eMule opensource eDonkey, deel 11

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 13.427 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

@Morrar

Ik ben het niet helemaal met je eens. Ik merk namelijk vaak dat bij nieuwe releases ze veel eerder op eMule te vinden zijn. Misschien praat ik hier niet over heel veel tijd, maar wel waardevol vergeleken met de tijd waarin je de item download :)

Maar torrent word ook langzamer als mensen meer hier op gaan downloaden. Dan heb je dus een soort eMule zonder features, lijkt me dat ze dan ten onder gaan op hun eigen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
aan je upload/download verhouding te zien ben je wel erg sociaal :P

het is normaal dat je active connections minder wordt na een poosje. net nadat emule is gestart probeert ie alle sources te bereiken, als ie dat gedaan heeft hoeft ie alleen maar af en toe te vragen. daarbij komen dan nog de upload/download ververbindingen.

bij jou vindt ik het aantal wel erg snel terug lopen. dat zou idd een router kunnen zijn die het niet kan bijbenen.
edit: toch niet, want je upload bijft wel gewoon doorlopen. als de router het niet aankan zou ook je upload inzakken. probleem zit ergens anders dus.
hoeveel bestanden heb je aanstaan? als je weinig bestanden in je lijst hebt is ie zo klaar met zoeken, dan zakt je active connections ook snel in.

edit2: zie ik het goed? is dat wereldbolletje geel/rood? dan hebt je een lowid voor het ED2K netwerk. tja dat was bekend

[ Voor 28% gewijzigd door Mr.Nobody op 05-08-2004 17:29 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwxkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03 22:45

gwxkil

|::::...

Mr.Nobody schreef op 05 augustus 2004 @ 17:18:
[...]
aan je upload/download verhouding te zien ben je wel erg sociaal :P

het is normaal dat je active connections minder wordt na een poosje. net nadat emule is gestart probeert ie alle sources te bereiken, als ie dat gedaan heeft hoeft ie alleen maar af en toe te vragen. daarbij komen dan nog de upload/download ververbindingen.

bij jou vindt ik het aantal wel erg snel terug lopen. dat zou idd een router kunnen zijn die het niet kan bijbenen.
edit: toch niet, want je upload bijft wel gewoon doorlopen. als de router het niet aankan zou ook je upload inzakken. probleem zit ergens anders dus.
hoeveel bestanden heb je aanstaan? als je weinig bestanden in je lijst hebt is ie zo klaar met zoeken, dan zakt je active connections ook snel in.

edit2: zie ik het goed? is dat wereldbolletje geel/rood? dan hebt je een lowid voor het ED2K netwerk. tja dat was bekend
Mijn u/d ratio is zo omdat ik wel altijd met minimaal 10kb upload, maar door die wegvallende connnecties het downloaden nooit echt opgang komt. :|

Het gebeurt juist als ik veel bestanden met veel sources download. Wat me laatst ook opviel is dat ik iedere 15/20 minuten een ander extern IP adres heb, wisselend tussen zo'n vijf verschillende met telkens andere eindcijfers. Dat zie ik op www.watismijnip.nl. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? :?

[ Voor 7% gewijzigd door gwxkil op 05-08-2004 21:28 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 18:18
uiteraard. das DE reden. als je gaat kijken wordt je waarschijnlijk ook iedere keer gedisconect van de servers.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwxkil

gwxkil

Ik word gek genoeg nooit gedisconnect van de server.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

gwxkil schreef op 05 augustus 2004 @ 21:24:
[...]

Mijn u/d ratio is zo omdat ik wel altijd met minimaal 10kb upload, maar door die wegvallende connnecties het downloaden nooit echt opgang komt. :|

Het gebeurt juist als ik veel bestanden met veel sources download. Wat me laatst ook opviel is dat ik iedere 15/20 minuten een ander extern IP adres heb, wisselend tussen zo'n vijf verschillende met telkens andere eindcijfers. Dat zie ik op www.watismijnip.nl. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? :?
Dan heb jij een dynamisch IP gekregen van je provider. Best lullig :) Neem dus gewoon een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwxkil

gwxkil

SSH schreef op 06 augustus 2004 @ 12:17:
[...]

Dan heb jij een dynamisch IP gekregen van je provider. Best lullig :) Neem dus gewoon een andere provider.
Van provider kan ik niet zo makkelijk wisselen hier. :(

Ik heb het even gevraagd aan Okapi. Het is niet zo dat ik een dynamisch IP adres heb. Het schijnt namelijk dat er hier drie (Versatel) lijnen liggen (van ieder 2 Megabit up en down) Het dataverkeer van de hele flat wordt gelijkelijk verdeeld over deze drie verbinding, met ieder zijn eigen IP nummer. (Ik heb ook idd pas drie verschillende IP adressen gezien) Het IP wisselt soms zelfs binnen een minuut, en ik kan dan ook geen verband ontdekken met de terugval van active connections in eMule. Okapi wist natuurlijk ook niet waar het dan wel aan kon liggen. :/

Zie ook Meerdere ip adressen

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 16:33

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

een crosspost voor een probleem dat ik ondervind met protowall, aangezien veel emule-gebruikers protowall gebruiken.

[rml]Tukk in "[ protowall]Protowall.sys foutmelding bij ..."[/rml]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Zit ik net ff bij de stats van mijn emule te kijken, zie ik dat 98% van de clients weggefilterd is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

_Rayman_ schreef op 08 augustus 2004 @ 09:18:
Zit ik net ff bij de stats van mijn emule te kijken, zie ik dat 98% van de clients weggefilterd is 8)7
Zoals ik hierboven heb vermeld ben ik bezig met het installeren van Protowall. De reden is het feit dat ik een UL:DL heb van 47,5:1
Normaal is deze bij mij 2:1, deze ratio heb ik sinds ik bezig ben met het downen van een game die nu erg voor op de FP van tweakers.net te vinden is.

Ik vermoed dat er erg veel leechers bezig zijn, of dat de producent van het prodcut (ideetje? :+ ) bezig is met de upload van iedereen die de game host te verbruiken, zodat downen bij anderen erg langzaam gaat. Ik hoopte dat protowall de ip's van de machine die dat bij me doen zou filteren.

Ben jij die game mischien ook het downen?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Tukk schreef op 08 augustus 2004 @ 09:46:
[...]

Zoals ik hierboven heb vermeld ben ik bezig met het installeren van Protowall. De reden is het feit dat ik een UL:DL heb van 47,5:1
Normaal is deze bij mij 2:1, deze ratio heb ik sinds ik bezig ben met het downen van een game die nu erg voor op de FP van tweakers.net te vinden is.

Ik vermoed dat er erg veel leechers bezig zijn, of dat de producent van het prodcut (ideetje? :+ ) bezig is met de upload van iedereen die de game host te verbruiken, zodat downen bij anderen erg langzaam gaat. Ik hoopte dat protowall de ip's van de machine die dat bij me doen zou filteren.

Ben jij die game mischien ook het downen?
Nee hoor, daar ben ik niet mee bezig. Ben eigenlijk met hele oude dingen bezig.
FF over dat protowall, ik begrijp het nut nog steeds niet, in emule zit toch al een ipfilter?

-edit-
de filter staat nu op een record van 106.9 %

-edit2-
Ik heb geprobeerd protowall te installeren, maar krijg 'm niet aan de praat (protowall.sys niet geladen, terwijl deze het wel is). Ik gebruik SP2 en de windows firewall is uit

-edit3-
Eindelijk werkt protowall. Het lag toch aan die gare windows firewall (SP2). Als je deze uitzet, werkt protowall :>

-edit4-
Ik weet dat het hier niet hoort, maar om er een topic van te maken is het weer te weinig. Welke sources hebben jullie aanstaan (of niet) in de blocklist manager?

[ Voor 27% gewijzigd door _Rayman_ op 08-08-2004 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42
Ik wil vanmiddag mijn eMulebak opnieuw installeren, en dan maar meteen met Windows XP SP2. Zijn er hier mensen die eMule al helemaal goed hebben draaien onder SP2? Ik begreep dat er wat problemen zijn met het aantal connections dat gemaakt kan worden. :?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 13:37

MRic3

Of praat ik weer poep?

klein waarschuwinkje

* MRic3 had vorige week geen internet... :?

Ik bel op naar www.NLhosting.nl om storing te melden...bleek dat ik was afgesloten omdat symantec een mailtje had gestuurd naar hun met het verzoek mij af te sluiten:( !!!! Ze hadden software van hun op Emule op mijn IP adres gevonden... heel hoop gelul... . "ja, u kunt van ons € 25.000,00 boete krijgen." |:(

Ik kan je wel zeggen dat ondanks dat ik wist dat NLhosting echt verkeerd zat (ja, ik ook) dat ik het een heeeel klein beetje warm kreeg. Ach zolang ze geen prive gegevens doorgeven zal het mij een worst wezen. Staat de BSA hier voor de deur, dan weet ik bij wie ik moet zijn.

Ik moest een brief sturen (op papier :+ ) met handtekening dat ik het noooooooooit meer zal doen. Dat is ondertussen gedaan en internet deed het meteen weer na het telefoontje. De brief van mijn opzegging bij NLhosting ligt al klaar... eikels....

p.s. en dat norton syemworks wat ik had gedownload en geshared is een compleet RUK programma... gvd 4 uur bezig geweest om het _compleet_ weg te halen..

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 12:33
Mijn web interface doet het niet niet meer..als ik hem benader krijg ik een volledig wit scherm
heb emule al gedeinstalleerd en geherinstalleerd en daarna alles weggegooid behalve de config directory
maar het scherm blijft wit. weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10
Probleem: Sinds de update van eMule naar versie 0.43b (voorheen 0.42g) krijg ik steeds een low id (of in KaD: status = firewalled). Dit probleem wordt veroorzaakt door Norton Internet Security 2004 . Ik heb al alle (voor mij) denkbare oplossingen geprobeerd:

* Herinstallatie
* Herinstallatie oudere versie
* Bij NIS de poorten manueel openzetten
* Poorten veranderen
* ...

Pas wanneer ik de firewall van NIS afzet heb ik geen problemen meer. Afstappen van NIS doe ik niet graag, vooral door de ingebouwde reclame-onderdrukking. Want als ik allemaal verschillende progjes moet gaan zoeken voor wat Norton allemaal in 1 progje stopt ben ik nog lang niet klaar...

Iemand ervaring met dit zeer vervelend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Vincent Bovelander schreef op 10 augustus 2004 @ 09:46:
Ik wil vanmiddag mijn eMulebak opnieuw installeren, en dan maar meteen met Windows XP SP2. Zijn er hier mensen die eMule al helemaal goed hebben draaien onder SP2? Ik begreep dat er wat problemen zijn met het aantal connections dat gemaakt kan worden. :?
werkt perfect, al maanden.
m3gA schreef op 10 augustus 2004 @ 11:38:
Mijn web interface doet het niet niet meer..als ik hem benader krijg ik een volledig wit scherm
heb emule al gedeinstalleerd en geherinstalleerd en daarna alles weggegooid behalve de config directory
heb je wel de webinterface uitgepakt? je moet in je emule folder een aantal subfolders hebben met de interface. als je bv winzip gebruikt moet je wel aanzetten dat ie uit moet pakken met subfolders (use foldernames).
als dat het niet is, staat er een verkeerde skin geselecteerd in je preferences.
thijswalc schreef op 10 augustus 2004 @ 13:58:
Probleem: Sinds de update van eMule naar versie 0.43b (voorheen 0.42g) krijg ik steeds een low id (of in KaD: status = firewalled). Dit probleem wordt veroorzaakt door Norton Internet Security 2004 . Ik heb al alle (voor mij) denkbare oplossingen geprobeerd:

* Herinstallatie
* Herinstallatie oudere versie
* Bij NIS de poorten manueel openzetten
* Poorten veranderen
* ...

Pas wanneer ik de firewall van NIS afzet heb ik geen problemen meer. Afstappen van NIS doe ik niet graag, vooral door de ingebouwde reclame-onderdrukking. Want als ik allemaal verschillende progjes moet gaan zoeken voor wat Norton allemaal in 1 progje stopt ben ik nog lang niet klaar...

Iemand ervaring met dit zeer vervelend probleem?
poorten mappen dat is het enige wat helpt. maar dan nog, met bv zonealarm hebben dan ook veel mensen problemen. je weet zeker dat je alle poorten open hebt gezet? een goeie reden om NIS er wel af te gooien is bv dat de antivirus software slecht is.
ik gebruik nu KAV5, win SP2 firewall en een aantal spywareremove programma's (1tje is niet genoeg!). reclame remover? tja mijn hostfile heb ik aangepast, maar voor de rest heb ik nergens last van. als browser gebruik ik netcaptor, dus van popups het ik ook geen last (een browser met tabs, werkt zo wie zo lekkerder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Mr.Nobody schreef op 10 augustus 2004 @ 16:28:
[...]
werkt perfect, al maanden.
Dus dat verhaal over een gelimiteerd aantal connections wat ik overal lees is onzin?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik heb er geen last van. geef eens een link :?
hoeveel is veel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Mr.Nobody schreef op 10 augustus 2004 @ 18:20:
ik heb er geen last van. geef eens een link :?
hoeveel is veel :?
Linkjes:

hier en hier.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ik word soms toch een beetje moe van dit programma...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
eMule v0.43b Statistics

Transfer
   Session UL:DL Ratio: 281.47 : 1
   Session UL:DL ratio (friends UL excluded): 281.47 : 1
   Cumulative UL:DL Ratio: 4.74 : 1
   Uploads
      Session
         Uploaded Data: 143.81 MB
         Uploaded data to friend slots (Session): 0 Bytes
         Active Uploads: 12
         Waiting Uploads: 3361
         Upload Sessions: 41
         Total Overhead (Packets): 3.88 MB (61K)
      Cumulative
         Uploaded Data: 31.36 GB
         Upload Sessions: 6653
         Total Overhead (Packets): 626.30 MB (11.21M)
   Downloads
      Session
         Downloaded Data: 523 KB
         Completed Downloads: 0
         Active Downloads (chunks): 1
         Found Sources: 1340
         Download Sessions: 11
         Gained Due To Compression: 4 KB (0.8%)
         Lost Due To Corruption: 0 Bytes (0.0%)
         Parts Saved Due To I.C.H: 0
         Total Overhead (Packets): 3.15 MB (49K)
      Cumulative
         Downloaded Data: 6.61 GB
         Completed Downloads: 16
         Download Sessions: 2594
         Gained Due To Compression: 190.46 MB (2.8%)
         Lost Due To Corruption: 46.39 MB (0.7%)
         Parts Saved Due To I.C.H: 5
         Total Overhead (Packets): 484.77 MB (8.75M)

En maar uploaden met 50 kB/sec... maar downloaden? Ho maar. |:(
Denk dat ik mijn upload dan maar omlaag ga gooien ook; ik wil met alle plezier uploaden maar dan moet ik er wel wat voor terugkrijgen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
tja, heb je nog meer info? ik kan niet zo een conclusie trekken hiermee.
er zal wel een reden voor zijn denk je niet? (je dl zeldzame bestanden, lowID, enzo)
nee, heb ik geen last van. gaat perfect hierzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:08

Ankh

|true

[...]
werkt perfect, al maanden. is knap, de rtm is net uit :Y)

[ Voor 72% gewijzigd door Ankh op 10-08-2004 20:07 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Mr.Nobody schreef op 10 augustus 2004 @ 20:07:
tja, heb je nog meer info? ik kan niet zo een conclusie trekken hiermee.
er zal wel een reden voor zijn denk je niet? (je dl zeldzame bestanden, lowID, enzo)
Ik download momenteel een bestand dat bepaald niet zeldzaam is (bijna 1000 sources) en ik heb een High ID. Alle poorten zijn ook correct geforward.

Ik zal wel gewoon meer geduld moeten hebben 8)7
Wat dacht je van de release candidates? :P

[ Voor 15% gewijzigd door NNF op 10-08-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

NNF schreef op 10 augustus 2004 @ 19:53:
Ik word soms toch een beetje moe van dit programma...

code:
1
2
3
4
5
6
eMule v0.43b Statistics

Transfer
   Session UL:DL Ratio: 281.47 : 1
   Session UL:DL ratio (friends UL excluded): 281.47 : 1
<KNIP>

En maar uploaden met 50 kB/sec... maar downloaden? Ho maar. |:(
Denk dat ik mijn upload dan maar omlaag ga gooien ook; ik wil met alle plezier uploaden maar dan moet ik er wel wat voor terugkrijgen. :(
Dit heb ik nou ook, ik ben van een 1:1 naar een 50:1 gegaan, ik vermoed zelf dat de hoeveelheid leechers vergroot is sinds een tijdje.

Ben je mischien ook D**M3 aan het downen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
zoals iemand al zei, heb ik sp2 draaien vanaf de eerste beta's en dat is al maanden. wanneer die maxconnections er precies in gekomen is weet ik niet, maar ik neem aan dat dat ruimt voor RC1 geweest is....
maar goed, al die tijd heb ik niks geks gehad met mijn verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Tukk schreef op 10 augustus 2004 @ 23:32:
[...]

Dit heb ik nou ook, ik ben van een 1:1 naar een 50:1 gegaan, ik vermoed zelf dat de hoeveelheid leechers vergroot is sinds een tijdje.

Ben je mischien ook D**M3 aan het downen?
Nee, ik download geen D3, maar een simpele film ;)
Sinds ik postte is mijn UL:DL ratio overigens naar 11:1 gegaan, maar dan nog. Dat kan beter :p Ik download ook maar 1 file trouwens, dat zorgt er natuurlijk ook voor dat je veel meer upload dan download (als je meedere files tegelijk download heb je natuurlijk een hogere DL snelheid terwijl je upload snelheid vrijwel altijd maximaal zal zijn, of je nou 10 files download of 1).

[ Voor 36% gewijzigd door NNF op 11-08-2004 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

*foutje* :o

[ Voor 97% gewijzigd door NNF op 11-08-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

iemand ervaring met emule rocket?

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5986

Ik krijf af en toe een berichtje van iemand dat ik te snel connecties maak en gebanned word.
Hoe zit dit nu precies?
Ik heb max. new connecties/5 op 10 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
heb je wel de webinterface uitgepakt? je moet in je emule folder een aantal subfolders hebben met de interface. als je bv winzip gebruikt moet je wel aanzetten dat ie uit moet pakken met subfolders (use foldernames).
als dat het niet is, staat er een verkeerde skin geselecteerd in je preferences.
oplossingen werken niet.. nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

m3gA schreef op 10 augustus 2004 @ 11:38:
al op meerder pc's geprobeerd? Bleek hier een probleeem te zijn met weergave van ActiveX zeut. Probeer hem eens via andere browser te benaderen, firefox b.v.

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
cryhtorchild schreef op 11 augustus 2004 @ 17:01:
[...]

al op meerder pc's geprobeerd? Bleek hier een probleeem te zijn met weergave van ActiveX zeut. Probeer hem eens via andere browser te benaderen, firefox b.v.
vanaf het werk .. (wel met een adsl lijntje firewall blocked 4711) vanaf mijn pa en vanaf mijn eigen server .. en met firefox en IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWars
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 16:41
hoe zit het nou met de RIAA, MPAA, Paramount, Dreamworks mailtjes van abuse omdat je toevallig een hash waar ze naar aan het scannen zijn tegen komen, bij DC++ is het de laatste tijd een ramp, 3 emails per dag met intimiderende texten :/ is dit bij eMule/eDonkey ook zo of niet, mss stap ik wel over namelijk :)

hopla

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Weet er iemand mooie eMule webserver templates?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• m3gA
StarWars schreef op 11 augustus 2004 @ 23:43:
hoe zit het nou met de RIAA, MPAA, Paramount, Dreamworks mailtjes van abuse omdat je toevallig een hash waar ze naar aan het scannen zijn tegen komen, bij DC++ is het de laatste tijd een ramp, 3 emails per dag met intimiderende texten :/ is dit bij eMule/eDonkey ook zo of niet, mss stap ik wel over namelijk :)
ik heb de afgelopen 3 jaar 2 mails gehad van mijn provider.. met een waarschuwing ..ff rustig houden en daarna gewoon weer doorgaan..

• StarWars
  • Laatst online: 29-05 16:41
m3gA schreef op 12 augustus 2004 @ 14:09:
[...]

ik heb de afgelopen 3 jaar 2 mails gehad van mijn provider.. met een waarschuwing ..ff rustig houden en daarna gewoon weer doorgaan..
mja .... :/ maar was dit met emule/edonkey was de vraag :) of met een ander proggie... ;(

hopla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 12:53
eD2K Netwerk
Status: Verbonden
IP:Poort 80.126.230.136:4662
ID 2296806992
Hoge ID

eD2K Server
Naam: ### SauGeileGirls ###
Beschrijving: www.saugeilegirls.de
IP: 81.23.250.167:4242
Versie: 16.47 (lugdunum)
Gebruikers: 149.182
Bestanden: 17.373.204
Dit is de 2e server in mijn lijst met veel gebruikers, ik kan niet connecten op Razorback2, weet iemand waarom niet.

Allle servers die ik connect met emule heb ik hoge ID, staat bij server info.

Maar met shareaza, heb ik bij heel veel servers LowID erachter staan.

Welke moet ik nu geloven?
Ik heb wel mijn poorten geopend op mijn router.

http://www.grc.com/x/ne.dll?rh1dkyd2 < Daar zie ik gewoon dat mijn 4662 port openstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik zou emule maar geloven, misschien zit er wel een bugje in shareaza.

waarom kiezen mensen toch altijd voor een drukke server :? neem er gewoon 1tje, je sources krijg je vanzelf, en ook nog meer van andere emuleclients dan van de servers.
daarbij gaat zoeken via KAD veel beter, sneller en krijg je meer dingen terug.
ik zou dus zeggen probeer eens emule met KAD (of een mod ermee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
sorry overbodig inmiddels

[ Voor 91% gewijzigd door Mad_Manic op 15-08-2004 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:29

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik heb een raar probleem:

Afbeeldingslocatie: http://lekkerekwal.com/documents/emulestats-150kb-limiet.png

Zoals te zien is in de grafiek blijft de downloadsnelheid zo rond de 140 KB/s zweven, zonder een duidelijke reden. Ik heb geen bandwithlimiter aanstaan, de upload staat op 30 KB/s, en verlagen naar bijvoorbeeld 25 KB/s maakt geen verschil. Ook is er geen sprake van een upload:download ratio limiet, want ik kom vaak zo rond de 1:5 uit en dan nog blijft hij rond de 140-150 KB/s schommelen.

Ik heb een connectionlimiet van 200, 300 sources per file max, bij de connection speed staat 240 KB/s ingevuld en de Download limit staat natuurlijk niet aan. (edit: ik heb ADSL Basic met dus een daadwerkelijke downloadbandbreedte van zo'n 220-240 KB/s)

Weet iemand een oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door The Third Man op 15-08-2004 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Je ziet dat je ratio 1:4 is, en dit is het maximum daarom wordt je downloadsnelheid gelimiteerd op precies 4x je uploadsnelheid.
Dat je weleens 1:5 hebt gehad komt omdat in oudere versies nog geen sprake was van dit limiet. Lees de changelogs van de morph versies maar eens na.

[ Voor 38% gewijzigd door DJ^ op 15-08-2004 14:19 ]

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

Echt waanzin, ik kom dus echt NOOIT boven de 100 kb/sec... Ik hou met moeite een 2:1 ratio tot stand. Ik gebruik MorphXT al maanden. Zijn er nog extra tweaks/tips om dit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Als je files download waar veel sources van zijn gaat je snelheid uiteraard ook omhoog, en als je daarnaast ook veel downloads in je queue hebt staan moet je makkelijk een snelheid van boven de 100kb/s kunnen halen,
mits je ratio niet te hoog is en je voldoende upload/upgeload hebt.

Lees daarnaast de verschillende faqs voor tips.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

DJ^ schreef op 15 augustus 2004 @ 14:18:
Je ziet dat je ratio 1:4 is, en dit is het maximum daarom wordt je downloadsnelheid gelimiteerd op precies 4x je uploadsnelheid.
Dat je weleens 1:5 hebt gehad komt omdat in oudere versies nog geen sprake was van dit limiet. Lees de changelogs van de morph versies maar eens na.
Nee, het is echt niet de ratio, die is op dit moment zelfs 1:4,05.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 17:28

Hakker

a.k.a The Dude

Misschien heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem. Als ik met emule iets binnen wilt halen en ik laat emule een tijdje aanstaan dan neemt het al mijn CPU power en bandbreedte in beslag. Waar het hem nou in zit weet ik niet. Emule afsluiten kan dan ook niet meer. Ik moet mijn PC gewoon gaan resetten.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 01:12

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Hakker schreef op 15 augustus 2004 @ 17:15:
Misschien heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem. Als ik met emule iets binnen wilt halen en ik laat emule een tijdje aanstaan dan neemt het al mijn CPU power en bandbreedte in beslag. Waar het hem nou in zit weet ik niet. Emule afsluiten kan dan ook niet meer. Ik moet mijn PC gewoon gaan resetten.
Heb je wel een beetje recente versie? Vertel eens iets mee, neem bijvoorbeeld de laatste morphXT?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Het gaat er mij meer om hoe ik het process kan killen zonder te hoeven resetten. en het gaat om de laatste versie niet dat het nou veel uit hoort te maken.

Ik wil gewoon emule.exe kunnen killen. en dat gaat dus niet via de taskmanager.

[ Voor 50% gewijzigd door Hakker op 15-08-2004 17:28 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

Hakker schreef op 15 augustus 2004 @ 17:27:
Het gaat er mij meer om hoe ik het process kan killen zonder te hoeven resetten.
ook daarvoor hebben we iets meer info nodig :)
Bij winXP kun je heel makkelijk in de procesmanager komen en hem daar killen...
Overigens is het niet verstandi om op die manier door te blijven klooien, want je zult er vroeg of laat corrupte bestanden aan overhouden.

[edit]Hoezo gaat dit niet via de taskmanager? Kan prima hoor, duurt alleen een tijd, zeker wanneer je emule 100% gebruikt...

[ Voor 13% gewijzigd door hufkes op 15-08-2004 17:29 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

nou zoals ik zeg hij doet het niet...
ben nu een half uur verder zo ongeveer de process en stuk of tig lopen te killen zelfs eerst op low priority zetten en dan killen, maar het blijft dus gewoon vrolijk draaien en mijn cpu innemen. dat bedoel ik met hij doet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes

hufkes

en dat doe je onder windowsXP? In dat geval is er toch echt iets mis, want waneer een programma daar op "not responding" staat, krijg je vanzelf de mogelijkheid om hem hard te killen.... doe eens een herstart van je systeem, start emule opnieuw en probeer hem dan te killen. Waarschijnlijk werkt het dan wel.

Maar staat nog steeds mijn vraag bovenaan waarom je niet even een andere versie gebruikt... de latere versies zijn echt stukken beter en vooral stabieler geworden, dus dat loont echt de moeite wel. Afgezien nog van security-fixes uiteraard.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Ik zou zeggen draai niet om de vraag heen en lees het eens een keertje goed.

Ik gebruik de laatste versie.
Ik wil hem juist killen zonder te herstarten

wat stel jij voor:

Herstart en pak de laatste versie zo kan ik ook oplossingen voorstellen. het is alleen iets waar de vrager dus helemaal niets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
wat heb je als max. connections ingesteld? Misschien maak je teveel connecties en gaat 'ie daarvan over zijn nek...

[ Voor 18% gewijzigd door Silent Thunder op 15-08-2004 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Hakker schreef op 15 augustus 2004 @ 18:13:
Ik zou zeggen draai niet om de vraag heen en lees het eens een keertje goed.

Ik gebruik de laatste versie.
Ik wil hem juist killen zonder te herstarten

wat stel jij voor:

Herstart en pak de laatste versie zo kan ik ook oplossingen voorstellen. het is alleen iets waar de vrager dus helemaal niets aan heeft.
ik zou zeggen, geef jij direct eens wat info, dan kunnen mensen makkelijker oplossingen aandragen. ik neem aan dat je MorphXT 4.0 heb onder winXP :?

normaal gesproken hoort emule niet te gaan hangen, doet ie dan wel dan kun je gewoon de taskmanager gebruiken (of na x seconden het kruisje, je krijgt dan de wel bekende vraag...). ik heb zelf nog nooit gehad dat ik emule niet kon afsluiten, het is ook een erg vaag probleem. dat ie erg druk is net na het opstarten kan ik me voorstellen, maar dat moet na 15 minuten weer normaal zijn.

ik ga er vanuit dat je veel bestanden hebt aanstaan met veel sources, vertel eens hoeveel donwloads je hebt aanstaan en hoeveel sources die allemaal hebben. ik denk nl veel bestanden met veel sources... dan krijg je nl dit soort dingen.

ook realtime sorteren enzo doet dat.
Lekkere Kwal schreef op 15 augustus 2004 @ 15:03:
[...]
Nee, het is echt niet de ratio, die is op dit moment zelfs 1:4,05.
ja, idd... je download nu wel met limiet, maar dat gaat nog steeds sneller dan het uploaden. je verhouding is dus nog slechter dan 1:4 geworden, dus je ongelimiteerde download is voorlopig nog verder weg....

moet wel zeggen dat je erg lekkere snelheden hebt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

nee het is gewoon Emule geen mod of wat dan ook gewoon Emule .43b en ja ik sluit emule af alleen blijft hij gewoon in mijn taskmanager zitten en al mijn CPU en bandbreedte vreten. Het enige wat ik kan doen is hem op een lage prio zetten om zo andere downloads nog binnen te kunnen halen, maar het blijft alle idle cpu opvreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
hoeveel downloads heb je :? (zie vorige post van me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
en hoeveel memory gebruikt emule (bij jou)?

[ Voor 14% gewijzigd door bigfoot1942 op 16-08-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

1 Download en 13 MB memory voor de rest niets bijzonders gewoon wizard settings. was te lui om het aan te passen alleen de upload naar 12 KB teruggebracht meer niet

[ Voor 73% gewijzigd door Hakker op 16-08-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Mr.Nobody schreef op 15 augustus 2004 @ 22:52:
ja, idd... je download nu wel met limiet, maar dat gaat nog steeds sneller dan het uploaden. je verhouding is dus nog slechter dan 1:4 geworden, dus je ongelimiteerde download is voorlopig nog verder weg....

moet wel zeggen dat je erg lekkere snelheden hebt _/-\o_
Ik heb ff getest met een Friends Slot (dan floept volgens de MorphXT ontwikkelaars de 1:4 ratio aan) en dan valt de downloadsnelheid als een baksteen terug naar 0 en blijft Emule wachten totdat ik weer terug bij 4.00 ben (wat behoorlijk lang duurt). Maar goed, dit screenshot geeft toch echt aan dat het limiet niet van toepassing is:
Afbeeldingslocatie: http://lekkerekwal.com/documents/emulestats-150kb-limiet2.png(clickable)
Zoals nu te zien is met een ratio van 1:4.27 is er nog steeds geen sprake van een 1:4 limiet. Daarnaast zou ik ook eerder verwachten dat bij een limiet er een (bijna) rechte lijn in het grafiek zou komen en niet een licht golvende. Vergelijk de downloadgrafiek maar eens met die van de upload en connections, die laatste twee zijn namelijk wel gelimmiteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Laatst online: 19:20

sjaak

un giorno credi

Wie weet wat dat zwarte vertikale balkje betekent achter dat ezeltje? Staat er sinds een paar minuten, zou het wat te maken kunnen hebben met de snelheid waar ik nu mee download? (ook voor het eerst dat ik boven de 40KB/sec zit :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39297/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 19-06 16:40
micha schreef op 17 augustus 2004 @ 00:30:zou het wat te maken kunnen hebben met de snelheid waar ik nu mee download?
Goed geraden!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:37
Ik heb mijn upload/download bij Emule staan op 80/320
Ik zou met mijn upload tot 96 kunnen maar als ik Emule hoger zet dan 80, bijvoorbeeld 85 dan gaat hij toch niet omhoog.
Hij wil niet hoger dan 80 gaan.

Hoe kan dat?

[ Voor 3% gewijzigd door Artwido op 17-08-2004 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Artwido schreef op 17 augustus 2004 @ 01:11:
Ik heb mijn upload/download bij Emule staan op 80/320
Ik zou met mijn upload tot 96 kunnen maar als ik Emule hoger zet dan 80, bijvoorbeeld 85 dan gaat hij toch niet omhoog.
Hij wil niet hoger dan 80 gaan.

Hoe kan dat?
Je limiet kan niet hoger dan de capaciteiten die je links hebt ingevuld en daarbij hoef je natuurlijk geen downloadlimiet in te stellen, dat laat je gewoon aan de verbinding zelf over (kost toch alleen maar cpu-power zonder nut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Laatst online: 19:20

sjaak

un giorno credi

Als ik zo terugdenk zag ik soms een zwart puntje, dat verklaard het ook dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 21:02
kwil mn pc'tje weer eens 'verversen' oftewel formatteren, en dan moet ik dus emule weer herinstalleren, maar wil graag mn userhash behouden zodat de andere emule gebuikers me nog altijd "herkennen" want anders moet ik weer helemaal opnieuw beginnen met credits opbouwen. Welke bestanden moet ik behouden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 21:02
kwil mn pc'tje weeres 'verversen' oftewel formateren, maar ik wil wel mn userhash behouden, anders moet ik weer helemaal opnieuw credits op gaan bouwe bij andere gebruikers, maar mijn vraag is dus hoe ik mijn huidige userhash behoud.

sorry voor de dubbelpost, ik kreeg de 1e keer een foutmelding en dacht dus dat het mislukt was :o

[ Voor 22% gewijzigd door stimpyMGS op 17-08-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
StarWars schreef op 12 augustus 2004 @ 21:18:
[...]

mja .... :/ maar was dit met emule/edonkey was de vraag :) of met een ander proggie... ;(
emule. en ik draaide peerguardian met een up to date blocklist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

stimpy-NL schreef op 17 augustus 2004 @ 14:17:
kwil mn pc'tje weer eens 'verversen' oftewel formatteren, en dan moet ik dus emule weer herinstalleren, maar wil graag mn userhash behouden zodat de andere emule gebuikers me nog altijd "herkennen" want anders moet ik weer helemaal opnieuw beginnen met credits opbouwen. Welke bestanden moet ik behouden??
Gewoon je hele config folder bewaren, dan heb je direct bij het terugzetten hiervan alle settings (en je userhash ook) terug.
(Had je zelf ook wel kunnen vinden in de openingspost.)

hmmz

• GekkeR
  • Laatst online: 19-06 09:25

GekkeR

key = key

Ik probeer nu al een tijdje eMule uit in de hoop dat het ooit snel begint te worden.
Maar de ratio is nu al 5:1 en ik krijg nog steeds max 20KiB/s (dat ook alleen met meerdere downloads) down.

Zyxel modem (adsl , nieuwste firmware)
Linksys WRT54G (router , nieuwste firmware)

downloads meestal 100+ sources.
connecties staan op 10 per 5 seconden , 200 sources max. per file en 400 connecties max. overal.

Upload capped op 55 en download op 500.

Stats picje

Iemand nog tips ?

--

ja
niks bijzonders.
zal het proberen.
xp.
ik heb bijna niks geshared daarom zie je soms dalen.
niks wat bandwidth in neemt.

[ Voor 52% gewijzigd door GekkeR op 19-08-2004 19:21 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

GekkeR schreef op 19 augustus 2004 @ 18:34:
Ik probeer nu al een tijdje eMule uit in de hoop dat het ooit snel begint te worden.
Maar de ratio is nu al 5:1 en ik krijg nog steeds max 20KiB/s (dat ook alleen met meerdere downloads) down.

Zyxel modem (adsl , nieuwste firmware)
Linksys WRT54G (router , nieuwste firmware)

downloads meestal 100+ sources.
connecties staan op 10 per 5 seconden , 200 sources max. per file en 400 connecties max. overal.

Upload capped op 55 en download op 500.

Stats picje

Iemand nog tips ?
*Heb je wel bestanden met veel sources?(100+)
*Staat er iets in je log? (van eMule, router, modem etc)
*Zet max connecties eens op 250 (misschien trekt je hardware het niet
*Welk OS? (bij XP welk SP?)
*Zet je upload eens lager, ik zie dalen. Misschien teveel netwerk verkeer? Kan je *download killen.
*Welke processen draaien er allemaal?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

200 sources max is veel te weinig. Kan makkelijk op 1000 en waarschijnlijk nog een stuk hoger.

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23
ik ben nu al een dotje aan ut downlaoden met edonkey normaal. maar als ik emule wil gaan gebruiken kan ik dan me bestaande downloads importeren?
zodat hij gewoon verder gaat.
ik wil geen 2 prog's naast elkaar gebruiken en ook niet alles opnieuw downaloden wat ik al voor de helft heb zegmaar..

heeft iemand hier ervaring mee of een tip voor?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

remcoXP schreef op 19 augustus 2004 @ 20:40:
ik ben nu al een dotje aan ut downlaoden met edonkey normaal. maar als ik emule wil gaan gebruiken kan ik dan me bestaande downloads importeren?
zodat hij gewoon verder gaat.
ik wil geen 2 prog's naast elkaar gebruiken en ook niet alles opnieuw downaloden wat ik al voor de helft heb zegmaar..

heeft iemand hier ervaring mee of een tip voor?
Gewoon ene temp folder inhoud naar de andere kopieren. Deze vraag is overigens al vaker gesteld//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvdB
  • Laatst online: 10-06 21:15
Op mijn werk is alleen port 80 open. Nu wil ik naast mijn eigen webserver ook de emuleserver kunnen benaderen. Wanneer ik de Emule Webserver laat draaien op poort 80 dan is mijn website niet meer bereikbaar. Hoe moet ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Laatst online: 21:30

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor zover ik weet kan je geen 2 processen op dezelfde poort laten draaien zonder dat ze met elkaar conflicteren.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik kom er (net) achter dat er in emule een ratio zit ingebakken:

je kunt maximaal 4x zo snel downloaden als uploaden

Maar aangezien die niet in de peer zit, maar in de client is het simpel deze ratio naar boven te schroeven(middels een source change) . Waar zit in emule een beveiliging daartegen?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

leuk_he schreef op 20 augustus 2004 @ 15:50:
je kunt maximaal 4x zo snel downloaden als uploaden
Alles onder de 10 kb/sec upload levert je 3x - 4x zoveel download op. Als je 10 of meer kb/sec upload kun je unlimited downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

IceStorm schreef op 20 augustus 2004 @ 16:00:
[...]Alles onder de 10 kb/sec upload levert je 3x - 4x zoveel download op. Als je 10 of meer kb/sec upload kun je unlimited downloaden.
Maar wat houd mensen tengen een "mod" hievoor te maken:

code:
1
2
3
Cbandwith control

(( (upload < 10.0f + isConnectionOH) && (upload*4.0f < maxdownload) )? upload*4.0f : maxdownload);

search en replace 4 met 10. ? of mis ik iets.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 19-06 13:18
Je kan het ook heel makkelijk aanpassen, maar vanwege het creditsysteem snijd je daar alleen maar jezelf mee in de vingers. Als je de upload op 0 of 1 zet, dan zal de download gewoon nooit groot worden, ook al haal je die ratio er af.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Daarnaast zit in de meeste mods tegenwoordig nog een 1*3 of 1*4 session/cumulative ratio.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Resistor schreef op 28 juli 2004 @ 20:04:
eMule v0.43b MorphXT v4.0

Ik heb weer ruzie met mijn dynamic-upload: hij stuitert continue tussen de 1 en de 8 KB/s, terwijl ik gemakkelijk de 32KB/s haalde met voorgaande versies, gewoon door bij Morph
'Upload Management _> Dynamic Upload _> Automatic dynamic upload System switching' aan te vinken, met een minimum op 24 KB/s

Maar nu is er bij 'Extended Settings' ook een tab bij gekomen met USS bij gekomen, ik heb wat veranderd, maar zonder succes, maar ik weet niet meer wat het was |:(

Is dit nog een bug, of ligt het aan mij? (staat nu gewoon vast op 32KB/s te uppen)

<knip>
Schopje, en weet iemand wat de standaardwaarden waren? Dus bij het tabje 'Upload Speed Sense'.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Laatst online: 00:47

Ottooo

Vuurvlieg

even een vraagje:

op mijn pc is thuis mijn interne ip veranderd, dus heb ik ook de instellingen van het forwarden van de poorten veranderd. Nou is dit met het 'gewone' deel van emule gewoon goed gegaan, maar bij Kademila niet, daar staat nu de gehele tijd dat deze firewalled is, terwijl die toch gewoon dezelfde poort gebruikt als emule zelf. (Versie v0.43b, MorphXT v4.0)

Weet iemand misschien hoe dat komt? En hoe ik dat dan kan oplossen?

'vast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ottooo schreef op 20 augustus 2004 @ 19:40:
gewoon goed gegaan, maar bij Kademila niet, daar staat nu de gehele tijd dat deze firewalled is, terwijl die toch gewoon dezelfde poort gebruikt als emule zelf. (Versie v0.43b, MorphXT v4.0)
bij mij werkte hij pas op een andere poort (misschien na gebruik mod)

kijk naar "KadUDPPort=4673" in preferences/ini in je config directory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
kun je ook het maximaal aantal uploaders instellen?
Ik kan die instelling niet terugvinden.
Mijn 80 kb upload word nu verdeeld over een stuk of 20 gebruikers. De meesten downloaden bij mij rond de 2 kb.

Ik wil dat ik slechts enkele gebruikers tegelijk heb die ik meer kan geven dan een paar kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Met sommige mods kan dat ja, zoals die van Sivka. Van andere mods weet ik het niet..

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
Afbeeldingslocatie: http://img25.exs.cx/img25/9104/blabla1.jpg

wat is het voordeel/nadeel van deze andere credit systemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Blisterin_Bull schreef op 20 augustus 2004 @ 23:43:
Met sommige mods kan dat ja, zoals die van Sivka. Van andere mods weet ik het niet..
Klopt! ik heb Morph en heb gevonden dat ik dynamic upload kan instellen.
Staat nu op smart upload.
Er staan nu nog maar een stuk of zes gebruikers in mijn upload.
En diegene met een slotje halen nu het meeste weg zoals bedoeld.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Wat ik me al een tijd afvraag:

Ik heb nu ingesteld dat eMule gepauzeerde downloads start wanneer een andere download completed is (en dan alleen binnen dezelfde category). Maar het lijkt erop dat eMule uit die category een willekeurige download start, en niet de volgende in de lijst.

Dit is bijvoorbeeld erg irritant met TV-series: ik wil dat, als hij klaar is met aflevering 1, hij aflevering 2 gaat downloaden en niet een andere (bijvoorbeeld 7 of 8 ).

Zie ik iets over het hoofd en kan ik dit gewoon instellen, of heb ik gewoon vette pech?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

# Official Credit
# Lovelance Credit
# Pawcio Credit
# EastShare Credit

lovelace (= lovelance?)
New Credit System
=================
formula:
dl-modifier=100*((1-1/(1+exp((3*{MB uploaded to us}^2-{MB downloaded from us}^2)/1000)))^6.6667)

new credit system (start:1, max:100, min:0.1, ratio:1:1.5, only one formula)
CreditThefts will not get any credits. Only clients using the 'SecureHash' are able to get a multiplier of 100. All others will stick at 10.

In contrast to the original credit system, credits are evaluated more on differences and not on quotients. Using the orginal system you have the best credit values shortly after generating a new userhash. With the new credit system you get good credit values faster if you already have uploaded many MB before (and did not cheat by killing the userhash).

(old system: 5up/ 5down = DLModifier of 2, additional 5up = DLModifier of 4
10up/10down = DLModifier of 2, additional 5up = DLModifier of 3
-> for the same amount of additional upload you get less score (-25%)
new system: 5up/ 5down = DLModifier of 1.16, additional 5up = DLModifier of 2.31
10up/10down = DLModifier of 1.85, additional 5up = DLModifier of 5.09
-> for the same amount of additional upload you get more score (+120%)
because you already uploaded a certain amount before.)

This is only one simple example; new system has even more advantages. So in general generally generous uploaders get a nicer DLModifier than tightwads.
pawcio

(wordt links en recht uit mods verwijderd, zal dus wel niet helemaal in orde zijn)

uit de source te lezen wordt de hoeveelheid credit hoger bij bepaalde vast hoeveelheden

(soory van layout)
code:
1
2
3
4
5
                result = (float)(GetDownloadedTotal()*3)/GetUploadedTotal();
            if ((GetDownloadedTotal() > 100000000)&&(GetUploadedTotal()<GetDownloadedTotal()+8000000)&&(result<50)) result=50;
            else if ((GetDownloadedTotal() > 50000000)&&(GetUploadedTotal()<GetDownloadedTotal()+5000000)&&(result<25)) result=25;
            else if ((GetDownloadedTotal() > 25000000)&&(GetUploadedTotal()<GetDownloadedTotal()+3000000)&&(result<12)) result=12;
            else if ((GetDownloadedTotal() > 10000000)&&(GetUploadedTotal()<GetDownloadedTotal()+2000000)&&(result<5)) result=5;

eastshare:
NOTES : EashShare credit system:
base ratings: id. users(100); not supported users(80); invalid id. users(0); min.=10, max.=5000
+6 per MB uploaded and -2 for downloaded; +100 if upload 1MB+; if rating < 50 and upload 1MB+, rating = 50
Ich weiss, du willtst es ja nur wissen um zu sehen was sich geändert hat, aber ich kann dir auch nicht weiter helfen. schönen Sonntag noch.
maar wat nu wanneer de beste is heb ik niet kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik ben zelf laatst overgegaan op eastshare, omdat daarmee, in mijn ogen, de mensen die mij wat geven het meeste terug krijgen.
Vincent Bovelander schreef op 21 augustus 2004 @ 13:05:
Wat ik me al een tijd afvraag:

Ik heb nu ingesteld dat eMule gepauzeerde downloads start wanneer een andere download completed is (en dan alleen binnen dezelfde category). Maar het lijkt erop dat eMule uit die category een willekeurige download start, en niet de volgende in de lijst.

Dit is bijvoorbeeld erg irritant met TV-series: ik wil dat, als hij klaar is met aflevering 1, hij aflevering 2 gaat downloaden en niet een andere (bijvoorbeeld 7 of 8 ).

Zie ik iets over het hoofd en kan ik dit gewoon instellen, of heb ik gewoon vette pech?
volgens mij kun je dat regelen door rechtermuisknop op een bestand te doen in je download lijst en dan te kiezen voor linear priority. je kunt dan deze bv op 1 zetten (bij de Morph mod). ik weet alleen niet 100% zeker, doe ff een search als je wilt, heb ff geen tijd :)
Ottooo schreef op 20 augustus 2004 @ 19:40:
even een vraagje:

op mijn pc is thuis mijn interne ip veranderd, dus heb ik ook de instellingen van het forwarden van de poorten veranderd. Nou is dit met het 'gewone' deel van emule gewoon goed gegaan, maar bij Kademila niet, daar staat nu de gehele tijd dat deze firewalled is, terwijl die toch gewoon dezelfde poort gebruikt als emule zelf. (Versie v0.43b, MorphXT v4.0)

Weet iemand misschien hoe dat komt? En hoe ik dat dan kan oplossen?

'vast bedankt :)
9 van de 10 keer, vergeten mensen de juiste poorten te mappen naar het juiste nieuwe ip, ookal zeggen ze dat ze het goed gedaan hebben, dus check nog eens ;)
als je het toch goed hebt staan, druk dan eens een aantal keren op "recheck firewall" in het kad scherm, soms hebt dat. soms is het nodig om het modem opnieuw te starten.
Resistor schreef op 20 augustus 2004 @ 19:05:
[...]

Schopje, en weet iemand wat de standaardwaarden waren? Dus bij het tabje 'Upload Speed Sense'.
hierzo! :)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.aeilkema/uss.jpg

[ Voor 117% gewijzigd door Mr.Nobody op 21-08-2004 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Laatst online: 00:47

Ottooo

Vuurvlieg

ik heb mijn poorten maar weer terugveranderd naar de originele waarden (dus weer 4662, ipv 8662) en nu doet KAD het weer gewoon. Maar hiervoor had ik daar nooit problemen mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121875

Vandaag heb ik mijn router weer eens geïnstalleerd.
Had de laatste tijd geen problemen met Emule (zonder router dus),
heb alle poorten in m'n router geforward (Linksys WRT54G),
maar nu wil mijn Kademlia niet meer connecten, hij geeft een low-id en geeft aan dat ie firewalled is. Ik heb ook de firewall in de router uitgeschakeld, maar niks helpt...

Nu was ik het wel zo zat allemaal dat ik mijn router er weer tussenuit gehaald heb, maar hij blijft nu een low-id geven en firewalled nog steeds...

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dit moet simpel zijn.

.avi files zijn in het transfer window geel (filename=geel) geel op wit is slecht (heel slecht ) te lezen. Een andere skin kiezen hept niet. Hoe pas ik deze kleur in

(client = 0.43b default)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Je kan bestanden in verschillende categorieën verschillende kleuren geven, ik denk dat je dat gedaan hebt.

Aanpassen kan door op "Edit Category" te drukken

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/pics/categorieen.jpg

en vervolgens de kleur aan te passen

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/pics/add.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bedankt zoefff, zo simpel was het. Maar ik had het in preferences.ini, de preferences en de skins gezocht. Net die avi bestanden vielden in de zelfde categorie. _/-\o_

/edit zoeff: nieuwe start post? anders gaan ie over 999 heen. (nieuwer versie een link naar http://www.fearworks.net/emulefaq/forum werkt niet )

[ Voor 35% gewijzigd door leuk_he op 25-08-2004 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Dat is natuurlijk ook wel logisch, dat al je filmbestanden in dezelfde categorie vallen ;)

Je kan het trouwens ook wel veranderen in preferencs.ini, maar dit is de makkelijke manier ;)

En nieuwe startpost ben ik al mee bezig ja, maar heb ook nog wat andere dingen te doen. Wees niet bang, zo hard loopt het niet, en als we een paar posts over de duizend zitten maakt dat ook niet zo veel uit ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Zoefff op 25-08-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik heb trouwens nog niemand horen zeggen dat sinds 22-08 er een nieuwe morphmod is (v4.1)

zie hier: homepage morphmod
en hier: download en info morphmod

[ Voor 7% gewijzigd door Mr.Nobody op 26-08-2004 00:04 . Reden: typo ]

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Goed dat je het zegt, was me ontgaan :)
draai al een tijdje de rc1 van Commander, ff 4.1 installeren maar...

hmmz

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-06 12:33
Mr.Nobody schreef op 25 augustus 2004 @ 23:54:
ik heb trouwens nog niemand horen zeggen dat sinds 22-08 er een nieuwe morphmod is (v4.1)

zie hier: homepage morphmod
en hier: download en info morphmod
Ik heb deze nu en hiervoor de RC1.

Ik heb alleen een probleem dat ze opeens na een half uur vastlopen. Eerst had ik het bij RC1 toen heb ik windows geformat (niet om deze reden hoor) en heb ik de 4.1 erop gedaan en alleen men clients.met overgenomen

en hij loopt nog steeds na een half uur vast, hij sluit zichzelf gewoon af zonder melding

wat kan dit zijn ?

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Denk dat er ergens een probleempje in je config folder zit. Bewaar eens alleen de belangrijkste files, preferences, know, client etc. en kijk of ie het beter doet.
Anders zit er niks anders op dan ook deze instellingen even 'te verplaatsen'

hmmz

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-06 12:33
DJ^ schreef op 26 augustus 2004 @ 12:50:
Denk dat er ergens een probleempje in je config folder zit. Bewaar eens alleen de belangrijkste files, preferences, know, client etc. en kijk of ie het beter doet.
Anders zit er niks anders op dan ook deze instellingen even 'te verplaatsen'
had ik gedaan, heb alles opnieuw, maar die morph mod lijkt opeens niet meer te willen op men pc, ik ga nu ff met de standaard emule proberen, want zojuist viel die weer uit

AAARGH, dit is weird alle emule's lopen vast op men pc, wat is dat :S

[ Voor 8% gewijzigd door Mich op 26-08-2004 13:06 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.