Welkom op het algemene Alcatel 510i problemen topic. Dit topic is van een klein probleem van koelkast tot de het algemene vraagbaak topic voor je problemen met de speedtouch modems. De modems zijn veel verkocht bij de ISP's van de KPN, waardoor deze bij veel tweakers op en onder het bureau zijn terecht gekomen. Hierdoor worden er op GOT veel problemen met deze modems besproken. |
• Waar kan ik meer info vinden over de speedtouch http://www.speedtouch.nl/ [i]Waarom onthoud de speedtouch 510 mijn NAT-instellingen niet? Controleer je firmware. Ga naar ip 10.0.0.138, selecteer in het menu selecteer dan het tabblad Indien je softwarerelease 4.0.X.X hebt, dan zal het zeker helpen te upgraden naar 4.2.3.0. De Modems met de oude firmware zijn geleverd tot 01-12-2003. • Ok, leuk, er blijkt een nieuwe firmware te zijn. Waar kan ik deze downloaden? KPN ADSL support site • Bestaat er nog nieuwere firmware? Ook dat, op dslsupport.co.uk blijkt een versie v4.2.5 te staan. Tot nu hebben weinig tweakers hun speedtouch hier naar ge-upgrade. • Bestaat er een FAQ bij KPN over de speedtouch? Jep, FAQ van speedtouch met firmware 4.2.3.0 • Bestaat er een FAQ op GoT over de speedtouch? Yup, deze: Alcatel Speedtouch 510 FAQ. Bedenk echter wel dat deze van de 510 is, en er dus zaken kunnen verschillen! • Ik ben een uber-tweaker en wil dus geen webinterface gebruiken, maar ik weet de commando's in telnet niet. Geen paniek, hier een PDF met een uitgebreide documentatie over de beschikbare commando's • Ik wil mijn Webinterface in een andere taal, is dat mogelijk? In de upgrade zip zitten files alla: aq4230nl.lng Waar nl staat voor Nederlands. Kies de juiste taal die je erbij wilt hebben en upload de file naar je SpeedTouch. FTP met je speedtouch username en pass. Wissel naar de directory /dl/ (is hidden dus niet te zien) en upload de file daar naar toe. Ga naar de webin terface of naar de CLI via telnet en kies nu als taal je geuploade taal. |
Deze topicstart werd u aangeboden door: Tukk
Dit was de originele posting:
Ons Alcatel 510i ADSL modem/router werkt sinds gisteren niet meer lekker. In de webconfiguratie staat bij Network Address & Port Translation (NAPT) soms helemaal niets, terwijl hij even daarvoor toch echt nog vol stond. Computer herstarten, en tadaah, hij staat weer vol.
Ik kan nu niet lekker surfen, hoogstens 5 kb/s ipv normaal 55 kb/s. Het gaat dus traag traag traag.
Dit heb ik nog niet eerder gehad, en ik heb dan al een paar redenen kunnen verzinnen:
- ik heb gisteren windows xp opnieuw geinstalleerd.
- heb gisteren eMule (filesharing) geinstalleerd
Ik vind het wel gek dat 'ie het af en toe wel goed doet en af en toe weer niet. Heel wisselend dus.
Gekke is ook dat ik sinds de herinstall een ander verbindingsicoontje heb, ipv via de netwerkkaart schijnt het verkeer nu via de "Internet Gateway" te gaan. Firewalling en dat soort onzin staat wel uit. Verder zit er nog een switch tussen, maar die lijkt ook goed te werken.
Ook heb ik het spul al gereset (modem / switch etc), maar dag mag ook niet baten.
Kan ik nou beter maar Windows XP opnieuw installeren. Zou het aan mijn eigen pc liggen dat het zo traag wordt?
Vreemd is ook dat alle pc's hier last van hebben, alle pc's in het netwerk.
Is nou de Alcatel modem stuk (die overigens alle lampjes ok heeft staan?)??
Wie weet hier meer van???
[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 04-02-2004 08:51 ]