[PC] Locomotion (Transport Tycoon 2)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.071 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wytze.posthumus/stuff/locomotion.jpg
Locomotion
Zou het dan eindelijk zover zijn? een opvolger van Transport Tycoon?
Zo te zien wel want een interview met Cris Sawyer geeft hoop op een vervolg van de nog steeds veel gespeelde game.
Het vervolg zou Locomotion moeten gaan heten en het zou gebruik maken van de RollerCoaster Tycoon 2 engine.
Het interview
GameSpot: Thanks for taking the time out for this interview, Chris. Can you give us a brief overview of this next project?

Chris Sawyer: I'm working on a new management strategy game where you construct and run transport networks, very much in the mold of Transport Tycoon. Internally we're calling it Locomotion.

GS: After the considerable success of the RollerCoaster Tycoon series, why did you decide to revisit Transport Tycoon?

CS: Ever since the original, I've wanted to create a new version of Transport Tycoon. In fact, I've been working on new versions on and off since 1996. However, these projects were either abandoned or postponed while I concentrated on RollerCoaster Tycoon and RollerCoaster Tycoon 2. In fact, both [of these games] grew out of code written specifically for a new version of Transport Tycoon. Once RollerCoaster Tycoon 2 was finished, I decided to concentrate fully on creating a new transport game, using all the ideas and experience from the previous attempts and from the original game.

GS: How is this project going to be at least as engaging as both the original Transport Tycoon and RollerCoaster Tycoon? What features or themes are you planning to emphasize?

CS: I think the fun in both Transport Tycoon and RollerCoaster Tycoon is 50 percent in the construction process and 50 percent in world-watching. Of course, there are other things people enjoy in these games, like making a profit and beating other companies, but the main enjoyment comes from building things and watching the world in action. This is also my goal for the new game--to ensure that the construction process is inspiring and the world-watching process is fun and rewarding.

GS: The RollerCoaster Tycoon series is known not only for its family-friendly gameplay, but also for just how easy it is to pick up and play. Will Locomotion be as accessible? How are you making sure that the game has enough depth while making sure it isn't too complicated?

CS: I think that, if anything, Locomotion will be simpler to play than Transport Tycoon. Over the years I've learned that adding complexity doesn't necessarily mean a game is more fun to play. Of course some people like complexity, but most people just want to have fun. In many ways, playing Locomotion will only need similar skills to playing RollerCoaster Tycoon: If you can master roller coaster construction in RollerCoaster Tycoon, then you'll be adept at building transport routes in Locomotion. The depth of the new game comes from the interaction with the landscape and the activities of competing companies. There's always something interesting going on in the game, and much of what goes on depends on how you play the game.

GS: Obviously, things have changed a bit since 1994, when Transport Tycoon was first released. There's more advanced technology available to craft graphics, sound, and additional features like online support. We've seen that RollerCoaster Tycoon 3 will attempt to take advantage of some of these new developments. How are you approaching the development of Locomotion, and what are you doing differently than you did with Transport Tycoon?

CS: To me, the most useful advance in technology since Transport Tycoon is the amount of processing power and memory available to the new game. I was never happy with the AI of competing transport companies in Transport Tycoon, but with around a hundredfold increase in processor power, I've been able to create much more effective and challenging opponents for players in the new game. It also meant [the new game] could handle many more transport vehicles, larger maps, and multiple-level bridges and tunnels instead of just land-based construction.

GS: Can you address your approach to gameplay with Locomotion?

CS: Getting the gameplay right in Locomotion was always the top priority, and other aspects of the game, like the graphical style, were designed specifically to work well with the gameplay. Given that the gameplay mostly involves construction and world-watching, two things become a priority--firstly, that the player can see everything on the screen at the maximum level of detail so they can always see what's going on without having to constantly move, rotate, and zoom the view around to home in on individual objects, and secondly, that the construction process be presented in a clear and consistent way so that players can quickly get a feel for whether track or road sections will fit, without having to worry about the perspective making things different sizes depending on [distance]. The isometric viewpoint suits both these issues perfectly. It gives maximum detail regardless of how near or far objects are from the screen, and it gives a very consistent view for the construction process. It also allows much more to be seen onscreen at any one time and makes the game feel like it's your own toy world you're playing in, a bit like looking down at a tabletop train set.

GS: We understand that you've essentially been developing the game in isolation, without any input from publisher Atari or from many other sources, for that matter. Why did you choose this approach, and how has it affected development?

CS: I've always had a clear idea of what I wanted to achieve in the new game but until recently wasn't sure whether I could achieve it or how long it would take. Developing the game independently meant I could take the risk without having to commit to a particular design and a completion date, neither of which were certain until very recently. It also meant I was free to shift focus and experiment with other ideas along the way, either in terms of completely new games or in terms of changing the game design depending on what did or didn't work well. RollerCoaster Tycoon started off as just an experiment using Transport Tycoon 2 game code in 1996/97.

GS: As the creator of one of the most popular management strategy games in recent years, what are your thoughts on the state of such games? Are management games due for a comeback?

CS: There have been some great management strategy games on the PC in the last few years, and I'm sure we'll continue to see a steady supply of new ones, albeit mainly based on the current genres of successful management games.

GS: What are your thoughts on how the rise of consoles has factored into the development of management games, if at all--and can both PC and console audiences support such games in the future?

CS: The PC is ideal for this kind of game. High-resolution graphics for maximum detail on screen, mouse control for easy point-and-click construction, and massive memory and hard disks for maximum simulation detail and world size. Consoles are another matter. Apart from the differences in screen detail and interface style, players tend to want a much quicker fix of entertainment from a console, and this lends itself to a very different style of game. I'm sure management strategy games can be successful on a console, but the design needs to be very carefully adapted to suit both the console hardware and the type of player who plays on a console.

GS: Considering your background with strategy games like the Tycoon series, is it safe to assume that you'll continue to make such games in the future? Will we see a RollerCoaster Tycoon 4 and a Locomotion 2, or will we see completely different kinds of games from you?

CS: I expect I'll stick to the style of games I enjoy most--anything which focuses on construction and management--but who knows what might inspire me in the future? RollerCoaster Tycoon was born out of a sudden fascination with roller coasters, and if other new ideas come along which really inspire me, then I could end up creating something very different.

GS: Finally, is there anything else you'd like to add about Locomotion?

CS: Locomotion has been a long time in the making, but I'm sure that when it's finished players will appreciate that it's not just a nice-looking game; it's one of the best-playing games of its type. Watch out for the official announcement soon!

GS: Thanks, Chris.
Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/news/04/02/locomotion_screen001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/news/04/02/locomotion_screen002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/news/04/02/locomotion_screen003.jpg
http://www.worthplaying.com/press/134/locoscr1.jpg
http://www.worthplaying.com/press/134/locoscr9.jpg
http://www.worthplaying.com/press/134/Screenshot4.jpg
DEMO
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=9911
Release Date
jammerlijk genoeg nog niet bekend
Links
Interview met Cris Sawyer
Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/kooshordijk/blank.gif

De informatie is nog een beetje schaars.
als je nog wat weet zeg het dan maar... dan zet ik het er wel ff bij.

changelog:
3-5-2004: 3 nieuwe screens
7-9-2004: Demo toegevoegd

[ Voor 4% gewijzigd door WJP op 07-09-2004 11:19 ]

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Als ik de screenshots bekijk lijkt het meer op een simpele remake dan een nieuwe game. Nu zeg ik niet dat de gameplay hier iets mee te maken heeft, maar ook die zien er op de screens best hetzelfde uit eigenlijk...

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wooohoooo, eindelijk.
Ik wacht al jaren op een vervolg hiervan want TTD was gewoon zo ongelovelijk gaaf spel. Zo'n beetje het enige spel dat 10 jaar na de release nog door HEEL veel mensen gespeeld wordt.

Het werd echt tijd dat er een vervolg op kwam. Als ik de screenshots zo bekijk ziet het er echt uit als een Chris Sawyer spel. Ik ben heel erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 14:57
wh00t :D finaly \o/
TTD was/is super verslavend :)

oh, en de eerste die over de graphics gaat zeuren sla ik dood met een 21" monitor.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Preddie schreef op 03 april 2004 @ 10:42:
Als ik de screenshots bekijk lijkt het meer op een simpele remake dan een nieuwe game. Nu zeg ik niet dat de gameplay hier iets mee te maken heeft, maar ook die zien er op de screens best hetzelfde uit eigenlijk...
Inderdaad, en ook de steden zien er nog steeds hetzelfde uit, zelfde soort gebouwen enzo.

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:09

SmartDoDo

Woeptiedoe

Lord_Mithril schreef op 03 april 2004 @ 11:01:
oh, en de eerste die over de graphics gaat zeuren sla ik dood met een 21" monitor.
Het valt me eigenlijk wel tegen die graphics B) :P

Zonder gekheid, alle (goede) games in het genre van TT zijn _o_ Het verbaast me wel dat het er grafisch toch niet zo geweldig uitziet. Gelukkig gaat het uiteindelijk om de gameplay :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
ik denk dat de meeste mensen die hier op wachten ook nog wel eens TTDX zelf spelen, dus dan boeien graphics niks. En daarbij, het ziet er echt wel beter uit dan TTDX

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:48
wh00t :D finaly \o/
TTD was/is super verslavend :)

wat een kut graphics :/ :P

nee, maar TTD was echt een gaaf spel, alleen jammer dat het zo moeilijk speelbaar is op een pc van tegenwoordig, moet je weer moeilijk gaan zitten doen enzo...

ik ben ook best wel benieuwd naar een vergelijking tussen Transport Giant en Locomotion :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat er nog veel veranderd ten opzichte van de screenshots. Menutjes en gebouwen zijn hetzelfde. Maar misschien is het gewoon om de engine te testen en hebben ze verder alles geport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
zou het net zo moeilijk zijn als deel 1 :+

[ Voor 16% gewijzigd door Loona35 op 03-04-2004 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Wat me opvalt, volgens mij kun je ook niet meer dit soort wegen bouwen:

code:
1
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 11:13:
Ik hoop dat er nog veel veranderd ten opzichte van de screenshots. Menutjes en gebouwen zijn hetzelfde. Maar misschien is het gewoon om de engine te testen en hebben ze verder alles geport.
hoezo hoop je dat?
Heb je liever dat het de grapics van HL2/D3 heeft en met 30fps draait op een super config en vrijwel geen gameplay heeft?
Of wil je een spel dat op elke pc goed zal lopen, super te spelen is met mindere graphics?

serieus, ik snap dat gezeur om graphics niet helemaal, zeker niet bij dit soort games

pizzaman, kan wel.. check maar op screen001 vlak boven het bordje bucklestone

[ Voor 8% gewijzigd door LordMithril op 03-04-2004 11:18 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nog wel dat ik nachten slecht sliep omdat ik m'n pc aan liet staan, om verder te komen. De rijd ging zo langzaam :+
Lord_Mithril schreef op 03 april 2004 @ 11:17:
serieus, ik snap dat gezeur om graphics niet helemaal, zeker niet bij dit soort games
Precies, het gaan gewoon om de gameplay, die was bij ttd2 zo meesterlijk, dat het allemaal niets meer uitmaakte, plus dat de graphics eigenlijk gewoon bij het "type" spel horen. Als Mayo bij Friet hoort zegmaar...

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:07
De graphics zijn niet super, maar er is niks mis mee, ziet er leuk uit zo. Lijkt me een cool spel, transport tycoon heb ik een tijd terug ook gespeelt, ik ben wel beetje fan van tycoon spellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

Pyrus

Hardknock life

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 11:13:
De gebouwen zijn niet hetzelfde. Ik kan me niet herinneren dat ik welke van die gebouwen dan ook in TT(D) gezien heb. Vooral screenshot #3 is daar een goed voorbeeld van. Ook het vliegveld onderaan screenshot 1 is nieuw en alle stations zien er anders uit.
Het vliegveld rechtsvoor op screenshot #3 ziet er trouwens ook redelijk anders uit dan de vroegere kleine vliegvelden lijkt me...

