[PC] Locomotion (Transport Tycoon 2)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.082 views sinds 30-01-2008

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Goede review. Ik heb al aardig wat reviews gelezen, maar deze review weet precies te verwoorden wat ik ervan vind :).
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 15:23:
Onze favoriete Locomotion basher is terug hoera!
En onze locomotion-lover is ook weer terug :P.

[ Voor 24% gewijzigd door Jerry op 23-09-2004 16:52 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:08
Goede review IMHO. Op zich lijkt het mij een leuk spel (heb alleen de demo), maar wat ik tot nu toe gezien heb haalt mij niet over om zoveel centjes te gaan uitgeven. Dan koop ik liever Cod:UO en Rome: Total War.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:57
Weer veel gespeeld de laatste tijd, maar het managen van de treinen blijft een gigantische chaos. Speel nu de map Aerophobia, het is 1975. Vliegentuigen zijn in de opkomst (concorde), en jij moet met de HSL proberen tegen te gaan :P. Super leuke, maar zeer klote dat de treinen niet doen wat je ze opdraagt.
Dus zeg je rij van A naar B, langs waypoint X en Y. Maar uiteindelijk komt de trein bij station C terecht 8)7.
Maar heb tot nu toe nog 0 fouten qua computerbesturingsfouten van de treinen gehad. Het is bij mij tot nu toe altijd menselijke fouten geweest.

Verwijderd

Termi schreef op 23 september 2004 @ 17:38:
Weer veel gespeeld de laatste tijd, maar het managen van de treinen blijft een gigantische chaos. Speel nu de map Aerophobia, het is 1975. Vliegentuigen zijn in de opkomst (concorde), en jij moet met de HSL proberen tegen te gaan :P. Super leuke, maar zeer klote dat de treinen niet doen wat je ze opdraagt.
Dus zeg je rij van A naar B, langs waypoint X en Y. Maar uiteindelijk komt de trein bij station C terecht 8)7.
Maar heb tot nu toe nog 0 fouten qua computerbesturingsfouten van de treinen gehad. Het is bij mij tot nu toe altijd menselijke fouten geweest.
Is een zalige missie die aerophobia!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Het enige wat ik echt absoluut ruk vindt aan locomotion is het niet kloppende seinen systeem. Verder is het een cool spel.

Laatst de beruchte olie missie gehaald in 9 jaar en 7 maanden, op het nippertje dus :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 15:23:
Onze favoriete Locomotion basher is terug hoera!
Gaan we weer lekker flamen? :r

Ik heb mijn mening verwoord, iedereen weet dat, en het feit dat ik niet zo'n buitenbeentje ben kan je ook zien aan verschillende reviews, waaronder deze. Je mag zelf ook toegeven hoor dat het spel niet perfect is. Ik denk dat je de review niet eens hebt gelezen, want dan zou je zien dat het precies de punten aankaart die hier de meeste mensen ook als minpunt bestempelen.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Darkvater schreef op 23 september 2004 @ 18:25:
[...]

Gaan we weer lekker flamen? :r

Ik heb mijn mening verwoord, iedereen weet dat, en het feit dat ik niet zo'n buitenbeentje ben kan je ook zien aan verschillende reviews, waaronder deze. Je mag zelf ook toegeven hoor dat het spel niet perfect is. Ik denk dat je de review niet eens hebt gelezen, want dan zou je zien dat het precies de punten aankaart die hier de meeste mensen ook als minpunt bestempelen.
Ik heb hem zeer uitvoerig gelezen, en van de manier van schrijven kun je afleiden dat hun enige doel was zoveel mogelijk slechts te vertellen. De uitendelijke rating van 2/5 slaat op niks.
Ze geven trouwens zelf toe dat ze een fout gemaakt hebben, waardoor ik sterk twijfel of ze Locomotion wel deftig uitgeprobeerd hebben.

Maar jij kon het niet laten om een slechte review te posten, vandaar de niet slecht bedoelde comment.

En voor als je het nog niet is opgevallen. 99% van de mensen die hier posten vinden het een zeer goed spel en kunnen niet stoppen het te spelen. Er zijn dingen die verbeterd kunnen zoals bij elk spel. Maar daarvoor zo'n slechte review rechtvaardigen is belachelijk.

Probeer de volgende keer als je iets post iets positiefs te posten.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 19:06 ]

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 18:59:
[...]

Ik heb hem zeer uitvoerig gelezen, en van de manier van schrijven kun je afleiden dat hun enige doel was zoveel mogelijk slechts te vertellen. De uitendelijke rating van 2/5 slaat op niks.
Ze geven trouwens zelf toe dat ze een fout gemaakt hebben.

Maar jij kon het niet laten om een slechte review te posten, vandaar de niet slecht bedoelde comment.
De uitslag van de review bevalt je niet, dus hij slaat op niks :Z

En zo goed heb je 'm ook weer niet gelezen, want de fout die ze maakten is dat ze het multiplayer gedeelte niet hebben geevalueerd. Dit hebben ze later toegevoegd, en er nog bijgezet dat dit de score niet heeft beinvloed.

Zijn er eigenlijk wel goede reviews te vinden of zit jij echt tot je elleboog in de aars van meneer Sawyer?

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Verwijderd

[...]

Ze geven trouwens zelf toe dat ze een fout gemaakt hebben, waardoor ik sterk twijfel of ze Locomotion wel deftig uitgeprobeerd hebben.

En voor als je het nog niet is opgevallen. 99% van de mensen die hier posten vinden het een zeer goed spel en kunnen niet stoppen het te spelen. Er zijn dingen die verbeterd kunnen zoals bij elk spel. Maar daarvoor zo'n slechte review rechtvaardigen is belachelijk.

ff offtopic maar wat voor werk doe je?

Verwijderd

MrData schreef op 23 september 2004 @ 19:06:
[...]

De uitslag van de review bevalt je niet, dus hij slaat op niks :Z

En zo goed heb je 'm ook weer niet gelezen, want de fout die ze maakten is dat ze het multiplayer gedeelte niet hebben geevalueerd. Dit hebben ze later toegevoegd, en er nog bijgezet dat dit de score niet heeft beinvloed.

