[PC] Locomotion (Transport Tycoon 2)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.072 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders wel een leuk filmpje, maar als dat over een spel zou gaan zou ik het zeker niet kopen.

alhoewel een filmpje natuurlijk ook niets zegt.
kijk maar eens naar Railroad tycoon 3 het filmpje ziet er mooier uit dan het hele spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe screens:

Afbeeldingslocatie: http://www.worthplaying.com/press/134/locoscr1_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.worthplaying.com/press/134/locoscr9_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.worthplaying.com/press/134/Screenshot1_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.worthplaying.com/press/134/Screenshot2_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.worthplaying.com/press/134/Screenshot3_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.worthplaying.com/press/134/Screenshot4_small.jpg

Ik vind dit er niet echt uit zien :/ ttd ziet er nog beter uit :X vooral die 'hoeken' bij een bocht op het rails bovenlangs is lelijk imo...

Bij gamespot staat een release date van 9/9/2004 btw :)

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

ik vind het ook echt helemaal nix eigenlijk :/

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:10
Ik hoop dat ze een grap maken. Alhoewel ik gameplay belangrijker vind dan state-of-the-art graphics, vind ik ook dat ze het niet moeten overdrijven. Ik denk ook dat, als ze het spel gaan uitbrengen met deze graphics dat alleen de TTD-fans zullen overwegen om over te gaan tot kopen van het spel. De meute zal bij het zien van de screenshots snel verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Ik vind die bruggen waar die sporen overheen lopen er echt vreemd uitzien met die enorme stenen pilaren eronder :| maargoed aan de andere kant je kan natuurlijk zelf wel kiezen hoe je je rails plaatst.. De releasedate is overigens wel erg positief

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 15:59:
Nieuwe screens:

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Ik vind dit er niet echt uit zien :/ ttd ziet er nog beter uit :X vooral die 'hoeken' bij een bocht op het rails bovenlangs is lelijk imo...

Bij gamespot staat een release date van 9/9/2004 btw :)

Bron
Ik vind het er wel redelijk echt uitzien, hoor, iig beter dan TTD...

Verder zie ik ook een tram op de eerste screenie.

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik vind het er eerlijk gezegd vreselijk uitzien. De simpele 8bit graphics van TTD zijn veel mooier. Dit is gewoon LELIJK!

Ik mag hopen dat Sawyer hier, en aan de hele engine trouwens, want dat ziet er ook niet uit, hard gaat werken, anders blijf ik lekker openTTD spelen :)

Kijk, niet dat ik het superlelijk vind. Als het spel 5 jaar geleden uitkwam zou ik er nog steeds bij zweren denk ik, maar om anno 2004 een spel met zulke graphics uit te brengen...dat is gewoon zelfmoord. Iedereen die TTD niet gekend heeft zal Transport Giant spelen, dit spel zal niet eens een kans gegund worden in haar huidige stadium.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik vond TTDLX een heel goed spel, maar als ik zo naar dat 1e screenshot kijk (van de nieuwe screenshots) ... dat ziet er toch gewoon niet uit? Alle treinrails op gemetselde muren, die niet eens kloppen.

Ik weet niet hoe de treinbanen er bij Chris Sawyer in de buurt uit zien, maar zo heb ik ze in ieder geval nog nooit gezien :|

TTDLX had dan misschien iets minder detail, maar dit is gewoon een zooitje... jammer want ik had hoge verwachtingen van de opvolger van TT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Ik vind die speelgoedtreintjes haast nog erger :/
Zijn gewoon exact dezelfde als de miniatuur spoorbaan uit Rollercoaster Tycoon.

De hele graphics passen zowieso niet, het ziet er veel te RCT uit, veel te zoet enzo. Dit ziet er gewoon totaal niet uit als een serieuze game.

Ik houd het wel gewoon bij open TTD.

[ Voor 63% gewijzigd door shuogg op 03-05-2004 17:49 ]

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik vind het best meevallen met de screens. :)

Je kan ook niet veel beters verwachten van de Rollercoaster Tycoon 2 engine (die oorspronkelijk toch bedoeld was voor TT2). Maar ik vind het er wel beter en gedetaileerder uit zien dan in TT1.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
CJ schreef op 03 mei 2004 @ 20:28:
Ik vind het best meevallen met de screens. :)

Je kan ook niet veel beters verwachten van de Rollercoaster Tycoon 2 engine (die oorspronkelijk toch bedoeld was voor TT2). Maar ik vind het er wel beter en gedetaileerder uit zien dan in TT1.
Misschien is het dan eens tijd voor een nieuwe engine :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
shuogg schreef op 03 mei 2004 @ 20:32:
[...]

Misschien is het dan eens tijd voor een nieuwe engine :{
Ach, de gameplay van TT1 is ook nog onovertroffen ondanks een engine die niet de meest hoogwaardige graphics te voorschijn kan toveren. Dus ik ga er van uit dat TT2 ook uit zal blinken in graphics.

Misschien dat ze voor TT3 gebruik gaan maken voor de volledige DX9 3D engine van Rollercoaster Tycoon 3? :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door CJ op 03-05-2004 21:27 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
CJ schreef op 03 mei 2004 @ 21:26:
[...]

Ach, de gameplay van TT1 is ook nog onovertroffen ondanks een engine die niet de meest hoogwaardige graphics te voorschijn kan toveren. Dus ik ga er van uit dat TT2 ook uit zal blinken in graphics.

Misschien dat ze voor TT3 gebruik gaan maken voor de volledige DX9 3D engine van Rollercoaster Tycoon 3? :Y)
De graphics hoeven van mij niet eens goed te zijn maar iig niet zo kinderachtig als die van RCT :{!

Het ziet er allemaal zo happy blij blij uit. Ik vind om eerlijk te zijn de graphics van TTD fijner om aan te zien en beter passen bij een transport game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
shuogg schreef op 03 mei 2004 @ 21:35:
[...]

De graphics hoeven van mij niet eens goed te zijn maar iig niet zo kinderachtig als die van RCT :{!

Het ziet er allemaal zo happy blij blij uit. Ik vind om eerlijk te zijn de graphics van TTD fijner om aan te zien en beter passen bij een transport game.
Hey wat is er mis met de happy stijl van RCT. :/ Het is nog altijd een van m'n favo spellen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
CJ schreef op 03 mei 2004 @ 21:36:
[...]

Hey wat is er mis met de happy stijl van RCT. :/ Het is nog altijd een van m'n favo spellen. :9
Er is niks mis met de happy stijl opzich, zolang die maar niet wordt gebruikt in een tamelijk serieuze transport sim. De engine is perfect waarvoor hij bedoelt is, een pretparksimulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
shuogg schreef op 03 mei 2004 @ 22:02:
[...]

Er is niks mis met de happy stijl opzich, zolang die maar niet wordt gebruikt in een tamelijk serieuze transport sim. De engine is perfect waarvoor hij bedoelt is, een pretparksimulatie.
Maar dat is 't m nou juist. De Rollercoaster Tycoon 1 engine was oorspronkelijk bedoeld voor Transport Tycoon 2.... dus we krijgen gewoon een verbeterde engine dan de oorspronkelijke engine die eigenlijk bedoeld was voor TT2. ;)

Als RCT nooit was uitgebracht dan had je nooit geweten dat je er happy stuff mee kan doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat we allemaal teveel naar de graphics gapen.

Ik denk zelf dat het een heerlijke game word kwa gameplay en dat we weer heerlijk met seintjes en alles bezig kunnen
precies waar ik op hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 22:31:
ik denk dat we allemaal teveel naar de graphics gapen.

Ik denk zelf dat het een heerlijke game word kwa gameplay en dat we weer heerlijk met seintjes en alles bezig kunnen
precies waar ik op hoop
maar ik denk dat je toch wel wat meer van de graphics mag verwachten dan dit. Als ze dit gaan uitbrengen dan zal het IMHO geen suc6 worden. En er moet natuurlijk wel geld in het laatje komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Als ik die screens bekijk vraag ik me af wat er wel klopt. Die eerste screen sneeuw dat oppeens ophoudt met bestaan, heel raar weggewerkt. Die stenen muren waar de railsen op liggen zou er "mooi" uit moeten zien, maar ik vind het gruwelijk lelijk... die hoeken, een huis die in een poort gebouwt staat.
Dit is natuurlijk gewoon triest. Graphics zegt niet alles, maar een kleine verbetering mag toch wel... Het oogt gewoon niet. Als je naar die railsen kijkt kloppen de hoeken niet en het ziet er gewoon irritant uit...

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:42

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

De hele engine schreeuwt nu gewoon rollercoaster tycoon...en kijk die eerste screen, als het zo moet worden, gatverdamme (iso style is prima, hoekig ook maar dit is toch geen rails man...rollercoaster pret treintjes :X)

Hopelijk zijn dit de WIP graphics door den kerel zelf gemaakt en krijgt het uiteindelijke product een beetje sfeer graphics (gameplay heb ik zoals wel meer alle vertrouwen in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Koetjeboe schreef op 03 mei 2004 @ 23:05:
De hele engine schreeuwt nu gewoon rollercoaster tycoon...en kijk die eerste screen, als het zo moet worden, gatverdamme (iso style is prima, hoekig ook maar dit is toch geen rails man...rollercoaster pret treintjes :X)

Hopelijk zijn dit de WIP graphics door den kerel zelf gemaakt en krijgt het uiteindelijke product een beetje sfeer graphics (gameplay heb ik zoals wel meer alle vertrouwen in)
Precies wat ik bedoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Imp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11-2024

Da_Imp

Carpe Noctrum

Graphics boeien mij eigenlijk weinig, aangezien er de laatste tijd een hoop remakes van klassieke spellen zijn uitgebracht in 3D die niet tippen aan het origineel (De nieuwe Frogger is hier een triest voorbeeld van...). Hoewel de graphics niet storend voor mij zijn, moet ik er wel mee eens zijn dat het inderdaad beter kan (hoewel 3D me een stap te ver gaat).
Het lijkt ook meer op RCT dan op TTD. Het voordeel hiervan is dat het misschien wel een stuk makkelijker is om rails neer te leggen. In RTC was het ontwerpen van rollercoasters een stuk vriendelijker dan worstelen met de rails van TTD (vooral als je een heel lang stuk schuine rails neer moest leggen, hoewel OpenTTD dit goed oplost).
Ik denk niet dat er nog veel aan de graphics gesleuteld wordt, omdat het spel geplanned is voor September en graphics toch een lastig iets is wil je het goed doen. De engine moet natuurlijk ook betere plaatjes aankunnen en het ziet er naar uit dat het niet mooier kan dan dit.

En toch ben ik tevreden als het net zo lekker speelt als TTD.

Oh er is misschien nog een klein beetje hoop. Tot nu toe hebben we alleen 1 soort landschap gezien, en Chris Sawyer kennende komen er een stuk of 3 in het spel, zoniet meer. Dus misschien zijn dit allemaal wel _erg_ oude screenies :)

[/rant]

If the world didn't suck we'd all fall off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

graphics doen er wat mij betreft ook niet zo toe, maar de huidige graphics lijken mij gewoon storend werken, dan heb ik nog liever een updated ttd met dezelfde graphics dus.

Verder was rollercoaster tycoon een leuk spel, maar die engine vond ik maar vrij brak kwa bouwen en al die 'hoekjes' in de landschappen... ook de tijdrovende manier van landschap omhoog/omloog halen was/is irri...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op het moment nog niet 1 station gezien met meer dan 1 spoor, dat lijkt me ook al een belachelijk onrealistische gameplay.

En die graphics lijken absoluut nergens op, waardeloos.
Wat heeft Chris Saywer de afgelopen jaren gedaan, hoe kan die nou met zoiets belachelijks komen.
Naar een aantal toptitels van hem gezien te hebben, denk ik bij mijzelf is dit echt werk van Chris Saywer, zulke troep naar al die jaren wachten op een fatsoenlijke opvolger.
Als dit spel zo uitkomt als dit, zal het wel snel verbannen worden naar de lowbudget bakken, en daar liggen soms nog betere spellen.

