lSltAlKeR schreef op 11 maart 2004 @ 14:33
Mijn modem is inmiddels defect

Heb hem omgerollen bij KPN 0900 0422 (optie 1 optie 4 adsl optie 3) Ik heb nu de zogenaamde multi-pc modem geleverd na 1-12-2003 voor mensen die het ook overwegen. En stellig zijn tegen die ondeskundige aan de overkant. U bent middels tweaker
Ik had voorheen de speedtouch geleverd met firmware 4.0.0.9.0 TOEN zat er nog een cd bij (Thomson alcatel cd-rom) kon je hem upgrade naar 4.0.2.0.0 Waarom hij alleen maar slechter ging presteren volgens mij. Toen had je firmware 4.2.0.0.0 ineens ergens halverwege juli 2003. eerst op duistere (voor mij dan) franse sites
(kan geen nederlands laat staan frans maar ja ik beschik over andere kwaliteiten

) toen release kpn hem ook maar is.
En daar is mij veel aan opgevallen! Deze modem werkt ten eerst op 15 VOLT in plaats van 9 VOLT wat die oude doet! Dus heeft al andere pcb of hoe dat ook heet
printplaat dus.
Ik denk maar ja dat is ook maar wat ik denk! Maar met mijn denken zit ik al vaak goed

Dat die oude thomsons gewoon K#T zijn. En dat eigenlijk al die dingen terug geroepen moeten worden want bij intensief gebruik slaan ze toch de geest na een jaar! Buiten de garantie. Lekkere kwaliteit leverd thomson dan! Of oud alcatellers of weet ik het hoe het binnen die organisatie zit. Voordeel voor hun en maar zakken vullen.
Ik heb hier ook al topics voorbij zien vliegen met verkeerde condensators in de speedtouch dat iemand beweerde waarschijnlijk dus in bepaalde producties of misschien wel allemaal!
Het betreft hier om een ISDN Speedtouch 510 MUlti pc dus niet ethernet versie. Maar daar zit aparte switch in. Lijkt me Misschien dat switch alleen veranterd is vandaar 9 volt a 15 volt etc. ben wel benieuwd op hoeveel volt de jullie werken welk model nummer en ANNEX A of B analoog / isdn dus. Geld ook voor de etherneters modems

Vermeld in je reply dan graag je MODEL nummer zijn er nog mensen met andere model nummer serienummer hoef ik niet. Kan je ook kwade dingen mee doen lijkt me

Maar wil wel eens weten wat verband onderling tussen die nummers is!
Ik snap ook niet waarom. Die nieuwe 4.2 gewoon onder hetzelfde mom wordt geleverd. Dat ding heeft zo ie zo aangepaste hardware inzich. Stabieler naar mijn ervaring! Verbeterd dus! Bovendien is hij anders van uiterlijk. Die oude speedtouch mijn model nummer was 3EC18623LC AB 03 . & TCM: 35665400 dus uit partij nummer ofzo.
De nieuwe is overgens DSLKP623MPB2 uit bulk partij DSLBA623MP baa3
TCM: 35720500 CUP TCM: 35722930
(Voor de logistiek medewerkers onder ons.) Die meer van partij pallet en tracking codes weten. Of misschien KPN of Thomson medewerker die kwijt hier wil.
Voorbeeld: als western digital een hd uitbrengt brengen ze soms een verbeterd zelfde model op de markt maar heeft ie wel een revisie nummer mee gekregen waar de ontwetenheden nix mee hebben maar te gewettigden graag willen weten. Wat dus zo was met de WD800JB Bij THomson kan ik dat niet ontdekken of promise met z'n 3 revisie van een tx100 kaartje ofzo. Of daar ben ik te n00berig voor
Had deze speedtouch de R4.2 versie 4p dus de Speedtouch 514 genoemd ofzo.
En de ethernet modem dus zonder switch 511 ofzo iets. En is ook niet echt duidelijk met ISDN en ANAloog voor nOOb's. Vandaar dat Thomson alleen leverd aan KPN en andere telecom vendors. Moet KPN ook wel mensen in dienst hebben die echt verstand ervan hebben en verantwoordelijke binnen organisatie goed inlichten. Is wat beter voor de klant! Ik kan er niet veel van merken na oneindig maar doorverbonden te worden. Kasje muur effect! Ze mogen net als bij AHOLD SHELL en andere organisatie van mij part die trap eens GOED schoonvegen.
Anders van uiterlijk bedoel ik mee hij heeft geen 10/100 mbit SYNC lampje meer! Maar werkt wel hierzo op 100mBIT en dat doet hij ook goed geloof / hoop ik.
offtopic:
Dit kan ik hier ook wel kwijt. Maar voor de niet geïnteresseerde onder ons, weet dat het soms vervelend is lange lappen tekst te lezen dus vandaar doe ik het maar zo.
Ik heb zo wat meer verbeld naar 0900 0422 dan dat die hele Thomson Speedtouch 510 Multi user ADSL gateway waard is.

Maar ja. That's me! Belde dan ook op ongelukkige tijdstippen waarvan je weet dat er veel n00b's naar die helpdesk bellen.
Je krijgt eerst zo'n almost ongeschoold trutje of lulletje aan de lijn. Die eigenlijk ook maar daar voor nix zit. (verborgen werkenloosheid noemen ze dat) Alsof de gemiddelde tweaker hier de opties die hun voorschotelen zelf niet kan bedenken. Maar ja dan weet ik ook wel weer dat de gemiddelde nederlander geen tweaker is en daarom KPN van die procedures aanhoud EN DAN NOG LANGS elkaar heen werken daar.
Vervolgens krijg je een 2de lijner die verstand heeft van echte problemen.
Geef me die gelijk dan inplaats verplicht door al die stomme procedures heen te lopen waar ik geen ene *** aan heb. Dat zeg ik ook altijd gewoon tegen die medewerkers. Maar daar hebben ze geen bevoegtheid toe. Slim van die mensen die binnen zo'n bedrijf zakken vullen voor nix en geen hart hebben voor de zaak. Heb wat dat betreft me bekkie wel bij me over de telefoon. Maar ik blijf vriendelijk hoor

Schelden heb toch geen zin er zijn maar weinig mensen die onder extreem hoge druk hun werk perfect kunnen uitvoeren. Zo'n tweede lijner hangt NOG onder het niveau van een gemiddelde tweaker hier mag ik wel concluderen. Zegt zo'n eerste lijner ook "als we daar aan gaan beginnen kan ik wel naar huis gaan". "Ja dat kan je ook! Wat mij betreft." Zo moeten binnen die organisaties echt is de trap van boven af schoonvegen. (en bij voorkeur mij op de stoel zetten hahaha) (zal ook wel zakken vuller worden dan vanzelf in die wereld)

Maar als zo'n tweede lijner niet eens kan vertellen waar NAT voor staat etc en toch ook maar door net als de eerste lijner die trutjes en lulletjes die alleen maar duur en slechte kwaliteit leveren voor KPN door procedures heen loopt (klopt deze zin? Ik heb geen zin terug te deleten

Jullie begrijpen het wel Komt overgens wel vaker voor

) en niet eens weet het verschil tussen driver en firmware enzo en niet eens op de hoogte is echt Dan ontbreekt er toch wat aan professionele scholing lijkt me. Geen wonder dat nederland naar de knoppen gaat! Ik zou me haast als 2de pim naar voren werpen voor dit soort gein maar dat is mijn ambitie eigenlijk niet. Ik vergelijk me zelf altijd maar met een schakel bij de edelsmit in het spel Age of Empires of een medewerker van bij I.X. in Dune

als je tenminste (echt) begrijpt wat ik bedoel.
Denk daar maar overna.
Ik vind het echt een huilertje hoe het is gegaan met omwisselen van mijn modem.
En raad ook mensen aan hun oude 4.0 modem problemen hebben met NAPT enzo geleverd door KPN die nog binnen garantie vallen om te ruilen.
OP
http://www.kpnadsl.nl/sup...SL_gawmultipcR42_high.pdf valt een handleiding te downloaden.
Krijg ik deze meegeleverd bij de speedtouch r4.2
http://www.kpnadsl.nl/sup..._gawethernetmultipcv4.pdf
Zoek zelf maar naar de verschillen! Is toch stom mede dat daar ook nog instaat met die 10/100 mbit sync lampjes waar ik het over heb. Dan begrijpen n00b's het helemaal niet meer. aha w8 Vandaar dat het toch druk is en lange wachten hebt op helpdesk kpn. Net of er zoveel telefonisten klaar zitten. Zitten hooguit denk 5 medewerkers en 1 tweede lijner.
Zit de verkeerde handleiding erbij. VInd ik echt super onprofessioneel!
Ontslaan die gasten die hiervoor verantwoordelijk zijn = mijn mening. Dit is echt te zot voorwoorden. Bel ik heb verkeerde ontvangen. Zal mij vast niet alleen gebeuren namelijk! Sturen ze een 2 de keer weer het verkeerde. Is dat onprof of niet. Waarschijnlijk gebeurd onder hetzelfde afdelingshoofd binnen KPN dan spoor je toch niet goed?
Dan weet je toch niet meer waar je mee bezig bent? Kan ik me zo over opwindend. Maar ja ik ben al wil ik het wel ook niet perfect.
Bovendien haalt KPN de helft van die inhoud uit Speedtouch doos.
Als je goed op de doos let. BOX containts etc... staat erop cd-rom speedtouch en userguide. DIe halen ze eruit!
[EDIT] Ik had het daar ook over met een derde lijner kreeg terugbel afspraak. Zegt hij stellig tegen mij dat dat apart met splitter wordt geleverd. Ik zeg dan bent u verkeerd geinformeerd. Want dat wordt juist mee geleverd met Thomson en jullie KPN expeditie voegen ADSL cd-rom connected by kpn toe & handleiding KPN + splitter. Toen zwijgde die. Terecht zwijgen is toestemmen! En dan ook nog het verkeerde he tot 2 x toe! Ik wacht nu ook op nog steeds op die shit! Gewoon omdat ik daar recht op heb. Ik wil dat hebben dan ook! En zal het krijgen wat het me ook kost

(Net als een pittbull zet je tanden ergens in en je laat niet meer los)
Is da vout? Ik heb altijd geleerd als je ergens aan begin moet je het letterlijk afmaken ook!

[/edit]
Om geen verwarring te zaaien bij klanten. Domme zet man! Worden ze plat gebeld door nOOb's en arme TELL SELL klanten. KASSA voor KPN.

Kunnen ze die helpdesk medewerker toch behouden. OF ja tuurlijk das waar ze hebben het al zo druk want ik hang niet voor nix in de wacht zo'n tijd!
Waar maak ik me drukom hè. Cd-s en handleiding heb ik niet nodig nee! Zulk soort reactie wil ook ook niet zien! Wil ik nog wel is discussie met je aan gaan. U bent uitgenodigd op mijn msn!
Bovendien vermoet ik gewoon dat KPN ervan weet of dat THomson zo sluw is geweest voor SPOT prijs oude partijen aan KPN te slijten. Mijn adsl is opgeleverd juli 2003. Krijg een modem geleverd met productie datum mei 2002 Vind ik wel erg ver weg in een snel veranderde computerwereld! Kan speculeren wat ik wil. Maar zo gaat het eenmaal in deze wereld.
Bovendien was firmware 4.2 al lang uit voor dat kpn hem releasde.
Dan dus die modems zijn voor dat onze adsl verbinding opgeleverd werd al lang bekend dat ze bestonden. Want die zijn geproduceerd voor die tijd. Ongeveer in de tijd dat KPN dat onze adsl verbinding opgeleverd werd. Waarom krijgen niet alle klanten dan zo'n nieuw modem? Ik weet het hij werkt wel. Voor Lite users maar voor heavy users als ik en voor mensen met port maps die niet elke keer wilde verdwijnen of spontaan resetten en dat soort gein is het toch stom ja toch?
Ben ik nu een kwaliteits eiser of ach waar maak ik me druk om he. Steek je kop maar in het zand. In 2007 ligt amersfoort toch aan zee toch?
Zo ik ben mij frustratie kwijt!

Dat lucht op hierzo moet ik zeggen

[
Voor 2% gewijzigd door
lSltAlKeR op 25-03-2004 16:12
. Reden: gewoon zomaar ]