[PC] Locomotion (Transport Tycoon 2)

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.078 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

jarnotjuh schreef op 15 september 2004 @ 19:27:
ik mag misschien nu wel heel dom overkomen, maar:

hoe de n**k bouw je een vliegveld :|

ik zie me opponents allemaal vliegtuige bouwe, ik kan dat niet... :X

zucht :|
Als je in 1900 zit, kun je nog geen vliegvelden bouwen. Ik hoop dat je dit bedoelde, want de manier hoe je een vliegveld bouwt, staat gewoon in de handleiding beschreven.

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:59
als me opponent het wel kan, en ik niet, vind ik behoorlijk stom.....

volges mij was ik wel over 1900 heen...

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 08:29
Er is een scenario waar je het moet opnemen tegen de vliegtuigen, met enkel spoor- en wegverbindingen.

Check je scenario description even.

Verwijderd

Het eerste scenario van medium is inderdaad zonder vliegtuigen :) Stom, heb ik niet aan gedacht. Aerophobia heet ie geloof ik :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Net even een klein testje gehouden met chemicals vervoeren:
-Kies altijd het station met de grootste afstand van de fabriek af.
-Kies altijd de sterkste locomotief die voorhanden is.
-Twee treinen samen leveren minder op dan 1 trein op relatief korte stukken (beide 650 euro / maand).
-Hang net zoveel wagonnetjes achter een locomotief totdat er geen voorraad meer ligt op het station. Zorg erwel voor dat je treintje niet uber langzaam wordt.

Een locomotief van 1400 kwh heeft zijn top bij 15 wagonnetjes (€1400 / maand). 10 wagonnetjes levert evenveel op als 20 wagonnetjes (€1000,- / maand).

Optimaal ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/testje_small.png
Die concurrent is trouwens erg goed: Hij gaat mij beconcurreren met verliesgevende trucks :P.

[ Voor 28% gewijzigd door dr snuggles op 15-09-2004 22:10 ]

• smallboy
  • Laatst online: 10-09 09:44

smallboy

N/A

Die trein lijkt me nutteloos lang. Zoveel chemicals als er in die trein passen worden binnen de tijd dat die trein heen en weer is toch niet gemaakt?

• dr snuggles
  • Niet online
smallboy schreef op 15 september 2004 @ 22:20:
Die trein lijkt me nutteloos lang. Zoveel chemicals als er in die trein passen worden binnen de tijd dat die trein heen en weer is toch niet gemaakt?
Jawel :P.

Verwijderd

dan kan je beter een extra trein maken en ze wat verder laten rijden, zo is de winst die je maakt minimaal ;)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

maar dan je station wat groter, zo verlies je veel tijd tijdens het loaden ;)

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:35
Jup nog een ET verslaafde hier met een extra verslaving erbij. Hoewel dit spel imo niet de klassieker wordt die TT is, kan ik er zeker weer heel wat uurtjes tegenaan. Iig totdat Rome: TW uitkomt. :D

PS. Geen zorgen k heb ook nog wel tijd voor ET :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Verwijderd

Ligt het aan mij of is dat olie-scenario in 'Easy' nog best pittig? :)
Je hebt dan 10 jaar om 50000 liter olie te vervoeren. Ik redde het pas in 1938 (2 jaar voor tijd).

Nog 1 easy te gaan en dan gaan we even de medium difficulties uitproberen :)

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 18:45

Basszje

Reisvaap!]

* Basszje vind dat het spel ook maar vaag reageert af en toe.

Check dit probleem

Afbeeldingslocatie: http://pics.vrijwazig.org/tweakers/locoproblem.jpg

Ik heb een soort van ronde gebouwd voor het afleverstation bovenin. Dat gaat prima. Tot ze dus richting het seenrichtingverkeer middenstuk gaan. Trein 1 weigert gewoon verder te gaan dan dat ?

De seinen ( allemaal eenrichting staan aangegeven met rood ). Rechtonderin zie je nog 2 peilen, dat leidt een aantal squares verder richting station met 2 sporen en dus ook 2 tweerichtingsverkeers seinen.

Wat doe ik hier fout?

Overigens heb ik ook het idee dat al rijdende een voorsprong krijgen op treinen die nog ergens staan te wachten. Ook al zijn ze nog een sein daarvoor?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• SideSwipe
  • Laatst online: 11-09 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Heb je misschien een trein weg gehaald? Probeer eens de trein te forceren door het signaal te rijden :) Werkt bij mij ook soms en daarnaa rijdt alles mooi door :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Het sein gebeurden in locomotion is idd nogal buggy... helaas :(

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:56

Zoefff

❤ 

OxiMoron schreef op 16 september 2004 @ 08:14:
Het sein gebeurden in locomotion is idd nogal buggy... helaas :(
Jup, ik hoop dat ze binnekort een patch uitbrengen waarin de AI wat verbeterd word, want ik heb ook nog wel eens last van treinen die verkeerde sporen nemen, of voor vrije baanvakken toch stil gaan staan.

Nou moet ik zeggen dat je met waypoints (gewoon op een stukje rails klikken) nog wel het 1 en ander kan doen, maar zelfs daarmee kom je er niet altijd, en om het per trein te doen is ook wel irritant soms.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Probeer eens bij het middenstuk aan het beginpunt van beide wissels een dubbelsein neer te zetten. Deze zorgen dacht ik niet voor een voorrangssituatie met rijdende treinen.

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

SideSwipe schreef op 16 september 2004 @ 07:34:
Heb je misschien een trein weg gehaald? Probeer eens de trein te forceren door het signaal te rijden :) Werkt bij mij ook soms en daarnaa rijdt alles mooi door :)
Nee niet weggehaald en dom genoeg had ik ook al gezien dat die negeer sein optie vaak idd de doorbraak geeft ( een enkele keer ook een grote explosie als ik niet op let :X ) , maar daar reageert de trein dus niet op. Begint dan ook niet te rijden :?
evaarties schreef op 16 september 2004 @ 09:05:
Probeer eens bij het middenstuk aan het beginpunt van beide wissels een dubbelsein neer te zetten. Deze zorgen dacht ik niet voor een voorrangssituatie met rijdende treinen.
Zal het wel eens proberen :)

Wellicht met waypoints idd aangeven hoe die precies moet rijden. Zal dat ook eens gaan pogen.