Zijn er eigenlijk wel goede reviews te vinden of zit jij echt tot je elleboog in de aars van meneer Sawyer?
Er zijn er meer dan genoeg.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 19:07:
[...]

ff offtopic maar wat voor werk doe je?
Locomotion promotie voor de moment :D

• wisselwerking
  • Laatst online: 13:08
Zullen we weer ontopic gaan ipv van elkaar aan te vallen. Ieder zijn mening toch?

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb iets geks:

Ik wil nu ook beginnen met mijn network. En dan krijg je natuurlijk routes (wat je niet hebt met point-to-point).

Nu heb ik iets vaags: Ik wil graag oil van een well naar een factory transporteren, omdat je dan routes moet instellen moet je stop at Station A enzo doen.

Dat doe ik dus, maar als hij daar stopt doet hij niks. Dan denk ik, dan voeg ik er nog Load en Unload aan toe. Maar dan staat er: Unload all Chemicals of Load all chemicals. Terwijl ik Oil nodig heb :(. Oplossing ?

edit:
Woeps, sorry. Keek er overheen :>

[ Voor 5% gewijzigd door Hans1990 op 23-09-2004 20:09 ]

Verwijderd

Hans1990 schreef op 23 september 2004 @ 19:43:
Ik heb iets geks:

Ik wil nu ook beginnen met mijn network. En dan krijg je natuurlijk routes (wat je niet hebt met point-to-point).

Nu heb ik iets vaags: Ik wil graag oil van een well naar een factory transporteren, omdat je dan routes moet instellen moet je stop at Station A enzo doen.

Dat doe ik dus, maar als hij daar stopt doet hij niks. Dan denk ik, dan voeg ik er nog Load en Unload aan toe. Maar dan staat er: Unload all Chemicals of Load all chemicals. Terwijl ik Oil nodig heb :(. Oplossing ?
Houd het knopje van Load en Unload eens ingedrukt....? :)

En lees de manual eens... :(

Verwijderd

Nog even wat shotjes bij mijn eerdere post hierboven (a picture says more than a thousand words). Deze shots komen van een door mij snel in elkaar geflanst testscenario, om eea te proberen zeg maar.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tobyl/Screenshot1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tobyl/Screenshot2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tobyl/Screenshot3.jpg

Op het centrale station komen van 4 andere stations uit:
3 passagiers/post treinen uit Fillingham in het oosten
3 Iron ore treinen vanuit de oremine ten zuiden
3 passagiers/post treinen uit Eastwood-zuid in het zuiden
1 Staaltrein naar Eastwood-noord in het zuiden

Ik heb dit stukje traject tot aan 12 treinen getest, zonder noemenswaardige opstoppingen. Indien er toch iets raar loopt (niet vaak), maakt de trein gewoon nog een rondje, om vervolgens alsnog zijn goede afslag te pakken. Doordat alle lus-trajecten op de hele kaart zo aan elkaar hangen, kan een trein waar dan ook neergepoot worden, hij vindt tot nu toe altijd zijn weg en blijft die dan goed volgen. In het begin kost dit geintje veel rails, maar nu is het rendement over het gehele spoornet zeer hoog. Nieuw aan te leggen sporen laat ik gebruik maken van al bestaande sporen, zodat ook lussen ontstaan buiten de stationslussen om.

Ik vind overigens wel dat de steden belachelijk snel groeien bij een beetje een goed vervoerssysteem. Na 16 jaar wat treinen en in de stad een tramsysteem is de stad uitgegroeid van 500 tot 24000 inwoners, beetje te snel lijkt mij? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 21:05 ]

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Tsja in dat geval is het niet echt reeël meer, maar worden je vervoersproblemen wel steeds uitgebreider.... dat houdt het ook leuk en vooral ondergrondsbouwen is erg leuk om te doen en zeer rendabel na hoge kosten :P

Deze plek is te koop.

Verwijderd

KeeZ schreef op 23 september 2004 @ 21:31:
Tsja in dat geval is het niet echt reeël meer, maar worden je vervoersproblemen wel steeds uitgebreider.... dat houdt het ook leuk en vooral ondergrondsbouwen is erg leuk om te doen en zeer rendabel na hoge kosten :P
Het probleem is alleen dat het nu moeilijk is om onder een stad te bouwen omdat je straten en sporen niet apart kunt verbergen en de huizen steeds in de weg blijven zitten als je iets wil verwijderen.

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Opzich heb ik locomotion nu goed onder de knie denk ik,ik heb alleen wat opstart problemen.Ik vind het in het begin erg lastig om een beetje winst te maken.Mijn taktiek nu is op in het begin zoveel mogelijk te lenen en dan wat bussen en trams neer te gooien.Maar dit schiet niet echt op. Ik heb meestal een jaar of 7 nodig voordat ik geld genoeg heb voor alles dat ik wil doen of moet doen voor het senerio. Wat zijn jullie taktieken in het begin van een scenario?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Zoefff
  • Laatst online: 12:44

Zoefff

❤ 

Mijn tacktiek is ook zoveel mogelijk lenen, en dan een paar treinen over redelijke afstand iets te laten vervoeren wat veel oplevert. Coal bijvoorbeeld doet het bij mij altijd goed. Dan een paar keer op high-speed zetten, en dan komt het geld wel binnen :)

Je moet in het begin wel oppassen dat je niet té fanatiek te werk gaat, houd het gewoon even simpel, uitbreidingen komen later wel :)

[ Voor 22% gewijzigd door Zoefff op 23-09-2004 21:56 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 21:46:
[...]

