Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste
Acties:
  • 35.505 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Ik ben ook van plan om de Philips A5.600 te kopen vanwege de goede beoordeling in CT! en de relatief scherpe prijs. Gebruikerservaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

sjakietrekhakie schreef op 29 augustus 2004 @ 20:38:
Ik ben ook van plan om de Philips A5.600 te kopen vanwege de goede beoordeling in CT! en de relatief scherpe prijs. Gebruikerservaringen?
Neuh, in de Logitech Z- en X-Serie topic heeft iemand een Philips A5.600, hij vond em nog niet echt fantastisch, hij had liever een digitale set.
ff link zoeken voor u :)

Alstublieft :) Y0ur1 in "Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel ..."

[ Voor 10% gewijzigd door Yellowneck op 29-08-2004 21:28 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
mogguh allemaal, ik zit zelf te twijfelen tussen een inspire 5500, GD580 of 5700 setje, aangezien ik die met mijn xbox en ps2 wil gebruiken.
Buiten het feit of deze 3 uberhaupt goed zijn (ik ben niet zo super kieskeurig, en het is ter vervanging van mijn tv speakers, dus het zal zowiezo wel een vooruitgang zijn ;)) wil ik weten welke van deze drie dan het beste is.
De GD580 en 5700 zijn even duur en nieuwer als de 10 euro duurdere 5500, is dit ook in de kwaliteit terug te vinden ?
En is er misschien een pagina in deze topic waar iemand zijn ervaringen uit ? Kan het zelf oz gauw niet vinden, en om nou al die pagina's door te lezen, misschien dat iemand zich nog een reply over 1 van deze 3 setjes kan herinneren ;)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Laatst online: 09-09 07:27
explorer crashde, dus ik dacht dat me reply niet door was gekomen, deze kan weg :)

[ Voor 91% gewijzigd door dapluiz op 30-08-2004 12:17 ]

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.logitech.com/i...,scrid=925,CONTENTID=7618

De Logitech S3-30 2.1 ....iemand ervaringen ermee? Is Logitech qua boxen altijd kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Heb vandaag bij de mediamarkt de creative t5400 aangeschaft. Had haast en moest snel een setje hebben, hopelijk geen miskoop, maar volgens de reviews moet het een fijn setje zijn. (alhoewel ik nauwelijks echt negatieve reviews lees over pc setjes).

Je kon in de mediamarkt even een paar setjes vergelijken met elkaar dmv dezelfde geluiden (muziek/game etc). Er stond ook een logitech setje bij, maar deze gaf veels te veel bass, niet alleen de sub, maar ook de speakers klonken veels te dof. Die van creative klonk erg helder, het is natuurlijk softwarematig nog veel te tweaken, maar ik ben maar voor de t5400 gegaan. Heeft iemand al meer ervaring met dit setje?

Verwijderd

Logitech X-220 of Creative Inspire P380 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Laatst online: 25-04 15:49
Welke zal ik kopen, de Logitech Z-5300 of de Creative Inspire 5700...

De Inspire heeft een DD/DTS decoder maar de Z-5300 is nieuwer en lijkt me wat krachtiger en robuuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

sjakietrekhakie schreef op 04 september 2004 @ 11:55:
Welke zal ik kopen, de Logitech Z-5300 of de Creative Inspire 5700...

De Inspire heeft een DD/DTS decoder maar de Z-5300 is nieuwer en lijkt me wat krachtiger en robuuster.
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 12:54:
Logitech X-220 of Creative Inspire P380 ?
Wat zijn jullie doeleinden?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was van plan om de philips a5.600 aan te schaffen voor bij mijn dvd/divx speler met 6 analoge uitgangen voor 5.1 speakers, maar nu kom ik er achter dat deze bijna overal uitverkocht is en ook niet meer zal worden geleverd :(

Zat nu zelf te denken aan de terratec txr 665 of creative t5400 maar zijn er niet nog meer goede setjes in deze prijsklasse en welke raden jullie mij dan aan?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ik was ook eerst van plan om de Philips A5.600 te kopen, maar aangezien de beperkte voorraad is ie nu moeilijk te vinden, maar meende dat www.challengecomputers.nl hem toch nog wel had? (Edit: ja, challenge heeft em nog voor 82, en wel meerdere shops hebben em nog)

Maar toen kwam ik de Logitech X-530 tegen, alhoewel hier nog geen reviews over te vinden zijn; heb ik de set maar gekozen. Tis van Logitech, dus zo heel erg kan het ook weer niet zijn, design ziet er gelikt uit, ennuh..63 euro :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Yellowneck op 04-09-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 17:07

tweakraiser

I have such sites to show you

Ik heb lang na gedacht over welke speakerset goed bij mijn gebruik en kamer past.
In eerste instatie was ik van plan om een compleet media systeem te kopen dus ook voor tv waar een dvd speler bij geleverd wordt.
Echter ben ik hier op terug gekomen aangezien ik het meest dvd's op mijn pc afspeel en de meerwaarde om 5.1 of meer, alleen voor tv uitzendingen te gebruiken heb ik snel laten varen aangezien er zo weinig tv uitzendingen in 5.1 uitgezonden worden.
Ik heb mijn oog laten vallen op de Creative Gigaworks s750 THX 7.1 set.
En ik heb er geen spijt van: met een overweldigende subwoofer van 220 Watt RMS en 7 sateliet speakers ieder 70 Watt is de ervaring bij films verbluffend.
Door de goed gebalanceerde verhouding tussen subwoofer en sateliet is deze set ook voor muziek doeleinden goed te gebruiken!
Sterker nog: mijn tante heeft net een tv 5.1 setje van philips gekocht maar ik kan je verzekeren dat voor het zelfde geld ik een heel wat betere surround setje heb aangeschaft :9

Enige nadeel van de set is dat door de geluidsdruk die het schatje opleverd de plafonds van de beneden buren regelmatig opnieuw gestuct moeten worden >:)

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Is het niet handig om ook wat aandacht te geven aan het "bouwpakket" karakter van sommige van deze sets? Bijv. de Creative Inspire T2900, T5400, P580, en T7700 hebben volgens mij allemaal dezelfde subwoofer met 6.5" driver, met daarbij respectievelijk 0+2, 2+3, 5+0, en 4+3 van dezelfde luidsprekers, eerste getal degene met alleen een middenbas en tweede getal de iets grotere variant met dezelfde middenbas speaker plus een tweetertje. De P380 heeft 2 van dezelfde 1weg speakertjes met een kleinere subwoofer met 5.25" driver. De T2900, T5400 en T7700 hebben dus alle drie dezelfde stereoweergave, met alleen meer of minder extra speakers die je in gaat zetten bij multichannel. Zelfde geldt voor de P380 versus de P580.

Daarnaast zijn er van de multichannel nog varianten die hetzelfde zijn, behalve dat de center liggend ipv staand is: De T5900 is de T5400 met liggende center, de T7900 is een T7700 met liggende center, P5800 is de P580 met liggende center, en de P7800 is een 7.1 variant van de P5800 (dus 6 1-weg staande satellieten, 1 1-weg liggende center, en de grotere sub -- van deze is er geen variant met een staande center)

Dat betekent dus dat je soms wel wat kan zeggen over de prestaties van setjes met behulp van reviews van andere setjes die gedeeltelijk hetzelfde zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Jasper Janssen op 04-09-2004 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Omdat ik toch in de (zeer complete!!) lijst van Play het merk Ozaki miste, zoals eerder opgemerkt, heb ik geprobeerd om maar een overzicht te geven. Als je wilt Play kan je dit toevoegen aan de startpost. :Y)

Ozaki spreekt mij aan omdat ze echt een super-design hebben en ik dat nogal belangrijk vind, mocht ik nieuwe speakers gaan kopen. Een redelijk geluid zullen ze wel hebben, ik ben toch niet zo'n audiofreak dat ik echt hoor of iets teveel middenbas heeft. Voor mij moet het er mooi uitzien en gewoon hard kunnen.

