Ik ben van plan de Megaworks 550 te gaan kopen, maar weet iemand nog een betere voor het zelfde geld?
Vroeger was het zo dat creative meestal minder "bang for the bucks" had als andere merken.
Nu was mijn oog een tijdje geleden op de logitech z-640 gevallen om mijn budget dvd-speler met 5.1 aansluiting wat op te waarderen en tegelijk als mp3 setje aan mijn laptop. Nu zag ik ook de iets duurdere inspire t5400 staan met 2-weg speakers.
Wat zijn jullie ervaringen (liefst onderlinge vgl), oftewel welke moet ik nemen de logitech of de toch maar iets duurdere t5400 (scheelt 20 euri).
Nu was mijn oog een tijdje geleden op de logitech z-640 gevallen om mijn budget dvd-speler met 5.1 aansluiting wat op te waarderen en tegelijk als mp3 setje aan mijn laptop. Nu zag ik ook de iets duurdere inspire t5400 staan met 2-weg speakers.
Wat zijn jullie ervaringen (liefst onderlinge vgl), oftewel welke moet ik nemen de logitech of de toch maar iets duurdere t5400 (scheelt 20 euri).
Ik heb alleen maar lof over de Z-680 ... met de rest kan ik niet vergelijken, omdat ik van laagste gamme Creative naar hoogste gamme Logitech gegaan ben ... :d
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
ik was dus vandaag aan het kijken voor de z-640 bij de bcc, waar ik vroeg wat voor aansluitingen deze had. Hieruit bleek dat er 3 hoofdtelefoonpluggen van de geluidskaart naar de subwoofer moeten en daar verder gestuurd wordt naar de sattelites. (een gele groene en zwarte).
Nu wil ik m op mijn dvd speler aansluiten die analoge 5.1 uitgang heeft in de vorm van 6 tulp aansluitingen. Hoe moet ik dat doen?
Nu wil ik m op mijn dvd speler aansluiten die analoge 5.1 uitgang heeft in de vorm van 6 tulp aansluitingen. Hoe moet ik dat doen?
zover ik weet nietzandpaddo schreef op 08 juli 2004 @ 20:53:
ik was dus vandaag aan het kijken voor de z-640 bij de bcc, waar ik vroeg wat voor aansluitingen deze had. Hieruit bleek dat er 3 hoofdtelefoonpluggen van de geluidskaart naar de subwoofer moeten en daar verder gestuurd wordt naar de sattelites. (een gele groene en zwarte).
van je pc komen 3 stekkers, geel/zwart/groen, die worden ff leuk gemixt en bladieblaat komt t allemaal goed uit de boxen. hier zorgt de (versterker/splitter dunno) voor die in je sub zit.
bij jou dvdspeler heb je 5.1 analoge uitgang, dit betekend 6 tulpaansluitingen ja.
als er stekkers zijn om weer alles samentevoegen dan zou ik die kopen maar ik denk niet dat je die kan krijgen, splitten kan makkelijk maar om t weer samentevoegen...
jammer van je setje
ik denk dat t ook in de handleiding staat dat je een losse versterker eraan moet sluiten die t daarna naar de boxen stuurt. losse versterker heeft veel aansluitingen(money money) die ze afzonderlijk versterkt. (bij de z640 aan je pc wordt t al in de geluidskaart gecodeeert(correct me if i am wrong
suc6 er iig mee!
[This space is for rent]
Als het goed is zit er een decoder in mijn dvd-speler zodat het aansluiten van een relatief goedkoop speakersysteem zou moeten kunnen (was ook een optie bij de koop maar die waren uber brak).
Er zitten dus zes tulp aansluitingen namelijk:
- links / recht
- links surround / recht surround
- subwoofer
- center
Dat komt in principe toch ook uit je geluidskaart (of heb ik het mis)?? Maar is het mogelijk om dat weer eenvoudig om te zetten naar tulp stekkers zodat ik geen duur setje met coaxiaal in hoef te kopen?'

Dit is niet mijn dvd maar ziet er net zo uit als die zes (2x rood, 2x wit, 2x zwart) (Front/surround/sub/center) net voorbij de scart aansluiting en voor de optical
Er zitten dus zes tulp aansluitingen namelijk:
- links / recht
- links surround / recht surround
- subwoofer
- center
Dat komt in principe toch ook uit je geluidskaart (of heb ik het mis)?? Maar is het mogelijk om dat weer eenvoudig om te zetten naar tulp stekkers zodat ik geen duur setje met coaxiaal in hoef te kopen?'
Dit is niet mijn dvd maar ziet er net zo uit als die zes (2x rood, 2x wit, 2x zwart) (Front/surround/sub/center) net voorbij de scart aansluiting en voor de optical
Verwijderd
ik wil van mijn 2.1 Trust 1000P speakers af en ben dus op zoek naar 5.1 boxen voor onder 100 euro.
ik speel vaak racegames en draai veel electronische muziek. van trance tot hardstyle en van hardcore tot techno.
ik ben op zoek naar speakers met een flinke bas een zuiver midden/hoge tonen.
ik heb als mobo een Abit NF7-S rev2.0 met onboard Soundstorm chip die ik gebruik.
op dit moment heb ik dit lijstje voor me:
ik speel vaak racegames en draai veel electronische muziek. van trance tot hardstyle en van hardcore tot techno.
ik heb als mobo een Abit NF7-S rev2.0 met onboard Soundstorm chip die ik gebruik.
op dit moment heb ik dit lijstje voor me:
- Altec Lansing 251 - 83,- Creative P580 - 70,- Creative T5400 - 89,- Logitech Z-640 - 65,- Philips A5.600 Seismic Power 600 - 84,- Philips MMS460 - 79,-
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 19:37 ]
Waarom sluit je je pc niet aan op je stereo? Als je die hebt tenminste. 
Daar klinkt muziek toch beter uit vind ik als uit zo'n pc-setje.
Zoek anders ook ff wat reviews op. Daar staat meestal wel genoeg handige info in om tot een beslissing te komen.
Of ga gewoon bij je locale pc-boer ff kijken en luisteren.
Zoek anders ook ff wat reviews op. Daar staat meestal wel genoeg handige info in om tot een beslissing te komen.
[ Voor 40% gewijzigd door megaleo op 09-07-2004 19:40 ]
Ik had de Logitech z-640. Best leuk setje met veel bass (helaas wel erg modderig) en redelijke sattelieten. Denk de 'beste' uit het rijtje dat je geeft.
Voor beter geluid moet je toch een prijsklasse hoger; z-680 enz.
\_Specs_/
Ik heb de Z640 nog altijdZiegoM schreef op 09 juli 2004 @ 19:39:
Ik had de Logitech z-640. Best leuk setje met veel bass (helaas wel erg modderig) en redelijke sattelieten. Denk de 'beste' uit het rijtje dat je geeft.
Zeer leuke set
Ik heb de Philips A2.610 (nog de voorloper van de a5.600). Ik heb die toen ik hem kocht vergeleken met de logitech z-640 en vond de philips toen beter klinken. Je hoort echter wel vaak dat de Logitech z-640 in deze prijsklasse de beste speakers zijn..
simpele reden voor mij: het is stereo-geluid (en 5.1 reciever is toch wel VER over de 100 euro).megaleo schreef op 09 juli 2004 @ 19:39:
.
Ik ben nl. ook op zoek naar een nieuwe 5.1 set, zit nu met de creative DTT2200, mooi geluid, maar moet harder/beter/mooier
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
op me stereo zou kunnen als daar de pc stond 
iig ben ik dus op dit moment een Trust 2.1 gewend dus alles is denk ik beter
op me stage hadden we een Logitech Z-640 staan en die vond ik daar erg goed klinken. die had dus ook mijn eerste voorkeur. maar aangezien Creative ook vaak hoog aangschreven staat ben ik daar ook eens op zoek naar gegaan. die komt er toch minder goed uit als gedacht.
altec-lansing zegt me niet zo veel en van philips ook geen hooggespannen verwachtingen. ik lees nog ff verder...
iig ben ik dus op dit moment een Trust 2.1 gewend dus alles is denk ik beter
op me stage hadden we een Logitech Z-640 staan en die vond ik daar erg goed klinken. die had dus ook mijn eerste voorkeur. maar aangezien Creative ook vaak hoog aangschreven staat ben ik daar ook eens op zoek naar gegaan. die komt er toch minder goed uit als gedacht.
altec-lansing zegt me niet zo veel en van philips ook geen hooggespannen verwachtingen. ik lees nog ff verder...
Ik heb teovallig gister een JVC home cinema set gekocht. 2 uitgangen op pmn geluidskaart (stereo en digital out), dat ook netjes op de dvdspeler prikken en je hebt een goede kwaliteit geluid samen met n mooie stand alone dvd speler enzomegaleo schreef op 09 juli 2004 @ 19:39:
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
ik heb de Z-640 en ben er blij mee (kort maar krachtig
)
Even iets over de Z-640:
Ik zie heel vaak dat mensen deze set voor de HT gebruiken. Daar kan ik mij wel een beetje in vinden omdat ik zelf geen €200> aan een pc-speakerset zou uitgeven! Een vriend van mij wou dus een pc-speakersetje én een HT-speakersetje. Dan valt de Z-640 wel in zijn prijsklasse dacht ik.
Wij naar de Dixons om het setje te beluisteren, wat een K*T geluid zeg!! Het midden is verre van aanwezig! De bass klinkt alsof het kastje van blik is, en het hoog klonk wel aardig, maar erg gericht.
Volume een beetje open gezet en er kwam wat meer uit hoor
. Meer van die zelfde NIET-aanwezige midbas, het hoog leek wel piézoo
.
En daar mag wel THX op staan, en op mijn setje niet
.
Ik zie heel vaak dat mensen deze set voor de HT gebruiken. Daar kan ik mij wel een beetje in vinden omdat ik zelf geen €200> aan een pc-speakerset zou uitgeven! Een vriend van mij wou dus een pc-speakersetje én een HT-speakersetje. Dan valt de Z-640 wel in zijn prijsklasse dacht ik.
Wij naar de Dixons om het setje te beluisteren, wat een K*T geluid zeg!! Het midden is verre van aanwezig! De bass klinkt alsof het kastje van blik is, en het hoog klonk wel aardig, maar erg gericht.
Volume een beetje open gezet en er kwam wat meer uit hoor

