Dat je verbinding weird isSilent Thunder schreef op 26 augustus 2004 @ 13:10:
[afbeelding]
ik heb van die rare grafiekjes
wat wil dat zeggen?
waarschijnlijk trekt je modem al die verbindingen niet en gaat je ping omhoog van de USS, die zet dan je upload omlaag.Silent Thunder schreef op 26 augustus 2004 @ 13:10:
[afbeelding]
wat wil dat zeggen?
ik zal eens kijken wat het verschil tussen die 2 isBlisterin_Bull schreef op 26 augustus 2004 @ 15:22:
Ik heb het ook sinds de .43 release (zowel a en b versies) dat eMule na een half uur zichzelf afsluit zonder enige melding of foutmelding in windows error log. Erg vaag en nooit kunnen oplossen met andere compiled versies of mods. Zelfs clean versie eMule versie en reïnstall van windows hielp niet. Vandaar dat ik maar de standaard .42g versie gebruik. Die werkt tenminste normaal hier.
jammer dat je je hash niet hebt meegenomen, nu ben je je credit kwijt bij andere emule's. ik heb daar bv veel baat bij op dit moment, omdat ik een paar grote speciale dingen aan het dl ben. er zijn daar niet veel sources voor, dus hierbij is credit wel van belang.Mich schreef op 26 augustus 2004 @ 12:33:
[...].. heb ik windows geformat (niet om deze reden hoor) en heb ik de 4.1 erop gedaan en alleen men clients.met overgenomen
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Gebruik trouwens MorphXT 4.1 nu, maar ook met eerder versies van Morph had ik er al last van. Alle poorten van de firewall/router staan goed.
misschien kun je er nog een "tool" overheen halen, maar ik geef je weinig kans.
Heb ik al eens geprobeerd, ook een keer een tip gehad om alleen kad te gebruiken, maar het mag allemaal niet baten. Hij blijft dan op precies hetzelfde part 'hangen'. Anderen die het bestand ook downloaden krijgen 'm echter zonder problemen binnen. Een vorig bestand had ik uiteindelijk wel binnengekregen, maar bestand zelf was 600MB en ik geloof dat ik totaal 1,5GB had gedownload, dus 900MB lost to corruption.Mr.Nobody schreef op 26 augustus 2004 @ 18:18:
meestal is in z'n geval de beste oplossing om het hele bestand te wissen en opnieuw te downloaden
misschien kun je er nog een "tool" overheen halen, maar ik geef je weinig kans.

Hetzelfde probleem heb ik ook met andere mods en met de standaard emule. Een reinstall met behoud van de config map hielp ook niets.
[ Voor 12% gewijzigd door Muse op 26-08-2004 18:47 ]
Probeer de upload eens iets lager te zetten zegge 70% van je maximale upload of set USS aan... dan regelt die alles. Wat heb je overigens gigantisch veel connecties.Silent Thunder schreef op 26 augustus 2004 @ 13:10:
[afbeelding]
wat wil dat zeggen?

[ Voor 49% gewijzigd door Gerwin op 27-08-2004 06:51 ]
Daar heb ik al heel wat aan, komt zeker omdat ik op MorphXT zat te zoeken in Google. Maar ik heb wel de indruk dat deze handleiding niet compleet is, ik zie bijvoorbeeld nergens iets staan over de donkere kleur grijs dat de part balk kan hebben in de download.
Rood betekent dat er geen sources van de betreffende chunks gevonden kunnen worden. Blauw betekent dat er wel sources gevonden zijn, licht blauw betekent dat er slechts een paar zijn en des te donkerder blauw des te meer er gevonden zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door DJ^ op 28-08-2004 13:26 ]
hmmz
Toevoeging: geel betekent dat je dat stuk op dit moment aan het downloaden is en groen natuurlijk dat het bestand compleet isDJ^ schreef op 28 augustus 2004 @ 13:25:
Donker grijs betekent dat je het betreffende chunck succesvol gedownload hebt.
Rood betekent dat er geen sources van de betreffende chunks gevonden kunnen worden. Blauw betekent dat er wel sources gevonden zijn, licht blauw betekent dat er slechts een paar zijn en des te donkerder blauw des te meer er gevonden zijn.
Oh ja, dit is met MorphXT 4.1. Ik heb al andere poorten geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Echt nooit meegemaakt dat ik helemaal niet op het netwerk kom.
• ipconfig in een dosbox
of
• eigenschappen van je lan verbinding
en anders je modem restarten of pc opnieuw starten
brw: je komt wel op het netwerk want je zegt dat je een low id hebt, dus je hebt geen directe verbiniding met het internet....
[ Voor 23% gewijzigd door Mr.Nobody op 30-08-2004 12:14 ]
Ik krijg dus van de servers een bericht terug dat ik low-id heb en dat de server vol is (bij elke server, waarvan sommigenb bijna leeg zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Muse op 30-08-2004 12:46 ]
Ik gebruik nu al een hele tijd Direct Connect (met de client oDC), beviel me eigenlijk prima, ik download eigenlijk alleen trance. Maar toen ging mijn favoriete hub offline en dan blijft er weinig over

Dus maar ff Emule geinstalleerd, ben benieuwd hoe me dat bevalt. Computer is nu wel zo traag als dikke stront; maar volgens mij heeft dat iets te maken met de 25 GB aan gesharede files die hij nu aan het inlezen is ofzo
Hoewel ik je heel lief en aardig vindt dat je zoveel shared moet ik erop wijzen dat veel servers het niet leuk vinden als je VEEL files shared. (Veel > 100) . Het downloaden en vinden werkt dan nog wel maar niet zo goed.da_rippah schreef op 30 augustus 2004 @ 14:05:
Computer is nu wel zo traag als dikke stront; maar volgens mij heeft dat iets te maken met de 25 GB aan gesharede files die hij nu aan het inlezen is ofzo
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Het is trouwens versie 042d en niet 046d
Maar goed, ik zal de boel unsharen dan, gewoon files sharen waarvan ik denk dat ze veel gedownload gaan worden?
edit: Hmm, vreemd, ik heb alles ge-unshared (geen enkele directory is nog bold, maar toch geeft hij aan dat ik 500 files geshared heb, die vervolgens in directories staan die ik niet geshared heb...
Lama... moest emule ff restarten...
[ Voor 34% gewijzigd door da_rippah op 30-08-2004 15:04 ]
hmmz
Is dat zo? Ik dacht dat het alleen invloed had op je ratio's. Als jij veel files upload(=transfer doet , is iets anders dan in beschikbaarheid zetten) krijg je hiervoor credits waarvoor je sneller kunt downloaden.da_rippah schreef op 30 augustus 2004 @ 14:57:
Ah... okMaar weinig sharen = weinig files beschikbaar op het netwerk toch?
Het is wel een tekortkoming vindt ik dat het aantal files in feite gelimiteert is, maar het schijnt de servers teveel belasten. (en het zal KAD ook wel belasten?)
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
hoe er wel rekening mee dat je beter de minst populaire files shared, die populaire heeft niemand wat aan: daarvan zijn zat sources
als je het zelf niet doet zal emule dat trouwens zelf wel voor je doen, tenminste in een mod zoals morph. deze zal minder populaire files voorrang geven, wat natuurlijk goed is.
ik ben meestal alleen verbonden via kad en dat loopt prima. omdat je emule-emule uitwisseling hebt, krijg je vanzelf ook sources die helemaal geen kad hebben maar wel kunt gebruiken. ik raad iedereen die nog nooit kad gebuikt heeft dus aan om had eens te proberen. als extra kun je ook nog zoeken zonder limiet, wat erg handig is
en als iedereen zo denkt?....DJ^ schreef op 30 augustus 2004 @ 15:03:
Precies, als je downloads aan hebt staan is het vaak niet eens nodig andere files te sharen, dan share je alleen de files die je ook aan het downloaden bent.
daarom ben ik zo voor kadda_rippah schreef op 30 augustus 2004 @ 15:12:
Nee, ik bedoel alleen dat als je door servers gelimiteerd wordt op minder files sharen, dat er dan gewoon minder kans is dat je een bepaalde file die je zoekt op die server kan vinden.
[ Voor 30% gewijzigd door Mr.Nobody op 30-08-2004 18:07 ]
het is een prima programma, ben er erg blij mee, ook al is en blijft ie een beetje traag, maar dat maakt niet uit, prutteld lekker door op de achtergrond
ik gebruik zelf ook morphxt
"update" installaties
als je problemen hebt met een nieuwe installatie van emule die je over een oude versie heen hebt gegooid dan kan je het beste gewoon ff alle .met bestanden verwijderen (behalve server.met!)
clients.met geeft alleen maar aan wie JIJ credits hebt gegeven... maakt dus niets uit voor je eigen downloads
corrupte stukjes
- vergeet niet defeat 0-block senders aan te zetten (nl = ?)
- gebruik een ipfilter bestand! (Bluetack Blocklist Manager
- daarnaast helpt het ook als je schijf gedefragged is
..::[ Bass for Breakfast ]::..
snek_one schreef op 31 augustus 2004 @ 14:39:
corrupte stukjes
Ik heb daar een beetje mee geexperimenteerd, maar mijn probleem is dat niemand verklaard welke ip's op die list komen en waarom.
-Op mijn list stonden IANA blocks uitgefilterd waaruit geldige connects leken te komen. Waarom zouden deze weggefilterd moeten worden. (201.* range b.v.)
-Universiteit van limburg stond erop. Die mogen van mij best files sharen. Waarom niet?
-Netbios connect stond bij veel (inividuele ) ip adressen. Die houd mijn NAT firewall wel tegen.
Dus wie beheert die lijsten?
[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 31-08-2004 14:52 ]
Kijk wel ff goed wat je shared. Als je je hele map mp3 deelt levert je dat weinig op. Praktisch alle muziek gaat per album in een .rarretje. Dus er zal weinig vraag naar jouw .mp3-tjes zijn dus doet het niks goeds met je ratio terwijl je de servers er wel enorm mee belast.da_rippah schreef op 30 augustus 2004 @ 14:05:
... maar volgens mij heeft dat iets te maken met de 25 GB aan gesharede files die hij nu aan het inlezen is ofzo
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
..::[ Bass for Breakfast ]::..
Dat ongeveer is precies mijn probleem. Dat brein & vriendjes erop staan: fijn, want brein besteed teveel tijd aan bedreigende briefjes schrijven, maar wint te weinig rechtzaken.snek_one schreef op 31 augustus 2004 @ 15:04:
in de blocklist manager staat wel ongeveer wie die ipfilters bijhoudt, .
Dat (up to date!) leechers eropstaan. ok,
Dat universiteiten & militairen & regeringen erop staan? wat heb ik daarmee te maken? dus nogmaals ... waarom?
Daarnaast kun je ook nog ip(-ranges) bij exclusions instellen zodat deze niet geblokkeerd worden. Het omgekeerde geldt voor inclusions.

hmmz
http://prdownloads.sourceforge.net/emule/eMule0.43b.zip (de losse bestanden)
http://prdownloads.source.../eMule0.43b-Installer.exe (met installer)
dit is de 'standaard' client.
[ Voor 74% gewijzigd door Resistor op 31-08-2004 17:16 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Is 0.42g geen oude overnet/edonkey client of ben ik heel erg in de war?thejoker80 schreef op 31 augustus 2004 @ 17:10:
Wat is nou de laatste goede client? Ik werk hier met 0.42g, maar ik lees hier overal 0.42d. Ik heb btw de originele versie.
Iig, 0.42d is de laatste officiele client.
Als ik naar de officiële website ga zie ik 0.43b staan?IceStorm schreef op 31 augustus 2004 @ 17:47:
[...]
Is 0.42g geen oude overnet/edonkey client of ben ik heel erg in de war?
Iig, 0.42d is de laatste officiele client.
Ik gebruik zelf nog 0.42g omdat ik met 0.43a en 0.43b problemen had m.b.t. een teveel aan connecties in een te korte tijd.
ifconfig eth0 down
Damn, ik haal dingen door elkaarJeRa schreef op 31 augustus 2004 @ 17:51:
Als ik naar de officiële website ga zie ik 0.43b staan?
Schrap alles maar, 0.43b is gewoon de laaste officiele
alleen je server.met behouden? wat dacht je van je hash? die wil je ook behouden, anders ben je je credit kwijt bij anderen.snek_one schreef op 31 augustus 2004 @ 14:39:
...
"update" installaties
als je problemen hebt met een nieuwe installatie van emule die je over een oude versie heen hebt gegooid dan kan je het beste gewoon ff alle .met bestanden verwijderen (behalve server.met!)
clients.met geeft idd alleen "maar" aan wie er credit heeft bij jou, dus die gooien we dan ook maar ff wegclients.met geeft alleen maar aan wie JIJ credits hebt gegeven... maakt dus niets uit voor je eigen downloads

het gebruik van een ipfilter kan handig zijn, maar zoals opgemerkt zitten er ook hele verkeerde ip's tussen.corrupte stukjes
- vergeet niet defeat 0-block senders aan te zetten (nl = ?)
- daarnaast helpt het ook als je schijf gedefragged is
hd defragmenteren moet je idd af en toe doen. helaas heb je met emule de boel zo weer gefragmenteerd. ik heb zelf mijn buffer op 15 MB staan (moet je met de hand doen in preferences.ini, via de instellingen van emule gaat het niet), dat scheelt al een beetje. het mooiste is om je temp folder op 1 HD te hebben (kan met compressie als je NTFS hebt = is minder ruimte dus minder fragmentatie) en je incomming folder op de andere. als een file klaar is gaat ie via een copy opdracht naar de 2e hd, daardoor ben je gelijk voor een groot deel van je fragmentatie af. nadeel is natuurlijk het gesleep met bestanden (zeker als je op je incomming niet en je temp wel NTFS compressie insteld).
[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Nobody op 31-08-2004 18:39 . Reden: typo ]
Anoniem: 7379
De meeste mods' (en officieel ) worden aangeboden in de zip waar de exe en nog een paar filetjes inzitten. Deze overschijven niet de instellingen files (soms wel de skins).W00fer schreef op 03 september 2004 @ 11:26:
Volgens mij is het gewoon het beste om alleen de emule.exe te overschrijven, dan behoud je alle instellingen. Of zie ik dat verkeerd ?
Bij het instaleren van morphmod werd ik echter onaangenaam verrast dat hij een aantal download dat liep NIET overnam. (Kon waarschijnlijk verholpen worden met een import van de part files. ).
DUS: probeer gewoon zip in originele directry uit te pakken. anders schone install draaien.
[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 03-09-2004 13:29 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Beekforel op 03-09-2004 15:34 ]
Normaal, in blocklists zitten veel te veel IP's (echt miljoenen in de meeste). Dus mensen die toevallig in de range van bsa.sk zitten kunnen niet bij jou uploaden/downloaden.Anoniem: 7379 schreef op 03 september 2004 @ 11:21:
Een tijdje geleden heb ik zo'n grote IP block lijst gedownload, en nu zie ik als ik die lijst controleer heel vaak hits van bedrijven erin staan. Pricewaterhousecoopers, Sony Hong Kong, bsa.sk, etc, allemaal weleens gezien. Is dit normaal, en is het iets om me zorgen over te maken?
Het is aan jou of je paranoïde genoeg bent om die blocklists te houden
Ben ik nu niet geweldig
ik upload met gemiddeld 80 kb/s
zoals je kunt zien in mijn signature.:

rechtermuisknop op de kolom met getallen in het statistics scherm
... Filtered IP: 0.164.88.96 (IANA Reserved, Fake File servers AP2P)
4-9-2004 20:29:02: Filtered IP: 0.14.237.224 (IANA Reserved, Fake File servers AP2P)
4-9-2004 20:29:02: Filtered IP: 0.120.33.117 (IANA Reserved, Fake File servers AP2P)
Dit zijn inderdaad ip adressen die niet te pingen zijn. Waar komen ze dan vandaan?
Anoniem: 63628
Dat is niet slim, je webserver templates worden ook bij iedere emule versie bijgewerkt, de webservices worden ook bijgewerkt, evt. extra utilities zoals in de nieuwe emuleplus (fakes.rar, download automagisch via ed2k een rar file met laatste fakelist) mis je dan dus ook, omdat daar een extra dll'etje voor nodig is.IceStorm schreef op 03 september 2004 @ 15:31:
Ik neem altijd alleen maar de .exe over (tenzij er nieuwe skins oid in een versie zitten/nieuwe webserver template ofzo). En dat gaat al een overgang of ~ 50 goed.
Ik overschrijf alle bestanden bij iedere nieuwe versie op ipfilter.dat na, die word hier toch elke dag ververst. Ik wil namelijk geen half-werkende nieuwe features.
- alle instellingen blijven WEL bewaard omdat die in preferences.ini staan. Userhash.dat/cryptkey.dat zijn ook belangrijk. Deze bevinden zich NIET in de binary versie van een nieuwe ezel of ezeltjeplus. Dus overschrijven is totaal veilig voor alle instellingen.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 63628 op 04-09-2004 23:13 ]
Templates worden zelden bijgewerkt en dat zie je snel genoeg. Extra features heeft de standaard client zelden en anders staat het er ALTIJD bij. Dus alleen de exe vervangen volstaat standaard.Anoniem: 63628 schreef op 04 september 2004 @ 23:11:
Dat is niet slim, je webserver templates worden ook bij iedere emule versie bijgewerkt, de webservices worden ook bijgewerkt, evt. extra utilities zoals in de nieuwe emuleplus (fakes.rar, download automagisch via ed2k een rar file met laatste fakelist) mis je dan dus ook, omdat daar een extra dll'etje voor nodig is.
Tuurlijk, alles overschrijven kan prima hoor

Het probleem hiermee echter is dat als ik dat doe, ik bij eMule geen High ID meer kan krijgen. Weet iemand hier misschien een manier voor om dit te voorkomen, zodat ik niet elke keer als ik ga spelen dat ik dit dan weer moet omzetten en dus eMule moet afsluiten? (Aan een LowID heb je toch niks namelijk)
Anoniem: 63628
Er heeft een poosje geleden een flinke fout in de templates gezeten, deze verzorgde de mogelijkheid tot het platgooien van een ezel, dit zat zowel in de templates als in de emule client zelf, beiden moesten gefixed worden. Met een oud template kun je nogsteeds ezeltjes platgooien dus.IceStorm schreef op 05 september 2004 @ 01:53:
[...]
Templates worden zelden bijgewerkt en dat zie je snel genoeg. Extra features heeft de standaard client zelden en anders staat het er ALTIJD bij. Dus alleen de exe vervangen volstaat standaard.
Tuurlijk, alles overschrijven kan prima hoor
Tochwel handig om af en toe dat spul ook te updaten.
Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM
natuurlijk zien mensen je IP, anders zouden ze niet met je kunnen verbindenSneak[3G] schreef op 05 september 2004 @ 15:51:
ik emule met een goed ipfilter en ik heb ook nog Protowall aanstaan. Toch zien mensen mijn IP als ik ze bestanden aanbied. Hoe emulen jullie anoniem? Is er iemand die een proxy invult in emule zelf?
en waarom zou je een proxy gebruiken?
het word er alleen maar veel trager van aangezien snelle proxies zeldzaam zijn (of betaald)
Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM
----------------------
- Sep, 2nd 2004 -
----------------------
Unk: Kad now remembers Kad's last open/firewall state during the recheck process to prevent temporary false reports.
Unk: It now takes two consecutive matching IP responses for Kad to change your current known IP to help filter bad responses.
.: Updated MobileMule protocol to 0.9a (bugfix)
.: Fixed a bug which could lead to a wrong status of obtained parts for downloading clients
----------------------
- Sep, 1th 2004 -
----------------------
.: Added new Dialogpage for creating ED2K Links with of shared and downloading files (replaces old context menue entries)
.: Update ligpng to 1.2.6 to fix security issues (which however had only minor influence on eMule)
.: IP Filter is now also used to ignore filtered incoming UDP packets
.: Added a preference option to choose between simple (prio 0.43) or adanced calculation of the remaining time for downloading files
.: Introduced additional new hashsystem (AICH Hashs) which will reduce the average amount of dataloss when a part is corrupted from
4.64MB (with ICH) to 180KB. The system is most effective when using links with attached AICH hash, which eMule can now also create
Please refer check the helpfiles/onlinehelp for more information about this new feature.
IMPORTANT: Due to the additional hash algorithm, eMule has to rehash all your shared files - this is a one-time thing, which can't be avoided.
----------------------
- Aug, 26th 2004 -
----------------------
Unk: Attempt at a estimate file count in Kad.
----------------------
- Aug, 23rd 2004 -
----------------------
Unk: Fixed potential memleak in a upload client.
Unk: Changed how we estimate Kad users.
----------------------
- Aug, 22nd 2004 -
----------------------
Unk: Changed method of deleting Kad Contacts. Contact list should stay more up to date.
Unk: We do not save all Kad contacts on exit. Save a sample of up to 200 contacts to help lower to amount of pinging to dead contacts.
Unk: Changed it so all displayed transfering values goes through one method to try to standardize them.
----------------------
- Aug, 21st 2004 -
----------------------
Unk: Added an option to manually add a source.
Unk: If Kad has seen no incoming traffic for a set time, it's assumed you lost your connection and will auto disconnect.
Unk: Fixed a bug that sends many Kad Bootstrap packets when not needed.
Unk: Some maintance with the Kad code.. (Removing some unneeded code, switching the log events to eMules, ect.)
----------------------
- Aug, 20th 2004 -
----------------------
Unk: Adjusted the estimated time remaining again to hopefully get it more stable.
.: Reworked handling of dead sources (avoids that sources which are known to be unreachable are asked again within a certain time period)
----------------------
- Aug, 19th 2004 -
----------------------
Unk: Added a option to auto start eMule when starting windows..
Unk: Fixed a bug in TryToConnect that at times could check the wrong IP/ID with the IP filter..
Unk: Added to the statistics how many known clients are connected to ED2K and/or Kad.
----------------------
- Aug, 18th 2004 -
----------------------
Unk: We now keep track of Half Open sockets and limit new connection if Half Open sockets are too high. (If approved and kept in, it should help with SP2 and some nick cards and routers..)
Unk: We no longer allow a socket pending Connect to time out until OnConnect is called. ( If approved and kept in, it should help with SP2 and lost sources..)
Unk: Added to the statistics how many sources are connected to ED2K and/or Kad.
Unk: Added to the client details if the user is connected to Kad.
Unk: Removed warnings about Kad being beta.
----------------------
- Aug, 15th 2004 -
----------------------
Unk: First phase in adding firewall user support for Kad. This support will not work well until most users upgrade within the Kad network..
----------------------
- Aug, 9th 2004 -
----------------------
Unk: Increased time between keyword publishes to reduce overall Kad overhead.
Unk: Fixed possible memleak if an incoming Kad publish failed.
Unk: Put some limits on how many keywords you index.
1) Global keyword limit.. (You never index more than this)
2) Local keyword limit. If your indexing one VERY popular index, it will be limited to allow less popular indexes to be stored.
3) Now if you happen to be one of the "lucky" ones that indexes a very popular node, your client will not freeze up trying to keep up.
----------------------
- Aug, 8th 2004 -
----------------------
zz: Resume next now uses a4af order: Alphabetical order if enabled for a category, cat-prios, file-prios etc. If you select "Resume next" in a category popup menu, it will only resume a file in that category; none if no file is paused in that category.
----------------------
- Aug, 5th 2004 -
----------------------
zz: UploadSpeedSense min limit is now allowed to be lower than 10 KB/s (default is 1 KB/s). Please note that when UploadSpeedSense lowers the speed below 10 KB/s, the ratio download limiter will dynamically kick in until the speed goes over 10 KB/s again.
----------------------
- Aug, 4th 2004 -
----------------------
zz: improved No Needed Parts a4af management. Will now occasionally reask lower prio nnp files on a source, if all files are nnp on that file. This will prevent it from remaining on the highest prio file when it's nnp and lower prio files has stopped being nnp since last checked.
----------------------
- Aug, 1st 2004 -
----------------------
bluecow: Fixed client version statistics.
----------------------
- Jul, 31st 2004 -
----------------------
Unk: Fix a upload bug that caused uploads to stop sending after a complete chunk with a small queue. This should fix some issues with lost Friend Slots.
Unk: Did some merging from some Mods..
1) IRC gui updated.
2) Message gui updated.
3) Statistics gui updated.
----------------------
- Jul, 26th 2004 -
----------------------
bluecow: Sorting of strings in UI is locale dependant (very similar to sorting order of Windows Explorer)
Ornis:fixed a bug on processing the downloadlist in the webinterface
----------------------
- Jul, 24th 2004 -
----------------------
bluecow: Added 'Network Info' dialog. Double click on connection icon in statusbar to open it.
bluecow: Fixed some minor bugs in file comments/ratings processing and GUI.
bluecow: Download listview shows system file icons for part files.
----------------------
- Jul, 20th 2004 -
----------------------
bluecow: Fixed bug with servers which when added via ed2k link were set to low priority.
Ornis:on regular intervals, avoid recreating the same systrayicon as before
Ornis:Ctrl+V inserts ed2k-filelinks from the clipboard to the download
----------------------
- Jul, 17th 2004 -
----------------------
bluecow: Added Kad contact histogram control.
Ornis: added port-checker. Integrated into the first-start-wizard and the connection preferences, you can start a port test. A webscript will check your eMule and display results and hints on your browser.
Ornis: TCP and UDP Port can be changed during the runtime of eMule, if no server or kad connection is established an no client has been connected yet.
----------------------
- Jul, 16th 2004 -
----------------------
zz: Fixed USS bug to make it survive rare occasions when no earlier ttls is pingable than the differing ttl is found.
zz: Fixed bug that didn't resume/pause/stop all files in a category when context message for a category is used.
----------------------
- Jul, 12th 2004 -
----------------------
zz: Prevent client that doesn't currently have an upload slot from successfully adding blocks to their request queue. This prevents us from sending these blocks when the client then receives an upload slot.
----------------------
- Jul, 7th 2004 -
----------------------
zz: Small fix to make eMule request sources for files in the same order as the a4af priority (a4af auto, cat prio, file prio, alpha).
zz: Show which upload slots are in standby, with status text and graying them out.
----------------------
- Jul, 6th 2004 -
----------------------
zz: Soft queue limit at whatever entered in preferences. Hard queue limit 25% higher. When soft limit is reached, eMule only allow high credit clients, or clients that want high prio files, to get on queue.
unk: Fixed an priority bug that cause lower priority files overseed high priority files. Also hopefully lowered some cpu cycles with this change.
----------------------
- Jul, 5th 2004 -
----------------------
zz: "Try to get preview parts first" selectable on individual files if "Try to get preview parts first" is disabled in preferences. Please note that "Advanced mode controls" (tweak prefs) needs to be enabled for this menu option to show up.
----------------------
- Jul, 3rd 2004 -
----------------------
bluecow: Statistics in Shared Files window show a summary of all selected files.
Installer v0.44a
Binaries v0.44a
Sourcecode v0.44a
[ Voor 95% gewijzigd door Lizard op 06-09-2004 11:12 . Reden: Changelog toegevoegd ]
Hell yeah!.: Introduced additional new hashsystem (AICH Hashs) which will reduce the average amount of dataloss when a part is corrupted from
4.64MB (with ICH) to 180KB. The system is most effective when using links with attached AICH hash, which eMule can now also create
Please refer check the helpfiles/onlinehelp for more information about this new feature.
IMPORTANT: Due to the additional hash algorithm, eMule has to rehash all your shared files - this is a one-time thing, which can't be avoided.
Eens wat extra info over zoeken.
Voor de rest weinig schokkende dingen maar wel een flink aantal bugs en klote-geintjes dood geslagen. Vanavond maar eens even proberen
[edit]Kijk ik nou zo krom of kan ik nergens ook maar iets meer toelichting vinden over die AICH Hashes?
[ Voor 7% gewijzigd door IceStorm op 06-09-2004 18:53 ]
en:
• een poort checker; scheelt ons lowid problemen want mensen kunnen nu zo zien of hun poorten wel open staan
• Soft queue limit; heel goed, als iemand wat release is er tenminste plek voor! (dit kon wel eens een leuke versnelling op het ed2k netwerk geven)
• TCP and UDP Port can be changed during the runtime; daar zijn ookal genoeg mensen de fout mee ingegaan
• alle dingen met Half Open sockets bij XP met SP2; zelf geen last van, maar ik heb verschillende mensen erover horen klagen (staat zelf onder news op de emule pagina)
• Added an option to manually add a source; heb al een paar keer gehad dat ik wist dat iemand die ik kende de file had, maar deze kwam niet bij mijn sources (lullig als je daar een friendslot hebt
• new hashsystem (AICH Hashs); klinkt veel belovend, zodra morph deze ook heeft zal ik gaan rehashen.
• voor de rest alle kad updates/fixes, bv die van de packets die verzonden werden zonder nu, ik vond nl dat ik wel erg veel overhead had, miscchien was dit de reden.
De poort-tester werkt iig prettig. Ook erg handig, de history kan eindelijk weggegooid worden (of iig, had ik nog niet eerder ontdekt).
De graphs zijn een beetje omgegooid.
Verder kun je nieuwe links errug makkelijk kopieren, jezelf als source toevoegen in de link etc.
Downloadsnelheden zijn weer 2 cijfers achter de komma geworden.
Ziet er weer prettig uit allemaal (alleen ik wil gvd meer weten over AICH
[edit]Hmm, eMule sluiten en weer starten zorgt er iig voor dat er AICH hashes berekend worden
[ Voor 73% gewijzigd door IceStorm op 06-09-2004 23:27 ]
Helaas kun je nog steeds niet anoniem down- en uploaden. Ik hoorde van een kennis bij de recherche dat ze tegenwoordig alles (ip-adressen) loggen bij het eDonkey netwerk en bittorent netwerk. Of het waar is weet ik niet, maar het heeft mij overtuigt te wachten tot er een echt anoniem netwerk is, gemakkelijker dan freenet (snap daar niks van en heeft ook java nodig).
In de toekomst?
Ben ik de enige die zich realiseerd dat het moet veranderen?
nee, ik denk dat de stichting brein een heel eind met je mee denkthoney schreef op 07 september 2004 @ 07:09:Ben ik de enige die zich realiseerd dat het moet veranderen?
freenet werkt trouwens prima, alleen heel traag.
het is net iets "moeilijker" om te installeren en configureren als emule, maar het is wel te doen, als je een paar documenten leest.
wat is er mis met java? door het hier in te schrijven kun je veel makkelijker op verschillenden OS'en draaien, waardoor de acceptatie veel groter wordt.
eMule Deel 12
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
eMule opensource eDonkey, deel 12
Editorial note:
Dit is inderdaad een directe kopie van deel 11. Ik ben nog bezig met een nieuwe startpost, boordevol nieuwe info, maar die komt later. Helaas heb ik ook weer colleges, dus een stuk minder tijd, maar 1 dezer dagen zal ik jullie verblijden met een nieuwe startpost
Tot dan even deze, omdat deel 11 echt op het einde liep
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Dit topic is gesloten.