Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.173 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Hallo

Men Z5500 is nu eindelijk digitaal aangesloten op m'n Audigy 2 ZS maar weeral klopt er iets niet.

Dolby Digital werkt perfect zoals het moet. _/-\o_
Dolby Pro Logic II Movie daar in tegen werkt niet. Als ik divx films bekijk dat AC3 6 Ch. ondersteunt hoor ik de effecten maar geen stemmen :?

Wat nu?

Thx :)

Verwijderd

Hier een trotse eigenaar van een X-230. Ben best wel tevreden, alleen zouden de snoertjes wel wat meer lengte mogen hebben.

Zeker qua design vind ik de bass ultravet :9

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16
Mijn mening over de X-230 icm Soundstorm is dat hij toch teveel bas geeft. Al is het geluid uit de speakers wel heel helder, de subwoofer overheerst me te veel.

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:46:
Hallo

Men Z5500 is nu eindelijk digitaal aangesloten op m'n Audigy 2 ZS maar weeral klopt er iets niet.

Dolby Digital werkt perfect zoals het moet. _/-\o_
Dolby Pro Logic II Movie daar in tegen werkt niet. Als ik divx films bekijk dat AC3 6 Ch. ondersteunt hoor ik de effecten maar geen stemmen :?

Wat nu?

Thx :)
Dat is mij bekend, dat komt omdat Pro Logic II het geluid van de voorste kanalen gaat remixen en versturen voor de achterste ed.

Als je gewoon op 6ch. Direct hebt is het wel goed (en met AC3 6Ch. ook 5.1 ;))

301SQN

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:52:
Hier een trotse eigenaar van een X-230. Ben best wel tevreden, alleen zouden de snoertjes wel wat meer lengte mogen hebben.
kijk dat dacht ik nou ook, geweldige speakers die ik heb maar snoertjes zijn een beetje aan de korte kant, ik heb begrepen dat ik ze nie mag verlengen met 1 meter? (kep Z-2300)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:38:
[...]

kijk dat dacht ik nou ook, geweldige speakers die ik heb maar snoertjes zijn een beetje aan de korte kant, ik heb begrepen dat ik ze nie mag verlengen met 1 meter? (kep Z-2300)
Nou dit vind ik ook ik heb dan de x-530 de 5.1 set maar zelfs met de bas uit geeft hij veel bas.
Ik hem me bas niet vaak aan gehad (heb hem pas sins gistren ;))

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:44:
[...]

Nou dit vind ik ook ik heb dan de x-530 de 5.1 set maar zelfs met de bas uit geeft hij veel bas.
Ik hem me bas niet vaak aan gehad (heb hem pas sins gistren ;))
Ja, dat is inderdaad vrij irritant. Voor de rest een prima speakerset (zeker voor die prijs), maar het blijft tweaken in iTunes en andere apps met een equalizer om het teveel aan bas eruit te halen.

Trouwens, als je kabels te kort zijn, heb ik een handige tip: bij de meeste elektronica-zaken kun je verlengkabels krijgen voor de klassieke tulp-plugjes. Daarmee zijn de meeste surround-speakers op de woofer aangesloten. Je kunt dat snoer ook splitsen, zodat je met één verlengkabel je beide achterspeakers verder weg kunt plaatsen.

Verwijderd

GeforceDDQ schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:35:
[...]

Dat is mij bekend, dat komt omdat Pro Logic II het geluid van de voorste kanalen gaat remixen en versturen voor de achterste ed.

Als je gewoon op 6ch. Direct hebt is het wel goed (en met AC3 6Ch. ook 5.1 ;))
Mja Dolby Pro Logic II klinkt toch beter volgens mij dan 6 CH. of is dat het zelfde?

Het is dus wel de bedoeling dat het werkt hé. Ik kan nu kiezen tussen Direct & Coax, maar via Coax werkt die Pro Logic II Movie niet. PL Music werkt wel & dat versta ik niet :?

Het werkt dankzij: ACE Mega CoDecS Pack _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 17:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:49:
Trouwens, als je kabels te kort zijn, heb ik een handige tip: bij de meeste elektronica-zaken kun je verlengkabels krijgen voor de klassieke tulp-plugjes. Daarmee zijn de meeste surround-speakers op de woofer aangesloten. Je kunt dat snoer ook splitsen, zodat je met één verlengkabel je beide achterspeakers verder weg kunt plaatsen.
ow... je mag ze dus wel verlengen? en verder heb IK geen last van de bass... zit een fraaie bassknop op me pod. geluid ben ik gwoon zeer over te spreken, 1 van me beste aankopen ooit....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:01:
Ik heb een X-530 gekocht.
Ik heb hem op me ps2 aangeslooten die heeft geen 5.1 kanaal alleen een 4.1 dus me centuur boxs doet het nu niet.
Nu staat er in het boekje dat je er een knop aan de achter kant van de rechter boxs zit, waarme je van een 4 kanaal naar een 5 kanaal kan om zetten, maar die knop zit er helemaal niet op.

Het is zo zelfde knop als bij de De Logitech Z-640 daar heten de knop matrix.

Daarme kon je een 4 kanaal omzetten naar een 5 kanaal.

Klopt het dan dat er bij de x-530 geen knop zit.
En is er een ander manier om toch die midden speaker aan te krijgen.
Nou ik heb hem ook even op me xbox aangeslooten en die kan wel 5.1 aan maar daar doet mijn midden boxs het ook niet weet iemand waar door dit kom.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:46

_Ernst_

Mark It Zero!

Net de z-2300 gekocht... Wat een formaat en een bass :X :P

Hij klinkt perfect (tot zover ik daar over kan oordelen met mijn zeer beperkte ervaring op audio gebied ;)). Wat een verbetering ten opzichte van mijn vorige setje 15 jaar ouden pc speakers :P
En van teveel bas heb ik niet echt last. Gewoon voor het rustig luisteren van muziek is de middenstand van de basknop idd te hard, maar op ongeveer een kwart open klinkt het goed :)

Snoerlengte vond ik overigens ook goed.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:33
Ik heb dan de Z-2200 al een tijdje.. maar als ik het volume redelijk ver open zet met de bass knop op 0% dan heb ik alsnog veel bas vind ik ( ik heb er geen problemen mee ) maar de ene kant van de buren zijn nogal zeikerds <--- meisje dat 24/7 moet leren volgens mij..

meestal heb ik bass gewoon op 50% en blaas het lekker :).. alleen ik zou best de Z-2300 willen aangezien die mooiere looks heeft.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Ernst_ schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:57:
Net de z-2300 gekocht... Wat een formaat en een bass :X :P

Hij klinkt perfect (tot zover ik daar over kan oordelen met mijn zeer beperkte ervaring op audio gebied ;)). Wat een verbetering ten opzichte van mijn vorige setje 15 jaar ouden pc speakers :P
En van teveel bas heb ik niet echt last. Gewoon voor het rustig luisteren van muziek is de middenstand van de basknop idd te hard, maar op ongeveer een kwart open klinkt het goed :)

Snoerlengte vond ik overigens ook goed.
jah he... er zitten allemaal luitjes hier die perse de Z-5500 willen maar dan 2.1 omdat de woofer groter is dan de Z-2300. maar de geluid die uit de Z-2300 komt rollen is gwoon beestachtig goed, ik draai de bass ook een kwart open omdat anders idd veel bass is (voor de buren) en de volumeknop zet ik ook nie hoger dan een kwart want dat is al erg luid zat.

een DJ was van de week hier en hij was onder de indruk van de zuiverheid en vervormingsvrije bass terwijl hij op de helft stond.

snoerlengte ben ik nie mee eens dat het lang zat is :P
sjorremans schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 09:11:
alleen ik zou best de Z-2300 willen aangezien die mooiere looks heeft.
als ik het goed heb zijn er behalve de looks verder geen verschillen? de Z-2400 zal misschien NOG mooier zijn, dat schiet niet op he...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
gaat lekker daar met logitech... mijn 2200 nog niet ontvangen nadat ik mijn kabels heb opgestuurd; het pakket is al 2 keer verstuurd... zal wel achterover gedrukt worden ofzo. nu doen ze maar expresse met aangetekend.. :D

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In November 2004 kocht ik de Z-5500D, 2 maanden later begaven de Digitale ingangen het (optisch / coaxiaal) Volgens een vriend van mij waren de zekeringen gesprongen bij de ingangen.
Om het verhaal kort te houden ben ik terug gegaan naar de winkel en gelukkig hoefde ik niet mijn gehele set mee te nemen en dus enkel de controle centrum + stukje uitleg over defect
De reparatie zou +/- 3weken duren, ze zouden me opbellen wanneer het klaar was.

Eind van de 2e week werd ik al gebelt dat ik er een gloed nieuwe controle centrum op me zit te wachten.

dus petje af voor Yorcom & Logitech

Dat wou ik even kwijt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
als ik het goed heb zijn er behalve de looks verder geen verschillen? de Z-2400 zal misschien NOG mooier zijn, dat schiet niet op he...
Hoe kom je bij die Z-2400? Zomaar een gok of heb je ook ergens een gerucht gelezen?

[ Voor 14% gewijzigd door Yokozuna op 18-02-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:58:
Hoe kom je bij die Z-2400? Zomaar een gok of heb je ook ergens een gerucht gelezen?
neuh, het was maar een voorbeeld, je hebt een 2200 en neemt een 2300 vanwege de mooiere look en dan komt 2400 uit en die is nog mooier, schiet dus nie op, snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste audiofielen :

Ik heb me een Z5500 besteld. (wachten duurt lang... :z )
Ik heb nu een Philips Aurilium (externe, usb 1.1) geluidskaart. Dat is geen super-kaart (16 bit, in tegenstelling tot de 24 bit die wordt beweerd door Philips!), maar ze heeft een optische uitgang.Er is de mogelijkheid bij die geluidskaart om AC3/DTS-pass-through te doen. Daardoor wordt DTS digitaal geluid onbewerkt doorgegeven denk ik.

Mijn vraag is nu : Als m'n PC DTS geluid genereert (24 bit dus), wordt er dan 24 bits door de geluidskaart gesluisd naar m'n Z5500, of 16 bits? Dus de vraag is eigenlijk : Kan m'n geluidskaart gewoon de 24 bits stroom die binnenkomt (?) onveranderd omzetten naar optisch 24 bits, of moet er altijd een soort omzetting gebeuren intern en wordt het dus 16 bits. (Aangezien er op de Pod altijd 24 bit staat (ter promotie?) zal ik dus niet kunnen zien of er 24 bit of 16 bit aankomt in m'n Z5500 (wanneer ik hem ontvang :) )

Alvast bedankt voor uw hersenactiviteit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
er zal altijd iets omgezet moeten worden. Of er dan een 16-bits of 24-bits signaal wordt doorgestuurd naar de speakerset ligt aan je geluidskaart. Ik had nog nooit eerder van deze gehoord, dus weet ik ook niet of hij 24-bits digitaal kan doorsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 21:47:
Beste audiofielen :

Ik heb me een Z5500 besteld. (wachten duurt lang... :z )
Ik heb nu een Philips Aurilium (externe, usb 1.1) geluidskaart. Dat is geen super-kaart (16 bit, in tegenstelling tot de 24 bit die wordt beweerd door Philips!), maar ze heeft een optische uitgang.Er is de mogelijkheid bij die geluidskaart om AC3/DTS-pass-through te doen. Daardoor wordt DTS digitaal geluid onbewerkt doorgegeven denk ik.

Mijn vraag is nu : Als m'n PC DTS geluid genereert (24 bit dus), wordt er dan 24 bits door de geluidskaart gesluisd naar m'n Z5500, of 16 bits? Dus de vraag is eigenlijk : Kan m'n geluidskaart gewoon de 24 bits stroom die binnenkomt (?) onveranderd omzetten naar optisch 24 bits, of moet er altijd een soort omzetting gebeuren intern en wordt het dus 16 bits. (Aangezien er op de Pod altijd 24 bit staat (ter promotie?) zal ik dus niet kunnen zien of er 24 bit of 16 bit aankomt in m'n Z5500 (wanneer ik hem ontvang :) )

Alvast bedankt voor uw hersenactiviteit _/-\o_
Ik zou het niet zeker weten... maaarrrrr
Wat je misschien wel kan doen is een dvdtje (zo'n concert cd) gebruiken die gebruik maakt van DTS 96/24 sporen. Je zou dan aan de hand van je controle centrum zien of het word doorverstuurt in 24bits.
Maar je zegt het volgens mij zelf al....
"Er is de mogelijkheid bij die geluidskaart om AC3/DTS-pass-through te doen"

Bij een Pass through denk ik aan een onbewerkte signaal... dus zou dat ook gewoon een 24bits signaal kunenn zijn toch?
Let us know ik heb zelf wel een 24bits kaart maar ben nieuwgierig hoe dat zit met pass through

ohjaa gefeliciteerd met je aankoop...keb hem ook :-)
De interne decoders vind ik beter dan de decoders op mijn geluidskaart (audigy 2 ZS)
dus beter alles in pass through dan analoog en bewerkt naar je z5500

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Bij mij staat er altijd en overal op de pod dat het 24bits 96kHz geluid is. Geloof niet dat dit verdwijnt als het signaal minder wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Z5500 via Coax en Analoog aangesloten.
Maar ik zie alleen dat ik 24bits 96kHz heb (op de pod) bij analoog, als ik overschakel naar coax is dit weg.
Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Z680 en hij ruist, maar hoe zie ik welke versie Control centre ik heb?
Dus laat hem opruilen, maar ben mijn bonnetje kwijt, is dat erg?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:21
Dat ligt denk ik meer aan de winkel waar je mee te maken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-mo-T schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:41:
Dat ligt denk ik meer aan de winkel waar je mee te maken hebt.
Ik bel logitech gewoon op, maar vrtagen ze daar om je bonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:50:
[...]