Call me simple, call me stupid, I don't care. :+

------------------------------------------------

Reviews zijn lastig, want ze zijn nogal niet te vinden. :P

Ozaki
Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:-twLgOCh-xwJ:www.mgm.com/mgm/images/h_images/white.gif
2 Channel Speakersets

Ozaki dotodot10 DT10

Specificaties
Pricewatch: €6

Afbeeldingslocatie: http://www.ozaki.nl/nl/producten/images/DT10_325x290.gif

Ozaki DT100 dotodot100

Specificaties
Pricewatch: €12,-

Afbeeldingslocatie: http://www.ozaki.nl/nl/producten/images/DT100_325x290.gif

2.1 Channel Speakersets

Ozaki DT300 dotodot300

Specificaties
Pricewatch: €20

Afbeeldingslocatie: http://www.ozaki.nl/nl/producten/images/DT300_325x290.gif

Ozaki DT500 dotodot500

Specificaties
Pricewatch: €44

Afbeeldingslocatie: http://www.ozaki.nl/nl/producten/images/DT500_325x290.gif

Ozaki EM98933 NUKE2

Specificaties
Pricewatch: €59,-

Afbeeldingslocatie: http://www.ozaki.nl/nl/producten/images/EM98933_325x290.gif

Ozaki EM985 NUKE8

Specificaties
Pricewatch: €38

Afbeeldingslocatie: http://www.ozaki.nl/nl/producten/images/EM985_325x290.gif

Ozaki EM688 C-MOUTH Series

Specificaties
Pricewatch: €10,-

Review

Afbeeldingslocatie: http://www.ozaki.nl/nl/producten/images/EM688_325x290.gif

Ozaki VA303 VA M

Specificaties
Pricewatch: €45,-

Afbeeldingslocatie: http://www.ozaki.nl/nl/producten/images/VA303_325x290.gif

Ozaki VA403 L

Specificaties
Pricewatch: €52,-

Afbeeldingslocatie: http://www.ozaki.nl/nl/producten/images/VA403_325x290.gif
5.1 Channel Speakersets

Ozaki EM96926 NUKELEO

Specificaties
Pricewatch: (zwart) €79,-
Pricewatch: (wit) €87,-

Afbeeldingslocatie: http://www.ozaki.nl/nl/producten/images/EM96926_325x290.gif

Ozaki EM928 NUKE28

Specificaties
Pricewatch: €58,-

Afbeeldingslocatie: http://www.ozaki.nl/nl/producten/images/EM928_325x290.jpg

Ozaki HM010 M1

Specificaties
Pricewatch: €166,-

Afbeeldingslocatie: http://www.ozaki.nl/nl/producten/images/HM010_325x290.gif

Ozaki HM030 Q3

Specificaties
Pricewatch: €109,-

Afbeeldingslocatie: http://www.ozaki.nl/nl/producten/images/HM030_325x290.gif

Ozaki HM050 B5

Specificaties
Pricewatch: €122,-

Afbeeldingslocatie: http://www.ozaki.nl/nl/producten/images/HM050_325x290.gif
Grote Versie (~1700x1700)

[ Voor 33% gewijzigd door Cavorka op 13-09-2004 12:47 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, ik zie zo een HM030 wel zitten, maar helaas vindt ik daar dus niks nada njente van reviews van terug.

Heeft iemand daar mss enige ervaring mee?

Dit setje van Ozaki bedoel ik dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik kan nergens de full specs van de Ozaki HM080 F8 vinden. van het pdf filetje word ook niet echt wijzer. het enige wat ik weet is dat hij een totaal vermogen van 300 watt rms heeft. maar ik kan nergens zien wat bijv. het vermogen van de subwoofer is of van de satelites. iemand enig idee? of een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 22:44:
Sja, ik zie zo een HM030 wel zitten, maar helaas vindt ik daar dus niks nada njente van reviews van terug.

Heeft iemand daar mss enige ervaring mee?

Dit setje van Ozaki bedoel ik dus ;)
In de Computer Totaal van deze maand stond deze ook bij de test van speakersets en kwam er als slechtste van de 7 uit:

"Ozaki is helaas iets doorgeschoten in het verwijderen van hoge tonen en deze set mist ook wat helderheid. Het volume aanpassen van de hoge tonen lost veel op, maar echt helder klinkt de set dan nog steeds niet. Toch is de set niet slecht, maar er is beter te krijgen voor dit geld"

Lijkt me dus niet echt een goede keuze als speakersetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Heeft iemand ervaring met de Ozaki EM928 NUKE28???

Want ik vind em er wel goed uitzien en design vind ook niet te druk.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je weinig goeie pcspeakers vindt naast de creative, logitech of klipish sets. . . Don't shoot me if i'm wrong . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
Ik heb een review gevonden over de Creative MegaWorks 550 THX (http://www.digit-life.com/articles2/creative-thx-550/), die mij toch een beetje zorgen baart. Met name over de hoge tonen waar ze niet over te spreken zijn. Ik ben benieuwd of anderen deze ervaring delen en of dit bij de Logitech-set beter voorelkaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Ik doe het maar even in dit topic, een nieuw topic voor mijn probleem openen lijkt me wat overdreven.
Ik heb sinds vandaag de Creative P580 speaker set. Als 'sound-card' gebruik ik het soundstorm geluid van mijn Abit NF7-S. Deze heeft mooi, front, center en rear uitgangen dus dat komt mooi overeen met de meegeleverde kabel en de aansluitingen op de subwoofer van Creative.
Het probleem is alleen dat ik slechts de 2 front speakers en de subwoofer hoor, en voor de rest NIETS. Ik heb bij NV Mixer al 5.1 ingesteld en al wat andere settings geprobeerd, maar ik hoor echt alleen de 2 front speakers en de subwoofer. Terwijl toen ik een speakertest deed, wel alle boxen geluid produceerden (alleen niet in de goede volgorde, wel goed aangesloten, dus er is zeker weten iets niet goed).

Is dit een bekend probleem? Zo ja (en ook als het geen bekend probleem is ;)), weet iemand een oplossing?

Laat maar ik heb het al opgelost, beetje met de draadjes zitten prutsen (in andere gaatjes dan dat er op de subwoofer staat aangegeven........)

[ Voor 12% gewijzigd door McFlipp op 12-09-2004 22:16 ]

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de Logitech x-530 de opvolger van de z-640? wie heeft beiden gehoord en kan me zeggen welke beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 21:50:
is de Logitech x-530 de opvolger van de z-640? wie heeft beiden gehoord en kan me zeggen welke beter is?
Of het de opvolger is?, nee lijkt me niet. De een is van de X serie en de ander van de Z. De setjes zijn wel bijna hetzelfde aan elkaar qua specs (YellowNeck in "Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel ...")
Ik heb de X530 set besteld, en hoop em eind deze week binnen te krijgen, zal mijn bevindingen hier posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:37
Na deze topic:
[rml]Pc speakers kiezen [ AARGH][/rml]

Ben nog wat verder gekomen in mijn onderzoek en de keuze komt nu aan tussen 2 setjes:
-Creative Inspire T5400 5.1, 4x8W+1x20W+1x22W RMS 90 euro.

