Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste
Acties:
  • 35.506 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sport_Life schreef op 03 november 2004 @ 15:41:
[...]

Wat moet ik met 7.1? 5.1 is toch voldoende? En merk je ook erg datie bijna 1,5 zoveel watt is?
5.1 is in principe voldoende. Heb je een erg grote kamer dan zou ik 7.1 nemen.
Ik zou even de reviews lezen, die aan het begin van deze topic staan.
Hierin staat erg veel informatie. Het grote nadeel van de Creative is de prijs, 370 E.
Dus voor 308 E, heb je wel een koopje. Ik denk verder dat het qua geluidsbelevenis niet veel zou uitmaken, aangezien 7.1 amper ondersteunt wordt.
Als je af en toe een spelletje speelt, muziek luisterd, of een film kijkt. Dan kan je natuurlijk altijd een prijsklasse lager gaan kijken. Voor 150 E heb je bijvoorbeeld een 5500 van Creative. Ook een prima setje.

Je kan natuurlijk ook ff langs de mediamarkt, ff kijken welke je mooi vind en mooi klinkt.

Het is altijd zonde om iets duurs te kopen, als je er toch niets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Hallo, ik wil speakers kopen, maar ik kan niet beslissen welke. Ik moet ze aansluiten met een optische kabel op mijn xbox.

Deze staat in onze kelder die we hebben ingericht als een klein filmzaaltje, deze kelder is behoorlijk groot. Ong, 10 bij 6 meter. De muren zijn van beton (geschilderd wel :) ) en verder is het wel ingericht met vloerbedekking en meubels.

Ik twijfel zelf tussen de Klipsch ProMedia GMX D-5.1, Logitech Z-680 of Logitech Z-5500 (zodra die verkrijgbaar is), maar als je denkt dat een andere set beter is dan mag je dat gerust melden :). Ik heb op het moment een creative dtt 3500, maar de receiver is stuk. Ik wil wel verbetering horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hallo, ik ben op zoek, naar (hoe kan het ook anders) een leuk (digitaal aansluitbare) speakersetje, voor een betaalbare prijs. (max. 150 euro) Ik wil hem graag aansluiten, op de digitale uitgang(en) van mijn Soundstorm mobo. (nForce 2 dus ;)) Maar er zijn zoveel verschillende 5.1 setjes voor die (max.) prijs...

En ik weet niet welke er digitaal zijn... Zijn dat de setjes, die aangegeven zijn als DD en DTS decoder included? If so, dan vallen er gelukkig al een heleboel weg, maar dan nog twijfel ik eigenlijk.

Moet eigenlijk ook een beetje beschikbare setje zijn, aangezien ik hem Vrijdag op de HCC wil gaan halen... Het komt te staan, op een kamertje van max. 4 bij 4 meter, alhoewel dat dat niet veel uit zal maken denk ik...

Alles even op een rijtje:
  • Maximaal 150 euro
  • Aan te sluiten op de digitale uitgangen van mijn Soundstorm APU
  • Kamertje van max 4 bij 4 meter
    (Al zal dit (denk ik) niet echt belangrijk zijn)
  • Af te halen zijn, op de HCC, waar ik Vrijdag naar toe zal gaan...
    Dit kunnen jullie natuurlijk ook niet voorspellen of het echt zo is, maar het zou wel makkelijk zijn, om zeg maar je 'voorgevoel' te laten spreken...
Setjes waarnaar ik al heb gekeken:
Creative Inspire P580 (€60)
Creative Inspire Digital 5500 (€150) Heb deze eigenlijk ook op het oog...
Altec Lansing 251 (€85) (Al is deze denk ik niet digitaal)
De prijzen zijn uit de topicstart overgenomen, het kan dus zijn, dat de prijzen nu zelfs lager zijn...

Thanks in advance _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 07-11-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Spits18 schreef op 06 november 2004 @ 16:27:
Ben nog steeds aan het twijfelen over de z-5300, daarom 2 vraagjes als dat mag :)

1) Het deel van mijn kamer waar ik de speakertjes wil ophangen is (lxb)5x2 meter (Eigenlijk breder, maar vanwege de schuine wand rechts wordt het smaller naarmate ik de speakertjes hoger hang). Ik vraag me daarom af; kan ik dan wel 5.1 geluid hebben op mijn kamer? Want als ik achter mijn pc zit, zit ik dus bijna 5 meter van de rear-speakers en ben ik bang door hun geringe afstand van 2m tov elkaar dat ik geen verschil zal horen tussen l en r achter. Weet 1 van jullie dat?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  b=2m 
______
|L M R|<--staat ook bureau met pc in de breedte van mijn kamer
|     |
|     | l=5m
|     |
|Al Ar|
 ------

2) Dus ben nu ook aan het kijken naar de z-2300. Vind die er namelijk erg mooi uitzien, en neemt ook niet zoveel plek in. Maar is bijna net zo duur als de z-5300. Ik lees in de reviews dat het geluid erg goed is, maar kan het nergens vergelijken met de z-5300. De z-2300 heeft betere speakertjes, maar de 5300 heeft natuurlijk weer 3 speakertjes meer. Wat voegt meer toe aan de geluidskwaliteit de betere speakertjes van de 2300 of de 3 speakertjes xtra van de 5300?
sorry dat ik mijzelf qoute vanuit ander topic, maar daar werd me aangeraden het hier te posten.
Dus misschien dat hier iemand mij een antwoord kan geven.

@Gj-tje:
Waarom wil je perse digitaal aansluiten?

[ Voor 7% gewijzigd door Spits op 07-11-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Spits18 schreef op 07 november 2004 @ 13:34:
@Gj-tje:
Waarom wil je perse digitaal aansluiten?
Ik lees bijna overal, dat de anloge uitgangen van de nForce 2 Soundstorm APU minder goed is, dan de digitale... (in vergelijking met een Audigy 2)

Plus dat het (volgens mij) veel beter klinkt, dan analoog? :? Alhoewel analoog traploos is natuurlijk... :)

Heb zelf trouwens het Creative 5500 setje op het oog. Mede doordat deze een optische ingang heeft, en mijn mobo dus ook een optische uitgang heeft. Kan ik dan beter die optischische combo gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 07-11-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Oh ok, ik ben zelf aan het twijfelen tussen z-5300 en z-2200. (zie post hierboven) Maar die hebben geen digitale aansluitmogelijkheid. En ik heb ook een soundstorm APU, dus nu ben ik wel benieuwd waar je dat vandaan hebt dat analoog slechter klinkt.
Want ik hoor juist vaak dat het niet veel uitmaakt, en dat soms analoog zelfs beter is(zie ook de faq). Het enige probleem is dat je via analoog geen DD en DTS signalen kan versturen.

Maar waar heb je dat dan gelezen dat de analoge uitgang slechter is van de soundstorm. (ik heb trouwens asus a7n8x deluxe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Spits18 schreef op 07 november 2004 @ 16:12:
Maar waar heb je dat dan gelezen dat de analoge uitgang slechter is van de soundstorm. (ik heb trouwens asus a7n8x deluxe)
Pfffffffff...
Daar vraag je me wat, want het is al best lang geleden eigenlijk... Maar zeg niet dat de uitgangen an sich slechter zijn, maar wat er uit die uitgangen komt, dat zou minder goed zijn, in vergelijking met een Audigy 2... En digitaal gezien, zou de Soundstorm heer en meester zijn, aldus die pagina, die ik niet kan vinden...

En dat soms analoog beter is, dat is volgens mij gewoon omdat analoge signalen traploos zijn...

En waarom ik digitaal wil... Omdat je dan gebruik kan maken, van de DD mogelijkheden van de nForce 2 (daar heb ik hem eigenlijk voor gekocht) al dan niet met de optische uitgang...
Heb zelf trouwens de Abit NF7-S rev 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben van plan speakers aan te schaffen die ik zowel voor gamen, muziek en films kan gebruiken. (wil hem naast mijn computer ook nog kunnen aansluiten op een stand-alone dvd speler). Nu zit ik te twijfelen tussen de creative digital 5500 en de 5700. De 5700 heeft dan wel iets meer vermogen en een DTS decoder, maar is ook wel een stukje duurder. Is dat extra geld de creative 5700 waard?
Zou iemand van jullie mij hierover advies kunnen geven?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
GJ-tje schreef op 07 november 2004 @ 16:28:
[...]

En waarom ik digitaal wil... Omdat je dan gebruik kan maken, van de DD mogelijkheden van de nForce 2 (daar heb ik hem eigenlijk voor gekocht) al dan niet met de optischische uitgang...
OW, dat heb ik me niet gerealiseerd. Dus als ik nu een z-5300 zou kopen, kan ik dus niet genieten van DD of DTS, ook al ondersteund mijn soundstorm APU dat? Dan moet ik toch maar voor een ander setje gaan kijken.
Begrijp ik het goed dat alleen setjes met ingebouwde decoder een digitale input hebben? Wat is dan een aanrader tussen de 100 en 150 euro?

optischische uitgang, wow dat heeft mijn soundstorm niet :+

[ Voor 6% gewijzigd door Spits op 07-11-2004 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Spits18 schreef op 07 november 2004 @ 21:10:
optischische uitgang, wow dat heeft mijn soundstorm niet :+
AFAIK is dat S/PDIF of zoiets... Zit als het goed is bij elke Soundstorm APU... Wel alleen een uitgang ervan trouwens... :)

En ik weet eigenlijk ook niet, of de z-5300 een DD decoder aan boord heeft... ;) Lees daarvoor even de specificaties in de startpost van dit topic:
[rml]Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [ Deel II][/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Haha ja sorry, ik bedoelde meer dat je het optischische had ipv optische. (meer als grapje dus, maar niet echt grappig :O ). De z-5300 heeft geen decoder, en ook geen digitale input. Maar ik vraag me dus af welke speakers hebben wel een digitale input, alleen degene met een decoder?