En daar mag wel THX op staan, en op mijn setje niet
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Uhm, correctie, op de z-640 staat geen THX. En heb je het wel vergeleken met andere speakersets uit deze prijsklasse? Je hebt het wel over een speakerset van maar 56 euro in de pricewatch. Het is trouwens ook niet echt de perfecte plaats (gigantische winkel) om naar zo'n setje te luisteren.
de HT?Barry|IA schreef op 09 juli 2004 @ 21:22:
Even iets over de Z-640:
Volume een beetje open gezet en er kwam wat meer uit hoor. Meer van die zelfde NIET-aanwezige midbas, het hoog leek wel piézoo
.
En daar mag wel THX op staan, en op mijn setje niet.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Ik bedoel die 'goedkope' THX set, sorry

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Mja dit soort dingen kan je niet vergelijken met een leuke reciever & full range speakers. De meeste pc-setjes komen niet eens in de buurt van standaard home cinema sets. Daarom moet je er een uitzoeken die het beste knalt voor het geld; logitech z-640.
\_Specs_/
Ik heb een vragen over de volgende speakerset. Zit er een goed bass in? Is het geluid helder? Levenduur? Wat zijn de min punten?
Creative Inspire P580
Is deze geluidskaart qua prijs en kwaliteit goed?
Creative SB Live Player 5.1
Creative Inspire P580
Is deze geluidskaart qua prijs en kwaliteit goed?
Creative SB Live Player 5.1
Verwijderd
ik lees toch heel veel positieve over die Logitech set
ik denk dat ik voor die ga; de Z-640 dan
ik denk dat ik voor die ga; de Z-640 dan
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 09:33 ]
Ik heb die Philips A5.600 en die bevalt me uitstekend. Ik kan het niet vergelijken met andere setjes, maar als je die van Philips koopt krijg je geen spijtVerwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 19:36:
ik wil van mijn 2.1 Trust 1000P speakers af en ben dus op zoek naar 5.1 boxen voor onder 100 euro.
op dit moment heb ik dit lijstje voor me:kan iemand al iets zeggen over een of meerdere van deze setjes?
- Altec Lansing 251 - 83,- Creative P580 - 70,- Creative T5400 - 89,- Logitech Z-640 - 65,- Philips A5.600 Seismic Power 600 - 84,- Philips MMS460 - 79,-
Verwijderd
Ik heb nu creative inspire 6700 setje, wat ik eigenlijk maar crap vind.
Is er veel verschil met bv Creative Megaworks 550 of Logitec z-680?
Wil graag 5.1 set, geen 6.1 of 7.1 te veel boxen geen plaats om die allemaal te plaatsen.
Wil graag 5.1 set, geen 6.1 of 7.1 te veel boxen geen plaats om die allemaal te plaatsen.
Creative inspire 6700 is idd bagger ik weet niet wat me ooit heeft aangedreven zoiets te kopenVerwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 19:26:

Maar toen wist ik de wondere wereld van hifi nog nie dus....
Waarom Koop je niet gewoon een 5.1 recievertje dat klinkt meestal beter dan de megaworks 550 hoor.
Of je koopt gewoon een reciever met 2 mooie front boxen erbij en dat je dat later uitbreidt
Kost ietsjes meer maar je profiteert er later wel van.
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Wil deze week ook een 5.1 setje gaan kopen. Het is zowel voor gamen, als voor dvd kijken als voor muziek. Moet erbij zeggen dat ik totaal geen audiofiel ben. Had altijd het geluid over de tv en vond het prima klinken, alleen te weinig bas.
Nu wil ik dus wel eens iets meer en ging meteen even rondsurfen.
Bij de lokale shop hadden ze 2 aardige setjes:
Creative T5400 (90 euro)
Logitec Z640 (75 euro)
Ze zien er allebei leuk uit en de reviews zijn over het algemeen ook wel goed. Juist dáárom weet ik nu niet goed welke ik moet kiezen. Mijn (ex)schoonvader had een creative 5300 en ik vond dat geluid altijd erg goed, vandaar dat ik aan de ene kant neig naar de t5400 (is toch een nóg betere versie van de 5300) maar ik neig aan de andere kant weer naar de z640 omdat ze weer wat goedkoper is.
Iemand?
Nu wil ik dus wel eens iets meer en ging meteen even rondsurfen.
Bij de lokale shop hadden ze 2 aardige setjes:
Creative T5400 (90 euro)
Logitec Z640 (75 euro)
Ze zien er allebei leuk uit en de reviews zijn over het algemeen ook wel goed. Juist dáárom weet ik nu niet goed welke ik moet kiezen. Mijn (ex)schoonvader had een creative 5300 en ik vond dat geluid altijd erg goed, vandaar dat ik aan de ene kant neig naar de t5400 (is toch een nóg betere versie van de 5300) maar ik neig aan de andere kant weer naar de z640 omdat ze weer wat goedkoper is.
Iemand?
Lees de thread eens door man.Verwijderd schreef op 10 juli 2004 @ 19:26:

Verwijderd
iemand?Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 11:56:
op dit moment heb ik ook dat dillemma.
de t5400 of de z640
Gewoon allebei beluisteren en dan de beste kiezen.
Ik heb net mn Z-5300 binnen.. Godsamme wat een geluid.. Wat een bassen! Heeeerlijk! Gekocht nadat er hier zo lovend over gepraat werd
hmmmm ik heb nu nog een SBLive player + Cambridge Soundworks DTT2200 5.1 setje maar wil wel eens wat anders, nu zat ik te kijken naar setjes als de Creative Inspire TD7700 maar die kosten al gauw 220 euro, nu is dat niet zo'n probleem maar als ik even op marktplaats kijk zie ik al meerdere goeie Dolby Digital receivers van sony of wat dan ook voor +-150 euri.
Als je daar een paar goeie speakertjes bijkoopt ben je toch veel beter af als met zo'n standaard pc speaker setje?? en dat hoeft dus helemaal niet veel duurder te zijn.
En het is een stuk goedkoper als een Z-680 of iets in die trand?
edit: zat even door de wehkamp te bladeren en kwam dit tegen :
Receiver
Kenwood Electronics KRF-V4080D/-S
Met o.a.:
2x 100 watt stereo output en 5x 120 watt surround output
Dolby Digital-, Dolby ProLogic II- en DTS decoder
6-kanaals input voor DVD-audio en SACD
digitale RDS-tuner
Is een kenwood receiver met DTS DOlby Prologic II etc met 5 speakertjes+subwoofer erbij, kosten 300 euri.
Heb je met zoiets nou niet meer waar voor je geld als dat je voor hetzelfde bedrag een z-680 koopt??
Vergis ik me nu ergens sterk in en is dit gewoon bs of kun je voor minder geld wel een betere setup kopen?
Als je daar een paar goeie speakertjes bijkoopt ben je toch veel beter af als met zo'n standaard pc speaker setje?? en dat hoeft dus helemaal niet veel duurder te zijn.
En het is een stuk goedkoper als een Z-680 of iets in die trand?
edit: zat even door de wehkamp te bladeren en kwam dit tegen :
Receiver
Kenwood Electronics KRF-V4080D/-S
Met o.a.:
2x 100 watt stereo output en 5x 120 watt surround output
Dolby Digital-, Dolby ProLogic II- en DTS decoder
6-kanaals input voor DVD-audio en SACD
digitale RDS-tuner
Is een kenwood receiver met DTS DOlby Prologic II etc met 5 speakertjes+subwoofer erbij, kosten 300 euri.
Heb je met zoiets nou niet meer waar voor je geld als dat je voor hetzelfde bedrag een z-680 koopt??
Vergis ik me nu ergens sterk in en is dit gewoon bs of kun je voor minder geld wel een betere setup kopen?
[ Voor 33% gewijzigd door intuliegend op 17-07-2004 01:37 ]
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Ik heb sinds vandaag ook een Logitsch z640. Afgelopen week heb ik de 680 beluisterd op een LAN (buiten in een tent) en was erg onder de indruk van het geluid. Ik had dus ook wel wát verwacht van het kleine broertje, maar niet zo veel 
Echter, de LAN was dus buiten. Nu mijn z640 binnen staat, ben ik zéér tevreden over het geluid. Beste "Bang fot the Bucks"
Een aanrader.
Echter, de LAN was dus buiten. Nu mijn z640 binnen staat, ben ik zéér tevreden over het geluid. Beste "Bang fot the Bucks"
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Vandaag een logitech z-680 besteld bij yorcom, best wel wat geld maar moest toch wat doen met mijn vakantie geld
.
Naar verwachting zal hij aankomende woensdag binnenkomen, ik post mijn bevindingen zo snel mogelijk!
Naar verwachting zal hij aankomende woensdag binnenkomen, ik post mijn bevindingen zo snel mogelijk!
Zelf heb ik pas een Logitech z-680 gekregen,
maar hoe leggen jullie je kabels dan(de 2 achter speakers)
maar hoe leggen jullie je kabels dan(de 2 achter speakers)
heeft misschien iemand ervaring met een setje van Teufel ?