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]
Ik wel. Ze kunnen hele mooie games maken, ze kunnen games maken met geweldige gameplay. Waarom wordt dat niet gecombineerd? ;)

De graphics van dit spel zien er al minder uit dan een Transport Giant om maar eens wat te noemen. Niet dat het voor mij een reden zou zijn dit spel niet te halen, maar ik vind het wel jammer aka minpunt.
Trouwens, ik zeur graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MewBie schreef op 03 april 2004 @ 11:11:
[...]

wat een kut graphics :/ :P

nee, maar TTD was echt een gaaf spel, alleen jammer dat het zo moeilijk speelbaar is op een pc van tegenwoordig, moet je weer moeilijk gaan zitten doen enzo...

ik ben ook best wel benieuwd naar een vergelijking tussen Transport Giant en Locomotion :)
http://sourceforge.net/projects/openttd
openttd :)

draait hier perfect op een duron 1600 onder win2k (met een reso van 1600*1200).
zitten misschien nog wat kleine bugs in, maar is op zich best speelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Pyrus schreef op 03 april 2004 @ 11:23:
[...]

De gebouwen zijn niet hetzelfde. Ik kan me niet herinneren dat ik welke van die gebouwen dan ook in TT(D) gezien heb. Vooral screenshot #3 is daar een goed voorbeeld van. Ook het vliegveld onderaan screenshot 1 is nieuw en alle stations zien er anders uit.
Het vliegveld rechtsvoor op screenshot #3 ziet er trouwens ook redelijk anders uit dan de vroegere kleine vliegvelden lijkt me...
en wat te denken van die stations die "op een brug" staan :)
ziet er goed uit, ttdlx is altijd een spel geweest wat ik regelmatig speelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Dit ziet het zelft uit als Transport Tycoon maar dat vind ik weer goed. De gebouwen zien er wel wat anders uit. Ik hoop dat ik nu meer treinen mag maken dan 24 of zo ?

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

Pyrus

Hardknock life

Je mocht eerst 255 voertuigen in het spel hebben. Zoals je ook in de start post kunt lezen is het nu dus inderdaad mogelijk door de verbeterde capaciteiten van de systemen om grotere maps, meer voertuigen, meer stations etc. te maken.

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Laatst online: 11-09 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik hoop eigenlijk toch wel dat de graphics meer naar de rollercoaster tycoon 2 kant opgaat, want ik vind dit eigenlijk niet veel meer als een opgepoetste versie. Niet dat het me helemaal uit zal maken aangezien ik het spel helemaal lam zal spelen :P

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
Grafisch ziet het er niet uit. Hoop echt dat ze daar iets meer werk insteken anno 2004. Voor de rest weet ik zeker dat het qua gameplay wel snor zit :) Het is en blijft een Chris Sawyer game :D
* Loev duikt de kast in om Transport Tycoon Deluxe te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyrus schreef op 03 april 2004 @ 11:47:
Je mocht eerst 255 voertuigen in het spel hebben. Zoals je ook in de start post kunt lezen is het nu dus inderdaad mogelijk door de verbeterde capaciteiten van de systemen om grotere maps, meer voertuigen, meer stations etc. te maken.
Daar schiet TTDpatch te hulp :)

Ik zal wel de laatste zijn die over de graphics zou zeuren, maar ik hoop toch echt niet dat het er zo semi-serieus uit moet gaan zien.

Het is mooi om te zien dat we nu multi-layered bridges, tunnels, een betere AI, trams en waarschijnlijk toch wel een goede multiplayer mode krijgen (dat moet haast wel), maar ik vind deze stijl van graphics echt helemaal niets. Laat staat het bouwen van trein routes alsof het achtbanen zijn.

Misschien trek ik wel wat voorbarige conclusies uit deze 3 screenshots, maar de graphics doen me denken naar het kijken van 32 bit textures op 16 bit kleuren, daar kreeg je ook die spikkels / korrels erdoorheen.

[/ranting]

Hoera! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me gaat in de startblokken staan om deze game te halen zogauw die uitkomt.

Ziet er in ieder geval erg leuk uit de screenshots laten we hopen dat het net zo goed word als deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik vind het idd wel een beetje jammer dat het lijkt alsof er maar 256 kleuren gebruikt zijn (was dat met rollercoaster ook niet zo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik vooral mis, zijn wat meer kleuren en vooral wat animaties, dat wat extra sfeer geeft. De gebouwen zijn wat minder belangrijk, hetzelfde geld voor een goed functionerend menu dat alleen wat bijgeschaafd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 22:47
ik weet niet hoor, maar is dat interview niet toevallig van 1 april?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

RocketKoen schreef op 03 april 2004 @ 12:50:
nee tis van 2 april

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

By Staff -- GameSpot
POSTED: 04/02/04 02:05PM PST
Denk het niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

By Staff -- GameSpot
POSTED: 04/02/04 02:05PM PST
dan hadden ze hem dan ook wel 1 april gepost lijkt me ;)

/laat :/

[ Voor 2% gewijzigd door Erkens op 03-04-2004 12:57 . Reden: :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

Topicstarter
haha.. daar had ik ook even goed op gelet voordat ik het gepost had :P

ik ben benieuwd naar meer info... en de officiele aankondiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Pizzaman schreef op 03 april 2004 @ 11:15:
Wat me opvalt, volgens mij kun je ook niet meer dit soort wegen bouwen:

code:
1
/ \
[...]

Pizzaman, kan wel.. check maar op screen001 vlak boven het bordje bucklestone
Ik zie het eigenlijk nog steeds niet ? :|

Die rails die je bedoelt is volgens mij ook gewoon een bocht namelijk...

[ Voor 8% gewijzigd door Pizzaman op 03-04-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Pizzaman schreef op 03 april 2004 @ 13:22:
[...]

[...]