-Creative Inspire 6700 6.1, 5x8W+1x20W+1x22W RMS 59 euro.

Nu hebben beide setjes het zelfde wattage, de 6700 heeft 1 satalliet meer.
Van de t5400 weet ik dat die ook tweeters in de satalietspeakers heeft.
Van die 6700 zijn tweeters weet ik helemaal niks over de saltalites.
De subs zien er ook verschillend uit

De reviews lopen echt gigantisch uiteen en ik kan eigenlijk moeilijk gaan luisteren in de winkel waar ik naar toe ga.

Welke van deze 2 is nu het best??

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ik heb de Inspire 6700 gehad, vond em opzich wel goed klinken.
Als je een cheap-ass geluidskaart hebt, zul je weinig verschil merken tussen beide setjes.

beide setjes zijn goed, nu moet je je zelf alleen nog afvragen welke design je mooier vind, en welke prijs je beter ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:37
Ik denk dat ik het gewoon koop, als het niet bevalt breng ik hem gewoon terug.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 16:50:
[...]

In de Computer Totaal van deze maand stond deze ook bij de test van speakersets en kwam er als slechtste van de 7 uit:

"Ozaki is helaas iets doorgeschoten in het verwijderen van hoge tonen en deze set mist ook wat helderheid. Het volume aanpassen van de hoge tonen lost veel op, maar echt helder klinkt de set dan nog steeds niet. Toch is de set niet slecht, maar er is beter te krijgen voor dit geld"

Lijkt me dus niet echt een goede keuze als speakersetje...
Cool, wil je even die top 7 hier posten? Ben ik wel beniewd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cavorka schreef op 05 september 2004 @ 13:15:
Omdat ik toch in de (zeer complete!!) lijst van Play het merk Ozaki miste, zoals eerder opgemerkt, heb ik geprobeerd om maar een overzicht te geven. Als je wilt Play kan je dit toevoegen aan de startpost. :Y)

Ozaki spreekt mij aan omdat ze echt een super-design hebben en ik dat nogal belangrijk vind, mocht ik nieuwe speakers gaan kopen. Een redelijk geluid zullen ze wel hebben, ik ben toch niet zo'n audiofreak dat ik echt hoor of iets teveel middenbas heeft. Voor mij moet het er mooi uitzien en gewoon hard kunnen.

Call me simple, call me stupid, I don't care. :+

------------------------------------------------

Reviews en de pricewatch ga ik nu toevoegen.
Dat ga ik doen, maar wil jij dan nog wel linkjes naar eventuele reviews toevoegen? Wat je ook kunt doen om het wat schoner te houden, is de linkjes naar de grote versie van de foto in een thumbnail te verwerken. Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.ozaki.nl/nl/producten/images/HM080_325x290.gif

Als ik tijd heb zal ik meteen enkele pricewatch opgaven bijwerken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Ik zal die linkjes meteen aanpassen.

edit:
Edit 1: Plaatjes + Links aangepast, nu alle (op 1 na) thumbnail clickable for mega-res versie.

Reviews zijn echt totaal niet te vinden helaas. :/ Ik zal even goed nog wel proberen wat te vinden...

edit:
Edit 2: 1 review gevonden, maar daar hield het ook mee op.

[ Voor 68% gewijzigd door Cavorka op 13-09-2004 17:44 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ik heb de 2.1 en 5.1 sectie toegevoegd, ik ben nog bezig met de pics, deze zullen allemaal in dezelfde stijl als de huidige pics van logitech e.d. worden geplaatst en uiteraard gehost worden op de Tweakers.net server. :)

Bedankt voor je input!

@edit 3: http://dit???

Zo, alle pics zijn aangepast zodat het weer mooi 1 geheel is, daarnaast zijn alle pics nu ook op de t.net server gehost.

Het heeft me (ondanks je voorwerk ;) ) een dagdeel gekost, maar nu is ook Ozaki vertegenwoordigd. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta nu voor de keus om een Creative Inspire P380 of een Logitech X-220 speakerset te kopen.. Welke raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Ik heb besloten de Creative I-trigue 3300 aan te schaffen. Ik heb echter op dit moment alleen onboard sound (AC'97 op een MSI K8t NEO FSR).
Nu zou ik graag willen weten of het heel veel zal uitmaken als ik bij de speakers ook de Creative SoundBlaster Live 5.1 Digital geluidskaart koop. Zal ik met deze geluidskaart veel verschil merken in geluidskwaliteit in vergelijking met de onboard sound (rekening houdende met de creative speakers.)?

• UltraR-pc
Ik heb eerlijk gezegd nogal haast.... O+ (het gaat om een aanbieding, de boxen plus de geluidskaart voor 105 Euro.
Dus zie post boven, weet iemand hier het antwoord op. Is het zinvol om ook nog de nieuwe geluidskaart te kopen of is het onboard geluid ongeveer net zo goed?

• Joster
  • Laatst online: 07:58
Ook hier maar even, want dit is toch het topic waar ik mijn vraag eigenlijk dien te stellen :)

Ik ben op zoek naar een 5.1 setje voor mijn pc (stereo / tv). Maximaal 80 euro. Wie heeft er nog wat advies. Het gaat dienen voor algemeen gebruik (games, muziek, films) en zoals gezegd heb ik een budget ;) Ik zit te denken aan de Logitech Z 640, waar ik van 2 vrienden wel wat goede dingen over heb gehoord, aangezien zij hem ook hebben. Ik heb hem ergens kunnen vinden voor 60 euro, is niet erg veel lijkt me. Wie heeft er wat tips :)

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 11:44
UltraR-pc schreef op 13 september 2004 @ 11:49:
[...]

Cool, wil je even die top 7 hier posten? Ben ik wel beniewd naar.
Op pagina 6 van dit topic heb ik de top 4 beschreven:

MaTr1x in "Het kiezen van een PC-Speakersysteem top..."

π MW finishers

• UltraR-pc
Ik ben vooral geinteresseerd in de top 'zoveel als je maar op wilt schrijven' van de 2.1 sets.... so pleeeeaaase? :*)

• MaTr1x
pretty please with sugar on top? ;) Om maar ff met Pulp Fiction te spreken :)
Ben alleen op werk dus heb de CT niet bij de hand...

π MW finishers

• UltraR-pc
Ja, 'the wolf' de gekste! :P
'A please would be nice' was nu niet nodig want oh wat was ik toch vriendelijk in mijn vraagstelling :+

• MaTr1x
Well then, 'ketch-up' ;)

De geteste 2.1 speakersets © Computertotaal

Vermogen (RMS)GeluidskwaliteitMaximaal volumePrijsStraatprijsLeverancierOordeel
Terratec HomeArena TXR 3352x5W, 1x25W+++€55€60Terratec****
Philips MMS4302x10W, 1x30W++€70€65Philips****
Creative Travelsound 2002x2W+/--€85€60Creative***
Hercules XPS2.100 Silver2x12,5W, 1x35W+/-+€80€65Hercules***
Logitech Z32x8,5W, 1x23W+-€100€70Logitech***
Creative I-Trigue 2.12x9W, 1x25W-+/-€113€80Creative**
Ozaki VA 40348W totaal-+€70€60Alternate*

De geteste 5.1 speakersets © Computertotaal

Vermogen (RMS)GeluidskwaliteitMaximaal volumePrijsStraatprijsLeverancierOordeel
Philips A5.6005x10W, 1x50W++++€120€90Philips*****
Creative T54004x8W, 1x20W, 1x24W+++€100€80Creative****
Terratec HomeArena TXR 6655x40W, 1x25W+++€119€100Terratec****
Logitech Z-5300280W totaal++++€230€170Logitech****
Philips MMS4605x10W, 1x30W++€100€80Philips***
Altec Lansing 25145W totaal++€100€89Pirox***
Ozaki Q3 HM030185W totaal++/-€150€125Alternate***
Conclusie
Als u voornamelijk muziek luistert op uw pc, raden wij u aan een degelijke 2.1-set aan te schaffen, zoals de Terratec HomeArena TXR 335. Tenzij u een groot muziekliefhebber bent en van een weids geluid houdt. In dat geval is het een welkome aanvulling om een geluidskaart als de Audigy ZS te combineren met een prachtset als de Philips A5.600. Hiermee kunt u het stereogeluid door alle luidsprekers laten klinken, wat voor een prachtige beleving zorgt. Alleen zijn de kosten hier uiteraard ook naar.
Voor de filmliefhebber en gamer is een 5.1 eigenlijk een must. In dat geval zult u de keuze moeten maken tussen de Logitech Z5300, de Creative Inspire T5400, de Terratec TXR 665 en de Philips A5.600. Zelf zouden we voor de laatste kiezen, maar de andere twee zullen u ook niet teleurstellen. Het kwaliteitsverschil tussen deze sets en de rest is groot. Houd deze namen dus in uw achterhoofd als u naar de winkel snelt voor een spectaculaire geluidsupgrade. © Computertotaal
Zou was wel ff wat werk, maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben :)

π MW finishers

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

MaTr1x schreef op 15 september 2004 @ 23:42:
Well then, 'ketch-up' ;)

Tabelletjes :9

[...]

Die A5.600 werd ook getest in PCM, weenie welke nummer..zoek ik vanmiddag wel ff uit. Daar verloor de philips van de Logitech Z-5300

[ Voor 78% gewijzigd door Yellowneck op 16-09-2004 07:57 ]

Verwijderd

Ik heb een creative 1024 (oid) en deze heeft een 4.1 ondersteuning. Ik zie echter bijna alleen maar 2.1 of 5.1 setjes. Is het verschil echt zo groot tussen 4.1 en 5.1 dat een 4.1 niet echt de moeite waard is? Ik heb een redelijk gelimiteerd butget (€100) dus zou het het waard zijn om een betere (5.1) geluidskaart te kopen?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:05

voodooless

Sound is no voodoo!

YellowNeck schreef op 16 september 2004 @ 07:57:
Die A5.600 werd ook getest in PCM, weenie welke nummer..zoek ik vanmiddag wel ff uit. Daar verloor de philips van de Logitech Z-5300
Letten ze daar dan ook op de prijs? Het verschil is wel erg groot (dubbele zowat), als de logitech een klein beetje beter klinkt, wint de philips het kwa prijs/prestatie nog steeds!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• UltraR-pc
Well then, 'ketch-up' ;)

[...]

Hartstikke bedankt _/-\o_
Waarom komt die Creative I-trique 2.1 set er zo slecht uit? Ik was van plan die aan te gaan schaffen. Nu zit ik te twijfelen. Want ik vind die philips dingen echt lelijk, en die creative set juist hartstikke mooi. Ik heb er ook al positieve reviews over gelezen. Geven ze er toevallig nog bij aan waarom die I-trique zo slecht is?

[ Voor 42% gewijzigd door UltraR-pc op 16-09-2004 13:24 ]

Verwijderd

Zijn er nog steeds geen mensen die ervaring hebben met de setjes van ozaki? Volgens mijn local pc boer zijn t supersetjes, maar ik vertrouw t nog niet helemaal....
Ze zien er wel heerlijk uit, en de prijs valt ook wel best mee.
Ik zit er wel over te denken om voor de Ozaki HM050 te gaan, maar aangezien ik er verder geen info over kan vinden twijfel ik nog n beetje.

Ik hoor graag wat jullie van de setje denken/vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 12:46:
Ik heb een creative 1024 (oid) en deze heeft een 4.1 ondersteuning. Ik zie echter bijna alleen maar 2.1 of 5.1 setjes. Is het verschil echt zo groot tussen 4.1 en 5.1 dat een 4.1 niet echt de moeite waard is? Ik heb een redelijk gelimiteerd butget (€100) dus zou het het waard zijn om een betere (5.1) geluidskaart te kopen?
Bij 4.1 mis je de center speaker. Bovenop je monitor bijvoorbeeld. Als de 2 fronts dicht bij je monitor staan zeg ik dan maakt het niet uit dat er geen center bij staat. Maar als je fronts allebei meer dan anderhalve meter van je monitor staan komen de stemmen niet echt uit de buurt van het beeld.

Het zou raar zijn als ik tegen je praat maar m'n stem vanaf de gang zou komen bijvoorbeeld.

Het enige nadeel van je fronts dicht bij elkaar zetten is dat het stereobeeld een beetje verloren gaat. Als je goed tussen de speakers zit klinkt het nog wel redelijk maar als je links niet echt van rechts kan onderscheiden (zoals ik bij veel stereo televisies eigenlijk al vind) is dat natuurlijk zonde voor de game en filmeffecten maar ook muziek.

Het is dus een beetje afwegen en kijken waar je prioriteiten liggen. Als je veel muziek luistert en bijna nooit films met surround geluid kijkt dan zou ik er niet extra veel aan besteden. Anders zou je er nog eens voor door kunnen sparen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Laatst online: 07:58
Joster schreef op 15 september 2004 @ 14:17:
Ook hier maar even, want dit is toch het topic waar ik mijn vraag eigenlijk dien te stellen :)

Ik ben op zoek naar een 5.1 setje voor mijn pc (stereo / tv). Maximaal 80 euro. Wie heeft er nog wat advies. Het gaat dienen voor algemeen gebruik (games, muziek, films) en zoals gezegd heb ik een budget ;) Ik zit te denken aan de Logitech Z 640, waar ik van 2 vrienden wel wat goede dingen over heb gehoord, aangezien zij hem ook hebben. Ik heb hem ergens kunnen vinden voor 60 euro, is niet erg veel lijkt me. Wie heeft er wat tips :)
Nogmaals :) aangezien ik geen reactie heb gehad :) Hetgene wat ik hier boven las is ook wel interessant trouwens. 4.1 zou voor mij ook voldoen, omdat ik toch zeker de linker box redelijk dicht naast mijn beeldbuis moet zetten. 5.1 kan ook nog steeds want dan plaats ik de center tussen mijn 2 beeldbuizen in. Nah graag wat meer reacties :) :P

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Well then, 'ketch-up' ;)
(...tabular ownage...)
Mijn hartelijke dank hiervoor, echter, nu ik dit zo zag, dacht ik: waar de heck zijn de Philipsen in de startpost? Afwezig! Juist.

Dus heb ik maar even wat in elkaar gedraaid (zou je dit kunnen toevoegen aan de startpost Play? :Y) Cheers!)

---------------------------------------

Philips
Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:-twLgOCh-xwJ:www.mgm.com/mgm/images/h_images/white.gif
2 Channel Speakersets

Philips DGX220/00

Specificaties
Pricewatch: €35

Review

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/DG/DGX220_00_webImageFullSize.jpg

Philips MMS221/00C

Specificaties
Pricewatch: €5

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/MM/MMS221_00C_webImageFullSize.jpg

Philips MMS221/00

Specificaties
Pricewatch: €5

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/MM/MMS221_00_webImageFullSize.jpg

Philips MMS222/00C

Specificaties
Pricewatch: €15
Pricewatch (grafiet): €20

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/MM/MMS222_00C_webImageFullSize.jpg

Philips MMS223/00S

Specificaties

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/MM/MMS223_00S_webImageFullSize.jpg

Philips MMS223/00

Specificaties

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/MM/MMS223_00_webImageFullSize.jpg
2.1 Channel Speakersets

Philips A3.310/00

Specificaties
Pricewatch: €60
Pricewatch (Acoustic Fusion): €60

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/A3/A3_310_00_webImageFullSize.jpg
5.1 Channel Speakersets

Philips A3.610/00

Specificaties
Pricewatch: €175

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/A3/A3_610_00_webImageFullSize.jpg

Philips MMS260/00

Specificaties
Pricewatch: €55

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/MM/MMS260_00_webImageFullSize.jpg

Philips MMS460/00

Specificaties
Pricewatch: €80
Pricewatch: €75

Review

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/MM/MMS460_00_webImageFullSize.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Cavorka op 18-09-2004 19:36 . Reden: Ik bliif editten zo... :P, Edit 7 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Iemand ervaringen met die laatste; mms460? (kzie dat je niet de A5.600 in je tabel hebt opgenomen; hoewel deze via de webshops niet meer leverbaar zijn, heb ik er zo'n 11 a 13 zien liggen (in een verrekt kleine doos! :? ) bij de Makro in Hengelo...echter....113 euro oid :| )

[ Voor 8% gewijzigd door Yellowneck op 18-09-2004 19:35 ]

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

YellowNeck schreef op 18 september 2004 @ 19:34:
Iemand ervaringen met die laatste; mms460? (kzie dat je niet de A5.600 in je tabel hebt opgenomen; hoewel deze via de webshops niet meer leverbaar zijn, heb ik er zo'n 11 a 13 zien liggen (in een verrekt kleine doos! :? ) bij de Makro in Hengelo...echter....113 euro oid :| )
Ik heb alleen de speakers die op de website van Philips zelf stonden, overgenomen... als hij daar niet staat, dan wordt hij denk ik dus ook niet meer gemaakt, en is het vinden ervan, zoeken naar overstock. Niet echt heel makkelijk denk ik. Maar toch goed opgemerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 13:39:
Zijn er nog steeds geen mensen die ervaring hebben met de setjes van ozaki? Volgens mijn local pc boer zijn t supersetjes, maar ik vertrouw t nog niet helemaal....
Ze zien er wel heerlijk uit, en de prijs valt ook wel best mee.
Ik zit er wel over te denken om voor de Ozaki HM050 te gaan, maar aangezien ik er verder geen info over kan vinden twijfel ik nog n beetje.

Ik hoor graag wat jullie van de setje denken/vinden.
I second that :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21
Heb zelf die A3.600 al meer dan 2 jaar. Ik gebruik ze als speakers in de woonkamer en dat is redelijk indrukwekkend zij het dat ik een extra subwoofer heb gebruikt omdat de geluidsdruk anders tegenvalt(wat wil je in 30 4kante meter). De satelites zijn erg cute en cool om te zien.
De Center is al een beetje kapot omdat daarvan de lage tonen (denk ik) niet gefilterd worden.
Deze set zou ik niet meer gebruiken samen met de acoustic edge van Philips, heb ik nu wel maar ze hebben dezelfde eigenschappen (midlaag valt weg) en dan merk je dat dus dubbel. Het surroundgeluid is wel vet, zeker bij films.

Zelf zou ik nu de A3.610 zeker kopen omdat deze set een stuk beter is dan de A3.600, betere subwoofer en de sat's zijn verbeterd in hun afstraalgedrag(maakt me niet zoveel uit, ik hou wel van een beetje BOSE-geluid, dwz niet echt een geluidsfront maar meer een omgeving). bovendien is de versterker zwaarder uitgevoerd en zijn de sat's ook beter belastbaar

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Volges mij is dit setje ook nog niet langsgekomen:
Labtec Pulse 475:
Afbeeldingslocatie: http://www.labtec.com/lang/images/0/322.jpg
Package Contents:
2 satellites
1 subwoofer
All necessary cables
Documentation in English
Full product support
2-year manufacturer's guarantee
Specifications:
Total power output: 28 W RMS; subwooofer: 12 W RMS; satellites: 2 x 8 W RMS
Total peak power: 56 W
Frequency response: 48 Hz - 20 kHz

Drivers:
subwoofer: 12.7 cm Max-X™ driver
satellites: 7 cm high-excursion driver
Speaker dimensions (H x W x D)
subwoofer: 19.1 x 26.7 x 15.2 cm
satellites: 17.8 x 10.2 x 5.7 cm
Signal to noise ratio: > 80dB

€29,59

ik vind het zelf een supersetje, lekkere bass, en hoge tonen, de middentonen ontbreken ook niet :) hij klinkt beter dan de Creative T2900 :P en het prijsverschil is flink, enige nadeel is, dat de controls op de achterkant van de subwoofer zitten... dus subwoofer volume, volume, on/off... gelukkig heb ik een toetsenbord met volume knopjes erop :) maar het kan wel irri zijn... maar voor de rest superset :) kan best hard, en de bassen klinken diep :P...

offtopic:
sorry weet niet hoe ik zo'n mooie tabel kan maken :), als iemand me kan vertellen hoe, of een linkje kan geven :)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die toevallig nog ergens een Klipsch ProMedia 5.1 THX in een winkel heeft zien staan? Kan hem nergens meer krijgen.

Verwijderd

Ik denk dat deze niet zo gemakkelijk meer te vinden valt. Neem dan misschien de creative gigaworks S750 ? Ik denk niet dat er veel hoorbaar kwaliteitsverschil zal zijn ...

Verwijderd

Dan ken jij de Klipsch ProMedia niet.

Creative komt bij mij over als goedkoop en plastic. Zelfs mijn 2 Magnat Vector Needle zuilen blaast dat setje er zo uit (in combinatie met Yamaha RX-V1400 RDS receiver) 8)

Verwijderd

Ik ken ze wel, maar op een gewone kamer ( waar ik mijn boxen gebruik ) maakt het denk ik niet veel uit of je creative, logitech op klipsch gebruikt . . . ( weliswaar de beste versies ervan )

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 08:02:
Dan ken jij de Klipsch ProMedia niet.

Creative komt bij mij over als goedkoop en plastic. Zelfs mijn 2 Magnat Vector Needle zuilen blaast dat setje er zo uit (in combinatie met Yamaha RX-V1400 RDS receiver) 8)
Ik heb zelf de Gigaworks S750 en dan ken jij die dus niet ;)

Tis wel plastic maar heel erg degelijk.

Ik ben voor de S750 gegaan na toch wel een aardig aantal vergelijkingen te hebben gelezen tussen de klipsch en de gigaworks. Steeds weer doet de Gigaworks niets onder voor de klipsch en andersom. Er zijn een aantal dingen die in het voordeel van de klipsch spreken maar ook andersom. Ik ben toen bij de S750 uitgekomen maar uiteindelijk heb je met allebei gewoon goed spul in handen. Stukken beter dan het spul wat je voor dezelfde prijs op de hifi markt kan kopen.

Tom (tomshardware) heeft deze speakers in combinatie met de ddts-100 zelfs tegenover behoorlijk hifi spul durven zetten.
We tested the decoder in 5.1 and 6.1 with all the available Dolby and DTS standards associated with Creative Labs' Gigaworks S750 in comparison with a system using a Pioneer VSXAX3S 7.1 amplifier and Mission Idoines speakers, in other words, top-of-the-range Hi-Fi.

