Kijk, zo doe je het
Klaverblad prototype
Dit soort constructies werken fantastisch en zorgen ervoor dat er geen opstoppingen ontstaan. Alle bochten zijn niet te scherp zodat de treintjes nog snel rijden, behalve bij de slopes dan. Overigens zijn mijn nieuwe klaverbladen opgebouwd uit die overdekte soort brug waar de speed unlimited is.

Een oud shotje van ~1950. De afslag naar Overton loopt niet helemaal lekker aangezien het een druk station is. Tip: probeer stations altijd 'in-line' het spoor te leggen, dwz laat een station niet dood lopen. Anders vraag je om problemen als het druk wordt.

Overzicht van mn sporen enzo. Het is inmiddels al weer een stuk uitgebreid trouwens aangezien ik nu in 2005 zit:

Overton en Winterwood zijn vernieuwd met 8 spoors stations en een afslag vanaf het spoor die niet verstopt.

Swinehall met eenzelfde station en een mooi klaverbladje

Overzichtje

Oh, en zie je dat mooie kanaal wat ik zelf heb gegraven? Daar varen bootjes van ore mines naar mn zelf gesponserde steel mills. Tja, je moet toch wat
Ik heb een tijdje vooruit zitten spoelen en in 15 jaar is er nooit een trein bij mij vast komen te zitten met deze setup

Verder is het mooie dat TGV's over het algemeen met volle snelheid van de ene naar de andere kant van het map kunnen rijden, en dat levert dikke winsten op.
Het is trouwens er handig om treinen te kiezen die niet perse snel zijn, maar snel optrekken (veel power dus). Zo rijden ze sneller stations in/uit en heb je wederom minder kans op problemen. De APT (?) trein is bijvoorbeeld minder snel dan de TGV of ElectraStar, maar hij is wel redelijk krachtig voor zijn gewicht en rijdt 120 km/u op stukken waar de anderen 96 rijden.
Verder moet je als je dubbele sporen gebruikt proberen om crossovers te vermijden. Als je dus een afslag maakt moet je het buitenste spoor niet over de binnenste laten kruisen maar een tunnel of brug maken. Mocht je het toch doen, zorg dan altijd dat er voor en achter zo'n kruising minstens 1 treinlengte vrij is tot een eventuele andere kruising. Anders loopt het in de soep
Ik kan nog wel meer vertellen maar het is 5 am en ik heb echt teveel tijd in deze game gestoken. Tot de volgende keer maar weer