Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
bij welke shop kun je die krijgen?Shunt schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 09:07:
[...]
eh de nieuwe reversie heeft gewoon losse kabels hoor.
Verwijderd
Enneh, lastig te controleren? Bel de winkel gewoon op, een beetje webshop weet toch wel wat ie verkoopt (en anders zullen ze het best wel na kunnen kijken).
edit:
Wow, die Z680 is echt een boel gedaald sinds de vorige keer dat ik in de pricewatch keek
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 18:45 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
De 5500 daarintegen heeft wel wat mankementen zoals bij een paar keer op pauze drukken van de dvd speler dat de set geen geluid meer geeft of dat hij op detecting blijft hangen.
Bij de z680 had ik dit niet.
Nu met het prijsverschil zou ik zeggen NEEM DE Z680!
Even serieus. Ik zou voor de z5500 gaan. Het is al vaak genoeg bewezen dat de z5500 gewoon ten eerste, een strakker uiterlijk heeft. Ten tweede beter geluid geeft. Ten derde een grotere sub heeft (heel belangrijk
de instellingen, daarvoor een nieuwe Pod gehad, Maar uiteindelijk is dat een totaal nieuwe
Z5500 geworden. Z680 mocht ik behouden met de reserve Pod.
[ Voor 88% gewijzigd door Montana op 19-03-2005 00:44 ]
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Beetje late reactie, maar ik lees dit forum dan ook niet iedere dag.Shunt schreef op maandag 07 maart 2005 @ 08:02:
[...]
eh nee ?
het probleem is dat de geluiden live van 5.1 direct channel naar een digitaal 5.1 DD signaal moeten worden gezet. en dat is nogal zwaar voor je cpu aangezien er zover ik weet nog geen chips op geluidskaartjes zitten die van 5.1 dd kunnen maken on the fly. jah weet het de soundstrom maar dat is fake DD dat veranderd een 2.1 geluid naar 5.1 en dat klinkt gewoon niet.
Ik heb zelf een mobo met SS, en nu sinds enkele dagen een Z5500d setje welke via een optisch kabeltje is aangesloten. Wanneer ik SS in games met 5.1 surround on-the-fly DD laat coderen krijg ik toch echt 5.1 geluid uit m'n speakers, en geen 2.1 met gespiegeld geluid uit de achterste speakers of zoiets.
Counter Strike: Source geluidstest individueel geluid uit alle speakers (en tijdens het spel ook natuurlijk).
Battlefield 1942 geeft ook een goede surroundscape (je hoort de vliegtuigen duidelijk van achter aanvliegen bijvoorbeeld).
Dus Shunt, wat bedoel je precies met fake DD?
Ik moet er wel bij zeggen dat DD met SS erg leuk is voor games, maar wanneer je muziek afspeelt kan je het beter weer uitzetten, scheelt weer een codeerslag.
Ik vind m'n muziek er net wél goed mee klinken...
Verwijderd
Komt deze binnenkort of word dat nog maand(en) wachten?
Dat kan natuurlijk best, Bashrat. Smaken verschillen. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat de DD coding door SS lossy is en op die manier het signaal niet ten goede zal komen. Maar als je het zelf met DD beter vindt klinken, dan is dat toch prima?Bashrat schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 16:17:
Ik vind m'n muziek er net wél goed mee klinken...
Verwijderd
Het lijkt me dat dit niet zo heel lang meer kan gaan duren, want de z5300 is al helemala verdwenen. Moet toch een opvolger krijgen...Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:07:
Weet iemand iets van de Z5300 E??? Ik zit al een tijdje te zoeken naar de z5300, maar deze is echt nergens meer verkrijgbaaren ik hoorde dat deze eraan zit te komen (ook is die al in Amerika verkrijgbaar)...
Komt deze binnenkort of word dat nog maand(en) wachten?
Maar waarom importeer je em anders niet uit de VS?
Verwijderd
Tja, daar heb ik ook al aanged8, maar dan zit je ook nog met de douane enzo. Ik heb geen idee wat me dat allemaal moet gaan kostenVerwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:27:
[...]
Het lijkt me dat dit niet zo heel lang meer kan gaan duren, want de z5300 is al helemala verdwenen. Moet toch een opvolger krijgen...
Maar waarom importeer je em anders niet uit de VS?Qua garantie maakt het niet uit, want je kan dat rechtstreeks via Logitech doen.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 16:30 ]
Verwijderd
Volgens mij ben je voor ongeveer 30-40$ klaar. Lijkt een hoop, maar de dollarkoers staat vrij laagVerwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:28:
[...]
Tja, daar heb ik ook al aanged8, maar dan zit je ook nog met de douane enzo. Ik heb geen idee wat me dat allemaal moet gaan kosten
Ik ben helemaal niet meer zo into AVH, en heb de ontwikkelingen ook niet meer gevolgd. Daardoor zal ik niet beschikbaar zijn om het volgende deel in deze topicreeks aan te maken. Hierbij draag ik dus de eer over aan iemand anders
en zo is het voorspeld!
Hey grappig, sinds ik mijn 2200 voor de 2300 heb ingeruild heb ik dat ook; wordt veroorzaakt door de basgolven van je subwoofer volgens mij. ik heb er de laatste tijd niet zo last meer van eigenlijk. maar je zag inderdaad wat zwart door het scherm komen. maar volgens mij laatste tijd stuk minder.OlafvdSpek schreef op maandag 14 maart 2005 @ 17:43:
Ik heb een Z2300 en een van de speakers staat nu naast een monitor, maar het beeld van de monitor wordt er niet beter op. Zijn deze speakers niet volledig afgeschermd? Ik dacht dat dit tegenwoordig geen probleem meer was.
ps: is het tft of crt?
[ Voor 3% gewijzigd door meelmark op 15-03-2005 11:53 ]
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
CRT. Bij mij gaat het beeld een beetje golven, maar ik heb er alleen last van op de monitor die naast de speaker staat (ik heb twee precies dezelfde monitoren).meelmark schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:52:
[...]
Hey grappig, sinds ik mijn 2200 voor de 2300 heb ingeruild heb ik dat ook; wordt veroorzaakt door de basgolven van je subwoofer volgens mij. ik heb er de laatste tijd niet zo last meer van eigenlijk. maar je zag inderdaad wat zwart door het scherm komen. maar volgens mij laatste tijd stuk minder.
ps: is het tft of crt?
Verwijderd
mijn oude speakers lieten wel mijn monitor vervormen. het beeld was nie 4 kant meer.
ow, schiet me binnen dat als je denkt dat je speakers niet voldoende zijn afgeschermd. zet je speakers dan es tegen de beeld aan. als de beeld paars word zijn ze nie afgeschermd he.. (degauss om dat paarse ongedaan te maken)
Verwijderd
Verwijderd
alvast bedankt
Ah, dat zou het best eens kunnen zijn. Ik heb ook een 'trinitron' beeldbuis.Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:26:
Bij iiyama bijv kan het komen omdat door de trillingen van het geluid de vertikale draden gaan trillen en daarom het beeld een beetje vreemd wordt.
Ik wil graag weten of er met films goed geluid uit dit setje komt. Iemand hier ervaring mee?
Is het mischien ook mogelijk om hem tegelijkertijd op DVD speler en computer aan te sluiten?
Xbox Masters Only the Best........
Ben nu dus naar oplossingen aan het kijken. Helpen spikes echt zoveel? Heb meer het idee dat het door de muren komt bij mij en niet de vloer.
Een alternatief is een soundcard waarbij je een equalizer in software hebt die voor alle programma's geldt, dus niet dat ik per applicatie (zoals winamp) de bass helemaal laag moet zetten. Weet iemand of de Audigy 2 value dit ondersteunt?
Verwijderd
de Z2300 is de beste 2.1 die je kan krijgen. ik heb diverse merken beluisterd en deze levert echt waar voor je geld. mensen staan versteld van hoe hard hij kan en hoe luid de bass is, en dat allemaal zonder enige vervorming waar je gwoon op zit te wachten tijdens het steeds verder en verder en verder opendraaien. ik denk dat je al doof ben voordat er iets begint te vervormen._Xbox_Master_ schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:19:
Ik wil graag een Z2300 kopen. Niet voor mijn computer maar voor mijn DVD speler. Ik wil geen 5.1 set omdat ik er gewoon geen ruimte voor heb.
Ik wil graag weten of er met films goed geluid uit dit setje komt. Iemand hier ervaring mee?
Is het mischien ook mogelijk om hem tegelijkertijd op DVD speler en computer aan te sluiten?
ga zelf eens luisteren in mediamarkt bij je woonplaats, daar staan diverse uitgestald naast mekaar en aangesloten en al.
hem aansluiten op zowel dvdspeler als pc lijkt me nie verstandig... een switchkastje zou je wel kunnen kopen...
Dit kan inderdaad de Audigy 2.Finwe schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 17:25:
Ik heb dus al een tijdje 2 Z-680's, waarvaan eentje bij mn tv staat en het echt heerlijk doet (doel dan vooral op sub). De andere staat bij mn PC in een beetje ongelukkig hoekje waardoor de sub zelfs op de laagste stand echt het hele huis doorgalmt - zwaar irritant dus. Door vanalles en nog wat kan ik die sub echter niet verplaatsen.
Ben nu dus naar oplossingen aan het kijken. Helpen spikes echt zoveel? Heb meer het idee dat het door de muren komt bij mij en niet de vloer.
Een alternatief is een soundcard waarbij je een equalizer in software hebt die voor alle programma's geldt, dus niet dat ik per applicatie (zoals winamp) de bass helemaal laag moet zetten. Weet iemand of de Audigy 2 value dit ondersteunt?
Maar elke geluidskaart heef toch wel software bij haar geluidskaart waarbij een equilizer zit en daarmee dus ook de bass kan instellen. Zelfs in windows xp zit die.
Hmmja klopt maar de windows versie is heel beperkt. Bij mijn onboard-soundcard kon ik het ook niet instellen. Als ik het in winamp deed werd de rest van het geluid zwaar vervormd. Ik heb inmiddels een Audigy 2 ZS met ontzettend veel instellingen voor de bass, dus ideaal. Misschien dat ie er ook hardware support voor heeft ofzo, waardoor rest van geluid minder vervormd wordt. Kan eindelijk weer luisteren achter mn computerSTIMPPYYY schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:01:
[...]
Dit kan inderdaad de Audigy 2.
Maar elke geluidskaart heef toch wel software bij haar geluidskaart waarbij een equilizer zit en daarmee dus ook de bass kan instellen. Zelfs in windows xp zit die.