Ik laat in elk geval wel weten als ik nog iets bruikbaars ontdek :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:18
De trein oppakken en ergens anders neer zetten wil ook wel eens helpen.

Lost In Music

• Speedy55
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Kan iemand mij vertellen of je net als in transport tycoon de tegenstanders uit kan kopen?

Verder ben ik er al weer erg verslaafd aan.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Dat is al in dit topic langsgekomen, en het antwoord daarop was nee.

• Speedy55
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Zoefff schreef op 16 september 2004 @ 14:10:
Dat is al in dit topic langsgekomen, en het antwoord daarop was nee.
Nee ok jammer, was altijd wel leuk, maar goed ik wist niet dat het al langsgekomen was, mijn excuses, voor mijn slechte leeswerk 8)7 . Ja en dat je om 3 uur snachts er nog aan zit, dat snap ik wel, dat heb ik ook wel vaker.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
Wat is het meest effectieve systeem om te bouwen?

Stel we beginnen in 1900 en we hebben een beperkt budget. Het doel is om zo groot mogelijk te worden.

-> Beginnen we dan met bussen en vrachtwagens en/of storten we ons neer op het aanleggen van treinsporen?

-> Gaan we passagiers rondreizen of gaan we goederen transporten, en welke goederen eerst?

-> Hoe lang moeten de stations zijn aan het begin?

-> En hoe lang de wagons? Kort of zo lang mogelijk?

-> Korte of lange afstanden?

Ik denk dat iedereen wel een eigen strategie heeft. En natuurlijk is dat volledig afhankelijk van de situatie. Maar is er niet een 'meest effectieve strategie'?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Is het misschien een idee om een locomotion competitie te houden?
Waar ik aan zat te denken was om in 50 jaar een zo winstgevend mogelijk bedrijf op te zetten. Beginbudget is voor iedereen gelijk, de rest mag je zelf uitzoeken.
Cheats enzo zijn uiteraard niet toegestaan (alleen, hoe controleer je hierop?).

Uiteindelijk gaat het er dus om om met 1 transportronde zoveel mogelijk winst op te strijken. Met 1 transportronde bedoel ik dat ieder vervoersmiddel 1 rit mag maken, de winsten worden bij elkaar opgeteld om zo de uiteindelijke totale winst voor dat scenario te bepalen.

Hier kon uw advertentie staan

• Rogier V
leuk idee, maar dan moet iemand een scenario maken...

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Volgens mij is het het lucratiefst om in het begin met treinen op middel afstanden te beginnen. Je kan dan een stukje spoor wel betalen als het niet te lang wordt en de vergoeding is lekker.

Neem goederen die redelijk hoog in vergoeding zijn, maar geen passagiers om dat de steden waar te klein zijn.

Je kan als je een beetje winst begint te maken vervolgens van dorp - dorp (dichtbji ) bussen aanleggen. Die zijn best snel winstgevend heb ik gemerkt.

Daarna gewoon uitbreiding totdat je genoeg geld hebt om flink te gaan bouwen :)

Verwijderd

Rogier V schreef op 16 september 2004 @ 16:31:

Stel we beginnen in 1900 en we hebben een beperkt budget. Het doel is om zo groot mogelijk te worden.

-> Beginnen we dan met bussen en vrachtwagens en/of storten we ons neer op het aanleggen van treinsporen?

-> Gaan we passagiers rondreizen of gaan we goederen transporten, en welke goederen eerst?
We werken bij de politie? :D

Goed, wat ik doe is meestal beginnen met een paar kleine trammetjes in de middelgrote steden. En een klein spoornetwerkje: Coal + Iron Ore = Steel -> Factory :) Andere goederen kunnen natuurlijk ook! Passagiers worden eigenlijk pas interessant als de steden wat groter zijn.

Verwijderd

Ik begrijp er echt geen fuck van.
Heb nu al 30 keer geprobeerd in het 'demolevel' een goede railway te maken maar het gaat elke keer mis.
Heb de manual en online tutorials bekeken maar ben er nog niet veel wijzer van geworden. Vind het allemaal maar super vaag.
Heeft niemand een mooie save game waarin ik even kan spieken zodat ik weet hoe het een beetje moet??

• dr snuggles
  • Niet online
Rogier V schreef op 16 september 2004 @ 16:31:

Ik denk dat iedereen wel een eigen strategie heeft. En natuurlijk is dat volledig afhankelijk van de situatie. Maar is er niet een 'meest effectieve strategie'?
Ik test het meestal eventjes met de snelheid op full speed, pas de opzet steeds aan tot het optimaal is, ik load m'n save game en vervolgens pas ik het bij alle volgende verbindingen weer hetzelfde toe.

In het begin zijn bussen in kleinen steden interessant. Trams in iets grotere steden. Zeker omdat dit bijna geen kapitaal kost, want investeringen in apparatuur kun je opnieuw bij lenen om weer opnieuw te investeren. Leen altijd zoveel mogelijk en investeer dit. Je kan zoveel lenen als je bedrijf waard is.

De waarde van je bedrijf is: de waarde van je (apparatuur - lening) +32x (maandelijkse winst). Wanneer je dus 10.000 leent en dit investeert in alleen maar trams kan je dus weer 10.000 opnieuw bij lenen. Tramrails, trainrails, stations ed zijn geen apparatuur.

Trucks zijn bij mij nog steeds compleet zinloos. Vrachttreinen kunnen zeer veel opleveren. Zorg erwel voor dat je station vrij "diep" in de desbetreffende grondstof fabriek staat. Zo beslaat het station het grootste gedeelte van de fabriek en kan je meteen lange treinen bouwen om zoveel mogelijk van de productie van een fabriek mee te nemen. Vooral bij oliebronnen gaat dit goed, 100% van de productie ophalen is makkelijk haalbaar.