Edit:
Wat ik niet helemaal begrijp is het grote verschil tussen wattages. Ben nu de creative inspire 5500 aan het bekijken. Maar die heeft maar 70 watt totaal. In vergelijking met de z-5300 met 280 W is dat nog al een verschil. Nou weet ik dat wattages niet alles zeggen en dat fabrikanten niet altijd even eerlijk zijn met het meten van wattages.
Dus zit er nou wel of niet een groot verschil in geluidskwaliteit tussen deze twee. Het grote voordeel is namelijk bij de 5500 dat die een digitale ingang heeft.

[ Voor 50% gewijzigd door Spits op 07-11-2004 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Spits18 schreef op 07 november 2004 @ 21:33:
Haha ja sorry, ik bedoelde meer dat je het optischische had ipv optische. (meer als grapje dus, maar niet echt grappig :O ). De z-5300 heeft geen decoder, en ook geen digitale input. Maar ik vraag me dus af welke speakers hebben wel een digitale input, alleen degene met een decoder?
Was me niet eens opgevallen eigenlijk O+ Heb het even aangepast...
Edit:
Wat ik niet helemaal begrijp is het grote verschil tussen wattages. Ben nu de creative inspire 5500 aan het bekijken. Maar die heeft maar 70 watt totaal. In vergelijking met de z-5300 met 280 W is dat nog al een verschil. Nou weet ik dat wattages niet alles zeggen en dat fabrikanten niet altijd even eerlijk zijn met het meten van wattages.
Dus zit er nou wel of niet een groot verschil in geluidskwaliteit tussen deze twee. Het grote voordeel is namelijk bij de 5500 dat die een digitale ingang heeft.
Geloof dat de Creative Inspire 5500 een RMS vermogen heeft (dus dat ie dat gegarandeerd heeft), en bij de Logitech is dat (geloof ik) niet, dus kan dat anders zijn qua maximaal vermogen (in Watt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Bij logitech wordt ook rms vermogen aangegeven. Denk dat het kwaliteitsverschil van de speakers door de decoder komt, dus eigenlijk zijn die creative speakertjes goedkoper.
Maar wat ik ook niet begrijp is dat als je gebruik wil maken van DD en DTS decoder van soundstorm, je een digitale input nodig hebt op je speakerset. Maar die digitale input zit alleen maar bij speakerset met een DD/DTS decoder. Dus wat heb ik dan eigenlijk aan die DD/DTS decoder op mijn soundstorm? Of haal ik nou een hele hoop door elkaar?

[ Voor 8% gewijzigd door Spits op 07-11-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jeetje nu ben ik ook de draad kwijt... :? :?
wat voor meerwaarde heeft een digitale speakerset (met ingebouwde dd/dts decoder) aangesloten middels een optische of coax aansluiting nou, boven een analoge speakerset die aangesloten is op bijv. een audigy 2 zs met dd/dts decoder??
sorry hoor spits18, snap het ook het ook ff niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
heb een nieuw setje van creative gespot:

Creative GigaWorks Pro Gamer G500:

http://us.creative.com/pr...category=25&product=10814

Volgens de specs ongeveer gelijk aan de logitech z5300. alleen zou de subwoofer 30 Watt RMS extra vermogen hebben en het heeft een aux ingang voor mp3 player oid. de bekabeling vind ik een beetje raar als ik de plaatjes mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Sorry digitizers, nu heb ik jou ook in de war gebracht. Maar ik hoop dat iemand ons kan uitleggen we nou aan die DD DTS decoder hebben op die Soundstorm APU. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Spits18 schreef op 08 november 2004 @ 09:24:
Sorry digitizers, nu heb ik jou ook in de war gebracht. Maar ik hoop dat iemand ons kan uitleggen we nou aan die DD DTS decoder hebben op die Soundstorm APU. :? :?
Dat is voor de analoge speakers... Als je geen digitale decoder hebt (die hardware matig is) dan doet de Soundstorm APU dat... En die doet het software matig... (volgens mij) En om daar van af te geraken, ben ik van plan om digitale boxjes te kopen...

Maar wat ik hier nu zeg, weet ik niet 100% zeker, maar het lijkt me wel zo logisch eigenlijk, dus als het niet zo is, schroom dan niet om me te verbeteren, ben namelijk een beetje n00b op gebied van audio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
zucht! 8)7

uiteraard is er nog de AV FAQ 8)7

AV FAQ; Veelgestelde vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Maar ik had begrepen dat een DD of DTS signaal niet kan worden verstuurd via analoge aansluiting? Dat zei jij ook een paar posts hierboven:
GJ-tje schreef op 07 november 2004 @ 16:28:
[...]
En waarom ik digitaal wil... Omdat je dan gebruik kan maken, van de DD mogelijkheden van de nForce 2 (daar heb ik hem eigenlijk voor gekocht) al dan niet met de optische uitgang...
Dus ik begreep nu dat je alleen iets aan die DD/DTS decoder op je SndStrm hebt als je digitale ingang hebt. (maarja die zit alleen bij decoders, dus heb je weer niets aan je soundstorm 8)7 )
GJ-tje schreef op 08 november 2004 @ 09:32:
[...]

ben namelijk een beetje n00b op gebied van audio...
Zoals je merkt ik nog meer B)

offtopic:
gefeliciteerd met je mbo-diploma :)

[ Voor 4% gewijzigd door Spits op 08-11-2004 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Hey ik lees net in de faq dit:
Het nadeel van sets met een ingebouwde decoder is dat ze geen EAX en a3d of 4 kanaals geluid kunnen weergeven, als je ze alleen met een digitale kabel aansluit, omdat hierover alleen dolby digital of DTS surround of Stereo (met daarin hooguit dolby prologic geencodeerd) naar de set gestuurd kan worden. Deze sets hebben zelf geen EAX of a3d processors.
[...]
Tweede uitzondering is Nvidia SoundStorm, zoals geimplementeerd op sommige Nforce moederborden, die wél aan trans-/encoding doet. Voor een overzicht van moederborden die dit ondersteunen, zie Nvidia's overzicht onder het kopje 'SoundStorm Certified = Yes'.
Hieruit begrijp ik 2 dingen:

1) Alleen sets met een decoder moet digitaal worden aangesloten om DTS/DD geluid weer te geven, sets zonder decoder kunnen wel DD/DTS weergeven via analoge aansluiting.

2) Omdat ik de soundstorm APU heb, hoef ik me zowieso geen zorgen te maken. Of ik nou mijn set digitaal of analoog aansluit, hij kan altijd DD/DTS weergeven.

PLEASE correct me if I'm wrong.

edit:
sorry voor dubbelpost, had beter vorige kunnen editen

[ Voor 5% gewijzigd door Spits op 08-11-2004 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:34
Ook ik heb een vraagje aan de experts van dit topic, zit namelijk met het volgende (luxe) probleem:

Op dit moment gebruik ik de onboard geluidskaart van mijn K8V SE deluxe moederbord (VIA VT8237 southbridge met ADI AD1980, 6-kanaals codec) waarop ik mijn stereo (een redelijk oude sony HIFI set, geen losse componenten) heb aangesloten. Deze heeft opzich geen slechte geluidskwaliteit en het maximaal vermogen is ook best hoog (100 watt per box, is dat RMS of PMPO?).

Nu wil ik echter graag overstappen naar een 7.1 setje voornamelijk omdat mijn huidige set nogal groot is en ik de cd functie ed helemaal nooit gebruik, daarnaast lijkt mij het 7.1 geluid voor films & spellen ook heel cool.

Waar wil ik het voor gebruiken, geprioriteerd:
1. Muziek (dagelijks)
2. Spelletjes (rome: total war bijv, binnenkort HL2 --> 2 a 3 keer per week)
3. DVD's (eens per week misschien?)

Op het oog heb ik op dit moment de Audigy 2 ZS geluidskaart en de Inspire 7900 boxen (beide van Creative).

Mijn vragen hierbij zijn:
1. Ga ik op geluidskwaliteit er niet op achteruit? (voornamelijk bij het luisteren van goede kwaliteit mp3 muziek)
2. Is het de uitgave van ongeveer 200 euro waard? (meningen zijn welkom ;))
3. Is de 7900 beter dan de 7700?
4. Moet ik wachten op de Audigy 4?
5. Heeft 7.1 inderdaad meerwaarde voor mijn doelen boven 5.1? (mijn kamer is ongeveer 4.5 x 3.5 meter maar heeeeeeeeel hoog :7 ) Of kan ik met 5.1 voor mijn beschikbare budget betere investeringen doen? (200 euro)

Andere opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom 8)

Alvast bedankt :)

[ Voor 19% gewijzigd door keken op 08-11-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Spits18 schreef op 08 november 2004 @ 12:50:
Hey ik lees net in de faq dit:

[...]

Hieruit begrijp ik 2 dingen:

1) Alleen sets met een decoder moet digitaal worden aangesloten om DTS/DD geluid weer te geven, sets zonder decoder kunnen wel DD/DTS weergeven via analoge aansluiting.

2) Omdat ik de soundstorm APU heb, hoef ik me zowieso geen zorgen te maken. Of ik nou mijn set digitaal of analoog aansluit, hij kan altijd DD/DTS weergeven.

PLEASE correct me if I'm wrong.

edit:
sorry voor dubbelpost, had beter vorige kunnen editen
Even verderop in de FAQ lees ik dit:
Aansluiten van je PC aan een surroundinstallatie
Als je surround geluid wil uit de PC, geniet het wel de voorkeur om het met een digitale kabel aan te sluiten, de versterker kan er dan 5.1 DD/DTS geluid van maken, prologic uitfilteren, gewoon stereo weergeven of een effectje eroverheen gooien (dat verschilt per versterker). Als je meerkanaals EAX en A3D geluidseffecten van games over je hifi installatie wil weergeven, zal je het analoog met twee stereokabeltjes moeten aansluiten op de 5.1 input op de versterker. Ook als je muziek als ?4 point surround? wil luisteren en je versterker heeft niet de mogelijkheid dit te doen, is de 5.1 input met de analoge aansluitingen van de geluidskaart een goede oplossing.

In dit geval geldt hetzelfde als wat ik hier aankaart: het nut van 5.1 geluid
En digitaal is marketing? 8)7 Of word een heuse 5.1 versterker mee bedoeld? Die zit toch bij de Creative Inspire 5500 inbegrepen, of zie ik dat nu verkeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Hier wordt een 5.1 versterker mee bedoelt. Dus kunnen surroundversterkers alleen DD/DTS weergeven als zij een digitaal signaal binnen krijgen.(daarom moet je die 5500 ook digitaal aansluiten) Maar jij en ik ook hebben een Soundstorm APU, en die kan zelf voor DD/DTS decodertje spelen. Dus hebben we geen aparte DD/DTS decoder nodig, volgens mij. Het enige wat mij nog niet duidelijk is, of je dan je speakers wel analoog kan aansluiten?? Dus kan de soundstorm DD/DTS signaal versturen naar bijvoorbeeld een logitech z-5300.

Ik hoop dat iemand hier --die wat meer weet van audio-- mijn verhaal ff kan controleren, want het zijn wel conclusies van een audio-noob he. En of iemand dus weet of soundstorm DD/DTS-geluid kan versturen via analoog naar bijvoorbeeld logitech z-5300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Spits18 schreef op 08 november 2004 @ 17:06:
Hier wordt een 5.1 versterker mee bedoelt. Dus kunnen surroundversterkers alleen DD/DTS weergeven als zij een digitaal signaal binnen krijgen.(daarom moet je die 5500 ook digitaal aansluiten) Maar jij en ik ook hebben een Soundstorm APU, en die kan zelf voor DD/DTS decodertje spelen. Dus hebben we geen aparte DD/DTS decoder nodig, volgens mij. Het enige wat mij nog niet duidelijk is, of je dan je speakers wel analoog kan aansluiten?? Dus kan de soundstorm DD/DTS signaal versturen naar bijvoorbeeld een logitech z-5300.

Ik hoop dat iemand hier --die wat meer weet van audio-- mijn verhaal ff kan controleren, want het zijn wel conclusies van een audio-noob he. En of iemand dus weet of soundstorm DD/DTS-geluid kan versturen via analoog naar bijvoorbeeld logitech z-5300
Ja daar zit ik dus ook mee... Maar als de SoundStorm APU die al decodeerd of encodeerd... Dan kan je de boxen toch altijd analoog aansluiten, en zijn die digitale aansluitingen toch niet nodig? :? Of denk ik nu té logisch?

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 08-11-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
GJ-tje schreef op 08 november 2004 @ 17:11:
[...]
Ja daar zit ik dus ook mee... Maar als de SoundStorm APU die al decodeerd of encodeerd... Dan kan je de boxen toch altijd analoog aansluiten? :?
Ja dat hoop ik, dan hoeven we geen set te kopen met een dure decoder. En kunnen we dus betere speakers kopen voor hetzelfde geld . :*)
Maar ik vraag me dus alleen nog af of Soundstorm een digitaal DD/DTS signaal over de analoge aansluitingen kan sturen. Uit de FAQ begrijp ik van wel, maar ik wil het nog ff zeker weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hier een Creative Inspire 5500 Digital, wat een gare set. Ziet er mooi uit, maar het geluid is waardeloos :r . Het ziet er wel mooi uit maar het geluid is niks. De Sub is niks, lijkt net een hamer die hele tijd op een plank timmert. Gaat deze week terug naar Winkel :) . Ik ben nu weer terug naar mijn Pionier 80watt 4x met tyfhoon sub en controller. Heb mijn onboard geluidskaart vervangen voor een Audidy, wat een verschil. Klinkt een stuk beter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Ben ik alwéér met een reply in dit topic :)
Maar heb weer een nieuwe kandidaat gevonden voor mijn mogelijk te kopen speakertjes.
Het zijn deze speakertjes van het Duitse merk teufel. Ik kende het merk eerst niet, maar lees er allemaal hele goede reviews over.
Er zijn alleen twee nadelen:
- zover ik weet kan je ze alleen bestellen bij teufel zelf, en moet ze daarom laten verzenden voor €35 :'(
- en ik kan ze niet beluisteren van te voren

Kent iemand deze speakertjes, en zijn ze goed?
En kent iemand misschien een importeur van deze dingen, of een goedkopere verzendmethode oid. Of zijn ze echt alleen maar bij teufel zelf te bestellen?

hier nog een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.de/images/upload/concepte_neu_top.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Spits op 29-05-2005 19:02 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik ben trouwens benieuwd of een verhoging van het wattage van een speakerset per definitie inhoud voor een betere en vollere klank.
of heeft het ook met de totale kwaliteit te maken van de speakers op zich?

Soms lees ik namenlijk wel eens revieuws over speakersets met meer dan 1000 watt maar zijn die dan ook beter dan zon luxe creativeset?
Op dit moment komt mijn geluid uit een kenwoodversterker met 2 100watt warfedale speakers.
Zou ik een beter geluid krijgen als ik bijvoorbeeld zon 5.1 setje neem? (heb wel een 5.1 geluidskaartje natuurlijk)

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Je Kenwood/Wharfedale set zal altijd beter klinken! Het aantal vermogen dat een speaker kan verwerken (omzetten in warmte) heeft _niets_ met de geluidskwaliteit te maken. Die setjes met ''1000watt'' opdrukjes kan je beter laten staan

[ Voor 30% gewijzigd door Barry|IA op 09-11-2004 14:06 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:57

Tubbietje

Illegaal!

Hieronder mijn multimedia zooi :)

Afbeeldingslocatie: http://wexx.net/zooi/cinema/IMG_2914.jpg

Afbeeldingslocatie: http://wexx.net/zooi/cinema/IMG_2915.jpg

Afbeeldingslocatie: http://wexx.net/zooi/cinema/IMG_2916.jpg

Afbeeldingslocatie: http://wexx.net/zooi/cinema/IMG_2917.jpg

Afbeeldingslocatie: http://wexx.net/zooi/cinema/IMG_2918.jpg

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Tarod, die foto's moet je hier plaatsen:
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12

Ook daar hebben we er liever spec's bij :P.

[ Voor 7% gewijzigd door Barry|IA op 09-11-2004 15:16 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keken
Ik hou er niet zo van om mezelf te quoten (nou okay, eigenlijk wel :Y) ), maar wil toch wel graag een antwoord op mijn vraag; Ook als dit antwoord iets is in de trend van we helpen je lekker niet :+ , dan weet ik iig dat het gelezen is ;)

Nogmaals bedankt _/-\o_
KeKen schreef op 08 november 2004 @ 12:51:
Ook ik heb een vraagje aan de experts van dit topic, zit namelijk met het volgende (luxe) probleem:

Op dit moment gebruik ik de onboard geluidskaart van mijn K8V SE deluxe moederbord (VIA VT8237 southbridge met ADI AD1980, 6-kanaals codec) waarop ik mijn stereo (een redelijk oude sony HIFI set, geen losse componenten) heb aangesloten. Deze heeft opzich geen slechte geluidskwaliteit en het maximaal vermogen is ook best hoog (100 watt per box, is dat RMS of PMPO?).

Nu wil ik echter graag overstappen naar een 7.1 setje voornamelijk omdat mijn huidige set nogal groot is en ik de cd functie ed helemaal nooit gebruik, daarnaast lijkt mij het 7.1 geluid voor films & spellen ook heel cool.

Waar wil ik het voor gebruiken, geprioriteerd:
1. Muziek (dagelijks)
2. Spelletjes (rome: total war bijv, binnenkort HL2 --> 2 a 3 keer per week)
3. DVD's (eens per week misschien?)

Op het oog heb ik op dit moment de Audigy 2 ZS geluidskaart en de Inspire 7900 boxen (beide van Creative).

Mijn vragen hierbij zijn:
1. Ga ik op geluidskwaliteit er niet op achteruit? (voornamelijk bij het luisteren van goede kwaliteit mp3 muziek)
2. Is het de uitgave van ongeveer 200 euro waard? (meningen zijn welkom ;))
3. Is de 7900 beter dan de 7700?
4. Moet ik wachten op de Audigy 4?
5. Heeft 7.1 inderdaad meerwaarde voor mijn doelen boven 5.1? (mijn kamer is ongeveer 4.5 x 3.5 meter maar heeeeeeeeel hoog :7 ) Of kan ik met 5.1 voor mijn beschikbare budget betere investeringen doen? (200 euro)

Andere opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom 8)

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeKen schreef op 09 november 2004 @ 20:36:
Ik hou er niet zo van om mezelf te quoten (nou okay, eigenlijk wel :Y) ), maar wil toch wel graag een antwoord op mijn vraag; Ook als dit antwoord iets is in de trend van we helpen je lekker niet :+ , dan weet ik iig dat het gelezen is ;)

Nogmaals bedankt _/-\o_

[...]
200 euro budget voor de speakers?
Ik zou zeker geen 7.1 in zo'n kamer nemen, 5.1 zal volstaan, zeker als je een set zoals de 5.1 550 neemt, of de logitech 5.1 Z680 ( beetje over budget, maar toch het overwegen waard!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Hey ik ben er nu denk ik uit over de keuze van mijn pc-speakers systeem:

De teufel Concept E, en dan twijfel ik nog tussen de gewone of de Magnum versie. Ik ben sterk geneigd voor de magnum versie te gaan, alleen heeft die een leveringstijd van 6-8 weken. :(
Ik lees allemaal goede reviews over deze speakers, en ik vind het gewoon leuk om eens geen creative of logitech te hebben.
Alleen ik heb hierover nog 2 vragen:
-ze hebben beide geen digitale aansluiting, het is me nou nog niet duidelijk welke gevolgen dat precies heeft voor DTS/DD weergave, kan iemand mij dat ALSJEBLIEFT uitleggen.
-En heeft echt niemand ervaring met deze speakers? Ik kan ze namelijk niet vantevoren luisteren, dus ik moet maar vertrouwen stellen in de goede reviews.

Ik hoop zo snel mogelijk antwoord te kunnen krijgen op mijn vragen, want ik wil zo graag gaan bestellen vanwege de lange leveringstijden.

Dit is trouwens plaatje van Magnum:

Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.de/images/upload/ACF2B6.jpg

klik voor origineel

[ Voor 8% gewijzigd door Spits op 09-11-2004 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 11:44
Ik vroeg me ook af hoe het nou zat met de onboard Soundstorm en heb dit op het dfi-street forum gevraagd een paar maanden geleden.
Hier kun je dat lezen.
Ondanks de post hier vlak boven denk ik dat ik toch ga proberen een 5500 digital te scoren op de HCC.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello,

Ik wil een goede set voor op mijn xbox en tv aan te sluiten.
Kan dit met de MegaWorks THX 5.1 550 en hoe is die in vergelijking met de logitech z-680?

Thx 4 the info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:33
Speakers van de megaworks gaven geloof ik beter geluid, maar de woofer etc.. van z680 is beter. Als je toch een van deze twee neemt, kies dan voor de z5500!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
MaTr1x schreef op 09 november 2004 @ 23:48:
Ik vroeg me ook af hoe het nou zat met de onboard Soundstorm en heb dit op het dfi-street forum gevraagd een paar maanden geleden.
Hier kun je dat lezen.
Ondanks de post hier vlak boven denk ik dat ik toch ga proberen een 5500 digital te scoren op de HCC.
Hm :( , dat is niet zo mooi. Heb ik eindelijk een mooie set gevonden, blijkt dat ik toch op zoek moet gaan naar een digitale set. Wat ik alleen niet begrijp uit het topic, heeft de soundblaster ZS nou wel een goede analoge output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwestie van digitaal/analoog: als je digitaal gaat aansluiten, maak je gebruik van de decoder van je speakers. Als je analoog aansluit, maak je gebruik van de decoder op je graka.

Heb je dus een goede 5.1 kaart, moet je geen speakers kopen met decoder. Want dan kan je gewoon je graka gebruiken. Heb je een slechte of gewoon geen 5.1 decoder in je pc/DVD/whatever, is het beter om het geluid puur digitaal door te sturen naar een decoder die het dan omzet :)

Overigens hoor je het verschil tussen digitaal en analoog heus niet op een setje van minder dan €600 hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Maar het grootste probleem voor mij is, kan je nou wel of niet via analoog DD/DTS geluid luisteren? Dus kan ik gewoon m.b.v mijn Soundstorm APU genieten van DD/DTS geluid? Dan kan ik later nog altijd een Soundblaster ZS kopen voor de betere analoge output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spits18 schreef op 10 november 2004 @ 17:37:
Maar het grootste probleem voor mij is, kan je nou wel of niet via analoog DD/DTS geluid luisteren? Dus kan ik gewoon m.b.v mijn Soundstorm APU genieten van DD/DTS geluid? Dan kan ik later nog altijd een Soundblaster ZS kopen voor de betere analoge output.
ja dat zou ik ook wel eens willen weten :D
dus wie zou vele mensen hier een antwoord op kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keken
@ nielsvm

Thx, daar kan ik wat mee :)
Eigenlijk was mijn budget 200 totaal, maar ik denk dat ik daar toch maar eens een eurotje of 300 van moet maken (inclusief audigy 2 dus).

Maar om even terug te komen op mijn vragen, kan iemand mij vertellen of ik qua geluidskwaliteit erop achteruit ga als ik de audigy 2 icm logitech z680 ga gebruiken in plaats van mijn huidige onboard/stereo combinatie? (het 5.1 geluid icm dvd's even buiten beschouwing gelaten)

Ik heb namelijk gelezen dat een externe versterker altijd beter is, maar vraag mij af in hoeverre dit in mijn geval waar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spits18 schreef op 10 november 2004 @ 17:37:
Uiteraard :)

Je SoundStorm heeft immers toch een Decoder aan boord? :)

Feit is dat je iets betere geluidskwaliteit gaat hebben indien je het aansluit via digitaal met de SS, erbuiten gelaten dat jij dat verschil wss niet zal horen ;)
Maar om even terug te komen op mijn vragen, kan iemand mij vertellen of ik qua geluidskwaliteit erop achteruit ga als ik de audigy 2 icm logitech z680 ga gebruiken in plaats van mijn huidige onboard/stereo combinatie? (het 5.1 geluid icm dvd's even buiten beschouwing gelaten)
Ik weet nu niet hoe goed je speakers nu zijn. Wattages (2X100W) zeggen immers niet alles.

Beste is echt om eens in de MediaMarkt ofzo te gaan luisteren. Echt :)
Ik heb namelijk gelezen dat een externe versterker altijd beter is, maar vraag mij af in hoeverre dit in mijn geval waar is
Beter is relatief ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 21:49:
[...]

Uiteraard :)

Feit is dat je iets betere geluidskwaliteit gaat hebben indien je het aansluit via digitaal met de SS, erbuiten gelaten dat jij dat verschil wss niet zal horen ;)
Ok bedankt. Dan ga ik vrijwel zeker voor het volgende setje:

Teufel Concept E Magnum (www.teufel.de)

Hiermee kan ik alles wat ik wil:
- films kijken
- muziek luisteren
- en af en toe gamen

Hier zijn enkele reviews:
-http://www.modding-station.net/index.php?chapter=714
-http://www.computerbase.d.../#teufel_concept_e_magnum

Ik twijfel nog een beetje vanwege de lang wachttijd(6-8weken :'() . Ik zit nog te denken om de niet-Magnum te bestellen, want die heeft maar levertijd van 2-3 weken. Maarja de subwoofer is toch wel stuk krachtiger. En veel duurder is de Magnum niet want daarbij krijg ik ook nog eens de 3 benodigde jack->tulip stekkertjes, dus ik hoop dat ie het wachten waard is.

Dus als iemand me het nog wil afraden, doe het dan snel. Want ik ga ze morgen bestellen :*)

(zie voor plaatje deze post hierboven.)

[ Voor 9% gewijzigd door Spits op 10-11-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er zeker niet mis uit :) Doen! :)

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:30
ik zit hier met een dillemma....

Ik bezit en gebruik op dit moment voor mijn pc.

B&W DM220's boxen( zo'n 75 watt per stuk uit het jaar 1986) als fronts
MFB 541, (oude philips boxen uit 1979 met zo'n 30 watt per stuk) als rears.
Philips TA-535 2x160w versterker

Ze zorgen voor leuk geluid samen, maar het is allemaal zo groot en als er iets stuk gaat zoals een woofer of de versterker kost mij dat gewooon teveel geld, ik ben namelijk pas 17 en heb geen groot loonstrookje.

Nu wil ik dit geluid inruilen voor de logitech Z-680/5500, die komt dan op mijn SB audigy 2 ZS.

Is dit een wijze beslissing of praat ik lulkoek?

[ Voor 10% gewijzigd door Venxir op 11-11-2004 13:35 ]

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

Ik had enkele dagen geleden hetzelfde voor :)

Heb wel twee stereoversterkers, voor de rest ongeveer dezelfde setup (wel andere merken).

Bij mij zou het een verbetering zijn moest ik overstappen naar Z-680/5500. Maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw boxen spelen. B&W is immers niet zomaar het eerste het beste merk, het kan best zijn dat die beter spelen dan de Z-680/5500. Zeker indien die altijd met liefde behandeld waren ;)

Daarom ook weer mijn tip: probeer gewoon eens een setje te gaan beluisteren. MediaMarkt heeft er om te beluisteren, je kan een vriend zoeken met zo-een, of op een minder druk moment bij de lokale HW-boer :)

Dan kan je zelf je conclusies trekken, en moeten wij geen slecht gevoel hebben indien we je iets verkeerd aangeraden hebben ;)

• Spits
Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 22:52:
Ziet er zeker niet mis uit :) Doen! :)
Ik heb ze besteld!
En nu maar wachten, ik zal mijn bevindingen posten als ik ze binnen heb. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-07 09:30
Ik heb zelf de Philips MMS460, maar ik heb een probleempje:
Als ik test met Creative Mixer komt het geluid wat uit mn center speaker hoort te komen heel zachtjes uit mn speaker. Dit zijn mijn instellingen:
http://img104.exs.cx/img104/8976/watishiernounogmismee.jpg

EDIT: Ik heb btw de Audigy ES geluidskaart

[ Voor 8% gewijzigd door Shizzar op 13-11-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Venxir schreef op donderdag 11 november 2004 @ 12:00:
ik zit hier met een dillemma....

Ik bezit en gebruik op dit moment voor mijn pc.

B&W DM220's boxen( zo'n 75 watt per stuk uit het jaar 1986) als fronts
MFB 541, (oude philips boxen uit 1979 met zo'n 30 watt per stuk) als rears.
Philips TA-535 2x160w versterker

Ze zorgen voor leuk geluid samen, maar het is allemaal zo groot en als er iets stuk gaat zoals een woofer of de versterker kost mij dat gewooon teveel geld, ik ben namelijk pas 17 en heb geen groot loonstrookje.

Nu wil ik dit geluid inruilen voor de logitech Z-680/5500, die komt dan op mijn SB audigy 2 ZS.

Is dit een wijze beslissing of praat ik lulkoek?
Die DM220's zijn heerlijke boxen, ik heb ze zelf ook thuis in combinatie met een Yamaha versterker. Voor muziek zit je dan zeker beter dan met een Z-680/5500. De enige twee redenen die ik kan verzinnen voor jou om het in te ruilen voor een PC-speakerset is dat je 5.1 geluid wilt, want ik begrijp dat je nu een Stereo-setup hebt, of om ruimte te sparen (wat je zelf ook al een beetje aangeeft).

Als het puur voor gamen is, kun je het doen, maar wanneer je muziek de voorkeur geeft, hou die B&W's lekker zelf.
Wat je eventueel ook zou kunnen doen is op zoek gaan naar een (2e hands) versterker die 5.1 ondersteuning heeft, alleen moet je er dan ook nog een centerspeaker bij hebben. Afhankelijk van hoeveel ruimte je hebt zou je dat kunnen doen. Overigens zul je dan nog steeds een geluidskaart moeten hebben die 5.1 ondersteunt.

Doe die DM220's in ieder geval niet zomaar weg, want met muziek zal die Z-680/5500 nooit aan je B&W's kunnen tippen.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:02

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2004 @ 20:07:
Ik ben op zoek naar een mooi 2.1 geluidssetje. Nu heb ik een oude Pioneer versterker met twee grote boxen. Ik gebruik de set vooral voor electronische muziek en popmuziek. Het moet dus flink veel geluid en bass kunnen produceren. Een paar setjes die mij zijn opgevallen:

[afbeelding] Philips A3.310 Acoustic Fusion (60 euro)

[afbeelding] Philips MMS430 (plaatje philips-site is fout) (60 euro)

[afbeelding] Terratec HomeArena TXR 335 (60 euro)

Vooral het design van de eerste Philips set vind ik wel mooi.. :9 Zijn er nog andere 2.1 setjes met een prijs van maximaal 80 euro, die voldoen? En is de geluidskwaliteit sowieso al beter dan wat ik nu heb?
Ook ik ben op zoek naar een mooi 2.1 setje.
Die terratec kwam laatst in de computer totaal als 2.1 setje als beste prijs/kwaliteit set uit de test, maar ik weet niet in hoeverre ik dit kan vertrouwen.

Ik wil t voornamelijk gebruiken om te gamen en muziek te luisteren (op mn pc ;) ).
Verders weet ik dat zo'n setje altijd zijn beperkingen heeft, qua volume en kwaliteit, daarom zoek ik een setje dat zijn toontjes netjes weergeeft, en de bas diep (en niet plopperig) is.

Iemand een advies, of een andere toevoeging op hierboven.
(max. prijs = 60/70 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas bij de Ben van Dijk de Logitech Z-3 horen spelen, hij geeft een strak geluid! Ik vond hem mooier klinken dan de Bose set die er langs stond, en maarliefst 300 euro kostte. De bose had geen goede bass naar mijn mening, wel was de bose wat kleiner. De Z-3 is er in 3 uitvoeringen: wit + hout, zilver of zwart. Hij kost 75 euro, dus op de rand van je budget.
Vooral door de goede bass erg geschikt voor games en eventueel films. Muziek klinkt er natuurlijk ook goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Creative Desktop Theathre 2500 Digital 5.1 speakerset. Deze is alweer vier jaren oud, vandaar dat ik jullie ook geen specs kan geven, de set is niet meer te vinden op de Creative website.
Maar zou een Logitech Z-5300e of een Z-5500 veel verschil maken met mijn DTT2500D? Of hebben de ontwikkelingen vier jaar stilgestaan omdat er niet zoveel te verbeteren was aan speakersets? Mijn huidige DTT 2500 Digital is dus een digitale speakerset, en speakerset die ik misschien ga kopen is een Z-5300e, die analoog is. Digitaal of analoog, maakt dat verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om een speakerset voor zowel pc als tv te gebruiken??
Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 08:21:
Ik heb nu een Creative Desktop Theathre 2500 Digital 5.1 speakerset. Deze is alweer vier jaren oud, vandaar dat ik jullie ook geen specs kan geven, de set is niet meer te vinden op de Creative website.
Maar zou een Logitech Z-5300e of een Z-5500 veel verschil maken met mijn DTT2500D? Of hebben de ontwikkelingen vier jaar stilgestaan omdat er niet zoveel te verbeteren was aan speakersets? Mijn huidige DTT 2500 Digital is dus een digitale speakerset, en speakerset die ik misschien ga kopen is een Z-5300e, die analoog is. Digitaal of analoog, maakt dat verschil?
Die Z-5300 gaat niet zo veel verschil maken, die Z-5500 wel :)

Digitaal of analoog, volgens sommigen klinkt het geluid via analoog iets warmer, volgens anderen is digitaal dan weer zuiverder... Wees er maar gerust van dat je het verschil niet noemenswaardig zal merken ;)
Is het mogelijk om een speakerset voor zowel pc als tv te gebruiken??
Zo ja, welke?
Als je TV een geluidsuitgang heeft, kun jij ELKE mogelijke speakerset aansluiten ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 22:12 ]

Verwijderd

Hallo,

ik ben op zoek naar een goede dvd-speler en speaker combinatie, maar geraak er niet helemaal uit.
Wat vinden jullie van de pioneer DV-575A-S met de logitec z5300?
http://www.pioneer.be/nl/...id=8533&taxonomy_id=45-64

Of kies ik misschien beter voor een goedkopere dvd speler zonder dts decoder en dan weer duurdere speakers?

Mijn kamer is ongeveer 3 meter op 4. Ik wil mijn pc, dvd speler en tv op de logitec aansluiten. Voor mijn pc zal ik een audigy 2 zs moeten bijkopen.

Als laatste, hoe sluit ik alles het beste aan. Die logitec heeft enkele analoge ingangen? Ik kan dus geen digitale signalen gebruiken??

Budget = 450 euro.

Thx

• dreester
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:07:
Hallo,

ik ben op zoek naar een goede dvd-speler en speaker combinatie, maar geraak er niet helemaal uit.

Of kies ik misschien beter voor een goedkopere dvd speler zonder dts decoder en dan weer duurdere speakers?

Mijn kamer is ongeveer 3 meter op 4. Ik wil mijn pc, dvd speler en tv op de logitec aansluiten. Voor mijn pc zal ik een audigy 2 zs moeten bijkopen.

Als laatste, hoe sluit ik alles het beste aan. Die logitec heeft enkele analoge ingangen? Ik kan dus geen digitale signalen gebruiken??

Budget = 450 euro.

Thx
TIP!:

creative decoder ddts-100
http://www.creative.com/p...category=136&product=9468

review:
http://www.nordichardware.../Multimedia/2004/DDTS100/
http://gear.ign.com/articles/449/449167p1.html
http://www20.tomshardware.com/consumer/20040120/index.html

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:07:
Hallo,

Budget = 450 euro.

Thx
Aangezien die DVD-speler geen audio-in heeft, zal je enkel het geluid van je DVD-speler kunnen afspelen (dus DVD's, CD's, alles wat je dus in je DVD-speler propt :) ).

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ik wil graag een adapter kopen voor mijn Logitech X-530 om hem zo aan te kunnen sluiten op mijn TV/DVDSpeler.
Je kan em bestellen via de webshop van Logitech zelf, waar ie 5,99 kost maar daar moet nog verzendkostten over heen. Weet iemand of deze ook gewoon in de winkels te koop is? (Lees: lokale winkels zoals plentyparts, of "bestaan" ie daar niet en heeft alleen Logitech ze?)
Het is gewoon een adapter waar 2 x Tulp ingaat (L en R) en convert naar 2 x 3.5" minijack

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 25-11-2004 16:59 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al eens eerder deze vraag gesteld, maar toen heb ik jammer genoeg geen reactie ontvangen. Mijn vraag nogmaals in het kort:

Ik ben op zoek naar een paar goed afgeschermde speakers. Ik word helemaal gek van het feit dat m'n speakers (creative ong. 2 jr oud) zo knetteren als iemand met z'n mobiel staat te bellen! Welk setje is echt een aanrader? Budget is max. € 100,= en ze moeten dr wel een beetje goed uitzien... ;)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk ding, maar wel veel te duur (+-150€?).
Dan kan ik evengoed de Z5500 kopen, waar een dts decoder ingebouwd zit. Die is wel iets over mijn budget en een beetje zinloos in een kamertje van 3 op 4 meter.

Belangrijke vraag:
Hoe is de geluidskwaliteit op een lager volume?
Is het niet dikwijls zo dat setjes met zulk een hoog vermogen beter tot hun recht komen op een wat hoger volume, dan andere setjes met een veel lager vermogen???? Ik heb de indruk dat de bassen op een lager volume niet strak genoeg zijn...
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:15:
[...]

Aangezien die DVD-speler geen audio-in heeft, zal je enkel het geluid van je DVD-speler kunnen afspelen (dus DVD's, CD's, alles wat je dus in je DVD-speler propt :) ).
Hmm, dus ofwel moet ik telkens de aansluiting verwisselen als ik wil switchen tussen mijn pc en mijn dvd speler; ofwel moet ik een splittertje ofzoiets kopen. Zijn aan zo een splittertje veel nadelen verbonden o.g.v. ruis en dergelijke?

Ik denk dat ik die pioneer dvd speler maar zal omruilen in een goedkopere (bv Yamada DVX-6700 binnenkort) en de z5500 set neem. Dan kan ik later nog altijd een deftige dvd speler kopen en nog wat later een "echt" hifi HT systeempje aanschaffen.
Wat denken jullie?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:52:
Hmm, dus ofwel moet ik telkens de aansluiting verwisselen als ik wil switchen tussen mijn pc en mijn dvd speler; ofwel moet ik een splittertje ofzoiets kopen. Zijn aan zo een splittertje veel nadelen verbonden o.g.v. ruis en dergelijke?
Inderdaad, je hebt 'm ;)

Zo een splitter zal werken, maar dan moet je drie splitters kopen, denk nl niet dat er een 5.1 splitter bestaat :) Overigens is het gebruik van zo een huis-tuin-en keukensplitter audiotechnisch nooit aan te raden, maar who gives a f :) ck ;) Jij zal er alleszins niets van merken ;)
Ik denk dat ik die pioneer dvd speler maar zal omruilen in een goedkopere (bv Yamada DVX-6700 binnenkort) en de z5500 set neem. Dan kan ik later nog altijd een deftige dvd speler kopen en nog wat later een "echt" hifi HT systeempje aanschaffen.
Wat denken jullie?
Goed idee :) Heb zelf ooit die afweging gemaakt, en zit nu met een Magnat HT set, met nette Kenwood receiver :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Laatst online: 11-08 15:54
Ik ben zelf eens aan het kijken geweest naar een speaker setje voor bij mijn Xbox/dvd speler.
Nadeel is dat het geluid volledig digitaal is. Dit versmalt het aantal mogelijkheden aanzienlijk.Ik kan natuurlijk ook gaan voor een plitsing van het analoge signaal, maar dat lijkt me niet de echt wat het moet zijn ;)

Ik hen voorlopig niet verder gekomen dan de Z-680 en een JBL set nl de ESC-360
Ze zitten beide in dezelfde prijsklasse +/- 300€

Voor welke zou ik moeten gaan, is er iemand met ervaring met de 2?

En waar zou ik de Z-680 het beste koop kunnen vinden?
Ik heb de set bij een shop hier in de buurt gezien voor €320.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:11:
[...]

Die Z-5300 gaat niet zo veel verschil maken, die Z-5500 wel :)

Digitaal of analoog, volgens sommigen klinkt het geluid via analoog iets warmer, volgens anderen is digitaal dan weer zuiverder... Wees er maar gerust van dat je het verschil niet noemenswaardig zal merken ;)
Bedankt voor je reactie. Helaas kost een Z-5500 € 300 dus dat zit er voor mij niet in. Ik denk dat ik toch maar voor de Z-5300 ga.

Ik heb eigenlijk nog één vraag over mijn Creative Desktop Theathre DTT2500 Digital. Ik heb zelf niet zoveel verstand van speakersets, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. In de handleiding van de DTT2500 staat dat wanneer ik games speel die 5.1 ondersteunen ik de audio mode van de decoder amplifier van de DTT2500 op "fourpoint surround" moet zetten. Maar dan hoor ik alle speakers en de subwoofer behalve de center speaker. Het ligt niet aan de center speaker zelf, die is niet defect, maar dat komt dus door dat fourpoint surround. Maar in bijvoorbeeld UT2004 hoort er wel geluid te komen door de center speaker, dat hoor ik dan dus niet. Ik heb ook dit topic - Creative Audigy + Dtt 2500 + win2k + geen 5.1 - gevonden. Voor zover ik weet is er dus geen mogelijkheid om de center speaker te gebruiken in games met de DTT 2500. De Z-5300 heeft toch wel de mogelijkheid tot 5.1 geluid in games?

Ok, het is misschien een vraag voor de helpdesk, maar Creative geeft geen e-mail support meer nadat de garantie is verlopen. Sorry als ik het hier niet mag vragen i.v.m. het strenge moderatiebeleid, maar ik zou het heel erg waarderen als iemand mij zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:01:
Ik heb pas bij de Ben van Dijk de Logitech Z-3 horen spelen, hij geeft een strak geluid! Ik vond hem mooier klinken dan de Bose set die er langs stond, en maarliefst 300 euro kostte. De bose had geen goede bass naar mijn mening, wel was de bose wat kleiner. De Z-3 is er in 3 uitvoeringen: wit + hout, zilver of zwart. Hij kost 75 euro, dus op de rand van je budget.
Vooral door de goede bass erg geschikt voor games en eventueel films. Muziek klinkt er natuurlijk ook goed op.
Bedankt voor je reactie.
Ik ben me er nog eens verder in gaan verdiepen, en na veel reviews lezen, prijzen vergeleken ben ik er nog steeds niet uit :'(

Ik denk wel dat ik mn budget wat omhoog krik, naar rond de 100 euro.
Aangezien er kwalitatief goede setjes zijn van rond de 60 euro

De logitecht z3 valt voor mij af, eigenlijk vanwege de onhandige aansluitmethode.
Toch vreemd dat zo'n setje een set bose speakers van 300 euro achter zich laat, terwijl in de reviews creative en altec lansing setjes de z3 achter zich laten?

Ik twijfel nog tussen de Altec Lansing VS4121, de creative setjes Creative I-Trigue L3500 en 3450.
Dus nogmaals mijn vraag of iemand een goed 2.1 setje voor deze prijs weet?
Voornamelijk om te gamen, muziek te luisteren en films te kijken?
Alle (relevante ;) ) opmerkingen zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:53

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Pendaco schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:06:
[...]

De logitecht z3 valt voor mij af, eigenlijk vanwege de onhandige aansluitmethode.
Toch vreemd dat zo'n setje een set bose speakers van 300 euro achter zich laat, terwijl in de reviews creative en altec lansing setjes de z3 achter zich laten?
Die BOSE setjes zijn meestal veelste duur voor wat je krijgt... (lees het topic van BOSE maar :P)

je zou ook nog naar setjes van Philips kunnen kijken :) ik heb zelf de A2.610(5.1) en die geeft lekker geluid, diepe bassen (ook voelbaar :P) en hoge tonen, alleen de middentonen ontbreken een beetje, ik heb hem vergeleken met meerdere 5.1 setjes, en ik vind deze toch wel het beste, de Creative 5.1 5300 is ook wel lekker (wordt alleen nie meer gemaakt :P) en de Logitech Z-640 vond ik maar niks... het geluid komt er nie goed uit op een of andere manier.. de geluiden blijven nogal op hun plaats (de subwoofer enzo) bij die philips wordt het lekker verspreid over de kamer :P...

als 2.1 setje heb ik nu bij mn pc de Labtec Pulse 475 (2.1) best lekkere set voor zn prijs :P €30 nu ofzo.. ik denk dat voor jou die I-Trigue setjes zijn aan te bevelen :)...

[ Voor 9% gewijzigd door BiG-GuY op 01-12-2004 15:04 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 11:44
Nou ik heb dus zaterdag een Creative 5500 Digital setje gekocht bij Paradigit (voor 99 euro, aanbieding to 3-12 geldig geloof ik) en ik vind het stukken beter klinken dan m'n 2.1 setje. Ik vind de woofer helemaal niet vlak klinken, klinkt echt wel vet, dat hebben de buren ook wel gemerkt ;)

Heb het trouwens ff op me Asus A7V8X aangesloten (omdat me DFI LP RIP is), op de SPDIF-out naar de coaxiale aansluiting op de decoder, heb de setting op coaxiaal staan, en de sound op Dolby Prologic. Ik neem aan dat die allleen op Digital gaat als je DVD gaat kijken ofzo (kan het niet testen omdathier geen DVD in zit), want ik kan dat niet selecteren. Snap trouwens ook niet waarom ik surround sound in CoD kan selecteren, maar na de settings te applyen weer teruggesprongen is naar de standaard sound :?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik ben van plan om een deftig 5.1-setje te kopen, alleen ben ik er nog niet uit welk.
Een audiofreak ben ik niet, maar ik heb wel graag dat het goed klinkt. Momenteel is mijn stereo op mijn pc aangesloten, en dat geeft wel goed geluid. Slechter mag het dus niet worden ;)
Momenteel denk ik aan de Logitech Z-5500, niet de goedkoopste, maar de reviews doen toch uitschijnen dat het één van de beste is. De meeste mensen zijn echter ook tevreden over de Z-5300, is de Z-5500 dan die extra €150 waard?
Da's dan alleen nog maar het aanbod van Logitech, want creative heeft uiteraard ook goeie setjes ( Megaworks 550) en de Klipsch promedia-set zat ook in die buurt (van prijs).
Het beste is natuurlijk zelf gaan luisteren, maar ik weet niet direct een winkel die ze allemaal (of een paar) uitgestald heeft staan in de buurt van Gent (als iemand er één weet, zeg maar).
En hoe sluit ik die nieuwe set dan best aan, momenteel heb ik een Audigy-geluidskaart en on-board nvidia-soundstorm geluid, Audigy had dacht'k een digitale coaxiale uitgang, de soundstorm een digitale optische. Welke levert de beste kwaliteit?
Hopelijk kan iemand we wat raad geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een low-budget 2.1 setje te kopen (mijn budget is ongeveer 50 Euro, 60 mag eventueel ook wel maar liever niet hoger) Ik wil niet te veel geld uitgeven, maar de boxen die ik nu heb zijn helemaal bagger. Ik heb een on-board geluidskaart (Realtek AC 97) Ik gebruik het voornamelijk om te gamen, muziek te luisteren en af en toe een film te kijken. Ik hou wel van een diepe bass. Wat adviseren jullie mij om te kopen, weten jullie nog een andere goede 'set'????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

€ 100,=, ze moeten er goed uitzien, goed afgeschermd.... hmmm....