Had ik in het begin ook, eerst en vooral de kabel van de pod naar de sub heel goed vastzetten. Zorg ook dat het volume van je geluidskaart niet helemaal openstaat. Dat stopte het geruis bij mij iigChiii schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:04:
Iemand al in bezit van een Z5500 met ruisende speakers?
http://forums.logitech.co...ypost.jsp?postID=10132279
[ Voor 8% gewijzigd door Chiii op 19-03-2005 00:04 ]
Verwijderd
Heb het setje net binnen, klinkt zeker goed
anders dan de Z680. Echt wel beter die bas en het midden/ hoog is ook beter. Terwijl ik zeer tevreden was/ ben over de Z680. Ook had ik geen ruis bij de Z680 maar ook niet nu bij de Z5500.
De totale service en garantie afhandeling van Logitech is echt ongekend. Een en al lof.
Nu heb ik alleen nog een Z680 over met een nieuwe Pod en een reserve Pod. (er maar eens wat klein geld van maken

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Ik heb ze van Ikea, > Mooi hoog 2 voor iets van €19,-schnumi schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:49:
Ik ben trouwens op zoek naar speakerstands voor mijn Z680 boxen. Weet iemand een goede speakerstand die geschikt zijn voor de Z680 speakers?
Mm klinkt goed. Heb je misschien een merk of een linkje zodat ik ze kan bekijken?Montana schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 14:06:
[...]
Ik heb ze van Ikea, > Mooi hoog 2 voor iets van €19,-
Ff naar de Ikea site > zoeken op luidspreker komen er 3 soortenschnumi schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 14:12:
[...]
Mm klinkt goed. Heb je misschien een merk of een linkje zodat ik ze kan bekijken?
ik heb de "JUTIS "daarop kan je ook zoeken
Ok thnx!Montana schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 14:28:
[...]
Ff naar de Ikea site > zoeken op luidspreker komen er 3 soorten
ik heb de "JUTIS "daarop kan je ook zoeken
Ik kan hem nergens vinden......
Ik heb ook een hele lichte brom in mijn subwoofer, ook als ik niks heb aangesloten op de ingangen.
De brom is weg als ik hem op standby zet, hebben meer mensen hier last van?
[ Voor 38% gewijzigd door Vinamp op 20-03-2005 15:38 ]
Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander
Mijn xbox die op de optische ingang zit is weer een stuk harder en mijn dvd speler die op de coax ingang zit is weer zachter.....
Heb jij geen zachte brom/zoem door je subwoofer?
Ik hoor de hele tijd een gezoem onder mijn tafel vandaan komen.
Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander
Dat heb ik ook soms, maar twijfel nog of ik Logitech ga bellen. Heb nogal slechte ervaringen met vervanging (niet bij Logitech, maar toch)Vinamp schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:00:
Heb jij geen zachte brom/zoem door je subwoofer?
Ik hoor de hele tijd een gezoem onder mijn tafel vandaan komen.
Verwijderd
en bij mij was er dus een van die 4 verneukt, waardoor ik em niet open kreeg...5500: Voor degenen die ook het pootje van de speakertjes af heeft willen schroeven, dit is eenvoudig op te lossen door de 4 rubbertjes aan de voorkant er uit te halen, de schroeven losmaken, open trekken, en het voetje weer vast maken. En vervolgens niet meer openmaken!
Maar zit nu weer met iets anders, klopt het dat je ze alleen linksom kan draaien? ik vind het nogal raar namelijk, helemaal omdat er achterop staat dat ie nou precies left back etc hoort te staan...

Deze dus
Heb gister muziek zitten luisteren op een vrij hoog volume met veel bass, maar na een tijdje rook ik dus een sterke plastic achtige brandlucht in mijn kamer, dus ik meteen alles uitzetten en gekeken (geroken
En nu blijkt dus dat die lucht vooral uit het gat aan de zijkant van de sub komt, waarschijnlijk is er dus iets gesmolten binnenin want ook de koelvinnen achter waren flink warm (lijkt me normaal).
De subwoofer staat verder op een plaats met genoeg ruimte, en het was verder ook niet warm op mijn kamer....
Maar de set werkt dus nog wel gewoon, alleen ik durf em nu natuurlijk niet meer hard aan te zetten.
Ik heb nu op aanraden van de winkel waar ik de set gekocht heb de zekering vervangen, maar aan de oude zekering is niks tezien, bovendien ruikt ie ook niet raar ofzo, en de geur komt echt alleen uit dat gat van de subwoofer.

Zijn er nog meer die dit ook al is meegemaakt hebben? Want misschien dat het redelijk onschuldig is en dat er technisch niks mis is met de subwoofer?
Anders ga ik em toch maar voor RMA sturen namelijk.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Verwijderd
Trouwens de zekering veranderen heeft geen enkel nut, maar kwaad kan het niet. De geur komt mss van een stukje dempingsschuim dat tegen versterking is gekomen.
Ik denk niet dat de set omgeruild zal worden omdat hij stinkt (klinkt als een stukje van Hans Teeuwen
Nou ja hij is al een half jaar oud, maar ik moet wel zeggen dat ik em nog niet vaak zo heel erg hard aan had staan als gister.Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:17:
Tsja, als hij enorm stinkt is het ook niet leuk. Het is wel raar dat de geur uit het gat van de sub komt en bv niet van de verluchtingsgaten. Soms ruiken dergelijke sets als je de eerste keer open zet, maar na een tijdje zou dat wel niet meer mogen.
Trouwens de zekering veranderen heeft geen enkel nut, maar kwaad kan het niet. De geur komt mss van een stukje dempingsschuim dat tegen versterking is gekomen.
Ik denk niet dat de set omgeruild zal worden omdat hij stinkt (klinkt als een stukje van Hans Teeuwen)
Maar hij stond niet op zijn max. aan ofzo, gewoon burentreiterend hard zegmaar.
En verder qua stank, daar ruik ik nu niks van, alleen als ik mijn neus in dat gat steek ruik ik het nog.
Maar het lijkt me niet de bedoeling dat die stank terugkomt zo gauw ik het volume wat hoger zet en de sub dus wat warmer wordt.
Maar ik ga morgen weer "testen" als er niemand thuis is
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Verwijderd
Ja, die wil ik dus ook. 1 ding weet ik, hij komt niet meer in Maart, hopelijk april. Ik ga in april weer een mailtje sturen naar Salland (die gasten worden gek van meLogic Lion schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:35:
weet iemand hier wanneer de z-5300e uitkomt?
[afbeelding]
Deze dus
Ik zelf zit nu te overwegen om hem te importeren uit Amerika....
Ik hoop dus April, niemand weet het eigenlijk
Verwijderd
En indien verlenging (met succes) mogelijk: zo ja dan ook langer dan 2 meter?
Graag reply ppl!!
dank!
Verwijderd
Maar elke keer als ik geen muziek aan heb staan springt hij terug naar No Digital data.
Zet ik iets van geluid op .... MP3/DVD of iets dergelijks gaat hij naar Digital.
Maar als ik dus lekker zit te surfen zonder muziek, springt hij dus naar digital data als ik een link indruk (windows maakt dan een geluid) en dan hoor ik DUNK over de speakers.
Dus hij schakeld heel even digital in en dan weer uit en dat hoor je.
Kan ik hier iets aan doen ???
Doormiddel van mischien Optische aan te sluiten of andere software ?
Help me aub want dit is echt irri.
Alvast bedankt
Verwijderd

Wat noem jij betere surround systemen van 500 Euro ? Sony? Philips?
Nou forget it, die komen niet in de buurt van de Z5500
ik ga de discussie NIET nogmaals houden.STIMPPYYY schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:18:
Sorry maar dat is al echt een miljoen keer gevraagd![]()
Wat noem jij betere surround systemen van 500 Euro ? Sony? Philips?
Nou forget it, die komen niet in de buurt van de Z5500
beslis dit voor je zelf.
ga luisteren bij een audio boer en vraag bvb voor een yamaha set van rond de 500 euro.
nee in volume zal een yamaha of iets in die richting het er bij bij halen. en nee hij zal niet zo stampend hard gaan. maar qua geluid scherpte en algemene toon verhoudingen vind ik andere setjes er stukken beter uit komen.
en nogmaals dit vind IK. en voor 350 euro kan je niets beters krijgen als de 5500 simpel.
Game PC
Het lijkt net of mensen niet meer om meningen/feiten mogen vragen, want dan zouden ze zelf meteen moeten gaan luisteren/bekijken.
Voor mij blijven feiten feiten. Het is inderdaad wel een meningsverschil, maar het lijkt net of men hier de feiten niet onder ogen willlen zien. Je moet toch feiten en meningen wel kunnen onderscheiden. De kwaliteit/prijsverhouding van de Logitech is gewoon een stuk beter dan de hedendaagse surroundsystemen van ronde de 500 Euro. Als mensen dit niet durven toe te geven en maar meteen zeggen dat je zelf moet gaan luisteren, dan heeft het weinig nut nog om je vragen hier te stellen.
[ Voor 6% gewijzigd door STIMPPYYY op 25-03-2005 14:38 ]
Ik heb zelf voor mijn ouders een Panasonic SC-HT870 gekocht voor 411 euro (via internet), geeft uitstekend geluid, maar dat mag dan ook wel voor in totaal 1000w RMS.
Aangezien onze huiskamer groot is, en er een dvd speler bij moest komen was de keuze snel gemaakt.
En overigens ik heb tot nu toe na wat testen geen last meer gehad van die "brandlucht" zoals in mijn vorige post beschreven.
Ik wil hem zelf ook nog kopen, de prijs is goed. Maar is het geluid dan echt hoogstaand?
Verwijderd
Ik vermoed dat wanneer je geen geluid opwekt met je PC, de Pod van de Z5500 ook geen signaal ontvangt. Is ook logisch hé.
Dus geen geluid = geen signaal => boodschap "no digital data"
Ik zie net hetzelfde bij mijn Z5500, dus dat is normaal.
Ik heb je al eens gezegd dat die 'dong' misschien een browserinstelling is.
Of je nu analoog, digitaal optisch of digitaal coax gaat, ... als je browser (PC) een dong-toon produceert, dan kan de Z5500 toch niet anders dan die te laten horen hé.
Als je internet explorer gebruikt : Kijk eens of Options - Multimedia - "Play sounds in webpages" af staat.
Tot genoegdoening
dus als jij een auto gaat kopen dan ga je even op het internet kijken van mm die ford focus is leuk en mensen zeggen dat hij lekker scheurt. kom op laten we die kopen.STIMPPYYY schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:38:
Ik hoor dit wel steeds vaker hier op GoT.
Het lijkt net of mensen niet meer om meningen/feiten mogen vragen, want dan zouden ze zelf meteen moeten gaan luisteren/bekijken.
Voor mij blijven feiten feiten. Het is inderdaad wel een meningsverschil, maar het lijkt net of men hier de feiten niet onder ogen willlen zien. Je moet toch feiten en meningen wel kunnen onderscheiden. De kwaliteit/prijsverhouding van de Logitech is gewoon een stuk beter dan de hedendaagse surroundsystemen van ronde de 500 Euro. Als mensen dit niet durven toe te geven en maar meteen zeggen dat je zelf moet gaan luisteren, dan heeft het weinig nut nog om je vragen hier te stellen.
nou als je dat doet ben je gewoon dom. ik lusiter bekijk probeer altijd alles voor ik het koop of er ook maar aan denk te kopen. de z-680 en de z-5500 hebben zo goed als geen gelijke in de prijs rond de 350 tot 300 euro. simpel totaal mee eens. maar het blijft met geluid een keuze van SMAAK en dat zal het altijd blijven. ik vind het belangrijker dat een speakersetje voor dvd een heel strak midden heeft en een lekker egaal laag heeft. (wat tot nu de Z-680 nog de Z-5500 NIET hebben. geen discussie graag dit is iets wat na te meten is en je moet er van houden bij mijn muziek is het alleen maar fijn maar bij dvds stoor ik me er af en toe aan. )
dus nogmaals ga luisteren qua audio kan NIEMAND je zeggen wat JIJ mooi vind klinken daar kom je alleen achter door te gaan luisteren.
Game PC
Jammer dat er geen 5.1 set bestaat van de MX5021.
Verwijderd
Hmmm een forum is toch bedoeld om meningen te delen en te discussieren? Of heb ik dat nooit begrepen?
In sommige reviews die ik heb gelezen over de Z5500 wordt wel gesproken over een goed midden. Ik heb de Z5500 al beluisterd maar dat klonkt erg belabberd, de z680 die ernaast stond klonk stukken beter erg vreemd, misschien was hij niet helemaal goed afgesteld.
Zijn er meer mensen die met deze set DVD kijken en hier wel iets over willen zeggen?
Ja dat doe ik. Ik zit hier op dit forum om te leren. Al mijn keuze's die ik maak op het gebied van hardware, koop ik doordat mensen hier mij goed objectief informeert. Het heeft me nog nooit in de steek gelaten. Ik ga altijd, maar dan ook altijd eerst op internet rondneuzen naar review's ervaringen e.d. voordat ik een (duur) product aanschaf. Ik zit hier niet om andere producten af te kraken, alleen ik zeg wel dat men hier niet de feiten onder ogen wilt zien. Logitech gewoon prijs/kwalitatief beter.Shunt schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:31:
[...]
dus als jij een auto gaat kopen dan ga je even op het internet kijken van mm die ford focus is leuk en mensen zeggen dat hij lekker scheurt. kom op laten we die kopen.
nou als je dat doet ben je gewoon dom. ik lusiter bekijk probeer altijd alles voor ik het koop of er ook maar aan denk te kopen. de z-680 en de z-5500 hebben zo goed als geen gelijke in de prijs rond de 350 tot 300 euro. simpel totaal mee eens. maar het blijft met geluid een keuze van SMAAK en dat zal het altijd blijven. ik vind het belangrijker dat een speakersetje voor dvd een heel strak midden heeft en een lekker egaal laag heeft. (wat tot nu de Z-680 nog de Z-5500 NIET hebben. geen discussie graag dit is iets wat na te meten is en je moet er van houden bij mijn muziek is het alleen maar fijn maar bij dvds stoor ik me er af en toe aan. )
dus nogmaals ga luisteren qua audio kan NIEMAND je zeggen wat JIJ mooi vind klinken daar kom je alleen achter door te gaan luisteren.
Daarnaast kicken wij inderdaad op bass maar ook op een helder scherp geluid en geluid wat totaal in balans blijft bij een hoog volume en daarbij dus niet vervormt.
Daarnaast ga jij maar eens naar de winkel, daar heb je zo een verkoper aan je broek hangen die je het ene na het andere product aansmeert. Waarbij jij meestal dus een verdraaid beeld en meestal subjectiefe informatie voorgeschoteld krijgt.
Ja he, mensen kopen deze set omdat hij ontiegelijk hard meer niet. Deze set is ook niet voor niets 300 Euro ,wat in mijn ogen nog steeds veel geld is. Het geluid klinkt gewoon goed, zuiver, strak. Punt uit.Chiii schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:57:
Zoiets had ik al in gedachtes, een krachtig set maar niet hoogstaand in het geluid, behalve de subwoofer.
Jammer dat er geen 5.1 set bestaat van de MX5021.
[ Voor 13% gewijzigd door STIMPPYYY op 25-03-2005 16:09 ]
Verwijderd
nee het is geen instelling.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:05:
Mr. Hash,
Ik vermoed dat wanneer je geen geluid opwekt met je PC, de Pod van de Z5500 ook geen signaal ontvangt. Is ook logisch hé.
Dus geen geluid = geen signaal => boodschap "no digital data"
Ik zie net hetzelfde bij mijn Z5500, dus dat is normaal.
Ik heb je al eens gezegd dat die 'dong' misschien een browserinstelling is.
Of je nu analoog, digitaal optisch of digitaal coax gaat, ... als je browser (PC) een dong-toon produceert, dan kan de Z5500 toch niet anders dan die te laten horen hé.
Als je internet explorer gebruikt : Kijk eens of Options - Multimedia - "Play sounds in webpages" af staat.
Tot genoegdoening
je hoor normaal gesproken KLIK als je op een link druk maar omdat hij eerst naar digital moet springen hoor je dat.
Weet zeker dat het geen instelling is want als ik een mp3 aanzet hoor ik als hij opstart hetzelfde geluid.
Dus het is echt als hij geluid moet geven dat hij dan "dunkt".
Maar heb jij dit niet dan, staat hij bij jou de hele tijd op digital dan ?
Verwijderd
ik denk niet dat shunt erop doelde je te laten voorlichten door een verkoper, maar meer op uitgestalde speakerssystemen als in mediamarkt waarbij je ZELF kan luisteren en oordelen.STIMPPYYY schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:03:
Daarnaast ga jij maar eens naar de winkel, daar heb je zo een verkoper aan je broek hangen die je het ene na het andere product aansmeert. Waarbij jij meestal dus een verdraaid beeld en meestal subjectiefe informatie voorgeschoteld krijgt.
op deze manier koos ik de Z2300 uit anders had ik nog steeds zitten te twijfelen tussen de creative(weet niet meer welke model het was maar wel 20 euro goedkoper dan deze) en de Z2300....
sorrie hoor maar ik denk toch echt dat je dan verkeerd bezig bent.STIMPPYYY schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:03:
[...]
Ja dat doe ik. Ik zit hier op dit forum om te leren. Al mijn keuze's die ik maak op het gebied van hardware, koop ik doordat mensen hier mij goed objectief informeert. Het heeft me nog nooit in de steek gelaten. Ik ga altijd, maar dan ook altijd eerst op internet rondneuzen naar review's ervaringen e.d. voordat ik een (duur) product aanschaf. Ik zit hier niet om andere producten af te kraken, alleen ik zeg wel dat men hier niet de feiten onder ogen wilt zien. Logitech gewoon prijs/kwalitatief beter.
Daarnaast kicken wij inderdaad op bass maar ook op een helder scherp geluid en geluid wat totaal in balans blijft bij een hoog volume en daarbij dus niet vervormt.
[...]
Ja he, mensen kopen deze set omdat hij ontiegelijk hard meer niet. Deze set is ook niet voor niets 300 Euro ,wat in mijn ogen nog steeds veel geld is. Het geluid klinkt gewoon goed, zuiver, strak. Punt uit.
een moederbord kan ik nog begrijpen. en een vodiokaart ook wel want die hebben meetbare prestaties. bij een speaker setje of versterker is het voor een groot deel gevoels matig. dus dat betekend wat klinkt er mooier en dan kan iedereen hoog en laag springen maar ik vind bvb een yamaha setje 20x mooier klinken als mijn Z-680 bij bvb dvd's of normale muziek. je kan ook gewoon niet verwachten dat een setje met een singel driver systeem 80 tot 10 khz kan af spelen en dan is het nog eens dat de z-680 en de z-5500 een heel verkapte filter heeft de sub doet mee tot 180 hz wat 100 hz te veel is en de sats hebben gewoon een gap van 20 hz.
ze klinken nogsteeds heel lekker alleen voor 500 kan je in MIJN ogen beter krijgen. want IK vind een 2 way speaker gewoon stukken beter klinken als een 1 way speaker.
Game PC
Verwijderd
excuus, nu begrijp ik het probleem !
Ik stuur geluid enkel naar de coax, dus ja, alles 'digitaal' (meestal dig. equivalent v analoog, zijnde mp3, soms dolby digital van DVD. Games speel ik niet, dus geen analoog nodig)
Ik hoor een mooie klik als m'n browser iets doet, ook wanneer ik voor de rest 'no digital data' staan heb. Ik gebruik 'crazy Browser' ipv i.e. Dus geen rare 'dong'.
Probeer eens met een andere browser als dat niet te veel moeite kost.
Of hang eens een laptopPC aan je pod om te testen of hij het daarmee ook doet.(misschien minste moeite)
Kheb nog wat bijgelezen en ik dacht aan jouw situatie: (met je sjieke moederbord met dolby digital live) : omdat het moederbord live analoog 5.1 kan omzetten naar dolby digital, vermoed ik dat je dan zelfs de EAX effecten meekrijgt. Die zitten namelijk vervat in het analoog die de game maakt en worden meegecodeerd naar dolby digital. Jij kan dus zelfs EAX effecten digitaal hebben in je Z5500 !
Verwijderd
heuh.... jij bent zeker nooit in de mediamarkt geweest? ze staan allemaal uitgestald en je kan mbv knoppen selecteren welke speakerset je wilt luisteren en dan kan je de volume omhoog draaien en dit telkens bij een setje. je oren bij een setje houden dan moet je echt doof zijn en het willen voelen of zo..... Toegegeven de ruimte is veel groter, maar tis heus niet zo dat iets daar geweldig klinkt en bij jou thuis ontzettend shit...Chiii schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:10:
Ik vind het altijd lastig om de uitgestalde sets te beluisteren. Eerst moet je met je oren dichtbij de set komen, om het goed te horen. Dat is natuurlijk onredelijk want op je computerbureau zit je nou ook weer niet zo dichtbij. Dus hou je wat afstand, maar dan krijg je weer andere invloeden van buitenaf, zoals luidruchtige mensen. En verschil in verhouding mediamarkt-ruimte/mijn-kamer is best groot. En misschien denk je dat je die set goed vind klinken, maar in werkelijkheid hoor je een ander speakerset, die ze dan stiekem ergens boven hebben geplaatst.
al met al, op meningen kan je helaas nie bouwen. de 1 vind dit en de ander vind dat. dat ben je toch wel met me eens?
Welke Yamaha en Speakers heb je?Shunt schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:11:
[...]
sorrie hoor maar ik denk toch echt dat je dan verkeerd bezig bent.
een moederbord kan ik nog begrijpen. en een vodiokaart ook wel want die hebben meetbare prestaties. bij een speaker setje of versterker is het voor een groot deel gevoels matig. dus dat betekend wat klinkt er mooier en dan kan iedereen hoog en laag springen maar ik vind bvb een yamaha setje 20x mooier klinken als mijn Z-680 bij bvb dvd's of normale muziek. je kan ook gewoon niet verwachten dat een setje met een singel driver systeem 80 tot 10 khz kan af spelen en dan is het nog eens dat de z-680 en de z-5500 een heel verkapte filter heeft de sub doet mee tot 180 hz wat 100 hz te veel is en de sats hebben gewoon een gap van 20 hz.
ze klinken nogsteeds heel lekker alleen voor 500 kan je in MIJN ogen beter krijgen. want IK vind een 2 way speaker gewoon stukken beter klinken als een 1 way speaker.
je kan het beste even kijken naar de comby set HTIB-104 dan zit je zon beetje rond de 400 euro.
als je zo rond de 600+ wil gaan kan je beter gaan luisteren naar de HTIB-204
zo ver ik weet is op het moment yamaha in de classe van 400 tot 700 euro een van de beste keuzes.
maar nogmaals probeer zo veel mogelijk setjes te beluisteren. ga naar een winkel waar ze een luister ruimte hebben en ga daar even rustig zitten luisteren naar bvb de hier boven genoemde setjes. en ga dan eens langs een winkel met de z-5500 en beluister die dan ook eens. pas dan kan je in mijn ogen een goede keuze maken.
Game PC
wat zijn de specs van dat 204 setje? Op de yamaha site komt het niet tevoorschijn.Shunt schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:17:
[...]
je kan het beste even kijken naar de comby set HTIB-104 dan zit je zon beetje rond de 400 euro.
als je zo rond de 600+ wil gaan kan je beter gaan luisteren naar de HTIB-204
zo ver ik weet is op het moment yamaha in de classe van 400 tot 700 euro een van de beste keuzes.
maar nogmaals probeer zo veel mogelijk setjes te beluisteren. ga naar een winkel waar ze een luister ruimte hebben en ga daar even rustig zitten luisteren naar bvb de hier boven genoemde setjes. en ga dan eens langs een winkel met de z-5500 en beluister die dan ook eens. pas dan kan je in mijn ogen een goede keuze maken.
mm jah zie het nu ook.schnumi schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:42:
[...]
wat zijn de specs van dat 204 setje? Op de yamaha site komt het niet tevoorschijn.
mare dat is de RX-V550 amp met de NS-P430 volgens mij.
de rest moet wel lukken via de website neem ik aan is redelijk makkelijk om alles door te scrollen.
Game PC
Toch raad ik 'm voor muziek niet aan; het klinkt echt wel leuk, zeker als je Dance/Trance luistert, maar je hoort écht wel duidelijk verschil met echte HT sets bij pop/rock/etc. De gemiddelde 2.1 set van 300 euro zal een beter geluid geven.
Let wel, ik heb dus zélf de Z-5500, en ben er tevreden over! Het is een prima compromis om zowel muziek- als filmdvd's te kijken. Maar als je iets meer uit wilt geven, en om geluid geeft, zou je wel 's teleurgesteld kunnen zijn.
Zelf heb ik de beslissing genomen om over een aantal jaar, als ik genoeg geld heb
[ Voor 13% gewijzigd door Elektronicanet op 25-03-2005 23:37 ]
Nederlander in België
Dus niet alleen DTS of DD encoding is belangrijk, er moet ook een goeie encoding zitten voor Stereo naar bijvoorbeeld Dolby Prologic II.
En volgens mij is de encoding daarin, niet zo uitgebreid over..(??)
Daarintegen vind ik dat bij de creative geluidskaarten, de upmix van stereo door 5/6/7 kanalen erg goed. En daarvan is ook een externe decoder DDTS-100 die 3 optische/3 analoge/1 coaxiale heeft. Erg handig dus.
De z5500 heeft volgens mij niet zoveel aansluitingen (??) 1 optisch 1 coaxiale 1 analoge,(??)
Ik heb trouwens zeker 2 optische ingangen nodig, 1 coaxiale en 2 analoge ingangen. Vindt ik die bij de z5500(??)
En aan de ene kant heeft het niet zoveel zin, om 300 euro te sparen en z5500 te kopen met in de achterhoofd, dat je nog altijd naar een betere set zoekt.
Dus eigenlijk twijfel of ik een ''gewone'' losse componenten set koop, zoals Yamaha combi. Of gewoon vast besluit neem, dat ik voor de z5500 ga.
Mijn oren zijn trouwens heel gevoelig voor fijne midden en hoge tonen. En zeer zuiver natuurlijk puur precies surround geluid. En natuurlijk een zeer fijne, heeeel laaagggee en diepee bass dat langs de muren kruipt. Vind ik dat bij de z5500? Of in de buurt?
tja over het midden en laag. het midden vind ik bij heel de logitech range minder. maar voor een singelband systeem is het meer dan voldoende. en het laag tja eigenlijk is het geen subwoofer die je bij de set krijgt. want de range is ongeveer 40 tot 150 en bij de z-680 zo rond de 180 hz heel slordig dus. dan krijg je dat je altijd meteen hoort waar de sub staat en je moet dan heel precies gaan zitten wil je een fatsoenlijke bass krijgen.Chiii schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 00:15:
Het gaat mij ook voornamelijk om films, muziek op zijn tijd mag wel eens. Maar mijn primaire behoeftes bij het gebruik van speakers, is toch voor films. Op zich heb ik niet zoveel films met DD of DTS, wel DD stereo, vindt je vaak bij arthouse/films dvd's. Ik gebruik mijn PS2 en xbox ook soms, dus er moet wel genoeg aansluitingen zijn zodat ik niet hoef te switchen tussen kabels. Ik prefer ook optische ingangen tov coax. Hoofdreden is dat de PS2 en xbox alleen optische hebben, en ik ook alleen goeie ervaringen mee heb.
Dus niet alleen DTS of DD encoding is belangrijk, er moet ook een goeie encoding zitten voor Stereo naar bijvoorbeeld Dolby Prologic II.
En volgens mij is de encoding daarin, niet zo uitgebreid over..(??)
Daarintegen vind ik dat bij de creative geluidskaarten, de upmix van stereo door 5/6/7 kanalen erg goed. En daarvan is ook een externe decoder DDTS-100 die 3 optische/3 analoge/1 coaxiale heeft. Erg handig dus.
De z5500 heeft volgens mij niet zoveel aansluitingen (??) 1 optisch 1 coaxiale 1 analoge,(??)
Ik heb trouwens zeker 2 optische ingangen nodig, 1 coaxiale en 2 analoge ingangen. Vindt ik die bij de z5500(??)
En aan de ene kant heeft het niet zoveel zin, om 300 euro te sparen en z5500 te kopen met in de achterhoofd, dat je nog altijd naar een betere set zoekt.
Dus eigenlijk twijfel of ik een ''gewone'' losse componenten set koop, zoals Yamaha combi. Of gewoon vast besluit neem, dat ik voor de z5500 ga.
Mijn oren zijn trouwens heel gevoelig voor fijne midden en hoge tonen. En zeer zuiver natuurlijk puur precies surround geluid. En natuurlijk een zeer fijne, heeeel laaagggee en diepee bass dat langs de muren kruipt. Vind ik dat bij de z5500? Of in de buurt?
nogmaals wij kunnen jouw smaak niet bepalen je kan alleen zelf luisteren en tot een oordeel komen.
de z-5500 heeft 1x coax 1x optisch en 3x analoog ( 3x) sterero)
dus dan is volgens mij toch echt de yamaha een betere keuze.
[ Voor 4% gewijzigd door Shunt op 26-03-2005 00:30 ]
Game PC
Verwijderd
Da's exact waar ik ook over twijfel, ik heb al wel een Dolby Digital/DTS receiver dus misschien dat ik toch maar even verder kijk naar fatsoenlijke speakers ipv de Z5500Chiii schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 00:15:
Verwijderd
Koste daar eergister nog € 350, met speaker snoeren vast aan de speakers.Logic Lion schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:31:
Kan iemand mij vertellen hoe duur de z-5500 bij de mediamarkt is. Ze geven namelijk geen prijzen door via de telefoon en het is redelijk ver weg.
Had hem daar goedkoper verwacht, maar toch bedankt.Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 01:15:
[...]
Koste daar eergister nog € 350, met speaker snoeren vast aan de speakers.
Ik heb hem in december gekocht voor 300 + 25€ verz kosten naar België...
check pricewatch..
Verwijderd
€ 299.06 incl verzendkosten...en ze hebben een dikke voorraad
was bij mij na 2 werkdagen binnen
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 19:42 ]
wanneer had je die besteld en heb je de Z5500 met 'losse' speakerkabels (dus zonder tulpaansluitingen)??Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 19:41:
www.ocbs.nl
Keep up the good work
Enjoy the joy
Het moet www.obcs.nl zijn maar ze zijn wel de goedkoopste.Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 19:41:
www.ocbs.nl
Heb jij trouwens met losse of met vaste speakerkabel?
Verwijderd
Ik heb nog een hypothese ivm je 'dong' :
Het zou kunnen dat het te maken heeft met je dolby digital live !
Het opstarten van die omzetting neemt waarschijnlijk een fractie van een seconde in beslag en ik kan me voorstellen dat bij het aanvangen van die omzetting er eerst wat rare geluiden ontstaan voor hij goed op dreef is.
Doe de test ook eens door je Z5500 digitaal aan te sluiten via je Audigy ipv rechtstreeks via je moederbord.
Waarschijnlijk vindt er dan geen live omzetting naar dolby digital plaats.
Als de dung er niet is als je digitaal aansluit via je Audigy, dan zou het kunnen dat het aan die dolby digital live omzetting ligt.
?
Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 6
[ Voor 25% gewijzigd door Res-q op 27-03-2005 15:33 ]
en zo is het voorspeld!
Dit topic is gesloten.