eMule opensource eDonkey, deel 11

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.431 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Komen Source Exchange en Passive? ook via KAD dan? Wat is het eigenlijk?

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80812

Ik zie hier constant mods zoals MorphXT ofzo, maar zijn er ook voor e-donkey2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 16:47
Nee, Source Exchange en Passive komen niet via Kademlia.

Source Exchange betekend dat je aan je source bent gekomen doordat je met een andere client sources voor een bepaald bestand hebt uitgewisseld, en dat hij blijkbaar sources had die jij nog niet had (en wellicht andersom).

Passive betekend dat er iemand op zoek was naar sources voor een bestand, en daarbij jou als source heeft gevonden. Jij had hem echter nog niet als source, en dus voeg je hem toe. Jij hebt er dus niets voor hoeven doen (passief), want hij is als het ware naar jou toe gekomen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Anoniem: 80812 schreef op 14 april 2004 @ 12:13:
Ik zie hier constant mods zoals MorphXT ofzo, maar zijn er ook voor e-donkey2000?
Nee. eDonkey2000 is geen opensource, dus de broncode is niet vrijgegeven. Daardoor is het ook niet mogelijk om er mods voor te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zoefff schreef op 14 april 2004 @ 11:53:
Ben benieuwd hoe dat gaat :)

Volgens mij zal het wel redelijk netjes gaan. Als ik kijk naar de statistieken van deze sessie (eMule staat helaas nog maar een paar uur aan), zijn er bijna geen sources via ed2k gevonden, maar allemaal via kad of andere manieren.

[afbeelding]

Ik verwacht alleen dat het zoeken misschien wat minder snel gaat via kad dan ed2k, maar ik ben benieuwd :)
ik draai nu al maanden alleen kad en dat gaat perfect. het zoeken gaat ook snel en het grote voordeel is dat je geen limiet meer hebt op de zoekresultaten

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Mm, dat is wel relaxed ja. Dus hij gaat gewoon oneindig door met zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
nou op een gegeven moment zoekt ie niet meer, wanneer dat is is mij een raadsel :)
in iedergeval kun je veel meer zoeken dan via de server methode.

ik heb ooit eens uitgeprobeerd of je die ook kon tweaken. ik heb toen de sourcecode van emule gepakt en de max zoekresultaten eens op 100000 gezet, dat werkte goed. alleen vanwege de server belasting heb ik het maar 1x getest. met kad is dat dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-06 16:38
Anoniem: 76818 schreef op 09 april 2004 @ 20:56:
[...]
In het lijstje van te mappen poorten staan er 6 genoemd, waarbij de laatste betrekking heeft op Kademlia. Misschien ben je er eentje vergeten?
Ik heb alle poorten gemapped maar bij Kadserver blijft nog steeds Firewalled staan?? Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mich007 schreef op 14 april 2004 @ 18:04:
[...]

Ik heb alle poorten gemapped maar bij Kadserver blijft nog steeds Firewalled staan?? Wat kan dit zijn?
hebbie emule al uit/aan gezet?
ik had nameloijk ook poorten gemapt en ed2k netwerk ging goed verbinden maar Kad bleef op firewalled staan en toen eff uit/aan gezet en toen deed ie et..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ok, even een kleine update dan maar ;)

KAD-only bevalt best goed, aantal sources is redelijk gelijk en qua snelheid zit het ook wel goed.
Enige wat me zo direct opvalt is dat het aantal failed upload sessions bij mij op dit moment ERG hoog is (35%). Kan er ook aan liggen dat ik erg weinig shared files heb op het moment.

Voor de rest, merk ik weinig verschil (nou ja, ik heb een paar losse mp3'tjes die alleen maar 1 persoon heeft die via een server zit, die kom ik nu dus niet tegen ;)).

Search results boven de 300 is handig maar niet meer dan dat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Mr.Nobody schreef op 14 april 2004 @ 16:48:
[...]
ik draai nu al maanden alleen kad en dat gaat perfect. het zoeken gaat ook snel en het grote voordeel is dat je geen limiet meer hebt op de zoekresultaten
Hoe doe je dat dan :?
Ik probeer altijd zolang mogelijk alleen Kad te draaien, maar zo gauw ik iets wil zoeken krijg ik de melding dat ik niet met een server verbonden ben. :o
NB Ik draai MorphXT 2,6

[ Voor 3% gewijzigd door Geurt-kun op 14-04-2004 21:13 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Geurt-kun schreef op 14 april 2004 @ 21:12:
Hoe doe je dat dan :?
Ik probeer altijd zolang mogelijk alleen Kad te draaien, maar zo gauw ik iets wil zoeken krijg ik de melding dat ik niet met een server verbonden ben. :o
NB Ik draai MorphXT 2,6
Als je zoekt moet je wel aangeven dat je op KAD wil zoeken bij 'method' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Laatst online: 10-06 15:01
Ik kon dit niet zo snel vinden: hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn uploads korter duren? Nu upload ik standaard 10MB naar elke client, waardoor ik maar weinig naar clients/uur upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Laatst online: 08:40
lintje schreef op 15 april 2004 @ 11:27:
Ik kon dit niet zo snel vinden: hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn uploads korter duren? Nu upload ik standaard 10MB naar elke client, waardoor ik maar weinig naar clients/uur upload.
Die 10MB is de chunksize van Emule, zou je dit verkleinen dan upload je niet complete chunks. Volgens mij kijkt Emule alleen maar naar de hoeveelheid data die jij upload, de rest is niet belangrijk.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

lintje schreef op 15 april 2004 @ 11:27:
Niet mogelijk volgens mij (misschien bij een mod :?) Die 10mb is in werkelijkheid ongeveer 9.2mb, dit is de grootte van één filechunk. Alle files worden opgedeeld in chuncks, een file van ~700mb bestaat zo uit 76 chuncks.

