is de stekker eruit trekken.
Kent iemand dit probleem, is dit normaal of moet ik ermee terug?
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
vertraging?Elektronicanet schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:36:
[...]
En waarom moet die Soundstorm dat DD-signaal maken? Omdat de games gewoon een analoog signaal maken, wat door de software weer digitaal gemaakt moet worden.
Als het nou net eens zo maakten, dat er gewoon een optie is om het geluid rechtstreeks via S/PDIF uit te sturen, net als in WinDVD / PowerDVD ook kan.
't is wel de schuld van de spellenmakers m.i. Die Soundstorm optie DD encodering is leuk (gebruik het zelf ook), maar zorgt wel voor een vertraging van je geluid. Geen echte oplossing dus.
Games genereren gewoon 'digitaal' geluid. DD is een encoding, net als MP3. En op die encoding berusten patenten, zodat er royalties betaald moeten worden en veel fabrikanten er dus voor kiezen het niet te gebruiken. Ook is het niet lossless en is er geen 'raw' variant voor 5.1 (voor stereo is die er wel).Elektronicanet schreef op maandag 14 februari 2005 @ 11:36:
En waarom moet die Soundstorm dat DD-signaal maken? Omdat de games gewoon een analoog signaal maken, wat door de software weer digitaal gemaakt moet worden.
Dat heeft niks met applicaties te maken.Als het nou net eens zo maakten, dat er gewoon een optie is om het geluid rechtstreeks via S/PDIF uit te sturen, net als in WinDVD / PowerDVD ook kan.
[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-02-2005 13:40 ]
ik heb dit zelf ook met mijn x 530 ..The Cheese schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:47:
Ik heb een X-230 2.1 setje en hoor constant een brom uit de subwoofer. Het meest irritant is het als je de computer uit zet. De woofer blijft doorbrommen, ook als ik alleen de subwoofer aan 220 hang en verder niks aansluit bromt hij. Er zit verder geen power switch op dus de enige manier om stilte te verkrijgen is de stekker eruit trekken.
Volgens http://www.pczaak.nl/cata...6_50_277&products+id=2278 is de Z5300 end of life. Weet iemand of dit klopt en wat de opvolger wordt?
Verwijderd
iemand ???Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:48:
Weet iemand toevallig waar ik een nieuwe afstandbediening van mijn z5300 kan kopen ???
Ik ben bang dat zoiets (jammer genoeg) niet los verkocht wordt.
Dit hoort niet. Probeer stekkers even wat harder aan te drukken en uit de buurt te zetten van metalen voorwerpen. Als dit niet werkt even logitech opbellen en vragen om een nieuwe.The Cheese schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:47:
Ik heb een X-230 2.1 setje en hoor constant een brom uit de subwoofer. Het meest irritant is het als je de computer uit zet. De woofer blijft doorbrommen, ook als ik alleen de subwoofer aan 220 hang en verder niks aansluit bromt hij. Er zit verder geen power switch op dus de enige manier om stilte te verkrijgen is de stekker eruit trekken.
Ben ermee terug geweest, ter plekke even een andere geprobeerd, geen probleem. Andere mee gekregen. Dank Mena computers Veenendaal.STIMPPYYY schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:37:
[...]
Dit hoort niet. Probeer stekkers even wat harder aan te drukken en uit de buurt te zetten van metalen voorwerpen. Als dit niet werkt even logitech opbellen en vragen om een nieuwe.
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Er komt een Z-5300e speakerset aan. Vraag me niet wat de verschillen zijn maar ik gok op een iets gewijzigd uiterlijk. (net zoals bij de Z-3(e))OlafvdSpek schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:12:
Volgens http://www.pczaak.nl/cata...6_50_277&products+id=2278 is de Z5300 end of life. Weet iemand of dit klopt en wat de opvolger wordt?
Verwijderd
kep hem net ook gekocht voor 90 euro, 3 weekjes oud, bon aanwezig (eigenaar wilde 5.1), geen enkel mankementje of krasje. het geluid is idd weergaloos. Hij kan NOG harder dan ie al kon in mediamarkt. mijn oude speakers hadden geen volumeknop, laat staan een koptelefoon aansluiting.IJnte schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:05:
Ik heb em voor 124 euro gekocht bij een nog beginnende computerzaak. Ik heb expres niet gekozen voor 5.1 omdat ik daarvoor gewoon niet de goede setup voor kan maken op mijn kamer. 2.1 sound is wat mij betreft prima bij mijn computer. Ook vondt ik de Z-680 een beetje lomp groot (dat console ding erbij). Verder wel een prima set hoor.
Kheb net effe een test gedaan met een MP3 die 30hz geluid uitstuurt. Dat dreunt echt wel door
.
over de koptelefoonaansluiting gesproken..... via deze uitgang is me koptelefoon 2 keer zo hard als toen hij rechtstreeks op me geluidskaartje was aangesloten. ik begrijp ook wel waarom maar had het gwoon nie verwacht. kep alleen maar pluspunten voor dit setje....
Volgens mij klopt het inderdaad, omdat ik een paar dagen geleden ook zo'n set heb besteld, en toen ook bleek dat ie niet meer te leveren was (http://www.allesvoorjepc.nl) nu staat het ook niet meer op hun site.OlafvdSpek schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:12:
ik hoop dat ik hem nog ergens kan vinden, want het is een mooie set
Verwijderd
De z5300 is idd end-of-life, ik kan het weten want ik werk bij webshop
De opvolger is de z5300e, deze is zwarter en de kabels zijn wat langer, wanneer deze in nederland leverbaar is is nog onbekend.
Als je even je locatie verandert op logitech site kom je het volgende tegen.
http://www.logitech.com/i...,CRID=2177,CONTENTID=9586
http://www.logitech.com/i...,CRID=2177,CONTENTID=9586

das echt een mooie set
, misschien wel mooier dan mijn x 530
ik moet logitech nog mailen over mijn brom uit mijn subwoofer ...
ik moet logitech nog mailen over mijn brom uit mijn subwoofer ...
inderdaad een hele mooie set, maar ik vraag me af wanneer ie in Nederland komt, vooral nu ik dacht "Yes, mooie speakers gevonden" en toen de gewone 5300 er niet was, hoop ik dat er snel een nieuw model is (of weet iemand een zaak die de 5300 nog heeft? (in Nederland) )
Ook net iets duurder.kenny89 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:29:
das echt een mooie set, misschien wel mooier dan mijn x 530
Ik heb de Z5300 gisteren besteld, maar nu is hij ook daar van de site af.
[ Voor 18% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-02-2005 16:10 ]
lijkt precies op de z-5500, sneaky bastards!
Na contact te hebben met de logitech klantenservice, ben ik zo ver dat ze me een nieuwe set op gaan sturen. Ik kreeg alleen een heel raar e-mail van hun:
Geachte heer ...,
Dank u wel voor uw e-mail.
Indien een product niet direct via ons is aangeschaft en defect is, en uiteraard nog binnen garantie, wisselen wij het product graag voor u om. Hiervoor hebben we de volgende gegevens van u nodig:
* Het modelnummer van het product, aangeduidt met M/N:
* Het serienummer van het product, aangeduidt met S/N:
* Het partnummer van het product, aangeduidt met P/N:
Uiteraard hebben we ook uw volledige adres informatie nodig, en een telefoonnummer waar u overdag op bereikbaar bent. Houdt u er rekening mee dat het via ons langer kan duren voor u het vervangende product in huis heeft.
Met vriendelijke groet,
A.......
Logitech Europe SA
Ik vraag me nu toch af waarom ze al die gegevens nodig hebben van de set, aangezien ze sowieso toch weten dat ie nooit buiten de garantie kan vallen. Hij is nog geen half jaar op de markt, maargoed.
Ik hoop niet dat deze 3 nummers die ze nodig hebben op de subwoofer staan, want ik heb deze een beetje te netjes weggewerkt in mijn kast, en het is dus heeel erg lastig dat deze eruit moet. Dat moet hij dan ook wel, maar dat heb ik er dan graag voor over
Geachte heer ...,
Dank u wel voor uw e-mail.
Indien een product niet direct via ons is aangeschaft en defect is, en uiteraard nog binnen garantie, wisselen wij het product graag voor u om. Hiervoor hebben we de volgende gegevens van u nodig:
* Het modelnummer van het product, aangeduidt met M/N:
* Het serienummer van het product, aangeduidt met S/N:
* Het partnummer van het product, aangeduidt met P/N:
Uiteraard hebben we ook uw volledige adres informatie nodig, en een telefoonnummer waar u overdag op bereikbaar bent. Houdt u er rekening mee dat het via ons langer kan duren voor u het vervangende product in huis heeft.
Met vriendelijke groet,
A.......
Logitech Europe SA
Ik vraag me nu toch af waarom ze al die gegevens nodig hebben van de set, aangezien ze sowieso toch weten dat ie nooit buiten de garantie kan vallen. Hij is nog geen half jaar op de markt, maargoed.
Ik hoop niet dat deze 3 nummers die ze nodig hebben op de subwoofer staan, want ik heb deze een beetje te netjes weggewerkt in mijn kast, en het is dus heeel erg lastig dat deze eruit moet. Dat moet hij dan ook wel, maar dat heb ik er dan graag voor over
Ik kon alleen het S/N in die tijd vinden dat ik RMA had (staat op de sub, zou mijn god niet weten waar ik de rest zou moeten vinden). Dit was ook het enige benodigde bij mij. Ik heb ze eerst gemailed en daarna even opgebeld 2x toen was het binnen 3 dagen gepiept en had ik een nieuwe set voor me deur staan.
Verwijderd
zou de controle pod van de Z-5500 op de Z-680 werken omdat deze pod beter werkt en het lcd scherm is beter leesbaar en de volume knop werkt precizer
ik denk dat het lukt maar ben niet zeker

ik denk dat het lukt maar ben niet zeker
Werkt niet!
Er zullen misschien een paar functies zoals volume wel werken, maar de rest dus absoluut niet. Ze worden anders aangestuurd. Aangezien de "aansturings-hardware" niet alleen in de pod zit, maar ook in de subwoofer.
En ik zou het sowieso niet doen, want de z-5500 is veeeeeeeel mooier... zonde om hem dan niet te gebruiken als je hem hebt
Er zullen misschien een paar functies zoals volume wel werken, maar de rest dus absoluut niet. Ze worden anders aangestuurd. Aangezien de "aansturings-hardware" niet alleen in de pod zit, maar ook in de subwoofer.
En ik zou het sowieso niet doen, want de z-5500 is veeeeeeeel mooier... zonde om hem dan niet te gebruiken als je hem hebt
Verwijderd
ok thx ,wou het eens weten
ik vond mijn vorige Z-680 naar mijn mening toch iets vetter klinken ,maar zal wel aan mijn oren liggen denk
ik vond mijn vorige Z-680 naar mijn mening toch iets vetter klinken ,maar zal wel aan mijn oren liggen denk
Nee.
Ik krijg geen 5,1 geluid meer als ik analoog 6Ch direct kies. Ik weet niet of het aan mijn geluidskaart drivers ligt aangezien ik wel gewoon 5.1 heb met PL2. Het probleem is dat de achterste 2 speakers gewoon niet werken in 6Ch direct, zowel in games al bij muziek niet
Ik krijg geen 5,1 geluid meer als ik analoog 6Ch direct kies. Ik weet niet of het aan mijn geluidskaart drivers ligt aangezien ik wel gewoon 5.1 heb met PL2. Het probleem is dat de achterste 2 speakers gewoon niet werken in 6Ch direct, zowel in games al bij muziek niet

Verwijderd
Volgens mij is het normaal dat je achterste speakers het niet doen met muziek, bij de optie 6CH.STIMPPYYY schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 00:06:
Nee.
Bij games zouden ze het moeten doen (mits de game 5.1 ondersteunt), waarschijnlijk moet je nog Digital Input uitzetten (ik neem aan dat je hem ook digitaal hebt aangesloten).
Ga naar Speakersettings (als je een audigy 2 hebt) en 'Digital Output Only' uitzetten.
Nu zou het moeten werken bij games.
Heb hem niet digitaal aangesloten. Ik heb maar even driver update gedaan. Als ik nou de optie CMSS 3D inschakel en deze op streo surround of iets dergelijks zet werken wel alle 5 de speakers in muziek en games.

Logitecht vraagt altijd naar deze nummers voor de garantie omdat ze dan weten welke producten defect zijn. Bij mijn keyboard was het zo dat Logitech een nieuwe opstuurde nadat ik alleen hun de nummers van het defecte toetsenbord had gemailed. Ik hoefde verder niets op te sturen en kreeg een nieuwe. Door die nummers weten ze welke producten kapot zijn en of ze niet voor de gek worden gehouden.Ik vraag me nu toch af waarom ze al die gegevens nodig hebben van de set, aangezien ze sowieso toch weten dat ie nooit buiten de garantie kan vallen. Hij is nog geen half jaar op de markt, maargoed.
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Vaag, ik heb het aan Logitech support gevraagd en die zegt van niet.Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:09:
De z5300 is idd end-of-life, ik kan het weten want ik werk bij webshopDe opvolger is de z5300e, deze is zwarter en de kabels zijn wat langer, wanneer deze in nederland leverbaar is is nog onbekend.
Verwijderd
Ik heb een X-530 gekocht.
Ik heb hem op me ps2 aangeslooten die heeft geen 5.1 kanaal alleen een 4.1 dus me centuur boxs doet het nu niet.
Nu staat er in het boekje dat je er een knop aan de achter kant van de rechter boxs zit, waarme je van een 4 kanaal naar een 5 kanaal kan om zetten, maar die knop zit er helemaal niet op.
Het is zo zelfde knop als bij de De Logitech Z-640 daar heten de knop matrix.
Daarme kon je een 4 kanaal omzetten naar een 5 kanaal.
Klopt het dan dat er bij de x-530 geen knop zit.
En is er een ander manier om toch die midden speaker aan te krijgen.
Ik heb hem op me ps2 aangeslooten die heeft geen 5.1 kanaal alleen een 4.1 dus me centuur boxs doet het nu niet.
Nu staat er in het boekje dat je er een knop aan de achter kant van de rechter boxs zit, waarme je van een 4 kanaal naar een 5 kanaal kan om zetten, maar die knop zit er helemaal niet op.
Het is zo zelfde knop als bij de De Logitech Z-640 daar heten de knop matrix.
Daarme kon je een 4 kanaal omzetten naar een 5 kanaal.
Klopt het dan dat er bij de x-530 geen knop zit.
En is er een ander manier om toch die midden speaker aan te krijgen.
Dit topic is gesloten.