Misschien als je je budget verdrie- of viervoudigd.

Ik denk niet dat je onder de € 300,= een 5.1 setje vind dat "goed" is afgeschermd...
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:18:
Ik heb al eens eerder deze vraag gesteld, maar toen heb ik jammer genoeg geen reactie ontvangen. Mijn vraag nogmaals in het kort:

Ik ben op zoek naar een paar goed afgeschermde speakers. Ik word helemaal gek van het feit dat m'n speakers (creative ong. 2 jr oud) zo knetteren als iemand met z'n mobiel staat te bellen! Welk setje is echt een aanrader? Budget is max. € 100,= en ze moeten dr wel een beetje goed uitzien... ;)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

[ Voor 13% gewijzigd door Darth Malak op 28-12-2004 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Ik zie de Gigaworks 7.1 wel zitten voor een PA systeem, maar ik moet ze 7 meter van de pc af aanlsuiten door muren heen en zo (gele buisjes). Weet iemand of er een oplossing is om van een SPDIF coax uitgang via een coax kabel naar deze boxen te linken zodat ze 7.1 geven?

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
OKay, nou ben ik eigenlijk best wel een audiofiel, als ik het zo goed zeg.

Ik luister veel naar bijv evanescence en vind het dus best belangrijk dat de tonen er goed helder uit komen en dat de klank mooi warm is.

Alleen nou door een verhuizing heb ik dus een veel kleinere kamer waardoor ik dus eigenlijk geen ruimte heb om van die mooie infinity speaker zuilen te plaatsen oid en kom ik dus uit op sateliet speakers.

Nou ben ik eigenlijk nieuws gierig geworden naar pc versies omdat deze vaak meerdere aansluit mogelijkheden

de nieuwe 5500 serie van logitech bijv.

Wie heeft er hier een ervaring kwa klanken enzo met deze speaker set? of als je dan toch voor wat goeds gaat kies dan voor deze, want ik weet het ffies niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik had niet zo heel veel zin om alle 15 pagina's uit te spitten alle Logitech topics te doorzoeken, maar hier is mijn vraag aan jullie "kenners" (no offence):

Welke speakerset is beter? De Logitech Z-2200, de Logitech Z-2300 of de Creative MegaWorks THX 2.1 250D?

De Z-2300 is nieuwer, maar heeft vrijwel exact dezelfde specs als de Z-2200, maar in een iets "flitsender" jasje. De set van Creative is duurder maar of dat nou ook beter betekend?!?

Ik denk dat ik ze ga gebruiken in combinatie met de Audigy 2 NX (externe geluidskaart) zodat ik ook met de laptop lekker kan boomen. Zeg het maar: Goede keus?

Gebruik is veelal voor games.

En: Nee, ik neem geen 5.1 (zou niet weten waar ik die speakers kwijt moet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb vanmiddag de Inspire Digital 5500 gekocht. Maar ik krijg surround niet aan de praat. Ik heb onboard geluid 7.1 channel Realtek a850 chip. Met optical en coaxial maar geen van bijde werkt. hier iemand een idee hoe ik dat aan moet sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

jopiek schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:14:
Ik zie de Gigaworks 7.1 wel zitten voor een PA systeem, maar ik moet ze 7 meter van de pc af aanlsuiten door muren heen en zo (gele buisjes). Weet iemand of er een oplossing is om van een SPDIF coax uitgang via een coax kabel naar deze boxen te linken zodat ze 7.1 geven?
In combinatie met de Creative DDTS-100 decoder kom je een heel end.
Ik heb hem zelf ook en het enige nadeel vind ik dat er maar 1 digitale coax ingang op zit.
De reviews zijn in ieder geval erg lovend over de decoder eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Laatst online: 07:14
Ik zit te twijvelen tussen een Logitech Z-5500 Digital en Creative Megaworks 550

z5500 is 288,71euri en megaworks 243,56 euri in de pricewatch.
nu is het verschil niet echt groot tussen deze sets dus wil ik graag weten welke nou het beste is.

Nu heeft de logitech meer vermogen in de sub dan de megaworks maar tog vraag ik me of hij beter is dan de megaworks, verschillende mensen zeggen dat lage en hoge tonen beter zijn bij de megaworks en in het geheel zuiverder klinkt dan logitech.

Ik heb nu een nvidia soundstorm en daar zit als het goed is ook een digitale ingang op?
Dus als het goed is moet de z5500 ook compatible zijn?
Megaworks is niet digitaal dus moet gewoon lukken.

graag jullie mening wat nou het beste is :)

Ik draai kwa muziek altijd hardstyle/old skool hardcore dus de bass is wel belangrijk ;)

*edit

naar wat meer info te hebben gelezen zitten er aan de z5500 meer voordelen dan de megaworks.
z5500 heeft een decoder en kan hem dus met mijn soundstorm digitaal aansluiten, aangezien de soundstorm ook beter is in de digitale uitgang inplaats analoog doe ik hier me voordeel mee.

of heb ik het verkeerd?

[ Voor 17% gewijzigd door Shockers op 13-12-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Nou ik was blij met mijn inspire 5500 digital setje maar dat is nu wel voor bij. Ik heb gewoon geen surround sound in games enzo. Alleen als ik een dvd film bekijk. Of ik moet hem analoog aansluiten maar dan kan ik volume op 10% zetten en niet hoger want dan barsten ze zowat uit elkaar.

Beetje overhaaste keuze geweest :( hoop dat ik ze nog mag ruilen (mag binnen 10 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

YellowNeck schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:50:
Ik wil graag een adapter kopen voor mijn Logitech X-530 om hem zo aan te kunnen sluiten op mijn TV/DVDSpeler.
Je kan em bestellen via de webshop van Logitech zelf, waar ie 5,99 kost maar daar moet nog verzendkostten over heen. Weet iemand of deze ook gewoon in de winkels te koop is? (Lees: lokale winkels zoals plentyparts, of "bestaan" ie daar niet en heeft alleen Logitech ze?)
Het is gewoon een adapter waar 2 x Tulp ingaat (L en R) en convert naar 2 x 3.5" minijack
Ahja..niemand? Iemand mss over van zijn 5300...waarvan ik em mag kopen voor een zacht prijsje? O-)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
YellowNeck schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:59:
[...]

Ahja..niemand? Iemand mss over van zijn 5300...waarvan ik em mag kopen voor een zacht prijsje? O-)
Eehemz, ik heb afgelopen zaterdag een Z5300 gehaald, maar dat zat er toch echt niet bij bij mij hoor :?

Verwijderd

En ook niet bij mijn Z-5500..

Maar ik denk dat als je naar een willekeurige electroboer gaat met het volgende zinnetje:
"Ik heb een adapter nodig waar 2 x Tulp ingaat (L en R) en die converteert naar 2 x 3.5" minijack"
ze je wel kunnen helpen hoor.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Defspace schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:06:
[...]

In combinatie met de Creative DDTS-100 decoder kom je een heel end.
Ik heb hem zelf ook en het enige nadeel vind ik dat er maar 1 digitale coax ingang op zit.
De reviews zijn in ieder geval erg lovend over de decoder eigenschappen.
is iig een animocheck voor gaande: http://www.inkoopacties.net/ia/1mc6fjp2

tnx for de info!!!

Cogito Ergo Credo

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok ik heb weer nieuwe boxen :) Heb de 5500 digital van creative aan me broertje gegeven voor kerst. En heb zelf de Creative Inspirion T7900 gehaald samen met een audigy 2 en moet zeggen dat het geluid zelfs beeter is dan dat ik verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment bestaat m'n systeem uit een pc, met Winamp en 2 goedkope speakers, die bij de cd zaten. Alleen ik weet niet wat ik moet gaan kopen. ik twijfel tussen een stel goede pc speakers (met evt. een nieuwe geluidskaart) of een versterker + boxen.

In de toekomst wil ik dvd's kunnen kijken via m'n computer, dus het zou handig zijn als de boxe bij m'n tv meubel zouden kunnen staan.

Wat zouden jullie gaan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel dat ik voor een pc-speaker zou gaan, maakt het dan uit wat voor geluidskaart je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

afhankelijk van je speakerset...voor een goedkoop setje van 30 euro heb je geen ZS nodig ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2004 @ 21:49:
[...]Uiteraard :)

Dus met een setje met alleen analoge ingangen + Soundstorm (heb ik ook) en alle kabels aangesloten kun je ook genieten van een stereo achterkanaal? Dat wil ik namelijk in spellen.

Wel een erg gave set eigenlijk die van Teufel:

Afbeeldingslocatie: http://www.modding-station.net/reviews/hardware/teufel_conemag/images/10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.modding-station.net/reviews/hardware/teufel_conemag/images/13.jpg

En dat met 2 weg sattelites etc. Precies wat ik nog veranderd wilde zien aan de Z5500. Die speakerkabels zijn ook allemaal meegeleverd? Zien er fatsoenlijk ook (ook kwa dikte). En dat kost maar 200 euro?