En nu net vlak voor de release van Transport Giant die er toch aardig beter uitziet dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 04:38:
Ik heb op het moment nog niet 1 station gezien met meer dan 1 spoor, dat lijkt me ook al een belachelijk onrealistische gameplay.
Het zijn maar een paar screens van een work in progress... trek nou nog geen conclusies, zo verpest je het alleen voor jezelf...
En die graphics lijken absoluut nergens op, waardeloos.
Wederom: wat gaan jullie toch blind op een paar screenshots? Het is nieteens af...
Wat heeft Chris Saywer de afgelopen jaren gedaan, hoe kan die nou met zoiets belachelijks komen.
Rollercoaster tycoon 1 en 2 heeft Chris de afgelopen jaren gedaan (RCT3 doet hij niet zelf btw).
Naar een aantal toptitels van hem gezien te hebben, denk ik bij mijzelf is dit echt werk van Chris Saywer, zulke troep naar al die jaren wachten op een fatsoenlijke opvolger.
"Zulke troep"... je hebt het over een paar screenshots Gaming Girl... komop... en jij niet alleen...
Als ik Chris was, en ik las dit zo, zou ik bij mezelf denken "fuck die screens, ondankbaar stel, ik laat de volgende keer NIETS meer zien dat nog niet af is".
Als dit spel zo uitkomt als dit, zal het wel snel verbannen worden naar de lowbudget bakken, en daar liggen soms nog betere spellen.
En nu net vlak voor de release van Transport Giant die er toch aardig beter uitziet dan dit.
Zo uitkomt als... wat? Die paar screens? Dan kan ik je bij deze vast geruststellen.

Wat valt dit topic me tegen... je ZOU denken dat de fans van TTDX een gat in de lucht springen... ik zie niet veel gaten mensen...
Zullen we gewoon... ik ga iets heel geks zeggen nu... vergeef mij... zullen we gewoon... AFWACHTEN? Ik weet niet hoor, maar er komt misschien wel een demo van uit ofzo? Misschien kunnen we dan ECHT een oordeel vellen, want die panische reacties naar aanleiding van een paar screenshots... gewoon jammer van het topic.
Jullie zijn allemaal bang dat je niet meer dan 1 spoor per station kan bouwen ofzo? Heb toch eens wat vertrouwen in meneer Sawyer, die man is echt niet gek hoor :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 10-05-2004 04:49 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben een beetje in dubio met dit spel, meneer sawyer kennende zal het wel een super spel worden, maar als ik deze screenshot zie, dan doet het me meer aan achtbanen dan aan treinen denken. ik heb dan ook nog nooit, maar dan ook echt nooit treinrails gezien die door elkaar krult. ik hoop dat er echt nog wat grondig gaat veranderen anders zie ik er een zwaar hoofd in :/

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Wat me ook opvalt is dat alle stations 1 sporig zijn op de screenshots en er nog geen signals zijn.
Ik neem aan dat dat nog wel gaat veranderen, net als die uberlelijke rails trouwens :)

Btw: Zie ik op deze screenshot nou een TRAM rijden?! \o/

[ Voor 25% gewijzigd door StarLite op 10-05-2004 11:18 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die reden al op de eerste screenshots ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Magic schreef op 10 mei 2004 @ 08:17:
Ik ben een beetje in dubio met dit spel, meneer sawyer kennende zal het wel een super spel worden, maar als ik deze screenshot zie, dan doet het me meer aan achtbanen dan aan treinen denken. ik heb dan ook nog nooit, maar dan ook echt nooit treinrails gezien die door elkaar krult. ik hoop dat er echt nog wat grondig gaat veranderen anders zie ik er een zwaar hoofd in :/
Ik denk dat het meer is om te laten zien dat je sporen over elkaar heen kan laten lopen en ook schuin over elkaar. Iets wat in de echte wereld ook kan (ga maar eens vanaf amsterdam sloterdijk naar CS).

Ik zie dat er wel een hoop bij is gekomen, alleen hoop ik dat ze het spel niet simpeler gaan maken.(want ttd was al zo simpel)
Rollercoaster tycoon was ik al snel uitgekeken omdat het zo simpel was.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij ook snel te simpel. Simcity 4 speel ik altijd op het moeilijkste nivo.
En in het interview heeft Chris Saywer al laten doorschemeren dat dit spel vrij simpel gaat worden.
Dat vond ik ook altijd al van Transport tycoon 1. Je legde in het begin een lijntje aan van een kolenmijn naar een energie centrale, en naar een paar jaar spelen kon je al niet meer failliet gaan.

En over de rails had iemand gezegd dat het net een bord spagetthi lijkt, nou daar lijkt het ook wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Topicstarter
http://www.gamespot.com/p...tion/preview_6095197.html

hmm ik weet niet of dit al voorbij is gekomen maar:
Chris Sawyer's Locomotion is currently scheduled to ship in September of this year for the PC.

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Aangezien een goede reactie in dit topic sterk op zich laat wachten heb ik maar besloten het wat nieuw leven in te blazen. Als de game echt "verscheept" wordt in september, dan is dat natuurlijk geweldig. Ondanks dat het op de loopings na net Rollercoaster Tycoon is verwacht ik toch wel heel wat van deze game. B)
Het wachten is alleen nog op de eerste screenshot met wissels en seinen :X

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:19

Entity

9000rpm

Zoals ik in het Transport Giant topic al vermeld had, verwacht ik niet dat dit spel beter wordt dan TTD en volgens mij kan dat ook simpelweg niet. Wel hoop ik dat het niet té simpel of eentonig wordt. Vooral TG wordt snel eentonig, je kunt bijvoorbeeld niks met het landschap en het is allemaal vlak.

Wat ik wel een pluspunt vind aan TG is dat je, als je een route aanmaakt met een trein, je deze route als een rode lijn ziet, zodat je precies weet hoe hij gaat rijden. En als er meerdere routes mogelijk zijn, kun je bij wissels aangeven welke route de trein moet nemen. Dit zou in Locomotion ook een mooie functie zijn.

Overigens, als je naar 1 van de screenshots kijkt, zijn er wel degelijk seinen en wissels te vinden en zie je ook dat er bovenleiding bij zit:

Afbeeldingslocatie: http://misc.nfscars.com/tt2detail.jpg
Linksboven de bovenleidingsmasten, middenin een wissel en linksonder een sein.

