C2D 6600, 275 GTX Windows 7
[ Voor 34% gewijzigd door warchaser op 30-03-2004 17:56 ]
- Ik heb de map FFA genoemd ( zoals in de tut )
- Ik heb de spawnpoints players genoemd...
Maar als ik in het spel kijk staat hij er helemaal niet bij:?
[ Voor 4% gewijzigd door warchaser op 30-03-2004 18:43 ]
BF1: Don-Panio
Verwijderd
Die klote texturen en layers, wat een geeikel. Kan iemand me dat misschien uitleggen?
Wat me wel opvalt bij preddie, is dat ie ALLE layers zelf paint.
[ Voor 28% gewijzigd door MrJT op 01-04-2004 21:53 ]
MrJT schreef op 01 april 2004 @ 21:51:
Ik krijg het echt niet voor elkaar....ik heb hetzelfde probleem....dan maakt ie ineens een heel vlak een andere texture... en soms kan ik wel painten, maar dan maakt ie gewoon de gras texture op de paint plek lichter, en een groot vierkant eromheen donkerder.
Wat me wel opvalt bij preddie, is dat ie ALLE layers zelf paint.

Kijk eens goed naar deze screen die ik al eerder gepost had. Je ziet daar een vakje met "Auto generate" staan. Als je deze aanzet kan je dus automatisch je terrein laten painten door het programma op verschillende hoogtes. Als dit uitzet kan je zelf aan de slag gaan met die layer als je hem import "import Mask". Als je oppeens zo'n groot vlak krijgt als je wilt painen heb ik ook wel eens. Dan moet je gewoon effe de ctrl ingedrukt houden en die troep weer verwijderen. Hierna doet die het wel. En zorg ervoor dat je hierna onder File/ Generate terrain... doet en hierna pas Save. Anders slaat die het terrein dus niet op. Ik denk dat hier veel mensen de fout ingaan...
Het programma onthoud gewoon alles wat je wijzigt en past het pas toe als je dat generate doet. Als je direct op save klikt, zonder het te wijzigen kan ook, maar dan is je terrein als je het opstart gewoon zoals het was. Je kan dan alsnog generate doen... (dan krijg je dus het aangepaste zoals je het gesaved had). Ingewikkeld verhaal misschien, maar het is echt logisch.
Ik hoop dat het lukt!
als ik dan weggum, en ik ga buiten het vierkantje, komt er weer een vierkantje bijPreddie schreef op 01 april 2004 @ 23:27:
[...]
[afbeelding]
Kijk eens goed naar deze screen die ik al eerder gepost had. Je ziet daar een vakje met "Auto generate" staan. Als je deze aanzet kan je dus automatisch je terrein laten painten door het programma op verschillende hoogtes. Als dit uitzet kan je zelf aan de slag gaan met die layer als je hem import "import Mask". Als je oppeens zo'n groot vlak krijgt als je wilt painen heb ik ook wel eens. Dan moet je gewoon effe de ctrl ingedrukt houden en die troep weer verwijderen. Hierna doet die het wel. En zorg ervoor dat je hierna onder File/ Generate terrain... doet en hierna pas Save. Anders slaat die het terrein dus niet op. Ik denk dat hier veel mensen de fout ingaan...
Het programma onthoud gewoon alles wat je wijzigt en past het pas toe als je dat generate doet. Als je direct op save klikt, zonder het te wijzigen kan ook, maar dan is je terrein als je het opstart gewoon zoals het was. Je kan dan alsnog generate doen... (dan krijg je dus het aangepaste zoals je het gesaved had). Ingewikkeld verhaal misschien, maar het is echt logisch.
Ik hoop dat het lukt!
Hmmm, ja..., dat probleem heb ik eigenlijk maar heel erg soms, maar niet zo heel erg zoals jullie het beschrijven eigenlijk... Misschien brengen ze binnenkort wel een patch uit die dat probleem verhelpt.warchaser schreef op 02 april 2004 @ 15:26:
[...]
als ik dan weggum, en ik ga buiten het vierkantje, komt er weer een vierkantje bij![]()
![]()
met welk bestand kan je de bomen inladen?
gewoon onder vegetation ??? en dan op dat blauwe plusjejoostve schreef op 03 april 2004 @ 18:06:
ff gauw een vraagje
met welk bestand kan je de bomen inladen?
ohja ik zie hetwarchaser schreef op 03 april 2004 @ 19:04:
[...]
