[SGD/ FS200x] Onduidelijkheden mbt thumbs

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.570 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 19:20:
[...]

Graag zou ik je willen enlighten.

In een fotoreportage (waar ik ook wel eens kijk) zit er vaak niet 1 rechte lijn of verhaal in. Vaak zijn het shotjes van willekeurige objecten op willekeurige tijdstippen.
Klopt, maar vaak ook een serie van een vast onderwerp of bepaalde locatie :)
Het FS gebeuren daarintegen is 1 chronologisch gebeuren. Men wil alles op de plaat gooien om vervolgens hier zijn zegje te kunnen doen. Niets is leuker dan iemand even "pesten" dat er een knopke verkeerd staat, of dat er iets niet klopt.
En ik kan je zeggen dat 99,5% dit soort replies wel kan waarderen.
I know ;) Zal ik je es wat verklappen? Tot op een aantal jaar geleden was ik zwaar flightsim fanaat. Zowel FS als de knal-schiet-boem sims. Ik noem een FS2 tot 4, TFX, Mig-29M, Il2 Sturmovik, en kortgeleden wilde ik weer beginnen door met de game Lo-MAC te beginnen, aangezien ik gehoord had dat die wel de moeite waard was. Dus ik kan mezelf best aardig inleven in de wereld van het flight-simmen :)
Simmers streven altijd naar perfectie, waarbij arrogantie soms wel eens te pas kan komen. Wie wil nou altijd op 1 niveau blijven hangen? Juist, jij niet, ik niet.

FF klein beetje offtopic: Omtrent het arrogante gebeuren kan ik ook wel het 1 en ander kwijt. Vergeet niet dat arrogantie en luchtvaart hand in hand gaan. Als deze houding er niet was, hadden we GEEN luchtvaart zoals die nu is en zou er iedere dag wel eentje uit de lucht vallen. Als je dit niet begrijpt wil ik het ook wel enlighten. :)
Yep, begrijp ik ook. Maar arrogantie moet niet te ver gaan ;) Dat ene kleine ding wat de die-hard fans vergeten, zijn andere mensen die gebruik maken van het forum. Niet alleen nieuwsgierige users of mensen die sowieso de FS-topics volgen, maar niet posten (ik ben er 1 van :) ), maar ook de moderators natuurlijk :)

Nu is er dus een kleine groep users, de FS-fans, die graag een compromis wil. Die steken er uren en uren in om een mooie vlucht te vliegen. Zou dan die ene minuut moeite er niet bijkunnen om thumbs te maken, en zoveel mensen blij te maken? Dat zou toch hardstikke mooi zijn :)
Duncan schreef op 01 april 2004 @ 19:32:
Ik begrijp eigenlijk niet was er mis is met die grote pics ? Kan iemand mij dat uitleggen ?
Grote pics maal veel pics = onleesbaarheid / onbruikbaarheid van een topic, eeuwig zonde. Grote pics achter thumbs = _o_

[ Voor 7% gewijzigd door Remy op 01-04-2004 19:34 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

Fuelke

Forza Ferrari

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 18:33:
Neem nou Fuelke die reageerd op Deniem-G's zijn plaatjes. Is hij een hond ofzo?"Woef woef".

Ijzersterk vind ik hoe de users op zijn posting hebbing gereageerd. Prachtige shots met het juiste formaat. Ik heb 10 (tien) users gezien die op die plaatjes zijn ingegaan. Prima!

Voor de rest weet ik niet wat jullie willen bereiken.

Deze KLM1311 (wie kent hem niet) groet u allen.
Nee hij is zeker geen hond maar de nieuwe regel staat duidelijk in het vetjes in de startpost maar toch lapt hij daar compleet z'n laars aan. En daar wijs ik hem gewoon op.
Als je de post trouwens nog eens leest dan zie je dat ik hem nog de kans wou geven om z'n post aan te passen. Een hele tijd nadat ik gepost heb is Deniem-G nog ingelogd dus heeft hij zeker de tijd gehad om z'n post aan te passen.

En had hij ze als thumbnails geplaatst ben ik er zeker van dat de 10 posters erna iedere foto in vol ornaat hadden geopend om ze te bewonderen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 11:27

Res-q

Redder in nood?

White Dust schreef op 01 april 2004 @ 19:31:
Het heeft geen zin om te discussiëren, of er een compromies mogelijk is, vast wel... dat hebben we nu te bieden in geen (amper... 800x600 is niet meer amper) layout verneukende screens en dat onder de 500k
Men blijft maar door hameren dat dat echt niet kan terwijl dat bij de rest van de topics wel kan.

Ik stop met de discussie, wat mij betreft blijft de FS draad dicht en komt er ook niet meer een nieuwe
Mja, dit vind ik wel een heel flauwe oplossing... Dat je het niet eens bent met de manier van discussiëren, prima, dat in een niet zo'n goede bui bent, prima, maar van een moderator mag je toch wel verwachten dat ze een discussie goed kunnen afronden? Doe dan een goed voorstel ofzo...
Ik begrijp eigenlijk niet was er mis is met die grote pics ? Kan iemand mij dat uitleggen ?
Ook dat is mij nog niet duidelijk... Behalve dat het veel downloadtijd kostte en veel tijd kost om te modereren, wat op te lossen is door op de stop-knop te drukken...

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:26
ReemF schreef op 01 april 2004 @ 19:18:
[...]

Nee, ik ben benieuwd naar de exacte reden -waarom- men zo graag alleen fullsize pics wil posten, met alle gevolgen vandien, ten opzichte van het even moeite doen om thumbs ervan te maken en die bij de originelen te uploaden :) Zoals ik al eerder in dit topic postte, en dat geldt voor -iedereen- die gebruik maakt van GoT: kleine moeite, groot plezier :)
Waarom leeft bij jullie de gedacht dat dat ons dat teveel moeite zou zijn. 53 pics uploaden van 7mb en daarna de code typen is toch al een klere werk. Dus die tumbs erbij maakt kwa moeite niet zoveel uit, wat mij betreft teminste.

Enkel kunnen wij ons dan niet uiten zoals we dat graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Res-q: hoe kan je discussiëren als er geen tegen aanbod wordt gedaan... en ik zie van nog geen van de FS users een redelijk tegen aanbod...

Edit:Die van jouw zou nog enigsinds redelijk zijn (al ben ik niet blij met 800x600, maar in princiepe valt daar nog mee te leven...)

[ Voor 35% gewijzigd door White Dust op 01-04-2004 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

White Dust schreef op 01 april 2004 @ 19:37:
Res-q: hoe kan je discussiëren als er geen tegen aanbod wordt gedaan... en ik zie van nog geen van de FS users een redelijk tegen aanbod...
Klopt, maar wat vind je van mijn voorstel dan?
Okiedokie ;)
Twee users zijn het er ook mee eens, als andere users nou ook hun mening geven?

[ Voor 28% gewijzigd door Res-q op 01-04-2004 19:39 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Res-q: Zie edit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
ReemF schreef op 01 april 2004 @ 19:11:
[...]
Natuurlijk is het apart, maar zouden daarom de algemene GoT-regels niet in dat topic hoeven te gelden?

Zie mijn eerdere post:

[...]
Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe die FS-fanaten hierover denken, en heb het even dik blauw gemaakt zodat men het zeker leest hier. En waarom het specifiek in het FS-topic anders moet dan op heel GoT.

Enlighten me :)
aan een gethumbede cockpit shot ziet niemand wat er bijzonder aan is en zal niemand ook maar iets opvallen omdat ze er niet op klikken... Wat is het nut dan nog? het leuke is juist dat mensen dingen opvallen van cockpit shots die jou nog niet waren opgevallen, maar als iemand een donkere thumb ziet zal die er niet op klikken...
En dan had iemand nog genoemd dat dit niet het gooi al je pics hier maar neer topic is, toont maar weer aan de het duidelijk is dat jullie nooit de essentie van die pics zullen gaan bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
En dan over size, het komt vaker voor dat de hele zooi blijft hangen omdat er een slooome server gebruikt wordt dan dat de pics zo groot zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 15:21
ReemF schreef op 01 april 2004 @ 19:33:

Nu is er dus een kleine groep users, de FS-fans, die graag een compromis wil. Die steken er uren en uren in om een mooie vlucht te vliegen. Zou dan die ene minuut moeite er niet bijkunnen om thumbs te maken, en zoveel mensen blij te maken? Dat zou toch hardstikke mooi zijn :)

[...]
Grote pics maal veel pics = onleesbaarheid / onbruikbaarheid van een topic, eeuwig zonde. Grote pics achter thumbs = _o_
Toch vreemd dat niemand in de hele topicreeks daar over klaagt. Ook geen bezoekers die zomaar een kijkje komen nemen.
Als het voor hen echt een probleem zou zijn, was er vast wel eens iets over gepost "Mooie shots hoor, maar kan het niet wat minder groot" of iets in die geest.
Ik kan me mn eigen plaatjes nog herinneren de eerste keer. Ik was zo trots dat ik zo'n 13 MB aan pics online smeet. Vervolgens werd ik daar lang voor een modje hoefde in te grijpen netjes door de community op gewezen. Met t schaamrood nog op mijn wangen de boel geresized en gecompressed en het probleem was opgelost.
Een zelfcorrigerende community, heerlijk toch :)
Die in dit geval aardig irritante smiley ook maar eens gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Dit meen je toch niet serieus ???

Er wordt een aanbod gedaan op basis van jullie beslissing om om de shots zwaar aan banden te leggen, wij komen met een 800X600 tegen voorstel die enkel afgewezen worden, waarbij jullie vasthouden aan tumb.

Volgens mij is het dan jullie beurt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
curry684 schreef op 01 april 2004 @ 16:21:

Vast en zeker ben je nu heel gelukkig: nu weet je net zoveel als 5 minuten geleden: we zijn ermee bezig.
Even voor de goede orde, dit is dus de eerste keer dat je dit meldt.
White Dust schreef op 01 april 2004 @ 19:16:
[...]

Niet bekend met de ?limit= functie?

http://gathering.tweakers...messages/888529?limit=999 <-- dat kan je browser echt niet aan ;)
Dat is een beetje onzin, je wilt niet weten hoe vaak ik die functie gebruik om oude FS topics door te lezen.

Trouwens, even voor de FS-users: _/-\o_ Super goed van jullie jongens! Vooral deze dicsussie niet volgen en lekker doorgaan met het FS topic. Probeer hier verdomme voor de users iets op te lossen, verkloten ze het zelf. Sjongejongejonge :(

Ik regel verdomme nog een mooie korting bij de luchtvaart hobby shop. Ik ben er nota bene naartoe gereden. Bah.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 12:03
de modjes konden de discussie niet goed volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Je hebt het topic toch wel gelezen? We hebben maar zat dingen verteld, waar nieteens een reply op komt.
Edit:Die van jouw zou nog enigsinds redelijk zijn (al ben ik niet blij met 800x600, maar in princiepe valt daar nog mee te leven...)
In die andere komen ook gewoonm 800x600 voor. 800x600 vind ik een prima resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
Zou dan die ene minuut moeite er niet bijkunnen om thumbs te maken, en zoveel mensen blij te maken? Dat zou toch hardstikke mooi zijn :)
Dan wil ik je toch vragen om de resultaten van de door jou(w)? gehouden poll op tweakers.net of GoT omtrent het Flight Simulator topic. Is deze mening enkel gebaseerd op je eigen (en misschien van andere modjes) ideeen, of heb je echt resultaten?

Mijns inziens maak je niet veel mensen blij met het klikken op 20 thumbs (klikken op plaatje, browserwindow/tab sluiten, volgende etc). Mijns inziens heeft er niemand ooit geklaagd over de grote van de pictures die gepost werden in het topic... tenzij iedereen er last van had. (Zoals Sleepie al aangaf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Opvallend dat alleen het voorstel van Res-q (bedankt voor je steun hier trouwens), die niet (niet lang) tot de vaste community behoort, nu opeens als redelijk wordt bestempeld.
En zoals Gilly zegt, voorstellen genoeg, maar weinig tot geen inhoudelijke reactie daarop. Toch een "stel-een-daad" actie tegen de FS-ers, of zie ik het verkeerd.
Enlighten me please :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word dus bestempeld als een kind terwijl ik gewoon iemand ben die een hobby heeft die je niet kan samen laten vallen met FPS spel. Ik kan dat zeggen want ik heb veel Moha gespeeld en ook in clan verband op clanbase.
Flightsim is niet zomaar iets, juist als je gaat kijken wat mensen thuis hebben staan aan spullen om hun hobby zo realistisch mogelijk te maken kan ik me voorstellen dat mensen hier zo heftig reageren soms.
Dat het topic van Fotografie word aangehaald begrijp ik niet helemaal want daar word meer gepost over camera's en andere zaken als dat men serie foto's toont met wat de mensen hebben meegemaakt. Flightsim is iets wat diep zit bij ons en dat willen wij graag tonen en delen doormiddel van mooie pic's en misschien zodoende meer mensen lekker te maken om te gaan vliegen. Er komen ook steeds meer nieuwe mensen en iedereen word als het kan met raad en daad bijgestaan.

Flightsim is een hobby met een grote passie voor ons.
Het is niet zomaar een spelletje als je bijvoorbeeld bedenkt dat ik met een flight yoke vlieg die 300 euro kost. Dat koop je niet als je geen passie hebt voor een game.

Ik wil hier alleen maar mee zeggen wat ik voel en denk en ik heb vanmiddag ook al gevraagd wrom er niet op een voorstel word gereageerd van 10 pic's van 800/600 of 1024/768 als het mag.

Ik had ook een voorstel gedaan om iemand uit de groep van simmers Mod te maken. Dat is iemand met dezelfde passie die het gevoel kent wat wij hebben met het posten van pic's. Die komt dagelijks, kent de meeste mensen en weet wat er leeft. Dan hoeven de mod's die nu het forum moeten controleren geen pic's te kijken waar zij niks bij voelen en gaat het misschien wat makkelijker.

Dus ik vraag bij deze aan de mod's en simmer's
Reageer nu met concrete voorstellen en laten we aub dat geneuzel wat jullie nu al 7 pagina's volhouden stoppen.

Maak een voorstel en sluit een deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Sleepie schreef op 01 april 2004 @ 19:48:
[...]

Opvallend dat alleen het voorstel van Res-q (bedankt voor je steun hier trouwens), die niet (niet lang) tot de vaste community behoort, nu opeens als redelijk wordt bestempeld.
En zoals Gilly zegt, voorstellen genoeg, maar weinig tot geen inhoudelijke reactie daarop. Toch een "stel-een-daad" actie tegen de FS-ers, of zie ik het verkeerd.
Enlighten me please :)
Ik behoor tot de GoT-community, niet tot de FS-community :)
Graag gedaan hoor, ik vind het leuk om deze discussie mee te voeren en tot een oplossing te komen :)
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 19:48:
*snap*
Dus ik vraag bij deze aan de mod's en simmer's
Reageer nu met concrete voorstellen en laten we aub dat geneuzel wat jullie nu al 7 pagina's volhouden stoppen.

Ik heb al een keer een voorstel gedaan, wat mij tot op nu het beste compromis lijkt:
Res-q schreef op 31 maart 2004 @ 00:31:
Wat mij een prima oplossing lijkt is dat er een aantal (zeg 5 of 10) screens per post komen die maximaal 800x600 pixels zijn, en dat die de details bevatten van de instellingen, en dat je de rest van de plaatjes thumbnailt naar 300x200 pixels. Dan komen er toch mooie gedetaileerde screenshots in het topic, en blijft de downloadtijd enigszins beperkt. De thumbnailgrootte van 300x200 pixels zorgt er voor dat er mooi twee thumbnails naast elkaar geplaatst kunnen worden, groot genoeg zijn om te zien waarom het gaat, en klein genoeg om niet veel dataverkeer te genereren.
Wat vinden jullie hier van?

[ Voor 4% gewijzigd door Res-q op 01-04-2004 19:56 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Bolk, Er wordt inderdaad gepraat over 800x600, maar zonder limiet (zoals ik eerder poste, 15 pics noem ik geen limiet).
Wat Res-q voorstelde
• 800x600
• 500kb per post
kan ik nog in komen, hier spreek ik dus voor me zelf, niet voor de andere SP mods...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 19:48:
Ons voorstel is gewoon pics die niet breder zijn dan zo'n 500 pixel. Net zoals geldt op de rest van het forum.

De hoeveelheid per post valt dan altijd nog goed over te praten, daar is forum breed ook niet echt een regel voor.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Waarom het forum niet breder maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
White Dust schreef op 01 april 2004 @ 19:56:
Bolk, Er wordt inderdaad gepraat over 800x600, maar zonder limiet (zoals ik eerder poste, 15 pics noem ik geen limiet).
Wat Res-q voorstelde
• 800x600
• 500kb per post
kan ik nog in komen, hier spreek ik dus voor me zelf, niet voor de andere SP mods...
Kijk, dit is geen standpunt, daar jij voor jezelf spreek.

Als jullie allemaal je eigen standpunt gaan toepassen, komen we ook geen steek verder, want jullie zijn ook gewonen mensen met offline tijd. Teminste dat is wat ik eerder las.

Als jullie nu een standpunt overleggen met zijn alle, die rieel is voor alle partijen kunnen we over 24 uur wel de discussie hervatten lijkt mij.
momania schreef op 01 april 2004 @ 19:56:
[...]

Ons voorstel is gewoon pics die niet breder zijn dan zo'n 500 pixel. Net zoals geldt op de rest van het forum.

De hoeveelheid per post valt dan altijd nog goed over te praten, daar is forum breed ook niet echt een regel voor.
Onderbouwt mijn mening redelijk goed.

[ Voor 21% gewijzigd door Ensinker op 01-04-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu zie ik 2 mod's met een reply en 2 verschillende gedachten.

De een vind 800/600 met max van 10 pic's goed (zijn mening)
De andere houd vast aan 500.

Liggen de mod's wel op 1 lijn?? Praten jullie onderling wel om samen, alle mod's dus, om met een voorstel te komen. Een voorstel waar alle mod's zich in kunnen vinden. Nu zie ik verschillende meningen bij de mod's. Klopt toch niet ???

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 20:01:
Nu zie ik 2 mod's met een reply en 2 verschillende gedachten.

De een vind 800/600 met max van 10 pic's goed (zijn mening)
De andere houd vast aan 500.

Liggen de mod's wel op 1 lijn?? Praten jullie onderling wel om samen, alle mod's dus, om met een voorstel te komen. Een voorstel waar alle mod's zich in kunnen vinden. Nu zie ik verschillende meningen bij de mod's. Klopt toch niet ???
Jullie willen persee direct reacties/meningen. Als we niets zeggen is het ook weer niet goed.

Er is al eerder gemeld dat we dit achter de schermen ook aan het bespreken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

momania schreef op 01 april 2004 @ 19:56:
[...]

En als degene die het betreft het er niet mee eens zijn zul je mijns insziens met een ander voorstel moeten komen... Als beide partijen voet bij stuk houden schiet je geen meter op...

Dit geldt btw ook voor de users, als de crew geen grote shots wilt moet je niet met een voorstel komen als 10 800*600 pics...
rellehenk schreef op 01 april 2004 @ 19:57:
Waarom het forum niet breder maken?
Lijkt me nogal onzinnig om voor 1 topic het hele forum te verbouwen, dan kun je beter de layout verneuken...
Gilly schreef op 01 april 2004 @ 20:00:
[...]
Kijk, dit is geen standpunt, daar jij voor jezelf spreek.

Als jullie allemaal je eigen standpunt gaan toepassen, komen we ook geen steek verder, want jullie zijn ook gewonen mensen met offline tijd. Teminste dat is wat ik eerder las.

Als jullie nu een standpunt overleggen met zijn alle, die rieel is voor alle partijen kunnen we over 24 uur wel de discussie hervatten lijkt mij.
Goed plan, een vertegenwoordiger van de hele spielerij crew die de voorstellen beoordeelt en eventueel een ander voorstel doet.
momania schreef op 01 april 2004 @ 20:04:
[...]

Jullie willen persee direct reacties/meningen. Als we niets zeggen is het ook weer niet goed.

Er is al eerder gemeld dat we dit achter de schermen ook aan het bespreken zijn.
Gooi het topic dan op slot met die mededeling, en doe er een aankondiging bij met een tijdstip waarop er uiterlijk een antwoord is. Als er een standpunt is, gooi dan het topic weer open...

[ Voor 28% gewijzigd door Res-q op 01-04-2004 20:08 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Geef de mods wel even tijd om te overleggen natuurlijk.
Het algemene standpunt van de mods hebben wij "afgewezen" en een tegenvoorstel op gedaan wat ik hou op 15 (waarom zou dat geen limiet zijn :? ) pics van 800x600 (nog liever 1024x768 om eerlijk te zijn.....maar vooruit).
Sindsdien is er geen gezamenlijk tegenvoorstel van de mods gekomen, behalve het vasthouden aan hun eerste standpunt.
Als jullie nu eens overleggen en dan met een gezamenlijke reactie komen op ons voorstel in plaats van meningen van ieder voor zich, waar beide partij-en niks aan hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

:( mompelt iets met quote en edit |:(

[ Voor 95% gewijzigd door Res-q op 01-04-2004 20:07 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
Ik stel voor dat de discussie voorlopig word stopgezet. In de vorm van een slotje dus. En dat de modjes ondertussen hun voorstel bespreken in het daarvoor bedoelde topic op het crewforum. Zodra de crew overeenstemming heeft bereikt zouden zij dit topic weer kunnen openen en hun voorstel kenbaar kunnen maken aan de users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Graag wel een tegenvoorstel met goede, gegronde argumenten, aangezien wij de discussies tussen de mods onderling niet kunnen volgen.
En wacht nog even met een slotje graag. Ik hoor net van iemand dat hij een enorm pleidooi aan het typen is, beetje jammer als hij dat voor niets doet door een slotje.

[ Voor 39% gewijzigd door Sleepie op 01-04-2004 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn definitieve voorstel is 1024, geen limits stellen met aantal shots. Maar dat wij (users van FS topic) ook laten zien dat we ons normaal in topic kunnen gedragen zonder elkaar af te branden.
Moderaten kan prima met stop knop, excuus om inhoud van plaatje te controleren is bullshit. Als er rare plaatjes worden gepost die in ander topic thuis horen dan weet ik zeker dat er wel op het handje geklikt wordt.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 20:22:
Mijn definitieve voorstel is 1024, geen limits stellen met aantal shots. Maar dat wij (users van FS topic) ook laten zien dat we ons normaal in topic kunnen gedragen zonder elkaar af te branden.
Moderaten kan prima met stop knop, excuus om inhoud van plaatje te controleren is bullshit. Als er rare plaatjes worden gepost die in ander topic thuis horen dan weet ik zeker dat er wel op het handje geklikt wordt.
Verder controleren wij onszelf wel op plaatjes-postgedrag, zoals ik hierboven al heb aangegeven. Als het echt uit de klauw loopt, spreken we daar een poster vriendelijk doch dringend wel op aan.
Ik ga met je voorstel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Ik vind persoonlijk 1024 direct wat ver gaan. Er is een nieuwe regel. Die ben ik best bereid te accepteren. Maar, we willen meer. Dus het lijkt mij een beter idee om gewoon een 50/50 oplossing te zoeken. 800x600, max 10 pics OF 500 kb lijkt mij een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Geen aparte status? Dat is niet geheel aan onszelf te te wijten. Zoals hier word beweerd dat heel GoT de regel heeft te thumbnailen wanneer plaatjes te groot zijn. Thumbnails bestonden bij deel 1 van het fs topic nog niet. 1024x768 was prima, en niemand die zich eraan stoorde. En wanneer is dan de "thumbnail regel" ingegaan? Het FS topic is er echter niet op de hoogte van gebracht. Lijkt me niet onlogisch dat de FS fanaten er nu moeite mee hebben. Eerst zonder problemen mogen doorposten met plaatjes die exotische groot kunnen zijn terwijl de rest aan de regels moet houden, waarna we opeens zonder duidelijke reden terug moeten. :?

De thumbnail 'regel' geeft aan het topic, de users als zowel de nieuwe users geen positieve invloed. Voor modem users kost het juist nog meer van hun o zo kostbare bandbreedte. Immers om de vollede plaat te zien moeten zij nogmaals het plaatje laden. Dan klikken ze er maar niet op! Maar dan zien deze users niet wat het plaatje inhoud. Dus wat maakt het dan uit of deze groep op de stop knop drukt om de plaatjes niet te laden of gewoonweg niet naar de thumbs/volledige formaat kijken? Bandbreedte besparen als argument gaat dus niet op. (Als er NIEUWE argumenten zijn, shoot)

De limit=999 staat ook geheel los. Er is een tekort aan webspace waardoor het noodzakelijk is om de oude plaatjes te verwijderen als je weer nieuwe erop wilt zetten. Als elke user in elke reply 15 plaatjes zet, dan heb je theoretisch gezien een lading van 15x1000 = 15000 plaatje, ofterwijl voordat julie kunnen modereren ga je eerst 15000 plaatjes loaden. FOUT. Blader eens 50 replies terug in het topic. Goh nee, daar staan in ieder geval gemiddeld geen 15 pics meer post. Dus dat moddereren zou geen probleem moeten zijn. Zelfs in het Foto Topic staan er in totaal nog meer plaatjes online.

500kb regel zal ook niets helpen, zodra je op een thumbnail klikt schiet je over de 200kb. Laat staan als je 3 thumbnails opent. En het voor het modereren zal het niets gaan uitmaken, kunnen julie op 500kb thumbs zien wat de inhoud van de plaatjes zijn? Nouja dan klik je toch op de thumbnails, allemaal nog wel, straks zit er op een warez link verwerkt op het vliegtuig in plaats van de bijbehorende registratie. Dat zul je dan toch moeten checken. Vraag me af hoelang je dat gaat uithouden om tijdens het moddereren op de alle online thumbs te klikken.
Het gaat nie tom het maken van de thumbnails, maar het werkelijke effect en nut ervan. En welke mensen zouden we erdan mee blij maken?
Wees eens eerlijk, is een plaatje van 800x600 op GoT nu echt onleesbaar? Wij (alweer dat woord) vinden echter van niet. De laatste tijd word er alleen maar op 800x600 gepost. (M.u.v. een paar extra ordinaire grote pics van een bepaalde user, die ik maar niet zal aanhalen) Groter dan 800x600, ja dan thumbnailen.
Res-q schreef op 01 april 2004 @ 20:04:
[...]

En als degene die het betreft het er niet mee eens zijn zul je mijns insziens met een ander voorstel moeten komen... Als beide partijen voet bij stuk houden schiet je geen meter op...

Dit geldt btw ook voor de users, als de crew geen grote shots wilt moet je niet met een voorstel komen als 10 800*600 pics...
Daar geef ik je gelijk in, echter dat is alleen wanneer twee stellingen werkelijk vastlopen. Dat is hier niet het geval. Er zijn geen reden voor de 'opeense' thumbnails. (zie boven) Voor de 800x600 juist wel. Er worden tegenargumenten gegeven voor de thumbnails, waaruit blijkt dat de regel en reden onjuist is. Tegenargumenten voor de 800x600 voorstellen zijn weer weerlegd, oftewijl er zijn nog steeds geen lopende tegen argumenten voor de 8x6 voorstel.

En als grote plaatjes (als in 800x600) echt voor een takke werk zorgen met het modereren, waarom word er dan ook niet gereageerd op het voorstel een mod danwel een user die inhoudelijk op de plaatjes kijkt?

Het lijkt me duidelijk dat men nogmaals (hoevaak is dit al verteld?) moet nadenken over het werkelijke effect van de thumbnail actie. Het is logisch dat men in opstand komt als de regels nu opeens veranderen, terwijl voor de rest van GoT dit al langer in gebruik was. Als het FS topic dezelfde regels en beleid heeft als andere topics op GoT, waarom heeft men de thumbnail regel dan ook niet voor het FS topic laten gelden toen het voor heel GoT ging gelden? De moeite om thumbnails te maken is er. Daar protesteren we toch ook niet tegen? Vraag me af waar julie dit vandaan halen. Wellicht dit topic niet goed gelezen? Wellicht zijn de voorstellen en de argumenten en tegenargumenten met weerleggingen ook niet goed gelezen? (Wellicht? Niet of niet goed?) Heb nog geen tegenargument gezien tegen het 'fs-plaatjes-mod' voorstel. We (users en mods) zouden het erg op prijs stellen als de mods het onderling eens echt goed met elkaar bespreken, en de hele zaak opnieuw gaat bekijken. Nu worden steeds oude koeien naar ons toegegooid, terwijl die allang dood zijn. Dat schiet niet op. (Niet? Oh echt) Onze koeien daarentegen zijn nog in leven.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Bolk schreef op 01 april 2004 @ 20:44:
Ik vind persoonlijk 1024 direct wat ver gaan. Er is een nieuwe regel. Die ben ik best bereid te accepteren. Maar, we willen meer. Dus het lijkt mij een beter idee om gewoon een 50/50 oplossing te zoeken. 800x600, max 10 pics OF 500 kb lijkt mij een prima oplossing.
Als je het vergelijkt met de "oude" situatie is dat concessies doen op 3 punten, resolutie, aantal en size (in kb).
En dat voor iets waar a) het topic helemaal niet voor op slot is gegaan in eerste instantie en b) waar niemand echt problemen mee had.
Vind ik dus ook niet nodig, zoveel concessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zag dat het topic weer dicht was.. De lol is er hier op GoT wat mij betreft af met het FS topic en al die beperkingen..

Misschien maar is een ander forum zoeken?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sander_ schreef op 01 april 2004 @ 21:02:
Zag dat het topic weer dicht was.. De lol is er hier op GoT wat mij betreft af met het FS topic en al die beperkingen..

Misschien maar is een ander forum zoeken?
Beetje kort door de bocht, lees ook hier de voorgaande posts even.

Ben het met Bolk en Res-q eens. Behoeft denk ik geen herhaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Laatst online: 22-08 14:55
(dom)

[ Voor 100% gewijzigd door rollebol op 01-04-2004 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
Het eerste wat ik altijd deed als ik het FS2002 topic doorkeek was op ESC rammen, en dat ging altijd prima. :)
Ik neem aan dat deze oplossing nog steeds werkt met de huidige versie van React. :? ;)

edit:
Euh rollebol... waar is je reply gebleven ? :P

[ Voor 14% gewijzigd door M@NIC op 01-04-2004 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@NIC schreef op 01 april 2004 @ 21:38:
Het eerste wat ik altijd deed als ik het FS2002 topic doorkeek was op ESC rammen, en dat ging altijd prima. :)
Ik neem aan dat deze oplossing nog steeds werkt met de huidige versie van React. :? ;)

edit:
Heren modjes, M@nic is bekend met het modereren van het FS draadje en wat zegt ie? Juist, op het rode kruisje knallen of ESC-en. :)

Ik denk dat M@nic in oude draadjes nooit picca's tegenkwam, right? Want dat chronische tekort aan webspace voor al die plaatjes hebben we allemaal last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@NIC schreef op 01 april 2004 @ 21:38:

edit:
Escape werkt inderdaad nog geweldig.. weer argument minder voor de heren mods :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Laatst online: 22-08 14:55
M@NIC: Ik was aan het falen want ik zat nog op de vorige pagina te lezen, er is inmiddels al op geantwoord. ;)

Ik ram ook altijd op escape in het topic. Van een paar mensen bekijk ik de pics door ze handmatig te laden. De meeste mensen kunnen zichzelf namelijk qua pics niet beheersen. Als ik twijfel bekijk ik de eerste pic en de laatste pic van een post. Is het een Transavia 737 dan sla ik de post verder over.

Die nieuwe regels zijn echt niet zo slecht. Misschien een beetje een cultuuromslag, maar kom op. Je went er wel aan. Panelpics kan je best even aanklikken. Get used to it.

Oh, voor de statistieken - het voorstel van Res-q vind ik prima (mag zelfs wel 600 pics breed van mij, als je toch aan het resizen bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:29

The_Scarabial

MTB for life!

ik lees het FS topic ook altijd door en vind die grote screens juist wel vet.
Misschien is het een oplossing om gewoon 1 speciale FS-topic moderator aan te stellen daar krijg je dan ook iets meer duidelijkheid van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
rollebol schreef op 01 april 2004 @ 21:56:
M@NIC: Ik was aan het falen want ik zat nog op de vorige pagina te lezen, er is inmiddels al op geantwoord. ;)

Ik ram ook altijd op escape in het topic. Van een paar mensen bekijk ik de pics door ze handmatig te laden. De meeste mensen kunnen zichzelf namelijk qua pics niet beheersen. Als ik twijfel bekijk ik de eerste pic en de laatste pic van een post. Is het een Transavia 737 dan sla ik de post verder over.

Die nieuwe regels zijn echt niet zo slecht. Misschien een beetje een cultuuromslag, maar kom op. Je went er wel aan. Panelpics kan je best even aanklikken. Get used to it.

Oh, voor de statistieken - het voorstel van Res-q vind ik prima (mag zelfs wel 600 pics breed van mij, als je toch aan het resizen bent).
Ik weet dat dit niet de juiste locatie is om herrie te schoppen, maar ik word er wat kriebelig van zolangzamerhand.

Rollebol, jij die nooit pics post, waarom ga jij voor ons lopen bepalen wat wel en niet goed is en waar wij wel en niet aan moeten wennen ???

Ik heb van jou nooit wat gezien en nu ga jij sommige mensen lopen afzeiken dat ze trouw mooie plaatjes laten zien en daarmee velen blij maken.

hier laat ik het wat dat betreft bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 21:32:
[...]

Beetje kort door de bocht, lees ook hier de voorgaande posts even.

Ben het met Bolk en Res-q eens. Behoeft denk ik geen herhaling.
Ik ga er niet eens meer verder op in wat dat betreft. En ben hier btw niet om ruzie te maken met andere users door zo'n draadje..

Er IS een beeld geschetst van het topic.. en daar blijf ik bij.. Ik weet nu al wel zéker dat het topic nooit meer zal worden wat het geweest is, dat is namelijk de vorige keer ook zo geweest. Beetje kort door de bocht misschien weer, maar zo denk ik er nu wel over..

[ Voor 14% gewijzigd door SanderTje! op 01-04-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gilly schreef op 01 april 2004 @ 22:03:
[...]

Ik weet dat dit niet de juiste locatie is om herrie te schoppen, maar ik word er wat kriebelig van zolangzamerhand.

Rollebol, jij die nooit pics post, waarom ga jij voor ons lopen bepalen wat wel en niet goed is en waar wij wel en niet aan moeten wennen ???

Ik heb van jou nooit wat gezien en nu ga jij sommige mensen lopen afzeiken dat ze trouw mooie plaatjes laten zien en daarmee velen blij maken.

hier laat ik het wat dat betreft bij
Wat het blij maken betreft.

Er zijn van die dagen dat het scrollbalkje über-dun wordt van al die platen. Moet je dan al dat enthousiasme van de users eens zien! Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach, AVSIM is ook max 800*600 en max 5 per post, daar is nog mee te leven op zich... (liever niet natuurlijk) :/ Maar ik snap werkelijkwaar niet waarom deze limieten nu opeens ingesteld worden. Het mogen posten van meerdere screens op een fatsoenlijk formaat was voor mij juist één van de redenen om het GoT FS-topic te volgen en actief in te posten. Zeventig delen lang geen tot weinig problemen, er is een keer wat heibel tussen enkele users, en meteen worden er limieten ingesteld. Gevolg heeft absoluut niets met de oorzaak te maken.

Ik heb maar één voorstel, doorgaan op oude voet. Een aloude wijze Chinese spreuk zegt immers ook: "If it ain't broken, don't fix it!" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 22:30:
ach, AVSIM is ook max 800*600 en max 5 per post, daar is nog mee te leven op zich... (liever niet natuurlijk) :/ Maar ik snap werkelijkwaar niet waarom deze limieten nu opeens ingesteld worden.
Vrij simpel... men gaat het topic nu opeens modereren.
Wat voorheen (als ik zo open mag zijn) niet tot nauwlijks werd gedaan.
Dan loop je plotseling tegen zulke problemen aan en wordt er een probleem van gemaakt.

Het FS200X topic reeks red zichzelf over het algemeen wel, het gaat zijn gangetje.
Alleen als mods plotseling erbij moeten komen (omdat het even uit de hand loopt) gebeuren zulke dingen, iets waar jullie zelf voor gezorgt hebben.
Zeventig delen lang geen tot weinig problemen
ROFL, het FS200X topic reeks is vaak een "Pain in the ass" geweest voor mods mag ik uit ervaring mededelen. :D
Ik heb maar één voorstel, doorgaan op oude voet. Een aloude wijze Chinese spreuk zegt immers ook: "If it ain't broken, don't fix it!" :)
Jup, en weet je hoe je dat doet ?
Nu ja knikken, je normaal gedragen en alles gaat vanzelf weer zoals het ging.
Maar ja... loopt het weer eens uit de hand dan zal hetzelfde verhaal WEER boven komen drijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
"Het heeft geen zin Henk, ik zie een grote rookwolk boven de stad"

... Er is toch nog hoop blijkbaar. Met Sleepie ben ik het eens (goh!) dat we de Mods even wat tijd moeten gunnen.

Ik wil niet ingaan op het feit 'wij' tegen 'jullie' en 'machtsverhoudingen' e.d., maar heb daar wel een zeer duidelijke mening over. Daarnaast ben ik zéér verontwaardigd over het feit dat onze argumenten als zijnde van jengelende kinderen afkomstig zouden zijn, waardoor zij dus gelijk gekwalificeerd worden tot kul, prul of null-argumenten. Zo'n opmerking wens ik niet te accepteren. Temeer omdat je jezelf 1 regel nadien schuldig maakt aan dezelfde gebreken die je denkt te herkennen in ons verhaal. Maar aangezien ik blijkbaar toch al het topic om zeep aan het helpen ben met gepeperde opmerkingen, hou ik er maar over op omdat het vreselijk de aandacht afleidt van de kern van de zaak. Natuurlijk is het zo dat wanneer er een asymmetrische discussie gaande is waarbij partijen niet dichter tot elkaar komen dat de temperatuur van de discussie oploopt.

Ik had gehoopt dat de van tweakers, voor tweakers mentaliteit een beetje begrip voor elkaar kan opbrengen. Maar ik bespeur hier toch echt onwil. Dit wil ik gaarne terugnemen als er overeenstemming bereikt kan worden, maar tot die tijd is het food for thought.

246 posts in krap achtenveertig uur zegt toch wel genoeg neem ik aan. Over betrokken users gesproken. KLM1311, ND, sleepie en anderen hebben perfect verwoord waarom het FS-topic een status aparte heeft. De gathering mag wel gewoon ontzettend trots zijn op zo'n hechte community die veel voor de Nederlandse FS-wereld betekend. Volgens mij heeft een deel van de lezers nog niet half het idee hoe groot de FS community op wereld niveau is. Nederland is daar altijd een belangrijke voorloper in geweest en zeker mede dankzij het FS-topic op Gathering of Tweakers.

Het voorstel van 10 pics van 800x600 is mijns inziens, met inachtname van andere replies, redelijk. Die 500 kb limiet is secundair want dat is een direct gevolg van de keuze van de plaatjes grootte. Alle platen zijn zo-ie-zo JPEG compressed. Eventueel Res-q zijn optie om minder prominente plaatjes te thumbnailen staat natuurlijk voor iedereen vrij dat te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jochem op 01-04-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Toch wel mooi dat de voor- en tegenstanders evenredig verdeeld zijn als de FS topic posters en mensen die ik er nog nooit gezien heb... :)
Hee momania, je probeert toch niet het ING cultuur'tje hier ook op het forum uit te dragen he... ;)
Voor al m'n FS mates hiero: zijn jullie al gezamelijk verhuisd naar een ander forum? Zo ja welke? GoT begint er voor FS freakz behoorlijk hopeloos uit te zien... :D

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Ik heb me eigenlijk voor genomen om niet te veel te replyen hier totdat er een goede, forumwide policy is... maar...

Jochem: het FS topic heeft GEEN apparte status... het is net zo gewoon als alle andere topics...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
White Dust schreef op 01 april 2004 @ 22:54:
Ik heb me eigenlijk voor genomen om niet te veel te replyen hier totdat er een goede, forumwide policy is... maar...

Jochem: het FS topic heeft GEEN apparte status... het is net zo gewoon als alle andere topics...
Kun je beter in het blauw zetten. :P
Het bekende voorstel voor een "Speciale FS200X mod" is al langs gekomen, ik wacht nu alleen nog op een voorstel voor een "speciaal FS200X subfora". :D :Y) ;)

[ Voor 38% gewijzigd door M@NIC op 01-04-2004 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

M@NIC: was dat al niet eens voorbij gekomen... in een oude discussie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 19:29:
WAAROM is er door de mods nog steeds niet INHOUDELIJK gereageerd op het compromis dat diverse malen door verschillende users is gesugereerd:
MAX 10 plaatjes van 800*600
Omdat ik nog steeds nergens zie op het simpele compromis dat hier al tig keer door de relevante mods gesteld wordt en op het hele forum geldt: thumb het toch gewoon? Wat heeft je post voor meerwaarde als ie met 10 grote plaatjes de layout verneukt boven deze:
Ik was net aan het sportvissen, en heb een paar mooie plaatjes geschoten:
• [url=http://blank]Op dit plaatje zie je me het aas aan de dobber doen[/url]
• [url=http://blank]Hier gooi ik mijn hengel in het water[/url]
• [url=http://blank]Een grote snoek komt langs en gaat het gevecht met me aan[/url]
ik misbruik even de sportvisanalogie maar you get my point ;)

Ik zie niet hoe een post als dit het topic zou degraderen, en je mag op deze manier zelfs 6072x1536 (voor de triple-head players) screenshots posten als je wil. Maar in een topic zelf gelden dezelfde regels als overal: bandwidth- en layoutvriendelijk.

Beantwoord dus de simpele vraag eens voor 'onze' beeldvorming: wat is de meerwaarde van 20Mb aan plaatjes in de post zelf boven 20Mb aan plaatjes gelinked vanuit de post die zelf 100Kb aan thumbnails bevat? :?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

M@NIC schreef op 01 april 2004 @ 22:57:
[...]
, ik wacht nu alleen nog op een voorstel voor een "speciaal FS200X subfora". :D :Y) ;)
Heb ik ook wel aan gedacht toen ik onder de douche stond (tsja...), maar dan willen andere users voor elk spel weer een subforum willen, dan is het hek van de dam... Een sub-subforum? Zou wel geen mogelijkheid zijn..

[ Voor 31% gewijzigd door Res-q op 01-04-2004 23:00 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

M@NIC schreef op 01 april 2004 @ 22:40:
Dan loop je plotseling tegen zulke problemen aan en wordt er een probleem van gemaakt.

Het FS200X topic reeks red zichzelf over het algemeen wel, het gaat zijn gangetje.
Alleen als mods plotseling erbij moeten komen (omdat het even uit de hand loopt) gebeuren zulke dingen, iets waar jullie zelf voor gezorgt hebben.
Dit verwoord heel mooi wat ik een paar posts terug ook al probeerde te verwoorden :)

Het topic is ineens meer onder de aandacht, vooral bij de moderators, en dus vallen er nu ook andere dingen op.
achappey schreef op 01 april 2004 @ 22:50:
Hee momania, je probeert toch niet het ING cultuur'tje hier ook op het forum uit te dragen he... ;)
Nee hoor ;) Ik probeer het zo te laten eindigen dat iedereen van het FS topic er mee kan leven en dat het daarbij ook nog eens voldoet een een forum-wide policy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
White Dust schreef op 01 april 2004 @ 22:58:
M@NIC: was dat al niet eens voorbij gekomen... in een oude discussie :+
8)7 * FlashBack * 8)7
momania schreef op 01 april 2004 @ 23:00:
[...]

Dit verwoord heel mooi wat ik een paar posts terug ook al probeerde te verwoorden :)

Het topic is ineens meer onder de aandacht, vooral bij de moderators, en dus vallen er nu ook andere dingen op.
Euhm.... owkeej :P
Kan nou niet echt zeggen dat ik daarvan op de hoogte was omdat ik het vertik om dit hele topic door te lezen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
<la maar dit leidde onwijs af>

[ Voor 200% gewijzigd door Jochem op 01-04-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
White Dust schreef op 01 april 2004 @ 22:54:

Correct me if I'm wrong hier.....
Maar wat je nu zegt, lijkt erop dat jullie aan t overleggen zijn, om het aantal screenshots en de grootte (resolutie en filesize) die nog niet in een forum-wide policy was vastgelegd, wat jullie zelf toegaven, nu als algemene forum-wide policy te gaan instellen. Daar houden jullie ons dan aan, en daarmee is de kous af.

In mijn opinie is dat geen tegenvoorstel, maar goed ik zou het natuurlijk ook helemaal mis kunnen hebben met bovenstaande.
Ik wacht af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
curry684 schreef op 01 april 2004 @ 22:59:
[...]

Omdat ik nog steeds nergens zie op het simpele compromis dat hier al tig keer door de relevante mods gesteld wordt en op het hele forum geldt: thumb het toch gewoon? Wat heeft je post voor meerwaarde als ie met 10 grote plaatjes de layout verneukt boven deze:

[...]

ik misbruik even de sportvisanalogie maar you get my point ;)

Ik zie niet hoe een post als dit het topic zou degraderen, en je mag op deze manier zelfs 6072x1536 (voor de triple-head players) screenshots posten als je wil. Maar in een topic zelf gelden dezelfde regels als overal: bandwidth- en layoutvriendelijk.

Beantwoord dus de simpele vraag eens voor 'onze' beeldvorming: wat is de meerwaarde van 20Mb aan plaatjes in de post zelf boven 20Mb aan plaatjes gelinked vanuit de post die zelf 100Kb aan thumbnails bevat? :?
Dat compromis waar je over spreekt is geen compromis. Dat is een opgelegde "straf" voor ons. Daar wordt nog steeds halsstarrig door jullie aan vast gehouden.

Waar spreken wij over 20Mb per post :?
En als jij beweert dat wij geen argumenten tegen de thumbnails hebben, mag ik dan hier beweren dat jij niet alle posts in dit topic hebt doorgelezen ?

[ Voor 8% gewijzigd door Sleepie op 01-04-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Sleepie schreef op 01 april 2004 @ 23:09:
[...]

Correct me if I'm wrong hier.....
Maar wat je nu zegt, lijkt erop dat jullie aan t overleggen zijn, om het aantal screenshots en de grootte (resolutie en filesize) die nog niet in een forum-wide policy was vastgelegd, wat jullie zelf toegaven, nu als algemene forum-wide policy te gaan instellen. Daar houden jullie ons dan aan, en daarmee is de kous af.
Die policy mbt de groote van een pic is er al.
Alleen de hoeveelheid nog niet nee omdat dat nog niet nodig is geweest.
In mijn opinie is dat geen tegenvoorstel, maar goed ik zou het natuurlijk ook helemaal mis kunnen hebben met bovenstaande.
Ik wacht af....
Het zou ook best geen tegevoorstel kunnen zijn idd, maar gewoon een policy die nu ineens nodig blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
Het feit dat er weer door diezelfde persoon eventjes vanuit wordt gegaan dat er wij niet in de situatie willen verplaatsen doe ik een dringend verzoek nog eens alle postings te lezen. 20 MB aan plaatjes per posting is inderdaad van de gekke. Er is best begrip dat het anders moet dan voorheen en dat secundaire eisen Gathering-wide in acht moeten worden genomen. Daarom is het voorstel voor het maximaal aantal plaatjes per posting (tien is een akkoord) van 800x600 JPEG (do the math yourself) daaruit een voortvloeisel van. Layout verneuking is een null-argument. Of de nieuwe layout zou het niet aan moeten kunnen, wat natuurlijk de grootste 1 april grap zou zijn.

Maar go ahead met het formeren van de gathering-wide policy, zodat je daar mee kunt schermen en voor ons de kous af is. Ik ben blij dat wellicht dit 'Lieve Adjes' topic daar een versnellende werking in heeft mogge spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jochem op 01-04-2004 23:23 . Reden: nuanceringen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Jochem schreef op 01 april 2004 @ 23:20:
Het feit dat er weer door diezelfde persoon eventjes vanuit wordt gegaan dat er wij niet in de situatie willen verplaatsen doe ik een dringend verzoek nog eens alle postings te lezen. 20 MB aan plaatjes per posting is inderdaad van de gekke. Er is best begrip dat het anders moet dan voorheen en dat secundaire eisen Gathering-wide in acht moeten worden genomen. Daarom is het voorstel voor het maximaal aantal plaatjes per posting (tien is een akkoord) van 800x600 JPEG (do the math yourself) daaruit een voortvloeisel van. Layout verneuking is een null-argument. Of de nieuwe layout zou het niet aan moeten kunnen, wat natuurlijk de grootste 1 april grap zou zijn.

Maar go ahead met het formeren van de gathering-wide policy, zodat je daar mee kunt schermen en voor ons de kous af is. Ik ben blij dat wellicht dit 'Lieve Adjes' topic daar een versnellende werking in heeft mogge spelen.
20 MB IS te veel inderdaad, ben ik met je eens.. 10~15 x 800x600 images zou ik wel mee kunnen leven denk ik. Ik zie het nog geen *klik*topic worden...

1024x768 is voor mij ook écht geen probleem, zie ik nog liever.. Ook niet als modemmer.. De ESC knop weet ik nog altijd wel te vinden en welke ik wil zien..: RMB > Afbeelding weergeven..

[ Voor 10% gewijzigd door SanderTje! op 01-04-2004 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Ja hoor,
'jullie zijn geen speciaal topic, we maken geen uitzonderingen
'jongens, we zijn het aan het bespreken en afwegen'
'jullie zijn geen apart topic, jullie moeten ook thumben'
en dan wéééér voor de zoveelste keer
'waarom zouden bij jullie dan wel grote pics van belang zijn?'

We hebben al duizend keer alles uitgelegd en iedere keer weer komen jullie met dezélfde argumenten die we wéér tegenargumenteren en nog lijken jullie het gewoon niet te snappen.. zeg dat gewoon, ik snap niet wat je bedoeld, in plaats van gewoon stug volhouden... Argh dit is echt bullshit,
jullie willen het om zeep helpen omdat wij het enige topic waren dat eigenlijk zogoed als niet gemodereerd werd.

en die laatste zin moet je niet te serieus nemen, en ook niet uit z'n verband gerukt quoten zoals al eerder gedaan is. Tuurlijk, elke stelling klinkt dom als je de argumenten weg haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
M@NIC schreef op 01 april 2004 @ 22:40:
[...]

Eindelijk een antwoord dat ergens op lijkt, en dat nota bene van een niet(meer)-mod.

Overigens wil ik eens discussieren over layout verneuking. Het lijkt hier op GoT wel een ramp te worden wanneer de buitenste 2 randjes een stukje opgeschoven zijn. Indien er sprake is van een veranderde layout:

1) Is dat met rede, deze rede is in dit geval pics, dus kijk ik naar de pics, en niet naar "of het forum er nog wel mooi uit ziet"
2) Wanneer layout"verneuking" nu echt zo'n grote rol speelt, kun je ervoor zorgen dat de layout fixed is en de rest met overflow wegvalt.

Aangezien punt 2 toch nooit zal gebeuren, vraag ik me toch ten zeerste af waarom layout verneuking zo'n groot issue is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

nealzie schreef op 01 april 2004 @ 23:37:
Ja hoor,
'jullie zijn geen speciaal topic, we maken geen uitzonderingen
'jongens, we zijn het aan het bespreken en afwegen'
'jullie zijn geen apart topic, jullie moeten ook thumben'
en dan wéééér voor de zoveelste keer
'waarom zouden bij jullie dan wel grote pics van belang zijn?'
Ik heb niet gezegd dat ze bij 'jullie' niet van belang zijn, ik heb gevraagd wat het probleem is met een duidelijk plaatje op 600x450 waarop je kunt doorklikken naar een 2048x1536 waarop je alle instrumeten anti-aliased schermgroot kunt zien als je dat ene plaatje interessant vind. Als ik ergens het steekhoudende antwoord daarop gemist heb: doe eens linkje :)

En ook voor jou geldt: de beste manier om een punt ter discussie te stellen is het aanleveren van argumenten, het aanvallen van standpunten van de tegenpartij, en het continu respect blijven houden voor elkaar. Tot in den treure vol blijven houden dat 'wij machtsgeile kutmods jullie weg willen pesten en alleen etteren om het etteren' is niet de beste manier om een discussie aan te gaan zullen we maar zeggen ;)

Dus bij deze mijn laatste verzoek: wacht even allemaal op de uitkomst van onze interne discussie, en/of praat op een nette, sociale manier verder met crew en users. Als dat niet lukt zal ik helaas deze discussie (of gebrek daaraan) naar de LA-slotjes-krochten moeten verwijzen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
Ja het is duidelijk hoor dat je moderator hier bent. Dat hoef je niet iedere keer te bevestigen. In mijn optiek is de discussie verhit, maar zeker respectvol. Een opmerking dat wij gillende kinderen zijn is niet respectvol :/. Ik raadt je aan mijn vorige post nogmaals te lezen en wellicht ook je eigen post. Misschien heb je het tussen de regels wel meer bij het rechte eind dan dat wij hier durven posten.

Met betrekking tot de kern van het betoog. Zie eerst de topicstart, dan [rml]Hijzelf in "[ SGD/ FS200x] Onduidelijkheden mbt thumb..."[/rml] en daaronder, en daaronder en verder daaronder nog 2 keer. Dat alleen op de 1e pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Ik vraag nu ook gewoon de FS users eventjes te wachten op een reactie van de betrokkene moderators. Iedereen zit hier maar op elkaar in te hakken en daar worden we niets wijzer van. Geef het nog eventjes tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Jochem schreef op 02 april 2004 @ 00:27:
[...]

Ja het is duidelijk hoor dat je moderator hier bent. Dat hoef je niet iedere keer te bevestigen. In mijn optiek is de discussie verhit, maar zeker respectvol. Een opmerking dat wij gillende kinderen zijn is niet respectvol :/
Maar helaas in de context destijds zeker correct, moet je het topic voor de lol eens proberen te lezen alsof je onderdeel bent van de crew :/ In de eerste 150 posts werd op een gegeven moment door sommige mensen de discussie gewoon bewust om zeep geholpen met flames en trolls, en dan moet ik soms idd op m'n strepen gaan staan. Ik heb overigens nergens namen genoemd in m'n laatste posts hier, en over bijvoorbeeld jouw bijdrages ook weinig tot niets te klagen :)

Ik heb ondertussen een serieus gesprek met Bolk gehad via IRC, en dat was volgens hem en mij zeer constructief, dus hopelijk kunnen we een en ander spoedig afsluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
<laa maar zorry>

[ Voor 184% gewijzigd door Jochem op 02-04-2004 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Nog even:
Jochem schreef op 02 april 2004 @ 00:27:
[...]
Met betrekking tot de kern van het betoog. Zie eerst de topicstart, dan [rml]Hijzelf in "[ SGD/ FS200x] Onduidelijkheden mbt thumb..."[/rml] en daaronder, en daaronder en verder daaronder nog 2 keer. Dat alleen op de 1e pagina.
Dat ging alleen over dat thumbnailen niet fijn was, en daar kan ik inkomen. Een thumbnail is echter gangbaar een 80 pixels groot, en dat is wat anders dan het voorstel van 600x450 pics waarop je kunt doorklikken als je op een specifiek plaatje meer detail wil zien. Maar nevermind that ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een thumbnail is echter gangbaar een 80 pixels groot, en dat is wat anders dan het voorstel van 600x450 pics waarop je kunt doorklikken als je op een specifiek plaatje meer detail wil zien.
Het betere woord daarvoor is previewplaatje ;) (zulke grote duimen bestaan niet :+)

Overigens kent CME soms dezelfde problematiek als het instrumentenpaneel van een FS of van screenshots van Windows-programma's. In een previewplaatje van 600px is een electronisch schema vaak onleesbaar, daarom worden daarvan meestal de previewplaatjes een stuk kleiner gemaakt om aan te duiden wáár het om gaat en is de grotere versie klikbaar voor diegene die het schema in alle rust willen napluizen. In sommige gevallen heb ik zelf schema's juist opnieuw met de hand getekend om te zorgen dat ze juist beter geschikt zijn op het forum (er waren oa. schema's >1600px breed ;().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
curry684 schreef op 02 april 2004 @ 00:06:
[...]

Ik heb niet gezegd dat ze bij 'jullie' niet van belang zijn, ik heb gevraagd wat het probleem is met een duidelijk plaatje op 600x450 waarop je kunt doorklikken naar een 2048x1536 waarop je alle instrumeten anti-aliased schermgroot kunt zien als je dat ene plaatje interessant vind. Als ik ergens het steekhoudende antwoord daarop gemist heb: doe eens linkje :)
Het argument over thumbs dat al regelmatig genoemd is is dat je dus nóg meer aan het downloaden bent, en nóg meer webspace nodig hebt... Als we nu zulke 'thumbs' gaan gebruiken, wordt dat alleen mar verdrievoudigd... kijk, een maximum van 15 kan ik ook wel inkomen, ik denk dat mensen dan wat meer gaan kijken naar echt mooie shots enzo... Aan de andere kant moet het niet erg zijn om daar een keertje overheen te gaan, wanneer je bijvoorbeeld wil laten zien hoe eerst een vliegtuig onder jou doorgaat, terwijl jij naar PAM vliegt, op het moment dat jij van 126° naar 270 inbound pam vliegt is vliegtuig established voor 06, en op het moment dat jij oubound 5.6nm pam bent maakt hij z'n touchdown, hij vacate precies als jij bij 8.9nm bent en aan je breakoff begint, zodat jij 'em op 24 neerzet, en precies als jij vacated zit de volgende alweer op final rwy 06....

Niet dat de atc ooit zulk risico zal nemen, maar stel je maakt zoiets mee, dan wil je gewoon veel shots laten zien om mee te geven hoe spannend het is, hoe mooi de atc het uitkient, de verwarring die even plaats vind, enz. Dan kan het natuurlijk zijn dat je er wel eens overheen zit... maar als basis lijkt me 15 wel goed :P 800x600 is de maat waarin ik ze altijd post, en 1024x786 is mij ook een béétje overdreven eigenlijk... ik draai ook een laptop op 800x600 boven, en dan zijn die grote pics ook niet altijd prettig...
Wat betreft filesize ben ik het oneens... Natuurlijk moet je wel een beetje compressie gebruiken, maar soms krijg je'm gewoon niet kleiner, en dan weer, is het irritanter als iemand het op een sllooooommme server zet, dan wanneer jij je pic op een 100mbit lijntje zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 03:27:
[...]

Overigens kent CME soms dezelfde problematiek als het instrumentenpaneel van een FS of van screenshots van Windows-programma's. In een previewplaatje van 600px is een electronisch schema vaak onleesbaar, daarom worden daarvan meestal de previewplaatjes een stuk kleiner gemaakt om aan te duiden wáár het om gaat en is de grotere versie klikbaar voor diegene die het schema in alle rust willen napluizen.
Dit vind ik geen vergelijking, want dáár gaat het puur om enkele plaatjes hooguit, misschien voldoet 1 al wel. Cockpits kennen de meeste posters uit het FS topic uit hun hoofd. Een bepaalde approach, bijvoorbeeld op Schiphol is interessant om te zien hoe dát gedaan is en daarbij kun je snel 'scannen' naar bepaalde dingen op het panel. Doe je hem op de hand of op de ILS? Heb je de FMC goed staan? Mislukt een landing, waarom dan? De screenshots achterhalen het soms wel.

Als jullie een forum-wide policy willen invoeren, dat snap ik, maar daar zijn 'wij' dan gigantisch het slachtoffer van. Zoals al diverse malen genoemd is dit een bijkomende kwestie na akkefietjes tussen users. Ik was erg benieuwd als een modje die hier al een tijdje meeloopt, ook regelmatig in het FS Topic postte, hoe die er dan over zou denken. Helaas is zo iemand er niet.

React zal het wel niet ondersteunen, maar als het FS-Topic jullie zo'n pain-in-the-ass is.. waarom laten jullie dan niet 1 van ons moddereren? Dán hoef je alleen nog maar te moddereren hoe die nieuwe mod het doet. Anders zou ik zeggen, geef het topic een uitzonderingsstatus .. Na 67000 posts. Het FS Topic was voor mij het standaardtopic waar ik binnenkwam als ik op GoT ging surfen, van daaruit ging ik verder.. Posten deed ik er echter de laatste tijd niet meer zoveel. Druk met andere dingen en niet/nauwelijks gevlogen.

Voorstel van mijn zeide:
800x600 zie ik als minima, met 15 screenshots maximaal, waarbij meerdere screenshots een enkele keer zéker moet kunnen. Mocht het niet passen bij de 'forum-wide-policy' dan een aparte status voor het FS Topic. Het FS Topic had geen speciale status voor de modjes, behalve the-pain-in-the-ass status (vind ik nog redelijk bijzonder), maar dan plijt ik hierbij voor een uitzondering. Anders is het wat screenshots betreft over en uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

nealzie schreef op 02 april 2004 @ 11:03:
[...] terwijl jij naar PAM vliegt, op het moment dat jij van 126° naar 270 inbound pam vliegt is vliegtuig established voor 06, en op het moment dat jij oubound 5.6nm pam bent maakt hij z'n touchdown, hij vacate precies als jij bij 8.9nm bent en aan je breakoff begint, zodat jij 'em op 24 neerzet, en precies als jij vacated zit de volgende alweer op final rwy 06....
Nog iemand interessante verhalen over sportvissen? 7(8)7 ;)
React zal het wel niet ondersteunen, maar als het FS-Topic jullie zo'n pain-in-the-ass is.. waarom laten jullie dan niet 1 van ons moddereren? Dán hoef je alleen nog maar te moddereren hoe die nieuwe mod het doet.
Allereerst: nee React ondersteunt alleen rechtensets op forumniveau, niet op topicniveau.

Echter, het zou ook compleet ongewenst zijn: Gathering of Tweakers is 1 groot forum, niet 70 kleine (of 700 heel kleine, met wat je nu voorstelt). Vanuit het oogpunt van GoT als geheel is het dus volstrekt ongewenst om ergens een 'mini-anarchie' te hebben waar compleet andere regels gelden onder auspicien van iemand die geen onderdeel is van de GoT-crew verder. Bot gesteld: begin dan maar je eigen phpBB als je je af wilt zonderen van GoT :)

Hiermee stel ik absoluut niet dat er geen uitzonderingspositie kan zijn voor 1 of meerdere topics op de algemene policies. Sterker nog, volgens mij komt er een aardig consensus aan op korte termijn die met de topicstarter is overlegd en volgens mij op akkoord kan rekenen van veel posters in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Mensen, mischien verstandig om jullie ideeën even acterwege te laten, we zijn nog steeds in de crewfora aan het discussiëren...
Wacht daar even op, er zijn toch genoeg die veel tijd in dit topic steken, mischien is het dan verstandig om even te wachten totdat wij er uit zijn...

Als we iets op poten hebben gezet zijn jullie de eersten die het weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White Dust schreef op 02 april 2004 @ 12:16:
Mensen, mischien verstandig om jullie ideeën even acterwege te laten, we zijn nog steeds in de crewfora aan het discussiëren...
Wacht daar even op, er zijn toch genoeg die veel tijd in dit topic steken, mischien is het dan verstandig om even te wachten totdat wij er uit zijn...

Als we iets op poten hebben gezet zijn jullie de eersten die het weten...
Ok lijkt me duidelijk. :)

Maar zou het draadje misschien weer open mogen voor de "normale" gang van zaken excl. pics?

BvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
White dust Da's duidelijk, we wachten af.

modbreak: Als je tegen mij persoonlijk wil flamen staat m'n mailadres in m'n profiel. Ik heb al meerdere keren verzocht om dit topic netjes te houden en geen idee waarom je nu weer naar mij uithaalde, maar ik tolereer het in ieder geval niet meer in het topic

[ Voor 78% gewijzigd door curry684 op 02-04-2004 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Sleepie schreef op 02 april 2004 @ 12:59:
White dust Da's duidelijk, we wachten af.

<span style="color:blue">modbreak: Als je tegen mij persoonlijk wil flamen staat m'n mailadres in m'n profiel. Ik heb al meerdere keren verzocht om dit topic netjes te houden en geen idee waarom je nu weer naar mij uithaalde, maar ik tolereer het in ieder geval niet meer in het topic</span>
pardon, ik vind dat jij flamed naar heel de community met deze woorden
Nog iemand interessante verhalen over sportvissen? 7(8)7 ;)
Dit is zeer denigrerend. :(

[ Voor 7% gewijzigd door Floppie op 02-04-2004 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

rellehenk schreef op 02 april 2004 @ 13:24:
[...]
pardon, ik vind dat jij flamed naar heel de community met deze woorden
Ach kom op, d'r wordt hier heel het topic al gekscherend gezegd dat FS-topics voor buitenstaanders net zo interessant zijn als een verhaal over sportvissen en nu mag ik er zeker niet meer met letterlijk een dikke knipoog een toespeling op maken :/

Hou een beetje je gevoel voor proportie in de gaten okee? :/

Iig ben ik (en meerdere mensen) dit topic ondertussen wel zat, dus op slot. U ziet de uitkomst vanzelf langskomen.

[ Voor 11% gewijzigd door curry684 op 02-04-2004 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

En heropend, er is consensus :)
Na een overleg binnen de crew en een gesprek tussen curry684 en Bolk zijn we tot het volgende voorstel gekomen:
  • Max. 10 pics van 800x600 (en let daarbij zelf even op dat je geen BMP's van 1 Mb per stuk doet ) Dit was volgens Bolk het minimale aantal waarin je een goed beeld van een vlucht zou moeten kunnen geven.
  • Zorg er iig voor dat er niet 10 replies achter elkaar vol met pics staan, maar hou het verdeeld.
  • Zorg dan dus ook dat er niet tig replies volgen waarin alleen maar "wow, mooie pics!" komt te staan, maar houdt het topic inhoudelijk op niveau.
Hierbij geven we jullie een nieuwe kans om jullie als community te laten bewijzen dat jullie jezelf kunnen reguleren. :)
Zorgen jullie ook voor een goed topic verloop, dan zal het best een keer door de vingers gezien worden als er eens een keer iets meer dan 10 pics gepost worden bv.

Let wel op dat er nog steeds goed op het topic zal worden gelet. Met deze regeling geven we jullie eigenlijk als topic een aparte status en jullie hebben zelf in de hand of jullie die mogen behouden. Laat het topic dus niet weer uit de hand lopen, want dan is het echt over met de pret. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
*tevreden is*

Deel 70b aanmaken dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me niet echt in de discussie gemengd, ik vind het alleen erg jammer dat de FS topic reeks gesloten is. Ben zelf ook wel aardig wat aan het vliegen met FS, post niet echt veel screens, maar vind het wel altijd leuk om shots van anderen te bekijken en tips & trus te lezen over FS2004.
Ook de reviews van nieuwe (payware) kisten lees ik daar erg graag.

Ik hoop dan ook dat het snel weer terug komt, want een ander forum waar er op deze manier over FS word gepraat enzo, heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky
  • Laatst online: 09-09 17:50

Kolky

subtitle not available

Ik kan het toch niet laten hier een woordje over te zeggen.
Ik loop al een aantal jaren mee op dit forum en het FS200x topic volg ik ook al bijna zolang als het bestaat dus ik denk dat ik er best wat over kan zeggen.

Eerst even een woordje vooraf: ik heb dit topic niet helemaal doorgelezen om de doodeenvoudige reden dat ik deze discussies op dit forum helemaal zat ben. Het is nu al de 4e keer dat het topic gesloten is. Nu lijkt de reden een aantal complimenten over (toegegeven) mooie shots van een vlucht. De vorige redenen waren grote discussies tussen diverse users.

Als er een probleem is, dient het probleem te worden opgelost. Mijn mening is dat over het algemeen hier problemen opgelost worden door riemen strakker aan te trekken. 'Maak het de users maar wat moeilijker; straf ze maar...'. Zonder erbij na te denken wat de gevolgen zijn. Ik denk dat dit niet de goede methode is.

In dit geval is het gevolg dat een heleboel users (lees FS-fanaten) die niet betrokken zijn bij de allereerste discussies gedupeerd worden vanwege het feit dat ze nu worden opgezadeld met kleine picjes en honderduizend openstaande IE-vensters. Ik durf mijn vingers ervoor in het vuur te steken dat er tientallen users 'passsief' plaatjes keken en informatie opslurpten. Deze mensen scrollen door het topic heen op zoek naar mooie plaatjes en interessante informatie, zonder zich wat aan te trekken van ruzies. Deze personen worden naar mijn mening nu gestraft voor iets waar ze nooit iets mee te maken hebben gehad.

Daarnaast wordt door dit soort naar mijn mening 'vreemde' maatregelen een nare sfeer gecreëerd. Het altijd o zo gezellige en interessante topic van een zelfregulerende cummunity wordt nu een duf en saai topic dat om de haverklap gesloten wordt door iemand die geen verstand van FS heeft en een topic dat mijn interesse niet meer vast kan houden. Ik weet niet of hiermee het primaire doel (het oplossen van een discussie) bereikt wordt. Integendeel.

Ik opteer voor de optie hanteren oude regels (geen restricties in grootte en hoeveelheid van plaatjes) en de restauratie van de sfeer die er altijd hing.

Laat de crew eerst nadenken wat de consequenties zijn voor andere users voordat ze maatregelen treft.

[ Voor 200% gewijzigd door Kolky op 02-04-2004 17:28 . Reden: Verhaal afgemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Kolky: lees de draad in iedergeval even door, als het moet de laatste paar paginas :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Bolk schreef op 02 april 2004 @ 17:05:
*tevreden is*

Deel 70b aanmaken dan maar?
Ik stel voor Deel 68? Deel 67 is ten einde gekomen en zo hebben we ineens 2 delen overgeslagen..

[ Voor 17% gewijzigd door SanderTje! op 02-04-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ik stel voor dat we het laatste deel her openen.
Alleen dat we dan de nieuwe 'regelementen' even opnemen in de startpost en dat we alle reply's onder de topicstart trashen, zodat jullie met een schoon topic kunnen beginnen?

Is dat een goed voorstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb geen tijd gehad de complete discussie te volgen, maar het met Bolk overlegde voorstel vanuit de crew vind ik prima! :)

Het lijkt me inderdaad ook handiger om gewoon weer met frisse moed bij deel 68 te gaan beginnen. De 68, 69 en 70 die er nu staan gaan nergens over... :/

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
momania schreef op 02 april 2004 @ 17:43:
Ik stel voor dat we het laatste deel her openen.
Alleen dat we dan de nieuwe 'regelementen' even opnemen in de startpost en dat we alle reply's onder de topicstart trashen, zodat jullie met een schoon topic kunnen beginnen?

Is dat een goed voorstel?
(Y) :)

Gaat je gang, heb 185 pics klaarstaan van de afgelopen dagen nog :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Tourniquet schreef op 02 april 2004 @ 17:43:
Ik heb geen tijd gehad de complete discussie te volgen, maar het met Bolk overlegde voorstel vanuit de crew vind ik prima! :)

Het lijkt me inderdaad ook handiger om gewoon weer met frisse moed bij deel 68 te gaan beginnen. De 68, 69 en 70 die er nu staan gaan nergens over... :/
Precies, frisse start.. Maar wel verder waar we gebleven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Gilly schreef op 02 april 2004 @ 17:49:
[...]

(Y) :)

Gaat je gang, heb 185 pics klaarstaan van de afgelopen dagen nog :7
Houden we dit dan nog wel even in de gaten samen:
• Zorg er iig voor dat er niet 10 replies achter elkaar vol met pics staan, maar hou het verdeeld.
Dat we dus niet met z'n allen straks als gekken allemaal screenshots in dat topic gaan knallen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds vraag ik mezelf dan af: Waarom?

Hier hebben we nog steeds geen concreet antwoord op gekregen, ofwel?
Want iedere maatregel die wordt opgelegd, zie ik persoonlijk als een opgelegde straf.

Maar ja, het zal wel aan mijn kromme hersencellen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
grote pics? Persoonlijk blijft ik nog altijd bij 1024. Moet maar zien hoe het loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
rellehenk schreef op 02 april 2004 @ 17:55:
grote pics? Persoonlijk blijft ik nog altijd bij 1024. Moet maar zien hoe het loopt
Je ken ook je schermpje op 640X480 instellen, dan hebbie ook mega pic's. Dit hadden de mods ook kunnen roepen voorgaande dagen. B) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 17:53:
Nog steeds vraag ik mezelf dan af: Waarom?

Hier hebben we nog steeds geen concreet antwoord op gekregen, ofwel?
Want iedere maatregel die wordt opgelegd, zie ik persoonlijk als een opgelegde straf.
Het is wel een heel milde straf als je het mij vraagt.
Jullie geven tot in den treuren aan dat jullie een aparte cummunity zijn en zelf regulerend. Dat ging blijkbaar niet zo goed als gedacht en nu leggen we deze maatregel ook op aan jullie hele community.

Met deze maatregel zijn we volgens mij nog aardig schappelijk door jullie als uitzondering gewoon iets grotere pics te mogen laten posten. En nog in een best redelijk aantal ook.

Zoals we dan ook al aangaven: als jullie bewijzen dat jullie het al community gewoon gezellig kunnen houden in jullie topics, dan zal je ons ook verder niet meer horen klagen en zullen we zelfs best wel weer dingen door de vingers zien. Zulke boemannen zijn we nou ook weer niet en we gunnen iedere user even veel plezier op GoT ;)

Jullie hebben het gewoon zelf in de hand vanaf nu hoe het verdere verloop gaat ;)
Maar ja, het zal wel aan mijn kromme hersencellen liggen.
Heb je ook rechte dan :?
[/flauw]
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Ik ga dan ook voor deel 68. Lijkt me netter om het zo te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ok, dan renamen we 70 wel naar 68 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Als je dat wilt doen graag. 68b :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het topic is weer open.

De regels die bovenin de startpost staan zijn ongeveer dezelfde die hier staan, hetgene wat extra is, is een oproep tot het gebruik van Topic Reports (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif). Het topic zal wel goed in de gaten gehouden worden, maar zie je toch iets wat niet de bedoeling is? Meld het gewoon. Op die manier kan het topic voor iedereen leuk gehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Veel succes ermee FS'ers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
momania schreef op 02 april 2004 @ 18:07:
[...]

Het is wel een heel milde straf als je het mij vraagt.
Dus je geeft toe dat het een straf is? :)
Jullie geven tot in den treuren aan dat jullie een aparte cummunity zijn en zelf regulerend. Dat ging blijkbaar niet zo goed als gedacht en nu leggen we deze maatregel ook op aan jullie hele community.
In al die jaren is het een paar keer mis gegaan, jah, niemand is foutloos toch?
Met deze maatregel zijn we volgens mij nog aardig schappelijk door jullie als uitzondering gewoon iets grotere pics te mogen laten posten. En nog in een best redelijk aantal ook.
Dankje Dankje Dankje Dankje Dankje Dankje Dankje Dankje Dankje
Jullie hebben het gewoon zelf in de hand vanaf nu hoe het verdere verloop gaat ;)
Laten we idd hopen dat iedereen z'n verstand er bij houdt en dat het over een paar maanden weer een gezellig topic is :)

iig, als er dan echt regels verscherpt moéten worden, dan ben ik best tevreden met dit compromis :) bedankt mods en Bolk !
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.