Het probleem is alleen dat het nu moeilijk is om onder een stad te bouwen omdat je straten en sporen niet apart kunt verbergen en de huizen steeds in de weg blijven zitten als je iets wil verwijderen.
Zodoende heb ik al tal van huizen verwijderd, per ongeluk :)
Voor de rest zijn de heights ook lastig in grote steden. De verschillen van hoogtes zijn amper te zien en is dus erg irritant als je net een heel stuk ondergronds hebt gebouwd en ineens blijkt dat je nog een niveau lager moest zitten :)

Wat ook jammer is, maar wel realistisch: treinen mogen geen 201kmh ondergronds :)

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Dan moet je gewoon de "labels" aanzetten, kan je per stukje spoor precies zien hoe hoog het ligt, vergissen onmogelijk :)

[ Voor 16% gewijzigd door Zoefff op 23-09-2004 22:09 ]

Verwijderd

Mijn tactiek is om rustig te beginnen met lowcost spullen. Trams leveren al snel veel op tov de initiele kosten. Bussen doen het ook goed in het begin. Ik leen in happen van ca 20.000, om de rente zo laag mogelijk te houden. Een goederenvervoer over middellange afstand kan de kas wat spekken, en dan stroomt het geld geleidelijk genoeg binnen voor de grotere projecten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 22:03:
[...]

Zodoende heb ik al tal van huizen verwijderd, per ongeluk :)
Voor de rest zijn de heights ook lastig in grote steden. De verschillen van hoogtes zijn amper te zien en is dus erg irritant als je net een heel stuk ondergronds hebt gebouwd en ineens blijkt dat je nog een niveau lager moest zitten :)

Wat ook jammer is, maar wel realistisch: treinen mogen geen 201kmh ondergronds :)
Mijn snelste halen ondergronds anders al 299 ;) diogonaal over de hele lengte van de map tussen 2 steden, 1 lang recht spoor. Levert goed veel op per rit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 23:31:
[...]

Mijn snelste halen ondergronds anders al 299 ;) diogonaal over de hele lengte van de map tussen 2 steden, 1 lang recht spoor. Levert goed veel op per rit :P
Yup. Electra Star (ofzo) treintje met maximale lengte. Als dat ding vol zit levert 'ie in een rit meer dan z'n waarde op ongeveer. Ook ondergronds, en ook gewoon 299 km/h.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeeZ schreef op 23 september 2004 @ 21:31:
Hoezo niet reeël meer? Problemen worden juist niet uitgebreid, maar ingedamd, omdat ik naarmate de tijd vordert steeds meer treinen over al bestaande stukken spoor kan sturen. Enige ireeële is in mijn ogen het feit dat stations altijd 1 kant ingang en 1 kant uitgang zijn, niet gemixd zoals in het echie.

En ja, dit maakt het wel erg leuk, kreeg het om een of andere manier nooit goed voor mekaar in TTD (open en patch) om één heel netwerk te creeëren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 23:31:
[...]

Heb ik dan iets fout gedaan? Ik vond het al zo raar dat ie niet op volle snelheid ging :)
Ik baalde want ik wilde een supersnelle trein ondergronds laten rijden tussen 2 metrpopolissen :)
Nouja, straks nog maar een keer proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe verwijder ik een Passenger Stop van een straat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'em nu ook...
Leuk spel wel, een aantal nuttige uitbreidingen t.o.v. TT, maar waarom hebben ze gekozen voor de RCT 2 manier van bouwen?!!
Ik vind dat zo'n omslachtig gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 18:22:
enigste wat ik tot nu toe heb gevonden wat werkt:

stukje road verwijderen, en weer opnieuw aanlegge, dan verdwijnd ie

maar dit gaat nogal lastig midde in een stad, mag je niet slopen meestal.... iemand een ander id? :D

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Dat trammetjes geniaal zijn wist ik al, maar dit slaat echt alles. Met een opbrengst van € 188.000 (in 1921) en €4.500 kosten per jaar is het een erg erg lucratief plan. Aanleggen van een trambaan incl trammetjes is ook 4x zo goedkoop als een treinbaan incl trein die evenveel per maand verdient.

Grote steden zijn geweldig!
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 18:22:
Doe net alsof je een passenger stop wil bouwen. Maar ipv met je linkermuisknop, klik je nu met je rechtermuisknop op de passenger stop die jij weg wilt hebben. Voila, de passenger stop is weg. Met alle andere stations werkt het hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:04
wwillem schreef op 24 september 2004 @ 20:29:

[...]

Doe net alsof je een passenger stop wil bouwen. Maar ipv met je linkermuisknop, klik je nu met je rechtermuisknop op de passenger stop die jij weg wilt hebben. Voila, de passenger stop is weg. Met alle andere stations werkt het hetzelfde.
thnx! :>

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je tunnels maakt?
Het is een beetje irritant dat je de hele tijd bruggen moet bouwen over al die bulten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

AuC

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 22:19:
Weet iemand hoe je tunnels maakt?
Het is een beetje irritant dat je de hele tijd bruggen moet bouwen over al die bulten...
De grond voor een berg iets verlagen (of verhogen). Ongeveer met 2 "stukken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AuC schreef op 24 september 2004 @ 22:28:
[...]

De grond voor een berg iets verlagen (of verhogen). Ongeveer met 2 "stukken".
Bedankt hè.
Nog een vraag; als ik een tijdje Locomotion speel dan verkleurt het beeld ineens, je weet wel, met van die roze en groene kleuren...
Best wel irritant, weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Even alt+tab moet wel werken denk ik

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:01

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 22:46:
[...]

Bedankt hè.
Nog een vraag; als ik een tijdje Locomotion speel dan verkleurt het beeld ineens, je weet wel, met van die roze en groene kleuren...
Best wel irritant, weet iemand een oplossing?
Als je een wallpaper changer hebt, moet je die uitschakelen (alt+tab werkt inderdaad ook)

Sometimes human's are...

Verwijderd

Volgens mij doet-ie het juist als ik ge-alt-tabt heb...Naja, maar niet meer alt-tabben dan.

• AuC

AuC

pfff, ik weet echt nooit waar ik moet beginnen in Locomotion (zelfde had ik wel bij TT(D)). Ik wil altijd teveel in één keer doen :+. Hoe krijgen jullie toch van die nette spoorlijnen enzo? :)

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb dat ook altijd. Alles wilt je wilt aansluiten ligt zover van elkaar af. Maar dat maakt het spel wel moeilijker :). Ik begin meestal gewoon met een oil of coal transport. Want die zijn meestal gemakkelijk te maken.

• AuC

AuC

Zo, even een Nederlandse tutorial geschreven voor het aanleggen van een rails. Het eerste deel is echt voor de beginners, het tweede deel wordt misschien iets interessanter. Anyway: http://www.nethsoft.nl/Locomotion/

• butsj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-04 18:57
Verwijderd schreef op 24 september 2004 @ 13:25:
[...]

Heb ik dan iets fout gedaan? Ik vond het al zo raar dat ie niet op volle snelheid ging :)
Ik baalde want ik wilde een supersnelle trein ondergronds laten rijden tussen 2 metrpopolissen :)
Nouja, straks nog maar een keer proberen dan :)
ik weet niet of je het al hebt opgemerkt, je trein kan misschien wel 300 km/u aan, maar als de wagon die erachter zit niet harder als 200 km/u aankan ;)
Ik had dit in het begin ook over het hoofd gezien :)

• dr snuggles
  • Niet online
Zijn er al tweakers die succesvol veel treintjes over een gezamelijk spoor laten rijden? Zoja, zou je dan een screenshot of savegame willen posten? :)

Bij mij rijdt het wel, maar 12 treintjes op 1 spoor gaat niet altijd zo lekker. Breakdowns helpen daarbij ook niet erg :P. Dit alles in het level Feed Flinttrock (challange). Lekker plat level met veel mogelijkheden om je treintjes te bouwen. Nu ik toch bezig ben, welk expert level is erg leuk?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/feedflintrock_small.png
Dit is de save game van bovenstaand level :). Laatste drie maanden heb ik alleen de doorstroming proberen te verbeteren, vandaar dat er wat geld over is :P.

Trams zijn lekker makkelijk. Niks geen route uitzoeken, gewoon 1 simpel rondje geven en vier trams op knikkeren. Meerdere keren herhalen voordat de concurrentie kans krijgt en dikke winst is gegarandeerd :P :
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/lieve_tram_small.png

[ Voor 17% gewijzigd door dr snuggles op 25-09-2004 22:35 ]

Verwijderd

Ik heb nu twee sporen die elkaar kruisen, en het is al twee keer gebeurd dat de treinen die op de twee sporen rijden tegelijk over de kruising wilden en tegen elkaar aanknalden... :+
Hoe kan ik dit oplossen? Moet je er stoplichten bijzetten, en zo ja welke dan, want er zijn er een heleboel.

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 september 2004 @ 23:10:
Ik heb nu twee sporen die elkaar kruisen, en het is al twee keer gebeurd dat de treinen die op de twee sporen rijden tegelijk over de kruising wilden en tegen elkaar aanknalden... :+
Hoe kan ik dit oplossen? Moet je er stoplichten bijzetten, en zo ja welke dan, want er zijn er een heleboel.
Precies, een paar stoplichten erbij en je bent klaar. Je hebt vier verschillende. Dubbelzijdige en enkelzijde (dat zijn er al 2). Welke zowel in Brits als in Amerikaans formaat beschikbaar zijn (dus 2x2), van welk land je ze kiest maakt niet uit.

Wanneer je heen en weer rijdt over hetzelfde spoor moet je dubbelzijdige gebruiken, anders enkelzijdige. Bekijk anders ook even de manual (staat op de cd, dan zoeken (ctrl-f) naar sign).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Vraagje hoeveel verdient jullie meest verdienende trein? Die van mij tikt over de 8 Miljoen per rit (Kolen) _/-\o_ 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Illegal_Alien op 26-09-2004 21:51 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Illegal_Alien schreef op 26 september 2004 @ 21:50:
Vraagje hoeveel verdient jullie meest verdienende trein? Die van mij tikt over de 8 Miljoen per rit (Kolen) _/-\o_ 8)7
600.000 per maand, maar das in 1984. Je hebt 7 % inflatie per jaar, dus reken maar uit wat dat in jouw jaar is:
1,07^(jaartal-1984) x 600.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik heb ook ontiegelijk veel last van de Seinen. wat de treinen bij mij doen is steeds het verkeerde spoor kiezen :?

Ik heb een lang spoor (zo'n beetje van de ene kant van de kaart naar de andere kant). Zelfs als ik daar 1 trein op zet, gaat hij bij elke wissel van baan veranderen :?
Weet iemand hoe dit komt? bug? Het is hoogst irritant want ook als ik 2 treinen er heb rijden doet ie het en het gevolg is dan dus dat de ene trein moet wachten terwijl als ie de andere kant op gegaan was het prima gegaan zou zijn |:(

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:44
Als je dubbele seinen geplaatst hebt op een dubbel spoor moet je ze vervangen door enkele. Je trein neemt dan wel altijd het goede spoor.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Sgrovert schreef op 27 september 2004 @ 01:10:
Als je dubbele seinen geplaatst hebt op een dubbel spoor moet je ze vervangen door enkele. Je trein neemt dan wel altijd het goede spoor.
hmm dat heb ik idd, ff naar kijken dan vanavond tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26

TheVMaster

Moderator WOS
Sgrovert schreef op 27 september 2004 @ 01:10:
Hmm....dit probleem had ik dus ook ;) vanavond eens ff kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spel is ook goed, want dat was Transport Tycoon 1 ook. Daarentegen is Locomotion niet echt vernieuwend te noemen en dat mag je toch wel verwachten van een vervolggame die bijna 10 jaar op zich heeft laten wachten!

Graphics zijn ook niet echt je van het (en nou niet komen dat Sawyer die niet gemaakt heeft, Sawyer is eindverantwoordelijke, dus mag Sawyer daarop worden aangesproken!)

