In een keer goed.breinonline schreef op 20 augustus 2004 @ 19:32:
Waar wil je die voor gebruiken dan? Ga je je hele vookant (inclusief de usb / powerknop bay) vervangen door frontjes ofzo? Lijkt me wel een gaaf idee trouwens
Ga je je optische drives dan stealthen? Daar heb ik over zitten denken, maar nog even niet bedacht hoe ik dat met deze frontjes voor elkaar moet krijgen....
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Nee, dat niet. kast moet ik nog binnen krijgen maar ik heb hier al wel 3x CoolerMaster STB-3T4-E1 4 in 3 Device Module liggen. De kast heeft 11 bays, haal de powerbutton en zooi weg en hij heeft er 12. Optische drives worden elders ondergebracht, de bays worden gevult met 16x HDDbreinonline schreef op 20 augustus 2004 @ 20:42:
Ga je je optische drives dan stealthen? Daar heb ik over zitten denken, maar nog even niet bedacht hoe ik dat met deze frontjes voor elkaar moet krijgen....
Ik geef toe, voor thuis strikt overbodig maar het gaat om het tweakgehalte. De PC zal gaan fungeren als een volledige LAN server en VMware testbak.
Verder zal er een window in komen en de achterkant word volledig veranderd. Veel laat ik er nog niet over los, eerst de kast en dan kan ik door met plannen
\o/ Klinkt goed! Ik wacht met spanning het [CiP] l33t stacker topic af 
Ik doe mijn frontjes trouwens niet weg aangezien ik heel graag mijn drivers nog een keer wil stealthen, maar wie weet reageren er anderen. Ik zie dat je ook al in V&A staat, daar geef ik je het meeste kans. Of stuur coolermaster zelf even een mailtje, je weet nooit...
Ik doe mijn frontjes trouwens niet weg aangezien ik heel graag mijn drivers nog een keer wil stealthen, maar wie weet reageren er anderen. Ik zie dat je ook al in V&A staat, daar geef ik je het meeste kans. Of stuur coolermaster zelf even een mailtje, je weet nooit...
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Tsja, ik denk niet dat iemand twee van z'n frontjes wil afstaan. Ik heb er zelf twee over, maar die zou ik nooit kwijt willen want als ik ooit de kast weer zou willen verkopen dan wordt dat nogal moeilijk zonder die frontjes.
Verwijderd
Hmm... iemand nog tips hoe je die frontjes uit elkaar krijgt? In de handleiding staat dat je die lipjes moet indrukken, maar dat lukt echt niet, en ik ga die dingen niet forceren o_O
Ik heb bij elk punt waar dat metaal vast zit even het metaal omhoog gebogen. Als je het voorzichtig doet werkt dat prima.Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 23:33:
Hmm... iemand nog tips hoe je die frontjes uit elkaar krijgt? In de handleiding staat dat je die lipjes moet indrukken, maar dat lukt echt niet, en ik ga die dingen niet forceren o_O
Dit lijkt mij ook een vette kast, jammer dat ie zo groot is, een stuk langer dan mijn Chieftec dus dat wordt nog ff passen en meten.. Op http://shop.freezinghardware.nl/ is ie nu ook in de aanbieding
Weet iemand waar die HD-bays te koop zijn? sorry als de vraag als is langsgekomen maar om nu het hele topic door te gaan lezen
Precies, er zit een punt in het ervanaf buigen waar je even lijkt te forceren (bij die van mij althans) maar dit is net het laatste stukje wat nodig is om hem uit elkaar te krijgen.Akropolis schreef op 20 augustus 2004 @ 23:46:
[...]Ik heb bij elk punt waar dat metaal vast zit even het metaal omhoog gebogen. Als je het voorzichtig doet werkt dat prima.
@kutkip: lees toch maar door, het antwoord is inderdaad in het topic te vinden. En anders googlen he....
Verwijderd
Hd Bays zijn te kopen bij,kutkip schreef op 21 augustus 2004 @ 00:11:
Dit lijkt mij ook een vette kast, jammer dat ie zo groot is, een stuk langer dan mijn Chieftec dus dat wordt nog ff passen en meten.. Op http://shop.freezinghardware.nl/ is ie nu ook in de aanbiedingWeet iemand waar die HD-bays te koop zijn? sorry als de vraag als is langsgekomen maar om nu het hele topic door te gaan lezen
http://shop.rascom.at/cat...rs_id=20&products_id=1311
13€ het stuk;) Dit heb ik ook gepost op de vorige pagina hier;)
Het lukt mij niet om netjes de floppy drive te monteren.
Ik maak gebruik van standaard inbouwbrackets om een 3 1/2" device in een 5 1/4" bracket te bouwen. Door de grote hoeveelheid gaatjes zijn er een boel mogelijkehden van monteren.
Heeft iemand misschien een paar detail foto's van hoe je dit het beste kunt doen?
PS wat een kast
Dit is de eerste kast waar ik een handleiding bij krijg en waar ik hem ook echt nodig heb.
Ik maak gebruik van standaard inbouwbrackets om een 3 1/2" device in een 5 1/4" bracket te bouwen. Door de grote hoeveelheid gaatjes zijn er een boel mogelijkehden van monteren.
Heeft iemand misschien een paar detail foto's van hoe je dit het beste kunt doen?
PS wat een kast
Verwijderd
Hahaha ja, ik heb wat aan lopen stunten en toen toch maar even in de handleiding gekekenwezep schreef op 25 augustus 2004 @ 09:14:
Dit is de eerste kast waar ik een handleiding bij krijg en waar ik hem ook echt nodig heb.

Verder wil ik nog iets gaan doen met de Smart Case fans van Antec (xqs me when I'm wrong), leuke lichtjes in de kast blauw oplichtend onderin naar blauw/rood bovenin.
Net op de ATRO computers site gezien.
http://www.atro.nl/
de CoolerMaster HDD-Bracket (STB-3T4-E1) voor €19,50
deze wordt in de 1e week september verwacht
de crossflow fan voor €32,00
de Stacker kast voor €147,50
Als set toch het goedkoopst in NL.
Naar even met hun gemaild te hebben hoorde ik dat de stacker site-window eind september wordt verwacht. (prijs nog onbekent)
http://www.atro.nl/
de CoolerMaster HDD-Bracket (STB-3T4-E1) voor €19,50
deze wordt in de 1e week september verwacht
de crossflow fan voor €32,00

de Stacker kast voor €147,50

Als set toch het goedkoopst in NL.
Naar even met hun gemaild te hebben hoorde ik dat de stacker site-window eind september wordt verwacht. (prijs nog onbekent)
Goed Bericht van ATRO computers gehad,
De stacker site window (de prijs wordt vanmiddag bekent gemaakt door hun leverancier.)
En de 4-in-3 module zijn vanaf morgen 27/08/04 leverbaar bij hun.
De stacker site window (de prijs wordt vanmiddag bekent gemaakt door hun leverancier.)
En de 4-in-3 module zijn vanaf morgen 27/08/04 leverbaar bij hun.
Het lijkt me toch sterk dat niemand een floppy heeft ingebouwd.
Kan niemand me een paar detail foto's showen?
Verwijderd
Ik moet eerlijk bekennen dat ik m'n floppy er expres uitgelaten heb. De laatste keer dat ik een floppy heb gebruikt was ongeveer een jaar geleden!wezep schreef op 26 augustus 2004 @ 16:14:
Het lijkt me toch sterk dat niemand een floppy heeft ingebouwd.
Floppy`s gebruik ik ook niet meer ik heb een hubje met 6 usb mem sticks erin en dat werk prima voor mij.
en iedereen heeft wel een usb poort tegenwoordig.
en iedereen heeft wel een usb poort tegenwoordig.
Floppy, wasda 
Je bedoelt een diskettedrive, een floppydrive heeft écht niemand ingebouwd. Helaas heb ik ook geen foto's want ook ik heb dus geen diskettedrive ingebouwd.
Je bedoelt een diskettedrive, een floppydrive heeft écht niemand ingebouwd. Helaas heb ik ook geen foto's want ook ik heb dus geen diskettedrive ingebouwd.
Floppies zijn zoooo 1995 
Eindelijk istie klaar, vandaag 2 HD Bays binnengekregen van Rascom (die oostenrijkse toko eerder in dit topic genoemd) en Cross Flow fan had ik van de week al ingebouwd aangezien die wel normaal te leveren was in .nl
Eindelijk istie klaar, vandaag 2 HD Bays binnengekregen van Rascom (die oostenrijkse toko eerder in dit topic genoemd) en Cross Flow fan had ik van de week al ingebouwd aangezien die wel normaal te leveren was in .nl
dat dacht ik dus ook....tót ik windows wou installeren op een raid-configuratie
ik heb m'n diskdrive tussen 2 van die brackets geklemt....zal straks effe kijken of ik wat foto's maak
Maar dat soort problemen zit ik ook.Mr. Detonator schreef op 27 augustus 2004 @ 06:27:
[...]
dat dacht ik dus ook....tót ik windows wou installeren op een raid-configuratie![]()
ik heb m'n diskdrive tussen 2 van die brackets geklemt....zal straks effe kijken of ik wat foto's maak
Heb een Adaptec 39320D-R en die wordt niet door XP herkend bij de installatie.
Verder krijg ik nog regelmatig spullen van mensen op floppy's aangeleverd.
Ja ik weet het: ouderwets. Gebruik zelf wel een usb stick.
Verwijderd
Je kan ook gewoon bij de installatie een floppy eraan hangen met de zijkant van je kast open, zodat je hem naast je kast kunt leggen. Achteraf haal je hem weer weg.
Klopt...maar dat gaat op ten duur een beetje vervelen als je windows geregeld her-installeerdVerwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 15:57:
Je kan ook gewoon bij de installatie een floppy eraan hangen met de zijkant van je kast open, zodat je hem naast je kast kunt leggen. Achteraf haal je hem weer weg.
Ik wilde hetzelfde zeggen 'dan hang je toch even floppie een eraan' maar je installeerd dus Windows elke 2 weken oid?Mr. Detonator schreef op 27 augustus 2004 @ 16:20:
[...]
Klopt...maar dat gaat op ten duur een beetje vervelen als je windows geregeld her-installeerd
Dan laat je je diskettedrive toch gewoon liggen IN je kastMr. Detonator schreef op 27 augustus 2004 @ 16:20:
[...]
Klopt...maar dat gaat op ten duur een beetje vervelen als je windows geregeld her-installeerd
Staat nog netter ook..
Of je mod hem weg in een slot aan de achterzijde van de kast. Wieltjes eronder monteren en je rijdt hem zo naar voren zodat je bij je floppydrive kan
Verwijderd
Kijk dat vind ik nou een goed plan... Alleen denk ik dat we weer terug op het CoolerMaster Stacker verhaal moeten komen, iemand al mooie mods gemaakt (ik ga het zeer binnenkort doen)?breinonline schreef op 27 augustus 2004 @ 17:41:
Of je mod hem weg in een slot aan de achterzijde van de kast. Wieltjes eronder monteren en je rijdt hem zo naar voren zodat je bij je floppydrive kan
Verwijderd
ik weet niet wie nog zo'n kast wou kopen?
maar ik had m besteld bij www.empc.nl besteld en daar was hij echt heel snel leverbaar.
maar ik had m besteld bij www.empc.nl besteld en daar was hij echt heel snel leverbaar.
Verwijderd
http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=8759Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 21:37:
[...]
Kijk dat vind ik nou een goed plan... Alleen denk ik dat we weer terug op het CoolerMaster Stacker verhaal moeten komen, iemand al mooie mods gemaakt (ik ga het zeer binnenkort doen)?

