eMule opensource eDonkey, deel 11

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.430 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 16:47
Gromba schreef op 26 april 2004 @ 16:27:
[...]

Zoals Silent Thunder al zegt, kan je dus misbruik gebruiken van je userhash? Gewoon je preferences.dat aan iemand anders geven?
Dat kon inderdaad ja. En daar is (helaas) ook goed misbruik van gemaakt, in de vorm van clients die userhashes bij elkaar sprokkelden en gebruikten.

Tegenwoordig kan je er echter geen misbruik meer van maken, vanwege het invoeren van secure user identification.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 18:13
[quote]DoRRoN schreef op 25 april 2004 @ 15:56:
Okay, het volgende irriteert me nog al. Ik download af en toe eens een DVD-R maar als ik ze dan wil uitpakken (ze komen veelal verspreid over 6 à 7 rar files) dan is er tot nog toe bij elke film die ik heb gedownload wel een CRC-error. Nu heeft WinRAR wel een ingebouwde repair functie, maar soms werkt dat ook niet.

Ik download dus alleen maar dvd-r en ik heb dus dit echt nog NOOOIT gehad.. vind het wel raar.. Maar ik twijfel ook of het wel aan de hd ligt... download je ze wel van de goede en welbekende sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45916

poep... heb net mn preferences.dat dus gedelete omdat mn emule vaag deed...
nu zijn mn credits dus weg :( ik dacht dat alles in de clients.met stond (die ik overigens wel bewaard en terug gezet heb)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 45916 op 26-04-2004 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
DoRRoN, gebruik je wel de nieuwste versie van WinRar?

Ik kan me herinneren dat de 2.x serie namelijk problemen heeft met rars die gemaakt zijn in 3.x, of het was tussen 3.2 en 3.3, weet het niet precies, maar als je niet de nieuwste versie gebruikt (3.30 beta 2), dan raad ik je zeker aan om deze even te downloaden en het hiermee te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 45916 schreef op 26 april 2004 @ 17:38:
poep... heb net mn preferences.dat dus gedelete omdat mn emule vaag deed...
nu zijn mn credits dus weg :( ik dacht dat alles in de clients.met stond (die ik overigens wel bewaard en terug gezet heb)
het was wel zo netjes geweest om ze beide te bewaren :Y)

maar goed je bent al gestraft.

btw: je credits zijn er nog wel, alleen jij bent er niet meer. over een paar maanden kent alleen niemand jou "oude ik" nog, dus maakt het dan niet meer uit :)
25-4-2004 20:12:07: known.met loaded, 5913 files are known,0 files are deleted.
25-4-2004 20:12:07: Load C:\Program Files\eMule\config\clients.met.SUQWTv2.met
25-4-2004 20:12:08: Creditfile loaded, 57051 clients are known
m.a.w. mijn emule heeft deze keer niemand gewist, anders stond dat daarachter.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Nobody op 26-04-2004 18:28 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
Wordt preferences.dat overschreven wanneer je emule update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Zoefff schreef op 26 april 2004 @ 17:47:
DoRRoN, gebruik je wel de nieuwste versie van WinRar?

Ik kan me herinneren dat de 2.x serie namelijk problemen heeft met rars die gemaakt zijn in 3.x, of het was tussen 3.2 en 3.3, weet het niet precies, maar als je niet de nieuwste versie gebruikt (3.30 beta 2), dan raad ik je zeker aan om deze even te downloaden en het hiermee te proberen :)
Yep, werk nu met 3.30.... kan niet achterhalen of het een beta is.... volgens mij niet.

Nog steeds niemand een oplossing voor me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Letsnow schreef op 27 april 2004 @ 00:12:
Wordt preferences.dat overschreven wanneer je emule update?
Dit staat allemaal in de faq die in de openingspost staat.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 21:06
ok,

ik heb een breedband kabel internet verbinding bij @home. verder gebruik in een windows 2003 server om het internet te routen van kabel modem naar de rest van het netwerk.

het probleem dat ik hem is dat zodra ik emule te lang aan heb staan (gemiddeld een uurtje) dan staat de verbinding stil. zodra ik het ipadres van de netwerkkaart naar de modem release en renew dan heb ik weer gewoon verbinding. is dit de dhcp server in de modem die vast staat of is mijn windows 2003 server brak of ligt het aan emule dat hij te veel connecties maakt? dit laatste lijkt me sterk want als ik de kad server uit heb staan doet hij dit ook en heb verder ook geen veranderingen aangebracht aan de connecties.

verder heb ik ook gehoort dat @home de modems centraal voorziet van een nieuwe firmware... zou dit het probleem kunnen zijn?

verder heb ik meer klasgenoten die ook problemen hebben met emule en die hebben ook allemaal een @home kabel internet abbo.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Gooi emule eens helemaal uit en als je internet na 2uur het nog steeds doet moet je het toch aan deze kant zoeken. Als ie het niet doet moet je het dus ergens anders zoeken maar daarvoor is dit de verkeerde thread ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DJ^ op 28-04-2004 08:17 ]

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

thejoker80 schreef op 19 april 2004 @ 09:47:
Sinds een tijdje is Kad bij mij ook weer firewalled. Hij heeft een week of 2-3 open gestaan(evenals emule) maar nu is hij opeens weer firewalled. De poorten zijn dus geforward en hij heeft het prima gedaan.
Nou las ik(dacht ik) dat hij soms gewoon firewalled werd en na een tijdje of na een restart weer op open kwam te staan. Nu is hij echter al een dag of 5 firewalled en ik heb geen idee waar het aan ligt. Anybody? :)
Ok, bovenstaand probleem is inmiddels opgelost. De pc kreeg gewoon een ander ip-adres van de router. Kan niet worden veranderd wat dit is een studentenhuis met nog +/-10 anderen en ik heb geen toegang tot de router zelf. Dan maar eens in de zoveel tijd de poorten naar het juiste adres forwarden.

Nieuw probleem:
Wilde de webserver is gaan uitproberen. Effe instellingen goedgezet, poort 4711(standaard poort) ff in de router doorgestuurd. testen..... niks? Iemand een idee? Instellingen staan btw als aangegeven in de diverse faq's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als je binnen je eigen netwerk wilt testen heb je kans dat 'http://jouw-ip:4711' niet werkt en dat je even je eigen netwerk ip moet gebruiken (dus 192.168.0.2 oid :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Of gewoon 127.0.0.1:4711 :)

Als dit niet werkt, dan betekend het dat je webserver niet goed geconfigureerd is. Werkt dit wel, maar werkt het van buitenaf niet, dan betekend het dat je niet goed door je router heen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Dan moet je eMule wel op je eigen pc hebben draaien :P (dat heb ik bijv niet, zodat mijn pc 's nachts uit kan en eMule lekker doorgaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Hmm ok, met die optie had ik dus nog niet echt rekening gehouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 21:24
bunk schreef op 28 april 2004 @ 03:56:
ok,

ik heb een breedband kabel internet verbinding bij @home. verder gebruik in een windows 2003 server om het internet te routen van kabel modem naar de rest van het netwerk.

het probleem dat ik hem is dat zodra ik emule te lang aan heb staan (gemiddeld een uurtje) dan staat de verbinding stil. zodra ik het ipadres van de netwerkkaart naar de modem release en renew dan heb ik weer gewoon verbinding. is dit de dhcp server in de modem die vast staat of is mijn windows 2003 server brak of ligt het aan emule dat hij te veel connecties maakt? dit laatste lijkt me sterk want als ik de kad server uit heb staan doet hij dit ook en heb verder ook geen veranderingen aangebracht aan de connecties.

verder heb ik ook gehoort dat @home de modems centraal voorziet van een nieuwe firmware... zou dit het probleem kunnen zijn?

verder heb ik meer klasgenoten die ook problemen hebben met emule en die hebben ook allemaal een @home kabel internet abbo.

iemand een idee?
Ik heb ook een soortgelijk probleem, alleen ik heb een Sitecom DC-202 4S router. Momenteel heb ik mijn max. connecties op 150 staan. Als ik 'm hoger heb staan, klapt internet eruit. Dus probeer eens je connecties te verlagen. Ik weet niet hoe hoog je ze nu hebt staan, maar probeer 150/200 eens.

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-06 08:11
Ik heb een vraagje. Als ik emule minimaliseer naar mijn taskbar dan wordt mijn pictogram van mijn ezil geblinddoekt, like this:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/kgwclement/evildonky.jpg

weet iemand wat het zou kunnen zijn?

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Laatst online: 19:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon het systray emule icoon.. Kan je volgens mij wel veranderen bij de eigenschappen van emule.exe

edit: lees Mr. Nobody's post hieronder ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Blisterin_Bull op 28-04-2004 21:13 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
nee! dat betekend LOW-ID. dus ff startpost lezen en sander zijn FAQ.

@Blisterin_Bull: als jij denkt dat dat het emule trayicon is, heb je zelf dan wel een hi-ID?

[ Voor 43% gewijzigd door Mr.Nobody op 28-04-2004 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, altijd... heb eerlijk gezegd nog nooit dat icoon in m'n systray gehad. Maar wel eens vaker het normale emule icoon vervangen door dat icoon. Dacht dat het een ninja emule icoon was ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-06 08:11
Ik weet in ieder geval wat het is, thnx. Nu heb ik nog een vraagje. Ik heb sinds kort mijn upload verhoogt naar 60 kb/s >:) alleen ik wil het aantal uploaders verminderen.

Ik heb liever 4 uploader a 12,5 kb/s dan 20 a 2 kb/s.

Ten eerste ik vind het zielig voor ze en zo schiet het nooit op voor ze.

Ten tweede het is echt irri als jezelf met 2 kb/s donwload.

Hoe kan je instellen dat je minder uploaders hebt maar met meer kb/s?

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 18:01

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Mm... weer ff verder zitten testen

Wil iemand proberen te verbinden met 213.73.175.36, poort 3000
En als een melding komt dat het vol is, doe dan als nickname: Nickname[GoT]

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59
Gromba schreef op 28 april 2004 @ 22:33:
Mm... weer ff verder zitten testen

Wil iemand proberen te verbinden met 213.73.175.36, poort 3000
En als een melding komt dat het vol is, doe dan als nickname: Nickname[GoT]
Niks, nada, noppes...

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Laatst online: 22:13
Bigfoot48 schreef op 28 april 2004 @ 22:02:
Ik weet in ieder geval wat het is, thnx. Nu heb ik nog een vraagje. Ik heb sinds kort mijn upload verhoogt naar 60 kb/s >:) alleen ik wil het aantal uploaders verminderen.

Ik heb liever 4 uploader a 12,5 kb/s dan 20 a 2 kb/s.

Ten eerste ik vind het zielig voor ze en zo schiet het nooit op voor ze.

Ten tweede het is echt irri als jezelf met 2 kb/s donwload.

Hoe kan je instellen dat je minder uploaders hebt maar met meer kb/s?
Niet in de orginele versie, je moet dan een mod gaan gebruiken.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
opzich maakt het helemaal niks uit. iedereen krijgt gewoon hetzelfde. alleen soms gaat het wat langzamer. bij mij is het nl zo dat soms iemand 10 KB/s krijg en de ander (5 ofzo) de andere 10. dit wisselt zich af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

vroeger had ik Emule eens gebruikt maar crashte bij mij constant en er zit veel troep bij dat ik niet nodig heb (IRC client etc..)

Ik gebruik dus al jaren Edonkey, nooit problemen mee gehad maar sinds upgrade naar 0.53 gaat het downloaden zo traag als een zak boterbabbelaars :/
En volgens mij ligt het aan het punt dat het connecten met Emule gebruikers niet helemaal meer wilt werken. Ik weet niet of het echt daar aan ligt maar het valt me gewoon op dat ik nu veel langer in que sta bij mensen met emule.

Mijn vraag: Is het zo dat mensen met edonkey automatisch achteraan komen in de que en dat emule gebruikers voorrang krijgen ?
Worden files op een andere manier gepart bij Emule en kan ik daarom geen incomplete files meer downloaden ?

En als laatste, is bij jullie de snelheid ook naar beneden gegaan sinds edonkey 0.53 ?

PS: Is er een eMule lite zonder alle onodige troep als irc client etc ?

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Je komt altijd achteraan in een queue te staan. Alleen omdat je edonkey gebruikt (en dus geen credits hebt) zul je idd ingehaald kunnen worden clients die later in de queue komen.

Emule part files uiteraard niet op een andere manier dan edonkey, zou immers betekenen dat het niet uitwisselbaar is.

En dit is het eMule topic, dus ik heb geen idee of de snelheid naar beneden is gegaan sinds edonkey 0.53.

De irc client hoef je niet te gebruiken, meer onnodige troep is er niet echt. Daarnaast is mijn laatste crash van eMule al maanden geleden (ik kan het me iig niet herinnerne). Maar er is vast wel een mod zonder irc client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
Bij mij crasht 'ie eigelijk alleen als ik 2 of meer downloads verwijder uit het downloadgedeelte. Waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 21:23
argh.. ik heb hier een enterpsire sdie ik binnen haal met mb's tegelijk.. hetzelfde had ik met een 24 aflevering.. in 1x 350 mb binnen en file gecomplete.. die uiteraard niet werkte...

ik start net emule weer op.. ik zie emule bronnen zoeken en vinden voor me star trek aflevering.. en ik zie hem tegelijk met hoe meer bronnen die vind met hoe meer mb's de file completed is.. heb ik dus weer een corrupte.. hoe komt dit?

het leuke is als je dan opnieuw wilt beginnen te downloaden dit niet kan omdat emule zegt dat ik hem al eerder gedownload heb.. terwijl die file gewoon gedelete is

edit:

ik zie bij de stats staan dat ik 90000% gewonnen heb door compressie (gedownload 63kb, door compressie 55 mb :? )

[ Voor 29% gewijzigd door Devian op 30-04-2004 23:18 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 21:13
Ik zou maar eens een andere eMule gaan downloaden :P. Ik heb namelijk 7 seizoenen van die serie gedownload en ze deden het allemaal ;).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 21:23
iets schreef op 30 april 2004 @ 23:23:
Ik zou maar eens een andere eMule gaan downloaden :P. Ik heb namelijk 7 seizoenen van die serie gedownload en ze deden het allemaal ;).
kep 0.42D en had nooit porblemen tot eergisteren ofzo... kep ook al heel wa gedownlaod wat goed ging hoor ;) maar nu al 2x achterelkaar aan dat het misgaat :'(

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-06 22:14
Ik heb nu een heel stom probleem :(
Als een file klaar is met downloaden moet hij hem nog afronden maar dat wil hij niet omdat er 'Onvoldoende Schijfruimte Beschikbaar' tenminste dat zecht hij. Echter is er op die schijf nog 10gb vrij, en het bestandje is nog geen 100mb. Ik snap niet wat hier fout gaat, heb al een andere emule versie geprobeerd ben vanaf Mor[hXT naar de Pawcio mod gegaan maar deze geeft precies zelfde probleem, wie o wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 20:46
Hoeveel ruimte is er nog vrij op de schijf waar je Temp-map staat? Misschien ligt het daaraan...

/edit
Temp van E-mule dus ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Undertaker2 op 01-05-2004 08:32 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Undertaker2 schreef op 01 mei 2004 @ 08:31:
Hoeveel ruimte is er nog vrij op de schijf waar je Temp-map staat? Misschien ligt het daaraan...

/edit
Temp van E-mule dus ;)
Die staat op precies dezelfde schijf dus dat zou geen probleem moeten zijn, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 22:06

Rudedadude

Maybe we were born to run

Dan moet je instellen wat de nog minimaal over te blijven schijfruimte is. Wie weet staat die wel op 10 gb oid

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Rudedadude schreef op 01 mei 2004 @ 21:57:
Dan moet je instellen wat de nog minimaal over te blijven schijfruimte is. Wie weet staat die wel op 10 gb oid
Dat wil dus ook niet helpen, deze staat nu momenteel zelfs uit.

De error in de log is alsvolgt "1-5-2004 23:04:37: Onverwachtse bestandsfout bij het afronden van Bestandje.xxxxxx.rar. Bestand gepauseerd, herstart eMule voor een nieuwe afrondingspoging - "\\Bestandje.xxxxxx.rar": Invalid argument"

Een defragmentatie maakt ook niks uit, wie o wie kan mij helpen dit is echt heel irritant |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Xiqum op 01-05-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Xiqum schreef op 01 mei 2004 @ 23:06:
[...]

De error in de log is alsvolgt "1-5-2004 23:04:37: Onverwachtse bestandsfout bij het afronden van Bestandje.xxxxxx.rar. Bestand gepauseerd, herstart eMule voor een nieuwe afrondingspoging - "\\Bestandje.xxxxxx.rar": Invalid argument"

Een defragmentatie maakt ook niks uit, wie o wie kan mij helpen dit is echt heel irritant |:(
ik had eerder mijn temp folder op C staan, toen ik nieuwe HD's kreeg heb ik de emule folders naar D verplaatst. ik had nog wat oude DL die ik toegevoegt had toen alles nog op C stond, toen ze klaar waren kwamen ze vrolijk op C. misschien heb je daar last van? m.a.w. heb je je emule folder verplaatst van de ene naar de andere schijf en zo ja, is er op de oude schijf nog ruimte?
Devian schreef op 30 april 2004 @ 23:15:het leuke is als je dan opnieuw wilt beginnen te downloaden dit niet kan omdat emule zegt dat ik hem al eerder gedownload heb.. terwijl die file gewoon gedelete is

edit:

ik zie bij de stats staan dat ik 90000% gewonnen heb door compressie (gedownload 63kb, door compressie 55 mb :? )
waarschijnlijk staat in je tempfolder nog het oude bestand, die moet je eerst ff wissen (waarschijnlijk een bug ofzo). als dat bestand echt van 63KB naar 55MB zou moeten gaan, denk ik dat het een fake bestand is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Xiqum schreef op 01 mei 2004 @ 23:06:
[...]

offtopic:
Heb je die error gekopieerd, of overgetikt? Het is namelijk "onverwachte" ipv "onverwachtse" :o :P

Als antwoord op je vraag, is het temp bestand niet in gebruik door een ander programma? Bijvoorbeeld je virusscanner ofzo?

Dan kan het zijn dat eMule deze foutmelding geeft namelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Zoefff op 02-05-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26792

Heb emule 30 na 42e geupdate, zit nu met het probleem dat de uploads telkens wegvallen. De downloaders bij mij begingen normaal met iets van 4 kb/s maar heel snel verdwijnen ze na 0 kb/s en dan verdwijnen ze helemaal van het lijstje van upload.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Deacon schreef op 30 april 2004 @ 14:39:
vroeger had ik Emule eens gebruikt maar crashte bij mij constant en er zit veel troep bij dat ik niet nodig heb (IRC client etc..)

Ik gebruik dus al jaren Edonkey, nooit problemen mee gehad maar sinds upgrade naar 0.53 gaat het downloaden zo traag als een zak boterbabbelaars :/
En volgens mij ligt het aan het punt dat het connecten met Emule gebruikers niet helemaal meer wilt werken. Ik weet niet of het echt daar aan ligt maar het valt me gewoon op dat ik nu veel langer in que sta bij mensen met emule.

Mijn vraag: Is het zo dat mensen met edonkey automatisch achteraan komen in de que en dat emule gebruikers voorrang krijgen ?
Worden files op een andere manier gepart bij Emule en kan ik daarom geen incomplete files meer downloaden ?

En als laatste, is bij jullie de snelheid ook naar beneden gegaan sinds edonkey 0.53 ?

PS: Is er een eMule lite zonder alle onodige troep als irc client etc ?
Anders maak jij je effe druk over een irc client terwijl eDonkey vol met spyware staat.. ;)
Er zijn oneindig veel eMule mods te vinden dus er zijn ook wel getweakte light versies verkrijgbaar, oh en irc staat standaard niet eens aan hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Mr.Nobody schreef op 02 mei 2004 @ 11:55:
[...]
ik had eerder mijn temp folder op C staan, toen ik nieuwe HD's kreeg heb ik de emule folders naar D verplaatst. ik had nog wat oude DL die ik toegevoegt had toen alles nog op C stond, toen ze klaar waren kwamen ze vrolijk op C. misschien heb je daar last van? m.a.w. heb je je emule folder verplaatst van de ene naar de andere schijf en zo ja, is er op de oude schijf nog ruimte?
Op al mijn schijfen is zat ruimte voor het bestand een paar gb voor een bestandje van 100mb dat moet wel lukken denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Zoefff schreef op 02 mei 2004 @ 12:19:
[...]

offtopic:
Heb je die error gekopieerd, of overgetikt? Het is namelijk "onverwachte" ipv "onverwachtse" :o :P

Als antwoord op je vraag, is het temp bestand niet in gebruik door een ander programma? Bijvoorbeeld je virusscanner ofzo?

Dan kan het zijn dat eMule deze foutmelding geeft namelijk.
offtopic:
Die error heb ik gekopieerd

Hij word verder niet gebruikt door een anders programma voor zover ik weet zou niet weten waardoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Xiqum op 02-05-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Ff wat nachtelijke humor! :+

Afbeeldingslocatie: http://peter.slalex.nl/fotoalbum/albums/userpics/10002/bekend.PNG
Wat nou bekend? :P

Nutteloos, ik weet het

[ Voor 16% gewijzigd door Gromba op 03-05-2004 02:14 . Reden: Krijg volgens iemand een 'note' ofzo :? ]

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

SSH schreef op 02 mei 2004 @ 21:15:
[...]Anders maak jij je effe druk over een irc client terwijl eDonkey vol met spyware staat.. ;)
Vol met spyware lol, (of je moet zo dom zijn om bij install de verschillende spyware aan te vinken ;) )

Er zit 1 ads venstertje in en die kan je heel makkelijk uitschakelen ;)
Maar goed, reden waarom ik nog steeds emule niet geinstalleerd heb is het punt dat ik win98se draai en het beste daar voor is om Emule 2.2 te gebruiken. Dat had ik gelezen op Emule fora, latere versies zijn puur voor XP gemaakt. (dat is denk ik dan de reden waarom Emule altijd crashte bij mij)

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
eMule 2.2? De 'gewone' client is pas bij 0.42f, heb je het over eoa mod?

Maar wat waarschijnlijk de crashes veroorzaakt, is het feit dat eMule te snel te veel sources binnenhaalt, en daar kan Windows 98/ME niet echt tegen. Als je eMule voor het eerst opstart krijg je een wizard voor je neus (ook te bereiken in de options onder 'Connection', de knop 'Wizard'). Daar kan je instellen dat je 98/ME gebruikt, zodat eMule het wat rustiger aan doet, en je OS niet over de zeik gaat.

Eventueel kan je daar ook nog wat met je hard/connection limit spelen, en onder 'Extended settings' de waarde voor 'Max. new connections / 5 secs' wat lager zetten :)

Edit:: Ik heb meuk geschreven over 0.42f: meuktracker: eMule 0.42f :)

[ Voor 11% gewijzigd door Rafe op 03-05-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40235

In de search van emule kun je via zo'n drop down balk zien op welke software, films of muziek je al eens gezocht heb. Nu zie ik niet tussen de opties staan, dat je dit kan wissen. Is dat mogelijk of moet je dan gewoon een bestandje uit de emule directory wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Er is (nog) geen optie om die bestanden te wissen in eMule, dus je zal het inderdaad even handmatig moeten doen.

Het bestandje "AC_SearchStrings.dat" kan je openen in NotePad, en de desbetreffende strings verwijderen, of je kan het complete bestand verwijderen, dan maakt eMule zelf een nieuwe aan.

Zet eMule wel even uit als je hier mee bezig gaat, om problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ja das heel leuk maar searchstrings.dat verwijderen is niet genoeg. Oude meuk blijft dan gewoon nog hangen somehow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Meen je dat nou? Ook nadat je eMule opnieuw gestart hebt?

Bij mij werkt het prima hoor, als ik m weggooi is alles foetsie. Moet je wel je eMule uit hebben staan als je m weggooit, anders onthoud ie het misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Zoefff schreef op 03 mei 2004 @ 14:38:
Meen je dat nou? Ook nadat je eMule opnieuw gestart hebt?

Bij mij werkt het prima hoor, als ik m weggooi is alles foetsie. Moet je wel je eMule uit hebben staan als je m weggooit, anders onthoud ie het misschien.
Kan eMule dan uit? Nee serieus, wist ik niet :+

edit:
Nah, niet aan gedacht en zo nodig moet ik die searchmeuk niet kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30789/full.gif

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Moet dat niet No en No zijn? ;)
Zeker een Engelse versie van eMule op een NL windows... of omgekeerd.. :p

[ Voor 55% gewijzigd door Blisterin_Bull op 03-05-2004 18:20 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Engelse eMule op nederlandse Windows jah :Y)

Anyway, om ook nog even een ontopic post te maken, ik ben het met Rafe zijn antwoord eens, op de vraag van Deacon.

De reden waarom eMule inderdaad zo slecht draait op jou Windows 98 (SE) bak, is omdat hij te veel verbindingen maakt. Windows 98 is daar niet op ingericht, 2000/XP en latere versies juist wel.

Dat wil niet zeggen dat je eMule niet op een 98 bak kan gebruiken, je moet alleen het aantal verbindingen drastisch omlaag zetten, zie ook http://www.dutchemulefaq.tk onder het kopje "Instellingen -> Connection".

Blijkbaar draait eDonkey wel goed bij jou, leuk om te zien, want dat geeft alleen maar aan hoe weinig connecties (en dus ook sources) eDonkey vind, in tegenstelling tot eMule :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb eindelijk een betrouwbare link gevonden om mijn ipfilter.dat te updaten:
Ik zat een beetje te kijken naar wat er allemaal ingesteld kon worden, en ik zag 'ipfilter.dat or Peerguardian-format'

Ik ging een beetje zoeken, en na wat bladeren kwam ik op http://www.bluetack.co.uk/suspended.pg/ uit (waar de mededeling stond dat peerguardian was opgehouden (goh, hoe zou dat toch kunnen, ze proberen alleen maar opsporingswerk te frustreren O-) ) waar ik http://homepage.ntlworld.com/tim.leonard1/guarding.p2p vond.

Dit is in ieder geval een goede (volgens mij) met momenteel 7591 IP-adressen/ranges die geblocked worden.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Heb je deze link weleens gezien dan?

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

DJ^ schreef op 03 mei 2004 @ 19:56:
Heb je deze link weleens gezien dan?
Die had ik ook gevonden, maar direct updaten via zipjes is mij nog niet gelukt, en als ik die link in eMule invoer als het update-adres vind hij niets.

-edit-
Ik zei toch een goede, ik had toch niet gezegd dat ik de ware had gevonden?
even gekeken, vooral de _all is een hele mooie, ik ga morgen wel eens kijken of een simpele rename van .p2p naar .dat werkt (de bestanden zien er in wordpad het zelfde uit)

[ Voor 30% gewijzigd door Resistor op 03-05-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik heb een friendslot met iemand 'opgezet', maar hij kan maar rond de 20Kb/sec van mij downloaden terwijl ik minstens 40Kb/s tot me beschikking heb.

Uiteraard gaat die resterende 20K naar de overige personen die van mij downloaden, maar is het niet mogelijk dat je met een friendslot die gene je volledige upload geeft? Dat zou namelijk wat opschieten om ff snel een file over te zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Nee, met de reguliere eMule kan dat niet, het zou ook niet heel eerlijk zijn om maar 1 persoon upload te geven. Een friend krijgt wel voorrang, maar om meteen alles te geven.. nah :P

Voor het snel overzenden van een bestand kan je beter FTP gebruiken ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Zoefff schreef op 03 mei 2004 @ 20:34:
Nee, met de reguliere eMule kan dat niet, het zou ook niet heel eerlijk zijn om maar 1 persoon upload te geven. Een friend krijgt wel voorrang, maar om meteen alles te geven.. nah :P

Voor het snel overzenden van een bestand kan je beter FTP gebruiken ofzo :)
Alles geven in de zin van... alleen voor een paar uurtjes om een bestand over te zenden. Niet permanent alles aan hem geven natuurlijk :)

Mja, het zou in ieder geval wel n leuke functie zijn als het erin gezeten had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Mja, het is inderdaad misschien wel handig om soms te kunnen doen, maar je begrijpt natuurlijk zelf ook wel dat zo'n functie er niet in zit, omdat het vraagt om misbruik.

Zoals ik al zei, het is echt makkelijker om even een FTP server te installeren (www.bpftpserver.com), en daarmee dat bestand te verzenden. Ik heb permanent een FTP aan staan, en dat is echt handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
hoe is het mogelijk, ben ik een keer vroeg, is er weer iemand me voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
ik heb nu een apart probleem...
emule werkt perfect _maar_ als je naar mijn screenshotje kijkt zie je dat hij niet/slecht download wanneer ik naar iemand met een friendslot upload.
Weet iemand hier meer over / zijn het meer mensen opgevallen of ben ik de enige?

shotje:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/eelkehagen/emuleuldl.GIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Zelfde probleem heb ik, morphmod 2.6 emule 0.42e.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
hmm, zit me net te bedenken dat dat evt te maken kan hebben dat friend-upload bv niet meegeteld wordt en ik dus zegmaar 1KB/s upload en daarom maar bv 4KB/s kan downloaden?
of bv de 4:1 ratio qua gedownloade/geuploade data. (dus heb je 5MB geupped, kan je 20MB downen, waarna hij die 4:1 ratio aanhoudt).

maar ik weet niet of dat hier het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113098

Kan iemand mij helpen aan de systeemeisen voor eMule. Op de website van eMule Project kan ik er niets over vinden.

Ik wil graag een downloadserver opzetten (zie ook onderstaand topic) maar ik weet niet of deze computer eMule gaat trekken.

Server opzetten met een oude Pentium 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Dat gaat eMule niet trekken. Grootste struikelblokken zijn win98 (gaat slecht om met veel connecties die eMule gebruikt) en het feit dat het hashen van bestanden gewoon rekenkracht kost.

Ik heb eMule zelf op een P2 400 gehad met 128 mb er in, dat ging op zich prima. Ik ben bang dat jou p1 166 gewoon niet genoeg gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Nadat ik hier had gevraagd voor oplossingen met me emule die bestanden niet wou afronden heb ik een overnet geinstaleerd en deze kon mijn temp file gewoon afronden :X Deze staat wel op een andere schijf, ik ga het even proberen met zelfde tem file maar dan met emule op die schijf. Jullie horen nog van me :)

offtopic:
het cd'tje klink heerlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
er is nu emule v0.42g trouwens :)
het schijnt een hotfix te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Xiqum op 05-05-2004 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Ik heb hier een P4 2.4ghz met Windows Server 2003 als server staan, het enige wat ie doet is internet delen en apache e.d.
Ik zou er graag eMule opzetten, maar ik vind de Emule-via-de-internetbrowser niet echt prettig werken. Is er niet gewoon een emule als programma, maar dan voor "Remote Emule"?

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb ook eMule op m'n server met Windows Server 2003 draaien en ik gebruik gewoon Remote Desktop om eMule te beheren. Waarom gebruik je dat niet? Het is slechts een kwestie van een vinkje zetten en een user toegang geven, dus veel werk is het niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Ik krijg precies dezelfde error bij het completen van me files, dus ik denk dat ik de temp maar moet backuppen en de de hardeschijf formateeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Blazer schreef op 05 mei 2004 @ 16:13:
Ik heb ook eMule op m'n server met Windows Server 2003 draaien en ik gebruik gewoon Remote Desktop om eMule te beheren. Waarom gebruik je dat niet? Het is slechts een kwestie van een vinkje zetten en een user toegang geven, dus veel werk is het niet. :)
Ja, 'k gebruik Remote Desktop ook vaak :) Goed idee! Maar ik heb wel een vaag probleem daar mee, wanneer ik verbinding heb, krijg ik altijd in m'n taakbalk die "Taalbalk", je weet wel, met dat NL voor je toetsenbord, en als ik iets haat is het dat wel :X

[ Voor 5% gewijzigd door Gromba op 05-05-2004 16:21 . Reden: google roelt! :+ ]

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45379

hoe kan het dat ik van de ene op de andere dag de meeste servers niet meer in kan (met de melding dat de server vol is) en de servers DIE ik in kan zijn met lowID?
de goede poorten staan gewoon nog open...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 45379 op 05-05-2004 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Anoniem: 45379 schreef op 05 mei 2004 @ 21:48:
hoe kan het dat ik van de ene op de andere dag de meeste servers niet meer in kan (met de melding dat de server vol is) en de servers DIE ik in kan zijn met lowID?
de goede poorten staan gewoon nog open...
Dan heeft die server het ook druk, en kan je aanvraag niet goed afhandelen, en krijg je een LowID, niets aan te doen.

Ik heb bv. last van erg variabele pings bij servers. De grootste (Belgische) had vorige week een ping van iets van 23ms, en vanmorgen zat hij op 332ms (zoiets, nu is het 22ms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ben er nog steeds niet uit wat nou een goede mod is.
ik kom steeds terug op morph of lsd (of de opvolger neo), hoewel men beweert dat lsd een leech mod zou zijn.
pawcio tbh sivka, vreten de helft van mn geheugen op.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik gebruik zelf MorphXT (de opvolger van Morph), en ben er wel tevreden over.
Die volgt meestal snel op de originele client.

Maar op http://www.kademlia-mods.de/ kan je een beetje kijken, rechts staan de 'top rated mods', eFMoD staat momenteel ruim bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Een echt goede mod is ook een beetje persoonlijk natuurlijk, aan de hand hoe alles eruit ziet en de functies. Zo was ik laatst op een site waar de MorphXT mod een lagere score had dan de Pawcio mod. Dus ik had hem geprobeerd. Maar geef mij maar de MorphXT Mod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95010

Xiqum schreef op 06 mei 2004 @ 09:44:
Een echt goede mod is ook een beetje persoonlijk natuurlijk, aan de hand hoe alles eruit ziet en de functies. Zo was ik laatst op een site waar de MorphXT mod een lagere score had dan de Pawcio mod. Dus ik had hem geprobeerd. Maar geef mij maar de MorphXT Mod ;)
Hier hetzelfde vind dit samen met THB (The Black Hand) een van de beste mods :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 21:13
Anoniem: 113098 schreef op 04 mei 2004 @ 17:52:
Kan iemand mij helpen aan de systeemeisen voor eMule. Op de website van eMule Project kan ik er niets over vinden.

Ik wil graag een downloadserver opzetten (zie ook onderstaand topic) maar ik weet niet of deze computer eMule gaat trekken.

Server opzetten met een oude Pentium 1
Ik heb een hele tijd eMule gedraait op een P1-200. Daar draaide ook nog radmin, een FTP server, Apache en een RC5 stats generator naast (vrij zwaar voor een P1).

Helaas ging die RC5 stats generator steeds pieken (tijdelijk veel cpu%), maar als ik die uitzette draaide het gewoon soepeltjes.

Ik moest wel m'n que op 1000 zetten en eMule op Realtime. Ook had ik aardig wat ram in die P1 (144MB) en daarvan at eMule zo'n 40-50MB weg.

offtopic:
Xiqum \o/

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Wat hebben deze foutmeldingen nu te betekenen? Mijn Verbose log loopt er mee over met meerdere meldingen per minuut. Ik heb alle poorten voor eMule opengezet en heb twee groene pijltjes bij het wereldbolletje staan:
7-5-2004 8:06:49: Error: Client UDP socket, failed to receive data from 67.66.237.229:4672: Error 10054: De externe host heeft een verbinding verbroken.
7-5-2004 8:07:14: Error: Client UDP socket, failed to receive data from 66.76.79.60:4672: Error 10054: De externe host heeft een verbinding verbroken.
7-5-2004 8:07:24: Error: Client UDP socket, failed to receive data from 217.230.131.15:4672: Error 10054: De externe host heeft een verbinding verbroken.
7-5-2004 8:07:24: Error: Client UDP socket, failed to receive data from 217.230.131.15:4672: Error 10054: De externe host heeft een verbinding verbroken.
7-5-2004 8:08:28: Error: Client UDP socket, failed to receive data from 217.227.147.58:4672: Error 10054: De externe host heeft een verbinding verbroken.
7-5-2004 8:08:28: Error: Client UDP socket, failed to receive data from 217.227.147.58:4672: Error 10054: De externe host heeft een verbinding verbroken.
7-5-2004 8:08:41: Error: Client UDP socket, failed to receive data from 80.53.62.226:4663: Error 10054: De externe host heeft een verbinding verbroken.
7-5-2004 8:08:41: Error: Client UDP socket, failed to receive data from 80.53.62.226:4663: Error 10054: De externe host heeft een verbinding verbroken.

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
mijn gok is dat je vergeten bent om de kadmlia poort (4672) te mappen in je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:26
ik heb ook exact dezelfde meldingen:

"Error: Client UDP socket, failed to receive data from xx.x.xx.xxx:4672: Error 10054: De externe host heeft een verbinding verbroken."

10-20 per minuut... maar alleen als ik kad enable.. !?
heb de UPD poort geforward staan in router en normale UDP verbindingen voor e2000 netwerk komen wel goed door..!!

alleen de KAD verbinding (geen ed2000 server connected) geeft zelfde resultaat...

ter info: mijn UDP poort is niet standaard, maar 2310

[ Voor 7% gewijzigd door Kird03 op 07-05-2004 15:55 ]

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Heeft er iemand enig idee waar r4u nu weer uithangt :?

Of de url mag weet ik niet,denk het niet dus probeer het maar cryptisch te omschrijven dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Waarschijnlijk tijdelijk down vanwege bandbreedte problemen/overschrijding ivm ddos aanvallen afgelopen tijd.

Op dit moment is er weer een ddos aanval, waardoor ze dus down zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Zoefff op 07-05-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 08:59

Whuzz

Dodgeball!

Ik heb problemen dat mijn eMule (0.42e) na een poos (een uur of 10 of langer) gedraait te hebben langzaamaan zoveel recourses gaat eten dat het hele systeem er traag van wordt.
Systeem is een AMD Athlon 600Mhz, 192MB Ram, Windows XP Pro. Draait verder nog een virusscanner op (KAV 4.5) BWMeter (een soort DU-meter) en nog wat andere hele lichte apps.
Het hele systeem wordt traag, duurt echt een halve minuut om van het ene window naar het andere te switchen. Als ik eMule afsluit is het probleem weg. Start ik het daarna weer op, dan begint het van voor af aan, wordt hoe langer hoe trager. Ik heb al geprobeerd te spelen met wat settings, maar ik krijg het niet beter :(
Kan iemand me een duwtje in de goede richting geven wtb de instellingen? Is er iets dat ik er aan kan doen in eMule?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45379

ik snap er echt geen hout van, werkelijk alle servers geven LOWID en -> DEZE <- testpagina meld mij ook een timeout.

best raar aangezien mijn router gewoon nog altijd goed staat.

*edit:
hmm, laat maar, mijn lokale IP was ineens verandert in 10.0.0.4, dus moest alles opnieuw forwarden :P

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 45379 op 08-05-2004 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:39

backupdevice

Boeh!

bigfoot1942 schreef op 04 mei 2004 @ 13:32:
ik heb nu een apart probleem...
emule werkt perfect _maar_ als je naar mijn screenshotje kijkt zie je dat hij niet/slecht download wanneer ik naar iemand met een friendslot upload.
Weet iemand hier meer over / zijn het meer mensen opgevallen of ben ik de enige?

shotje:
[afbeelding]
Is het nieuwe ratio beleid van ZZ.

Als er een friendslot geactiveerd is, of je hebt een file in powershare staan, wordt je ratio gelocked op 1-3

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
ja, leuk. er blijken hiermee veel problemen te zijn op het morphxt forum.
ik heb nu een sessions up-down ratio van 1:2 en emule is al aan het throttlen, dat kan je zien aan de letter r rechtsonderin naast je current up- en download.
weg dus met morphxt, ik ga nu voor de gewone emule 0.42g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Zoefff schreef op 07 mei 2004 @ 18:24:
Waarschijnlijk tijdelijk down vanwege bandbreedte problemen/overschrijding ivm ddos aanvallen afgelopen tijd.

Op dit moment is er weer een ddos aanval, waardoor ze dus down zijn.
Staat iets van contact the billing/support department ofzo; dus kan best ook zo zijn dat ze de hostingskosten niet meer kunnen betalen (afgezien van de ddos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

bigfoot1942 schreef op 08 mei 2004 @ 13:39:
ja, leuk. er blijken hiermee veel problemen te zijn op het morphxt forum.
ik heb nu een sessions up-down ratio van 1:2 en emule is al aan het throttlen, dat kan je zien aan de letter r rechtsonderin naast je current up- en download.
weg dus met morphxt, ik ga nu voor de gewone emule 0.42g.
Of he blijft natuurlijk gewoon bij morph 2.6 :)

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
ware het niet dat ik ter beveiliging graag gepatchte software wil hebben, oudere versies van emule bevatten vaak lekken. (wordt ook in de changelogs aangegeven).
Dit icm het feit dat ik niet genoegen neem met een low-id en dus lekker poorten heb geforward ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Hmmm, mijn Kad status is opeens firewalled. En dat voor langere tijd (dus niet voor even, wat op zich vaker voorkomt).
Enige wat ik veranderd heb de laatste tijd is een upgrade naar 42g en zojuist heel even met Bittorrent (bah :+) lopen klopten. Kad poort staat nog steeds open voor zover ik kan controleren.

Heel vreemd.

[edit]Zucht, somehow is het vinkje bij 'enable port forwards' in mijn router er mee gestopt. Weer aangevinkt en klaar :P

[ Voor 17% gewijzigd door IceStorm op 09-05-2004 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63628

Laatst nog iets geschreven inzake emule en instellingen, nouja geen emule maar emuleplus, tochwel een groot verschil. Mocht het handig zijn voor de eplus gebruikers, hier dan:

http://www.dyskrasia.nl/eplusinfo.htm

Verder heb ik vrij weinig last van zzul probjes gezien de door mij gebruikte ed2k client nog een wat oudere, aangepaste en stabielere versie gebruikt.
Gerwin schreef op 07 mei 2004 @ 08:17:
Wat hebben deze foutmeldingen nu te betekenen? Mijn Verbose log loopt er mee over met meerdere meldingen per minuut. Ik heb alle poorten voor eMule opengezet en heb twee groene pijltjes bij het wereldbolletje staan:

[...]
Komt vaker voor, erg vaak... het is sowiezo nutteloos om je debuglog/verbose log aan te knallen als je geen devje bent.. die messages zeggen je dan gewoon niets.

In dit geval is het simpelweg een client die geen zin heeft jou data te sturen omdat 'ie waarschijnlijk zelf al teveel verbindingen heeft, emule probeert dat gewoon opnieuw. Dit komt zovaak voor omdat mensen geen idee hebben wat ze instellen. Bijvoorbeeld 500 max verbindingen doen ze vaak, terwijl hun pc etc dat niet trekt. Tja dan valt er weleens eentje weg en krijg je dat soort foutmeldingen. Vaak ook veroorzaakt door een router/firewall die 't niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hm..
Sinds kort is mijn upload een stuk verbeterd. Nou valt mij op dat als ik bijvoorbeeld met 20kB/s upload, dat dit naar iets van 15 andere clients is waardoor die clients maar een lage download van mij halen... Ik zou liever naar 2 of 3 clients uploaden, dat schiet veel meer op.
Ik gebruik de MorphXT mod, en heb dynamic uploads op Automatic staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
De reden dat je naar zo veel clients upload is dat een bestand zo veel sneller verspreid word. In de normale eMule kan je het niet aanpassen, maar er zijn wel een aantal clients waarbij je kan aangeven over hoeveel clients je upload verdeeld moet worden.

Blijkbaar MorphXT niet, maar ze zijn er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hm.. ik dacht dat het juist sneller ging als je naar een paar heel snel uploaden zou. Maar als dit beter is laat ik het maar mooi zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Hmm... r4u nog steeds down :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Als ze nu al over hun dataverkeer ofzo heen zijn mag je nog een maand wachten :(

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.