Teufel Concept-E Magnum 5.1-System (199,- zonder BTW)
(standaards zijn los te koop en kosten 18,50 ps zonder BTW)
http://www.teufel.de/files/teufel_kat_conceptemagnum.pdf
http://www.teufel.de/download/test_conceptemagnum_hct.pdf
http://www.modding-station.net/index.php?chapter=714
http://www.chip.de/artike...41.html?tid1=14925&tid2=0
en nog een round-up van 6 systemen;
http://www.computerbase.d..._volle_droehnung_part_ii/

Teufel Concept-E Magnum 5.1-System (199,- zonder BTW)
(standaards zijn los te koop en kosten 18,50 ps zonder BTW)
http://www.teufel.de/files/teufel_kat_conceptemagnum.pdf
http://www.teufel.de/download/test_conceptemagnum_hct.pdf
http://www.modding-station.net/index.php?chapter=714
http://www.chip.de/artike...41.html?tid1=14925&tid2=0
en nog een round-up van 6 systemen;
http://www.computerbase.d..._volle_droehnung_part_ii/
[ Voor 7% gewijzigd door RubbeR01 op 02-08-2004 14:16 ]
I am RubbeR, You are Glue
Ik ben van plan een Creative Inspire P580 set te kopen, mooie prijs en aan de reviews te lezen bied hij best goed geluid.
Alleen wat mij opviel, volgens mij is het mogelijk om de kapjes voorop de speakers (die stoffendingen) te verwijderen.. Hebben mede tweakers hier misschien wat fototjes van of dit ook echt kan?
Alleen wat mij opviel, volgens mij is het mogelijk om de kapjes voorop de speakers (die stoffendingen) te verwijderen.. Hebben mede tweakers hier misschien wat fototjes van of dit ook echt kan?
ik wil eik die promedia ultra 5.1 maar is voorlopig niet leverbaar in NL. weet iemand adresje waar ze ze dichtbij hebben?
en iemand ervaring met zulke speakers met omvormer 110-230???
en iemand ervaring met zulke speakers met omvormer 110-230???
Cogito Ergo Credo
Verwijderd
niks aan toe te voegen! topsetje idd. foto: http://damasterpnut.no-ip.com/other/logitechz640/Mojo schreef op 17 juli 2004 @ 20:34:
Ik heb sinds vandaag ook een Logitsch z640. Afgelopen week heb ik de 680 beluisterd op een LAN (buiten in een tent) en was erg onder de indruk van het geluid. Ik had dus ook wel wát verwacht van het kleine broertje, maar niet zo veel
Echter, de LAN was dus buiten. Nu mijn z640 binnen staat, ben ik zéér tevreden over het geluid. Beste "Bang fot the Bucks"Een aanrader.
Ik had een idee om een dvd/divx/mp3 pc te maken (pentium 3 500 ofzo) met Linux GeeXBoX als besturingssysteem. Dan doe je er gewoon een cd in hij speelt hem af
handig . Maar ik kom een paar problemen tegen als ik het zo wil doen..:
dvd/divix/mp3 pc: dvd/divix wil ik af spelen met een 5.1 setje, mp3 wil ik afspelen met mijn versterker + Eltax Concept 400 omdat dat beter klinkt.. kan dit?
En misschien nog iets moeilijkers, ik wil ook de games die ik op mijn echte pc heb kunnen spelen met een 5.1 setje..? Dan moet ik nog even door sparen en dan heb ik genoeg geld om een diy-beamer te maken
Misschien kan de helft niet.. mja kan iemand mij vertellen wat mogelijk is en wat niet?? Oja wat is -Incl. DD/DTS Decoder- ? Heb je er wat aan ?
dvd/divix/mp3 pc: dvd/divix wil ik af spelen met een 5.1 setje, mp3 wil ik afspelen met mijn versterker + Eltax Concept 400 omdat dat beter klinkt.. kan dit?
En misschien nog iets moeilijkers, ik wil ook de games die ik op mijn echte pc heb kunnen spelen met een 5.1 setje..? Dan moet ik nog even door sparen en dan heb ik genoeg geld om een diy-beamer te maken
[ Voor 5% gewijzigd door GleNnoS_ op 06-08-2004 12:04 . Reden: Was nog niet klaar met type en drukte al op "Verstuur bericht" ]
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een goede speakerset voor mijn Creative Audigy 2 soundkaart ik zit nu al een tijdje met 2 speakers ( had geen geld om een set te kopen) en omdat mijne oude 5.1 set het niet meer deed.
Nou vraag ik me af welke speakerset (5.1) een goede geluid kwaliteit levert en toch aardig wat volume kan geven. De set wordt gebruikt om muziek mee aftespelen zoals Trance/HardTrance/Techtrance etc..
Iemand hier wat opties?
Nou vraag ik me af welke speakerset (5.1) een goede geluid kwaliteit levert en toch aardig wat volume kan geven. De set wordt gebruikt om muziek mee aftespelen zoals Trance/HardTrance/Techtrance etc..
Iemand hier wat opties?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 19:56 ]
Ik kan je van alles aanraden
...met name Z-680 Klipsch Promedia 5.1
, Altec lansing setje..wat is je budget?
[ Voor 16% gewijzigd door Yellowneck op 08-08-2004 19:45 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Verwijderd
Rond de 300 euro's ..YellowNeck schreef op 08 augustus 2004 @ 19:43:
Ik kan je van alles aanraden...met name Z-680 Klipsch Promedia 5.1
, Altec lansing setje..wat is je budget?
zit te denken of ik de Klipsch ProMedia GMX D-5.1 koop of Logitech Z-680.
allebei zijn ze rond de 300 maar als ik naar design kijk begin ik toch wel naar de kliplisch set te hangen... wat is ie toch mooi
Vraag me eigenlijk af wat her verschil is tussen de
ProMedia GMX D-5.1 en Klipsch ProMedia GMX 5.1 AVP
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2004 20:11 ]
speakersetjes van labtec zijn ook heel erg fraaie setjes. Komt een goed geluid uit en kan aardig hard. En ze zijn zeker niet duur.
ik ben vooral onder indruk van deze: labtec pulses 475 met een prijs van rond de 30/40 euro.

http://www.labtec.com/ind...g/EUR/EN,crid=18,crid2=22
ik ben vooral onder indruk van deze: labtec pulses 475 met een prijs van rond de 30/40 euro.

http://www.labtec.com/ind...g/EUR/EN,crid=18,crid2=22
Ik heb nog niets, maar ik wil over een tijdje een nieuwe computer aanschaffen, met een goede geluidskaart en dito speakers.
Ik zit aan de Logitech Z-680 te denken, maar die is slechts 5.1, en ik heb ruimte om nog meer speakers kwijt te raken (naast mij) en alle 8 aansluitingen (7.1), en dan moeten er extra satellieten bij.
Wat zijn goede stereospeakers, die ongeveer gelijkwaardig aan de satellieten van de Z-680 zijn? Dus geen 2.1, maar zuiver 2.0.
Ik zit aan de Logitech Z-680 te denken, maar die is slechts 5.1, en ik heb ruimte om nog meer speakers kwijt te raken (naast mij) en alle 8 aansluitingen (7.1), en dan moeten er extra satellieten bij.
Wat zijn goede stereospeakers, die ongeveer gelijkwaardig aan de satellieten van de Z-680 zijn? Dus geen 2.1, maar zuiver 2.0.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Verwijderd
Welke Speakerset raden jullie aan?
Ik kan ongeveer 300 Euro's besteden en ben op zoek naar een 5.1 of 6.1 speakerset.
Ik kan ongeveer 300 Euro's besteden en ben op zoek naar een 5.1 of 6.1 speakerset.
De drivers in de satalieten zijn Tangband drivers, die kun je los kopen voor ongeveer €20 per stuk in duitsland. Maar dan moet je er nog wel zelf een kastje voor maken. Je hebt dan wel voor redelijk weinig geld 2 speakers.Resistor schreef op 08 augustus 2004 @ 22:31:
Ik heb nog niets, maar ik wil over een tijdje een nieuwe computer aanschaffen, met een goede geluidskaart en dito speakers.
Wat je ook kunt doen is 2 redelijke speakers kopen en die als fronts gebruiken, dan win je met muziek nog kwa geluid. Alleen hoe wil je dat alles aansturen?
Weet ik nog niet 
Ik neem aan dat een 7.1 kaart wel mogelijkheden heeft om alles ook analoog aan te sturen, maar misschien dat het ook 5.1 digitaal + 2 analoog kan.
Ik neem aan dat een 7.1 kaart wel mogelijkheden heeft om alles ook analoog aan te sturen, maar misschien dat het ook 5.1 digitaal + 2 analoog kan.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Heb dit topic net ff helemaal doorgelezen, en het moet gezegd worden, mooie TS
. Ik ben zelf nog aan het kijken welk 5.1 setje ik het beste kan aanschaffen om op m'n DFI LanParty mobo (nForce2 MCP-T chip) aan te sluiten. Wat me nog steeds niet helemaal duidelijk is of het nou zin heeft om een speakersetje met een digitale aansluiting te kopen of niet. Ik ga de speakers hoofdzakelijk gebruiken om mee te gamen, dus ik vraag me af of het enig voordeel oplevert als ik mijn mobo (d.m.v. SPDIF) verbind met een digitale speakerset, of heeft dit alleen zin als je DVD's gaat kijken?
Heb al jaren een 2.1 setje van Cambridge SoundWorks en gebruik dat i.c.m. met mijn Yamaha receiver en Dolby Prologic versterker d.m.v. een stereo splitter op de sound out. Maar sinds er nog een PC op hetzelfde stopcontact zit werkt de aardlekschakelaar niet erg mee
, ik heb helaas geen geaard stopcontact daar. Nu dus gewoon 2.1 (het verwijderen van het receiversnoer uit de splitter heeft het probleem opgelost).
Vorig jaar heb ik voor iemand een PC gebouwd en daar een 2.1 setje van Creative bij gedaan (Inspire T2x00 denk ik) en ik was verbaasd over het goede geluid dat daar uit kwam, vooral Battlefield 1942 klonk lekker
.
Daarom neig ik naar een Creative setje zoals de T-5400 of de Digital 5500, maar wat ik hier lees klinken de Logitech Z-5300 en de Z-680 ook goed, alhoewel de laatste buiten m'n budget van E 150 valt. (Edit, de 5300 ook nog net dus
)
BTW Ik heb net de nieuwe Computer Totaal! nr.9 gelezen waar ze een aantal speakersets hebben vergeleken, zeven 2.1 sets en zeven 5.1 sets, en bij de 5.1 sets komt de Philips A5.600 als beste uit de bus. Vóór de T-5400, Z-5300 en Terratec TXR 665. Van de 2.1 sets vinden ze de Terratec TXR 335 de beste prijs/kwaliteitsverhouding hebben trouwens.
Heb al jaren een 2.1 setje van Cambridge SoundWorks en gebruik dat i.c.m. met mijn Yamaha receiver en Dolby Prologic versterker d.m.v. een stereo splitter op de sound out. Maar sinds er nog een PC op hetzelfde stopcontact zit werkt de aardlekschakelaar niet erg mee
Vorig jaar heb ik voor iemand een PC gebouwd en daar een 2.1 setje van Creative bij gedaan (Inspire T2x00 denk ik) en ik was verbaasd over het goede geluid dat daar uit kwam, vooral Battlefield 1942 klonk lekker
Daarom neig ik naar een Creative setje zoals de T-5400 of de Digital 5500, maar wat ik hier lees klinken de Logitech Z-5300 en de Z-680 ook goed, alhoewel de laatste buiten m'n budget van E 150 valt. (Edit, de 5300 ook nog net dus
BTW Ik heb net de nieuwe Computer Totaal! nr.9 gelezen waar ze een aantal speakersets hebben vergeleken, zeven 2.1 sets en zeven 5.1 sets, en bij de 5.1 sets komt de Philips A5.600 als beste uit de bus. Vóór de T-5400, Z-5300 en Terratec TXR 665. Van de 2.1 sets vinden ze de Terratec TXR 335 de beste prijs/kwaliteitsverhouding hebben trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door MaTr1x op 13-08-2004 00:51 ]
http://nl.europe.creative.com/megaworks510dBelangrijke mededeling over veiligheid en productterugroeping - Europa
Creative Labs - Cambridge SoundWorks® MegaWorks 510D
Creative heeft een potentieel elektrisch probleem vastgesteld bij een aantal eenheden in een partij subwoofers uit ons gamma van Cambridge SoundWorks MegaWorks 510D-luidsprekers. Deze productterugroeping is beperkt tot eenheden met een serienummer dat valt binnen de volgende reeksen: B000001 tot B002000 en B002801 tot B004200. Met het oog op de veiligheid van onze klanten heeft Creative beslist tot de terugroeping van alle betrokken eenheden uit het de warenhuizen, in detailhandels en bij de eindgebruikers. Deze terugroeping heeft enkel betrekking op Europese eenheden met serienummers die beginnen met een “B”-prefix en behoren tot de bovengenoemde nummerreeksen. Ze heeft geen invloed op andere geografische markten of op eenheden zonder “B”-prefix in het serienummer.
Ik ben hier nieuw op het forum en wil binnenkort een compleet nieuw systeem bestellen, maar heb alleen nog me twijfels over een speakerset.
Ik heb niet zo'n hele grote kamer (4m x 4m)en zit nu te twijfelen tussen 2 speakersetjes:
Logitech Z680 5.1
Creative Gigaworks S750 7.1
Wat lijkt jullie het verstandigst om te nemen? Denk zelf dat als ik de S750 neem dat dat overkill is op zo'n kleine kamer. Maar volgens de reviews die ik heb gelezen en ervaringen van anderen heeft deze set een stuk beter geluid dan de Z680.
Er komt een Creative Audigy 2 ZS als geluidskaart in en ben van plan om er veel mee te gamen,muziek luisteren,en dvd's te kijken.
Hoor graag jullie mening...
(P.S budget is geen probleem
)
Ik heb niet zo'n hele grote kamer (4m x 4m)en zit nu te twijfelen tussen 2 speakersetjes:
Logitech Z680 5.1
Wat lijkt jullie het verstandigst om te nemen? Denk zelf dat als ik de S750 neem dat dat overkill is op zo'n kleine kamer. Maar volgens de reviews die ik heb gelezen en ervaringen van anderen heeft deze set een stuk beter geluid dan de Z680.
Er komt een Creative Audigy 2 ZS als geluidskaart in en ben van plan om er veel mee te gamen,muziek luisteren,en dvd's te kijken.
(P.S budget is geen probleem
Weet iemand of dit setje
Philips A5.600 Seismic Power 600
een beetje goed is ?
in CT! (deze maand)
vinden ze hem goed, maar ik kan geen reviews vinden, tevens is de search down van got. In de pricewatch is hij wel populair zo te zien 
een beetje goed is ?
in CT! (deze maand)

Verwijderd
WR. schreef op 14 augustus 2004 @ 16:12:
Ik ben hier nieuw op het forum en wil binnenkort een compleet nieuw systeem bestellen, maar heb alleen nog me twijfels over een speakerset.
Logitech Z680 5.1
Ik denk dat je best voor een 5.1 systeem gaat, zoals de logitech 680 of de creative megaworks 5.1 550
Deze laatste heb ik zojuist besteld, maar ik zie hie rin reviews dat je de speakers heel voorzichtig moet opwarmen de eerste week en niet te luid mag zetten, anders springen ze
Heeft iemand hier ervaring mee ?
(P.S budget is geen probleem)
ik heb zin om deze te gaan kopen: Creative Inspire TD7700 + Incl. DD-EX/DTS-ES Decoder.
ik heb al 200 euro gespaard, dus moet nog 20 euro! :-)
iemand ervaring met deze luidspekerset??
ik heb nu de Creative Inspire Digital 5.1 5500.
zou ik veel verschil horen??
PS: ik heb een Soundblaster Audigy 2 ZS soundcard.
Waarom niet de T7700 zonder decoder, immers zit in de Audigy 2 ZS al dts/dd decoder ingebouwdedgarf28 schreef op 16 augustus 2004 @ 20:54:
ik heb zin om deze te gaan kopen: Creative Inspire TD7700 + Incl. DD-EX/DTS-ES Decoder.
[ Voor 5% gewijzigd door M55 op 16-08-2004 23:10 ]
Verwijderd
Volgens mij ga je niet zo veel verschil horen en ik denk dat het beter is om een beter 5.1 systeem te kopen dan een 7.1. 7.1 Is namelijk alleen noodzakelijk in grotere ruimten. . . Een pluspunt is wel dat de speakers tweaters hebben ( als ik me niet vergis )
Dus, volgens mij is dit gewoon een low budget 7.1 systeem van creative ( die volgens mij, als ik me niet weer vergis het enige merk is die 7.1 boxen heeft )
Ik zou eerder voor de lofitech 5.1 Z640 gaan met jouw budget...
Trouwens, heeft de 5.1 5500 geen decoder ? Kan je die niet houden ( of vergis ik me weer ?
)
Dus, volgens mij is dit gewoon een low budget 7.1 systeem van creative ( die volgens mij, als ik me niet weer vergis het enige merk is die 7.1 boxen heeft )
Trouwens, heeft de 5.1 5500 geen decoder ? Kan je die niet houden ( of vergis ik me weer ?
Voor iedereen die tegenwoordig nog op zoek is naar een 2.1 setje en erg grote waarde hecht aan goede sattelites;
De Altec Lansing MX5021:

http://img.neoseeker.com/...hp?articleid=1643&image=4
http://img.neoseeker.com/...hp?articleid=1643&image=5
Klassieke aansluitingen
De Altec Lansing FX6021:

Ik heb nog nooit zulke goede sattelites gehoord, waarbij èn de midrange èn het hoog zo duidelijk aanwezig was en goed onderscheden kan worden. M'n Altec Lansing 885 subwoofer is het aan het begeven, soms reargeert hij niet meer en dus ben ik op zoek naar een nieuw 2.1 setje. Ik was trouwens ook niet echt tevreden over de 2 weg sattelites van de 885. Ik heb ook wat reviews van de Logitech Z-2200 gelezen, veel lovends over gehoord. De Z-2200 schijnt vooral duidelijk een stuk harder te gaan, vooral de subwoofer. Dat is ook wel een gemis bij de FX6021. De subwoofer is alles behalve boomerig, stond in de hoek van de ruimte. Je moet echt oppassen met het opkrikken van bass, een echt diep bereik heeft hij ook niet, het is volgens mij ook een gesloten design. De set is meer bedoeld voor mensen die niet zo hard draaien.
Mijn keuze blijft dus voorlopig even bij de Altec Lansing MX5021, wat wel de beste muziek 2.1 set is die ik tot nu toe gehoord heb. Ik betwijfel op de Z-2200 met z'n 1 weg sats dit kan evenaren. Vast wel in spellen in films. Gebruikt de Z-2200 trouwens dezelfde woofer als de surround varianten ervan? Ik ga ze binnenkort ergens zoeken, bij Dynabyte ofzo. Zijn er nog aanraders voor een prijs onder de 185 euro? Over de nieuwe Klipsch GMX-A 2.1 heb ik buiten 1 review alleen maar slechte ervaringen gelezen.
De Altec Lansing MX5021:

http://img.neoseeker.com/...hp?articleid=1643&image=4
http://img.neoseeker.com/...hp?articleid=1643&image=5
Klassieke aansluitingen
De Altec Lansing FX6021:

Ik heb nog nooit zulke goede sattelites gehoord, waarbij èn de midrange èn het hoog zo duidelijk aanwezig was en goed onderscheden kan worden. M'n Altec Lansing 885 subwoofer is het aan het begeven, soms reargeert hij niet meer en dus ben ik op zoek naar een nieuw 2.1 setje. Ik was trouwens ook niet echt tevreden over de 2 weg sattelites van de 885. Ik heb ook wat reviews van de Logitech Z-2200 gelezen, veel lovends over gehoord. De Z-2200 schijnt vooral duidelijk een stuk harder te gaan, vooral de subwoofer. Dat is ook wel een gemis bij de FX6021. De subwoofer is alles behalve boomerig, stond in de hoek van de ruimte. Je moet echt oppassen met het opkrikken van bass, een echt diep bereik heeft hij ook niet, het is volgens mij ook een gesloten design. De set is meer bedoeld voor mensen die niet zo hard draaien.
Mijn keuze blijft dus voorlopig even bij de Altec Lansing MX5021, wat wel de beste muziek 2.1 set is die ik tot nu toe gehoord heb. Ik betwijfel op de Z-2200 met z'n 1 weg sats dit kan evenaren. Vast wel in spellen in films. Gebruikt de Z-2200 trouwens dezelfde woofer als de surround varianten ervan? Ik ga ze binnenkort ergens zoeken, bij Dynabyte ofzo. Zijn er nog aanraders voor een prijs onder de 185 euro? Over de nieuwe Klipsch GMX-A 2.1 heb ik buiten 1 review alleen maar slechte ervaringen gelezen.
[ Voor 47% gewijzigd door Yokozuna op 17-08-2004 11:36 ]
ok, ik heb besloten voor 5.1 te gaan!Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 23:55:
Volgens mij ga je niet zo veel verschil horen en ik denk dat het beter is om een beter 5.1 systeem te kopen dan een 7.1. 7.1 Is namelijk alleen noodzakelijk in grotere ruimten. . . Een pluspunt is wel dat de speakers tweaters hebben ( als ik me niet vergis )
Trouwens, heeft de 5.1 5500 geen decoder ? Kan je die niet houden ( of vergis ik me weer ?)
de prijs maakt voor mij eigenlijk niet veel uit, dan spaar ik gewoon wat langer...
maar wil ong. tot max. zo 350 euro uitgeven.
welke kan ik dan het beste kopen??
ik heb zelf de voorkeur voor de Logitech 5.1 Z680 of de Creative Gigaworks S700 (die nog niet uit zijn)
weet ook iemand de specs van de Creative Gigaworks S700, want die staan niet op de front page. (het aantal watt enzo)
omdat ik een creative soundblaster audigy 2 ZS heb, lijkt me het beste de Creative Gigaworks S700 of zit er in de Logitech ZS 680 stukken beter geluid dan de Creative Gigaworks S700?
EDIT: owjah en ik gebruik ze hoofdzakkelijk voor muziek te luisteren.
en af en toe filmpje te kijken, en gamen.
[ Voor 14% gewijzigd door edgarf28 op 17-08-2004 12:11 ]
Offtopic: Kan de Audigy2 al realtime dolby digital signaal encoden? Nog steeds een mono rear kanaal?
Waarom zou je dan een surround set kopen als ik vragen mag?owjah en ik gebruik ze hoofdzakkelijk voor muziek te luisteren.
[ Voor 131% gewijzigd door Yokozuna op 17-08-2004 12:17 ]
mm... is het niet zo als je een goed 5.1 setje (van 50 watt per boxje of hoger) koopt, beter (of ong. hetzelfde) geluid hebt dan 2.0 of 2.1?Yokozuna schreef op 17 augustus 2004 @ 12:14:
[...]
Waarom zou je dan een surround set kopen als ik vragen mag?
en bij 5.1 hoor je wel de muziek door heel de kamer, en bij 2.0 of 2.1 kan dit niet!
Verwijderd
Je zegt eerst dat je voor 5.1 gaat en dan kies je de creative gigaworks? => dit is 7.1
Specs : 70 watt/ satt en 210Watt sub
Ga mss voor de creative megaworks 5.1 550 of voor de logitech Z680
En . . . Deze sets zijn WEL al uit . . .
Verwijderd
@ edgarf28.. muziek is altijd nog het mooiste op een goede 2.1 set, geloof me , ik denk dat vele mede-forummers het met me eens zijn.
Voor gaming en films moet je naar 5.1/6.1/7.1 maar als het jou echt om muziek gaat met je bij 2.1 blijven en gewoon daar heel goed setje van halen
Voor gaming en films moet je naar 5.1/6.1/7.1 maar als het jou echt om muziek gaat met je bij 2.1 blijven en gewoon daar heel goed setje van halen
ok, ik ga nu ook voor de logitech z680, heb net verschillende reviews gelezen enzo, en hij lijkt me heel goed!Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 13:51:
Je zegt eerst dat je voor 5.1 gaat en dan kies je de creative gigaworks? => dit is 7.1
maar op de frontpage staat toch echt dat de creative Gigaworks S700, een 5.1 setje is hor!
Verwijderd
Je hebt gelijk, heb me verward met de S770 ofzo . . .
Die is idd nog niet verkrijgbaar . . .
Die is idd nog niet verkrijgbaar . . .
Ik wil graag een high-end pc-speaker setje kopen voor m'n pc en xbox
voorwaarde is wel dat het een optical-in heeft. Ik ben aan het twijfelen tussen de:
- Logitech Z-680
- ProMedia GMX D-5.1
- Creative® Decoder DDTS-100
met Creative® GigaWorks™ S750.
Als ik m'n pc en xbox via optical-in op de decoder aansluit, en dan die gigaworks set via 7.1 analoog-uit ook op die decoder aansluit, kan ik dan al die effecten die de decoder ondersteunt (Dolby® Digital EX, DTS®-ES en Dolby Pro Logic II), op de gigaworks horen?
Het is vooral bedoeld voor films en games (xbox en pc).
Ik neig naar de Creative (als die decoder qua effects werkt met die gigaworks set)
en die Logitech lijkt me (voor mij) minder omdat de bass vrij bonkerig schijnt te zijn, en ik rekening met m'n huisgenoten te houden heb).
Graag adviezen.
Thomas
voorwaarde is wel dat het een optical-in heeft. Ik ben aan het twijfelen tussen de:
- Logitech Z-680
- ProMedia GMX D-5.1
- Creative® Decoder DDTS-100
met Creative® GigaWorks™ S750.
Als ik m'n pc en xbox via optical-in op de decoder aansluit, en dan die gigaworks set via 7.1 analoog-uit ook op die decoder aansluit, kan ik dan al die effecten die de decoder ondersteunt (Dolby® Digital EX, DTS®-ES en Dolby Pro Logic II), op de gigaworks horen?
Het is vooral bedoeld voor films en games (xbox en pc).
Ik neig naar de Creative (als die decoder qua effects werkt met die gigaworks set)
en die Logitech lijkt me (voor mij) minder omdat de bass vrij bonkerig schijnt te zijn, en ik rekening met m'n huisgenoten te houden heb).
Graag adviezen.
Thomas
Als je al in die klasse van pc-speakers kijkt, zullen je huisgenoten altijd last hebben, of je dan de Logitech of de Creative neemt maakt dan écht niet meer uit hoor. Zelf raad ik je de Creative GigaWorks aan! Simpelweg omdat het ''midden'' beter klinkt.
Ik dacht het wel. Kijk voor de zekerheid anders even op www.creative.com onder MegaWorks, als deze set de effecten kan decoderen: kan de GigaWorks het zeker weten!
Maar de gigaworks heeft geen decoder/optische ingang (naar mijn weten).
Kan Xbox>optical>Creative Decoder DDTS-100>analoog>Creative GigaWorks S750?
of verlies ik hierbij zoveel kwaliteit dat ik dan beter voor die logitech kan gaan met ingebouwde decoder en optical port? Ik zal het namelijk vooral voor m'n xbox gaan gebruiken (games en films).
Kan Xbox>optical>Creative Decoder DDTS-100>analoog>Creative GigaWorks S750?
of verlies ik hierbij zoveel kwaliteit dat ik dan beter voor die logitech kan gaan met ingebouwde decoder en optical port? Ik zal het namelijk vooral voor m'n xbox gaan gebruiken (games en films).
Verwijderd
Ik heb ook in de computer totaal gelezen dat de Terratec TXR335 heel erg goed is, laat ik nou net op zoek zijn naar een goede 2.1 set. Er is alleen 1 probleem, ik kan hem helemaal nergens vinden
, weet iemand dus misschien hoelang het nog gaat duren voordat hij normaal verkrijgbaar is oid?
Zowel de Megaworks als de Gigaworks hebben GEEN decoder. Deze is wel los te koop, ziet er gelikt uit en is goed getest.Barry|IA schreef op 19 augustus 2004 @ 20:38:
Ik dacht het wel. Kijk voor de zekerheid anders even op www.creative.com onder MegaWorks, als deze set de effecten kan decoderen: kan de GigaWorks het zeker weten!
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat bedoel ik.Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 13:55:
@ edgarf28.. muziek is altijd nog het mooiste op een goede 2.1 set, geloof me , ik denk dat vele mede-forummers het met me eens zijn.
Verwijderd
Heeft er iemand ervaringen met de Hercules XPS 5.100?
Ik heb momenteel een zelf samengesteld surroundsysteem, met twee gepoorte 25cm woofers waar ik _uitermate_ tevreden van ben; maar door tweede pc én TV binnenkort ga ik geen plaats meer hebben voor mijn 50liter kisten...
Reviews van die Hercules set vindt ik gewoon _niet_... Did the force left me alone?
Anyway, misschien dat iemand een beter alternatief heeft in de prijsklasse €0-€180
Just let me know, uw bijdrage zal op prijs gesteld worden
/edit: what about Ozaki Q3 of B5?
Ik heb momenteel een zelf samengesteld surroundsysteem, met twee gepoorte 25cm woofers waar ik _uitermate_ tevreden van ben; maar door tweede pc én TV binnenkort ga ik geen plaats meer hebben voor mijn 50liter kisten...

Reviews van die Hercules set vindt ik gewoon _niet_... Did the force left me alone?
Anyway, misschien dat iemand een beter alternatief heeft in de prijsklasse €0-€180
Just let me know, uw bijdrage zal op prijs gesteld worden
/edit: what about Ozaki Q3 of B5?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 14:15 ]
Ik heb de Hercules 5.100 gehoord, en vind et een vrij helder geluid geven. Echter, de bass laat te wensen over. Er zit letterlijk bijna GEEN bass in. Design is wel supergeil
Mocht je een low-budget hebben, dan raad ik je de Philips A5.600 aan. Een speakerset die 77 euro kost, en goed voor zijn prijs is. Deze was tevens best getest in Computertotaal van augustus. Ik ga em zelf ook binnenkort halen, eerst mijn Creative 6700 verkopen
Mocht je een low-budget hebben, dan raad ik je de Philips A5.600 aan. Een speakerset die 77 euro kost, en goed voor zijn prijs is. Deze was tevens best getest in Computertotaal van augustus. Ik ga em zelf ook binnenkort halen, eerst mijn Creative 6700 verkopen
[ Voor 14% gewijzigd door Yellowneck op 22-08-2004 15:43 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Verwijderd
Crap, slecht nieuws voor iemand die twee diep gepoorte 25 cm subs gewoon is...YellowNeck schreef op 22 augustus 2004 @ 15:42:
Ik heb de Hercules 5.100 gehoord, en vind et een vrij helder geluid geven. Echter, de bass laat te wensen over. Er zit letterlijk bijna GEEN bass in. Design is wel supergeil![]()
Design is idd übergeil, alleen daarom wou ik het al doen...
Hmmmz, die Philips is goed voor zijn prijs zeg je. Maar ik wil gerust tot €150 gaan ofzo, en dan vindt ik denk ik toch wel enkele betere dan die Philips nee?
Thx anyway
Als je bass verslaafd bent moet je uiteraard voor de Logitech Z-560/Z-680 gaan, krachtigere subwoofers voor de pc zijn er niet.
pricewatch: Logitech Z-680 (5.1)
of deze
pricewatch: Logitech Z-560 (4.1)
als je geluidskaart al een DD/DTS decoder heeft.
of deze
Ik zat eraan te denken om een Creative DDTS-100 decoder te kopen met een Gigaworks s750, de decoder omdat ik de set ook op m'n xbox en tv aan wil sluiten.
Is dit een goede keus? De logitech z-680 vind ik te boomy, en de Klipsch Promedia 5.1 (ultra), zijn duur en slecht of niet verlrijgbaar. Ik begrijp ook niet hoe je een 7.1 set (analoog) op die decoder aan moet sluiten. er zitten namelijk 3, 3.5 jacks in. Terwijl de specs wel aangeven dat dat kan.
Of kan ik beter voor een Audigy 2 zs platinum pro gaan, en m'n xbox op de optical in aansluiten? Dit lijkt me handig omdat ik dan ook op m'n pc van die eax effecten gebruik kan maken.
Is dit een goede keus? De logitech z-680 vind ik te boomy, en de Klipsch Promedia 5.1 (ultra), zijn duur en slecht of niet verlrijgbaar. Ik begrijp ook niet hoe je een 7.1 set (analoog) op die decoder aan moet sluiten. er zitten namelijk 3, 3.5 jacks in. Terwijl de specs wel aangeven dat dat kan.
Of kan ik beter voor een Audigy 2 zs platinum pro gaan, en m'n xbox op de optical in aansluiten? Dit lijkt me handig omdat ik dan ook op m'n pc van die eax effecten gebruik kan maken.
Verwijderd
Sja, budget is net niet groot genoeg daarvoor, hoezeer het mij ook spijt...Yokozuna schreef op 22 augustus 2004 @ 18:12:
Als je bass verslaafd bent moet je uiteraard voor de Logitech Z-560/Z-680 gaan, krachtigere subwoofers voor de pc zijn er niet.
of deze
/edit: gebruik Soundstorm, dus dat is geen probleem
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 20:42 ]
Ga eens naar een Mediamarkt, staan meestal wel een paar midrange highend boxen op een rij, welke je kan beluisteren.
Verwijderd
Bestaat dat in .be?YellowNeck schreef op 22 augustus 2004 @ 22:01:
Ga eens naar een Mediamarkt, staan meestal wel een paar midrange highend boxen op een rij, welke je kan beluisteren.
Maar de lokale hardwareboer heeft wat Ozaki's en die Hercules set staan. Dinsdagvoormiddag moet ik niet werken, zal dan eens gaan zien
/edit: heb gewoonweg de Z-5300 gevonden in Belgie voor €163 incl. verzending.
Ik denk dat de knoop reeds is doorgehakt
Lijkt me wel een goede combinatie. Weet alleen niet of die DDTS-100 ook volledig 7.1 analoog ondersteunt.Kotor schreef op 22 augustus 2004 @ 18:24:
Ik zat eraan te denken om een Creative DDTS-100 decoder te kopen met een Gigaworks s750, de decoder omdat ik de set ook op m'n xbox en tv aan wil sluiten.
Creative maakt vaak gebruik van geen stereo minijacks (3pole), maar 4poles, die downwards compatible zijn met 3poles. Bij een 4pole heb je ruimte voor 3 kanalen. Bij 3 connectors kan je dan dus al 3x3=9 kanalen hebben, wat meer dan genoeg is voor 7.1. Of die DDTS-100 dat ook ondersteunt weet ik niet, maar de Audigy 2 ZS ondersteunt het wel.
bedankt voor de info,Cyb schreef op 23 augustus 2004 @ 01:53:
[...]
Lijkt me wel een goede combinatie. Weet alleen niet of die DDTS-100 ook volledig 7.1 analoog ondersteunt.
Creative maakt vaak gebruik van geen stereo minijacks (3pole), maar 4poles, die downwards compatible zijn met 3poles. Bij een 4pole heb je ruimte voor 3 kanalen. Bij 3 connectors kan je dan dus al 3x3=9 kanalen hebben, wat meer dan genoeg is voor 7.1. Of die DDTS-100 dat ook ondersteunt weet ik niet, maar de Audigy 2 ZS ondersteunt het wel.
Ik denk dat ik toch voor de Audigy zs platinum pro ga, dan kan ik m'n xbox op de optical in aansluiten, en hij ondersteunt (echt) 7.1 geluid. En heb ik gelijk een goede geluidskaart voor de PC. Het maakt me toch niet uit dat m'n pc dan aan moet staan als ik aan het xbox-en ben. Ik doe niet aan geluidsbewerking, maar ik denk niet dat er in deze prijsklasse een betere kaart is die een optical in/out heeft, eax ondersteunt en al die dolby decoders heeft. Of zijn er alternatieven? Ik ga sowieso voor de gigaworks s750.
Ik ben al een tijdje aan rond kijken naar nieuwe geluidskaart in samenwerking met een neiuw paar boxen. Nou is mijn oog gevallen op de Audigy 2 ZS (zonder front bay) maar welke boxen zouden daar beste bij passen? er zijn zoveel mogelijkheden dat je door de bomen het bos niet meer kan zien. Budget voor boxen is 100 a 150 euro.
Heeft iemand ervaringen met de:
Ik ben van plan om deze aan te schaffen. Voor zo'n prijs verwacht ik natuurlijk niet een superset maar ik wilde gewoon even weten of dit een redelijke keuze is.
Ik ben van plan om deze aan te schaffen. Voor zo'n prijs verwacht ik natuurlijk niet een superset maar ik wilde gewoon even weten of dit een redelijke keuze is.
ja dat wil ik ook nog steeds graag weten (M55 in "Het kiezen van een PC-Speakersysteem top...")kousje schreef op 23 augustus 2004 @ 12:45:
Heeft iemand ervaringen met de:
Ik ook, wil em ook binnenkort kopen. Enige wat ik weet ja..is dus dat ie idd best getest is in CT Augustus.M55 schreef op 25 augustus 2004 @ 21:19:
[...]
ja dat wil ik ook nog steeds graag weten (M55 in "Het kiezen van een PC-Speakersysteem top...")
*Draadloze AB erg geeiill voor die prijs van 72 @ Informatique..(geldig tot 9 Sep d8 ik)
Hij is iig beter als de
• Creative T5400
• Terratec TXR 665
• Logitech Z5300
• Altec Lansing 251
• Ozaki HM030
Zegt niet veel, maar als je een van de bovenstaande setjes hebt gehoord, geeft dat dus wel een beetje een indicatie
Weet iemand btw hoelang die kabels zijn voor de front en rear speakertjes?
[ Voor 45% gewijzigd door Yellowneck op 25-08-2004 21:29 ]
Ik zocht ook een 5.1 set; vooral voor Games (ook voor dvd's en wat muziek). Mijn oog is gevallen op de Z-5300 van logitech. Redelijk duur, maar valt wel binnen mijn budget (veel vakantiewerk gedaan)
Anders wordt het de Creative 5900 Inspire.
Ik heb deze 2 sets uitgekozen, vooral ook door de liggende center speaker; dit omdat ik hem vóór mijn TFT (172x) wil plaatsen. Deze TFT is namelijk niet/amper in hoogte verstelbaar, en ik heb geen zin om tegen die center-speaker aan te kijken (hoe mooi hij ook is) in plaats van me beeldscherm.
Mijn vraag dan ook:
Hoe hoog is de center speaker van de Z-5300 (en creative inspire 5900) (gemeten vanaf de onderkant van de voet tot de bovenkant van de speaker. Gemeten in centimeter. Eventueel ook hoe diep hij is. (ik heb op google/got niks kunnen vinden)
Creative 5900:
Anders wordt het de Creative 5900 Inspire.
Ik heb deze 2 sets uitgekozen, vooral ook door de liggende center speaker; dit omdat ik hem vóór mijn TFT (172x) wil plaatsen. Deze TFT is namelijk niet/amper in hoogte verstelbaar, en ik heb geen zin om tegen die center-speaker aan te kijken (hoe mooi hij ook is) in plaats van me beeldscherm.
Mijn vraag dan ook:
Hoe hoog is de center speaker van de Z-5300 (en creative inspire 5900) (gemeten vanaf de onderkant van de voet tot de bovenkant van de speaker. Gemeten in centimeter. Eventueel ook hoe diep hij is. (ik heb op google/got niks kunnen vinden)
Creative 5900:

[ Voor 17% gewijzigd door jeroen-v op 25-04-2006 19:25 ]
Ehm ik wil niet lullig doen maar ik denk dat je je Philips iets overschat als je hem beter vindt dan de Logitech Z5300 met zijn 280 watts RMS (die logitech)YellowNeck schreef op 25 augustus 2004 @ 21:24:
[...]
Ik ook, wil em ook binnenkort kopen. Enige wat ik weet ja..is dus dat ie idd best getest is in CT Augustus.
*Draadloze AB erg geeiill voor die prijs van 72 @ Informatique..(geldig tot 9 Sep d8 ik)
Hij is iig beter als de
• Creative T5400
• Terratec TXR 665
• Logitech Z5300
• Altec Lansing 251
• Ozaki HM030
Zegt niet veel, maar als je een van de bovenstaande setjes hebt gehoord, geeft dat dus wel een beetje een indicatie
Weet iemand btw hoelang die kabels zijn voor de front en rear speakertjes?
OK die IR afstand bediening is leuk maar daar heb ik er al 5 van

Het punt is juist dat uit de test in Computer!Totaal de Philips set er als beste uitkomt. Men vindt deze set in absolute zin beter klinken dan de genoemde sets waaronder de Z5300 terwijl deze meer dan 2x zo duur is.jeroen-v schreef op 26 augustus 2004 @ 17:37:
[...]
Ehm ik wil niet lullig doen maar ik denk dat je je Philips iets overschat als je hem beter vindt dan de Logitech Z5300 met zijn 280 watts RMS (die logitech)
OK die IR afstand bediening is leuk maar daar heb ik er al 5 vanDan vindt ik de controls van de logitech set veel beter. Ze zitten trouwens ook in een andere prijsklasse..
De logische vraag is dan of iemand kan bevestigen dat de A5.600 inderdaad zeer goed is, of dat de redacteur van C!T een gehoorapparaat nodig heeft.
Verwijderd
Heb ff geen meetlat bij de hand (ben net verhuisd), maar de center spieker is zo hoog als een cd-hoesje als je 'm 'normaal' neerzet. De diepte is ongeveer 3 kwart daarvan.jeroen-v schreef op 26 augustus 2004 @ 17:04:
Mijn vraag dan ook:
De center spieker kan je kantelen, dus de hoogte is lichtelijk variabel.
Idd, mijn argumenten zijn gebaseerd op de Speakertest in CT Augustus.ginkgo schreef op 27 augustus 2004 @ 00:53:
[...]
Het punt is juist dat uit de test in Computer!Totaal de Philips set er als beste uitkomt. Men vindt deze set in absolute zin beter klinken dan de genoemde sets waaronder de Z5300 terwijl deze meer dan 2x zo duur is.
De logische vraag is dan of iemand kan bevestigen dat de A5.600 inderdaad zeer goed is, of dat de redacteur van C!T een gehoorapparaat nodig heeft.
Nou, ik ga de Philips A5.600 kopen, zal mijn bevindingen hier posten.
Ik zal ff CT quoten:
nog een quote van de Z-5300 door CT;De A5.600 steekt met kop en schouders uit boven de rest van de geteste modellen. De Subwoofer levert diep en een enorm strak geluid, hij lijkt niet kapot te krijgen. De satellieten zijn erg helder en kunnen ook het middengebied goed weergeven. Het hoog blijft erg strak en deze set weet als enige de hoge tonen exact in verhouding weer te geven. Zelfs op hogere volumes - en die zijn bij deze set dan ook echt hoog - is deze set een genot om naar te luisteren. Sterker nog, hij lijkt dan nog beter te klinken. De A5.600 is onze eerste keus als we niet op de prijs hoeven te letten en krijgt daarom het keurmerk "Best Getest"
Logitech heeft duidelijk meer aandacht besteed aan de 5.1-set dan aan het eerder geteste 2.1-systeem. De doos van de Z-5300 is niet voor niets zo groot. De speakers zijn ook groter en van betere kwaliteit - veel beter zelfs. Hoewel we de hoge tonen een tikje moesten ophogen met de AB, kon de Logitech ons vrijwel direct overtuigen. Wat de Z-3 mist maakt de Z-5300 helmaal goed. Alleen mag Logitech het geluid nog wel iets strakker maken, vooral in het laag. verder een voortreffelijke set.
[ Voor 55% gewijzigd door Yellowneck op 27-08-2004 17:57 ]
Ja dank je ik ben benieuwd.
Bij mij komt hij in een kamer van 4 bij 4 schat ik, en wel ff goed gepositioneerd, schuin achter me op de kasten enzo. Dus ik ben wel benieuw of de sattelieten ook van redelijk verre afstand nog goed zuiver klinken enzo. Ik kan wel het volume instellen van elke afzonderlijke speaker m.b.v. Soundstorm dacht ik.
Bij mij komt hij in een kamer van 4 bij 4 schat ik, en wel ff goed gepositioneerd, schuin achter me op de kasten enzo. Dus ik ben wel benieuw of de sattelieten ook van redelijk verre afstand nog goed zuiver klinken enzo. Ik kan wel het volume instellen van elke afzonderlijke speaker m.b.v. Soundstorm dacht ik.
Verwijderd
Ik heb dus gisteren de Hercules XPS 5.100 binnen gekregen en het klinkt gewoonweg fantastisch, super helder geluid en de bass is klinkt ook lekker. Echt een aanrader voor wat mij betreft. En het ziet er nog mooi uit ook
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik er allemaal niet veel vanaf weet, dit is dus mijn 1e 5.1 systeem wat ik heb gekocht dus weet het ook niet te vergelijken met de andere setjes die in dit topic staan, maar ik ben heel erg tevreden met mijn koop.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik er allemaal niet veel vanaf weet, dit is dus mijn 1e 5.1 systeem wat ik heb gekocht dus weet het ook niet te vergelijken met de andere setjes die in dit topic staan, maar ik ben heel erg tevreden met mijn koop.
Huh, zit er echt een lekkere bass in, flinke bass die je goed hoort?Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 01:22:
Ik heb dus gisteren de Hercules XPS 5.100 binnen gekregen en het klinkt gewoonweg fantastisch, super helder geluid en de bass is klinkt ook lekker. Echt een aanrader voor wat mij betreft. En het ziet er nog mooi uit ook![]()
Anders koop ik ook de Hercules 5.100
Volgens mij is deze net uit, de X530, bij 4Launch kun je em pre-orderen. Ik ga em orderen..hehe...design ziet er goed uit..

edit:
Inmiddels de X530 besteld, wordt gebeld zodra ie op voorraad is.
Volgens de verkoper van 2 verschillende webshops zijn de Philips A5.600 niet meer leverbaar (Sommige webshops hebben er nog wat over, maar nieuwe zijn niet meer leverbaar). Volgens de ene is Philips de speakersets weer aan het produceren, en volgens de ander is de productei van de A5.600 speakersetjes geheel stopgezet en worden deze niet meer geproduceerd.
Inmiddels de X530 besteld, wordt gebeld zodra ie op voorraad is.
Volgens de verkoper van 2 verschillende webshops zijn de Philips A5.600 niet meer leverbaar (Sommige webshops hebben er nog wat over, maar nieuwe zijn niet meer leverbaar). Volgens de ene is Philips de speakersets weer aan het produceren, en volgens de ander is de productei van de A5.600 speakersetjes geheel stopgezet en worden deze niet meer geproduceerd.
[ Voor 37% gewijzigd door Yellowneck op 28-08-2004 16:04 ]
ik heb de A2.610 (das de voorganger van de A5.600, zegmaar de zwakkere uitvoering) maar ik vind hem hard genoeg gaan
, en geen kraakje te horen als je hem op max volume hebt staan
. Ik vind hem in vergelijking met Logitech Z-640/Creative Inspire 4.1 4400/5.1 5300 beter klinken, en de BASS verspreid zich veel beter, bij mij staat die in de huiskamer en ik kan in de hele huiskamer de bass goed horen
, dat komt door het down-firing systeem van philips waarmee de speaker op de grond gericht is
en dus alles over de grond verspreid wordt en weer naar boven weerkaatst
. en ik denk dat de A5.600 dus nog beter zal zijn
...
Hehe..nie voor de buren, bass verspreid zich via de grond?...damn...stoere tactiek van Philips
offtopic:
Yeah, go Final Fantasy!
Yeah, go Final Fantasy!
[ Voor 22% gewijzigd door Yellowneck op 28-08-2004 22:46 ]
Als ik het geld had, (of een nieuw speakersetje nodig had
) ging ik zeker weten voor die Wavemaster MX5. Bij mn werk staat er eentje in de winkel, en aangezien een klant hem vanmiddag wel mooi vond (goh), was dat DE gelegenheid om hem eens uit zn doos te halen en even op te stellen bij de demo pc. Dat geluid is echt perfect. Ik heb verschillende US Blaster surround setjes staan op mn werk, evenals een 2.1 Ozaki en ook de Trust 5.1 set (weet ff niet meer welk type precies) Maar de Wavemaster ziet er niet alleen het allermooiste uit, hij klinkt ook nog het beste.
En die bass: ik weet niet of je nog een kopje koffie op je bureau wilt kunnen laten staan
maar als je van plan bent om hem voluit te zetten, zet het kopje koffie er niet recht voor.
Op die remote control (wat trouwens de enige mogelijkheid is om hem aan/uit te doen en het volume te veranderen) zitten 3 volume knopjes, Center/ Subwoofer, Front en Rear.
Die drie "kanalen" zijn tegelijk ook de drie stekkertjes die je pc in gaan, dus daar moet je dan wel rekening mee houden. de geluidskaart van de demopc heeft wel een aparte "rear-speaker" uitgang maar dan heb je er nog steeds 1 te kort.
En die bass: ik weet niet of je nog een kopje koffie op je bureau wilt kunnen laten staan
Op die remote control (wat trouwens de enige mogelijkheid is om hem aan/uit te doen en het volume te veranderen) zitten 3 volume knopjes, Center/ Subwoofer, Front en Rear.
Die drie "kanalen" zijn tegelijk ook de drie stekkertjes die je pc in gaan, dus daar moet je dan wel rekening mee houden. de geluidskaart van de demopc heeft wel een aparte "rear-speaker" uitgang maar dan heb je er nog steeds 1 te kort.
Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.