Het is ook in jouw oordeel dat je naar een paar clients veel upload zo ga je snel in hun queue omhoog. Als je immers naar veel clients weinig upload ga je in hun queue een klein stukje omhoog dus dit schiet niet echt op.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Laatst online: 10-06 15:01
Ok, bedankt voor de reacties. Mijn idee was dat als ik een file binnen heb, meer mensen kunnen downloaden van die file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Schieten zij ook weinig mee op met een heel klein stukje.
Als het een zeldzame file is kun je de prioriteit wel verhogen of als powershare gaan sharen zodat de file voorrang krijgt.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:15
ik lees al een tijd mee en heb alle problemen tot nu toe kunnen oplossen mbv van dit superforum!

ik heb echter ook het probleem dat een aantal reacties terug ook al werd gemeld, maar nog geen oplossing voor is..

zie in verbose gemiddeld 10 keer/minuut deze melding:
Error: Client UDP socket, failed to receive data from xx.xxx.xx.XX:6273: Error 10054: De externe host heeft een verbinding verbroken.

dit treed dus op als ik KAD activeer, poort is open bij server tab, heb hoge ID etc..
heb het ook geprobeerd zonder ed2k verbinding (server) Dus alleen KAD, maar dat helpt niet..

heb pawcio, morphXT en standard 0.42e geprobeerd..
heb de UDP poort gewijzigd (kad en ed2k gebruiken dezelfde)
niet helpt tot nu toe..

als ik KAD activeer zakt mijn download sterk in, omdat ik met (schatting) 50% v/d clients de verbinding verbreek (dat is wat die melding aangeeft neem ik aan..)

las hierboven ook dat je evt. kunt proberen e2dk en kad op verschillende UDP poorten te zetten..maar dat kan dus niet volgens mij!! |:(

wil graag overstappen naar 0.42 versie, maar zo heeft dat nog geen nut!

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38690

Hebben mensen er ook last van dat nu ze overgestapt zijn op 42e dat hun upload helemaal niks meer is

Ik heb geen idee waar het aan ligt want gister werd er gewoon 30 geupload en nu haal ik af en toe de 5 :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111556

Hallo,

Ik heb een duur chello classic abbo, en als ik succesvol aan het downloaden ben, tegen de 80 Kb/s via emule dan wordt mijn chello modem omzeep geholpen.
Een uit/aan aktie werkt om hem weer in de lucht te krijgen, is dit normaal ???
En is dit te voorkomen ?

Btw de upload is max 12 KB/s (emule) en download is ongelimiteerd. Zodra deze oploopt tot boven de 80 KB/s ligt de hele WAN eruit. Wat is Chello's hard limit voor dit ??
Ik heb naast poort 4662 ook andere geprobeert, 0 succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
zet het aantal verbindingen eens lager, dat zou moeten helpen. hoe hoog staat ie nu? veel routers kunnen maar een beperkt aantal verbindingen opzetten tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Zoefff schreef op 14 april 2004 @ 12:15:
Nee, Source Exchange en Passive komen niet via Kademlia.

Source Exchange betekend dat je aan je source bent gekomen doordat je met een andere client sources voor een bepaald bestand hebt uitgewisseld, en dat hij blijkbaar sources had die jij nog niet had (en wellicht andersom).

Passive betekend dat er iemand op zoek was naar sources voor een bestand, en daarbij jou als source heeft gevonden. Jij had hem echter nog niet als source, en dus voeg je hem toe. Jij hebt er dus niets voor hoeven doen (passief), want hij is als het ware naar jou toe gekomen.
Ehm,... ik ben ook kad only connected,maar heb wel degelijk source exchanges hoor.

Misschien formuleer je het voor mij een beetje moeilijk,want na 10 lezen snap ik nou nog niet of je nu wel of niet bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Je hoeft voor Source Exchange niet verbonden te zijn met het ed2k, danwel kademlia netwerk.

Het gebeurt tussen 2 clients, en verder word er helemaal niets bij betrokken. Jij hebt een bepaald aantal sources voor een bestand, en hij ook. Vervolgens gaan jullie je sources "synchroniseren", oftewel, de sources die jij nog niet had worden toegevoegd, en andersom.

Zo wat duidelijker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Zoefff schreef op 16 april 2004 @ 18:30:
Je hoeft voor Source Exchange niet verbonden te zijn met het ed2k, danwel kademlia netwerk.

Het gebeurt tussen 2 clients, en verder word er helemaal niets bij betrokken. Jij hebt een bepaald aantal sources voor een bestand, en hij ook. Vervolgens gaan jullie je sources "synchroniseren", oftewel, de sources die jij nog niet had worden toegevoegd, en andersom.

Zo wat duidelijker? :P
Zo wel ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76818

hier waren / zijn vreemde dingen aan de hand. Ik draai e-mule 42e. Opeens waren er problemen: Trage wireless verbinding met m'n router. Vervolgens viel verbinding weg. Verbinding werd daarna met ed2k en kad hersteld maar met een low id?!

Geforwarde poorten konden niet meer teruggevonden worden in mijn modem. Modem maar een keer opnieuw geïnstalleerd, poorten opnieuw geforward, status Kad: firewalled (was me dan pas opgevallen btw, waarschijnlijk was het hierboven ook al het geval)?! Alles nog een keer gechecked, niks aan de hand, behalve dat de geforwarde poorten in m'n modem (speedtouch510 v4 btw) dan weer wel, dan weer niet gevonden worden.

Andere firewall, Sygate, geïnstalleerd, omdat ik gelezen had over problemen tussen e-mule en Zonealarm. Gaat niet lekker, Zonealarm weer teruggezet. Krijg ik aaneenlopend meldingen dat verkeer vanuit andere computers via poort 4662 geblokkeerd wordt, terwijl e-mule niet eens opgestart is?! Ook wilde Messenger verbinding maken hoewel ik helemaal niet eraan gekomen ben. Tijdens wisselen van firewall heb ik ervoor gezorgd dat er geen verbinding was met het internet.

Maar eens melding niet meer weergeven gedaan en e-mule opgestart. High id en status open op Kad :).

Maar ik ben hier niet blij mee. Wat is hier aan de hand. Heeft m'n modem kuren, ben ik gehacked? Ik wil eigenlijk mijn drive image van de c-partitie weer terugzetten en vervolgens e-mule opnieuw installeren. De temp-bestanden staan op de d-partitie. Kan ik dit doen zonder dat de gedownloade delen verdwijnen (is nogal wat namelijk).

edit: heb inmiddels mijn image erop gezet. Kon zelfs niet meer internetten, echter wel op een andere pc. Meteen na de herinstallatie kreeg ik weer een regen aan geblokkeerd verkeer, zonder dat zelfs E-mule geïnstalleerd is. Is dit normaal? Ik ben toch niet aangesloten op het e-mule netwerk, hoe kunnen ze mij dan vinden? Ze kunnen m'n ip wel opgeslagen hebben, maar dat ze me nu al "lastig vallen" zou toch niet mogen. Wel is het zo dat het verkeer over deze poorten alleen maar de pc gaat waarnaar het verwezen wordt, niet naar andere pc's in het netwerk (zoals 't hoort).

Trouwens, ik denk dat m'n modem idd kuren heeft. Toen ik e-mule weer opstartte kreeg ik een low-id toegewezen :( . Weer naar de instellingen van m'n modem gegaan, kon geen geforwarde poorten vinden. Opnieuw ingevoerd, e-mule opgestart, high id....
Als ik nu weer terug ga naar de instellingen van het modem, kan ik weer niets terugvinden. Is hier nog iets aan te doen of kan ik beter een nieuwe aanvragen?

p.s. temp-bestanden zijn nog geldig :)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 76818 op 17-04-2004 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

totaal andere vraag: Als ik nu een zoekactie start met als methode "Global (server)" is ie heel gauw klaar (1 sec) en vindt ie heel weinig sources. Voorheen deed ie er wel een minuut over. Is hier een oplossing voor? Een zoekopdracht via Kad lijkt goed te gaan.

p.s. mijn serverlijst is geupdate.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 76818 op 17-04-2004 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik kan het nergens meer terugvinden, maar waar kan ik ook alweer instellen wie mijn bestandenlijst mag zien?

Ik gebruik emule v0.30d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 12:33
*** Chatsession Start : C-D - 17-4-2004 10:08:19
[10:08:19] C-D: Your Client has Faild the Secury Identification!!!
You won't get any credits

ik krijg de hele tijd deze melding via messages.

is het de optie " use secure identification" onder security? want die staat aan.
is er dan iets bij mij of bij die andere user?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
van.der.schulting schreef op 17 april 2004 @ 11:16:
Ik kan het nergens meer terugvinden, maar waar kan ik ook alweer instellen wie mijn bestandenlijst mag zien?

Ik gebruik emule v0.30d.
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/pics/files.jpg
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een vraag. Ik heb alle FAQ's gelezen, maar kom er niet uit. Ik heb Kerio Personal Firewall gedownload op aanraden van de FAQ. Ik heb eMule volledige toestemming gegeven, maar ik blijf maar een LowId houden :? Daarnaast staatd KAD op firewalled. Ik zit rechtstreeks op internet, zonder router/proxy oid. Hoe los ik dit op?

[ Voor 15% gewijzigd door Artcore op 17-04-2004 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Laatst online: 09-08-2024
Fuck, ik zat er telkens overheen te kijken

STOM STOM |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Artcore schreef op 17 april 2004 @ 13:13:
Ik heb een vraag. Ik heb alle FAQ's gelezen, maar kom er niet uit. Ik heb Kerio Personal Firewall gedownload op aanraden van de FAQ. Ik heb eMule volledige toestemming gegeven, maar ik blijf maar een LowId houden :? Daarnaast staatd KAD op firewalled. Ik zit rechtstreeks op internet, zonder router/proxy oid. Hoe los ik dit op?
Je hebt alle poorten toestemming gegeven in Kerio? Probeer anders eens Kerio te disablen en kijk of je dan wel een High id krijgt dan weet je iig dat het aan de cfg van kerio ligt.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76818 schreef op 16 april 2004 @ 20:39:
hier waren / zijn vreemde dingen aan de hand. Ik draai e-mule 42e. Opeens waren er problemen: Trage wireless verbinding met m'n router. Vervolgens viel verbinding weg. Verbinding werd daarna met ed2k en kad hersteld maar met een low id?!

Geforwarde poorten konden niet meer teruggevonden worden in mijn modem. Modem maar een keer opnieuw geïnstalleerd, poorten opnieuw geforward, status Kad: firewalled (was me dan pas opgevallen btw, waarschijnlijk was het hierboven ook al het geval)?! Alles nog een keer gechecked, niks aan de hand, behalve dat de geforwarde poorten in m'n modem (speedtouch510 v4 btw) dan weer wel, dan weer niet gevonden worden.
Blijkt een bekend probleem te zijn met dit modem van Speedtouch. Heb inmiddels andere firmware erop gezet en probleem is verdwenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Anoniem: 76818 schreef op 17 april 2004 @ 15:45:
[...]

Blijkt een bekend probleem te zijn met dit modem van Speedtouch. Heb inmiddels andere firmware erop gezet en probleem is verdwenen :)
Hmm oke, mooi dat het opgelost is.

Zat alleen net een gigantische reply te tikken, had je het niet even eerder kunnen zeggen? ;) :P

Neehoor, blij dat het weer werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een "gigantische" verwijzing naar dit topic zeker :) .

Trouwens, ik denk dat het normaal is zoveel meldingen van geblokkeerd verkeer te krijgen zolang e-mule niet opgestart is maar de poorten wel openstaan. Zodra e-mule opgestart is, neemt het aantal meldingen van geblokkeerd verkeer ook niet meer toe.
Het lijkt er op dat alles het weer doet :). Ook de zoekfunctie lijkt weer normaal te functioneren. Het heeft wel weer een hoop tijd gekost. Het lijkt alsof alles wat je koopt ziektes met zich meebrengt.

Het lijkt wel alsof ik mijn downloadsnelheid kwijt ben. Ik had de pc juist een paar dagen aanstaan. Nu sta ik overal achter aan in de rij :( .

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 76818 op 17-04-2004 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76385

Wat is de officiele server van de irc?
Heb hem per ongeluk veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35948

Ik heb 'n film hier waarbij de laatste MB's ontbreken (rood). Kennelijk is die persoon die ut laatste stukje heeft geëmigreerd naar de noordpool ofzo en komt nooit meer terug.

In ieder geval boeit het ook niet; en wil ik bekijken wat ik nu heb. Ik wil dus de download 'finishen' (staat al te lang rood). Ik ga 'em toch niet kijken om de verhaallijn; wil dus gewoon ff een impressie ervan hebben.

Hoe pak ik dat aan?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 35948 op 17-04-2004 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106436

Anoniem: 76385 schreef op 17 april 2004 @ 16:46:
Wat is de officiele server van de irc?
Heb hem per ongeluk veranderd
ircchat.emule-project.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106436

Anoniem: 35948 schreef op 17 april 2004 @ 16:47:
Ik heb 'n film hier waarbij de laatste MB's ontbreken (rood). Kennelijk is die persoon die ut laatste stukje heeft geëmigreerd naar de noordpool ofzo en komt nooit meer terug.

In ieder geval boeit het ook niet; en wil ik bekijken wat ik nu heb. Ik wil dus de download 'finishen' (staat al te lang rood). Ik ga 'em toch niet kijken om de verhaallijn; wil dus gewoon ff een impressie ervan hebben.

Hoe pak ik dat aan?
Gewoon previewen?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Anoniem: 76818 schreef op 17 april 2004 @ 16:34:
een "gigantische" verwijzing naar dit topic zeker :) .

Trouwens, ik denk dat het normaal is zoveel meldingen van geblokkeerd verkeer te krijgen zolang e-mule niet opgestart is maar de poorten wel openstaan. Zodra e-mule opgestart is, neemt het aantal meldingen van geblokkeerd verkeer ook niet meer toe.
Het lijkt er op dat alles het weer doet :). Ook de zoekfunctie lijkt weer normaal te functioneren. Het heeft wel weer een hoop tijd gekost. Het lijkt alsof alles wat je koopt ziektes met zich meebrengt.

Het lijkt wel alsof ik mijn downloadsnelheid kwijt ben. Ik had de pc juist een paar dagen aanstaan. Nu sta ik overal achter aan in de rij :( .
Ja, dat is heel normaal.

Op het moment dat jij je eMule uit zet, weten andere clients dat nog niet namlelijk. Die hebben jou nog gewoon als source, en zullen om de zoveel tijd even kijken of je nog online bent, en of ze al opgeschoven zijn in de queue.

Echter, omdat jou eMule al uit staat, ziet je firewall het als "vijandig verkeer", terwijl dat eigenlijk niet zo is. Je hoeft je er dus niets van aan te trekken, er is niks mis mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:08
Anoniem: 35948 schreef op 17 april 2004 @ 16:47:

Hoe pak ik dat aan?
Je kijkt bij de details van de file hoe het .part bestand heet. Die zoek je vervolgens op in je tijdelijke map. Je verandert de naam van het bestand in vulmaarin.avi (of een andere extensie). En je verwijdert de .part.met bestanden en de andere bestanden, die bij deze file horen. Dat moet wel werken, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 18:13
Staat je xp firewall wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Liet alleen de eerste 2min zien
AgeOfPanic schreef op 17 april 2004 @ 17:06:
[...]

Je kijkt bij de details van de file hoe het .part bestand heet. Die zoek je vervolgens op in je tijdelijke map. Je verandert de naam van het bestand in vulmaarin.avi (of een andere extensie). En je verwijdert de .part.met bestanden en de andere bestanden, die bij deze file horen. Dat moet wel werken, volgens mij.
Thnx, ik ga proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Poorten forwarden in modem? Indien je een speedtouch 510i v4 modem heb, bekijk [url = Alcatel 510i NAT-problemen topic]dit[/url] topic dan even; wellicht is het nodig nieuwe firmware erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 11:33

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb nu 3 grote files (500mb+) staan die allemaal al klaar zijn, maar Emule blijft bij alledrie op "completing"hangen. Emule zelf is niet gecrashed, want de andere downloads gaan gewoon door. Iemand een tip?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-05 17:33

Shedman

Met het hart op de goede plek

HellBeast schreef op 18 april 2004 @ 11:28:
Ik heb nu 3 grote files (500mb+) staan die allemaal al klaar zijn, maar Emule blijft bij alledrie op "completing"hangen. Emule zelf is niet gecrashed, want de andere downloads gaan gewoon door. Iemand een tip?
Heb je nog ruimte op de partitie waar de gedownloade bestanden terechtkomen? Ik had hetzelfde een keer toen er geen ruimte was om de bestanden weg te schrijven.

Heb je trouwens eMule al een keer gerestart?

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 18:01

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Als ik emule aan heb (dan even beperkt met 1kb/sec up en down) heb ik toch een lag. Dit komt waarschijlijk door het aantal verbindingin dat ik gebruik, 800. Wat is nog een goed aantal, waardoor het toch allemaal nog goed loopt?

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Gromba schreef op 18 april 2004 @ 14:06:
Als ik emule aan heb (dan even beperkt met 1kb/sec up en down) heb ik toch een lag. Dit komt waarschijlijk door het aantal verbindingin dat ik gebruik, 800. Wat is nog een goed aantal, waardoor het toch allemaal nog goed loopt?
Je gebruikt er geen 800, dat is alleen een maximale waarde. Of iig, dat gok ik zo :P
Connecties terwijl je wilt online gamen zijn gewoon klote want het levert gewoon lag op.
Het is lastig om een ideale waarde in te stellen, ik heb zelf meestal maar 10 connections in gebruik (van de max 250) en als ik wil gamen zet ik upload op 10 kb/sec (van de 32 kb/sec die ik heb). Dat gaat vrij prima maar ja, dat is mijn situatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AgeOfPanic schreef op 17 april 2004 @ 17:06:
[...]

Lukt niet. Is geen geldig bestandsformaat zegt 'ie

Geprobeert met WMP 9, DivX Player 2.11, Winamp, PowerDVD, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Anoniem: 35948 schreef op 18 april 2004 @ 15:01:
[...]

Lukt niet. Is geen geldig bestandsformaat zegt 'ie

Geprobeert met WMP 9, DivX Player 2.11, Winamp, PowerDVD, etc.
Dat komt waarschijnlijk doordat de Index van je .avi niet helemaal in orde is, omdat hij niet helemaal compleet is.

Je kan met programma's zoals DivFix of VirtualDub deze index over het algemeen goed repareren, en dan het bestand wél afspelen.

Vaak is het voldoende om het bestand even in VirtualDub te openen, en opnieuw op te slaan (Save as AVI... / F7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik gebruik meestal http://www.videolan.org/ , ff aangeven in emule dat je die wilt gebruiken (preferences -> files -> onderaan). die kan meestal meer dan de andere spelers.

voordeel is dat emule deze als standaard neemt bij de preview optie (waarschijnlijk krijg je, als je geen player hebt ingevuld, de standaard speler (meestal WMP) maar als je een andere als standaard hebt ingevoerd krijg je die).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Shedman schreef op 18 april 2004 @ 12:43:
[...]

Heb je nog ruimte op de partitie waar de gedownloade bestanden terechtkomen? Ik had hetzelfde een keer toen er geen ruimte was om de bestanden weg te schrijven.

Heb je trouwens eMule al een keer gerestart?
Ik heb zat ruimte (nog 10 gig) en inderdaad PC en emule opnieuw geprobeerd op te starten. Toch blijft hij nog staan met 4 completing bestanden.

Zie screenshot

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dj41/emule.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ik denk dat het gewoon een bugje is. Kijk eens in je Incoming map of de bestanden er toevallig al tussen staan?

En anders moet je gewoon eMule even uitzetten, de desbetreffende .part bestanden handmatig hernoemen naar de juiste bestandsnaam, en uit je Temp directory halen. Desnoods eerst even een backup maken.

Ik denk namelijk dat ze al compleet en ge-complete zijn, maar dat eMule dat nog niet helemaal doorheeft :)

:r @ 3D balkjes trouwens, maar dat is een mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
IceStorm schreef op 18 april 2004 @ 14:57:
[...]

Je gebruikt er geen 800, dat is alleen een maximale waarde. Of iig, dat gok ik zo :P
Connecties terwijl je wilt online gamen zijn gewoon klote want het levert gewoon lag op.
Het is lastig om een ideale waarde in te stellen, ik heb zelf meestal maar 10 connections in gebruik (van de max 250) en als ik wil gamen zet ik upload op 10 kb/sec (van de 32 kb/sec die ik heb). Dat gaat vrij prima maar ja, dat is mijn situatie ;)
uit ervaring weet ik dat 26KB/s ook nog perfect kan, ik heb ook 32KB/s upload (theoretisch zelfs 40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 11:48
HellBeast schreef op 18 april 2004 @ 18:14:
[...]

Ik heb zat ruimte (nog 10 gig) en inderdaad PC en emule opnieuw geprobeerd op te starten. Toch blijft hij nog staan met 4 completing bestanden.

Zie screenshot

[afbeelding]
Hmmm, ditzelfde probleem had ik van de week dus ook (Emule 0.42e) :(
En elke keer als ik Emule opstarte dan was ie op m'n harddisk zo actief bezig, dat ie niet meer stopte en ik zelfs niets meer kon doen in XP!!!
Pas nadat ik de betreffende temp file had ge-renamed met de juiste extensie ging alles weer goed. 8)7

Echt irritant was het wel en ik hoop niet dat me dit weer gebeurt als deze week 2 bestanden van 3.5 GB klaar zijn |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
hebben jullie missschien je temp en/of incomming ook toegevoegt aan gesharede folders? misschien gaat het daar wel mis. in oudere versies wilde emule ze dan 2x hashen, nu zou dat goed moeten zijn.

verder zou een bestand van 3,5 GB ook problemen op kunnen leveren. laatst was er nl iemand die er last van had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 22:59
Die webserver wil ook niet werken zeg..

Thuis heb ik dan de poort 4711 open gezet. Als ik dan thuis kijk of ik er op kan lukt het wel (via 127.0.0.1:4711) maar als ik dan via mijn eigen ip-adres op een andere pc ga kijken kan hij de pagina niet weergeven..?

Hij zou het toch moeten doen, aangezien ik er thuis wel op kan? :?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Sinds een tijdje is Kad bij mij ook weer firewalled. Hij heeft een week of 2-3 open gestaan(evenals emule) maar nu is hij opeens weer firewalled. De poorten zijn dus geforward en hij heeft het prima gedaan.
Nou las ik(dacht ik) dat hij soms gewoon firewalled werd en na een tijdje of na een restart weer op open kwam te staan. Nu is hij echter al een dag of 5 firewalled en ik heb geen idee waar het aan ligt. Anybody? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
jdiezrequejo schreef op 19 april 2004 @ 08:46:

Thuis heb ik dan de poort 4711 open gezet. Als ik dan thuis kijk of ik er op kan lukt het wel (via 127.0.0.1:4711) maar als ik dan via mijn eigen ip-adres op een andere pc ga kijken kan hij de pagina niet weergeven..?

Ik denk toch dat je ze niet goed geforward hebt in je router.

Als je er thuis op kijkt, dan gaat het niet via je router, maar direct via de loopback, uiteraard werkt het dan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

jdiezrequejo schreef op 19 april 2004 @ 08:46:

Inderdaad wat zoeff zegt, je kan het zelf thuis ook testen met je externe ip zodat je ook vanaf buiten de pagina probeert te benaderen.

Ikzelf heb hem ook nog niet aan de praat kunnen krijgen, het werk wel via localhost maar via het externe ip niet, poort 4711 heb ik ook gewoon geforward.

Ik ga het vanavond eens opnieuw proberen, laat je weten als het jou gelukt is?

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

thejoker80 schreef op 19 april 2004 @ 09:47:
Sinds een tijdje is Kad bij mij ook weer firewalled. Hij heeft een week of 2-3 open gestaan(evenals emule) maar nu is hij opeens weer firewalled. De poorten zijn dus geforward en hij heeft het prima gedaan.
Nou las ik(dacht ik) dat hij soms gewoon firewalled werd en na een tijdje of na een restart weer op open kwam te staan. Nu is hij echter al een dag of 5 firewalled en ik heb geen idee waar het aan ligt. Anybody? :)
Vreemd, 5 dagen geleden niet met je settings bezig geweest of andere mod, nieuwe emule versie?
Je maakt nog steeds gebruik van de standaard poort? Je zou een andere poort kunnen proberen en deze in je router/modem forwarden.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 22:59
Zoefff schreef op 19 april 2004 @ 09:57:
[...]

Ik denk toch dat je ze niet goed geforward hebt in je router.

Als je er thuis op kijkt, dan gaat het niet via je router, maar direct via de loopback, uiteraard werkt het dan gewoon.
Hmm, ik denk dat het wel goed moet zitten. aangezien ik bij emule gewoon een hoog id krijg, en kad werkt ook goed. (nu zijn dat niet dezelfde poorten, maar betekent wel dat die wel geforward zijn, en 4711 staat er ook tussen)

Maar ik zal straks als ik thuis ben van het werk wel even kijken of het mij lukt. En dan laat ik het ook wel weten, Dj^ :)

(btw: heeft hier iemand wel de webserver werkend? Via een andere pc dus te bezichtigen..?)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Webserver werkt hier al eeuwen prima ;) Lekker aan subdomeintje gekoppeld dus lekker makkelijk te onthouden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik ben gestopt die ingebouwde webserver te gebruiken en gebruik voortaan remote desktop. Moet zeggen dat de ingebouwde webserver perfect werkt alleen was het nogal dubbel om zowel remote desktop en de webserver te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJ^ schreef op 19 april 2004 @ 10:40:
[...]

Vreemd, 5 dagen geleden niet met je settings bezig geweest of andere mod, nieuwe emule versie?
Je maakt nog steeds gebruik van de standaard poort? Je zou een andere poort kunnen proberen en deze in je router/modem forwarden.
Heb hier ook het probleem dat Kad opeens van open naar firewalled gaat. Heb tot nu toe niet gezien dat het andersom ook gebeurt. Voorlopig heb ik het op kunnen lossen door een aantal keren opnieuw te connecten, maar nu heeft ie 't maar een paar uurtjes volgehouden, meteen downloadspeeds omlaag :(.

edit: weer een aantal keren opnieuw geconnect en nu doet ie 't weer :?

edit: ik keer terug en ik zie dat ed2k disconnected is. Als ik probeer te connecten, krijg ik de melding dat ik een lowid heb. Even mijn settings gechecked, niks aan 't handje. Probeer opnieuw te connecten, krijg ik een highid :?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 76818 op 19-04-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Dr. Malsain schreef op 19 april 2004 @ 14:29:
Ik ben gestopt die ingebouwde webserver te gebruiken en gebruik voortaan remote desktop. Moet zeggen dat de ingebouwde webserver perfect werkt alleen was het nogal dubbel om zowel remote desktop en de webserver te gebruiken.
Remote desktop is natuurlijk ook mooi, maar die webserver vind ik juist zo handig omdat je hem overal kan benaderen.

Dus ook van de Uni, daar kan ik niks met remote desktop, maar wel met de webserver :)

Bovendien kan ik ook vanaf mn telefoon inloggen, maar dat is meer een gizmo dan dat het daadwerkelijk nuttig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Laatst online: 21-06 22:22

Ottooo

Vuurvlieg

Mijn webserver werkt ook goed hoor, ook handig als ik een download wil toevoegen die ik heb gevoenden terwijl ik op school ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Kan ik de webserver ook op poort 80 laten draaien?
Hier op stage is de rest namelijk geblokkeerd, kan ik het poortnummer gewoon veranderen of moet ik outside poort 80 forwarden naar inside poort 4711 (tenminste de standaardpoort van de webserver) ?

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Malsain
  • Laatst online: 14-02-2023
DJ^ schreef op 20 april 2004 @ 08:14:
Kan ik de webserver ook op poort 80 laten draaien?
Hier op stage is de rest namelijk geblokkeerd, kan ik het poortnummer gewoon veranderen of moet ik outside poort 80 forwarden naar inside poort 4711 (tenminste de standaardpoort van de webserver) ?
Daar ben je helemaal vrij in zolang je het maar aangeeft in de webserver van eMule zelf. Ik heb al meerdere topics gelezen van mensen die het op die manier hebben opgelost.

Maar aangezien je het als webpagina benadert zou het gewoon moeten werken zonder dat je bij jezelf iets hoeft te veranderen. Of draai je eMule bij je stage-bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Dr. Malsain schreef op 20 april 2004 @ 12:32:
[...]
Of draai je eMule bij je stage-bedrijf?
Nee natuurlijk niet.

Ik heb de webinterface nu aan de praat op poort 80. Alleen als ik op een tabblad klik (transfer/stats of wat dan ook) krijg ik niet het venster te zien maar komt internet explorer met de vraag of ik dit bestand wil openen of opslaan. Als ik openen klik gebeurt er nix en als ik opslaan klik krijg ik allemaal rommel waar ik nix aan heb.
Het vinkje bij altijd waarschuwen alvorens bestanden van dit type te openen heb ik al weggehaald maar komt telkens terug :?

Iemand eenzelfde ervaring danwel een oplossing?

edit: Leuk, in opera werkt het wel :D

[ Voor 3% gewijzigd door DJ^ op 21-04-2004 09:43 ]

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb weer iets vreemds. Met de nieuwe versie 0.42e, heb ik zodra ik emule opstart, dat de harde schijf activiteit steeds met korte tikken aanslaat. Zo van RRRRRRRRR 2 seconden stil RRRRRRRRR 2 seconden stil.

Tijdens de harde schijf activiteit kan ik ook geen andere programma's opstarten of zelfs mijn muis bewegen! Alleen in de 2 seconden dat hij niet ratelt. Zet ik emule uit, dan is er niks aan de hand. Bug in 0.42e?

[ Voor 4% gewijzigd door HellBeast op 21-04-2004 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Dat klinkt mij heel erg in de oren als een stervende harde schijf, of op zijn minst een paar bad sectors!

