eMule opensource eDonkey, deel 11

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.487 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Ottooo schreef op 05 april 2004 @ 13:39:
hmm, bedankt voor de tip

hoef ik niet elke keer dat ik eMule afsluit tijdelijk mijn scanner uit te schakelen :)
IceStorm schreef op 05 april 2004 @ 09:07:
[...]

In Norton --> options --> auto-protect --> exclusions --> en dan .part toevoegen ;)
Als je de pc toch de hele dag hebt aanstaan, is het misschien verstandiger om Norton alles te laten scannen als je niet thuis bent. (Bv dmv Geplande Taken) :)
Lijkt me veiliger om de file eerst te scannen voor je hem handmatig uitzet.
Als je de file aan "exclusions" toevoegd wordt ie nooit gescand met alle risico's van dien. :'(

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Een .part niet scannen op virussen maakt geen ruk uit. Als ie ge-complete wordt wordt ie alsnog gescand (als zijnde .avi, .iso, .bin of whatever).
Een .part wordt toch nooit uitgevoerd dus kan ook nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik preview toch wel graag ja. Want als je zo 90% hebt, maar je kan niet meer downloaden omdat die download limiet zo dichtbij is..... Zou ik toch wel graag beetje previewen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar staat dat dan?

ik heb e-donkey2000 v.0.52 en zie nergens preferences staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
eDonkey zal het ook wel niet in zitten, dan zal je eMule moeten gebruiken ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gezegd snap ik nog altijd niet het verschil tss e-mule en e-donkey. De ene zegt dat e-mule beter is, de andere zegt dat e-donkey beter is.... Maar waarom dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Emule heeft een credit systeem dat werkt, eMule heeft source exchange die werkt, eMule heeft KAD dat werkt, eMule heeft (ok is ;)) een client die ontwikkeld wordt en waar naar users geluisterd wordt (en anders heb je nog een keur aan mods), eMule is een stuk overzichtelijker.

Edonkey... zuigt (ok ok, -1 flame :P)

Ik vind eMule iig een stuk beter dan eDonkey. Maar er staat je niks in de weg om ze allebei te proberen zelf tot die conclusie te komen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door IceStorm op 06-04-2004 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 10:41:
Eerlijk gezegd snap ik nog altijd niet het verschil tss e-mule en e-donkey. De ene zegt dat e-mule beter is, de andere zegt dat e-donkey beter is.... Maar waarom dan?
Installeer eens eDonkey en haal Ad-Aware over je computer, doe daarna hetzelfde met eMule en je weet genoeg :)
Behalve dat eDonkey spyware bevat is eMule open source en dus is er voor iedereen zijn eigen variant! (www.emule-mods.de of officiele site maar dan moet je wel registered zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik ben nu vanalles aan het downloaden met e-donkey, kan ik dan die downloads niet overzetten naar e-mule als ik nu e-mule instaleer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 11:10:
Maar ik ben nu vanalles aan het downloaden met e-donkey, kan ik dan die downloads niet overzetten naar e-mule als ik nu e-mule instaleer?
Dat kan zonder problemen.
Nadat je eMule geinstalleerd hebt kun je al je partfiles importeren via een wizard achtig iets (bij tools).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, dan ga ik dit eens proberen. Welke e-mule versie en/of mod is momenteel de beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 11:19:
oke, dan ga ik dit eens proberen. Welke e-mule versie en/of mod is momenteel de beste?
Heel lastig te zeggen, sommige mensen zweren bij een mod van bij Sivka. Persoonlijk gebruik ik gewoon de laatste officiele client, nummertje 0.42e.

Die link is naar de installer, als je eMule eenmaal geinstalled hebt en je wilt overstappen op een mod of upgraden dan hoef je meestal alleen maar emule.exe te vervangen (en dan kun je ipv de installer de binaries downloaden).

De officiele eMule client heeft naar mijn idee alles wat je wilt hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:52

Ottooo

Vuurvlieg

Even een kort vraagje, sinds ik eMule Version 0.42e [MorphXT v2.5] heb geïnstaleerd (versie 0.42e en MorphXT 2.5 gelijkertijd erop gezet), zien mijn grafiekjes er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ottooo/grafiek.jpg

weet iemand toevallig hoe je dat opvullen van die grafiek uit kunt zetten (dus dat grote gele vak in dit geval), want ik vind het ontzettend lelijk en het is ook meteen een stuk minder overzichtelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus nu emule 0.42e versie, en men e-donkey files geimporteerd, maar nu moet je weer een soort van krediet opbouwen zeker.....

Hij download nog altijd niet, en bij e-donkey begon hij bijna meteen, en nu connect hij ook alleen maar met een server die 20'ste in de lijst staat ofzo :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Geduld is een schone zaak maar dat was bij edonkey ook zo ;)
Naar welke server je connect maakt helemaal niks uit, servers zijn niet belangrijk. Je krijgt je sources toch wel via via binnen.
Gewoon lekker laten lopen.

(je hebt wel een high id en een 'open' KAD status enzo neem ik aan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Ottooo schreef op 06 april 2004 @ 11:36:
Even een kort vraagje, sinds ik eMule Version 0.42e [MorphXT v2.5] heb geïnstaleerd (versie 0.42e en MorphXT 2.5 gelijkertijd erop gezet), zien mijn grafiekjes er zo uit:

[afbeelding]

weet iemand toevallig hoe je dat opvullen van die grafiek uit kunt zetten (dus dat grote gele vak in dit geval), want ik vind het ontzettend lelijk en het is ook meteen een stuk minder overzichtelijk...
Hier ook een morphxt gebruiker. Ik kan in het preference menu nergens een optie vinden om dit uit te zetten maar misschien is er een verborgen optie te vinden in het bestand preferences.ini ?

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik pas e-mule en er komt vanonder al op:

Overgehaald bestandsdeel 61 is corrupt :( (xxxxxxxx.bin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:37
IK raad je aan om eerst ff de faq's over emule te gaan lezen..
www.dutchemulefaq.tk
www.mijnemule.tk

suc6, enne goed van je dat je bent overgestapt want emule rocks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 12:04:
ik gebruik pas e-mule en er komt vanonder al op:

Overgehaald bestandsdeel 61 is corrupt :( (xxxxxxxx.bin)
Dat gebeurt af en toe inderdaad, soms behoorlijk vaak zelfs.
De faq van zoeff zegt er ook wat over:
Ik kreeg net een melding van een corruptedblock ("downloaded part is corrupt"), wat moet ik doen?
Niks! Emule heeft gezien dat er iets mis was met dit gedeelte van het bestand en gaat het nu opnieuw binnenhalen. Als eMule dit niet zou doen was je bestand kapot geweest.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dat corrupt zijn kan geen kwaad? Dat staat toch in de FAQ. Hehe, ben weer wat geruster :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 12:08:
Dus dat corrupt zijn kan geen kwaad? Dat staat toch in de FAQ. Hehe, ben weer wat geruster :9
Het gaat gewoon om 1 stukje dat corrupt is (waarschijnlijk omdat je dat stukje voor een deel met edonkey hebt gedownload). Gaat vanzelf weer over (ICH rules :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op 06 april 2004 @ 11:54:
Geduld is een schone zaak maar dat was bij edonkey ook zo ;)
Naar welke server je connect maakt helemaal niks uit, servers zijn niet belangrijk. Je krijgt je sources toch wel via via binnen.
Gewoon lekker laten lopen.

(je hebt wel een high id en een 'open' KAD status enzo neem ik aan?).
KAD is verbonden, high id vind ik nergens.....heb al overal rondgeneusd in preferences enzo, en alles goedgesteld, maar dat vind ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 12:10:
[...]

KAD is verbonden, high id vind ik nergens.....heb al overal rondgeneusd in preferences enzo, en alles goedgesteld, maar dat vind ik niet
Staat in server tabblad, aan de rechterkant. Bij ed2k staat High of low-id en bij KAD staat open of firewalled.
Het lijkt me duidelijk wat het beste is, en anders ga je de faq maar lezen :)

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staat low-id en firewalled :'(

Is dat te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 12:15:
er staat low-id en firewalled :'(

Is dat te veranderen?
Ja, moet je de poorten forwarden. Ook dat staat in de faq dus i zou die zoiezo eens goed doornemen. Voor sommige routers staat er een complete handleiding, voor sommige moet je je eigen handleiding er ook bijpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Als ik emule aan heb staan (laatste versie) en ik wil surfen, mét zonealarm aan, zoals gebruikelijk, openen paginas niet en krijg ik de mededeling dat de pagina niet weergegeven kan worden.

Zet ik zonealarm uit dan werkt het opeens wel goed en opent het allemaal in één keer.

ik ben steeds aan het uploaden met emule met een snelheid van ongeveer 15-20 kbps.De download ligt zo rond de 5 kbps meestal.

Heb afgelopen zondag pas emule geinstalleerd.

Vroeg me ook af waar opeens een aantal gigs schijfruimte gebleven was, maar ik begreep dat dat gereserveerd wordt voor downloads.

Heb het nl op een laptop staan met maar 20 gig, dus als ze afgerond zijn wil ik ze overpompen naar de vaste pc, en van de laptop verwijderen.

Heeft dat geen gevolgen voor nieuwe downloads, als ik mijn gedownloade bestanden verwijder?Ik bedoel, dan share ik wel minder natuurlijk...

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22
Je shared dan inderdaad minder, maar zolang het bestand nog niet geheel binnen is share je al wel de gedeelten die wel binnen zijn. Je shared dus zowieso iets. Anders laat je de bestanden toch gewoon staan totdat je de ruimte nodig hebt?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

EvoII schreef op 06 april 2004 @ 12:25:
Als ik emule aan heb staan (laatste versie) en ik wil surfen, mét zonealarm aan, zoals gebruikelijk, openen paginas niet en krijg ik de mededeling dat de pagina niet weergegeven kan worden.

Zet ik zonealarm uit dan werkt het opeens wel goed en opent het allemaal in één keer.
Klopt, soms gaan emule en ZA niet goed samen, dezelfde ervaring had ik, sommige emule-gebruikers maken echter nog steeds gebruik van ZA zonder (grote) problemen.
ik ben steeds aan het uploaden met emule met een snelheid van ongeveer 15-20 kbps.De download ligt zo rond de 5 kbps meestal.

Heb afgelopen zondag pas emule geinstalleerd.
Emule gebruikt een credit systeem, lees de faq voor meer info.
Vroeg me ook af waar opeens een aantal gigs schijfruimte gebleven was, maar ik begreep dat dat gereserveerd wordt voor downloads.
In de temp folder van emule, default in je emule folder onder temp geloof ik. Zie je preferences onder directory.
Heb het nl op een laptop staan met maar 20 gig, dus als ze afgerond zijn wil ik ze overpompen naar de vaste pc, en van de laptop verwijderen.

Heeft dat geen gevolgen voor nieuwe downloads, als ik mijn gedownloade bestanden verwijder?Ik bedoel, dan share ik wel minder natuurlijk...
Maakt in principe niet zoveel uit, zo lang je nog steeds wat download. Hou er wel rekening mee dat je zeldzame bestanden in je share laat zodat deze sneller zullen verspreiden

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer wordt een client eigenlijk gebanned op je queue want dat gebeurt bij mij og wel eeens en kan je ook bij andere mensen gebanned worden dat is mij namelijk nog nooit gebeurd. :?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online
Als een client van jou wilt downloaden, maar jij hebt geen vrije uploadslots meer, dan komt de client in de queue terecht. Hij zal dan om de 10 tot 20 minuten checken of er al een slot vrij is, en of je nog online bent. Het is echter mogelijk om de snelheid waarmee eMule dit vraagt, aan te passen (het nadeel van open source ).

Veel bereik je hier echter niet mee. Zodra eMule merkt dat een client binnen 10 minuten méér dan 1 keer naar een uploadslot vraagt, word deze automatisch op de banlijst gezet, en verder genegeerd. Zodra je je eMule uit zet, wordt deze banlist weer leeggemaakt.

Let op:

-Als je een download vaak op pause en resume zet (binnen 10 min. dus), verstuurt eMule weer een nieuwe aanvraag. Dat resulteert er dus ook in ban.

-Dat geldt ook voor het uit en aan zetten van je client. Doe je dit binnen 10 minuten, dan word er wer een nieuwe aanvraag verstuurd, en kom je op de banlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
De laastse 2 pagina's zijn dus gevuld met vragen en de antwoorden zijn allemaal DIRECT gequote uit de faq. lees die dus eerst.. Het wordt onzettend vaak gezegd, maar serieus.. het staat er echt (bijna) allemaal in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ik kan in de FAQ niet vinden wanneer er eindelijk weer eens grotere harde schijven gemaakt worden door wat fabrikanten :'(

edit:
Nee ik verveel me helemaal niet, hoe komen jullie daar bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

IceStorm schreef op 06 april 2004 @ 14:47:
Ik kan in de FAQ niet vinden wanneer er eindelijk weer eens grotere harde schijven gemaakt worden door wat fabrikanten :'(
offtopic:
/me heeft net een 120GB-schijfje besteld :)

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

:) Een serieuze vraag dan.
Weet iemand hoe te voorkomen dat MorphXT crashed als je een download open rolt? Dit gebeurt al vanaf versie 2.1.
Het gebeurt niet altijd, maar als het gebeurt krijg ik een melding dat "De Parameter Is Onjuist" is. :'( eMule is dan alleen nog maar met Taakbeheer uit te zetten.
Ik heb in de instellingen hogere prioriteit aan eMule gegeven, maar dat helpt ook niet meer.
Ik ben niet de enige met dit probleem....

[ Voor 4% gewijzigd door Geurt-kun op 06-04-2004 21:08 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online
IceStorm schreef op 06 april 2004 @ 14:47:

edit:
Nee ik verveel me helemaal niet, hoe komen jullie daar bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geurt-kun schreef op 06 april 2004 @ 20:58:
Weet iemand hoe te voorkomen dat MorphXT crashed als je een download open rolt? Dit gebeurt al vanaf versie 2.1.
Het gebeurt niet altijd, maar als het gebeurt krijg ik een melding dat "De Parameter Is Onjuist" is. :'( eMule is dan alleen nog maar met Taakbeheer uit te zetten.
Ik heb in de instellingen hogere prioriteit aan eMule gegeven, maar dat helpt ook niet meer.
Gebeurt dat met alle versies van MorphXT vanaf versie 2.1? Ik heb het een keertje gehad, nadat ik van 2.3 had geupdate naar 2.5. Vervolgens ben ik van 2.5 weer naar 2.4 gegaan en sindsdien is het niet weer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 22:15:
[...]

Gebeurt dat met alle versies van MorphXT vanaf versie 2.1?
Ja, bij mij wel. :(

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Hier nergens last van..
Probeer emule ff in andere map te gooien met alleen de benodigde bestanden.. en kijk ff of ie het dan nog doet. Misschien een restant van andere mod ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Geurt-kun schreef op 06 april 2004 @ 20:58:
Ik heb ook nergens last van, sinds 2.1 gebruik ik morphxt en nu zit ik op de newste versie.
Het zal dus wel ergens in je instellingen zitten of wat rommel in je emule dir zoals legolas al zegt.
Wees wel voorzichtig met bestanden weggooien want straks ben je je userhash kwijt en dus alle gerelateerde credit. Verplaats ze dus eerst tijdelijk en kijk wat het gevolg is.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Het uitrol probleemtje is inderdaad een Bug van MorphXT, maar gelukkig is het de meest actieve Mod en heeft ie al weer een updated exe:

http://sirob.nerim.net/em...nvalide-parameter-fix.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

SSH schreef op 07 april 2004 @ 12:47:
Het uitrol probleemtje is inderdaad een Bug van MorphXT, maar gelukkig is het de meest actieve Mod en heeft ie al weer een updated exe:

http://sirob.nerim.net/em...nvalide-parameter-fix.rar
Waar heb je die info vandaan? Op de officiële morph site vind ik er nix over

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

DJ^ schreef op 07 april 2004 @ 12:53:
[...]

Waar heb je die info vandaan? Op de officiële morph site vind ik er nix over
www.emule-project.net <--- officiele board! (moet wel ingelogt zijn)

edit:
Op zijn site staat een dubbele 2.5 release, gok dat een ervan de goede is.

[ Voor 60% gewijzigd door SSH op 07-04-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Vaag, hiero staat er maar één. Die twee versies die te zien zijn/waren op jouw (weggeëdite) url verschillen behoorlijk in filesize.
edit:
Verschil in filesize kwam natuurlijk doordat de één de bin was en de andere de src :)

[ Voor 20% gewijzigd door DJ^ op 07-04-2004 14:49 ]

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Voor de mensen die geregistreerd zijn, dit is de thread met meer info.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

En er is weer een nieuwe versie uit:

(*SSH ziet dat zijn versie wel erg veel mem gebruikt)

http://sirob.nerim.net/MorphXTv2.5-test.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Zeer kritiek lek in eMule leidt tot syteemtoegang @ 06-04-04

Kostya Kortchinsky heeft een lek in de populaire P2P software eMule ontdekt waardoor kwaadaardige personen een kwetsbare computer kunnen compromitteren. Het lek wordt door een boundary error binnen de "DecodeBase16()" functie veroorzaakt. Dit kan weer misbruikt worden om een buffer overflow te veroorzaken, waardoor er uiteindelijk willekeurige code op het systeem kan worden uitgevoerd. Het lek is aanwezig in versie 0.42d. Eerdere versies zouden ook kwetsbaar kunnen zijn. Er wordt aangeraden om versie 0.42e te downloaden. (Secunia)(andre*k)

Xarenion adviseerd de Morph(Next)-mod. Ondersteuning voor community en 1,5x snellere doorlooptijd van vrienden. Dus een mooie optie!
bron: wordt niet vrijgegeven zie waarschijnlijk ook http://www.emule-project.net/

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Dit was toch al lang bekend :?

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Uhm er toch niet voor niets zo snel een 42e uitgekomen!?
(dus oud nieuws)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik heb de laatste tijd steeds vaker dat emule crashed als ik hem afsluit.
Vervolgens is mijn friends file corrupted en ben ik dus mijn friends kwijt.
Dit heb ik met alle versies van morphXT gehad die ik gebruikt heb. Ook 2.5 die ik nu gebruik.
Heeft iemand hier een tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

bigfoot1942 schreef op 09 april 2004 @ 13:01:
ik heb de laatste tijd steeds vaker dat emule crashed als ik hem afsluit.
Vervolgens is mijn friends file corrupted en ben ik dus mijn friends kwijt.
Dit heb ik met alle versies van morphXT gehad die ik gebruikt heb. Ook 2.5 die ik nu gebruik.
Heeft iemand hier een tip voor?
Ja zijn probleem is nl al behandeld op DE officiele website:

Hier is iig een nieuweste test versie:
http://sirob.nerim.net/MorphXTv2.5-test.rar

Bij mij werkt ie prima al gebruikt ie wel iets meer geheugen als normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem. "eMule, kutprog, ik zit onder de 10 kb, ik ga KaZaA weer gebruiken"

weer serieus. Ik heb een low id en ik kom er maar niet van af en ik heb al van alles geprobeerd:

Mijn gegevens:

Router: USRobotics USR8054 router
Firewall: Zonealarm 45_538_001, e-mule heeft trusted and internet access
Instellingen: download limit 24,
upload limit 6 (waarom meer als ik toch niet meer download
10k in totaal, valt me op dat de upload wel altijd volledig benut
wordt :(
max sources per file: 400
max connections: 800
use secure identification aangevinkt
verder standaard instellingen

In de router heb ik de genoemde poorten geforward zoals talloze voorbeelden het aangeven (in de sectie Virtual Server). Het IP-adres van de computer waarnaar de poorten moet worden doorgestuurd is 192.168.etc. Verder heb ik de poorten nog een keer ingevuld in de sectie SpecialAP en heb ik nog een keer het ip-adres ingevuld in de sectie DMZ. Niets helpt. Ik gebruik e-mule 42e en mijn pc is wireless aangesloten op het netwerk via een bijbehorend usr pci-kaartje. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 12-09 20:19

Sosabowski

nerd

En zonder zonealarm?
dan kan je een oorzaak in ieder gaval uitsluiten.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjf
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

Ik draai nu emule 0.42e (morphxt V2.5)
Nu kan je bij de instellingen kiezen onderin bij eastshare.
daar kan je kiezen voor 4 verschillende credit systemen

official
lovelace
pawcio
eastshare

payback first?

ik heb zitten zoeken op de search en internet een goede help file van de extratjes
is er niet

Wat zijn de verschillen (internet link)(uitleg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

SSH schreef op 09 april 2004 @ 13:21:
[...]

Ja zijn probleem is nl al behandeld op DE officiele website:
Volgens mij hebben we het hier ergens anders over :(
Heb je toevallig Norton Auto Protect ingeschakeld staan?
Dat is ook een paar post's terug behandeld. :)
Kwestie van Auto Protect even uitzetten als je eMule afsluit.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IorGie schreef op 09 april 2004 @ 14:14:
En zonder zonealarm?
dan kan je een oorzaak in ieder gaval uitsluiten.
ik heb het ook al eens geprobeerd zonder firewall (eventjes maar), maar ook dat hielp niet. Ik had eerst trouwens Sygate firewall. Hetzelfde euvel daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
rjf schreef op 09 april 2004 @ 14:30:
Ik draai nu emule 0.42e (morphxt V2.5)
Nu kan je bij de instellingen kiezen onderin bij eastshare.
daar kan je kiezen voor 4 verschillende credit systemen

official
lovelace
pawcio
eastshare

payback first?

ik heb zitten zoeken op de search en internet een goede help file van de extratjes
is er niet

Wat zijn de verschillen (internet link)(uitleg)
http://www.emule-web.de/board/viewtopic.php?p=100923#100923 daar staat alles :)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:59

GeekK

Rag Mama Rag

eMule Plus 1k :*)

Changelog:
WebServer templates and images were updated, as well as the other bundled configuration files.

Changes:
FEATURE: added counter-filtering feature for filtered server ports [KuSh/DropF]
FEATURE: added upload log (CSV format) to log upload sessions [DonGato]
FEATURE: added indication of completed chunks with an * in Shared Files list [DonGato]
FEATURE: added optional confirmations for disconnect and friend deletion [Aw3]
FEATURE: added preferences for smart filter [SyruS]
FEATURE: added big and nice client icons for Client Details dialog [Aw3]
FEATURE: added slidebar in Preferences dialog [DropF/FoRcHa]
FEATURE: now if you click over the File Type icon the file details dialog is shown [DonGato]
FEATURE: added Edit option for serverlist context menu [DropF]
FEATURE: watch clipboard for ed2k links (official) and download to assigned or selected category [netwolf]
FEATURE: added option to keep paused and stopped files at bottom of the DownloadList [KuSh/DonGato]
FEATURE: added statistics for SUI, Low ID and Problematic clients and number of Active Downloads [netwolf]
FEATURE: added option to automatically clear completed files [netwolf/KuSh]
FEATURE: 'Swap all A4AF sources to other files' by using right-click menu or customizable shortcut [netwolf]
FEATURE: added button to toggle between Shared and All Known files in Shared files window [netwolf]
FEATURE: added option to view A4AF sources count on Sources column [KuSh]
FEATURE: show remaining files to be hashed counter in Shared files window [netwolf]
FEATURE: proper scheduler shift set on client restart [DonGato]
FEATURE: Search: show the number of complete sources by search [Eklmn]
FEATURE: Search: added 'More' button and feature [KuSh]
FEATURE: Search: added file extension field to search arguments [KuSh]
FEATURE: Search: display known but not shared files in a different color (orange) [netwolf]
FEATURE: Shared files: display downloading (incomplete) files in gray, Jumpstart files in light blue [netwolf]
FEATURE: WebServer: file rename now possible in transfers page [DonGato]
FEATURE: WebServer: added Complete Sources column for Shared Files page [DonGato]
FEATURE: WebServer: now progress bar is also dimmed for paused/stopped downloads [DonGato]
FEATURE: WebServer: added color to the logs [katsyonak]
CHANGE: removed Jigle search and updated FileDonkey in both GUI and WebServer [DonGato]
CHANGE: updated ICR v2.14 (new way of blocking, better handle of last chunk selection) [Eklmn]
CHANGE: "SLUGFILLER:SafeHash" partialy replaced by code, that produce minimal lock & is more robust [Eklmn]
CHANGE: reworked and corrected Add Friend dialog [Aw3]
CHANGE: indirect flush of data to the disk if chunk was complete [Eklmn]
CHANGE: improved cleaning of dead clients in waiting queue [Eklmn/KuSh]
CHANGE: improved processing of the "startup"/"session time" timer [Aw3]
CHANGE: improved string processing [Aw3]
CHANGE: improved blocking synchronization for completing file hashing [Aw3]
CHANGE: optimized part status writing [Aw3]
CHANGE: optimized hash calculation [Aw3]
CHANGE: improved fakelist download, and added fakes.rar file support [DropF/KuSh/BavarianSnail]
CHANGE: improved File and Client Detail dialog processing [Aw3]
CHANGE: updated handling of multiple instances so you can send commands to the one you want to [kuchin/DonGato]
CHANGE: improved context menu creation [Aw3]
CHANGE: selects the currently set temp resp. incoming directory in the browser dialog [res]
CHANGE: improved and corrected implementation of saving thread [Aw3]
CHANGE: more accurate output of some statistics percentage values [netwolf]
CHANGE: improved hash to string conversion [Aw3]
CHANGE: detailed filter statistic [Eklmn]
CHANGE: update (speed optimization & output in stats tree) of the countermeasures against unfair client [Eklmn]
CHANGE: improved user hash generation algorithm (more unique values) [Aw3]
CHANGE: optimized hash processings [Aw3]
CHANGE: replaced all zero filled memsets with optimized memzero [Aw3/katsyonak]
CHANGE: added category name to log, popup and e-mail notifier (when a download is added or finished) [netwolf]
CHANGE: after clearing search parameters or removing all search tabs, set focus to Name (and clear it) [netwolf]
CHANGE: improved processor optimized code [katsyonak/Aw3]
CHANGE: upload auto priority now sets very well spread files to Low priority [netwolf]
CHANGE: ed2k protocol: new way of sorting boolean arguments in server's search requests [KuSh]
CHANGE: ed2k protocol: removed requesting of file status for files <= PARTSIZE [KuSh]
CHANGE: ed2k protocol: sources requests are now sent with one TCP frame to the local server [KuSh]
BUGFIX: crash on known file deletion in some cases [Aw3]
BUGFIX: corrected addition in DL-queue of the file [Aw3/Eklmn]
BUGFIX: processing of corrupted compression stream [Aw3]
BUGFIX: very rare decompression problem for highly compressed data [Aw3]
BUGFIX: fixed security exploit in IRC module and Web server (from official) [katsyonak]
BUGFIX: corrected client software detection [Eklmn]
BUGFIX: initial sorting of server list by Static criteria [Aw3]
BUGFIX: corrected handling of leecher clients in "countermeasures against unfair client" [Eklmn]
BUGFIX: fixed priority jump to release completion of the file [Eklmn]
BUGFIX: fixed filename update after rename in file details [Eklmn]
BUGFIX: 'All' file type was always selected for web service search requestes [Aw3]
BUGFIX: solved several potential crashes when filename contains '%' [Aw3]
BUGFIX: some fixes/code changes over InfoListCtrl [DonGato]
BUGFIX: tooltip display for file size > 2 Gb [Aw3]
BUGFIX: fixed source check for lancast sources & memleak connected to it [Eklmn]
BUGFIX: display of Available Parts and Last Seen Complete for file size > 2.3 Gb [Aw3]
BUGFIX: IRC underline/apostroph bugfix (from official) [BavarianSnail]
BUGFIX: possible memleak & loss of block request by OP_REQUESTPARTS [Eklmn]
BUGFIX: solved potential crash which can be caused by corrupted preferences.ini [Aw3]
BUGFIX: GDI resource loss after toolbar skin changing [Aw3]
BUGFIX: solved all problems with display of '&' in File and Client Details dialogs [Aw3]
BUGFIX: scrolling of 'Currently downloading' field from Client Details dialog [Aw3]
BUGFIX: AVI file information for file size > 2Gb [Aw3]
BUGFIX: bogus display of AVI audio bitrate in some cases [Aw3]
BUGFIX: valid user hash check [Aw3]
BUGFIX: scheduler shift sometimes wasn't checked [DonGato]
BUGFIX: multiple link copy to clipboard is more compatible [Aw3]
BUGFIX: fixed sorting of ETA, AVG ETA, TimeRemaining, AvgTimeRemaining columns [KuSh]
BUGFIX: display bug in Server window buttons when using XP visual styles [katsyonak]
BUGFIX: processing files with size = 0 modulo PARTSIZE [Aw3]
BUGFIX: fixed block reservation by deleted client [Eklmn]
BUGFIX: fixed the excessive resizing on column resize [KuSh]
BUGFIX: fixed user hash masking for MlDonkey [Aw3]
BUGFIX: ICR, prevent request of the part where does not left any empty block [Eklmn]
BUGFIX: leading/trailing spaces in pasted ed2k links no longer give invalid link [BavarianSnail]
BUGFIX: decision whether to compress packets or not was case sensitive (+ added some file extensions) [netwolf]
BUGFIX: fixed About dialog and Splash screen when system font is not standard [Aw3]
BUGFIX: proper display of Jumpstart files if set to auto upload priority [netwolf]
BUGFIX: fix for Preallocate handling of exceptions [DonGato]
BUGFIX: fixes for ed2k source links [KuSh/DonGato]
BUGFIX: WebServer: search list ED2K link for file size > 2 Gb [Aw3]
BUGFIX: WebServer: minor visual fixes for Mozilla based browsers [DonGato]
BUGFIX: WebServer: fixed eMuleLight template ed2k box for Opera browsers [DonGato]
BUGFIX: WebServer: fix on templates for category context menu [KuSh]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Ik kom maar niet van mn LowId af...het begint me behoorlijk te irriteren :(
Ik dacht eerst dat het aan mn firewall lag (zonealarm) Deze dus vervangen door McAffee....deed ie het nog niet...Toen ff geprobeerd zonder Firewall....nogsteeds LowId....maar bij status: Kadsurfer staat nog steeds firewalled :?
Ik share ruim 50 GB aan media...daar kan het volgens mij dus ook niet aan liggen.... Ik heb een ADLS Basic pakket van XS4all
Het ADSL modem dat ik gebruik is 'een speedtouch 510i, een multi-user adsl (mogelijkheid tot 4 comps)'
upload 10 kb/s.......download op 0 gezet, hij neemt automatisch 96.
Clientpoorten staan gewoon standaard...max bronnen: 500, max verbindingen: 5000.....Ik weet het echt niet meer 8)7...Nu heb ik trouwens de firewall van Outpost erop gezet..omdat ik hier las dat die wel goed samen ging met emule.

Wat ik zelf nu dus denk is dat de ingebouwde router van speedtouch dus het verkeer tegenhoud op poort 4662, maar hoe kan ik dat dan veranderen.

Ik had ergens gelezen dat je dan moest Telnetten met je router.

Telnet 10.0.0.138

User : x
Password : x

Dan type je in:

IP ENTER
Config firewalling off ENTER
.. ENTER
Saveall ENTER
Exit ENTER

...Heb ik ook gedaan...maar werkt nog steeds niet....is dit trouwens wel slim om te doen?

[ Voor 40% gewijzigd door Mich007 op 09-04-2004 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
tik die 10.0.0.138 eens in je internet explorer, das veel makkelijker. lees ook eens de FAQ in de startpost, want volgens mij heb je nl geen poorten gemaped :)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Mr.Nobody schreef op 09 april 2004 @ 19:05:
tik die 10.0.0.138 eens in je internet explorer, das veel makkelijker. lees ook eens de FAQ in de startpost, want volgens mij heb je nl geen poorten gemaped :)
Het is me gelukt :)....ben naar de site van speedtouch gegaan daar Download Windows NAT Manager gedownload en 5 poorten gemapped....Eindelijk een hoog ID :)

Alleen bij KADserver blijft firewalled staan...wat kan dat zijn?? 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Mich007 op 09-04-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me gelukt :)....ben naar de site van speedtouch gegaan daar Download Windows NAT Manager gedownload en 5 poorten gemapped....Eindelijk een hoog ID :)
Misschien heb ik hetzelfde probleem als jij, alleen heb ik nog altijd een laag id. Ik heb de 6 (!) poorten die in het lijstje staan gemapped in het speedtouch modem en in mijn usr8054. Bij inside ip tik ik in 192.168.etc. Bij outside ip tik ik mijn werkelijke ip in. Bij default server heb ik weer 192.168.etc ingevuld. In mijn router tik ik bij lan_server overal 192.168.etc. in. Is dit goed?
Alleen bij KADserver blijft firewalled staan...wat kan dat zijn?? 8)7
In het lijstje van te mappen poorten staan er 6 genoemd, waarbij de laatste betrekking heeft op Kademlia. Misschien ben je er eentje vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

outside ip moet 0.0.0.0 zijn
inside ip moet je interne ip zijn

kijk even bij je netwerkverbinding en klik dan op je verbinding: zal iets van 10.0.0.150 of .155 zijn ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ottooo schreef op 09 april 2004 @ 22:04:
outside ip moet 0.0.0.0 zijn
inside ip moet je interne ip zijn

kijk even bij je netwerkverbinding en klik dan op je verbinding: zal iets van 10.0.0.150 of .155 zijn ofzo
Bedankt Ottooo, het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 14:12:
upload limit 6 (waarom meer als ik toch niet meer download
Je hebt blijkbaar nog niet helemaal door hoe het principe van eMule werkt. Ga dat even doorlezen voordat je dat soort uitspraken doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

tjatja schreef op 10 april 2004 @ 19:41:
[...]