Ik zie het eigenlijk nog steeds niet ? :|

Die rails die je bedoelt is volgens mij ook gewoon een bocht namelijk...
nope want als je goed kijkt is t stukkie daar langer dan bij de andere bochten :+

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Toch geloof ik je niet helemaal, want op die screenshots zijn nog zo tien posities te bedenken waar een / \ veel beter staat dan al die bochten die er zijn. Maar we wachten af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op zeg ik snap dat graphics niet alles zijn ,maar dit slaat nergens op :)

dan speel ik de oude wel of anders transport giant het oog hoeft niet veel maar wel wat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:07
hmm die interview bevalt me niet zo...sawyer die zegt dat minder complexiteit minder goed is? hij wil een simpele transport game bouwen? ja hallo dat willen we helemaal niet :/

we willen een game met zoveel mogelijk van de aangedragen verbeteringen erin die de fans hebben gemaakt

of dit is een grap of er zit een reden achter dat het "locomotion" heet. een spel dat minder opties bied dan ttd zou ik niet eens als opvolger durven beschouwen :/

nee als het idd zon simpele game wordt blijf ik toch echt bij ttd

<edit>
het staat idd ook op sawyer's website:
chrisswayer.com

[ Voor 11% gewijzigd door bolleh op 03-04-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat het geen 1-april grap is en verheugd dat ze eindelijk aan een opvolger van deze geniale game zijn begonnen.
Maar zoals bolleh al aangeeft; het lijkt niet helemaal in het straatje van de fans te gaan passen, maar soit we zien wel wat Sawyer er van weet te maken :).

ps. hoewel niet onoverkomelijk zijn de graphics toch echt niet meer van deze tijd. Het was wel zo fijn geweest mochten ze je beeldscherm getrakteerd hebben op plaatjes ala SimCity4. Maja goede, diepgaande gameplay boven alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Eerst de alternatieven:
  • De normale Transport Tycoon Deluxe die icm. de TTDPatch van zeer veel nieuwe features is voorzien. Support voor XP, meer stations, treinen, presignals, nieuwe graphics, langere treinen, build on slopes, hogere bruggen (binnenkort), etc. Kijk maar op [url=http://www.ttdpatch.net/]TTDPatch[/ur] of [url=http://www.tt-forums.net/]TT-Forums[/url]
  • Open TTD. Een of andere 'gek' heeft het hele spel vanuit assmebly vertaald naar C. Nu dat er dus de sourcecode bestaat, gaat de development in een razendsnel tempo. Er is al support voor een heleboel dingen die TTDPatch ook heeft, en binnen een paar maanden zal het TTDPatch ver overtroffen zijn. Kijk op Sourceforge OTTD zoals Terw_Dan het zei, of op TT-Forums, OpenTTD
Wat ik zelf van Locomotion vind: Ik vond het op het eerste gezicht echt supergaaf dat er een nieuwe Transport Tycoon komt. Maar toen ik naar de plaatjes keek vond ik het best wel lelijk. Vooral in vergelijking tot Transport Tycoon Deluxe. Het ziet eruit als een een of ander freeware programma, zoals Simutrans (niet dat dat niet gaaf is, maar ik vind het niet zo mooi uitzien). Laten we maar afwachten, is nog lang geen 2004 niveau.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkvater schreef op 03 april 2004 @ 13:54:
[...]
• Open TTD. Een of andere 'gek' heeft het hele spel vanuit assmebly vertaald naar C. Nu dat er dus de sourcecode bestaat, gaat de development in een razendsnel tempo. Er is al support voor een heleboel dingen die TTDPatch ook heeft, en binnen een paar maanden zal het TTDPatch ver overtroffen zijn. Kijk op Sourceforge OTTD zoals Terw_Dan het zei, of op TT-Forums, OpenTTD
[...]
WOW.

Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar zojuist even de laatste build van OpenTTD geprobeerd; het is gewoon geniaal!
Het hele spel speelt zoals het hoort maar dan met de wetenschap dat alles aan te passen is ( custom resoluties, voertuigen, dieptelagen, etc ). Zoals je al zegt, Darkvater, gaat dit TTDPatch ver voorbijstreven.
Mocht Locomotion tegen gaan vallen dan neem ik hier wel genoegen mee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Over de Graphics. Tuurlijk spelen graphics ook een grote rol en niet alleen de Gameplay. Anders hadden ze net zogoed de engine van RailRoad tycoon 1 kunnen gebruiken. Het is nu (zoals ik hierboven ook al las) Anno2004 en als ze gewoon dezelfde engine gebruiken slaat het spel bij mij niet aan hoor.

Wat ik wil zien is lopende mannetjes, een parkeerplaats bij een treinstation die gevuld wordt als het druk wordt. Veel vrachtverkeer die op wegen in de file staan als het spitsuur is etc.
Allemaal dat soort kleine details dat het gewoon interactief maakt om het te spelen. Ook meer hoogteverschil, schaduw, een betere 3D-engine (3D hoeft niet te betekenen dat het ook 3D is, maar 3D vanaf een bepaalde hoek...), want als je een spel 3D maakt verkracht je het meestal alleen maar.

Daarnaast de Gameplay die uiteraard verbeterd wordt. Zoals ik het nu lees is dit dus het enige wat ze verbeteren aan het spel...

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:08

jOzh

Sweet dude!

Hoeveel van die 21" monitoren heb je? Aan de reakties hier te zien heb je er aan 1 niet genoeg... ;)

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Laatst online: 20:49
Ik kan niet wachten tot hij uitkomt.
De graphics maakt me niet uit.
Als de signals voor de treinen er maar inzitten zoals in de TTDPatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

SUBLIEM!
Niet alles hoeft 3d te worden, lekker back to basics! Nu was ik geen fan van rt1/2, maar het doet me goed weer de basis van Transport Tycoon terug te zien!
HULDE! Hopen dat er VEEL aan de gameplay wordt gesleuteld, als met de patch bv ook kan!
CHRIS ROCKT!

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah idd, als de seinen er maar zijn :D dan vind ik alles best. Als ik het zo bekijk is de layout van de vliegvelden trouwens zelf te ontwerpen, iets wat ik bij de oude TT games altijd al wilde, omdat mijn vliegvelden altijd dik overbelast waren :)

Speel TTD (met patch) trouwens nogsteeds, ben net een paar dagen terug een nieuw potje begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin F.
  • Laatst online: 10-09 22:48

Robin F.

5 micron is huge

Zou het toeval zijn dat hij er nu mee komt, nu de grote concurrent bijna klaar is :7

Als verstokt TT fan ben ik hier wel blij mee, zeker gezien de (wat tot nu toe te zien is) beperkte engine van Transport Giant, waar het landschap niet eens echt reliëf heeft.

Maar dit is weer totaal het andere uiterste, kijk maar eens naar die laatste screenshot, een bord spaghetti is er niks bij... Ik bedoel, ik bouw zelf altijd gigantische netwerken, maar ze blijven wel overzichtelijk doordat er niet vijf sporen boven elkaar kunnen lopen 8)7

Natuurlijk is het erg voorbarig om wat over de graphics te kunnen zeggen, dat is niet iets waar je in het begin van de ontwikkelfase veel aandacht aan besteedt. Ik hoop dat het inderdaad de mogelijkheden van moderne computers gaat gebruiken, en dus niet van die primitieve constructies als je ziet bij die steigers: dezelfde plaatjes gebruiken met een (willekeurig) ander palet.

Mocht Transport Giant tegenvallen, dan hebben we in elk geval weer een ander spel om lang naar uit te kijken ;)

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

who cares over de graphics als de gameplay maar lekker is en ik zie seintjes op de screenshots dus ik ben happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
ik care wel over de graphics, de originele TTD is nog mooier dan dit imho. Zeker dat het niet een 1 april grap is?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 15:31
@semmy waar zie jij seintjes?

btw over die complexiteit:
In many ways, playing Locomotion will only need similar skills to playing RollerCoaster Tycoon: If you can master roller coaster construction in RollerCoaster Tycoon, then you'll be adept at building transport routes in Locomotion.
mijn inziens betekend dit, dat als je RCT kan spelen dat je locomotive ook kan spelen, wat imo niet betekend dat locomotive makkelijk is, maar eerder dat het zpel _ook_ voor de massa bedoelt is (net als ttdlx eigenlijk).

ik hoop wel dat je ook meerbaans stations kan maken.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan een spel nu voor de massa zijn als het stokoude graphics van 7 jaar oud ? Ze mogen wel wat meer moeite doen dan alleen wat opgekalefaterde graphics en betere gameplay. Een goeie AI en gameplay is niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 20:29:
Hoe kan een spel nu voor de massa zijn als het stokoude graphics van 7 jaar oud ? Ze mogen wel wat meer moeite doen dan alleen wat opgekalefaterde graphics en betere gameplay. Een goeie AI en gameplay is niet alles.
7jaar oud? volgenz mij is de rct2 enginge toch niet 7 jaar oud (en btw als deze graphics cpu en ram besparen waardoor je veel grotere maps en meer voertuigen kan, zeg ik: laat die graphics zo)

en je mist animaties? duh raar he op een screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

ik heb van transport tycoon deel 1 erg genoten. alleen erg verslavend. alleen kan ik h'm nu nergends meer vinden :(. hopen dat deel 2 ook zo goed word. jammer dat ze geen mooiere engine gebruiken. maar dat zal waarschijnlijk de gameplay niet beinvloeden du no prob ^^.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

daves2hd schreef op 03 april 2004 @ 21:01:
ik heb van transport tycoon deel 1 erg genoten. alleen erg verslavend. alleen kan ik h'm nu nergends meer vinden :(. hopen dat deel 2 ook zo goed word. jammer dat ze geen mooiere engine gebruiken. maar dat zal waarschijnlijk de gameplay niet beinvloeden du no prob ^^.
Kijk maar rond op www.tt-forums.net daar zijn zat links te vinden waar je het spel kan halen (eg. winkel)

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Ik hoop toch wel dat ze nog wat aan de graphics doen want dit ziet er best wel heel vaag uit namelijk beetje pixelart-achtig t mag van mij wel wat lomper en dan maar wat minder detail is overigens ook een stuk rustiger beeld dan, ik denk dat je hier op den duur helemaal gek van wordt al die frikkin' pixels... :| en die ronde bochten spoor bochten moeten dr echt uit want dat is gewoon te lelijk voor woorden laten ze maar gewoon weer lekker / en \ gaan gebruiken kan net zo goed

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

DarkM schreef op 04 april 2004 @ 00:03:
en die ronde bochten spoor bochten moeten dr echt uit want dat is gewoon te lelijk voor woorden laten ze maar gewoon weer lekker / en \ gaan gebruiken kan net zo goed
Heb jij het topic gelezen of niet :?

Dat had ik al gevraagd en volgens Lord_Mithril zit het er ook gewoon in.

[ Voor 30% gewijzigd door Pizzaman op 04-04-2004 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

WOOT, eindelijk _/-\o_
Ik ben op dit moment TTDLX aan het doen met TTDpatch [multiheaded treinen met 25 wagons ownen :)]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

_o_

Over dat het spel niet te moeilijk zal worden: denk gewoon de moeilijkheidsgraag hetzelfde is als TT1. Bijv dat passengers overal(elke stad) naartoe vervoerd kunnen worden, net zoals coal naar elke willekeurige krachtcentrale. Dus niet dat er een vraag en aanbod geldt: Coal moet van een bepaalde coalmine naar een bepaalde krachtcentrale. Dat zijn nou juist zaken die het spel nodeloos ingewikkeld(niet dat ik er wat op tegen heb, maar bij TT(D) hoort het gewoon niet :P) en de speelbaarheid omlaaghalen.

De graphics zijn aan de ene kant verouderd/enigzins lelijk, maar aan de andere kant zijn ze misschien precies goed voor dit soort doeleinden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt idd erg veel op roller coaster tycoon 1/2 een klein minpunt van dat vind ik de interface om te bouwen. En vooral om grond hoger/lager te maken...

Maar verder erg goed nieuws natuurlijk dat ie iig bezig is met een opvolger, EINDELIJK _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Pizzaman schreef op 04 april 2004 @ 00:04:
[...]

Heb jij het topic gelezen of niet :?

Dat had ik al gevraagd en volgens Lord_Mithril zit het er ook gewoon in.
Heb ik wel gelezen, maar als je het mij vraagt is dat gewoon een soort halve bocht met een recht stukje ertussen en dan weer een halve bocht.. wat ik bedoelde was wanneer er zich een bocht van 90 graden voordoet dat daar dan gewoon een ⁄ stukje komt en niet een ronde bocht..

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Niet veel nieuws, wel goed dat er aandacht aan wordt besteed:
http://www.gamer.nl/nieuws/21459

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nog een spel in ontwikkeling met veel betere screenshots maar met wat andere nadelen.

Deze komt in Mei al uit.

[rml][ PC] Transport Giant - Deel 1[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 11:52:
Er is nog een spel in ontwikkeling met veel betere screenshots maar met wat andere nadelen.

Deze komt in Mei al uit.

[rml][ PC] Transport Giant - Deel 1[/rml]
Dit spel heb ik ook met veel interesse gevolgd. Ik heb wel gehoord dat er geen heuvels etc zullen zijn enzo. Hopelijk is het niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is wel waar, je speelt op eendezelfde hoogte.

Wel kun je tunnels door bergen laten bouwen maar geen schuinoplopende spoorlijnen of wegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:19

Entity

9000rpm

Eindelijk dan toch een opvolger voor Transport Tycoon, het spel wat ik nog erg vaak speel (Deluxe dan, met TTDPatch). Ik zat er ook op te wachten en hoewel er al veel wanabees geweest zijn, kon niks tippen aan het origineel. Transport Giant heb ik ook gevolgd, maar ik ben bang dat het niet zo lang leuk blijft als TTD.

Ik hoop wel dat Chris Sawyer het spel niet té eenvoudig maakt. Ik heb in de screenshots bijvoorbeeld geen seinen gezien en dat lijkt me toch jammer. De uitgebreide seinsystemen en grote stations vond ik altijd het mooiste wat er was. De uitdaging was altijd om een zo efficient mogelijk spoorsysteem op te bouwen met centraal geplaatste factories waanraartoe tientallen treinen reden met grondstoffen en waarvandaan ook weer tientallen treinen de goods naar de steden transporteerden. Ik hoop dat dat in Locomotion (of hoe die dan ook gaat heten) ook nog mogelijk is en dat het niet allemaal te simpel wordt.

Maar goed, het is nog te vroeg om echt uitspraken te doen. Eerst de officiële aankondiging maar afwachten en dan zien we wel wat het wordt.

Voorlopig houd ik nog een oogje op Transport Giant, wie weet valt hij wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
ik neem aan dat chris ook wel weet dat het 'seinensysteem' een groot succes was in TTDLX...en ik neem aan dat hij er geen simpel 'spelletje' van zal maken. En hij doet geen halve dingen...dus ik geloof wel in Locomotion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Laatst online: 23:56

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik hoop dat er ook weer van die heerlijke jazzy background muziek inzit...heerlijk vond ik dat. Echt stimulerend om te bouwen, kijken, aanpassen...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

DynaMikeY schreef op 07 april 2004 @ 13:22:
Ik hoop dat er ook weer van die heerlijke jazzy background muziek inzit...heerlijk vond ik dat. Echt stimulerend om te bouwen, kijken, aanpassen...
ja, en ik hoop dat de verslavingsfactor deze keer wat lager ligt :P :)

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet verslaaft wil raken moet je maar een slecht spel kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

_/-\o_

Meesterlijk.
Dit spel is mijn favo #2 aller tijden. (#1 is civilization 1)
Uren gespeeld, nachten doorgehaald omdat ik lekker aan het bouwen was, briljant spel.

Wat voor mij al genoeg is:
Grotere landscappen, in Transport Tycoon waren ze te klein.
Meer treinen, grotere stations, tcp/ip mp mode.
Graphics wat recenter, maar niet ut2k4/far cry style :P

Dan ben ik tevreden.
Maar een aantal opties uit die ttdpatch vond ik ook wel leuk (zoals het seinen verhaal en multihead treinen)

En hopelijk komt er ook een 3, 4 en 5 _/-\o_

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Hopelijk wordt Chris Sawyer geen 2e Geoff Crammond...

Met de gameplay komt het ongetwijfeld wel goed (zie je de tramlijnen? ;)). Echter, SC3000-achtige graphics zijn toch niet teveel gevraagd?

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Als je goed kijkt naar al zijn projecten door de tijd heen dat zie je dat alle spellen op het zelfde principe gebouwd zijn. Dit betekend niet automatisch dat het ook slecht hoeft te zijn, maar ik ben bang dat het meer een fancy kinderspelletje gaat worden, dan een spel waar de Die-Hards onder ons op hopen.

Ten tweede had Chris Sawyer een hekel aan TTDpatch. Waarom is me nooit duidelijk geworden, maar als ie slim is kijkt hij naar al het commentaar die de mensen hadden. Het commentaar had namelijk betrekking op de te kort komingen in het spel.

Zo te zien aan het onderste plaatje is er één al opgelost, Namelijk bruggen die meerdere niveau's aankunnen. Maar de tranen schoten in mijn ogen toen ik zag dat het vliegveld nog steeds maar een landingsbaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardinal808 schreef op 08 april 2004 @ 02:36:

Ten tweede had Chris Sawyer een hekel aan TTDpatch. Waarom is me nooit duidelijk geworden, maar als ie slim is kijkt hij naar al het commentaar die de mensen hadden. Het commentaar had namelijk betrekking op de te kort komingen in het spel.
Wat ik zo gok waar ie een hekel aan heeft: grote stations, meerdere locs op 1 lijn, meer wagons dan stationslengte.

Eigenlijk al datgene wat oorspronkelijk niet in TTD hoort. Nou moet ik wel zeggen dat het mij zou verbazen als hij die vernieuwde stoplichten ook niks zou vinden dat is wel een positief punt van die patch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Chris Sawyer is een beetje een sukkel. Hij vindt dat wat ie maakt gewoon perfect is, en niemand moet daar dingen aan veranderen. Daarom hekelde hij TTDPatch ook altijd, omdat het allemaal bugs verbeterde. Dat stoorde zijn perfectonische zelf best wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij mag dan in het verleden wel een paar hele grote successen op zijn naam hebben staan.
hij moet nog maar zorgen dat wat hij nu maakt ook zoveel succes heeft.
Als hij niet naar zijn publiek luistert en een ander maakt een spel waar deze dingen wel in zitten, dan gaan de mensen bij een ander die wel naar het publiek luistert.

En waar ik me vooral aan erger dat zijn die typische Chris saywer beperkingen zoals 80 auto,s in Transport Tycoon gelukkig heeft de patch dit probleem opgelost.
Maar in Rollercoaster tycoon bestaat ook zoeits met de map editor, je kunt niet meer dan 125 atracties voor in je park kiezen. en bent ook zeer beperkt met het landschapsthema.
Dat zijn punten waarvan ik denk waar is dat nou voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 11:09:
Hij mag dan in het verleden wel een paar hele grote successen op zijn naam hebben staan.
hij moet nog maar zorgen dat wat hij nu maakt ook zoveel succes heeft.
Als hij niet naar zijn publiek luistert en een ander maakt een spel waar deze dingen wel in zitten, dan gaan de mensen bij een ander die wel naar het publiek luistert.

En waar ik me vooral aan erger dat zijn die typische Chris saywer beperkingen zoals 80 auto,s in Transport Tycoon gelukkig heeft de patch dit probleem opgelost.
Maar in Rollercoaster tycoon bestaat ook zoeits met de map editor, je kunt niet meer dan 125 atracties voor in je park kiezen. en bent ook zeer beperkt met het landschapsthema.
Dat zijn punten waarvan ik denk waar is dat nou voor nodig.
Toen Transport Tycoon uitkwam had bijna niemand een overvloed aan geheugen. 4 a 8MB was toen ongeveer de standaard en die was al hard nodig om de wereld draaiende te houden. 80 wagens klinkt misschien weinig, maar als alle 8 spelers 80 wagens hebben, dan zit je al aan de 640 karretjes. Ieder karretje heeft zelf heel wat instellingen die hij moet onthouden (vracht, route, onderhoud, eigenaar, type etc.) en zo kom je samen met alle andere dingen van het spel al gauw aan die 4MB RAM (en dan komen de gelimiteerde processors van die tijd er ook nog bij) :)

De 125 attracties limit bij RCT zal wel om dezelfde reden gedaan zijn, misschien ook om de 'uitdaging' er iets in te houden. Als je aan zo'n limit zit, moet je allerlei dingen gaan bedenken om er toch nog het meeste uit te halen met wat je hebt.

Behalve voor de extra 'uitdaging' kan ik zo snel niet bedenken waarom er dit keer weer een laag limiet er in gaat zitten. Chris Sawyer is volgens mij namelijk geen 'sukkel', hij heeft het in ieder geval nog niet bewezen.

Het is misschien wat kinderachtig om te zeuren als men jouw werk verbetert, maar ik kan me niet voorstellen dat hij gaat negeren wat wij (de consument) leuk vinden. Doet hij dat wel en gaat hij het spel echt 'makkelijker' maken, dan maakt 'ie misschien wel een van de domste zetten ooit. Een goede Transport Tycoon opvolger betekent geld, heel veel geld. In-game en in real life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 12:51
Tjongejonge dit moet toch wel een geintje zijn? Je kan het toch niet serieus menen om met zulke graphics aan te komen? Dis niet eens een remake, dit is een patch joh. Tuurlijk boeien de graphics wel, anders kun je toch net zo goed Transport Tycoon Deluxe gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond transport tycoon deluxe er eerlijk gezegd beter uitzien dan dit.
De spoorlijnen lopen gewoon over de daken van de huizen heen, er zit totaal geen rust in het geheel.
En de gebouwen lijken ook al minder dan in transport tycoon deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Jongens jongens, hij is net bezig man!
Laat hem nu toch, en droom lekker over hoe het eruit zou kunnen komen te zien.

Misschien is dit nota bene wel een artist impression, of van zijn vorige TT2, want hij is er ooit aan bezig geweest vooraleer aan rct te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 11:47:
[...]

Toen Transport Tycoon uitkwam had bijna niemand een overvloed aan geheugen. 4 a 8MB was toen ongeveer de standaard en die was al hard nodig om de wereld draaiende te houden. 80 wagens klinkt misschien weinig, maar als alle 8 spelers 80 wagens hebben, dan zit je al aan de 640 karretjes. Ieder karretje heeft zelf heel wat instellingen die hij moet onthouden (vracht, route, onderhoud, eigenaar, type etc.) en zo kom je samen met alle andere dingen van het spel al gauw aan die 4MB RAM (en dan komen de gelimiteerde processors van die tijd er ook nog bij) :)

De 125 attracties limit bij RCT zal wel om dezelfde reden gedaan zijn, misschien ook om de 'uitdaging' er iets in te houden. Als je aan zo'n limit zit, moet je allerlei dingen gaan bedenken om er toch nog het meeste uit te halen met wat je hebt.
^^ mit blöde

Ik weet nog wel dat het op spel op mijn toen enorm snelle P100 met wel 48MB Ram bij grote savegames met veel AI's niet 100% draaide. Als je meer dan 80 auto's kon maken dan zou het helemaal traag gaan lopen.
Tuurlijk heeft een P4 3.2 Ghz met 1GB geheugen totaal geen moeite met 640x480x256 en een paar 100 voertuigen.

Ik hoop wel dat in locomotion het bouwen NIET zoals in Rollercoaster tycoon gaat, want die voorgebouwde delen zijn gewoon te groot om in een drukke stad goed je kunnen bouwen.
Verder vind ik die supports onder de tracks die je nu ziet wel een beetje erg lomp, maar ik neem aan dat dat nog wel veranderd gaat worden :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 21:06

Cyphax

Moderator LNX
Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden. Ik vind de screenshots best veelbelovend, ervanuitgaande dat het nog gaat worden verbeterd natuurlijk. :)
Van mij hoeft het niet allemaal heel fancy etc, TTDX vind ik ook nog steeds mooi om te zien. Ik hoop wel op veel meer detail, buiten dat is het al heel wat als het meer van hetzelfde gaat worden en niet teveel echt verandert, alleen verbeterd wordt. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Dr_Frickin_Evil schreef op 08 april 2004 @ 15:41:
Tjongejonge dit moet toch wel een geintje zijn? Je kan het toch niet serieus menen om met zulke graphics aan te komen? Dis niet eens een remake, dit is een patch joh. Tuurlijk boeien de graphics wel, anders kun je toch net zo goed Transport Tycoon Deluxe gaan spelen?
wat denk je dat veel mensen nu nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 21:55
openttd spelen :)

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Is hij al klaar? :+
Kan echt niet wachten, maar ik hoop wel dat het niveau een beetje als tt(d) blijft, want zoals anderen al opgemerkt hebben, is rollercoaster tycoon een beetje te simpel. Ik was dus ook niet voor niets erg snel op dat spel uitgekeken.
En als Chris slim en oplettend is, weet hij dat hij een hele grote groep trouwe fans heeft en dat hij het spel niet simpeler hoeft te maken om het goed te laten verkopen, aangezien ttd een van de meest gespeelde spellen zal zijn die voor 2000 is gemaakt.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Ik ook, ziet er zeker al snel goed uit, maar nog wel buggy. Maar dat was ik voor gewaarschuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

openttd ziet er inderdaad zeer interessant uit, jammer dat nog niet alle ttdpatch dingen er in zitten, maar wat ik er van hoor gaat dat binnenkort wel komen :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

StarLite schreef op 09 april 2004 @ 15:37:
openttd ziet er inderdaad zeer interessant uit, jammer dat nog niet alle ttdpatch dingen er in zitten, maar wat ik er van hoor gaat dat binnenkort wel komen :)
offtopic:
Idee om daar ook een topic over te openen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Laatst online: 20:17
Zit nu een beetje met Trains and Trucks tycoon te klooien. Opzich erg leuk zolang je maar de v1.1 patch installeerd die de AI van de treinen wat "opwaardeerd" :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycan
  • Laatst online: 25-08 23:12
Finally :9

Ik vind dit echt zoooo geweldig.
Heb mezelf jaren vermaakt met TTD.
Was 1 van de weinige games die ook nog gebruik kon maken van mijn Gravis Ultrasound Max. >:)

Maar dat is alwel weer lang geleden hoop dat het niet meer telang duurt voordat deze game uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

http://www.pureesoiree.be/Post/?P_ID=3631 een filmpje van locomation al zie ik weinig dingen van locomotion zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daves2hd schreef op 10 april 2004 @ 00:19:
http://www.pureesoiree.be/Post/?P_ID=3631 een filmpje van locomation al zie ik weinig dingen van locomotion zelf :P
LOL grappig filmpje :D helaas geen ingamebeelden...

//edit: http://download.render.ru...ages%20-%20Locomotion.mpg direct linkje overigens ;)

hmm zat es ff te kijken: http://download.render.ru/movie/ 14-Apr-2001 18:22 28.2M :? hoe kom je btw aan die link?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

Topicstarter
dat filmpje komt volgens mij van tt-forums.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 00:27:
[...]

14-Apr-2001 18:22 28.2M :? hoe kom je btw aan die link?
zat gewoon een beetje rond te surfen op die stie, geen idee hoe ik er ooit aan ben gekomen. en toen kwam ik dat filmpje tegen. wie weet doen ze alsof ze met rollercoaster tycoon engine de game maken en is het stiekem een 3d eninge ;) (*hoopt er heel hard :P*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

daves2hd schreef op 10 april 2004 @ 09:14:
[...]

zat gewoon een beetje rond te surfen op die stie, geen idee hoe ik er ooit aan ben gekomen. en toen kwam ik dat filmpje tegen. wie weet doen ze alsof ze met rollercoaster tycoon engine de game maken en is het stiekem een 3d eninge ;) (*hoopt er heel hard :P*)
AUB GEEN 3D!
Wat is er toch mis met 2D, en moet alles in 3D tegenwoordig.
Railroad Tycoon is er ook al mee verkr*cht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm wordt het nu een kinder spelletje of niet? als ik zo dat filmpje kijk :D

krijg gelijk disney visioenen. Ik hoop echt dat het nog een uitdaging zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie weinig overeenkomst tussen dat filmpje en de screenshots van het spel, behalve dat het over een trein gaat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 21:55
456 schreef op 10 april 2004 @ 09:34:
[...]

AUB GEEN 3D!
Wat is er toch mis met 2D, en moet alles in 3D tegenwoordig.
Railroad Tycoon is er ook al mee verkr*cht
je kan toch een 3D engine maken en dan gewoon het beeld eagle eye laten zien? 3D betekent niet per defenitie dat je in een FPS manier overal naar kijkt.
Hoe de graphics nu zien zoals op die screenshots hierboven is ttd nog mooier, en als het er echt zo uitziet zal ik dit ook echt niet gaan spelen. Geef mij dan maar TTD gewoon. Ook Jammer imho dat de titel niet gewoon Transport Tycoon 2 is, maarja....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Mij gaat het om de gameplay TTD speel ik ook nog gewoon. De graphics zijn misschien niet top, maar ze ademen wel 'tzelfde sfeertje uit. Ik kijk naar dit spel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Dat filmpje komt volgens mij van dat andere tycoon spel af. Deel 3.
Dus heeft geen donder met TT2 te maken. ;)

Nu Lord_Mithril het zegt weet ik het weer.

[ Voor 18% gewijzigd door -Skyhawk- op 11-04-2004 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
WJP schreef op 10 april 2004 @ 02:44:
dat filmpje komt volgens mij van tt-forums.net
Filmpje is van Pixar.
Ze hebben wel meer van die vage filmpjes gemaakt ;) (kep ze als het goed is allemaal :P)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Mithril schreef op 11 april 2004 @ 15:37:
[...]

Filmpje is van Pixar.
Ze hebben wel meer van die vage filmpjes gemaakt ;) (kep ze als het goed is allemaal :P)
Vandaar het disney-gevoel :D

Zeker een leuke game, al vraag ik me af of er een map-editor in komt. Ik hoop het wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damm dat zou mooi zijn :D.
Ik heb Transsport tycoon the luxe zwaar veel gespeeld :D.
Zou echt super zijn als daar ooit nog is een vervolg op zou komen.
Vond het zo jammer dat het opgeven moment ophield :(.
Heb het laatst nog wel geprobeerd te spelen, maar liep niet echt lekker ook het beeld kreeg ik niet goed.
Echt jammer , maybe kan dit me weer opvrolijken :P
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.