[PC] Far Cry - Mods/Editing topic

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
wat ik heb is dat ik als ik het land aan het verven ben dat ik niet verschillende layers over elkaar kan zetten, dus als ik gras heb neer gelegd kan ik er geen weg overheen maken :? beetje vreem eigenlijk

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 20:20
aaaaah, layer painter deed het eerst... maar nu als ik iets probeer te painten.. krijg ik vierkantjes... :'( :'( :'( :'( weet iemand hoe ik het weer terug krijg? zodat ik lekker verder kan gaan

[ Voor 34% gewijzigd door warchaser op 30-03-2004 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
skullsplitter schreef op 30 maart 2004 @ 02:14:
[...]

linkje naar die mod toevallig?
sorry was vergeten :)

http://www.fargate.org.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
ik heb net nog ff geprobeerd een map te createn voor lan..

- Ik heb de map FFA genoemd ( zoals in de tut )
- Ik heb de spawnpoints players genoemd...

Maar als ik in het spel kijk staat hij er helemaal niet bij:? :? :?

[ Voor 4% gewijzigd door warchaser op 30-03-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Je moet dus om de zoveel tijd even "Generate textures etc." doen onder data..., het level slaat namelijk het werk dan pas op en maakt die alles kloppend.

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er gewoon niet uit.

Die klote texturen en layers, wat een geeikel. Kan iemand me dat misschien uitleggen? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Als er iemand hier ooit es een "ragdoll" martelkamer maakt, meld het ASAP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 00:38
Ik krijg het echt niet voor elkaar....ik heb hetzelfde probleem....dan maakt ie ineens een heel vlak een andere texture... en soms kan ik wel painten, maar dan maakt ie gewoon de gras texture op de paint plek lichter, en een groot vierkant eromheen donkerder.

Wat me wel opvalt bij preddie, is dat ie ALLE layers zelf paint.

[ Voor 28% gewijzigd door MrJT op 01-04-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

MrJT schreef op 01 april 2004 @ 21:51:
Ik krijg het echt niet voor elkaar....ik heb hetzelfde probleem....dan maakt ie ineens een heel vlak een andere texture... en soms kan ik wel painten, maar dan maakt ie gewoon de gras texture op de paint plek lichter, en een groot vierkant eromheen donkerder.

Wat me wel opvalt bij preddie, is dat ie ALLE layers zelf paint.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.meijer19/screens_farcry/Clipboard03.jpg

Kijk eens goed naar deze screen die ik al eerder gepost had. Je ziet daar een vakje met "Auto generate" staan. Als je deze aanzet kan je dus automatisch je terrein laten painten door het programma op verschillende hoogtes. Als dit uitzet kan je zelf aan de slag gaan met die layer als je hem import "import Mask". Als je oppeens zo'n groot vlak krijgt als je wilt painen heb ik ook wel eens. Dan moet je gewoon effe de ctrl ingedrukt houden en die troep weer verwijderen. Hierna doet die het wel. En zorg ervoor dat je hierna onder File/ Generate terrain... doet en hierna pas Save. Anders slaat die het terrein dus niet op. Ik denk dat hier veel mensen de fout ingaan...

Het programma onthoud gewoon alles wat je wijzigt en past het pas toe als je dat generate doet. Als je direct op save klikt, zonder het te wijzigen kan ook, maar dan is je terrein als je het opstart gewoon zoals het was. Je kan dan alsnog generate doen... (dan krijg je dus het aangepaste zoals je het gesaved had). Ingewikkeld verhaal misschien, maar het is echt logisch.

Ik hoop dat het lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
Preddie schreef op 01 april 2004 @ 23:27:
[...]

[afbeelding]

Kijk eens goed naar deze screen die ik al eerder gepost had. Je ziet daar een vakje met "Auto generate" staan. Als je deze aanzet kan je dus automatisch je terrein laten painten door het programma op verschillende hoogtes. Als dit uitzet kan je zelf aan de slag gaan met die layer als je hem import "import Mask". Als je oppeens zo'n groot vlak krijgt als je wilt painen heb ik ook wel eens. Dan moet je gewoon effe de ctrl ingedrukt houden en die troep weer verwijderen. Hierna doet die het wel. En zorg ervoor dat je hierna onder File/ Generate terrain... doet en hierna pas Save. Anders slaat die het terrein dus niet op. Ik denk dat hier veel mensen de fout ingaan...