Locomotion = TTD + RCT

Das dus mijn mening en gezien de ontwikkeling van de game over de tijdspanne (ca. 10 jaar) had ik toch wel meer verwacht van deze gerespecteerde gameprogger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC

AuC

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 13:59:
[...]
Graphics zijn ook niet echt je van het (en nou niet komen dat Sawyer die niet gemaakt heeft, Sawyer is eindverantwoordelijke, dus mag Sawyer daarop worden aangesproken!)
Ben ik nou de enige die vind dat de graphics een bepaald tintje geven aan het spel? Graphics maken voor mij overigens geen verschil. Sterker nog, ik speel liever een goede, leuke game die lekker speelt dan een game die eerder in een museum hoort te hangen omdat het zo een "kunstwerk" is wat voor geen meter speelt... Ik heb hier ooit nog eens een column over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:41

jOzh

Sweet dude!

AuC schreef op 27 september 2004 @ 14:05:
[...]

Ben ik nou de enige die vind dat de graphics een bepaald tintje geven aan het spel? Graphics maken voor mij overigens geen verschil. Sterker nog, ik speel liever een goede, leuke game die lekker speelt dan een game die eerder in een museum hoort te hangen omdat het zo een "kunstwerk" is wat voor geen meter speelt... Ik heb hier ooit nog eens een column over geschreven.
Nee, je bent niet de enige. Ik vind dat deze graphics perfect bij een spel als Locomotion passen. Lekker overzichtelijk zodat het bouwen makkelijker gaat.

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk, en daarbij is het met dit spel tenminste mogelijk om veel treinen e.d. te bouwen zonder dat dat ten koste gaat van de framerate.

eddut: ik heb nu mijn verouderde dieseltreinen vervangen door "APT" treinen die overhellen in de bochten. :7
Best leuk allemaal, maar die dingen horen 257 km/u te lopen, en bij mij is het maar 120 km/u.
De wagons e.d. kunnen allemaal 257 km/u aan, dus dat is het probleem niet, en ik heb het trajekt ook wat minder bochtig gemaakt; dit helpt ook niet...

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
Zijn er nog mensen die zelf een leuke scenerio hebben gemaakt waarbij je gigantisch infrastructuur kan maken? Heb er zelf geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Even een vraagje tussendoor weet niet of deze al gesteld is maar ik vroeg me af of je net als bij ttd 1 aandeel kan kopen in de concurrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 14:32:
Je hebt gelijk, en daarbij is het met dit spel tenminste mogelijk om veel treinen e.d. te bouwen zonder dat dat ten koste gaat van de framerate.

eddut: ik heb nu mijn verouderde dieseltreinen vervangen door "APT" treinen die overhellen in de bochten. :7
Best leuk allemaal, maar die dingen horen 257 km/u te lopen, en bij mij is het maar 120 km/u.
De wagons e.d. kunnen allemaal 257 km/u aan, dus dat is het probleem niet, en ik heb het trajekt ook wat minder bochtig gemaakt; dit helpt ook niet...
De limiet ligt bij mij meestal aan de rails. Ondergronds gaat het wel als een speer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ik heb een probleem met het vevoeren van olie. Ik heb een station met wat olie dat klaar staat om vervoerd te worden. Als ik echter mijn trein daar heen stuur met "tankers" voor chemils "(or oil)", staat er achter, dan gaat dat goed, maar zodra ik 'wait for full load of oil' er bij wil doen komt er te staan "for chemicals", en ik wil dus olie --> trein blijft eeuwig wachten en er wordt geen olie ingeladen. Ik kan het op geen manier op "oil" krijgen... weet iemand hoe ik dit kan doen? Ik heb echt een mega lange track aangelegd; zou wel zonde zijn anders :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• butsj
hebben jullie ook allemaal dat de treinen ongeveer na 5-10 jaar een reliability van 35% hebben, met andere woorden, dus om de haveklap zijn ze "Broken Down" en dat is nogal irritant aangezien ongeveer 15 treinen met coal over hetzelfde spoorttraject rijden.
is dit normaal of hoort dat gewoon zo, het gebeurd mij wat te vaak.

edit: mijn oudste trein is nog maar 5 jaar, en heeft nog maar 32% reliability, wel erg laag he 8)7

edit2: heb het al gevonden in het topic, laat maar :X

[ Voor 29% gewijzigd door butsj op 27-09-2004 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

FireFoz schreef op 27 september 2004 @ 21:38:
Ik heb een probleem met het vevoeren van olie. Ik heb een station met wat olie dat klaar staat om vervoerd te worden. Als ik echter mijn trein daar heen stuur met "tankers" voor chemils "(or oil)", staat er achter, dan gaat dat goed, maar zodra ik 'wait for full load of oil' er bij wil doen komt er te staan "for chemicals", en ik wil dus olie --> trein blijft eeuwig wachten en er wordt geen olie ingeladen. Ik kan het op geen manier op "oil" krijgen... weet iemand hoe ik dit kan doen? Ik heb echt een mega lange track aangelegd; zou wel zonde zijn anders :'(
Dan moet je het knopje 'wait for full load' gewoon even ingedrukt houden, dan kan je kiezen. Is inmiddels tot in den treure langsgeweest, en staat ook duidelijk in de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er nou precies beter aan Locomotion dan aan Transport Tycoon Deluxe met de OpenTTD-patch (http://www.openttd.com) ?

Aangezien de graphics -zoals iedereen hier beweerd- niet echt belangrijk zijn, maar juist de playability en verslavende factor ? Want ik vind na langdurig spelen Locomotion eigenlijk iets te simplistisch (hoewel ik speel met de reliability patch).

/edit: En gelijk een andere vraag: Hoe zorg ik er voor dat treintjes blijven wachten tot het sein op groen springt en niet na verloop van tijd rechtsomkeerd maken als het ze te langduurt? Erg irritant namelijk.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Pfoei dat Airophobia level is ook zwaar kut :|

Check wat ik heb bedacht om over gebouwtje heen te treinen, scheelt ondergrond gekut :P Moet je wel wat geld hebben :X

Afbeeldingslocatie: http://www.vrijwazig.org/scripts/user/getpic.php?P=ebe6f5c0a217e5a4477da1b49e55ee01.jpg

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:41

jOzh

Sweet dude!

Aerophobia vond ik echt een gaaf level! Ik had zo'n beetje onder elke stad trein of tramrails lopen :) En in het aanlegproces ontelbaar veel gebouwen gesloopt :/
Daar mogen ze wel wat op verzinnen, niet echt handig...

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 22:45:
Wat is er nou precies beter aan Locomotion dan aan Transport Tycoon Deluxe met de OpenTTD-patch (http://www.openttd.com) ?

Aangezien de graphics -zoals iedereen hier beweerd- niet echt belangrijk zijn, maar juist de playability en verslavende factor ? Want ik vind na langdurig spelen Locomotion eigenlijk iets te simplistisch (hoewel ik speel met de reliability patch).

/edit: En gelijk een andere vraag: Hoe zorg ik er voor dat treintjes blijven wachten tot het sein op groen springt en niet na verloop van tijd rechtsomkeerd maken als het ze te langduurt? Erg irritant namelijk.
Volgens mij kan je dat niet ergens instellen. Je moet je spren dus zo leggen, dat een trein nooit te lang hoeft te wachten voor een sein. Dat is opzich ook wel een uitdaging hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

jOzh schreef op 28 september 2004 @ 00:15:
Aerophobia vond ik echt een gaaf level! Ik had zo'n beetje onder elke stad trein of tramrails lopen :) En in het aanlegproces ontelbaar veel gebouwen gesloopt :/
Daar mogen ze wel wat op verzinnen, niet echt handig...
Ja idd ondergronds bouwen is imo nogal kut omdat die underground view niet vasthoudt en je dus hele tijd per ongeluk rails neerlegd op kantoorgebouwen :P

Idem dito met een hoge spoorverbinding, je ziet echt niet meer de diepte en de hoogte verschillen als je door zo'n stad heen beukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komen er weer meer screenshots en leuke oplossingen van het maken van grote kruispunten vond het altijd wel leuk en interesant om het te lezen....

Heb het spel helaas zelf nog niet dus moet het doen met de demo en de screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 12:20:
Wanneer komen er weer meer screenshots?
Nog 1'tje dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/expert_done_small.png

De bedoeling was om 2 miljoen per maand winst te maken ("expert" missie). Was niet bijzonder ingewikkeld :D. Je begint met trams (kost veel tijd en weinig geld om aan te leggen). Daarna personen vervoer per hoge snelheidstrein en wanneer het geld binnen rolt een vliegveld opzetten. Goederen vervoer levert te weinig op.

Vliegtuigjes zijn trouwens lekker makkelijk voor personen vervoer. Drie concordes en twee vliegvelden heel ver van elkaar weg geeft een gigantische winst (1x de aanschafwaarde per 2 maanden).

• Tip voor het aanleggen van vliegvelden: Egaliseer het land zelf. 't Vliegveld aanleggen kost je dan netto 6x zo weinig :).
• Tip voor het behalen van de maximum snelheid met een trein (257km/h): Maak je complete track ondergronds en zorg voor hele lange stukken zonder bochten. Doe je het toch bovengronds dan is de maximum snelheid 120km/h. Maak je te korte rechte stukken ondergronds, dan is de maximum snelheid 202 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 01 oktober 2004 @ 22:15:
[...]

• Tip voor het behalen van de maximum snelheid met een trein (257km/h): Maak je complete track ondergronds en zorg voor hele lange stukken zonder bochten. Doe je het toch bovengronds dan is de maximum snelheid 120km/h. Maak je te korte rechte stukken ondergronds, dan is de maximum snelheid 202 km/h.
Een complete baan ondergronds aanleggen kan toch niet?
Je moet toch altijd een bovengronds stukkie hebben, dan een tunnel, en dan kun je toch pas ondergronds bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 22:49:
[...]

Een complete baan ondergronds aanleggen kan toch niet?
Je moet toch altijd een bovengronds stukkie hebben, dan een tunnel, en dan kun je toch pas ondergronds bouwen?
Jawel, dit kan wel.

Je moet bij het kiezen van het eerste stuk track je shift knop indrukken om ondergronds te gaan (staat trouwens in de manual, maar je moet het desbetreffende stukje maar toevallig gelezen hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

wwillem schreef op 01 oktober 2004 @ 22:55:
[...]

Jawel, dit kan wel.

Je moet bij het kiezen van het eerste stuk track je shift knop indrukken om ondergronds te gaan (staat trouwens in de manual, maar je moet het desbetreffende stukje maar toevallig gelezen hebben).
Hoe geef je in zo'n geval het niveau van ondergronds bouwen aan?
Als je een ruig landschap hebt, kan ik me best voorstellen dat je op diep niveau (+1 of +2) wil bouwen, terwijl je begint op een niveau van +8

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Cis schreef op 02 oktober 2004 @ 11:54:
Hoe geef je in zo'n geval het niveau van ondergronds bouwen aan?
Als je een ruig landschap hebt, kan ik me best voorstellen dat je op diep niveau (+1 of +2) wil bouwen, terwijl je begint op een niveau van +8
Dat heb ik nog niet kunnen vinden. Ik begin daarom meestal bij het laagste punt met bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

wwillem schreef op 02 oktober 2004 @ 13:26:
[...]

Dat heb ik nog niet kunnen vinden. Ik begin daarom meestal bij het laagste punt met bouwen.
Het aantal haken en ogen in het spel breidt zich langzaam maar zeker uit :)
Het spel vind ik steeds beter worden, maar de bouwmogelijkheden en opties worden steeds beperkter. De grenzen blijken ineens een stuk dichterbij te liggen dan gehoopt :|
Nouja, misschien bij Locomotion 2 B)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Ik hoor dat iedereen Aerophobia moeilijk vind, vond hem in het begin ook. Maar als je eenmaal de tactiek hebt, gewoon alles ondergronds aanleggen. Dan een 10 baks dual ATP :9. Lekkere lange afstand, en reken je uit je winst miljoen per week :+.
Het is trouwens handiger omgewoon met 2 treinen een dubbele spoor aan te leggen, en niet alle treinen op elkaar aansluiten.
Ik denk dat het fout rijden van de trein verkeerd gaat omdat ze de theoretische kortste afstand afleggen. Dat betekent dus dat je trein als het ware gewoon dwars door het land wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 18:38:
Ik zit vast in het eerste lvl,ik moet een engineering rate van 10% krijgen,maar ik kom niet hoger dan 7,enige tips voor mij>?
ik zit nog een beetje in level 1 te kutte maar ik kom ook niet veel hoger terwijl alles opzich goed draait.

heb het spel zo net gekocht bij Dimensionplus.nl voor 22 euro :)
mag best voor zo'n goed spel ;)

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
joostve schreef op 02 oktober 2004 @ 13:41:
[...]

ik zit nog een beetje in level 1 te kutte maar ik kom ook niet veel hoger terwijl alles opzich goed draait.
Dat percentage is een indicatie in welke mate je de bewoners voorziet van vervoer. Als je dat percentage wil laten stijgen, moet je meer winstgevend vervoer aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
mss een vraag die vaker is voor gekomen maar kan het nergens vinden hoe delete ik seinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• butsj
RSD1982 schreef op 02 oktober 2004 @ 14:54:
mss een vraag die vaker is voor gekomen maar kan het nergens vinden hoe delete ik seinen?
Is inderdaad al langs geweest, ik quote even:
wwillem schreef op 24 september 2004 @ 20:29:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insano
  • Laatst online: 06-12-2021
Heeft iemand nog die obsolete patch online? want linkje is down :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, zo doe je het ;)

Afbeeldingslocatie: http://ves.clan-n.com/loco/Screenshot1.png
Klaverblad prototype
Dit soort constructies werken fantastisch en zorgen ervoor dat er geen opstoppingen ontstaan. Alle bochten zijn niet te scherp zodat de treintjes nog snel rijden, behalve bij de slopes dan. Overigens zijn mijn nieuwe klaverbladen opgebouwd uit die overdekte soort brug waar de speed unlimited is.

Afbeeldingslocatie: http://ves.clan-n.com/loco/Screenshot2.png
Afbeeldingslocatie: http://ves.clan-n.com/loco/Screenshot4.png
Een oud shotje van ~1950. De afslag naar Overton loopt niet helemaal lekker aangezien het een druk station is. Tip: probeer stations altijd 'in-line' het spoor te leggen, dwz laat een station niet dood lopen. Anders vraag je om problemen als het druk wordt.

Afbeeldingslocatie: http://ves.clan-n.com/loco/Screenshot5.png
Afbeeldingslocatie: http://ves.clan-n.com/loco/Screenshot8.png
Afbeeldingslocatie: http://ves.clan-n.com/loco/Screenshot9.png
Overzicht van mn sporen enzo. Het is inmiddels al weer een stuk uitgebreid trouwens aangezien ik nu in 2005 zit:

Afbeeldingslocatie: http://ves.clan-n.com/loco/Screenshot13.png
Afbeeldingslocatie: http://ves.clan-n.com/loco/Screenshot16.png
Overton en Winterwood zijn vernieuwd met 8 spoors stations en een afslag vanaf het spoor die niet verstopt.

Afbeeldingslocatie: http://ves.clan-n.com/loco/Screenshot14.png
Swinehall met eenzelfde station en een mooi klaverbladje :P

Afbeeldingslocatie: http://ves.clan-n.com/loco/Screenshot15.png
Overzichtje :)
Oh, en zie je dat mooie kanaal wat ik zelf heb gegraven? Daar varen bootjes van ore mines naar mn zelf gesponserde steel mills. Tja, je moet toch wat :)

Ik heb een tijdje vooruit zitten spoelen en in 15 jaar is er nooit een trein bij mij vast komen te zitten met deze setup :) Verder is het mooie dat TGV's over het algemeen met volle snelheid van de ene naar de andere kant van het map kunnen rijden, en dat levert dikke winsten op.

Het is trouwens er handig om treinen te kiezen die niet perse snel zijn, maar snel optrekken (veel power dus). Zo rijden ze sneller stations in/uit en heb je wederom minder kans op problemen. De APT (?) trein is bijvoorbeeld minder snel dan de TGV of ElectraStar, maar hij is wel redelijk krachtig voor zijn gewicht en rijdt 120 km/u op stukken waar de anderen 96 rijden.

Verder moet je als je dubbele sporen gebruikt proberen om crossovers te vermijden. Als je dus een afslag maakt moet je het buitenste spoor niet over de binnenste laten kruisen maar een tunnel of brug maken. Mocht je het toch doen, zorg dan altijd dat er voor en achter zo'n kruising minstens 1 treinlengte vrij is tot een eventuele andere kruising. Anders loopt het in de soep :)

Ik kan nog wel meer vertellen maar het is 5 am en ik heb echt teveel tijd in deze game gestoken. Tot de volgende keer maar weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Misschien het ultieme voorbeeld voor dit spel ;) Afgezien dat ik niet zo'n fan ben van dat soort klaverblad constructies echt een super mooie uitleg ! toppie werk :D

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
KeeZ schreef op 04 oktober 2004 @ 07:35:
Misschien het ultieme voorbeeld voor dit spel ;) Afgezien dat ik niet zo'n fan ben van dat soort klaverblad constructies echt een super mooie uitleg ! toppie werk :D
idd daar moesten we er meer van hebben :)
helaas heb ik net de beginners levels uitgespeeld en ben ik nu met de easy levels bezig, die zijn soms ook nog best klote vind ik hoor
het level is zo heuvelachtig waardoor je snel door je geld heen bent als je aan het bouwen bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Zou je eens een save game van dit level willen posten :? Lijkt mij wel geinig om eens even goed af te kijken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
obsolete patch: http://oximoron.game-host.org/obsolete.rar (right click save as, anders doet ie een beetje raar.. bij mij iig)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Savegame: klik