[...]
Om het je even uit te leggen: Ik had dus een low id! Waarom zou ik m'n complete internetverbinding vergallen als ik toch niet veel kan downloaden. Nu ik een high id heb, heb ik 'm ook hoger staan in de hoop wat hogere download kbps te krijgen en daarnaast beloon ik uploaders.
Waarom zou je hem nu zo laag zetten, je kunt nu immers al credit opbouwen waar je straks profijt van kan hebben.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had al verwacht dat mijn reactie verwijderd zou worden; hij was wat aan de grove kant, maar ik had geen zin om het diplomatiek te verwoorden. Wat ik dus des te spijtiger vind is dat die provocatie er nog is :( (reactie van SSH red.). Ik vind het terechtwijzen van iemand te populair worden op GoT. Ik heb er dus geen problemen mee wanneer het terecht is en meestal is iemand dan te lui geweest om zelf wat zoekwerk te verrichten.

@DJ^ Ik had er zelf niet al te veel vertrouwen in dat het goed zou komen omdat ik al van alles geprobeerd had en ook weer niet zoveel verstand heb van netwerken. Bij toeval reageerde er iemand die begon over eenzelfde modem als ik heb (zou er zelf niet opgekomen zijn) en na nog een vraag was het voor het mekaar. Je hebt gelijk dat ik alvast credit kon opbouwen maar dan wel als je er van uit kunt gaan dat je op korte termijn een high id voor mekaar kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 12-09 16:06
Ik heb nu emule draaien voor een aantal dagen, en ik moet zeggen, leuk programma. Ik ben hiernaast ook erg actief op het usenet, en merk wel dat het veeel anders is; in emule upload je veel meer dan je download. Opzich klopt het natuurlijk wel; het is niet voor niets p2p en zo houd je het emule-netwerk levendig.

Wat wel een flink nadeel is, dat er soms een part is (hier een aardig stuk) dat gewoon al de hele dag op rood staat; niemand heeft gewoon het part, of gaat tijdig offline.. Is hier wat aan te doen, of moet ik gewoon emule laten doordraaien?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Dimmu schreef op 10 april 2004 @ 23:40:
Wat wel een flink nadeel is, dat er soms een part is (hier een aardig stuk) dat gewoon al de hele dag op rood staat; niemand heeft gewoon het part, of gaat tijdig offline.. Is hier wat aan te doen, of moet ik gewoon emule laten doordraaien?
Hangt een beetje van de situatie af. Als er een stuk rood is en je ziet hem gewoon niet compleet (kun je altijd achter de file zien) dan kun je hem op een gegeven moment gewoon weggooien want dan is ie gewoon niet meer compleet (je kunt dat meestal ook 'zien' als er 250 man op precies hetzelfde stuk zit te wachten nog ;)).
Als hij gewoon af en toe blauw (dus beschikbaar is), gewoon eMule lekker laten draaien. Het kan dan een tijd duren maar je krijgt het bestand echt een keer binnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al maanden e-donkey2000 redelijk veel, en heb dus ook al een redelijk goed krediet. Men progje gaat nu redelijk snel.

gistere was ik 8 dingen aan het downloaden, ik sluit e-donkey af, men PC ook, ik steek vandaag weer aan, en alleen de laatste 2 van die 8 staat nu bij downloads :?

en bij het foldertje temp staan ze er nog allemaal correct, en niets aan verandert, echt totaal niets.

Valt er nog iets aan te doen? Of ben ik gedwongen om e-mule te gebruiken omdat die kan importeren? Ik gebruik liever e-donkey2000

Edit: oke, vet probleem hier, en ben echt op punt om eens goed op mijn PC te slagen.

Ik pak e-mule, doe toevoegen, pak die temp folder, en dan voegt hij alleen die 2 erbij :? die andere 6 niet, als ik dan hun folder pak doet hij gewoon niets. :?

en het waren allemaal bestanden van +/- 700mb, bijna allemaal 100% 8)7 8)7

al mijn download van deze maand gewoon voor nix???? :? :X 8)7

Edit2: ik heb e-donkey opnieuw geinstaleerd, en als ik mijn temp files wil kopieren geeft hij bij iedere download fout bij: 1.part.met Dat het beschadigd is. Is er Echt niets meer aan te doen???? :'( :'( :'(

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 09:21
SSH schreef op 05 april 2004 @ 19:00:
[...]

Ik heb op de officiele board vernomen dat dit een bug is in het ED2K protocol en dat is iets waar ze niks aan kunnen doen. Echter betwijvel ik deze uitspraak omdat het bij mij alleen voorkwam toen KAD en UDP op dezelfde poort luisterden.

Helaas moet ik er echter ook op doorgaan dat ik ondanks de poort change nog steeds problemen behoud met KAD. Bij een herstart van eMule is de verbinding goed. Na een tijdje is ie firewalled en uiteindelijk na een halve dag ofzo is ie connecting(niet verbonden). Ik heb geen idee hoe dit komt aangezien ik het hiervoor nog niet had.

Kennen mensen dit probleem met Morph XT?
]

Ik heb het ook Morph XT v2.5, en hetzelfde probleem. Als ik de poort van udp verander dan gaat kademlia vrolijk mee...

en dan weer heel vaak:

11-4-2004 15:10:29: Error: Client UDP socket, failed to receive data from 218.108.206.XX:64271: Error 10054: De externe host heeft een verbinding verbroken.

Ik ga maar eens een andere mod proberen, want hier kom ik niet omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Dimmu schreef op 10 april 2004 @ 23:40:
Ik denk dat je opzoek moet naar een andere hash met veel meer sources. Rood betekend niet compleet online maar meestal zijn ze er wel met een hoop meer sources :)
Is het echt een rare source dan wil het nog weleens helpen een message te sturen naar de enigste full source. Vraag dan of hij hem even een dagje op powersharen wil zetten ofzo, werkt mij meestal erg goed.

@tjatja
Volgens mij ben jij provocerend door hier te posten over ik limiteer mijn upload met 6K omdat ik toch niet meer download.Dan respecteer jij toch echt niet dat mensen hier serieus anderen aan het helpen zijn met je "Kazaa is beter gedrag".
Behalve dat was mijn reactie gewoon een constatering van de feiten. Als jij het provocerend vond dan vertel ik je bij deze dat dat niet de bedoeling was.
Dijkhuis schreef op 11 april 2004 @ 15:11:
[...]
]

Ik ga maar eens een andere mod proberen, want hier kom ik niet omheen.
Ik had gister een andere mod geprobeerd(mcfk ofzo) maar dat leek het probleem niet echt op te lossen. KAD houd er na een tijdje gewoon meer mee op. Ik begin bijna te twijvelen of mijn hardware er mee opgehouden is :)

[ Voor 16% gewijzigd door SSH op 11-04-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:31

backupdevice

Boeh!

Ik gebruik ook MCFK en ik heb Mroph gebruikt, mijn kad blijft gewoon op " open " staan.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 09:21
MorphXt v2.26 geeft dezelfde fout, evenals sikva v12e7a. als ik kademlia uitzet, stoppen de foutmeldingen. Dus of het zijn fouten van kademlia zelf, of van UDP veroorzaakt door kademlia???

anyway, ik probeer nu of ik zonder kademlia wel nog kan downloaden, als dat lukt dan laat ik hem maar eens zo staan. Kademlia doet het blijkbaar niet bij mij met v42e, maar een oudere versie nemen is vanwege die lekken in de oudere versies ook geen optie. :-(

Edit: of zou alleen kademlia beter zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Dijkhuis op 11-04-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=20482385,noline]SSH schreef op 11 april 2004 @ 15:17
@tjatja
Volgens mij ben jij provocerend door hier te posten over ik limiteer mijn upload met 6K omdat ik toch niet meer download.Dan respecteer jij toch echt niet dat mensen hier serieus anderen aan het helpen zijn met je "Kazaa is beter gedrag".
Dit was dus met opzet geschreven (als grapje); dit staat namelijk letterlijk in de faq. Zal het de volgende keer niet meer doen... Voor de duidelijkheid: Ik zeg dus helemaal niets over dat Kazaa beter is en dat kan ik ook niet aangezien ik tot nog toe weinig met e-mule gewerkt heb.
Daarnaast probeerde ik zoveel mogelijk gegevens te vermelden en alvast een reden op te geven waarom m'n upload zo laag is afgesteld omdat anders de kans bestaat dat mensen hier op gaan reageren.
Behalve dat was mijn reactie gewoon een constatering van de feiten. Als jij het provocerend vond dan vertel ik je bij deze dat dat niet de bedoeling was.
Een feit is dat ik m'n upload laag had ingesteld. De "constatering" dat ik niet weet hoe e-mule werkt (uploaden om te kunnen downloaden) is niet gerechtvaardigd en ik vind ook dat je zelf wat meer had mogen nadenken voor je een uitspraak als de volgende doet:
Ga dat even doorlezen voordat je dat soort uitspraken doet.
Hoezo provocerend?

vind het jammer dat ik dit hier moet plaatsen, aangezien hier niemand mee gediend is. Helaas heb ik ook niets nuttigs te melden zodat alweer de kans bestaat dat deze reactie verwijderd wordt (hoewel die milder van toon is dan mijn vorige verwijderde reactie). Wat mij betreft mag de hele discussie tussen mij en SSH verwijderd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Laatst online: 16-06 11:48
Stomme vraag (jáwel), maar wat is nu het grote voordeel Morphxt t.o.v. de gewone Emule?

(Het is me uit bovenstaande niet duidelijk en de Morphxt site maakt het me ook niet duidelijker... :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Sinds ik morphxt 2.6 gebruik (sinds vanmorgen) heb ik dat mijn up:dl ratio onbeperkt is. Normaal gesproken was deze altijd max 1:3 per sessie. Nu is ie 1:6,70, zie screenshot.
Is dit normaal of is dit een (leuke) bug van v2.6
edit: owja, sindsdien is mijn upload ook slechts 10kb/s terwijl deze gelimiteerd is op 25kb/s (zoals altijd al)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dakkie/zooi/emule.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door DJ^ op 11-04-2004 18:14 ]

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

WOEI :D Voor de mensen die nog niet overtuigd zijn van eMule en de 'het komt toch wel binnen factor'...

Ik heb zojuist na ruim 8 maanden (ja echt :D) een DVD-R binnen gekregen :). Het duurt even maar dan heb je ook wat om het zo maar te zeggen.
Voorbeeld is overigens wel het meest extreme dat ik zelf ken/meegemaakt heb (1 full source die er zelden was, totdat ik hem 2 weken terug via een forum ontmoette en gevraagd heb om de toen nog resterende 930 mb te powersharen :)).

Emule roelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu eigenlijk het laatste half jaar (misschien wel langer) emule niet meer geupdate. Ik heb emule 30a MorphNext 2b. Ik was dus van plan maar een keer een nieuwe versie te gaan gebruiken.
Welke versie raden jullie mij aan, en waar moet ik rekening meer houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zouden jullie hier je Failed Upload Sessions statistieken even willen posten? Gewoon om even te vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:29

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Als al die clients zorgen dat je niet zo veel hoeft te uploaden, gaat het dan niet 'slechter' met het Edonkey netwerk? :?

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 17:51:
Ik heb nu eigenlijk het laatste half jaar (misschien wel langer) emule niet meer geupdate. Ik heb emule 30a MorphNext 2b. Ik was dus van plan maar een keer een nieuwe versie te gaan gebruiken.
Ik raad eMule 0.42e aan ;) Maar dat is heel persoonlijk. Ik raad iig aan om over te stappen op een 0.42e mod. Maakt niet zoveel uit welke (mod of officieel) maar dan zijn er weer wat bugs plat getrapt.
Waar moet je op letten? Dat je naast emule.exe ook even uitkijkt dat je webserver-dir waarschijnlijk vervangen moet worden. Voor de rest kan ik niet zo veel bedenken.
Gromba schreef op 12 april 2004 @ 19:24:
Als al die clients zorgen dat je niet zo veel hoeft te uploaden, gaat het dan niet 'slechter' met het Edonkey netwerk? :?
Er zijn maar weinig leech-clients en ze worden (gelukkig) zo veel mogelijk geweerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 19:18:
Zouden jullie hier je Failed Upload Sessions statistieken even willen posten? Gewoon om even te vergelijken...
En misschien is een polletje beter?
niet iedereen is geregged / wil zich reggen op dat forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 17:51:
Ik raad je ook (net zoals IceStorm) versie 42e, of een mod gebaseerd op deze versie, aan.

Grootste voordeel is het nieuwe netwerk dat in deze versie zit, het Kademlia netwerk. Hierdoor vind je toch weer wat meer sources, gaan zoekopdrachten sneller, en heb je dus je bestanden sneller binnen (als het goed is ;) ).

Waar je inderdaad rekening mee moet houden, is dat je niet alleen de .exe moet vervangen. De laatste tijd zijn er ook wat bugs in de webserver ontdekt, dus moet je die templates ook even vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

even een vraagje: Zijn er hier mensen die ook (net als mij) regelmatig op Nef2k komen? Want ik kom al een paar dagen niet meer op hun site, en nu ook hier op school lukt het niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Ottooo schreef op 13 april 2004 @ 11:16:
even een vraagje: Zijn er hier mensen die ook (net als mij) regelmatig op Nef2k komen? Want ik kom al een paar dagen niet meer op hun site, en nu ook hier op school lukt het niet... :(
hij is even online geweest maar was vanmorgen weer offline
volgens mij hebben ze problemen met hun server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
m3gA schreef op 13 april 2004 @ 11:31:
[...]

hij is even online geweest maar was vanmorgen weer offline
volgens mij hebben ze problemen met hun server.
Ze hebben een probleem met de dns.. Dus ze alleen via een omweg bereikbaar. Ga anders naar hun irc channel. ze zitten op dezelfde servers als R4u.
heb er gister mailtje overgehad. je moet iets aanpassen in je windows host file ofzo

edit: verwijderd.. idd tegen policy :)

[ Voor 64% gewijzigd door legolas82 op 13-04-2004 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word een beetje gek van dat al mijn downloads naar 0 kb zakken als er 1 file klaar is en aan het finishen is.
Ik heb al met de buffer zitten klooien maar dat helpt niks.
Is er een optie om dat finishen met wat minder kracht te laten gebeuren zodat het geleidelijk gebeurt, mijn hele harddisk slaat op tilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online
Voor zover ik weet zijn daar geen opties voor helaas.

Vind het wel raar dat je downloads naar 0 kb zakken, heb je een hele trage pc, of is je HDD heel langzaam ofzo? Klinkt niet helemaal in orde namelijk.

Misschien kan je je schijf eens defragmenteren, dat moet het wat makkelijker maken voor eMule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteravond de morphXT mod in gebruik, versie 2.6 en de snelheden zijn nog nooit zo goed geweest :*)

Maar goed, het rare is dat ik echt nergens wat kan vinden betreffende de extra functies. Ook niet op de officiele pagina enzo.

Maar goed, kan het altijd hier nog vragen:

Ten eerste, zit er iets speciaals in morphXT waardoor het downloaden iets sneller gaat. Het is niet veel, maar toch :)

En dan betreffende de extra symbooltjes enzo:

Wat betekent zo'n temperatuurmetertje? En wat betekenen die witte puntjes boven de statusbalk precies? Wat is A4AF? En wat is er precies met de permission die je kan instellen als je rechtsklikt op een file? En die linear priority...doet ie nog iets?

En dan heb je ook nog eens keiveel verschillende icoontjes bij de namen van al die lui staan...maar die beteken zeker hetzelfde als bij de gewone eMule?

Nouja, dat was het wel voor nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me sterk dat downloaden met MorphXT sneller gaat, dan een andere ed2k client of mod (los van zaken als ZZ's TransferRatioBalance e.d.). Temperatuurmetertje zijn comments. A4AF = 'Ask 4 Another File'. Stel je voor dat je de bestanden 'nef2k_1.avi' en 'nef2k_2.avi' aan het downloaden bent. Usertje '[nef2k@up2p]' heeft beide bestanden. Nu moet je kiezen in welke wachtrij je gaat staan (beide kan niet). Met A4AF kan je vragen naar het andere bestand. ZZ's DownloadManager maakt hier op een slimme manier gebruik van om bestanden in catagorie te zetten en vervolgens ze alfabetisch te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

FYI:

Het viel me op dat mijn emule temp-map nogal groot was in vergelijking tot de hoeveelheid downloads die ik nog had aanstaan. Dit probleem wordt hier omschreven: http://forum.emule-projec...x.php?showtopic=38107&hl=
Na vergelijking van de queue met de tempmap bleek dat er zo'n 40 part-files stonden die allang afgerond en niet meer aanwezig in de queue waren. Deze namen gezamelijk zo'n 20 GB in :X

Ik heb door de tijd heen telkens de nieuwste versie gebruikt die op dat moment beschikbaar was, dus van welke versie de bug kwam/komt is voor mij niet meer te herleiden.
Maar misschien is het wel handig om er af en toe eens op te letten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op 13 april 2004 @ 12:41:
Voor zover ik weet zijn daar geen opties voor helaas.

Vind het wel raar dat je downloads naar 0 kb zakken, heb je een hele trage pc, of is je HDD heel langzaam ofzo? Klinkt niet helemaal in orde namelijk.

Misschien kan je je schijf eens defragmenteren, dat moet het wat makkelijker maken voor eMule.
Ik heb een aldi computer van een half jaar terug die zijn vrij snel dacht ik.
Defragmenteren van de emule partitie moet ik nog een keer doen maar dan kan ik weer niet downloaden :( dus paar maandjes niet gedaan.

Ik neem aan dat alle stukjes aan elkaar gelijmt worden bij finishen, kan die automatische optie dan niet uit en dat ik dat handmatig kies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 16:58:
[...]

Ik heb een aldi computer van een half jaar terug die zijn vrij snel dacht ik.
Defragmenteren van de emule partitie moet ik nog een keer doen maar dan kan ik weer niet downloaden :( dus paar maandjes niet gedaan.

Ik neem aan dat alle stukjes aan elkaar gelijmt worden bij finishen, kan die automatische optie dan niet uit en dat ik dat handmatig kies?
Volgens mij kan het niet handmatig.

Maar had je dit probleem ook in het begin toen je begon met emule (op die pc) of heb je het altijd gehad?

Ik zou gewoon effe kappuh met downloaden (emule uit) en effe defragmenteren.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gelezen dat vanaf eMule 41 ipfilter.dat automatisch ge-update wordt bij het opstarten.
Wat is de url waar dit bestand vandaan gedowned wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 17:28:
Heb gelezen dat vanaf eMule 41 ipfilter.dat automatisch ge-update wordt bij het opstarten.
Wat is de url waar dit bestand vandaan gedowned wordt?
Dit is volgens mij niet zo, met de morphxt mod bestaat er wel een mogelijkheid om deze tijdens opstarten te updaten, ik gebruik deze ipfilter.dat en deze fakes.dat

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:37
DJ^ schreef op 13 april 2004 @ 18:12:
[...]

Dit is volgens mij niet zo, met de morphxt mod bestaat er wel een mogelijkheid om deze tijdens opstarten te updaten, ik gebruik deze ipfilter.dat en deze fakes.dat
Jezus dat zijn wel grote bestanden. Word tijd dat ze alleen updates oversturen.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Nou, ik ben maar eens met een experimentje begonnen. KAD-only ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online
Ben benieuwd hoe dat gaat :)

Volgens mij zal het wel redelijk netjes gaan. Als ik kijk naar de statistieken van deze sessie (eMule staat helaas nog maar een paar uur aan), zijn er bijna geen sources via ed2k gevonden, maar allemaal via kad of andere manieren.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28920/full.gif

Ik verwacht alleen dat het zoeken misschien wat minder snel gaat via kad dan ed2k, maar ik ben benieuwd :)

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.