"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D
`Glorificationer schreef op 01 april 2004 @ 00:49:
Stenen gooien met G, alleen als je grenades oid hebt dan is dat de knop om een grenade te gooien ondervond ik op een minder prettige manier
Als je een grenade gooit kijken ze ook de andere kant op hoor
Ik heb dit gepost op een engelsspekend forum, maar ik cut and paste het even:
Messing with the FarCry settings I found out you should customize your Environment settings with this setting:
e_vegetation_sprites_distance_ratio = "1"
Turn this to:
e_vegetation_sprites_distance_ratio = "999.000000"
You must do this with every system.cfg in the FarCry folder (root, profiles and maybe Bin) or it won't work.
You can also delete all the system.cfg's and run the FarCryConfigurator. In the game make a new profile with the name of your old one to get your savegames back.
What does it do? This setting will make sure that trees and bushes do not turn into sprites at a close distance. Try it out and look how much better the jungle areas look! No more sprite swaps when you circle around stuff, no more fugly texture smears in the distance, and no more faulty AA (AA doesn't quite work on sprites over here in FarCry).
Best of all, the performance hit is minimal!
I have a 9800, 1 Gig of ram and an AMD 1500+, so I bet many of you guys will like this one. I know I do. It's like day and night!
Echt waar joh, ziet er veel beter uit zo.
Ik zat er gewoon mee te spelen, en ik zat zo te denken hoeveel de performance naar beneden zou gaan als je het converteren van sprites tegen zou gaan. Nou, nu zijn alle bomen en bossen polygonen zelf in de verte, en het draait nog steeds als een borst
Blijkbaar hebben ze wat mij betreft zoveel shaders ingegooid, dat ze low poly objecten hebben dus kunnen onze PC's al die polygone bomen makkelijk hebben.
In iedere geval proberen die hap. Ik kan niet meer zonder.
Heb nu ook plaatjes gemaakt:

Met de binoculars worden alle bomen meteen gerenderd. 10fps verlies. Maakt niet echt uit imo.
[ Voor 12% gewijzigd door HuggyB op 01-04-2004 01:43 ]
Mijne was op, en toen nog met die RPG's. Toen was ie dood.lak schreef op 01 april 2004 @ 03:47:
Iemand enig id hoeveel raketten je tegen die helikopter van die baas aan moet rossen voordat hij daadwerkelijk uit de lucht valt?? Ugh!
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
Heb ook lefthanded uitgevonden (\g_LeftHanded 1), die helaas niet onthouden wordt voor de volgende keer dat je Far Cry opstart. De intromovies kan je overslaan door Ubi.bik, Crytek.bik en sandbox.bik weg te halen uit de map Languages\Movies\English.
[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 01-04-2004 06:19 ]
Verwijderd
Misschien moet je eens die "night vision goggles "gebruiken dan kun je ze zienVerwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 23:29:
die monsters passen opzich best bij het spel/verhaal naar mijn meningze zijn irritant ja en ik ontwijk ze liever dan dat ik ze probeer neer te schieten
mede omdat me ammo meestal vrij weinig is
Zit nu in het level dat die klote beesten ook nog es onzichtbaar zijn, damn gaat lang duren op deze manier om het uit te spelen
Had vanmiddag ff een zwak moment om een trainer te downen (mocht die er zijn), maar toch maar niet gedaanwil het toch ervaren zoals de makers het bedoeld hebben

Iemand nog tips hierover?MrJ schreef op 31 maart 2004 @ 20:36:
OK, mijn systeempje werd alszijnde 'medium' geclassificeerd.
Eigenwijs als ik ben, heb ik alles op 'high' gezet bij 1024x768x32. Dat gaat goed totdat er mannetjes in beeld komen, dan gaat hij schokken. Nu kan ik alles wel weer op 'medium' zetten, maar zijn er niet 1 of 2 'boosdoeners' aan te wijzen?
Systeem:
AMD Athlon XP 2600+ (2,08GHz, 333MHz FSB) @ 2275MHz (182 *12,5)
Asus A7N8X Deluxe
512MB PC3200 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader (Corsair)
ATi Radeon 9700 Pro 128MB @ Core / Mem: 371 / 330
512MB extra heb ik deze week nog niet binnen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Verwijderd
Shadows op low helpt, en lightning quality op medium en water op high ipv ultra high, dit zal je vast al wat op weg helpen.MrJ schreef op 01 april 2004 @ 09:37:
[...]
Iemand nog tips hierover?
512MB extra heb ik deze week nog niet binnen.
Misschien staat AA aan, dat kan ook uit, en AF op 1, het blijft toch wel mooi.
Dus shadows en lightning quality zijn behoorlijk performance eisers?
Met "g" dacht ik
edit: vaag dat is al gezegt.
Op het ene moment geeft ie niet bepaalde berichten aan en het andere moment wel
[ Voor 33% gewijzigd door Icingdeath op 01-04-2004 10:18 ]
Ik kom niet niet boven de 20/30 uit in rustige omgevingen en in drukke daalt ie naar 10 FPS. Alles staat op medium, behalve texture. Die staat op low. Heb verder geen AA aan staan en anatrofic-filtering staat ook uit. V-sync wel aan. Resolutie op 800*600.
Heb wel genoeg geheugen 768 DDR Ram. Misschien maar een nieuwe videokaart. Zit nu met een geforce FX 5600XT 128mb opgescheept.
[ Voor 25% gewijzigd door Zeror op 01-04-2004 10:27 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Verwijderd
...je kan met "H" togglen door de verschillende granaattypes, en daarmee ook je stenen.Glorificationer schreef op 01 april 2004 @ 00:49:
Stenen gooien met G, alleen als je grenades oid hebt dan is dat de knop om een grenade te gooien ondervond ik op een minder prettige manier
Tis wel handig om even een lijstje met de alle toetsfuncties voor jezelf uit te draaien uit de manual. Daar staat alles in.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 10:39 ]
Of iig de toetsen die je weinig gebruikt.Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 10:38:
[...]
...je kan met "H" togglen door de verschillende granaattypes, en daarmee ook je stenen.
Tis wel handig om even een lijstje met de alle toetsfuncties voor jezelf uit te draaien uit de manual. Daar staat alles in.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
videokaart
Dat komt omdat Nvidia weer eens 'cheat'. In plaats van gebruik te maken van de nieuwe Pixelshader 2.0 maakt Nvidia gebruik van de Pixelshader 1.1 en dat levert een vrij grote performance boost op. De nieuwste videokaarten van Nvidia kunnen wel Pixelshader 2.0 aan, maar Nvidia heeft dit vanwege de performance uitgeschakelt. ATi heeft PS2.0 wel gewoon aan staan."
Dit stond in de startpost. Ik speel het zelf met een 9800xt. Ik speelde het van de week bij een neefje van me (5950 ultra). Loopt qua framerate goed -zo niet iets sneller- maar wat een dramatisch verschil in beeldkwaliteit (ati vele malen mooier). Exact dezelfde instellingen (1024x768, alles medium, behalve environment en water op very high). Niet te versmaden wat een verschil.
Verwijderd
yep, nogal jaMrJ schreef op 01 april 2004 @ 10:05:
Tnx.
Dus shadows en lightning quality zijn behoorlijk performance eisers?
Ik wil wel eens een screenshot zien met dat verschil ik heb namelijk een FX5950U en het beeld ziet er bij mij echt heel erg goed uit. (met 56.64 drivers) aan andere kant boeit het me niet zo.hully schreef op 01 april 2004 @ 10:55:
"Het spel loopt veel slechter onder een ATi videokaart dan onder een Nvidia
videokaart
Dat komt omdat Nvidia weer eens 'cheat'. In plaats van gebruik te maken van de nieuwe Pixelshader 2.0 maakt Nvidia gebruik van de Pixelshader 1.1 en dat levert een vrij grote performance boost op. De nieuwste videokaarten van Nvidia kunnen wel Pixelshader 2.0 aan, maar Nvidia heeft dit vanwege de performance uitgeschakelt. ATi heeft PS2.0 wel gewoon aan staan."
Dit stond in de startpost. Ik speel het zelf met een 9800xt. Ik speelde het van de week bij een neefje van me (5950 ultra). Loopt qua framerate goed -zo niet iets sneller- maar wat een dramatisch verschil in beeldkwaliteit (ati vele malen mooier). Exact dezelfde instellingen (1024x768, alles medium, behalve environment en water op very high). Niet te versmaden wat een verschil.
[ Voor 11% gewijzigd door WeAreLegion op 01-04-2004 11:46 ]
Volgens mij stond zoiets in een vorig topic van Far Cry. Inclusief plaatjes.WeAreLegion schreef op 01 april 2004 @ 11:25:
[...]
Ik wil wel eens een screenshot zien met dat verschil ik heb namelijk een FX5950U en het beeld ziet er bij mij echt heel erg goed uit. (met 56.64 drivers) aan andere kant boeit het me niet zo.als het maar lekker loopt dan vind ik het wel prima.
Verwijderd
Dat was het verschil van pixelshader.... maargoed nvidia maakt gebruik van 1.1 en ati van 2.0 dus daarop zou je idd het verschil tussen nvidia en ati kunnen zien.rakker zero schreef op 01 april 2004 @ 11:42:
[...]
Volgens mij stond zoiets in een vorig topic van Far Cry. Inclusief plaatjes.
Andere vraag wat vinden jullie eigenlijk het van het MP aspect? ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nu meer doe dan het SP gebeuren. Ik vind vooral assualt erg leuk gedaan met die engineer
[ Voor 48% gewijzigd door WeAreLegion op 01-04-2004 12:03 ]
Verwijderd
Anyway:
Iemand suggesties voor dit probleem
Verwijderd
Linksonderin die lift gaan liggen met je sniper. Dat grote beest dat rechts komt aanlopen drie keer door zijn kop schieten, is die dood.Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 12:39:
whehe kwam bij toevalig erachter dat ik die 'heat' vision ook hebis wel errug handig ja tegen die invisible monsters, weet ik ook gelijk weer waar dat batterijtje nou voor is
Anyway:
Iemand suggesties voor dit probleemHet is de start van het level, voorbij rennen kan niet zonder gezien te worden... en afschieten is bijna onmogelijk... helpt het als je gericht op het hoofd schiet bij die monsters?
Dan je zwaarste gun pakken, naar buiten lopen en al bewegend die andere kapot schieten.
Worked for me
Verwijderd
Gewoon met de shotgun van dichtbij. 1 clip zou genoeg moeten zijn voor zo'n beest. Mischien eerst een granaatje gooien voor hun voeten om ze ene beetje af te leiden. Er zijn ook twee opblaasbare dingen die je zou kunnen gebruiken als ze erlangs lopen (je kunt ze beide zien op je plaatje, met die gele driehokje).Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 12:39:
whehe kwam bij toevalig erachter dat ik die 'heat' vision ook hebis wel errug handig ja tegen die invisible monsters, weet ik ook gelijk weer waar dat batterijtje nou voor is
Anyway:
Iemand suggesties voor dit probleemHet is de start van het level, voorbij rennen kan niet zonder gezien te worden... en afschieten is bijna onmogelijk... helpt het als je gericht op het hoofd schiet bij die monsters?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 13:18 ]
Ik ga dan links voor de open deur staan zodat ik ze net kan zien, zij zien mij ook en beginnen te schieten maar de granaten gaan niet door de deuropening als je ver genoeg links gaat staan.
Ondertussen blijf ik net zolang op hun hoofd schiten tot ze de pijp uit zijn.
Werkt perfect!
Verwijderd
heb het ook zo gedaan en ging uit eindelijk zonder health en armor verlies verder.Grindtegel schreef op 01 april 2004 @ 13:33:
Ik sjees er voorbij, dan ga ik de volgende kamer in, waar ik de boel uitmoord (2 van die schietende monstertjes), dan staan die 2 sullen voor de deur waar ze niet door kunnen omdat bze te groot zijn.
Ik ga dan links voor de open deur staan zodat ik ze net kan zien, zij zien mij ook en beginnen te schieten maar de granaten gaan niet door de deuropening als je ver genoeg links gaat staan.
Ondertussen blijf ik net zolang op hun hoofd schiten tot ze de pijp uit zijn.
Werkt perfect!
ben nu aanbeland op een schip met een helicopter, maar het lukt nog niet helemaal
was 1 keer goed op weg maar stond daarna onder water en kon niet meer schieten.
Is heeeel simpel, gewoon met een naar links en dan rechtsaf en ergens bij een stel buizen kan je een gangetje in dacht ik. Niet op doe gasten gaan schieten, kost alleen maar ammo. Racen dusVerwijderd schreef op 01 april 2004 @ 12:39:
| Hardcore - Terror |
Deze al geprobeerd:Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 13:33:
Nee, ik bedoel godmode, all weapons enz...
Console commands voor Far Cry
Veel plezier ermee.
Verwijderd
ow ja SPOILER voor de mensen die het nog uit willen spelen zonder hulpHellraizer schreef op 01 april 2004 @ 14:36:
[...]
Is heeeel simpel, gewoon met een naar links en dan rechtsaf en ergens bij een stel buizen kan je een gangetje in dacht ik. Niet op doe gasten gaan schieten, kost alleen maar ammo. Racen dus
Kwam erachter dat er dus 3 waren ipv 2

nah ja die eerste komt aangehuppeld (van rechts), blijft staan, dan ff steen gegooit om hem af te leiden naar links. Zo net zo lang 'gesneakt' achter hem langs totdat ie mij ontdekt en dan rennend door de gang naar dat grote lab.
Eénmaal daar aangekomen direct links, ff een treedje naar beneden plat op de vloer liggen en wachten totdat iedereen elkaar een beetje uitgemoord heeft en dan verder
Heb net vall (of hoe je dat ook schrijft) ontmoet
Dat stuk je deed ik simple.. in het water blijven zwemmen.. voorzichtig eruit gaan proberen de gevallen te lokken zodat ze mee het water ingaan..Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 14:43:
[...]
ow ja SPOILER voor de mensen die het nog uit willen spelen zonder hulp
Kwam erachter dat er dus 3 waren ipv 2
nah ja die eerste komt aangehuppeld (van rechts), blijft staan, dan ff steen gegooit om hem af te leiden naar links. Zo net zo lang 'gesneakt' achter hem langs totdat ie mij ontdekt en dan rennend door de gang naar dat grote lab.
Eénmaal daar aangekomen direct links, ff een treedje naar beneden plat op de vloer liggen en wachten totdat iedereen elkaar een beetje uitgemoord heeft en dan verder
Heb net vall (of hoe je dat ook schrijft) ontmoetnah ja ik ging d00d maar ik heb haar gezien
Stuk voor stuk kunnen ze niet zwemmen oftwel ze verzuipen..
Daarna als het veilig lijkt uit het water gaan, en renne als een gek naar de gecrashde heli.
Ik geloof dat het missie 11 of 12 is, waarbij je een heel eiland over moet lopen (met onderweg allemaal monsters) en een gebouw in moet. Nu staat bij dat gebouw een vliegtuig, en twee scientists. Als je dichterbij komt, stappen deze in het vliegtuig en vertrekken (er wordt ook nog omgeroepen dat die twee in veiligheid moeten worden gebracht).
Je kan ze echter ook neerknallen met je sniper, en misschien zelfs dat vliegtuig mollen, want die vliegt hoe dan ook weg. Ik heb dat laatste echter nog niet geprobeerd.
Heeft het neerknallen van die twee guppen nog consequenties later in het spel???
En MP kicks errug hard ! Assault rulez, en natuurlijk FFA @ Radio
| Hardcore - Terror |
Verwijderd
far cry kan ik nu spelen met 40fps met alles op very high en water op ultra high
Wat zijn specs?Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 16:52:
systeempje net ff goed overgeklokt
far cry kan ik nu spelen met 40fps met alles op very high en water op ultra high
Verwijderd
athlon xp 2100+ @ 2332mhz
512 mb ddr ram 11-2-2-2
radeon 9500nonpro @ 9700pro 370/320
asus a7n8x deluxe
Momenteel draai ik 40 Fps @ 1024 / all high / geen aa/aaf
Ik moet nu alleen in het treehouselevel een van de gebouwen in om een scientist te redden. Nu krijg ik die monsters aleen niet echt bepaald effectief dood.. iig niet in het tijdsbestek dat ik graag wil (lees: meteen)
Iemand een suggestie welk wapen ik het beste kan gebruiken en waar ik de ongeveer ergens kan vinden?
Momenteel heb ik:
- *snipergun *M4 assault *MP5 SMG (silenced) *Machette *paar handgranaten/flashbangs
de plaatjes in de TS zijn btw dood, is het een idee om ze te fixen?
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Verwijderd
lijkt me sterk dat ALLES zo hoog staat. zeker gezien proc. en mem.Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 17:01:
[...]
athlon xp 2100+ @ 2332mhz
512 mb ddr ram 11-2-2-2
radeon 9500nonpro @ 9700pro 370/320
asus a7n8x deluxe
[spoiler alert]
Ik ben nu bijna bij het einde denk ik .. net uit de helikopter gedropt en heb alleen een M4 die meteen op is ... moet ik gewoon de rivier volgen ??
[/spoiler alert]
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Verwijderd
Gewoon je M4 Assault gebruiken en GOED op hun hoofdje mikken. Zo gaan ze het snelst dood (na 3-4 kogels)mambo No5 schreef op 01 april 2004 @ 17:06:
Ik ben toch ook maar eens lekker verder aan het (f)raggen geweest. Ik heb toch maar 256 mb erbij gestoken ipv kwalitieitsverlies.. Werkt perfect.![]()
Momenteel draai ik 40 Fps @ 1024 / all high / geen aa/aaf
Ik moet nu alleen in het treehouselevel een van de gebouwen in om een scientist te redden. Nu krijg ik die monsters aleen niet echt bepaald effectief dood.. iig niet in het tijdsbestek dat ik graag wil (lees: meteen)
Iemand een suggestie welk wapen ik het beste kan gebruiken en waar ik de ongeveer ergens kan vinden?
Momenteel heb ik:
- *snipergun *M4 assault *MP5 SMG (silenced) *Machette *paar handgranaten/flashbangs
offtopic:
de plaatjes in de TS zijn btw dood, is het een idee om ze te fixen?
Kan makkelijk!Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 17:08:
[...]
lijkt me sterk dat ALLES zo hoog staat. zeker gezien proc. en mem.
..op 640 x 480

Ben benieuwd welke resolutie.
Verwijderd
1024x768DeX schreef op 01 april 2004 @ 17:31:
[...]
Kan makkelijk!
..op 640 x 480![]()
Ben benieuwd welke resolutie.

Verwijderd
simpel uit te spelen. Zelf deed ik er bij mekaar een krappe week over.
Valt me toch een beetje tegen. Ook de monsters niet al te indrukwekkend.
Wat vindt jij er nu van ???
ty, ik ga het straks even proberenVerwijderd schreef op 01 april 2004 @ 17:24:
[...]
Gewoon je M4 Assault gebruiken en GOED op hun hoofdje mikken. Zo gaan ze het snelst dood (na 3-4 kogels)
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Wie ik? Ik ben nog bezig.Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 19:04:
Een spel qua grafiek een van de betere games, maar ook dit spel is redelijk
simpel uit te spelen. Zelf deed ik er bij mekaar een krappe week over.
Valt me toch een beetje tegen. Ook de monsters niet al te indrukwekkend.
Wat vindt jij er nu van ???
(vind trouwens wel dat die Ai-autobalance het een stukkie makkelijker maakt, dus als je het te makkelijk vind...., en anders speel je het op hardest zonder auto-balance, ...en als je dat nog makkelijk vind, tja)
[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 01-04-2004 19:40 ]
Telkens als ik wat settings verander, zet hij ook sound acceleration en EAX 2.0 aan. Vervolgens is het geluid weg, en blijkt ook in Windows de boel verpest te zijn. Het is zelfs zo erg dat ik er een restore point voor heb gemaakt
Heb de patch 1.1 geinstalleerd en de nieuwste drivers voor mijn geluidskaart (Terratec Sky 5.1) geinstalleerd. Geen uitkomst
Kan het eventueel zo zijn, dat als ik oude savegames laad, hij ook de oude settings weer overneemt?
Bnet pindle#2913
Heb alles maar even weggegooid op de savegames na, en de cfg-er opnieuw goed ingesteld. Nu lijkt ie het goed te doen tot nu toe! Vind het toch wel een beetje belachelijk, dat een spel heel je sounddrivers over de zeik kan helpen...
Maja ik kan weer verder
Bnet pindle#2913
Tof van je man!Timocos schreef op 01 april 2004 @ 17:21:
Hmm net ontdekt dat de patch 1.1 ook op de minder legale versie werktHij trekt nu veeeel beter
Echt lekker nu
[spoiler alert]
Ik ben nu bijna bij het einde denk ik .. net uit de helikopter gedropt en heb alleen een M4 die meteen op is ... moet ik gewoon de rivier volgen ??
[/spoiler alert]

Stakker.

Das geen stakker das een GROTE STAKKER!!!.
Dit hoeven wij niet te weten dat de patch werkt op een gekraakte versie.
Als je het spel zo mooi vindt koop het dan
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Toch wel ENORM vervelend als je na elke keer spelen een system restore uit moet gaan zitten voeren. Heeft niemand hetzelfde probleem!?
Bnet pindle#2913
| Hardcore - Terror |
Hoe the heck wil jij die kleine Trigens negeren ?? Die springen op je af of schieten op je ... en dan heb ik het nog niet over die grote .. naja ff proberen dan maarHellraizer schreef op 01 april 2004 @ 21:31:
haha, staat wel vaker beschreven. Is best simpel: de rivier volgen en die trigens negeren.
Verwijderd
Ik zat vast in level 2. Op het dak van het vliegdekschip moet je eerst die heli (of iig de boordgunner) afknallen, daarna nog een shitload aan andere gastjes.

Denk ik ff te cheaten (ben al 1 uur bezig), lukt het niet met "\god_mode_count=1" en niet met de "-devmode" syntax gevolgd door een backspace tijdens de game.
Wat nu?
Staat ook al vaker hier :MrJ schreef op 01 april 2004 @ 22:06:
me=n00b.
Ik zat vast in level 2. Op het dak van het vliegdekschip moet je eerst die heli (of iig de boordgunner) afknallen, daarna nog een shitload aan andere gastjes.
Denk ik ff te cheaten (ben al 1 uur bezig), lukt het niet met "\god_mode_count=1" en niet met de "-devmode" syntax gevolgd door een backspace tijdens de game.
Wat nu?
Schiet ventje in heli kapot ... en dan heb je 2 manieren :
a) Je springt in het water en schiet het bootje naar beneden = makkelijke manier
b) Je blijft achter die kratten en schiet iedereen 1 voor 1 dood = moeilijke manier
Edit :
Ik draai nu alles vol open --> alles dus very high en op 1024x... en heb nu echt een lekkere framerate van rond de 30 -40
[ Voor 17% gewijzigd door Ikkuh84 op 01-04-2004 22:17 ]
P4 2,53 GHZ
512 MB DRR 333mhz
radeon 9700
Verwijderd
kheb het anders gedaanTimocos schreef op 01 april 2004 @ 22:12:
[...]
Staat ook al vaker hier :
Schiet ventje in heli kapot ... en dan heb je 2 manieren :
a) Je springt in het water en schiet het bootje naar beneden = makkelijke manier
b) Je blijft achter die kratten en schiet iedereen 1 voor 1 dood = moeilijke manier
waar je anders naar boven gaat op het dek, daar ga je een stuk terug kom je bij de deur die naar buiten/binnen gaat leidingen tegen waar het lijkt alsof je er niet langskan, daar ga je liggend onderdoor en zo weer terug naar beneden
Hmm die optie heb ik nog niet gezienVerwijderd schreef op 01 april 2004 @ 22:17:
[...]
kheb het anders gedaan![]()
waar je anders naar boven gaat op het dek, daar ga je een stuk terug kom je bij de deur die naar buiten/binnen gaat leidingen tegen waar het lijkt alsof je er niet langskan, daar ga je liggend onderdoor en zo weer terug naar benedenff heli uit zijn tent lokken en zo neerschieten.
Ik heb ze gewoon 1 voor 1 afgemaakt
Wist ik veel...
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?Timocos schreef op 01 april 2004 @ 22:12:
[...]
[..]
Ik draai nu alles vol open --> alles dus very high en op 1024x... en heb nu echt een lekkere framerate van rond de 30 -40Alles ziet er nu echt super gedetaileerd uit
Buiten het feit dat je een GF kaart hebt verschilt jou systeempje niet veel met de mijne, en ik draai alleen de Evironment op high, water op very high, de rest op medium, en toch schokt de game nog af en toe.
/edit:
Ik heb een FPS bij deze instellingen varierend van 92 naar 41. Maar toch schokt het beeld ietsje als ik gewoon loop en 60 FPS heb.
/edit2:
Alles staat nu op high op shadow (medium) en water (very high) na, maar de game stotterd verschrikkelijk terwijl mijn FPS niet eens onder de 50 komen.
Iemand enig idee?
/edit3:
Lightning op medium zetten scheelt heel veel.
Toch blijf ik lichte haperingen ondervinden terwijl ik 50+ FPS heb.
[ Voor 33% gewijzigd door MrJ op 01-04-2004 23:34 ]
Dat is toch echt te weinig geheugen. Omdat de ruimte van je geheugen niet voldoende is zal er op sommige momenten/plaatsen, geswapt worden van je HD. En dat veroorzaakt dat schokken. Ook al heb je een nette framerate.MrJ schreef op 01 april 2004 @ 22:48:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?
Buiten het feit dat je een GF kaart hebt verschilt jou systeempje niet veel met de mijne, en ik draai alleen de Evironment op high, water op very high, de rest op medium, en toch schokt de game nog af en toe.
/edit:
Ik heb een FPS bij deze instellingen varierend van 92 naar 41. Maar toch schokt het beeld ietsje als ik gewoon loop en 60 FPS heb.
/edit2:
Alles staat nu op high op shadow (medium) en water (very high) na, maar de game stotterd verschrikkelijk terwijl mijn FPS niet eens onder de 50 komen.
Iemand enig idee?
/edit3:
TIP: probeer je agp aparture size eens te verlagen (in bios).
[ Voor 4% gewijzigd door Tripp op 01-04-2004 23:54 ]
Geachte heer/mevrouw,
U heeft bij ons de DVD versie van Far Cry besteld. Deze zou vandaag binnen moeten zijn gekomen, maar dat is helaas niet gebeurd. Onze leverancier had slecht nieuws voor ons. Het spel is namelijk uitgesteld en de levertijd is onbekend. Het zou wellicht nog enkele weken kunnen duren. De DVD versie van Far Cry is in Nederland exclusief leverbaar voor Dynabyte, maar onze leverancier importeert het spel uit Engeland, wat dan ook de reden is waarom het zo lang duurt.
Aangezien we dit zeer vervelend vinden, krijgt u van ons de mogelijkheid om uw bestelling gratis te annuleren of te wijzigen naar de CD versie. Als u dit laatste doet of wilt blijven wachten op de DVD versie, bieden wij een korting aan van 2,50 op uw volgende bestelling. Om hiervan gebruik te maken, dient u uw bestelling per e-mail door te geven en dus niet via de website te plaatsen. Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Thijs Hoogstraten
www.avpnews.com
www.avpnews.com
Hmmm agp aparture site moest toch altijd dubbele zijn van mem op de videokaart ? of heb ik dat fout kan natuurlijk ookexecutor schreef op 01 april 2004 @ 23:53:
[...]
Dat is toch echt te weinig geheugen. Omdat de ruimte van je geheugen niet voldoende is zal er op sommige momenten/plaatsen, geswapt worden van je HD. En dat veroorzaakt dat schokken. Ook al heb je een nette framerate.
godverdomme
[ Voor 17% gewijzigd door WeAreLegion op 02-04-2004 06:56 ]
Ik denk dat je ff contact moet opnemen met UBI soft ofzo... Als jij een aankoopbewijs hebt van het spel moeten ze wel iets kunnen regelen voor je...
Dat hoop ik ook voor hem.Nyarlathotep schreef op 02 april 2004 @ 09:12:
Dat is uitermate $#$!! Koop jij een legaal spel, jat iemand je key...
Ik denk dat je ff contact moet opnemen met UBI soft ofzo... Als jij een aankoopbewijs hebt van het spel moeten ze wel iets kunnen regelen voor je...
TIP: Bewaar je aankoopbewijs altijd in het doosje van het betreffende spel.
TIP2: Leen je spel nooit uit samen met je serial key.
Hmm ik heb 1024 DDR Geheugen erin zitten ( moet specs nog wijzigen hieronderMrJ schreef op 01 april 2004 @ 22:48:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?
/edit:
/edit2:
Iemand enig idee?
/edit3:

ps. Als ik water op ultra high zet dan hapert ie ook aan alle kanten dus die heb ik ook maar op very high staan ... anders moet ie ook de reflectie berekenen in het water
[ Voor 8% gewijzigd door Ikkuh84 op 02-04-2004 09:52 ]
OK, hopen dat ik mijn extra 512mb reepje snel binnen heb dan.executor schreef op 01 april 2004 @ 23:53:
[...]
Dat is toch echt te weinig geheugen. Omdat de ruimte van je geheugen niet voldoende is zal er op sommige momenten/plaatsen, geswapt worden van je HD. En dat veroorzaakt dat schokken. Ook al heb je een nette framerate.
Als tussentijdse oplossing kan ik wat van m'n aparture size omlaag gooien.
Liever wel. Maar als je mem space tekort komt kan je daarmee weer wat vrijmaken. Gaat wel ten koste van je opgeslagen textures (toch?).WeAreLegion schreef op 02 april 2004 @ 03:56:
[...]
Hmmm agp aparture site moest toch altijd dubbele zijn van mem op de videokaart ? of heb ik dat fout kan natuurlijk ook
Cool.Timocos schreef op 02 april 2004 @ 09:51:
[...]
Hmm ik heb 1024 DDR Geheugen erin zitten ( moet specs nog wijzigen hieronder) Maar door die patch loopt ie nu 10 x soepeler
Heeel soms een hapering maar verder echt een lekkere FPS en het ziet er allemaal sweet uit niet normaal. Vooral die schaduwen. Helaas merk ik dit nu pas terwijl ik het spel bijna heb uitgespeeld
ps. Als ik water op ultra high zet dan hapert ie ook aan alle kanten dus die heb ik ook maar op very high staan ... anders moet ie ook de reflectie berekenen in het water
Wat zijn je instellingen precies? Alles high?
Nee, alles op very high en filtering "Trilinear en dan resolutie van 1024x768 maar die ga ik zo denk ik nog opschroeven naar 1280x1024 en kijken hoe dat loopt
Ik denk dat ik met 1024MB PC3200 (2x 512MB Dual Channel) alles wel op high kan draaien dan. Mooi.Timocos schreef op 02 april 2004 @ 10:32:
[...]
Nee, alles op very high en filtering "Trilinear en dan resolutie van 1024x768 maar die ga ik zo denk ik nog opschroeven naar 1280x1024 en kijken hoe dat loopt
Verwijderd
spelling vout
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 11:30 ]
ja heb ik nog en tuurlijk leen ik een key niet uit ben niet op me achterhoofd gevallen hij is gewoon gestollen volgens mij. Ik kwam er net weer even op maar soms krijg ik dat hij ingebruik isRakkerzero schreef op 02 april 2004 @ 09:29:
[...]
Dat hoop ik ook voor hem.
TIP: Bewaar je aankoopbewijs altijd in het doosje van het betreffende spel.
TIP2: Leen je spel nooit uit samen met je serial key.
Nu doe ik dit precies hetzelfde in de volledige game en na een tijdje te hebben gewacht begint opeens een cutscene alsof ik al binnen ben en daarna ga je gelijk door (zonder dat je krijgt te horen dat de deur open is en dat je naar binnen moet lopen)
Hoort dit zo (omdat in de demo geen cutscene zat) of is het een bugje?
Of het verboden is of niet, genaaid voel ik me welskullsplitter schreef op 02 april 2004 @ 00:34:
Was dat niet verboden?
De DVD versie van Far Cry is in Nederland exclusief leverbaar voor Dynabyte, maar onze leverancier importeert het spel uit Engeland, wat dan ook de reden is waarom het zo lang duurt.

[ Voor 23% gewijzigd door Irby op 02-04-2004 13:11 ]
11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric
Heb je een Dynabyte klantenkaart. Zoja, dan krijg je nog korting ook. 5 euro ofzo.I.R. Butcher schreef op 02 april 2004 @ 13:09:
[...]
Of het verboden is of niet, genaaid voel ik me welIk moest al langer wachten dan de mensen met de cd-versie, en nu helemaal lang, misschien toch maar bij Dynabite halen dan
Verwijderd
hmm zijn er nog clan's die meer mensjes nodig hebben ??
Heb Far Cry al gepatched?Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 15:27:
hey hebben jullie er ook last van dat jullie constant online gekicked wordenpunkbuster ding
wtf ?? kword er helemaal lijp van.
Verwijderd
JA en sinds ik gepatched heb heb ik alleen maar meer last van
Verwijderd
Ik heb al de drivers 3.1/3.8/3.9/4.0/4.1/4.2 ook de Omega drivers. Ik had toen me pc op nieuw geformateerd nieuwste drivers van het internet gehaald maar niks werkt. Nu ben ik wel genoodzaakt om alles op zijn lowst te zetten want anders krijg ik missende textures etc. Ik heb toen alles geunderclocked me proc goed gezet etc, maar niks hielp. Ik heb nog niet de nieuwe 1.1 patch gebruikt, dat ga ik zo ff proberen. Heeft iemand dit ook gehad zo ja wat was het antwoord?
asus p4pe
intel p4 nortwood 2.4@2.88
768mb@190 mhz
ati radeon 8500 pro 275/275@290/290
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 16:04 ]
Verwijderd
ookal dat hokje aangevinkt enable punkbuster ? staat standaard uit.Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 15:27:
hey hebben jullie er ook last van dat jullie constant online gekicked wordenpunkbuster ding
wtf ?? kword er helemaal lijp van.
hmm zijn er nog clan's die meer mensjes nodig hebben ??
Verwijderd
Volgens mij heb je optimale prestaties als je de aperture size op de helft van je werkgeheugen zet.MrJ schreef op 02 april 2004 @ 10:26:
[...]
Hmmm agp aparture site moest toch altijd dubbele zijn van mem op de videokaart ? of heb ik dat fout kan natuurlijk ook
Liever wel. Maar als je mem space tekort komt kan je daarmee weer wat vrijmaken. Gaat wel ten koste van je opgeslagen textures (toch?).
Verwijderd
ik zou zeggen test het uit heb het zelf al lang uitgespeeldVersteegrob schreef op 02 april 2004 @ 16:38:
JAAAAAAAAAAAAAA uitgespeeld, ging nog best makkelijk. En allemaal zonder cheaten. Maar nu even wat anders, binnenkort ga ik een lan-party houden en dan wil ik ook far cry spelen. Maar hoe ga je online spelen dan? Welke modes zijn er? Ik ben toch benieuwd hoe dat gaat, want death match met far cry lijkt mij een beetje raar.
Nu ben ik laatste level als het goed is. Heb krieger en alles neer en doyle is next. Maar wtf, ik moet ergens naar buiten en daar zijn tig van die rocket beesten en van die springende met een smg. Heb het nu 20x geprobeert en met rennen alleen kom ik tot de helft dan ben ik dood. Probeer ik 1 dood te maken zijn we ongeveer tegelijk dood, moet ik er nog 15
Iemand tips?
Heb nl nog 512MB liggen, alleen kan dat niet op 240Mhz draaien
Heeft iemand 't echt getest?
Bnet pindle#2913
Dit topic is gesloten.