Iemand een idee waar de zwarte uitvoering in Nederland leverbaar is??
En de prijs is 39 euro geworden.rappejap schreef op 26 augustus 2004 @ 12:28:
Goed Bericht van ATRO computers gehad,
De stacker site window (de prijs wordt vanmiddag bekent gemaakt door hun leverancier.)![]()
![]()
![]()
En de 4-in-3 module zijn vanaf morgen 27/08/04 leverbaar bij hun.![]()
![]()
Stuk een stukje duurder dan Informatique: 25 euro.
Van hun krijg ik als het goed is deze week het window, de cross fan en de HDD-Bracket binnen. Alles bij elkaar, incl verzenden, voor 81 euro.
PS ik zit er nu sterk over te denken om een 2de Stacker te gaan kopen: kan mooi m'n 2de pc kast (beige Chieftec) vervangen.
Verwijderd
Wowww, gewoon 2 van die mooie kasten naast elkaarwezep schreef op 01 september 2004 @ 08:19:
[...]
En de prijs is 39 euro geworden.
Stuk een stukje duurder dan Informatique: 25 euro.
Van hun krijg ik als het goed is deze week het window, de cross fan en de HDD-Bracket binnen. Alles bij elkaar, incl verzenden, voor 81 euro.
PS ik zit er nu sterk over te denken om een 2de Stacker te gaan kopen: kan mooi m'n 2de pc kast (beige Chieftec) vervangen.
Overigens krijg ik vandaag waarschijnlijk van DHL mijn 2 extra 4-in-3 HDD brackets met fan, besteld bij Rascom. Snelle jongens daar in Oostenrijk (degene die de tip gaf, bedankt
Eind van de maand ga ik de front fans vervangen door fans met lichtjes en de top fan ga ik vervangen door een Smart Fan (zoeentje die de hardeschijf activiteit weergeeft).
In de kast komen een aantal mooie CCFL's te hangen. Oew, ben nu al benieuwd!
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 09:11 ]
2 van deze kasten staat gewoon mooi: ben alles wat beige is aan het vervangen.Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 09:07:
[...]
Wowww, gewoon 2 van die mooie kasten naast elkaar![]()
Overigens krijg ik vandaag waarschijnlijk van DHL mijn 2 extra 4-in-3 HDD brackets met fan, besteld bij Rascom. Snelle jongens daar in Oostenrijk (degene die de tip gaf, bedankt). Die ga ik gelijk installeren.
Eind van de maand ga ik de front fans vervangen door fans met lichtjes en de top fan ga ik vervangen door een Smart Fan (zoeentje die de hardeschijf activiteit weergeeft).
Toetsenbord/muis is Logitech MX geworden.
Iiyama 19" CRT is 2 x LG 1910B 19" TFT geworden.
Het enige van beige wat er nu nog staat is een Chieftec kast en een Creative geluidssetje.
UrinatinventuM: heb je ook al een Side Windows gekocht?
Zo ja heb je foto's?
Welke fans ga je erin plaatsen? il wil op den duur ook wat blauw licht erin kwijt.
Verwijderd
Wanneer had je die besteld? Ik zie nu dat ze daar niet meer op stock zijn en ik heb er dringend eentje nodig.Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 09:07:
[...]
Wowww, gewoon 2 van die mooie kasten naast elkaar![]()
Overigens krijg ik vandaag waarschijnlijk van DHL mijn 2 extra 4-in-3 HDD brackets met fan, besteld bij Rascom. Snelle jongens daar in Oostenrijk (degene die de tip gaf, bedankt). Die ga ik gelijk installeren.
Ik zie dat bij Informatique de Side Windows voor de CM Stacker voor 25 euro over de toonbank gaan!
Dat is nog eens goedkoop! de adviesprijs van coolermaster is gewoon 35 euro!!!
daar heb ik mijn kast en 4 in 3 hdd module ook vandaan......prima zaaktrancesetter schreef op 03 september 2004 @ 01:39:
Ik zie dat bij Informatique de Side Windows voor de CM Stacker voor 25 euro over de toonbank gaan!
zo'n hdd mosule kost daar 19.95, terwijl ze op de meeste plaatsen 30-45euro kosten..
Heb gisteren de spullen binnengekregen.trancesetter schreef op 03 september 2004 @ 01:39:
Helaas is de crossfan bij vervoer kapot gegaan: eens kijken hoe informatique dit oplost.
Verder is het window zelf erg groot: je zie bijna alles in de kast. Incl de hendels om de 5 1/4 bays te ontgrendelen.
Kan je nou trouwens die standaard zijplaat niet omtoveren naar een window?? Je kan dat ronde ventilatiegaas er toch uithalen en er een stuk plexiglas achter doen of is dit niet mooi afgewerkt dan (scherpe randen ofzo) ??wezep schreef op 03 september 2004 @ 08:39:
[...]
Heb gisteren de spullen binnengekregen.
Helaas is de crossfan bij vervoer kapot gegaan: eens kijken hoe informatique dit oplost.
Verder is het window zelf erg groot: je zie bijna alles in de kast. Incl de hendels om de 5 1/4 bays te ontgrendelen.
Tja, maar zo te zien zit dat ronde ventilatiegaas achter het mobo en een window is daar een beetje overbodigSchiedamLauw schreef op 03 september 2004 @ 16:33:
[...]
Kan je nou trouwens die standaard zijplaat niet omtoveren naar een window?? Je kan dat ronde ventilatiegaas er toch uithalen en er een stuk plexiglas achter doen of is dit niet mooi afgewerkt dan (scherpe randen ofzo) ??
Volgende keer eerst kijken voor je wat zegt, dat zit ook aan de andere kant

[ Voor 9% gewijzigd door Shedman op 03-09-2004 16:56 ]
Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...
Verwijderd
Dat zal niet gaan: aan de achterkant van de zijplaat zit namelijk een verhoging:

als je een plaat plexi/acrylglas op de plaats van het stoffilter wilt zetten zul je een perfect rond raam moeten zagen - iets dat zo goed als onmodelijk is.

als je een plaat plexi/acrylglas op de plaats van het stoffilter wilt zetten zul je een perfect rond raam moeten zagen - iets dat zo goed als onmodelijk is.
Nou, met een beetje creativiteit lukt dat wel hoor. De rand loopt gedeeltelijk plat (zie foto) en als je aan de binnenkant met metaal, plexiglas ofzo een ophoging maakt kan je het window daarop bevestigen.
Verwijderd
Umm vorige week ofzo, weet de exacte datum niet meer, maar ze zitten er nu in en het is echt geweldig zo met deze warme dagen hahahaVerwijderd schreef op 02 september 2004 @ 23:16:
[...]
Wanneer had je die besteld? Ik zie nu dat ze daar niet meer op stock zijn en ik heb er dringend eentje nodig.
Kun je niet dat rooster er met een tork-schroevendraaier er uit halen, filter verwijderen en daar het plexiglas op leggen? Bij praxis van die afdichtstrippen kopen die je er tussen doet en je ziet niet meer dat het een niet perfect rondje isbreinonline schreef op 03 september 2004 @ 19:10:
Nou, met een beetje creativiteit lukt dat wel hoor. De rand loopt gedeeltelijk plat (zie foto) en als je aan de binnenkant met metaal, plexiglas ofzo een ophoging maakt kan je het window daarop bevestigen.
Dat lijkt me toch lichtelijk overdreven 2 van die stackers onder je bureauwezep schreef op 01 september 2004 @ 08:19:
Ja dat witte diskette station is vervangen door een zwarte, en die vingerafdrukken heb ik inmiddels weer weggepoetst
Voor degene die 2 cd-rom spelers missen in de linker kast, die zijn gestealth achter twee van die frontpaneeltjes. Die aan/uitknop module heb ik 1 vak naar beneden geplaatst omdat daar inmiddels een fancontroller zit
[ Voor 17% gewijzigd door Civil op 05-09-2004 02:11 ]
Graag meer uitleg van hoe je die cd-rom spelers gestealth hebt. Liefst met foto's
Dat wil ik ook, maar ik zie nog steeds niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen.
Nice, lijkt aardig op mijn toekomstige opstelling. Een kast heb ik al, de andere komt eind van het jaar. Er zal nog veel aan de kasten worden veranderd, maar dat laat ik tegen die tijd wel zien
.
Langzaam maar zeker ontvang ik de componenten.
Langzaam maar zeker ontvang ik de componenten.
Ik zelf ga voor een stukje plexi van 2mm dat ik achter op de bezels plak, deze bevestig ik weer aan de drives, nog geen foto'sbreinonline schreef op 05 september 2004 @ 09:54:
Graag meer uitleg van hoe je die cd-rom spelers gestealth hebt. Liefst met foto'sDat wil ik ook, maar ik zie nog steeds niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen.
[ Voor 46% gewijzigd door Underground75 op 05-09-2004 10:00 ]
Eindelijk mijn 2e hd-cage en zijplaat met window binnen..

Met hartelijk dank aan Atro Computers

Pics zijn niet superstrak maar je ziet genoeg...
Nu nog een blauwe ccfl oid erin...