Ik bel logitech gewoon op, maar vrtagen ze daar om je bonnetje
nops
ze vragen om de serial en nog wat dingetjes.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Laatst online: 12:35
Er zijn 2 gelikte 2.1 sets op de markt, welte verstaan:
Creative MegaWorks THX 2.1 250D
Logitech® Z-2300

De creative heeft 300 watt en de logitech heeft 200watt, welke van de 2 is er in het voordeel en beter om te kopen?

MvG. Jack©© :)

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
jackoo1988 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 02:26:
Logitech® Z-2300

De creative heeft 300 watt en de logitech heeft 200watt, welke van de 2 is er in het voordeel en beter om te kopen?

heb je zelf al onderzoek gedaan? google naar review etc, en bepaal dan je keus. De kans dat men hier die twee setjes in dezelfde omstandigheden naast elkaar heeft geluisterd is erg klein. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:38:
[...]

Nou ik heb hem ook even op me xbox aangeslooten en die kan wel 5.1 aan maar daar doet mijn midden boxs het ook niet weet iemand waar door dit kom.
weeet echt niemnand hoe ik die miden box aan kan zetten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb even snel dit topic doorzocht en hoop nog even wat nieuws te melden. Sinds een week heb ik de z5500 staan en gisteren wilde ik hem ophangen.

Met je boerenverstand wil je niet de speakers beschadigen dus denk je: Ik de demonteer die voet even. Schroefje los... tik... WTF?!?! aan de binnenkant van de speaker zat een moertje dat meteen ín de speaker viel. Dan kun je dus NIKS meer behalve (1) opsturen (2) zelf openbreken. Ik heb geen zin om weken te wachten dus koos voor optie (2). Frontje eraf, rubber frontvangertjes eruit, schroefjes los, en ja hoor, de speaker zit dichtgelijmd. Subtiel openmaken dus, moertje weer terugzetten en zo ben je weer anderhalf uur zweten verder. Dát vind ik echt een tegenvaller, maar gelukkig overkomt je dat maar één keer.

De surroundkabels zijn net een paar meter te kort en met tulp is dat nogal een ellende als je allemaal kabelgootjes hebt lopen langs de muur, die dan nét te klein blijken te zijn. Ja, dat wist ik van tevoren al maar ik hoopte dat het nét lang genoeg zou zijn.

Als het dan eenmaal hangt kan de pret beginnen en vergeet ik bovenstaande ellende maar snel, maar vooral het demonteren van de voetjes, :X :X :X NIET DOEN!!! :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 10:50:
[...]

weeet echt niemnand hoe ik die miden box aan kan zetten :'(
eh hoe heb je hem aan gesloten ? via een sterio aan sluiting digitaal ??
iets meer info aub

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik hem op me xbox aan geslooten met een 5.1 Audio Game Console Adaptor dan kan je hem op de console aan sluiten.

http://img207.exs.cx/img207/5058/58692oa.jpg

Maar de miden boxs doet het niet terwel de xbox 5.1 aankan.

Want ik had hem eerst op me ps2 aangeslooten maar die kan geen 5,1 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jackoo1988 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 02:26:
Logitech® Z-2300

bij mediamarkt staan ze allemaal uitgestald en aangesloten, het enige wat je nog moet doen is luisteren en kiezen....

ikzelf koos voor de logitech Z-2300 (erg mooi ruimterlijk geluid) maar het zou kunnen dat jij de creative beter vind klinken. ik vond de creative een beetje te aggressieve bass hebben. (weet niet zeker of het jouw model creative was)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 11:01
trancesetter schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:34:
Na contact te hebben met de logitech klantenservice, ben ik zo ver dat ze me een nieuwe set op gaan sturen. Ik kreeg alleen een heel raar e-mail van hun:

Geachte heer ...,

Dank u wel voor uw e-mail.

Indien een product niet direct via ons is aangeschaft en defect is, en uiteraard nog binnen garantie, wisselen wij het product graag voor u om. Hiervoor hebben we de volgende gegevens van u nodig:

* Het modelnummer van het product, aangeduidt met M/N:
* Het serienummer van het product, aangeduidt met S/N:
* Het partnummer van het product, aangeduidt met P/N:

Uiteraard hebben we ook uw volledige adres informatie nodig, en een telefoonnummer waar u overdag op bereikbaar bent. Houdt u er rekening mee dat het via ons langer kan duren voor u het vervangende product in huis heeft.

Met vriendelijke groet,

A.......
Logitech Europe SA

Ik vraag me nu toch af waarom ze al die gegevens nodig hebben van de set, aangezien ze sowieso toch weten dat ie nooit buiten de garantie kan vallen. Hij is nog geen half jaar op de markt, maargoed.

Ik hoop niet dat deze 3 nummers die ze nodig hebben op de subwoofer staan, want ik heb deze een beetje te netjes weggewerkt in mijn kast, en het is dus heeel erg lastig dat deze eruit moet. Dat moet hij dan ook wel, maar dat heb ik er dan graag voor over :P
Waarom stuurt logitech je een nieuwe set op, je garantie verloopt toch nog via de winkel??

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:36:
Nou ik hem op me xbox aan geslooten met een 5.1 Audio Game Console Adaptor dan kan je hem op de console aan sluiten.

eh dude je sluit op het moment alleen de front en rear aan wrom zou hij dan toch geen 5.1 doen :X
je sluit toch heel duidelijk maar 2 kanalen aan.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik wil ook graag een setje halen, maar ik ben niet berreid om er meer dan 150 euro voor de te betalen.
Is de 5300 nou echt zo goed, of is de 530 die bijn 100 euro goedkoper is ook te pruimen.

Ik ben nou eenmaal een zuunigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:14
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:36:

Je zult zo'n kabel: Klik! moeten gaan kopen. Je sluit het beeld aan met scart en met behulp van een glasvezelkabel op de speakers.
De Xbox SCART-kabel (uitgebreid) verbindt de console met tv's die zijn voorzien van een SCART-aansluiting en kan RGB-videosignalen doorgeven voor een betere beeldweergave. Deze kabel kan ook op digitale audio-receivers aangesloten worden. Je hebt een geluidssysteem met Dolby® Digital decodering en een glasvezelkabel nodig voor Dolby Digital geluid. (Extra kabels en geluidssystemen zijn los verkrijgbaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dus mijn setje terug sturen en ze vragen om een M/N S/N en P/N als ik het goed heb, maar op mijn sub kan ik alleen de M/N vinden, waar staan die andere twee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Gumball schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:22:
Ik wil ook graag een setje halen, maar ik ben niet berreid om er meer dan 150 euro voor de te betalen.
Is de 5300 nou echt zo goed, of is de 530 die bijn 100 euro goedkoper is ook te pruimen.

Ik ben nou eenmaal een zuunigerd.
Ik heb vorig jaar half december de 5300 gekocht en ik moet zeggen dat het mn beste aankoop van heel 2004 was. Ik vind hem geweldig klinken zowel laag, als hoog. Al heb ik het hoog wel een beetje moeten bij-equalizeren.

De optie om hem digitaal aan te sluiten op een standalone dvd speler oid had ik niet nodig, vandaar dat ik ook voor de 5300 gekozen heb ipv de veel duurdere 5500. Ik gebruik hem alleen maar bij de pc, om films te kijken, te gamen en om mp3tjes te luisteren.

Ik hoor nu basloopjes in muziek die ik eerder alleen in mn auto hoorde (2x RF Punch 12-ers).
De 5500 zal vast een stuk beter klinken nog, maar ik ben nog elke dag dat ik hem aanzet (en dat is letterlijk elke dag) zo blij als een kind met mn 5300 O+

toen ik hem net had was lache. Ik dacht dattie niet zo heel hard stond (ja hij kan heel hard ja) en startte HalfLife 2 op. Savegame loaden en je, ff kijken wat ie doet in games.
Ik zat in een rustig stukje, heel in de verte zachtjes wat geroezemoes enzo. Niks aan de hand.

Ik loop de hoek om, springen er ineens een stuk of 15 mannetjes achter een hoek vandaan die met zn alle beginnen te schieten op me. Ik in de totale paniek en stress meteen als een bezetene mn magazijnen legen en ik had dus ff geen tijd om het volume wat omlaag te draaien.

Toen kwam ik erachter dat de boxen toch best wel heel erg hard stonden. De buurman stond al aan de bel te jengelen wat voor kabaal het wel niet was bij mij. Dat hoorde ik uiteraard pas nadat ik die mannetjes allemaal had omgelegd :+

Hij beukt prima. Heel prima. Ga hem eens ergens luisteren en laat je overtuigen zou ik zeggen.
Ik raad hem iig iedereen aan die rond de 150 euro uit wil geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:56
vosss schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:57:
[...]

Ik heb vorig jaar half december de 5300 gekocht en ik moet zeggen dat het mn beste aankoop van heel 2004 was. Ik vind hem geweldig klinken zowel laag, als hoog. Al heb ik het hoog wel een beetje moeten bij-equalizeren.

De optie om hem digitaal aan te sluiten op een standalone dvd speler oid had ik niet nodig, vandaar dat ik ook voor de 5300 gekozen heb ipv de veel duurdere 5500. Ik gebruik hem alleen maar bij de pc, om films te kijken, te gamen en om mp3tjes te luisteren.

Ik hoor nu basloopjes in muziek die ik eerder alleen in mn auto hoorde (2x RF Punch 12-ers).
De 5500 zal vast een stuk beter klinken nog, maar ik ben nog elke dag dat ik hem aanzet (en dat is letterlijk elke dag) zo blij als een kind met mn 5300 O+

toen ik hem net had was lache. Ik dacht dattie niet zo heel hard stond (ja hij kan heel hard ja) en startte HalfLife 2 op. Savegame loaden en je, ff kijken wat ie doet in games.
Ik zat in een rustig stukje, heel in de verte zachtjes wat geroezemoes enzo. Niks aan de hand.

Ik loop de hoek om, springen er ineens een stuk of 15 mannetjes achter een hoek vandaan die met zn alle beginnen te schieten op me. Ik in de totale paniek en stress meteen als een bezetene mn magazijnen legen en ik had dus ff geen tijd om het volume wat omlaag te draaien.

Toen kwam ik erachter dat de boxen toch best wel heel erg hard stonden. De buurman stond al aan de bel te jengelen wat voor kabaal het wel niet was bij mij. Dat hoorde ik uiteraard pas nadat ik die mannetjes allemaal had omgelegd :+

Hij beukt prima. Heel prima. Ga hem eens ergens luisteren en laat je overtuigen zou ik zeggen.
Ik raad hem iig iedereen aan die rond de 150 euro uit wil geven :)
Ik heb hier eigenlijk niks aan toe te voegen. dit is gewoon een prachtset, ik heb 'm zelf ook al enkele maanden. dit verhaal wat hierboven staat klopt gewoon, het geluid is prachtig en vol , en kan idd ontzettend hard.

Een aanrader!

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
ow, en die 100 euro prijsverschil hoor je "denk ik" wel hoor.
71Watt of 280Watt is nogal een verschil :Y)

Ik ben iig weer meer gaan gamen door mn nieuwe speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:56
vosss schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:03:
ow, en die 100 euro prijsverschil hoor je "denk ik" wel hoor.
71Watt of 280Watt is nogal een verschil :Y)

Ik ben iig weer meer gaan gamen door mn nieuwe speakers.
Ja, en niet alleen maar aan het volume. ook aan het detail in het geluid , de midden en hoge tonen, en die lekkere strakke bass.

En ik vind dat 5.1 (mits goed geimplenteerd) behoorlijk wat toevoegd aan games!

[ Voor 11% gewijzigd door Visgek82 op 21-02-2005 12:11 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Visgek24 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:10:
[...]

Ja, en niet alleen maar aan het volume. ook aan het detail in het geluid , de midden en hoge tonen, en die lekkere strakke bass.

En ik vind dat 5.1 (mits goed geimplenteerd) behoorlijk wat toevoegd aan games!
Absoluut! Ik ben eik nog op zoek naar niet al te dure speakerstands voor de achterspeakers.
In mijn opstelling van mn kamer nu kan ik de achterspeakers niet tegen een muur schroeven ofzo (er is achter me gewoon geen muur :Y) ).

Mocht iemand mooie en niet al te dure speakerstands weten te staan ergens dan geef aub maar een gil!

En voor die ene meneer die twijfelt over de 5300:
http://www.slcentral.com/logitech-z-5300-speakers/index.php

Een review ervan. Ik heb er destijds volgens mij zo een beetje ALLE reviews van gelezen op heel internet, lol. Allemaal vinden ze het een geweldige set en als enige "minpuntjes" worden aangegeven dat de remote niet wireless is en dat de kabels vast zitten aan de speakers en dat de bas te luid zou zijn.

Die remote ga je toch niet mee rondlopen; de kabels aan de speakers zijn lang genoeg.
Mijn bas staat in het midden en hij klinkt prima. Mocht je dat te hard vinden dan kan je hem gewoon simpel wegdraaien met die remote. Ik blijf erbij, geweldige set _/-\o_

Mocht iemand leuke speakerstands weten roep maar hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:20:
Allemaal vinden ze het een geweldige set en als enige "minpuntjes" worden aangegeven dat de remote niet wireless is en dat de kabels vast zitten aan de speakers en dat de bas te luid zou zijn.
dat van de bass snap ik ook niet goed, kwilde net al vragen of er wel een bassknopje op de pod zat maar dat geef je al aan. bij mijn Z2300 draai ik regelmatig aan de bassknop. bij Mp3 zet ik de bass op 1 kwart en bij filmpjes zet ik hem op half. en ik heb nu meer dan ooit het gevoel in de bios te zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rare vraag misschien maar ik wil graag weten hoeveel draden een 5.1 Z5300 heeft.

Mijn moederbord boekjes zegt het volgendeL

1 aansluiting voor links en rechts rear
1 aansluitting voor links en rechts front
1 center/subwoofer.

Kan ik het dan aansluiten?
Het lijkt me dat 5.1 5 draden heeft of vergis ik me?
En hoe zit het dan met dat ik 1 aansluiting voor center en sub heb.

Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:27:
Het lijkt me dat 5.1 5 draden heeft of vergis ik me?
5?
Gewoon drie 'stereo' aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
OlafvdSpek schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:29:
[...]

5?
Gewoon drie 'stereo' aansluitingen.
Een z-5300 heeft idd 3 stereo-aansluitingen. dit is waarschijnlijk 1 kabel met aan beide kanten 3 stekkers. hiermee kun je inderdaad je speakerset aansluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt dus het is niet raar dat ik op 1 aansluiiting center en sub bij elkaar zitten?
Lijkt mij namelijk best raar en wil het graag zeker weten voor ik hem bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:54:
Ok bedankt dus het is niet raar dat ik op 1 aansluiiting center en sub bij elkaar zitten?
Lijkt mij namelijk best raar en wil het graag zeker weten voor ik hem bestel.
Elke 5.1 geluidskaart, zowel los (pci) als on-board hebben drie uitgangen. Deze zijn meestal, maar niet altijd groen, oranje en zwart gekleurd. Waarschijnlijk heb jij dit ook. Heb je deze drie uitgangen, dan kun je de set moeiteloos aansluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
@bad eend ,
als ik jouw was zou ik als je nog meer budget hebt , een extra geluidskaart erbij gebruiken en je geluidskaart op je moederbord niet meer gebruiken doordat :
- je nu geen microfoon meer kunt aansluiten of line in
- 5.1 gaat software matig en verbruikt sowieso cpu kracht dan een normale pci soundcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik het serie nummer vinden op mijn Z-680 zie alleen de M/N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dan moet je die dus hebben. Ik weet niet waarvoor je het nodig hebt, maar als je bijvoorbeeld de support van Logitech hebt gevraagd, dan hoef je alleen maar het M/N te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Absoluut! Ik ben eik nog op zoek naar niet al te dure speakerstands voor de achterspeakers.
In mijn opstelling van mn kamer nu kan ik de achterspeakers niet tegen een muur schroeven ofzo (er is achter me gewoon geen muur :Y) ).
Dat is een goede vraag. Ik vind eigenlijk dat Logitech hier zelf wel mee mag komen als ze het toch in 1x zo goed willen aanpakken.

Hieronder staat een pakket goed(kop)e speakerstands maar dan moet je weer gaan prutsen om Logitech sattelites erop te schroeven, omdat er geen standaard schroefgaten in de Logitech sattelites zitten. Misschien is die Standfuß für Concept E Magnum wel geschikt.

http://www.teufel.de/Shop...ung/Standfuesse/index.cfm

[ Voor 10% gewijzigd door Yokozuna op 22-02-2005 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
[...]

Mocht iemand mooie en niet al te dure speakerstands weten te staan ergens dan geef aub maar een gil!
Aan het plafond hangen? Zo heb ik het toch opgelost. Het voetje draaien zoals het zo staan als je ze op je bureau stelt en dan gewoon ondersteboven aan het plafond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Bedankt voor de reply's op m'n vraag... Het heeft de doorslag gegeven :)

Nog 1 klein vraagje: is het verstandig om dit setje op de Onboard (AC97 dacht ik) van de A8N-SLi aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
Mja "verstandig"?

Tja, het zou niet bagger gaan klinken ofzo, maar geluid zal je er wel uit krijgen. Waarom eigenlijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gumball schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:49:
Bedankt voor de reply's op m'n vraag... Het heeft de doorslag gegeven :)

Nog 1 klein vraagje: is het verstandig om dit setje op de Onboard (AC97 dacht ik) van de A8N-SLi aan te sluiten?
onboard sound vreet cpu kracht. ik heb het zelf uitgetest en je zag idd verschil tussen een insteekkaartje en onboard geluid. bij een insteekkaartje ging me cpu op 1 a 2 % werken, met onboard sound 8 tot 12%, drm staat die uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:38:
[...]

onboard sound vreet cpu kracht. ik heb het zelf uitgetest en je zag idd verschil tussen een insteekkaartje en onboard geluid. bij een insteekkaartje ging me cpu op 1 a 2 % werken, met onboard sound 8 tot 12%, drm staat die uit :)
Das een redelijk verschil inderdaad... Maargoed, dat is op zich nog niet zo'n probleem, als de kwaliteit van het geluid maar goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Gumball schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:53:
[...]

Das een redelijk verschil inderdaad... Maargoed, dat is op zich nog niet zo'n probleem, als de kwaliteit van het geluid maar goed is.
Ik zou gewoon een los SB Live 5.1 kaartje kopen. Die dingen kosten vandaag de dag geen drol meer.
Ik heb ook zo een kaartje en het klinkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
ComBax schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 13:50:
[...]

Aan het plafond hangen? Zo heb ik het toch opgelost. Het voetje draaien zoals het zo staan als je ze op je bureau stelt en dan gewoon ondersteboven aan het plafond :)
Aan het plafond?! :D :?
Kan je daar eens een foto van maken aub, want ik kan me er geen voorstelling van maken hoe je dan een beetje midden in het geluid komt te zitten zegmaar.
Of je moet ze achter helemaal open draaien en voor bijna helemaal dicht denk ik !? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:38:
[...]

hehe :p Go Soundstorm, go Soundstorm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:05:
Kan je daar eens een foto van maken aub, want ik kan me er geen voorstelling van maken hoe je dan een beetje midden in het geluid komt te zitten zegmaar.
Of je moet ze achter helemaal open draaien en voor bijna helemaal dicht denk ik !? :?
hij heeft vast ook zijn voorspeakers en de sub aan het plafond gemonteerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
vosss schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:05:
[...]

Jah, aan het plafond :D

Afbeeldingslocatie: http://bbackx.com/forum_images/boxje.jpg

Deze foto is genomen vanop mijn bureaustoel. Het is de box rechts achter. Moet het nog eens goed testen, maar op het eerste gehoor valt het nog mee. Ideaal is het misschien niet, maar het was het beste compromis tussen ideale plaats en handigheid (= niet in de weg staan).

• vosss
LOL@ComBax :D :'( :D

=edit=
Zojuist even gebeld met Logitech of ze er aan gedacht hebben om speakerstands te maken.
Dat hadden ze dus niet. Zij hebben er geen in het assortiment zitten en die komen er ook niet.

Helaas ;(
Dan zal ik maar eens bij de lokale hifi-boer binnen wandelen om te kijken wat die heb staan :)

[ Voor 90% gewijzigd door vosss op 24-02-2005 10:08 ]

• meelmark
hmmm help mij!!!

het omruilen van mijn z2200, waar ik al 6 weken op wacht, kan nog langer gaan duren aangezien de z2200 niet meer op voorraad is!

Nu bieden ze de Z2300 aan omdat die snel kan worden geleverd; ga ik hier erg mee op achteruit? Zo te zien de zelfde specs bijna, maar?

Doen of niet doen?

edit: heb al diverse reviews net gespot, en ziet er wel aardig uit nog voor mn muziek en films. i'll just go for it.

[ Voor 17% gewijzigd door meelmark op 24-02-2005 10:59 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
meelmark schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 10:34:
hmmm help mij!!!

het omruilen van mijn z2200, waar ik al 6 weken op wacht, kan nog langer gaan duren aangezien de z2200 niet meer op voorraad is!

Nu bieden ze de Z2300 aan omdat die snel kan worden geleverd; ga ik hier erg mee op achteruit? Zo te zien de zelfde specs bijna, maar?

Doen of niet doen?
De 2300 is gewoon de volgende versie van de 2200 volgens mij. Ik denk dat de 2200 niet eens meer gemaakt wordt.

• ComBax

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:04

Vrijdag

De Zwarte

offtopic:
Dat betekent dat je zo hard moet lachen dat je tranen in je ogen krijgt ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
Na heel dit topic vandaag eens doorgelezen te hebben ben ik van plan mezelf een Logitech Z5500 aan te gaan schaffen. Althans, hier voor te gaan sparen anders..

Nu wil ik hierop mijn Stereotoren (Line-out) TV (Tulp aansluiting) en mijn PC aansluiten. Mijn PC bevat de volgende geluidskaart:

Realtek AC97 ALC655
http://www.realtek.com.tw...s1-2.aspx?modelid=2003051

Is het nu mogelijk de digitale uitgang ook in games te gebruiken? Zou iemand me nog wat meer informatie kunnen verschaffen over het gebruik (hoe en wat) van deze speakerset in combinatie met mijn geluidskaart wat betreft aansluitingen, analoge en digitale mogelijkheden etcetera?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002

Sport_Life

Solvitur ambulando

Als ik jou was zou ik gelijk ff doorsparen voor een goede geluidskaart, hoe/wat/waarom vind je in dit topic wel terug :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Never mind ;(

[ Voor 99% gewijzigd door Swandertj op 24-02-2005 23:57 . Reden: enorme foute opmerking ]

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Sport_Life schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 20:39:
Als ik jou was zou ik gelijk ff doorsparen voor een goede geluidskaart, hoe/wat/waarom vind je in dit topic wel terug :).
Dat gaat niet lukken in een laptop. Ik heb die overigens ook niet perse gekocht voor het geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 11:59
Joster schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 00:59:
[...]

Dat gaat niet lukken in een laptop. Ik heb die overigens ook niet perse gekocht voor het geluid :)
nieuws: Creative Audigy 2 ZS Notebook-geluidskaart review O-). Ik ga hem binnenkort ook kopen, mits de Z-5500 nog doorgaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Slofsky schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 08:08:
[...]

nieuws: Creative Audigy 2 ZS Notebook-geluidskaart review O-). Ik ga hem binnenkort ook kopen, mits de Z-5500 nog doorgaat :).
106 € nog wat. Nouw laat maar :D

Maarem, heb ik zo'n brakke geluidskaart dan?

Yes, I'm a n00b²

Edit:

Uw Notebook heeft een geïntegreerde stereo geluidskaart met 16-bits en ruime klaneffecten (3D). De geluidskaart is compatibel met de industrienorm Sound Blaster en Microsoft SOund System Version 2.0.
Externe Audioverbindingen:

Line In:
- Om op te nemen via externe geluidsbronnen.
- Luidsprekeruitgang voor geluid achteraan in 4-, resp. 6-kanalen modus.

Microfoon:
- Om op te nemen via een externe microfoon.
- Luidsprekeruitgang voor center/ subwoofer in 6-kanalen modus.

Line Out:
- Voor een geluidsweergave via exterene stereotoestellen zoals luidsprekers (aktief) of koptelefoons.
- De aansluiting aan een stereo-installatie (analoog/digitaal optisch SPDIF).

Het notebook herkent automatisch, of een analoge (3,5 mm stereo-stekker) of een digitale (optische) verbinding wordt gemaakt.
Luidspreker configuratie / Poort aan Notebook / Functie
- 2-kanaalsmodus (stereoluidsprekeruitgave) /
> Line Out > Luidsprekeruitgang

- 4-kanaalsmodus (4-luidsprekeruitgave)
> Line Out > Luidsprekeruitgang voor
> Line In > Luidsprekeruitgang achter

- 4-kanaalsmodus (5.1.-luidsprekeruitgave)
> Line Out > Luidsprekeruitgang voor
> Line In > Luidsprekeruitgang achter
> Microfoon In > Midden / Subwoofer uitgang
Dit is overigens hetgene dat ik vind in de handleiding van mijn Notebook. Is er iemand die hier wat uit kan concluderen met betrekking tot de geluidskaart i.s.m. de werking van het Z5500 setje?

[ Voor 73% gewijzigd door Joster op 25-02-2005 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
ComBax schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:07:
[...]

Ik heb dat probleem ook, alleen niet alleen bij tl-verlichting. Vanaf er ergens in het huis een licht wordt aangestoken, hoor ik het. Soms wel schrikken als je set net iets luider staat :?
Ga dus nog eens een UPS moeten kopen om er tussen te zetten, en hopen dat het dan beter is...
Problem solved, zo'n eenvoudige overspanningsbeveiliger ertussen en nu heb ik er geen last meer van :)

[edit]
Crap :(
Alleen de eerste 5 minuten blijkbaar, 't is weer hetzelfde :'(

[ Voor 9% gewijzigd door ComBax op 26-02-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
Hallo mensen,

Ik heb nu strak anderhalve maand geleden de Z5500 bij OBCS besteld, helaas (maar misschien ook niet, lees verder) is hij sindsdien niet meer op voorraad geweest. OBCS zelf geeft hier geen specifieke reden voor op, ze krijgen gewoonweg niks van de leverancier aangeleverd. Ondertussen is de verwachte datum van ontvangst 11 maart geworden (persoonsgerichte email, volgens hun site is het zelfs 15 april!).

Ik had het vermoeden (en de hoop) dat de vertraging wellicht werdt veroorzaakt door een revisie van de Z5500. En dit blijkt te kloppen. Vanaf begin februari is Logitech (in ieder geval in Amerika) een herziene versie gaan verschepen, waarbij de speakerkabels niet meer in de speakerbehuizing vast zitten! Ze zijn gewoon weer los te koppelen en te vervangen, zoals bij de Z680 voorheen.Ook is de firmware van de console geupdate, het is nu een versie 2.nogwat, terwijl hij hiervoor 1.4 was (of iets in die richting?).

Hebben mensen in Nederland hier al ervaring mee? Oftewel, de forumgebruikers die de afgelopen weken een setje hebben gekocht/ontvangen, hebben zij deze revisie ontvangen, of de 'oude' set?
En, heeft de nieuwe firmware een verbetering van het geluid opgeleverd? Ik had begrepen dat sommige Z5500 een lichte zoem of brom kunnen voortbrengen via de bas en/of de speakers. Dit had de Z680 aanvankelijk ook, maar dit probleem was na een revisie ook opgelost.

Wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb veel zitten zoeken en ben zit nu te twijvelen tussen 2 setjes. (tenzij iemand iets beters weet rond de 100euro)

1 De Creative Inspure 5.1 5500 + decorder
Vermogensspecificaties
o 6 watt (RMS) voor het centrale kanaal
o 6 watt (RMS) voor elke surround-satelliet (x4)
o Krachtige subwoofer van 18 watt (RMS)
o Frequentierespons 45 Hz-20 kHz
Prijs: 100euro (paradigit heeft een aanbieding)
Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/pdf/10004852v_bestanden/main-prod990_1_61.jpg

2 Logitech® Z-2300 2.1
Productspecificatiesotaal RMS-vermogen: 200 watt RMS
Satellieten: 80 watt RMS (2 x 40 W)
Subwoofer: 120 watt RMS
Totaal piekvermogen: 400 watt
Frequentierespons: 35 Hz - 20 kHz
Versterker: Ultralineair analoog met grote capaciteit
Prijs: vanaf de 120euro.
Afbeeldingslocatie: http://www.paradigit.nl/pdf/10009087v_bestanden/5557.jpg

Wat ik wil is een redelijk bass gevoel. Ik wil er muziek (hard) mee luisteren.( ja ben maar een student, heb niet meer als +- 100euro als budget :) )

Uit reviews zag ik dat de Logitech een erg goede bass heeft en erg hard kan.
Maar als je het met de Creative zou vergelijken welke zou dan beter zijn?

Verder hoeft er niet echt gelet te worden op de decorder, ik sluit hem alleen aan op me pc.

Mijn dank zou groot zijn als iemand kan vertellen als iemand mij kan vertellen welke set ik beter kan kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
De logitech.

Je wilt bass= logitech

Je wilt 5.1= creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
2 Inanna: lees dit topic door en je vind antwoord op je vraag.

Ik heb donderdag al de 31 pagina's (toen hé ;) ) doorgelezen en het beviel me goed :P

[ Voor 11% gewijzigd door Joster op 26-02-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 14:50:
De logitech.

Je wilt bass= logitech

Je wilt 5.1= creative
En kwa volume wint Creative neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
Joster schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 14:55:
2 Inanna: lees dit topic door en je vind antwoord op je vraag.

Ik heb donderdag al de 31 pagina's (toen hé ;) ) doorgelezen en het beviel me goed :P
Ah, bedankt Joster! Ik had wel een stuk teruggelezen, maar niet zover! Hmm, de set is nu dus gewoon schaars. Dan maar geduld beoefenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:00:
[...]

Nou ik denk het niet als ik naar de vermogens kijk. Creative kan door een satellietje 6 watt hebben en Logitech 80. Deze waarden zijn RMS en zoveel zal de SPL van creative niet hoger liggen, als ie al hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Seers schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 16:05:
[...]

Nou ik denk het niet als ik naar de vermogens kijk. Creative kan door een satellietje 6 watt hebben en Logitech 80. Deze waarden zijn RMS en zoveel zal de SPL van creative niet hoger liggen, als ie al hoger ligt.
alleen jammer dat Creative de ECHTE rms waardes aan geeft en logitech gewoon kull waardes neer zet. aangezien de sats van de Z-680 ook maar 15 W rms zijn en de sub ook maar iets van 80 tot 100 W rms is. dus kwa volume zullen ze elkaar niet ver ontlopen denk ik.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn bovenstaande "flauwekul-waarden" vergelijkbaar voor de Z-5500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Shunt schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 18:38:
alleen jammer dat Creative de ECHTE rms waardes aan geeft en logitech gewoon kull waardes neer zet. aangezien de sats van de Z-680 ook maar 15 W rms zijn en de sub ook maar iets van 80 tot 100 W rms is. dus kwa volume zullen ze elkaar niet ver ontlopen denk ik.
Dat is nog steeds een stuk meer dan de 6 en 18 W die Creative aangeeft.
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 19:04:
De specificaties zijn in ieder geval vergelijkbaar. Of ze kul zijn weet ik niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-02-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 19:04:
jah. daar zitten zelfs nog kleinere drivers in de speakertjes en een iest wat grotere woofer nu een 6.5 inc ipv de 8 waar ze het op de site over hebben.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kotor
  • Laatst online: 21-11-2010
Hoi,
ik zit met een probleem,
ik heb sinds een paar maanden de z-5500. Hij is tot nu toe heel goed bevallen, maar nu blijkt er toch iets mis te zijn. Ik weet 100% zeker dat de dvd LotR RotK ext. edi. DTS 96/24 ondersteund (eigenlijk DTS-ES 6.1 maar dat wordt automatisch gedownmixt naar 5.1), omdat ik dat op het display heb gezien. Nu stop ik naar een tijdje weer die dvd erin, en het valt me op dat het geluid bij een bepaalde scene minder is (met die geesten in een grot), nu kijk ik op mijn display en er staat gewoon DTS Digital. En naast optical staat nu geen 96/24. Kan het dat er in mijn control-pod iets kapot is gegaan waardoor die betere vorm van DTS het niet doet? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen daarmee. Alvast badankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 15:00:
[...]

Lol grapjas :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah ik dacht het.
Maar zou 5.1 niet veel lekkerder zijn om muziek te luisteren.
Dat is het enige wat ik ermee, en 5.1 lijkt me dan veel relaxter.
Hard geluid wil ik wel, maar niet heel erg ofzo.

Welke zouden jullie kiezen?? (2 Logitech® Z-2300 2.1 of Creative 5500 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laaste tijd heb een nogal krom probleem met m'n Z-2200.

Af en toe krijg ik een kraak/ruis geluid uit mn speakers als ik aan de volume knop draai.
De ene dag niet, de andere dag weer wel enz...
En het is niet zacht, anders was het geen probleem, maar dit is niet prettig meer.

Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 21:23:
[...]

Tjah ik dacht het.
Maar zou 5.1 niet veel lekkerder zijn om muziek te luisteren.
Dat is het enige wat ik ermee, en 5.1 lijkt me dan veel relaxter.
Hard geluid wil ik wel, maar niet heel erg ofzo.

Welke zouden jullie kiezen?? (2 Logitech® Z-2300 2.1 of Creative 5500 5.1
Ik zou voor Logitech gaan. Ik heb zelf eigenlijk nooit creative gehad, behalve geluidskaarten dan.
Met logitech weet je dat je zowiezo kwaliteit in handen hebt en harder kan gaan wanneer jij dat wilt. Je zegt ook dat je kickt op lekkere bass, dan zou je keuze snel gemaakt moeten zijn.
5.1 geluid bij muziek kan opzich leuk zijn, maar je gebruikt toch altijd 4 speakers bij het afspelen van een mp3tje, de middelste speaker dient dus voor niks bij jou. Daarnaast moet je overwegen of die 2 extra speakers van creative opwegen tegen de kwalteit van logitech. Ik heb zelf de z2300 gehoord en geloof mij dat ding geeft een erg mooi geluid, de bass....... _/-\o_
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 21:27:

Af en toe krijg ik een kraak/ruis geluid uit mn speakers als ik aan de volume knop draai.
En het is niet zacht, anders was het geen probleem, maar dit is niet prettig meer.

Ik heb zo'n soort zelfde probleem gehad bij mijn z560. Het schijnt dat de woofer "kapot" is dan. Het probleem zelf vind ik niet erg storend, maar je kan garantie claimen bij Logitech, dan krijg je gewoon een nieuwe opgestuurd.
Heb je er voor de rest geen vreemde dingen mee gedaan? (aan een tv gehangen e.d.) waardoor je geluidsbron wordt versterkt.
Misschien dat je het ook even op een andere geluidskaart kan testen?
Kotor schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 20:22:
Hoi,
ik zit met een probleem,
ik heb sinds een paar maanden de z-5500. Hij is tot nu toe heel goed bevallen, maar nu blijkt er toch iets mis te zijn. Ik weet 100% zeker dat de dvd LotR RotK ext. edi. DTS 96/24 ondersteund (eigenlijk DTS-ES 6.1 maar dat wordt automatisch gedownmixt naar 5.1), omdat ik dat op het display heb gezien. Nu stop ik naar een tijdje weer die dvd erin, en het valt me op dat het geluid bij een bepaalde scene minder is (met die geesten in een grot), nu kijk ik op mijn display en er staat gewoon DTS Digital. En naast optical staat nu geen 96/24. Kan het dat er in mijn control-pod iets kapot is gegaan waardoor die betere vorm van DTS het niet doet? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen daarmee. Alvast badankt...
Probeer even een andere dvd?

[ Voor 50% gewijzigd door STIMPPYYY op 26-02-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Stimp.
Nog 1 vraagje, je zegt dat ik 4 boxen gebruik.
Ik heb wel eens iets vaags gehoord.
Klopt het dat als ik een mp3tje draai mijn center speaker geen geluid geeft.
En ook kan je ook niet instellen?
Of is dit onzin?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mp3-tjes maakt het geen ene mallemoer uit of je nou 5.1 of 2.1 luisterd. Links en rechts achter maken exact hetzelfde geluid als linksvoor en rechtsvoor. Je kunt wel zeggen dat je meer "in" het geluid zit, maar ik luister liever naar twee kwalitatief betere boxen, als dat ik "in" een geluid zit, dat door 4 veel brakke boxen is opgewekt. Dit geld echter niet als je dolby prologic II gebruikt, maar dat kan dat creative setje toch niet aan.

Je zegt ook dat je bass wilt, en voor de echte bass moet je bij logitech wezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 09:57:
Voor mp3-tjes maakt het geen ene mallemoer uit of je nou 5.1 of 2.1 luisterd. Links en rechts achter maken exact hetzelfde geluid als linksvoor en rechtsvoor. Je kunt wel zeggen dat je meer "in" het geluid zit, maar ik luister liever naar twee kwalitatief betere boxen, als dat ik "in" een geluid zit, dat door 4 veel brakke boxen is opgewekt. Dit geld echter niet als je dolby prologic II gebruikt, maar dat kan dat creative setje toch niet aan.

Je zegt ook dat je bass wilt, en voor de echte bass moet je bij logitech wezen!
eh niet geen prologic dan zou ik me maar eens verdiepen in dat setje. die heeft ook gewoon een digitale decoder hoor. een beetje kennis van waar je over praat is wel fijn ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audiofielen,

Ik wacht nu al 14 dagen op m'n Z5500. De reeds aangehaalde revisie zal daar wel niet vreemd aan zijn. Ten bewijze :

(via : http://www.neowin.net/for...c=229771&hl=z-5500&st=405 )

Afbeeldingslocatie: http://img228.exs.cx/img228/3127/picture18yp.jpgAfbeeldingslocatie: http://img228.exs.cx/img228/156/picture35fy.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan twijvel ik nog tussen de
Logitech X-530 (5.1) 60euro
Creative 5500 (5.1) 100euro

Iemand zij dat als ik de decorder toch niet gebruik veel beter voor de logitech moet gaan,maar komt daar echt beter geluid uit?

Die is maar 60eruo namelijk....

Ik heb al veel gezocht allebei komen ze goed uit testen, maar welke nou beter is van de 2 stata er nou bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:10:

Iemand zij dat als ik de decorder toch niet gebruik veel beter voor de logitech moet gaan,maar komt daar echt beter geluid uit?

Ik heb al veel gezocht allebei komen ze goed uit testen, maar welke nou beter is van de 2 stata er nou bij..
sorrie... maar je hebt je antwoord meerdere keren al gehad. tis wat JIJ wilt uitgeven, maak je keuze nou eens :)

TIP: ga naar mediamarkt, daar staan diverse boxen uitgestald naast mekaar en kan je beluisteren. dan moet je keuze toch echt zo zijn gemaakt....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:10:

Als je 100 euro wilt uitgeven aan een creative 5500 dan kan je al net zo goed gaan voor een z5300 van logitech. Ik denk ook dat het de beste keus voor jou is aangezien je heel erg graag 5.1 geluid wilt met een goede bass en mooi geluid. Je zou ook eens even in V&A rond kunnen kijken daar worden 2e hands speaker setje's aangeboden tegen een goede prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 21:27:

ja dat klopt, dat is een bekend probleem. Ik heb contact opgenomen met de helpdesk, moest de kabels afsnijden en opsturen en nu krijg ik een z-2300 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een klein vraagje tussendoor:

hoort er bij de coax instelling (Z5500) 96--24 te staan in de hoek, op de pod?
Dat staat er wel bij mij met Analoog instelling maar niet bij coax..
Ik heb een audigy 2.
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.