Verwijderd

wwillem schreef op 16 september 2004 @ 22:18:
Zorg erwel voor dat je station vrij "diep" in de desbetreffende grondstof fabriek staat. Zo beslaat het station het grootste gedeelte van de fabriek en kan je meteen lange treinen bouwen om zoveel mogelijk van de productie van een fabriek mee te nemen. Vooral bij oliebronnen gaat dit goed, 100% van de productie ophalen is makkelijk haalbaar.
Dus volgens jou is de plaatsing van het station bepalend voor de maximaal op te halen productie per maand?
Als het in de handleiding staat: shoot me
Maar volgens mij maakt dat helemaal niks uit. Zorg gewoon voor een goede rating op elk station en je haalt +/- 90% op met je treinen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt nix uit of je je station er nou naast legt of dat de zone hem met 2 blokjes raakt. Zolang je maar alles weghaalt wat er in en maand geproduceerd wordt, heb je een ratng van 100%. Na een tijdje wordt de productie omhoog gegooid en dan kun je nog meer halen.

Heb er weer 14 uur Locomotion opzitten vandaag. Tis maar goed da'k vakantie heb 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 23:11:
[...]

Dus volgens jou is de plaatsing van het station bepalend voor de maximaal op te halen productie per maand?
Maar volgens mij maakt dat helemaal niks uit. Zorg gewoon voor een goede rating op elk station en je haalt +/- 90% op met je treinen...
Ik dacht ook al dat een station een hele fabriek coverred als dit als grondstof aangeven staat en dus het station de fabriek haalt :?
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 01:35:
Heb er weer 14 uur Locomotion opzitten vandaag. Tis maar goed da'k vakantie heb 8)7
Denk ook eens aan het werkvolk :( :P

[ Voor 18% gewijzigd door Basszje op 17-09-2004 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow

Bijna 17 uur gespeelt nu. Eindelijk die oildinges gehaald . Precies 9 jaar en 11 maanden. pfff. Kben nu halverwege Medium, maar die 50000 ton olie was me nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 06:55

## Ik zou je storten op treinsporen. Pak zoveel mogelijk Loan en leg rails aan met zo weinig mogelijk kosten.

## In eerste instantie (doordat steden nog klein zijn) kun je het beste goederen transporteren ik heb veel succes met oil en coal.

-> Hoe lang moeten de stations zijn aan het begin?

## hangt van de productie van de industrie af ik begin meestal met 4 blokjes.

-> En hoe lang de wagons? Kort of zo lang mogelijk?

## hoe langer hoe meer het oplevert per rit, zie antwoord hiervoor

-> Korte of lange afstanden?

## hoe langer hoe meer het oplevert. In veel gevallen zijn zeer korte afstanden verliesgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 06:55
Tip voor iedereen die problemen heeft met signals

Check deze site: http://loco.phoenixscripts.co.uk/index.php?page=interface

kijk goed naar de plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 23:11:
Mijn ervaring is dat je net als bij passagiers stations, vracht stations maar een beperkte dekking hebben rondom het station.

Chemical fabrieken zijn altijd groot en daar kan ik met 1 station maximaal 163 ton uit vervoeren (69%). Ongeacht of ik nu 17 wagonnetjes erachter hang of nog meer.

Een oliebron is altijd erg geconcentreerd en daar kun je met 1 station de complete bron beslaan en 100% van de productie ophalen. Maar goed, ik zal het nog eens testen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Hee, wat is dit nou voor rotstreek? Ik had overal netjes seinpalen neergezet, maar toch rijd de trein die van rechts komt VOL in op de trein die van onder komt ;( :|

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41481/full.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb ik zelf inderdad ook al eens gehad. Ik denk niet dat dit eenbug is, maar gewoon de huidige vervanging van 'dissasters'. Bij RCT had je immers ook wel eens een rollercoaster die inreed op een ander. Misschien was de riliability van de trein niet zo best waardoor deze niet op tijd stilstond?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 11-09 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Zoefff schreef op 17 september 2004 @ 12:51:
Hee, wat is dit nou voor rotstreek? Ik had overal netjes seinpalen neergezet, maar toch rijd de trein die van rechts komt VOL in op de trein die van onder komt ;( :|

[afbeelding]
Komt omdat de rijweg van de trein al is ingesteld terwijl je het sein neer zet :) Daardoor zit deze er nog niet bij... :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het net ff geprobeerd met een coalmine. Maar volgens mij maakt het nix uit. Ik haal 82% met 2 kleine treintes die af en aanrijden. Het station raakt de coalmine maar met 4 vlakjes. Waarschijnlijk duurt het laden van jouw trein langer dan een maand.l In die maand wordt 69% van de productie geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@wwillem

Als je je stations nu eens even lang of langer maakt dan je trein, dan zal het waarschijnlijk een stuk beter gaan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
SideSwipe schreef op 17 september 2004 @ 12:56:
[...]

Komt omdat de rijweg van de trein al is ingesteld terwijl je het sein neer zet :) Daardoor zit deze er nog niet bij... :)
Klopt, heb ik ook een keer gehad bij het verplaatsen van een signaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Release Date
jammerlijk genoeg nog niet bekend
jawel toch? 8)
da's uit de startpost :)

verder ontopic: geld verdiene gaat nu wel vet snel man, ik heb een trein die maakt 600.000 per rit winst! :P
constructie van de rails kostte wel 8 miljoen, maarjah :D

[ Voor 55% gewijzigd door enira op 17-09-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
jarnotjuh schreef op 17 september 2004 @ 16:28:
verder ontopic: geld verdiene gaat nu wel vet snel man, ik heb een trein die maakt 600.000 per rit winst! :P
constructie van de rails kostte wel 8 miljoen, maarjah :D
*kuch* inflatie *kuch* :D

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
ach ja, tis best wel veel iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 13:11:
Ik heb het net ff geprobeerd met een coalmine. Maar volgens mij maakt het nix uit. Ik haal 82% met 2 kleine treintes die af en aanrijden. Het station raakt de coalmine maar met 4 vlakjes. Waarschijnlijk duurt het laden van jouw trein langer dan een maand.l In die maand wordt 69% van de productie geladen.
Je hebt inderdaad gelijk! Ik heb het ook even met een kolenmijn geprobeerd en als er maar genoeg wordt afgehaald kan de productie naar 100% gaan.
Janoz schreef op 17 september 2004 @ 13:13:
@wwillem

Als je je stations nu eens even lang of langer maakt dan je trein, dan zal het waarschijnlijk een stuk beter gaan.
Ja weet ik, maar dan komen de stations ook dichter bij elkaar te liggen, waardoor de opbrengst in € daalt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Maar de snellere laadtijden heffen dat verschil ook weer op. Je treintje kan dan vaker heen en weer rijden namelijk. Zeker als de productie aantallen groot zijn, kan dat dan weer een treintje schelen. :) Unloaden gaat dan ook sneller dus de totale reistijd wordt ook korter waardoor je weer meer gaat verdienen er rit. Gewoon grote stations maken dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hydra schreef op 17 september 2004 @ 16:32:
[...]

*kuch* inflatie *kuch* :D
Mwah, ik heb er 1 die bijna 3 miljoen ophaalt dussugh :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
misschien zeik ik wel te veel , maar toch zit er een klein minpuntje in de game(alweer)

als je bijv een buslijn aanlegt, gewoon erges 2 stops in een stad frotten, dan kan je dus niet zien of de hele weg die er tussen ligt, ook daadwerkelijk helemaal verbonden is, door die hoge gebouwen...
dit is me nu al 5x overkomen dat ik bussen aanleg, en dat ze niet naar de andere kant kunne komen omdat er geen weg is :7

iets van een groen lijntje tussen die stops over de route zou handig zijn :D

was bij TTD ook niet, maar hier zou het wel handig zijn...
overigens heb ik dit probleem nog nooit gehad bij TTD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jarnotjuh schreef op 17 september 2004 @ 20:11:
misschien zeik ik wel te veel , maar toch zit er een klein minpuntje in de game(alweer)

als je bijv een buslijn aanlegt, gewoon erges 2 stops in een stad frotten, dan kan je dus niet zien of de hele weg die er tussen ligt, ook daadwerkelijk helemaal verbonden is, door die hoge gebouwen...
dit is me nu al 5x overkomen dat ik bussen aanleg, en dat ze niet naar de andere kant kunne komen omdat er geen weg is :7

iets van een groen lijntje tussen die stops over de route zou handig zijn :D

was bij TTD ook niet, maar hier zou het wel handig zijn...
overigens heb ik dit probleem nog nooit gehad bij TTD...
ssst, met '3' kan je de gebouwen doorzichtig maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
:o
tnx! :P

typisch een geval van: *ik lees de manual niet, ben eigenwijs...*

edit: dat werkt maar voor de heflt van het scherm, of is dat de bedoeling? :X

hadden ze beter helemaal kunne doen, zo hadden ze het beter weg kenne laten

[ Voor 50% gewijzigd door enira op 17-09-2004 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jarnotjuh schreef op 17 september 2004 @ 20:21:
:o
tnx! :P

typisch een geval van: *ik lees de manual niet, ben eigenwijs...*

edit: dat werkt maar voor de heflt van het scherm, of is dat de bedoeling? :X

hadden ze beter helemaal kunne doen, zo hadden ze het beter weg kenne laten
Het werkt alleen voor het midden van je scherm, zodat je aan de zijkanten kan zien wat je tegen gaat komen, dus als je gewoon de stad centreert werkt het prima.

• enira
zoooo, net ff een potje online gedaan, echt supervet!

ik had een challange van easy gepakt, dat je met vehicles 10k winst moet maken, hebben we zo'n 1 uur over gedaan.

1) het laden tussendoor is wel fcuking irri, dat duurt wel 1 min ofzo... maar gelukkig was het maar 2x in de hele game...
2) overkope is nog sund dat da nie kan, die opponents kwamen erbij, had me ideeen gestolen.... maar overkope gaat dus niet...

verder is het gewoon wie de beste tactiek heeft, dat die wint, logisch...

ik zat met 8 treinen aan de olie, en me tegestander aan de coal, dat verdient stukke beter :)

iemand al ervaring mee als je het niet ineens uit kan spelen, dat je moet saven?

want dan moet je de save laden van degene die het eerst gesaved heeft, anders loopt de ander achter... of hoe zit dat?
ach, wel puike game, vaker doen! 8)

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

de savegame wordt op beide computers tegelijk opgeslagen, gaat gewoon verder waar je gebleven bent en werkt prima!
grote maps met veel detail (steden etc) loopt alleen als dikke stront door een trechter :( weet iemand toevallig waar je suggesties kan doen voor patches etc? heb nog wel een paar puntjes die volgens mij redelijk snel te fixxen zijn...

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:44
@Firestorm: Atari forums kun je suggesties kwijt. Het is alleen de vraag of Chris er ook gehoor aan geeft.

(ps; het is dikke schijt door een dunne trechter :P)

[ Voor 59% gewijzigd door NitroX infinity op 18-09-2004 10:43 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

nou na een tijdje locomotion ben ik zowel erg tevreden als teleurgesteld.

Ik heb zelf het idee dat of de mappen te klein zijn of dat je te snel/makkelijk geld kan verdienen had binnen no time alle industries aangesloten.

Wat me erg irriteert zijn zowel de steden die erg snel groeien als het vervangen van de treintjes wanneer ze wat ouder worden.

Voor de rest erg leuk zometeen maar even snel uitzoeken hoe signs precies werken heb 20 mill staan dus geld zat om in een hoekje wat uit te proberen

• dr snuggles
  • Niet online
Weet iemand een manier om van je voedsel productie af te komen :?

Voedsel transporteren via trucks naar de mensen thuis levert mij altijd verlies op. Ik laat het nu meestal liggen, maar das toch zonde zou je zeggen (al die kindertjes in Afrika ;) ).

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Je moet je voedsel gewoon met treinen naar de stad brengen? Liefst over een middelgrote afstand, dan krijg je er veel meer geld voor :)

• smallboy

smallboy

N/A

wwillem schreef op 18 september 2004 @ 18:09:
Weet iemand een manier om van je voedsel productie af te komen :?

Voedsel transporteren via trucks naar de mensen thuis levert mij altijd verlies op. Ik laat het nu meestal liggen, maar das toch zonde zou je zeggen (al die kindertjes in Afrika ;) ).
Gewoon helemaal geen trucks gebruiken, die zijn vrijwel altijd nutteloos.

Verwijderd

Ik heb net enkele uurtjes gespeeld met een eigen scenario.

1) is het iemand gelukt om met die eerste 2 vliegtuigjes winst te maken? Ze vliegen iets van 55 blokken en maken zwaar verlies, ik kan ze wel langer laten vliegen maar met 4-8 passagiers heeft dat denk ik niet veel nut.
2) Word de reliability beter met modernere voertuigen? Of blijf je elke 7-10 jaar dingen vervangen?
3) Om veel problemen met seinen op te lossen bij kruispunten of stations is het wel is handig om een dubbel sign ipv een enkel sign neer te zetten net voor een station of rond een kruispunt, naar mijn gevoel loopt het dan beter door.

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2021
Ik heb een vaag probleem en ben benieuwd of meerdere mensen hier last van hebben.

Het viel me namelijk net op dat ik steeds een hoop geluidjes mis. en als ik dan even alt-tab naar windows om wat te doen.. en ik dan weer terug kom in locomotion, dan doet alles et weer (toeters van treinen, en kassa geluidjes als ze wat afleveren)

Op het moment dat ik sporen ga bouwen, of wegen of whatever dan vallen al die geluiden weg..

Super vaag.. weet iemand of hier wat aan te doen is?

• dr snuggles
  • Niet online
Sommige schepen leveren extreem veel op: 17x hun maandelijkse kosten (treintjes maar 10). Wat ook erg veel geld oplevert: Een lange spoorrails, waarbij je zowel heen als terug iets vervoert. Hang er meteen een personen wagon aan. Levert je 2x veel geld op vanwege de grote afstand. Bij bedervende goederen is het dan soms tactisch om je trein langer te maken icm een extra locomotiefje.

Nu maar weer een moeilijkheidsgraadje hoger proberen :P (vorige twee op medium gespeeld).
Insano schreef op 18 september 2004 @ 21:37:
Super vaag.. weet iemand of hier wat aan te doen is?
Wordt je audio toevallig niet door je geluidskaart geproduceerd, maar software matig? Dit kan je instellen in Locomotion bij options. Zonee, download even de nieuwste drivers voor je geluidskaart en je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 18 september 2004 @ 23:47:
Sommige schepen leveren extreem veel op: 17x hun maandelijkse kosten (treintjes maar 10). Wat ook erg veel geld oplevert: Een lange spoorrails, waarbij je zowel heen als terug iets vervoert. Hang er meteen een personen wagon aan. Levert je 2x veel geld op vanwege de grote afstand. Bij bedervende goederen is het dan soms tactisch om je trein langer te maken icm een extra locomotiefje.
In dat geval zou ik dan liever kiezen voor 2 treinen met ieder 5 wagonnen ipv 1 trein (2 locom.) met 10 wagonnen.
De snelheid die je verliest bij een breakdown met 2 loco's is extreem. Je mist vaak 70% snelheid. In dat geval heb ik lievr 2 aparte treinen omdat dan de kans per trein qua breakdowns kleiner is...
(beetje scheef opgeschreven, maar het klopt wel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 02:16:
In dat geval zou ik dan liever kiezen voor 2 treinen met ieder 5 wagonnen ipv 1 trein (2 locom.) met 10 wagonnen.
De snelheid die je verliest bij een breakdown met 2 loco's is extreem. Je mist vaak 70% snelheid. In dat geval heb ik lievr 2 aparte treinen omdat dan de kans per trein qua breakdowns kleiner is...
Mijn treintje had juist wat meer kracht nodig en ging met 2 locomotieven juist sneller! Verder kan je niet twee aparte treinen laten rijden over 1 lang spoor. Dan moet je een extra spoor aan leggen wat nog veel meer geld kost.

Maar de breakdowns zijn inderdaad vervelend. Ik denk dat ik de steile hellingen maar uit m'n spoor haal, dan heb ik geen extra locomotiefje nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

wwillem schreef op 19 september 2004 @ 10:09:
[...]

Mijn treintje had juist wat meer kracht nodig en ging met 2 locomotieven juist sneller! Verder kan je niet twee aparte treinen laten rijden over 1 lang spoor. Dan moet je een extra spoor aan leggen wat nog veel meer geld kost.

Maar de breakdowns zijn inderdaad vervelend. Ik denk dat ik de steile hellingen maar uit m'n spoor haal, dan heb ik geen extra locomotiefje nodig :).
Waarom kan je niet -d.m.v. een paar kleine wissels- 2 treinen op 1 spoor laten rijden ?? b.t.w. meestal -naast dat ze sneller zijn- haal ik ook meer rendement met 2 treinen dan met 1, omdat die meestal ook nog onderweg en er dus produktie verloren gaat..

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 19 september 2004 @ 10:09:
[...]

Ah, ja, stom, niet aan gedacht. Steile hellingen zijn inderdaad een ramp, als je loco een vermogen heeft van 280pk ;) Dan zie je de snelheid inzakken tot 4mph :P

De easy campaigns zijn af. De medium campaigns doe ik niet, zolang er geen patch is voor het vervangen van treinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 02:16:
[...]

Ik kies dan toch liever voor een trein met 10 wagonnen en twee loco's. Dit namelijk omdat ik over dubbel spoor altijd zeer veel treinen die de hele map oversteken heb lopen. Bij een breakdown staat dan niet alles stil, en kunnen andere treinen hun afslag nog halen in plaats van wachten dat de trein met de breakdown gerepareerd is.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 10:11
Ik heb het gister en vandaag even gespeelt,en vind het opzich wel een leuk spel.
Alleen verlies ik totaal het overzicht als de levels wat groter zijn en er veel hoogte verschil is,doe daar nog wat bomen bij en ik ben helemaal de kluts kwijt.(maarja,ik heb dan ook het ruimtelijk inzicht van een baksteen,dat zal er wel mee te maken hebben)

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pingkiller schreef op 19 september 2004 @ 17:56:
Ik heb het gister en vandaag even gespeelt,en vind het opzich wel een leuk spel.
Alleen verlies ik totaal het overzicht als de levels wat groter zijn en er veel hoogte verschil is,doe daar nog wat bomen bij en ik ben helemaal de kluts kwijt.(maarja,ik heb dan ook het ruimtelijk inzicht van een baksteen,dat zal er wel mee te maken hebben)
Niet helemaal. Ik heb er ook last van. Het euvel ligt 'm in het onrealistisch ophogen en verlagen van land. In Transport Tycoon kon je nog 'slechts' bergen maken. In Locomotion kun je een torentje van 20 hoog maken, zonder dat er ook maar enige verwering optreedt. Erg onrealistisch :) --> hierdoor krijg je dus onduidelijke hoogteniveaus. Je kunt dan wel transparency aanzetten en de hoogteniveaus laten vermelden bij elke square, maar dat is nog onvoldoende.... helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
pingkiller schreef op 19 september 2004 @ 17:56:
Wat bij mij altijd erg goed helpt: In underground mode uitzoeken waar je wilt gaan bouwen. Je kan dan veel beter de contouren van het land zien, zonder dat die irritante boompjes in de weg zitten.

Wat trouwens minder leuk werk is: Ondergrond ophogen terwijl je in een bos zit. Het is bijna onmogelijk om een vierkant stukje grond te selecteren wanneer er een boom op staat. (Het is namelijk goedkoper om de grond één stukje te verlagen zodat je geen brug hoeft te bouwen, krijg je ook minder hobbels in je spoor -> snellere doorvoer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik helemaal een ramp vind is underground bouwen. (/me is een liefhebber van undergroundstations. (kost een paar centen, maar je krijgt heerlijke ratings op je stations). Vooral als je bijvoorbeeld een ondergronds spoor wil verlengen. Meestal heb ik al 5 huizen gesloopt door rechts te klikken voor ik eindelijk verder kan met het spoor.

Wbt lange stations: Misschien is je afstand wel groter als je korte stations maakt, maar dat weegt bij mij meestal niet op tegen de zonedekking die je krijgt. Onder de grond bouw ik meestal station over de volle lengte (16 perrons) om een zo groot mogelijk deel van een city te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 23:26:
Wat ik helemaal een ramp vind is underground bouwen. (/me is een liefhebber van undergroundstations. (kost een paar centen, maar je krijgt heerlijke ratings op je stations). Vooral als je bijvoorbeeld een ondergronds spoor wil verlengen. Meestal heb ik al 5 huizen gesloopt door rechts te klikken voor ik eindelijk verder kan met het spoor.
Inderdaad. Een paar extra verbergmodes zijn een noodzaak. Ik zou er persoonlijk een soort van 'level' selectie insteken, bv. alles weergeven op hoogte 10m. Binnen deze level selectie zou men dan ook terug drag en drop trackleggen kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Zo, eindelijk. Het was een hoop werk, maar mijn treinen gaan volgens mij niet meer kapot.

Hoe?
Met deze tool: klik voor locotool. Ik zat pas op www.tt-forums.net te kijken (doet het nu al een paar dagen niet meer), en daar zag ik dit tooltje gepost worden in een forum. Het kan vehicle dat files uit de map ObjData omzetten naar een berg png's en een .xml file. Tegenwoordig kan dat tooltje dat hele zwikkie ook weer omzetten in een .dat file. Na wat geknoei kwam ik erachter dat als je de reliability op 0 zet, je trein nooit meer kapot gaat. Laat dat nou net zijn wat ik wilde. Het werkt zover ik zag niet met oude savegames, daarin wordt blijkbaar de reliability van je treinen e.d. opgeslagen.

Maak wel backups van alle originele .dat files! En ik geef geen garanties dat het blijft werken. Ik moet ook nog even goed testen. Ik hoop dat de maker van dit tooltje eraan blijft werken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Reclame: het is dezelfde persoon die voor Transport Tycoon Deluxe het prachtige TTDPatch heeft gebracht :*)

Zonder hem denk ik niet dat velen van ons nog TTDLX hadden gespeeld de afgelopen 4-5 jaar _/-\o_

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
smallboy schreef op 20 september 2004 @ 08:26:
Zo, eindelijk. Het was een hoop werk, maar mijn treinen gaan volgens mij niet meer kapot.

Hoe?
Met deze tool: klik voor locotool. Ik zat pas op www.tt-forums.net te kijken (doet het nu al een paar dagen niet meer), en daar zag ik dit tooltje gepost worden in een forum. Het kan vehicle dat files uit de map ObjData omzetten naar een berg png's en een .xml file. Tegenwoordig kan dat tooltje dat hele zwikkie ook weer omzetten in een .dat file. Na wat geknoei kwam ik erachter dat als je de reliability op 0 zet, je trein nooit meer kapot gaat. Laat dat nou net zijn wat ik wilde. Het werkt zover ik zag niet met oude savegames, daarin wordt blijkbaar de reliability van je treinen e.d. opgeslagen.

Maak wel backups van alle originele .dat files! En ik geef geen garanties dat het blijft werken. Ik moet ook nog even goed testen. Ik hoop dat de maker van dit tooltje eraan blijft werken iig.
Klinkt interressant, maar dat moet je nu dus nog voor elk voertuig apart in gaan stellen? Dat is een hele hoop werk dan. Ik neem aan dat daar binnenkort ook wel een fix vor gaat komen dan. Dat programma is nu nog simpel, maar kan een heel leuk tooltje gaan worden. :)

edit:
Goed werk DutchCommando, thanks!! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Muse op 20-09-2004 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:21
This mod disables breakdowns. (sets reliability to 0%)

Unpack to the Locomotion\ObjData folder, then double click on Install.bat in the NoBreakdownsMod folder to install it.
Or you can just manually backup your ObjData folder and copy/paste the modified .dat files.

Note: this only works on new vehicles.

http://www.rens2sea.com/stuff/NoBreakdownsMod.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Hmm k wist niet dat het zo ver kon worden gecompressed, 8 mb is niet zoveel. Nou ja als die link hierboven niet meer werkt roep je maar, dan post ik het wel (als het eigenlijk wel mag van onze modjes gezien die files bij een spel horen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Waarom is dit spel zo verslavend.. had nog van alles willen doen vanavond ...

Zit nu in de 1e van medium, da's wel een lastige. 60% halen en top transporter zijn... beetje lastig aangezien 1 tegenstander op 100% zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evaarties schreef op 21 september 2004 @ 00:01:
Waarom is dit spel zo verslavend.. had nog van alles willen doen vanavond ...

Zit nu in de 1e van medium, da's wel een lastige. 60% halen en top transporter zijn... beetje lastig aangezien 1 tegenstander op 100% zit.
Tis de moeilijkste van medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06-2023
voor het geval het nog niet langs was gekomen: hier vind je 2 mods die er voor zorgen dat voertuigen niet meer kapotgaan, voorlopig moeten we het hiermee maar doen _/-\o_

directe links:
http://www.Rens2Sea.com/stuff/NoBreakdownsMod.rarhttp://hem.bredband.net/zebez/files/obsolete.rar

de onderste is de betere versie in mijn ogen ;)

EDIT:
zie dat de bovenste al reeds eerder gepost is, desalniettemin zorgt de obsolete mod er ook nog eens voor dat je de eerste locomotief uit 1900 ook 14987 AD nog bouwen kunt :*)

[ Voor 20% gewijzigd door Balkz op 21-09-2004 22:08 ]

Was nichts kostet, ist auch *NIX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ik ben laatste tijd ook veel TTd aant het spelen, alleen nou chrasht hij bij mij ongeveer om de 5 min met een fatal exception (ik heb er zo geen screenshot van, wat ik wel weet is dat het het niet de .exe is die crasht maar een ander bestandje). Is er iets van bekend dat dit kan voorkomen bij systemen die xp draaien?

Ook krijg ik af en toe zwarte vlekken door mijn beeld heen, deze zitten alleen in het TTd venster. Ik draai nieuwste cat drivers op een 9600pro.

ik heb mijn versie van TTd "http://www.cgarchive.com"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
hmm, ik krijg niet zo veel leven in www.tt-forums.net , iemand anders wel? Jammer, want het is een site met superveel info/mods. Volg dat forum ook al tijden. Nou ja, het zal binnenkort wel weer gefixed zijn. :)
Pandemic schreef op 21 september 2004 @ 22:47:
Ik ben laatste tijd ook veel TTd aant het spelen, alleen nou chrasht hij bij mij ongeveer om de 5 min met een fatal exception (ik heb er zo geen screenshot van, wat ik wel weet is dat het het niet de .exe is die crasht maar een ander bestandje). Is er iets van bekend dat dit kan voorkomen bij systemen die xp draaien?

Ook krijg ik af en toe zwarte vlekken door mijn beeld heen, deze zitten alleen in het TTd venster. Ik draai nieuwste cat drivers op een 9600pro.

ik heb mijn versie van TTd "http://www.cgarchive.com"
Ga naar www.OpenTTD.com en installeer OpenTTD of ga naar www.ttdpatch.net en installeer de ttdpatch. OpenTTD is de makkelijkste optie en ook de optie met de meeste toekomst wat mij betreft. Zelf gebruik ik nog de ttdpatch vanwege de custom graphics. Ik geloof dat die nu ook in OpenTTD te gebruiken zijn, dus dat ga ik binnenkort uitzoeken, want het feit dat je met OpenTTD hogere resoluties kan gebruiken is toch wel zo enorm geweldig! :9~

[ Voor 72% gewijzigd door Muse op 21-09-2004 22:50 ]

• Sgrovert
Pandemic schreef op 21 september 2004 @ 22:47:
Ik ben laatste tijd ook veel TTd aant het spelen,
[knip]
Ik heb dezelfde foutmelding (ongeveer) bij openttd 3.2.1 er is nu een nieuwere versie uit, misschien dat deze die foutmelding niet meer geeft.

Ik denk wel dat je je vraag beter in [rml][ PC] Het Transport Tycoon topic[/rml]
had kunnen stellen ;)

Lost In Music

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Er zijn soms toch nog wel dingen waar ik een beetje tegenaan blijf lopen, neem bijvoorbeeld de volgende situatie.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41804/full.gif

Op spoor 1 rijden iets van 5 treinen, en op spoor 2 ook. Om dit nu enkelsporig (over alleen spoor 3) naar een eindstation te laten gaan, is gewoon onmogelijk, dat word teveel voor dat spoor.

Daarom verdubbel je het spoor door het "2 baans" te maken, waardoor je in principe meer capaciteit krijgt. Maar het knooppunt blijft altijd een knelpunt, terwijl dat eigenlijk niet nodig was geweest.

In real life kunnen er namelijk prima 2 treinen tegelijkertijd rijden. Een trein van spoor 1 naar 3, en een trein van spoor 2 naar 4. Geen treinen die elkaar in de weg zitten.

Jammer, want als ze ook naar de stand van de wissels kijken bij het wel of niet veilig zetten van een sein, had het nog nét ff wat realistischer kunnen zijn ;)

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

je kan het semi oplossen door een recht stukje te zetten na een wissel en daar dan ook een sein neer te zetten. Heb je er minder last van.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Volgens mij heeft dat geen zin, tenzij je een hele kleine trein hebt.

• Rogier V
Je hebt gelijk dat dit niet superrealistisch is. Ik hoop ook dat er een patch komt dat dit probleem oplost...Het zou enorm veel schelen...