Pics zijn niet superstrak maar je ziet genoeg...
Nu nog een blauwe ccfl oid erin...
Probeer deze link maar naar freezinghardware:
(is wel zilver en niet zwart)
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1649
(is wel zilver en niet zwart)
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1649
specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB
Dit is de eerste keer dat ik zo'n sidepanel ook echt op de case zie. Ik moet zeggen het ziet er wel strak uit. Alleen als je je kast ooit om zou bouwen naar btx, komt het raampje (+text) ondersteboven te zittenOccy74 schreef op 05 september 2004 @ 10:21:
Eindelijk mijn 2e hd-cage en zijplaat met window binnen..![]()
...
Ach, dan kopen we toch gewoon een nieuwe en verkopen we deze aan iemand met een stacker en ATX hardwareDa Loogie schreef op 05 september 2004 @ 10:28:
[...]
Dit is de eerste keer dat ik zo'n sidepanel ook echt op de case zie. Ik moet zeggen het ziet er wel strak uit. Alleen als je je kast ooit om zou bouwen naar btx, komt het raampje (+text) ondersteboven te zitten. Daar zullen ze vast nog wel weer een nieuwe voor uit brengen...
Maandag de kapotte cross-fan op de post gedaan: woensdag een nieuwe binnen.wezep schreef op 03 september 2004 @ 08:39:
[...]
Heb gisteren de spullen binnengekregen.
Echt topie van informatique. De verzendkosten (5,50) die ik heb gemaakt worden ook nog eens vergoed.
Verder zal ik binnenkort wat foto's maken van mijn kast icm het window. Die van Drunkfux zijn een beetje onscherp.
Verder ben ik erachter dat m'n 4 kanaals U160 scsi raid kaart niet meer past icm die crossfan. Een full size pci kaart gaat dus niet werken: eens kijken hoe ik dit weer ga oplossen.
die CPU fan heb ik er ook bij gekocht...Occy74 schreef op 05 september 2004 @ 10:21:
Eindelijk mijn 2e hd-cage en zijplaat met window binnen..![]()
[afbeelding]
alleen heb ik gelijk de North bridge cooler vervangen door één van zalman

verder heb ik de coolermaster ARC-U01 gekocht, in 2en gezaagt en op de transistors geplaatst

en uiteindelijk de kast;

en een week je later kreeg ik deze geleverd;

en deze;

heb nu dus 3 van die 4in3 bays van coolermaster, hier zitten momenteel "nog" maar 4* 120 GB maxtor's in;

meer foto's;
http://unicron.dnsalias.org/barracuda/pics/thuis/
http://unicron.dnsalias.org/barracuda/pics/assamblage/
verder zijn dit de huidige specs;
- Case: Cooler Master STC-T01 CMStacker
- Motherboard: Asus K8N-E Deluxe
- Southbridge cooler: Zalman NB47-J (Blue)
- Mainboard cooler: Coolermaster STF-B01 Cross flow fan
- Processor: AMD64 3400+ 2.4Ghz 512Kb cache
- CPU Cooler: Zalman CNPS7000B-Cu
- Transistor cooler Coolermaster ARC-U01 RAM cooler
- Memory: 1024MB - 2*512MB Kingston PC3200 400Mhz
- Harddisk: 4* Maxtor 120GB 7200RPM SATA150
- Harddisk Cooler: 3* Coolermaster STB-3T4-E1 4in3 devices
- DVD/RW: Nec 1300A
- Videocard: Sapphire ATI Radeon 9700Pro 128MB
- Soundcard: Creative Labs Sound Blaster Audigy 2 Platinum EX
- Onboard network card: Nvidia Nforce 10/100/1000Mbit
- Addin network card: 3Com 980TX 10/100Mbit
- Power Supply: Nexus NS3500 350 Watt 120mm Fan
- Monitor: Dell 1503FP 15" Flatpanel
- Trackball: Logitech Trackman Marble+ USB
- Keyboard: Microsoft Natural
PS. de top en side fan's zijn niet in gebruik
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Zo ik heb gister ook mijn systeem overgezet van een Chieftec miditower naar een CM Stacker kast
Meteen dvd brandertje erbij gezet. Alleen die cross flow fan wil er niet in
Heeft iemand tips hoe je dat ding erin schroeft? Volgens de handleiding moet je de fan er vanaf de achterkant inschroeven met de bijgeleverde schroeven, maar die schroeven kunnen dus echt die door die gaatjes van die fan.. ook andere schroeven (die bij de kast zaten) waren niet de juiste. Verder ben ik er erg blij mee
Die schroeven zijn niet echt toppie. Hebben serieus wat kracht nodig meestal. Dus probeer het nog eens, met wat meer pit
Verwijderd
Maakt het nu signifikant uit, die cross flow fan? Het lijkt er op dat de lucht er aan een kant over het mobo gaat in plaats van er aan beide kanten langs.
ik merkte zeg maar 0 graden verschil... (maakt ook niet uit of ik hem uit of op zijn zwaarste stand zet)Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 15:59:
Maakt het nu signifikant uit, die cross flow fan? Het lijkt er op dat de lucht er aan een kant over het mobo gaat in plaats van er aan beide kanten langs.
maar ik heb dan ook 3 van die 4in3 harddisk bays met 120mm erin zitten dus ik denk dat als je die niet hebt dat je het dan wel zal merken
Nou het is gelukt hoorSharkbyte schreef op 11 september 2004 @ 15:54:
Die schroeven zijn niet echt toppie. Hebben serieus wat kracht nodig meestal. Dus probeer het nog eens, met wat meer pit
Wat ik van de meesten hoor is dat het veel uitmaakt voor het moederbord bij de meesten. En ja, lagere temperatuur is langere levensduur...
Verwijderd
Ik heb een Stacker helemaal gevult met alle benodigde onderdelen, maar nog niet de diskette drive. Hoe doe ik dat in hemelsnaam? Ik heb er lang over nagedacht, maar ik kom er niet uit. Hoe moet de diskette drive in de Stacker gemonteerd worden?
Handleiding gelezen? Of tenminste de plaatjes bekeken? Staat er echt in hoor. In de 4-in-3 module voor de hdd-en past hij. Daarvoor moet dus wel de 120mm fan daarvoor het veld ruimen. Als je dit topic doorleest zul je nog oplossingen via brackets tegenkomen.
Verwijderd
Ik dacht niet dat die fan weg kon, doe ik toch niet trouwens, die koeling op m'n HDD is ideaal. Zal ff kijken, thnx anyway.breinonline schreef op 12 september 2004 @ 16:10:
Handleiding gelezen? Of tenminste de plaatjes bekeken? Staat er echt in hoor. In de 4-in-3 module voor de hdd-en past hij. Daarvoor moet dus wel de 120mm fan daarvoor het veld ruimen. Als je dit topic doorleest zul je nog oplossingen via brackets tegenkomen.
ik heb ook al ergens gezien dat ze die fan gewoon een treetje lager hebben bevestigd.....zodat ie onder een stuk uitsteekt laat maar zeggen
anders brackets idd...
anders brackets idd...
Pak nog eens je manual erbij en je ziet op dezelfde pagina (8):Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 18:20:
[...]
Ik dacht niet dat die fan weg kon, doe ik toch niet trouwens, die koeling op m'n HDD is ideaal. Zal ff kijken, thnx anyway.
Dus de floppy doe je bovenin de HD cage en laat je naar voren toe uitsteken en vervolgens plaats je de 80mm fan er direct onder, voor de 3 overige 3,5"plaatsen dus.Note:80 mm x 80 mm fan may also be installed
Of je gebruikt convertor brackets die enkele euri kosten...
Heeft iemand plaatjes of links naar gemodde Stackers?
Met name ben ik op zoek naar waterkoelingsmods.
Ik heb zelf waterkoeling en een knots van een radiator,
Eheim pomp, etc. etc.
Ik zou graag willen zien hoe mensen hun radiator weggemoffeld
hebben en hoe ze dit vervolgens hebben opgelost met
reservoirs/slangen e.d.
Met name ben ik op zoek naar waterkoelingsmods.
Ik heb zelf waterkoeling en een knots van een radiator,
Eheim pomp, etc. etc.
Ik zou graag willen zien hoe mensen hun radiator weggemoffeld
hebben en hoe ze dit vervolgens hebben opgelost met
reservoirs/slangen e.d.
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
dit is een asetek aquarius L30 setje
ik heb de pomp onder de hdd-devices gebouwd.....de radiateur ligt onderin (rooster weggehaald)....bovenop de rad. liggen 2x120mm fans
verder nergens problemen mee gehad met inbouwen....
[ Voor 51% gewijzigd door Mr. Detonator op 14-09-2004 18:39 ]
Je plaatjes doen het niet
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Hier wel 
Ziet er best wel okee uit, nog ruimte zat over. Je videokaart lijkt wel scheef te trekken onder het gewicht van het blok of is dat perspectiefische schijn?
Ziet er best wel okee uit, nog ruimte zat over. Je videokaart lijkt wel scheef te trekken onder het gewicht van het blok of is dat perspectiefische schijn?
Ik heb dat probleem ook dat na een tijd de kaart los komt, het ziet er naar uit dat die van hem ook al bijna half eruit ligt. Dit zou geen probleem zijn als het een AGP-poort was met een vergrendeling vanvoor.
Verder ziet het systeem van Mr. Detonator er erg goed uit. Geef eens wat specs zou ik zeggen
Verder ziet het systeem van Mr. Detonator er erg goed uit. Geef eens wat specs zou ik zeggen
Verwijderd
Hoe heb je die cdroms en fancontroller gestealth?Civil schreef op 05 september 2004 @ 01:46:
[...]
Dat lijkt me toch lichtelijk overdreven 2 van die stackers onder je bureau
[afbeelding]
Ja dat witte diskette station is vervangen door een zwarte, en die vingerafdrukken heb ik inmiddels weer weggepoetst. Ook staan ze niet meer naast elkaar maar eentje boven en eentje beneden.
Voor degene die 2 cd-rom spelers missen in de linker kast, die zijn gestealth achter twee van die frontpaneeltjes. Die aan/uitknop module heb ik 1 vak naar beneden geplaatst omdat daar inmiddels een fancontroller zit
idd.....bij mij komt de kaart ook een beetje los.....ik kan 'm niet helemaal in 't slot duwen (werkt verder wel allemaal perfect).....door de vga-koelblok is ie ook idd iéts ''scheefgetrokken''......maar minder dan op de foto lijktSharkbyte schreef op 16 september 2004 @ 11:14:
Ik heb dat probleem ook dat na een tijd de kaart los komt, het ziet er naar uit dat die van hem ook al bijna half eruit ligt. Dit zou geen probleem zijn als het een AGP-poort was met een vergrendeling vanvoor.
specs: p4 3.4 @ 3.75.....p4c800-e deluxe.....1024mb pc4000 hyperx....6800ultra@ 500/1300.....audigy zs pro platinum.....2xwd36gb(10.000tpm) raid0....2x200 wd...1x120 maxtor...alles 8mb cache/7200tpm/s-ata
en....ehhh....een cm-stacker

[ Voor 12% gewijzigd door Mr. Detonator op 17-09-2004 22:39 ]
Mooie kast!Mr. Detonator schreef op 17 september 2004 @ 22:33:
[...]
idd.....bij mij komt de kaart ook een beetje los.....ik kan 'm niet helemaal in 't slot duwen (werkt verder wel allemaal perfect).....door de vga-koelblok is ie ook idd iéts ''scheefgetrokken''......maar minder dan op de foto lijkt
specs: p4 3.4 @ 3.75.....1024mb pc4000 hyperx....6800ultra@ 500/1300.....audigy zs pro platinum.....2xwd36gb raid0....2x200 wd...1x120 maxtor...alles 8mb cache/7200tpm
en....ehhh....een cm-stacker
Verwijderd
Leuk topic eindelijk beginnen er wat meer plaatjes te komen, ik heb deze kast ook besteld. Maar ik ben zeer benieuwd hoe iemand zijn optische drives gestealth heeft, ik wil mijn optische drive namelijk ook wegwerken.
Op [H]ard|Forum lopen momenteel een aantal topics over de CM Stacker van user SelRahc
Weet iemand al of de blauw met zwarte versie ergens verkocht wordt??? Heb zelf coolermaster gemailt (een week geleden) maar ze hebben niet gereageerd..
En weet iemand of je de zijkanten kan verwisselen? Dus de linker op de rechter kant en de rechter op de linkerkant..
En weet iemand of je de zijkanten kan verwisselen? Dus de linker op de rechter kant en de rechter op de linkerkant..
Verwijderd
Het laatste heb ik geprobeerd, maar ik kon de schroeven er niet makkelijk inkrijgen (en ik deed het onbewust, dus zo kwam ik erachter dat ze verkeerd om zaten)SchiedamLauw schreef op 29 september 2004 @ 11:33:
Weet iemand al of de blauw met zwarte versie ergens verkocht wordt??? Heb zelf coolermaster gemailt (een week geleden) maar ze hebben niet gereageerd..
Het lijkt me wel, je kunt 'm immers naar BTX ombouwen. Dat betekent dat de zijpanelen ook van plaats moeten wisselen.SchiedamLauw schreef op 29 september 2004 @ 11:33:
Maar als je dus gaten voor die schroeven maakt om de zijkant erop te zetten zit er nix in de weg?? Dat zou wel beter zijn..Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 11:56:
[...]
Het laatste heb ik geprobeerd, maar ik kon de schroeven er niet makkelijk inkrijgen (en ik deed het onbewust, dus zo kwam ik erachter dat ze verkeerd om zaten)
weet iemand ook of er in die hdd bay scsi schijven met sca converters passen ?
Heb 6 x 15k scsi maar die zijn sca80.
Moeten dus wel die converters op passen.
Dat ze er dan niet alle 4 in passen boeit niet zo heel erg.
Moet lukken.Dromer schreef op 02 oktober 2004 @ 22:21:
weet iemand ook of er in die hdd bay scsi schijven met sca converters passen ?
Heb hier 2 type converters (u320/breed type en u160/smal type).
Beide passen.
Verwijderd
yes, ik heb vandaag ook me stacker binnen. Netjes verpakt hoor. Morgen eens ff kijken waar en hoe ik me waterkoeling (asetek waterchill kt 12a l30) ga plaatsen. Maar dit is echt een superg**le kast
kijk maar een paar posts naar boven......ik heb er ook een l30-setje inziten (dubbele rad.),Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 22:36:
. Morgen eens ff kijken waar en hoe ik me waterkoeling (asetek waterchill kt 12a l30) ga plaatsen.![]()
Dromer schreef op 02 oktober 2004 @ 22:40:
em hoeveel passen er dan in een bracket ?
2 of 3.. dan weet ik gelijk hoeveel ik er moet bestellen
in een bracket gaan normaal 4 schijven
Verwijderd
Mr. Detonator
Die foto's had ik idd al gezien
, maar mijn rad zit iig ook zo. Mobo zit erin en morgen ff de slangen aansluiten en ff proefdraaien on te kijken of er niks lekt en dan afbouwen.
Nadeel is toch dat geschoef in de kast, maar ja dat is nieuwigheid, verder blijf ik hem mooi vinden
Die foto's had ik idd al gezien
Nadeel is toch dat geschoef in de kast, maar ja dat is nieuwigheid, verder blijf ik hem mooi vinden
IK heb een vraaagje. Er gaan 2 voedingen in deze kast maar ik heb 2 van die qtecs liggen die hebben geen aan/uit knop op de achter kant zitten. Kan ik deze dan wel gebruiken? zit daar een koppelstuk in de kast zodat ze te gelijk aangaan of niet ?
[edit]
ok thanks
dan zal binnenkort maar eens zo kast bestellen.
[edit]
ok thanks
[ Voor 14% gewijzigd door WeAreLegion op 11-10-2004 11:57 ]
deze zit erbijWeAreLegion schreef op 11 oktober 2004 @ 10:55:
IK heb een vraaagje. Er gaan 2 voedingen in deze kast maar ik heb 2 van die qtecs liggen die hebben geen aan/uit knop op de achter kant zitten. Kan ik deze dan wel gebruiken? zit daar een koppelstuk in de kast zodat ze te gelijk aangaan of niet ?
[edit]
ok thanksdan zal binnenkort maar eens zo kast bestellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Barracuda op 11-10-2004 12:55 ]
Ok thanks dat wou ik even weten, heb er namelijk 1 van 550 watt en 1 van 450 watt (die ligt nu stoff te happen) maar me hdd's trekkenk nog al een lading stroom. En ze krijgen niet genoeg en volgens mij gaan ze daar dood van.
--lol---dan heb je dus een pc die 1000watt verbruikt (max)
Ik heb er 9 hdd's in hangen, en er komt nog nieuwe videokaart bij
dat vergt wat stroom en liever te veel dan te weinig
Verwijderd
Moet je een toerenbegrenzer maken in de meterkastMr. Detonator schreef op 11 oktober 2004 @ 13:16:
--lol---dan heb je dus een pc die 1000watt verbruikt (max)
Want anders gaat dat ding helemaal zo snel rond
Ben wel benieuwd wat er nu precies anders is aan deze kast, zijn dit de enige twee (kleine) veranderingen?Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 23:19:
Er is nu een fanadaptor op het zijpaneel en het is ook veel gemakkelijker om de frontplaatjes weg te halen.
Verwijderd
Ik ben van plan om mijn huidige kast (Wavemaster) te verkopen waarschijnlijk en deze kast te halen. Vooral omdat ik waterkoeling wil gaan aanschaffen en niet mijn kast er drastisch voor wil gaan modden (Asetek WaterChill KT12A-L30 of L20).
@ Mr. Detonator en Amentia, is de manier zoals jullie het koelen (rad. op de onderkant) effectief? Want het lijkt mij dat er weinig ruimte is om de hete lucht weg te blazen op deze manier? Wat v oor temps halen jullie met welk systeem (stressed).
Of kan ik beter de L20 halen en die aan de buitenkant waar de 120mm fan in de behuizing zit plaatsen?
@ Mr. Detonator en Amentia, is de manier zoals jullie het koelen (rad. op de onderkant) effectief? Want het lijkt mij dat er weinig ruimte is om de hete lucht weg te blazen op deze manier? Wat v oor temps halen jullie met welk systeem (stressed).
Of kan ik beter de L20 halen en die aan de buitenkant waar de 120mm fan in de behuizing zit plaatsen?
Verwijderd
Ja, de rest is hetzelfde.Da Loogie schreef op 14 oktober 2004 @ 11:39:
[...]
Ben wel benieuwd wat er nu precies anders is aan deze kast, zijn dit de enige twee (kleine) veranderingen?
Verwijderd
@ VRTNN
Ik heb nog geen ervaring met de koelprestaties, want heb de kast net zelf een week in huis
Heb deze week door omstandigheden weinig tijd gehad om het systeem af te bouwen. Ben nu aan het ruzieën met de frontpaneel audioconnector. Zodra dit af is kan ik eindelijk de pc gaan gebruiken en dan zal ik je wel even laten weten wat mijn tempratuur is (ik heb btw een AMD XP 3000 zonder OC)
Ik heb nog geen ervaring met de koelprestaties, want heb de kast net zelf een week in huis
Heb deze week door omstandigheden weinig tijd gehad om het systeem af te bouwen. Ben nu aan het ruzieën met de frontpaneel audioconnector. Zodra dit af is kan ik eindelijk de pc gaan gebruiken en dan zal ik je wel even laten weten wat mijn tempratuur is (ik heb btw een AMD XP 3000 zonder OC)
Verwijderd
Hoor het graag van jeVerwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 16:06:
@ VRTNN
Ik wacht met spanning af
Heb pas nog een mailtje gehad..
De andere kleuren komen nou ook eindelijk naar Nederland.. Eind deze maand zouden ze binnen moeten zijn bij wat winkels

De andere kleuren komen nou ook eindelijk naar Nederland.. Eind deze maand zouden ze binnen moeten zijn bij wat winkels

[ Voor 27% gewijzigd door Patrlck op 16-10-2004 19:33 ]
Hoi ik heb gisteren ook een CM Stacker gekocht en alles inelkaar gezet, en zat te zoeken naar manieren om die floppy in te bouwen zonder 120mm fan te hoeven verwijderen.
Had gezocht op GOT niks gevonden hele dag.
En werd ik vandaag wakker, vond ik dit:
http://www.coolermaster.com/phpBB2/viewtopic.php?t=191
(wel ff naar beneden scrollen)
Dus maar proberen straks.
Had gezocht op GOT niks gevonden hele dag.
En werd ik vandaag wakker, vond ik dit:
http://www.coolermaster.com/phpBB2/viewtopic.php?t=191
(wel ff naar beneden scrollen)
Dus maar proberen straks.
Dit topic is gesloten.