[PC] Locomotion (Transport Tycoon 2)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.081 views sinds 30-01-2008

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:38

jOzh

Sweet dude!

Ik word een beetje moedeloos van die treinen! Of ik doe iets ongelooflijk fout bij het aanleggen van stations of het spel snapt er niets van... Nou moet ik toegeven dat ik nogal een noob ben wat Locomotion/Transport Tycoon betreft, heb TT wel veel gespeeld maar nooit ingewikkelde constructies gemaakt. Nu wilde ik toch wel eens wat proberen maar bij 3 treinen gaat het al fout :X

Hier wat screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~veen4944/Screenshot3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~veen4944/Screenshot2.jpg

Zo ingewikkeld ziet het er toch niet uit lijkt me maar op de een of andere manier willen de 2 treinen die van links komen altijd op hetzelfde perron staan terwijl ernaast er eentje gewoon vrij is. Iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door jOzh op 11-09-2004 12:50 ]

Grab shell dude!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:21
Entry signalen moet dubbele signalen zijn en voor die entry (dus voor alle wissels) moet je een one-way signal plaatsen.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb de demo net even een poosje gespeeld en ik kreeg gewoon zin om rollercoaster tycoon te spelen. dit spel is gewoon een slap aftreksel van rct. en het enige dat het nog een beetje leuk kon maken zou sandbox-mode zijn. wat er vervolgens niet inzit.

jammer maar helaas, dit spel sla ik over.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• jOzh
  • Laatst online: 14:38

jOzh

Sweet dude!

DutchCommando schreef op 11 september 2004 @ 12:52:
Entry signalen moet dubbele signalen zijn en voor die entry (dus voor alle wissels) moet je een one-way signal plaatsen.
Ok, met entry signalen worden signalen voor de ingang van een station bedoeld? Thanks voor de hulp iig :)

Grab shell dude!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 10:53

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Magic schreef op 11 september 2004 @ 12:55:
Ik heb de demo net even een poosje gespeeld en ik kreeg gewoon zin om rollercoaster tycoon te spelen. dit spel is gewoon een slap aftreksel van rct. en het enige dat het nog een beetje leuk kon maken zou sandbox-mode zijn. wat er vervolgens niet inzit.

jammer maar helaas, dit spel sla ik over.
scenario editor, en dit is al 30x gezegd in dit topique, lees eens

Vermaak me prima met locomotion :) Hoe langer ik speel hoe leuker ik het vind ook.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40935/thumb.jpg
Geld :9~

Stations problemen kun je goed oplossen met waypoints (heb 1 station waar 8 treinen stoppen en nog 3 doorheen rijden, een full load trein zorgde voor problemen maar die heb ik via waypoints naar baan 4 geleid en nu werkt het prima). Voor de rest idd ook nog die 1 way signal neerpleuren :P

[ Voor 18% gewijzigd door Koetjeboe op 11-09-2004 13:16 ]

• Magic
  • Niet online
Koetjeboe schreef op 11 september 2004 @ 13:15:
[...]

scenario editor, en dit is al 30x gezegd in dit topique, lees eens
onder sandbox mode versta ik een random gegenereerd level, niet eentje die je zelf ontwerpt ;)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Magic schreef op 11 september 2004 @ 13:18:
[...]

onder sandbox mode versta ik een random gegenereerd level, niet eentje die je zelf ontwerpt ;)
Eh, simpel mode is het niet veel meer dan een random landschap met random steden met random industrie

Verwijderd

Er zat ook geen Sanbox mode in Rollercoaster tycoon 2, daar maakte ik ook altijd mijn eigen landschappen.
Omdat de editor van rollercoaster tycoon weinig mogelijkheden had was die altijd vlak.

Deze editor is een ware verbetering ten opzichte van rollercoaster tycoon 2, je kunt nu hele mooie landschappen aanleggen.

Ik heb een landschap gemaakt.
Het bestaat uit 1 heel groot eiland met een bergketen en een stuk vlak gebied.
een kleiner eiland met 3 steden en kleinere heuvels.
En nog een klein eilandje.

Omdat ik de editor zo ingesteld heb dat de minimum hoogte van het land hoger is als de bodem is het in principe mogelijk om een soort kanaal tunnel tussen het grote en het kleine eiland aan te leggen.

Deze kaart is aangepast, omdat de kaart waar ik zelf mee speel bij de start alleen de kleinste dorpen heeft die mogelijk zijn, en de meeste mensen toch graag met iets grotere plaatsen spelen.
Okk heb ik in het onderste vlakke gedeelte van de kaart alle plaatsen met elkaar verbonden met wegen.

Link

http://www.xs4all.nl/~gorter9/Zwitzeeland2.SC5

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Magic schreef op 11 september 2004 @ 13:18:
[...]

paar keer klikken en je hebt een random level, ik snap het probleem niet :?

Verwijderd

zo net pakketje van gcshop gehad.

maar toch apart dat er op het hoesje staat van de makers van RCT
ze zijn toch begonnen met TT (-:

en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van het boekje. Je krijgt niet vaak meerr zulke dikke boekjes (-:

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 13:35 ]

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:59
Erkens schreef op 11 september 2004 @ 13:21:
[...]

paar keer klikken en je hebt een random level, ik snap het probleem niet :?
daar gaat het dus niet om
je moet altijd een doel instellen, en dat zuigt... afaik....

eigelijk moest die mode van de echte ttd erin komen, naar het jaar 2070 toe, en dan het hoogst in de highscore chart :D

een eigen scenario bakken duurt allemaal veelste lang, :), gewoon klikken en spelen! zo zou het moeten zijn...

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Verwijderd

Zelfs gebruite ik voor al mijn mappen ook die in transport tycoon deluxe altijd de editor.
Ik gebruikte nooit de random map functie, maar er zijn genoeg mensen die het graag altijd met een paar simpele klikken willen doen, daarom begrijp ik ook niet dat dit eruit gehaald is.

evenzo als de slijtage van de locs, in rollercoaster tycoon was dat heel mooi geregeld met monteurs.
In dit spel zou het zo moeten zijn dat je een bepaald gebouw op een station plaatste en dat iedere lok die daar zou komen te staan de realibity weer naar de originele waarde zou terugkeren.
Wel dat de slijtage op latere leeftijd iets sneller zou gaan, maar niet zo snel dat een lok niet meer te gebruiken is.
Zeg maar als je een lok van 40 jaar hebt dat in 40 jaar de slijtage iets van 30% sneller zou gaan.
Dat is realistisch, maar dit wat ze nu hebben is gewoon bekrompen.

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

jarnotjuh schreef op 11 september 2004 @ 13:49:
[...]

daar gaat het dus niet om
je moet altijd een doel instellen, en dat zuigt... afaik....

eigelijk moest die mode van de echte ttd erin komen, naar het jaar 2070 toe, en dan het hoogst in de highscore chart :D

een eigen scenario bakken duurt allemaal veelste lang, :), gewoon klikken en spelen! zo zou het moeten zijn...
doel instellen = maakt niks uit, kunt gewoon doorspelen daarna
1-5 minuten duurt het om een scenario te bakken, en bij 5 minuten ben je behoorlijk langzaam :P En 1 minuutje besteden voor een game waar je daarna dagen mee zoet bent, oeioei, wat een eeuwigheid :P

[ Voor 24% gewijzigd door Koetjeboe op 11-09-2004 14:31 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ja je kan wel zeggen scenario editor maar dat is natuurlijk maar brak in vergelijking met de pure randomnes die je in TT en TTD had.

Daarnaast vind ik het ook not-done om mensen meteen al naar de scenario editor te sturen voor hun spel. Normaliter speel je eerst het spel uit en maak je daarna als je nog meer wil een eigen level. Maar hier geld dat dus blijkbaar niet voor. :/

Ik heb even een eigen scenario gemaakt, een poging om het transport tycoon gevoel weer terug te krijgen ;)

Je start in 1930. Alle voertuigen staan aan. Alle huizen ook (dus wat meer variatie) Alle seinen en stations staan aan. Landschap is half mountains half hills, max grootte van een stad staat op 5 van de 8. max 5 competitors die na 9 maanden beginnen.

http://ramon.spielerij.ne...ycoon%20Classic%20v13.rar

Comments welcome :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img77.exs.cx/img77/8701/Screenshot12.th.gif

Zo, eindelijk die missie af waar je 50.000 ton olie moet vervoeren in 10 jaar, dat was nog best lastig maar bij het 7de jaar had ik het.

De AI speelde ook een klein rolletje met zig zaggende rails:

Afbeeldingslocatie: http://img86.exs.cx/img86/802/Screenshot13.th.gif
(ik ben overigens oranje)

8)7

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 02:32
Weet iemand hoe de full load en unload werkt? Bij TTD was dit best gemakkelijk, gewoon bij het station dat erneer zetten, maar hier gaat ie er ergens tussenin wat zetten. Hoe werkt dit ? :?

UPDATE: Ik heb het door. Iig bedankt Erkens :)

[ Voor 13% gewijzigd door kikibu op 11-09-2004 17:12 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kikibu schreef op 11 september 2004 @ 17:07:
Weet iemand hoe de full load en unload werkt? Bij TTD was dit best gemakkelijk, gewoon bij het station dat erneer zetten, maar hier gaat ie er ergens tussenin wat zetten. Hoe werkt dit ? :?
Vrijwel hetzelfde, alleen verschijnt deze opdracht (full load/unload) als aparte order op je lijst. Er zitten (zoals in de manual staat, page 45) twee knopjes, "unload cargo" en "wait for full load", indien je meer soorten cargo kan meenemen kan je kiezen wat je wilt (un)loaden. :)

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 02:32
Ik dacht tenminste dat ik het onder de knie had. Nu heb ik bv een iron ore trein, en wil die full load doen. Als ik er dan op klik, staat er wait for full load of coal! Ipv iron ore, dus staat ie eeuwen te wachten, hoe kan ik dat veranderen?

• SideSwipe
  • Laatst online: 11-09 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

kikibu schreef op 11 september 2004 @ 17:21:
Ik dacht tenminste dat ik het onder de knie had. Nu heb ik bv een iron ore trein, en wil die full load doen. Als ik er dan op klik, staat er wait for full load of coal! Ipv iron ore, dus staat ie eeuwen te wachten, hoe kan ik dat veranderen?
Nou de knop eens ingedrukt ;) In de lijst staan meerdere typen cargo :) Bij tankwagens is dat bijvoorbeeld Olie en Chemicals :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40950/thumb.jpg
Mijn eerste 100 miljoen O+ O+ O+ O+ Op naar de miljard :P

• Tom-my
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

Zitten de shortcuts uit transport tycoon er nog in? Vooral bij trackbuilding was dat zo onwijs relaxed. Kan niet wachten tottie door nlstore geleverd is iig :D

sawyer 4 president!

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

Ik zit vast in het eerste lvl,ik moet een engineering rate van 10% krijgen,maar ik kom niet hoger dan 7,enige tips voor mij>?

Verwijderd

Hey mensen sinds vandaag heb ik de demo ook in mijn bezit :D
En ben een beetje aan het klooien geweest...
Heb dit topic behoorlijk in de gaten gehouden om te kijken wat je nou precies moet doen
Maar ik snap het nog niet helemaal...
Ik kon wel ore en olie vervoeren maar voor de rest snap ik nog niet helemaal wat de bedoeling is. Olie moet je volgens mij weer ergens naar toe vervoeren en dan moet je dat weer veder vervoeren. Ben er nu al 6 uur mee bezig (jaja met de demo wel irritant steeds opnieuw beginnen) heeft iemand misschien een beetje uit leg??

Bedankt

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Heb zojuist even multiplay via LAN geprobeerd, maar dat is niet te spelen :(
Ben je lekker bezig dan gaat dat ding "data transferen" naar de andere gebruiker, en laad hij opnieuw, alle windowtjes die je open had zijn dicht (dus als je aan het bouwen bent, dan niet meer :/ )
Kijk een enkele keer kan ik nog begrijpen, echter dit is om de paar seconde zo, tot dat hij het genoeg vind en je even voor een paar minuten kan spelen, maar dan begint de frustratie weer :(
Met mijn packetsniffer zie ik ook geen vreemde dingen dus het moet aan het spel liggen volgens mij. Iemand anders die hier ook last van heeft?

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Damn, wat is dat bouwsysteem ontzettend irritant zeg! Vooral een stuk rails weghalen is gewoon klote! Een dergelijk systeem werkt misschien leuk voor stukjes coaster, maar niet voor een complex railnetwerk.

Verder vind ik het ook niks bijzonders. Hij gaat er weer af.

https://niels.nu

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Hydra schreef op 11 september 2004 @ 20:27:
Damn, wat is dat bouwsysteem ontzettend irritant zeg! Vooral een stuk rails weghalen is gewoon klote! Een dergelijk systeem werkt misschien leuk voor stukjes coaster, maar niet voor een complex railnetwerk.
Kan je het ook onderbouwen? ipv zeggen dat het gewoon klote is?
Want zoals er al vaker is gezegt is het gewoon een kwestie van wennen, het werkt eigenlijk veel prettiger dan met TTDLX omdat je zo meer controle hebt over wat er gebouwd wordt. Weghalen? rechtsklik en op de bulldozer klikken, simpel maar doeltreffend, zeker als je een bochtig stuk weg wilt halen, gewoon vaker klikken, met TTD moest je steeds het type rails selecten en dan de bulldozer om vervolgens het stukje rails te deleten. Stond er een sein op, tja eerst weghalen voordat je de rails weghaalt. Bij locomotion gaat dat automatisch, heerlijk :)
ok, wellicht is dit type spel ook niks voor jou :w

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Erkens schreef op 11 september 2004 @ 20:20:
Met mijn packetsniffer zie ik ook geen vreemde dingen dus het moet aan het spel liggen volgens mij. Iemand anders die hier ook last van heeft?
Bij jou werkt het tenminste :) Je zit niet toevallig achter een router? Ik heb het idee dat ik de poorten open moet zetten, maar ik weet niet zeker of dat moet omdat alles binnen het LAN gebeurd.

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Erkens schreef op 11 september 2004 @ 20:38:

Kan je het ook onderbouwen? ipv zeggen dat het gewoon klote is?
Want zoals er al vaker is gezegt is het gewoon een kwestie van wennen, het werkt eigenlijk veel prettiger dan met TTDLX omdat je zo meer controle hebt over wat er gebouwd wordt. Weghalen? rechtsklik en op de bulldozer klikken, simpel maar doeltreffend, zeker als je een bochtig stuk weg wilt halen, gewoon vaker klikken, met TTD moest je steeds het type rails selecten en dan de bulldozer om vervolgens het stukje rails te deleten. Stond er een sein op, tja eerst weghalen voordat je de rails weghaalt. Bij locomotion gaat dat automatisch, heerlijk :)
Het heeft m.i. voor- en nadelen. Wat ik met name irritant vind aan de RCT stijl is dat je het stukje de goede richting in moet zetten met het pijltje. In TTD kon je gewoon het goede stukje pakken en slepen maar. Verder is de RCT stijl ook niet echt goed voor je RSI, als je lange stukken wil aanleggen, het vergt erg veel klikken. Het verwijderen van bestaande stukken is wel weer veel makkelijker.

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Het is inderdaad irritant dat er geen 'continuous placement'/'drag n drop' in zit gebakken.

Ligt het trouwens aan mij of zien die treinen er een beetje kinderachtig uit?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:01

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

wOEi :P

.. gisteren het spel opgehaald bij Dynabyte en ben nu alweer helemaal hooked :D _o_

Echt zo'n spel waarbij je tijdens het bouwen de tijd vergeet en 's nachts 03:00 op het klokje kijkt zo van "huh nu al zo laat?" :? g444f ! :D
eerste indruk ..

min:
* vliegtuigjes zijn welles epileptisch als ze in een bepaalde richting vliegen
* AI heeft idd nogal de slingerziekte, maar staat niet meer eindeloos sporen te bouwen ..

plus:
* meerdere lagen bouwen met bruggen
* meer mogelijkheden om sporen/wegen elkaar te laten kruizen
* super tunnelbouw!!!! .. zelfs omhoog, omlaag en bochten!!!! :9~
* vloeiende bochten
* verschillende radius bochten, krap, wijd, wijder, wijdst
* dalen/stijgen + bocht in één! :*)
* in engeland rijden de autootjes links !! _o_

dikke plus:
Waar ik me in het eerste deel zo aan ergerde, dan was het dat wanneer ik ergens een goed lopend station had, dat wanneer de concurrent er ook een station neerzette, meteen 90% van de goods naar zijn station ging :(
Nu niet meer .. gewoon eerlijk verdeeld ofzo :)

.. straks maar weer verder spelen, mezelf nu ff dwingen wat anders te gaan doen :D

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-09-2004 21:24 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Infernis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 10:35

Infernis

Psychotic Weaboo

Weet iemand hoe je Goods & Food bij de mensen brengt? Die dingen blijven maar op het perron staan, of in de hangaar :/

En hoe stimuleer je productie bij industries? Soms stoppen mijn oliebronnen totaal met produceren, of heel weinig.

[ Voor 35% gewijzigd door Infernis op 11-09-2004 21:51 ]

• Tom-my
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

Mja heb nu ff gespeeld, vind hem eigenlijk ook wat tegenvallen. Het bouwen van tunnels is vooral iets wat imo net zo gemaakt dat het veel te veel handelingen kost om eindelijk een grappig dingetje te bouwen. Als je de 'slopes' naar beneden laat wijzen krijg je dat geklungel met het feit dat je een vierkantje per hoeken naar beneden moet laten wijzen. Heel irri als je geen goed overzicht op de hoek hebt (ja zelfs met onderland kijken). Ook vond ik de oude versie veel kleurrijker.

Maar goed , het blijft uiteindelijk transport tycoon al zou hier een daar een update niet slecht uitkomen in gebruiksvriendelijkheid.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Hydra schreef op 11 september 2004 @ 20:27:

rechterknopje op de rails en weghalen maar :O

Het bouwsysteem is prima, het is gewoon wat anders. Wat zijn we toch weer conservatief :/

specs

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MrData schreef op 11 september 2004 @ 20:43:
Bij jou werkt het tenminste :) Je zit niet toevallig achter een router? Ik heb het idee dat ik de poorten open moet zetten, maar ik weet niet zeker of dat moet omdat alles binnen het LAN gebeurd.
Wat heeft een router nu met het spelen in een LAN te maken (ik heb het dan over kleine thuisnetwerkjes ;) ) :?
Alleen als je op je PC's een firewall draait moet je zorgen dat je de poorten open zet zoals in de manual beschreven staat (wat overigens UDP is, wat er weer niet in staat 8)7 )
Als je via Internet speelt dan moet je uiteraard ook die poorten opengooien maar ook poortmappen vanaf je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Erkens schreef op 11 september 2004 @ 20:20:
Heb zojuist even multiplay via LAN geprobeerd, maar dat is niet te spelen :(
Ben je lekker bezig dan gaat dat ding "data transferen" naar de andere gebruiker, en laad hij opnieuw, alle windowtjes die je open had zijn dicht (dus als je aan het bouwen bent, dan niet meer :/ )
Kijk een enkele keer kan ik nog begrijpen, echter dit is om de paar seconde zo, tot dat hij het genoeg vind en je even voor een paar minuten kan spelen, maar dan begint de frustratie weer :(
Jep ik heb het al eens eerder gemeld, de LAN optie is verre van ideaal.. terwijl het wat bandbreedte betreft niet eens zo'n gortig spel is -vergeleken met generals bijv.- waarom hij dan continu de data transfered zal mij een raadsel wezen, het verschilt ook niet om een grotere of kleinere map te nemen, het lijkt wel of er tijdens die transfers data wordt verzonden van je voertuigen -lees veroudering, omzet etc.- gezien naarmate je er meer aanmaakt deze data ook groter wordt...
Hey mensen sinds vandaag heb ik de demo ook in mijn bezit
En ben een beetje aan het klooien geweest...
Heb dit topic behoorlijk in de gaten gehouden om te kijken wat je nou precies moet doen
Maar ik snap het nog niet helemaal...
Ik kon wel ore en olie vervoeren maar voor de rest snap ik nog niet helemaal wat de bedoeling is. Olie moet je volgens mij weer ergens naar toe vervoeren en dan moet je dat weer veder vervoeren. Ben er nu al 6 uur mee bezig (jaja met de demo wel irritant steeds opnieuw beginnen) heeft iemand misschien een beetje uit leg??
Olie moet naar de refinery, van de refinery kan je weer goods naar de stad vervoeren... Zo zijn er nog enkele routes, misschien iets voor een mini-faq ofzo gezien er nog meer mensen last van hebben en er in de originele handleiding ook niet echt zoveel duidelijkheid over verschaft wordt... (AFAIK)

[ Voor 29% gewijzigd door KeeZ op 12-09-2004 00:26 ]

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Nu online
KeeZ schreef op 12 september 2004 @ 00:24:
[...]

Jep ik heb het al eens eerder gemeld, de LAN optie is verre van ideaal.. terwijl het wat bandbreedte betreft niet eens zo'n gortig spel is -vergeleken met generals bijv.- waarom hij dan continu de data transfered zal mij een raadsel wezen, het verschilt ook niet om een grotere of kleinere map te nemen, het lijkt wel of er tijdens die transfers data wordt verzonden van je voertuigen -lees veroudering, omzet etc.- gezien naarmate je er meer aanmaakt deze data ook groter wordt...

[...]

Olie moet naar de refinery, van de refinery kan je weer goods naar de stad vervoeren... Zo zijn er nog enkele routes, misschien iets voor een mini-faq ofzo gezien er nog meer mensen last van hebben en er in de originele handleiding ook niet echt zoveel duidelijkheid over verschaft wordt... (AFAIK)
mocht niemand zich aanmelden om een NL faq te schrijven voor maandag middag, dan bied ik me wel aan als vrijwilliger

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
alleen is het best veel werk, ik doe wel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

hmm geen livestock wagentjes die sneller dan 80km/u gaan :?

Ik heb livestock en grain over dezelfde sporen lopen, en die grain karretjes gaan 120km/u.

Krijg je steeds snellere locks, gaan de karretjes niet harder :/.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:01

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ow .. is het dát ??? D8 pssies hetzelfde als jou .. :| :D

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Zo, ik heb 'm ook een paar daagjes kunnen uitproberen.
Dit spel is niet TT en TTD, en ik moest flink wennen ...
Eventjes gespeeld op Easy (sandbox)

Grafisch
Wat dof, maar ik ga er niet om zeuren. Wat wel lastig was, was dat op 1280x1024 alles zo klein werd. In eerste instantie zag ik zelfs het 'Exit Game' vlakje rechtsonder in het openingsscherm niet :p zodat ik steeds met Alt-F4 eruit ging.

Bouwmethode
Die is wel even wat anders dan in TT en TTD. Flink wennen dus. Voor de langere afstanden wordt het enorm klikwerk.
Een klein probleempje waar ik nog niet helemaal uitben is het volgende:
Ik was bezig met een helling voor de rails, om een brug te maken. Ik stopte er halverwege mee, (moest eerst nog wat anders uitproberen)
en wilde toen weer verder met de brug. Dat kreeg ik niet voor elkaar. Het enige wat voor mij uiteindelijk werkte, was het afbreken van brug + helling, en opnieuw te beginnen (dus helling op - brug - helling af).
Heeft iemand daar wat op gevonden?

Treinen (reliability)
Al eerder diverse keren opgemerkt: dat vervangen van treinen wordt lastig... Nog geen mogelijkheid ontdekt om de treinen een servicebeurt te geven, zodat ze niet continu vervangen hoeven te worden.

Treinen (route)
Die waypoints zijn wel handig. Zo kun je bij ingewikkelde kruisingen/routes je ervan verzekeren, dat de treinen de goede richting opgaan.
Bestaat de feature om zo'n routelijst te kopiëren?
Ik heb bijv. een trein rijden, tussen een kolenmijn en een staalfabriek. In de routelijst staan 2 stations en 14 waypoints. Maar ik wil nu nog zo'n trein toevoegen, dan is het handig dat ik die routelijst kan kopieren, ipv dat ik alles weer handmatig moet invoegen...

Trams
Ik was een keertje met trams aan het klooien, om het voor-/natransport van passagiers vanaf een station te verzorgen. De route was klaar, de tramhaltes ook. De trammetjes gingen rijden en opeens schoten overal enorme huizenblokken uit de grond! (Er konden maar 20 personen in een trammetje mee, en bij de haltes stonden er 70+)

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

WillyF schreef op 12 september 2004 @ 09:29:
Bouwmethode
Ik was bezig met een helling voor de rails, om een brug te maken. Ik stopte er halverwege mee, (moest eerst nog wat anders uitproberen)
en wilde toen weer verder met de brug. Dat kreeg ik niet voor elkaar. Het enige wat voor mij uiteindelijk werkte, was het afbreken van brug + helling, en opnieuw te beginnen (dus helling op - brug - helling af).
Heeft iemand daar wat op gevonden?
simpel, klik rechts op het laatste stukje rails en ga verder bouwen :)
Treinen (route)
Bestaat de feature om zo'n routelijst te kopiëren?
Dat is ook iets wat ik mis, maar helaas...
Trams
Ik was een keertje met trams aan het klooien, om het voor-/natransport van passagiers vanaf een station te verzorgen. De route was klaar, de tramhaltes ook. De trammetjes gingen rijden en opeens schoten overal enorme huizenblokken uit de grond! (Er konden maar 20 personen in een trammetje mee, en bij de haltes stonden er 70+)
steden groeien en mensen willen reizen, meer trams/bussen inzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Erkens schreef op 12 september 2004 @ 09:38:
Dat is ook iets wat ik mis, maar helaas...
Geef de tweede trein de orders, en klik op de laatste regel van de orders van de trein waarvan je de orders gekopieerd wilt hebben. Staat zelfs in de tutorial
:o

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Darkvater schreef op 12 september 2004 @ 10:28:
[...]

Geef de tweede trein de orders, en klik op de laatste regel van de orders van de trein waarvan je de orders gekopieerd wilt hebben. Staat zelfs in de tutorial
Damn, net te laat.. nouja het staat in ieder geval in de 2e tutorial (bus van stad naar stad).

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Tentacle1 schreef op 12 september 2004 @ 10:33:
[...]
Damn, net te laat.. nouja het staat in ieder geval in de 2e tutorial (bus van stad naar stad).
Echte mannen volgen geen tutorials :+ Maar bedankt, die zocht ik ook nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Darkvater schreef op 12 september 2004 @ 10:28:
[...]

sorry hoor, maar ik heb dat niet gevonden in de manual en ik heb die erg goed doorgenomen, waar staat dat dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Erkens schreef op 12 september 2004 @ 10:54:
[...]

sorry hoor, maar ik heb dat niet gevonden in de manual en ik heb die erg goed doorgenomen, waar staat dat dan :?
Het wordt gedaan in de 2de tutorial die je ingame kan runnen ;) (in de demo ook trouwens). En het staat op blz 72 (bovenaan) van de manual.

[ Voor 15% gewijzigd door Jerry op 12-09-2004 12:15 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
Erkens:
ah.. dank, was het dus , rechtsklikken op stukje rails.voor de brug.

Darkvater & Tentacle:
Tutorial?.. welke tutorial? :p :D
* WillyF kijkt even scheef naar Koetjeboe :p

Mr_UnAnimouS:
blz. 72 v.d. manual?
als ik blz. 72 voor me neem, zie ik die mooie zwarte achterkant van het boekje :p

Maargoed.. toch maar even kijken voor wat betreft het kopiëren van de routelijstjes... het IS dus mogelijk. Mijn dank is groot :)

Even wat screenshots:
(let op, het zijn ongeveer 200 kbyte grote .gif files)
klaverblad Het klaverlbad maken, was even wat uitzoekwerk. Boven zie je nog een terugloopcirkel: het kwam een paar keer voor dat de treinen net niet goed reden, en dan zaten ze daar vast, als ik die terukeerloop niet had ...
dubbellaags station boven wordt ijzererts aangevoerd, en onderin kolen. Tevens wordt onder staal afgevoerd.
ondergronds trein station kijk aan... een ondergronds station :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Erkens schreef op 11 september 2004 @ 20:38:
ok, wellicht is dit type spel ook niks voor jou :w
Laat die fanboy attitude alsjeblieft achterwege. Ik heb zowel TT als TTD als OpenTTD compleet sufgespeeld. Ook RCT heb ik veel gespeeld. Voorbeeld: als ik een city selecteer, hoe ga ik dan rechtstreeks naar die stad zonder dat ding op de map (met veel minder opties dan TTD) op te zoeken?

Ook na het spelen vind ik Locomotion een teleurstelling. Trams zijn wel cute, maar dat er nieteens maglevs e.d. inzitten vind ik een HELE grote teleurstelling.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Laatst online: 10-05 20:08
Hydra schreef op 12 september 2004 @ 12:52:
[...]
Voorbeeld: als ik een city selecteer, hoe ga ik dan rechtstreeks naar die stad zonder dat ding op de map (met veel minder opties dan TTD) op te zoeken?
Afbeeldingslocatie: http://img48.exs.cx/img48/1641/Screenshot70.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Laat die fanboy attitude alsjeblieft achterwege. Ik heb zowel TT als TTD als OpenTTD compleet sufgespeeld. Ook RCT heb ik veel gespeeld. Voorbeeld: als ik een city selecteer, hoe ga ik dan rechtstreeks naar die stad zonder dat ding op de map (met veel minder opties dan TTD) op te zoeken?
Dubbelklikken op de stadsnaam (uitgaande dat je in de townlist zit)
Ook na het spelen vind ik Locomotion een teleurstelling. Trams zijn wel cute, maar dat er nieteens maglevs e.d. inzitten vind ik een HELE grote teleurstelling.
Och...
Ik moet zeggen: in het begin vond ik het geen fijn spel, maar het begint te wennen. Het vervangen van treinen gaat easy, die trams zijn cool...
Alleen het leggen van extreem lange trajecten is een rotwerk, maar voor de rest heeft dit spel wel toekomst denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Lange trajecten zijn imo een stuk lekkerder, dat extra klikken vind ik niet erg zolang ik niet meer op de kaart hoef te klikken om scheef te gaan...

Mijn huidige spel -weatherworld- draait inmiddels nog steeds op de uitbreiding van 1 enkel spoor, waarvan de stations hun uitbreiding met een vliegveld hebben gekregen... voornamelijk het uitbouwen van gigantische stations en bijbehorend spoor vind ik een enorme uitdaging en een stuk leuker dan bij TTD... helemaal vanwege de diverse hoogtes, waardoor ik nu een 3-laags station heb bij de steel mill, aanvoer van coal op niveau -1, aanvoer van iron op niveau0 en afvoer van staal op niveau +1

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spel is nog niet eens goed uit en er is al een trainer voor veel geld.

http://www.ggmania.com/cheat.php3?cheat=9800

Aan een trainer voor veel geld heb ik zelf niet zoveel, maar mischien komt er ook snel een trainer voor onbeperkt realibality]
Maar er zijn denk ik zat mensen die wel blij zullen zijn met een geld trainer

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeeZ schreef op 12 september 2004 @ 13:13:
Lange trajecten zijn imo een stuk lekkerder, dat extra klikken vind ik niet erg zolang ik niet meer op de kaart hoef te klikken om scheef te gaan...

Mijn huidige spel -weatherworld- draait inmiddels nog steeds op de uitbreiding van 1 enkel spoor, waarvan de stations hun uitbreiding met een vliegveld hebben gekregen... voornamelijk het uitbouwen van gigantische stations en bijbehorend spoor vind ik een enorme uitdaging en een stuk leuker dan bij TTD... helemaal vanwege de diverse hoogtes, waardoor ik nu een 3-laags station heb bij de steel mill, aanvoer van coal op niveau -1, aanvoer van iron op niveau0 en afvoer van staal op niveau +1
1 voorzichtig voorzetje:
online zetten en ons mee laten genieten? :)

Ik zit hier balend huiswerk te maken :) . En ik moet het doen, omdat ik dit jaar wil afstuderen :)
Nouja, misschien als ik een beetje doorwerk, dat ik straks nog ff tijd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Na ongeveer 40 jaar spelen, wat pics om te laten zien wat er gebeurd met diverse steden

Stad1: Gebeurt vrijwel geen transport rondom dit stadje, blijft ook redelijk klein
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41016/thumb.jpg

Stad2: Een passagierstreintje en een graan trein in de buurt, al iets groter
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41017/thumb.jpg

Stad3: De 'hoofdstad', veel passagier transport, goederen, food, vliegveldje, etc :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/41018/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koetjeboe schreef op 12 september 2004 @ 14:15:

Stad3: De 'hoofdstad', veel passagier transport, goederen, food, vliegveldje, etc :)
[afbeelding]
Hij had beter gebruik kunnen maken van Simcity 4000 (die ook alweer een jaar of meer oud is)... Dit ziet er niet erg mooi uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Mr_UnAnimouS schreef op 12 september 2004 @ 11:09:
[...]

Het wordt gedaan in de 2de tutorial die je ingame kan runnen ;) (in de demo ook trouwens). En het staat op blz 72 (bovenaan) van de manual.
ah, de online manual, ja die ga ik niet lezen als ik een offline heb. * Erkens gaat ff printen :)
Laat die fanboy attitude alsjeblieft achterwege.
tja, dat krijg je als je niet met argumenten komt en alleen maar afkraakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

Wat ik me zo afvraag, iedereen speelt wel lekker maar welke map speelt iedereen hier nu? Met die editor krijg je bijna allemaal maar gare maps? of valt er ergens al iets te downloaden kwa mappen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

WillyF schreef op 12 september 2004 @ 12:45:
Mr_UnAnimouS:
blz. 72 v.d. manual?
als ik blz. 72 voor me neem, zie ik die mooie zwarte achterkant van het boekje :p
Oeps, ik bedoelde de manual op de cd dus :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op 12 september 2004 @ 15:16:
Wat ik me zo afvraag, iedereen speelt wel lekker maar welke map speelt iedereen hier nu? Met die editor krijg je bijna allemaal maar gare maps? of valt er ergens al iets te downloaden kwa mappen :?
Ik heb in eerste instantie een flat land gegenereerd, maar dat bevalt me niet zo. Veel te makkelijk en saai. Ik ga nu even een land generen met wat kleine heuveltjes. 's Kijken of ik die ondergrondse stations voor elkaar krijg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 05:30
ff vraagje.. Ik irriteer me aan me tegenstander omdat hij steeds de goederen die ik vervoer voor me neus wegkaapt.

In TTDX kon ik dat rampzalige bedrijfje gewoon overkopen maar dat heb ik hier nog niet gevonden. Is het mogelijk mijn tegenstander gewoon over te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

LollieStick schreef op 12 september 2004 @ 16:13:
ff vraagje.. Ik irriteer me aan me tegenstander omdat hij steeds de goederen die ik vervoer voor me neus wegkaapt.

In TTDX kon ik dat rampzalige bedrijfje gewoon overkopen maar dat heb ik hier nog niet gevonden. Is het mogelijk mijn tegenstander gewoon over te kopen?
Dat heet nu concurentie :P
Zou toch leuk zijn als je IRL ook alle bedrijven overkoopt omdat ze in de weg zitten 8)7 _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

grrrr. wat is dit spel verslavend :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 05:30
Erkens schreef op 12 september 2004 @ 16:15:
[...]

Dat heet nu concurentie :P
Zou toch leuk zijn als je IRL ook alle bedrijven overkoopt omdat ze in de weg zitten 8)7 _o_
LOL ja echt wel >:)

Ik heb op moment 14 tegenstanders en erger me maar aan 1. Geld heb ik genoeg en in real life kan ik andere bedrijven gewoon over kopen. Microsoft neemt toch ook diverse bedrijven over?

edit:

In TTDX kon het ook, dan kreeg je er na xx zoveel tijd een nieuwe tegenstander bij.

[ Voor 11% gewijzigd door LollieStick op 12-09-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Met het vervangen van locs doe ik altijd de loc in het tonnetje en dan een nieuwe aanschaffen. Kan dat nog sneller? :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

executor schreef op 12 september 2004 @ 16:35:
Met het vervangen van locs doe ik altijd de loc in het tonnetje en dan een nieuwe aanschaffen. Kan dat nog sneller? :)
nee.

:+

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LollieStick schreef op 12 september 2004 @ 16:13:

Concurreren totdat ze failliet zijn hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Eigenlijk moet je dan een optie hebben om onder je kostprijs te gaan vervoeren, puur om de ander dood te concurreren! Dat zou wel tof zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, wat worden die steden f*cking groot! Te groot als jet het mij vraagt :/

Heb 1 ondergronds station, maar wtf: check dit in een paar jaartjes :|

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hoentje9/thumb.JPG

Ik wil niet weten hoe lang steden nog doorgroeien

Dit is overigens bereikt met alleen passengers van stad 1 naar stad 2. Nog geen food of goods o.i.d. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 18:19:
Damn, wat worden die steden f*cking groot! Te groot als jet het mij vraagt :/

Heb 1 ondergronds station, maar wtf: check dit in een paar jaartjes :|

[afbeelding]

Ik wil niet weten hoe lang steden nog doorgroeien

Dit is overigens bereikt met alleen passengers van stad 1 naar stad 2. Nog geen food of goods o.i.d. :/
dit probleem heb ik ook stadje van 50 inwoners ofzo over de duizenden heen binnen een half uur spelen
trametje aangelegd wat food erheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe ik een spoortunnel moet bouwen? Zal wel aan mij liggen maar ik kan nog niet eens de optie vinden waarmee het zou moeten kunnen. Bruggen geen probleem maar tunnels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 18:44:
weet iemand hoe ik een spoortunnel moet bouwen? Zal wel aan mij liggen maar ik kan nog niet eens de optie vinden waarmee het zou moeten kunnen. Bruggen geen probleem maar tunnels.
Verhoog het land zodat er voor de treinbaan een stuk land is met rechte muur van 2 blokjes hoog, dan gewoon je treinbaan doorbouwen tot in dat stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koetjeboe schreef op 12 september 2004 @ 18:47:
[...]

Verhoog het land zodat er voor de treinbaan een stuk land is met rechte muur van 2 blokjes hoog, dan gewoon je treinbaan doorbouwen tot in dat stuk
thx! ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind eigenlijk dat het een beetje makkelijk is..
kheb na 40 jaar gewoon bijna €4.000.000.000
tis weliswaar wel een scenario van mezelf maar toch..
4 vliegtuigen
2 treinen
1 bus
5 trams
2 boten

mijn grootste stad heeft 73k inwoners :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 18:44:
Ik weet niet of je een legale versie of illegale versie hebt of een demo. Maar als je de (il)legale versie hebt, dan staat ie gewoon in het mapje Manual ofzow. PDF-je met alle informatie. Over tunnels staat op page 75, uit mijn hoofd (moest ik vandaag ook ff opzoeken ;) )

Morgen maar eens die handleiding doornemen overigens. Dan heb ik in ieder geval de gehele basis en kan ik op internet wel de advanced technics vinden :)(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik snap ff iets niet met seintjes :)

Ik heb trouwens Transport Tycoon (geen deluxe) destijds helemaal grijsgespeeld en daarna RCT1 ook nog wel een tijdje, maar op de een of andere manier krijg ik iets vrij simpels niet voor elkaar met seinen. In het station rechtsboven staat een loco stil. De andere loco wil ook naar het station, maar snapt of de een of andere manier niet dat hij het andere spoor kan nemen. Hoe kan ik dit aangeven? Ik gebruik eigenlijk zo weinig mogelijk wissels (liever dubbel spoor waar mogelijk), maar ik wou dit in een scenario doen maar het lukte me niet. Dit heb ik nu in een ander scenario ff gereconstrueerd maar het lukt nog steeds niet. Hieronder een plaatje voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vanbokhorst/snaptniet.jpg

De savegame staat op http://home.wanadoo.nl/vanbokhorst/wtfjes.SV5 dus je zou het ook hierin goed kunnen doen, dat ik het daarin kan zien.

Trouwens, lijkt erop alsof ik een beestje gevonden heb, de treinen in deze savegame wijzen allebei naar linksonder ook al rijden ze naar rechtsboven. Verder niet gekeken waar dat aan ligt maar ziet er wel grappig uit :)

Hoe zit het trouwens met de modbaarheid van dit spel? Ik las wat op tt-forum (o.i.d.) dat de bestanden beveiligd waren en dat ze niet zomaar veranderd konden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

mm.. speel het spel nu al aardig tijdje (kan het niet wegleggen lol)... maar wat anderen al hebben ondervonden, het replacen van treinen wordt op den duur best vervelend. Zeker bij 40+ treinen.

Daar mag wel iets automatisch op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evaarties schreef op 12 september 2004 @ 20:15:
mm.. speel het spel nu al aardig tijdje (kan het niet wegleggen lol)... maar wat anderen al hebben ondervonden, het replacen van treinen wordt op den duur best vervelend. Zeker bij 40+ treinen.

Sorry dat ik weer met zo'n negatieve input kom hoor, maar was dat bij TT1 niet ook zo :z

Als ik dit topic lees krijg ik meer en meer het idee dat TT2 precies zo'n zelfde opvolger is als RCT2 :z

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 20:42:
[...]

Sorry dat ik weer met zo'n negatieve input kom hoor, maar was dat bij TT1 niet ook zo :z
Daar kon je het uitvallen van treinen uitschakelen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Erkens schreef op 12 september 2004 @ 20:43:
[...]

Precies, dat was wel makkelijk :P.

Maar maak dan op z'n minst het verouderen minder snel.. om de 10 jaar is het meeste al aan vervanging toe .... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
wat ik wel naar vind aan dit spel, is dat de moeilijkheidsgraad sterk veranderd

aan het begin( beginner en easy) allemaal vet simpele missies die je in 10 min kon halen, en nu bij medium meteen missies waar ik dik in geldnoot kom! :|

need to practice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
Dat vervangen van treintjes begint me nu toch ronduit te irriteren....
En ik heb er pas 30.... I.p.v. dat iklekker bezig kan met het uitbouwen van een treinennetwerk, ben ik alleen nog maar bezig met het vevangen van treinen.
Want doe ik het niet, dan loopt heel de boel hopeloos vast. :( De treinen gaan natuurlijk kapot, op plaatsen, waar de grootste schade wordt aangericht... op kruispunten, klaverbladen, of wissels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 19:58:
ok ik snap ff iets niet met seintjes :)

...
Denk dat het een bugje is. Ik heb je saven geladen en de onderste van de 2 seinen ff removed en opnieuw neergezet. Dan gaat het wel goed.

Ben al vaker tegengekomen dat de seinen niet goed werken, dan haal ik ze weg en zet ze weer nee en het gaat weer goed.

Ik heb ook , als ik 2 treinen heb laten crashen omdat ik weer met de seinen liep te kloten, dat als ik dan 2 nieuwe treinen dezelfde trajecten als de oude laat rijden, de stations dood zijn. Er wordt nix meer geleverd en afgenomen. Als ik dan het perron verwijder, wacht tot de naam van het station weg is en nieuwe perrons leg, werkt het allemaal weer?

EDIT: Ik heb nog een probleem. Als ik een trein met tankwagons bij een raffinaderij wil laten wachten tot hij vol is, gaat hij wachten op een volle lading Chemicals? Hoe geef ik aan hij op een volle lading Oil wacht? Ik heb geen refittable knopje ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 00:51:
[...]

EDIT: Ik heb nog een probleem. Als ik een trein met tankwagons bij een raffinaderij wil laten wachten tot hij vol is, gaat hij wachten op een volle lading Chemicals? Hoe geef ik aan hij op een volle lading Oil wacht? Ik heb geen refittable knopje ofzo.
Je moet dat knopje van full load ff ingedrukt houden, dan moet er een menuutje komen met olie erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Laatst online: 28-08 14:37
met een zelfgemaakt scenario is het trouwens wel TE simpel om geld te verdiene :x

ik heb nu treintjes met 2mil winst PER stop :X
over vliegtuigen maar niet te beginnen :P (4mil+)

Afbeeldingslocatie: http://clipz.falconey.net/junk/thumb.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Eeruku op 13-09-2004 07:40 ]

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Nu online
he hou je ook rekening met het feit dat je al 1083 jaar bezig bent en er dus ok zoiets als inflatie is (want 2 mil. per trein kon in ttd ook hoor ;) )

overgens ik wil vanmiddag beginnan aan de faq, iemad nog goede ideenen die er zeker in moeten?

[ Voor 25% gewijzigd door Puc van S. op 13-09-2004 07:38 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Laatst online: 28-08 14:37
M1lamb3r schreef op 13 september 2004 @ 07:37:
he hou je ook rekening met het feit dat je al 1083 jaar bezig bent en er dus ok zoiets als inflatie is (want 2 mil. per trein kon in ttd ook hoor ;) )

overgens ik wil vanmiddag beginnan aan de faq, iemad nog goede ideenen die er zeker in moeten?
mwa, 1 zon electrische loc als op et plaatje kost maar 5mil :x
3 trips en hij is al terugverdient :P

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3CLipZ schreef op 13 september 2004 @ 07:40:
[...]

mwa, 1 zon electrische loc als op et plaatje kost maar 5mil :x
3 trips en hij is al terugverdiend :P
Dat is toch in het begin ook zo? Laat maar eens een volgeladen kolentreintje over een redelijk lang traject rijden (1/3 van de map ongeveer). Je zal zien dat zo'n ding in de jaren 1900-1930 ook al ~10.000 verdient. En aangezien de treinen in die tijd 17000 zijn ofzow... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evaarties schreef op 12 september 2004 @ 20:15:

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 20:42:
[...]

Als ik dit topic lees krijg ik meer en meer het idee dat TT2 precies zo'n zelfde opvolger is als RCT2 :z
In deel 1 kon je dat uitschakelen.
maar als je dat niet deed kon je de treinen ook onderhouden.
Dat was in deel 1 beter geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Als je een stadje hebt dan heb je in het begin doodlopende weggetjes. Bussen draaien dan om. Als je een route naar een andere stad hebt gemaakt, en je haalt 1 weggetje er tussenuit omdat je hem wilt veranderen, dan rijd de bus door en rijd zich stuk. Heel irritant.

Als ik een sein plaats en de trein wacht te lang dan keert hij weer om ??? dat zuigt.

Misschien kunnen we wel een 'Seinen spel' maken.
iemand ontwerpt een lastig traject met rails en dan aan de anderen om daar seinen in te plaatsen. Zo kunnen mensen die er niet zo handig in zijn (zoals ik) er iets van leren, en we kijken op welke verschillende manieren alles wordt opgelost.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 07:22:
[...]

Je moet dat knopje van full load ff ingedrukt houden, dan moet er een menuutje komen met olie erin :)
Thnx!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op 12 september 2004 @ 20:43:
[...]

Neej dat is realistisch :z
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 10:24:
[...]

[...]

In deel 1 kon je dat uitschakelen.
maar als je dat niet deed kon je de treinen ook onderhouden.
Dat was in deel 1 beter geregeld.
Dat betekent dat het nog slechter geworden is, terwijl ik dat toen al vervelend vond.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 11:37:
[...]

Neej dat is realistisch :z
Nee dat is niet realistisch, maar dat maakt niet uit voor sommige, liever doorspelen dan steeds locs vervangen :) (daarom was de ttdpatch heerlijk, automagische vervanging van oude locs _o_ )
Maar met ttd had je wel depots waar ze naar toe gingen, kon je de "servicetijd" instellen etc etc. Dat kan nu helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is weer lekker. Een trein denkt het zonodig weer beter te weten en komt constant op het verkeerde station uit.
Kortom: mijn gedachte was om een paar waypoints neer te kwakken, zodat ie die netjes volgt en dan aankomt. Maar naar welke waypoint ik 'm ook stuur, hij blijft die korte (foute) route nemen. Het gekke is: als ik die korte route deels afbreek, probeert ie het nog steeds! (en komt halverwege tot de conclusie: verrek, de rails stopt. Hmm... laten we dan maar omdraaien!) :( :(
Pas als ik het compleet enkelsporig houdt, snapt de trein het :(

Mis is ik iets van die waypoints? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.bfmaps.nl/~lighteye/locomotion.png
Klik voor vergroting

Mijn bevindingen van het signaal gebruik (eenvoudig maar misschien al een stuk begripvoller voor de beginner).

• Namen er even bijgezet zodat je sneller een overzicht hebt.
• Op elk mogelijk stukje een stoplicht gezet zodat je het beter kunt begrijpen.
• Na de wissels (voor ingang van station) staat een dubbel signaal de rest is allemaal enkel (éénrichting) signaal.

Situatie was als volgt:
Trein 2 kwam aanrijden op de plek waar trein 4 zich bevindt. Maar trein 1 was al aan het wachten bij de stoplicht vlak na de uitgang bij het station (dat dubbellicht dus).

Trein 2 kreeg toch voorrang op trein 1 terwijl trein 1 al 10x veilig zou moeten kunnen passeren. Nadat trein 2 het station binnenkwam kreeg trein 1 toestemming om te vertrekken.

Het rare hieraan is dat trein 4 met dezelfde snelheid aan kwam zetten als trein 2 maar kennelijk omdat trein 1 al een tijdje aan eht wachten was kreeg het toch toestemming om te vertrekken.

Wat ook opvalt is dat elke stoplicht standaard op rood (niet passeren) staat. Kennelijk is het een systeem van dat de treinen eerst 'toestemming' moeten vragen voordat ze een baanvlak mogen betreden en aan de hand daarvan wordt eerst gekeken of er al een trein aan het wachten is of dat er een trein met hoge snelheid aankomt.

rood-rood-rood = niet passeren
geel-groen-rood = je kunt veilig passeren maar volgende signaal is langzamer rijden
geel-rood-rood = approach (na dit stoplicht komt er een 3maal rood waar je moet stoppen).
groen-rood-rood = baantrack is vrij tot anders aangegeven.

Dit zijn american style stoplichten waarmee je het beste kunt leren vind ik. Aangezien ik meende gelezen te hebben dat alle stoplichten hetzelfde werken (ongeacht hun uiterijk in locomotion) maakt het niet veel uit welke soort stoplicht je gebruikt.

Het beste kun je denk ik de situatie zelf ff nabootsen en bestuderen om het nog beter te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
  • Laatst online: 21-08 06:55
Even een vraag aan de ervaren spelers:

1. Welke grondstoffen kun je het beste in het begin vervoeren? (bij TT was het coal)

2. Is het slim om in het begin al gigantisch veel te lenen of kun je beter een zo goedkoop mogelijk trackje maken en dan wachten tot je geld hebt voor de volgende track

3. Wat is goedkoper een spoor over een berg aanleggen met een brug constructie of de berg verlagen?

4. Ik snap de wissels nog steeds niet. Als je 2 sporen hebt en je wilt 1 station gebruiken dan kon je bij TT gewoon 2 seinen aan elke kant zetten en klaar is kees op de 1 of andere manier werkt dat niet bij locomotion.

5. Vanaf welk jaar is kan het uit om met vliegtuigen te beginnen?

6. Zijn bussen eigenlijk wel rendabel?

goed waren een paar vraagjes waar ik uiteindelijk zelf ook wel achter kan komen , maar als iemand het weet dan scheelt het weer uitzoek werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 11:53:
[afbeelding]
Klik voor vergroting

Mijn bevindingen van het signaal gebruik (eenvoudig maar misschien al een stuk begripvoller voor de beginner).

• Namen er even bijgezet zodat je sneller een overzicht hebt.
• Op elk mogelijk stukje een stoplicht gezet zodat je het beter kunt begrijpen.
• Na de wissels (voor ingang van station) staat een dubbel signaal de rest is allemaal enkel (éénrichting) signaal.

Situatie was als volgt:
Trein 2 kwam aanrijden op de plek waar trein 4 zich bevindt. Maar trein 1 was al aan het wachten bij de stoplicht vlak na de uitgang bij het station (dat dubbellicht dus).

Trein 2 kreeg toch voorrang op trein 1 terwijl trein 1 al 10x veilig zou moeten kunnen passeren. Nadat trein 2 het station binnenkwam kreeg trein 1 toestemming om te vertrekken.

Het rare hieraan is dat trein 4 met dezelfde snelheid aan kwam zetten als trein 2 maar kennelijk omdat trein 1 al een tijdje aan eht wachten was kreeg het toch toestemming om te vertrekken.

Wat ook opvalt is dat elke stoplicht standaard op rood (niet passeren) staat. Kennelijk is het een systeem van dat de treinen eerst 'toestemming' moeten vragen voordat ze een baanvlak mogen betreden en aan de hand daarvan wordt eerst gekeken of er al een trein aan het wachten is of dat er een trein met hoge snelheid aankomt.

rood-rood-rood = niet passeren
geel-groen-rood = je kunt veilig passeren maar volgende signaal is langzamer rijden
geel-rood-rood = approach (na dit stoplicht komt er een 3maal rood waar je moet stoppen).
groen-rood-rood = baantrack is vrij tot anders aangegeven.

Dit zijn american style stoplichten waarmee je het beste kunt leren vind ik. Aangezien ik meende gelezen te hebben dat alle stoplichten hetzelfde werken (ongeacht hun uiterijk in locomotion) maakt het niet veel uit welke soort stoplicht je gebruikt.

Het beste kun je denk ik de situatie zelf ff nabootsen en bestuderen om het nog beter te begrijpen.
Trein 1 houdt de kruising bezet, daarom gaat trein 2 / 4 er niet langs.

Waarom zet je eigenlijk om elk vakje een sein? Dat is erg overbodig en maakt het geheel een stuk minder overzichtelijk. Zet ze om de zoveel vakjes dat je langste trein ertussen past. Plaats ze tevens aan alle uiteinden van een kruising om deze zo kort mogelijk bezet te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

hydex schreef op 13 september 2004 @ 12:14:

1. Welke grondstoffen kun je het beste in het begin vervoeren? (bij TT was het coal)

Maakt niet zo heel veel uit vind ik, lange afstanden leveren iig veel geld op

2. Is het slim om in het begin al gigantisch veel te lenen of kun je beter een zo goedkoop mogelijk trackje maken en dan wachten tot je geld hebt voor de volgende track

Gewoon lekker bouwen, en als je ff wat nodig hebt lenen in het begin. Als je het goed doet kan je al snel aflossen.

3. Wat is goedkoper een spoor over een berg aanleggen met een brug constructie of de berg verlagen?

Ik denk de constructie over de berg heen.

4. Ik snap de wissels nog steeds niet. Als je 2 sporen hebt en je wilt 1 station gebruiken dan kon je bij TT gewoon 2 seinen aan elke kant zetten en klaar is kees op de 1 of andere manier werkt dat niet bij locomotion.

Kan je dit, wat je wilt, verduidelijken met een plaatje?

5. Vanaf welk jaar is kan het uit om met vliegtuigen te beginnen?

In principe met de kleine vliegtuigjes ook, levert niet super op, maar staat wel leuk

6. Zijn bussen eigenlijk wel rendabel?

Hmm.. ik denk het wel hoor, maak in 1 of 2 dorpen een leuke baan en laat ze lekker rijden. Ze gaan iig ook lang mee.

goed waren een paar vraagjes waar ik uiteindelijk zelf ook wel achter kan komen , maar als iemand het weet dan scheelt het weer uitzoek werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

3CLipZ schreef op 13 september 2004 @ 07:35:
met een zelfgemaakt scenario is het trouwens wel TE simpel om geld te verdiene :x

ik heb nu treintjes met 2mil winst PER stop :X
over vliegtuigen maar niet te beginnen :P (4mil+)

[afbeelding]
ja in het jaar 2083 is die inflatie zo toegenomen dat zulk soort bedragen geen uitzondering meer volgen :) :z

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:44
Ligt eraan hoe hoog de berg is. Bij lage bergen durf ik niks te zeggen, maar zelf verlaag ik de berg dan altijd, bij hoge bergen bouw ik en tunnel.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals SGrovert al zei: ligt eraan hoe hoog de berg is. Landschap aanpassen kost een hoop, tunnels ook (maar wel iets minder).
Ik zou sowieso nooooit over een hoge berg heen willen, vooral niet in het begin. Een locomotiefje met 300pk krijgt het te zwaar op een steil gedeelte. Dan gaat ie 2km/u rijden enzo :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.