Zo, ik heb 'm ook een paar daagjes kunnen uitproberen.
Dit spel is niet TT en TTD, en ik moest flink wennen ...
Eventjes gespeeld op Easy (sandbox)
Grafisch
Wat dof, maar ik ga er niet om zeuren. Wat wel lastig was, was dat op 1280x1024 alles zo klein werd. In eerste instantie zag ik zelfs het 'Exit Game' vlakje rechtsonder in het openingsscherm niet

zodat ik steeds met Alt-F4 eruit ging.
Bouwmethode
Die is wel even wat anders dan in TT en TTD. Flink wennen dus. Voor de langere afstanden wordt het enorm klikwerk.
Een klein probleempje waar ik nog niet helemaal uitben is het volgende:
Ik was bezig met een helling voor de rails, om een brug te maken. Ik stopte er halverwege mee, (moest eerst nog wat anders uitproberen)
en wilde toen weer verder met de brug. Dat kreeg ik niet voor elkaar. Het enige wat voor mij uiteindelijk werkte, was het afbreken van brug + helling, en opnieuw te beginnen (dus helling op - brug - helling af).
Heeft iemand daar wat op gevonden?
Treinen (reliability)
Al eerder diverse keren opgemerkt: dat vervangen van treinen wordt lastig... Nog geen mogelijkheid ontdekt om de treinen een servicebeurt te geven, zodat ze niet continu vervangen hoeven te worden.
Treinen (route)
Die waypoints zijn wel handig. Zo kun je bij ingewikkelde kruisingen/routes je ervan verzekeren, dat de treinen de goede richting opgaan.
Bestaat de feature om zo'n routelijst te kopiëren?
Ik heb bijv. een trein rijden, tussen een kolenmijn en een staalfabriek. In de routelijst staan 2 stations en 14 waypoints. Maar ik wil nu nog zo'n trein toevoegen, dan is het handig dat ik die routelijst kan kopieren, ipv dat ik alles weer handmatig moet invoegen...
Trams
Ik was een keertje met trams aan het klooien, om het voor-/natransport van passagiers vanaf een station te verzorgen. De route was klaar, de tramhaltes ook. De trammetjes gingen rijden en opeens schoten overal enorme huizenblokken uit de grond! (Er konden maar 20 personen in een trammetje mee, en bij de haltes stonden er 70+)