[ Voor 19% gewijzigd door Entity op 25-06-2004 11:06 . Reden: Screenshotje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Hmm, dubio. TTD was echt super, heb het helemaal grijs gespeeld, maar ik moet zeggen dat de screens me echt heel erg tegenvallen. Je kunt ook best een goeie Sim maken in 3D, vooral voor 't overzicht is het erg fijn als je kunt roteren en in/uit kunt zoomen, iets dat met zo'n isometrische engine gewoon onmogelijk is. Als dit ongeveer is wat we moeten verwachten kwa graphics denk ik niet dat het een kopertje is :(

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Die stenen waar de rails op liggen, dat is echt uber lelijk. Bah, geef mij maar beetje vlak landschap. In het echt zie je toch ook niet zoveel draagstenen ondervloer waar rails op ligt?

En ook de graphics vind ik er niet scherp uit zien.

Ik wacht maar af op een demo, of een try for you buy versie. En hoe meer het ons lijkt tegen gaan te vallen, hoe meer het mee valt achteraf. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 01:44
Wat maakt het nou uit hoe de graphics zijn? Zolang je er maar dagen/weken/maanden plezier van hebt. :) En als dit een doorontwikkelde versie is van de rollercoaster tycoon engine is dan zitten we wel goed met dat roteren :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 20:19

Entity

9000rpm

Tsja, het is echt afwachten. Chris Sawyer geeft over het algemeen niet vaak informatie uit over projecten waar hij aan werkt, dus waarschijnlijk is er pas echt iets over het spel te zeggen wanneer het spel bijna uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Wat maakt het nou uit hoe de graphics zijn?
Omdat dat dat de gameplay ondersteund. Oog wil ook wat, en dan hoeft het niet gelijk ultra 1337 graphics te zijn, maar mag er toch enigzins wel wat verzorgd uit zien. Of lijkt het roepen dat het alleen om de gameplay gaat interresanter?

Gameplay is het bovenlichaam van de Graphics. Ze kunnen niet zonder elkaar,
nou ja rolstoel ;)

Je zou wel een grafisch pareltje kunnen maken, met schaduw, lichten, enzz met steden en treinen. Verschillende light source`s en super gelikte modellen, enzz. :9~ En dan hoeft het niet eens puur 3d rotatie te zijn.

mzz mischien voor een deel 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 01:44
Of lijkt het roepen dat het alleen om de gameplay gaat interresanter?
Neuh, ik zit momenteel weer hevig Settlers 2 Gold te spelen. En die heeft niet echt meer de beste graphics :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Nee idd ,zwaar super spel. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
NitroX infinity schreef op 25 juni 2004 @ 11:35:
Wat maakt het nou uit hoe de graphics zijn? Zolang je er maar dagen/weken/maanden plezier van hebt. :) En als dit een doorontwikkelde versie is van de rollercoaster tycoon engine is dan zitten we wel goed met dat roteren :)
AFAIK had je daar ook geen echte 3D rotatie/zoom. Bovendien kun je met een 3D engine hele coole dingen doen.

Natuurlijk komt gameplay eerst, maar ik vind een spel dat er gewoon goed uitziet ook erg prettig. TT is iets van 8 jaar oud, en ik vind het een beetje apart dat je een nieuwe game uit gaat brengen die er sprekend op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:55
NitroX infinity schreef op 25 juni 2004 @ 11:52:
[...]

Neuh, ik zit momenteel weer hevig Settlers 2 Gold te spelen. En die heeft niet echt meer de beste graphics :)
Dat is een goed spel inderdaad, maar zou het niet nóg leuker zijn als de graphics daarvan helemaal van deze tijd waren? De gameplay hoeft niet eens anders te zijn (het hoeft geen 'echt' 3D te zijn bijvoorbeeld) maar als het er gelikt uit ziet is het toch veel fijner spelen?

Een heel belangrijk deel van de lol achter TTD vind ik het kijken naar de treintjes die hun trajecten afleggen. Gewoon even achterover zitten en kijken wat er gebeurt. Het maakt voor mij dan absoluut verschil of ik naar graphics van 8 jaar geleden zit te kijken of naar gelikte moderne plaatjes. Of zou bv de filmserie van The Lord of the Rings net zo leuk zijn met special effects van 15 jaar terug? Het gaat toch om het verhaal?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper_vk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 20:48
Ik denk eerlijk gezegd dat een nieuwe TT weinig nieuws / leukers / uitdagenders kan brengen, wanneer het niet een paar fundamentele veranderen met zich mee brengt. :O
Anders is het gewoon een TTDD o.i.d. en daar zit ik persoonlijk echt niet op te wachten, daar hebben we OpenTTD / TTDPatch al voor. :Y) Het enige dat m.i. wel een groot vershil zou maken zou het realiseren van slimmere AI-spelers zijn.

En de complexiteit mag wat mij betreft dus wel wat omhoog. Bijvoorbeeld door dus wel een vraag & aanbod economie en reizigers met een bestemming te realiseren. En het op de één of andere manier vergroten van het aantal richtingen en hellingsgraden van het spoor & de wegen zou ook een enorme vooruitgang zijn.

Maar daar ziet het nu niet naar uit. Het weergeven in 3D van een 'blokkerige' wereld als in TTD 1 lijkt me daarnaast trouwens weinig interessant.

The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:33
Ik heb TTD dus helemaal lam gespeeld. Wat een ontzettend verslavend spel ! _/-\o_
Al een tijdje ben ik nu dit topic in de gaten aan het houden + het topic over Transport Giant.

Ik moet zeggen, dat na alles wat ik gelezen heb over Transport Giant, ik het spel toch een kans ga geven. Uiteraard ga ik ook trachten om Locomotion te pakken te krijgen..

Wat ik nu gezien heb over Locomotion, kan ik wel zeggen, dat het spel wel een beetje veel weg heeft van Rollercoaster Tycoon, maar ik ga mezelf niet blind lopen staren op graphics die misschien al twee jaar oud zijn.

Ik hoop zo, dat zodra het spel uit is, dat ik weer een paar avonden / nachten voor niemand meer beschikbaar kan zijn, omdat het hopelijk weer net zo verslavend is als TTD ;)

Laten we maar gewoon even afwachten en commentaar ( en ook hopelijk complimenten ) geven zodra het spel uit is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
-Skyhawk- schreef op 25 juni 2004 @ 11:40:
[...]
Of lijkt het roepen dat het alleen om de gameplay gaat interresanter?
Nee, maar ik speel nu nog steeds de originele TTD. Met de TTDPatch of OpenTTD kun je gewoon nog heel goed spelen hoor, maar als je naar de graphics kijkt ziet het er niet uit naar de huidige maatstaven. Toch is mijn speelplezier er niet minder om. Ik zie liever dat in Locomotion de speelmogelijkheden worden uitgebreid dan dat er graphics à la Far Cry in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Muse schreef op 25 juni 2004 @ 17:56:
[...]

Nee, maar ik speel nu nog steeds de originele TTD. Met de TTDPatch of OpenTTD kun je gewoon nog heel goed spelen hoor, maar als je naar de graphics kijkt ziet het er niet uit naar de huidige maatstaven. Toch is mijn speelplezier er niet minder om. Ik zie liever dat in Locomotion de speelmogelijkheden worden uitgebreid dan dat er graphics à la Far Cry in zitten.
En dat lijkt dus niet te gebeuren. Het schijnt met de simpele RCT graphics ook de simpele RCT gameplay te erven. Wat Sawyer ook al in interviews zei. Nee, ik heb weinig hoop voor deze sequel. OpenTTD is de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
worden uitgebreid
Ja dat hoop ik ook, maar ik denk dat het net als Rollercoaster tycoon 2 gaat worden. Deel 1 was super, maar bij deel 2 had ik het zeer snel bezien.

Het had een paar extra dingen, maar het kon je niet vast houden. En hoe kwam dat , grafisch was je al gewend, en gameplay was weinig veranderd , waardoor het snel ging vervelen.

Ik hoop dus dat het er grafisch beter uit komt te zien, en de gameplay natuurlijk wordt opgepoest. Maar weet niet in hoever dat kan.
Hoop dus dat het niet de flop wordt van het jaar. :(

Ik ben het overigens wel eens dat gameplay zeer belangrijk is, maar bij dit spel zal de graphics ook mee tellen ivm het oog, dat wat wil zien ,als je even achterover zit te kijken naar je creaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 19:33

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Zelfs al zou het een complete remake zijn van TTD die je wel simpel via het netwerk kan spelen met deze graphics zou het voor mij al game van de eeuw worden.
TTD was (is!) gewoon super. Enige jammere is dat ik het met WinXP nog steeds niet multiplayer heb kunnen krijgen met welke patch / instelling dan ook.

Het lijkt mij in ieder geval wel een geweldige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Xandalf schreef op 26 juni 2004 @ 18:16:
Zelfs al zou het een complete remake zijn van TTD die je wel simpel via het netwerk kan spelen met deze graphics zou het voor mij al game van de eeuw worden.
TTD was (is!) gewoon super. Enige jammere is dat ik het met WinXP nog steeds niet multiplayer heb kunnen krijgen met welke patch / instelling dan ook.

Het lijkt mij in ieder geval wel een geweldige game.
OpenTTD heeft een werkende multiplayer :Y)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en kick voor wat nieuws :)

Interview van gamespot: http://www.gamespot.com/news/2004/04/02/news_6092788.html

4 video's brakke kwaliteit (tenzij je subscriber bent): http://www.gamespot.com/pc/strategy/cslocomotion/media.html

Ik heb de 4 video's achterelkaar gezet welke je hier kunt downloaden (31,61 MB): http://www.bfmaps.nl/~lighteye/locomotion/Locomotion.rar (hij is nog aan het uploaden, download pas rond 12.45 uur ! )

En nieuwe screens:

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920180_20040721_thumb001.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920180_20040721_thumb002.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920180_20040721_thumb003.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920180_20040721_thumb004.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920180_20040721_thumb005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920180_20040721_thumb006.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920180_20040721_thumb007.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920180_20040721_thumb008.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920180_20040721_thumb009.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920180_20040721_thumb010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920180_20040721_thumb011.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920180_20040721_thumb012.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920180_20040721_thumb013.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920180_20040721_thumb014.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920180_20040721_thumb015.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920180_20040721_thumb016.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920180_20040721_thumb017.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920180_20040721_thumb018.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920180_20040721_thumb019.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920180_20040721_thumb020.jpg

En tot slot wil ik nog ff kwijt dat ik het zeer jammer vind dat ze de bouwstijl aanhouden van roller coaster tycoon, damn dat zuigt erg hard :( t.o.v. transport tycoon dan... en de verhogingen ziet er ook nog steeds idioot uit :( kan me niet voorstellen dat dit populairder moet gaan worden dan de eerste versie wat een teleurstelling tot nu toe :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 12:15:

En tot slot wil ik nog ff kwijt dat ik het zeer jammer vind dat ze de bouwstijl aanhouden van roller coaster tycoon, damn dat zuigt erg hard :( t.o.v. transport tycoon dan... en de verhogingen ziet er ook nog steeds idioot uit :( kan me niet voorstellen dat dit populairder moet gaan worden dan de eerste versie wat een teleurstelling tot nu toe :'(
Idd, het lijkt me net een kiddy game aan het worden. Dan maar hopen dat OpenTTD nog veel vooruitgang gaat boeken. Dit is echt 10x niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Hm ik weet het nog niet helemaal het ziet er allemaal wel heel raar uit. Ik mis ook nog van alles en dan met name de enorme stations zoals ik die in het eerste deel altijd maakte die je dan vervolgens allemaal aan elkaar knoopte zodat je een enorme infrastructuur kreeg, wat naar mijn mening ook de kracht van het spel was en nog steeds is. maar als ik deze screens zo zie dan krijg ik niet de indruk dat dit nu ook weer mogelijk is.

/edit
Na het zien van het filmpje zijn me aantal dingen opgevallen.
- De manier waarop een stuk weg wordt aangelegd gebeurt op dezelfde manier als in RCT niet echt handig vind ikzelf.
- De rails zien er een beetje lomp uit, het lijkt er niet op alsof je net als in TT1 een enorme infrastructuur aan kan leggen.
- Het ziet er een beetje uit als RCT niet echt positief naar mijn mening.
- De steden zien er raar uit er ligt een weg met daaraan wat huizen oftwel een langgerekt dorp. De steden hadden wel wat ronder gemogen oftwel wat compacter.

Als je het mij vraagt was de ideale opvolger van TT een spel geweest op basis van TT oftewel misschien wel iets mooiere graphics qua animatie, maar wel met grotere maps, grotere steden, meer treinen, meer bussen, meer boten en meer vliegtuigen meer mogelijkheden qua infrastructuur (zoals hogere bruggen en bruggen over bruggen), meer industrie, beter AI van computergestuurde tegenstanders en ga zo maar door en niet een spel op basis van RCT.

[ Voor 54% gewijzigd door Dark_M op 24-07-2004 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 woord.

Lelijk.

Check dan...

Afbeeldingslocatie: http://www.worthplaying.com/press/134/locoscr1.jpg

Geen gezicht. Kijk, in Rollercoaster Tycoon, had je zo'n treintje waarmee je je bezoekers kon laten rijden, en daarbij was het 1 van de vele attracties. Dit spel draait alleen maar om dat treintje en dan krijg je dus superlelijke plaatjes zoals hierboven.

Jech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 13:49:

Geen gezicht. Kijk, in Rollercoaster Tycoon, had je zo'n treintje waarmee je je bezoekers kon laten rijden, en daarbij was het 1 van de vele attracties. Dit spel draait alleen maar om dat treintje en dan krijg je dus superlelijke plaatjes zoals hierboven.
Precies ja. Alsof je 1 grote monorail baan aan 't bouwen bent. Het zal waarschijnlijk uiteindelijk wel meevallen, maar voor nu ziet het er uit als een 5 jaar oud spel.

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil gewoon de nieuwe gameplay en de oude graphics want die zien er nog beter uit dan dit.. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Nou als het zo wordt mogen ze het wel cancelen, begin maar overnieuw.
Ga terug naar start, en ontvang geen 20.000 gulden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 13:18:
ik wil gewoon de nieuwe gameplay en de oude graphics want die zien er nog beter uit dan dit.. :{
ik wil gewoon de oude gameplay en nieuwe graphics. :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic schreef op 25 juli 2004 @ 13:31:
[...]

ik wil gewoon de oude gameplay en nieuwe graphics. :)
ok dan doen we et zo..

oude gameplay met een paar nieuwe features en nieuwe graphics.. niet deze bagger.. et ziet er echt niet uit gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hmm... Ik zag dat Locomotion bij Dimension Plus €22,99 gaat kosten. Voor dat geld laat ik 'm denk ik niet liggen, hoe 'achterhaald' het spel er ook uit ziet. Gameplay gaat tenslotte voor alles. :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.dimplus.nl/pc/boxes/73626.jpg
Releasedate: 10 September

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Dat is inderdaad niet een overdreven prijs hopelijk is het waar.. want met hetgeen ik tot dusver gezien heb zou ik absoluut geen 45 euri ervoor neerleggen ookal ben ik dan een TT fan het eerste uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou denken dat als je iemand het spel laat spelen die al eens vaker TT heeft gespeeld, dat de reacties een stuk positiever zouden zijn. Deze screenies lijken wel genomen van het spel van een dronken RCT speler. Die journalist op Gamespot in zn filmpjes is helemaal een newbie... geen probleem natuurlijk, maar zo is het niet echt duidelijk of het uberhaupt kan wedijveren met TTD.

Dit soort dingen zou ik willen zien in Locomotion;
Afbeeldingslocatie: http://www.tt-extreme.org/shot01.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm had een tijdje geleden gelezen dat er een opvolger zou komen op TT. Hoewel ik niet helemaal weg ben van het genre heb ik dat spel dagen zitten spelen, het was echt geweldig.
Nu ik de screenshots zie van de opvolger........
Ik hoop toch echt dat het om een grapje gaat, wat een achterlijke graphics. En dan kan je natuurlijk zeggen dat het om de gameplay gaat, tuurlijk. Maar je krijgt er gewoon kotsneigingen van als je dit hedendaags gaat zitten spelen.
Een klein beetje een realistishe uitstraling kan zeer zeker geen kwaad bij een spel als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 16:51:
Hmm had een tijdje geleden gelezen dat er een opvolger zou komen op TT. Hoewel ik niet helemaal weg ben van het genre heb ik dat spel dagen zitten spelen, het was echt geweldig.
Nu ik de screenshots zie van de opvolger........
Ik hoop toch echt dat het om een grapje gaat, wat een achterlijke graphics. En dan kan je natuurlijk zeggen dat het om de gameplay gaat, tuurlijk. Maar je krijgt er gewoon kotsneigingen van als je dit hedendaags gaat zitten spelen.
Een klein beetje een realistishe uitstraling kan zeer zeker geen kwaad bij een spel als dit.
Helemaal mee eens. Dit lijkt ontzettend veel op haast werk. We leven in 2004, grafisch mag het toch wel iets beter eruit zien. Het spel kwam zo maar uit het niets.
Ook vind ik het raar dat Atari zo'n spel goed keurt.
Eerst de reviews afwachten daarna pas kopen...

BTW: Zien jullie die trambanen ook op de screens?

[ Voor 4% gewijzigd door Loev op 09-08-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

maar als jullie even goed kijken naar die screenshots dan zie je dat al die spoorlijnen van andere "bedrijven" zijn. Wat dus betekent dat de "AI" niet verbeterd was, want in TTD was de computer ook vaak bezig met de meest ranzige lijnen te bouwen ;)
Overigens mis ik nog een screenshot van een wat groter station en een "spoorknooppunt" alvorens ik ga beslissen of ik hem voor die 20 euro (bij bol.com) ga kopen als die 19 september uitkomt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk bijna dat OTTD meer een opvolger is dan Locomotion, als je ziet wat daar op dit moment mee gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 16:26:
[afbeelding]
Pff, dit ziet er gewoon stukken beter uit, belachelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 13:49:
1 woord.

Lelijk.

Check dan...

[afbeelding]

Jech.
Tis meer een treinen pretpark...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
Dacht dat ie nog in de beginfase zat, blijkt dat ie al bijna uitkomt. Zoveel zal er dus niet meer veranderen aan de graphics. Jammer, maar dit lijkt mij weer één van de zoveelste haastklussen van Chris Sawyer om even wat geld binnen te halen. Daar was ie bij RCT ook niet vies van. Waar blijft toch die ultieme transport game met mooie graphics :(

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Tjah, eigenlijk zouden we de game gewoon moeten boycotten :X

Die gast neemt ons (lees: "de (voormalig) TT(D)-verslaafden") simpelweg niet serieus. Laat hem eens "from scratch" beginnen met een opvolger, want hier krijg ik gewoon een slappe van. :(

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Dit is idd triest.

Als OpenTTD betere AI + grotere maps weet te implementeren, dan is OpenTTD > Locomotion

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MLM schreef op 10 augustus 2004 @ 18:01:
Dit is idd triest.

Als OpenTTD betere AI + grotere maps weet te implementeren, dan is OpenTTD > Locomotion
Net als Linux > Windows. (grappig bedoeld, haha, ik vind Windows beter dan Linux ;))

On-Topic: mij lijkt het best wel geinig, die stijl.

Hou het aub ontopic. We hebben geen zin in 'discussies' op Huiskamer niveau :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger was ik ook helemaal verknocht aan de oude transport tycoon, ik wachte jaren voor een waardige opvolger.
Ik heb bijna een jaar op Transport Giant van Jowood gewacht en de graphics op de screenshots leken uitstekend, maar bij de werkelijke release viel het spel enorm tegen.

Na zoveel pogingen die er al gedaan zijn om et oude transport tycoon te verslaan en nu zelfs Chris Saywer die er een haastklus van maakt, vraag ik me echt af wanneer komt er nu eens een volwaardige opvolger van dit spel, is het nou zo moeilijk om eens goede opvolger te maken voor een 10 jaar oud spel.

Ik wacht eerst wel eens een recensie af voordat ik dit spel koop, want van Jowood heb ik gezien dat je met screenshots ook niet veel wijzer word.
Maar dit ziet er ook niet veel belovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 08:03:
Vroeger was ik ook helemaal verknocht aan de oude transport tycoon, ik wachte jaren voor een waardige opvolger.
Ik heb bijna een jaar op Transport Giant van Jowood gewacht en de graphics op de screenshots leken uitstekend, maar bij de werkelijke release viel het spel enorm tegen.

Na zoveel pogingen die er al gedaan zijn om et oude transport tycoon te verslaan en nu zelfs Chris Saywer die er een haastklus van maakt, vraag ik me echt af wanneer komt er nu eens een volwaardige opvolger van dit spel, is het nou zo moeilijk om eens goede opvolger te maken voor een 10 jaar oud spel.

Ik wacht eerst wel eens een recensie af voordat ik dit spel koop, want van Jowood heb ik gezien dat je met screenshots ook niet veel wijzer word.
Maar dit ziet er ook niet veel belovend uit.
Natuurlijk zeggen screenshots niet alles. Als er een demo uitkomt: eerst proberen. Bevalt het niet, dan niet. Hou dan OpenTTD (openttd.com plat trouwens? Ik kom er niet op) in de gaten. Het gaat met Tycoon-games over het algemeen toch om de gameplay, en daar zeggen screenshots niets over. :)
Met mindere graphics kan ik wel leven (heck, als TTDX nog steeds voldoet...?) als ie de gameplay maar voor elkaar heeft. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 07:17

edwardVdV

I shall say this only once!

Cyphax schreef op 15 augustus 2004 @ 18:20:
[...]

openttd.com plat trouwens? Ik kom er niet op
Ja, hun SVN server was gehackt. Ze zijn snel weer online.

Check http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=9295 voor meer info!

Knockwurst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op dit moment weer verslaafd aan (open)TTD. Ik heb veel transport simulaties voorbij zien komen, maar niemand kwam ook maar in de buurt van transport tycoon! Als ik de screens zo zie is het ook niet mogelijk dat locomotion in de buurt gaat komen :'(

Ik hoop dat het nog wel even duurt voor deze game uitkomt, en dat deze screens van een vroege versie zijn....zo niet, ga ik lekker verder met openTTD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat iniedergeval de passagiers reizen als realischtische mensen met een doel en ook dat ze overstappen, op een ander transport middel, of een van dezelfde

Zo als het bij transport giant is gedaan is echt super waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt hem inmiddels preorderen bij Dimension Plus (www.dimensionplus.nl) voor 22,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 23:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

* Janoz heeft hoop. Als ik zo naar de screenies kijk die lighteye heeft gepost zie ik daar toch wel enkele hoopgevende elementen. De bouwstijl van RTC is overgenomen. Inderdaad levert dat een wat kiddy stijl en lelijke bruggen op. Een groot nadeel van TT vond ik zelf altijd dat ik vaak, ondanks dat ik alle ruimte had, toch nog krappe bochten moest gebruiken. Nu heb je bochten met verschillende radia. Hetzelfde geld voor hoogteverschillen. Vaak was een een klein bergje met enorm veel ruimte er omheen. Het zou veel mooier zijn om die ruimte te gebruiken om het spoor minder steil te laten steigen. In dit screenshot is te zien dat de stijging over twee vakjes verloopt. Verder zien de wissels er een stuk beter uit. De bruggen zijn wel wat lelijk, maar je kunt nu wel meerdere sporen over elkaar leggen (handig bij erg drukke kruisingen) en, nog belangrijker, je kunt signals op bruggen zetten! Het ondergrondse scherm doet mij vermoeden dat hetgeen voor bruggen geld ook voor tunnels geld. Meerdere tunnels onder elkaar, hoogte verschillen midden in een tunnel en signals.

Waar ik echter een beetje bang voor ben zijn de stations. Tot nu toe heb ik alleen nog enkel spoorse stations gezien. Dat b lijft echter afwachten.

Het enige dat er nu nog bij moet zijn pre-signals, waypoints(zoals de ttd-patch nieuwe nonstop handling ed) en ik ben helemaal tevreden :)

Het spel ga ik sowieso wel halen. 22E is geen geld en elke dag fiets ik voor dimensionplus langs naar mijn werk. Zoveel moeite is het dus niet ;).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak me ook wel zorgen om de stations.
Maar mischien moet ik mijn mening wat bijstellen over dit spel, en is het mischien wel beter dan transport giant.

maar dit keer wacht ik eerst op een recensie voordat ik halsoverkop naar de ik naar de winkel ga.
Want ik ben nog wel wat kritisch tegenover dit spel.

Maar alleen maar enkelsporige statiions dat haalt de gameplay behoorlijk omlaag.
Ik zou wel een systeem willen zien als bij simutrans waar je de perrons gewoon naast elkaar kunt leggen en behalve meerdere perrons ook nog eens vershillende lengtes kunt maken.
Helaas kun je bij Simutrans niet over elkaar heen bouwen.
Maar dat zou helemaal mooi zijn dan kun je een station bouwen zoals Amsterdam Sloterdijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

EDIT

Laat maar. Ik poste "nieuwe" screens van GameSport, maar die zijn dus al weer verouderd :(

[ Voor 105% gewijzigd door PWM op 24-08-2004 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 10:52:
Je kunt hem inmiddels preorderen bij Dimension Plus (www.dimensionplus.nl) voor 22,99
http://www.dynabyte.nl/link.asp?m1=shop

16,95 bij Dynabyte Rotterdam bij voorinschrijving, 19,95 daarna, verkrijgbaar in september, de zevende dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Voor die prijs laat ik 'm niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand mischien al of je stations met meer dan 1 perron bouwen kan, anders hoef ik hem niet te hebben.

Daar moet toch wel iets over bekend zijn zo vlak voor de release

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
bij Trainz Railroad Simulator gaat dat volgens mij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 01:09
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 16:26:
[afbeelding]
Welke treinset is dat? nog steeds de DB set of een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 13:50:
Daar moet toch wel iets over bekend zijn zo vlak voor de release
Dat neem ik aan? Zou een beetje heel erg brak zijn als dat nieteens kan.

Dat een nieuw spel uitkomt voor onder de 20 euro zegt een hoop zeg. Pff. Ik hou het lekker bij OpenTTD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 01:09
Hydra schreef op 25 augustus 2004 @ 15:08:
[...]

Dat een nieuw spel uitkomt voor onder de 20 euro zegt een hoop zeg. Pff. Ik hou het lekker bij OpenTTD.
Ik heb zon flauw vermoeden dat de gehele community plat ligt van het lachen. 9 jaar verder en slechtere graphics. Wordt een beetje moe van mijnheer Sawyers gemelk.

Moeten de mensen van TTDpatch weer de boel opleuken. :X

[ Voor 7% gewijzigd door Cardinal op 25-08-2004 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht eigenlijk dat het best nog een leuk spel zal zijn, die Chris Sawyer zit al jaren met dat spel in zn hoofd, en is een aantal keer uitgesteld en weggemikt etc, In de tussen tijd heeftie RCT enzo gedaan en ik denk dat hij van dit spel uiteindelijk nu wel iets moois heeft gemaakt.. Hij heeft lang genoeg kunnen nadenken over alle dingen die beter kunnen enzo... dus het zal dan ook wel beter worden denk ik?

Hoop dat het gedoe met treinen vooral wat beter is geworden, als ik met mijn sporennetwerkje zat te knooien en een beetje te ingewikkelde dingen ging doen dan gingen de treinen alle kanten op behalve de goede ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
Tsja, hij (Sawyer) hoopt er natuurlijk op dat mensen 'm snel gaan halen en niet de reviews en reacties afwachten. En dan van een koude kermis thuiskomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrData schreef op 25 augustus 2004 @ 15:24:
Tsja, hij (Sawyer) hoopt er natuurlijk op dat mensen 'm snel gaan halen en niet de reviews en reacties afwachten. En dan van een koude kermis thuiskomen...
Dat kan hij bij mij wel vergeten, ik heb die fout al gemaakt met Transport giant.
Ik dacht nu is er een opvolger van transport tycoon deluxe.
Dus niet, eerst wil ik weten of je stations met meer perrons kan bouwen, en nog wat andere dingen ik heb nog geen enkel plaatje gezien na mijn zoektocht met google.

Ik hoopte dat iemand anders er wat over wist.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Worthplaying is een filmpje van 30 seconden te vinden waar in het kort de verschillende type voertuigen te zien zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:42

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als ik zo de plaatjes bekijk kun je stations modulair opbouwen dus gewoon perrons toevoegen. In het bovenste plaatje zijn wel stations waar twee lijnen op binnen komen.

En echt, ik zou me daar geen zorgen om maken, natuurlijk kan dat..
En hopelijk komt hij meteen onder de 20 euro, normaal klaagt iedereen als de spellen te duur zijn (doom3, wie betaald er nu zveel voor een techdemo?)

[ Voor 25% gewijzigd door Kees op 25-08-2004 15:49 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
Natuurlijk is een lage prijs leuk, maar 9 van de 10 keer zijn spellen die meteen voor een prikkie te krijgen zijn bagger. Ik denk dat ze hier al van tevoren in de gaten hebben dat het spel gaat floppen en dan maar zoveel mogelijk exemplaren te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kees schreef op 25 augustus 2004 @ 15:48:
Als ik zo de plaatjes bekijk kun je stations modulair opbouwen dus gewoon perrons toevoegen. In het bovenste plaatje zijn wel stations waar twee lijnen op binnen komen.
Waar dan? Ik kon ze niet vinden (ben ff de screenshots bij langs gegaan. Wanneer je die met het vliegveld bedoeld, dat zijn twee stations van verschillende spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:42

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Afbeeldingslocatie: http://klokhuis.adsl.utwente.nl/~kees/locomotion.jpg
Of ik moet me erg vergissen, maar dat is een dubbelspoors station

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat is de tram, niet de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

En in een ontzettend nauwe bocht 2 sporen... dat lijkt ook wel gaaf :) of komt dat puur omdat daar een metro op rijdt...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

[...]

afaik was rollercoaster tycoon toen hij uitkwam ook rond de 50 gulden. Zoveel scheelt het dus niet ;). Maar ik kan het uiteraard fout hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 11-09 15:31
[...]

jezus altijd klaagt iedereen erover dat de prijzen te hoog zijn, en heb je een keer lage prijzen dan is het weer niet goed.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik vind deel 1 leuk :) maar volgens mij werkt dat niet goed onder Windows Xp...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.