Ik heb nog erg weinig met vliegtuigen gedaan, maar heb wel in elke stad een airport. Verder rijden er 32 treinen wat er ook 100 kunnen worden. Er zijn ook nog doodlopende stations die met elkaar verbonden kunnen worden. Oh, en het oude type brug van max 96 km/u moet overal vervangen worden. Je kan ook de industries met elkaar gaan verbinden, maar daar zal je nooit zoveel winst uithalen als passengers. Etc etc.
Genoeg te doen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 13:40:
Savegame: klik

Ik heb nog erg weinig met vliegtuigen gedaan, maar heb wel in elke stad een airport. Verder rijden er 32 treinen wat er ook 100 kunnen worden. Er zijn ook nog doodlopende stations die met elkaar verbonden kunnen worden. Oh, en het oude type brug van max 96 km/u moet overal vervangen worden. Je kan ook de industries met elkaar gaan verbinden, maar daar zal je nooit zoveel winst uithalen als passengers. Etc etc.
Genoeg te doen dus :)
Bekeken en het ziet er echt stoer uit! Maar ik wil eens het begin zien, kan je ook even het senario hier dumpen? Zag er echt cool uit, alleen er klopte hier en daar nog niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Ik ben even aan de slag geweest met een klaverblad. Het was even klooien maar dan ben je ook iets. Het werkt perfect alleen bij hele lange treinen minder vrees ik vanwege de afstanden tussen de seinen. Maar dan heb je een kleine opstopping die zo weg is.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.a.j.loeff/klaverblad.jpg
*Clickable*

BTW, dit is 1000ste post, wie maakt een nieuw topic? Ik heb het druk.

[ Voor 11% gewijzigd door Loev op 04-10-2004 20:56 . Reden: stuff vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

* KeeZ krijgt spontaan zin locomotion te spelen :D wat een gaaf spul die klaverbladen...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Ik maak wel eff nieuw topic :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
Termi schreef op 05 oktober 2004 @ 13:39:
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Ben bezig eff geduld hoor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Met dat nieuwe topic willen we dan wel een paar gave voorbeelden van klaverbladen zien natuurlijk ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Laatst online: 00:37
Tof spel he! Ok, dr is eigenlijk niet zoveel veranderd ten opzichte van TT, maar dat mag de pret niet drukken :P

Hoewel, 1 ding drukt bij mij wel de pret:

Kolen en Iron Ore worden in hetzelfde typen wagentje vervoerd. Alleen staat dat wagentje "standaard" op kolen, en dus wordt mijn Iron Ore geweigerd. :X Hetzelfde met Goods en Food.

Weet iemand hoe dat wél goed gaat? Zal vast wel iets heel simpels zijn...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Rossi46 schreef op 05 oktober 2004 @ 22:50:
Tof spel he! Ok, dr is eigenlijk niet zoveel veranderd ten opzichte van TT, maar dat mag de pret niet drukken :P

Hoewel, 1 ding drukt bij mij wel de pret:

Kolen en Iron Ore worden in hetzelfde typen wagentje vervoerd. Alleen staat dat wagentje "standaard" op kolen, en dus wordt mijn Iron Ore geweigerd. :X Hetzelfde met Goods en Food.

Weet iemand hoe dat wél goed gaat? Zal vast wel iets heel simpels zijn...
gewoon selecteren wat je wel wilt vervoeren :? dat staat zowel in de manual als tigduizend keer in dit topic.
Wellicht handig voor het nieuwe topic om er een korte faq in te zetten zodat je dit soort "dubbele" vragen niet krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 16:33
Als je een route plant kun je bepalen wat ie moet laden en lossen.

stop at ....
load ....
stop at ....
unload ....

Bij load en unload (icoontje met plus en min teken) kun je kiezen uit de opties.
Zijn meer wagons die meerdere dingen kunnen vervoeren.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
wat ik wel jammer vind is dat je je concurrenten niet meer kunt opkopen
verder blijft het een gaaf spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Laatst online: 08-09 19:53
joostve schreef op 06 oktober 2004 @ 00:17:
wat ik wel jammer vind is dat je je concurrenten niet meer kunt opkopen
verder blijft het een gaaf spel
Ja, dat vind ik ook heel jammer. Tevens vind ik het jammer dat je geen reclame campagnes meer kunt houden.

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Laatst online: 00:37
Ben nu al tijdje bezig (jaar 1984) en een aantal dingen zijn me toch wel opgevallen.

Als je een trein vervangt terwijk 'ie onderweg is om goederen af te leveren dan zijn de goederen ineens verdwenen als je de nieuwe trein weer laat rijden. Met die wagons had ik niks gedaan, waarom zijn die goederen dan weg?

Vliegtuigen storten niet meer neer...

Als je een weg hebt met 4 overgangen achterelkaar en de spoorbomen bij de eerste overgang gaan open dan gaat een auto'tje rijden, das logisch. Maar als spoorboom 4 dan dichtgaat dan rijdt de bus/vrachtwagen daar gewoon doorheen. Sterker nog, de trein die dan aan komt denderen rijdt gewoon door de vrachtwagen heen! Bij TT kreeg je dan zo'n mooie vuurbal en was de vrachtwagen kapot... :)

En zo nog wel een aantal dingen. Het is een leuk spel, maar echt goed is 't niet...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Tijd voor een nieuw topic jongens ;)
Wie voelt zich geroepen? --> Ga je gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Crash schreef op 06 oktober 2004 @ 19:47:
Tijd voor een nieuw topic jongens ;)
Wie voelt zich geroepen? --> Ga je gang :)
Termi schreef op 05 oktober 2004 @ 13:39:
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:28

momania

iPhone 30! Bam!

Termi schreef op 05 oktober 2004 @ 14:50:
[...]

Ben bezig eff geduld hoor :P.
Al twee dagen, dat duurt mij te lang.
Ik heb een TS gemaakt in 10 seconden >:)

[rml][ PC] Locomotion (Transport Tycoon 2) deel 2[/rml]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.