Vinden jullie die stands voor die sattelites trouwens zo lelijk? Ik vind ze er eigenlijk wel grappig uitzien. Voor die 37 euro wil ik er wel 2 standjes bijkopen :)

[ Voor 72% gewijzigd door Yokozuna op 21-12-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Ik heb dat Teufel setje sinds zaterdag :*)

Ben er erg tevreden over, heb geen tijd heel verhaal over te schrijven(tentamens :(). Maar ben erg tevreden ermee, ik vind het geluid mooier dan van de logitech z-5500. Hoewel ik die alleen in de winkel heb gehoord, vond ik de satellietjes toch best wel dof klinken. Deze satellietjes klinken helderder, mede vanwege de ingebouwde tweeters.
En na de subwoofer op elke plek van mijn kamer te hebben neergezet, sluit het geluid mooi aan bij mijn satellieten. Je hoort als het ware de subwoofer niet, maar zodra ik de subwoofer uitzet, hoor ik dat de lage tonen wegvallen. Dus het is geen geboom. (Dit ligt trouwens ook heel erg op de plek vanwaar je sub staat)
En als je toch van een flinke bass houdt, is deze subwoofer ook zeker tot heel wat in staat. (vraag maar aan mijn buren ;) ) Je voelt de bassen echt heel heftig door je buik gaan, vooral bij films erg cool.
En ik hoor echt TOTAAL geen ruis.

Enkele nadelen zijn wel:
- Alleen analoge aansluiting
- Je hebt niet zo'n mooie pod(maar wel een afstandsbediening, die er trouwens behoorlijk cheapass uitziet, maar hij doet zijn werk)
- Als ik mute, hoor ik nog heel zachtjes muziek uit mijn sub komen :? (moet ik nog ff over bellen dus)
- En alleen te koop bij teufel zelf, dus verzendkosten zijn hoog, of je moet zin hebben langs te rijden
Yokozuna schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:55:
[...]

Dus met een setje met alleen analoge ingangen + Soundstorm (heb ik ook) en alle kabels aangesloten kun je ook genieten van een stereo achterkanaal? Dat wil ik namelijk in spellen.
Volgens mij wel, de soundstorm kan zowieso de achterkanalen clonen uit een stereo signaal.
Maar als je spel EAX ondersteund, kan je daar ook van genieten geloof ik, maar dat weet ik niet zeker. Zal het ff uitproberen als ik tijd heb. (ik game niet zo vaak)
Wel een erg gave set eigenlijk die van Teufel:

[afbeelding]

[afbeelding]

En dat met 2 weg sattelites etc. Precies wat ik nog veranderd wilde zien aan de Z5500. Die speakerkabels zijn ook allemaal meegeleverd? Zien er fatsoenlijk ook (ook kwa dikte). En dat kost maar 200 euro?

Vinden jullie die stands voor die sattelites trouwens zo lelijk? Ik vind ze er eigenlijk wel grappig uitzien. Voor die 37 euro wil ik er wel 2 standjes bijkopen :)
Speakerkabels zijn ook meegeleverd idd, 30m. Zijn niet zo'n hele dikke hoor (2x0,75 mm2), maar voor een satelliet systeem zeker genoeg lijkt mij.

En ik hou gewoon niet zo van stands in het algemeen ;)
En de verzendkosten worden een stuk hoger als je die stands erbij besteld, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Volgens mij wel, de soundstorm kan zowieso de achterkanalen clonen uit een stereo signaal.
Maar als je spel EAX ondersteund, kan je daar ook van genieten geloof ik, maar dat weet ik niet zeker. Zal het ff uitproberen als ik tijd heb. (ik game niet zo vaak)
Ik heb het niet over clonen, gewoon volwaardig apart stereo voor kanaal en een apart stereo achterkanaal. Dus de vraag is meer of een volwaardig DolbyDigital signaal gewoon mogelijk is als je alle analoge ingangen van deze speakerset en alle analoge uitgangen van de Soundstorm gebruikt.

Clonen kan evt. met de Soundstorm zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Yokozuna op 22-12-2004 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Ja als je een DD signaal hebt, decodeert je soundstorm die netjes en zend ze dmv analoge uitgangen naar je speakerset. Dus bijvoorbeeld met een dvd kijken ofzo.

• Phyrex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 17:39
Ik denk er sterk over om een I-Trigue aan te schaffen maar zit nu te twijfelen tussen de 3300 versie en de 3450.

De 3450 is nieuwer en iets duurder dus zou wel beter zijn zou je zeggen maar 'k heb wel weer een review gelezen van iemand die dat dus niet het geval vond.

Wat vinden jullie en waarom? Eventuele andere aanbevelingen zijn natuurlijk ook welkom. :)

Verwijderd

YellowNeck schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:50:
Hoi kan je wat meer vertellen over de x-530. Ik ben ook op zoek naar een nieuwe speakerset en zat te denken aan een x-530 of een z-640.

Wat zijn jou ervaringen met jou speakerset?

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Phyrex schreef op donderdag 23 december 2004 @ 02:58:
Ik denk er sterk over om een I-Trigue aan te schaffen maar zit nu te twijfelen tussen de 3300 versie en de 3450.

De 3450 is nieuwer en iets duurder dus zou wel beter zijn zou je zeggen maar 'k heb wel weer een review gelezen van iemand die dat dus niet het geval vond.

Wat vinden jullie en waarom? Eventuele andere aanbevelingen zijn natuurlijk ook welkom. :)
Ik heb sinds vorige week de i-trigue l3500 en die is volgens mij bijna gelijk aan de 3450.
De boventonen zijn enorm helder en blijven goed overeind bij een wat harder volume.
De bas is wel een heel klein beetje dof, maar dat kan ook aan mn kamer (met vloerbedekking) liggen ;) .
Er zit wel Ongelooofelijk veel vermogen in die sub (die wel exact hetzelfde is als de 3450). Ik heb m nu op maar 1 kwart! staan en vindt het al lekker klinken.

Verder heeft die 3450 net als de 3500 2 xtra speakers die aan de zijkant van de topjes zitten, deze zijn er voor het lage mid en doordat ze aan de zijkant zitten zorgen ze voor een breder geluidsbeeld, wat zeker duidelijk is te merken.

Ik ken die 3300 dus niet, maar ziet er in mijn ogen niet uit als een setje waar erg veel vermogen uit komt.
Zelf zou ik dus de 3450 (of 3500) nemen, ook als ik kijk naar de afwerking tussen beide setjes (3300 en 3450).

enige puntje mis;
die 3300 heeft een grilletje, bij de 3450 zit er geen gril/bescherming voor de 2 (hoge) speakertjes

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat is nou een goede keus als het je vooral gaat om muziek kwaliteit en je geen stereo bij de PC hebt staan of kunt zetten? Zelf zat ik te denken aan het 2.1 setje van Creative, en dan die luxe uitvoering, is dat wat? Of zijn er alternatieven?

• Phyrex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 17:39
Bedankt Pendaco! Ziet er goed uit.

Ik zie trouwens helemaal niet veel informatie of reviews over de 3400 I-Trigue...
Heeft iemand hier ervaring mee misschien?

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Phyrex schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:31:
Bedankt Pendaco! Ziet er goed uit.

Ik zie trouwens helemaal niet veel informatie of reviews over de 3400 I-Trigue...
Heeft iemand hier ervaring mee misschien?
dat komt waarschijnlijk omdat ie vrij nieuw is, maarum.. 1ste hit in google ;)

review creative I-trigue 3400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb de x-530 gekocht. Voor mijn kleine kamer is het supergeluid.

De subwoofer doet het ook goed. Misschien wel iets te goed. Staat helemaal op het laagst en dreunt al aardig door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Is iemand er al in geslaagd om in nederland (of via internet) de Klipsch Promedia 5.1 Ultra te vinden?? (allom beschouwd als de beste multimedia set voor audiofielen).

Ik ben wat audio dealers aan het afbellen geweest maar die hebben ze niet... tes (officiele distrib.) schijnt ze niet te leveren?

Het zou me ZEER blij maken als iemand me verteld waar ik ze kan vinden tegen een normale prijs (zal wel rond de 350,= liggen denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Daar kan ik je niet mee helpen, wel bedankt voor het wijzen, ik had nog niet van deze set gehoord, 2x8" woofer en blijkbaar fatsoenlijke 2 weg sattelites maakt mij ook erg benieuwd. In reviews komt deze set er inderdaad extreem goed uit. Volgens mij is het echt een set zonder fratsen, enkel analoge ingangen, niet teveel instellingen op de POD. Daar houd ik wel van :) 400 euro valt ook net binnen m'n budget.

Heb net de Klipsch dealer en AudioImport gemailed, op de officiele Klipsch site staat ook 'currently unavailable', vraag me alleen af waarom.

[ Voor 153% gewijzigd door Yokozuna op 29-12-2004 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pulleke schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:11:
Is iemand er al in geslaagd om in nederland (of via internet) de Klipsch Promedia 5.1 Ultra te vinden?? (allom beschouwd als de beste multimedia set voor audiofielen).

Ik ben wat audio dealers aan het afbellen geweest maar die hebben ze niet... tes (officiele distrib.) schijnt ze niet te leveren?

Het zou me ZEER blij maken als iemand me verteld waar ik ze kan vinden tegen een normale prijs (zal wel rond de 350,= liggen denk ik).
Ik moet je helaas teleurstellen. Ik heb ook overal rond lopen mailen enz (al een half jaar geleden), maar ze worden niet meer geleverd/gemaakt. Je zult moeten wachten op de opvolger hiervan. En dat kan nog wel een tijdje duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Snap niet waarom ze zo'n set dan uitbrengen, kost toch alleen maar geld. Nu kunnen ze het niet genoeg terugverdienen? Nahja, feit is feit, jammer.

Wat heb jij nu gedaan dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Yokozuna op 29-12-2004 20:07 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste