[PC] Locomotion (Transport Tycoon 2)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.075 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

MrData schreef op 06 september 2004 @ 13:24:
[...]

Dat valt wel mee denk ik. Je kunt zoiets redelijk compact opslaan. De persoon die met dat gedeelte voor OpenTT bezig is is al redelijk ver gevorderd, de basis werkt in ieder geval. Maar als Locomotion een soortgelijke structuur heeft als TTD dan moet dat ook wel aan te passen zijn.
Imho is dat niet haalbaar. Het maakt iig het spel een stuk ingewikkelder en zal daarnaast zorgen voor veel extra frustratie. Ten eerste moet je bepalen van waar naar waar mensen willen. Zijn er maar weinig mensen in een dorpje dan is het niet rendabel om deze initieel aan te sluiten aangezien je dan vanaf dag nul een enorm netwerk moet leggen om overal mensen heen te brengen. Laat je dit bepalen door waar de stations liggen, dan heb je hetzelfde probleem, maar dan met treinen. Misschien heb je wel 2 subnetten die niet onderling verbonden zijn.

Daarnaast, waneer moet iemand instappen. Hoe laat je ze overstappen. Laat je de ratings ook dalen waneer honderden mensen op het station wachten omdat ze naar een niet aangesloten station willen?

Kortom. Met deze feature voorzie ik alleen maar extra problemen en frustratie (mensen die instappen in treinen die niet voor ze bedoeld zijn omdat toevallig bleek dat met 5x overstappen en langs de hele map reizen ook er voor zorgde dat ze bij het buurdorp uitkwamen) die absoluut niet opwegen tegen het gewonnen realisme.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
[b][message=21596362,noline]-alphagamma- schreef op 06 september
Dat Locomotion beter is dan TTD op grafisch gebied is niet mijn mening maar een hard feit. Je moet echte wel blind zijn om dat niet te zien, animaties, verhoogde res, ...
Dan ben ik dus blijkbaar blind. Grafische kwaliteiten kun je niet alleen afstemmen op animaties en verhoogde resolutie (die in OpenTT ook al ingesteld kon worden). Over de animaties heb ik ook niks aan te merken. Het gaat mij om de simpelheid, gebrek aan detail, grauwigheid en het feit dat je duidelijk ziet dat er met 256 kleuren (in 2004!!!) wordt gewerkt.
Ik had het over vergelijking met TTD dus je moet niet afkomen met TG.
1 ding is zeker de animaties zijn stukken beter dan TG (vergelijk rotatie van vliegtuig in Locomotion met die in TG).
Nogal wiedes dat er verbeteringen in zitten ten opzichte van TTD, we hebben het hier over een 8 jaar oud spel! Stel ID Software komt met Doom 3 die er uit ziet als Quake 1. Dan roept iedereen toch niet 'ja, maar het ziet er beter uit dan Doom 1!'. Je moet ook kijken naar de huidige standaard. Wat betreft detail in voertuigen heeft TG de lat hoger gelegd, en Locomotion zit daar ver onder.
Het zijn 256 kleuren, net zoals TTD.
Ik had ook liever 24-bit gezien maar het is nu zo. 24 bit is trouwens x3 voor de grootte van zowat alles, dus qua performance...
Joh, een 2D game draait op 95% van de PC's van tegenwoordig. Het hoeft niet op een 486 te draaien hoor. En niemand roept om een zware engine met gigantisch veel detail als Simcity 4, maar een beetje met de tijd meegaan mag wel.

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
Janoz schreef op 06 september 2004 @ 13:35:
[...]

Imho is dat niet haalbaar. Het maakt iig het spel een stuk ingewikkelder en zal daarnaast zorgen voor veel extra frustratie. Ten eerste moet je bepalen van waar naar waar mensen willen. Zijn er maar weinig mensen in een dorpje dan is het niet rendabel om deze initieel aan te sluiten aangezien je dan vanaf dag nul een enorm netwerk moet leggen om overal mensen heen te brengen. Laat je dit bepalen door waar de stations liggen, dan heb je hetzelfde probleem, maar dan met treinen. Misschien heb je wel 2 subnetten die niet onderling verbonden zijn.
De user TolgaAbaci op dit forum: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=9201

heeft na een week de sourcecode van OpenTT te hebben bekeken een zowat compleet werkend systeem in elkaar gezet. Tuurlijk creeer je veel vragen bij zo'n feature, maar om het dan maar helemaal te vergeten? Wat is realistischer, mensen die overal heengaan waar jij ze naartoe brengt of mensen die echt een bestemming hebben? Ik denk dat er wel een goede balans is te vinden.

Misschien is het mogelijk een dergelijk systeem over te poorten naar Locomotion zodat mensen de keuze hebben. Iemand die meer uitdaging wil schakelt dan de bestemmingen optie in.

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
MrData schreef op 06 september 2004 @ 13:43:
Wat is realistischer, mensen die overal heengaan waar jij ze naartoe brengt of mensen die echt een bestemming hebben?
Mensen die niet heen willen waar jij ze vervoert komen gewoon niet op het station :) Dus de huidige benadering is gewoon realistisch.
Alleen kun je inderdaad met bestemmingen gestimuleerd worden je routenet uit te breiden of aan te passen. In die zin was het wel leuk geweest.

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Janoz schreef op 06 september 2004 @ 13:09:
Na een half uurtje kloten met die nieuwe bouw interface heb je hem zo door en zie je er de voordelen wel van in.

Het enige vervelende aan de huidige bouw interface vind ik het verwijderen van signals. Dat gaat erg vervelend.
helemaal mee eens, ik heb RCT even gespeeld om te kunnen werken aan die manier van bouwen en het werkt best prettig. Het enige echte nadeel dat eraan zit is dat je tig keer moet klikken als je een groot recht stuk wil hebben.
Het zou me trouwens niks verbazen waneer een station ook onder de grond gebouwd kon worden, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.nl/~Erkens/pics/loco-station2.jpg
Ik heb tot nu toe nog maar 1 vervelend puntje gezien (naast de 15 min grens) en dat is die exception, maar het zou me niks verbazen dat deze wordt veroorzaakt door de 15 min timeout die erin zit.
Ik kreeg ook een exception toen ik een station veranderde van naam, ik had per ongeluk geen naam opgegeven, en toen zat ik weer "vrolijk" naar mijn windows desktop te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavius
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-02-2024
Hah! een metro! Das een mooi ding als je midden in een stad een station wilt hebben om zo veel mogelijk verschillende zaken (post, passagiers, food e.d) wilt transportern. Of draaf ik nu te veel door? (ttd hartje begint weer te kloppen na twee jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
Volgens mij blijft het gewoon een ondergrondse trein :) Maar ik meen gelezen te hebben dat er wel echte metro's in het spel zitten, kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:00
Waar veel mensen volgens mij aan voorbijgaan, is dat bij ttd op een heel andere manier netwerken gebouwd gaan worden dan bij Locomotion.
Bij ttd heb je als het ware een 2d denkwijze nodig om je netwerk aan te leggen. Alles ligt plat naast elkaar, met af en toe een tunnel om makkelijker te kunnen kruisen. Bij Locomotion zal je 3d moeten gaan denken om je netwerken te bouwen. Bij Locomotion is zo weinig plaats dat je geen stations meer zal kunnen maken met 7 sporen naast elkaar. Het is naar mijn inzien niet mogelijk om een spoor in 7 sporen in het platte vlak op te delen, omdat de wissels te veel plek kosten.
Hierdoor zul je dus stations moeten gaan maken met meerdere sporen boven elkaar. Hiervoor zul je veel meer 3d moeten gaan werken, en daar is de bouwengine heel erg geschikt voor.

Deze nieuwe manier van bouwen heeft naast enkele nadelen t.o.v. ttd ook veel nieuwe mogelijkheden. Zo is het nu namelijk mogelijk om bv onder een stad een enorm station van vele verdiepingen en sporen in alle richtingen te bouwen, en boven de grond de reiziggers met bv een tram of een bus door de stad zelf te verplaatsen.

Het enige wat ik hoop is dat de voor-seinen die in openttd zitten straks ook in Locomotion komen. Wel verwacht ik dat je veel minder seinen nodig gaat hebben omdat de bouwstijl waarschijnlijk meer gaat verschuiven naar 1 spoor per trein.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Clavius schreef op 06 september 2004 @ 14:29:
Hah! een metro! Das een mooi ding als je midden in een stad een station wilt hebben om zo veel mogelijk verschillende zaken (post, passagiers, food e.d) wilt transportern. Of draaf ik nu te veel door?
nee hoor, je draaft echt niet door, het is zelfs mogelijk om een groot station onder een stad te hebben en gelijktijdig een bus/tramhalte te hebben boven de grond wat nog bij het station hoort \o/
In theorie kan je ook meerdere lagen onder de grond, moet ik alleen testen, maar 15min is te weinig, geld verdienen kan nauwelijks om zo'n station te financieren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 15:31
meerdere lagen onder de grond kan, is wel handig :P

btw op ttdforums heeft iemadn een script gemaakt wat om de 8 minuten de tijd 8 minuten terug zet, dat zou moeten helpen, echter werkt het bij mij niet :( http://www.tt-forums.net//files/timeloop.zip

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavius
btw op ttdforums heeft iemadn een script gemaakt wat om de 8 minuten de tijd 8 minuten terug zet, dat zou moeten helpen, echter werkt het bij mij niet http://www.tt-forums.net//files/timeloop.zip
haha, zat ik zelf ook net aan te denken... "hmmm als ik de tijd nu eens terug zet onder het spelen... zouden ze echt van de systeemtijd uitgaan...naah dat zal toch niet "
Kan het helaas niet uitproberen achter deze pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrData schreef op 06 september 2004 @ 13:36:
Nogal wiedes dat er verbeteringen in zitten ten opzichte van TTD,
Voor sommige mensen is het niet wiedes:
Hydra schreef op 25 augustus 2004 @ 23:04:
De graphics van TTD zijn beter!
Wat betreft detail in voertuigen heeft TG de lat hoger gelegd, en Locomotion zit daar ver onder.
Voor wat animaties betreft heeft Locomotion de lat hoger gelegd :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

M1lamb3r schreef op 06 september 2004 @ 14:35:

btw op ttdforums heeft iemadn een script gemaakt wat om de 8 minuten de tijd 8 minuten terug zet, dat zou moeten helpen, echter werkt het bij mij niet :(
Ik heb geen zin om dat te testen, want programma's moeten van mijn klok afblijven. Maar waarschijnlijk laat je je klok regelmatig sync'en met een server zodat dit script geen nut heeft bij jou ;)

(tevens is dit een vrij grijs gebied over wat legaal is en wat niet lijkt me zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 14:46:
Dan heb ik persoonlijk liever wat gedetailleerdere graphics en wat minder geprerenderde framepjes, maargoed. Zo boeiend vind ik de animaties ook weer niet, het ziet er wel redelijk uit maar om daar nu zo trots op te zijn. We komen er toch niet uit. Ik ga 'm in ieder geval niet aanschaffen, en de obligate 86 expansion packs die er ongetwijfeld komen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
Erkens schreef op 06 september 2004 @ 14:47:
[...]

Ik heb geen zin om dat te testen, want programma's moeten van mijn klok afblijven. Maar waarschijnlijk laat je je klok regelmatig sync'en met een server zodat dit script geen nut heeft bij jou ;)
Houdt het spel niet gewoon een timertje bij? Je kan dan morrelen aan je systeemklok wat je wil, die timer loopt gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrData schreef op 06 september 2004 @ 14:52:
[...]

Dan heb ik persoonlijk liever wat gedetailleerdere graphics en wat minder geprerenderde framepjes, maargoed. Zo boeiend vind ik de animaties ook weer niet, het ziet er wel redelijk uit maar om daar nu zo trots op te zijn. We komen er toch niet uit. Ik ga 'm in ieder geval niet aanschaffen, en de obligate 86 expansion packs die er ongetwijfeld komen ook niet.
Schaf TG aan een aanrader >:) . Kom achteraf nie klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavius
tevens is dit een vrij grijs gebied over wat legaal is en wat niet lijkt me zo
zeker grijs ;) tis niet dat er enige inkomstenderving zal plaatsvinden als wij langer de demo kunnen spelen (wellicht zelfs inkomstenstijging). Kijk als je de demo zo gaat modden dat je alle scenario's en andere zaken uit de retail erin kunt stoppen, dan benadeel je ze.
Maar een gratis versie 'misbruiken' zodat je er langer lol van hebt... ik zie niet hoe dat nou illegaal zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 11-09 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

M1lamb3r schreef op 06 september 2004 @ 14:35:

btw op ttdforums heeft iemadn een script gemaakt wat om de 8 minuten de tijd 8 minuten terug zet, dat zou moeten helpen, echter werkt het bij mij niet :( http://www.tt-forums.net//files/timeloop.zip
Werkt hier jammer genoeg ook niet :(

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djingiz Chan
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

De time loop werkt wel, als je onder Windows XP maar wel even "internet time" uit vinkt onder date and time properties. Anders zet Windows XP de hele tijd de juiste tijd terug. Succes!

http://specs.tweak.to/11052

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 11-09 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Danke ;) Eens proberen :)

Werkt dus nog niet :(

[ Voor 34% gewijzigd door SideSwipe op 06-09-2004 16:22 ]

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Joh, een 2D game draait op 95% van de PC's van tegenwoordig. Het hoeft niet op een 486 te draaien hoor. En niemand roept om een zware engine met gigantisch veel detail als Simcity 4, maar een beetje met de tijd meegaan mag wel.
Dit is waarschijnlijk een van de grootste misvattingen. Hoe het grafisch op je scherm verschijnt is absoluut geen graadmeter voor de complexiteit van de achterliggende logica. Heel TT (en ook locomotion) wordt in zij geheel op micro niveau gesimuleerd. Vergelijk je dit bijvoorbeeld met simcity, dan hoeft daar alleen het stuk op micro niveau gesimuleerd te worden waar je op dat moment naar kijkt. Waneer een autotje op plek x rijdt maakt het niet uit dat dit autotje verder rijdt of uberhaupt nog bestaat als je even naar de andere kant van de map kijkt. Verkeersdrukte simulaties worden gewoon voor het hele wegenet berekend. Op macro niveau dus. Ga je vervolgens kijken dan wordt afhankelijk van een bepaald resultaat van deze simulatie gekeken hoeveel autotjes er op de snelweg gerenderd worden.

Een heel goed voorbeeld hiervan is GTA3. Kijk naar een auto die aan komt rijden, draai je even om en draai weer terug en de auto is weg.

Door de toegenomen processorkracht en geheugen ruimte schep je de mogenlijkheid om bepaalde dingen uit te breiden. Je kunt dan kiezen uit een paar mogenlijkheden.

Meer geheugen:
Grotere maps
Soepelere animaties
Meer kleuren
Meer voertuigen tegelijk

Meer CPU:
Meer kleuren (van palet animaties naar echte kost cpu kracht)
Grotere maps
Slimmere AI
Meer voertuigen tegelijk

Sid meyerChris Sawyer heeft er gewoon voor gekozen om grotere maps met meer voertuigen die soepeler animeren en slimmere AI te implementeren. Transport Gaint heeft bijvoorbeeld voor meer kleuren gekozen en zie wat er van dat spel geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Janoz schreef op 06 september 2004 @ 17:01:
[...]

Sid meyer heeft er gewoon voor gekozen om grotere maps met meer voertuigen die soepeler animeren en slimmere AI te implementeren. Transport Gaint heeft bijvoorbeeld voor meer kleuren gekozen en zie wat er van dat spel geworden is.
psst het is chris sawyer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 14:46:
[...]

Voor sommige mensen is het niet wiedes:

[...]
[...]

Wat zit je nu toch moeilijk te doen de hele tijd man! Eerst zegt ie dat ie 't niet goed is, begin jij dat er wél verbeteringen zijn en dat hij het eens 'objectief' moet bekijken. Geeft ie daarna toe dat er wél verbetering zijn, probeer jij 'm wéér tegen te spreken. Wat wil je nu?

Ontopic:

Ik heb de demo gedownload en ik denk dat er inderdaad verbeteringen inzitten. Eens kijken of er ook een OpenLocomotion community gevormd wordt om zo de goede punten te combineren. Maargoed, hopelijk zit dat al in de originele versie! Ik ga 'm kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData

Dit is waarschijnlijk een van de grootste misvattingen. Hoe het grafisch op je scherm verschijnt is absoluut geen graadmeter voor de complexiteit van de achterliggende logica. Heel TT (en ook locomotion) wordt in zij geheel op micro niveau gesimuleerd. Vergelijk je dit bijvoorbeeld met simcity, dan hoeft daar alleen het stuk op micro niveau gesimuleerd te worden waar je op dat moment naar kijkt. Waneer een autotje op plek x rijdt maakt het niet uit dat dit autotje verder rijdt of uberhaupt nog bestaat als je even naar de andere kant van de map kijkt. Verkeersdrukte simulaties worden gewoon voor het hele wegenet berekend. Op macro niveau dus. Ga je vervolgens kijken dan wordt afhankelijk van een bepaald resultaat van deze simulatie gekeken hoeveel autotjes er op de snelweg gerenderd worden.
Hebben we het hier over Simcity 4? Zoja, dan gaat je hele verhaal niet op. In SC4 wordt van iedere Sim gegevens bijgehouden, of je nu naar een bepaald stukje kijkt of niet. Van een van de inside scoop artikelen:
All of the vehicles and people that travel on land - cars, trucks, trains, buses, pedestrians, and whatever else the artists have decided to throw into the game - are called "automata" in the game engine. This is because they really do act as independent agents; they're dropped onto the roads and left to control themselves as they navigate their way through the city. (Ironically, there is a real automaton in SimCity 4, but it's not controlled by the automata system. It's one of those little distinctions we like to put in the engine to keep the producers on their toes.)
Each automaton has a fairly simple set of behaviors it can follow. At any moment they know where they are and where they're headed, and can do things like move along paths, play animations and sound effects, and react to certain objects and buildings in the game. Vehicles know how to wait at stoplights and try to keep from colliding with other vehicles.
Je kunt (als het goed is) ook een willekeurige auto volgen naar van huis naar het werk en 's avonds weer terug. Op micro niveau dus.

Daarnaast, wat is er precies zo moeilijk aan het bijhouden van wat gegevens van een unit? Het spel houdt neem ik aan ook welke units er zijn, waar ze zich bevinden, welke orders ze hebben, wat hun eigenschappen zijn en nog veel meer. Dus er wordt al op micro-niveau van alles bijgehouden. Waarom kan er dan ook niet bijgehouden worden welke mannetjes naar welke bestemming willen?

Daarnaast moet er toch wel een balans te vinden zijn tussen de zaken die je noemt. Ik ben absoluut geen expert op dit gebied, maar het moet toch mogelijk zijn om in een spel bij te houden welke passagiers waarheen willen? After all, een zolderkamer-programmeur draait in een weekje een werkend systeem voor een 8 jaar oud spel in elkaar! Ik begrijp dat je een spel als Locomotion voor een zo groot mogelijke doelgroep wil neerzetten en niet al het mogelijke erin propt, maar het moet theoretisch toch kunnen.

En dat TG geflopt is lag denk ik meer aan andere zaken, de interface, het bouwsysteem, ontbrekende features etc.

edit: een systeem als in SC4 zou denk ik dus ideaal zijn voor een dergelijke transportgame (in de toekomst). Sims proberen altijd de kortste route naar hun bestemming te vinden, en die zou je dan in een transportgame zo efficient mogelijk moeten aanleggen. Ze kunnen zelfs overstappen van de bus naar de trein. Natuurlijk zit er achter SC4 een heel team en CS het programmeerwerk (toch?) in z'n eentje.

[ Voor 7% gewijzigd door MrData op 06-09-2004 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Wat vinden de mensen hier eigenlijk vervelend aan het verwijderen van signals??? Je klikt rechts op ze en ze zijn weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evaarties schreef op 06 september 2004 @ 18:49:
Wat vinden de mensen hier eigenlijk vervelend aan het verwijderen van signals??? Je klikt rechts op ze en ze zijn weg?
Eéntje is geen probleem maar een reeks na elkaar gaat wat traag. Hetzelfde probleem heb je bij het zetten van oneway signals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

evaarties schreef op 06 september 2004 @ 18:49:
Ze zijn te klein als je een hogere resolutie gebruikt. Ik snap ook niet waarom voor signals niet gewoon een delete knopje is gemaakt zoals in ttdlx.
Overigens had het plaatsen van signals het beste gekund op de ttdlx manier als ik het nu bedenk, immers het aanpassen van die signals was erg eenvoudig, nu moet je ze eerst deleten (met alle risico's van dien :P) en dan weer terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouKnow schreef op 06 september 2004 @ 17:38:
Wat zit je nu toch moeilijk te doen de hele tijd man! Eerst zegt ie dat ie 't niet goed is, begin jij dat er wél verbeteringen zijn en dat hij het eens 'objectief' moet bekijken. Geeft ie daarna toe dat er wél verbetering zijn, probeer jij 'm wéér tegen te spreken. Wat wil je nu?
Je moet de conversatie volledig volgen. Kwilde gewoon aanduiden dat het voor de persoon die ik gequoot heb niet wiedes was. Was een anders persoon vandaar misschien de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[...]

Sid meyer heeft er gewoon voor gekozen om grotere maps met meer voertuigen die soepeler animeren en slimmere AI te implementeren. Transport Gaint heeft bijvoorbeeld voor meer kleuren gekozen en zie wat er van dat spel geworden is.
Kom op zeg, we leven in 2004 met 3GHz processors en videokaarten die met gemak 60fps @ 1600x1200 produceren en Chris Sawyer durft een game uit te brengen die slechts 8-bit kleur gebruikt. Het is gewoon diep en diep treurig.

Ik speelde Transport Tycoon voor het eerst op een 486SX-33. Dat ging prima zolang het maximum aantal voertuigen niet werd bereikt. De huidige systemen zijn enkele honderden keren sneller dus mag je verwachten dat Chris Sawyer met de tijd meegaat en in ieder geval fatsoenlijke graphics gebruikt. Met de gameplay van TT was immers weinig mis.

Hoe meer ik naar de demo kijk, hoe lelijker ik de graphics vind worden. Toen ik een paar maanden geleden de eerste screenshots zag, had ik nog de hoop dat het werk in aanbouw was en dat de uiteindelijke graphics beter zouden zijn. Blijkbaar horen de graphics zo ranzig slecht te zijn. Je ziet gewoon dat er weinig aandacht aan is besteed. Als je geen CRT hebt is het spel niet om aan te zien door al die overduidelijk zichtbare dithering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrData schreef op 06 september 2004 @ 17:43:
En dat TG geflopt is lag denk ik meer aan andere zaken, de interface, het bouwsysteem, ontbrekende features etc.
Idd. En vele mensen waren aangetrokken door de mooie graphics, waaronder ik :(
Het is echt niet normaal hoe ongelofelijk saai TG is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56
Daar ben ik het volledig mee eens. Volgens mij is er ook nauwelijks snelheidswinst te behalen door 8-bit te gebruiken. Moderne videokaarten (geforce 1 en hoger heb ik het dan over) hebben daar totaal geen moeite mee. Deze game kan niet anders dan een flop worden, en zal alleen gespeeld worden door de echte fans. Ik vrees dat na een paar maanden het in de rommelbak van de intertoys te vinden zal zijn.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mercarra schreef op 06 september 2004 @ 20:05:
Daar ben ik het volledig mee eens. Volgens mij is er ook nauwelijks snelheidswinst te behalen door 8-bit te gebruiken. Moderne videokaarten (geforce 1 en hoger heb ik het dan over) hebben daar totaal geen moeite mee. Deze game kan niet anders dan een flop worden, en zal alleen gespeeld worden door de echte fans. Ik vrees dat na een paar maanden het in de rommelbak van de intertoys te vinden zal zijn.
Videokaart zal nooit een probleem geven.
Het 'probleem' is dat van 8 -> 24 bit je een verdriedubbeling heb van de grootte op schijf of in RAM van alles wat op het beeld weergegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Ja, dus? TTD nam 10MB in en draaide al met 8. Een verdriedubbeling daarvan mag toch geen problemen opleveren anno 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DroogKloot schreef op 06 september 2004 @ 20:17:
Ja, dus? TTD nam 10MB in en draaide al met 8. Een verdriedubbeling daarvan mag toch geen problemen opleveren anno 2004.
Idd, dat vind ik ook maar Chris Sawyer heeft blijkbaar een prehistorische pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik denk eerder dat hij het spel op zoveel mogelijk PC's wilt zien draaien, ook de oudere. Echter ik moet eerlijk zeggen dat ik er dan een mogelijkheid had in gemaakt dat je kan kiezen 8/16/24bit :)

Overigens heb ik hem eens op een P200 geinstalleerd, het werkt wel, alleen wat traag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 21:42

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Denk dat de meeste mensen vinden dat de graphics niet meer van de tijd zijn (en ja, animaties zijn mooi :z), feit blijft dat ze mij totaal niet storen, en zolang dat zo is vind ik het prima. Snap ook dat dit anders is voor een boel mensen.

Maar is het het feit dat het lelijke graphics in een nieuwe game zijn (ergernis omdat het zoveel beter had gekund?) of kunnen de mensen die zich ergeren over het algemeen niet tegen verouderde graphics? Speel zelf regelmatig 'klassiekers' (civ2, alle lucasarts adventures, halloween harry xD, etc, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De screenshots bevatten heel wat meer dan 256 kleuren.
Maar dat kan ook door de jpeg compressie komen :X

[ Voor 81% gewijzigd door Wouter op 06-09-2004 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

. w o u t e r . schreef op 06 september 2004 @ 21:20:
De screenshots bevatten heel wat meer dan 256 kleuren.
Maar dat kan ook door de jpeg compressie komen :X
niet zozeer door de compressie maar meer omdat die jpegs 24bit zijn :P
de originele BMP screenshots zijn gewoon 8bit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Erkens schreef op 06 september 2004 @ 21:40:
[...]

niet zozeer door de compressie maar meer omdat die jpegs 24bit zijn :P
de originele BMP screenshots zijn gewoon 8bit :)
Ik keek natuurlijk naar het aantal kleuren dat daadwerkelijk in de screenshots aanwezig was... en niet naar het maximale aantal kleuren van het bestandsformaat. Ik bedacht me later dat dat gewoon door de jpeg compressie kwam.

Anyway, net voor het eerst de demo gespeeld.

Heb TTDLX erg vaak gespeeld.
Locomotion valt me tot nu toe tegen.

Niet alleen zijn de graphics grauw en gebruikt het spel dus maar 256 kleuren; de graphics kloppen ook gewoon soms niet.
Als je een bocht bouwt naast een schuine helling, dan zie je de grond door de baan heen. Jammer.

Ook vind ik die bakstenen bruggen en hellingen geen gezicht. Er is al wel eerder gezegd dat er verschillende typen bruggen zijn en dat klopt. Maar dat geldt niet voor schuine hellingen; daar kan je alleen die bakstenen ondingen voor kiezen; alle andere typen zijn niet geschikt volgens het spel. Nee inderdaad, want staal kan je immers niet schuin bouwen, logisch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwestie van nog wat mensen te overtuigen:
Wat maakt het uit dat de graphics outdated zijn, 3 jaar verder en je speelt nog steeds Locomotion en dan zijn de graphics zowiezo outdated :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 23:09:
Kwestie van nog wat mensen te overtuigen:
Wat maakt het uit dat de graphics outdated zijn, 3 jaar verder en je speelt nog steeds Locomotion en dan zijn de graphics zowiezo outdated :D
Waarom zou je andere willen overtuigen :?
en overigens gebruik jij nu een erg slecht argument, immers als er nu updated graphics zouden zijn dan zijn die over 3 jaar minder verouderd dan nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op 06 september 2004 @ 23:11:
[...]

Waarom zou je andere willen overtuigen :?
en overigens gebruik jij nu een erg slecht argument, immers als er nu updated graphics zouden zijn dan zijn die over 3 jaar minder verouderd dan nu ;)
Yup maar binnen 3 jaar valt het verschil misschien minder op tussen oudated en zeer oudated doordat het verschil zo groot is met wat op dat moment dan up-to-date is.
Voor mij maakt het niet uit vind het nu een goed spel en binnen 5 jaar nog.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 23:34:
[...]

Yup maar binnen 3 jaar valt het verschil misschien minder op tussen oudated en zeer oudated doordat het verschil zo groot is met wat op dat moment dan up-to-date is.
Voor mij maakt het niet uit vind het nu een goed spel en binnen 5 jaar nog.
gevaarlijke uitspraak :o
ik zie wel wat het wordt, die demo belooft veel iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heet de persoon achter alphagamma misshien Chris Sawyer?
Je drogredeneringen slaan echt nergens meer op.

De makers van dit spel zijn lui en leveren schijtgraphics af, klaar. Dat is een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 01:23:
Heet de persoon achter alphagamma misshien Chris Sawyer?
Tzou wel grappig zijn Chris die Nederlands spreekt :D
De makers van dit spel zijn lui en leveren schijtgraphics af, klaar. Dat is een feit.
Wat zit je hier dan nog te doen als je het o zo slecht vindt. En lui?? komaan zeg.
Je drogredeneringen slaan echt nergens meer op.
Wat zou dan een drogredenering kunnen zijn?

Wat ik bedoelde met laaste bericht over outdated is eigenlijk: graphics verouderen zowiezo in tegenstelling tot gameplay, die is zo goed als tijdloos.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag was ik voor het eerst inm een paar dagen weer eens op internet en zag ik de demo.

deze ga ik vrijdag zeker kopen, al vind ik een paar dingen echt jammer.

Dat passagiers niet overstappen en geen doel hebben, en dat je Airports niet uit kunt breiden.
Maar voor dat geld laat ik hem niet liggen, het is een redelijk spel.
De gameplay is iniedergeval een stuk beter dan Transport giant, daar was het passagiers systeem pas echt waardeloos, met een paasasgierstrein van 64 wagons zat de trein nog altijd helemaal vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 10:37:
De gameplay is iniedergeval een stuk beter dan Transport giant, daar was het passagiers systeem pas echt waardeloos, met een paasasgierstrein van 64 wagons zat de trein nog altijd helemaal vol.
Idd. Passagierssysteem is heel slecht uitgebalanceerd in TG. Als je met een lus systeem werkte tussen twee steden en genoeg treins om zeker te zijn dat als er ééntje vertrok de volgende al stond te wachten dan kreeg je nog niet alle passagiers vervoerd, mét full load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dan heb ik nog liever dit systeem als ik moet kiezen tussen twee slechten dan is dit systeem van Locomotion toch nog wel de minst slechte.

Wat heel mooi gedaan is bij Locomotion vind ik wel dat je Vierbaanswegen aan kunt leggen.
Dat heb ik tot nu toe altijd gemist.
De voertuigen halen elkaar zelfs heel mooi in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 11:20:
Nee dan heb ik nog liever dit systeem als ik moet kiezen tussen twee slechten dan is dit systeem van Locomotion toch nog wel de minst slechte.

Wat heel mooi gedaan is bij Locomotion vind ik wel dat je Vierbaanswegen aan kunt leggen.
Dat heb ik tot nu toe altijd gemist.
De voertuigen halen elkaar zelfs heel mooi in.
na zolang uitgekeken te hebben naar dit game, moet ik je ongelijk geven,
het bouwen van spoorlijnen is lastig om op grote schaal toe te passen(in vgl met hoe makkelijk het was in TT(D) en TG), de graphics zijn er niet op vooruit gegaan, ook is dit een game dat totaal niet op graphics steunt, Jowood wist van TG wel iets moois te maken.waarom kan pioneer Sawyer dat dan niet? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Probeer er gewoon even mee te werken en je hebt het binnen notime door. Ook lange stukken maken is niet zo'n probleem. Zeker diagonale stukken spoorlijn zijn met de nieuwe interface veel foutongevoeliger en sneller. De oude stijl had maar 1 railsje per vakje. Dan is de 'vul het vakje' methode erg goed te doen. Elk vakje had 4 kanten waar een rails op aansloot en als er een rail aan beide lag dan paste het. Nu met de nieuwe rails elementen die meerdere vakjes beslaat en waarbij aansluitingen niet altijd op het randje van het vakje liggen wordt die manier van bouwen al veel minder makkelijk. Dan heb ik het nog niet eens over de bruggen en de tunnels gehad. Die zijn onmogenlijk te bouwen met de oude interface.

Het enige vervelende aan de bouw interface is het verwijderen van signals (lastig juist te klikken bij 1280x1024) en dat je een 'gat' niet makkelijk dieper maakt. Dat laatste vond ik ook al een probleem in RCT. (Omhoog halen is trouwens makkelijk, dat doe je gewoon door een 2x2 cursor te nemen en die omhoog te trekken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Geachte heer M. GERAEDTS,

Het bestelde artikel met het ordernummer xxxxxxx is naar u verzonden

Het naar u verzonden artikel is:

1 * Locomotion

Deze bestelling zal morgen bij u worden bezorgd door de TPG Post.
W00ter! Morgen ook weinig college gelukkig :+ Hopen dat ie dan ook echt komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:29
waarom kan pioneer Sawyer dat dan niet?
omdat dhr sawyer de graphics niet doet en omdat hij geen ene fu.. om graphics geeft het gaat hem puur om de feeling die een spel heeft ( denk ik ), graphics spelen daar ook een grote rol in maar bij een tycoon game is het alles behalve bepalend. Ik ben mij nu steeds meer te ergeren aan de 15 minuten die de demo je maar geeft per keer en dat is volgens mij toch een goed teken?

Krijg steeds meer zin om een fatsoenlijk systeem op te zetten in het beginnersmapje ( dat expert waag ik me nog niet aan ) . De graphics zijn dan wat minder maar ze zijn nog steeds in de CS style.

offtopic:
weet iemand of CS nog mee werkt aan rc 3 of dat het compleet buiten hem is ontwikkeld?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Koetjeboe schreef op 07 september 2004 @ 16:13:
[...]

W00ter! Morgen ook weinig college gelukkig :+ Hopen dat ie dan ook echt komt
waar heb je die besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Dynabyte, preorder :) Vooruit betaald, @ 27-8-2004 :P

Kwam er alleen net achter dat ik morgenochtend waarschijnlijk niet thuis kan zijn :x En dan is er ook niemand :+ Maaajaaaaa, zie wel....

[ Voor 57% gewijzigd door Koetjeboe op 07-09-2004 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik stoor me opzich nietzo aan de oude "retro!" graphics, waar ik me meer aan stoor is het formaat van bv de treinen t.o.v. de huisjes, en het formaat van de industrie t.ov. de huisjes enz...

(en bijvoorbeeld ook dat je bruggen kan maken die gewoon 10 keer zo hoog zijn als het hoogste huisje in een (1925) dorp

Op een of andere manier valth het me hier bij deze "locomotion" een stuk meer op dan bij de orginele TTD...

(hebben meer mensen dit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de industrie is idd vrij groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Webgnome schreef op 07 september 2004 @ 17:06:
[...]

offtopic:
weet iemand of CS nog mee werkt aan rc 3 of dat het compleet buiten hem is ontwikkeld?
RollerCoaster Tycoon® 3 is being developed by Frontier Developments, Ltd. of Cambridge, England, in conjunction with Chris Sawyer, the creator and sole developer of the RollerCoaster Tycoon franchise. [knip] Chris Sawyer is not programming RCT3, but is providing design and technical consultations to the development team.

[ Voor 13% gewijzigd door Wouter op 07-09-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Hij is alleen adviseur naar ik begrepen heb.
edit: sorry had niet gezien dat er al een reply was.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Krijg steeds meer zin om een fatsoenlijk systeem op te zetten in het beginnersmapje ( dat expert waag ik me nog niet aan ) . De graphics zijn dan wat minder maar ze zijn nog steeds in de CS style.
Daar zit ik ook al mee, ik denk dat ik mijn woorden over dit spel uit het verleden maar terug moet nemen.(echt zeker weet ik dat vrijdag pas.)
De Graphics blijven waardeloos, het passagierssysteem uit het jaar nul, maar de Gameplay is fantastisch.
Ik heb al vele tycoongames gezien met veel betere graphics maar die gewoon niet te spelen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand zeggen wat de prijs wordt ?...kan hem nu downen maar als het een koopje is dan koop ik hem wel orgineel om nou eens te ontdekken wat jullie met de gameplay van deze game bedoelen.

laat maar 25 euro ...tja die graphics heh :( ik down hem eerst wel ff en dan kan ik hem nog kopen als hij het waard is

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 20:27:
kan iemand zeggen wat de prijs wordt ?...kan hem nu downen maar als het een koopje is dan koop ik hem wel orgineel om nou eens te ontdekken wat jullie met de gameplay van deze game bedoelen.
Waarom lees je de draad niet gewoon, dan had je kunnen lezen dat hij 16,95 in de preorder was bij dynabyte.

Maar euhm, hij was toch nog niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 20:27:
Als je de posts boven je had gelezen dan had je kunnen zien dat ik hem al had gepreordered bij de dynabyte. Creatief als je bent was je dan vast even naar de site gegaan en gezien dat hij 16,95 (€ incl. BTW) kost, leuk prijsje dus :)

[edit]
/spuit11 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Koetjeboe op 07-09-2004 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pure luiegheid dat geef ik toe :o

Ben dodmoe vandaag dus vandaar maar heb hem op play gezien en daar komt hij binnen 24 uur uit en ik zie hem nu 1maal op de nieuwsserver staan dus daar zal hij wel uit zijn ?

edit : SORRY ZAL HET NOOIT MEER DOEN :o :o straf me voor mijn luiheid

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb de demo gespeeld en hij valt me best mee eigenlijk. Enige storende vind ik de verhoudingen tussen treinen, industrie en huizen zoals hierboven al ergens werd gemeld. Verder vind ik het bouwen van rails super met al die verschillende bochten en bied het perscpectieven voor een mooi netwerkje, al zal het er heel anders uit gaan zien dan bij TTD. Ik ben ook bang dat je effectief veel minder ruimte zal hebben en dus niet zulke meganetwerken kan maken als in TTD.
Mijn nr.1 blijft voorlopig OpenTTD/TTD+patch, maar dit vind ik zeker ook een leuke game. Beter dan de rest van de tycoonspellen die getracht hebben TTD op te volgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
overgens voor iedereen in ttd (en openttd) is die verhouding ook niet correct, maar ik denk dat het nu opvalt omdat sommiga dat willen, en omdat alles nu groter is (net als de huizen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:22
1e indruk van mij: wat een enorme tegenvaller. Het gevoel wat je bij Transport Tycoon hebt, heb je bij dit spel helemaal niet. Ik ben tot nu toe nog niet echt een meerwaarde ten opzichte van Transport Tycoon gezien, maar ik ga toch maar weer even verder spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
M1lamb3r schreef op 07 september 2004 @ 20:57:
overgens voor iedereen in ttd (en openttd) is die verhouding ook niet correct, maar ik denk dat het nu opvalt omdat sommiga dat willen, en omdat alles nu groter is (net als de huizen)
Nee, maar ik vind de treinen in Locomotion wel heel erg groot. Ook als je ze vergelijkt met de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
Toen ik enkele maanden geleden de screenshots zag van Locomotion schrok ik enorm. Ze zagen er werkelijk niet uit! Vandaag heb ik toevallig de demo gespeeld om toch maar eens te proberen en ik moet zeggen dat het wel meeviel. De graphics stoorde mij niet echt en het aanleggen van rails en andere dingen was logisch en makkelijk. Ik wacht nu op enkele betrouwbare reviews en dan volg ik hun advies wel op om het te kopen of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Locomotion

1e screenshot is van het eerste level, 2e van de editor, in de 3e kan je zien dat je ook falleit kan gaan :P en de laatste is een screenshot van mijn zelf gemaakte random sandbox level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

M1lamb3r schreef op 07 september 2004 @ 23:56:
1e screenshot is van het eerste level, 2e van de editor, in de 3e kan je zien dat je ook falleit kan gaan :P en de laatste is een screenshot van mijn zelf gemaakte random sandbox level.
hmm, die 3de, minder van dat foutje van die brug _op_ de rails :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Hmm.. ik heb het spel nu volledig en ik moet zeggen.. het is voor mij tot nu toe net zo verslavend als het origineel. De demo vond ik niet helemaal super.. maar die 15 minuten was net te weinig om echt aan de gang te kunnen

Dit gaat wel een kopertje worden !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
als je bedoelt waar de rails tegen de pijler van de brug aan loopt, dat was mijn eigen schuld, de treinen liepen vast omdat ik geen geld meer had voor seinen, dus uit noodzaak had ik alle wissles waar geen sein bij zat weg gehaald :P

ow ja voordat er mensen komen die het topic games, en het kopiren daarvan hebben gelezen, ik ga morgen elke game winkel in wijchen af hiervoor, en als ze hem daar niet hebben ga ik naar de dynabyte in nijmegen, om hem daar legaal te kopen.

[ Voor 35% gewijzigd door Puc van S. op 08-09-2004 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
hij komt vrijdag toch pas?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
tja volgens koetjeboe bezorgt dynabyte hem morgen bij hem, en in play.com doet dat ook waarschijnlijk bij sommige mensen dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ja, hopelijk :P Vertrek zo naar uni, hoop dat ik op tijd terug ben om hem aan te nemen :P Vraagje alvast over die editor/volledige spel, kun je nu land wel relaxed veranderen (zodat de omgeving mee veranderd?)

hey mede Wijchenaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop niet dat er weer een beperking in zit dat je zeg maar 80 bussen hebt je geen nieuwe meer kan bouwen.
Dat zal me niets verbazen eigenlijk dat is wel typisch iets voor Chris Sawyer om dat te doen.

Ik wil het spel ook, is er al een winkel die hem gewoon verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ik dacht dat die limiet erop zat om dat de engine op dat moment dat het uitkwam niet zo veel aan kon?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Koetjeboe schreef op 08 september 2004 @ 07:00:
Ja, hopelijk :P Vertrek zo naar uni, hoop dat ik op tijd terug ben om hem aan te nemen :P Vraagje alvast over die editor/volledige spel, kun je nu land wel relaxed veranderen (zodat de omgeving mee veranderd?)

Wat ik zo snel heb gezien, is het land veranderen precies hetzelfde als in RTC.. en of het daar kan weet ik eigenlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op 08 september 2004 @ 08:05:
ik dacht dat die limiet erop zat om dat de engine op dat moment dat het uitkwam niet zo veel aan kon?
Voor de originele transport tycoon bestaat wel een patch waarmee je die limiet flink opveizeld, zodat je opeens veel meer bussen kunt maken.

Maar in rollercoaster tycoon 2 zit ook een limiet dat je slechts 128 atractties kunt selecteren in de editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:08
op zich is de limiet van 80 niet zo heel erg je kan dan juist proberen je treinensysteem te optimaliseren om meerdere goederen per trein mee te nemen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
Je krijgt in ieder geval behoorlijk grote steden:

Afbeeldingslocatie: http://www.tt-forums.net//files/screenshot01.gif

:D

Jammer dat de stad bestaat uit maar 3 verschillende gebouwen :/

[ Voor 23% gewijzigd door MrData op 08-09-2004 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
even een vraagje tussendoor weet iemand het verschil tussen een passenger terminus en een passenger stop?

p.s. dunno why maar bovestaand screenshot doet me aan Simcity 2000 denken :P

[ Voor 28% gewijzigd door Webgnome op 08-09-2004 09:27 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Webgnome schreef op 08 september 2004 @ 09:26:
p.s. dunno why maar bovestaand screenshot doet me aan Simcity 2000 denken :P
Nah, dat zag er beter uit ;)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ MrData

Ook een bezoeker van tt-forums.
Deze thread bevat alles over de map editor, het is bijna net als rollercoastertycoon, met dezelfde achterlijke beperking dat je maar 128 gebouwen kunt bouwen.
Voor gebouwen geen probleem, maar hoe zit het met de treinen.
Zo te zien selecteer je een complete set en niet afzonderlijk.

Wel heel mooi is dat je de concurenten bepaalde takken van transport kunt verbieden zo kun je zeg maar zelf het monopoly op spoorwegen houden terwijl je concurenten overal bussen trams en schepen aanleggen.

http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=10029
Webgnome schreef op 08 september 2004 @ 09:26:
even een vraagje tussendoor weet iemand het verschil tussen een passenger terminus en een passenger stop?
Een busstop is een bushalte aan een weg
Passenger terminus is een busstation deze neemt 1 vakje in beslag.

Je kunt in tegenstelling tot transporttycoon deluxe, verschillende busstations aanelkaar bouwen en zo 1 groot busstation maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 09:34:
@ MrData

Ook een bezoeker van tt-forums.
Deze thread bevat alles over de map editor, het is bijna net als rollercoastertycoon, met dezelfde achterlijke beperking dat je maar 128 gebouwen kunt bouwen.
Voor gebouwen geen probleem, maar hoe zit het met de treinen.
Zo te zien selecteer je een complete set en niet afzonderlijk.
Jammer, hier kon ik me in RCT ook al aan irriteren. Als je zelf een scenario samenstelt is het toch juist leuk dat je al het mogelijke in je game kan gebruiken. Ik weet niet of dat limiet van 128 aan de engine ligt of dat CS dat zo heeft bepaald, maar het is wel een domper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

M1lamb3r schreef op 08 september 2004 @ 00:52:
tja volgens koetjeboe bezorgt dynabyte hem morgen bij hem, en in play.com doet dat ook waarschijnlijk bij sommige mensen dus wie weet.
Ik kreeg zojuist een telefoontje van Dynabyte, ik kan mijn bestelling afhalen :P
Alleen kan ik nu niet weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muziekjes zijn wel weer leuk :) hopelijk komt er snel een progje ofzo die de muziek ff ript zodat je het ook in winamp kunt luisteren :Y)

En hoop dat er ook een texture editor komt, eerste wat ik zal veranderen zijn de grassoorten dat is het meest storende kwa graphics.

Wat ik ook wel mis is een zoom mogelijkheid bij de overzichtsmap (of ik zie hem over het hoofd).

Verder valt er wel mee te leven met de officiële opvolger van ttdlx, maar ja verwachtingen waren/zijn dan ook hoog. Iedere fan kent openttd (wat die al niet bereikt hebben) en toch nog een keer weer de graphics: ik denk niet dat iedereen nou echt betere graphics wil/hoeft te hebben maar toch wel minimaal het duidelijke/vrolijke/rustige van ttdlx hadden verwacht.

//edit: die editor had ik ook ff geprobeerd en daar vind ik weer jammer aan dat je zelf geen hoogte mappen kunt maken in photoshop (of paint ofzo :P ). Zou je makkelijk Nederland bijvoorbeeld kunnen maken :) En ik dacht hieraan omdat Engeland er bijvoorbeeld wel duidelijk inzit en het lijkt me toch niet dat ze dat gemaakt hebben met de editor van Locomotion zoals het voor ons beschikbaar is :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Sommige winkels bieden hem altijd al aan zogauw ze hem zelf binnen hebben dat is dus al voor de officiele releasedatum en er is op het moment ookal een reloaded versie beschikbaar voor de downloaders.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 01:09
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 12:40:
Muziekjes zijn wel weer leuk :) hopelijk komt er snel een progje ofzo die de muziek ff ript zodat je het ook in winamp kunt luisteren :Y)
Wat dacht je van een programma dat je het in TTD kan laden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:18
DarkM schreef op 08 september 2004 @ 12:55:
[...]
er is op het moment ookal een reloaded versie beschikbaar voor de downloaders.
dat mag hier toch niet? :P
ik ga em dalijk installe, ook al vond ik de demo niks...

als het hele spel me wel bevalt, dan koop ik ttd er ook bij ;)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.

En hoop dat er ook een texture editor komt, eerste wat ik zal veranderen zijn de grassoorten dat is het meest storende kwa graphics.

Wat ik ook wel mis is een zoom mogelijkheid bij de overzichtsmap (of ik zie hem over het hoofd).

Verder valt er wel mee te leven met de officiële opvolger van ttdlx, maar ja verwachtingen waren/zijn dan ook hoog. Iedere fan kent openttd (wat die al niet bereikt hebben) en toch nog een keer weer de graphics: ik denk niet dat iedereen nou echt betere graphics wil/hoeft te hebben maar toch wel minimaal het duidelijke/vrolijke/rustige van ttdlx hadden verwacht.

//edit: die editor had ik ook ff geprobeerd en daar vind ik weer jammer aan dat je zelf geen hoogte mappen kunt maken in photoshop (of paint ofzo :P ). Zou je makkelijk Nederland bijvoorbeeld kunnen maken :) En ik dacht hieraan omdat Engeland er bijvoorbeeld wel duidelijk inzit en het lijkt me toch niet dat ze dat gemaakt hebben met de editor van Locomotion zoals het voor ons beschikbaar is :P
over dei zoom functie, je kunt handmatig de grote van het schermpje verslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zover was ik nog wel gekomen ;) maar de 'echte' zoom functie (dat dingen groter worden enzo voor wie het nog niet begrijpt ;) ) zit er dus niet in?

//edit: en @ cardinal808 ik snap je zin niet? Of bedoel je dat je hoopt dat ook het oude TTD muziek ingeladen kan worden in Locomotion?

Ik zou natuurlijk ook wel raw kunnen opnemen 'wat je hoort' maar dat kost zoveel tijd :X en dan moet er natuurlijk net weer een beepje van iets tussendoor komen oid...

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

jarnotjuh schreef op 08 september 2004 @ 13:09:
[...]

dat mag hier toch niet? :P
ik ga em dalijk installe, ook al vond ik de demo niks...

als het hele spel me wel bevalt, dan koop ik ttd er ook bij ;)
\
Het aanbieden van links waar je het betreffende kan downloaden mag inderdaad niet van de GoT policy, maar gewoon zeggen dat het kan lijkt me niet illegaal...
k ben hem nu zelf wel aan het downen ik was nog niet helemaal tevreden met de demo en ook de eerste indrukken van het spel (uit de screens en de filmpjes) kunnen me niet overhalen om meteen naar de winkel te rennen terwijl ik wel een enorme TTD, TTDX en nu OpenTTD addict ben. Bevalt het me niet dan ga ik lekker verder met OpenTTD bevalt het wel dan moet ik toch maar even naar de winkel (voor die 20 euro hoef het opzich natuurlijk niet te laten liggen)

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn wav's gewoon de ??s?.dat files naar ergens anders kopiëren, hernoemen naar wav en afspelen in Winamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik heb hem net gespeeld en DAMn ik weet niet maar ik ben weer helemaal verslaafd. Voor mij is echt het gevoel van een CS game terug. Was totaal geen fan van de RCT aanpak maar het blijkt toch goed zich te hebben uitgewerkt in het spel.

De grauwheid vind ik ook nog wel meevallen. Als je je eigen autootjes een beetje leuk kleurt ( goudgeel ( Afbeeldingslocatie: http://sifrei-kodesh.com/eng/images/grayorange/dollar.gifAfbeeldingslocatie: http://sifrei-kodesh.com/eng/images/grayorange/dollar.gif ) ) dan val thet allemaal wel mee en de steden zullen zover ik heb gezien van zelf wel leuke winkeltjes krijgen die leuk zijn gekleurt.

Al vond ik bij het gegenereerde land wat ik net kreeg om mee te spelen wel dat industrieën onmogelijk ver van elkaar zijn geplaatst ( rechterbovenhoek stikt het van de kolen terwijl linksonder je industrie hebt die dat nodig heeft.. dat is in het begin gewoon niet te fixen met treinen :P )

oh en nog iets anders.. Ik had net een oil ref en een rig ik verplaats de olie van punt a naar b en dit stukje is 7 of 8 blokjes lang de trein kan dus echt snel zijn zooi verplaatsen toch krijg ik maar per volle vracht maar 40 euro. Terwijl een andere trein die een stuk verder moet rijden om de zooi te vervoeren 8x zoveel krijgt voor precies dezelfde hoeveelheid.. Wie vind hier de logica achter?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Om die industrieën ligt ook altijd wel een stukje land omheen met een hek.. maar daar kan je gewoon op bouwen.. beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op 08 september 2004 @ 14:45:
Ik heb hem net gespeeld en DAMn ik weet niet maar ik ben weer helemaal verslaafd. Voor mij is echt het gevoel van een CS game terug. Was totaal geen fan van de RCT aanpak maar het blijkt toch goed zich te hebben uitgewerkt in het spel.

De grauwheid vind ik ook nog wel meevallen. Als je je eigen autootjes een beetje leuk kleurt ( goudgeel ( [afbeelding][afbeelding] ) ) dan val thet allemaal wel mee en de steden zullen zover ik heb gezien van zelf wel leuke winkeltjes krijgen die leuk zijn gekleurt.

Al vond ik bij het gegenereerde land wat ik net kreeg om mee te spelen wel dat industrieën onmogelijk ver van elkaar zijn geplaatst ( rechterbovenhoek stikt het van de kolen terwijl linksonder je industrie hebt die dat nodig heeft.. dat is in het begin gewoon niet te fixen met treinen :P )

oh en nog iets anders.. Ik had net een oil ref en een rig ik verplaats de olie van punt a naar b en dit stukje is 7 of 8 blokjes lang de trein kan dus echt snel zijn zooi verplaatsen toch krijg ik maar per volle vracht maar 40 euro. Terwijl een andere trein die een stuk verder moet rijden om de zooi te vervoeren 8x zoveel krijgt voor precies dezelfde hoeveelheid.. Wie vind hier de logica achter?
is toch logisch?
aardolie is in het middenoosten toch ook goedkoper dan hier in europa?

enige minpunt waar ik maar niet overgeraak is het feit dat land verhogen of verlagen zo lastig is...het bouwsysteem lukt nu al vrij degelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hoe verder je dezelfde hoeveelheid brengt hoe meer geld je ervoor krijgt lijkt me..

Maar @ defined, wat is precies je probleem met het verhogen en verlagen van het land? Dat de randen niet mooi worden en je in dat geval aan de slag moet met het trekken van hoekjes? Voor grote stukken kun je je 'cursor' vergroten en dan complete vierkanten omhoog en omlaag trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Koetjeboe schreef op 08 september 2004 @ 07:00:

iets wat je zeker al wist: wijchen is gewoon 1 gróót gat :( ben alle game winkels afgegaan in wijchen (dixons intertoys en de frs) en alleen bij de dixons stond locomotion in de lijst, maar ze wisten niet wanneer die binnen kwam |:( dan maar ff de dynabyte bellen :P

bij de dynabyte hebben ze hem :P vandaag/morgen maar ff halen :D

[ Voor 6% gewijzigd door Puc van S. op 08-09-2004 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop dat die steden niet altijd zo snel groeien.

Weet iemand of dat ook in te stellen is.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.