Als je niet meer dan 1 perron naast elkaar leggen kan dan is 20 euro nog te duur.M1lamb3r schreef op 25 augustus 2004 @ 16:54:
[...]
jezus altijd klaagt iedereen erover dat de prijzen te hoog zijn, en heb je een keer lage prijzen dan is het weer niet goed.
Ik denk dat een beetje pas op de plaats wat enthousiasme betreft wel een goed idee is, gezien de screenshots én het filmpje. Ik denk dat 20 euro tja.. is leuk.. maar gezien de kwaliteit dat het spel uitstraalt middels het filmpje sta ik nog niet te springen. Voor zover ziet het eruit als een remake van een DOS versie.M1lamb3r schreef op 25 augustus 2004 @ 16:54:
[...]
jezus altijd klaagt iedereen erover dat de prijzen te hoog zijn, en heb je een keer lage prijzen dan is het weer niet goed.
En goedkope spellen zijn er zat, maar die behoren niet (meer) tot de topklasse.. Deze dus ook waarschijnlijk niet waarmee het 'goedkoop' effect wegvalt.
En er is in diverse posts ook de Open TTD concurrent genoemd
[ Voor 12% gewijzigd door SanderTje! op 25-08-2004 17:18 ]
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Ik klaag niet over prijzen van games, ik heb geen problemen met 50 euro voor een echt goede game. Heck, ik betaal dik 20 euro per maand voor DAoC. Het gaat erom dat als een game meteen voor een budgetprijs uitkomt, het gewoon geen game is van recente kwaliteit. Ik bedoel, komop! De graphics van TTD zijn beter! Voor een spel dat zo lang in ontwikkeling is, mag je gewoon wel wat meer verwachten. Maargoed, meneer Chris vond kennelijk dat 'ie alles zelf moest doen. TTD is een van de weinig games die me nog steeds boeit, en ik vind dit gewoon nergens op slaan. Volgens mij was hij het ontwikkelen zat, en heeft maar gewoon het spul dat 'ie had gereleased om nog wat geld binnen te harken.M1lamb3r schreef op 25 augustus 2004 @ 16:54:
https://niels.nu
Ik heb hem iig alvast besteld, die screenshots, en wellicht hebben ze expres geen screenshots van grotere stations gemaakt, om juist dergelijke discussies te wekken (zal leuk zijn
) en dan uiteindelijk als blijkt dat er meer is dan die screenshots, dat dan "iedereen" hem gaat kopen.
Verder is die lage prijs natuurlijk perfect hiervoor, en ik denk dat juist doordat de engine van RollerCoaster is gebruikt dat de prijs laag kan blijven.
O, en mocht het spel toch niks worden, dan beschouw ik het aankopen van dit spel als een goedmakertje voor het illegaal in bezit hebben van TTDLX
Verder is die lage prijs natuurlijk perfect hiervoor, en ik denk dat juist doordat de engine van RollerCoaster is gebruikt dat de prijs laag kan blijven.
O, en mocht het spel toch niks worden, dan beschouw ik het aankopen van dit spel als een goedmakertje voor het illegaal in bezit hebben van TTDLX
Voor € 16,95 Kan ik het zeker niet laten.. zonder gezeik in windows XP spelen, ik ben toch voor de gameplay dus die graphics vallen me nog wel mee
Operating System: Windows® 98/Me/2000/XP
Processor: 500 MHz Intel® Pentium II or equivalent
Memory: 128 MB RAM
Hard Disk Space: 85 MB Free
CD-ROM Drive: 8X speed
Video: Windows® 98/Me/2000/XP-compatible video card*
Sound: Windows® 98/Me/2000/XP-compatible sound card*
DirectX®: DirectX® version 9.0b (included) or higher
Network/Internet: 56 Kbps or faster connection required for Internet play.
* Indicates a device that is compatible with DirectX® version 9.0b or higher.
Systeemeisen
Damn, zo laag heb ik ze een tijdje al niet gezien 
Officieele site zegt btw: Players: 1-2 Players
Wat me wel een beetje weinig lijkt...maaja, zien het wel als hij op de deurmat ligt, ik heb hem iig gepreordered
Processor: 500 MHz Intel® Pentium II or equivalent
Memory: 128 MB RAM
Hard Disk Space: 85 MB Free
CD-ROM Drive: 8X speed
Video: Windows® 98/Me/2000/XP-compatible video card*
Sound: Windows® 98/Me/2000/XP-compatible sound card*
DirectX®: DirectX® version 9.0b (included) or higher
Network/Internet: 56 Kbps or faster connection required for Internet play.
* Indicates a device that is compatible with DirectX® version 9.0b or higher.
Systeemeisen
Officieele site zegt btw: Players: 1-2 Players
Wat me wel een beetje weinig lijkt...maaja, zien het wel als hij op de deurmat ligt, ik heb hem iig gepreordered
Verwijderd
Hmm, gezien die prijs van Rollercoaster Tycoon (f 50,-) is het heel goed mogelijk dat ze datzelfde kunstje hiermee na proberen te doen.
Afaik is Rollercoaster Tycoon destijds gebouwd op de nieuwe engine van de opvolger van TTD (Dat nu dus Locomotion heet). Hasbro zag toen geen brood in een TTD deel 2. En als ik dit zie kan ik me dat voorstellen...
Nu zouden ze best eens door het succes van Rollercoaster Tycoon (wordt groot vermeld op de verpakking straks) veel kunnen verkopen van deze game. Na een jaar komen ze met een Expansion-pack waarin meer en betere graphics zitten en tada! De eer is gered, de pleuro's rollen binnen en Sawyer&Co kunnnen straks weer een nieuwe crap-game op de markt zetten door hun behaalde "succes".
Toch blijft het wel afwachten, de graphics zijn hetzelfde als Rollercoaster, alleen paste daar de stijl veel beter door het hoge zuurstokken-kleur-gehalte.
Als (Open)TTD-fan moet ik wel heel eerlijk zeggen dat een opvolger van dit legendarische spel voor mij nooit een verbetering kan zijn. Toegeven aan een ander spel heet dan al snel: verraad!
Afaik is Rollercoaster Tycoon destijds gebouwd op de nieuwe engine van de opvolger van TTD (Dat nu dus Locomotion heet). Hasbro zag toen geen brood in een TTD deel 2. En als ik dit zie kan ik me dat voorstellen...
Nu zouden ze best eens door het succes van Rollercoaster Tycoon (wordt groot vermeld op de verpakking straks) veel kunnen verkopen van deze game. Na een jaar komen ze met een Expansion-pack waarin meer en betere graphics zitten en tada! De eer is gered, de pleuro's rollen binnen en Sawyer&Co kunnnen straks weer een nieuwe crap-game op de markt zetten door hun behaalde "succes".
Toch blijft het wel afwachten, de graphics zijn hetzelfde als Rollercoaster, alleen paste daar de stijl veel beter door het hoge zuurstokken-kleur-gehalte.
Als (Open)TTD-fan moet ik wel heel eerlijk zeggen dat een opvolger van dit legendarische spel voor mij nooit een verbetering kan zijn. Toegeven aan een ander spel heet dan al snel: verraad!
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 15:28:
En ik kan me niet voorstellen dat Microprose geen brood zag in TTD2 aangezien er al meerdere versie's van TT uitgegeven waren (TT en nog een TT met worldbuilder en uiteraard ook TTD).quote: http://www.chrissawyer.comRollerCoaster Tycoon was named "White Knuckle" throughout development. Even when Hasbro Interactive became involved, the game was still going to be called White Knuckle, but then Hasbro bought Microprose, and the "Tycoon" connection was just too good an opportunity to miss, so the game became "RollerCoaster Tycoon".
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P
Ik heb ooit eens hele vroege screenshots gezien (kan ik nu nergens meer vinden helaas, was een interview met Chris Sawyer tijdens ontwikkeling van RCT1) en daar zag je de engine van TTD met verschillende verbeteringen, zoals multi-level bruggen met seinen op de bruggen e.d.. Hij is er dus wel degelijk mee bezig geweest. De basis hiervan is gebruikt voor RCT.
Verwijderd
Nee, microprose had ook geen probleem met TTD deel 2, maar iets anders had toentertijd veel meer prioriteit!DarkM schreef op 27 augustus 2004 @ 15:39:
En ik kan me niet voorstellen dat Microprose geen brood zag in TTD2 aangezien er al meerdere versie's van TT uitgegeven waren (TT en nog een TT met worldbuilder en uiteraard ook TTD).
Toen TTD uitkwam met editors etc timmerde ook concurrent Bullfrog flink aan de weg met Theme Park. Deze game is zo ongeveer op elk platform uitgekomen en was een daverend succes.
MicroProse had ook succes met de Tycoon series, maar de klad begon er een beetje in te komen na de zoveelste game. En om niet uit de markt gedrukt te worden is toen besloten Bullfrog na te gaan doen. En waarom zouden ze het niet doen. De techniek was er immers in de vorm van TTD. En de graphics van Theme Park konden toen al niet tegen die van TTD op. Daarom was het een kwestie van treinen omzetten in rollercoasters, verticale rails maken en dubbele viaducten toepassen die inmiddels in de code van het nog niet afgemaakte TTD2 aanwezig was. Graphics aanpassen en mensen toevoegen. Ondertussen werd MicroProse overgenomen door Hasbro Interactive(die ook de naam van Atari kocht en later samen ging werken met het franse Infogrames), voortgekomen uit de bordspellenfabrikant Hasbro, van o.a. Scrabble en werd het project gewoon doorgezet. Bullfrog werd overgenomen door Maxis (SimCity, The Sims etc) die daarna Theme Park World ongeveer tegelijk met Rollercoaster Tycoon uitbracht. Die strijd heeft Maxis dus verloren en heeft Theme Park overboord gezet om alleen verder te gaan met de SIM-serie. (Maxis is nu trouwens van EA). Hasbro had het op een gegeven moment wel gezien in de games-wereld en liet Infogrames alleen achter met o.a. de Atari-naam. Sinds eind vorig jaar heet Infogrames nu dus Atari. (Doet er niet veel toe, maar moest het even melden
RTC is dus wel van TTD en het beginsel van "Locomotion" afgeleid.
Hier een stuk van het interview op Gamespot:
GS: After the considerable success of the RollerCoaster Tycoon series, why did you decide to revisit Transport Tycoon?
CS: Ever since the original, I've wanted to create a new version of Transport Tycoon. In fact, I've been working on new versions on and off since 1996. However, these projects were either abandoned or postponed while I concentrated on RollerCoaster Tycoon and RollerCoaster Tycoon 2. In fact, both [of these games] grew out of code written specifically for a new version of Transport Tycoon. Once RollerCoaster Tycoon 2 was finished, I decided to concentrate fully on creating a new transport game, using all the ideas and experience from the previous attempts and from the original game.
Link: http://www.gamespot.com/news/2004/04/02/news_6092788.html
Hier staat dus, dat hij direct na het origineel begonnen is aan TTD2. Echter is dit vervolgens in de ijskast gekomen en zijn ze gaan focussen op de Rollercoasters.
Er staat ook dat RCT en RCT2 voortgekomen zijn uit de code van TTD2.
Zie deze link:
http://www.antp.be/temp/RCT_dev/editing_room1.html
In het eerste plaatje is de ondergrond en zijn de signs duidelijk te herkennen als Transport Tycoon onderdelen. Ook is rechtsonder goed te zien dat er dubbele viaducten kunnen worden gebouwd, wat in TTD nog niet mogelijk was.
In september 1996 zijn ze dus met RTC begonnen en een half jaar later (maart 1997) reden de eerste rollercoasters al in het spel rond! (Dit bewijst dat er niet veel aanpassingen gemaakt zijn tov TTD).
TTD2 is dus eigenlijk vanaf 1996 al in ontwikkeling (met vallen en opstaan). Dat verklaart ook wel een beetje de 'ouderwetse' opzet en systeemeisen.
Voor al die fans die jaren met plezier TTD hebben gespeeld is het te hopen dat TTD2 echt 100x beter is, omdat anders het gehele imago van het spel om zeep geholpen wordt. Zover ik het nu zie, is er alleen een aanpassing gedaan in de graphics en zal de AI wel wat beter zijn, maar voor de rest zie ik weinig verschil met TTD1 en dat is na al die jaren wel behoorlijk zonde!
Sawyer laat ook in diverse interviews weten dat zijn spellen meer voor de "fun" bedoeld zijn (lees: de massa) en niet voor de kleine groep mensen (lees: de TTD fans) die ook echt hele strategische netwerken willen bouwen.
Hij keert in feite zijn eigen fans de rug toe, niet verwonderlijk trouwens, omdat de meeste fans hem ook al niet meer met een vervolg zagen komen en zelf zijn begonnen aan OpenTTD.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 12:09 ]
Nou de demo is uit, nu nog fatsoenlijke mirrors vinden..
Sta op moment in een domme wait line van half uur
Sta op moment in een domme wait line van half uur
Euhm, waar haal jij die demo vandaan dan?
Ik kan hem nergens vinden
Ik kan hem nergens vinden

Place in Line 299 /299
Estimated Wait 43 minutes
Nouja, ik ben benieuwd wat het geworden is. Want ben bang dat het me heel erg tegen gaat vallen.
Estimated Wait 43 minutes
Nouja, ik ben benieuwd wat het geworden is. Want ben bang dat het me heel erg tegen gaat vallen.
Hier worden verschillende mirrors en p2p links gepost: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=9911
Edit: ik ben nu deze torrent file aan het downloaden: http://66.199.251.222/locomotion.torrent
Edit: ik ben nu deze torrent file aan het downloaden: http://66.199.251.222/locomotion.torrent
[ Voor 31% gewijzigd door Entity op 04-09-2004 16:49 ]
Grotere stations zijn uiteraard mogelijk 
Alleen is het even wennen, die manier van bouwen...
Alleen is het even wennen, die manier van bouwen...

[ Voor 23% gewijzigd door Erkens op 04-09-2004 17:06 ]
Ik lees dat je maar 10 minuten kan spelen in de demo, is dat waar?
"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque
Ik zal even testen, als ik over 10min nog niet terug ben dan kan je langer, maar dan nog, het is een demo.MrData schreef op 04 september 2004 @ 17:08:
Ik lees dat je maar 10 minuten kan spelen in de demo, is dat waar?
Ben iig blij dat je grotere stations kan maken (en dat de sporen niet even lang hoeven te zijn
OpenTTD blijft hier voorlopig nog even op staan.
Wat een ongelovelijk boutspel is locomotion
lelijke graphics en totaal niet zoals TTD was. Gewoon zonde wat er mee gebeurd is. geen idee of die demo langer dan 10 minuten te spelen is, na 4 minuten had ik er echt al genoeg van gezien.
makers van locomotion moeten ten tijde van het maken beetje loco zijn geweest om te denken dat dit nu nog aan zou slaan
* TERW_DAN gaat even wat bitjes recyclen en locomotion weer wegflikkeren.
Wat een ongelovelijk boutspel is locomotion

makers van locomotion moeten ten tijde van het maken beetje loco zijn geweest om te denken dat dit nu nog aan zou slaan

15 minuten 
Ik vind de graphics wel mee vallen iig.
Ik vind de graphics wel mee vallen iig.
Verwijderd
nog wat links:
http://66.199.251.222/locomotion.torrent
[url=ed2k://|file|locomotion_demo_usa_gsi.exe|129705534|32DC68D17528F6EC3EBCA52645F2562E|/]ed2k://|file|locomotion_demo_usa_gsi.exe|129705534|32DC68D17528F6EC3EBCA52645F2562E|/[/url]
ah! ze stonden er al!
http://66.199.251.222/locomotion.torrent
[url=ed2k://|file|locomotion_demo_usa_gsi.exe|129705534|32DC68D17528F6EC3EBCA52645F2562E|/]ed2k://|file|locomotion_demo_usa_gsi.exe|129705534|32DC68D17528F6EC3EBCA52645F2562E|/[/url]
ah! ze stonden er al!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 17:37 ]
Verwijderd
reageer normaal en onderbouwd, of reageer niet

[ Voor 84% gewijzigd door Crash op 04-09-2004 20:15 ]
Ik vind het echt reuze meevallen. Ik vind het er beter uitzien zelfs dan de oude versie. Helmaal in wat hogere resolutie dan 800x600. Treintjes bewegen natuurlijker, de geluiden zijn beter, de graphics zijn wat minder, maar de industrie gebouwen zijn wel weer mooier.
Maar wat ik wel een hele grote vooruitgang is, is het feit dat er meer te transporteren valt. Een Steel mill heeft niet alleen iron ore nodig maar ook coal. Dit maakt het net wat uitdagender. Verder kan je ook de display grootte van de voertuigen instellen. Verder kun je eindelijk de juiste route van de treintjes ingeven en het lijkt erop dat ze nu ook goed rijden.
Maar wat ik wel een hele grote vooruitgang is, is het feit dat er meer te transporteren valt. Een Steel mill heeft niet alleen iron ore nodig maar ook coal. Dit maakt het net wat uitdagender. Verder kan je ook de display grootte van de voertuigen instellen. Verder kun je eindelijk de juiste route van de treintjes ingeven en het lijkt erop dat ze nu ook goed rijden.
Juist, dat vond ik nu ook, enig minpuntje wat ik heb kunnen vinden is het niet kunnen plaatsen van seinen in een bocht (maar wellicht keek ik scheel) maar wel kunnen seinen nu in tunnels, wat altijd een groot nadeel was bij ttdlx, zeker bij de langere tunnelsMickMack schreef op 04 september 2004 @ 17:48:
Ik vind het echt reuze meevallen. Ik vind het er beter uitzien zelfs dan de oude versie. Helmaal in wat hogere resolutie dan 800x600. Treintjes bewegen natuurlijker, de geluiden zijn beter, de graphics zijn wat minder, maar de industrie gebouwen zijn wel weer mooier.
edit:
Vergeet ik nog bijna de mogelijkheid tot wissels in een tunnel
Vergeet ik nog bijna de mogelijkheid tot wissels in een tunnel
[ Voor 4% gewijzigd door Erkens op 04-09-2004 18:05 ]
Janoz schreef op 25 augustus 2004 @ 16:51:
[...]
afaik was rollercoaster tycoon toen hij uitkwam ook rond de 50 gulden. Zoveel scheelt het dus niet. Maar ik kan het uiteraard fout hebben.
offtopic:
RCT heb ik destijds nieuw gekocht voor 80 gulden
RCT heb ik destijds nieuw gekocht voor 80 gulden
Mn indruk tot nu toe: erg leuk, het bouwen krijg je niet meer zo'n muis-click vinger van, da's wel zo prettig. Ik denk ik ga gelijk van start, dus ik een mooie treinbaan bouwen, stations.. en toen de treinen. Ik maar zoeken naar depot's, nergens te vinden. Dus dan maar stoppen en een tutorial gaan bekijken 
Blijkt: geen depot's meer, maar gewoon een trein bouwen en ergens neerpleuren
Hmm niet echt realistich meer, maarja even kijken hoe het nu dan verder gaat

Blijkt: geen depot's meer, maar gewoon een trein bouwen en ergens neerpleuren
Het is zeg maar gewoon een mod voor Rollercoaster Tycoon, zelfs de rails zijn gelijk gebleven aan die van het treintje in RCT.
True, had ik ook naar gezocht, dat is aan de ene kant wel jammer, maar ik kan me ook wel indenken waarom ze die weggelaten hebben.Tentacle1 schreef op 04 september 2004 @ 18:11:
Blijkt: geen depot's meer, maar gewoon een trein bouwen en ergens neerpleurenHmm niet echt realistich meer, maarja even kijken hoe het nu dan verder gaat
ik vind het erg jammer wat ze er allemaal een verkloot hebben, het bouwen van wegen en rails is nu echt klote. Wel leuk natuurlijk al die extra bochten maar die wil ik zelf leggen niet via zo'n klote interface. Ik vind bij de bussen wel weer leuk dat ze gewoon 2 van die paaltjes hebben gedaan ipv een busstation die een heel vierkant inneemt.
En inderdaad de graphics zijn op 1024*768 nog goed te doen en zouden voor mij dan niet meer de reden zijn om het spel te laten liggen. Verder was voor mij juist het simpele uit TTDLX doorslaggevend en dat hebben ze hier toch wel een beetje om zeep geholpen. Wel jammer.
En inderdaad de graphics zijn op 1024*768 nog goed te doen en zouden voor mij dan niet meer de reden zijn om het spel te laten liggen. Verder was voor mij juist het simpele uit TTDLX doorslaggevend en dat hebben ze hier toch wel een beetje om zeep geholpen. Wel jammer.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Mja, mixed feelings, de graphics vallen me redelijk mee (die bruggen die je overal ziet kun je bouwen ja, maar door de lelijkheid zou ik het niet snel doen), animaties zijn gewoon erg vloeiend en het blijft leuk om te zien. Gameplay staat ook nog steeds, maar ook ik moet enorm wennen aan de nieuwe (rollercoaster) manier van bouwen, dat had simpeler (beter) gekund. Maar denk dat ik hier toch weer erg veel plezier aan ga beleven, misschien vind ik de bouw methode na een tijd ook wel fijner
[ Voor 12% gewijzigd door Koetjeboe op 04-09-2004 18:40 ]
Ze hadden gewoon complete rangeerterreinen moeten maken. Incl onderhouds depots, wasstraten, parkeerplekken voor treinen al dat soort dingen.Erkens schreef op 04 september 2004 @ 18:19:
[...]
True, had ik ook naar gezocht, dat is aan de ene kant wel jammer, maar ik kan me ook wel indenken waarom ze die weggelaten hebben.
wie weet komt dat nog in OTTD
Imho is een kotssmilie wel op zijn plaats hier 
Bah, wat is dit bagger. Voor mijn analyze kijk maar hier: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=9921&highlight= , ik ben te lui om alles overnieuw te typen

Bah, wat is dit bagger. Voor mijn analyze kijk maar hier: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=9921&highlight= , ik ben te lui om alles overnieuw te typen
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Verwijderd
hum zo te lezen is het dus niet eens de moeite waard te downloaden... was het toch al niet van plan aangezien die bouwinterface van rollercoaster tycoon gebruikt wordt en dat zuigt als de pest in een spel als transport tycoon. Voor roller coaster tycoon was het best makkelijk zo'n interface omdat je met moeilijke stukken achtbaan zit maar voor TT ?
Wat maakt die chris zichzelf belachelijk met deze titel zeg
//edit: ik was al tevreden geweest als hij de huidige TTD zou verbeteren kwa graphics en de bugs eruit zou halen, hogere resolutie enzo...
Wat maakt die chris zichzelf belachelijk met deze titel zeg

//edit: ik was al tevreden geweest als hij de huidige TTD zou verbeteren kwa graphics en de bugs eruit zou halen, hogere resolutie enzo...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 19:36 ]
Aan de ene kant is het een vervelende manier om zo een spoor aan te leggen, zeker de langere stukken. Maar als je even goed nadenkt moet een spoor wel aan elkaar aangesloten zijn, en om eventuele fouten (zoals ik die regelmatig had met ttdlx, zoals een klein stukje vergeten ofzo) is deze manier van bouwen wel handig. Ik denk dat dat gewoon even wennen is.Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 19:33:
hum zo te lezen is het dus niet eens de moeite waard te downloaden... was het toch al niet van plan aangezien die bouwinterface van rollercoaster tycoon gebruikt wordt en dat zuigt als de pest in een spel als transport tycoon. Voor roller coaster tycoon was het best makkelijk zo'n interface omdat je met moeilijke stukken achtbaan zit maar voor TT ?
Ik ben het hier mee eens. Het is inderdaad even wennen, maar wel 'gemakkelijker' als je het doorhebt. Ik denk dat het (buiten dat het in RCT ook zo gaat) vooral toegankelijker is voor het grote publiek, want ik weet nog wel dat het aanleren van TT bij sommige mensen wat lastiger ging dan bij RCT. Bij TT was vooral het schuin bouwen lastig omdat je goed de kant van het blokje moest aangeven wat die personen niet zo goed doorhadden waardoor ze dingen dubben bouwden.Erkens schreef op 04 september 2004 @ 19:42:
[...]
Aan de ene kant is het een vervelende manier om zo een spoor aan te leggen, zeker de langere stukken. Maar als je even goed nadenkt moet een spoor wel aan elkaar aangesloten zijn, en om eventuele fouten (zoals ik die regelmatig had met ttdlx, zoals een klein stukje vergeten ofzo) is deze manier van bouwen wel handig. Ik denk dat dat gewoon even wennen is.
Het blijft gewoon wennen.
Dat limiet dan 15 minuten bij de demo is wel a-relaxed. Als je het spel pauseerd, gaat die timer gewoon door. Je kan gewoon niet ff rustig bouwen
Wat wel leuk is, is dat je de bouw en bezigheid van je tegenstanders beter kan volgen en dat je ziet of ze ergens tevreden mee zijn of niet (de gezichten veranderen).
Ik ga hem wel in huis halen (had em al gepreordered), want voor die 17 euro is het gewoon leuk
Verwijderd
Hoe kun je bij ttd nou fout bouwen
en als je al iets fouts had gedaan kon je gewoon 1 of meerdere stukje verwijderen en zo verder aanleggen 
Heb toch maar ff gedownload maar het is mij veel te irritant kwa graphics, de graphics storen op een 1 of andere manier.
Heb toch maar ff gedownload maar het is mij veel te irritant kwa graphics, de graphics storen op een 1 of andere manier.
lighteye: mee eens, de graphics zijn zo dof 
het ligt mij ook niet helemaal lekker, het bouwen niet(rct interface sux imo), ennuh, dat verlagen van stukjes land gaat ook veelste irritant
wat ik verwacht had van dit spel
PRECIES hetzlefde als ttd kwa graphics, en bouwdingen, maar betere gameplay
betere AI, logischer bouwen enzow,
ik vind dit spel nu al sucken.... jammer
heeel jammer...
het ligt mij ook niet helemaal lekker, het bouwen niet(rct interface sux imo), ennuh, dat verlagen van stukjes land gaat ook veelste irritant
wat ik verwacht had van dit spel
PRECIES hetzlefde als ttd kwa graphics, en bouwdingen, maar betere gameplay
betere AI, logischer bouwen enzow,
ik vind dit spel nu al sucken.... jammer
heeel jammer...
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 20:04:
Hoe kun je bij ttd nou fout bouwenen als je al iets fouts had gedaan kon je gewoon 1 of meerdere stukje verwijderen en zo verder aanleggen
dat is wel waar, maar hoe vaak ik het wel niet had dat ik op een lastig punt (veel bomen ofzo) vergeten was een schuin stukje neer te leggen

Overigens valt het me op dat deze schuine stukjes niet mogelijk zijn (of kijk ik scheel?) ja dus
Maar idd. ik ben blij dat ik hem toch al besteld had, dit wordt geen miskoop, gezien de irritatie na elke 15min
Jammer, heel jammer.
Dit is dus echt geen waardige "opvolger" (niet echt een opvolger) voor TTD.
Graphics: Bruin is de basiskleur voor de gebouwen
.
Gameplay: Argh, wat duurt het lang om een fatsoenlijk netwerk op te zetten. Bij TTD is het klik->drag->loslaten en de baan is klaar. Nu is het klik,klik,klik,klik,enz dat schiet echt niet op.
De bochten en verschillende hoogtes zijn wel leuk, maar dan heb je het ook wel gehad.
Ook leuk om een 3de baan aan de 2 al bestaande banen aan te sluiten, je moet dan precies goed uitkomen op 1 van de 2 banen anders moet je je baan weer veranderen (je kan alleen de halve bocht aansluiten op een bestaande baan).
Geen depots meer, wtf
. Dus ook geen breakdowns meer?
De treinen verschijnen spontaan op een spoor als je een nieuwe bouwt (nadat je erop geklikt hebt uiteraard
). Maar je moet nog wel de trein stoppen om karretjes toe te voegen
.
Ach, misschien is het een leuk spel voor de massa. Maar voor de die-hard ttd-ers is het niks.
Dit is dus echt geen waardige "opvolger" (niet echt een opvolger) voor TTD.
Graphics: Bruin is de basiskleur voor de gebouwen

Gameplay: Argh, wat duurt het lang om een fatsoenlijk netwerk op te zetten. Bij TTD is het klik->drag->loslaten en de baan is klaar. Nu is het klik,klik,klik,klik,enz dat schiet echt niet op.
De bochten en verschillende hoogtes zijn wel leuk, maar dan heb je het ook wel gehad.
Ook leuk om een 3de baan aan de 2 al bestaande banen aan te sluiten, je moet dan precies goed uitkomen op 1 van de 2 banen anders moet je je baan weer veranderen (je kan alleen de halve bocht aansluiten op een bestaande baan).
Geen depots meer, wtf
De treinen verschijnen spontaan op een spoor als je een nieuwe bouwt (nadat je erop geklikt hebt uiteraard
Ach, misschien is het een leuk spel voor de massa. Maar voor de die-hard ttd-ers is het niks.
tja ik ben die hard ttd er en ik vind em niet tegen vallen hoor, bij ttd moest je ook bij de schuine stukjes klik klik klik doen, breakdowns zitten er ook in (anders hebben de voertuigen geen relaiability) en dan et dat goed aansluiten valt ook wel mee.
Ben ik het mee eens , ik heb ook vele uren TTD achter de rug en ik moet zeggen het is wat moeilijker bouwen maar voor mij is het gevoel weer helemaal terug. Echter mis ik nog wel de muziekjes die in ttd zaten (typische ttd muziek ).M1lamb3r schreef op 04 september 2004 @ 21:01:
tja ik ben die hard ttd er en ik vind em niet tegen vallen hoor, bij ttd moest je ook bij de schuine stukjes klik klik klik doen, breakdowns zitten er ook in (anders hebben de voertuigen geen relaiability) en dan et dat goed aansluiten valt ook wel mee.
De verbeteringen heb ik nog niet echt uitgeprobeert maar mijn eerste indruk is echt heel goed te noemen.
wat ik wel ff kwijt moet:
Bij de installatie het domme muziekje deed mij eeven de moed in de schoenen laten zakken ik dacht even dat het een house/techno/moderne muziek festijn werd maar dat valt gelukkig nog mee. En de geluiden trouwens kwamen mij wel heel bekend voor.. RCT anyone?
Ik beschouw mezelf wel als een die-hard ttd-er, ik speel het nog steeds regelmatig, en ik vind deze demo goed, er zijn uiteraard altijd verbeterpunten, echter deze versie is voor zover ik zie veel beter dan ttdMr_UnAnimouS schreef op 04 september 2004 @ 20:46:
Alleen de menu's en de manier van bouwen is aangepast op een manier waarvan ik denk, doe dat op een andere manier
Echter het is (voor een kwartier

Leuke wissel shit kun je nu ook bouwen, gaat als ik een sandbox heb leuke sporen opleveren, zie ze nu al voor me
Redelijk wat zitten prutsen met sporen aanleggen in de demo en bevalt me nu al weer een stuk beter. Enige wat ik ook nog minder vind is de land naar beneden haal manier, ook 'geupgrade' naar de rct manier, maar kun je ook ergens aanvinken oid dat het land eromheen meeveranderd? Dat je niet zelf moet zorgen dat het klopt zeg maar..?
Ik heb de demo nog niet geprobeerd, maar zo maar een gokje... Rechtermuisknop ingedrukt houden en dan je muis even omhoog of omlaag bewegen? In RCT ging dan de hele omgeving mee omhoog en omlaag....Koetjeboe schreef op 04 september 2004 @ 22:36:
Enige wat ik ook nog minder vind is de land naar beneden haal manier, ook 'geupgrade' naar de rct manier, maar kun je ook ergens aanvinken oid dat het land eromheen meeveranderd? Dat je niet zelf moet zorgen dat het klopt zeg maar..?
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
ff serieus nou ik snap jullie enthousiasme en ik snap ook dat graphics niet het is ,maar dit is toch niet meer dan wat bij een gemiddeld spel in een patch zit .
Helemaal niet vernieuwend en volgens mij pure luiheid om de graphics wat op te vijzelen .
2d hoeft heus niet blokkerig te zijn .
of mis ik wat ?
Helemaal niet vernieuwend en volgens mij pure luiheid om de graphics wat op te vijzelen .
of mis ik wat ?
nouja als je t vergelijkt met transport giant
dan is dit vele malen beter 
gha, net toch maar ff de demo gespeeld, en ik moet zeggen dat ik hier toch wel blij van wordt
schuine tracks zijn trouwens ook simpel te plaatsen. Hoop dat de economoy wat complexer is dan ttd

gha, net toch maar ff de demo gespeeld, en ik moet zeggen dat ik hier toch wel blij van wordt
[ Voor 57% gewijzigd door Erikie op 05-09-2004 03:19 ]
traktor scratch!
ja je mist wat ( naar mijn bescheiden mening ) de feeling van het spel. Van het wegen aanleggen, het zorgen dat jou transportimperium de grootste word van allemaal daar heb je echt geen super-graphics voor nodigVerwijderd schreef op 05 september 2004 @ 01:33:
ff serieus nou ik snap jullie enthousiasme en ik snap ook dat graphics niet het is ,maar dit is toch niet meer dan wat bij een gemiddeld spel in een patch zit .
of mis ik wat ?
Hmm ik zat daarnet even de demo weer te spelen (blijft leuk
) en opeens kreeg ik deze melding:

Hierna sloot het spel zich af (duh). Ik hoop maar dat dit de enige keer is dat ik dit zal krijgen

Hierna sloot het spel zich af (duh). Ik hoop maar dat dit de enige keer is dat ik dit zal krijgen

Verwijderd
die ben ik ook al een paar keer tegen gekomen....Tentacle1 schreef op 05 september 2004 @ 09:18:
Hmm ik zat daarnet even de demo weer te spelen (blijft leuk) en opeens kreeg ik deze melding:
[afbeelding]
Verwijderd
Nou boeiend
zou wat interessanter zijn als je ook nog vertelt wat je ongeveer deed voordat ie eruit klapte, kunnen we het probleem misschien opnieuw proberen te maken en kijken of het een bug van het spel is.
Iemand al een 'fix' gevonden om die 15 min. speeltijd op te heffen? Ik ben nu elke file zowat wel bijlangs gegaan met een hexeditor, veel geprobeerd maar niks gevonden...

Iemand al een 'fix' gevonden om die 15 min. speeltijd op te heffen? Ik ben nu elke file zowat wel bijlangs gegaan met een hexeditor, veel geprobeerd maar niks gevonden...
He gadver.. ik hoop dat dit inmiddels bekend is bij Chris en dat ie er wat aan doet, want als je in het volledige spel ver bent of net een ingewikkelde track hebt gebouwd en dan dit...Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 09:20:
[...]
die ben ik ook al een paar keer tegen gekomen....

Oh ja ik zie op andere forums dat er veel gezeik is met het overnieuw moeten bouwen van een hele track als men in het midden iets wilt veranderen. Dit is dus niet nodig (wordt ook uitgelegd in de tutorial). Gewoon ergens in het midden van de track met je rechtermuisknop erop klikken en je kan vanaf daar verder bouwen (of verwijderen).
edit:
Wat ik deed? Op het moment was ik mn scherm aan het bewegen. Ik had alleen wat bussen gebouwd en een trambaan met trams aangelegd. Lijkt me dat ik niks 'ongewoons' aan het doen was
Wat ik deed? Op het moment was ik mn scherm aan het bewegen. Ik had alleen wat bussen gebouwd en een trambaan met trams aangelegd. Lijkt me dat ik niks 'ongewoons' aan het doen was
[ Voor 15% gewijzigd door Tentacle1 op 05-09-2004 09:30 ]
Veel success ermeeVerwijderd schreef op 05 september 2004 @ 09:23:
Nou boeiendzou wat interessanter zijn als je ook nog vertelt wat je ongeveer deed voordat ie eruit klapte, kunnen we het probleem misschien opnieuw proberen te maken en kijken of het een bug van het spel is.
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Hij is idd wat beter dan TTD (scherm resolutie hoger dan 640x480Erkens schreef op 04 september 2004 @ 22:23:
[...]
Ik beschouw mezelf wel als een die-hard ttd-er, ik speel het nog steeds regelmatig, en ik vind deze demo goed, er zijn uiteraard altijd verbeterpunten, echter deze versie is voor zover ik zie veel beter dan ttd
Alleen de menu's en de manier van bouwen is aangepast op een manier waarvan ik denk, doe dat op een andere manier
Echter het is (voor een kwartier) goed speelbaar, en ik denk dat ik straks er ook weer uren mee bezig ben
Ik vind alleen het bouwen het hinderlijkst aan het spel. En dat is iets wat je het meeste doet
Ik denk dat ik de full version wel even uit ga proberen. Misschien verander ik nog van gedachten en wen ik meer aan het bouwsysteem. Dan koop ik hem wel.
Ik vind dat bouwen bestwel meevallen, maar dat komt misschien omdat ik RCT(2) helemaal grijs gespeeld heb? iig moest ik bij dat spel er ook ff flink aan wennen, uiteindelijk werkt het gewoon perfect, zeker als je wat ingewikkelder bochten en bruggen (of combi's daarvan) wil leggen.Mr_UnAnimouS schreef op 05 september 2004 @ 13:22:
[...]
Hij is idd wat beter dan TTD (scherm resolutie hoger dan 640x480).
Ik vind alleen het bouwen het hinderlijkst aan het spel. En dat is iets wat je het meeste doet.
Ik denk dat ik de full version wel even uit ga proberen. Misschien verander ik nog van gedachten en wen ik meer aan het bouwsysteem. Dan koop ik hem wel.
Ik moet zeggen dat ik dit helemaal niet vindt tegenvallen, zeker niet voor een spel van €16,95 (bij de Dynabyte in de pre-order). En ik stoor me niet aan de RCT manier van bouwen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik naast een TTD verslaving ook een RCT verslaving had.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Nee, ik vind ook de manier van bouwen wel OK. Als je RCT al gewend bent is het helemaal een makkie.CJ schreef op 05 september 2004 @ 14:29:
Ik moet zeggen dat ik dit helemaal niet vindt tegenvallen, zeker niet voor een spel van €16,95 (bij de Dynabyte in de pre-order). En ik stoor me niet aan de RCT manier van bouwen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik naast een TTD verslaving ook een RCT verslaving had.
Waar ik nu wel moeite mee heb (in de demo) is het verdienen van geld. Een lullig stukje rails in een verhoging bouwen kost vaak al $3000 of meer. Dan zie ik de tegenstanders al die dure treinen bouwen...moet ik gewoon meer lenen?
"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque
tuurlijk moet je meer lenen, dat vind ik overigens wel beter dat het nu wat meer geld kostMrData schreef op 05 september 2004 @ 14:38:
[...]
Nee, ik vind ook de manier van bouwen wel OK. Als je RCT al gewend bent is het helemaal een makkie.
Waar ik nu wel moeite mee heb (in de demo) is het verdienen van geld. Een lullig stukje rails in een verhoging bouwen kost vaak al $3000 of meer. Dan zie ik de tegenstanders al die dure treinen bouwen...moet ik gewoon meer lenen?
De demo is net iets te kort voor dit spel, immers geld verdienen doe je pas later, eerst bouwen, en zodra je net klaar bent met het bouwen van een flinke spoorlijn is de tijd alweer om

* Erkens gaat RCT uit de kast halen om de manier van bouwen even goed door te krijgen
Het is en het blijft 1 van mijn favorieten
de oude versie heb ik nog op mijn laptop staan en ik blijf er verslaafd aan wat een machtig spel is dat zeg.
Een heleboel zaken zou je zeggen dat het een rol is van de overheid omdat jij bijvoorbeeld de wegen aanlegt terwijl de autos van de concurenten er ook overheen kunnen rijden.
Als de gameplay het zelfde word zal ik het zeker kopen
en btw de demo is nooit helemaal het zelfde als het orgineel zal nog wel veel veranderd worden
de oude versie heb ik nog op mijn laptop staan en ik blijf er verslaafd aan wat een machtig spel is dat zeg.
Een heleboel zaken zou je zeggen dat het een rol is van de overheid omdat jij bijvoorbeeld de wegen aanlegt terwijl de autos van de concurenten er ook overheen kunnen rijden.
Als de gameplay het zelfde word zal ik het zeker kopen
en btw de demo is nooit helemaal het zelfde als het orgineel zal nog wel veel veranderd worden
computer voor alle werkzaamheden
Ik weet niet hoeveel flames Chris Sawyer al over zich heen heeft gehad over de bruggen, maar blijkbaar waren dat er toch niet genoeg. Wat zijn die dingen lelijk. En het idee van een hogere resolutie heeft hij ook niet door, op 1280x1024 is alles gewoon onbruikbaar klein - er ontbreekt tenminste een zoomstap, en misschien wel twee.
Ik denk dat de build interface nog wel te redden is - kleine dingen als rechtermuisknop = verwijderen die wel in RCT zaten missen nog, en het bouwen is te langzaam - maar dat wil ik eerst nog zien gebeuren.
Samenvatting: Atari heeft naar de markt geluisterd, Chris niet.
Ik denk dat de build interface nog wel te redden is - kleine dingen als rechtermuisknop = verwijderen die wel in RCT zaten missen nog, en het bouwen is te langzaam - maar dat wil ik eerst nog zien gebeuren.
Samenvatting: Atari heeft naar de markt geluisterd, Chris niet.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Ik vind dat wel meevallenMSalters schreef op 05 september 2004 @ 16:39:
Ik weet niet hoeveel flames Chris Sawyer al over zich heen heeft gehad over de bruggen, maar blijkbaar waren dat er toch niet genoeg. Wat zijn die dingen lelijk.

Daarnaast kan je uiteraard de kleur zelf instellen indien gewenst, en ik denk dat er in latere jaren (let wel dit is een demo waarin je maar een klein deel kan zien) meer bruggen bij komen, zoals ook in ttd.
Daar kan ik je geen ongelijk in geven. Maar als je een grotere resolutie draait moet je wel een grotere monitor gebruiken, anders wordt alles idd kleinEn het idee van een hogere resolutie heeft hij ook niet door, op 1280x1024 is alles gewoon onbruikbaar klein - er ontbreekt tenminste een zoomstap, en misschien wel twee.
[ Voor 13% gewijzigd door Erkens op 05-09-2004 16:59 ]
iemand enig idee wanneer het spel uitkomt?
//edit,
jaaa, dat weet ik
RELEASE 10 SEPTEMBER 2004
//edit,
jaaa, dat weet ik
RELEASE 10 SEPTEMBER 2004
[ Voor 44% gewijzigd door Erikie op 05-09-2004 19:55 ]
traktor scratch!
Hoe verneuk je een briljant spel.
Dit spel word nog slechter dan transport giant en dat was al niet te pruimen.
Dit is rommel een haast werk door Chris, het ziet er grafsch niet meer uit en nieuwe bouwsysteem zuigt aan alle kanten.
Bah daar gaat de goeie naam van Chris Sawyer
Dit is rommel een haast werk door Chris, het ziet er grafsch niet meer uit en nieuwe bouwsysteem zuigt aan alle kanten.
heb je ook argumenten?DarkJedi schreef op 05 september 2004 @ 20:51:
Hoe verneuk je een briljant spel.
Ik vind deze demo top iig, stations als Duivendrecht of Amsterdam Sloterdijk zijn mogelijk
edit:
ff snel:

ff snel:

Ik denk overigens dat als je een zware 3D engine hierop zet dat er weinig gameplay overblijft, juist dit concept is heerlijk
[ Voor 7% gewijzigd door Erkens op 05-09-2004 21:08 ]
Hmm, gemengde gevoelens over de demo. Wat het bouwen betreft vind ik het in RCT-stijl aanleggen van wegen en spoorbanen soms wel handig. De beperkingen die je had bij TTD met bruggen en over andere wegen heen bouwen zijn verdwenen. Alleen denk ik - door de korte duur van de demo niet kunnen ervaren - dat een groot netwerk van spoorlijnen bouwen hierdoor niet meer zo uitdagend is. Juist die uitdaging - het efficient verwerken van de treinen - was een groot pluspunt van TTD. Het verwijderen van wegen en spoorlijnen is wel een ramp, je moet eerst in een soort edit-mode gaan en vervolgens op een rare manier baanstukken verwijderen. Daarbij kun je onverharde wegen niet zomaar veranderen in verharde, de onverharde moeten daarvoor eerst verwijderd worden. Beter was het oude bouwsysteem naast het nieuwe blijven bestaan.
Over de vervoermiddelen en stations ben ik wat de bussen betreft wel positief. Bushaltes aan straten zijn wat mij betreft logischer dan een of andere verzamelplaats van een roostercel groot. Dat treinen en bussen zo op hun pad kunnen worden geplaatst - dus geen depots meer nodig - is ook een verbetering, evenals de wat mindere beperkingen bij het opgaan van heuvels. De treinen zijn echter wel een beetje te groot in verhouding tot de rails, waarom niet de originele verhouding gehouden?? Bovendien vind ik de verschillende lengtes van de treinstellen niet echt mooi en overzichtelijk. Het aanleggen van stations is dan wel weer wat flexibeler en daarom beter.
Tja, de graphics. Eigenlijk zijn op dat gebied toch wel wat kansen blijven liggen. Er lijken maar een tiental huizen te bestaan, waarom niet een uitgebreide set van huizen in verschillende stijlen en misschien wat vrolijkere graphics?? Chris Sawyer kan dat gedeelte toch wel uit handen geven, er zitten toch wel goede ontwerpers bij Atari? Tegenwoordig hebben pc's zoveel geheugen en rekenkracht dat dat niet echt een belemmering kan zijn. De graphics zijn verder ook ver onder de maat. Het lijkt wel alsof het spel is ontworpen voor een 256-kleurenscherm. Voor het water en het land wordt voor iedere roostercel dezelfde graphic gebruikt. Je ziet daardoor een lelijk zichzelf herhalend patroon en zeker vanaf grote hoogte met de grauwe kleuren en spikkelachtige inkleuring is het overzicht slecht. Industrieen zijn nauwelijks te onderscheiden van dorpen. De graphics zijn gewoon slechter dan in TTD, dat voor zijn tijd toch grafisch behoorlijk te noemen was.
En dan wel een uitgebreide set aan bomen voor het uitkiezen. Daar heb je werkelijk niets aan en bovendien zijn ze veel te groot. De bomen beperken het zicht enorm, ze hadden beter wat kleiner gemaakt kunnen worden.
Wat ik ook een nadeel vind, is dat het geldsysteem behoorlijk is aangepast tov TTD. Geld verdienen was nooit het probleem bij TTD, dus misschien is wat meer uitdaging gewenst. Maar het gaat nu om zulke kinderachtige inkomsten en het systeem van aandelen en bedrijven is er gewoon uitgesloopt, zo lijkt het. Juist een uitbreiding hierop was leuk geweest, zodat je naast het transport ook manieren had om geld te verdienen. Dat had het spel economisch wat ingewikkelder gemaakt, maar blijkbaar moeten kinderen onder de 8 het ook leuk vinden. Het financiele model uit RCT lijkt te zijn overgenomen, echt zo stomvervelend.
Al met al lijkt het erop dat TTD in een RCT-engine is gestoken en dat het spel ook is aangepast aan die doelgroep. Er zijn enkele verbeteringen te ontdekken, maar over het algemeen is dit een decennium wachten niet waard. Jammer, er zijn zoveel kansen blijven liggen. Het internet staat vol met ideeen van TTD-fans. Het is daarom maar goed dat het spel Locomotion is genoemd, zodat wellicht in de toekomst de benaming Transport Tycoon nog gebruikt kan worden voor een waardige opvolger.
Over de vervoermiddelen en stations ben ik wat de bussen betreft wel positief. Bushaltes aan straten zijn wat mij betreft logischer dan een of andere verzamelplaats van een roostercel groot. Dat treinen en bussen zo op hun pad kunnen worden geplaatst - dus geen depots meer nodig - is ook een verbetering, evenals de wat mindere beperkingen bij het opgaan van heuvels. De treinen zijn echter wel een beetje te groot in verhouding tot de rails, waarom niet de originele verhouding gehouden?? Bovendien vind ik de verschillende lengtes van de treinstellen niet echt mooi en overzichtelijk. Het aanleggen van stations is dan wel weer wat flexibeler en daarom beter.
Tja, de graphics. Eigenlijk zijn op dat gebied toch wel wat kansen blijven liggen. Er lijken maar een tiental huizen te bestaan, waarom niet een uitgebreide set van huizen in verschillende stijlen en misschien wat vrolijkere graphics?? Chris Sawyer kan dat gedeelte toch wel uit handen geven, er zitten toch wel goede ontwerpers bij Atari? Tegenwoordig hebben pc's zoveel geheugen en rekenkracht dat dat niet echt een belemmering kan zijn. De graphics zijn verder ook ver onder de maat. Het lijkt wel alsof het spel is ontworpen voor een 256-kleurenscherm. Voor het water en het land wordt voor iedere roostercel dezelfde graphic gebruikt. Je ziet daardoor een lelijk zichzelf herhalend patroon en zeker vanaf grote hoogte met de grauwe kleuren en spikkelachtige inkleuring is het overzicht slecht. Industrieen zijn nauwelijks te onderscheiden van dorpen. De graphics zijn gewoon slechter dan in TTD, dat voor zijn tijd toch grafisch behoorlijk te noemen was.
En dan wel een uitgebreide set aan bomen voor het uitkiezen. Daar heb je werkelijk niets aan en bovendien zijn ze veel te groot. De bomen beperken het zicht enorm, ze hadden beter wat kleiner gemaakt kunnen worden.
Wat ik ook een nadeel vind, is dat het geldsysteem behoorlijk is aangepast tov TTD. Geld verdienen was nooit het probleem bij TTD, dus misschien is wat meer uitdaging gewenst. Maar het gaat nu om zulke kinderachtige inkomsten en het systeem van aandelen en bedrijven is er gewoon uitgesloopt, zo lijkt het. Juist een uitbreiding hierop was leuk geweest, zodat je naast het transport ook manieren had om geld te verdienen. Dat had het spel economisch wat ingewikkelder gemaakt, maar blijkbaar moeten kinderen onder de 8 het ook leuk vinden. Het financiele model uit RCT lijkt te zijn overgenomen, echt zo stomvervelend.
Al met al lijkt het erop dat TTD in een RCT-engine is gestoken en dat het spel ook is aangepast aan die doelgroep. Er zijn enkele verbeteringen te ontdekken, maar over het algemeen is dit een decennium wachten niet waard. Jammer, er zijn zoveel kansen blijven liggen. Het internet staat vol met ideeen van TTD-fans. Het is daarom maar goed dat het spel Locomotion is genoemd, zodat wellicht in de toekomst de benaming Transport Tycoon nog gebruikt kan worden voor een waardige opvolger.
psies.. en het spel is maar 20 euro.. En volgens mij is de ai net zo dom als in de originele tt/ttdx. Wanneer treinen hun destination niet kunnen naderen, dan zoeken ze vage andere routes zodat de rest ook hun eigen routes gaan zoeken.
geef mij maar trains&trucks tycoon.. daar heb je echt alle vrijheid
geef mij maar trains&trucks tycoon.. daar heb je echt alle vrijheid
traktor scratch!
Mwah, weet ik niet hoor. Kijk bv naar dat stationnetje in die screenshot, dat is toch niet om aan te zien zo simpel. Vergelijk dat met wat een paar amateurs voor de TTD Patch in elkaar hebben gezet:Erkens schreef op 05 september 2004 @ 20:54:
Ik denk overigens dat als je een zware 3D engine hierop zet dat er weinig gameplay overblijft, juist dit concept is heerlijkEn echt, grafisch is deze ook beter dan ttdlx

Dat is toch vele malen mooier! Zelfs de originele stations in TTD vind ik er beter uitzien dan deze gedrochten.
Vind ze nog steeds lelijker dan die andere
Maar misschien dat je later in het spel wat modernere dingen kan bouwen.
En die bruggen zijn ook zo gruwelijk lelijk. Alles is zo grauw en donker. In RCT had je tenminste nog wat kleur. Hopelijk valt er toch nog wat te modden zodat eea kan worden aangepast.
En die bruggen zijn ook zo gruwelijk lelijk. Alles is zo grauw en donker. In RCT had je tenminste nog wat kleur. Hopelijk valt er toch nog wat te modden zodat eea kan worden aangepast.
dat is nog maar even afwachten, de demotijd is te kort om wat grotere spoorlijnen aan te leggen....Erikie schreef op 05 september 2004 @ 21:48:
psies.. en het spel is maar 20 euro.. En volgens mij is de ai net zo dom als in de originele tt/ttdx. Wanneer treinen hun destination niet kunnen naderen, dan zoeken ze vage andere routes zodat de rest ook hun eigen routes gaan zoeken.
vrijheid, true, maar een onmogelijke interfacegeef mij maar trains&trucks tycoon.. daar heb je echt alle vrijheid

leuk dat 3d maar handig werkbaar

tja, bij mij staat gameplay voor graphics, en ik vind het er niet onaardig uitzien. Maar ik denk dat als je verder in de tijd komt er ook meer mogelijk is. Maar koop hem dan niet als je het niks vind. Dat de graphics "lelijk" zijn dat weten we onderhand wel, kom eens met echte argumentenMrData schreef op 05 september 2004 @ 22:09:
Mwah, weet ik niet hoor. Kijk bv naar dat stationnetje in die screenshot, dat is toch niet om aan te zien zo simpel. Vergelijk dat met wat een paar amateurs voor de TTD Patch in elkaar hebben gezet:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is toch vele malen mooier! Zelfs de originele stations in TTD vind ik er beter uitzien dan deze gedrochten.
Kleuren kan je aanpassen als ik me niet vergisMrData schreef op 05 september 2004 @ 22:17:
Vind ze nog steeds lelijker dan die andereMaar misschien dat je later in het spel wat modernere dingen kan bouwen.
Gameplay staat uiteraard voorop, maar zoals je weet bestaat een groot deel van dit soort spellen uit het bekijken van het netwerk dat je aan het opzetten bent en alles wat rijdt, vaart en vliegt. Dan spreekt het toch voor zich dat de graphics redelijk moeten zijn. Op sommige punten ziet dit er slechter uit dan een 8 jaar oud spel! Ik hoef geen 3D engine en supergelikte graphics, maar als een stel gasten op hun zolderkamertjes veel mooiere dingen kunnen maken dan een professionele gamedeveloper, mag je toch wel wat kritiek hebben.[b][message=21593419,noline]Erkens schreef op 05 september 2004 @
tja, bij mij staat gameplay voor graphics, en ik vind het er niet onaardig uitzien. Maar ik denk dat als je verder in de tijd komt er ook meer mogelijk is. Maar koop hem dan niet als je het niks vind. Dat de graphics "lelijk" zijn dat weten we onderhand wel, kom eens met echte argumenten
En inhoudelijk kunnen we denk ik pas echt oordelen na het spelen van de uiteindelijke versie.
kritiek, tuurlijk, echter deze graphics zijn echt wel beter dan ttdlx. Neem alleen al de manier waarop de voertuigen bewegen, niet meer 4 frames, waardoor het veel beter oogt. De treinen zien er voor zover de demo laat zien ook beter uit. Gebouwen en vooral de fabrieken zijn er enorm op vooruit gegaan.MrData schreef op 05 september 2004 @ 22:51:
[...]
Gameplay staat uiteraard voorop, maar zoals je weet bestaat een groot deel van dit soort spellen uit het bekijken van het netwerk dat je aan het opzetten bent en alles wat rijdt, vaart en vliegt. Dan spreekt het toch voor zich dat de graphics redelijk moeten zijn. Op sommige punten ziet dit er slechter uit dan een 8 jaar oud spel! Ik hoef geen 3D engine en supergelikte graphics, maar als een stel gasten op hun zolderkamertjes veel mooiere dingen kunnen maken dan een professionele gamedeveloper, mag je toch wel wat kritiek hebben.
helemaal mee eensEn inhoudelijk kunnen we denk ik pas echt oordelen na het spelen van de uiteindelijke versie.
Verwijderd
In TTDLX had je vier werelden;
Huisjeboompjebeestje, een woestijnwereld, een sneeuwwereld en een snoepjeswereld.
1. Komen er in Locomotion ook meerdere werelden, en zo ja,
2. Zijn de screenies die ik tot nu toe heb gezien genomen in de "Help mij ik zie het leven niet meer zitten, ben somber, triest en pleeg zelfmoord" wereld?
3. Zo nee, speelt het spel zich af na een nucleaire holocaust?
4. Kan iemand uitleggen waarom het er niet gezellig uitziet? Het is om te KOTSEN.
Huisjeboompjebeestje, een woestijnwereld, een sneeuwwereld en een snoepjeswereld.
2. Zijn de screenies die ik tot nu toe heb gezien genomen in de "Help mij ik zie het leven niet meer zitten, ben somber, triest en pleeg zelfmoord" wereld?
4. Kan iemand uitleggen waarom het er niet gezellig uitziet? Het is om te KOTSEN.
geen idee, dit is een demo, maar het lijkt me dat dit gewoon 1 wereld is: huisjeboompjebeestje/woestijn en sneeuwwereld in 1Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 23:53:
kots dan svp ergens anders, voor jou is dit spel blijkbaar niet gemaakt4. Kan iemand uitleggen waarom het er niet gezellig uitziet? Het is om te KOTSEN.
Verwijderd
1. 3 werelden: North American, British en Alpine.Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 23:53:
2. Nee van de Britse wereld. Kweet niet of je door hebt: TTDLX was wel kleurrijk maar dat is niet echt realistisch.
3. Nee
4. Omdat het realistisch is
Voor ge verder gaat zagen, de North American wereld is misschien wat kleurrijker.
Je vind het MINDER MAKKELIJK verdienen dus kinderachtigharibold schreef op 05 september 2004 @ 21:37:

Het financiële model uit RCT overgenomen??? Dit is helemaal te stom om op te reageren. WTF hebben transportratings met rollercoasters te maken??
Speel het eerst deftig voor dat je begint te zagen.
Voor wat hoort wat héMrData schreef op 05 september 2004 @ 14:38:
[...]
Nee, ik vind ook de manier van bouwen wel OK. Als je RCT al gewend bent is het helemaal een makkie.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 09:10 ]
nou, uh, volgens mij kunnen we toch behoorlijke complexe trajecten bouwen, zolang er maar genoeg ruimte is
*(&^&*(^89 15 minuten.
het verwijderen van tracks is wel irritant, maar je gaat er aan wennen. Ook kunnen seintjes alleen in een lange bocht staan, en vrij irritant om te plaatsen, (1 of 2 seintjes).

het verwijderen van tracks is wel irritant, maar je gaat er aan wennen. Ook kunnen seintjes alleen in een lange bocht staan, en vrij irritant om te plaatsen, (1 of 2 seintjes).
traktor scratch!
Verwijderd
Het verwijderen van de signals moet verbeterd worden.Erikie schreef op 06 september 2004 @ 01:17:
Meeste mensen hebben blijkbaar nog niet door dat deze bouwinterface noodzakelijk is bij ondergronds en op hoogte bouwen.Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 19:33:
Een extra mode voor groundlevel tracks zou niet slecht zijn.
Jij maakt je belachelijk omdat je de slimme designbeslissingen van Chris niet door hebt.Wat maakt die chris zichzelf belachelijk met deze titel zeg
Ja. In de meest gekke vormen.Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 13:50:
Weet iemand mischien al of je stations met meer dan 1 perron bouwen kan, anders hoef ik hem niet te hebben.
Je mist een open mind, je wil de verbeteringen op gameplay en grafisch niveau niet zien.Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 01:33:
of mis ik wat ?
De graphics van Locomotion zijn duidelijk beter en Chris laat graphics door iemand anders doen, nl. Simon Foster.Hydra schreef op 25 augustus 2004 @ 23:04:
[...]
Ik klaag niet over prijzen van games, ik heb geen problemen met 50 euro voor een echt goede game. Heck, ik betaal dik 20 euro per maand voor DAoC. Het gaat erom dat als een game meteen voor een budgetprijs uitkomt, het gewoon geen game is van recente kwaliteit. Ik bedoel, komop! De graphics van TTD zijn beter! Voor een spel dat zo lang in ontwikkeling is, mag je gewoon wel wat meer verwachten. Maargoed, meneer Chris vond kennelijk dat 'ie alles zelf moest doen. TTD is een van de weinig games die me nog steeds boeit, en ik vind dit gewoon nergens op slaan. Volgens mij was hij het ontwikkelen zat, en heeft maar gewoon het spul dat 'ie had gereleased om nog wat geld binnen te harken.
Jij geeft het dan toch toe dat je met oogkleppen op naar Locomotion kijkt.Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 15:28:
Hmm, gezien die prijs van Rollercoaster Tycoon (f 50,-) is het heel goed mogelijk dat ze datzelfde kunstje hiermee na proberen te doen.
En nog iemand met oogkleppen...Terw_Dan schreef op 04 september 2004 @ 17:26:
OpenTTD blijft hier voorlopig nog even op staan.
Wat een ongelovelijk boutspel is locomotionlelijke graphics en totaal niet zoals TTD was. Gewoon zonde wat er mee gebeurd is. geen idee of die demo langer dan 10 minuten te spelen is, na 4 minuten had ik er echt al genoeg van gezien.
[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 09:15 . Reden: Edit knop gebruiken ]
Met de kritiek op de graphics kan ik het wel eens zijn. Als je de kwaliteit van de huizen en het rollend/rijdend materieel vergelijkt met dat uit Transport Giant dan heeft die laatste toch beduidend betere graphics. Ik had toch eigenlijk wel graphics verwacht van de kwaliteit zoals deze onderstaande trucks.

Er is gewoon bar weinig aandacht besteed aan de graphics. Dat het geen 3d is vind ik alleen maar goed, daarmee kun je zo'n spel alleen maar verneuken, maar het hadden op z'n minst degelijke 2d graphics mogen zijn. Grafisch gezien hebben we het over een game dat 9 jaar achter loopt, afgezien van het feit dat je nu op hoge resoluties kunt spelen (had ik trouwens liever wat flexibeler gezien, ook 1600 x 1200 en 1400 x 1050 zou mogelijk moeten zijn). Het ziet er ook gewoon te grauw uit. Liever wat minder realistische blije kleurtjes dan deze deprimerende omgevingen.

Er is gewoon bar weinig aandacht besteed aan de graphics. Dat het geen 3d is vind ik alleen maar goed, daarmee kun je zo'n spel alleen maar verneuken, maar het hadden op z'n minst degelijke 2d graphics mogen zijn. Grafisch gezien hebben we het over een game dat 9 jaar achter loopt, afgezien van het feit dat je nu op hoge resoluties kunt spelen (had ik trouwens liever wat flexibeler gezien, ook 1600 x 1200 en 1400 x 1050 zou mogelijk moeten zijn). Het ziet er ook gewoon te grauw uit. Liever wat minder realistische blije kleurtjes dan deze deprimerende omgevingen.
[ Voor 9% gewijzigd door Femme op 06-09-2004 02:01 ]
Verwijderd
Transport Giant heeft veel te weinig prerenders van de voertuigen, amper meer dan TTD.Femme schreef op 06 september 2004 @ 02:00:
Met de kritiek op de graphics kan ik het wel eens zijn. Als je de kwaliteit van de huizen en het rollend/rijdend materieel vergelijkt met dat uit Transport Giant dan heeft die laatste toch beduidend betere graphics. Ik had toch eigenlijk wel graphics verwacht van de kwaliteit zoals deze onderstaande trucks.
[afbeelding]
Geef mij maar zalige gameplay met behoorlijke graphics: Locomotion, ipv barslechte gameplay met goede graphics (die half afgewerkt zijn): Transport Giant.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 02:15 ]
Verwijderd
Ja, maar nu draaf je even door.
Graphics hoeven niet baanbrekend te zijn wanneer het spel is voorzien van goede gameplay. En ik denk dat de gameplay bij Locomotion best in orde is. Het wordt echter anders wanneer we praten over ronduit beroerde graphics.
En dan niet als in superlelijk, nee. Maar als in: onderdemaats. Als in: 10 jaar oud. En dat laatste kan je in dit geval nog letterlijk nemen ook. En ik vind dat daar best kritiek op gegeven mag worden, ondanks dat het spel zelf waarschijnlijk wel voor een paar weekjes vermaak zorgt.
Wat ik nog wel het ergste vind van alles, is dat het er depressief uitziet. Ik wil kleurtjes. Transport Giant ziet er bijvoorbeeld wél gezellig uit.
Graphics hoeven niet baanbrekend te zijn wanneer het spel is voorzien van goede gameplay. En ik denk dat de gameplay bij Locomotion best in orde is. Het wordt echter anders wanneer we praten over ronduit beroerde graphics.
En dan niet als in superlelijk, nee. Maar als in: onderdemaats. Als in: 10 jaar oud. En dat laatste kan je in dit geval nog letterlijk nemen ook. En ik vind dat daar best kritiek op gegeven mag worden, ondanks dat het spel zelf waarschijnlijk wel voor een paar weekjes vermaak zorgt.
Wat ik nog wel het ergste vind van alles, is dat het er depressief uitziet. Ik wil kleurtjes. Transport Giant ziet er bijvoorbeeld wél gezellig uit.
Verwijderd
Graphics hoeven van mij inderdaad niet de beste te zijn als de gameplay maar goed is. Maar de graphics van Locomotion storen gewoon.
De graphics zijn gewoon te druk en wat al eerder is gezegd is dat de graphics te grauw zijn, het heeft niet meer de duidelijke/vrolijke kleuren van ttdlx.
De graphics zijn gewoon te druk en wat al eerder is gezegd is dat de graphics te grauw zijn, het heeft niet meer de duidelijke/vrolijke kleuren van ttdlx.
-alphagamma- mag ik je verzoeken om wat meer de
knop te gebruiken en niet steeds verschillende posts na elkaar te maken.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Verwijderd
Was inderdaad beter geweestFuelke schreef op 06 september 2004 @ 08:56:
<span style="color: blue;">-alphagamma- mag ik je verzoeken om wat meer de [afbeelding] knop te gebruiken en niet steeds verschillende posts na elkaar te maken.</span>
Dit kreeg ik ook na het bouwen van de tramTentacle1 schreef op 05 september 2004 @ 09:18:
Hmm ik zat daarnet even de demo weer te spelen (blijft leuk) en opeens kreeg ik deze melding:
[afbeelding]
Mar voor de rest; De game kan er mee door, maar mag niet de titel " opvolger van TTD" genoemt worden
[ Voor 11% gewijzigd door Illegal_Alien op 06-09-2004 10:40 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Klopt, de game valt me alleszins mee! Ik denk dat die screenshots die we eerder hebben gezien er enkel toe dienden om ons te laten zien kijk eens wat je nu kan maken. maar daar zaten de die hard fans niet op te wachten.Illegal_Alien schreef op 06 september 2004 @ 10:39:
[...]
Dit kreeg ik ook na het bouwen van de tram
Mar voor de rest; De game kan er mee door, maar mag niet de titel " opvolger van TTD" genoemt worden
Ik denk dat ik dit wel een paar keer zal spelen, maar het mag idd niet de opvolger heten van!
Misschien zitten wij, als die hard fans, wel niet op een opvolger te wachten, enkel een uitbreiding van ttd zelf. En zie daar in openttd en de patch een redleijk goed resultaat mijn inziens.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Verwijderd
Locomotion is superieur op alle gebied tov. TTD. Het is dus een waardig opvolger van TTD.
De volledige versie kan alleen nog maar beter worden.
Ook het modden zal veel makkelijker zijn dan bij TTD, ik zie dus een zeer goede toekomst voor Locomotion.
Ook het modden zal veel makkelijker zijn dan bij TTD, ik zie dus een zeer goede toekomst voor Locomotion.
Verwijderd
LOL je lijkt wel de marketing te doen voor Atari Nederland ofzo
des te meer reden om het niet aan te schaffen
tenminste dat heb ik altijd als iemand mij iets wil opdringen (reclame) dan wordt ik achterdochtig en doe juist het tegenovergestelde. Maar ja ik ben dan ook een beetje vreemd 
Maaruh ontopic. Waar heb jij gelezen (url?) dat Locomotion beter te modden valt?
Maaruh ontopic. Waar heb jij gelezen (url?) dat Locomotion beter te modden valt?
Is jouw mening. Op grafisch gebied in ieder geval niet. Ik vergelijk het niet alleen met TTD maar ook met de huidige staat van games. Kijk naar de trucks in het plaatje van Femme, dat niveau van detail moet je toch minimaal in een transport game stoppen anno 2004. Als je dan met stationnetjes aankomt die bestaan uit 3 lelijke palen en een grauw dakje, mag je best even zeiken. Ik denk dat het ook aan de engine ligt, het lijkt wel 256 kleuren. Sawyer had niet met tig RCT uitbreidingen moeten komen maar lekker een nieuwe engine in elkaar moeten zetten. Maar goed dat is achteraf gepraat.Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 11:21:
Locomotion is superieur op alle gebied tov. TTD. Het is dus een waardig opvolger van TTD.
En het had ook wel leuk geweest als er bestemmingen van passagiers in hadden gezet, voor zover ik begrijp komt dit in OpenTT er wel in. Als een stel amateurs je voorbij streeft als 'professionele' ontwikkelaar...
Hoe weet je dat?Ook het modden zal veel makkelijker zijn dan bij TTD, ik zie dus een zeer goede toekomst voor Locomotion.
tja, die stel amateurs hebben geen harde deadlines, die amateurs hoeven hun brood daarmee niet te verdienenMrData schreef op 06 september 2004 @ 11:40:
En het had ook wel leuk geweest als er bestemmingen van passagiers in hadden gezet, voor zover ik begrijp komt dit in OpenTT er wel in. Als een stel amateurs je voorbij streeft als 'professionele' ontwikkelaar...
Maar wat betreft die bestemmingen heb je gelijk dat is iets wat ik mis, maar wellicht komt dat in de toekomst met een update ofzo. Het enige nadeel is dat zoiets veel meer van een systeem eist aangezien je alle goederen en personen moet opslaan samen met hun bestemming
Hmm, ik vind dat het er wel leuk uitziet, in ieder geval is de rails (dus niet de onderbouw) mooier dan in ttd, maar qua bebouwing zie ik niet echt veel verbeteringen.
En die 15 min! Welk genie is daarmee op de proppen gekomen? Het leuke van ttd vond ik juist dat je zo lekker urenlang bezig kon zijn, hoe kan ik nu een oordeel vellen in 15 min?
Iemand al succes gehad met 'knutselen' aan die limit?
En die 15 min! Welk genie is daarmee op de proppen gekomen? Het leuke van ttd vond ik juist dat je zo lekker urenlang bezig kon zijn, hoe kan ik nu een oordeel vellen in 15 min?
Iemand al succes gehad met 'knutselen' aan die limit?
Zo'n limiet had de RCT demo dacht ik ook, en die was ook snel genoeg gekraakt. Zie het nut er ook niet echt van in, je wil toch juist dat mensen zien dat je complexe netwerken kan bouwen. Voordat je goed en wel wat rails hebt gelegd is de tijd alweer om.
nou erkens, sawyer heeft anders wel 10 jaar de tijd gehad om een nieuwe engine te schrijven. Dus dan moet je imho wel met iets beters kunnen komen. Maargoed op zich vind ik op 1024*768 nog best netjes eruit zien.
En op zich zijn de nieuwe dingen die in locomotion zitten volgens mij makkelijk in openttd te zetten. En als locomotion dan zo makkelijk te modden is dan hoop ik dat iemand het oude bouwsysteem erin modt, want het huidige is nix.
Daarnaast is er volgens mij ook niet echt een reden om voor locomotion te kiezen. openttd doet het ook goed en die dingen die in locomotion zitten heb ik in ttd nog niet gemist eigenlijk.
en alphagamma, het is niet nodig mensen kortzichtig te noemen of uit te schelden als ze jou visie niet delen.
En op zich zijn de nieuwe dingen die in locomotion zitten volgens mij makkelijk in openttd te zetten. En als locomotion dan zo makkelijk te modden is dan hoop ik dat iemand het oude bouwsysteem erin modt, want het huidige is nix.
Daarnaast is er volgens mij ook niet echt een reden om voor locomotion te kiezen. openttd doet het ook goed en die dingen die in locomotion zitten heb ik in ttd nog niet gemist eigenlijk.
en alphagamma, het is niet nodig mensen kortzichtig te noemen of uit te schelden als ze jou visie niet delen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Kijk naar de modding van RCT2, bv. http://www.rct2db.comVerwijderd schreef op 06 september 2004 @ 11:34:
LOL je lijkt wel de marketing te doen voor Atari Nederland ofzodes te meer reden om het niet aan te schaffen
tenminste dat heb ik altijd als iemand mij iets wil opdringen (reclame) dan wordt ik achterdochtig en doe juist het tegenovergestelde. Maar ja ik ben dan ook een beetje vreemd
Dat Locomotion beter is dan TTD op grafisch gebied is niet mijn mening maar een hard feit. Je moet echte wel blind zijn om dat niet te zien, animaties, verhoogde res, ...MrData schreef op 06 september 2004 @ 11:40:
[...]
Is jouw mening. Op grafisch gebied in ieder geval niet. Ik vergelijk het niet alleen met TTD maar ook met de huidige staat van games. Kijk naar de trucks in het plaatje van Femme, dat niveau van detail moet je toch minimaal in een transport game stoppen anno 2004. Als je dan met stationnetjes aankomt die bestaan uit 3 lelijke palen en een grauw dakje, mag je best even zeiken. Ik denk dat het ook aan de engine ligt, het lijkt wel 256 kleuren. Sawyer had niet met tig RCT uitbreidingen moeten komen maar lekker een nieuwe engine in elkaar moeten zetten. Maar goed dat is achteraf gepraat.
Kwa kleurgebruik en design valt er niet te discussiëren want dat is ieder zijn subjectieve mening (daarvoor moet je trouwens bij Simon Foster zijn). En de modding community zal dat snel genoeg aanpassen als net niet naar hun goesting is.
Ik had het over vergelijking met TTD dus je moet niet afkomen met TG.
1 ding is zeker de animaties zijn stukken beter dan TG (vergelijk rotatie van vliegtuig in Locomotion met die in TG).
Het zijn 256 kleuren, net zoals TTD.
Ik had ook liever 24-bit gezien maar het is nu zo. 24 bit is trouwens x3 voor de grootte van zowat alles, dus qua performance...
Je bent nog altijd zijn creatie aan het modden dus wat respect! Iets aanpassen is vele malen simpeler dan iets creëren.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 13:05 ]
Verwijderd
Ik heb al uitgelegd waarom hij dat systeem gebruikt, denk eerst een na voor je commentaar geeft op het bouwsysteem.Ramon de Jesus schreef op 06 september 2004 @ 12:43:
nou erkens, sawyer heeft anders wel 10 jaar de tijd gehad om een nieuwe engine te schrijven. Dus dan moet je imho wel met iets beters kunnen komen. Maargoed op zich vind ik op 1024*768 nog best netjes eruit zien.
En voor groundlevel bouwen zou het inderdaad niet slecht zijn om oude systeem er bij te steken om wat snelheid te winnen.
Wel doe dan rustig verder met TTD.Ramon de Jesus schreef op 06 september 2004 @ 12:43:
Is niet mijn visie maar objectieve vaststelling.Ramon de Jesus schreef op 06 september 2004 @ 12:43:
Ik snap niet wat mensen lopen te zeuren over de bouw interface. Nu heb ik zelf RTC ook gespeeld dus ging het mij wat sneller af. Vooral complexe wissels zijn niet te doen met de oude bouw stijl. Hetzelfde geld voor de bruggen en de tunnels. Na een half uurtje kloten met die nieuwe bouw interface heb je hem zo door en zie je er de voordelen wel van in.
Het enige vervelende aan de huidige bouw interface vind ik het verwijderen van signals. Dat gaat erg vervelend.
Verder mijn indruk van de demo:
-256 kleuren is inderdaad wel een beetje weinig, maar dat is meer de conservatieve coing style van Sid. Hij werkt nog veel met pallette truckjes om het spel werkbaar te houden. Mij stoort het iig niet echt. Die 'bruinige kleur' vind ik ook niet echt vervelend. Wel grappig trouwens dat aan het begin allemaal geklaagd wordt over zuurstok RTC kleuren en dat het nu ineens te grauw is.
-Bijna alles wat ik miste in ttdl zit er in. Keuze uit scherpte bochten. Mooiere rails, mogenlijkheid tot erg complexe kruisingen door meerdere bruggen boven elkaar en bochten in bruggen en tunnels en seinen op bruggen en tunels en omhoog draaiende bochten enz enz. Ik zie ontelbaar nieuwe mogenlijkheden voor erg complexe netwerksystemen. Daarnaast ook de complexe stations. Perrons die verspringen of zelfs boven elkaar kunnen liggen. Weinig ruimte, nou, dan gewoon een dubbelverdiepingen station. Het zou me trouwens niks verbazen waneer een station ook onder de grond gebouwd kon worden, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Voor de rest vind ik het ideaal dat de tiles nu ook een 'cliff' kunnen hebben. in het orgineel zat ik erg vaak te kutten omdat een spoor langs een berg moest, maar daarvoor moest ik die hele berg 1 unit naar beneden doen omdat ik anders geen vlak stukje had. Wat ik ook wel prettig vind zijn de wagonnen die niet specifiek voor een bepaald product. Ik heb in het simpele scenario gewoon 1 trein die eerst kolen haald en wegbrengt en vervolgens hetzelfde met ore doet.
Ik heb tot nu toe nog maar 1 vervelend puntje gezien (naast de 15 min grens) en dat is die exception, maar het zou me niks verbazen dat deze wordt veroorzaakt door de 15 min timeout die erin zit.
Kortom, dit wordt duidelijk een kopertje en nieuwe verslaving. Ik kan niet wachten. Nu alleen nog ff iets verzinnen wat ik tegen mijn vriendin ga zeggen
.....
Het enige vervelende aan de huidige bouw interface vind ik het verwijderen van signals. Dat gaat erg vervelend.
Verder mijn indruk van de demo:
-256 kleuren is inderdaad wel een beetje weinig, maar dat is meer de conservatieve coing style van Sid. Hij werkt nog veel met pallette truckjes om het spel werkbaar te houden. Mij stoort het iig niet echt. Die 'bruinige kleur' vind ik ook niet echt vervelend. Wel grappig trouwens dat aan het begin allemaal geklaagd wordt over zuurstok RTC kleuren en dat het nu ineens te grauw is.
-Bijna alles wat ik miste in ttdl zit er in. Keuze uit scherpte bochten. Mooiere rails, mogenlijkheid tot erg complexe kruisingen door meerdere bruggen boven elkaar en bochten in bruggen en tunnels en seinen op bruggen en tunels en omhoog draaiende bochten enz enz. Ik zie ontelbaar nieuwe mogenlijkheden voor erg complexe netwerksystemen. Daarnaast ook de complexe stations. Perrons die verspringen of zelfs boven elkaar kunnen liggen. Weinig ruimte, nou, dan gewoon een dubbelverdiepingen station. Het zou me trouwens niks verbazen waneer een station ook onder de grond gebouwd kon worden, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Voor de rest vind ik het ideaal dat de tiles nu ook een 'cliff' kunnen hebben. in het orgineel zat ik erg vaak te kutten omdat een spoor langs een berg moest, maar daarvoor moest ik die hele berg 1 unit naar beneden doen omdat ik anders geen vlak stukje had. Wat ik ook wel prettig vind zijn de wagonnen die niet specifiek voor een bepaald product. Ik heb in het simpele scenario gewoon 1 trein die eerst kolen haald en wegbrengt en vervolgens hetzelfde met ore doet.
Ik heb tot nu toe nog maar 1 vervelend puntje gezien (naast de 15 min grens) en dat is die exception, maar het zou me niks verbazen dat deze wordt veroorzaakt door de 15 min timeout die erin zit.
Kortom, dit wordt duidelijk een kopertje en nieuwe verslaving. Ik kan niet wachten. Nu alleen nog ff iets verzinnen wat ik tegen mijn vriendin ga zeggen
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Dat valt wel mee denk ik. Je kunt zoiets redelijk compact opslaan. De persoon die met dat gedeelte voor OpenTT bezig is is al redelijk ver gevorderd, de basis werkt in ieder geval. Maar als Locomotion een soortgelijke structuur heeft als TTD dan moet dat ook wel aan te passen zijn.Erkens schreef op 06 september 2004 @ 12:17:
[...]
tja, die stel amateurs hebben geen harde deadlines, die amateurs hoeven hun brood daarmee niet te verdienen
Maar wat betreft die bestemmingen heb je gelijk dat is iets wat ik mis, maar wellicht komt dat in de toekomst met een update ofzo. Het enige nadeel is dat zoiets veel meer van een systeem eist aangezien je alle goederen en personen moet opslaan samen met hun bestemming
ik heb dat ff geprobeert het lukt wel, alleen is de rails dan 1800€ duurderJanoz schreef op 06 september 2004 @ 13:09:
-Bijna alles wat ik miste in ttdl zit er in. Keuze uit scherpte bochten. Mooiere rails, mogenlijkheid tot erg complexe kruisingen door meerdere bruggen boven elkaar en bochten in bruggen en tunnels en seinen op bruggen en tunels en omhoog draaiende bochten enz enz. Ik zie ontelbaar nieuwe mogenlijkheden voor erg complexe netwerksystemen. Daarnaast ook de complexe stations. Perrons die verspringen of zelfs boven elkaar kunnen liggen. Weinig ruimte, nou, dan gewoon een dubbelverdiepingen station. Het zou me trouwens niks verbazen waneer een station ook onder de grond gebouwd kon worden, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Puc van S. op 06-09-2004 13:27 ]
Verwijderd
Zelfs sterker, zie je er de noodzaak van in!Janoz schreef op 06 september 2004 @ 13:09:
Ik snap niet wat mensen lopen te zeuren over de bouw interface. Nu heb ik zelf RTC ook gespeeld dus ging het mij wat sneller af. Vooral complexe wissels zijn niet te doen met de oude bouw stijl. Hetzelfde geld voor de bruggen en de tunnels. Na een half uurtje kloten met die nieuwe bouw interface heb je hem zo door en zie je er de voordelen wel van in.
Inderdaad kan best gedaan worden met een speciale button in interface.Janoz schreef op 06 september 2004 @ 13:09:
Wie weet zit het al in de volledige versie.
Dat kan!Janoz schreef op 06 september 2004 @ 13:09:
Het zou me trouwens niks verbazen waneer een station ook onder de grond gebouwd kon worden, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Dit topic is gesloten.