gewoon onder vegetation ??? en dan op dat blauwe plusje
stomme fout
ik dacht dat je een bestand moest inladen waarin al die 3d modellen zaten
Er zijn een hoop problemen met die layers. Soms als ik verder wilt painten werkt het ook weer niet. Dan ga ik even een stuk verder op me eiland, dan paint ik effe en dan werkt het wel. Dan ga ik weer terug en dan lukt het daar ook weer oppeens. Het is dus gewoon een beetje buggy vaak.warchaser schreef op 03 april 2004 @ 19:52:
met die layers lukt nog steeds niet
maar als ik een map heb gedownload van een site en ik doe die lukt het wel met die layers... iemand pleaz help me
![]()
![]()
Ook heb ik soms dat ik helemaal niks meer te zien krijg. Geen perspective view, geen Map-top view etc. Soms komt dat, omdat je dan duizend kilometer onder je map zit... Moet je even een object aanklikken en op de "snap to" button klikken.
Verder werk ik soms een beetje aan me map. Ik heb al missies toegevoegd, tekst dingetjes en een tunnel. Als je een map maakt zonder doel kan die of heel erg leuk worden, of werkelijk nergens over gaan

Ben wel erg benieuwt of er al vooruitgang is op het gebied van levels voor far cry... de game wordt ongeloofelijk veel gespeeld, hier moet wel enorm veel support voor komen...
Magoed, vriendin en werk en vrienden kosten enorm veel tijd, zelfs aan films kom ik niet meer toe
Verwijderd
ik heb al gezocht en de hele tijd geprobeerd maar kan het niet voor elkaar krijgen om zelf in te kleuren b.v. wegen maken..
Ik heb de FC_Editor_Manual gelezen maar ik begrijp de engels niet echt
groetjes
wel een beetje zoeken hé... kijk eens een pagina terug... daar heeft iemand heel veel moeite gedaan om het uit te leggenVerwijderd schreef op 07 april 2004 @ 23:33:
hoi kan iemand mij vertellen hoe ik bij Layer Painter layers kan toevoegen
ik heb al gezocht en de hele tijd geprobeerd maar kan het niet voor elkaar krijgen om zelf in te kleuren b.v. wegen maken..
Ik heb de FC_Editor_Manual gelezen maar ik begrijp de engels niet echt
groetjes

Same here............. en dan ben ik ook nog bezig voor UT2004 maps makenDarkShadow schreef op 07 april 2004 @ 18:52:
hmmm ik zou het niet weten, te weinig tijd de laatste tijd...
Ben wel erg benieuwt of er al vooruitgang is op het gebied van levels voor far cry... de game wordt ongeloofelijk veel gespeeld, hier moet wel enorm veel support voor komen...
Magoed, vriendin en werk en vrienden kosten enorm veel tijd, zelfs aan films kom ik niet meer toe
Smiling as the shit comes down...
Verwijderd
ik krijg het niet voor elkaar om een punt te maken op mijn eiland waar ik begin
als ik mijn level laad in game
in het mainmenu druk ik ok ` en in console
\map "naam van map"
hij laat wel maar ik begin in een hoek op de bodem van de oceaan
ik heb de tutorial gelezen en de modderating topic van de tutorial begrijp ik de technishe engels niet

kan iemand mij vertellen hoe ik kan beginnen op land
groetjes
Verwijderd
Lijkt me dan nuttiger een cursus engels te gaan leren ipv direct hier mee te beginnenVerwijderd schreef op 08 april 2004 @ 19:02:
Het is me gelukt met de layer ik kan nu dingen neerzetten landschap maken boten plaatsen enz dat is niet zo moeilijk meer maar
ik krijg het niet voor elkaar om een punt te maken op mijn eiland waar ik begin
als ik mijn level laad in game
in het mainmenu druk ik ok ` en in console
\map "naam van map"
hij laat wel maar ik begin in een hoek op de bodem van de oceaan
ik heb de tutorial gelezen en de modderating topic van de tutorial begrijp ik de technishe engels niet![]()
![]()
![]()
![]()
kan iemand mij vertellen hoe ik kan beginnen op land![]()
![]()
groetjes

Verwijderd
Ik begin hier niet gelijk heb wel eerst iemand anders gevraagt om te helpen maar die begreep er ook niks van ik vraag bijna nooit iets gelijk probeer het eerst zelfVerwijderd schreef op 08 april 2004 @ 21:07:
[...]
Lijkt me dan nuttiger een cursus engels te gaan leren ipv direct hier mee te beginnen
er zelf achter komen leer je het meeste van soms moet je een zetje in de rug hebben
echt waar .. ik weet zeker dat het werkt...
1 . ga naar je far cry map en dan vervolgens naar de level map
2. Pak vervolgens een mooie map... bijv. mp_surf en kopieer die
3. geef de kopie een ander naampje en open je editor
4. open de kopie en verwijder alles.
5. Ga aan de slag met layers !!!
het werkte bij mij
hey goed ideewarchaser schreef op 09 april 2004 @ 13:11:
ik heb de oplossing voor het layer probleem!!!!
echt waar .. ik weet zeker dat het werkt...
1 . ga naar je far cry map en dan vervolgens naar de level map
2. Pak vervolgens een mooie map... bijv. mp_surf en kopieer die
3. geef de kopie een ander naampje en open je editor
4. open de kopie en verwijder alles.
5. Ga aan de slag met layers !!!
het werkte bij mij![]()
![]()
ga ik voortaan ook eens doen
Ja zo doe ik het maar ook
Verwijderd
Zijn er eigenlijk al mensen die (serieus) beginnen te denken aan het maken van een mod? Dus niet: "hmm, we zijn nu 10 weken bezig, maar nu heb ik geen zin meer"
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 00:45 ]
www.avpnews.com
Verwijderd
Ik denk dat enthousiasme, tijd, ideeën,een verhaal en skills in een bepaald gebied (zoals mappen of modellen of etc.) vereist zijn.skullsplitter schreef op 10 april 2004 @ 01:14:
Genoeg plannen, maar niet de kennis...
Als je een van die dingen niet hebt kun je beter niet eens beginnen.
Ik heb bijvoorbeeld genoeg ideeën voor een verhaal, maar ik heb zelf het spel (nog) niet....tja....
het is al een beetje aan het beginnen... ik heb nu een hek dat ik kapot kan schieten enzo met een grote tank erin... dit is lollig want het hout vliegt overal...
maar mijn vraag.
zoals je weet kan je een haai plaatsen...... maar hoe kan je deze aan laten vallen... want hij doet geen ene moer...
en ik heb ook een varken maar die doet ook niks... gaat nog niet eens dood
De levels zijn klein, simpel maar plezierig om te bespelen leuk voor 8 of minder spelers.
we hebben al 4 nieuwe wapens, oa.. AK, dual colt en wat andere standaart wapens
we hebben 3 levels die nog half klaar zijn en tja we hebben nog geen scriptor die het opstart menu en zo kan fixen, maar dat zien we later wel
[ Voor 40% gewijzigd door rhodium op 11-04-2004 01:37 ]
Leuk!Rddr schreef op 11 april 2004 @ 01:36:
We zijn hier bezig met mod.. Kan je player kiezen krijgt de wapens en raggen maar
.
De levels zijn klein, simpel maar plezierig om te bespelen leuk voor 8 of minder spelers.
we hebben al 4 nieuwe wapens, oa.. AK, dual colt en wat andere standaart wapens![]()
we hebben 3 levels die nog half klaar zijn en tja we hebben nog geen scriptor die het opstart menu en zo kan fixen, maar dat zien we later wel
Is er al een website van ofzo?
keep us postedRddr schreef op 11 april 2004 @ 01:36:
We zijn hier bezig met mod.. Kan je player kiezen krijgt de wapens en raggen maar
.
we hebben al 4 nieuwe wapens, oa.. AK, dual colt en wat andere standaart wapens![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 11-04-2004 09:32 ]
Als ik hem exporteer naar de engine en hem in het spel zelf wil testen krijg ik de volgende melding:
Error loading level data.
Iemand een idee om dit op te lossen ?
Zoveel staat er nog niet in het level, spawnpoint, 4 palmbomen, een bunker, een krat en een m4.
Tnx in advance.
mp_brokenislands
Een FFA multiplayer map voor 3 tot 8 personen in een strijd om de rocket launcher die in een bunkertje ligt midden in het spel.
Level bevat slachtvelden tot sneaky hideouts... dus genoeg om lol te hebben. Ik heb de map getest met 2 en 4 spelers en moet toch echt zeggen dat die wat te groot is voor 2 spelers en je echt een 3de nodig hebt om plezier van deze map te hebben.
PICS!!!!111

LEECHEN!!!11
Klik hier voor chello mirror
hopelijk hebben jullie er plezier aan en meld me die bugs
Deze is open dus jullie mogen hem aanpassen en zo, maar ik wil er wel een regel bij hebben staan waar je de orginele versie vandaan hebt en door wie die gemaakt is.
Owja.. en hij is nog niet klaar er moet nog wat vegetations worden toegevoegd maar het is goed speelbaar al.
In eerste instantie was de naam: Thin Red Line.cry
Na naamwijziging : mp_ThinRedLine.cry
En floep werken
Gebruik dus geen spaties als je het wil laten werken.
Verwijderd
Ik heb problemen met het maken van bijvoorbeeld een gebouw van standaard-bouwstenen, het lijkt wel of de collectie niet compleet is.. ?
Heb de OP btw geupdate, ff wat linkjes naar de tutorials van Preddie toegevoegd, alleen dat werkt nog niet helemaal, weet iemand hoe ik kan linken naar een post?
Zal ook ff een link plaatsen naar jou leveltje
Map lijkt wat klein
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
nee absoluut niet hoor
ik vind hem voor 2 a 3 personen leuk om te doen
Ik heb al zelf een bug en dat is dat je door een steen ergens heen kan lopen en er in kan zitten zonder dat iemand jouw ziet
Verwijderd
Ik had nog niks gevonden op google en op wat fansite's en heb dan ook nog deze vragen:
Waar bewerkt men de LUA files mee; eigen Cry Tek editor, MS VisualStudio, 3d party editor?
Wat is de syntax specificatie? ik heb wel een lua file kunnen openen in notepad en dat zag er erg VB uit.
Waarom krijg ik de scripts map alleen in de editor te zien?
Verwijderd
Het schijnt dus dat het lua script al een bestaand scripttype is en dat wanneer je een lua bestand van far cry in een lua editor (ZEUS) deze aardig goed wordt ge-syntaxhiglight.
Een vraag die ik me zelf stelde was waar de scripts map was... die moet eerst vanuit de sandbox editor worden ge-exporteerd. Dit doe je door in Sandbox "File->Save level resource" te doen. Als je de geexport map opent, vind je niet alleen de lua scripts maar ook de textures in DSS formaat en de shader files.
De lua scripts worden on-the-fly aan het begin van het gecompiled of kunnen door de luaCompiler worden gecompiled naar een *.out file. Echter wat je hier mee moet??? (dus zelf compile is nog al een probleem)
Dus de enige wijze hoe ik nu kan scripten met far cry is, door de scripts aan het begin van het spel te laten compilen en niet door direct door de compiler.
Daarnaast las ik op het officeële forum dat het met de SDK niet echt wil vlotten op het legal gebied en ook dat de SDK geen prioriteit heeft.
Het is dus nu een beetje in het donker zoeken naar opties en methodes. Maar als iemand het beter weet dan hoor ik het graag.
Dan nu nog een voorbeeldje. Als je "DevMode.lua" in je Far cry dir hebt staan, zal deze worden gebruikt als je het spel opstart met -DEVMODE. Verander je dan met een editor (notepad,zeus etc) in DevMode.lua de functie Allweapons (laatste functie) naar deze:
1
2
3
4
5
| function AllWeapons() _localplayer.cnt:GiveBinoculars(1); Hud:AddMessage("Binoculars received by cazzz"); end |
En start het spel op (met -DEVMODE), open een level en druk op P. Zie hier je hebt een verrekijker en er komt een "leuke" tekst in beeld.
Van die bug heb ik zelf ook al last gehad, is bij bepaalde rotsen zoRddr schreef op 21 april 2004 @ 13:22:
Iemand nog bugs gevonden voor me map...
Ik heb al zelf een bug en dat is dat je door een steen ergens heen kan lopen en er in kan zitten zonder dat iemand jouw ziet
Verwijderd
Ik heb een reeks trainingsvideo's gevonden voor de Far Cry Editor.
Het is erg handig, het enige nadeel is dat het Frans gesproken is,
maar als je een beetje bekend bent met de editor en je let een
klein beetje op, moet het zeker te doen zijn !!.. veel plezier en vooral
suc6 !
Tim
[edit]
hjeb ff report topic voor je gedaan
[ Voor 46% gewijzigd door WeAreLegion op 03-05-2004 20:35 ]
Verwijderd
Ik heb goeie trainingsvideo's gevonden voor de Far Cry Editor :-)
Klein nadeel, ze zijn Frans gesproken... Als je de editor een beetje
kent en je let een klein beetje op dan is het prima te doen !
Echt een aanrader !!..
http://www.passion3d.com/_new/FarCry/tutoriaux.htm
Suc6 allemaal ;-) :-)
Weet iemand waar ik de archetype entity kan vinden? als ik die knop aanvink staat er niks in ? terwijl dat wel het geval moet zijn
NVM
[ Voor 29% gewijzigd door WeAreLegion op 04-05-2004 02:09 ]
Verwijderd
Op het moment dat ik mijn zelf gemaakte Multiplayer veld wil spelen in het spel, dan doet alles het, behalve de textures van de grond zijn allemaal rood :-S.. de beruchte 'replace me' texture.... iemand een idee ?.....
Verwijderd
trouwens, heb je msn ?... :-) handig....!
yo, groeten uit Nijmegen !
Tim
Verwijderd
Tis gelukt ! moest em ff apart saven enzo, maar het werkt !
die textures dus in mijn MP veld :-)
lord_hades@planet.nl
Verwijderd
Je moet in ieder geval zorgen dat je minimaal 1 spawnpoint
hebt om dus neergezet te worden bij de start....als je dat niet
hebt in je level, dan staat ie geloof ik ook niet in het rijtje in Far cry..
denk ik....
suc6....
Dat moet genoeg zijn lijkt me
Blaad
Verwijderd
ff een vraag, Bij de editor als ik bomen en planten neerzet krijg ik als ik er wat verder vanaf ga worden et van die witte vlekken, gaat dit wel gewoon weer weg in et spel zelf of niet?
Blaad
Voorbeeldje, ik ga naar Entity>AI>en dan een Mercenary, normaal als ik hem van iets hoogs af liet flikkeren ging ie meteen dood, nu echter hoor ik alleen z'n pijn kreet maar hij blijft zelf gewoon staan. Al heb ik een truck bovenhem, en laat em vallen,dan nog hoor ik alleen "ouch" en hij blijft gewoon staan, wat is dat nou voor iets doms? Ik heb ook al tussen de settings gekeken van de entity, heb de max health naar 5 gezet...helpt allemaal niks, en vorige keer toen ik ermee bezig was hoefde dat ook niet. Iemand enig idee?
Onderaan bij de log staan ook wanneer het poppetje gevallen is,
WARNING: Enemygrunt1 could not find pack none to drop!
[ Voor 11% gewijzigd door devilsnight op 10-08-2004 01:21 ]
Ik heb net die tutorial gevolgd, leren ze je een pad voor de buggy te maken, en dan een Merc erin te laten gaan en weg mee te laten rijden. Dat lukt in de editor allemaal prima...echter als ik zelf in de editor ga spelen gebeurd er al niks, en doe ik convert to engine en dan de map opstarten in de game, gebeurd er ook niks.
Iemand enig idee?
Der zit een lift bij waarmee je met een auto omhoog kan wel grappig op zich
Alleen ik heb soms problemen dat ik opeens een MEM fout krijgt, Dan zegt die van kan niet et geheugen punt lezen ofzo. En ow ja, de rotsen moet ik bijna allemaal vervangen omdat je er dwars doorheen kan lopen, Ik ben er laast achter gekomen dat als er LOD achter et voorwerp staat dat je er dan dwaars door heen kan lopen
Plaatsjes zijn +- 150Kb per plaatje
http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos.JPG
http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos1.JPG
http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos2.JPG
http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos3.JPG
http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos4.JPG
http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos5.JPG
http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos6.JPG
http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos7.JPG
http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos8.JPG
http://members.chello.nl/h.linden8/naamloos9.JPG
[ Voor 3% gewijzigd door Fuelke op 16-09-2004 15:47 ]
Blaad

Hij is AF!, Assault en FFA Assault heeft 6 flaggen om te veroveren en et level is MAX voor 20 spelers, nog ff wat pics, Ik had em naar een site gestuurt maar hij is nog niet online, ze moeten der eerst naar kijken.
http://members.chello.nl/h.linden8/kaas.jpg
http://members.chello.nl/h.linden8/kaas1.jpg
http://members.chello.nl/h.linden8/kaas2.jpg
http://members.chello.nl/h.linden8/kaas3.jpg
Blaad
| Hardcore - Terror |
Verwijderd
Ik ben nu bezig met een assault level met 2 vlaggen.

Verwijderd
Het lukt in de editor wel maar als ik naar het spel ga staat hij weer stil.
Verwijderd
Verwijderd
Maar je kan de matto singleplayermaps/mods eens bekijken die vind ik erg goed gelukt.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 17:41 ]