Na meer dan 1000 post te hebben gehad in [PC] Far Cry - Deel 3 volgt hier Deel 4 van wat op dit moment een van de hotste games van dit jaar lijkt te worden. Lees eerst de faqs door voordat je een post plaatst.
Veel plezier met deze vervolg...
Eindelijk een langverwachte shooter die een beetje op tijd komt! Far Cry is dan al eens uitgesteld, het aantal keren uitstellen is gelukkig bij één gebleven en we mogen ons dan ook binnen niet al te lange tijd gaan verheugen op deze hel-in-paradijs game.
Eind maart moeten we namelijk al de eerste versies in onze brievenbussen ontvangen en dan is het pas echt knallen geblazen, want de demo's en beta's zijn natuurlijk heel leuk, maar dat is natuurlijk niet het echte werk.
Update Eindelijk is hij uit. Je hebt dit game in 2 smaken nml. de dvd versie en de cd versie welk uit maar liefst 5 cd's bestaat.....
Mensen die het spel eerst uit willen proberen staan hieronder paar links naar de demo.
Update De eerste patch is uit voor Farcry. Deze is genummerd V1.1 en bevat een groot aantal bug fixes voor nVidia kaartem en de MP/. De patch is vanaf hier te [downloaden
Hij is maar liefst 27MB groot.....
[table][tr][td]
Zoals je misschien wel is opgevallen klopt de HUD (Head's Up Display) bij de onderste twee screenshots niet, dit komt doordat dit screenshots zijn van de pre-alpha demo.
Head's Up Display:
De HUD ziet er namelijk als volgt uit:

Links zie je de radar die dan ook linksonderin beeld komt te staan. Als er vrienden en/of vijanden in de buurt zijn verschijnen deze op je radar met stipjes. Ook heb je een pijltje die verteld welke richting je op moet.
Aan de rechterkant zie je het tweede deel van de HUD, ingedeeld in 6 stukken zodat ik wat makkelijker kan uitleggen wat wat is.
1 is de healthbar, 2 is je schild, 3 is je stamina (ren/springbar), 4 geeft aan hoeveel kogels er in je geweer zitten, 5 zegt hoeveel kogels je verder nog bij je hebt en 6 vertelt hoeveel granaten je nog hebt.
Problemen/vragen:
En zoals het elk spel betaamd is ook Far Cry niet perfect, maar daarvoor was die beta natuurlijk ook, om het spel te perfectioneren. Er zijn een aantal problemen bekend die ik hieronder zoveel mogelijk zal behandelen:
Crashes bij gebruik van Catalyst 4.1
Een nog onopgelost probleem, er wordt aangeraden om terug te schakelen naar de Catalyst 3.9 of 3.10 drivers als je deze problemen ondervindt.
Het spel loopt veel slechter onder een ATi videokaart dan onder een Nvidia videokaart
Dat komt omdat Nvidia weer eens 'cheat'. In plaats van gebruik te maken van de nieuwe Pixelshader 2.0 maakt Nvidia gebruik van de Pixelshader 1.1 en dat levert een vrij grote performance boost op. De nieuwste videokaarten van Nvidia kunnen wel Pixelshader 2.0 aan, maar Nvidia heeft dit vanwege de performance uitgeschakelt. ATi heeft PS2.0 wel gewoon aan staan.
Ik zie geen haaien of buggy's
Weer een leuke, onopgelost bug, alleen heeft deze helemaal geen oplossing. Het heeft dus geen zin om te gaan kloten met instellingen of iets dergelijks, CryTek zal zelf met een oplossing moeten komen.
Hoe kom ik m'n framerate te weten?
Even je console (~) tevoorschijn zien te halen en dan \r_displayinfo 1 invoeren zou voldoende moeten zijn.
Links:
• Far Cry site
• CryTek
• Ubi Soft
• [PC] Far Cry - Deel 1
• [rml][ PC] Far Cry - Deel 2[/rml]
• [PC] Far Cry - Deel 3
• site met FAQ en andere info
Veel plezier met deze vervolg...
![]() |
Eindelijk een langverwachte shooter die een beetje op tijd komt! Far Cry is dan al eens uitgesteld, het aantal keren uitstellen is gelukkig bij één gebleven en we mogen ons dan ook binnen niet al te lange tijd gaan verheugen op deze hel-in-paradijs game.
Eind maart moeten we namelijk al de eerste versies in onze brievenbussen ontvangen en dan is het pas echt knallen geblazen, want de demo's en beta's zijn natuurlijk heel leuk, maar dat is natuurlijk niet het echte werk.
Update Eindelijk is hij uit. Je hebt dit game in 2 smaken nml. de dvd versie en de cd versie welk uit maar liefst 5 cd's bestaat.....

Mensen die het spel eerst uit willen proberen staan hieronder paar links naar de demo.
Update De eerste patch is uit voor Farcry. Deze is genummerd V1.1 en bevat een groot aantal bug fixes voor nVidia kaartem en de MP/. De patch is vanaf hier te [downloaden
Hij is maar liefst 27MB groot.....

[table][tr][td]
- [b]Singleplayer demo's:[/] #1 - Fort:
- 3DGamers
- Boomtown
- Multiplay
- Worthplaying
- Fileshack
- Jolt.co.uk
- Ausgamers
- PCZB.net
- FileFront
- Fragland
- Nvidia
- [b][/] #2 - Research:
- GamersHell
- 3DGamers
Zoals je misschien wel is opgevallen klopt de HUD (Head's Up Display) bij de onderste twee screenshots niet, dit komt doordat dit screenshots zijn van de pre-alpha demo.
Head's Up Display:
De HUD ziet er namelijk als volgt uit:

Links zie je de radar die dan ook linksonderin beeld komt te staan. Als er vrienden en/of vijanden in de buurt zijn verschijnen deze op je radar met stipjes. Ook heb je een pijltje die verteld welke richting je op moet.
Aan de rechterkant zie je het tweede deel van de HUD, ingedeeld in 6 stukken zodat ik wat makkelijker kan uitleggen wat wat is.
1 is de healthbar, 2 is je schild, 3 is je stamina (ren/springbar), 4 geeft aan hoeveel kogels er in je geweer zitten, 5 zegt hoeveel kogels je verder nog bij je hebt en 6 vertelt hoeveel granaten je nog hebt.
Voor de mensen die wel van een robbertje valsspelen houden, hier kan je wat cheats vinden.SYSTEM REQUIRMENTS:
Minimum:
Computer: 1 GHz CPU
Memory: 256 MB RAM
Operating System: Windows® 98/ME/2000/XP
Video Card: Geforce 4 MX, Geforce 3 or higher
Drive Space: 582Mb hard drive space
DirectX 9.0b must be installed
Nvidia based cards must have : ForceWare drivers 53.03
ATI based cards must have: Catalyst drivers 3.9
Recommended:
Computer: 2 GHz CPU
Memory: 512 MB RAM
DirectX 9.0b must be installed
Nvidia based cards must have : ForceWare drivers 53.03
ATI based cards must have: Catalyst drivers 3.9
Required Operating Systems:
Windows® 98, Windows® ME, Windows® 2000, and Windows® XP
![]() | Ondertussen is Far Cry ook al te pre-orderen bij meerdere sites, maar eentje vond ik in ieder geval het vermelden waard: Play.com - £24.99/€36.99 Voor niet eens €37 heb je 'm dus al op je deurmatje liggen, de enige nadelen zijn dat je een Creditcard nodig hebt en dat Play.com niet zo snel is als een Nederlandse winkel, aangezien het een Engelse site is. Koop je 'm liever in de winkel, dan kan je links aanschouwen hoe de doos er nou precies uit gaat zien. En pas op voordat je een impulsaankoop doet, want Far Cry wordt (ook?) verkocht als DVD spel, je moet dus over een DVD-speler beschikken! Voor veel mensen zal dit laatste geen probleem zijn, alleen maar een voordeel, maar het lijkt me wel zo veilig om het even te melden. |
En zoals het elk spel betaamd is ook Far Cry niet perfect, maar daarvoor was die beta natuurlijk ook, om het spel te perfectioneren. Er zijn een aantal problemen bekend die ik hieronder zoveel mogelijk zal behandelen:
Crashes bij gebruik van Catalyst 4.1
Een nog onopgelost probleem, er wordt aangeraden om terug te schakelen naar de Catalyst 3.9 of 3.10 drivers als je deze problemen ondervindt.
Het spel loopt veel slechter onder een ATi videokaart dan onder een Nvidia videokaart
Dat komt omdat Nvidia weer eens 'cheat'. In plaats van gebruik te maken van de nieuwe Pixelshader 2.0 maakt Nvidia gebruik van de Pixelshader 1.1 en dat levert een vrij grote performance boost op. De nieuwste videokaarten van Nvidia kunnen wel Pixelshader 2.0 aan, maar Nvidia heeft dit vanwege de performance uitgeschakelt. ATi heeft PS2.0 wel gewoon aan staan.
Ik zie geen haaien of buggy's
Weer een leuke, onopgelost bug, alleen heeft deze helemaal geen oplossing. Het heeft dus geen zin om te gaan kloten met instellingen of iets dergelijks, CryTek zal zelf met een oplossing moeten komen.
Hoe kom ik m'n framerate te weten?
Even je console (~) tevoorschijn zien te halen en dan \r_displayinfo 1 invoeren zou voldoende moeten zijn.
Links:
• Far Cry site
• CryTek
• Ubi Soft
• [PC] Far Cry - Deel 1
• [rml][ PC] Far Cry - Deel 2[/rml]
• [PC] Far Cry - Deel 3
• site met FAQ en andere info
[ Voor 12% gewijzigd door vigilante888 op 30-03-2004 17:03 ]
Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)