Ik zou er een schijfcontrole ofzo overheen gooien, maar niet nadat je je belangrijkste documenten hebt gebackupt!

Mn 4000'ste post op GoT! \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd regelmatig de melding dat mijn emfriends.met corrupt is :?
Die had ik met MorphXT 2.3 en nu met 2.6 ook alweer twee keer. Iemand een idee waar dat door komt. Best vervelend om iedere keer weer alles toe te moeten voegen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Muse schreef op 21 april 2004 @ 14:47:
Ik heb de laatste tijd regelmatig de melding dat mijn emfriends.met corrupt is :?
Die had ik met MorphXT 2.3 en nu met 2.6 ook alweer twee keer. Iemand een idee waar dat door komt.
Heb ik ook sinds ik 2.6 gebruik, nooit eerder last van gehad. Ik gebruik morph sinds 2.1
Best vervelend om iedere keer weer alles toe te moeten voegen. :(
Euhm, je weet toch wel dat standaard een backup van al je instellingen gemaakt worden? In morph zelfs standaard 2keer geloof ik. Zie je config dir met daarin 1 of 2 andere dirs met daarin de backups.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
DJ^ schreef op 21 april 2004 @ 15:45:
[...]
Heb ik ook sinds ik 2.6 gebruik, nooit eerder last van gehad. Ik gebruik morph sinds 2.1
[...]
Euhm, je weet toch wel dat standaard een backup van al je instellingen gemaakt worden? In morph zelfs standaard 2keer geloof ik. Zie je config dir met daarin 1 of 2 andere dirs met daarin de backups.
8)7 Nee, dat wist ik niet. Damn, dat is wel handig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ik heb geen idee waarom ie steeds corrupt is, maar je kan natuurlijk wel gewoon even een backup van je emfriends.met maken, die je evt terug kan zetten als hij weer corrupt is.

Lijkt me iig een stuk makkelijker dan iedereen weer toe voegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Vanaf nu gaat dat wel gebeuren ja. Voor mij zal het niets uitmaken, maar voor degenen in mijn vriendenlijst (jullie dus :)) wel.
Achteraf heb ik die optie wel zien staan, maar had er niet zo aan gedacht. Nu bestond die lijst voornamelijk uit mensen van [GoT] en die zijn makkelijk weer toe te voegen, maar stonden ook mensen tussen van andere fora en die hebben nu dus pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180

Ik heb een wat complexer ping probleem met een Sitecom Router hier gepost. Misschien zijn er mensen met verstand van (Sitecom) routers die me kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[1:13:10] td2004[pd101]: AUTO MESSAGE: Your Client has Faild the Secury Identification!!! You won't get any credits
Deze melding kreeg ik net :?

Hoelang en hoeveel credits loop ik nou mis? En nog belangrijker... hoe los ik het op?

Of is dat gewoon een user die ligt te blaaten...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 35948 op 24-04-2004 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Welke versie gebruik je? Staat over het algemeen in je titelbalk van eMule...

Ik heb het namelijk ook met een versie waarvan ik cker weet dat ie secure identification ondersteund (Morph XT v2.6). Ik krijg die melding telkens maar van dezelfde gebruiker, ik maak me er niet druk om :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b3ta
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-06 08:19

b3ta

Hallo

Ik heb de FAQ eens doorgelezen van emule :D en ik snap het niet helemaal van die community file... ik ben hem nu dus aan het downloaden en zie heel veel [GoT] mensen die ik allemaal toevoeg aan mijn buddies. Is het zo dat die mensen ook met regelmaat naar die file kijken en iedereen toevoegen die ze nog niet in hun lijst hebben staan???? Klopt het wat ik nu zeg? :)

De mensen die nu dus in mijn lijst staan daarvan kan ik sneller downloaden? En zij mogen sneller bij mij iets downloaden?

Leg het mij anders even uit als het niet klopt hoe ik het hier sta te verkondigen ;)

[ Voor 110% gewijzigd door b3ta op 24-04-2004 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aramdin schreef op 24 april 2004 @ 11:40:
Welke versie gebruik je? Staat over het algemeen in je titelbalk van eMule...

Ik heb het namelijk ook met een versie waarvan ik cker weet dat ie secure identification ondersteund (Morph XT v2.6). Ik krijg die melding telkens maar van dezelfde gebruiker, ik maak me er niet druk om :)
0,42d morph xt v2,3

hmm okeej, dan zal het wel goedzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Laatst online: 16-06 11:48
DJ^ schreef op 21 april 2004 @ 15:45:
[...]
[...]
Hmmm, ik dus ook(!). Het vreemde was wel dat ie een file file wilde 'completen', wat op-een-of-andere manier niet lukte....
Nadat ik de betreffende .met file had gerenamed naar de juiste extensie was het probleem voorbij. Lijkt inderdaad dus een Emule 0.42e bug!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
Ik kreeg daarnet deze foutmelding :
Your credit file is corrupt and wil be replaced. Nog mensen die dat hebben gehad? Het enige wat er gebeurd is is dat er gisteren een virus mijn pc binnensloop NAV2004 heeft hem verwijderd maar daarna heb ik wel moeten resetten (emule stond aan). En nu was het de eerste keer dat ik opnieuw online kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Okay, het volgende irriteert me nog al. Ik download af en toe eens een DVD-R maar als ik ze dan wil uitpakken (ze komen veelal verspreid over 6 à 7 rar files) dan is er tot nog toe bij elke film die ik heb gedownload wel een CRC-error. Nu heeft WinRAR wel een ingebouwde repair functie, maar soms werkt dat ook niet.

Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen en hoe ik het kan oplossen, want ik ben nu dus gewoon bandbreedte aan het verspillen....

Even wat informatie:

Ik gebruik de laatste versie van MorphXT v2.6
ICH staat aan.
Zowel met WinRAR 3.11 als 3.30 het probleem

Betekent dit dat mijn harde schijf aan het overlijden is ? Of heb ik settings verkeerd staan in eMule ???

Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekool
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:53
Daar heb ik dus ook vaak last van en ik zou ook geen oplossing ervoor weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Letsnow schreef op 25 april 2004 @ 14:44:
Your credit file is corrupt and wil be replaced. Nog mensen die dat hebben gehad? Het enige wat er gebeurd is is dat er gisteren een virus mijn pc binnensloop NAV2004 heeft hem verwijderd maar daarna heb ik wel moeten resetten (emule stond aan). En nu was het de eerste keer dat ik opnieuw online kwam.
Zonet heb ik dezelfde melding gehad, waarschijnlijk bugje van 0.42e of morphxt 2.6. (Kwenie of jij de standaard versie of een mod gebruikt?)

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
ik gebruik standaard emule 0.42e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 04-06 18:05
nog ff mijn openstaande vraag uit dat ene topic wat dicht ging. niet door mij gestart hoor ;)
Jimster schreef op 25 april 2004 @ 21:08:
Je credits worden niet op jouw computer opgeslagen, maar bij andere emule gebruikers. Imho kunnen je credits dus niet zomaar weg zijn.
Maar je moet bij een nieuwe installatie van eMule dus wel steeds dezelfde gebruikersnaam opgeven om die credits weer te bemachigen? Of word je herkent op IP....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Nee je wordt herkend aan userhash. Die is niet aan ip of name gebonden (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 12:33
Letsnow schreef op 25 april 2004 @ 14:44:
kan gebeuren had ik deze week ook
oorzaak weet ik niet.. er zijn in het verleden wel emule versies geweest die dit deden (bug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

IceStorm schreef op 26 april 2004 @ 15:05:
Nee je wordt herkend aan userhash. Die is niet aan ip of name gebonden (gelukkig).
Waaraan dan wel? :?

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Dat zegt ie, userhash :)
Preferences.dat
In dit bestand word je Userhash opgeslagen. Dit is een unieke code, waarmee je je op het eMule netwerk identificeert. Ook worden aan de hand van dit bestand je credits opgeslagen.

Mocht je eMule dus upgraden of verplaatsen, dan is het belangrijk dat dit bestand in ieder geval behouden blijft! Doe je dat niet, dan zijn al je credits weg.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Zoefff schreef op 26 april 2004 @ 15:27:
[...]

Dat zegt ie, userhash :)
Ja, waaraan is dat gebonden? Wat is het? :)

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Gromba schreef op 26 april 2004 @ 15:32:
[...]

Ja, waaraan is dat gebonden? Wat is het? :)
Ik snap het al (denk ik). Je kunt dus niet je hele eMule verwijderen, het opnieuw installeren; en dan vervolgens verwachten dat alles bewaard is gebleven op een externe locatie (bij users).

Wat ik dus wel dacht dat zo was... dat het extern bij gebruikers bewaard bleef hoe jouw status eruit zag.

Maar dan spreken deze 2 post elkaar dus tegen: :?
Jimster schreef op 25 april 2004 @ 21:08:
Je credits worden niet op jouw computer opgeslagen, maar bij andere emule gebruikers. Imho kunnen je credits dus niet zomaar weg zijn.

Betreft Userhash:

Mocht je eMule dus upgraden of verplaatsen, dan is het belangrijk dat dit bestand in ieder geval behouden blijft! Doe je dat niet, dan zijn al je credits weg.

[ Voor 61% gewijzigd door Silent Thunder op 26-04-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Silent Thunder schreef op 26 april 2004 @ 15:37:
[...]
Ik denk dat als je dat verwijder ze je niet meer herkennen op emule, waardoor je je credits kwijtraakt ja

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Silent Thunder schreef op 26 april 2004 @ 15:37:
Nee natuurlijk niet.
Je credits worden bij anderen opgeslagen (punt 1) en jij bent herkenbaar aan je userhash (punt 2). Als je userhash dus verandert (lees, je eMule opnieuw installt) ben je niet meer herkenbaar en kom je dus niet in aanmerking voor je oude credits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
IceStorm schreef op 26 april 2004 @ 15:53:
[...]

Nee natuurlijk niet.
Je credits worden bij anderen opgeslagen (punt 1) en jij bent herkenbaar aan je userhash (punt 2). Als je userhash dus verandert (lees, je eMule opnieuw installt) ben je niet meer herkenbaar en kom je dus niet in aanmerking voor je oude credits.
Dus als ik het goed begrijp is je Userhash gerelateerd aan de credits van andere personen. Dus in principe zouden andere mensen er de dupe van zijn als ik mijn emule eraf knal... right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Nee, nee, NEE!

Er zijn 2 dingen die met credits te maken hebben, Userhash, en je Creditfile.

[list]• De eerste, je Userhash word opgeslagen in het bestand "preferences.dat".

Deze Userhash is een unieke code, die word gegenereerd wanneer je eMule voor het eerst aan zet (of als je preferences.dat weggooit).

Aan de hand hiervan slaan andere clients op hoeveel credit jij bij hun hebt. Dus als je 100mb naar iemand hebt geupload, dan word er opgeslagen dat "meneer met userhash xxxx 100mb heeft geupload", en dus wat credits "tegoed" heeft.

Gooi je preferences.dat (je userhash) weg, dan heb jij bij niemand meer credits omdat je een andere userhash krijgt, dus verneuk je jezelf.

• Het tweede bestand is "clients.met".

Dit is het bestand waarin iedereen word opgeslagen die credits bij jou heeft. Dit word dus ook aan de hand van je userhash gedaan.

Als je dit bestand weggooit, dan heeft niemand meer credits bij jou, omdat je niemand meer zal herkennen. Daarmee verneuk je dus iedereen die bij jou heeft geupload, dus doe het niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zoefff op 26-04-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Zoefff schreef op 26 april 2004 @ 16:24:
Nee, nee, NEE!

Er zijn 2 dingen die met credits te maken hebben, Userhash, en je Creditfile.

• De eerste, je Userhash word opgeslagen in het bestand "preferences.dat". :)
(knip)
Zoals Silent Thunder al zegt, kan je dus misbruik gebruiken van je userhash? Gewoon je preferences.dat aan iemand anders geven?
(niet dat ik dat wil ofzo :) )

[ Voor 6% gewijzigd door Gromba op 26-04-2004 16:31 ]

Gromba.nl

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.