Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 5.174 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op zondag 27 februari 2005 @ 11:03:
eh niet geen prologic dan zou ik me maar eens verdiepen in dat setje. die heeft ook gewoon een digitale decoder hoor. een beetje kennis van waar je over praat is wel fijn ;)
Mijn excuses, je hebt helemaal gelijk! 8)7

Aangezien het setje maar 99 euro kost, ben ik er vanuit gegaan dat het geen decoder heeft. Maar creative heeft er blijkbaar voor gekozen om in een goedkoop setje ook nog eens een decoder te bouwen.. kun je nagaan hoeveel van je geld er uiteindelijk in de speakers zelf is gestoken. :)
En dts-ondersteuning ontbreekt toch ook nog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je kon kiezen tussen de Logitech Z-5500 en de Sony DAV-SB300 wat zou je dan nemen?

Die RMS-wattages voor marketing doeleinden zijn misselijkmakend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52
De z5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05

Shunt

Boe

goh wat een onderbouwing.

man man man

ik zou zeggen ga ze beluisteren en be oordeel het zelf.
wij kunnen niet zeggen van jij vind die mooi klinken.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meelmark schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:59:
[...]

ja dat klopt, dat is een bekend probleem. Ik heb contact opgenomen met de helpdesk, moest de kabels afsnijden en opsturen en nu krijg ik een z-2300 :9~
De Helpdesk van Logitech? of van de de winkel waar jij het hebt gekocht?
Wil je anders even een url hier posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
ja gewoon via de logitech site geregistreerd en mijn probleem neergezet. Dan krijg je vervolgens vanzelf wat testen die je moet uitvoeren en waar je antwoord op moet geven.

Ik wacht nu al bijna 2 maanden door een 'miscommunicatie' tussen de helpdesk en de leverancier. Jezus. Zit hier nu dus al tijdje met de 1000WATT Trust boxen 8)

* hoeveel hits per maand zal de site www.logitech.nl krijgen? O-)

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
meelmark schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:32:
[...]

ja gewoon via de logitech site geregistreerd en mijn probleem neergezet. Dan krijg je vervolgens vanzelf wat testen die je moet uitvoeren en waar je antwoord op moet geven.

Ik wacht nu al bijna 2 maanden door een 'miscommunicatie' tussen de helpdesk en de leverancier. Jezus. Zit hier nu dus al tijdje met de 1000WATT Trust boxen 8)

* hoeveel hits per maand zal de site www.logitech.nl krijgen? O-)
Zullen er veel zijn. zelf sik vergis me nog weleens, en dan krijg je 1 of ander rottig bouwbedrijf ofzo... maargoed. Ik zelf ben nu ook aan het wachten op mijn nieuwe Z-5500 speakerset die Logitech op zal sturen. Mijne maakt namelijk een erg krakend geluid in de subwoofer! Dus maar wachten op de nieuwe, en de oude kabeltjes opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:29:
ff een klein vraagje tussendoor:

hoort er bij de coax instelling (Z5500) 96--24 te staan in de hoek, op de pod?
Dat staat er wel bij mij met Analoog instelling maar niet bij coax..
Ik heb een audigy 2.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn Z-2300 binnen gekregen. Dit setje valt me toch enigszins tegen. De subwoover krijg ik niet uit. Ik heb de knop helemaal naar links gedraaid, maar nog komt er een redelijk volume doorheen. Ook ruist hij redelijk hard en zeker als je de set verder open draait gaat hij erg vervormen.
Daar komt nog eens bij dat de linkerbox minder geluid geeft als het volume zacht staat.

Verder komt er voor een 2.1 wel leuk geluid uit. Counterstriken met deze set vind ik niet echt een aanrader. Gewoon mp3 luisteren is wel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 13:11:
Ik heb vandaag mijn Z-2300 binnen gekregen. Dit setje valt me toch enigszins tegen. De subwoover krijg ik niet uit. Ik heb de knop helemaal naar links gedraaid, maar nog komt er een redelijk volume doorheen. Ook ruist hij redelijk hard en zeker als je de set verder open draait gaat hij erg vervormen.
Daar komt nog eens bij dat de linkerbox minder geluid geeft als het volume zacht staat.

Verder komt er voor een 2.1 wel leuk geluid uit. Counterstriken met deze set vind ik niet echt een aanrader. Gewoon mp3 luisteren is wel mooi :)
Ik heb mijn vervanging vandaag binnen gekregen! Ik had eerst de z2200 maar vertoonde wat kuren, nu deze.

Eerst indruk: geluidsvolume niet zo sterk als de 2200, maar zeker wel zuiverder geluid. Vooral de subwoofer is enorm verbeterd; veel gecontroleerder en niet zo overheersend in vergelijking met mijn z2000. Erg goed bij de intro van The Fellowship; goede basscontrole zoals ik al eerder zei.

Ik heb totaal geen last - wel bij de z2200 - van verschil in geluidssterkte bij laag volume.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou naar veel gemail en gewacht op vervanging van mijn z5300 krijg ik nu de z5500 !!!
omdat de 5300 niet leverbaar is en omdat ik zoveel gezeik ermee heb gehad.
Dit is natuurlijk een super service !!!
Dus binnen 2 weken heb ik de z5500 !!! YEAHH

edit:
Vraag:
Ik heb nu een soundcard: Creative SB Audigy LS (24bit THX enz)
Tis niet zon super kaart maar heb het altijd perfect op mijn Logitech z5300 gedaan.
Nu krijg ik dus de z5500 dus wil ik die natuurlijk optisch of Digitaal coaxiaal aansluiten (is schijnbaar vetter :))
Maar goed dit zit dus niet op mijn soundcard, wel op mijn mobo Asus P5AD2 Premium.
Maar wat zou beter klinken, mijn Creative of mijn on board soundcard ???

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:50:
Nou naar veel gemail en gewacht op vervanging van mijn z5300 krijg ik nu de z5500 !!!
omdat de 5300 niet leverbaar is en omdat ik zoveel gezeik ermee heb gehad.
Dit is natuurlijk een super service !!!
Dus binnen 2 weken heb ik de z5500 !!! YEAHH

edit:
Vraag:
Tis niet zon super kaart maar heb het altijd perfect op mijn Logitech z5300 gedaan.
Nu krijg ik dus de z5500 dus wil ik die natuurlijk optisch of Digitaal coaxiaal aansluiten (is schijnbaar vetter :))
Maar goed dit zit dus niet op mijn soundcard, wel op mijn mobo Asus P5AD2 Premium.
goed geregeld :) . wat was er allemaal mis met jouw z5300? En hoezo niet meer leverbaar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn rechter achterspeaker uitgang deed het niet meer.
en het gezeik was meer over het toesturen van nieuwe speakers, ze zeiden een maand geleden dat ik binnen 2 weken een nieuw set 5300 had en dat was dus niet.
en gister kreeg ik dus te horen dat het nog wel langen kon gaan duren omdat ze niet leverbaar waren.
en ja ik weet ook niet waarom ze niet meer leverbaar zijn ???
dacht dat de 5300 serie nog gewoon gemaakt werd, maar ja ik ga niet moeilijk doen :)
ben tevreden met de z5500 _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:35:
mijn rechter achterspeaker uitgang deed het niet meer.
en het gezeik was meer over het toesturen van nieuwe speakers, ze zeiden een maand geleden dat ik binnen 2 weken een nieuw set 5300 had en dat was dus niet.
en gister kreeg ik dus te horen dat het nog wel langen kon gaan duren omdat ze niet leverbaar waren.
en ja ik weet ook niet waarom ze niet meer leverbaar zijn ???
dacht dat de 5300 serie nog gewoon gemaakt werd, maar ja ik ga niet moeilijk doen :)
ben tevreden met de z5500 _/-\o_
wow vet :) . wat is je e-mail O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn email ???
hoezo ?
wat wil je van me :P

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:55:
mijn email ???
hoezo ?
wat wil je van me :P
* dreester wilt details :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check mijn profiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
hmm.. dat van die uitgang op de 5300 komt me bekend voor..

een aantal dagen geleden had ik een 5300 gekocht, het laatste exemplaar bij de mediamarkt, maar het linker voor kanaal kraakte alleen maar (gebeurde alleen op bepaalde frequenties en op hogere volumes, anders gaf ie geen geluid) de rest was goed.

aangezien ik toch graag surround wil hebben, was er garantie aangevraagd (rechtstreeks bij logitech) en die zeiden eerst dat er binnen een paar dagen een nieuwe 5300 op de mat zou staan, maar toen het wat lang duurde, bleek dat de set niet meer leverbaar was (vertel mij wat, online hebben ze hem ook nergens meer.... :P ) en ze zouden kijken of ik een andere set kan krijgen, met THX certificering.

Ik ben erg benieuwd of ik ook die 5500 krijg, want wat een geluid geven die sets (de 5300 ook hoor :) behalve die ene speaker was alles goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat er zoveel posts zijn met defecte spullen.
Aangezien de mijne ook mankementen had en ik hoor veel over uitgangen die het niet meer doen etc.

En ik lees ook over mensen die de kabels verlengen met gewone (signaal)Tulp kabels

Pas op deze hebben een enorm kleine kern diameter en je krijg dus veel vermogenverlies in dit stuk kabel (zwakste schakel) Dus als je toch gaat verlengen soldeer dan zelf even met speakerdraad een verlengkabel met mals-female cinch aansluitingen. (aangezien de connector zelf geen probleem is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou dan ik maar die wat anders gaat posten dan defekten.... ik ben super tevreden met me Z2300!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik krijg vandaag als het goed is (lees: als TPG hun werk goed doet) een nieuwe Z-5500d speakerset binnen. Van de originele kraakte de subwoofer, en dat is natuurlijk niet goed.

Ik moet Logitech toch echt hun complimenten geven over de snelle afhandeling van problemen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:35:
En ik lees ook over mensen die de kabels verlengen met gewone (signaal)Tulp kabels

Pas op deze hebben een enorm kleine kern diameter en je krijg dus veel vermogenverlies in dit stuk kabel (zwakste schakel) Dus als je toch gaat verlengen soldeer dan zelf even met speakerdraad een verlengkabel met mals-female cinch aansluitingen. (aangezien de connector zelf geen probleem is)
dit heb gedaan met wat speakerkabels die ik nog had liggen , ik had 4 kabels gemaakt met een female en een male kant en alles werkt perfect maar er is toch wel 5% volume verlies opgetreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb net mijn 2e exemplaar van de Z-5500d mogen ontvangen. De eerste kraakte, en ben de 2e nu dus grondig aan het testen. Ik moet nog wel de stekkertjes opsturen, maar ik meet ze eerst door, zodat ik er misschien zelf een nieuwe aan kan zetten. Dan ff de subwoofer opendraaien om te kijken wat het krakende geluid veroorzaakt... Misschien is ie nog te fixen

Heb ook nog een vraagje: Bestaan er optische kabels die van 1 connector (Tosling) naar twee connectors (Toslink) gaan? Dan kan ik namelijk als beide sets werken deze allebei aansluiten en zo een set van 10.2 vormen. Coax vind ik geen optie, omdat ik persoonlijk van mening ben dat Optisch beter is, aangezien het niet gestoord kan worden door andere magnetische velden oid. En dit is bij toslink (d8 ik) wel het geval. Daarom wil ik dit graag met optisch realiseren.

Ik heb een Audigy 2 Platinum Ex, dus hij heeft veel in en uitgangen, maar maar 1 optisch uit, dus misschien dat iemand me daar mee kan helpen?

[ Voor 47% gewijzigd door TranceSetter op 02-03-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
trancesetter schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:26:
Coax vind ik geen optie, omdat ik persoonlijk van mening ben dat Optisch beter is, aangezien het niet gestoord kan worden door andere magnetische velden oid. En dit is bij toslink (d8 ik) wel het geval. Daarom wil ik dit graag met optisch realiseren.
Het is digitaal, dus zelfs als het gestoord wordt (en goed ontworpen) zou je daar niks van merken.
Ethernet over coax of UTP werkt ook prima (en bij veel hogere snelheden).

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-03-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
OlafvdSpek schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:51:
[...]

Het is digitaal, dus zelfs als het gestoord wordt (en goed ontworpen) zou je daar niks van merken.
Ethernet over coax of UTP werkt ook prima (en bij veel hogere snelheden).
Ik heb net op Electronica Online een Optisch signaal splitter gezien. Heeft iemand hier ervaring mee en of er dan veel kwaliteitsverlies inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:29:
ff een klein vraagje tussendoor:

hoort er bij de coax instelling (Z5500) 96--24 te staan in de hoek, op de pod?
Dat staat er wel bij mij met Analoog instelling maar niet bij coax..
Ik heb een audigy 2.
Bij mij is dat ook zo. Als die op analoog staat, staat er 97-24 ernaast.

Als die op Coax staat, staat dat er niet naast :?

Ik weet ook niet hoe dat komt & ik zit ook met een Audigy 2 ZS

Ik denk dat Analoog 96-24 bedoeld is voor games en zo want films bekijk je toch altijd in Dolby Digital of Dolby Pro Logic II :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 11:35:
[...]

Bij mij is dat ook zo. Als die op analoog staat, staat er 97-24 ernaast.

Als die op Coax staat, staat dat er niet naast :?

Ik weet ook niet hoe dat komt & ik zit ook met een Audigy 2 ZS

Ik denk dat Analoog 96-24 bedoeld is voor games en zo want films bekijk je toch altijd in Dolby Digital of Dolby Pro Logic II :)
Hier op Optical en Coax ook geen 96-24 en bij Analoog wel, MAARrrrr....
96-24 is niet bedoeld voor games. DVD's ondersteunen namelijk vaker 96-24 en dan komt het dus wel in je display te staan :D Als je het decoden door je luidsprekers laat doen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

eh 94 / 24 betekend 94 khz @ 24 bits. dat is dus de sampel rate van de geluidskaart.
heeft niets met games te maken alleen met op welke sampel rate het geluid is op genomen. als dit in 44 / 12 is gedaan ofzo heb je niets aan 94 / 24 maar het staat natuurlijk gewoon leuk.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik heb de Z2300 en ook een headset. De headset heeft echter een snoer dat pas vijf centimeter van het einde gescheiden wordt, dus moet ik de control pod bijna achter m'n kast leggen.
Het is jammer dat er op de control pod ook geen line in/mic ingang zit en een knop om de headphone aan en uit te zetten (zodat je niet telkens de stekker erin en eruit moet doen).

De 96 / 24 is trouwens niet relevant voor analoog, dus waarom het er dan staat weet ik niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-03-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:14:
eh 94 / 24 betekend 94 khz @ 24 bits. dat is dus de sampel rate van de geluidskaart.
heeft niets met games te maken alleen met op welke sampel rate het geluid is op genomen. als dit in 44 / 12 is gedaan ofzo heb je niets aan 94 / 24 maar het staat natuurlijk gewoon leuk.
Dus dat betekent dat Analoog beter is omdat je daar 94/24 hebt, en bij coax niet? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:50:
iemand ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:50:
[...]

Dus dat betekent dat Analoog beter is omdat je daar 94/24 hebt, en bij coax niet? :/
Nee, want dat 96/24 waar je het over hebt is alleen beschikbaar via digitale data-overdracht. niet via analoog. Waarom het daar dan staat weet ik niet, maar het slaat nergens op... Het kan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Die LS heeft een c-media chipje en is dus totaal niet goed. net als je onboard. Ik zou gaan voor die LS omdat die waarschijnlijk minder cpu kracht inbeslag neemt.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar dit :

High Definition Audio
Enjoy high-end sound system on your PC! The onboard 8-channel HD audio (High Definition Audio, previously codenamed Azalia) CODEC enables high-quality 192KHz/24-bit audio output, jack-sensing feature, retasking functions and multi-streaming technology that simultaneously sends different audio streams to different destinations. You can now talk to your partners on the headphone while playing a multi-channel network games. All of these are done on one computer. The Dolby Digital Live technology from Dolby Lab encodes the multi-channel audio source into AC-3 bit-stream and outputs it to S/PDIF port in real time

Dit zit op mijn mobo :)

is toch wel vet ofniet ???
ziet er wel stoer uit :)
mja als het niet is dan zal ik idd voor de ZS gaan inplaats van de LS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trancesetter schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:26:
Ik heb net mijn 2e exemplaar van de Z-5500d mogen ontvangen. De eerste kraakte, en ben de 2e nu dus grondig aan het testen. Ik moet nog wel de stekkertjes opsturen, maar ik meet ze eerst door, zodat ik er misschien zelf een nieuwe aan kan zetten. Dan ff de subwoofer opendraaien om te kijken wat het krakende geluid veroorzaakt... Misschien is ie nog te fixen

Heb ook nog een vraagje: Bestaan er optische kabels die van 1 connector (Tosling) naar twee connectors (Toslink) gaan? Dan kan ik namelijk als beide sets werken deze allebei aansluiten en zo een set van 10.2 vormen. Coax vind ik geen optie, omdat ik persoonlijk van mening ben dat Optisch beter is, aangezien het niet gestoord kan worden door andere magnetische velden oid. En dit is bij toslink (d8 ik) wel het geval. Daarom wil ik dit graag met optisch realiseren.

Ik heb een Audigy 2 Platinum Ex, dus hij heeft veel in en uitgangen, maar maar 1 optisch uit, dus misschien dat iemand me daar mee kan helpen?
zie www.conrad.nl

edit: bij nader inzien inderdaad http://www.elektronicaonline.nl/Audio%20Kabels.htm

8 euro moet je wel 3x een toslink kabel hebben

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:22:
[...]

zie www.conrad.nl

edit: bij nader inzien inderdaad http://www.elektronicaonline.nl/Audio%20Kabels.htm

8 euro moet je wel 3x een toslink kabel hebben
Grappig, want op Electronica-Online.nl kost precies dezelfde splitter maar € 4,50. Ik heb er al een bestelling geplaats voor 3 toslink kabels en een splitter.

Dan kan ik over een paar dagen beide sets eens aansluiten om in totaal op 2x 5.1 geluid te komen. Zal wel lekker klinken. Ik vind het natuurlijk wel leuk om het 10.2 te noemen, maar dat is het dus niet...

Jammer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoelang er garantie zit op de Z-680? Ik kan het op de website niet vinden. Ik heb soms het idee dat de set niet helemaal goed meer is namelijk en ik weet niet zeker of ik nog garantie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Heb je geen garantie boekje gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Laatst online: 17:32
Een vraagje: Wat zijn de beste boxen onder de 70 euro? ik zit er over na te denken om de Z-3 te kopen, maar zijn er betere boxen dan deze in dezelfde prijsklasse? Creative maakt ook boxen, om maar wat te noemen. Dus is de Z-3 de beste speakerset onder die prijs?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:08:
Heb je geen garantie boekje gekregen?
Kan 'em nergens vinden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:34:
Weet iemand hoelang er garantie zit op de Z-680? Ik kan het op de website niet vinden. Ik heb soms het idee dat de set niet helemaal goed meer is namelijk en ik weet niet zeker of ik nog garantie heb.
Bonnentje gekregen? zo nee, logitech hanteerd als het goed is 2 jaar garantie op haar producten.
coptician schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:25:
Een vraagje: Wat zijn de beste boxen onder de 70 euro? ik zit er over na te denken om de Z-3 te kopen, maar zijn er betere boxen dan deze in dezelfde prijsklasse? Creative maakt ook boxen, om maar wat te noemen. Dus is de Z-3 de beste speakerset onder die prijs?
Ik denk dat je het beste naar logitech kan kijken. Creative heeft vaak sets van over de 100 euro die vaak slechter/even goed klinken als sets van Logitech van 60 euro.

[ Voor 41% gewijzigd door STIMPPYYY op 03-03-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn z5500 zijn binnen !!!
echt super vet wreed geluid !
maar goed ik heb ze dus nog niet digi aangesloten.
wat moet ik kopen omdat wel te kunnen doen ???
een optische of coax kabel ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:54:
mijn z5500 zijn binnen !!!
echt super vet wreed geluid !
maar goed ik heb ze dus nog niet digi aangesloten.
wat moet ik kopen omdat wel te kunnen doen ???
een optische of coax kabel ???
Het ligt eraan waar je hem op aansluit. Heb je een PC met een optische uitgang, dan zou ik zelf voor een optische aansluiting gaan met een optische kabel. Heb je echter geen optisch uit, maar wel spdif, dan kun je zoals in de startpost een coax-kabel halen. Moet je wel ff opletten dat je de goede hebt.

Ga je hem ook nog ergens anders op aansluiten? zoals DVD oid, dan kun je beide tegelijk gebruiken. Analoog op de PC is alleen handig als je veel games speelt. Het jammere eraan is dan dat je niet alleen op de controlpod moet instellen dat ie analoog moet gebruiken, maar ook steeds in de besturingspanelen van je geluidskaart. Dit vind ik zelf ook een nadeel, en gebruik dan alleen optisch (digitaal) in games. Dan maar geen 5.1 surround. Totdat natuurlijk iemand daar een handig tooltje voor heeft gemaakt, of dat het geluid zowel analoog als digitaal naar de speakers gestuurd kunnen worden.

We zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Volgens mijn boekje heb ik twee jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:25:
[...]

Volgens mijn boekje heb ik twee jaar.
Bedankt, dan val ik daar nog binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een on-board audio chipje, de Realtek ALC-880D. Met een optische SPDIF kabletje heb ik mijn Z-5500 Digital hier op aangesloten. Aan het begin ging dit goed, de sample rate van mijn SPDIF-OUT had ik ingesteld op 96 KHz, van de een op de andere dag kreeg ik de melding "No Digital Data" op mijn control pod als 96 KHz was ingesteld met mijn ALC800 drivers.

48 Khz en 44.1 KHz werken overigens wél goed. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:41
Kan iemand mij helpen? Ik heb een logitech setje via een bedrijf besteld en de leverancier kon niet vertellen of het een setje met losse of vaste kabels was. Hij had wel het serienummer: 970115-0914
Weet iemand aan de hand van dit nummer te checke of het een nieuw setje is?

Er waren nog 2 andere leveranciers die het setje binnen kregen (15 maart) maar dit zal dan waarschijnlijk wel de nieuwe versie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Laatst online: 17:32
Kan iemand me nadelen van de Z-3 noemen? Behalve dat ze 2.1 zijn, wat zijn nou echte problemen?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trancesetter schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:22:
[...]

Het ligt eraan waar je hem op aansluit. Heb je een PC met een optische uitgang, dan zou ik zelf voor een optische aansluiting gaan met een optische kabel. Heb je echter geen optisch uit, maar wel spdif, dan kun je zoals in de startpost een coax-kabel halen. Moet je wel ff opletten dat je de goede hebt.

Ga je hem ook nog ergens anders op aansluiten? zoals DVD oid, dan kun je beide tegelijk gebruiken. Analoog op de PC is alleen handig als je veel games speelt. Het jammere eraan is dan dat je niet alleen op de controlpod moet instellen dat ie analoog moet gebruiken, maar ook steeds in de besturingspanelen van je geluidskaart. Dit vind ik zelf ook een nadeel, en gebruik dan alleen optisch (digitaal) in games. Dan maar geen 5.1 surround. Totdat natuurlijk iemand daar een handig tooltje voor heeft gemaakt, of dat het geluid zowel analoog als digitaal naar de speakers gestuurd kunnen worden.

We zullen zien...
Ik wil hem alleen puur voor de PC gebruiken.
Dus ik moet dus de Audigi ZS (of een andere ??) en een optische kabel kopen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dit moet niet. Ik weet niet welke geluidskaart je nu hebt. Misschien zit daar al een optische op spdif uitgang op. Dan zou dat mooi meegenomen zijn :D Dan hoef je dus geen nieuwe geluidskaart te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op je pc gewoon met de 3 jack stekkers aansluiten
Dat gehannes met het digitaal aansluiten en met 5.1 geluid in games.
Als je hem op een stand alone dvd speler aansluit zou ik optisch nemen anders niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 19:21:
Op je pc gewoon met de 3 jack stekkers aansluiten
Dat gehannes met het digitaal aansluiten en met 5.1 geluid in games.
Als je hem op een stand alone dvd speler aansluit zou ik optisch nemen anders niet
Hier ben ik het echt niet me je eens! Als je hem optisch aansluit is de kwaliteit veel beter! Als je de mogelijkheid hebt, sluit hem dan lekker optisch op via coax aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:59
Wie weet of ik de controlunit van de z5500 kan verlengen en met wat voor kabel dit dan zal kunnen?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Mr-FaTMeN schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 21:43:
Wie weet of ik de controlunit van de z5500 kan verlengen en met wat voor kabel dit dan zal kunnen?
Dit kan op zich wel. Daar moet je een vga-verlengkabel voor gebruiken. maar zorg ervoor dat hij wel 15 polen heeft. anders werkt het niet. De meeste kabels missen namelijk 1 pinnetje, en dan werkt het niet. Echter ik heb hem zelf maar met 2 meter verlengd. als ik hem nog langer maakte, dan deed hij het niet meer. Dan kan hij bij analoog signaal geen gegevens meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

trancesetter schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 22:55:
[...]

Dit kan op zich wel. Daar moet je een vga-verlengkabel voor gebruiken. maar zorg ervoor dat hij wel 15 polen heeft. anders werkt het niet. De meeste kabels missen namelijk 1 pinnetje, en dan werkt het niet. Echter ik heb hem zelf maar met 2 meter verlengd. als ik hem nog langer maakte, dan deed hij het niet meer. Dan kan hij bij analoog signaal geen gegevens meer vinden...
het probleem zit het er in dat de kabels van de verleng kabel vaak uit 2 samne gedraaide aders bestaan. hier door krijg je storing. (bij mij radio over de center speaker) zoek een kabel die voor ieder pinnetje een aparte ader heeft.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dit kan op zich wel. Daar moet je een vga-verlengkabel voor gebruiken. maar zorg ervoor dat hij wel 15 polen heeft.
Welke VGA kabel heeft 15 polen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik heb nu een Audigy LS (dus geen digi uitgang).
Maar op mijn mobo : Asus P5AD2 Premium zit wel zon uitgang.
Maar wat is het verschil en wat is beter tussen optisch en coax ???

Edit: dit staat er bij mijn mobo, is wat makkelijker.

High Definition Audio
Enjoy high-end sound system on your PC! The onboard 8-channel HD audio (High Definition Audio, previously codenamed Azalia) CODEC enables high-quality 192KHz/24-bit audio output, jack-sensing feature, retasking functions and multi-streaming technology that simultaneously sends different audio streams to different destinations. You can now talk to your partners on the headphone while playing a multi-channel network games. All of these are done on one computer. The Dolby Digital Live technology from Dolby Lab encodes the multi-channel audio source into AC-3 bit-stream and outputs it to S/PDIF port in real time

S/PDIF-out on Back I/O Port
This motherboard provides convenient connectivity to external home theater audio systems via an optical or coaxial S/PDIF-out (SONY-PHILIPS Digital Interface) jack. It allows to transfer digital audio without converting to analog format and keeps the best signal quality.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
OlafvdSpek schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 00:22:
[...]

Welke VGA kabel heeft 15 polen?
Na lang en goed zoeken, heb ik er een gevonden. Echter nu blijkt dat dit ook niet de perfecte oplossing is, en dus ga ik zelf proberen om zelf een kabel te maken. Ik heb namelijk 5 meter kabel nodig.

Heeft iemand een goed idee welke kabel ik hier het beste voor kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik was net in de startpost aan het lezen dat je hem ook gewoon met een normale tulip kan aansluiten dus ik net even gedaan met de uitgang die op mijn mobo zit.
en het klinkt wel een stuk beter en zuiverder !
Maar als ik niks aan het staan (dus geen geluid) gaat hij op : No Digital Data staan ???
en als ik dan weer muziek of iets dergelijks opzet gaat hij weer op : Effect : Digital )
Is dat altijd ?

en kan iemand mij vertellen wat Night mode is ???
je kan hem off, normal,MAX zetten.
maar waar dient het voor.
ik heb gelezen dat de sub dan uitgaat en de lage tonen over de satelieten gaan.
maar als ik hem bv op max zet hoor ik totaal geen verschil met off :|

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
I-King schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:42:
Kan iemand mij helpen? Ik heb een logitech setje via een bedrijf besteld en de leverancier kon niet vertellen of het een setje met losse of vaste kabels was. Hij had wel het serienummer: 970115-0914
Weet iemand aan de hand van dit nummer te checke of het een nieuw setje is?

Er waren nog 2 andere leveranciers die het setje binnen kregen (15 maart) maar dit zal dan waarschijnlijk wel de nieuwe versie zijn?
Iemand die me hier mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je Logitech niet gewoon bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
[...]

Ik heb even bij de lokale toko gekeken en die heeft een joystick verleng kabel die alle 15 polen gebruikt. Zal deze kunnen werken.

Is het ook een mogelijkheid om hem zelf te meken.
Moet ik dan nog rekening houden dat ik er bv. weerstanden tussen plaats.
Of zal gewoon een goeie kabel met 15 aders moeten volstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 10:52:
hmm ik was net in de startpost aan het lezen dat je hem ook gewoon met een normale tulip kan aansluiten dus ik net even gedaan met de uitgang die op mijn mobo zit.
en het klinkt wel een stuk beter en zuiverder !
Maar als ik niks aan het staan (dus geen geluid) gaat hij op : No Digital Data staan ???
en als ik dan weer muziek of iets dergelijks opzet gaat hij weer op : Effect : Digital )
Is dat altijd ?

en kan iemand mij vertellen wat Night mode is ???
je kan hem off, normal,MAX zetten.
maar waar dient het voor.
ik heb gelezen dat de sub dan uitgaat en de lage tonen over de satelieten gaan.
maar als ik hem bv op max zet hoor ik totaal geen verschil met off :|
iemand ???

Hmm ik zit lekker te internetten en zodra ik bv op een link druk dus dat hij naar een andere pagina moet gaan hoor je DUNK over de speakers (hopelijk snap je wat ik bedoel :))
Heel irritant eigenlijk, wat kan ik hieraan doen ???
Komt dit mischien door mijn soundcard op mijn mobo ofzo of hebben meer mensen hier last van ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie pagina 6 van dit forum:

Die night mode is een 'dynamic range compression'. Dus de stillere geluiden worden harder afgespeeld en vice versa. Je moet dus niet meer naar je pod rennen bij de eerste de beste ontploffing om hem even stiller te zetten.

Nog even voor allen die geen zin hebben om de beginposts te lezen :O
De overgrote meerderheid van games hebben geen dolby digital, maar gewoon analoog surround.
Wanneer je dus een game beluistert met bv een Z5500 door zijn digitale ingang (coax of optisch), verwacht dan geen dolby digital ( = surround). Wat er wel doorkomt dan is het digitale equivalent van analoog (STEREO vermoed ik, geen surround. Vermoed zeg ik, omdat ik m'n Z5500 nog steeds niet ontvangen heb. Je kan er echter veel over te weten komen als je de moeite doet om alle post te lezen en op andere sites te gaan kijken !)
Als je dus genoegen neemt met games in stereo (die je eventueel kunstmatig kan laten verruimtelijken) dan heeft het geen zin om een dure geluidskaart te kopen. Het enige wat je dan nodig hebt is een dom geluidskaartje dat een digitale uitgang heeft: Alle digitale formaten (dolby, dts)worden dan onbewerkt doorgegeven naar de pod vd Z5500 (zo is dat toch bij m'n Philips Aurilium geluidskaart). De analoge formaten worden gereduceerd tot stereo en zo digitaal doorgegeven naar de Pod. Ik hehaal : dit alles wanneer je enkel digitaal aansluit. Dit is hoe ik het zal doen omdat ik geen gamer ben.

Als je bij games toch surround wil moet je dus analoog aansluiten.

Klopt dit allemaal heren/dames? (ik heb dus nog nooit een Z5500 van dichtbij gezien hé)

Ik hoop dat hij snel binnenkomt. Hoe lang moet je tegenwoordig wachten op een levering van de Z5500?

succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 07:59:
Kan je Logitech niet gewoon bellen?
Heb ik gedaan, maar ze konden me niet helpen. Of die kerel snapte mij niet helemaal want ik verstond hem ook niet helemaal goed. Daarom dacht ik vraag het even omdat hier veel bezitters zijn van de oude zowel de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thnx !

Maar weet iemand dit dan :
Als ik lekker zit te internetten en zodra ik bv op een link druk dus dat hij naar een andere pagina moet gaan hoor je DUNK over de speakers (hopelijk snap je wat ik bedoel :))
Komt dit mischien door mijn soundcard op mijn mobo ofzo of hebben meer mensen hier last van ?

Een als ik bv een dvd ga afspelen dan moet hij naat DIGITAAL gaan dat doet hij ook.
Maar als ik dan de dvd uitzet en muziek ga luisteren dan gaat hij ook naar DIGITAAL.
Dit hoort toch niet ???
Hij zou toch alleen in films en in games naar digitaal moeten gaan ???
En als je gewoon aan het computeren bent dat hij dan bv op stereo staat en als je dan een mp3 gaat luisteren dat hij op stereo blijft staan.
Of zit ik nu fout.

Want bij mij staat er op het schermpje :

Als ik geen geluid aan heb staan
Input: Coax
No Digital Data

en als ik een mp3/dvd/game of ander geluid aanzet
Effect: |)(| Digital )

Hier klopt toch niks van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iets, Mr. Hash:

Uw super de luxe moederbord kan dus dolby digital encoden.
Dit betekent dus dat de analoge geluidsinformatie van games ogenblikkelijk omgezet wordt naar dolby digital. Daarom kan jij bij games ook je optische ingang gebruiken!

Dus op het eerste zicht is er geen enkele reden meer om nog via uw Audigy te werken. Alles kan namelijk worden omgezet naar digitaal bij jou.
Ik ben echter niet zeker of er bij de encodering naar dolby digital geen kwaliteitsverlies is.
Ik weet dus niet of het resulterende dolby digital geluid evenwaardig zal zijn aan het dolby digital geluid dat rechtstreeks op enkele games staat. Het zou kunnen, ik weet het niet.

Je moet maar es de test doen.
1)sluit uw Z5500 optisch aan op uw moederbord en laat uw moederbord van het analoge geluid dolby digital maken (met dolby digital live)
2)vergelijk dit met analoog geluid dat uit uw Audigy komt. Maak dus een verbinding met 3 analoge kabels tussen uw Audigy en uw Z5500.

Als je het verschil niet hoort, dan zou ik m'n Audigy niet meer gebruiken en alles optisch doen.

Let us know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
das best genaait dan })
koop je een audigy zonder te weten dat je ddadelijk misschien beter je onboard geluidskaart kan gebruiken ( in bijna alle gevallen is het juist andersom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Audigy LS had ik op mijn z5300 altijd (dus geen digi) maar die ligt er nu al uit ik heb nu mijn speakers op mijn mobo via coax aangesloten :)
Klinkt echt een stuk vetter en mooier (veel zuiverder).
De reden dat ik hem niet optisch heb gedaan is omdat ik niet zon kabel had :)

Alleen nu zit ik met dit :

Maar weet iemand dit dan :
Als ik lekker zit te internetten en zodra ik bv op een link druk dus dat hij naar een andere pagina moet gaan hoor je DUNK over de speakers (hopelijk snap je wat ik bedoel )

Een als ik bv een dvd ga afspelen dan moet hij naat DIGITAAL gaan dat doet hij ook.
Maar als ik dan de dvd uitzet en muziek ga luisteren dan gaat hij ook naar DIGITAAL.
Dit hoort toch niet ???
Hij zou toch alleen in films en in games naar digitaal moeten gaan ???
En als je gewoon aan het computeren bent dat hij dan bv op stereo staat en als je dan een mp3 gaat luisteren dat hij op stereo blijft staan.
Of zit ik nu fout.

Want bij mij staat er op het schermpje :

Als ik geen geluid aan heb staan
No Digital Data

en als ik een mp3/dvd/game of ander geluid aanzet
Effect: |)(| Digital )

Dus ik weet niet of dit aan de geluidskaart van mijn mobo ligt.
Als dit wel het geval is ga ik de Audigy ZS kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog één keer :

Games zijn bijna altijd analoog (dolby encoding en rechten zijn te duur voor gameproducenten)

Als uw Pod digitaal toont bij games, dan
a) scheelt er iets aan de Z5500. Hoewel ik hier nog al dingen over gelezen heb. Ergens las ik dat bij analoog geluid er ook 96/24 in het scherm staat. Dit zou een vorm van marketing kunnen zijn.
of b) uw moederbord maakt er automatisch dolby digital van.

Doe nog een test : sluit bv een discman of ipod of zoiets analoog op uw pod aan, en kijk wat er dan op uw scherm staat.(wel uw coax uittrekken voor alle zekerheid)
Als er dan ook digitaal staat, dan is het een fout/marketing.

Doe ook de test door uw coax aan de PC kant los te maken en aan de POD kant aan te sluiten.
Misschien is er gewoon 'stekkerherkenning' (of hoe heet dat) en toont hij op het scherm gewoon wat er aangeloten is?? (Ik heb dus zelf nog geen Z5500)

Met wat gezond verstand kan je er zelf wel uitkomen.
Zodra de mijne binnen is kan ik de test zelf doen.

En die 'dong' bij het surfen is natuurlijk een instelling van uw browser.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb mijn Ipaq op de speakers aangesloten (klink wel super wreed :))
En dan moet ik hem zelf op
Input : Direct
zetten en dan doet hij het.
Dus idd mijn mobo zal het dan wel omzetten of iets dergelijks.

en als ik de coax bij mijn pc eruit trek blijft er gewoon in beeld staan :
No digital Data

Dus hij schakeld niet uit zijn eigen terug naar STEREO of iets dergelijks.
En die 'dong' is niet een instelling, je hoord je speakers zachtjes klappen.
Als e het geluid wat harder zet dan klapt de speaker echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
Mr-FaTMeN schreef op zondag 06 maart 2005 @ 09:54:
[...]

Ik heb even bij de lokale toko gekeken en die heeft een joystick verleng kabel die alle 15 polen gebruikt. Zal deze kunnen werken.

Is het ook een mogelijkheid om hem zelf te meken.
Moet ik dan nog rekening houden dat ik er bv. weerstanden tussen plaats.
Of zal gewoon een goeie kabel met 15 aders moeten volstaan?
Is er niemand die z'n pod al heeft verlengt en mij kan uitleggen het het beste kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 13:13:
Games zijn bijna altijd analoog (dolby encoding en rechten zijn te duur voor gameproducenten)
Dolby of niet heeft meer met de audio hardware te maken dan met de game hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

OlafvdSpek schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:32:
[...]

Dolby of niet heeft meer met de audio hardware te maken dan met de game hoor.
eh nee ?
het probleem is dat de geluiden live van 5.1 direct channel naar een digitaal 5.1 DD signaal moeten worden gezet. en dat is nogal zwaar voor je cpu aangezien er zover ik weet nog geen chips op geluidskaartjes zitten die van 5.1 dd kunnen maken on the fly. jah weet het de soundstrom maar dat is fake DD dat veranderd een 2.1 geluid naar 5.1 en dat klinkt gewoon niet.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Shunt schreef op maandag 07 maart 2005 @ 08:02:
eh nee ?
het probleem is dat de geluiden live van 5.1 direct channel naar een digitaal 5.1 DD signaal moeten worden gezet. en dat is nogal zwaar voor je cpu aangezien er zover ik weet nog geen chips op geluidskaartjes zitten die van 5.1 dd kunnen maken on the fly. jah weet het de soundstrom maar dat is fake DD dat veranderd een 2.1 geluid naar 5.1 en dat klinkt gewoon niet.
En welke games hebben zo'n DD encoder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

OlafvdSpek schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:06:
[...]

En welke games hebben zo'n DD encoder dan?
zo ver ik weet maar een beperkt aantal zo goed als geen. omdat zoals ik al zij de pc's van nu dat simpel weg niet kunnen draaien samen met de game er nog naast. dit zou en een extreeme vertaging veroorzaken. ik heb ooit een game gehad (niet echt super hoor) maar die code dus wel het geluid mooi naar DD. alleen dit was een game met gehoor testjes. zo van waar komt het geluid van daan.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb net mijn Z-5500 kabels aangesloten. Inclusief optische kabel etc. Echter mijn subwoofer staat achter me, oftewel, dichterbij de rear speakers. Kan ik dan gewoon de front speakers met de rear speakers omwisselen, aangezien dat deze een langere kabel hebben? Of is dit niet aan te raden. Ik dacht namelijk dat beide alle 4 de speakers hetzelfde wattage etc. hadden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Shunt schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:07:
zo ver ik weet maar een beperkt aantal zo goed als geen. omdat zoals ik al zij de pc's van nu dat simpel weg niet kunnen draaien samen met de game er nog naast.
Dan hangt het dus toch af van de audio hardware (Soundstorm, bepaalde Terratec kaarten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trancesetter schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:37:
Ik heb net mijn Z-5500 kabels aangesloten. Inclusief optische kabel etc. Echter mijn subwoofer staat achter me, oftewel, dichterbij de rear speakers. Kan ik dan gewoon de front speakers met de rear speakers omwisselen, aangezien dat deze een langere kabel hebben? Of is dit niet aan te raden. Ik dacht namelijk dat beide alle 4 de speakers hetzelfde wattage etc. hadden???
Jep dat kan ik heb zelf de achterste speakers met de kortste kabels gehouden omdat het beter uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
trancesetter schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:37:
Hoe heb jij het met je pod gedaan staat deze ook achter je of heb je deze verlengd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audiofielen,

M'n Z5500 is net binnen, na 3 lange weken wachten en het is de gereviseerde versie 8)
Klinkt inderdaad super ja.
Ik heb er ook m'n TV op aangesloten.

Ik kan nu al m'n muziek opnieuw beluisteren en nieuwe dingen ontdekken die ik tot nu toe maar half hoorde.

Ik kreeg net ook een brief binnen waarin stond hoeveel belastingen ik terugtrek.
Dat zal de pijn wat minderen. :)

Hier in België zendt de TV-kabel de Belgische netten uit met digitaal geluid.
M'n TV kan overweg met dat digitale geluid en aan de achterkant van m'n TV zitten 2 (helaas)analoge uitgangen (RCA).
Bestaat er een mogelijkheid om dat digitaal-TV-kabel-geluid in m'n PC te krijgen? (Via een high tech TV kaart in m'n PC welteverstaan want m'n TV heeft geen digitale uitgang)

Let me know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
euh...
weet iemand hier waar je de z5500 zonder de "vaste kabels" kan krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:54:
Audiofielen,

M'n Z5500 is net binnen, na 3 lange weken wachten en het is de gereviseerde versie 8)
Klinkt inderdaad super ja.
Ik heb er ook m'n TV op aangesloten.

Ik kan nu al m'n muziek opnieuw beluisteren en nieuwe dingen ontdekken die ik tot nu toe maar half hoorde.

Ik kreeg net ook een brief binnen waarin stond hoeveel belastingen ik terugtrek.
Dat zal de pijn wat minderen. :)

Hier in België zendt de TV-kabel de Belgische netten uit met digitaal geluid.
M'n TV kan overweg met dat digitale geluid en aan de achterkant van m'n TV zitten 2 (helaas)analoge uitgangen (RCA).
Bestaat er een mogelijkheid om dat digitaal-TV-kabel-geluid in m'n PC te krijgen? (Via een high tech TV kaart in m'n PC welteverstaan want m'n TV heeft geen digitale uitgang)

Let me know
deze zender heeft die toevallig ook een apart kastje voor bij de tv nodig ?
want als dat zo is zit er waarschijnlijk wel een digitale uitgang op dat kastje.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat digitale geluid wordt gewoon meegestuurd met het analoge beeld/geluid.

Ik weet niet of er PC TV-kaarten zijn die dat digitale geluid uit de kabel kunnen halen.
Nu ja, het klinkt analoog ook al super hoor.

Ik moet m'n Z5500 nog digitaal optisch aansluiten.
Ik heb nog zo'n optische kabel van m'n oude minidisc, maar aan een kant heeft het de vorm van een stereo jack (maar wel optisch!)
Op het internet vond ik al zo'n (goedkoop) hulpstukje, maar ik ben niet zo thuis in internet-bestellen. Ik heb ook geen visa-kaart. Hoe raak ik aan zo'n ding? Zijn er ook winkels waar je dat ding kan vinden. Ik woon in Gent.

Merci

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Mr-FaTMeN schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:57:
[...]

Hoe heb jij het met je pod gedaan staat deze ook achter je of heb je deze verlengd?
Ik heb ze helaas achter me staan. Ik heb er namelijk 2. Maar ik wil ze zeker nog een keer gaan verlengen, echter is het me nog niet gelukt om ze langer als 2 meter te verlengen. Dit komt misschien wel door de kabel, maar ik heb hier ook nog niemand gevonden die ze al verlengd heeft, en me hierbij advies kan geven. Wel mensen die zeggen van: "Ja, dat gaat!", maar dat geloof ik dus niet meteen. Ik heb het zelf al geprobeerd met 2 monitor-kabels (VGA), en daarvan kan ik er maar 1 van 2 meter gebruiken, als ik de andere ertussen hang, dan krijgt hij geen optisch signaal meer.

Dus als iemand me erbij kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:13

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:38:

Op het internet vond ik al zo'n (goedkoop) hulpstukje, maar ik ben niet zo thuis in internet-bestellen. Ik heb ook geen visa-kaart. Hoe raak ik aan zo'n ding? Zijn er ook winkels waar je dat ding kan vinden. Ik woon in Gent.

Merci
Volgens mij kan je elke willekeurige optische kabel gebruiken. Kijk eens of de optische kabel van de Playstation2 werkt :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Digitizers schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:45:
euh...
weet iemand hier waar je de z5500 zonder de "vaste kabels" kan krijgen??
iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er over aan het denken om mijn Audigy 2 ZS te vervangen door een Terratec 5.1 geluidskaart met optisch uit. Deze zou ik dan mooi optisch op mijn Logitech Z 5500 kunnen aansluiten.
Heeft iemand ervaring met Terratec geluidskaarten, bijvoorbeeld in vergelijking met de Audigy 2 ZS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 22:38:
Ik ben er over aan het denken om mijn Audigy 2 ZS te vervangen door een Terratec 5.1 geluidskaart met optisch uit. Deze zou ik dan mooi optisch op mijn Logitech Z 5500 kunnen aansluiten.
Heeft iemand ervaring met Terratec geluidskaarten, bijvoorbeeld in vergelijking met de Audigy 2 ZS ?
hoezo vervangen? je kan die audigy2zs toch digitaal op je z5500 aansluiten? :? in TS staat hoe het moet.

of om andere redenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alé mensen:
Om mooi geluid uit een Z5500 te krijgen kan je om het even welke geluidkaart gebruiken met een digitale uitgang (optisch of coax) Neem dus de goedkoopste die je kan vinden.
Het digitale geluid wordt er gewoon onbewerkt doorgesluisd naar de pod.

Het enige voordeel van een dure geluidskaart is dat die ook analoog goed geluid levert (voor games)
Ik heb hier al uitvoerig over geschreven |:(

Ik heb een goedkope Philips Aurilium.(slechts 20 euro, woehaha)
Het verschil tussen analoog en digitaal bij deze geluidskaart is enorm, precies omdat digitaal door de Z5500 Pod wordt omgezet, terwijl analoog van m'n goedkope geluidskaart komt.
Ik heb nu de coax uitgang van de geluidskaart verbonden met de Pod en het klinkt fantastisch.

Games speel ik niet, dus heeft het geen zin om een dure geluidskaart te kopen.

Er zijn blijkbaar ook moederborden die PCM 5.1 (digitaal equivalent van analoog) geluid kunnen omzetten naar dolby Digital.
Dan heb je zelfs voor games geen dure geluidskaart meer nodig. Alles kan dan digitaal.

Hopelijk snap je het, want het kan je pakken geld besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb nu twee Z-5500d sets. Echter, als ik ze zachter wil zetten, dan moet ik of allebei de knoppen draaien, of ik moet de afstandbediening gebruiken. Echter reageren ze allabei niet precies hetzelfde, zodat de ene keer de ene sets sneller zachter gaat, en de andere keer de andere.

Nu had ik een idee om de onfraroodontvanger in 1 van de control pods door te linken naar de ontvanger van de andere set, zodat deze allebei precies hetzelfde signaal van de afstandbediening opvangen. Zou dit mogelijk zijn, en zo ja, hoe kan ik dat dan het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trancesetter schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 12:53:
Ik heb nu twee Z-5500d sets. Echter, als ik ze zachter wil zetten, dan moet ik of allebei de knoppen draaien, of ik moet de afstandbediening gebruiken. Echter reageren ze allabei niet precies hetzelfde, zodat de ene keer de ene sets sneller zachter gaat, en de andere keer de andere.

Nu had ik een idee om de onfraroodontvanger in 1 van de control pods door te linken naar de ontvanger van de andere set, zodat deze allebei precies hetzelfde signaal van de afstandbediening opvangen. Zou dit mogelijk zijn, en zo ja, hoe kan ik dat dan het beste doen?
Begin er niet aan ikzelf ben ook een technisch wonder maar in verband met garantie (het hoeft niet altijd je eigen schuld te zijn ) zou ik ze lekker dichtlaten anders gewoon aan het signaal pootje van de infrarood ontvanger een draadje solderen en die doorlussen aan de andere pod.
Zou het het niet doen maar als je er toch aan begint succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
Hoe heb je deze aangesloten? S/PDIF splitter?

Zou het ook niet mogelijk zijn om 1 control pod te gebruiken en vervolgens de kabel zelf te verlengen? Ik weet dat iedereen post dat dit niet mogelijk is, maar volgens mij moet het wél gaan en wel op deze manier:
-koop 1 female , 2 male DSUB stekkertjes
-koop de nodige kabeltjes
-soldeer deze kabeltjes gewoon 'rechtdoor', dus pin 1 met pin 1 etc

dit zou tog moeten werken?

(dus vanaf 1 control pod > 2 subs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvd
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:17
Even een vraagje over de Logitech Z-5500.. zit er een aarde in de stekker en zo ja, moet je die dan ook aarden? Want ik wil zo'n mooie set kopen maar ik heb het probleem dat ik geen aarde op mijn kamer heb, dus ik hoop niet dat het straks niet doorgaat :'( wie kan het mij zeggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Bashrat schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 18:00:
[...]

Hoe heb je deze aangesloten? S/PDIF splitter?

Zou het ook niet mogelijk zijn om 1 control pod te gebruiken en vervolgens de kabel zelf te verlengen? Ik weet dat iedereen post dat dit niet mogelijk is, maar volgens mij moet het wél gaan en wel op deze manier:
-koop 1 female , 2 male DSUB stekkertjes
-koop de nodige kabeltjes
-soldeer deze kabeltjes gewoon 'rechtdoor', dus pin 1 met pin 1 etc

dit zou tog moeten werken?

(dus vanaf 1 control pod > 2 subs)
Dit zal denk ik niet gaan werken, want dan krijgt die pod twee keer stroom, etc. Zal hij denk ik niet leuk gaan vinden. Ik denk iig niet dat dat goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stekker Z5500 is zonder aarding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvd
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:17
Dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Wegens een defecte dtt3500 moet ik een nieuwe set aanschaffen, dit wordt waarschijnlijk een z680 of een z5500, welke kan ik het beste nemen. Ik vind de z5500 wat mooier qua design, maar de z680 is toch behoorlijk wat goedkoper...

Het is belangrijk dat ik de kabels vrij eenvoudig kan verlengen... zit er veel verschil in deze setjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

Van de Z5500 kun je de kabels niet zo makkelijk verlengen... (naar de boxen dan). Bij de Z680 gaat dit makkelijk dmv standaard stereodraad.

Zelf raad ik natuurlijk de Z5500 aan (heb ik zelf) maar ik heb de Z680 niet gehoord.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.