Het programma onthoud gewoon alles wat je wijzigt en past het pas toe als je dat generate doet. Als je direct op save klikt, zonder het te wijzigen kan ook, maar dan is je terrein als je het opstart gewoon zoals het was. Je kan dan alsnog generate doen... (dan krijg je dus het aangepaste zoals je het gesaved had). Ingewikkeld verhaal misschien, maar het is echt logisch.

Ik hoop dat het lukt!
als ik dan weggum, en ik ga buiten het vierkantje, komt er weer een vierkantje bij :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

warchaser schreef op 02 april 2004 @ 15:26:
[...]

als ik dan weggum, en ik ga buiten het vierkantje, komt er weer een vierkantje bij :? :? :?
Hmmm, ja..., dat probleem heb ik eigenlijk maar heel erg soms, maar niet zo heel erg zoals jullie het beschrijven eigenlijk... Misschien brengen ze binnenkort wel een patch uit die dat probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
ff gauw een vraagje
met welk bestand kan je de bomen inladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
joostve schreef op 03 april 2004 @ 18:06:
ff gauw een vraagje
met welk bestand kan je de bomen inladen?
gewoon onder vegetation ??? en dan op dat blauwe plusje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
warchaser schreef op 03 april 2004 @ 19:04:
[...]

gewoon onder vegetation ??? en dan op dat blauwe plusje
ohja ik zie het
stomme fout
ik dacht dat je een bestand moest inladen waarin al die 3d modellen zaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
:'( met die layers lukt nog steeds niet :'( maar als ik een map heb gedownload van een site en ik doe die lukt het wel met die layers... iemand pleaz help me _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

warchaser schreef op 03 april 2004 @ 19:52:
:'( met die layers lukt nog steeds niet :'( maar als ik een map heb gedownload van een site en ik doe die lukt het wel met die layers... iemand pleaz help me _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Er zijn een hoop problemen met die layers. Soms als ik verder wilt painten werkt het ook weer niet. Dan ga ik even een stuk verder op me eiland, dan paint ik effe en dan werkt het wel. Dan ga ik weer terug en dan lukt het daar ook weer oppeens. Het is dus gewoon een beetje buggy vaak.

Ook heb ik soms dat ik helemaal niks meer te zien krijg. Geen perspective view, geen Map-top view etc. Soms komt dat, omdat je dan duizend kilometer onder je map zit... Moet je even een object aanklikken en op de "snap to" button klikken.

Verder werk ik soms een beetje aan me map. Ik heb al missies toegevoegd, tekst dingetjes en een tunnel. Als je een map maakt zonder doel kan die of heel erg leuk worden, of werkelijk nergens over gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
kan iemand mij vertellen welke 2 textures (onder en boven water) hier gebruikt worden?

Afbeeldingslocatie: http://farcry.gamesweb.com/ps_gfx/screens/cat11screen422g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
hmmm ik zou het niet weten, te weinig tijd de laatste tijd :(...
Ben wel erg benieuwt of er al vooruitgang is op het gebied van levels voor far cry... de game wordt ongeloofelijk veel gespeeld, hier moet wel enorm veel support voor komen...

Magoed, vriendin en werk en vrienden kosten enorm veel tijd, zelfs aan films kom ik niet meer toe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi kan iemand mij vertellen hoe ik bij Layer Painter layers kan toevoegen
ik heb al gezocht en de hele tijd geprobeerd maar kan het niet voor elkaar krijgen om zelf in te kleuren b.v. wegen maken..

Ik heb de FC_Editor_Manual gelezen maar ik begrijp de engels niet echt

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 23:33:
hoi kan iemand mij vertellen hoe ik bij Layer Painter layers kan toevoegen
ik heb al gezocht en de hele tijd geprobeerd maar kan het niet voor elkaar krijgen om zelf in te kleuren b.v. wegen maken..

Ik heb de FC_Editor_Manual gelezen maar ik begrijp de engels niet echt

groetjes
wel een beetje zoeken hé... kijk eens een pagina terug... daar heeft iemand heel veel moeite gedaan om het uit te leggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

DarkShadow schreef op 07 april 2004 @ 18:52:
hmmm ik zou het niet weten, te weinig tijd de laatste tijd :(...
Ben wel erg benieuwt of er al vooruitgang is op het gebied van levels voor far cry... de game wordt ongeloofelijk veel gespeeld, hier moet wel enorm veel support voor komen...

Magoed, vriendin en werk en vrienden kosten enorm veel tijd, zelfs aan films kom ik niet meer toe :(
Same here............. en dan ben ik ook nog bezig voor UT2004 maps maken :|

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me gelukt met de layer ik kan nu dingen neerzetten landschap maken boten plaatsen enz dat is niet zo moeilijk meer maar
ik krijg het niet voor elkaar om een punt te maken op mijn eiland waar ik begin
als ik mijn level laad in game

in het mainmenu druk ik ok ` en in console
\map "naam van map"

hij laat wel maar ik begin in een hoek op de bodem van de oceaan

ik heb de tutorial gelezen en de modderating topic van de tutorial begrijp ik de technishe engels niet :( 8)7 :? :X

kan iemand mij vertellen hoe ik kan beginnen op land _/-\o_ _/-\o_

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 19:02:
Het is me gelukt met de layer ik kan nu dingen neerzetten landschap maken boten plaatsen enz dat is niet zo moeilijk meer maar
ik krijg het niet voor elkaar om een punt te maken op mijn eiland waar ik begin
als ik mijn level laad in game

in het mainmenu druk ik ok ` en in console
\map "naam van map"

hij laat wel maar ik begin in een hoek op de bodem van de oceaan

ik heb de tutorial gelezen en de modderating topic van de tutorial begrijp ik de technishe engels niet :( 8)7 :? :X

kan iemand mij vertellen hoe ik kan beginnen op land _/-\o_ _/-\o_

groetjes
Lijkt me dan nuttiger een cursus engels te gaan leren ipv direct hier mee te beginnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 21:07:
[...]

Lijkt me dan nuttiger een cursus engels te gaan leren ipv direct hier mee te beginnen :X
Ik begin hier niet gelijk heb wel eerst iemand anders gevraagt om te helpen maar die begreep er ook niks van ik vraag bijna nooit iets gelijk probeer het eerst zelf
er zelf achter komen leer je het meeste van soms moet je een zetje in de rug hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Dat is niet zo moeilijk, uit mn hoofd moet je gewoon een player entity toevoegen, maar ik weet het niet meer zeker (is alweer een poosje terug :P )... Weet wel dat het niet meer dan 2 klikken is in het standaard menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
ik heb de oplossing voor het layer probleem!!!!

echt waar .. ik weet zeker dat het werkt...

1 . ga naar je far cry map en dan vervolgens naar de level map
2. Pak vervolgens een mooie map... bijv. mp_surf en kopieer die
3. geef de kopie een ander naampje en open je editor
4. open de kopie en verwijder alles.
5. Ga aan de slag met layers !!!

het werkte bij mij :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
warchaser schreef op 09 april 2004 @ 13:11:
ik heb de oplossing voor het layer probleem!!!!

echt waar .. ik weet zeker dat het werkt...

1 . ga naar je far cry map en dan vervolgens naar de level map
2. Pak vervolgens een mooie map... bijv. mp_surf en kopieer die
3. geef de kopie een ander naampje en open je editor
4. open de kopie en verwijder alles.
5. Ga aan de slag met layers !!!

het werkte bij mij :) :) :)
hey goed idee ;)
ga ik voortaan ook eens doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:09
joostve schreef op 09 april 2004 @ 13:14:
[...]

hey goed idee ;)
ga ik voortaan ook eens doen
Ja zo doe ik het maar ook :) en het werkt gewoon dan wel.. buggy editor nog helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He mensen, we zijn nu wel allemaal maps aan het maken maar dit topic heet: "Far Cry - Mods/Editing topic".
Zijn er eigenlijk al mensen die (serieus) beginnen te denken aan het maken van een mod? Dus niet: "hmm, we zijn nu 10 weken bezig, maar nu heb ik geen zin meer"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Genoeg plannen, maar niet de kennis...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skullsplitter schreef op 10 april 2004 @ 01:14:
Genoeg plannen, maar niet de kennis...
Ik denk dat enthousiasme, tijd, ideeën,een verhaal en skills in een bepaald gebied (zoals mappen of modellen of etc.) vereist zijn.
Als je een van die dingen niet hebt kun je beter niet eens beginnen.
Ik heb bijvoorbeeld genoeg ideeën voor een verhaal, maar ik heb zelf het spel (nog) niet....tja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
ik heb nog een paar vraagjes...

het is al een beetje aan het beginnen... ik heb nu een hek dat ik kapot kan schieten enzo met een grote tank erin... dit is lollig want het hout vliegt overal...

maar mijn vraag.

zoals je weet kan je een haai plaatsen...... maar hoe kan je deze aan laten vallen... want hij doet geen ene moer...

en ik heb ook een varken maar die doet ook niks... gaat nog niet eens dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
We zijn hier bezig met mod :).. Kan je player kiezen krijgt de wapens en raggen maar :).

De levels zijn klein, simpel maar plezierig om te bespelen leuk voor 8 of minder spelers.

we hebben al 4 nieuwe wapens, oa.. AK, dual colt en wat andere standaart wapens :)
we hebben 3 levels die nog half klaar zijn en tja we hebben nog geen scriptor die het opstart menu en zo kan fixen, maar dat zien we later wel :)

[ Voor 40% gewijzigd door rhodium op 11-04-2004 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Rddr schreef op 11 april 2004 @ 01:36:
We zijn hier bezig met mod :).. Kan je player kiezen krijgt de wapens en raggen maar :).

De levels zijn klein, simpel maar plezierig om te bespelen leuk voor 8 of minder spelers.

we hebben al 4 nieuwe wapens, oa.. AK, dual colt en wat andere standaart wapens :)
we hebben 3 levels die nog half klaar zijn en tja we hebben nog geen scriptor die het opstart menu en zo kan fixen, maar dat zien we later wel :)
Leuk! :)
Is er al een website van ofzo?

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:58
Rddr schreef op 11 april 2004 @ 01:36:

keep us posted :)

[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 11-04-2004 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 16:00
Heb hier een probleem met mijn multiplayer map.

Als ik hem exporteer naar de engine en hem in het spel zelf wil testen krijg ik de volgende melding:

Error loading level data.

Iemand een idee om dit op te lossen ?

Zoveel staat er nog niet in het level, spawnpoint, 4 palmbomen, een bunker, een krat en een m4.

Tnx in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Oke, me eerste echte level is in test-stage :).

mp_brokenislands

Een FFA multiplayer map voor 3 tot 8 personen in een strijd om de rocket launcher die in een bunkertje ligt midden in het spel.

Level bevat slachtvelden tot sneaky hideouts... dus genoeg om lol te hebben. Ik heb de map getest met 2 en 4 spelers en moet toch echt zeggen dat die wat te groot is voor 2 spelers en je echt een 3de nodig hebt om plezier van deze map te hebben.

PICS!!!!111
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.l.zwolle/mp_brokenislands.jpg

LEECHEN!!!11
Klik hier voor chello mirror

hopelijk hebben jullie er plezier aan en meld me die bugs :)

Deze is open dus jullie mogen hem aanpassen en zo, maar ik wil er wel een regel bij hebben staan waar je de orginele versie vandaan hebt en door wie die gemaakt is.

Owja.. en hij is nog niet klaar er moet nog wat vegetations worden toegevoegd maar het is goed speelbaar al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 16:00
Weet al wat het probleem was met mijn error.

In eerste instantie was de naam: Thin Red Line.cry

Na naamwijziging : mp_ThinRedLine.cry

En floep werken :D

Gebruik dus geen spaties als je het wil laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die bezig is met indoor scenes?

Ik heb problemen met het maken van bijvoorbeeld een gebouw van standaard-bouwstenen, het lijkt wel of de collectie niet compleet is.. ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
hmmm vanavond ff mp level testen :)

Heb de OP btw geupdate, ff wat linkjes naar de tutorials van Preddie toegevoegd, alleen dat werkt nog niet helemaal, weet iemand hoe ik kan linken naar een post?

Zal ook ff een link plaatsen naar jou leveltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

@ rddr

Map lijkt wat klein

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
nee absoluut niet hoor
ik vind hem voor 2 a 3 personen leuk om te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Zo... en nog meer mensen me map gespeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:26

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Hoe stop je eigenlijk muziek in je eigen map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Iemand nog bugs gevonden voor me map...

Ik heb al zelf een bug en dat is dat je door een steen ergens heen kan lopen en er in kan zitten zonder dat iemand jouw ziet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een website ontdekt waar mensen bezich zijn met de scripts in Far Cry?
Ik had nog niks gevonden op google en op wat fansite's en heb dan ook nog deze vragen:

Waar bewerkt men de LUA files mee; eigen Cry Tek editor, MS VisualStudio, 3d party editor?

Wat is de syntax specificatie? ik heb wel een lua file kunnen openen in notepad en dat zag er erg VB uit.

Waarom krijg ik de scripts map alleen in de editor te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Zeg misschien is het een idee om een remake van renegade te maken , of een goede tiberian sun in 3d?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okey na wat zelf onderzoek ben ik meer te weten gekomen over FC en zijn scripts.
Het schijnt dus dat het lua script al een bestaand scripttype is en dat wanneer je een lua bestand van far cry in een lua editor (ZEUS) deze aardig goed wordt ge-syntaxhiglight.
Een vraag die ik me zelf stelde was waar de scripts map was... die moet eerst vanuit de sandbox editor worden ge-exporteerd. Dit doe je door in Sandbox "File->Save level resource" te doen. Als je de geexport map opent, vind je niet alleen de lua scripts maar ook de textures in DSS formaat en de shader files.
De lua scripts worden on-the-fly aan het begin van het gecompiled of kunnen door de luaCompiler worden gecompiled naar een *.out file. Echter wat je hier mee moet??? (dus zelf compile is nog al een probleem)
Dus de enige wijze hoe ik nu kan scripten met far cry is, door de scripts aan het begin van het spel te laten compilen en niet door direct door de compiler.
Daarnaast las ik op het officeële forum dat het met de SDK niet echt wil vlotten op het legal gebied en ook dat de SDK geen prioriteit heeft.
Het is dus nu een beetje in het donker zoeken naar opties en methodes. Maar als iemand het beter weet dan hoor ik het graag.

Dan nu nog een voorbeeldje. Als je "DevMode.lua" in je Far cry dir hebt staan, zal deze worden gebruikt als je het spel opstart met -DEVMODE. Verander je dan met een editor (notepad,zeus etc) in DevMode.lua de functie Allweapons (laatste functie) naar deze:

code:
1
2
3
4
5
function AllWeapons()
    _localplayer.cnt:GiveBinoculars(1);

Hud:AddMessage("Binoculars received by cazzz");
end

En start het spel op (met -DEVMODE), open een level en druk op P. Zie hier je hebt een verrekijker en er komt een "leuke" tekst in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Rddr schreef op 21 april 2004 @ 13:22:
Iemand nog bugs gevonden voor me map...

Ik heb al zelf een bug en dat is dat je door een steen ergens heen kan lopen en er in kan zitten zonder dat iemand jouw ziet :D
Van die bug heb ik zelf ook al last gehad, is bij bepaalde rotsen zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Far Cry Editor VTM's -

Ik heb een reeks trainingsvideo's gevonden voor de Far Cry Editor.
Het is erg handig, het enige nadeel is dat het Frans gesproken is,
maar als je een beetje bekend bent met de editor en je let een
klein beetje op, moet het zeker te doen zijn !!.. veel plezier en vooral
suc6 !

Tim ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hehe erg nice die video's. Ik ken idd geen frans maar tis redelijk goed te volgen door gewoon te kijken wat hij doet :)

[edit]

hjeb ff report topic voor je gedaan :) dat ze het even konden fixen ziet er wat neter uit nu. Ik ben op moment bezig met die tuts aan het volgen en het gaat prima erg duidelijk

[ Voor 46% gewijzigd door WeAreLegion op 03-05-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen !

Ik heb goeie trainingsvideo's gevonden voor de Far Cry Editor :-)
Klein nadeel, ze zijn Frans gesproken... Als je de editor een beetje
kent en je let een klein beetje op dan is het prima te doen !

Echt een aanrader !!..

http://www.passion3d.com/_new/FarCry/tutoriaux.htm

Suc6 allemaal ;-) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik ben bezig met die video's echt geweldig! Ontzettend bedankt voor die link. Ik snap nu gelijk een stuk meer AI lukt ook en noem maarop. Het duurt echt hele tijd voor dat je een goed level hebt. Dus ik ben voorlopig nog niet klaar maar tis wel me bedoeling om dit goed te leren.

Weet iemand waar ik de archetype entity kan vinden? als ik die knop aanvink staat er niks in ? terwijl dat wel het geval moet zijn :)

NVM :) heb het al moest ze even adden met database view :)

[ Voor 29% gewijzigd door WeAreLegion op 04-05-2004 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over de FarCry Editor :

Op het moment dat ik mijn zelf gemaakte Multiplayer veld wil spelen in het spel, dan doet alles het, behalve de textures van de grond zijn allemaal rood :-S.. de beruchte 'replace me' texture.... iemand een idee ?..... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Heb je wel generate serfuce texture gedaan? voordat je het spel ging spelen ? anders krijg je dat namelijk te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Generate Surface textures doe ik regelmatig... waarschijnlijk ook vlak voor het saven...... ik ga er op letten en ga het eens proberen !!... is het jou trouwens gelukt om filmpje 8 te downloaden van die franse site ?... mij niet... :-(

trouwens, heb je msn ?... :-) handig....!

yo, groeten uit Nijmegen !

Tim ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo !..

Tis gelukt ! moest em ff apart saven enzo, maar het werkt !
die textures dus in mijn MP veld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja ik heb msn :)

lord_hades@planet.nl :) wel ff zeggen wie je bent hehe want je staat zo op de blocklist als ik niet weet wie met add (yes i know i'm mean).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn map kan laten verschijnen bij FFA als ik een server op wil zetten? Mijn map heette eerst gewoon coconut met als Missiename FFA. Later de map en de .cry file veranderd naar mp_coconut maar het wil maar niet werken. Manual is hierover helasa vrij kort dus ik weet het nog niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ;-)

Je moet in ieder geval zorgen dat je minimaal 1 spawnpoint
hebt om dus neergezet te worden bij de start....als je dat niet
hebt in je level, dan staat ie geloof ik ook niet in het rijtje in Far cry..

denk ik....

suc6.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Ik heb nu 11 spawnpoints (0 spectator points trouwens)

Dat moet genoeg zijn lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Goeie dag, heb een klein probleempje, Je hebt dus de zee, en der een dam neerzetten en dat de grond aan de andere kant laager is, maar als ik die dam neerzet blijft er alsnog water aan de anderekant van de dam komen...? Hoe krijg geen water aan de kant van de dam? En dan nog iets, je hebt de zeelevel, maar de zee moet op die hoogte blijven en dan wil ik water hoger krijgen (zeg maar een reviertje op een berg.. Hoe krijg je dat voor mekaar? Maar de belangerijkste vind ik de eerste vraag.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.linden8/waterprobleem.JPG

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even kijken naar bestaande levels? in dat level waar je begint met een pistooltje dacht ik met enorm veel monsters is wel een goed voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Goeie dag,

ff een vraag, Bij de editor als ik bomen en planten neerzet krijg ik als ik er wat verder vanaf ga worden et van die witte vlekken, gaat dit wel gewoon weer weg in et spel zelf of niet?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.linden8/probleem.JPG

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ben even bezig met de Sandbox editor, gewoon lekker klooien, maar ik snap er niks van. Een tijdje terug toen ik ermee bezig was had ik totaal geen problemen.
Voorbeeldje, ik ga naar Entity>AI>en dan een Mercenary, normaal als ik hem van iets hoogs af liet flikkeren ging ie meteen dood, nu echter hoor ik alleen z'n pijn kreet maar hij blijft zelf gewoon staan. Al heb ik een truck bovenhem, en laat em vallen,dan nog hoor ik alleen "ouch" en hij blijft gewoon staan, wat is dat nou voor iets doms? Ik heb ook al tussen de settings gekeken van de entity, heb de max health naar 5 gezet...helpt allemaal niks, en vorige keer toen ik ermee bezig was hoefde dat ook niet. Iemand enig idee?

Onderaan bij de log staan ook wanneer het poppetje gevallen is,

WARNING: Enemygrunt1 could not find pack none to drop!

[ Voor 11% gewijzigd door devilsnight op 10-08-2004 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
BUMP!

Ik heb net die tutorial gevolgd, leren ze je een pad voor de buggy te maken, en dan een Merc erin te laten gaan en weg mee te laten rijden. Dat lukt in de editor allemaal prima...echter als ik zelf in de editor ga spelen gebeurd er al niks, en doe ik convert to engine en dan de map opstarten in de game, gebeurd er ook niks.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb far cry al 3-4 maanden niet gespeeld en niet echt gevold, zijn er in tussentijd wat goede mods uitgekomen?

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Hey mensen, ik ben al een tijd bezig met een map te maken voor FarCry, En hier is die dan, hij is nog lang niet af, hij is best groot daarom maar hier al wat info en screens.
Der zit een lift bij waarmee je met een auto omhoog kan wel grappig op zich :D

Alleen ik heb soms problemen dat ik opeens een MEM fout krijgt, Dan zegt die van kan niet et geheugen punt lezen ofzo. En ow ja, de rotsen moet ik bijna allemaal vervangen omdat je er dwars doorheen kan lopen, Ik ben er laast achter gekomen dat als er LOD achter et voorwerp staat dat je er dan dwaars door heen kan lopen :| en ik heb nogal wat rotsen... maar dat doe ik wel als laast.

Plaatsjes zijn +- 150Kb per plaatje
http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos.JPG
http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos1.JPG
http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos2.JPG
http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos3.JPG
http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos4.JPG
http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos5.JPG
http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos6.JPG
http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos7.JPG
http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos8.JPG
http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos9.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos1.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Fuelke op 16-09-2004 15:47 ]

Blaad

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.linden8/deep_forest.jpg

Hij is AF!, Assault en FFA Assault heeft 6 flaggen om te veroveren en et level is MAX voor 20 spelers, nog ff wat pics, Ik had em naar een site gestuurt maar hij is nog niet online, ze moeten der eerst naar kijken.

http://members.chello.nl/h.linden8/kaas.jpg
http://members.chello.nl/h.linden8/kaas1.jpg
http://members.chello.nl/h.linden8/kaas2.jpg
http://members.chello.nl/h.linden8/kaas3.jpg

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 15:47

nzyme

terror

zijn we niet meer bezig met mappen hier ofzo ? iig, ik heb een tunneltje met die sewerpipes, maar daar val ik doorheen :? komt nl doordat ik alleen de Z-as op 0.7 en de rest op normaal 1. Iemand een oplossing ? want reset geometry ofzow en daarna een generate surface helpt niet :(

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik dus ook met die pijpen :( als je alles 1 op 1 laat is het wel goed.
Ik ben nu bezig met een assault level met 2 vlaggen.
Afbeeldingslocatie: http://img133.exs.cx/img133/2809/18fw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img133.exs.cx/img133/9311/23gn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXER
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 15:14
ziet er al goed uit. Nu hopen dat je het probleem met die pijpen kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand mischien ook hoe ik het licht van een vuurtoren kan laten draaien ?
Het lukt in de editor wel maar als ik naar het spel ga staat hij weer stil. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor 't baggeren (Fok! style ;) ) Maar ik ben sinds kort weer begonnen met FC.. alleen ik heb 't niet zo erg op 't afschieten van mutanten enzo (Te onrealistisch..) Is er misschien ooit een mod gemaakt waar alleen maar menselijke personages in voorkomen? Want om nou steeds de helft van 't spel te spelen. En dan te stoppen omdat ik geen mutanten wil afschieten is ook weer zó :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad de reden dat ik alleen nog maar multiplayer speel.

Maar je kan de matto singleplayermaps/mods eens bekijken die vind ik erg goed gelukt.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 17:41 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste