eMule opensource eDonkey, deel 11

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.429 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Check mijn Protowall log

2004/07/13 18:53:33 [<-] BLOCKED [!] - Destination is Microsoft London Internet Data Center (213.199.156.30) [protocol: TCP / destport: 80]

2004/07/13 16:09:13 [->] REJECTED - Source is SONY CORPORATION OF HONG KONG LIMITED (203.176.240.172) [protocol: TCP / destport: 4662]

[ Voor 54% gewijzigd door VonFoX op 15-07-2004 11:23 . Reden: Te veel info ;) ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 20:59
Na mijn nieuwe windows install had ik Emule opnieuw geinstaleerd en daarna de oude directory erover heen gegooid (i.v.m. nog niet afgemaakte downloads).

Helaas loopt Emule nu steeds na een minuut vast. Verder geen crash ofzo, Emule reageert gewoon niet meer.

Welk bestand moet ik nu behouden om de temp files in de nieuwe install terug te krijgen?

[edit]

De import tool loopt btw vast na een paar aantal files.

[ Voor 9% gewijzigd door Vimana op 15-07-2004 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 10:24
Pfff... gisteren maar eens aan het prutsen geweest met Protowall en met de Blocklist Manager, om te kijken wat het nu precies voor programma`s zijn waar `n hoop mensen (niet direct van hier op GoT) zo lyrisch over zijn.

Wat `n ellende! Na een heleboel gedoe kreeg ik Protowall aan de gang, nou ja... voor `n gedeelte dan in ieder geval. Maar dan Blocklist Manager nog, daar begon pas de echte ellende mee. Volgens mij moet ik de makers van dit programma feliciteren met het uitstekende karwei dat zij hebben geleverd. Nog nooit ben ik de afgelopen jaren een programma tegen het lijf gelopen dat zo instabiel liep. Ik denk ook niet dat je in heel het programma 1 knopje kunt indrukken zonder dat het vastloopt. Laat staan dat het te configureren is, ik hield er een zeer frustrerende avond aan over.

Voorlopig blijf ik bij de simpele ipfilter.dat, ik download toch geen echt populaire (illegale ;)) dingen. Misschien zijn we te bang geworden door allerlei hypes in de media de laatste tijd.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hm.. ik heb een probleemje...
Ik ben al een paar dagen alleen maar aan het uploaden, nou is dit wel goed voor m'n ratio enzo maar ik wil ook wel es wat downloaden.. Ik heb gewoon een high ID, dat zit wel goed. Ook kad is verbonden maar die is eeuwig firewalled (altijd al zo geweest).
Ik gebruik nu 0.43b en voor de meeste files heb ik redelijk bronnen. Er wordt alleen helemaal niks gedownload... :(
Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Cannondale schreef op 16 juli 2004 @ 12:26:
Pfff... gisteren maar eens aan het prutsen geweest met Protowall en met de Blocklist Manager, om te kijken wat het nu precies voor programma`s zijn waar `n hoop mensen (niet direct van hier op GoT) zo lyrisch over zijn.

Wat `n ellende! Na een heleboel gedoe kreeg ik Protowall aan de gang, nou ja... voor `n gedeelte dan in ieder geval. Maar dan Blocklist Manager nog, daar begon pas de echte ellende mee. Volgens mij moet ik de makers van dit programma feliciteren met het uitstekende karwei dat zij hebben geleverd. Nog nooit ben ik de afgelopen jaren een programma tegen het lijf gelopen dat zo instabiel liep. Ik denk ook niet dat je in heel het programma 1 knopje kunt indrukken zonder dat het vastloopt. Laat staan dat het te configureren is, ik hield er een zeer frustrerende avond aan over.
Ik heb precies dezelfde ervaring, ben er gistermiddag ook mee bezig geweest.
Mij is het niet gelukt protowall aan de praat te krijgen, steeds de error van driver nogwat.sys installeren. Dat heb ik allemaal netjes gedaan (via de tutorial op de site) maar de melding krijg ik steeds weer en het wil dus niet werken. :(
Block manager is idd erg crashgevoelig. :(

Ik blijf voorlopig wel bij peerguardian en dan vooral de export naar m'n sygate firewall :)

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
DJ^ schreef op 16 juli 2004 @ 12:43:
[...]

Ik heb precies dezelfde ervaring, ben er gistermiddag ook mee bezig geweest.
Mij is het niet gelukt protowall aan de praat te krijgen, steeds de error van driver nogwat.sys installeren. Dat heb ik allemaal netjes gedaan (via de tutorial op de site) maar de melding krijg ik steeds weer en het wil dus niet werken. :(
Block manager is idd erg crashgevoelig. :(

Ik blijf voorlopig wel bij peerguardian en dan vooral de export naar m'n sygate firewall :)
Ik wil het niet erger maken dan het al is, maar probeer "PW1.42.5300.zip" eens (vast wel te googlen). Die beta-versie van Prutst0wall gaf bij mijn XP ook telkens die error, deze stable final deed het wat beter. Ik zal ook eens kijken naar die peerguardian-sygate option :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:50
Vimana schreef op 15 juli 2004 @ 17:28:
Na mijn nieuwe windows install had ik Emule opnieuw geinstaleerd en daarna de oude directory erover heen gegooid (i.v.m. nog niet afgemaakte downloads).

Helaas loopt Emule nu steeds na een minuut vast. Verder geen crash ofzo, Emule reageert gewoon niet meer.

Welk bestand moet ik nu behouden om de temp files in de nieuwe install terug te krijgen?

[edit]

De import tool loopt btw vast na een paar aantal files.
Ik heb hier ook het probleem van de vastlopers, na een schone installatie. Ik heb het zowel met de nieuwste versie (0.43b) als met een oudere versie (0.42g). Na een tijdje doet eMule helemaal niets meer, het gekke is dat dit alleen gebeurt als ik downloads in mijn queue heb staan. Als dit niet zo is blijft het prima werken.

Ik heb de verbose functie aangezet, maar in het log kom ik eigenlijk niets bijzonders tegen. Dit is de laatste regel die erin staat:
16-7-2004 15:21:06: QR flood - while processing eMule packet: opcode=OP_QUEUERANKING size=12; client=69.144.150.136 'rtr (shareaza.com)' (Shareaza v0.30,OnQueue/Banned)
Het gekke is dat wanneer dit gebeurt ik de PC waarop eMule staat niet meer kan bereiken via het netwerk, ik moet de PC echt helemaal uitzetten (via de voeding, gewoon shutdown werkt niet meer).

Iemand enig idee hoe ik erachter kan komen wat er aan de hand is?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik schrik wel een beetje van de protowall log, Sony Taiwan en Hong Kong, DoD uit de USA, Virgin uit Londen.

En dat echt tientallen keren in een uur.

Wat moet ik daarvan denken?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
Vincent Bovelander schreef op 16 juli 2004 @ 15:43:
[...]

Ik heb hier ook het probleem van de vastlopers, na een schone installatie. Ik heb het zowel met de nieuwste versie (0.43b) als met een oudere versie (0.42g). Na een tijdje doet eMule helemaal niets meer, het gekke is dat dit alleen gebeurt als ik downloads in mijn queue heb staan. Als dit niet zo is blijft het prima werken.

Ik heb de verbose functie aangezet, maar in het log kom ik eigenlijk niets bijzonders tegen. Dit is de laatste regel die erin staat:

[...]

Het gekke is dat wanneer dit gebeurt ik de PC waarop eMule staat niet meer kan bereiken via het netwerk, ik moet de PC echt helemaal uitzetten (via de voeding, gewoon shutdown werkt niet meer).

Iemand enig idee hoe ik erachter kan komen wat er aan de hand is?
Hmmm... het lijkt bij mij weer opgelost te zijn.
Ik had de laatste versie van ZoneAlarm Pro draaien (v 5.x). Ik heb 'm een uur geleden verwijderd, en Emule loopt (nog) stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Cannondale schreef op 16 juli 2004 @ 13:09:
[...]

Ik wil het niet erger maken dan het al is, maar probeer "PW1.42.5300.zip" eens (vast wel te googlen). Die beta-versie van Prutst0wall gaf bij mijn XP ook telkens die error, deze stable final deed het wat beter. Ik zal ook eens kijken naar die peerguardian-sygate option :)
Ik heb deze versie nu geïnstalleerd staan maar nog steeds hetzelfde probleem. In mijn netwerkconnectie (kpn adsl) staat de Protowall driver er al bij (is dus tijdens de installatie al gebeurt).
Ik heb mn pc opnieuw opgestart en heb mn adsl-modem ook opnieuw aangezet maar het werkt dus nog steeds niet, vergeet ik soms iets :?

edit: owja, ik heb een onboard netwerkkaart (nforce) misschien dat het daarmee niet werkt? Ik las op de protowall site ergens over compatiabele netwerkkaarten en deze stond er niet bij, kan het nu zo 1-2-3 niet terugvinden.

edit2: het is gelukt :) Na nogmaals de driver handmatig proberen te installeren kreeg ik opeens wél 3 meldingen of ik door wou gaan. Deze kreeg ik eerst niet, maargoed.. het werkt :)

Welke blocklist(s) gebruiken jullie?

[ Voor 27% gewijzigd door DJ^ op 16-07-2004 20:04 ]

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
DJ^ schreef op 16 juli 2004 @ 17:51:
[...]

Ik heb deze versie nu geïnstalleerd staan maar nog steeds hetzelfde probleem. In mijn netwerkconnectie (kpn adsl) staat de Protowall driver er al bij (is dus tijdens de installatie al gebeurt).
Ik heb mn pc opnieuw opgestart en heb mn adsl-modem ook opnieuw aangezet maar het werkt dus nog steeds niet, vergeet ik soms iets :?

edit: owja, ik heb een onboard netwerkkaart (nforce) misschien dat het daarmee niet werkt? Ik las op de protowall site ergens over compatiabele netwerkkaarten en deze stond er niet bij, kan het nu zo 1-2-3 niet terugvinden.
Er stond wel iets van realtek netwerkkaarten geloof ik, in m`n compu heb ik `n 3com pci dus niet dezelfde als jij in je systeem hebt.

Zelf heb ik ook `n heleboel rare dingen moeten uithalen voor hij werkte. Onder andere een patch van microsoft verwijderen, in safe modus installen, iets met remote software installation ofzo ("bridge" of iets dergelijks?). Uiteindelijk werkte protowall, maar toen begon de ellende overnieuw toen ik aan de Blocklist Manager begon (en als ik het hele verhaal goed begrepen heb moet je deze icm Prutst0wall gebruiken om er sowieso profijt van te trekken). Uiteindelijk ben ik er maar mee gestopt, misschien als ik de komende week nog `n aanval van veel geduld krijg dat ik wat tijd ervoor vrij maak. Laat deze beker anders aan mij voorbij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Blocklist manager heb ik geen problemen mee nu. In begin had ik daar ook moeilijkheden mee nu gaat ie als een speer.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Vimana schreef op 16 juli 2004 @ 17:46:
[...]

Hmmm... het lijkt bij mij weer opgelost te zijn.
Ik had de laatste versie van ZoneAlarm Pro draaien (v 5.x). Ik heb 'm een uur geleden verwijderd, en Emule loopt (nog) stabiel!
Hier werkt het inderdaad ook zonder ZoneAlarm 5. Dat scheelt weer. Ik heb wel weer een nieuw probleem:

Ik laat eMule automatisch door Windows opstarten, alleen krijg ik nu bij het opstarten van mijn PC de volgende melding:
server busy
"This action cannot be completed because the other program is busy. Choose 'switch to' to activate the busy program and correct the problem"
Wanneer ik op mijn bureaublad klik verdwijnt de melding en start eMule netjes op. Dit is vervelend, want eMule draait hier op een PC zonder monitor, toetsenbord en muis en ik wil hem dus gewoon aan kunnen zetten.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de TightVNC server die ook opstart zodat er dus twee servers tegelijk willen draaien? Misschien helpt het als ik eMule 'vertraagd' opstart. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door posttoast op 17-07-2004 00:30 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 16:40
VonFoX schreef op 16 juli 2004 @ 16:06:
Ik schrik wel een beetje van de protowall log, Sony Taiwan en Hong Kong, DoD uit de USA, Virgin uit Londen.

En dat echt tientallen keren in een uur.

Wat moet ik daarvan denken?
Waarschijnlijk niks, die ip lijstjes blocken teveel. Zitten vaak miljoenen IP's in :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
LiToKi schreef op 17 juli 2004 @ 00:49:
[...]

Waarschijnlijk niks, die ip lijstjes blocken teveel. Zitten vaak miljoenen IP's in :/.
I`ll second that, ik kreeg van de week met Prutst0wall ook allemaal blocks van grote bedrijven (volgens mij ook Sony enzo). Emule was echter al een week niet aangeweest en zo te zien hield het geen verband met andere soft- of hardware meuk op de pc. Die lijstjes zijn voor paranoïde mensen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Cannondale schreef op 17 juli 2004 @ 11:03:
[...]

I`ll second that, ik kreeg van de week met Prutst0wall ook allemaal blocks van grote bedrijven (volgens mij ook Sony enzo). Emule was echter al een week niet aangeweest en zo te zien hield het geen verband met andere soft- of hardware meuk op de pc. Die lijstjes zijn voor paranoïde mensen denk ik :)
Dat is beter dan dat ik in de gaten wordt gehouden :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Ik maak gebruik van de Anti-P2P/Ads/Spyware lijst van peerguardian. Ik heb nu eventjes zowel peerguardian als protowall draaien en ze vinden allebei precies hetzelfde. Logisch natuurlijk met dezelfde blocklists maar van iemand hoorde ik dat peerguardian beter was en dat protowall af en toe nog wat steekjes liet liggen, lijkt allemaal nog goed dus.

Welke blocklist(s) gebruiken jullie?

Stukje log van protowall:

2004/07/17 19:43:58 [<-] BLOCKED [!] - Destination is Somm.recordings.demon.co.uk-tema-intl.demon.co.uk (194.159.245.16) [protocol: TCP / destport: 80]
2004/07/17 19:43:59 [<-] BLOCKED [!] - Destination is Vivendi Universal Interactive Publishing Inc[VUIPN (198.74.34.23) [protocol: TCP / destport: 80]
2004/07/17 19:43:59 [<-] BLOCKED [!] - Destination is Vivendi Universal Interactive Publishing Inc[VUIPN (198.74.34.23) [protocol: TCP / destport: 80]
2004/07/17 19:43:59 [<-] BLOCKED [!] - Destination is Somm.recordings.demon.co.uk-tema-intl.demon.co.uk (194.159.245.16) [protocol: TCP / destport: 80]
2004/07/17 19:55:51 [<-] BLOCKED [!] - Destination is imgfarm.com[iWon, Inc./Focus Interactive] (208.45.133.132) [protocol: TCP / destport: 80]

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

TheGuest schreef op 13 juli 2004 @ 20:46:
http://nu.nl/news.jsp?n=358376&c=54

Ik wordt hier niet blij van. En misschien poep ik wel te hard in mn broek maar ik heb liever op geen enkele mogelijkheid brein in mn nek hangen.

Dusseh, hoe veilig is eMule nou eigenlijk nou met betrekking tot het zichtbaar maken van mijn IP ? Want met TCPview proggies kan je toch gewoon IP's checken enz, en ook kan je het omrekenen met userhashes ofzoiets. Anyway! Meer info please :D

Oja, tips om brein enzo lastig te maken is ook handig!
Het schijnt ze goed te lukken bij jou? Hun beleid zal niks anders worden dan mensen bang maken. Ik denk dat de eerste die succesvol aangeklaagt gaat worden de stichting zelf is een niet een p2p gebruiker.
En nee eMule is niet veilig. Veiligheid is een mythe. Dit geld natuurlijk niet alleen voor eMule maar ook voor alle andere manieren van bestanden uitdelen. eMule is tenopzichte van andere p2p proggies toch wel een van de veiligste.

Er zijn echter wel 2 veilige manieren van p2p:
*Een p2p netwerk in ontwikkeling waarbij packages zomaar worden gestuurd en bij toeval terecht komen. De afzender is dan niet bekend. het nadaeel is wel 50% package loss
*Met vrienden een SFTP netwerk opzetten. Een private hub kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
bij deze mijn persoonlijke mijlpaal, waar ik toch wel erg trots op ben: Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/eelkehagen/share.JPG
en dat zijn dan de statistieken sinds 16-1-2004 :D

[ Voor 18% gewijzigd door bigfoot1942 op 17-07-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
wat is ut verschil in de searchmethods? ik zocht op m*a*s*h (die serie ja) m.b.v. van de gewone server methode; maar hij vond niks.
Terwijl met ''global (server)'' wel resultaten werden geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Silent Thunder schreef op 17 juli 2004 @ 23:08:
wat is ut verschil in de searchmethods? ik zocht op m*a*s*h (die serie ja) m.b.v. van de gewone server methode; maar hij vond niks.
Terwijl met ''global (server)'' wel resultaten werden geboekt.
Volgens mij zoekt ie als je met de normale 'server methode' zoekt alleen op de server waarmee je dan verbonden bent. Met global kijkt ie op 'alle' servers (via de verschillende clients). Je krijgt dan dus logischerwijs meer resultaten.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

De nieuwe morphxt gebaseerd op 0.43b is ook uit,
Link naar de officiële site en de directe downloadlink

Changelog:

--------------------------------------
Changelog for eMule 0.43b MorphXT v4.0
MERGED : Code merged to 0.43b [SiRoB]

FIXED : Various fix & optimization [SiRoB]

CHANGED: Simplify Equal Chance for Each File to a checkbox [AndCycle]
CHANGED: Adapt to SLUGFILLER's expired time known.met control [AndCycle]
CHANGED: r in StatusBar to said that we will be limited when 1:3 session ratio is reach [SiRoB]
CHANGED: R in StatusBar to said that we are actualy limited in download [SiRoB]

ADDED : Now we can visualise parts that we hide when we use the HideOS feature (cyan color) [SiRoB]
ADDED : PBF Progression to avoid some brain-storming [SiRoB]
ADDED : Splash Song by Commander [SiRoB]

NOTE:
About A4AF, the A4AF system from Khaos and offcial new one are fonction together.

Here a simplified priority explaination:
1: Advanced A4AF from Khaos (GetAllA4AF,Force A4AF On, Force A4AF Off)
2: Auto Swap All (A4AF) to this file
3: Linear Priority from Khaos fonctionnal when category is in Stacking mode
4: Category Priority
5: File Priority
6: Alphabetic Order | Balancing mode

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
Vincent Bovelander schreef op 17 juli 2004 @ 00:25:
[...]

Hier werkt het inderdaad ook zonder ZoneAlarm 5. Dat scheelt weer. Ik heb wel weer een nieuw probleem:...
Dat heb ik hier ook regelmatig. Ik heb geen flauw idee waar het voor is, kan het ook nergens opzoeken.

Toch blijft Emule gewoon draaien ook al negeer ik die dialoge-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

PoweRoy

funky!

DJ^ schreef op 18 juli 2004 @ 10:25:
De nieuwe morphxt gebaseerd op 0.43b is ook uit,
Link naar de officiële site en de directe downloadlink

Changelog:

Changelog for eMule 0.43b MorphXT v4.0
MERGED : Code merged to 0.43b [SiRoB]

FIXED : Various fix & optimization [SiRoB]

CHANGED: Simplify Equal Chance for Each File to a checkbox [AndCycle]
CHANGED: Adapt to SLUGFILLER's expired time known.met control [AndCycle]
CHANGED: r in StatusBar to said that we will be limited when 1:3 session ratio is reach [SiRoB]
CHANGED: R in StatusBar to said that we are actualy limited in download [SiRoB]

ADDED : Now we can visualise parts that we hide when we use the HideOS feature (cyan color) [SiRoB]
ADDED : PBF Progression to avoid some brain-storming [SiRoB]
ADDED : Splash Song by Commander [SiRoB]

NOTE:
About A4AF, the A4AF system from Khaos and offcial new one are fonction together.

Here a simplified priority explaination:
1: Advanced A4AF from Khaos (GetAllA4AF,Force A4AF On, Force A4AF Off)
2: Auto Swap All (A4AF) to this file
3: Linear Priority from Khaos fonctionnal when category is in Stacking mode
4: Category Priority
5: File Priority
6: Alphabetic Order | Balancing mode
eindelijk _O_
ik dag al van dat duurt lang voor de kad mod voor 0.43b, voor de normale waren ergelijk al mods.

ff een vraag de mods van de gewone emule client die staan op www.emule-mods.de is dat allemaal zonder kad of wat is t verschillende met de kad mods :?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Vimana schreef op 18 juli 2004 @ 13:24:
[...]

Dat heb ik hier ook regelmatig. Ik heb geen flauw idee waar het voor is, kan het ook nergens opzoeken.

Toch blijft Emule gewoon draaien ook al negeer ik die dialoge-box.
Hier start eMule pas op zodra ik die dialog heb weggeklikt... Is er niemand die hier een oplossing voor heeft?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:27

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

En wat gaan jullie doen als BREIN / BUMRA STEMRA actief op onschuldige tweakers gaat jagen?
het probleem met emule is dat je de upload niet kan uitzetten en je dus per defenitie illegaal bent...
Bij Kazaa kan je het uitzetten en dan ben je niet strafbaar, downloaden is immers niet strafbaar alleen verspreiden is illegaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Dat is niet het probleem van emule, dat is het voordeel van emule. Zonder deze functie zou emule niets zijn. Alleen downloaden, en niet uploaden, vind ik ontzettend associaal. Jah, brein is op de p2p gebruikers uit, maar als je bang bent voor brein, ga dan niet stoppen met uploaden, stop dan ook gelijk maar met downloaden, want zonder uploaden voeg je niets toe aan de community

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Mr_gadget schreef op 18 juli 2004 @ 14:32:
En wat gaan jullie doen als BREIN / BUMRA STEMRA actief op onschuldige tweakers gaat jagen?
het probleem met emule is dat je de upload niet kan uitzetten en je dus per defenitie illegaal bent...
Bij Kazaa kan je het uitzetten en dan ben je niet strafbaar, downloaden is immers niet strafbaar alleen verspreiden is illegaal...
daar heb je toch je ip filter voor?
tabblad security... of je kan natuurlijk een extern ip-filter draaien, bv protowall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Laatst online: 10:57

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gebruik helemaal geen IPfilter.. Niet nodig met de files die ik download.. Ik download geen films/games/software via eMule. Dat gaat wel via usenet enz... eMule vind ik zelf handiger voor wat oudere anime releases of releases die speciaal via eMule verspreid worden. In alle tijd dat ik eMule gebruik (dus zonder IPfilter), heb ik nog nooit wat gehoord van m'n ISP die vage mails kreeg oid. Daarnaast draai ik DL-proggies nooit op standaard poorten, vind dat al helemaal voor de hand liggend ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderP
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Als ik emule(0.42G) gebruik gaat hij tegenwoordig soms van server verwissel
en gaat dan verbinden meet een wazig server (###SauGeileGirls###)
Weet iemand hoe dit kan, en wat de oplossing daar voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

PoweRoy

funky!

vanderP schreef op 18 juli 2004 @ 23:19:
Als ik emule(0.42G) gebruik gaat hij tegenwoordig soms van server verwissel
en gaat dan verbinden meet een wazig server (###SauGeileGirls###)
Weet iemand hoe dit kan, en wat de oplossing daar voor is.
als hij disconnect van een andere server (timeout of server disconnect) dan pakt hij auto een random server. maakt niet veel uit odmat je via 1 server meeteen aan andere servers zit verbonden voro de sources van een file :)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:37
OKe , ik heb nu mijn upload ingesteld op 50kb/s , gaat al een paar dagen lekker. maar wat mij niet bevalt is dat iedereen met 2 of 3 kb.s upload . kan ik niet instellen dat er maar 2 mogen downloaden met 25 kb/s ? dan 20 met 2.5 kb/s . Of heb je daar een mod voor nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:55
In de temp map van Emule staan veel meer bestanden dan die ik in de cue heb staan.

Deze map is echter behoorlijk groot. (momenteel 35 gig).
Zijn er bestanden die ik weg kan doen?
Ze hebben allemaal extensies als .met of .bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Galaxis schreef op 19 juli 2004 @ 00:55:
OKe , ik heb nu mijn upload ingesteld op 50kb/s , gaat al een paar dagen lekker. maar wat mij niet bevalt is dat iedereen met 2 of 3 kb.s upload . kan ik niet instellen dat er maar 2 mogen downloaden met 25 kb/s ? dan 20 met 2.5 kb/s . Of heb je daar een mod voor nodig ?
ja, ik weet ieg zeker dat de morphXT mod dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

bigfoot1942 schreef op 19 juli 2004 @ 06:19:
[...]

En waar kun je dat dan instellen want standaard is dat niet het geval. Ik upload nu naar 4 personen, met de snelheden: 18kb/s, 0,2kb/s, 0,3kb/s en 0,2kb/s

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
bigfoot1942 schreef op 19 juli 2004 @ 06:19:
[...]

nou , ik heb die mod dan erop gezet , maar er uploaden nog steeds 12 mensen heel langzaam , dan 3 mensen snel wat ik dus wil .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik weet niet of dat met MorphXT kan.. maar met Sivka kan het iig zeker wel ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Blisterin_Bull schreef op 19 juli 2004 @ 13:32:
Ik weet niet of dat met MorphXT kan.. maar met Sivka kan het iig zeker wel ;)
zeker weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, anders zei ik het niet :P
Onder Sivka Settings menu bestaat de optie "Upload Slots" met een schuifje ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb een waarschijnlijk stomme vraag, waar ik het antwoord van niet in de FAQ terug kan vinden.

Als ik films of software zoek, vind ik vooral veel niet-engelse versies. Vooral films zijn in het frans, spaans en italiaans te downloaden, maar de engelse versies zie je veel minder. Ligt dit aan mij? Of zijn dit de meest voorkomende gebruikers op het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Als je iets van eMule wil downloaden, dan kan je het beste naar een eMule site gaan met geverifieerde links. Op die manier weet je altijd zeker wat je binnen haalt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Kan ik ook mijn huidige credtis enzo meenemen naar die mod of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 17:28

Hakker

a.k.a The Dude

Misschien heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem. Als ik met emule iets binnen wilt halen en ik laat emule een tijdje aanstaan dan neemt het al mijn CPU power en bandbreedte in beslag. Waar het hem nou in zit weet ik niet. Emule afsluiten kan dan ook niet meer. Ik moet mijn PC gewoon gaan resetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Hakker op 20-07-2004 20:14 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Hakker schreef op 20 juli 2004 @ 20:14:
Misschien heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem. Als ik met emule iets binnen wilt halen en ik laat emule een tijdje aanstaan dan neemt het al mijn CPU power en bandbreedte in beslag. Waar het hem nou in zit weet ik niet. Emule afsluiten kan dan ook niet meer. Ik moet mijn PC gewoon gaan resetten.
Kale install van emule geprobeerd? Dus ook zonder je config dir, je bent dan inderdaad al je opgebouwde credits kwijt maar dit kun je altijd even testen.
Misschien een zeer grote known.met oid?

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Beekforel schreef op 16 juli 2004 @ 12:33:
Hm.. ik heb een probleemje...
Ik ben al een paar dagen alleen maar aan het uploaden, nou is dit wel goed voor m'n ratio enzo maar ik wil ook wel es wat downloaden.. Ik heb gewoon een high ID, dat zit wel goed. Ook kad is verbonden maar die is eeuwig firewalled (altijd al zo geweest).
Ik gebruik nu 0.43b en voor de meeste files heb ik redelijk bronnen. Er wordt alleen helemaal niks gedownload... :(
Iemand enig idee hoe dit kan?
Ik heb exact hetzelfde probleem. Bij bronnen staat er zelfs nu "+(een getal)" maar er wordt helemaal niets gedowned. Ik heb een UL:DL ratio van 3,7:1 bij bijna 5Gb upload maar dat is blijkbaar niet genoeg :? :/

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-06 23:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Je zult je firewalled KAD echt op moeten lossen (of niet met KAD moeten connecten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Volgens mij heb ik een bugje gevonden of door een crash is er wat raars gebeurt. In het tabje shared files bij enkele files een erg hoge totale data uploaded:
Zie onder total een erg hoog aantal requests en accepted uploads en transferred data van behoorlijk wat terabytes :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dakkie/zooi/total%20upload.jpg

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ja statistics gaan wel eens fout is mijn ervaring :) Total stats blijven (bij mij) iig in orde maar specifieke file stats wijken nog wel eens af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Protowall geeft vandaag de laatste tijd constant meldingen van philips,
mijn emule loopt trouwens op 8xxx ipv 4xxx:

2004/07/21 19:54:56 [<-] BLOCKED [!] - Destination is Koninklijke Philips Electronics N.V (161.85.127.140) [Protocol: TCP - src: 8662 / dst: 38942]
2004/07/21 19:54:59 [<-] BLOCKED [!] - Destination is Koninklijke Philips Electronics N.V (161.85.127.140) [Protocol: TCP - src: 8662 / dst: 38942]
2004/07/21 19:55:02 [<-] BLOCKED [!] - Destination is Koninklijke Philips Electronics N.V (161.85.127.140) [Protocol: TCP - src: 8662 / dst: 38942]
2004/07/21 19:55:05 [<-] BLOCKED [!] - Destination is Koninklijke Philips Electronics N.V (161.85.127.140) [Protocol: TCP - src: 8662 / dst: 38942]
2004/07/21 19:55:18 [<-] BLOCKED [!] - Destination is Koninklijke Philips Electronics N.V (161.85.127.140) [Protocol: TCP - src: 8662 / dst: 38942]
2004/07/21 19:55:21 [<-] BLOCKED [!] - Destination is Koninklijke Philips Electronics N.V (161.85.127.140) [Protocol: TCP - src: 8662 / dst: 38942]
2004/07/21 19:55:27 [<-] BLOCKED [!] - Destination is Koninklijke Philips Electronics N.V (161.85.127.140) [Protocol: TCP - src: 8662 / dst: 38942]
2004/07/21 19:55:42 [<-] BLOCKED [!] - Destination is Koninklijke Philips Electronics N.V (161.85.127.140) [Protocol: TCP - src: 8662 / dst: 38942]
2004/07/21 19:55:45 [<-] BLOCKED [!] - Destination is Koninklijke Philips Electronics N.V (161.85.127.140) [Protocol: TCP - src: 8662 / dst: 38942]
2004/07/21 19:55:51 [<-] BLOCKED [!] - Destination is Koninklijke Philips Electronics N.V (161.85.127.140) [Protocol: TCP - src: 8662 / dst: 38942]
2004/07/21 19:59:52 [<-] BLOCKED [!] - Destination is Koninklijke Philips Electronics N.V (161.85.127.140) [Protocol: TCP - src: 8662 / dst: 41592]
2004/07/21 19:59:55 [<-] BLOCKED [!] - Destination is Koninklijke Philips Electronics N.V (161.85.127.140) [Protocol: TCP - src: 8662 / dst: 41592]
2004/07/21 19:59:58 [<-] BLOCKED [!] - Destination is Koninklijke Philips Electronics N.V (161.85.127.140) [Protocol: TCP - src: 8662 / dst: 41592]
2004/07/21 20:00:01 [<-] BLOCKED [!] - Destination is Koninklijke Philips Electronics N.V (161.85.127.140) [Protocol: TCP - src: 8662 / dst: 41592]
2004/07/21 20:00:05 [<-] BLOCKED [!] - Destination is Koninklijke Philips Electronics N.V (161.85.127.140) [Protocol: TCP - src: 8662 / dst: 41592]

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Hier ook veel meldingen van Philips. :?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Goh, er is bij Philips dus een stagair die de dikke internetverbinding aan het misbruiken is om zijn pron collectie uit te breiden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Laatst online: 10-06 20:42

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Maar waarom wordt philips dan in godsnaam geblockt :?

die hebben toch niks meer met sorftware/entertainment te doen.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:40
Philips - let's make things wetter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

Met de upgrade van de 0.42g MorphXT 3.5 naar 0.43b MorphXT 4.0 doet de ingebouwde webserver het niet meer. :(

Ik krijg het volgende bericht in mijn log scherm:

Kan de templates niet laden: vervang bestand D:\eMule\eMule.tmpl met een nieuwe versie!

Uiteraard vervang ik het met degene uit mijn backup. (Ik maak altijd eerst ff een backup en dan knal ik de update erover).

Als ik naar mn url gaat blijft de webpagina leeg.

Hoe fix ik dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35948

[0:01:19] 665113485: AUTO MESSAGE: Your Client has Failed the Secury Identification!!! You won't get any credits

is dit gewoon incidenteel voor een paar min. of krijg ik nu helemaal geen credits meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

TheGuest schreef op 22 juli 2004 @ 02:35:

Kan de templates niet laden: vervang bestand D:\eMule\eMule.tmpl met een nieuwe versie!
Heb ik toevallig ook gehad bij de laatste of een na laatste overgang. Bij mij was de tmpl gewoon corrupt geraakt somehow. Dus die heb ik opnieuw gedownload, er over heen gezet, geload en klaar :).
Anoniem: 35948 schreef op 22 juli 2004 @ 06:47:
[0:01:19] 665113485: AUTO MESSAGE: Your Client has Failed the Secury Identification!!! You won't get any credits

is dit gewoon incidenteel voor een paar min. of krijg ik nu helemaal geen credits meer :?
Dat is gewoon een melding van 1 enkele client en kan op 1700 manieren zijn ontstaan (in 99% van de gevallen gewoon door foutjes). Zolang je niet opeens van 'alle' clients dit bericht krijgt is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

vraagje ?

weten jullie of er een mod is die op de zelfde manier files complete/download als edonkey ?
Ik bedoel hier dus mee dat wanneer je een file download van 1gb, de dat file dus de grote aanneemt van de hoeveelheid gedownloade MB's en dus niet gelijk 1gb in beslag neemt zoals bij emule.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 12:33
DJ^ schreef op 21 juli 2004 @ 20:06:
Protowall geeft vandaag de laatste tijd constant meldingen van philips,
mijn emule loopt trouwens op 8xxx ipv 4xxx:
mijn log staat daar ook helemaal mee vol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49530

TheGuest schreef op 22 juli 2004 @ 02:35:
Met de upgrade van de 0.42g MorphXT 3.5 naar 0.43b MorphXT 4.0 doet de ingebouwde webserver het niet meer. :(

Uiteraard vervang ik het met degene uit mijn backup. (Ik maak altijd eerst ff een backup en dan knal ik de update erover).

Als ik naar mn url gaat blijft de webpagina leeg.

Hoe fix ik dat nou?
Open de template met notepad, verander in een van de eerste regels het versienummer 4 in 5. Bij Morph hebben ze per ongeluk de niet geupdate template gevoegd. Je kan ook de template van de originele Emule 0.43b pakken.

[edit]
Nog een andere versie van de webtemplate:
http://dvb-upload.com/ind...action=download&pid=13136

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 49530 op 23-07-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hmm... Ik heb Harry Potter 3 gedownload (dvdr) maar nu stuit ik op 2 parts (part een en 2) die niet goed zijn :S geeft foutmelding bij het unrarren... Ik had de download via een ander forum, releases4u.com, en daar heb ik mn probleem al gepost want daar had niemand er verder last van, maar kreeg ik geen reactie op dus ik probeer het hier maar eens... Ik heb al die herstelfunctie van winrar geprobeerd... Kan ik hem nog op een andere manier recoveren of moet ik hem opnieuw downloaden? (die 2 parts dus, heb ik niet zo veel zin in)

Hier ff een screenshot om alles duidelijker te maken.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~berk0253/r4u/foutmelding.jpg

Klikbaar natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deacon schreef op 22 juli 2004 @ 15:54:
vraagje ?

weten jullie of er een mod is die op de zelfde manier files complete/download als edonkey ?
Ik bedoel hier dus mee dat wanneer je een file download van 1gb, de dat file dus de grote aanneemt van de hoeveelheid gedownloade MB's en dus niet gelijk 1gb in beslag neemt zoals bij emule.
Als je Windows 2000/XP hebt dan zou je de temp-folder kunnen compressen.
Uitleg hier: http://www.emule-help.com/space.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sOidivUs schreef op 24 juli 2004 @ 18:00:
daar had niemand er verder last van

Ik heb al die herstelfunctie van winrar geprobeerd
Dat wordt spijtig genoeg opnieuw downloaden. Het zou ook nog op een geheugenprobleem kunnen wijzen, maar dan zou je bij alle grote zip-files problemen hebben

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 49530 op 26-07-2004 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 49530 schreef op 26 juli 2004 @ 11:32:
[...]

Dat wordt spijtig genoeg opnieuw downloaden. Het zou ook nog op een geheugenprobleem kunnen wijzen, maar dan zou je bij alle grote zip-files problemen hebben
Een RAM probleem? Dat zou inderdaad wel kunnen, aangezien ik al redelijk wat gezeik heb met mn RAM, en het inderdaad bij alle files is :S

Nooit geweten dat het daar aan kan liggen :(

Zou het helpen als ik ze naar een andere computer kopieër en ze daar uitpak?

(natuurlijk is dit een tijdelijke oplossing...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuest

TheGuest

De enige echte

Anoniem: 49530 schreef op 22 juli 2004 @ 22:42:
[...]

Open de template met notepad, verander in een van de eerste regels het versienummer 4 in 5. Bij Morph hebben ze per ongeluk de niet geupdate template gevoegd. Je kan ook de template van de originele Emule 0.43b pakken.

[edit]
Nog een andere versie van de webtemplate:
http://dvb-upload.com/ind...action=download&pid=13136
Tnx, werkt nu weer prima :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
sOidivUs schreef op 26 juli 2004 @ 12:42:

probeer het eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sOidivUs schreef op 26 juli 2004 @ 12:42:
[...]

Inderdaad een snelle manier om problemen met de hardware uit te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119623

HELP HELP

Nog altijd een lage ID.

Heb de interne firewall uitgeshakeld.
Ik share 1300 files.
700 MB geupload

Ik werk met een Sony notebook XP met een conexat modem softK 56. Heeft iemand al ervaring met zo'n modem? Ik gebruik wel een draadloze internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 119623 schreef op 26 juli 2004 @ 22:27:
HELP HELP

Nog altijd een lage ID.

Heb de interne firewall uitgeshakeld.
Ik share 1300 files.
700 MB geupload

Ik werk met een Sony notebook XP met een conexat modem softK 56. Heeft iemand al ervaring met zo'n modem? Ik gebruik wel een draadloze internetverbinding.
Een draadloze verbinding gaat toch via router? Dan moet je dus poorten forwarden naar de desbetreffende pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Daarnaast, 1300 files sharen is nutteloos (je belast het netwerk nutteloos).

[ Voor 29% gewijzigd door IceStorm op 26-07-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
:/ als je een probleem hebt hoef je niet te schreeuwen hoor, we horen je zo ook wel. bang dat je genegeerd word, of is het extreem urgent ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119623

Neenee, het is alleen bijzonder frustrerend om maar geen hoge id te krijg.

Heeft er iemand ervaring met de router van een draadloos systeem Dlink PI-614.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Nee maar er zat vast wel een boekje bij ofzo. Daarnaast zijn de meeste routers gewoon een kwestie van webbased inloggen en dan wijst alles zich van zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

even kijken onder NA(P)T en gegevens invullen zoals het vermeld staat in en van de duizenden faqs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
IK heb net ook Emule geinstalleerd, maar als ik een download erin zet, dan geeft ie super veel sources, iets van 160/180, maar er gebeurt niks. Hij wil niet downloaden. Nu ik zonealarm heb uitgezet doet ie iets meer zoals uploaden, maar verder gaat het downloaden nog steeds niet zij het heel langzaam.

Wat moet ik doen?

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:22

_Ernst_

Mark It Zero!

Uit de startpost:

[list]• eMule is géén programma waar je "ff snel" wat mee kan downloaden. Je zal eerst moeten uploaden om zo credit op te bouwen. Uiteindelijk hou je er wél een programma aan over waar je "ff snel" wat mee kan downloaden, maar dat kost dus wel wat tijd... Houd in je hoofd dat voor iedere MB die je download, je eigenlijk ook een MB moet uploaden!

;) dus heb geduld :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
Oké :) maar dan volgt de volgende vraag: ik heb protowall geinstalleerd volgens zo'n tutorial met services bij verbinding enzo, maar hij geeft steeds dat protowall.sys niet geladen is. Hoe zorg ik dat ie wel geladen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 11:45
_Ernst_ schreef op 28 juli 2004 @ 17:23:
Uit de startpost:

[list]• eMule is géén programma waar je "ff snel" wat mee kan downloaden. Je zal eerst moeten uploaden om zo credit op te bouwen. Uiteindelijk hou je er wél een programma aan over waar je "ff snel" wat mee kan downloaden, maar dat kost dus wel wat tijd... Houd in je hoofd dat voor iedere MB die je download, je eigenlijk ook een MB moet uploaden!

;) dus heb geduld :)
Ben het daar overigens redelijk mee oneens an het worden, nu ik met @home kwa upload 4x zo veel omhoog ben gegaan, en dus een hoop meer upload merk ik dat downloaden een stuk sneller gaat. Ik kan zelfs gewoon een mp3tje downloaden wat dan binnen 10 minuten binnen is (voor een p2p programma erg netjes) Zo zie je maar, uploaden loont :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Maar ik begrijp dat je het programma dus al een tijdje heb. Vraag me af of je dat mp3-tje nu ook zo snel binnenkrijgt als je je user id bestand verwijderd?

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Maverick schreef op 28 juli 2004 @ 17:34:
[...]

Ben het daar overigens redelijk mee oneens an het worden, nu ik met @home kwa upload 4x zo veel omhoog ben gegaan, en dus een hoop meer upload merk ik dat downloaden een stuk sneller gaat. Ik kan zelfs gewoon een mp3tje downloaden wat dan binnen 10 minuten binnen is (voor een p2p programma erg netjes) Zo zie je maar, uploaden loont :)
:? je zegt dat uploaden loont en dat het downloaden nu veel sneller gaat, dat is toch ook wat er in dat stukje staat? Naarmate je meer upload zal het downloaden sneller gaan en je dus idd een mp3tje zo binnen haalt. Dus dan zou je het toch juist eens moeten zijn met dat stukje? :)
Hyp3rman schreef op 28 juli 2004 @ 17:30:
Oké :) maar dan volgt de volgende vraag: ik heb protowall geinstalleerd volgens zo'n tutorial met services bij verbinding enzo, maar hij geeft steeds dat protowall.sys niet geladen is. Hoe zorg ik dat ie wel geladen wordt?
Sorry, maar kheb geen idee

[ Voor 20% gewijzigd door _Ernst_ op 28-07-2004 17:49 ]

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
Trouwens Emule loopt nu steeds vast bij mij... en dan loopt windows ook vast dus moet dan weer opniuew starten :( maar die vraag over protowall staat nog steeds. hoe zorg ik dat protowall.sys start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Hyp3rman schreef op 28 juli 2004 @ 17:46:
Trouwens Emule loopt nu steeds vast bij mij... en dan loopt windows ook vast dus moet dan weer opniuew starten :( maar die vraag over protowall staat nog steeds. hoe zorg ik dat protowall.sys start?
Voor help hierbij zie protowall help

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 11:45
_Ernst_ schreef op 28 juli 2004 @ 17:39:
[...]

:? je zegt dat uploaden loont en dat het downloaden nu veel sneller gaat, dat is toch ook wat er in dat stukje staat? Naarmate je meer upload zal het downloaden sneller gaan en je dus idd een mp3tje zo binnen haalt. Dus dan zou je het toch juist eens moeten zijn met dat stukje? :)
je hebt helemaal gelijk :P ik had alleen de eerst regel gelezen :Y)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Hyp3rman schreef op 28 juli 2004 @ 17:11:
IK heb net ook Emule geinstalleerd, maar als ik een download erin zet, dan geeft ie super veel sources, iets van 160/180, maar er gebeurt niks. Hij wil niet downloaden. Nu ik zonealarm heb uitgezet doet ie iets meer zoals uploaden, maar verder gaat het downloaden nog steeds niet zij het heel langzaam.

Wat moet ik doen?
Wat je ook moet doen is Zonealarm deinstalleren, beetje zoekwerk moest je toch wel kunnen concluderen dat de 2 niet echt goed samenwerken. Vervang hem bv door Sygate personal firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Maverick schreef op 28 juli 2004 @ 18:51:
[...]

je hebt helemaal gelijk :P ik had alleen de eerst regel gelezen :Y)
:Y)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

eMule v0.43b MorphXT v4.0

Ik heb weer ruzie met mijn dynamic-upload: hij stuitert continue tussen de 1 en de 8 KB/s, terwijl ik gemakkelijk de 32KB/s haalde met voorgaande versies, gewoon door bij Morph
'Upload Management _> Dynamic Upload _> Automatic dynamic upload System switching' aan te vinken, met een minimum op 24 KB/s

Maar nu is er bij 'Extended Settings' ook een tab bij gekomen met USS bij gekomen, ik heb wat veranderd, maar zonder succes, maar ik weet niet meer wat het was |:(

Is dit nog een bug, of ligt het aan mij? (staat nu gewoon vast op 32KB/s te uppen)

En mijn 'known.met' is een beeeeeetje corrupt: een bestandje wat ik nu nog niet eens compleet binnen heb (7 bronnen voor een bestand van 268MB) heeft al 2,226TB geüpload :+ (en de GoT-file heeft ook al 36GB verstuurd, zonder dat ik het aan de upload-history kan zien (sommige delen nog lichtblauw in de 'spreadbar')

Waar moet ik nu in

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwxkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03 22:45

gwxkil

|::::...

Wat kan er de oorzaak van zijn dat het aantal connecties telkens na een half uurtje terug valt naar 0, waardoor het downloaden nooit echt lekker op gang komt??

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/54V1LYA3TEY1/picserver.jpeg

Ik zit hier op een intern netwerk in een studentenflat, achter een firewall (van Okapi Telecom) dus ik heb moeten leren leven met een laag ID :/ Maar dat het aantal connecties telkens op z'n gat ligt is toch niet normaal?

Als ik max connections op 100 zet gebeurt het ook (zie grafiek)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Afbeeldingslocatie: http://img32.exs.cx/img32/6564/jajaja.jpg

Na ''voltooiing'' van een file krijg ik deze melding. Kan ik 'em nu als verloren beschouwen :?

Wat is hier precies de bedoeling van? Eén of andere bug? Want op de emule-schijf is gewoon 17GB vrij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Silent Thunder schreef op 01 augustus 2004 @ 17:12:
[afbeelding]
Wat is hier precies de bedoeling van? Eén of andere bug? Want op de emule-schijf is gewoon 17GB vrij..
probeer een checkdisk te draaien en fouten laten repareren.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
PipoDeClown schreef op 01 augustus 2004 @ 18:06:
[...]

probeer een checkdisk te draaien en fouten laten repareren.
thnx.. hij is recovered :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:55
Ik heb bij de optie toon gedeelde bestanden alleen vrienden aangevinkt.

Nu heb ik natuurlijk af en toe een verzoek om mijn gedeelde bestanden te tonen maar die word dus automatisch afgewezen.
Echter een gebruiker, kwgqlx (1346123344) probeert meerdere keren per dag mijn gedeelde bestanden te bekijken.

Is dit een gebruiker (BOT?) van Bumra of soortgelijke instantie die emule afstroopt?
Ik heb overigens wel de bekende IP-ranges afgesloten om met mij te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MAX-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 10:57
Wat ik me afvraag is het volgende:

Ik draai nu ongeveer een halfjaar eMule _/-\o_ en heb altijd uploads lopen,
ik merk echter dat de gebruikers die van mij downloaden niet allemaal dezelfde hoeveelheid bandbreedte krijgen.

Weet iemand waarmee dit te maken zal hebben :? ?

Ook heb ik wel eens gekeken of de gebruikers die veel sneller dan de rest kunnen downloaden vanaf mijn pc meer naar mij geupload hebben, maar dit blijkt helemaal niet het geval te zijn...

???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ze komen sneller door je wachtlijst.

verder krijg iedereen evenveel. ookal gaat het ene slot iets harder dan de andere, dan nog is het zo omdat die persoon minder lang mag/hoeft te downloaden voor dezelfde hoeveelheid data

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuest

TheGuest

De enige echte

Artwido schreef op 03 augustus 2004 @ 10:27:
Ik heb bij de optie toon gedeelde bestanden alleen vrienden aangevinkt.

Nu heb ik natuurlijk af en toe een verzoek om mijn gedeelde bestanden te tonen maar die word dus automatisch afgewezen.
Echter een gebruiker, kwgqlx (1346123344) probeert meerdere keren per dag mijn gedeelde bestanden te bekijken.

Is dit een gebruiker (BOT?) van Bumra of soortgelijke instantie die emule afstroopt?
Ik heb overigens wel de bekende IP-ranges afgesloten om met mij te delen.
Dat is een bug in de MLDonkey versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Laatst online: 19-06 16:49
Ik moet helaas zeggen dat ik na een jaar van behoorlijk tevreden gebruik van eMule (plus) em er nu echt af ga gooien. Downloads (zeker nieuwe en grote releases) komen bij mij gewoon _niet meer_ binnen. Max download is 20 KB/s terwijl ik vol upload. Vandaag heb ik 8 uur gedaan over de laatste part van een CD. Deze part was 3x corrupt en overnieuw gegaan. Ik moet nu nog 1.6 MB van die part en wacht daar inmiddels alweer 4 uur op. De hoogste snelheid in de 4 uur was 0.7 KB/s...

Dit is niet de eerste keer dat het zo gaat, corrupte parts heb ik zowat iedere download wel. Het Mule netwerk is imho verzand in eindeloze ques en eindeloos veel shares. Ik ken het upload/credit verhaal, maar hoeveel ik ook upload echt snel gaat het bij mij nog steeds niet. Alleen een film van een +/- een maand oud met ruim voldoende shares krijg ik er hier nog binnen met > 50 KB/s. Ben inmiddels overgestapt naar BitTorrent (Azareus) en dat is echt een verademing... Zou iedereen aanraden dat ook eens te proberen.

//edit:
Ik wil geen flamerwar beginnen :) maar zou mensen die zich hierin herkennen willen aanraden ook es Azureus te testen...

//edit2:
20 minuten na deze post was die laatste 1.6 MB dan eindelijk binnen moet ik er voor de eerlijkheid wel even aan toevoegen...

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 04-08-2004 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-06 22:47

boesOne

meuh

Morrar schreef op 04 augustus 2004 @ 18:50:

//edit:
Ik wil geen flamerwar beginnen :) maar zou mensen die zich hierin herkennen willen aanraden ook es Azureus te testen...

//edit2:
20 minuten na deze post was die laatste 1.6 MB dan eindelijk binnen moet ik er voor de eerlijkheid wel even aan toevoegen...
Nieuwe shit via torrent of beter nog: Usenet !

Maar de mule is imho toch onverslaanbaar qua ouwe shit.. :)
En de communities die je hier en daar hebt.. Ook heel leuk..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Bittorrent is leuk voor nieuwe files maar meer ook niet. Ik heb nieuwe dingen zelden binnen 3 uur nodig dus ik gebruik gewoon eMule. Onverslaanbaar aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwxkil

gwxkil

Probeer eens een film van voor 2000 te downloaden met BitTorrent, dat gaat je niet lukken (behalve als hij toevallig net wordt gereseed) eMule is dan je beste optie. Gebruik dus BitTorrent en eMule gewoon naast elkaar!

Wie heeft er een idee over de actieve connecties die telkens omlaag vallen? (Zie mijn laatste post hierboven) Kent iemand dit probleem?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Laatst online: 19-06 16:49
Idd jullie hebben gelijk: oude releases vind je alleen op Mule (en zoals ik zelf ook al aangaf deze lopen best redelijk vaak), dat is dan wel een voordeel van een zo uitgebreid netwerk qua users & shares. Dus wie weet houd ik de Mule voor de exotische/oude downloads en gebruik ik Torrent voor de nieuwe.

Wat betreft de actieve connecties: ik weet niet precies wat je ermee bedoeld maar ik heb wel vaak dat ik verbinding krijg met een client waar vervolgens geen data uitkomt. Mule zegt dan 1 client transferring en er ligt een chunk geel op, dat duurt dan een paar seconden en dan valt ie weg... Heb ik best wel vaak gehad en ook in eerdere versies. Weet niet of je dat bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93646

gwxkil schreef op 30 juli 2004 @ 20:41:
Wat kan er de oorzaak van zijn dat het aantal connecties telkens na een half uurtje terug valt naar 0, waardoor het downloaden nooit echt lekker op gang komt??

[afbeelding]

Ik zit hier op een intern netwerk in een studentenflat, achter een firewall (van Okapi Telecom) dus ik heb moeten leren leven met een laag ID :/ Maar dat het aantal connecties telkens op z'n gat ligt is toch niet normaal?

Als ik max connections op 100 zet gebeurt het ook (zie grafiek)
ik ken het geval. en ik las toevallig laatst de oplossing ervoor.
tegenwoordig werken de servers met een punten systeem. het is een heel verhaal maar er is maar een conclusie.

de server vind jou lastig en zal dus je verbinding verbreken. wat je hier tegen kan doen is je aantal connecties per 5 sec op 20 zetten. als het goed is is het dan opgelost en wordt je niet meer om het half uur gekickt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwxkil

gwxkil

Anoniem: 93646 schreef op 04 augustus 2004 @ 23:23:
[...]

ik ken het geval. en ik las toevallig laatst de oplossing ervoor.
tegenwoordig werken de servers met een punten systeem. het is een heel verhaal maar er is maar een conclusie.

de server vind jou lastig en zal dus je verbinding verbreken. wat je hier tegen kan doen is je aantal connecties per 5 sec op 20 zetten. als het goed is is het dan opgelost en wordt je niet meer om het half uur gekickt.
Nee, het is niet zo dat de verbinding met de server wordt verbroken, ik hoef niet opnieuw met een server te connecten. Alleen de zgn 'active connections' vallen terug. Het gebeurt ongeacht de mod die ik gebruik (morph, pawcio, standaard eMule) en ongeacht het aantal connecties per 5 sec, en max connections.

dit dus (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7865Z4BX7WQ5/picserver.jpeg

Ik vermoed inmiddels dat de fout niet op mijn computer te vinden is, maar dat er iets geks gebeurt in de Okapi-server die het internet routeert over de flat. Ik zal maar eens contact met ze opnemen hierover.

Specs

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.