[ervaringen] Coolermaster Stacker case

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.599 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 19:28

CerandoX.nl

Vides

Ik weet niet,ik ga hem over 2 weken halen.Voor 165 dan.

PS:vind hem wel zeer zwaar,De coolermaster case die ik nu heb is 6 a 7 kilo ofzo B)

http://www.coolermaster-e...tc-220b/220B%20Series.jpg

ook een Coolermaster of course O-) ,alleen is de flow niet zoals ik hem wil hebben.Zeg niet dat hij slecht is maar toch niet zo als ik hem wil 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door CerandoX.nl op 16-07-2004 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schorre schreef op 16 juli 2004 @ 20:38:
Vraagje: zou deze kast nog veel in prijs zakken? Want binnen 3-6 maanden heb ik een nieuwe kast nodig, en dan lijkt me dit echt wel DE case, maar momenteel vin ik ze nog wat te duur...
Wees een beetje realistisch, deze kast is absoluut niet te duur, ik durf zelfs te zeggen dat deze kast goedkoop is ivm. de concurrentie(Thermaltake, Lian Li).

Ik had voordat er een prijs bekend was ongeveer gerekend op plm. € 250,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

is het een grote doos want ik wil hem op mijn Neo's(scooter) gaan halen en ik weet niet of dat gaat.Of is lopen een optie??Zal denk ik weer te zwaar zijn,anders moet ik wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 21:19
Mailtje van Funprice:

De kast is rond de 160 euro, de prijs van de 30cm koeler kunnen wij niet
vinden maar zal ergens rond de 30 tot 40 euro kosten.

Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Wat moet je hier nou mee: de kast staat al anderhalve week te koop in de winkel, maar niemand weet de prijs exact.
Haal de kast wel ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
CerandoX.nl schreef op 19 juli 2004 @ 09:43:
is het een grote doos want ik wil hem op mijn Neo's(scooter) gaan halen en ik weet niet of dat gaat.Of is lopen een optie??Zal denk ik weer te zwaar zijn,anders moet ik wachten :(
Dat gaat je niet lukken......is een behoorlijke doos nl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:30

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

volgens mij stond dat ding ook op DROME 11

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Iemand al enig idee of de 4-in-3 Device Module(STB-3T4-E1) al ergens in nederland te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
aapenootjes schreef op 03 juli 2004 @ 17:33:
Bij ct-systems hebben ze de hd rekjes al bij de procucten staan, ze vragen er alleen 45 euro voor
Oplichters dus, inkoopprijs van die rekjes is 18 euro, leverbaar 3e week van juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 01:28:
[...]

Wees een beetje realistisch, deze kast is absoluut niet te duur, ik durf zelfs te zeggen dat deze kast goedkoop is ivm. de concurrentie(Thermaltake, Lian Li).

Ik had voordat er een prijs bekend was ongeveer gerekend op plm. € 250,-
Hij is van staal en niet aluminium zoals bijvoorbeeld een Lian-Li pc75 of zo hè. Hij is aan de prijzige kant maar zijn geld wel waard imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 16:04:
[...]

Hij is van staal en niet aluminium zoals bijvoorbeeld een Lian-Li pc75 of zo hè. Hij is aan de prijzige kant maar zijn geld wel waard imho.
De binnenkant in van staal, de panels van aluminium.
Quote van HardwareZone:
As one of Cooler Master's premium models, it is unfortunately, not a full aluminum alloy casing as one would have hoped for. The main chassis is made from steel, but the side panels, top and front façade are aluminum alloy panels.

[ Voor 31% gewijzigd door Mujo op 19-07-2004 22:08 ]

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 23:28
Op Freezinhardware is ie te koop :

Klik

Wel 189 Euro :|

D8 dat is een leuke kast voor me server :)

[ Voor 22% gewijzigd door Xtremer op 19-07-2004 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Net een mailtje van Funprice gekregen: prijs wordt 179 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Mr. Detonator schreef op 19 juli 2004 @ 11:30:
[...]

*Zucht*.................................................dan maar een andere oplossing zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik heb hem sinds gisterenavond binnen en ik vind het echt een geweldige kast tot nu toe. Ik kon gisterenavond pas om 22.30uur beginnen, en ik was rond 5.30 uur klaar :z De enige 2 problemen die ik had was dat eerst mijn io-plate niet paste (een knijptang doet wonderen) en de kabels van mijn voeding zijn eigenlijk te kort. Misschien dat creatief ga doen met een paar kabels die ik van een oude voeding heb gesloopt want nu is het niet goed weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:51

breinonline

Are you afraid to be known?

Mr. Detonator schreef op 19 juli 2004 @ 11:30:
[...]
Understatement... hij is huge. Iedereen die hem gaat kopen; zorg dat je er niet meer dan een 200meter mee hoeft te sjouwen. Er zitten ook geen handgrepen in het karton, dus het is lastig dragen. Met de fiets, brommer, motor zou ik ook niet proberen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Er zaten bij mij wel handgrepen in het karton hoor, maar toen ik hem in de auto legde zag ik pas echt hoe huge hij was, paste maar net in de achterbak. Ik heb vandaag alle kabels overnieuw gedaan en nu is het best netjes weggewerkt vind ik zelf. Alleen wil de computer windoos niet starten als ik de cd-rom speler aansluit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
aapenootjes schreef op 21 juli 2004 @ 17:14:
Alleen wil de computer windoos niet starten als ik de cd-rom speler aansluit :?
staat master/slave wel goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

aapenootjes schreef op 21 juli 2004 @ 17:14:
Er zaten bij mij wel handgrepen in het karton hoor, [...] Alleen wil de computer windoos niet starten als ik de cd-rom speler aansluit :?
Bij mij niet.. :?

En dat van die cd-speler lijkt me niet aan de kast liggen, tjek je bios settings en je master- slave settings eens zou ik zo zeggen :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ja ik snap ook wel dat het niet aan de kast zal liggen :P, ik ga zo het een en het ander eens proberen.

Hehe, ide kabel zat verkeerd om, volgende keer toch maar een iets modernere kabel nemen met van die uitsteeksels zodat ie maar op 1 manier past :P

[ Voor 43% gewijzigd door Aapenootjes op 21-07-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 10:46
Ben ook een eigenaar van deze mooi pc kast, heb geen problemen gehad
alleen me floppy heb ik op een andere manier erin geplaats

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
nowell schreef op 19 juli 2004 @ 11:39:
Iemand al enig idee of de 4-in-3 Device Module(STB-3T4-E1) al ergens in nederland te koop is?
Heb ff rond gebeld en hier in hoorn kan ik bij Botman deze bestellen.
Volgende week ga ik even info halen bij hun, hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:01
Jopioware schreef op 23 juli 2004 @ 16:59:
Ben ook een eigenaar van deze mooi pc kast, heb geen problemen gehad
alleen me floppy heb ik op een andere manier erin geplaats
Hoe dan? :/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
Sorry de oplossing las ik nu ook, was de zelfde als mijn oplossing.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Floppy moet gemonteerd worden in de HDD-bay, waardoor de koeling voor de HD's zou wegvallen.
Ik heb dit gelukkig op weten te lossen dmv. een HD-beugel die aan de FDD zit vastgeschroeft en zodoende nu in de kast zit onder gebruik van de HD-bay.
----------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ga voortaan eerst de gehele post doorlezen voor ik wat op schrijf 8)7 8)7

ps sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Iemand al andere kleursettings gespot, behalve bij colorcase.be dan?
/edit: whoeii, werd net op deze link gewezen:

http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=50585

Mij = blij

[ Voor 46% gewijzigd door Mujo op 24-07-2004 00:02 ]

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Jopioware schreef op 23 juli 2004 @ 17:40:

Ik heb dit gelukkig op weten te lossen dmv. een HD-beugel die aan de FDD zit vastgeschroeft en zodoende nu in de kast zit onder gebruik van de HD-bay.
Ik heb m'n diskettestation ook met zgn. brackets gemonteerd......vast=vast

zo'n hdd-bay zit zó vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

effe aantal vragen:

1. Heb gelezen dat alleen de zij/top panelen van alu zijn en de rest niet, zal dus ook niet een helemaal Alu versie van komen ?

2. is de doos groter dan een Lian-Li PC 75 (voor degene die het weten)

3. Voorin zitten dus 3 x 120MM Fan's maar is het makkelijk daar een Radiator te bevestigen (dus niet hoeven te zagen om het daar te krijgen)

4. en die crossflow fan, die krijg je er toch gewoon bij

[ Voor 9% gewijzigd door geforce666 op 25-07-2004 01:42 . Reden: nr 4 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

1. de volledige buitenkant is van aluminium, binnenkant niet. Laat die volledige alu bak maar zitten, hij is al duur genoeg zo !

2. dunno

3. standaard zit er maar 1x 120mm fan in, die in een HD-bay zit (van 3x 5,25" naar 4x 3,5"). De fan kan je niet zomaar los erin hangen. En voor radiator: als je radiator niet breder is dan een 5,25" bay gaat hij er zeker in ! Die HD-bays kosten zowat 30-40€ en er zit 1 exemplaar bij de kast.

4. Nee is apart te koop, 30-40€ gaan de geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Gisteren mijn nieuwe koeler gehaalt en maar meteen northbridge dingetje erbij, straks ga ik nog langs de casemod tent om de frontjes van mijn spelers zwart te maken. Ik las op het forum van campzone dat er zelfs een zogenaamde CM stacker tent was (een tent waar iedereen een stacker heefd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 17:16
Ik twijfel nog of ik deze kast ga aanschaffen of niet, ik vind hem mooi, op het zijpaneel na (daar hebben ze al een oplossing voor dus dat is geen probleem).
Ik ben erg benieuwd hoe jullie de geluidproductie ervaren van deze kast.

CoolerMaster STB-3T4-E1 4 in 3 Device Module voor 19euro incl BTW
http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=130378

[ Voor 23% gewijzigd door Underground75 op 25-07-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Aangezien hij vol gaatjes zit (boven, onder, links, rechts, vooraan, achteraan) kan het geluid makkelijk ontsnappen. Maar met stille fans (er zitten 2x 120mm fans in van 18.6dB elk) lijkt dit me nauwelijks een probleem. Het is tenslotte ook een SERVER-kast. Voor stille kasten, moet je ergens anders wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Sharkbyte schreef op 25 juli 2004 @ 14:12:
... Het is tenslotte ook een SERVER-kast. Voor stille kasten, moet je ergens anders wezen.
Daar vroeg ik niet naar, mijn huidige Antec 1080AMG is ook een serverkast, 5 fans, allen op 5v en is redelijk stil.
ik kom nu ruimte te kort voor mijn HDD, vandaar dat ik over deze kast zit na te denken of een tweede Antec 1080AMG.

[ Voor 16% gewijzigd door Underground75 op 25-07-2004 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Wel ja, dan moet je zowiezo eerst die HD-bays gaan zoeken. Standaard kunnen er maar 4 HD's in (incl. excl. floppydrive, weet ik niet). En met 4 in 1 bakje zitten ze KORT op elkaar. Dus ik raad je al meteen aan om max 3 HD's per cage te doen. Best is zelfs 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Er kunnen er 4 in één bakje. Of 3 en een diskettedrive. Ze zitten voldoende van elkaar, zeker als je die 12cm fan ervoor laat blazen. Mijn harddisken blijven er in ieder geval lekker koel door. De HD-bays zijn wel het handigste, maar je zou eventueel ook zelf wat kunnen knutselen aan brackets en daar je schijven tussen hangen. Voordeel van de cage's is dat ze meteen in rubbers en dus geluidsarm, worden opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

http://www.sallandautomatisering.nl staat wel ergens de prijs van die cross-flow fan...

//edit

https://shop.sallandautomatisering.nl/products.do?catId=52 < die page dus, kost 33 euro

[ Voor 37% gewijzigd door woest85 op 26-07-2004 20:20 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
Inderdaad en die Cross Flow Fan STF-B01-E1 heb ik daar dus vanmiddag gehaald en nu geplaats, draait op medium snelheid en cpu zakt van 40 naar 30 graden ook mainbord zakt.

werkt dus goed dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

Sharkbyte schreef op 25 juli 2004 @ 18:06:
Wel ja, dan moet je zowiezo eerst die HD-bays gaan zoeken. Standaard kunnen er maar 4 HD's in (incl. excl. floppydrive, weet ik niet). En met 4 in 1 bakje zitten ze KORT op elkaar. Dus ik raad je al meteen aan om max 3 HD's per cage te doen. Best is zelfs 2.
er kunnen 4 hdd's in of 3 + floppydrive. de ruimte tussen de harde schijven als je er vier in doet is ongeveer een halve centimeter, zeker genoeg en zoals gezegd helemaal met die standaard 120 fan ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Tja ieder zijn zaak, maar ik vertrouw 4 HD's niet die elk veel hitte verstoken met een laag toeren/lage druk fan die lucht moet persen door die halve centimeter kiertjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 01-08-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Dat moet inderdaad iedereen zelf weten. Als ik het zo voel, dan zou ik er gerust 4 SCSI 10.000rpm schijven inhangen hoor :9 Er wordt zat lucht naar binnen gezogen. En anders dan laat je de frontjes weg en zet je de voorkant vol met HD-bays, dat moet er ook wel heel gaaf uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
CM Stacker STB-3T4-E1 heb twee stuks besteld bij informatique de prijs is gunstig vandaar 2 tegelijk.
Weet dus dat 19 euro per stuk scherp geprijst is, ct-systemen vraagt 45 euro per stuk is wel erg duur.

Ben erg tevrede met deze kast alleen hij geeft trillingen door af en toe heb alles ook met schroeven vast gezet, nu de zij paneel nog trilling vrij maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Jopioware schreef op 02 augustus 2004 @ 09:56:

Weet dus dat 19 euro per stuk scherp geprijst is, ct-systemen vraagt 45 euro per stuk is wel erg duur.
idd...ik had ze een paar weken geleden bij ct-systemen besteld...volgens hun waren ze de eerste in nl. die ze binnenkregen.....

vandaag heb ik 'm dus geannulleerd, nadat ik dit heb gelezen....om er vervolgens bij informatique eentje te bestellen

wat een verschil zeg...45 t.o.v. 19 euro !!

vraag me af of 't wel de originele zijn (coolermaster)

[ Voor 11% gewijzigd door Mr. Detonator op 02-08-2004 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik vraag me eerder af wanneer ze op voorraad komen. Heb gister een Stacker met crossflow en de hele mikmak besteld, maar die 4-in-3 module is bij Informatique dus een "verwacht" product met onbekende levertijd. In andere landen schijnt het ding ook continue uitverkocht te zijn. Ik snap niet waarom het zo moeilijk is voor CM om genoeg van die dingen te leveren :{.

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter Tinus op 06-08-2004 00:59 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Die brackets hebben idd wat moeite. Misschien een onderdeel dat moeilijk/niet leverbaar is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Leverbaar moeten ze wel zijn lijkt me, je krijgt er immers standaard al 1 bij de kast zelf.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:43

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb gisteren ook een Stacker besteld met Crossflow fan en nog wat ander spul...

Maar ik ben even een beetje in de war. Zit er nu wel een 3.5" floppy naar 5.25" bay convertor bij? Dat heb ik namelijk ergens gelezen... maar hier heeft iedereen het weer over het plaatsen van de floppydrive in de 4-in-3 module. Nogal stom als dat zo zou zijn, Coolermast helpt dan z'n eigen HD-koelingssysteem om zeep. En ook lullig voor mij, dan moet ik ergens een tweede 4-in-3 module vandaan zien te halen. Want ik wil wèl die 120mm fan in de 4-in-3 module houden voor koeling van de drie HD's die erin komen...

[ Voor 37% gewijzigd door Wildfire op 06-08-2004 14:36 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

In de doos zit geen converter/bracket ofzo. Je moet de floppy in de 4-in-3 module kwijt. Wat let je echter om een bracket te kopen (goedkoper dan een 2e module) of zelf iets te knutselen. Of laat je diskettedrive weg, waarvoor gebruik je die tegenwoordig nog. Alleen bij het BIOS updaten is het handig, maar dan kan je ook even tijdelijk je floppy weer aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

breinonline schreef op 07 augustus 2004 @ 10:32:
In de doos zit geen converter/bracket ofzo. Je moet de floppy in de 4-in-3 module kwijt. Wat let je echter om een bracket te kopen (goedkoper dan een 2e module) of zelf iets te knutselen. Of laat je diskettedrive weg, waarvoor gebruik je die tegenwoordig nog. Alleen bij het BIOS updaten is het handig, maar dan kan je ook even tijdelijk je floppy weer aansluiten.
Geez... wat een idioten bij Coolermaster dan. Er zijn nog genoeg mensen die een floppydrive gebruiken...

Maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik m'n floppydrive het afgelopen jaar ook maar hooguit een keer of vijf heb gebruikt, dus dat valt wel mee.

Ik heb ook een bracket meebesteld hoor (was wel een witte want een zwarte hadden ze niet, maar die tover ik zelf wel om in een zwarte)... ik denk dat ik daar dan maar gewoon m'n cardreader instop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
breinonline schreef op 07 augustus 2004 @ 10:32:
Of laat je diskettedrive weg, waarvoor gebruik je die tegenwoordig nog. Alleen bij het BIOS updaten is het handig, maar dan kan je ook even tijdelijk je floppy weer aansluiten.
Dat dacht ik dus ook.....tót ik windows wou installeren op een raid-config

vreemd dat zoiets nog niet vanaf cd kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Mr. Detonator schreef op 07 augustus 2004 @ 11:08:
[...]

Dat dacht ik dus ook.....tót ik windows wou installeren op een raid-config

vreemd dat zoiets nog niet vanaf cd kan :(
Bij windows niet nee :X
Maar alsnog, voor dat soort situaties schroef je de kast even open, drive en kabel even aansluiten, installeren en de boel kan er weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ach, ik heb iig een FDD 3.5" naar 5.25" bracket meebesteld èn een zwarte floppydrive. M'n interne cardreader kan ook extern dus op zich heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik zit er over te denken om deze kast te bestellen. Ik heb op moment een thermaltake V2000A maar deze begint beetje klein te worden ik heb er 9 hdd's in hangen een FX5950 en nog wat onzin (zie specs1) maar goed me voeding trekt het niet echt goed en heb nog een xtra voeding liggen. Wat zijn jullie meningen over deze kast (gene die hem natuurlijk aangeschaafd hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat is ideaal, want de Stacker ondersteunt 2 voedingen namelijk. Heeft ook een bijgeleverde ATX-stekker zodat je tweede voeding samen met de andere aanspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Inderdaad ideaal. Je kan 2 voedingen kwijt, die zijn makkelijk aan elkaar te knopen, een zee van ruimte én genoeg koelmogelijkheden voor je harddisks. De kast is verder nog goed afgewerkt en het design is zeker goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok dan zal ik hem van de week even bestellen. Ik vind hem er idd erg strak uit zien dus dat is altijd mooi mee genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
-

[ Voor 100% gewijzigd door Underground75 op 08-08-2004 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Prachtige kast, ik zit er over te denken er ook een te halen. Toch twijfel ik nog een beetje. De chieftec BX02-B-B-B is ook mooi en koelt hdd's zeer goed (reeds in bezit) . 2 losse 92mm low noice fans zijns goedkoper als een koel/hdd blok voor de stacker.

Heb echter nog wel een vraag aan die genen die de kast (stacker) reeds in gebruik hebben. De USB kabels die over zijn (3 is toch erg veel) zijn die los koppelbaar zoals je wel vaker ziet. Anders heb je weer zo een kabel bos hangen. Of heeft iemand een foto van het component ?

Het grote voordeel wat ik in deze kast zie is dat er gebruik gemaakt wordt van 120mm fans in plaats van 92mm of erger 80mm. Ik denk nog even verder, hopelijk zakken de kast en losse hdd cages nog verder in prijs :)

[ Voor 1% gewijzigd door ranzige pad op 08-08-2004 21:51 . Reden: typo ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
ranzige_pad schreef op 08 augustus 2004 @ 13:54:

Heb echter nog wel een vraag aan die genen die de kast (stacker) reeds in gebruik hebben. De USB kabels die over zijn (3 is toch erg veel) zijn die los koppelbaar zoals je wel vaker ziet. Anders heb je weer zo een kabel bos hangen. Of heeft iemand een foto van het component ?
Ja...die kun je gewoon losmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

M'n Coolermaster Stacker is gearriveerd, maar ik kan er nu niets mee doen... die zijpanelen hebben scherpe randjes en ik heb me diep gesneden... het bloed liep eruit... :'( :(

Ik heb nu flink wat verbandgaas er omheen zitten en ik hoop dat de bloeding vanzelf stopt, anders moet ik naar de EHBO om er wat aan te laten doen... :(

Pas dus erg goed op als je met deze kast bezig bent...

Damn, met één hand tikken gaat toch erg lastig... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Misschien heb je een minder exemplaar? Bij mij was de kast net heel goed afgewerkt, ik heb nergens scherpe randen kunnen ontdekken.
offtopic:
Wel bij het omklussen mijn teen gestoten tegen mijn oude kast. Bloede ook als een rund :X En nog een paar dagen last ervan gehad. Het devies blijft dus gewoon oppassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

breinonline schreef op 10 augustus 2004 @ 12:52:
Misschien heb je een minder exemplaar? Bij mij was de kast net heel goed afgewerkt, ik heb nergens scherpe randen kunnen ontdekken.
offtopic:
Wel bij het omklussen mijn teen gestoten tegen mijn oude kast. Bloede ook als een rund :X En nog een paar dagen last ervan gehad. Het devies blijft dus gewoon oppassen...
't Gaat om de binnenzijde van zo'n paneel. Daar zitten van die randen en daar heb ik me aan gesneden... 't is een wondje van ongeveer 0.5cm doorsnede... gelukkig zitten aan de bovenkant van een vinger geen belangrijke aders... (heb me vlak onder m'n nagel gesneden)

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 10-08-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Wildfire schreef op 06 augustus 2004 @ 14:23:
Maar ik ben even een beetje in de war. Zit er nu wel een 3.5" floppy naar 5.25" bay convertor bij? Dat heb ik namelijk ergens gelezen... maar hier heeft iedereen het weer over het plaatsen van de floppydrive in de 4-in-3 module.
Bij Funprice staat deze kast met aparte bracket voor een floppy.
Zijn er soms 2 modellen in omloop? Eentje met deze bracket en eentje zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

wezep schreef op 10 augustus 2004 @ 16:07:
[...]

Bij Funprice staat deze kast met aparte bracket voor een floppy.
Zijn er soms 2 modellen in omloop? Eentje met deze bracket en eentje zonder.
Het enige wat mijn Stacker heeft is een zwart 5.25" frontje met een uitsparing voor een floppydrive. Maar binnenin zit geen 5.25" naar 3.5" bracket om een floppydrive ook daadwerkelijk te kunnen vastschroeven...

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 10-08-2004 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loogie
  • Laatst online: 21-09 15:51
Ik heb net gekeken bij Funprice, maar ik zie dat niet staan. Het zou echter wel handig zijn geweest van Coolermaster om er eentje bij te leveren. Maarja je kunt er altijd nog een losse converter bijkopen of inderdaad het hardeschijfrekje gebruiken (wel jammer dat je dan die fan niet meer kunt gebruiken). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

Wildfire schreef op 10 augustus 2004 @ 16:17:
[...]

Het enige wat mijn Stacker heeft is een zwart 5.25" frontje met een uitsparing voor een floppydrive. Maar binnenin zit geen 5.25" naar 3.5" bracket om een floppydrive ook daadwerkelijk te kunnen vastschroeven...
Die kun je met behulp van die HHD's brackets vast maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

SilentSimon schreef op 10 augustus 2004 @ 16:32:
[...]

Die kun je met behulp van die HHD's brackets vast maken :)
Je bedoelt die 4-in-3 module? Daar wil ik gèèn floppydrive in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loogie
  • Laatst online: 21-09 15:51
Tja, ik begrijp wat je bedoelt, maar blijkbaar gaan ze daar bij Coolermaster wel vanuit. Ik heb die floppy er gewoon even uitgelaten totdat ik ergens een bracket kan scoren/fixen. Op het Coolermaster forum is dit overigens wel een van de punten van kritiek op de Stacker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Da Loogie schreef op 10 augustus 2004 @ 16:41:
Tja, ik begrijp wat je bedoelt, maar blijkbaar gaan ze daar bij Coolermaster wel vanuit. Ik heb die floppy er gewoon even uitgelaten totdat ik ergens een bracket kan scoren/fixen. Op het Coolermaster forum is dit overigens wel een van de punten van kritiek op de Stacker...
Ik heb wel een zwarte floppydrive meebesteld, maar die laat ik nog maar lekker wachten. In dat 3.5" frontje gaat een zwarte 3.5" cardreader... ik had verder nog een 5.25" naar 3.5" bracket meebesteld, de bracket zelf kan ik gebruiken om de cardreader vast te schroeven. En voor het frontje heeft Coolermaster zelf gezorgd. Maar eigenlijk hadden ze er nog twee frontjes extra bij moeten leveren, en ook nog brackets zelf.

Ik ga op het Coolermaster forum ook maar eens kritiek leveren, maar dan over dat zijpaneel waar ik me flink aan heb verwond. Bijna alle randjes enzo zijn netjes afgewerkt en dus glad, maar er zijn nog wat stukjes die messcherp zijn... vandaar dat m'n middelvinger nu dus een hap mist.

Betreffende m'n verwonding door deze kast:

Met m'n vinger gaat het nu ietsjes beter. Er is een soort stug vlies over de wond heen gekomen en ik heb nu al ruim 2.5 uur geen bloed meer gezien... phew... :)

Al met al toch nog aardig wat bloed verloren door dit gedoe. Ik denk toch al gauw drie à vier eetlepels vol... yikes.

Maar ja, ik moet nu de komende tijd wel extreem voorzichtig zijn. Het minste geringste kan de wond natuurlijk weer openen... en daar heb ik echt geen zin in.

Ik ben iig al blij dat ik nu weer met twee handen kan typen, voor typen is m'n middelvinger nu weer geschikt...

Hopelijk kan ik morgen aan de gang met die Coolermaster Stacker want ik wil toch echt m'n PCtje overzetten... die Stacker zit er namelijk dus echt bruut uit... >:)

(nee, geen foto's, m'n ouders hebben de digicam mee op vakantie... vrijdag komen ze terug, ik maak dan wel foto's)

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 10-08-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Wildfire schreef op 10 augustus 2004 @ 12:58:
[...]
't Gaat om de binnenzijde van zo'n paneel. Daar zitten van die randen en daar heb ik me aan gesneden... 't is een wondje van ongeveer 0.5cm doorsnede... gelukkig zitten aan de bovenkant van een vinger geen belangrijke aders... (heb me vlak onder m'n nagel gesneden)
Okee, daar ben ik niet aan geweest en ga het dus ook maar niet proberen :P
Da Loogie schreef op 10 augustus 2004 @ 16:41:
Al dat gezever over die floppy-drives. De mogelijkheid wordt tenminste nog geboden door coolermaster om zo'n verouderd item in te bouwen. Vindt bijvoorbeeld nog maar eens een laptop met een diskettestation.
Dat je bij gebruik van de floppydrive betere koeling voor je harde schijf moet inleveren weet je van te voren. Dan zijn er dus een paar mogelijkheden: je koopt de kast niet óf je koopt hem wel en klust de floppy niet/in het hdd-rack(zonder fan)/in een losse bracket. Sim-pel :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nog even een vraagje voordat ik begin te knutselen... is het verstandiger eerst de crossflow-fan te plaatsen en dan pas het mobo, of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
Wildfire schreef op 11 augustus 2004 @ 14:17:
Nog even een vraagje voordat ik begin te knutselen... is het verstandiger eerst de crossflow-fan te plaatsen en dan pas het mobo, of andersom?
Ik heb hem erna geplaats omdat ik na een week die crossflow-fan gekocht had, alleen even goed kijken hoe je die onderste schroefje erin draai, ik haalde dat plastic randje ff omhoog maar het lukte me wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Wildfire, dit is niet het EHBO forum. OK er was een scherp randje. Deels is het toch nog je eigen zaak dat je je vingers eraan openhaalt, dan had een PC-technieker het in elkaar moeten steken die daarmee moet leven. Anders niet klagen. Ik heb ook een Stacker volledig in elkaar gestoken en als je de zijkanten er normaal afpakt, weet ik niet hoe je je kan snijden.

En ja, plaats best eerst de crossflowfan. Was de makkelijkste manier, geen geprul met die fan als je mobo erin zit en geen probs met mobo omdat de fan erin zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Iemand als de 4-in-3 module of het side windows van Informatique mogen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 16:22:
[...]

Oplichters dus, inkoopprijs van die rekjes is 18 euro, leverbaar 3e week van juli
Mr. Detonator schreef op 02 augustus 2004 @ 20:59:
[...]

idd...ik had ze een paar weken geleden bij ct-systemen besteld...volgens hun waren ze de eerste in nl. die ze binnenkregen.....

vandaag heb ik 'm dus geannulleerd, nadat ik dit heb gelezen....om er vervolgens bij informatique eentje te bestellen

wat een verschil zeg...45 t.o.v. 19 euro !!

vraag me af of 't wel de originele zijn (coolermaster)
Hoef hier dus niks aan toe te voegen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
wezep schreef op 11 augustus 2004 @ 15:19:
Iemand als de 4-in-3 module of het side windows van Informatique mogen ontvangen?
nog niks, heb er wel direct 2 (4-in-3 module) besteld, ik wacht het af :7

[ Voor 4% gewijzigd door Jopioware op 11-08-2004 16:08 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zo, m'n Stacker is bijna volledig geïnstalleerd. Morgen nog even 3x 80mm fans erbij plaatsen en dan ben ik grotendeels klaar.

Jammer dat ik m'n DVD+RW drive en CD-RW drive niet netjes met een zwarte bezel kon afwerken, ze steken dan een stukje uit. Erg jammer.

En m'n 3.5" cardreader kan niet goed geplaatst worden aangezien het 5.25" frontje met 3.5" opening van de Stacker niet past ivm de bracket die ik heb gebruikt... :(

• breinonline

breinonline

Wildfire schreef op 12 augustus 2004 @ 00:34:Jammer dat ik m'n DVD+RW drive en CD-RW drive niet netjes met een zwarte bezel kon afwerken, ze steken dan een stukje uit. Erg jammer.
Wat wilde je doen dan? Mijn zwartgespoten drives passen precies :? Of wil je de boel stealthen? Dan zal je de plastic geleidegootjes waar de drive inhangt moeten aanpassen zodat deze dieper in de kast hangen.
En m'n 3.5" cardreader kan niet goed geplaatst worden aangezien het 5.25" frontje met 3.5" opening van de Stacker niet past ivm de bracket die ik heb gebruikt... :(
Tsja, verkeerde bracket gekocht dan. Kan je cardreaders en floppy drives niet met behulp van mobo-afstandsboutjes netjes in het midden vastschroeven?

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ander bouw je je flopy gewoon in een interne 3.5 inch bay toch ruimte zat. Voor die keer dat je hem gebruikt kun je kast wel effe openen :).

• Sr Juan
  • Laatst online: 03:49

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Vobis groningen heeft hem staan voor 179 euro......

maar het is wel een mooie kast

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• breinonline

breinonline

Bartjeee schreef op 12 augustus 2004 @ 09:44:
Ander bouw je je flopy gewoon in een interne 3.5 inch bay toch ruimte zat. Voor die keer dat je hem gebruikt kun je kast wel effe openen :).
Dan moet ie dus andersom in het hdd-rack. Het is een optie, maar de kabel moet dan langs de hdd-en en floppydrive wat de luchtstroom niet ten goede komt. Als je dan toch de kast gaat open schroeven hiervoor kan je net zo goed dan pas de drive aansluiten.

Verwijderd

Mildpower schreef op 12 augustus 2004 @ 10:42:
Vobis groningen heeft hem staan voor 179 euro......

maar het is wel een mooie kast
www.sallandautomatisering.nl verkoopt de kast voor 137 euri, de cross flow fan voor 33, ik heb ze net beide besteld: incl. verzendkosten en rembours ed. kom ik uit op 189,46!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
breinonline schreef op 12 augustus 2004 @ 11:19:
[...]
Dan moet ie dus andersom in het hdd-rack. Het is een optie, maar de kabel moet dan langs de hdd-en en floppydrive wat de luchtstroom niet ten goede komt. Als je dan toch de kast gaat open schroeven hiervoor kan je net zo goed dan pas de drive aansluiten.
Maar als je hem intern ingebouwd hebt en je moet je pc onverwachts re-installen op een lan ligt die floppy drive net thuis ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blub...

Misschien komt het omdat het zo laat is... maar ik krijg die bijgeleverde reedsingebouwde 3-4 module er niet uit o_O. Er zaten 6 schroefjes aan elke kant, die zijn los, maar ik kan de module niet los halen (naar het moederbord toe dus). Het lijkt erop dat hij wel los te halen is als je van de voorkant trekt zegmaar....
Maar daar zitten die bay fillers en die krijg ik er met geen mogelijkheid uit omdat ik er niet bij kan door die module :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Eerst onder de module een frontje weghalen (of van bovenaf beginnen) en dan kan je ze heel gemakkelijk één voor één weghalen. De module kan alleen naar de voorkant eruit inderdaad. En vergeet niet de vergrendeling nog eens los te zetten, anders lukt het nog niet ;)
Bartjeee schreef op 12 augustus 2004 @ 22:07:Maar als je hem intern ingebouwd hebt en je moet je pc onverwachts re-installen op een lan ligt die floppy drive net thuis ;) .
* breinonline start altijd op van cd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Daarvoor heb ik een lange schroevendraaier met platte kop gebruikt, kun je langs de binnenkant die lipjes uit de inkepingen klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thx :)

Ik vind btw de schroeven van die crossflow fan erg slecht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ja heb ik ook gemerkt. Snap niet waarom ze niet gewoon fijnere schroefdraad en dikkere schroeven gebruikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Ik krijg net een mailtje terug van informatique over die hdd module:

''Helaas is het product wat u bij ons besteld heeft zeer moeilijk leverbaar. Op dit moment is het zelfs zo moeilijk leverbaar dat een onbekende levertijd is ontstaan. Dit betekend dat het nog minimaal 2 weken zal gaan duren en misschien zelfs nog veel langer. Onze excuses voor dit ongemak''

balen dus......weet iemand waar ze ze nog meer hebben.....liefst voor dezelfde prijs (19euro), maar duurder mag ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:10:

Ik vind btw de schroeven van die crossflow fan erg slecht :(
klopt. Maar met een beetje druk gingen ze er toch wel goed in.

(wanneer wordt die 4-in-3 module nou eens leverbaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie zeer goedkoop de HDD brackets willen bestellen doe het dan bij deze winkel,

http://shop.rascom.at/cat...cPath=17&products_id=1311

zeer zeer snelle levering en spotgoedkoop!!!!!

Ik verschoot me een ongeluk toen ik deze site tegenkwam, oostenrijk en tis godverdomme cheaper als in belgie en nederland, zelfs met shipping included(8€ verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prijs is dus 13.5€ in oostenrijk;) Maakt dus 21.5€ met shipping included;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 14:39:
Als jullie zeer goedkoop de HDD brackets willen bestellen doe het dan bij deze winkel,

http://shop.rascom.at/cat...cPath=17&products_id=1311

zeer zeer snelle levering en spotgoedkoop!!!!!

Ik verschoot me een ongeluk toen ik deze site tegenkwam, oostenrijk en tis godverdomme cheaper als in belgie en nederland, zelfs met shipping included(8€ verzendkosten).
Bedankt voor de tip, ik heb er gelijk 3 besteld, ik heb wel geen CM Stacker maar ga ze gebruiken voor mijn fileserver.

Voor de modders:
http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=60118
De eerste mod met een CM Stacker die ik heb gezien 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Underground75 op 16-08-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou kunnen dat het nog ietsje goedkoper is als 8€, ik heb buiten de HDD bracket ook nog es de cross flow fan bij hen besteld. Dat CT systemen hier maar es een voorbeeld aan neemt, dat ze die dingen verkocht krijgen voor 45€ is voor mij een waar mysterie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
hmm... wat een mooie kast is dit zeg !!! Veel ruimte, EN kan BTX aan..

Zit te denken om of deze kast te kopen, OF de Thermaltake Tsunami.

Maar ik ben er nog niet echt uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn CoolerMaster Stacker + Cross Flow Fan opgehaald bij het postkantoor.

Eerste indruk: grote doos en relatief kleine Cross Flow Fan (ik had 'm groter verwacht). Tweede indruk (na het openen van de grote doos): Wowwowowowowowow!

Ik had een vriendin die bleef eten, dus ik kon niet gelijk gaan schroeven, maar ik kon mezelf niet inhouden en heb de Cross Flow Fan erin geschroefd. Ik ben een tijdje aan het puzzelen geweest, omdat de handleiding van de Stacker en die van de Fan niet echt duidelijk zijn. De schroefjes van de Fan vind ik erg amateuristisch, maar vast zit ie wel haha!

Te laat begonnen met eten koken dus we aten pas een half uur later (19.30).

Nadat die vriendin naar huis vertrokken (21:45) was nog verder gegaan met schroeven. Al met al kan ik zeggen dat het in elkaar schroeven van de kast en alles bijna een academische graad vergt! Ik ben tot 23:45 bezig geweest met het overzetten van de componenten van mijn oude kast in de nieuwe uber-1337 kast.

Erna het systeempje aangesloten en aangezet. Unreal Tournament Intro laten draaien voor een nacht (niet echt superintensief, maar ik wist even niets anders). De kast is wel rumoeriger dan mijn oude kast, dit komt met name door de 5 fans die draaien. De Cross Flow Fan hoor je nagenoeg niet, tenzij het op de mode 'high' wordt gezet, dan lijkt het wel een vliegtuig.

De harde schijf is constant zo'n 25-30 graden in plaats van de 60 die het eerst werd. Fan's van cpu en videokaart (beiden zalman) verwijderd in dezelfde UT-test. CPU waaier erg warm, videokaart handwarm.

Conclusie: supermooie kast, prima performance, iets luidruchtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De kast is wel rumoeriger dan mijn oude kast, dit komt met name door de 5 fans die draaien. De Cross Flow Fan hoor je nagenoeg niet, tenzij het op de mode 'high' wordt gezet, dan lijkt het wel een vliegtuig.
Een vliegtuig ? Niet een beetje aan het overdrijven ? Jij hebt nog nooit een Delta 80mm gehoord dus...

Waar haal jij die 5 fans ? Er zitten standaard 2 in van 120mm die praktisch onhoorbaar zijn, eentje van 80mm bovenaan die in mijn ogen wél wat stiller mocht... Incl. voedingsfan en crossflow fan dus ? Als je stilte wilt, moet je die 80mm bovenaan niet aansluiten en je voeding voorzien van een stiller exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sharkbyte schreef op 18 augustus 2004 @ 12:22:
[...]

Een vliegtuig? Niet een beetje aan het overdrijven? Jij hebt nog nooit een Delta 80mm gehoord dus...
Inderdaad, die heb ik nog nooit gehoord. Ik heb het hier ook over de Cross Flow fan. Als die hard aan staat maakt ie echt heel veel geluid.

Uiteraard heb ik overdreven, het lijkt me niet goed (voor mij als voor de buren, laten we zeggen tot 3 blokken ver) als het echt net een vliegtuig zou zijn ;).
Waar haal jij die 5 fans?
Fans achter en voor 120mm, 1 fan boven 80mm, crossflow en voedingsfan.
Als je stilte wilt, moet je die 80mm bovenaan niet aansluiten en je voeding voorzien van een stiller exemplaar.
Mijn voeding is echt superstil. Een Zalman 350 Watter, dus dat is het probleem niet. Alle fans uit mijn oude kast waren superstil, het enige dat je hoorde was mijn harde schijf die aan het spinnen was.

Bedankt voor de tip nog trouwens ;)

Overigens heb ik de Cross Flow gewoon op low draaien, dan hoor je em echt niet en het brengt voldoende verse en vooral frisse lucht over het moederbord.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2004 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Op low hoor je hem idd niet, op medium en high wel, maar vliegtuig... Mijn delta 7000rpm die nu op 5V draait hoor ik zelfs op het toilet, en er zitten 2 deuren en 3 dikke muren tussen... Dat is een vliegtuig :P
Maar die 80mm bovenaan in de Stacker maakt idd redelijk lawaai. Doet je afvragen waarom er zo'n snel exemplaar in moest...

[ Voor 30% gewijzigd door Phuncz op 18-08-2004 13:24 ]

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
als je er nou een BTX van meubelt...

dan krijg je dus hetzelfde principe als deze:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ispierings/case/MVC-010S.JPG

dus, dat alles aan de 'rechterkant' van de kast is ipv de 'linkerkant'

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:01
SileX schreef op 19 augustus 2004 @ 12:18:
als je er nou een BTX van meubelt...

dan krijg je dus hetzelfde principe als deze:
[afbeelding]

dus, dat alles aan de 'rechterkant' van de kast is ipv de 'linkerkant'
Ja anders was het ook geen Btx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2004/1121/front-bezel-1.jpg
Is er iemand die twee van deze frontbezels overheeft en deze wil verkopen :?
Zo ja mail me dan alsjeblieft op undertaker@europaischcorp.nl

[ Voor 19% gewijzigd door Underground75 op 20-08-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Waar wil je die voor gebruiken dan? Ga je je hele vookant (inclusief de usb / powerknop bay) vervangen door frontjes ofzo? Lijkt me wel een gaaf idee trouwens :P

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.