[SGD/ FS200x] Onduidelijkheden mbt thumbs

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.570 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

nealzie: nogmaals... er zijn geen regels verscherpt, voor de FS discussie is het zelfs versoepeld in vergelijking met de rest van GoT.

Als jij het als straf wilt zien, prima, ik kan er verder niet mee zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
In ieder geval lijkt me dit een zeer redelijke oplossing voor het geheel. Ik ben blij dat het grootste en oudste topic levende topic met inhoud op de gathering klik! een goede nieuwe kans krijgt. Zijn onze pleidooien de afgelopen week in ieder geval waardevol geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door Jochem op 02-04-2004 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
Ik lees veel dat er binnen "de crew" er over wordt gediscussieerd, maar wat moet ik me daarbij voorstellen, SP, SP+HGM, SG, ect ?

En hoe is "de crew" zo bij Bolk gekomen ?
Hebben de FS-ers besloten om hem als "woordvoerder" het woord te laten doen ?
Of is er simpel weg iemand gekozen waar normaal mee te discussiëren valt ?

[ Voor 46% gewijzigd door M@NIC op 03-04-2004 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

M@NIC schreef op 03 april 2004 @ 00:42:
Ik lees veel dat er binnen "de crew" er over wordt gediscussieerd, maar wat moet ik me daarbij voorstellen, SP, SP+HGM, SG, ect ?
HGM's hebben we al een tijd niet meer :)

Op zich hoeft dat niet publiek, maar in dit geval betrof het SP, een aantal SG-mods en ikzelf als via-LA-betrokken-figuur, plus een SGC-schaduwdiscussie waar ik geen info over heb :Y)
Topicstarter, obvious ;)

[ Voor 9% gewijzigd door curry684 op 03-04-2004 00:47 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:03
M@NIC schreef op 03 april 2004 @ 00:42:

Hebben de FS-ers besloten om hem als "woordvoerder" het woord te laten doen ?
Of is er simpel weg iemand gekozen waar normaal mee te discussiëren valt ?
Goede vraag. zeker niet besloten hem als woordvoerder te laten optreden aangezien zijn eisen lager lagen dan de rest van de community
Topicstarter, zwak argument.

Maargoed, valt weinig meer aan te doen...

[ Voor 17% gewijzigd door Floppie op 03-04-2004 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Eigen initiatief van mij, ik wil gewoon het topic redden.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op 03 april 2004 @ 01:13:
Eigen initiatief van mij, ik wil gewoon het topic redden.
snip... tot over een week :/

[ Voor 28% gewijzigd door curry684 op 03-04-2004 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Is het niet goed? Ik probeer hier alles eruit te halen wat erin zit, in plaats van dat je een klein beetje respect hebt voor deze deal. Ik weet niet wat ik lees. 68 delen heb ik het daar naar mijn zin, het beleid veranderd. Haal op dit moment het maximale eruit, en dan nog wordt je afgezeken. Fijn, zulke medesimmers.

Als jij mag kiezen tussen wel of geen topic, en je kiest voor geen, heb je geen recht om nu nog moeilijk te gaan doen. ALs jij geen genoegen neemt met deze deal dan ga je toch ergens anders je eigen plek zoeken. Het topic is door klote gedrag op slot gedaan, waarna er wijzigingen zijn ingevoerd. Men is het daar niet mee eens, en nu hebben gewoon niets meer dan het maximale dat eruit gehaald kan worden. Wees gewoon blij dat je geen kleine rottige thumbs moet posten.

[ Voor 43% gewijzigd door Bolk op 03-04-2004 01:24 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 15:21
Bolk, ik ben het met je eens dat het goed/leuk is dat het topic is gered.
Maar je hebt imho 1 grote fout gemaakt. De hele community sprong hier als een gek op de in onze ogen onredelijkheid van de modjes. Waarom in hemelsnaam heb je niet een paar mensen van de community gecontact om samen de discussie verder te voeren :? 8)7 Je had iig mijn MSN-adres !
Die community is sterker dan jij (en de modjes) denken. Zonder enige vorm van overleg ben je opeens woordvoerder van de hele groep geworden ?
Je weet intussen zelf wel dat we je dat niet echt in dank afnemen (en dan druk ik het nog zachtjes uit).
Of......is het misschien omdat jij een "makkelijk slachtoffer" was voor onze Heren Moderators ????????? Ik denk dat het hen wel goed uitkwam dat jij woordvoerder speelde namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Dicht, uitleg volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59

momania

iPhone 30! Bam!

Mag ik nog even tussendoor :?

Bolk is in deze serie in mijn ogen de enige persoon geweest die op een redelijke manier tot een consensus wilde komen. Hij is de enige geweest die het grote plaatje in beeld had, nml: GoT.
De rest bleef maar doorrammen over "onze community dit en onze community dat".

Bolk heeft het dus samen met curry684 opgepakt om tot een voorstel te komen waar beide partijen mee in konden stemmen na verder intern overleg. En dat op een redelijke manier van discussieren.

Er is dus niet besloten om hem als woordvoerder op te laten treden, niet door jullie en ook niet door ons. Zoals hij zelf al aangaf: hij wilde het topic redden. Hij had daar dus ook wat voor over, terwijl vele van de 'community' geen millimeter wilde toegeven aan nieuwere regels.

Ik denk dat vele ook blij mogen zijn voor de aanpak van Bolk, want mede dankzij hem is het topic weer open.

[ Voor 2% gewijzigd door curry684 op 03-04-2004 01:58 . Reden: typo's ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Nu ga ik even een paar dingen uitleggen, en dat gaat iedereen gelukkig even rustig lezen.

Welkom op GoT! Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.

Tot zover het FAQ-gedeelte, verder tot de praktische noot. GoT heeft een userbase van meer dan 100000 gebruikers, en in zo'n grote userbase moet er hier en daar orde in de chaos geschept worden: daarom lopen er een stuk of 100 users in gekleurde jasjes rond die het reilen en zeilen van het forum bewaken, oftewel de crew.

De crew probeert het forum zoveel mogelijk z'n gang te laten gaan zodat de andere 100000 users een prettige tijd op GoT kunnen hebben. Echter, zoveel mensen zoveel meningen, en dus moeten er regels gesteld worden hier en daar. Bij overtreding van deze regels volgen sancties of eventueel uitsluiting van het gebruik van de diensten. Deze regels/policies zijn echter geen onwrikbaar geheel van bureaucratische rompslomp, maar enkel een grote set handvesten die het forum toegankelijk, bruikbaar en prettig houden voor alle gebruikers.

Als een van de weinige fora ter wereld heeft GoT een Lieve Adjes-forum: een plaats waar crew en users openlijk met elkaar in conclaaf kunnen om beleid te bespreken en indien nodig te wijzigen. Het staat iedere user dan ook vrij om een probleem daar ter discussie te stellen, waarna de crew zonodig het huidige beleid zal verdedigen/toelichten, en waar de overige users tevens hun inzichten kunnen verschaffen over de onder handen zijnde kwestie. Let wel: dit is dus geen oorlog tussen crew en users, maar een open beleidsforum waar vrijwel alles bespreekbaar is. Het kan dus rustig zijn dat crew en users het direct eens zijn, of dat de crew net zo verdeeld is als de users.

Zoals overal op het forum gelden ook (of misschien zelfs juist) in Lieve Adjes de algemene omgangsregels van GoT: luister naar elkaar, val elkaar op argumenten aan, en ga niet beledigen, flamen, trollen of meer van dat schoons. Zie ook de FAQ op dit punt:
Wees een beetje aardig voor elkaar. Wat we in ieder geval niet willen zien is:
• Discriminerende uitspraken.
• Provocerende uitspraken.
• Offensieve uitspraken.
• Dreigende uitspraken.
Kortom, we willen geen kwetsende uitlatingen tegenover andere bezoekers, de crewleden of derden zien. Wees in ieder geval voorzichtig als je jezelf in een gevoelig onderwerp stort zoals: Asielzoekersbeleid, allochtonen vs. autochtonen en dergelijke onderwerpen. Met dit soort onderwerpen is het heel belangrijk dat je niet alleen je mening geeft, maar deze ook steekhoudend onderbouwt en netjes onder woorden brengt zeker als jouw mening niet strookt met die van anderen.
Deze simpele omgangsregels bleken bij herhaling te moeilijk voor een aantal participanten aan dit topic om na te volgen. Moderators werden bij voorbaat weggescholden, users die zich niet fel tegen de crew keren blijken 'losers' en er zijn 2 hele vriendelijke LA-topics aan mij gewijd (die nu in de TrashCan liggen te rotten).

Het is jammer dat een mooi concept als Lieve Adjes voor zoveel mensen goed en fijn kan werken, maar dat anderen niet met het inspraakprivilege om blijken te kunnen gaan. Helaas rest ons dan weinig andere mogelijkheid dan het afkappen van de discussie middels een slot.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.