Alcatel 510i NAT-problemen topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 7.046 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52866

Heb hem in huis gehaald gister, ben op dit moment bezig het te installeren en je raad het al... het wil weer eens niet werken.

Probleem is niet de modem op zich, die geeft gewoon 3 groene lichtjes en 1 groen lichtje bij de netwerkaansluiting, maar mijn nic in de pc wil de kabel niet zien.
Kabel is zover ik kan zien gewoon goed gemaakt (mbv van handleiding hier en vergeleken met andere kabel). Nic was hiervoor ingebruik voor thuisnetwerken, iemand een idee wat er mis mee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:45

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gebruik je wel gewoon een straight kabel?
Ohwja, geef je pc gewoon een vast ip adres.
Geef es meer info.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52866

[Ik heb het probleem inmiddels gevonden: de kabel, of beter gezegd: de connectoren zijn niet goed....

Niet dat ik er ook maar iest van bergijp, want ze zijn precies zo gemaakt als volgens het schema op de site en een fabrieks utp-kabel :|[/]

Laat maar zitten, probleem is opgelost met het nog zorgvuldiger aanbrengen van de connectoren. Up and running!

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 52866 op 05-11-2003 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Prima, veel internet plezier! ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Ik heb dus ook NAPT problemen en toen ik ging zoeken was ik erg blij verast dat ik dus niet de enige was met dit probleem ;)
Gelukkig is er dus (wat ik niet wist) een firmware upgrade uit, maar is die ook voor de 510i (ISDN-versie)? Maakt dat uit? ik heb het over de upgrade van deze link

edit:
Laat maar, heb het zelf al gevonden, het antwoord is 'ja' ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BezurK op 08-11-2003 18:57 ]

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb een isdn versie, werkt al weken prima! :)
Downloaden zo'n 2GB per dag met emule, alles ok! :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel304
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 12:16
Ik heb een upgrade geprobeert uit te voeren met behulp van die Dr. Speedtouch. Maar wanneer hij de software gaat uploaden kan hij geen contact meer krijgen met het modem.. ik moet hem dan uitzetten en weer aanzetten om weer het internet op te kunnen enig ideee wat het probleem kan zijn hiervan ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Sgt_Pepper

Lucy in de lucht met diamanten

Inmiddels heeft KPN 'officiele' updates uitgebracht. Het gaat zo te zien gewoon om de versie die hier dus al boven water was komen drijven.

There's nothing you can know that isn't known
Nothing you can see that isn't shown
No where you can be that isn't where you're meant to be - It's easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel304
  • Laatst online: 02-06 12:16
Ik heb een speedtouch 510i met versie 4.0.2.0.0 en wil hem updaten naar 4.2.3 hopend dat hij wat verbeteringen met zich mee brengt. echter wanneer ik hem met Dr Speedtouch upgrade wizard ga updaten dan verteld hij me op een gegeven moment dat hij de modem niet meer vinden kan. Ik moet de modem dan
uit en weer aan zetten dan werkt hij weer....

Hoe kan ik hem updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-06 15:25
Ik heb net ook een upgrade uitgevoerd. Helaas vergeet hij nog steeds je napt instellingen als hij een keer uit is geweest :(

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 13:46

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Naar welke versie heb je ge-upgrade?
Met welke tool heb je ge-upgrade?

Ik heb echt nergens meer last van...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACK SPIDER NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik heb hem geupdate naar 4.2.3.0.0, steeds als ik wat invul bij NAPT, is het na 10 minuten weer helemaal leeg, eerst dacht ik dat het kwam door UPnP, dat ie dan zelf connecties aanmaakt, en dan vol raakt en dan de eerste weer verwijderd, maar dat was niet het geval :(

Echt van alles geprobeerd, maar dat stomme ***** ding doet nog steeds f*cking raar.

Weet iemand hier al een oplossing voor, of de oorzaak waarom hij die lijst steeds leeg gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venator
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 20:58
Hello... bij een klant exact zelfde probleem gehad.. NAPT settings die verdwijnen. Wat deden we er aan?

- Firmware cd downen die elders in deze thread wordt gelinkt
- Update uitvoeren
- NAPT settings instellen

Let op! Als je NAPT entries maakt en je pak voor outside ip adres het ip van je adsl lijn, dan zal deze kunnen verdwijnen (bij reboot/power loss/line down) aangezien de router steeds zijn NAT rules checked. Hadden wij ook, router aan, entries weg, want: nog geen linesync en dus geen extern IP-adres!
Maak je echter het outside adres 0.0.0.0 dan maakt ie een template aan wat ie niet weg gooit. Works like a charm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

10.0.0.100:4661 : unspecified:4661

Dit is 1 van de entries, staan er al maanden in.
Geen probleem hiero, heb de nieuwe software.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103771

Mijn dank is groot had nl ook veel problemen met de napt instellingen die verdwijnen icm de 510. Net de firmware update gedraaid (zonder problemen overigens). Nu maar hopen dat de verdwenen naptsettings niet meer voorkomen.

Wel een aantal 'handige' nieuwe functies toegevoegd trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 22:05

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Sgt_Pepper schreef op 29 september 2003 @ 17:37:
Het is me gelukt om de webinterface naar het Nederlands om te zetten. (niet nuttig, maar wel leuk dat 't gelukt is). In de upgrade zip zitten files alla: aq4230nl.lng Waar nl natuurlijk staat voor Nederlands. Kies de juiste taal die je erbij wilt hebben en upload de file naar je SpeedTouch. FTP met je speedtouch username en pass. Wissel naar de directory /dl/ (is hidden dus niet te zien) en upload de file daar naar toe. Ga naar de webinterface of naar de CLI via telnet en kies nu als taal je geuploade taal. :)
}:O

Zo handige tip. _/-\o_ Hoe kom je aan die wijsheid? Ik wist dit nog niet :X Bronvermelding? Is de firmware ook soms zo te verkrijgen? Dan is er vast wel een twieker die versie 4.0.0.9.0 mij kan sturen. En zullen ook vast wel twiekers zijn met een cd-rom bij die alcatel geleverd die die versie erop hebben staan. Op mijn cd-rom staat alleen versie 4.0.2.0.0. Heb ik hier namelijk gelezen! Dat mensen beweren cd te hebben. Zal dan een speedtouch zijn die geproduceerd is voor 05 2002 want die van mij heeft aan de onderkant productie datum stickertje.

Modelnummer: 3EC18623LC ab 03 = dus ISDN versie ( Annex B )
OF ik heb gewoon nieuwe cd met oude modem geleverd gekregen ofzo.
Liefst zou ik helemaal afstand willen doen van dat ONDING en een Cisco kopen maar ja die vind ik het geld niet waard. Ik heb ook al PPTP tunnel (dus VPN aanmaken) en PPTP spoofing gedaan. En emule 1 uurtje gedraait en niet echt gekke pieken gehaald. Toen begon ik eigenlijk te twijfelen aan me pc. Maar na firmware upgrade van UK 4.2.5.0.0 naam dat bij me weg.

De reden dat ik 4.0.0.9.0 wil hebben is omdat die versie "het best" toch 8)7 met eMule zou werken.

Ik zou dat graag zelf willen testen. Het probleem is namelijk. Me verbindingen willen niet gemiddeld hoger komen dan 175 met 4.2.3.0.0

Nu heb ik die engelse firmware erop staan en nu heb ik al een piek gehaald van 307 4.2.5.0.0
Gemiddeld 225. Dus ik ga vooruit :o Maar of die verder geen problemen gaat geven die firmware ik weet het nog niet ...

Dus zijn hier twiekers met firmware 4.0.0.9.0 gelievde te mailen op xxxxxx@euronet.nl

BVD

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Die tip over de language werkt prima, maar je moet er wel rekening mee houden dat je de bestanden met kleine letters (lowercase) plaatst, anders herkend ie ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
lSltAlKeR schreef op 29 januari 2004 @ 10:03:
[..Dus zijn hier twiekers met firmware 4.0.0.9.0..
BVD
Waarom moeilijk doen als KPN ze ook ter download aanbiedt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Tele schreef op 01 februari 2004 @ 17:40:
[...]

Waarom moeilijk doen als KPN ze ook ter download aanbiedt? :)
Mag je mijn de exacte link geven naar die firmware!
daar zal je alleen 4.2.3.0.0 vinden.

Ik heb al naar alcadis (distributeur hier in nederland) en naar thomson en naar speedtouch engeland gemeelt maar vervelende is weekend zit er tussen.
Dus ik verwacht het op zit minst pas maandag in me mailbox. En d8 misschien is hier een twieker zo bereid willig maar nee dus heb nog nix gezien in me mailbox.
Je mag me nog altijd mailen :0

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lSltAlKeR schreef op 01 februari 2004 @ 17:55:
En d8 misschien is hier een tweaker zo bereid willig maar nee dus heb nog nix gezien in me mailbox.
Je mag me nog altijd mailen :0
Tja ze zullen best bereid willig zijn en als iemand hem had gehad (die jouw verzoek gelezen heeft) dan had je hem vast en zeker wel gekregen. Alleen denk ik dat de meesten al minimaal versie 4.0.2.0.0 hebben en jou dus 4.0.0.9.0 gewoon niet kunnen sturen.
Ben bang dat er dus niets anders opzit dan tot maandag te wachten ;)

Heb ik ook nog een vraagje over deze modem/router.
Kijk ik er overheen of is het niet mogelijk om een poortrange in te voeren?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 103771 op 01-02-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Anoniem: 103771 schreef op 01 februari 2004 @ 21:43:
[...]

Tja ze zullen best bereid willig zijn en als iemand hem had gehad (die jouw verzoek gelezen heeft) dan had je hem vast en zeker wel gekregen. Alleen denk ik dat de meesten al minimaal versie 4.0.2.0.0 hebben en jou dus 4.0.0.9.0 gewoon niet kunnen sturen.
Ben bang dat er dus niets anders opzit dan tot maandag te wachten ;)

Heb ik ook nog een vraagje over deze modem/router.
Kijk ik er overheen of is het niet mogelijk om een poortrange in te voeren?
Ik hing zo juist nog met 0900 ADSLHLP aan de lijn en vroeg het meteen!
Dan moet je MULTI-NAT gebruiken. Werkt alleen vanaf firmwar 4.2.x.x.x
Ben er alleen zelf nog niet uit hoe dat helemaal in z'n werk gaat.

Nog een tip. Sinds enkele dagen is speedtouch.nl in de lucht.
Hebbie ook firmware etc tools op voor nederland.

edit:
Geen speedtouch.nl maar www.speedtouch.nl :)

[ Voor 4% gewijzigd door lSltAlKeR op 02-02-2004 17:18 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

probeer eens dhcp uit te schakelen, alle pc's een vast ip te geven, de gateway in te stellen op het adres van de router (ik dacht dat het 10.0.0.138 was) , zo ook de dns.

bij mij was het de oplossing

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lSltAlKeR schreef op 02 februari 2004 @ 17:09:
Ik hing zo juist nog met 0900 ADSLHLP aan de lijn en vroeg het meteen!
Dan moet je MULTI-NAT gebruiken. Werkt alleen vanaf firmwar 4.2.x.x.x
Ben er alleen zelf nog niet uit hoe dat helemaal in z'n werk gaat.
hmm Ik zie bij multi-nat entries nergens een mogelijkheid om poorten in te voeren laat staan poortranges ook als ik telnet gebruik zie ik die opties niet staan bij nat - multinatadd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Anoniem: 103771 schreef op 02 februari 2004 @ 17:39:
[...]

hmm Ik zie bij multi-nat entries nergens een mogelijkheid om poorten in te voeren laat staan poortranges ook als ik telnet gebruik zie ik die opties niet staan bij nat - multinatadd.
Als je op de knop 'help' klikt zie je het volgende

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Multi-NAT Entries
The Multi-NAT Entries table allows you to overview and add/delete 
network address mappings from inside (local) IP address (ranges) 
to outside (public) IP address (ranges).

While with Static NAPT entries both Network Address Translation 
as Port Translation (hence NAPT) is performed, Multi-NAT entries 
only perform network address translation leaving source and 
destination ports untouched.

Als ik het goed lees kun je dus alleen maar IP-adressen door sturen hier en dat geld dan voor alle poorten.

* Tukk dacht bij de naam 'multi-nat' ook aan meerdere poorten.

[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 02-02-2004 17:44 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:45

radial

Watch out

Afgelopen zaterdag de firmware geupdate naar versie 4.2.3.0.0, dat ging allemaal prima en de werking ervan is ook beter geworden teminste zo lijkt het allemaal.

Nu het volgende zie Kerio MailServer verstuurt geen mail (4.4.1)
Dit probleem heb ik dus nu id ook, heb al verschillende dingen geprobeerd waaronder via telnet de firewall rules aan te passen voor uitgaan smtp verkeer, maar helpen wil het niet echt.

Misschien heeft iemand een idee waar verder gezocht kan worden om het een en ander uit te gaan proberen.

Gewoon mailen via poort 25 gaat verder zonder problemen..

edit:

update van vandaag: firmware geupgrade naar v4.2.5.0 en het werkt ook nog prima een paar andere opties in menu.
het enigste is dat oranje lampje van de speedtouch nog blijft branden maar heeft verder geen invloed op verbinding

[ Voor 17% gewijzigd door radial op 04-02-2004 21:20 ]

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

radial2000 schreef op 02 februari 2004 @ 19:28:
Afgelopen zaterdag de firmware geupdate naar versie 4.2.3.0.0, dat ging allemaal prima en de werking ervan is ook beter geworden teminste zo lijkt het allemaal.

Nu het volgende zie Kerio MailServer verstuurt geen mail (4.4.1)
Dit probleem heb ik dus nu id ook, heb al verschillende dingen geprobeerd waaronder via telnet de firewall rules aan te passen voor uitgaan smtp verkeer, maar helpen wil het niet echt.

Misschien heeft iemand een idee waar verder gezocht kan worden om het een en ander uit te gaan proberen.

Gewoon mailen via poort 25 gaat verder zonder problemen.
Probeer firmware 4.2.5.0.0 eens. Anders terug flashen naar vorige firmware (4.0.2.0.0 waarschijnlijk) Tevinden op bijgeleverde speedtouch cd-rom. Misschien zelfs nog ouder. (4.0.0.9.0) mag je mij die gelijk mailen :) Effe kijken wat daar anders is met telnet in de firewall rulez.

Op http://www.dslsupport.co.uk/st510.asp is in ieder geval die firmware te vinden met de Command Line Interface Telnet Guide .

Die firmware werkt hier gewoon op het KPN netwerk. Misschien dat die wel werkt met Kerio ik weet het niet.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

We gaan dit topic eens officieel gebruiken als "groot topic" :) Lees daarom a.u.b. voor het posten de nieuwe topicstart van Tukk.

Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:45

radial

Watch out

Misschien ook nog handig voor in de faq:

http://perso.wanadoo.fr/michel-m/speedtouch.htm

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Woei! Dat mijn topicstart naar een groot Alcatel 510i problementopic mocht uitgroeien :) Bedankt Tukk!

Ik zal zelf de 510i van m'n moeder eens even flashen binnenkort (ik zit tegenwoordig zelf bij @home). Eens kijken of de problemen, die ze nog steeds heeft, daarmee opgelost worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-Cript
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-03 17:43
Hallo,
na op dit moment de halve wereld bewogen te hebben blijft er iets verkeerd gaan..

ik heb de oude speedtoch home -pro tweak en hier draait een vpn-kast achter (port 500)
hierdoor kan ik perfect 'thuis-werken'
simpel in de nat:
nat create inside 10.0.0.140:500 outside 0.0.0.0:500
gesaved,vpn gereboot en het draait als een zonnetje

echter nu het volgende:
nieuwe speedtouch modem de 510 en de 510i heb ik het mee geprobeerd..
firewalling staat voor de veiligheid uit.
zelfde regel,ook nu komt er een mooie template in de nat-list te staan.
vpn reboot voor de key-xchange en wat gebeurt er..
intern gaat uit op port 500
outside (eigen ip) komt hij op port 10000 ( en upwards) binnen
vervolgens komt hij op de 'andere' kant op de vpn weer op port 500 binnen

echter ziet daar de vpn dat hij vanuit mijn buitenkant 'verlaat' op port 10000 en dat accepteert hij niet..
pleur ik mijn oude modem ertussen dan werkt het weer als een zonnetje
en geeft de natlisting precies op de manier aan zoals het hoort ....

iemand een idee wat er verkeerd gaat in de nieuwe speedtouch modems en enig idee wat ik eraan kan doen om dit probleem op te lossen...

Bijv dank
P.S. Updaten naar 4.2.5 lukte niet, :error Wrong file type' was de waarschuwing

[ Voor 8% gewijzigd door S-Cript op 05-02-2004 23:07 . Reden: updated ]

niets bijzonders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:44
Ik las hier in dit topic dat het ook mogelijk is om de taal in het Nederlands te zetten. Hoe kan ik dit doen want als ik via ftp inlog als admin zie ik geen mappen en als ik inlog met dat expert gebeuren krijg ik steeds access denied. Is er misschien een handigere/snellere/makkelijkere manier om dit aan te passen?

edit:
firmware versie heb ik trouwens al geupgrade naar versie 4.2.3.0.0

Ook nog maar even de foutmelding;

Connecting to 10.0.0.138 , 07 feb 2004 00:19:20
< 220 Inactivity timer = 120 seconds. Use 'site idle <secs>' to change.
> USER expert
< 331 SpeedTouch (00-00-00-00-00-00) User 'expert' OK. Password required.
> PASS ****
< 530 Permission denied
530 Permission denied

Gebruik FTP Commander. Expert password via

http://security.sdsc.edu/self-help/alcatel/challenge.cgi
http://www.bruring.net/alcapass.php
http://www.nzdsl.co.nz/howtos/Alcatel/pass.html

geprobeerd te krijgen maar geen van allen werkt het mee :(
(Heb ook EXPERT geprobeerd)

[ Voor 59% gewijzigd door marccom op 07-02-2004 00:32 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

marccom schreef op 07 februari 2004 @ 00:21:
Ik las hier in dit topic dat het ook mogelijk is om de taal in het Nederlands te zetten. Hoe kan ik dit doen want als ik via ftp inlog als admin zie ik geen mappen en als ik inlog met dat expert gebeuren krijg ik steeds access denied. Is er misschien een handigere/snellere/makkelijkere manier om dit aan te passen?
......
Je moet gewoon inloggen met password die je gebruikt ook om via de webinterface in te loggen.

Ik gebruik gewoon de ingebouwde FTP mogelijkheid van Total Commander
Shareware daarvan te halen op www.ghisler.com en werkt perfect.
Ik log-in via 10.0.0.138 browse naar directory dl en hoppa! (Directory " DL " IS HIDDEN)
De language file is overgens echt idd alleen maar te gebruiken voor 4.2.3.0.0
als hij ook voor die firmware bedoeld is. De language file van 4.2.3.0.0 werkt niet met die firmware van 4.2.5.0.0 en ik denk zelf dat er eigenlijk geen verschil is tussen de firmware van 4.2.3.0.0 en die 4.2.5.0.0 behalve dan dat er speciale template configuratie dingen speciaal voor de UK in gebakken zitten. Ik ben inmiddels terug geschakeld naar firmware 4.2.3.0.0 mede door die language file vind het wel geinig in de webinterface en misschien is die firmware 4.2.5.0.0 toch niet helemaal optimaal voor het nederlandse ( KPN , BBNeD, versatel ) netwerk
Kan ook nergens change log ervan vinden ofzo.

Lukt het nu niet om via FTP in je Thomson (Alcatel) Speedtouch 510 te komen!
Effe zoeken ...
Volg dan deze procedure:
Ga met behulp van een internet browser naar 10.0.0.138. (de modem) Klik in de linker marge op Advanced. Klik op System. Kies in de tabel Configuration Restore default.
U kunt de modem ook via onderstaande procedure terugbrengen in de fabrieksinstelling.
1. Controleer of de modem is uitgeschakeld.
2. Druk een keer kort op de aan/uit-knop.
3. Wanneer de LED voor systeem in/uitgeschakeld groen knippert, drukt u nogmaals kort op de aan/uit-knop.
4. De LED voor systeem in/uitgeschakeld stopt met knipperen en blijft onafgebroken groen branden. Na zes seconden zal de LED opnieuw gaan knipperen. Druk nogmaals een keer kort op de aan/uit-knop.
5. Alle LED's zullen een keer groen knipperen.
6. De modem wordt opnieuw opgestart en de fabrieksinstellingen worden hersteld.
Het herstellen van de fabrieksinstellingen heeft ook tot gevolg dat de instellingen van het configuratieprofiel worden verwijderd. Hierdoor is het noodzakelijk dat u het systeem opnieuw configureert met behulp van de installatie wizard.

Te vinden op: http://www.kpnadsl.com/su...agen-st510R42-4p.html#104

edit:
Om verwaring te voorkomen met de oude Speedtouch de Home / pro zou eigenlijk dit topic de naam moeten krijgen "Thomson (alcatel) Speedtouch 510 problemen topic"

[ Voor 4% gewijzigd door lSltAlKeR op 07-02-2004 01:22 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Hmmm dat fabrieksinstellingen terugzetten lijkt me niet zo'n goed plan... Hij doet het (na eerst een tijd storingen en ellende, zie [rml][ speedtouch 510v4] geen telnet/webconfig*[/rml]) net zo lekker!

Misschien dat ik dan iets fout doe met FTP Commander, ff kijken of daar iets over hidden files in staat. bedankt iig!

edit:
ik zit te kijken op die link die je gaf en tot mijn verbazing staat daar dit boven; Total Commander, Version 6.01, is a Shareware file manager for Windows® 95/98/ME/NT/2000/XP, and Windows® 3.1.

Windows 3.1 :D

Helaas, ook met dit programma (ziet er hetzelfde uit als Windows Commander?) zie ik geen bestanden/mappen staan. Ook niet als ik in het menu Toon FTP verborgen bestanden kies.

[ Voor 40% gewijzigd door marccom op 07-02-2004 01:40 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

marccom schreef op 07 februari 2004 @ 01:22:
Hmmm dat fabrieksinstellingen terugzetten lijkt me niet zo'n goed plan... Hij doet het (na eerst een tijd storingen en ellende, zie [rml][ speedtouch 510v4] geen telnet/webconfig*[/rml]) net zo lekker!

Misschien dat ik dan iets fout doe met FTP Commander, ff kijken of daar iets over hidden files in staat. bedankt iig!

edit:
ik zit te kijken op die link die je gaf en tot mijn verbazing staat daar dit boven; Total Commander, Version 6.01, is a Shareware file manager for Windows® 95/98/ME/NT/2000/XP, and Windows® 3.1.

Windows 3.1 :D
offtopic:
Dan moet je toch de 16-bit editie "naar beneden laden" :Y)

Mag ik vragen wanneer je eigenlijk firmware 4.2.3.0.0 erop gekwakt heb?
Heb je hem toen ook al niet een harde reset gegeven?
Misschien als je hem die harde reset geeft en ff je firmware downgrade naar 4.0.2.0.0 te vinden op je speedtouch cd-rom of misschien 4.0.0.9.0 of effe omhoog gooit naar 4.2.5.0.0 en dan weer naar 4.2.3.0.0 gooit dat al je problemen weg zijn.
Anders is denk je modem fysiek naar de knoppe is, misschien rma-en naar bedrijf waar je hem heb gehad. KPN zeker in dit geval?

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
lSltAlKeR schreef op 07 februari 2004 @ 01:41:
[...]

offtopic:
Dan moet je toch de 16-bit editie "naar beneden laden" :Y)

Mag ik vragen wanneer je eigenlijk firmware 4.2.3.0.0 erop gekwakt heb?
Heb je hem toen ook al niet een harde reset gegeven?
Misschien als je hem die harde reset geeft en ff je firmware downgrade naar 4.0.2.0.0 te vinden op je speedtouch cd-rom of misschien 4.0.0.9.0 of effe omhoog gooit naar 4.2.5.0.0 en dan weer naar 4.2.3.0.0 gooit dat al je problemen weg zijn.
Anders is denk je modem fysiek naar de knoppe is, misschien rma-en naar bedrijf waar je hem heb gehad. KPN zeker in dit geval?
Pfoe die update heb ik in november gedaan dacht ik en heb hem toen idd een harde reset gegeven omdat de upgrade niet goed ging. Heb alles opnieuw ingesteld en vanaf toen heb ik geen problemen meer gehad. Kan morgen wel is ff gaan spelen met die firmware vanaf de cd, maar aan de andere kant, voor die 2 keer per week dat ik er naar kijk mag het dan ook wel in het Engels blijven...

De modem heb ik van KPN/HCCNET gekregen, maar of die fysiek kapot is weet ik niet, ik heb nog steeds internet dus dat lijkt me niet. Een vriend hier vlakbij heeft ook zijn ST geupgrade, ik ga wel is bij hem informeren of hij er bij kan komen. En mocht de modem toch kapot zijn en ik moet hem terugsturen, hoe lang is die dan weg (en zit ik dus zonder internet) KPN kennende zal dat wel even gaan duren!

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

[quote]marccom schreef op 07 februari 2004 @ 01:47:
[...]
edit:
ruimte besparing :)

[quote]
Als je total commander voor je heb. En je hebt verbinding met je speedtouch.
Want die kan je maken begrijp ik toch met total commander?
Tik je gewoon het commando uit het good old dos tijdperk in : cd dl
Probeer anders eens.

start >
UITVOEREN.

ftp 10.0.0.138
user ..... enter
password.... spreektvoorzich enter

Krijg je verbinding?

en dan "cd dl" enter
en dan dir!
Zie je dan nix?

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Command prompt uitgevoerd;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
C:\Documents and Settings\Administrator>ftp speedtouch
Verbonden met speedtouch.netwerk.
220 Inactivity timer = 120 seconds. Use 'site idle <secs>' to change.
Gebruiker (speedtouch.netwerk:(none)): admin
331 SpeedTouch (00-00-00-00-00-00) User 'admin' OK.  Password required.
Wachtwoord:
230 OK
ftp> cd dl
250 Changed to /dl
ftp> dir
200 Connected to 10.0.0.156 port 2868
150 Opening data connection for /bin/ls
-rwxrwxrwx   1 0        0           10873 Jun 29  1971 user.ini
226 Options: -l  : 1 matches total
ftp: 65 bytes ontvangen in 0,00 seconden 65000,00 kB/s.
ftp>

Via Total Commander krijg ik idd verbinding alleen dan zie ik dus hetzelfde als met FTP Commander, niets dus...

Verder ben ik niet zo thuis in de DOS commando's voor FTP.

[ Voor 19% gewijzigd door marccom op 07-02-2004 02:09 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Dit zelfde moet je doen in total commander dan zie je dus user.ini staan
en daar bij moet je dan die file aq4230nl.lng uploaden en via webinterface of via telnet activeren en klaar is kees!

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Ik zal toch iets verkeerd gedaan hebben denk ik want dankzij lSltAlKeR heb ik nu toch de Nederlandse taal op mijn ST. Via Total Commander ben ik er toch bij gekomen door onderin de command balk cd dl in te vullen kon ik uiteindelijk toch het file'tje uploaden.

Daarom; lSltAlKeR, je ben geweldig _/-\o_

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40573

Hallo allemaal,

Aangezien ik hier geen nieuw topic voor wilt openen leek me dit veel handiger :) ik heb namelijk het volgende probleem:

ik wil een win2k server gaan draaien maar de speedtouch wilt dat niet echt geloof ik :| ik heb deze topic en nog wat andere doorgelezen en ik begrijp dus dat je hem in de spoofmode moet zetten om je externe ip vrij te krijgen ik heb dat geprobeerd maar krijg niet me externe ip ik wil dus het volgende

wink2k server die routing,dhcp en ips vrij gaat geven
als ik hem dan in de spoofmode zet (?) of ptp.ini gebruikt doe ik het dan goed of nog niet?.

tnx alvast

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 21-06 08:17
Anoniem: 40573 schreef op 11 februari 2004 @ 09:55:
als ik hem dan in de spoofmode zet (?) of ptp.ini gebruikt doe ik het dan goed of nog niet?.
Spoofmode kan. Als je echt "hardcore" :P wilt gaan (we zitten hier op tweakers), dan gebruik je pptp.ini en zet je zelf vanuit je win2k bak een pptp verbinding op. Ik zou je aanraden om de modem te flashen naar de meest recente firmware en dan de setup tool van alcadis te gebruiken. Sip spoof of dhcp spoof is leuk, maar dat kan m'n moeder ook.

Voor meer info, zie onderstaand topic.

[rml][ speedtouch 510] pptp.ini voor firmware 4.2.3.0.0[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 11:44

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

wat is nu de goede manier om een napt regel toe te voegen?
ik voeg voor direct connect(dc++) toe:

Temp 10.0.0.155:413 unspecified:413 tcp NONE
dan save all, voeg dit toe aan dc++, maar zoeken lukt nog steeds niet in dc++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sander815 schreef op 11 februari 2004 @ 10:07:
wat is nu de goede manier om een napt regel toe te voegen?
ik voeg voor direct connect(dc++) toe:

Temp 10.0.0.155:413 unspecified:413 tcp NONE
dan save all, voeg dit toe aan dc++, maar zoeken lukt nog steeds niet in dc++
je moet het als volgt doen

inside ip: 10.0.0.155
outside ip: 0.0.0.0

inside port: 413
outside port: 413

moet werken zo

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar is er dan toch geen manier om die alcatel gewoon als modem te laten werken zoals een kabel modem want als je die adsl pptp upload is ie toch nog een router :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Anoniem: 40573 schreef op 11 februari 2004 @ 12:16:
maar is er dan toch geen manier om die alcatel gewoon als modem te laten werken zoals een kabel modem want als je die adsl pptp upload is ie toch nog een router :?
Hoe kom je daarbij? Kun je misschien wat duidelijker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Anoniem: 40573 schreef op 11 februari 2004 @ 12:08:
[...]

je moet het als volgt doen

inside ip: 10.0.0.155
outside ip: 0.0.0.0

inside port: 413
outside port: 413

moet werken zo

suc6
dat is ook wat ik doe, toch niks
vul ik 10.0.0.155 bij default server in, gaat ie wel...?
zelfde gebeurt bij een ander modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93167

quote uit de topic start:

Ik wil mijn Webinterface in een andere taal, is dat mogelijk?

In de upgrade zip zitten files alla: aq4230nl.lng Waar nl staat voor Nederlands. Kies de juiste taal die je erbij wilt hebben en upload de file naar je SpeedTouch. FTP met je speedtouch username en pass. Wissel naar de directory /dl/ (is hidden dus niet te zien) en upload de file daar naar toe. Ga naar de webin terface of naar de CLI via telnet en kies nu als taal je geuploade taal.

Ik snap hier helemaal niets van ? kan iemand mij meschien uitleggen hoe dit moet.
Ik heb al wel dat bestand aq4230nl.lng gevonden maar hoe ik dat nou moet uploaden en waarmee ? meschien een iets uitgebreidere uitleg ?

edit 2 :

ik heb de file nu bij user.ini staan maar ik kan in de webinterface nog steeds geen nederlands selecteren ???????

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 93167 op 11-02-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sander815 schreef op 11 februari 2004 @ 13:04:
[...]

klinkt misschien stom maar weet je zeker dat je ip 10.0.0.155 is want zo zou die het echt moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetHod schreef op 11 februari 2004 @ 12:28:
[...]

Hoe kom je daarbij? Kun je misschien wat duidelijker zijn?
dacht dat je je speedtouch gewoon als modem kon laten werken zoals bijvoorbeeld een kabel modem van chello maar met dat pptp bestand moet dat goed zijn? dan is ie geen router/dhcp server mee??

greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lSltAlKeR schreef op 07 februari 2004 @ 02:19:
Dit zelfde moet je doen in total commander dan zie je dus user.ini staan
en daar bij moet je dan die file aq4230nl.lng uploaden en via webinterface of via telnet activeren en klaar is kees!
Hej kun jij niet ff helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Anoniem: 93167 schreef op 11 februari 2004 @ 13:24:
Ik snap hier helemaal niets van ? kan iemand mij meschien uitleggen hoe dit moet.
Ik heb al wel dat bestand aq4230nl.lng gevonden maar hoe ik dat nou moet uploaden en waarmee ? meschien een iets uitgebreidere uitleg ?
Met FTP uploaden, kan niet moeilijk zijn.
Anoniem: 40573 schreef op 11 februari 2004 @ 13:54:
dacht dat je je speedtouch gewoon als modem kon laten werken zoals bijvoorbeeld een kabel modem van chello maar met dat pptp bestand moet dat goed zijn? dan is ie geen router/dhcp server mee??
Precies. Beetje proberen zou geen kwaad kunnen ;)

Zelfde als met dat direct connect gedoe, waarom probeert men niet eerst wat meer alvorens hier te posten? Het niveau van dit topic daalt wat daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]MetHod schreef op 11 februari 2004 @ 13:58:
[...]

Met FTP uploaden, kan niet moeilijk zijn.

Nou nee nu niet meer...Het bestand staat er nu tussen maar ik kan het niet selecteren via de webinterface der staar alleen engels bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Anoniem: 93167 schreef op 11 februari 2004 @ 14:01:
[...]
Nou nee nu niet meer...Het bestand staat er nu tussen maar ik kan het niet selecteren via de webinterface der staar alleen engels bij.
Staat het wel in de dir /dl ??

[ Voor 20% gewijzigd door Arnout op 11-02-2004 14:03 . Reden: ff quote ontbrakt ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja daar staat het wel bij (het staat in de goede directory samen met user.ini )

Of zou ik het modem eerst moeten resetten voordat die het herkend ?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 93167 op 11-02-2004 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Anoniem: 93167 schreef op 11 februari 2004 @ 14:04:
Ja daar staat het wel bij (het staat in de goede directory samen met user.ini )

Of zou ik het modem eerst moeten resetten voordat die het herkend ?
ff geprobeerd voor je, hier de oplossing:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
ftp> cd /dl/
250 Changed to /dl
ftp> ls
200 Connected to 10.0.0.1 port 33768
-rwxrwxrwx   1 0        0            8497 Jun 29  1971 user.ini
-rwxrwxrwx   1 0        0           10743 Jun 29  1971 temp.cfg
-rwxrwxrwx   1 0        0           40725 Jun 29  1971 AQ4230NL.LNG
226 Options: -l  : 3 matches total
ftp> rename AQ4230NL.LNG aq4230nl.lng
350 RNFR accepted - file exists, ready for destination.
250 File renamed.
ftp> ls
200 Connected to 10.0.0.1 port 33769
-rwxrwxrwx   1 0        0            8497 Jun 29  1971 user.ini
-rwxrwxrwx   1 0        0           10743 Jun 29  1971 temp.cfg
-rwxrwxrwx   1 0        0           40725 Jun 29  1971 aq4230nl.lng
226 Options: -l  : 3 matches total
ftp> quit
221 Goodbye.  You uploaded 0 and downloaded 0 kbytes.

en dan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
telnet 10.0.0.138
Trying 10.0.0.138...
Connected to 10.0.0.138.
Escape character is '^]'.
Username :
=>language
[language]=>?
Following commands are available :

config           : Select a language.
list             : List available languages archives.
remove           : Remove one or all language archive.

[language]=>list
CODE LANGUAGE            VERSION     FILENAME
 en* English             4.2.3.0.0   <system>
 nl  Nederlands          4.2.3.0     aq4230nl.lng
[language]=>

succes ermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Laatst online: 03-06 16:09
Ik zit nu nieuw in een studentenhuis waar ze adsl hebben via een thompson (is het zelfde als alcatel, toch) 510i modem en dat werkt allemaal prima via mijn strait kabel naar de pc, maar nu moet er een hub/switch tussen, omdat er een poort tekort is.. (4 poorten, 5 mensen welke internet willen). Ik heb een cross cable tussen de hub gedaan, maar ik kan dan met geen mogelijkheid internetten of maar de modem bereiken via de hub.
De modem werkt goed, want thuis heb ik het geprobeerd met deswitch, dezelfde crosscable en de hub en dat werkte wel goed..

Ik heb echt geen idee wat ik nu eigenlijk fout doe.. Iemand wel een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Gewoon straight kabels gebruiken. Van pc naar hub, straight (verplicht). Van hub naar modem straight (kan ook cross volgens mij, poort op alcatel kan allebei hanteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Laatst online: 03-06 16:09
Ik heb nu alleen geen straight kabel bij de hand en een cross zou toch ook moeten werken tussen hub en modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-06 15:29
Ik heb bijna alles geprobeert om die firmware te vernieuwen, maar hij wil ut gewoon niet :S Hij zegt dat ie het niet kan vinden :S

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41343

Ik heb ook de alcatel 510i V4 met firmware van 4.2.3.0.
Een back up maken lukt wel, maar een back up terug zetten (user.ini) lukt ook niet, failure to load napt enteries. Heb op de pc een vast ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
Appie Heijn sorry, maar msn smillies werken hier niet ;)

Wat heb je al geprobeerd dan?
Bij mij was het simpel de firmware downloaden en op setup klikken van de firmware zelf, maar heb je ook al die hulplinks die in de eerste post staan al doorgenomen dan en waar gaat het dan precies fout bij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41343 schreef op 11 februari 2004 @ 16:40:
Ik heb ook de alcatel 510i V4 met firmware van 4.2.3.0.
Een back up maken lukt wel, maar een back up terug zetten (user.ini) lukt ook niet, failure to load napt enteries. Heb op de pc een vast ip adres.
Dat is een bekent probleem het is idd zo dat de 510 zijn eigen .ini niet meer kan inlezen als je die wil terugzetten en of je pc nou een fast ip heeft of via dshp maakt niet uit. Hopelijk word dit ook een keer verholpen.

Misschien dat er al een workarround voor bestaat hiervoor intussen, maar ik heb hem in elk geval nog niet gevonden.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 103771 op 11-02-2004 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

een ander probleem wat ik heb is dat na een aantal dagen de verbinding retetraag wordt:
Resultaten van http://www.speedtest.nl

Download : 27.9 KByte/sec
Upload : 13.3 KByte/sec
Connection : 75.0 Conn/min
Ping test Nederland : 447.0 ms

verbreek ik de verbinding en start 'm opnieuw:

Download : 399.7 KByte/sec
Upload : 61.7 KByte/sec
Connection : 1,097.0 Conn/min
Ping test Nederland : 15.0 ms

heeft iemand enig idee waar dit aanligt?
frimware: Software Release 4.2.3.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol bij mij komt tie niet eens de pingtest door al laat ik hem 5 minuten gaan er komt geen resultaat, maar de download en upload snelheid zijn wel constant hier. Weet je zeker dat je geen servers heb draaien in de geest van edonkey en torrent bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote][29 1971 AQ4230NL.LNG
226 Options: -l : 3 matches total
ftp> rename AQ4230NL.LNG aq4230nl.lng

Hey super bedankt ! het was dus gewoon de hoofdletters van de file verandere in kleine letters !

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Anoniem: 103771 schreef op 11 februari 2004 @ 17:51:
lol bij mij komt tie niet eens de pingtest door al laat ik hem 5 minuten gaan er komt geen resultaat, maar de download en upload snelheid zijn wel constant hier. Weet je zeker dat je geen servers heb draaien in de geest van edonkey en torrent bv?
er draaien wel wat servers, maar geen extreem dataverkeer, paar mb per dag oid?
maar wat zou dat uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

sander815 schreef op 11 februari 2004 @ 13:04:
[...]

ik heb nu UPnP uitgezet, lijkt nu wel te werken.....Is dat misschien een reden dat mijn napt bij DC niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-06 12:32
Met mijn speedtouch 510 (firmware versie : 4.2.3.0.0) heb ik het volgende probleem.
Ik zou graag willen dat ik naar mijn eigen Internet IP adres kan connecten, ipv dan ik lokale adressen moet gebruiken. Ik kan mijzelf ook niet pingen...en daar heb ik een hekel aan. Ik heb overal al gezocht, maar kan er niet echt iets over vinden.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NetXtreme schreef op 11 februari 2004 @ 18:53:
Met mijn speedtouch 510 (firmware versie : 4.2.3.0.0) heb ik het volgende probleem.
Ik zou graag willen dat ik naar mijn eigen Internet IP adres kan connecten, ipv dan ik lokale adressen moet gebruiken. Ik kan mijzelf ook niet pingen...en daar heb ik een hekel aan. Ik heb overal al gezocht, maar kan er niet echt iets over vinden.
:(
Als je jezelf via je externe ip je server wilt bereiken zul je denk ik toch een proxy server in moeten stellen die dit verkeer voor zijn rekening neemt ben ik bang.

• GG85
  • Laatst online: 16:36

GG85

.......

Mijn Speedtouch 510 met Firmware 4.2.3.0.0 verbreekt steeds de dsl line verbinding!
Ik heb alle kabes al gecheckt en/of vernieuwt maar het probleem blijft icm met Xs4all adsl verbinding. Het gebeurt vooral na het spelen van een multiplayer spel of het aan/uitzetten en/of verbinden via een fileshare programma zoals DC++ of Bittorrent. Het lijkt me dus een software probleem alleen dat is natuurlijk niet zeker. Iemand een oplossing?

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-06 15:29
Anoniem: 103771 schreef op 11 februari 2004 @ 16:43:
offtopic:
Appie Heijn sorry, maar msn smillies werken hier niet ;)

Wat heb je al geprobeerd dan?
Bij mij was het simpel de firmware downloaden en op setup klikken van de firmware zelf, maar heb je ook al die hulplinks die in de eerste post staan al doorgenomen dan en waar gaat het dan precies fout bij je?
Ben nu niet thuis maar zodra ik thuis ben post ik wel een ss :) Ik heb op dat filetje geklikt dan begint ie met zoeken naar modem e.d. maar dan kapt die er mee zodra die um restart volgens mij. Het lijkt net dat ie het modem offline moet zetten om te upgraden en dat ie op dat moment de verbinding verliest :?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

GG85 schreef op 12 februari 2004 @ 00:32:
Mijn Speedtouch 510 met Firmware 4.2.3.0.0 verbreekt steeds de dsl line verbinding!
Ik heb alle kabes al gecheckt en/of vernieuwt maar het probleem blijft icm met Xs4all adsl verbinding. Het gebeurt vooral na het spelen van een multiplayer spel of het aan/uitzetten en/of verbinden via een fileshare programma zoals DC++ of Bittorrent. Het lijkt me dus een software probleem alleen dat is natuurlijk niet zeker. Iemand een oplossing?
bij mij wordt de verbinding dus retetraag, ook geen idee wat het is, zie boven
ook eigenlijk na en tijdje emule oid gebruikte te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105766

Mijn probleem lijkt een beetje op dat van eerdere mails.

Wij hebben een Alcatel ADSL verbinding van KPN. Die werkt samen met een thomson510 (speedtouch) modem. Normaliter branden er drie lampjes op het modem. Een @, een rondje met een streepje erin en een verbindingslampje. Als wij een tijdje op het internet zitten, zeg drie kwartier ongeveer, dan gaat het verbindingslampje uit en zitten we zonder internet. Dan moeten we de thomson510 resetten. Waarna we weer op het internet kunnen. Wie weet wat we met dit probleem aanmoeten? Is het modem stuk of is het een instelling????

• sander817

sander817

heeft iemand enig idee waarom mijn verbinding retetraag wordt na enkele dagen online te zijn? zie boven
Ping, upload en download gaan drastisch omlaag

speedtouch 510/tiscali adls plus kpn
sander815 schreef op 11 februari 2004 @ 17:44:
een ander probleem wat ik heb is dat na een aantal dagen de verbinding retetraag wordt:

Download : 27.9 KByte/sec
Upload : 13.3 KByte/sec
Connection : 75.0 Conn/min
Ping test Nederland : 447.0 ms

verbreek ik de verbinding en start 'm opnieuw:

Download : 399.7 KByte/sec
Upload : 61.7 KByte/sec
Connection : 1,097.0 Conn/min
Ping test Nederland : 15.0 ms

heeft iemand enig idee waar dit aanligt?
frimware: Software Release 4.2.3.0.0

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:21

nhanssen

QVL is non-tweakers

Ik heb nooit problemen ermee gehad, maarre ik heb een programma hier die misschien een soort van uitkomst kan bieden.

http://www.kpnadsl.nl/sup.../st510R42/NAT_Manager.exe

Origineel bericht bij KPN betreft de software:
KPN ADSL Multi-PC modem ISDN | NAT-manager

Met behulp van dit programma kunt u op eenvoudige wijze NAT-poorten openzetten voor een door u gebruikte applicatie.

Is dus een wat eenvoudigere manier van na(p)t adressen toevoegen.

Veel succes. :*)

[ Voor 28% gewijzigd door nhanssen op 19-02-2004 15:28 ]

Spec's PC

Anoniem: 79727

Nou ik heb het op elke manier geprobeerd via de webinterface, telnet en nu de NAT manager, en er staat ook een entry in de NATP table, maar dat is het enige door mappen doet ie niet. En als ik mezelf scan dan staat de poort die ik open wou zetten ook niet eens open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ik ben er inmiddels achter dat als ik op een mac hier in het netwerk een download start vanaf hotline(filesharing) dat mijn snelheid terugzakt naar deze lage waardes...
Heeft iemand enig idee waar dat aan ligt? Als ik mij lijn disconnect en reconnect is het weer goed, na het starten van die download is het weer traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18476

Ik heb dit probleem een x eerder eghad, afgelopen maandag. Ik heb mijn speedtouch aan een Debian GNU Server hangen, en deze server weer aan mijn switch. Internet was ineens rete traag, maar na opnieuw opstarten van mijn server waren alle problemen opgelost. Vanaaf ga ik eens kijken wat er egbeurt als ik de firmware update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

hmwa, stekker uit het modem gehaald voor een paar minuten
nu lijkt ie weer goed te gaan, met alle soorten downloads, eens kijken hoe lang dat duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18476

sander815 schreef op 20 februari 2004 @ 16:08:
hmwa, stekker uit het modem gehaald voor een paar minuten
nu lijkt ie weer goed te gaan, met alle soorten downloads, eens kijken hoe lang dat duurt
Jups, ik heb dus server gereset, dit hielp ook. Ik ben pas rond 1800 uit werk, dus kan nu nog niks testen. Misschien dat het helpt. vanochtend bleek alles nog goed te gaan, en via ssh is alles nog pfect online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46331

Mijn Speedtouch 510i stopte er laatst mee; ik had geen inet meer en kon de router ook niet meer pingen.

Na een reset deed inet het weer, maar nu kan ik de router niet meer via de webinterface bereiken. Wel kan ik de router vinden mbv het prog op meegeleverde cd. Iemand die weet hoe ik webinterface terug krijg?

Verder zou ik graag weten welke benaming KPN Telecom gebruikt voor mijn modem/router (Speedtouch 510 ISDN met 1 poort). Is dat multi-pc modem of ethernetmodem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
Anoniem: 46331 schreef op 10 maart 2004 @ 21:31:
Mijn Speedtouch 510i stopte er laatst mee; ik had geen inet meer en kon de router ook niet meer pingen.

Na een reset deed inet het weer, maar nu kan ik de router niet meer via de webinterface bereiken. Wel kan ik de router vinden mbv het prog op meegeleverde cd. Iemand die weet hoe ik webinterface terug krijg?

Verder zou ik graag weten welke benaming KPN Telecom gebruikt voor mijn modem/router (Speedtouch 510 ISDN met 1 poort). Is dat multi-pc modem of ethernetmodem?
Check deze topics even;

[rml][ speedtouch 510v4] geen telnet/webconfig*[/rml]
Speedtouch 510 is niet te benaderen

Ik had hier ook last van, na de firmware upgrade gelukkig geen problemen meer en wat meer functies, vind programma's als Dr SpeedTouch wel handig. Ook de webinterface is een stuk overzichtelijker geworden. Heb hem sinds een maand of 2 in het Nederlands. Zie verdere reakties in dit topic daarover.

Probeer je ST is te benaderen via http://10.0.0.138 dat werkt soms wel ipv
[url]http://speedtouch/[/url]

De nieuwe firmware is te downloaden via http://www.dsmarty.com/files/speedtouch510-4.2.3.0.rar

Let er op dat je eerst je configuratie back-uped via "advanced, system" mocht de firmware niet lukken of bevallen. Ik heb de configuratie opnieuw gedaan na de firmware upgrade omdat ik toch soms wat problemen had. Werkt nu perfect! De firmware kun je evt. terugzetten vanaf de bijgeleverde CD (niet dat groene KPN ding maar de blauw-achtige Alcatel/Thomson CD).

De ST die jij hebt is trouwens een ISDN ethernetmodem, een multi-pc modem is een ST met ingebouwde 4 poorts switch. Maakt naar mijn weten voor de configuratie niets uit iig.

Succes ermee iig :)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Shit dubbel post! Kan deze door de mannetjes heren weg geedit worden?
Was niet de bedoeling wilde het editen! Excusses Zie je maar weer ik ben niet perfect ... maar verbeter me toch op tijd hoop ik |:(

[ Voor 109% gewijzigd door lSltAlKeR op 11-03-2004 19:26 . Reden: Heb parkingson in me rechterhandse wijsvinger ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

lSltAlKeR schreef op 11 maart 2004 @ 14:33
Mijn modem is inmiddels defect :X Heb hem omgerollen bij KPN 0900 0422 (optie 1 optie 4 adsl optie 3) Ik heb nu de zogenaamde multi-pc modem geleverd na 1-12-2003 voor mensen die het ook overwegen. En stellig zijn tegen die ondeskundige aan de overkant. U bent middels tweaker :)

Ik had voorheen de speedtouch geleverd met firmware 4.0.0.9.0 TOEN zat er nog een cd bij (Thomson alcatel cd-rom) kon je hem upgrade naar 4.0.2.0.0 Waarom hij alleen maar slechter ging presteren volgens mij. Toen had je firmware 4.2.0.0.0 ineens ergens halverwege juli 2003. eerst op duistere (voor mij dan) franse sites
(kan geen nederlands laat staan frans maar ja ik beschik over andere kwaliteiten (8> ) toen release kpn hem ook maar is.

En daar is mij veel aan opgevallen! Deze modem werkt ten eerst op 15 VOLT in plaats van 9 VOLT wat die oude doet! Dus heeft al andere pcb of hoe dat ook heet
printplaat dus.

Ik denk maar ja dat is ook maar wat ik denk! Maar met mijn denken zit ik al vaak goed :7 Dat die oude thomsons gewoon K#T zijn. En dat eigenlijk al die dingen terug geroepen moeten worden want bij intensief gebruik slaan ze toch de geest na een jaar! Buiten de garantie. Lekkere kwaliteit leverd thomson dan! Of oud alcatellers of weet ik het hoe het binnen die organisatie zit. Voordeel voor hun en maar zakken vullen.

Ik heb hier ook al topics voorbij zien vliegen met verkeerde condensators in de speedtouch dat iemand beweerde waarschijnlijk dus in bepaalde producties of misschien wel allemaal!

Het betreft hier om een ISDN Speedtouch 510 MUlti pc dus niet ethernet versie. Maar daar zit aparte switch in. Lijkt me Misschien dat switch alleen veranterd is vandaar 9 volt a 15 volt etc. ben wel benieuwd op hoeveel volt de jullie werken welk model nummer en ANNEX A of B analoog / isdn dus. Geld ook voor de etherneters modems :) Vermeld in je reply dan graag je MODEL nummer zijn er nog mensen met andere model nummer serienummer hoef ik niet. Kan je ook kwade dingen mee doen lijkt me }) Maar wil wel eens weten wat verband onderling tussen die nummers is!

Ik snap ook niet waarom. Die nieuwe 4.2 gewoon onder hetzelfde mom wordt geleverd. Dat ding heeft zo ie zo aangepaste hardware inzich. Stabieler naar mijn ervaring! Verbeterd dus! Bovendien is hij anders van uiterlijk. Die oude speedtouch mijn model nummer was 3EC18623LC AB 03 . & TCM: 35665400 dus uit partij nummer ofzo.

De nieuwe is overgens DSLKP623MPB2 uit bulk partij DSLBA623MP baa3
TCM: 35720500 CUP TCM: 35722930
(Voor de logistiek medewerkers onder ons.) Die meer van partij pallet en tracking codes weten. Of misschien KPN of Thomson medewerker die kwijt hier wil.

Voorbeeld: als western digital een hd uitbrengt brengen ze soms een verbeterd zelfde model op de markt maar heeft ie wel een revisie nummer mee gekregen waar de ontwetenheden nix mee hebben maar te gewettigden graag willen weten. Wat dus zo was met de WD800JB Bij THomson kan ik dat niet ontdekken of promise met z'n 3 revisie van een tx100 kaartje ofzo. Of daar ben ik te n00berig voor :'(

Had deze speedtouch de R4.2 versie 4p dus de Speedtouch 514 genoemd ofzo.
En de ethernet modem dus zonder switch 511 ofzo iets. En is ook niet echt duidelijk met ISDN en ANAloog voor nOOb's. Vandaar dat Thomson alleen leverd aan KPN en andere telecom vendors. Moet KPN ook wel mensen in dienst hebben die echt verstand ervan hebben en verantwoordelijke binnen organisatie goed inlichten. Is wat beter voor de klant! Ik kan er niet veel van merken na oneindig maar doorverbonden te worden. Kasje muur effect! Ze mogen net als bij AHOLD SHELL en andere organisatie van mij part die trap eens GOED schoonvegen.

Anders van uiterlijk bedoel ik mee hij heeft geen 10/100 mbit SYNC lampje meer! Maar werkt wel hierzo op 100mBIT en dat doet hij ook goed geloof / hoop ik.

offtopic:
Dit kan ik hier ook wel kwijt. Maar voor de niet geïnteresseerde onder ons, weet dat het soms vervelend is lange lappen tekst te lezen dus vandaar doe ik het maar zo.
Ik heb zo wat meer verbeld naar 0900 0422 dan dat die hele Thomson Speedtouch 510 Multi user ADSL gateway waard is. :r Maar ja. That's me! Belde dan ook op ongelukkige tijdstippen waarvan je weet dat er veel n00b's naar die helpdesk bellen.

Je krijgt eerst zo'n almost ongeschoold trutje of lulletje aan de lijn. Die eigenlijk ook maar daar voor nix zit. (verborgen werkenloosheid noemen ze dat) Alsof de gemiddelde tweaker hier de opties die hun voorschotelen zelf niet kan bedenken. Maar ja dan weet ik ook wel weer dat de gemiddelde nederlander geen tweaker is en daarom KPN van die procedures aanhoud EN DAN NOG LANGS elkaar heen werken daar.
Vervolgens krijg je een 2de lijner die verstand heeft van echte problemen.
Geef me die gelijk dan inplaats verplicht door al die stomme procedures heen te lopen waar ik geen ene *** aan heb. Dat zeg ik ook altijd gewoon tegen die medewerkers. Maar daar hebben ze geen bevoegtheid toe. Slim van die mensen die binnen zo'n bedrijf zakken vullen voor nix en geen hart hebben voor de zaak. Heb wat dat betreft me bekkie wel bij me over de telefoon. Maar ik blijf vriendelijk hoor :) Schelden heb toch geen zin er zijn maar weinig mensen die onder extreem hoge druk hun werk perfect kunnen uitvoeren. Zo'n tweede lijner hangt NOG onder het niveau van een gemiddelde tweaker hier mag ik wel concluderen. Zegt zo'n eerste lijner ook "als we daar aan gaan beginnen kan ik wel naar huis gaan". "Ja dat kan je ook! Wat mij betreft." Zo moeten binnen die organisaties echt is de trap van boven af schoonvegen. (en bij voorkeur mij op de stoel zetten hahaha) (zal ook wel zakken vuller worden dan vanzelf in die wereld) :z Maar als zo'n tweede lijner niet eens kan vertellen waar NAT voor staat etc en toch ook maar door net als de eerste lijner die trutjes en lulletjes die alleen maar duur en slechte kwaliteit leveren voor KPN door procedures heen loopt (klopt deze zin? Ik heb geen zin terug te deleten :O Jullie begrijpen het wel Komt overgens wel vaker voor :+ ) en niet eens weet het verschil tussen driver en firmware enzo en niet eens op de hoogte is echt Dan ontbreekt er toch wat aan professionele scholing lijkt me. Geen wonder dat nederland naar de knoppen gaat! Ik zou me haast als 2de pim naar voren werpen voor dit soort gein maar dat is mijn ambitie eigenlijk niet. Ik vergelijk me zelf altijd maar met een schakel bij de edelsmit in het spel Age of Empires of een medewerker van bij I.X. in Dune O+ als je tenminste (echt) begrijpt wat ik bedoel.
Denk daar maar overna.

Ik vind het echt een huilertje hoe het is gegaan met omwisselen van mijn modem.
En raad ook mensen aan hun oude 4.0 modem problemen hebben met NAPT enzo geleverd door KPN die nog binnen garantie vallen om te ruilen.

OP http://www.kpnadsl.nl/sup...SL_gawmultipcR42_high.pdf valt een handleiding te downloaden.
Krijg ik deze meegeleverd bij de speedtouch r4.2
http://www.kpnadsl.nl/sup..._gawethernetmultipcv4.pdf
Zoek zelf maar naar de verschillen! Is toch stom mede dat daar ook nog instaat met die 10/100 mbit sync lampjes waar ik het over heb. Dan begrijpen n00b's het helemaal niet meer. aha w8 Vandaar dat het toch druk is en lange wachten hebt op helpdesk kpn. Net of er zoveel telefonisten klaar zitten. Zitten hooguit denk 5 medewerkers en 1 tweede lijner.

Zit de verkeerde handleiding erbij. VInd ik echt super onprofessioneel!
Ontslaan die gasten die hiervoor verantwoordelijk zijn = mijn mening. Dit is echt te zot voorwoorden. Bel ik heb verkeerde ontvangen. Zal mij vast niet alleen gebeuren namelijk! Sturen ze een 2 de keer weer het verkeerde. Is dat onprof of niet. Waarschijnlijk gebeurd onder hetzelfde afdelingshoofd binnen KPN dan spoor je toch niet goed?
Dan weet je toch niet meer waar je mee bezig bent? Kan ik me zo over opwindend. Maar ja ik ben al wil ik het wel ook niet perfect.
Bovendien haalt KPN de helft van die inhoud uit Speedtouch doos.
Als je goed op de doos let. BOX containts etc... staat erop cd-rom speedtouch en userguide. DIe halen ze eruit!

[EDIT] Ik had het daar ook over met een derde lijner kreeg terugbel afspraak. Zegt hij stellig tegen mij dat dat apart met splitter wordt geleverd. Ik zeg dan bent u verkeerd geinformeerd. Want dat wordt juist mee geleverd met Thomson en jullie KPN expeditie voegen ADSL cd-rom connected by kpn toe & handleiding KPN + splitter. Toen zwijgde die. Terecht zwijgen is toestemmen! En dan ook nog het verkeerde he tot 2 x toe! Ik wacht nu ook op nog steeds op die shit! Gewoon omdat ik daar recht op heb. Ik wil dat hebben dan ook! En zal het krijgen wat het me ook kost 8) (Net als een pittbull zet je tanden ergens in en je laat niet meer los)
Is da vout? Ik heb altijd geleerd als je ergens aan begin moet je het letterlijk afmaken ook! B)
[/edit]

Om geen verwarring te zaaien bij klanten. Domme zet man! Worden ze plat gebeld door nOOb's en arme TELL SELL klanten. KASSA voor KPN. 8)7
Kunnen ze die helpdesk medewerker toch behouden. OF ja tuurlijk das waar ze hebben het al zo druk want ik hang niet voor nix in de wacht zo'n tijd!
Waar maak ik me drukom hè. Cd-s en handleiding heb ik niet nodig nee! Zulk soort reactie wil ook ook niet zien! Wil ik nog wel is discussie met je aan gaan. U bent uitgenodigd op mijn msn!

Bovendien vermoet ik gewoon dat KPN ervan weet of dat THomson zo sluw is geweest voor SPOT prijs oude partijen aan KPN te slijten. Mijn adsl is opgeleverd juli 2003. Krijg een modem geleverd met productie datum mei 2002 Vind ik wel erg ver weg in een snel veranderde computerwereld! Kan speculeren wat ik wil. Maar zo gaat het eenmaal in deze wereld.

Bovendien was firmware 4.2 al lang uit voor dat kpn hem releasde.
Dan dus die modems zijn voor dat onze adsl verbinding opgeleverd werd al lang bekend dat ze bestonden. Want die zijn geproduceerd voor die tijd. Ongeveer in de tijd dat KPN dat onze adsl verbinding opgeleverd werd. Waarom krijgen niet alle klanten dan zo'n nieuw modem? Ik weet het hij werkt wel. Voor Lite users maar voor heavy users als ik en voor mensen met port maps die niet elke keer wilde verdwijnen of spontaan resetten en dat soort gein is het toch stom ja toch?

Ben ik nu een kwaliteits eiser of ach waar maak ik me druk om he. Steek je kop maar in het zand. In 2007 ligt amersfoort toch aan zee toch?

Zo ik ben mij frustratie kwijt! :Y) Dat lucht op hierzo moet ik zeggen :9

O-)

[ Voor 2% gewijzigd door lSltAlKeR op 25-03-2004 16:12 . Reden: gewoon zomaar ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46331

Marccom; heel erg bedankt.

Heb een reset gedaan, en een nieuwere NAT.ini geupload.

De ST stond in bridged mode, ws de reden waarom ik hem niet kon bereiken via http://10.0.0.138/

Nu werkt alles weer zo het hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwingood
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hallo
Ik pas nog heel probleem gehad om de update van me modem naar nieuwe firmware omdat de nat instellingen niet erin bleven. IK dus gedaan opeens wou ik weer gaan aanmelden bij tiscali deed hij aanmelden niet meer. Ik tiscali bellen zei dat de modem stuk was toen was woensdag. DOnderdag weer gebeld na uur aan de telefoon zeggen ze ja het ligt niet aan ons maar aan kpn die heeft daar de rechten van de modem. Ik vind oke dus ik naar kpn bellen zeggen ze opeens ja u moet een nieuwe modem kopen kunt u voor 90 euro nieuw kopen bij uw primafoon zaak. dus ik naar primafoon toe aangekomen en zegt die man neeh de modem is hier niet te koop alleen op de site dus kon weer 10 km naar huis fietsen. Die man van primafoon ging nog keer naar de modem kijken of hij werkte die vond goedgekeurd. Toen was het zaterdag ik bellen denk zal eens vragen of de lijn nog wel vrij is of dat ze hebben afgesloten en ja hoor we waren afgesloten. Ze wouden eerst mij nieuwe modem laten kopen en daarna de lijn weer open te zetten. Dus 2 minuten later had ik internet wer hadden ze beter woensdag kunnen doen maar ja helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

gerwingood schreef op 11 maart 2004 @ 20:24:
Hallo
Ik pas nog heel probleem gehad om de update van me modem naar nieuwe firmware omdat de nat instellingen niet erin bleven. IK dus gedaan opeens wou ik weer gaan aanmelden bij tiscali deed hij aanmelden niet meer. Ik tiscali bellen zei dat de modem stuk was toen was woensdag. DOnderdag weer gebeld na uur aan de telefoon zeggen ze ja het ligt niet aan ons maar aan kpn die heeft daar de rechten van de modem. Ik vind oke dus ik naar kpn bellen zeggen ze opeens ja u moet een nieuwe modem kopen kunt u voor 90 euro nieuw kopen bij uw primafoon zaak. dus ik naar primafoon toe aangekomen en zegt die man neeh de modem is hier niet te koop alleen op de site dus kon weer 10 km naar huis fietsen. Die man van primafoon ging nog keer naar de modem kijken of hij werkte die vond goedgekeurd. Toen was het zaterdag ik bellen denk zal eens vragen of de lijn nog wel vrij is of dat ze hebben afgesloten en ja hoor we waren afgesloten. Ze wouden eerst mij nieuwe modem laten kopen en daarna de lijn weer open te zetten. Dus 2 minuten later had ik internet wer hadden ze beter woensdag kunnen doen maar ja helaas.
Om welk modem gaat het? Model nummer?

Ik denk dat het een ethernet modem betreft bij jouw dus zonder switch?
Zijn die dingen al zo goedkoop geworden? 90 eurie die multi pc dingen.
Geen wonder die crap! ze willen er vanaf. :r
Heb jij dus ook oud modem! de 4.2 Toevallig met model nummer : 3EC18623LC ab 03 of heb je anoloog dat zeg je ook niet?
Via primafoon zijn ze wel te bestellen! Die man zegt ook zeg jij: Die man van primafoon ging nog keer naar de modem kijken of hij werkte die vond goedgekeurd. Heeft hij hem professioneel laten testen of alleen maar kijken of er verbinding mee mogelijk is? Dat is nu echt onprof!!!!!!!!!!! OMG man wat een #### medewerker weer van KPN kan er nu al 11 op me lijstje schrijven. Maar via site is sneller als goed is, mag je dan hopen! Vandaar misschien!
Kan je gewoon via primafoon bestellen ook! In gorinchem wel dus waarom niet in hutje op de hei? Is toch een -pot- nat die grote organisatie KPN Tele Krom
Veel medewerkers denken echt te simpel. Nemen mensen niet serieus. Alles is altijd goed en kwalitief aan de overkant. NIET DUS
Mooi voorbeeld [rml][ KPN ADSL] Ruis op de lijn[/rml] zag ik pas.
Ik zou bijna nieuw topic willen open-en met [KPN] klachten v.s. cum laude service topic willen openen. Met poll enzo maar ja ik heb die ambitie niet echt. Misschien idee voor iemand die dat wel ambieert

edit:
oeps ik te laat gepost :X

[ Voor 37% gewijzigd door lSltAlKeR op 11-03-2004 22:21 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwingood
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
lSltAlKeR schreef op 11 maart 2004 @ 20:26:
[...]

Om welk modem gaat het? Model nummer?
Speedtouch 510 waar de topic over gaat had hem de 4.2.3.0 firmware gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25042

Ik heb het probleem dat ik van buitenaf echt alles heb dichtstaan :S terwijl ik toch echt geprobeerd heb die pporten te openen ook via default server enz.

Iemand een idee wat het is (mijn smtp doet het ook niet naar binnen toe). Website is niet te bereiken... niets zeg maar...

Mijn sw-versie is : 4.2.3.0.0

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 25042 op 19-03-2004 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109796

Patsen met je downloadskillz doe je maar ergens anders.

uPNP staat aan en NAPT settings blijven staan..
Gegevens van SPeedTouch 510i V4
Version
4.2.3.0.0

File
LLT6AA4.230

Board type
ADNT-Q

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 35417 op 29-03-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 20:08

JohnD

Bernd

misschien dat iemand me kan helpen hier.

ik heb sinds kort op mijn werk adsl aan het lopen bij tiscali. het gaat om een Speedtouch 510i V4 met 4.2.3.0.0 firmware. ik heb 1723/TCP, 500/UDP en 1/GRE doorgemapt naar onze win2k server voor vpn. verder heb ik nog 25 doorgemapt vanwege ons email verhaal.

mijn probleem is dat deze speedtouch om de zoveel tijd gewoon reboot :? en daarmee bedoel ik dus om de 2 uur of zo. behoorlijk irritant als je een groot bestand aan het downen bent en je lijn knalt eruit :(

ik heb al kabels en logs gechecked maar ik kan niks vinden. iemand een oplossing?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

SunStorms_sletje schreef op 29 maart 2004 @ 13:48:

ik heb sinds kort op mijn werk adsl aan het lopen bij tiscali. het gaat om een Speedtouch 510i V4 met 4.2.3.0.0 firmware. ik heb 1723/TCP, 500/UDP en 1/GRE doorgemapt naar onze win2k server voor vpn. verder heb ik nog 25 doorgemapt vanwege ons email verhaal.

mijn probleem is dat deze speedtouch om de zoveel tijd gewoon reboot :? en daarmee bedoel ik dus om de 2 uur of zo. behoorlijk irritant als je een groot bestand aan het downen bent en je lijn knalt eruit :(

ik heb al kabels en logs gechecked maar ik kan niks vinden. iemand een oplossing?
Een reden voor veel problemen die ik hier heb gelezen is dat die dingen nogal warm kan worden. Die van mij begon te piepen nadat hij een tijdje had aan gestaan.

Aan de onderkant zitten de luchtgaten, probeer eens het Modem op zijn kop te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

SunStorms_sletje schreef op 29 maart 2004 @ 13:48:

Je hebt niet heel de Topic gelezen neem ik aan. Maar neem ik je niet kwalijk.
lSltAlKeR in "Alcatel 510i NAT-problemen topic"
Check dat is.

Jouw probleem dat had ik met die van mij ook! De mijne was ook langzaam dood aan het gaan! De mijne had modelnummer 3EC18623LC en die van jouw neem ik aan dus ook! Check dat is ff als je wil?

Terug sturen naar je leverancier als je nog garantie hebt! :o

Wat betreft de warmte. Mijn oude dus met 3EC18623LC werd juist amper warm ook als ie zwaar belast werd. ( Nooit echt gevoelt eigenlijk )
Maar als ik logisch na ga. De oude werkt op 9 volt en de nieuwe met andere PCB werkt op 15 volt meer power = meer warmte ontwikkeling of is dat bull? + meer ampere. Of lul ik nu bull? Maar in ieder geval ik heb een nieuwe met modelnummer
DSLKP623MPB2 uit bulk code of zo iets DSLBA623MP baa3

Deze model is er tot nu toe 1 keer uit geknalt en weet niet of dat nu komt door de OVERLOAD of dat KPN of me provider weer eens plat heeft gelegen.

Welk heb jij dan Tukk? Die beginnent met DSL zeker?

Wat mij betreft zijn die oude dingen beginnend met model nummer 3EC echt super brak. NAT settings die die niet kan onthouden. Er uit knallen door een paar port maps en grote downloads. Router-en. Het is toch een modem/router en dat doet hij niet naar behoren, wat er van hem verwacht word .!

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
FF een opmerking over Stalker: Als de spanning (Volts) omhoog gaat maar het vermogen (Watts) niet, dan gaat de stroomsterkte (Ampères) juist omlaag.

Dat apparaat van mij begint sinds afgelopen zondag ook constant te rebooten. Heel raar, het gebeurt echt om de minuut ofzo. Hitte kan het denk ik niet zijn, dat ding staat onderin de kelder waar over het algemeen de temperatuur heel laag is. Ik zal nog ff het draadje doorlezen of ik iets bruikbaars tegenkom, maar ik denk dattie terug mag of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-06 20:08

JohnD

Bernd

nee ik heb idd het topic niet gelezen. mijn excuses hiervoor.

ik heb het al anders opgelost. ik heb een smc modem/router gekocht voor 65€ (het was toch zakelijk dus wat maakt 65€ dan uit)

al mijn problemen zijn opgelost. buiten het reboot probleem had ik ook problemen met vpn doormappen naar onze sbs server. ik heb nu poort 1723tcp en 500udp doorgemapt en dit werkt echt perfect.

ik ga de speedtouch ook niet terugsturen want dan krijg ik toch weer zo'n brak ding terug. thuis heb ik ook altijd problemen met portmappings (ja ja ook met nieuwe firmware) dus ik heb gelijk nog een besteld voor thuis :)

* JohnD gooit zijn speedtouch uit het raam

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Vash schreef op 01 april 2004 @ 09:28:
FF een opmerking over Stalker: Als de spanning (Volts) omhoog gaat maar het vermogen (Watts) niet, dan gaat de stroomsterkte (Ampères) juist omlaag.

Dat apparaat van mij begint sinds afgelopen zondag ook constant te rebooten. Heel raar, het gebeurt echt om de minuut ofzo. Hitte kan het denk ik niet zijn, dat ding staat onderin de kelder waar over het algemeen de temperatuur heel laag is. Ik zal nog ff het draadje doorlezen of ik iets bruikbaars tegenkom, maar ik denk dattie terug mag of niet?
offtopic:
Revisie 4.0 zuipt 1000mA @ 9 Volt en Revisie R4.2 zuipt óók 1000mA @ 15 Volt Tenminste volgens de onderkant. Ik heb geen prof. apparatuur om het ook daadwerkelijk na te meten. ;( Maar hoe dat ookal weer zitten met Joules en Watts en U= I x R enzo moet ik weer in me binas duiken. :|

[ Voor 1% gewijzigd door lSltAlKeR op 01-04-2004 18:09 . Reden: Te stomme dislectische taalfouten ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-05 00:51
Kwam het ook al tegen in een post van Tukk en kom er nu ineens achter dat mijn systemlog langzaam maar zeker ook volloopt met:

code:
1
NAPT Protocol: TCP Open port: 21 Helper: FTP => ok

Ik heb werkelijk geen flauwe notie waar deze melding op slaat, temeer omdat ik het FTP protocol niet gebruik op de tijstippen waarop ze in het log vermeld staan. Heb er verder geen last van en beheers de 510 verder tot in de puntjes; des te meer reden om helemaal geschuffeld te raken van die melding :P

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Tukk schreef op 17 oktober 2003 @ 21:30:
weet iemand wat dit betekend?

00:23:39 NAPT Protocol: TCP Open port: 21 Helper: FTP => ok
00:23:34 NAPT Protocol: TCP Open port: 21 Helper: FTP => ok

En zo had ik er veel meer in mijn system logging staan.. Ik heb niet ge-ftp-ed rond die tijdstippen.
HaveBlue schreef op 01 april 2004 @ 21:49:
Kwam het ook al tegen in een post van Tukk en kom er nu ineens achter dat mijn systemlog langzaam maar zeker ook volloopt met:

code:
1
NAPT Protocol: TCP Open port: 21 Helper: FTP => ok

Ik heb werkelijk geen flauwe notie waar deze melding op slaat, temeer omdat ik het FTP protocol niet gebruik op de tijstippen waarop ze in het log vermeld staan. Heb er verder geen last van en beheers de 510 verder tot in de puntjes; des te meer reden om helemaal geschuffeld te raken van die melding :P
FF oude }:O :+

Dat log verschijnt bij mij als ik in explorer bijvoorbeeld naar een FTP site ga.
FTP gaat alleen PASSIEF via je speedtouch. via elke router GELOOF IK overgens
Tenminste als je achter NAT zit ( zo'n configd bedoel ik dus )
ga naar een willekeurig ftp site, mijn meest gebruikte
ftp://downloads1.kaspersky-labs.com/updates_x/
Al krijg je nu error code 500 staat je FTP dus op actief. Passief zetteuh!
edit:
Staat hier ook al eerder ergens in topic

Maar waarschijnlijk draait er dus een app in de trant van soort windows update of weet ik veel wat. Die dat veroorzaakt ( spyware ) >:) Die ergens aan de speedtouch hangt.

[ Voor 9% gewijzigd door lSltAlKeR op 01-04-2004 22:47 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
lSltAlKeR schreef op 01 april 2004 @ 18:00:
[...]

offtopic:
Revisie 4.0 zuipt 1000mA @ 9 Volt en Revisie R4.2 zuipt óók 1000mA @ 15 Volt Tenminste volgens de onderkant. Ik heb geen prof. apparatuur om het ook daadwerkelijk na te meten. ;( Maar hoe dat ookal weer zitten met Joules en Watts en U= I x R enzo moet ik weer in me binas duiken. :|
Als hij 1000mA @ 15V zuipt dan blijft de stroomsterkte dus gelijk maar de spanning gaat omhoog, dus het vermogen (stroomverbruik) gaat dan ook omhoog.

9V versie: 1 * 9 = 9W (1000mA = 1A)
15V versie: 1 * 15 = 15W

Dus je hebt gelijk, dat ding slurpt dan idd meer energie. Best opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-05 00:51
lSltAlKeR schreef op 01 april 2004 @ 22:38:
[...]

[...]

FF oude }:O :+

Dat log verschijnt bij mij als ik in explorer bijvoorbeeld naar een FTP site ga.
FTP gaat alleen PASSIEF via je speedtouch. via elke router GELOOF IK overgens
Tenminste als je achter NAT zit ( zo'n configd bedoel ik dus )
ga naar een willekeurig ftp site, mijn meest gebruikte
ftp://downloads1.kaspersky-labs.com/updates_x/
Al krijg je nu error code 500 staat je FTP dus op actief. Passief zetteuh!
edit:
Staat hier ook al eerder ergens in topic

Maar waarschijnlijk draait er dus een app in de trant van soort windows update of weet ik veel wat. Die dat veroorzaakt ( spyware ) >:) Die ergens aan de speedtouch hangt.
Hmmm, het lijkt erop dat het veroorzaakt wordt door de periodieke updates van McAfee Virusscan 7.0 Enterprise. Na twee nachtjes geforceerd geen updates en loggen van alle activiteit met Ethereal verschijnen er ook geen meldingen meer in het log.

Problem solved. :*)

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste