[PC] Far Cry - Mods/Editing topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
[table border=1][tr][td]
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/6WXH4L77WIJ6

Waarom dit topic?

Omdat ik denk dat deze game de potentie heeft een grote fanbase op te bouwen zoals Halflife en BF1942, lijkt het me zinnig om een topic te openen over toekomstige mods en aanpassingen van Far Cry. Het is de bedoeling dat in dit topic vooral de eigen brouwsels centraal zullen staan en dat je hier terecht kan voor hulp over de editor. Zelf heb ik de editor nog niet veel bekeken, maar zal dit zeker doen zodra ik het spel heb uitgespeeld. Hieronder wordt kort de editor besproken, dit is niet van mezelf maar heb ik stiekem gejat van gamer.nl ;)

De editor

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200403/1079863967_0.jpg

Algemeen
Het succes van een first person shooter hangt in het begin af van de kwaliteiten van het spel zelf, maar wil een spel op langere termijn nog steeds veel gespeeld worden, dan is het van groot belang dat er makkelijk nieuwe content voor het spel te maken is. Een levendige modcommunity kan de levensduur van een spel aanzienlijk verlengen. De makers van Far Cry hadden dit goed in de smiezen en bij het spel wordt dan ook een extreem krachtige leveleditor geleverd, Sandbox genaamd. Wij geven een korte uiteenzetting van de mogelijkheden en werking van de editor.

De Far Cry editor blinkt uit in zijn eenvoud en tegelijkertijd in de vele mogelijkheden die het biedt. Het grootste verschil met de meeste bestaande editors is wel dat je het level on-the-fly uit kan testen. Met een druk op de knop verandert de camera in het 3D-venster in een zwaarbewapende speler en kan je door het level lopen net alsof je je al in het spel bevindt. De AI, de physics en de wapens, alles werkt naar behoren en kan aan een grondige test onderworpen worden. Er hoeft niets gecompileerd te worden en hoeft het spel niet eerst op te starten om je level uit te proberen. Dit bespaart enorm veel tijd en maakt vooral het aanbrengen van kleine tweaks erg eenvoudig.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200403/small1079860788_2.jpg

Het terrein
Ook het bouwen van het level zelf is relatief eenvoudig. Allereerst dienen de eilanden uit de grond gestampt te worden. Met de terraintool kan je de globale vorm van de eilanden aangeven. Je kunt ruwweg de heuvels en kustlijnen aangeven en met een druk op de knop prijkt je eiland, voorzien van een mooie, rode placeholdertexture, boven de diepblauwe zee uit. Het landschap is in eerste instantie vrij grof en hoekig, maar met de modifytool kan je met een muisklik het landschap op bepaalde plaatsten verhogen, verlagen of smoothen. Je kiest simpelweg de brushsize en de hoogte die je wenst, en het landschap zal naar wens meevormen.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200403/small1079862203_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200403/small1079862203_2.jpg

Textures
Wanneer de vorm van het landschap grotendeels bepaald is, moeten er textures aan het landschap toegevoegd worden. Het is nogal veel werk om het hele eiland zelf te gaan beschilderen en daarom is er de handige texturetool waarmee je kan aangeven op welke hoogte je welke texture wenst. Het water ligt standaard op 16 meter en je zou er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om het strand tot 18 meter te laten lopen en vervolgens tot een meter of 30 gras te laten groeien. Daarboven kun je dan de boomgrens leggen en het landschap bijvoorbeeld van een stenen ondergrond te voorzien. Nadat alle textures naar wens ingesteld zijn, kan je de editor deze instellingen op het landschap toe laten passen.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200403/small1079861680_0.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200403/small1079861385_0.jpg

Nu je deze standaard ondergrond aangemaakt hebt, is het eiland op het gebied van textures natuurlijk nog lang niet af. De ervaring leert immers dat, bij een steile klifwand, het korrelige zand dat we op het strand aantreffen, doorgaans niet blijft liggen. Mocht je hier daarom een rotstexture willen, dan hoef je deze slechts te selecteren en er kun je in de 3D view gewoon over je ondergrondtexture heen tekenen. Ook wegen over je landschap maak je met enkele muisklikken en de editor berekent zelf de overgang tussen twee verschillende textures.

Vegetatie
Ook het toevoegen van vegetatie gaat vrij snel en eenvoudig. Je kan namelijk zelf groepen vegetatie aanmaken met daarin bijvoorbeeld de vele verschillende grassoorten die het spel rijk is. Je kan de frequentie van elke grassoort bepalen en de grootte van je brush instellen, om vervolgens het gras op het landschap te ‘tekenen’. Om wat variatie in je vegetatie aan te brengen kan je bepaalde objecten tijdelijk uitschakelen of de frequentie veranderen.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200403/small1079861750_0.jpg

Toch gaat dit allemaal nog vrij willekeurig en van tijd tot tijd zal je ook zelf nauwkeurig de positie van je bomen en planten willen bepalen. Deze dien je gewoon in het level te slepen en de juiste positie te geven. Naast bomen en planten staan er in de grote libary van het spel ook barakken, tenten, kapotte vliegtuigen, schepen, rotsblokken en vele andere objecten tot je beschikking om je landschap mee op te fleuren. Ook bestuurbare voertuigen en tegenstanders plaats je op deze manier in je level.

De AI
Bij het maken van de AI tegenstanders kan je kiezen voor een globale AI vorm, zoals dekking zoeken of juist aanvallen. Erg grappig is de AI van een chimpansee op een zwaarbewapende huurling toe te passen. Om te zorgen dat de AI weet wat hem te doen staat, zal je wel verschillende indentifiers aan het landschap toe moeten voegen. Je kan bijvoorbeeld zijn looproute aangeven, locaties waar hij dekking kan zoeken aanwijzen en aangeven binnen welk gebied hij moet vechten.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/Erwie/200403/small1079862203_0.jpg

Conclusie
Hoewel een level uit de grond stampen in Far Cry niet al te moeilijk lijkt, is het, net als met elke andere editor eigenlijk, een ware opgave om een goed level te maken. Niet alleen dien je ervoor te zorgen dat je omgeving mooi en gevarieerd is, hij moet ook enigszins interactief zijn en de AI moet goed zijn werk doen. Ook moeten de missies leuk en duidelijk zijn en mag je niet ergens in je level vast kunnen komen zitten. Ook wil je natuurlijk geen zwevende bomen of andere fouten zien. Daarbij komt dat de uitgebreidere functies, zoals liften, schakelaars en andere scripts, lang niet zo eenvoudig uit te voeren zijn als het simpelweg uit de grond stampen van je landschap.

Wie dus verwacht als complete leek met de Far Cry editor ineens de mooiste levels uit de mouw te kunnen schudden, heeft het verkeerd. Het vergt namelijk aardig wat tijd, doorzettingsvermogen en inzicht om een goed level te bouwen. Toch is de editor, mede doordat je je levels on the fly kan testen en het erg eenvoudig is textures en vegetatie toe te voegen, een van de meest gebruiksvriendelijke op de markt. De editor die bij het spel wordt geleverd bevindt zich nog wel in betafase, dus je zal zo nu en dan nog fouten tegen komen en op een tip van de dag hoef je ook niet te rekenen. Toch zien we voor Far Cry een glorieuze toekomst op modgebied voor ons! En hierbij sluit ik me helemaal aan :P

Veel gestelde vragen

Vragen zijn nooit dom, maar het zou wel handig zijn als je eerst hier even keek voordat je dit topic onnodig langer maakt. Lees dus altijd eerst goed de gehele OP door.

Waar kan ik een handige tutorial vinden :?
Bij de installatie van Far Cry wordt automatisch ook een handleiding voor de editor geleverd. Deze is echter later uitgebreidt met zeer handige walkthroughs die je stap voor stap door een moeilijke situatie helpen. De tutorial is hier te vinden.

Ik wil met de tool layer paint het landschap voorzien van nieuwe textures, maar het werkt niet :?
Hierover is in dit topic een tutorial te vinden die gemaakt is door Preddie. Klik :)

Ik wil de AI fatsoenlijk aan het werk krijgen met bv. Ai Path, maar het werkt niet :?
Hierover is in dit topic ook al een tutorial te vinden die gemaakt is door Preddie. Klik :)

Deze FAQ wordt nog uitgebreidt. Ondertussen zijn er in het topic zelf ook al vele antwoorden te vinden op vragen over de AI en hoe je ergens kan starten in een level, etc. etc. Have Fun!

Screenshots van eigen GoT-brouwsels

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/M2LQK8299GK0
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/IKDK1S8711UD
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/SK37G44497P5
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/MF44Y7MJW4Q5
Plaatjes klikbaar :)

Werkende zelf gemaakte levels van GoT

Het eerste goed werkende multiplayer level is bijna klaar, maar al wel speelbaar :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8O8526KP84GF

mp_brokenislands

Een FFA multiplayer map voor 3 tot 8 personen in een strijd om de rocket launcher die in een bunkertje ligt midden in het spel.

Level bevat slachtvelden tot sneaky hideouts... dus genoeg om lol te hebben. Ik heb de map getest met 2 en 4 spelers en moet toch echt zeggen dat die wat te groot is voor 2 spelers en je echt een 3de nodig hebt om plezier van deze map te hebben.
Klik hier om te downloaden
Made by Rddr

SYSTEM REQUIRMENTS:

Minimum:
Computer: 1 GHz CPU
Memory: 256 MB RAM
Operating System: Windows® 98/ME/2000/XP
Video Card: Geforce 4 MX, Geforce 3 or higher
Drive Space: 582Mb hard drive space
DirectX 9.0b must be installed
Nvidia based cards must have : ForceWare drivers 53.03
ATI based cards must have: Catalyst drivers 3.9

Recommended:
Computer: 2 GHz CPU
Memory: 512 MB RAM
DirectX 9.0b must be installed
Nvidia based cards must have : ForceWare drivers 53.03
ATI based cards must have: Catalyst drivers 3.9

Required Operating Systems:
Windows® 98, Windows® ME, Windows® 2000, and Windows® XP

Woord van dank

Dank :P
Aan Gamer.nl voor hun artikel en de topicstarter van het Grote Far Cry topic voor het jatten van de lay-out :)
[/]

[ Voor 28% gewijzigd door DarkShadow op 14-04-2004 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Jullie kunnen natuurlijk altijd nog suggesties maken :), ben erg benieuwt naar de ontwikkeling hiervan...

btw. Vinden jullie de topic titel wel goed, of moet tie verandert worden in het far cry - editor topic ofzo? Het leek me wel leuk wat mods erbij te betrekken, maar dat heb ik nog niet echt opgenomen in de OP... (Heb er nog niet heel veel over gehoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Misschien kom je hier nog wat vroeg mee, omdat nog veel de game niet uitgespeeld hebben, en omdat ie ook nog niet officieel uit is :) . Maar als de editor zo goed en gebruiksvriendelijk is als Crytek beweert dat ie is, zal dit topic naar verloop van tijd wel populair worden :) . Topic titel is wel goed lijkt me. Zelf wil ik er ook mee aan de slag zodra ik de game origineel heb :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
DeepSeven schreef op 22 maart 2004 @ 12:16:
Misschien kom je hier nog wat vroeg mee, omdat nog veel de game niet uitgespeeld hebben, en omdat ie ook nog niet officieel uit is :) . Maar als de editor zo goed en gebruiksvriendelijk is als Crytek beweert dat ie is, zal dit topic naar verloop van tijd wel populair worden :) . Topic titel is wel goed lijkt me. Zelf wil ik er ook mee aan de slag zodra ik de game origineel heb :) .
Ah ik merkte al dat er in het officiele topic veel gespamt werd over dit onderwerp, en dat kan op een gegeven moment een beetje teveel en vervelend worden, lijkt me leuker om hier te doen :)... Beter te vroeg dan te laat he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

als ik de game ook heb, (eerst ff pc upgrade doen :P ) dan heb ik ook wel beetje zin om iets te gaan knutselen :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Gisteravond ook even zitten spelen met deze CryEngine... Erg goed allemaal en niet erg moeilijk...
Het is gewoon leuk om met de physics en de AI te spelen...
Het is ook erg grappig om spulletjes en dingetjes te linken... zo kun je bijvoorbeeld een slinger maken van vaten of poppetjes.. als er een explosie naast is vliegen ze wel grappig weg ;)

Maar ik ga ook proberen hier serieus mee aan de slag te gaan... eigenlijk zouden ze dit soort tools bij elke game moeten geven.. dit is voor degene die het willen leuk, leerzaam, en je game verkoopt beter/langer...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
heb er ook zeker zin in om hier dieper op in te gaan, misschien is het wel mogelijk om met GoT eindelijk eens een mod te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:56

Maxow

Hidden Sound System

Ik vind het ook erg leuk om met de editor te spelen. Het is allemaal niet extreem ingewikkeld, maar het heeft wel alle features die je nodig hebt om er wat leuks van te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 00:30
Vraagje

Hoe kan ik mijn terrein nou painte ?
ik krijg namelijk alleen maar gras .
heb al zitten klote met die texture maps dingen maar dat ging niet echt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Nou dat ziet errug makkelijk uit in dat filmpje Engine en Editor in werking
Net een WYSIWYG editor! Er zit tochook een handleiding bij?

[ Voor 6% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 22-03-2004 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Is er al een soort tutorial voor de editor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

IN de map support van het spel zit een 129 pagina PDF bestand voor de editor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:55
ReCreator schreef op 22 maart 2004 @ 15:28:
IN de map support van het spel zit een 129 pagina PDF bestand voor de editor....
Zou iemand die PDF even online kunnen gooien , dan kunnen de mensen die het spel nog niet hebben , of nog zitten te wachten op het spel hem alvast even door lezen.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 11-09 23:40
Hmm, ik was van plan om de editor in m'n volgende Far Cry topic mee te nemen, maar dat is nu dus niet meer nodig. En in het vervolg zou ik het fijn vinden als je even toestemming zou vragen voor de gebruikte plaatjes, ik hou er namelijk niet van dat mensen zomaar mijn webspace gaan gebruiken :)

De editor zelf ziet er trouwens erg cool uit, maar ik ben benieuwd hoeveel professionele maps we terug gaan zien, want tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar wat gekloot gezien :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:02

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik heb een vraagje:

Als ik met de terrain generator een terrain maak, en dan duw ik op ok, kan ik op geen enkele manier een 3d beeld krijgen :/
Als ik een level inlaad, dan lukt het wel.
Wat doe ik verkeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Gaaf dit! Vroeger heb ik best veel met de Serious Sam :p leveditor zitten stoeien (vrij waardeloze game verder). Deze editor was imo best makkelijk, iig veel makkelijker dan bv quark of unrealEd. Je kon ook on-the-fly testen en het CSG gedeelte (het maken van een kamer etc) was erg makkelijk.

Weet iemand hoe deze FarCry editor staat tov de Serious editor? Sowieso zie ik een hoop mooie functies (terrain maken van hoogtemap, auto-vegetatie...), maar hoe zit het met maken van eigen geometrie (gebouwen ed)?

Ik ben van plan deze game te kopen als ie hier uit is, maar ben nu al wel benieuwd natuurlijk! :)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Iemand al een idee hoe je een cloak kunt toewijzen aan een pick-up (voor speler) of aan een NPC?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 12:29
-ETz-Memphis Z schreef op 22 maart 2004 @ 16:00:
Ik heb een vraagje:

Als ik met de terrain generator een terrain maak, en dan duw ik op ok, kan ik op geen enkele manier een 3d beeld krijgen :/
de manual niet-lezen, dat doe je verkeerd :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik heb em gelezen hoor :p

maar daar staat het niet in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Ik heb een vraagje:

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Ik krijg geen enkel 3D-beeld, en als ik zegmaar Game-Ingame doet dan gaat me muis in het midden (het pijltje) gestressed bewegen als ik iets doet met de muis, maar ik zie verder helemaal niks. Als ik vervolgens esc. klikt is het weer "normaal". 2D werkt wel redelijk, maar ook niet super....

[ Voor 5% gewijzigd door Paniohitus op 22-03-2004 17:56 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Blackhole schreef op 22 maart 2004 @ 15:47:
[...]

Zou iemand die PDF even online kunnen gooien , dan kunnen de mensen die het spel nog niet hebben , of nog zitten te wachten op het spel hem alvast even door lezen.
Hiero omdat jij het bent ;)

Klik hier voor de Manual
Ik heb een vraagje:

Probeer maar eens als je de editor hebt geopend eerst maar eens op File->New te klikken.. geef een naam en sla untitled.cry niet op...

Nu doet je 3d het wel en zie je een vrij groot wateroppervlak voor je neus waar je vervolgens een terrein op gaat maken :) succes...

[ Voor 16% gewijzigd door ReCreator op 22-03-2004 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Laatst online: 26-05 11:10
DarkShadow schreef op 22 maart 2004 @ 15:12:
heb er ook zeker zin in om hier dieper op in te gaan, misschien is het wel mogelijk om met GoT eindelijk eens een mod te maken :)
Er zijn op GoT nog nooit mods gemaakt? :S

Deze editor lijkt me trouwens wel geinig, zodra ik klaar ben met mappen voor Freelancer ga ik hier zeker eens naar kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door shuogg op 22-03-2004 18:52 ]

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
December schreef op 22 maart 2004 @ 15:49:
Hmm, ik was van plan om de editor in m'n volgende Far Cry topic mee te nemen, maar dat is nu dus niet meer nodig. En in het vervolg zou ik het fijn vinden als je even toestemming zou vragen voor de gebruikte plaatjes, ik hou er namelijk niet van dat mensen zomaar mijn webspace gaan gebruiken :)

De editor zelf ziet er trouwens erg cool uit, maar ik ben benieuwd hoeveel professionele maps we terug gaan zien, want tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar wat gekloot gezien :P
Ah, sorry, maar daarom had ik je in mijn woord van dank meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
shuogg schreef op 22 maart 2004 @ 18:51:
[...]

Er zijn op GoT nog nooit mods gemaakt? :S

Deze editor lijkt me trouwens wel geinig, zodra ik klaar ben met mappen voor Freelancer ga ik hier zeker eens naar kijken.
Veel pogingen tot voorzover ik weet, maar nooit een mooi eindproduct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
DarkShadow schreef op 22 maart 2004 @ 19:49:
[...]

Hopen dat de mod van Gathering of Freelancers (Phoenix Mod) wel wat gaat worden dan :) (voorlopig gaat het iig lekker :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
DarkShadow schreef op 22 maart 2004 @ 19:49:
[...]

Dat zou ik niet hard zeggen kijk eens naar hjet GTA topic , daar hebben ze echt wel wat goed afgeleverd.

maar het is ook een van de weinige die er in geslaagt zijn.

Thx voor de PDF van de Editor :D

( las net mijn mail , en ik moet nog 1 week wachten op de DVD van Farcry ... )
Dus heb ik nu even zat tijd om hem door tenemen.

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 22-03-2004 20:21 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Weet er iemand of je zelf ingesproken teksten kan laten zeggen door de mercs ofzo? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
ah dom, die van GTA was idd zeer vetjes, mooi teamwork ook destijds, maar een goede GoT-sp Far Cry mod moet ook te doen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
DarkShadow schreef op 22 maart 2004 @ 22:27:
ah dom, die van GTA was idd zeer vetjes, mooi teamwork ook destijds, maar een goede GoT-sp Far Cry mod moet ook te doen zijn!
Ik hoop dat er hier mensen zijn die het hele Jurassic park willen na gaan bouwen ..
En dna ook moet die beesten er in.
Want dat zou voor mij echt super zijn.
Want het eiland is zo gemaakt nu nog het park zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

JP mod lijkt me ook wel wat, al hoop ik dat ze het boek beter volgen dan de films... En vooral de art-direction van de derde film overnemen, die kwam mijn inziens het dichtst bij het boek...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Dat idee had ik een hele tijd geleden :p

Nu ben ik al probeerseltjes voor een jP map aan het proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

vergeet the Unreal fan-base niet he in de startpost ;)

Maar dit lijkt me echt geweldig, en idd de nadeel van UnrelEd is dat je tijd nodigt hebt om alles te compilen dat maakt het tweaken van een level erg lastig. (maar dat zei DarkShadow natuurlijk ook al :z )

Ik neem aan dat het testen van de level in de editor hardwarematig gaat ?

/me ScrooLoose kan niet wachten tot de eerste grote mods voor dit spel uitkomen..... :)

[ Voor 24% gewijzigd door ScrooLoose op 23-03-2004 02:14 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
-ETz-Memphis Z schreef op 23 maart 2004 @ 01:04:

En een hoop anderen ook, er IS al een Jurassic Park mod in progress. Sorry guys, jullie zullen iets anders moeten bedenken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
ScrooLoose schreef op 23 maart 2004 @ 02:05:
vergeet the Unreal fan-base niet he in de startpost ;)

Maar dit lijkt me echt geweldig, en idd de nadeel van UnrelEd is dat je tijd nodigt hebt om alles te compilen dat maakt het tweaken van een level erg lastig. (maar dat zei DarkShadow natuurlijk ook al :z )

Ik neem aan dat het testen van de level in de editor hardwarematig gaat ?

/me ScrooLoose kan niet wachten tot de eerste grote mods voor dit spel uitkomen..... :)
Yup, het is ook wel grappig om gewoon de levels van de makers (dus van het spel in te laden, krijg je inzicht hoe de makers het gemaakt hebben. Je kan ze ook gewoon direct spelen, echt ideaal...

gisteren even een kwartier wezen spelen, maar het lukt me nog niet om de replacemap te vervangen voor een texture, beetje vaag is dat, kom er vanavond vast wel uit... Objecten etc. Toevoegen is eitje... Een hoogtemap maken ook....
Ik weet alleen nog niet hoe je zegmaar als je door je level heenzweeft ook dingen kan toevoegen en textures en vegetatie plaatsen, dat zag je wel in het filmpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

DarkShadow schreef op 23 maart 2004 @ 09:55:
[...]

Yup, het is ook wel grappig om gewoon de levels van de makers (dus van het spel in te laden, krijg je inzicht hoe de makers het gemaakt hebben. Je kan ze ook gewoon direct spelen, echt ideaal...

gisteren even een kwartier wezen spelen, maar het lukt me nog niet om de replacemap te vervangen voor een texture, beetje vaag is dat, kom er vanavond vast wel uit... Objecten etc. Toevoegen is eitje... Een hoogtemap maken ook....
Ik weet alleen nog niet hoe je zegmaar als je door je level heenzweeft ook dingen kan toevoegen en textures en vegetatie plaatsen, dat zag je wel in het filmpje...
Ik had het wel voor elkaar, je moet dacht ik bij "file -> Generate Surface Texture" kiezen..
Nu weet ik niet zkr of het in het menuutje "file" stond, maar voor de rest klopt mijn info wel B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb er ook een tijdje mee zitten spelen en opzich is het best makkelijk (als je er al beetje verstand van heb). Wat ik alleen niet weet is hoe je texture's moet plaatsen op verschillende hoogtes dat hij dat automatisch doet. Het staat namelijk niet echt duidelijk in de handleiding. Iemand hier een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Kheb hem in de OP meegenomen, is dat goed? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
El_Quedro schreef op 23 maart 2004 @ 10:18:
[...]

Ik had het wel voor elkaar, je moet dacht ik bij "file -> Generate Surface Texture" kiezen..
Nu weet ik niet zkr of het in het menuutje "file" stond, maar voor de rest klopt mijn info wel B)
Ja dat heb ik gedaan, maar dan selecteer ik bv gewoon de optie 4096x4096 en dan replaced hij de texture met dezelfde texture, met een hogere resolutie :?

@LordHades, daar heb ik idd ook wat problemen mee. Je kan een nieuwe layer kiezen, maar er veranderd niets...

Heeft iemand al een goede tutorial gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

-ETz-Memphis Z schreef op 23 maart 2004 @ 01:04:

Mjah, tis meer art direction dan technisch wat eraan schort bij zo'n mod :P

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
btw een JP-mod lijkt me idd erg vet! :) Zijn er geen models die je uit turok ofzo kan jatten? Die zagen er best mooi uit, of uit de eerste beta van de engine, waarin je vrij kon rondzweven over zo'n eiland, daar waren toen ook wat dino's bij die er erg mooi uitzagen... (x-isle heette het toen nog, wow wat was dat lang wachten nog op het hele spel, eerst was het zelfs niet zeker of er ook een spel van gemaakt zou worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
DarkShadow schreef op 23 maart 2004 @ 12:46:
btw een JP-mod lijkt me idd erg vet! :) Zijn er geen models die je uit turok ofzo kan jatten? Die zagen er best mooi uit, of uit de eerste beta van de engine, waarin je vrij kon rondzweven over zo'n eiland, daar waren toen ook wat dino's bij die er erg mooi uitzagen... (x-isle heette het toen nog, wow wat was dat lang wachten nog op het hele spel, eerst was het zelfs niet zeker of er ook een spel van gemaakt zou worden)
Vraag het de lui die er al mee bezig zijn...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Zijn er dan al mensen serieus mee bezig? :P, dacht dat het meer voor de lol was tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Gewoon even zoeken op JP en Far Cry op google :P

Affijn, het zou mooi zijn als er een paar fatsoenlijke modellers de dino's doen (15 soorten geloof ik in totaal), er een aparte pre=production groep komt en per groep een partij modellers/skinners...

Edit:

gevonden

[ Voor 12% gewijzigd door skullsplitter op 23-03-2004 13:07 ]

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
DarkShadow schreef op 23 maart 2004 @ 11:54:
[...]

@LordHades, daar heb ik idd ook wat problemen mee. Je kan een nieuwe layer kiezen, maar er veranderd niets...

Heeft iemand al een goede tutorial gevonden?
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Trouwens hoe kun je objecten zoals jeeps kantelen/draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
skullsplitter schreef op 23 maart 2004 @ 13:04:
Gewoon even zoeken op JP en Far Cry op google :P

Affijn, het zou mooi zijn als er een paar fatsoenlijke modellers de dino's doen (15 soorten geloof ik in totaal), er een aparte pre=production groep komt en per groep een partij modellers/skinners...

Edit:

gevonden
die models zien er vet uit zeg! Alleen dat de sig550 een beetje overkill is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
http://ulray.ch/jpmod/home/grafik/dinos/trex_m.jpg

http://ulray.ch/jpmod/home/index.php?site=gallery

en schuey, dit is pas overkill: Afbeeldingslocatie: http://ulray.ch/jpmod/home/grafik/vehicles/aavp_m.jpg

oh en:
Über 15 originalgetreue Dinosaurier
12 neue Fahrzeuge (Darunter auch Helikopter)

_/-\o_

Vooral dat laatste, Helikopter mist echt in Far Cry als vliegbaar ding imo.

[ Voor 65% gewijzigd door shuogg op 23-03-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
hmmm ik vind die models wel erg lelijk eigenlijk, vooral die t-rex... daz er wel eentje in tijd van grote hongersnood, of hij doet aan de lijn :P

Voor de rest hoop ik ook op een sterke singleplay mod, tenminste, ik weet niet precies wat ze in de multiplayer willen bereiken, maar tenzij een partij met dino's kan spelen heeft het weinig zin om het in JP af te laten spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
DarkShadow schreef op 23 maart 2004 @ 13:49:
hmmm ik vind die models wel erg lelijk eigenlijk, vooral die t-rex... daz er wel eentje in tijd van grote hongersnood, of hij doet aan de lijn :P

Voor de rest hoop ik ook op een sterke singleplay mod, tenminste, ik weet niet precies wat ze in de multiplayer willen bereiken, maar tenzij een partij met dino's kan spelen heeft het weinig zin om het in JP af te laten spelen...
ja dat ie een beetje mager is wil nog zeggen dat de models lelijk zijn das natuurlijk een beetje onzin :+ ik ben ook niet dik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Schuey schreef op 23 maart 2004 @ 13:53:
[...]

ja dat ie een beetje mager is wil nog zeggen dat de models lelijk zijn das natuurlijk een beetje onzin :+ ik ben ook niet dik :P
Maar dino's horen dat imho wel te zijn, jij niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 10:47

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

lijkt mij een mooie mod ! die jurrassic park mod!! :D
ze hadden in mijn ogen van far cry beter een jurrassic park spel moetne maken :D
het is er gewoon te gelikt voor !!! :D

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
DarkShadow schreef op 23 maart 2004 @ 14:42:
[...]

maar hoe kunnen ze snel zijn en jagen encool andere beesten verscheuren als ze over hun vetrollen struikelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

In theorie is het idd een perfecte mod, maar ik mis de uitwerking... tis te net niet...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

DarkShadow schreef op 23 maart 2004 @ 14:42:
[...]

Proporties etc kloppen ook gewoon niet...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
skullsplitter schreef op 23 maart 2004 @ 15:28:
In theorie is het idd een perfecte mod, maar ik mis de uitwerking... tis te net niet...
Ja maar mensen gaan na-aperij noemen als je het ook maakt, ik zou gewoon een eigen thema proberen te bedenken. Zo lijkt bijv. een vietnam mod me wel cool (just a suggestion) of anders een anti-drugwars (zeg maar in colombia, leger tegen fark rebellen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

nabije toekomst realistische tactische shooter lijkt me al ok, dus alle wapens die nu nog in ontwikkeling zijn te samen met een aantal nieuwe foefjes zoals actieve camouflage :P

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Vraagjes over de editor!!!!

Ladders: Ik heb een watchtower op het water geplaatst maar er moet nog een ladder bij, dus dat doe ik , maar vervolgens kan je er niet omhoog klimmen.

En ook bij Barrels, die physics zitten er gewoon niet in, ik zet een barrel ergens neer ,loop er tegen aan en er gebeurd niks. Heb beide dingen (ladder,barrel) geprobeerd met Brush,simple entity, entity. Iemand???

En op MSN zei iemand hoe gaaf het was de A.I. van een Aap aan een mens te geven, enig idee hoe dit te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
skullsplitter schreef op 23 maart 2004 @ 16:12:
nabije toekomst realistische tactische shooter lijkt me al ok, dus alle wapens die nu nog in ontwikkeling zijn te samen met een aantal nieuwe foefjes zoals actieve camouflage :P
Ja dat is het nu al ;)
Op die actieve camo na :P

Wel iets meer van een thema, terrorismebestrijding ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keej ik heb dus een probleem, als ik mijn map wil spelen en ik doe game -> play map (oid) dan gebeurt er dus niks behalve dat mijn muis gaat knipperen en alles vastloopt :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

shuogg schreef op 23 maart 2004 @ 17:28:
[...]

Ja dat is het nu al ;)
Op die actieve camo na :P

Wel iets meer van een thema, terrorismebestrijding ofzo?
Terrorisme, narcotica, dat soort dingen... Maar de wapens die nu in Far Cry zitten zijn al redelijk verouderderd :P

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
skullsplitter schreef op 23 maart 2004 @ 18:07:
[...]

Terrorisme, narcotica, dat soort dingen... Maar de wapens die nu in Far Cry zitten zijn al redelijk verouderderd :P
Oh? Echt?
Nja iig lijkt me leuk dat GoT zo'n mod gaat maken, heb er zelf geen tijd voor (map al voor andere GoT mod (Freelancer)) Maar als dit van de grond komt en wat degelijks produceert ga ik het zeker spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
shuogg schreef op 23 maart 2004 @ 18:12:
[...]

Oh? Echt?
Nja iig lijkt me leuk dat GoT zo'n mod gaat maken, heb er zelf geen tijd voor (map al voor andere GoT mod (Freelancer)) Maar als dit van de grond komt en wat degelijks produceert ga ik het zeker spelen :)
zal wel weer niet van de grond komen net als het gros van de projecten, tis leuk, maar de meeste kappen na een paar maanden, en dat is jammerlijk verspilling van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een vraagje aan de mensen die de editor dus al hebben, foei! ;)
Is de editor echt uitgebreid om mee te werken, of is het meer een landschap maker en thats it? Is het bijv. theoretisch mogelijk om d.m.v. de editor een counterstrike te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Schuey schreef op 23 maart 2004 @ 18:14:
[...]

zal wel weer niet van de grond komen net als het gros van de projecten, tis leuk, maar de meeste kappen na een paar maanden, en dat is jammerlijk verspilling van tijd.
Alternova loopt bijv. nog steeds lekker ;)
Je moet gewoon mensen hebben die zeker weten dat ze echt een flink aantal maanden de tijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

DarkShadow schreef op 23 maart 2004 @ 11:52:
[...]
Kheb hem in de OP meegenomen, is dat goed? :)
Ja hoor, laat ik em wel wat langer on-line ;)
DarkShadow schreef op 23 maart 2004 @ 09:55:
[...]

Moet je eerst een texture maken in de editor (vooral met lagen werken is gaaf... later kun je paden er op tekenen enz... vegetatie gedoe...)

Daarna klik je op File -> Generate Surface Texture en dan is het een kwestie van een klein minuutje wachten (op m'n Dual 2600+ iig) en tadaaa je texture.. pas je daarna de surface aan dan zal ik ff een nieuwe texture genereren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 18:16:
Ik heb ff een vraagje aan de mensen die de editor dus al hebben, foei! ;)
Is de editor echt uitgebreid om mee te werken, of is het meer een landschap maker en thats it? Is het bijv. theoretisch mogelijk om d.m.v. de editor een counterstrike te maken?
De editor is zeer uitgebreid als je em uitgebreid wilt :)
Denk wel dat het mogelijk is gameplay aanpassingen te doen aangezien je ook stukken code kan bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
shuogg schreef op 23 maart 2004 @ 18:21:
[...]

Alternova loopt bijv. nog steeds lekker ;)
Je moet gewoon mensen hebben die zeker weten dat ze echt een flink aantal maanden de tijd hebben.
maar dat is geen mod >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Schuey schreef op 23 maart 2004 @ 18:26:
[...]

maar dat is geen mod >:)
Nee true, dat is nog 10x bewonderenswaardiger dan welke mod dan ook. Maar daarmee ook veel moeilijker om draaiende te houden lijkt me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
shuogg schreef op 23 maart 2004 @ 18:49:
[...]

Nee true, dat is nog 10x bewonderenswaardiger dan welke mod dan ook. Maar daarmee ook veel moeilijker om draaiende te houden lijkt me....
klopt.

ontopic! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 07:09
jammer dat er nog geen nederlands tut er voor is die uitlegt hoe je mega simpel een MP FFA map kan fixen :)... mapje maken geen prob maar het in het spel zetten als mp map lukt me dus echt voor geen meter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Helemaal niemand die mijn vragen kan beantwoorden? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 12:56

Maxow

Hidden Sound System

Ik heb wel iets gevonden voor het gebruiken van andere AI's op bepaalde entity's, alleen werkt het volgens mij niet helemaal :P

Als je bijvoorbeeld een scout neerzet, kun je in het menu: Entity Properties, onder het kopje Ai-Character verschillende karakters etc kiezen. (of dit het daadwerkelijk is weet ik niet zeker.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Oke ik heb zo juist even een map gefixt en deze wou ik MP gaan doen alleen nu krijgt de client die joint een kick omdat die een cheaters is :| wat kan dit dan zijn :| we hebben het ook omgewisseld en toen ook kick met reden cheater :|... iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
devilsnight schreef op 23 maart 2004 @ 20:50:
Helemaal niemand die mijn vragen kan beantwoorden? :(
Dude, je bent al verder dan ik :{

Heb veels te weinig tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Weet iemand hoe je vegetatie moet toevoegen, kan het nergens vinden, alleen in het training level vind ik wat gras, voor de rest kan ik nergens wat vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ja, met de terrain tab, en dan vegetation (rechts in de editor)

Als iemand mij kan zeggen hoe ik een plaatje hier resize dan post ik ff mijn eiland die ik gemaakt heb voor iets op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Laatst online: 08-09 16:28
-ETz-Memphis Z schreef op 23 maart 2004 @ 23:53:

Als iemand mij kan zeggen hoe ik een plaatje hier resize dan post ik ff mijn eiland die ik gemaakt heb voor iets op te bouwen.
Als je je plaatje al ergens naar geupload heb kan je het met het volgende hier neerzetten:

[img=w,h]url van afbeelding met afmetingen[/img]

Voor w en h vul je dan bijvoorbeeld 600,450 in en dan komt het precies hier in te staan.. Of je gebruikt:

[img=w,h,1]url van afbeelding met afmetingen + link naar afbeelding[/img]

Dan kan je op je plaatje klikken voor de grotere versie..

[ Voor 13% gewijzigd door blakez op 24-03-2004 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Hier een wipje ;):

Afbeeldingslocatie: http://www.fjun.com/etzonioclan/vince/FarCry/Leveltest.jpg

Bedankt voor de uitleg blakez :)

Klik om te vergroten ;)

[ Voor 26% gewijzigd door ETzPliskin op 24-03-2004 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
-ETz-Memphis Z schreef op 23 maart 2004 @ 23:53:

Ja als ik daar heen ga dan staat er niets, dat is dus het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
wow memphis, dat ziet er echt goed uit, hoe heb je die rotsen zo mooi gekregen? of automatisch eiland laten genereren?

Strand zo glad vind ik ook moeilijk btw...

En de vegetatie, als ik naar die tab ga dan staat er niets, echt supervervelend, weet niet hoe ik dat moet oplossen, de pdf zegt er ook niets over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

DarkShadow, heb je msn? :)

Ik weet denk ik wat je vergeet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
-ETz-Memphis Z schreef op 24 maart 2004 @ 12:22:
DarkShadow, heb je msn? :)

Ik weet denk ik wat je vergeet :)
suresure :), gerbertfloor@hotmail.com

teach me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Laatst online: 12:21
weet iemand hoe je de spawnpoint kan instellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Rudyyy schreef op 24 maart 2004 @ 13:36:
weet iemand hoe je de spawnpoint kan instellen??
goeie vraag, vraag ik me ook af

edit: ben er achter, gewoon bij entity, en dan player en dan slepen :)

[ Voor 17% gewijzigd door DarkShadow op 24-03-2004 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
DarkShadow schreef op 24 maart 2004 @ 13:40:
[...]

goeie vraag, vraag ik me ook af

edit: ben er achter, gewoon bij entity, en dan player en dan slepen :)
ahh dankjewel! nu heb ik alles nog als rooie grond, hoe kan ik er voor zorgen om eerst zand te krijgen en daarna gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Als je naar de texture layer editor gaat kan je nieuwe layers toevoegen en instellen vanaf welke hoogte en tot welke hoogte...

Weet iemand waar ik snel ff ruimte kan krijgen om screenshots te posten, theforumisdown werkt niet meer :(...

En weet iemand al hoe je de ai moet activeren, ik maak een path voor een mannetje, maar hij doet er nix mee, als ik ook van te voren wapens geeft en ik ga het spelen, dan heeft hij ze ineens niet meer :?

Enige wat ze doen is boos kijken (en soms bukken als ik een cover poppetje heb gekozen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
Wordt moeilijk gras testen op de lage systemen :P .

Darkshadow: http://picserver.student.utwente.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/M2LQK8299GK0
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/IKDK1S8711UD
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/SK37G44497P5
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/MF44Y7MJW4Q5
Plaatjes klikbaar :)

Wat kleine dingetjes die ik gemaakt heb, wie weet hoe je vegetatie gemakkelijk kan deleten?

Heb trouwens ook wat bugs bij sommige rotsen, kan ik gewoon niet doorheen lopen...

ai werkt nog steeds niet btw

[ Voor 26% gewijzigd door DarkShadow op 24-03-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:45
Hm hoe pas ik textures van land aan enzo, steeds als ik iets create krijg ik van die rodedinges met "replace me"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 20:20
als ik zo'n map open... krijg ik een 3d beeld... maar er is nergenst een menutje ( wat aan de zijkant hoort )

hoe kan ik dat erbij krijgen... jeweetwel die rollup bar

[ Voor 28% gewijzigd door warchaser op 24-03-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
goeie vraag ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Even een vraagje hoe moet je deze nou achter je Opstartkoppeling zetten?

-devmode

Want ik kom er niet uit :(

want als ik het op de eene manier doet kan ik hem niet Saven en de andere manier pakt hij hem wel maar er gebeurd niets in het spel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
:'( :'( :'( :'( :'( ik wil het menuuutje :'( :'( :'( :'(

laat maar k heb hem al...1!!

[ Voor 48% gewijzigd door warchaser op 24-03-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
ja als iemand meteen effe vertelt over die vegetation :| hij blijft leeg als ik fix :)
en spawmpojnt is simpel :) staat bij TagPoint.

Kep me leveltje klaar maar moet er nog vegetation toevoegen maar zelfs in de manuel staat het niet :| raar... mis ik iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
voor vegetation moet je op het eerste icoontje bij vegetation klikken, met het blauwe plusje (vegetation kan je btw in je roll up bar onder de tweede tab vinden)...
Als je op het blauwe plusje hebt geklikt, blader je naar de map waarin je farcry hebt geinstalleerd... (bv: C:\Program files\Ubisoft\Far Cry\) en dan ga je naar \Objects\Natural, en daar kan je een Theme kiezen (in een map) waarvan je graag de vegetatie wilt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
zijn er al mensen die de AI gekregen? Het lukt me nog steeds niet :(

Standaard lukt me nu, daz vrij eenvoudig, je hoeft ze alleen een wapen te geven...

Echter als ik de ai/physics aanzet, en ik probeer het zelf in te stellen, doen ze niets, ook niet als ik tegen ze aanloop...

[ Voor 62% gewijzigd door DarkShadow op 24-03-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
-ETz-Memphis Z schreef op 24 maart 2004 @ 02:06:
Hier een wipje ;):

[afbeelding]

Bedankt voor de uitleg blakez :)

Klik om te vergroten ;)
in een wipje??? hoe doe je dat in hemelsnaam!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
DarkShadow schreef op 24 maart 2004 @ 17:01:
voor vegetation moet je op het eerste icoontje bij vegetation klikken, met het blauwe plusje (vegetation kan je btw in je roll up bar onder de tweede tab vinden)...
Als je op het blauwe plusje hebt geklikt, blader je naar de map waarin je farcry hebt geinstalleerd... (bv: C:\Program files\Ubisoft\Far Cry\) en dan ga je naar \Objects\Natural, en daar kan je een Theme kiezen (in een map) waarvan je graag de vegetatie wilt hebben :)
tnx... effe testen dan post ik zo effe een wipje :) net effe zitten spelen wel leuk maar je mist dan wel die vegetation :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
warchaser schreef op 24 maart 2004 @ 17:54:
[...]

in een wipje??? hoe doe je dat in hemelsnaam!?
wipje
ergo work in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 00:30
DarkShadow schreef op 24 maart 2004 @ 17:22:
zijn er al mensen die de AI gekregen? Het lukt me nog steeds niet :(

Standaard lukt me nu, daz vrij eenvoudig, je hoeft ze alleen een wapen te geven...

Echter als ik de ai/physics aanzet, en ik probeer het zelf in te stellen, doen ze niets, ook niet als ik tegen ze aanloop...
Ik was net ook bezig met die AI en had iets vaags , Ik had dus paar poppetjes neer gezet maar die schoten niet op me.
Later had ik daar een Varken bij gezet en begonnen ze opeens op die varken te ragge en daar ook ineens op "MIJ" .

Hier mijn leveltje :) , Zoals je ziet wordt het een Nacht map.
is alleen nog klote met dat licht :S , als ik licht add dan geeft het een raar effect op het terrein zelf (zelfde effect als je flashlight aanzet als het licht is).

http://members.lycos.nl/ruffryderx3/farcry.jpg

* NoLiMiTSoLDieR Gaat weer verder met de editor

[ Voor 5% gewijzigd door NoLiMiTSoLDieR op 24-03-2004 18:13 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste