Battlefield Vietnam deel III

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.770 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk83
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 11:51
jagermeister1 schreef op 07 april 2004 @ 12:34:
[...]
Ziet er wederom zeer goed uit. Mooier dan mijn map :P

Borders krijg je met de "Material map". Kies dan uiteraard voor "outside map" als material :)
Oh? Vreemd, ik had met die vorige versie daarmee lopen spelen. Zonder resultaat.
Hmm, vanavond weer aan de slag :D Danku weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

henk83 schreef op 07 april 2004 @ 13:03:
[...]

Oh? Vreemd, ik had met die vorige versie daarmee lopen spelen. Zonder resultaat.
Hmm, vanavond weer aan de slag :D Danku weer :)
Je moet dan natuurlijk wel uit 1 van de menu's voor "generate ingame map" kiezen, anders zie je het resultaat niet.

Een preview van mijn map is HIER te halen.
Nog geen schaduwen en de grondtextures zijn ook nog niet gedaan. Verder zul je nog wat slecht gepositioneerde opbjecten tegenkomen en de spawnpunten zijn nog niet goed uitgewerkt. Ingame map klopt ook nog niet helemaal.

Het gaat puur en alleen ff om de opzet. Het laden duurt wel lang, dus be warned.

Graag feedback (suggesties, klachten, tips, mening), zodat ik weer aan de slag kan. :)

Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door jagermeister op 07-04-2004 13:15 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel nu ook, het is best een leuk spel, de graphics zijn op sommige punten wel mooier geworden zoals het water en zo, sommige dingen vind ik er ook minder uitzien zoals de bomen die zijn er vrij grof uit.
Ik las net dat iedereen al op de patch zit te wachten, dat kan ik me helemaal voorstellen, het is net alsof ik af en toe met een beta zit te spelen, spel crasht meestal binnen 1 uur, graphics doen wat vaag, soms verdwijnt me wapen opeens en vliegen de bomen boven de grond, of je rijd met een wagentje vrolijk en opeens ontploft ie, blijkt dat het wagentje niet tegen een laagje water van 10cm kan, en dat soort vage dingen allemaal, beetje jammer van al die bugs, zonder had het een stuk leuker geweest.

Ik ga toch maar weer Desert Combat 0.7 spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Ach ik heb eigenlijk nog nooit BF 1942 gespeeld. Ik heb wel de demo gespeeld , maar dat viel me nogal tegen. Ik vind BF vietnam daarintegen wel weer leuk spelen. Ach ja ieder zijn pleziertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Laatst online: 20:04
het is net alsof ik af en toe met een beta zit te spelen, spel crasht meestal binnen 1 uur, graphics doen wat vaag, soms verdwijnt me wapen opeens en vliegen de bomen boven de grond
Nou das toch echt alleen bij jou zo, compleet geen problemen mee namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door blix op 07-04-2004 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blix schreef op 07 april 2004 @ 15:33:
[...]

Ik denk dat jij dan geluk hebt, want een bekende van me met een compleet andere pc heeft dezelfde problemen, ik heb P4 en Radeon, hij heeft een AMD met Geforce FX.
Maar ik ga ervan uit dat alles wel opgelost zal zijn met de nieuwe patch, want de rest van me spellen draaien wel allemaal probleemloos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 13:37
Ik heb BF V ook gehaald en heb helemaal geen problemen met performance (P4 1.8, ATI Radeon 9600XT, 1GB geheugen). Super spel, misschien wel iets te verslavend. ;)
nieuwe patch
En wanneer kunnen we deze verwachten?

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

blix schreef op 07 april 2004 @ 15:33:
[...]

Ik heb ook totaal geen problemen en alle vrienden die het spelen ook niet. Het moet wel aan de pc van Mito liggen vrees ik.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is GS down.. kan geen server meer inladen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

gs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

gameservers.net ofzo :?

khoop dat er snel een patch komt dan ga ik miss kijken of ik het spel koopt
vind t nogal veel bugs hebben en m60 n00bs met at's :X:X

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 17:45

BioHazard

*\o/*

Gamespy denk ik :) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Wie gebruikt er dan ook gamespy :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Damn, dat painten van de groundtextures valt nog niet mee. Moet je bijna een schilder voor zijn man. Weet iemand wat leuke kleurwaardes voor nat gras en droog gras? Ik wil het een beetje in de kleuren ala Operation Hastings hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nat gras is volgens mij wat donkerder, en uitgedroogd gras wat geler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 08:13

Spleasure

Ik hier?

Versch van de Persch: 1.01 getest door EA en DICE

Afbeeldingslocatie: http://www.fpscentral.com/uploads/1.01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Nice! Hopen dat ie snel gereleased wordt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
oe al bekend wanneer hij up for grabs is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Hopen dat ze niet gaan doortesten tot versie 1.015 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Zijn er al mensen die mijn map hebben geprobeerd? Waarschijnlijk nog niet :'(

Anywayz: Hij is zo goed als af. Nog wat objecten toevoegen om het geheel wat op te leuken, de rivier wat smoothen, andere objecten wat herpositioneren. Dat is het wel zo'n beetje. Oja...het paintwerk :( Dat gaat me echt niet lukken vrees ik. Erg moeilijk om te doen. Misschien dat er hier iemand is die er goed in is en het voor me wil doen :P

Hier nog wat screens:

Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot007.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot009.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot011.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot012.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot013.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot014.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot015.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot016.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot017.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot018.jpg

Zijn er wel veel, maar ik kon niet kiezen :P

[ Voor 3% gewijzigd door jagermeister op 08-04-2004 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

ik heb hem wel getest, maare het laden is binnen 15 seconden gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Stronkie schreef op 08 april 2004 @ 08:26:
ik heb hem wel getest, maare het laden is binnen 15 seconden gebeurt
Mogûh....

Dat meen je niet? Wat vindt je ervan? Is het een map met een goede opzet of denk je dat er geen ruk aan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Ehmm,

Ik vond de layout zeer strak, alleen de wegen waren voor mij een beetje onlogisch. Schaduwen is idd een beetje irri tevens de Vietnam heli in die basis was niet echt slim geplaats. Tevens mis ik je ingekleurde textures niet. Ik heb voor de gein de schaduws van je map renderd en peng. Een proffie mappie hoor. Duurde wel ruim een uur om dat te renderen. Ach ja. Post nog effe een link van je geupdate versie.

1 minpuntje nog, Ik had in de "jungle" meer begroeing verwacht.

Maar lag het aan mij of kon ik geen mobile spawnpoints vinden.

Ik zal een paar jpg plaatsen met wat bugs.

Ook het EAX geluid werkt niet lekker op jouw map. Ik weet niet of je aan matrialen bump waarden aan kunt geven.

Verders puik mapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Stronkie schreef op 08 april 2004 @ 08:49:
Ehmm,

Ik vond de layout zeer strak, alleen de wegen waren voor mij een beetje onlogisch.Onlogisch qua positionering? Schaduwen is idd een beetje irri tevens de Vietnam heli in die basis was niet echt slim geplaats.Moet ik idd nog veranderen. Die NVA basis heb ik nog erg weinig aandacht aan besteed Tevens mis ik je ingekleurde textures niet. Misschien wat bandensporen hier en daar en die rotspartij bij die touwbrug wat opleuken ofzo? Ik heb voor de gein de schaduws van je map renderd en peng. Een proffie mappie hoor. Duurde wel ruim een uur om dat te renderen. Ach ja. Post nog effe een link van je geupdate versie. Er is nog niet veel geupdate. Zodra er weer aardig wat veranderd is zet ik hem weer online

1 minpuntje nog, Ik had in de "jungle" meer begroeing verwacht. Misschien kun je aangeven waar je dat zou verwachten. Er is niet echt een jungle te vinden

Maar lag het aan mij of kon ik geen mobile spawnpoints vinden In de versie die jij hebt ligt een schep in het controlpoint welke het dichtsbij de NVA basis ligt. In de update zal hij gewoon in de NVA basis te vinden zijn.

Ik zal een paar jpg plaatsen met wat bugs. Cool... :)

Ook het EAX geluid werkt niet lekker op jouw map. Ik weet niet of je aan matrialen bump waarden aan kunt geven. Ik heb EAX zelf altijd uitstaan, dus het is mij niet opgevallen

Verders puik mapje
Hartstikke bedankt voor je tijd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

jagermeister1 schreef op 08 april 2004 @ 09:02:
[...]

Hartstikke bedankt voor je tijd! :)
Kijk,

De wegen die naar die hangbrug gaan liggen idd logisch, maar als je de routes van basis naar basis bekijkt zou dit geografisch een beetje over de top zijn. Kijk ik zie de heuvels (en eventuele belemmeringen wel om normaal een weg te leggen) wel, maar dan toch als ik de map effe test loopt de weg raar voor mij gevoel.

Die NVA basis met die heli vind ik personelijk wel in een dichte jungle passen (maaar ja is mijn mening)

Wat beftreft de extra bandensporen enzo. Kijk als ik heftig aan het spelen ben kijk ik echt niet in het zand of daar bandensporen zijn. Ik let of ik mijn tegenstander zie.

Begroeing daar in tegen valt mij wel snel op. Ietjes meer lijkt mij mooier. En zet voor ellijke textures toch begroeiing, misschien camufleert dat het een beetje.

Ach verder zal ik tussen de middag je map nog effe er bij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ben het wel met je eens dat het je met een omweg naar de verschillende bases moet. Helaas had ik eerst het terrein gemaakt, toen de bases + controlpoints en als laatste pas de wegen. Kon ff niet anders. Ja...dan had ik de hele boel weer om moeten gooien. Te voet kun je uiteraard wel kiezen hoe je gaat.

Speciaal voor jou een update: Klikkie

Niet erg veel veranderd. Wat objecten erbij. Let voor de grap eens op de verbrande hutjes vlakbij het vissersdorpje langs de weg. Komen er nog meer van bij. Verder is dit weer een versie zonder gerenderde schaduwen.

Zal idd nog wat jungle toevoegen. Lijkt mij ook wel wat :)

Succes met testen ;)

Loopt ie wel vlot bij jou? Ik heb af en toe glitches als er voertuigen in de buurt zijn. Die glitches verdwijnen na verloop van tijd iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Nog geen glitches kunnen zien , alleen toen ik de copter van de usa paktje hing het level net. Nog niet weer geprobeerd. Moet nodig eens op de campus vragen of meer deze map willen testen.

ruim 128 mensen spelen op de UT campus dit spel , dag in dag uit, dus dat zal wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Stronkie schreef op 08 april 2004 @ 09:48:
Nog geen glitches kunnen zien , alleen toen ik de copter van de usa paktje hing het level net. Nog niet weer geprobeerd. Moet nodig eens op de campus vragen of meer deze map willen testen.

ruim 128 mensen spelen op de UT campus dit spel , dag in dag uit, dus dat zal wel lukken
Ok dan.... Als er nou een servertje opgezet wordt, dan join ik ook wel ff als het kan. Wil mijn map wel eens in een battle aan de tand voelen. Hier kan ik alleen met z'n 2-en testen, maar of mijn vriendin zin heeft om met een Ak47 rond te rennen :P

Als het zover is, meld het dan ff. Dan kan ik snel nog ff de NVA basis opleuken en zorgen dat de objecten goed spawnen (spawntijden enzo) en eerlijk verdeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk83
Ik ga hem vanavond ook ff testen. Ben morgen toch vrij. :D
Zal dan meteen m'n eigen map ook online zetten. Kunnen de liefhebbers, wanneer ze dat willen, hem ook testen.

Ik zag trouwens dat er nieuwe Catalist driverts uit waren, met een bf1942 fix.
klikt u hier
Intermittent texture corruption and flashing is no longer seen when playing the game Battlefield 1942
Heb ze ff met vietnam geprobeerd. Ik kan nu wel zonder gezeur met AA spelen. Echter zijn de textures op de voertuigen dan nog wel een beetje brak. Maar het geknipper met de overige textures (en vooral je wapen) is verdwenen.
Ben het wel met je eens dat het je met een omweg naar de verschillende bases moet. Helaas had ik eerst het terrein gemaakt, toen de bases + controlpoints en als laatste pas de wegen. Kon ff niet anders. Ja...dan had ik de hele boel weer om moeten gooien. Te voet kun je uiteraard wel kiezen hoe je gaat.
Dat vind ik juist wel leuk. Als je in een rechte lijn naar de basis wil, moet je lopen. Wil je toch een voertuig hebben, dan moet je een stukje omrijden :D
In mijn map gaat het ook ongeveer zo. Er zijn shortcuts naar de verschillende vlaggen waar je lopend gebruik van kan maken. Ik heb, bij wijze van test, een chinook in m'n map gezet. Deze spawnt als object, niet als onderdeel van een vlag. Dat betekend dat ie maar één keer in de map spawnt. Dus je moet em goed gebruiken. >:)

[ Voor 36% gewijzigd door henk83 op 08-04-2004 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Kijk omwegen maken dmv van wegen vind ik ok. Maar als ik zijn map speel en over de weg rij , tha dan voelt de weg niet natuurgetrouw aan. Ik zou hem zo niet bouwen. Maar ok , verrassing op zijn tijd is natuurlijk heel leuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Stronkie schreef op 08 april 2004 @ 10:28:
Kijk omwegen maken dmv van wegen vind ik ok. Maar als ik zijn map speel en over de weg rij , tha dan voelt de weg niet natuurgetrouw aan. Ik zou hem zo niet bouwen. Maar ok , verrassing op zijn tijd is natuurlijk heel leuk. ;)
Ok, moet er meer hobbels in? Is ie te breed of juist niet? Misschien dat meer bomen langs de weg een betere feeling geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Kuilen in de weg met bomen en struiken aan de zijkant. Zorgen dat je niet zo'n rechte weg hebt. Plassen water waarin je voertuigen langzamer rijden. Het is heel leuk als je niet ziet waar de weg naar toe gaat dmv van bosjes en bomen , struiken en ander zooi obstakels

Ook een brug die verwoestbaar is lijkt me humor (weet niet of dat kan ) .

Nog effe geduld , bijna klaar met de arbeid en daarna kan ik weer naar huis gaan om te gamen.

Kun je geen screenshot plaatsen van de ingame map en deze verdelen in coordinaten die ook in het spel gebruikt worden, praat wat makkelijker.

[ Voor 15% gewijzigd door Stronkie op 08-04-2004 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Stronkie schreef op 08 april 2004 @ 11:43:
Kuilen in de weg met bomen en struiken aan de zijkant. Zorgen dat je niet zo'n rechte weg hebt. Plassen water waarin je voertuigen langzamer rijden. Het is heel leuk als je niet ziet waar de weg naar toe gaat dmv van bosjes en bomen , struiken en ander zooi obstakels

Ook een brug die verwoestbaar is lijkt me humor (weet niet of dat kan ) .

Nog effe geduld , bijna klaar met de arbeid en daarna kan ik weer naar huis gaan om te gamen.

Kun je geen screenshot plaatsen van de ingame map en deze verdelen in coordinaten die ook in het spel gebruikt worden, praat wat makkelijker.
Goed idee van die kuilen enzo! Wordt aan gewerkt. Heb ook al een berg vegetatie erbij gezet. Hopen dat het niet een te grote aanslag op het geheugen is. Over een uurtje staat de nieuwe versie online :)

Edit: Oja, screen van de map ga ik maken :)

[ Voor 3% gewijzigd door jagermeister op 08-04-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Hmm, dit topic is alleen actief zolang t over map building gaat! Kan daar niet een apart topic voor geopend worden of blaat ik nou alleen maar :? :D

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Beetje gelijk heb je wel, maar ja.... iemand moet toch in dit topic posten. Anders sterft dit topic uit vrees ik :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Moeten we de mods maar vragen he of we dit in een aparte topic moeten plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Stronkie schreef op 08 april 2004 @ 12:03:
Moeten we de mods maar vragen he of we dit in een aparte topic moeten plaatsen
Idd, maar er lijkt me nog te weinig animo voor een nieuw topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

en als je dan toch mooie scenery wil hebben . Plaats dan in je net gereerde jungle wat neergeschoten vliegtuigen/helicopters. (langs de kant van de weg wat afgeschoten voertuigen enzo) (dat geeft toch wel meer sfeer en tevens kun je er achter verschuilen tijdens een gevecht.

Of in het midden van de jungle een soort begraafplaats waar je van die Kill hoedjes neer zet met het geweer omhoog (weet niet of die als object er zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
henk83 schreef op 08 april 2004 @ 09:57:
Ik ga hem vanavond ook ff testen. Ben morgen toch vrij. :D
Zal dan meteen m'n eigen map ook online zetten. Kunnen de liefhebbers, wanneer ze dat willen, hem ook testen.

Ik zag trouwens dat er nieuwe Catalist driverts uit waren, met een bf1942 fix.
klikt u hier

[...]

Heb ze ff met vietnam geprobeerd. Ik kan nu wel zonder gezeur met AA spelen. Echter zijn de textures op de voertuigen dan nog wel een beetje brak. Maar het geknipper met de overige textures (en vooral je wapen) is verdwenen.

[...]

Dat vind ik juist wel leuk. Als je in een rechte lijn naar de basis wil, moet je lopen. Wil je toch een voertuig hebben, dan moet je een stukje omrijden :D
In mijn map gaat het ook ongeveer zo. Er zijn shortcuts naar de verschillende vlaggen waar je lopend gebruik van kan maken. Ik heb, bij wijze van test, een chinook in m'n map gezet. Deze spawnt als object, niet als onderdeel van een vlag. Dat betekend dat ie maar één keer in de map spawnt. Dus je moet em goed gebruiken. >:)
kan die site jammer genoeg niet openen ?
heb je misschien mirrors?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk83
SaURoN schreef op 08 april 2004 @ 13:23:
[...]
kan die site jammer genoeg niet openen ?
heb je misschien mirrors?
thx
http://www2.ati.com/drive...-8-00-040322a-014266c.exe Doet het hier goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ok Stronkie, ik heb naar je geluisterd. De weg is nu niet meer zo glad als dat ie was. Enkele plassen, hobbels en kuilen toegevoegd. Verder aardig wat vegetatie toegevoegd. Meeste controlpoints zijn nu ook voorzien van medic- en ammocrates. Nou ja... kijk zelf maar wat je ervan vindt. Een flinke battle moet nu wel mogelijk zijn. Spawnen van vehicles is nog niet helemaal goed geregeld, maar ik moet nu ff weg. Misschien vanmiddag.

MapUpdate

Alvast bedankt voor het commentaar! Oja...ik heb na dit alles veranderd te hebben een nog slechtere performance (dwz... regelmatig glitches van een paar seconden) :(

Edit: Mobilespawnpoints zijn nu ook beter geplaatst.

[ Voor 4% gewijzigd door jagermeister op 08-04-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens nog een interessante bug; een rpg7 of LAW doet niet veel schade toe aan een helo , echter , wanneer je de raket recht in de zijkant knalt ( bij een helo met open zijkanten ) is het meestal zo dat alle inzittenden in 1 slag dood zijn. Als je een raket recht in de voorkant schiet is de piloot + copiloot dood , helikopter zelf zal amper schade hebben. Het is ff oefenen, maar na een tijdje lukt het toch vrij aardig met vooral die rpg7 >;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

ik heb je by the way toegevoegd in mijn msn lijst

ik ben

oldenzaler0504@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Stronkie schreef op 08 april 2004 @ 14:21:
ik heb je by the way toegevoegd in mijn msn lijst

ik ben

oldenzaler0504@hotmail.com
MSN :/ ...ik boycot dat soort proggies. Maar goed, ik zal het er ff op knallen als ik tijd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Heerlijke map, Alleen die modder pools zijn te licht van kleur en iets te diep. Je jeep kan er niet tegen. Begroeing is een stuk beter, maar waar is de jungle die je gemaakt hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Stronkie schreef op 08 april 2004 @ 18:58:
Heerlijke map, Alleen die modder pools zijn te licht van kleur en iets te diep. Je jeep kan er niet tegen. Begroeing is een stuk beter, maar waar is de jungle die je gemaakt hebt
Uhmm....die 'jungle' vindt je onderaan de NVA base. Stukje bos dus.....meer niet :)

Maaruh, draait ie bij jou nog lekker? Wat zijn je videosettings?

Dus dit is volgens jou wel een map die de moeite waard is om te spelen? :)

Bij mij staat ie nu al vanaf 16:15 de terrainshadows te renderen. Lijkt maar geen eind aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

OK ik probeer het. ik zal de game starten met een ip adres van

212.123.143.192

Kom dan kunnen we hem samen testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Stronkie schreef op 08 april 2004 @ 19:45:
OK ik probeer het. ik zal de game starten met een ip adres van

212.123.143.192

Kom dan kunnen we hem samen testen
Is goed. Pak dan wel ff het systeempje van mijn vriendin aangezien mijn bak staat te ratelen als een gek.

Edit: He Stronkie, server is niet bereikbaar. Klopt het IP wel? Of heb je hem nog niet gestart?

[ Voor 14% gewijzigd door jagermeister op 08-04-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk83
Zo, ik heb je map ook ff gedownload en gespeeld. Erg leuke map.
Ik vind de sfeer erg goed.
Veeeel bergen. Hou ik wel van :D
Enig nadeel is dat het, doordat het vrij chaotisch is, nogal moeilijk is om rond te jakkeren in een jeep of tank. Ik kwam vaak vast te zitten. Maarja dat kan makkelijk aan mij stuurmanskunsten liggen. :P

Dit plaatje geeft de sfeer wel goed weer vink
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/entjes/ScreenShot71.jpg

Ik ga mijn map zo testen via het net. Hij staat al online, maar is echt nog geen goede versie. Na het testen pas ik nog wat dingetjes aan en dan kan ie hier, als jullie willen, ook getest worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

henk83 schreef op 08 april 2004 @ 20:09:
Zo, ik heb je map ook ff gedownload en gespeeld. Erg leuke map.
Ik vind de sfeer erg goed.
Veeeel bergen. Hou ik wel van :D
Enig nadeel is dat het, doordat het vrij chaotisch is, nogal moeilijk is om rond te jakkeren in een jeep of tank. Ik kwam vaak vast te zitten. Maarja dat kan makkelijk aan mij stuurmanskunsten liggen. :P

Dit plaatje geeft de sfeer wel goed weer vink
[afbeelding]

Ik ga mijn map zo testen via het net. Hij staat al online, maar is echt nog geen goede versie. Na het testen pas ik nog wat dingetjes aan en dan kan ie hier, als jullie willen, ook getest worden. :)
Cool, bedankt voor het testen en voor de complimenten uiteraard. Als je wilt kun je ook die server van Stronkie joinen (Als hij nog online komt). FF een uurtje knallen :P

Het is inderdaad geen map om rond te jakkeren met een jeep. Plassen ga ik minder diep maken zodat je er ook met een jeep doorheen kunt rauzen.

Wat was de performance op jouw bak? Duurde het laden ook zo lang of viel het mee?

Ik zal jouw map morgen ff onder handen nemen. Ben erg benieuwd, want wat ik van je map aan screens heb gezien zag het er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

ik heb wel getsart log eens onder msn

naam weet je al

probeer eens 212.123.142.192

deze is goed

ik sta zelfs in de server lijst

We hebben samen de map een beetje verkent. Sommige dingen erg goed uitgewerkt andere een beetje raar zoals de berg met uitslag ;)

De USA basis is mooi en wel af (op de textures na). In de lucht vallen sommige dingen op.

BV vigitatie is op sommige plekken dun bezaaird en erg onnatuurlijk
Water is me iets te bruin en de overs te licht.
De rijstvelden mogen nog wat aandacht .
De jungle is nog niet te vinden.
Sommige perfecte sniper plekken mogen wel wat meer bomen en bosjes.
Sommige bruggen staan er erg onnatuurlijk (missen diepte en begroeiing) Staan naar mijn menig iets te hoog
Plassen zijn te diep en te helder van kleur.
Schaduwwen missen.
De vietnam heli Zweeft en lijkt gewoon niet op zijn ple
De mobile spawn point van de vietnam is niet te vinden als je daar spawnt.
lange laadtijden

Verders

Grote is perfect voor een lekker potje knallen
Usa basis is heerlijk begin point
boobytraps zijn lekker geplaatst
Mooi heuvelachtig.
Lekker sfeertje.
Goed evenwichtig qua voertuigen.
lekker speelbaar

kort om niet slecht voor een eerste keer.

Ben benieuwd wat je morgen voor ons hebt

[ Voor 134% gewijzigd door Stronkie op 08-04-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Stronkie schreef op 08 april 2004 @ 20:14:
ik heb wel getsart log eens onder msn

naam weet je al

probeer eens 212.123.142.192

deze is goed

ik sta zelfs in de server lijst

We hebben samen de map een beetje verkent. Sommige dingen erg goed uitgewerkt andere een beetje raar zoals de berg met uitslag ;)

Precies, jammer dat mijn 2de PC het niet echt trok. Berg met uitslag komt doordat de viewdistance te laag is. Zodra je iets verder van de berg afkomt wordt de dichte begroeïng minder dicht totdat er op een gegeven moment alleen nog maar 'plukken' gras te zien zijn. Zonde, maar als ik de viewdistance verhoog, dan gaat de performance snel zakken met zulke gras oppervlaktes. Misschien maar beter geen gras op dat soort heuvels. Overigens is dat fenomeen zeer heftig als je op een bepaald hoogte rondvliegt met een heli. Ik moet nog ff kijken of ik een goede oplossing hiervoor kan vinden

De USA basis is mooi en wel af (op de textures na). In de lucht vallen sommige dingen op.

Hier doel je waarschijnlijk op de vierkante gras textures?

BV vigitatie is op sommige plekken dun bezaaird en erg onnatuurlijk

Klopt, met name in de bergen rondom het speelveld zie je weinig vegetatie. Hiervoor zal ik nog eens met de growthmapper gaan spelen

Water is me iets te bruin en de overs te licht.

Water settings heb ik nog niets mee gedaan. Is de default kleur. Ik ga er zeker nog wat aan doen, maar een goede kleur krijgen is niet simpel imho. Verder zijn de oevers te licht doordat de rivier uit zijn fatsoen is getrokken na het genereren van de surface maps. Rivier moet dus nog gesmooth worden en de lichte stukken komen dan weer onder water te liggen :)

De rijstvelden mogen nog wat aandacht

Mee eens
De jungle is nog niet te vinden

Komt er misschien ook niet. Vreet namelijk geheugen en dat is niet leuk voor de mensen met mindere bakken

Sommige perfecte sniper plekken mogen wel wat meer bomen en bosjesPrecies, bosjes heb ik nog maar weinig toegevoegd. Komt dus nog :)

Sommige bruggen staan er erg onnatuurlijk (missen diepte en begroeiing) Staan naar mijn menig iets te hoog

Was me ook opgevallen. Ga ik uiteraard ook wijzigen

Plassen zijn te diep en te helder van kleur

Yep... een jeep overleeft ze niet

Schaduwwen missen

Nu niet meer :P (in mijn versie dan natuurlijk :)

De vietnam heli Zweeft en lijkt gewoon niet op zijn plek

Was me nog niet opgevallen, ga ik op letten

De mobile spawn point van de vietnam is niet te vinden als je daar spawnt

Weird...moet ik ook ff uitzoeken :) Waarschijnlijk zie je hem amper door het gras :P

lange laadtijden

Nu dus wel? Gisteren had je de map toch binnen 15 seconden op je scherm?

Verders

Grote is perfect voor een lekker potje knallen

En daar gaat het om natuurlijk :P

Usa basis is heerlijk begin point

Mits je systeem het aan kan natuurlijk

boobytraps zijn lekker geplaatst

Die boomstammen gaan voor leuke taferelen zorgen

Mooi heuvelachtig

Thanks

Lekker sfeertje

Goed evenwichtig qua voertuigen

Hier had ik juist weinig tot geen aandacht aan besteed. Gewoon maar wat neer geprakt

lekker speelbaar

We shall see.... ik kan niet wachten om hem eens met een man of 20 a 30 aan de tand te voelen

kort om niet slecht voor een eerste keer.Vond ik zelf ook wel eigenlijk O-)

Ben benieuwd wat je morgen voor ons hebt

Ik hoop dat ik tijd heb. Vriendin is ook vrij en die wil ook aandacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Ik heb hem ook heel ff geprobeerd.. Maar volgens mij is het wel een zware map. Of het komt door de PC waar ik het op heb geprobeerd.

Maar het laden ging bij mij redelijk langsaam. Het eerste stuk ging heel vlot alleen de laatste paar milimeter deed die wel een minuut ofzo over.
En als de map uiteindelijk was geladen hakkelde het toch wel redelijk. Terwijl ik met de originele maps bijna geen problemen heb. Maar verder vind ik wel dat de structuur goed inelkaar zit.

Dus een _/-\o_ omdat het je eerst map is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Jackazz schreef op 08 april 2004 @ 23:32:
Ik heb hem ook heel ff geprobeerd.. Maar volgens mij is het wel een zware map. Of het komt door de PC waar ik het op heb geprobeerd.

Maar het laden ging bij mij redelijk langsaam. Het eerste stuk ging heel vlot alleen de laatste paar milimeter deed die wel een minuut ofzo over.
En als de map uiteindelijk was geladen hakkelde het toch wel redelijk. Terwijl ik met de originele maps bijna geen problemen heb. Maar verder vind ik wel dat de structuur goed inelkaar zit.

Dus een _/-\o_ omdat het je eerst map is :P
Yep, dat heb ik ook. Het laden duurt echt heel lang. Vreemd, want ik heb maar 1000 nog wat objecten :? Het laden heeft altijd al lang geduurd. Het 'hakkelen' is gekomen nadat de vehicles zijn toegevoegd.

EDIT: Wat zijn de specs van die bak waarop je het hebt geprobeerd?

Hoe kan het dat mijn map zo langzaam laad terwijl de profimaps er nog een stuk beter uitzien, maar een stuk vlotter laden? Mappers: Tips zijn echt van harte welkom, want ik wil wel een map hebben die lekker vlot loopt.

De layout van de map: Let wel, alles bevind zich in een zeer bergachtig gebied.

Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot022_S.jpg

Voor Stronkie :P

Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot0019.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot020.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/ScreenShot021.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door jagermeister op 08-04-2004 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Ik draaide de map op een AMD 2000+, Geforce 4 TI4400 128 MB en 512 MB intern geheugen. Opzich zou dit dus wel genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Nice map! Echt waar 8)
Maar nog iets: Die patch laat wel lang op zich w8te :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Jackazz schreef op 09 april 2004 @ 11:38:
Ik draaide de map op een AMD 2000+, Geforce 4 TI4400 128 MB en 512 MB intern geheugen. Opzich zou dit dus wel genoeg moeten zijn.
Mja, dat zou toch voldoende moeten zijn.

Het lange laden zal met de hoeveelheid bomen als losse objecten te maken hebben vrees ik. Het schokken ligt aan meerdere spawnende voertuigen welke dichtbij elkaar te vinden zijn. Het verplaatsen van enkele voertuigen heeft dit probleem al een beetje verholpen in de US base. Natuurlijk schokt het nog wel, maar goed....het is al minder imo.

Toch jammer dat de profi maps veel sneller laden :/

EDIT:
Bi0Hazard schreef op 09 april 2004 @ 11:59:
Nice map! Echt waar 8)
Maar nog iets: Die patch laat wel lang op zich w8te :(
Thanks Bio! Toch zijn de mensen die hem geprobeerd hebben best te spreken over de map. Als ik de performance nou iets kon boosten, dan zou er nog best een kans zijn dat de map ook daadwerkelijk gespeeld gaat worden. Misschien kan Lighteye me een beetje helpen alhoewel ik hem al een tijdje niet meer in dit topic gespot heb.

[ Voor 28% gewijzigd door jagermeister op 09-04-2004 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Laatst online: 20-08 11:34
@stronkie: Sorry, maar ik heb van de gelegenheid (mis)(ge)bruik gemaakt om je ook toe te voegen aan MSN. Dit omdat ik soms tegen hele kleine dingen aanloop tijdens het maken van mijn map en ik je misschien af en toe om een klein beetje hulp zou willen vragen??!

Laat me even weten of je dit akkoord vind en indien dit niet het geval is verwijder ik je uiteraard meteen weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

slash24 schreef op 09 april 2004 @ 12:00:
@stronkie: Sorry, maar ik heb van de gelegenheid (mis)(ge)bruik gemaakt om je ook toe te voegen aan MSN. Dit omdat ik soms tegen hele kleine dingen aanloop tijdens het maken van mijn map en ik je misschien af en toe om een klein beetje hulp zou willen vragen??!

Laat me even weten of je dit akkoord vind en indien dit niet het geval is verwijder ik je uiteraard meteen weer!
Voeg mij dan ook maar toe :P Misschien kunnen wij elkaar ook helpen :)

jagermeister90210@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
Isse goed! K'heb je al toegevoegd, kunnen we weer eens wat overleggen als we es met probleempjes zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

heb je die geschawduwde map nog online staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Een map die ik graag zou zien:

- jungle map
- zonder voertuigen
- niet te groot

Lijkt me echt heel tof, zoiets als het spel Vietcong dus.
Lekker verstoppen in de bush met de m60 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
M0rpheus schreef op 09 april 2004 @ 13:06:
Een map die ik graag zou zien:

- jungle map
- zonder voertuigen
- niet te groot

Lijkt me echt heel tof, zoiets als het spel Vietcong dus.
Lekker verstoppen in de bush met de m60 :)
OH GOT, (woordspelingkie moet kunnen)
Weer zo'n vervelend mannetje dat alleen maar te vinden is met een m60+AT!
Nou net wat (bijna) iedereen hier vervelend en frustrerend vindt ga jij hier toegeven leuk te vinden :? Het barst in iedere server al van de mannetjes zoalt jij die alleen met een M60 rondrennen en teamplay HO MAAR! Als je dat nou zo leuk vind, ga dan lekker weer vietcong spelen of counterstrike of zo.... Sorry dat ik zo fel reageer, maar dat komt ook door de frustraties die zich beginnen op te kroppen na veel spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Weer zo'n vervelend mannetje dat alleen maar te vinden is met een m60+AT!
NOFI, wat ben jij dom!

Je kent me niet, je weet niet hoe ik speel, maar gaat er wel meteen van uit dat ik alleen met m60 speel? Ik speel trouwens vaak aan de vietcong kant, verbaasd? Maar het lijkt me een leuke map, voor de afwisseling, eens een keer zonder voertuigen. Want als jij met je m16 rondloopt begin je niks tegen die tanks, dat vind ik soms jammer.

En denk eens na, de mensen die volgens jou alleen maar met m60 spelen die gaan dan juist naar deze map, zodat de andere mappen verlost zijn van die 'vervelende mannetjes'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
M0rpheus schreef op 09 april 2004 @ 13:31:
[...]

NOFI, wat ben jij dom!

Je kent me niet, je weet niet hoe ik speel, maar gaat er wel meteen van uit dat ik alleen met m60 speel? Ik speel trouwens vaak aan de vietcong kant, verbaasd? Maar het lijkt me een leuke map, voor de afwisseling, eens een keer zonder voertuigen. Want als jij met je m16 rondloopt begin je niks tegen die tanks, dat vind ik soms jammer.

En denk eens na, de mensen die volgens jou alleen maar met m60 spelen die gaan dan juist naar deze map, zodat de andere mappen verlost zijn van die 'vervelende mannetjes'.
Jah, sorry als ik je beledig ofzo?! maar je geeft zelf aan dat je zo'n map wilt om je "lekker te verstoppen met de M60" Waarschijnlijk weet je ook dat veel mensen zich nogal aan dat wapen ergeren omdat het een beetje TE accuraat is (in de meeste gevallen)

Ennuh, als je mijn eerste reactie goed leest zie je dat daar al verontschuldigingen in staan voor mijn kort door de bocht reactie die is gericht op juist "al die vervelende mannetjes" die WEL op de door mij gesuggereerde manier spelen en niet op jou persoonlijk. Geen enkele reden naar mijn mening om je reactie te beginnen met de door jou gekozen eerste regel. Deze is namelijk wel vrij persoonlijk gericht......

Nogmaals, ik heb geen zin om te flamen maar ik erger me gewoon aan al die M60 noobs en hoop verder maar op een goede eerste patch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk83
Ik vind het een nadeel dat het spel steeds meer richting 'rambo, the one man army' gaat. Is eigenlijk vrij weinig aan te doen, omdat er niet echt een goede manier van communiceren in BF zit.

Ik probeer in mijn map alles zo in te delen dat je juist veel met voertuigen moet werken. Bv. met een groep en 2 tanks een dorp veroveren, ipv iedereen alleen op de vlaggen afstormen.
Daarnaast probeer ik de dorpjes met vlaggen zo in te delen dat ze te verdedigen zijn, zoals in bf1942.

Had gister m'n map online getest. (draaamaaa, echt te zwaar nog) Ik kreeg vragen waarom er zo weinig helikopters in zaten. :D
Er zitten op het moment 3 helikopters in, waarvan 2 als object (chinook en mi8). Die komen er dus maar één keer in voor. (nadeel: ze geven geen stof op de grond en je kan de cockpit niet uit zetten :S) Maar je kunt met de chinook echt wel veel bereiken, mits je em goed gebruikt.

Heb nu heel veel static objects eruit gemikt. Hij is veel sneller nu. Loopt vrij soepel op m'n 2.0 met mx440. Nu weer verder tweaken. Hij is straks wel klaar om te testen. (mochten er liefhebbers zijn :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Ik ben ook voor teamplay! En ik erger me soms ook aan die mensen die soms alleen als een Rambo spelen, die niet op je wachten als je mee wil in de heli, die steeds alleen op de choppers wachten, enz.
En daarom lijkt zo'n jungle map zonder voertuigen/helicopters mij leuk.

Sorry, als ik te bot overkwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Rambo play krijg je nou eenmaal met dit soort games. Dat vond ik ook al een duidelijk verschil tussen bf vanilla en sommige mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 03:42
Rambo play doe ik regelmatig op een LAN met alleen m'n broertje en verder 22 bots. Maar online moet je dat natuurlijk niet flikken. Het probleem met de bots is dat ze vaak zelf ook als rambo spelen :p Niets is irritanter dan een chopper die voor je neus wegvliegt net voordat je aan boord kan gaan!

1x heb gehad dat ik nog op E stond te drukken en dacht: 'waarom kom ik er nou niet in?'.
Ik kijk nog eens goed om me heen en merk op dat de huisjes opeens verdwenen zijn..
Jawel ik stond op de staaf van de heli nog steeds op E te drukken terwijl we al metershoog in de lucht zaten hahaha :p

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Is wel handig hoor op die rail van die chopper staan, kan je van die hitte zoekende missiles gebruiken :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

henk83 schreef op 09 april 2004 @ 13:48:
Ik vind het een nadeel dat het spel steeds meer richting 'rambo, the one man army' gaat. Is eigenlijk vrij weinig aan te doen, omdat er niet echt een goede manier van communiceren in BF zit.

Ik probeer in mijn map alles zo in te delen dat je juist veel met voertuigen moet werken. Bv. met een groep en 2 tanks een dorp veroveren, ipv iedereen alleen op de vlaggen afstormen.
Daarnaast probeer ik de dorpjes met vlaggen zo in te delen dat ze te verdedigen zijn, zoals in bf1942.

Had gister m'n map online getest. (draaamaaa, echt te zwaar nog) Ik kreeg vragen waarom er zo weinig helikopters in zaten. :D
Er zitten op het moment 3 helikopters in, waarvan 2 als object (chinook en mi8). Die komen er dus maar één keer in voor. (nadeel: ze geven geen stof op de grond en je kan de cockpit niet uit zetten :S) Maar je kunt met de chinook echt wel veel bereiken, mits je em goed gebruikt.

Heb nu heel veel static objects eruit gemikt. Hij is veel sneller nu. Loopt vrij soepel op m'n 2.0 met mx440. Nu weer verder tweaken. Hij is straks wel klaar om te testen. (mochten er liefhebbers zijn :P)
Ik wil hem wel testen :P

Ik heb een hele hoop bomen die als staticobject te boek staan. Kon niet anders omdat ik geen hol snap van de manier waarop de Growthmapper zijn objecten plaatst. Jammer, want ik heb het idee dat mijn map hierdoor zo tergend langzaam laad. Heb jij nog een suggestie om die bomen te vervangen dmv de growthmapper (Zonder dat de helft in het water en op de weg beland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk83
jagermeister1 schreef op 09 april 2004 @ 15:23:
[...]
Ik wil hem wel testen :P

Ik heb een hele hoop bomen die als staticobject te boek staan. Kon niet anders omdat ik geen hol snap van de manier waarop de Growthmapper zijn objecten plaatst. Jammer, want ik heb het idee dat mijn map hierdoor zo tergend langzaam laad. Heb jij nog een suggestie om die bomen te vervangen dmv de growthmapper (Zonder dat de helft in het water en op de weg beland?
Ik heb maar 1 soort boom erin gezet. Mischien dat dat helpt bij het laden. Maarja zowel mijn map als die van jou laden hier best rap.
Ik heb het idee dat die growth juist diegene is die het hele verhaal traag maakt.
Zo heb ik het nu staan:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/entjes/boompjes.jpg
Dit is dus echt veel te zwaar. Heel jammer, want dan heb je tenminste een beetje jungle.
Ik ga de undergrowth terug schroeven naar 75-100 en de overgrowth naar 200 ofzo. Stuk minder jungle, maarja..helaass.

Dan wordt het dus zo:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/entjes/minderboompjes.jpg
(Wat vaag is, is dat het in de verte lijkt alsof er meer bomen staan. Maar zodra je dichterbij komt wordt het weer wat brakker)

edit:

Wat trouwens nog vager is, is dat wanneer ik voor het eerst in de map kom, het eerste schot wat ik los echt belachelijk lagged. Daarna gaat het prima.
Dit heb ik alleen bij m'n pc met radeon. Op die ouwe bak met nvidia doet ie dat niet. Lijkt zelf of ie daar beter loopt :X

[ Voor 12% gewijzigd door henk83 op 09-04-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

henk83 schreef op 09 april 2004 @ 15:51:
[...]

Ik heb maar 1 soort boom erin gezet. Mischien dat dat helpt bij het laden. Maarja zowel mijn map als die van jou laden hier best rap.Hmmzz... die van mij laad op mijn bak traag, dwz zeker een minuut of 3
Ik heb het idee dat die growth juist diegene is die het hele verhaal traag maakt.
Zo heb ik het nu staan:Zou kunnen. Misschien moet ik de bergen rondom het speelveld geen undergrowth meegeven
[afbeelding]
Dit is dus echt veel te zwaar. Heel jammer, want dan heb je tenminste een beetje jungle.
Ik ga de undergrowth terug schroeven naar 75-100 en de overgrowth naar 200 ofzo. Stuk minder jungle, maarja..helaass.ziet er nog steeds goed uit.

Dan wordt het dus zo:
[afbeelding]
(Wat vaag is, is dat het in de verte lijkt alsof er meer bomen staan. Maar zodra je dichterbij komt wordt het weer wat brakker)

edit:

Wat trouwens nog vager is, is dat wanneer ik voor het eerst in de map kom, het eerste schot wat ik los echt belachelijk lagged. Daarna gaat het prima.
Dit heb ik alleen bij m'n pc met radeon. Op die ouwe bak met nvidia doet ie dat niet. Lijkt zelf of ie daar beter loopt :X Dat heb ik dus ook. Erg vervelend. Eerste schot lagged verschrikkelijk. Overigens lagged het net nadat de map geladen is ook verschrikkelijk als je in de US base spawned. Hardisk blijft dan ff ratelen en een rondje draaien is er dan niet bij. Dit is na zo'n 30 a 40 seconden zo goed als weg, maar goed...vervelend is het toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De battlecraft die je bij ea kan downloaden is nog een beta. Is de cd versie hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk83
goewd, ik heb het idee dat ie nu wel redelijk te testen is.
Kan zijn dat ie wat traag loopt, al heb ik er hier niet echt veel last van.
Dit komt waarschijnlijk door de hoeveelheid bomen en bosjes die erin zitten.

Wat kunt u verwachten:
- Een map waarin je hopelijk wat meer de gameplay hebt van bf1942. Dus veel vehicles. Maar toch kun je nog door de bosjes sneaken ala bf:v. :)
- Zo nu en dan wat vreemd geplaatste objecten.
- Een vreemd spawnpoint in het water. (moet ik eruit slopen, maar kan em niet vinden :? )
- Blaren, mocht je besluiten alles te voet te doen.

IngameMap
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/entjes/ingamemap.jpg

Paar plaatjes:

US startbase
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/entjes/us_start.jpg

VC startbase
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/entjes/vc_start.jpg

Dorpje
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/entjes/dorpje.jpg

Dorpje na een vriendelijk bezoek van wat amerikanen
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/entjes/dorpje_on_fire.jpg

US helibase
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/entjes/us_helibase.jpg

Een verlaten helibase-je
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/entjes/deserted_chinook.jpg

Een eiland
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/entjes/eiland.jpg

Er zitten nu geen shadows in. Zaten er wel in, maar battlecraft gaat daar heeel vreemd mee om. Ook de voertuigen moeten nog wat recht getrokken worden mbt gameplay.

Totaal aantal objecten: 496
Inelkaar gebakken met: Battlecraft Vietnam 1.0b

Hier is ie te downloaden. Let wel is een eerste versie.. :P
Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ben hem NU aan het downloaden. Ben benieuwd :)

Edit: Heb hem ff rap bekeken. Moet namelijk zo weg.

Erg mooie map! Thumbs up! Vooral de manier hoe je de verschillende bases hebt opgebouwd is er cool. Mooi gebruik gemaakt van de verschillende gebouwen. Het dorpje dat half afgebrand is vind ik ook erg leuk gedaan. Vooral die brandende tank als je binnen komt rijden.

Water vindt ik daarentegen iets teveel aan de tropisch blauwe kant. Bijna zuurstokken blauw. Ook je bebossing vind ik toch wat aan de magere kant, maar goed....dat blijkt toch in performance te schelen.

Gras groeit af en toe in het water. Moet je ff nalopen.

Overigens duurde het laden van deze map op mijn bak ook ontzettend lang en ook had ik redelijk last van glitches in het begin. Zal dus gewoon aan mijn bak of settings liggen. Ga ik als ik tijd heb ff mee spelen :)

Leuk dat je een loading screen erin hebt gebakken. Ook grappig dat je 'Operation Dippy Dow' aan de zijkant van de landkaart terug vindt.

Kortom, knap werk!! :)

[ Voor 92% gewijzigd door jagermeister op 09-04-2004 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:11

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

leuke map, maar je moet opletten dat je niet dozen laat zweven, want ik heb een paar objecten gezien (o.a. in US base) die niet echt op de grond zaten zegmaar :P

verder vind ik deze waterkleur er absoluut niet bij passen, dit is min of meer een atlantic ocean kleurtje, niet vietnam.

voor de rest een mooie uitgebreide map, met lekker veel flag points :)

en ook bij mij laadde de map erg lang in, minstens 3.5 min, en ook veel hangers in het begin van het spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Bizzarro op 09-04-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De waterkleur was ook het eerste minpunt dat mij opviel. Ik heb zwevende bomen en gras gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk83
Danku voor de reacties.. :D

Het water blijft echt aankloten. Valt niet mee. Ik ben het er mee eens dat het wel anders moet. Gaak aan werken :)

Die zwevende dingen. Ja is mijn eigen schuld. Had alle objects op de grond gezet in battlecraft. Met als resultaat dat door de vele verhogingen dingen fout staan.. |:(
Had al een paar dingen rechtgetrokken..Kan ik alles na gaan lopen straks. B)

Ga eerst alle bomen (growthmappert) eruit mikken. Kijken of ie nog steeds zo laggy doet in het begin. Dan alles langzaam opschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kan dat laggen niet worden veroorzaakt door het feit dat battlecraft nog in beta stadium is (en wellicht niet altijd echt 100% optimized mappen maakt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op 09 april 2004 @ 18:19:
Kan dat laggen niet worden veroorzaakt door het feit dat battlecraft nog in beta stadium is (en wellicht niet altijd echt 100% optimized mappen maakt)?
Battlecraft is alleen maar een tool die variabelen aanpast dmv een gui interface...

Oorzaken lag:
- teveel objecten zoals gebouwen/bos (probeer niet teveel 'zware' (zwaar als in veel poly's enzo) objecten bijelkaar te zetten).
- teveel vehicles
- vietnam 1.0 is gewoon brak

En heb ff geen tijd/zin om die map te testen, ben nu eerst bezig om een walkthrough van far cry te schrijven ;) kost nogal wat tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk83
Bor_de_Wollef schreef op 09 april 2004 @ 18:19:
Geen idee. Klinkt wel aannemelijk. :D

Hij geeft aan dat ie max. 2048 objecten mag hebben. Ik heb nu echt alle begroeing eruit gehaald. Ook de object bomen enz..
Heb nu 155 objecten over :P Toch doet ie het nog een heeel klein beetje in het begin. De laadtijden lijken niet veranderd hier.

Mischien dat het aan een bepaald object ligt. Ik had op forumplanet wel een topic gelezen over dat bepaalde objecten je map laten crashen. Maar dat ging over een hutje op palen, dacht ik. En die zit er al niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Ik heb lately last van chops...
Dat ie telkens een seconde of iets langer vastzit?
Ikzelf denk dat het door het geheugen komt. Als ik idle op Windows zonder ook maar iets aan dan is er ~170-180 mb in gebruik. BF:V neemt 310 mb geheugen in hier? Daardoor vlieg ik bijv ooit dan zit ik vast en ff later boem ben ik ineens dood! Erger me hier zo erg aan :( . Ik blame het dus op het geheugen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Bi0Hazard schreef op 09 april 2004 @ 18:46:
Ik heb lately last van chops...
Dat ie telkens een seconde of iets langer vastzit?
Ikzelf denk dat het door het geheugen komt. Als ik idle op Windows zonder ook maar iets aan dan is er ~170-180 mb in gebruik. BF:V neemt 310 mb geheugen in hier? Daardoor vlieg ik bijv ooit dan zit ik vast en ff later boem ben ik ineens dood! Erger me hier zo erg aan :( . Ik blame het dus op het geheugen....
Heb je dit ook in de default maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Allen

Beide mappen (van jagermeister en Henk)

JagerMeister : http://www.jagermeister.demon.nl/MyVietnamkopievijf.rfa
HENK : http://members.home.nl/entjes/Dippy_Dow.zip

zijn te spelen op een dedicated server genaamd Stronkie (212.123.142.192)

Ik zal deze server dit weekend laten lopen. Dan kunnen we onze bevindingen hier neer zetten.

Vanalf half 8 is ie open

Oja ik heb jagermeisters map op het ut netwerk gespeeld vandaag (met 64 man)

Nou bevindingen volgen later. Ik wacht eerst alle comentaar af van de andere 63 mensen)

Dan een kort verslag met de min en pluspunten van de map (de grootste was (te weining jungle en geen schaduwen)

Update volgd

[ Voor 13% gewijzigd door Stronkie op 09-04-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

jagermeister1 schreef op 09 april 2004 @ 19:00:
[...]

Heb je dit ook in de default maps?
In elke map. Ik had het over de game zelf :+ , niet over je map ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Bi0Hazard schreef op 09 april 2004 @ 19:14:
[...]

In elke map. Ik had het over de game zelf :+ , niet over je map ;)
Ghehe.. ok. Tijd voor een patch!

@Stronkie: Cool! 64 man! Ben benieuwd naar hun en jouw bevindingen! :)

Ok een update:

>>Klik mij maar<<

Terrainshadows toegevoegd. Verder niet bijzonder veel veranderd. Komt uiteraard nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

SERVER IS ONLINE TILL SUNDAY !!!!

GAME ON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk83
@Stronkie : Kicke, ga zo meteen proberen :D

Ik heb net de bomen enz. echt op VEEL (under: 30, over: 100) gezet.
Wel lache, dan heb je echt jungle :P

P4 3.2 9500pro 1024mb : Lag in het begin, verder wel ok.
P4 2.0 mx440 460 64mb 768mb : Geen lag in het begin, verder ook ok. (ong. 30fps)

Zijn er mensen met nvidia die ook geen last hebben van die lag in het begin?

Ik heb net m'n map helemaal uitelkaar getrokken en zelfs met weinig objects blijft ie hier vreemd doen. Zou verder echt niet weten waar het aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Is de server al up of nog niet?
Want hier werkt ie nog niet 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door blix op 09-04-2004 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

ja WAS nu online

[ Voor 118% gewijzigd door Stronkie op 10-04-2004 16:09 . Reden: Nuttelzoe Informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
Huh, je vind hij hem dus niet, de standaard port toch of een andere?
212.123.142.192 deze toch?

[ Voor 18% gewijzigd door blix op 09-04-2004 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Niets te melden hier

[ Voor 95% gewijzigd door Stronkie op 10-04-2004 16:09 . Reden: Nuteloze informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
henk83 schreef op 09 april 2004 @ 18:45:
[...]

Geen idee. Klinkt wel aannemelijk. :D

Hij geeft aan dat ie max. 2048 objecten mag hebben. Ik heb nu echt alle begroeing eruit gehaald. Ook de object bomen enz..
Heb nu 155 objecten over :P Toch doet ie het nog een heeel klein beetje in het begin. De laadtijden lijken niet veranderd hier.

Mischien dat het aan een bepaald object ligt. Ik had op forumplanet wel een topic gelezen over dat bepaalde objecten je map laten crashen. Maar dat ging over een hutje op palen, dacht ik. En die zit er al niet in.
Dat BC tot 2048 objecten gelimiteerd is wil niet zeggen dat er niet meer in kunnen of dat het een garantie geeft dat het perfect moet lopen...

Heb niet echt ervaring met vietnam en objecten, ik zou zeggen probeer eens 100 van die ene grote tempel bij mekaar te zetten en dan nog proberen te spelen :P zelfde geldt voor bf1942 waar dice mensen ooit gezegt hebben dat het niet slim om is 2 (!) fabrieken vlak naast elkaar te zetten ivm lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Het speelt niet echt lekker als je meer met vier mensen speelt. Ik denk niet dat het echt aan de map ligt maar aan mijn connectie. Ik heb (8192/2048) verbinding. Ik speel er zelf ook op.

Volgens mijn log is er veel gespeeld. Alleen een fps gemiddelde van maar 30 Erg laag. en er zijn 76654 frames skiped ;)

OP het Lan vanmiddag liep ie beter.

Mij is idd opgevallen dat de cannonnen zich niet reloaden???. Ook medic kits verdwijnen soms en komen te voorschijn.
Tevens hing mijn heli in de lucht terwijl ik al gesprongen was (ik denk dat dit aan bfv zelf ligt)
Verders puik mapje.

En flags ticket loss werkt niet echt. Ik merk als je meredeel van de checkpoints in bezit hebt dat de ticket van de tegenstander niet naar beneden gaat. Lijkt me wel moeten

Tja die van henk loopt niet echt lekker. Niet goed kunnen testen

PS de bevindingen van de lan laat ik morgen weten als ik alle mail binnen heb.
Over het algemeen zijn ze erg tevreden

Tot morgen

Game is still running :) Bye Bye Roger |OUT

[ Voor 10% gewijzigd door Stronkie op 09-04-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Weer een update:
>>Klik mij maar<<

Stronkie draait deze momenteel, dus weet wat je te doen staat als je deze map wilt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Tijdelijk offline voor onderhoud :( Wegens technische problemen 8)7

Mooie update hoor
Ziet er echt wel beter uit

Alleen zo spawn cannon ook bij de nva basis plaatsen diagonaal vanuit die van USA gezien Links boven

[ Voor 12% gewijzigd door Stronkie op 10-04-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

2 kanonnen toegevoegd. NVA base heeft er 2. 1 Bij de weg aan de ingang en 1 op de heuvel. De rest van de kanonnen zijn ook aangepast. Als het goed is respawnen ze nu en herladen ze ook. Verder is het ticket systeem aangepast en heb ik wat vegetatie toegevoegd.

>>Updeet<<

Edit: Laatste update 10-04 11:18

[ Voor 12% gewijzigd door jagermeister op 10-04-2004 11:19 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.