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Zelfde geld trouwens voor het binnenrijden van een station. Ik heb de meeste stations nu zo gemaakt dat ze aan de ene kant binnenrijden, en aan de andere kant er weer uit. Bovendien heb ik de sporen bij het binnenrijden al een stuk van te voren gesplitst, dus nu kunnen er wel meerdere treinen een station tegelijkertijd binnenkomen, maar t blijft altijd lastig :P

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Zoefff schreef op 22 september 2004 @ 08:51:
Volgens mij heeft dat geen zin, tenzij je een hele kleine trein hebt.
Als het treintje over dat kleine stukje gaat, maakt het ook niet uit... dan had het hele wissel toch in gebruik geweest. Het is meer een oplossing voor als beide treinen rechtdoor gaan, ze kunnen dan gewoon blijven rijden ipv dat er 1 gaat stil staan.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ah oke. Ik denk dat ik snap wat je bedoelt, maar de meest compacte manier waarop ik dat kan maken, is dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41805/full.gif

Maar dat verdient ook niet echt een schoonheidsprijs.

Treinen kunnen wel langs elkaar op beide sporen rijden ja, maar het knooppunt is nu zó groot dat áls er een trein van spoor wisselt, het alsnog heel lang duurt :P

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41806/full.gif

Zo kan ie ook trouwens, al ietsje kleiner. Maar dit moet je al helemaal niet proberen met nog meer sporen natuurlijk, dan ben je snel het spoor bijster vreesch ik :P

[ Voor 24% gewijzigd door Zoefff op 22-09-2004 09:17 ]

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

probeer het eens zo:

code:
1
2
3
4
5
 >      >       >
-----/-----\-------------
     |     |
----/-------\------------
 >      >       >

Waarbij

> een 1richting sein is

op de stukjes | staat respectievelijk een 1 richting sein omhoog en omlaag.

Gebruik de kleinste bocht om als wissel te fungeren.

[ Voor 15% gewijzigd door evaarties op 22-09-2004 09:17 ]

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41807/full.gif

Dan neemt ie evenveel ruimte in beslag, die bocht zijn 2 blokjes + een recht stuk = 5 blokjes breed.

Bovendien remt het de treinen flink af, die bochten.

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Ik zie het.. denk dan dat je 2e versie een beetje verfijnd en verbeterd moet worden.. en dat het dan prima werkt :D.

• pingkiller
  • Laatst online: 10:11
tt-forums.net is weer online:) Erg handig forum,heb er een hoop opgestoken.
Zodirect ga ik beginnen met die medium missies,dit spel is echt te verslavend.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Verwijderd

Zoefff schreef op 22 september 2004 @ 08:29:
Er zijn soms toch nog wel dingen waar ik een beetje tegenaan blijf lopen, neem bijvoorbeeld de volgende situatie.

[afbeelding]

Op spoor 1 rijden iets van 5 treinen, en op spoor 2 ook. Om dit nu enkelsporig (over alleen spoor 3) naar een eindstation te laten gaan, is gewoon onmogelijk, dat word teveel voor dat spoor.
Waarom zou je sporen 1 en 2 met elkaar willen verbinden? Wat volgens mij beter werkt is het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/EMQKGK17671E/picserver.jpeg

Dit is natuurlijk even een voorbeeld, je kan je station veel verder uitbreiden door 3 perons per spoor te gebruiken. Ik heb zelf voor de gein een keer een groot station gemaakt wat er als volgt uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/ZOQ8E41S7I1D/picserver.jpeg

Op dit station komen treinen van +/- 12 coal en iron ore stations binnen zonder problemen (behalve als die gekke dingen omdraaien als ze te lang wachten door een kapotte trein, straks ie obsolete mod maar eens proberen)

Verwijderd

Hoe kun je eenvoudig wagentjes vervangen die bijna op zijn? Want ik vind het nog al klote om elke keer de hele route opnieuw in te stellen met waypoints e.d. als ik een nieuwe heb gekocht. (Kon het niet zo snel in de manual vinden)

Verwijderd

Trein stop zetten, alleen de loc weg gooien, en een nieuwe loc kopen, dan trein gewoon weer verder laten rijden.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 18:19:
[...]

Waarom zou je sporen 1 en 2 met elkaar willen verbinden? Wat volgens mij beter werkt is het volgende:
Nou, dat zal ik je eens uitleggen :P

Zowel spoor 1 als 2 zijn vrij druk bereden sporen. Ze komen uit op een groot station, waar zowel dingen worden afgelost, als dingen worden geladen. Het kan dus zijn dat er soms treinen wat langer moeten blijven staan, en er dus een aanzienlijk aantal sporen tegelijkertijd gebruikt moeten worden.

Daarom moeten spoor 1 en 2 sowieso *ergens* bij elkaar komen, om zo de treinen de mogelijkheid te geven om op alle perrons te kunnen laden en lossen. En als ik ze dan de mogelijkheid geef, dan doe ik dat het liefst al een stukje van tevoren, dus op de plek waar eigenlijk een kruispunt zou zitten, maak ik er maar meteen een 4baans weg van :)

Bovendien is het natuurlijk ook het meest realistische. Ik kan (als daar de ruimte voor is) natuurlijk ook wel voor iedere trein een apart spoor aanleggen, maar dat is duur, kost veel tijd, is onrealistisch, en je hebt heel veel spoorcapaciteit die niet gebruikt word :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 20:18:
Trein stop zetten, alleen de loc weg gooien, en een nieuwe loc kopen, dan trein gewoon weer verder laten rijden.
Dat begrijp ik, maar hoe zit het met trams en bussen etc. Die hebben geen karretjes.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Als het goed is kan je gewoon een bus weggooien. Daarna meteen een nieuwe bus maken, en hij krijgt hetzelfde schema van je oude bus :)

Verwijderd

Zoefff schreef op 22 september 2004 @ 21:57:
Als het goed is kan je gewoon een bus weggooien. Daarna meteen een nieuwe bus maken, en hij krijgt hetzelfde schema van je oude bus :)
Soms gaat het fout. Ik heb vaak genoeg dat ik een trein / tram / bus vervang, en dat ik weer helemaal de goede plaats moet opzoeken :(
Soms kan ik ze dus meteen weer laten verderrijden, soms moet ik ze weer op de weg plaatsen (erg irri :) )
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.