• Richub
  • Laatst online: 23:23
Voor de mensen die een 2.1 setje zoeken: De Philips mms430 is het beluisteren waard!

Ik heb dit setje vanmiddag gekocht en weet een ding zeker: voor muziek is dit beter dan mijn Creative p380.

Vooral de woofer is veel beter, en de satelieten hebben door hun vormgeving geen last van staande golven, iets wat je duidelijk merkt.

De set klinkt erg dynamisch en gedetailleerd en gaat best hard zonder te vervormen. (arme buren >:) ) En dat terwijl de set nog niet echt ingespeeld is...

Klein nadeel: Door de 5 cm grote weergevers in de satelieten mis je wat hoog boven de 10 kHz, maar dit vind ik niet echt storend.

Voor 70 euro vind je imho niet snel iets beters. De Logitech z-3 is vergelijkbaar maar die set vind ik een mindere kwaliteit woofer hebben. (teveel boembas)

Edit: Mijn geluidskaart: Creative Live player in 2 kanaals modus.

[ Voor 5% gewijzigd door Richub op 22-09-2004 20:29 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

richub schreef op 22 september 2004 @ 20:27:
Voor de mensen die een 2.1 setje zoeken: De Philips mms430 is het beluisteren waard!

Ik heb dit setje vanmiddag gekocht en weet een ding zeker: voor muziek is dit beter dan mijn Creative p380.

Vooral de woofer is veel beter, en de satelieten hebben door hun vormgeving geen last van staande golven, iets wat je duidelijk merkt.

De set klinkt erg dynamisch en gedetailleerd en gaat best hard zonder te vervormen. (arme buren >:) ) En dat terwijl de set nog niet echt ingespeeld is...

Klein nadeel: Door de 5 cm grote weergevers in de satelieten mis je wat hoog boven de 10 kHz, maar dit vind ik niet echt storend.

Voor 70 euro vind je imho niet snel iets beters. De Logitech z-3 is vergelijkbaar maar die set vind ik een mindere kwaliteit woofer hebben. (teveel boembas)

Edit: Mijn geluidskaart: Creative Live player in 2 kanaals modus.
Mja... Philips MMS430 vs. Creative P380...
die P380 is wel best wel de lowbudget-set van Creative terwijl de MMS430 zo'n beetje als de budget\midrange? wordt gezien door philips...
Tsja..hoe verwoordt je dat...de speakersets zijn beide voor verschillende doelgroepen denk ik zo
Verder is de Creative P380 iets van 35% goedkoper...

Zal de MMS460 ook zo goed zijn?
Ben nu momenteel aan het wachten op de X-530 van Logitech die ik besteld heb, maar nog steeds nie leverbaar in NL :(

[ Voor 7% gewijzigd door Yellowneck op 22-09-2004 20:36 ]

• Richub
  • Laatst online: 23:23
De mms460 heeft dezelfde woofer en satelieten, het verschil zit alleen in de versterking en 3 extra sats (goh, je meent 't... :+ )

Kortom: Dezelfde kwaliteit!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik heb bij Central Point al ongeveer een maand een Philips A5.600 setje in bestelling, maar het schiet echt niet op. Hij wordt maar niet geleverd. :( Ik betaal er bovendien ongeveer 80 euro voor, terwijl de set daar nu 120 euro kost.. Ik heb er geen haast mee, maar het begint allemaal lang te duren..

Ik heb deze set overigens gekozen voor het design en de goede testresultaten van de CT!.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Ik heb de creative 5.1 550 besteld. Om de box rechts achter in de kamer te zetten, zou ik langs de deur moeten, dus ga ik liever langs de andere (langere kant ). Nu zou die kabel dan wel ongeveer 10 meter worden. Heeft dit invloed op de kwaliteit ?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Positron schreef op 22 september 2004 @ 20:55:
Ik heb bij Central Point al ongeveer een maand een Philips A5.600 setje in bestelling, maar het schiet echt niet op. Hij wordt maar niet geleverd. :( Ik betaal er bovendien ongeveer 80 euro voor, terwijl de set daar nu 120 euro kost.. Ik heb er geen haast mee, maar het begint allemaal lang te duren..

Ik heb deze set overigens gekozen voor het design en de goede testresultaten van de CT!.
Mail of bel ze eens, vragen of ie uberhaupt nog wordt geleverd, de set wordt namelijk niet meer door philips geproduceerd, dus mss wacht je op iets wat nooit komt

Verwijderd

Positron schreef op 22 september 2004 @ 20:55:

Ik heb m pas ook bij 2 winkels besteld en hij blijkt nergens meer leverbaar te zijn. Kortom: eis je geld terug en zoek een andere leuke set.
Ik had daarna gekozen voor de Creative T5400 »was ook niet meer leverbaar :( dus ik wacht nu op Logitech Z-640 :P

• Maffen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:21
Van de Philips A3.310/00, wat is het verschil tussen de gewone, en de Acoustic Fusion ?
En heeft er al iemand ervaringen met deze speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supern0va
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 11:45
Ik ben van plan een 5.1 speakerset te kopen. Nu zit ik met de volgende kwestie:

Speelt de vorm van de kamer waarin de speakers staan een grote rol in het uiteindelijke resultaat dat je speakerset oplevert? Dat wil zeggen, klinkt je speakerset het best in een rechthoekige of vierkante kamer?
Ik heb een zolderkamer, de muren lopen dus taps toe tot de nok van het dak. Dat is mijn plafond. Is het mogelijk dat dit een vertekend geluid oplevert?

Zijn er speakersets waarbij je afzonderlijk de linker- en de rechterkant een volume kan toekennen? Of is dit een standaard optie... Dit ivm de plaats van mijn pc in mijn kamer, die staat aan de rechterkant. Dus wil ik de twee linker speakers iets harder zetten zodat ik toch optimaal stereo geluid hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

supern0va schreef op 27 september 2004 @ 19:20:
Ik ben van plan een 5.1 speakerset te kopen. Nu zit ik met de volgende kwestie:

Speelt de vorm van de kamer waarin de speakers staan een grote rol in het uiteindelijke resultaat dat je speakerset oplevert? Dat wil zeggen, klinkt je speakerset het best in een rechthoekige of vierkante kamer?
Ik heb een zolderkamer, de muren lopen dus taps toe tot de nok van het dak. Dat is mijn plafond. Is het mogelijk dat dit een vertekend geluid oplevert?

Zijn er speakersets waarbij je afzonderlijk de linker- en de rechterkant een volume kan toekennen? Of is dit een standaard optie... Dit ivm de plaats van mijn pc in mijn kamer, die staat aan de rechterkant. Dus wil ik de twee linker speakers iets harder zetten zodat ik toch optimaal stereo geluid hoor.
Dat laatste is meestal softwarematig te regelen

Verwijderd

Topicstarter
Cavorka schreef op 18 september 2004 @ 19:16:
[...]

Mijn hartelijke dank hiervoor, echter, nu ik dit zo zag, dacht ik: waar de heck zijn de Philipsen in de startpost? Afwezig! Juist.

Dus heb ik maar even wat in elkaar gedraaid (zou je dit kunnen toevoegen aan de startpost Play? :Y) Cheers!)

---------------------------------------
Als ik de tijd ervoor kan vinden zal ik de .1 sets toevoegen. Ik heb er in het begin voor gekozen om de 2.0 setjes buiten beschouwing te laten en op dit moment wil ik daar bij blijven. Maar wie weet als ik nog eens de kriebels krijg, ik de logitech creative en dus ook Philips 2.0 setjes toevoeg. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 18:21:
[...]

Ik heb m pas ook bij 2 winkels besteld en hij blijkt nergens meer leverbaar te zijn. Kortom: eis je geld terug en zoek een andere leuke set.
Ik had daarna gekozen voor de Creative T5400 »was ook niet meer leverbaar :( dus ik wacht nu op Logitech Z-640 :P
Makro heeft er nog een hoopje van liggen ;)

Helaas wel iets duurder...

• MaTr1x
Ja ik zag een aantal dozen van de A5.600 gisterenavond liggen bij de Makro voor 129,- (inc.). En op marktplaats biedt iemand een nieuwe set aan in beschadigde doos voor 75,-

π MW finishers

Verwijderd

Heb sinds vandaag de creative 5.1 550 Thx boxen in combinatie met de audigy2 zs. Ik moet zeggen, daar komt nogal eens mooi hgeluid uit, zeg ! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-04 14:50
Hallo,

Mijn keuze is gevallen voor de logitech Z 5300 omdat er zeker nogal wat prijs verschil is tussen de 680. In de verschillende revieuws die ik gelezen heb waren ze erg te spreken over de Z 5300 en zn grote subwoofer wat voor een aardige bass zorgt.

Maar deze 5.1 geluidset werkt dat goed op mijn
Creative Soundblaser live player 1024?
Of is het upgraden naar een live 5.1 of audigy beter, tgaat voornamelijk om muziek.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat te twijfelen tussen de volgende twee speakersystemen (+/- 50 euro) :

Creative Inspire 2.1 T3000

Logitech X-230 2.1 speakerset

Ik heb naar reviews gezocht maar daar kwam niet echt veel van.

Hebben het aantal watts invloed op de geluidskwalitiet of niet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Bij PC speakersystemen eigenlijk wel, omdat ze vaak al een matig aantal Echte watts hebben. Mijn Creative 4.1 krijg ik al aan het vervormen op een normaal muziek volume! Ik zou voor Logitech gaan, zij besteden toch wat meer aandacht aan SPL dan Creative. Eigenlijk moet je zelf eens even gaan luisteren.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 10:54
Ok, ik ben aan het twijfelen tussen een z680 en een 5300, beide Logitech
Er zijn een aantal problemen
Ik wil het setje meenemen naar het werk, sluit daar mijn mp3speler aan, en ik wil uit alle kanalen geluid hebben...HARD, ik werk namelijk in een fabriek met allemaal machines. Ik heb een creative t5900 setje geprobeerd, maar die had teleurstellende resultaten tegenover de 4400 van creative, qua geluid, ik heb alle kanalen geluid via een stereojack-splitter.
Ik wil weten of beide setjes(de 5300 en z680) genoeg power hebben, aangezien de specificaties van de t5900 hoger waren dan de 4400 en toch zachter ging.
Wat is het verschil in dat matrix ding van de 5300, geeft die goed geluid weer, dus gaan de boxjes ook fatsoenlijk hard, niet twee achterste boxjes die voor spek en bonen mee doen dus. En dat dolby prologic, dat werkt neem ik aan wel goed wat dat betreft...

iig, geef me tips! Welke moet ik kiezen? de 5300, met de matrix en ook niet genoeg power?? of de z680, met de prologic, waar ik zekerder over ben, maar de prijs me niet echt aanstaat...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op 17 oktober 2004 @ 20:04:
Ik wil het setje meenemen naar het werk, sluit daar mijn mp3speler aan, en ik wil uit alle kanalen geluid hebben...HARD, ik werk namelijk in een fabriek met allemaal machines.
Een meeneembare 5.1 set is al een heel raar beginpunt. Ben je niet beter met een zware radio?

Maar als antwoord op de vraag, een Z680 gaat alleszins luid. Maar als je hem op STEREO x 2 zet werkt de center niet. Op de music stand wel, maar dan zijn de rears minder. En nu dat er een opvolger is voor de Z680 zal het moeilijk zijn om nog een te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een paar goed afgeschermde speakers. Ik word helemaal gek van het feit dat m'n speakers zo knetteren als iemand met z'n mobiel staat te bellen! Indien m'n buurman met z'n gsm gaat bellen knetteren mijn boxen! Heel irritant als je net een lekker nummertje hard hebt aanstaan! Ik heb nu een setje van creative (geen idee welke, zijn een jaartje of 2 oud) en het liefst heb ik weer een setje van Creative. Welk setje is echt een aanrader? Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 20:46:
[...]

Een meeneembare 5.1 set is al een heel raar beginpunt. Ben je niet beter met een zware radio?

Maar als antwoord op de vraag, een Z680 gaat alleszins luid. Maar als je hem op STEREO x 2 zet werkt de center niet. Op de music stand wel, maar dan zijn de rears minder. En nu dat er een opvolger is voor de Z680 zal het moeilijk zijn om nog een te vinden.
De Z680 is op dit moment nog bijna overal te koop, maar dan kun je beter wachten op de Z-5500, de opvolger ervan. Volgens de pricewatch is die set namelijk even duur/danwel goedkoper dan de voorganger. En de specs zijn gelijk of beter.

En je kunt idd denk ik beter een (goedkope) versterker met wat 80 watt boxen kopen aangezien bij de Logitech setjes vrijwel alle bass uit de subwoofer komt. Bij een (grote) fabriekshal werkt dat dus niet.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een mooi 2.1 geluidssetje. Nu heb ik een oude Pioneer versterker met twee grote boxen. Ik gebruik de set vooral voor electronische muziek en popmuziek. Het moet dus flink veel geluid en bass kunnen produceren. Een paar setjes die mij zijn opgevallen:

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/A3/A3_310_00_webImage198.jpg Philips A3.310 Acoustic Fusion (60 euro)

Afbeeldingslocatie: http://www.livius.ro/imagini/phimms430.jpg Philips MMS430 (plaatje philips-site is fout) (60 euro)

Afbeeldingslocatie: http://images.ciao.com/ide/images/products/normal/692/product-1246692.jpg Terratec HomeArena TXR 335 (60 euro)

Vooral het design van de eerste Philips set vind ik wel mooi.. :9 Zijn er nog andere 2.1 setjes met een prijs van maximaal 80 euro, die voldoen? En is de geluidskwaliteit sowieso al beter dan wat ik nu heb?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een audio systeempje te kopen, gewoon een redelijk 2.1 setje.
nou weet ik alleen niks van audio af dus nu is mijn vraag.
kunnen jullie mij een aantal tips en/of aanraders geven?

alvast hartsikke bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Het zou misschien handig zijn om een budget op te geven. Als je vraagt wat een leuke auto is dan kunnen mensen wel Jaguar en Lexus gaan roepen maar als je budget bij 20.000 euro blijft steken dan schiet dat niet op. Met audio kun je het ook zo duur maken als je zelf wil :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ongeveer tussen de 50 en 150 eurie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 21:32:
zo ongeveer tussen de 50 en 150 eurie.
Daar zal je niet veel goeds voor vinden :|

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 22:46

Just_I

What did you just say?

En waarvoor moet het geluidssysteempje zijn? Voor de pc / versterker / MP3 stick :? ?
Wat zijn precies je eisen naast je budget.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het hoeft niet meteen zo'n professioneel setje te zijn, ik ga geen concert geven ofzo.
ik wil gewoon zo'n klein setje als bijv. logitech z-3e of logitech z-2200.
ik hoef geen boxen van 400 eurie per stuk want daar heb ik toch niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een laptop, ik wil een iets beter systeem dan de boxjes die ik hier heb staan.
k wil een (sub)woofer want mijn muziek mag wel een beetje bass gebruiken.
plus de speakers mogen wel een beetje een herrie kunnen maken zonder te gaan kraken en niet meer een mooi geluid te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
PC speakers? Zeg dat dan ;) !

Waar je op moet letten zijn je eigen oren! En laat je vooral niet ompraten door de verkoper. Bij PC speakersetjes zijn vaak de middentonen erg slecht. Ook de bass klinkt vaak erg klapperig en boemerig. Zoek dus een setje die hier het minste last van hebt. Vaak komt de Creative MegaWorks 2.1 THX het beste uit de bus. Ze gaan ook erg hard, en ook dat speelt een rol in games of films!

Succes! :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx
by the way weet iemand wat dat RMS betekent, want het staat bij elke speaker set maar de vermogens wijken nogal al van elkaar af.
bijv.
zelfde prijsklasse (ongeveer eurie 75,- perfectsystems.com/nl)
logitech z-3e
sattelites (2x17 W RMS)
subwoofer(23 W RMS)

Creative I trigue 3200
sattelites(2x8W RMS)
subwoofer(19 W RMS)
vind ik nogal een verschil voor dezelfde prijsklasse.
zit hier een anddertje onder het gras of is het iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Het RMS vermogen is het ''echte'' vermogen wat de speaker ugh ugh spoel kan omzetten in warmte, meestal is kan je aan de hand van het RMS vermogen wel schatten hoe hard de satalieten ongeveer gaan zonder te vervormen. Jammergenoeg gaat dit niet op met de subwoofer, hierbij spelen andere dingen vaak namelijk een rol (xmax, versterkervermogen etc.). Het PMPO vermogen moet je NÓÓIT vertrouwen. Dit vermogen mogen de fabrikanten zo hoog maken als dat ze zelf willen. Meestal blijkt dan ook dat de algemene kijkshopspeakersetjes van ''2000 Watt PMPO'' in werkelijkheid (schrik niet!) nog niet eens een fatsoenlijk vermogen kunnen neerzetten van 2 Watt! En ik weet ook wel dat Watts niet zo'n belangrijke rol spelen in Hi-fi, maar PC speakersetjes kan ik ook geen Hi-fi noemen met dat belabberde rendament!

Ik kan je een paar tips geven:

Kijk naar de merken; Créative en Klipsch. Deze merken zijn over het algemeen eerlijk qua specificaties, en schenken wat meer aandacht aan het geluid. Maar heb ik het over Créative, dan heb ik het niet over de ''budgetsetjes'' zoals Inspire of Itrique, maar over de MegaWorks of GigaWorks. Die laatste licht helaas uit jouw budget, maar zal niet veel schelen met de MegaWorks. Neem geen Logitech, enkel als je van een *BOEHHHHHM-* bass houdt! Ze gaan wel flink hard, maar ze missen ook flink wat volume in bepaalde frequentiegebieden.

[ Voor 71% gewijzigd door Barry|IA op 24-10-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zoek een setje ter vervanging van mijn (kapotte) Logitech Z560. Nu wilde ik eigenlijk voor de Z5500 gaan van Logitech, maar nu kreeg ik van iemand te horen dat hij de gigaworks s750 voor 308 Euro kon krijgen. (hij werkt in pc shop, met extra korting dus). De Z5500 kost hier in de buurt 309 Euro. En dan bestaat er ook nog zoiets als de Klipsch...

Wat is een betere deal? IK heb het voornamelijk nodig voor muziek en af en toe een spelletje (maar daar heb ik geen suround voor nodig) Of gewoon de Z560 houden voor films (surround) en een receiver + boxen kopen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 27-10-2004 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Heeft iemand een link naar het 1e deel van dit topic? In de search kan ik hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

UltraR-pc schreef op 28 oktober 2004 @ 15:01:
Heeft iemand een link naar het 1e deel van dit topic? In de search kan ik hem niet vinden.
Via een topic dat op slot zat kwam ik hier terecht: Het grote: Kiezen van een pc-speakersysteem-topic ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Ik maak sinds 1998 gebruik van Altec-Lansing setjes. Voor het geld krijg je degleijke kwaliteit. Tonen zijn hoog en de bas is wel lekker. Alleen niet zo laag als ik zou willen. Maar er zijn speakers met lage bass die nergens naar klinken. Dan maar een paar Hz hoger maar wel lekker vol. Heb een 295, 495 en nu een ADA 995 setje. Enkele vrienden zijn er grappig genoeg ook naar over gestapt. Ze vragen dan welk merk ik vroeger had, die was ook goed. Ik zeg dan gerust dat ik dat merk nog steeds gebruik... Met altijd een OW VANDAAR reactie. Met een EQ krig ik er mooi geluid uit. Erg tevreden mag ik zeggen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Ik vraag mij of waarom bose nog geen echte pc speakers heeft gemaakt.
Ik vind bose een mooi geluid hebben mar ik ben ze nog nergens tegen gekomen.
Weet iemand waarom bose geen pc speakers maakt. Dolby surroud sets zijn er wel maar ben ik hier nog niet tegen gekomen.

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 20:49:
Ik zat te twijfelen tussen de volgende twee speakersystemen (+/- 50 euro) :

Creative Inspire 2.1 T3000

Logitech X-230 2.1 speakerset

Ik heb naar reviews gezocht maar daar kwam niet echt veel van.

Hebben het aantal watts invloed op de geluidskwalitiet of niet ??
Dit wil ik ook weten maar dan met Creative inspire 2.1 p380 of de logitech x.230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan tedenken om een nieuwe setje tegaan halen, omdat ik nu 2x Pioneer 80watt met een tyfhoon sub en controller heb. Maar dat geeft toch niet echt het geluid wat ik wil horen.

Ik luister fulltime muziek via mijn pc, ik zit eraan tedenken om een Creative 5500 Digital Inspire tehalen met een Audigy Es bulk.

Ik heb verschillende testen gelezen, en daar was die goed voor muziek.

Zijn er hier nog mensen met ervaring met deze combi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sport_Life schreef op 27 oktober 2004 @ 01:09:
Ik zoek een setje ter vervanging van mijn (kapotte) Logitech Z560. Nu wilde ik eigenlijk voor de Z5500 gaan van Logitech, maar nu kreeg ik van iemand te horen dat hij de gigaworks s750 voor 308 Euro kon krijgen. (hij werkt in pc shop, met extra korting dus). De Z5500 kost hier in de buurt 309 Euro. En dan bestaat er ook nog zoiets als de Klipsch...

Wat is een betere deal? IK heb het voornamelijk nodig voor muziek en af en toe een spelletje (maar daar heb ik geen suround voor nodig) Of gewoon de Z560 houden voor films (surround) en een receiver + boxen kopen ?
Gigaworks voor 308 E, is een mooi prijsje.
Overal wordt deze goed getest. Alleen de prijs is een nadeel.
Je krijgt nu 7.1 voor de prijs van 5.1.
Ik wist t wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 15:30:
[...]

Gigaworks voor 308 E, is een mooi prijsje.
Overal wordt deze goed getest. Alleen de prijs is een nadeel.
Je krijgt nu 7.1 voor de prijs van 5.1.
Ik wist t wel
Wat moet ik met 7.1? 5.1 is toch voldoende? En merk je ook erg datie bijna 1,5 zoveel watt is?

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste