Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Dan het externe ip aan een server geven en die het delen van je verbinding en het poorforwarden laten afhandelen, ben je gelijk van al het gezeur af
Ik ben dat ook nog steeds van plan, alleen heb ik nog steeds geen
zin gehad om weer een nieuwe kabel van 15 meter te gaan leggen
[ Voor 26% gewijzigd door NoReseth op 27-08-2003 08:36 ]
Ik kan je vertellen dat de support op adsl gewoon goed is, van kpn. XS4all gaat je in elk geval niet meer kunnen vertellen en het zou me niet verbazen als ze naar kpn doorverwijzenTukk schreef op 26 August 2003 @ 21:39:
Ik denk dat ik toch eerst even een mailtje aan xs4all waag. (ja, ik ben eigenwijs)
Ik heb wat betere ervaring met de klantenservice van hun dan die van de kpn.. Van die
club veracht niet meer dan dat JvS melde...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Als ik via de webinterface naar mijn NAT tabel kijk, staan er meestal slechts 2 entries. Ik heb er zelf 5 computers achterzitten, waaronder 1 webserver. En het lukte me maar niet om het verkeer van TCP80 naar deze webserver te krijgen. Telkens de melding: failed to add NAT entry.
Toen ik echter via Telnet de NAT list opvroeg, bleken er een kleine 50! entries te bestaan. Het adden van poort 80 lukte hier echter ook niet, totdat ik ontdekte dat er al een regel voor poort 80 bestond (naar een andere PC). Na deze gewist te hebben kon de regel wel worden toegevoegd, en hij blijft dan ook vrolijk (be)staan.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Opzich heb ik niet veel in te stellen kwa poorten, alleen emule en wat spellen die ik wil gaan hosten. Iemand suggesties?
[ Voor 8% gewijzigd door Tukk op 15-09-2003 19:25 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Uh ff serieus.. met al die specs zelfs 8mbit down en 852kb/s up (draytek 2600 haalt niet meer dan 1mbit up) kan ie maar een paar honderd conecties aan:? Kan iemand in deze topic nog kan bevestigen?Tukk schreef op 15 september 2003 @ 19:25:
Ik heb zelf geen ervaring met de draytek, maar met 'zwaarder' gebruik (paar honderd connecties) kun je probs verwachten met de 510 bij emule (oftewel een LowID)..
Hij heeft het over de alcatel 510.Miki schreef op 15 September 2003 @ 19:30:
Uh ff serieus.. met al die specs zelfs 8mbit down en 852kb/s up (draytek 2600 haalt niet meer dan 1mbit up) kan ie maar een paar honderd conecties aan:? Kan iemand in deze topic nog kan bevestigen?
En die kan zat meekomen, als je poorten geforward hebt heb je geen last van low id.
Op nat na is alcatel router prima in staat om in combi met *mule samen te werken.
Kun je je zelf nader verklaren?Tukk schreef op 15 September 2003 @ 19:25:
Ik heb zelf geen ervaring met de draytek, maar met 'zwaarder' gebruik (paar honderd connecties) kun je probs verwachten met de 510 bij emule (oftewel een LowID)..
Heb zelf veel connecties openstaan en geen problemen met low id.
Dus ... ?
Mijn NAT-tabel blijft netjes aanspreekbaar. Ik had emule op een 800 of 900 connecties staan... En toen had ik de probs wel.
Emule is een app dat wel heel veel connecties heeft via je router, alleen mensen met emule hoor ik hier klagen. M.a.w. mijn conclusie is dat het modem gewoon problemen heeft met 24/24 7/7 al deze connecties te onderhouden...,
herhaling : Mijn conclusie...
Wat zou anders de relatie modem probs/ emule zijn?
laatste zin
[ Voor 9% gewijzigd door Tukk op 15-09-2003 19:43 ]
Als je NAT niet meer correct werkt is poort 4662 niet meer bereikbaar --> LowidKun je je zelf nader verklaren?
Heb zelf veel connecties openstaan en geen problemen met low id.
Dus ... ?
[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 15-09-2003 19:44 ]
Het verschil tussen de draytek 2600 en de alcatel 510 v4 4lan poort is ongeveer 40 euro's. Ik ben dus geneigd om gewoon die alcatel op halen vanwege de prijs en specs.Tukk schreef op 15 September 2003 @ 19:44:
[...]
Als je NAT niet meer correct werkt is poort 4662 niet meer bereikbaar --> Lowid
Wat ik alleen zo vaag vind is dat ik met de oude speedtouch home + draytek 2200E meer dan 750 connecties heb staan tijdens emule en dat zonder problemen draai. Ik zou het heel graag willen horen van een speedtouch 510 v4 gebruiker of hij ook problemen ondervind met veel connecties met emule.
Ik heb zelf nog geen tijd (en moed, heb deze week heel hard internet nodig) gehad om hem te proberen. Wie weet, heeft iemand meer lef?
echter heb ik de 1 poorts Speedtouch 510...... en ik weet niet geheel zeker of die een v4 is .....
maar gezien de update util geen fouten aangeeft in verband met een onjuiste router ofzo neem ik aan dat ik die juist
ook weet ik bijna zeker dat de verdwijnende NAT entry's komt door het feit dat e-donkey etc te veel nat entry's aanvraagt, waardoor de table overloop en opgeschoond word
mijn port mappings blijven namelijk staan... totdat ik Shareaza (e-donkey client) open zet, dan verdwijnen ze in sneltrein vaart
[ Voor 23% gewijzigd door eXcyle op 28-09-2003 13:24 ]
En ik ben tevreden, de web-interface is zeker verbeterd. Of NAT met e-mule goed gaat wordt momenteel getest.
Ik gebruik SecureCRT en Merak mailserver. (dit is dus een oplossing met progsels die ik al gebruikte).Tukk schreef op 20 August 2003 @ 12:56:
[...]
Hoe doe je dit? Mischien is dit een acceptabele work-around...
SecureCRT geeft de mogelijkheid te scripten met VBS.
Merak heeft een taskscheduler en kan ook resultaten van de task mailen.
Dus ik heb een batch met het volgende
1
| "C:\Program Files\SecureCRT\SecureCRT.EXE" /S telnet /NOMENU /NOTOOLBAR |
In SecureCRT is een verbining opgeslagen met de naam telnet en een verwijzing naar de locatie van het volgende script:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
| #$language = "VBScript" #$interface = "1.0" Sub main Const ForReading = 1, ForWriting = 2, ForAppending = 8 Const TristateUseDefault = -2, TristateTrue = -1, TristateFalse = 0 Dim fso, f, ts 'set logging path crt.session.LogFileName = "G:\My Files\AppData\TELNET Log\session.log" 'turn on logging crt.session.Log true, false, true ' turn on synchronous mode so we don't miss any data crt.Screen.Synchronous = True ' Wait for a string that looks like "Username: " or : "username" crt.Screen.WaitForString "sername : " ' Send your username followed by a carriage return crt.Screen.Send "****" & VbCr ' Wait for a tring that looks like "password: " or "Password: " crt.Screen.WaitForString "assword : " ' Send your password followed by a carriage return crt.Screen.Send "********/" & VbCr crt.Sleep 1000 ' Send nat command crt.Screen.Send "nat" & VbCr ' Send flush command crt.Screen.Send "flush" & VbCr 'Nat regels importeren Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set f = fso.GetFile("G:\My Files\AppData\nat.txt") Set ts = f.OpenAsTextStream(ForReading, TristateUseDefault) Do While ts.AtEndOfStream <> True 'read a line from the NAT rules document sTemp = ts.ReadLine 'send the ling crt.Screen.Send sTemp & VbCr 'wait for a second crt.Sleep 1000 Loop ' Send flush command crt.Screen.Send "list" & VbCr ' Send flush command crt.Screen.Send ".." & VbCr ' Send flush command crt.Screen.Send "saveall" & VbCr ' Send flush command crt.Screen.Send "exit" & VbCr ' turn on synchronous mode so we don't miss any data crt.Screen.Synchronous = false crt.Sleep 1000 'close app crt.quit End Sub |
Dit scriptje roept dus een text bestand aan met NAT regels:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.151:22 outside_addr=*.76.*:22 foreign_addr=0.0.0.0:0 create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.151:25 outside_addr=*.76.*:25 foreign_addr=0.0.0.0:0 create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.151:80 outside_addr=*.76.*:80 foreign_addr=0.0.0.0:0 create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.151:110 outside_addr=*.76.*:110 foreign_addr=0.0.0.0:0 create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.151:1723 outside_addr=*.76.*:1723 foreign_addr=0.0.0.0:0 create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.151:3389 outside_addr=*.76.*:3389 foreign_addr=0.0.0.0:0 create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.151:9081 outside_addr=*.76.*:443 foreign_addr=0.0.0.0:0 create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.151:4662 outside_addr=*.76.*:4662 foreign_addr=0.0.0.0:0 create protocol=udp inside_addr=10.0.0.151:4672 outside_addr=*.76.*:4672 foreign_addr=0.0.0.0:0 create protocol=47 inside_addr=10.0.0.151 outside_addr=*.76.* foreign_addr=0.0.0.0:0 |
Dit heeft mijn problemen opgelost ook met eMule.
Ik ga eens proberen hoe het met de nieuwe firmware zit ..
Wel had ik wat problemen bij het installeren, ik heb weer de oude config gebackuped, modem naar fabrieksinstellingen, geflasht en config geuploaded.
Nieuwe webinterface en de CUI is ook veranderd. Dit wordt weer even testen...
zij hebben mij laten weten dat de NAT entries niet permanent kunnen worden toegepast.
opzich heb ik er nooit last van gehad ook nooit dat mijn datastream ineens minder werd.
volgens mij kan het door NAT ook niet zo zijn dat ja data verliest
aangezien het eigelijk een soort mapping is, bijvoorbeeld als jij een ftp hebt op port 21 en je steld je NAT in van extern:21 <-> intern:21 dan staat poort 21 dus vollegdig open, als hij CLOSED is of gewoon helemaal weg, dan hoort het niet eens te werken.
als het om een computer gaat dan kan je een default server instellen op je interne ip (zelfde menutje) maar dan staat geloof ik wel gelijk alles open
en heeft iemand deze firmware ook op en 1 poorts 510i getest ?
mijn router blijft namelijk rebooten zodra de firmware er naar toe word gestuurd waarna het progie dus aangeeft dat me router niet reageerde
Ik heb een 1 poorts 510 (waar haal je die i vandaan?), tot nu no probs.eXcyle schreef op 28 september 2003 @ 19:32:
hoe kan ik de versie van me speed toucht controlere (v3 of 4)
mijn router blijft namelijk rebooten zodra de firmware er naar toe word gestuurd waarna het progie dus aangeeft dat me router niet reageerde
Heb je je firewall down?
[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 28-09-2003 19:37 ]
Je kunt je versie simpelweg controleren in de webinterface. Daar staat je huidige firmware; als die begint met een 4. heb je een V4. Je kan het ook zien aan het uiterlijk. Kijk even in de NT Faq SpeedTouch 510. Daar staat een oude SpeedTouch, en onderaan de 510. Dat is de V4.eXcyle schreef op 28 september 2003 @ 19:32:
hoe kan ik de versie van me speed toucht controlere (v3 of 4)
Ik heb zelf de firmware geinstalleerd op een V4 analoog 1 ports, waar hij goed werkt. Het probleem wat jij beschrijft heb ik bij eerdere upgrade pogingen met de 4.0.2 firmware ook gehad; die liepen ook op niets uit. Maar bij deze (4.2.3.0.0) ging het eindelijk wel goed; hij sloeg zelfs netjes alle instellingen op zodat ik alle instellingen terug kreeg zoals voor de update.
Bij het updaten doe ik altijd het volgende: ik zorg dat enkel mijn pc verbonden is met de router (rest van de pc's in het netwerk uit). Verder heb ik MSN (uPNP!) etc. ook uit. Dan voor de update doe ik een reset van mn modem.
[ Voor 12% gewijzigd door Sgt_Pepper op 28-09-2003 20:31 . Reden: update uitleg ]
toch vaag dat deze firmware dan toch niet werkt......
'k zal nog ff proberen de factory defaults te restoren en de router via een cross kabel te updaten in plaats van via me switch
Ik heb trouwens de 1 poorts versie (510v4)
mijn router bleek 2 ip's te hebben (169.x.x.x default error IP dus) en een 192.x.x.x ip, en de update wizzard gaf dus dat 169 ip aan als IP van de router............
was me ook niet eerder opgevallen X-(
en nu maar hopen dat me NAT settings dit keer wel bewaard blijven
-- update --
ik heb die firmware er nu bijna een uur in zitten en me NAT settings staan er nog steeds in dus ik hoop dat het nu goed is :):)
[ Voor 21% gewijzigd door eXcyle op 28-09-2003 23:00 ]
kan iemand wat screens posten
router gereset en met de config util dat ding default in gesteld 10.0.0.x en DHCP werkt weer...
nogmaals de router gereset wizzard weer gerund, dit maal voor de aangepaste lan instellingen gekozen...... en wat denk je, weer weigerd die DHCP
'k heb hier veder geen DHCP servers ofzo draaien dus dat mag het ook niet zijn....
iemand enig idee wat het kan zijn ??
tis gewoon vaag dat voor die update DHCP op 192.168.0.x wel goed werkte en nu ineens alleen nog maar op 10.0.0.x ip's
- nat rules lijken te blijven bestaan (in iedergeval tot nu toe nog geen problemen in de webinterface)
- je kan een username opgeven als login
- telnet commands uitgebreider
- uPNP werking aanpasbaar
- router verdwijnt niet meer als Internet Gateway in WinXP
- Multi-Nat entries mogelijk (wat is dat ?!)
- system log in te zien
- easy setup via webinterface ala het windows programmaatje
- webinterface verschillende talen (standaard enkel engels, maar nl file wordt meegeleverd; is me nog niet gelukt)
- SNMP ondersteuning
Hier wat pictures:
Telnet menu
Telnet Nat menu
Webinterface
Webinterface system log
Webinterface diagnostics
Webinterface NAPT
Webinterface uPNP
Webinterface user id
[ Voor 1% gewijzigd door Sgt_Pepper op 26-10-2003 15:54 . Reden: snmp ]
hmm, derde hit op google:
http://www.zygate.com.tw/...e/P944S/app/multi_nat.htm
Snappen doe ik het niet helemaal.. Wie wel?
Vraag je wat het is, en dan plaats je er geen pic van?Multi-Nat entries mogelijk (wat is dat ?!)
Zal even kijken of ik tijd heb om up te daten, maar heb idee dat je daarmee series van nat entrys in 1x in kunt voeren.
bv poort 25 t/m 50 oid. (lijkt mij meest logische iig)
als je zin hebt zou je dan nog pic van die multi-nat en templates (ook nieuw) willen maken?
Net even geupdate, ging zeer snel.Vae Victis schreef op 29 September 2003 @ 11:48:
[...]
Vraag je wat het is, en dan plaats je er geen pic van?
Zal even kijken of ik tijd heb om up te daten, maar heb idee dat je daarmee series van nat entrys in 1x in kunt voeren.
bv poort 25 t/m 50 oid. (lijkt mij meest logische iig)
En tis iig geen optie om meer nat entry's in 1x in te voeren.
Wat het wel is
Als je op help drukt:
Wat mij lijkt op dat je het omgekeerde dus doet.Multi-NAT Entries
The Multi-NAT Entries table allows you to overview and add/delete network address mappings from inside (local) IP address (ranges) to outside (public) IP address (ranges).
While with Static NAPT entries both Network Address Translation as Port Translation (hence NAPT) is performed, Multi-NAT entries only perform network address translation leaving source and destination ports untouched.
Mij nog niet helemaal duidelijk iig.
Hoeft voor mij dus niet meerals je zin hebt zou je dan nog pic van die multi-nat en templates (ook nieuw) willen maken?
Net even geprobeerd en niet pingbaar.Miki schreef op 29 September 2003 @ 11:53:
Vraagje mbt nieuwe firmware: Is de modem/router nu wel pingbaar? Heb namelijk begrepen dat dat niet het geval was. Met de drayteks is namelijk een optie om je router pings te laten accepteren of juist uit te schakelen.
[ Voor 14% gewijzigd door Vae Victis op 29-09-2003 12:14 ]
In hoeverre is dit wel in te stellen met behoud van dhcp en napt instellingen? Heb begrepen dat als je dhcp spoofing zou gebruiken dat je wel pingbaar bent alleen kun je dan maar 1 pc eraan hangen. Is er een *.ini bestandje die je wel pingbaar laat zijn en ook nog de mogelijkheid geeft tot het aansluiten van meerdere pc's?
Tot nu toe heb ik alleen gelezen dat het met dhcp spoofing mogelijk is, jammer genoeg betekend dit maar 1 pc die je kunt aansluiten.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Op Forpage is nu de gehele cd verschenen waarvandaan de bovenstaande firmware update kwam. (of is deze cd zelf bij elkaar geraapt door iemand, geen idee)
De CD is zo'n zelfde CD als die je bij de SpeedTouch 510 kreeg. Enkel met een aantal opvallende veranderingen:
- standaard meegeleverde firmware is de 4.2.3.0
- er is, naast de Setup Wizard, een update programma om te flashen naar de 4.2.3.0 of 4.0.2.0 firmware (die hier dus eerder al genoemd is)
- NAT Manager: een kleine windows tool om nat instellingen te veranderen (werkt niet echt lekker vind ikzelf)
- Dr SpeedTouch: een monitor programmaatje waarmee je een grafiekje krijgt van de totale en huidige down/upl traffic en de uptime in kan zien en een logboek als xml weg kan schrijven
- enkel de usermanual van de 610 is aanwezig; hier staan wel de nieuwe commands van de nieuwe CLI uitgelegd
De CD is hier te downloaden. (dank aan Forpage forumuser 'abacus')
de DHCP server staat aan en is goed geconfiged allen mijn client's krijgen geen IP van de server X-(
dus ik kan nu kiezen....
4.2.3.0 met brakke DHCP of
4.0.2.0 met brakke NAT
X-( X-(
iemand een oplossing voor mijn probleem ?
Probeer eens een nieuwe lease group aan te maken. (Ik gebruik trouwens geen "Auto" DHCP.)
Verwijderd
Check:
- Programma's die internet gebruiken en op elke PC staan (firewall VERWIJDEREN, anders kan poort dicht blijven staan)
- Haal die switch er eens tussenuit en sluit aan op 1 pc, kijk of het dan nog steeds zo is
- Scan op *****bestanden als gator enzo (b.v. met ad-aware 6, www.lavasoft.de)
Modem kan in dit geval niet kapot zijn, zeker niet met het modem wat je hebt, ALS hij kapot is heb je geen verbinding meer en/of branden sowieso neit alle lampjes groen meer
Ja door je 510i in DHCP spoofing mode te zetten.bakkiepleur schreef op 17 January 2003 @ 18:46:
Aargh ik zou willen dat heel dat router gebeuren eruit kan.....zodat ik een modem
heb en geen modem/router.
Kan dat eigenlijk??
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=6004
Verwijderd
Verwijderd
Is het geen goed idee dat een moderator/adje dit in een van de FAQs gaat zetten?
Verwijderd
edit: Sorry was gewoon een niet werkende pagina
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 18:01 ]
[ Voor 74% gewijzigd door Vae Victis op 01-10-2003 11:04 ]
DHCP, geen problemen!!!
nu alleen nog ff uitzoeken wat al die extra opties zijn die op de commandline erbij zijn gekomen...
wat ik trouwens wel vreemd vindt is dat de firmware niet te downloaden is op de alcatel site
"You have the latest Software Version !"
Eh, dat zou mooi zijn, dan is deze 4.2 versie goed. Maar zij kunnen dus zien welke versie firmware er in mijn SpeedTouch zit?

Ik heb het even getest, mijn vader heeft de 510, maar heeft nog geen update uitgevoerd en de site meld:Sgt_Pepper schreef op 03 October 2003 @ 17:18:
Nou, ik ben weer eens naar die update site gegaan van de SpeedTouch (die waar ik dus eerder over schreef, waar je een pass en uname voor moest hebben). Wat schetst mijn verbazing... Dit geeft de pagina nu:
Eh, dat zou mooi zijn, dan is deze 4.2 versie goed. Maar zij kunnen dus zien welke versie firmware er in mijn SpeedTouch zit?

Volgens mij is het een soort test-html-tje, ze kunnen dus niet zien dat jij de laatste versie hebt...
De update is erg goed, als ze dit nu ook netjes op hun site zouden zetten
(i = IDSN)
Ikzelf maak geen gebruik van vaste nat tabellen, maar zoek graag de nieuwste drivers en firmware voor mijn apparaten op ! dank aan de posters vor de URL naar de update !
[ Voor 3% gewijzigd door grimson op 04-10-2003 10:52 ]
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
Ik heb een speedtouch home, getweakt en daar blert-ie precies hetzelfdeTukk schreef op 03 October 2003 @ 19:23:
[...]
Ik heb het even getest, mijn vader heeft de 510, maar heeft nog geen update uitgevoerd en de site meld:
"You have the latest Software Version !"![]()
Volgens mij is het een soort test-html-tje, ze kunnen dus niet zien dat jij de laatste versie hebt...
Verwijderd
Ik anders welFlipmo2K schreef op 01 oktober 2003 @ 19:21:
Mwoah op de Alcatel site is nog nooit wat nuttigs te downloaden geweest dus vreemd is 't dit keer ook niet.
Kreeg geen toegang op geen enkele manier tot het modem (2e hands gekocht) zelfs pingen werkte niet.
Na daar een goede nieuwe bios flash en tools had gevonden deed hij het weer.
Speedtouch 510 Firmware 4.2.3.0
Heeft bij mij diverse problemen opgelost
(Op 510 met 1 lanpoort)

Heb firmware 4.0.2.0.0
Ben nu de cd aan het downloaden... es ff kijken of het werkt.
Whatever.
Hmmz, krijg de portmappings niet echt aan de gang... kan iemand kort uitleggen hoe ik het beste kan doen??
[ Voor 32% gewijzigd door Harmen op 09-10-2003 23:58 ]
Whatever.
Het is me al gelukt.
Moet zeggen dat de nieuwe firmware prima werkt.
Whatever.
Verwijderd
Ik ben bang dat ik dat niet kan....Sgt_Pepper schreef op 09 October 2003 @ 10:51:
Dan mag je mij eens vertellen waar je dat dan hebt gevonden op de SpeedTouch website..
Ik heb me verschrikkelijk vegist, de gedownloade updates en prgsels kwamen van de kpn suport site, niet van de speedtouch site./
Sorry.
Verwijderd
Ik heb soms nog steeds problemen ondanks een goede configuratie(gewoon standaard 4662 not reachable blabla). Echter heb ik dat aleen waneer ik bv eMule herstart of van server verander. Ik heb nu zo´n 2500 verbindingen en 2500 in de wachtrij. Kan dit aan mijn gare hub liggen die een te lange ping(?) veroorzaakt?
(ik gok nl van wel en heb dus al een switch geregeld)
Dit werkte in ieder geval niet:
http://www.paessler.com/prtg/?banner=GooglePRTG4
Meer info over SNMP: SimpleWeb, SNMPLink, Google Directory SNMP
[ Voor 32% gewijzigd door Sgt_Pepper op 13-10-2003 16:52 . Reden: snmp links ]
Weet zo niet welke sensor ik moet hebben, heb in eerste instantie gekozen voor: #103 Point to Point Speedtouch 510.
Zijn er nog meer proggies?
Whatever.
Ik heb user.ini files terug gezet, maar niets mocht baten. Inmiddels stond het sweet mij in de broek
Ik heb toen mijn oude user.ini weer geupload en nu ben ik weer op het internet. Damn, ik upgrade wel vaker firmwares, maar dit vond ik toch wel best risicovol achteraf
Iemand ervaringingen met die nieuwe firmware ism BBned? Ik krijg het niet aan de praat. Ik heb wel de juiste NL-config tool gebruikt met ondersteuning voor BBned.
1 ding; het ziet er allemaal keurig verzorgt uit, Flashtoolsjes werken goed!
[ Voor 11% gewijzigd door I_stealth_I op 14-10-2003 00:54 ]
/dev/null
... hier stond onzinSgt_Pepper schreef op 13 oktober 2003 @ 16:45:
Je moet wel voor gebruik de SNMP functie aanzetten in je SpeedTouch.
menu->snmp->config

[ Voor 28% gewijzigd door NoReseth op 14-10-2003 12:24 ]
Op de nederlandse SpeedTouch support site zijn sindskort i.p.v. 1 enkele .ini update tool, 2 verschillende versies te downloaden.I_Stealth_I schreef op 14 October 2003 @ 00:24:
Ik kreeg alleen mijn internetverbinding niet meer aan de praat met die nieuwe firmware. ... Iemand ervaringingen met die nieuwe firmware ism BBned? Ik krijg het niet aan de praat. Ik heb wel de juiste NL-config tool gebruikt met ondersteuning voor BBned.
Een voor 'Versie R4.0' en een voor 'Versie R4.2 (Alleen voor modems met een artikelnummer DSLGP624MP)'. (Beide met PPoA voor BBned ondersteuning.) De nieuwe firmware is bij hen nu waarschijnlijk ook bekend en die gaat waarschijnlijk iets anders om met .ini configs o.i.d. En waarschijnlijk gaat KPN (of een andere) nu dus nieuwere modems uitleveren met de nieuwe firmware standaard ingebakken, vandaar de check op dat nieuwe artikelnummer.
Heb je wel deze laatste .ini tool gebruikt?
(trouwens ik heb zelf KPN)
[ Voor 3% gewijzigd door Sgt_Pepper op 14-10-2003 19:56 . Reden: heb kpn ]
00:23:39 NAPT Protocol: TCP Open port: 21 Helper: FTP => ok
00:23:34 NAPT Protocol: TCP Open port: 21 Helper: FTP => ok
En zo had ik er veel meer in mijn system logging staan.. Ik heb niet ge-ftp-ed rond die tijdstippen.
Verwijderd
Bij voorbaat excuus voor het kleine schupjeDSmarty schreef op 09 October 2003 @ 22:57:
Toch maar even snel een mirrortje aangemaakt voor die 4.2.3.0 firmware (CD) voor de Speedtouch 510(&v4).
Speedtouch 510 Firmware 4.2.3.0
Heeft bij mij diverse problemen opgelost(waaronder niet goed werkende portmappings)
(Op 510 met 1 lanpoort)
Ik ga van de week ook een Speedtouch 510 v4 halen, maar om wat euro'tjes te besparen niet bij de KPN maar gewoon los in de winkel. Probleem is dan alleen dat de KPN-cd er niet bij zit die je blijkbaar nodig hebt om het te installeren. Is de cd uit de in quote ge-postte link dezelfde als die geleverd word (met nieuwe firmware)???? En kan ik hem dus gebruiken?
edit:21.32/En zo nee: hoe kom ik in het bezit van die KPN-cd (te downloaden (kan niet vinden op de site)???)
edit2:/Ah, ik las in de Speedtouch FAQ dat er wat problmen met het instellen van gebr. naam en wachtwoord waren, vandaar dat ik het vraag
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 21:35 ]
Dit is een internationale versie, dus niet gebonden aan nederland.
Als het goed is kan je de .ini file met de instellingen van www.kpnadsl.nl downloaden. (Speedtouch Multi PC isdn)
Kan je zo via de configuratie programma uploaden. Daarna nog ff een gebruikersnaam en paswoord invullen van je provider en klaar ben je.
[ Voor 54% gewijzigd door Harmen op 20-10-2003 21:24 ]
Whatever.
Verwijderd
Bij KPN 150,- (v4), ik ga hem halen voor 110,- (winkel in haarlem). En om nu 40,- voor dat ene cd'tje te betalen, lijkt me nietMaster__R schreef op 20 October 2003 @ 21:41:
Wat kost dat modem in de winkel?
Ik heb hem toevallig vanmiddag bij Routershop.nl bestelt.
Ik betaal er inclusief verzendkosten €118,41 voor.
Hoop hem morgen in huis te hebben. Eindelijk van die groene kikker af! (USB modem).
Verwijderd
Ik doe het exact vanwege hetzelfde probleem... die vreselijke groene vis die volgens mij direct uit de hel op aarde is geland.Master__R schreef op 20 oktober 2003 @ 22:28:
Nee, dat snap ik! (Je kan trouwens gewoon de configuratiefile downloaden van kpn.com toch? En anders gewoon via de browser ff instellen!)
Ik betaal er inclusief verzendkosten €118,41 voor.
Hoop hem morgen in huis te hebben. Eindelijk van die groene kikker af! (USB modem).
[serieus]Laat me ff weten of en hoe het is gelukt om hem in te stellen, bvd![/]
Daar is het ook gewoon gedaan met dat bestandje wat je kan downloaden van de KPN site.
Overigens kan ik ook vrij makkelijk aan het cd'tje komen als deze er niet bij zit. Als het niet te groot is kan ik deze wel mailen of ff op een FTP zetten.
Maar ik laat het wel ff weten hoe het gaat (ga er trouwens maar vanuit dat het overmorgen (woensdag) gaat worden).
EDIT:
Configuratie van een SpeedTouch 510i v4
En dan de laatste post.
[ Voor 8% gewijzigd door Master__R op 20-10-2003 22:58 ]
Nou het werkt heel eenvoudig hoor, als je gewoon dat config progje download van alcatel kun je hem gewoon instellen.Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 22:34:
[...]
Ik doe het exact vanwege hetzelfde probleem... die vreselijke groene vis die volgens mij direct uit de hel op aarde is geland.
[serieus]Laat me ff weten of en hoe het is gelukt om hem in te stellen, bvd![/b]
Hoef je verders niets voor te doen, 1 minuut werk.
Heb emule op een andere pc gezet.... dus moesten de NAPT entries ook worden veranderd.... heb dat gedaan.
Emule liep prima op de andere pc.
Zag ik op deze pc bij Internet Conection de NAPT entries staan, dus ik denk ze zijn voor deze pc... dus heb ik ze weg gegooid.
Geen goed plan, voor de andere pc waren ze dus ook weg.
Vaag.
Whatever.
Ik heb wat van smnp ingesteld maar als ik met een programma probeer te connecten krijg ik "out of bounds"
Mischien is het aantal MB dat je als dataverkeer heb gebruikt gedefinieerd als integer in de app?Sephiroth schreef op 24 October 2003 @ 15:15:
Is er toevallig iemand die met de smnp mogelijkheid al stats uit zijn modem heeft gekregen
Ik heb wat van smnp ingesteld maar als ik met een programma probeer te connecten krijg ik "out of bounds"
[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 24-10-2003 15:38 ]
Dat ga ik vanavond maar is proberen, ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je er allemaal uit kunt krijgen qua statistieken.Sgt_Pepper schreef op 24 oktober 2003 @ 15:41:
Ja het is mij gelukt. Zorg ervoor dat je via de CLI de public view string van SMNP op 'public' zet. Verder gebruik ik sensor #103 "Point To Point SpeedTouch 510 ...". Ik doe dit met het programma PRTG 2. Zie terug voor meer info.
Kan jij dat misschien vertellen
of ik doe iets gruwelijk fout hoor
[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 24-10-2003 19:01 ]
En waar is dat te vinden?meendering schreef op 24 oktober 2003 @ 20:48:
Dr Speedtouch, hiermee kan je ook grafieken zien van je huidige verbinding....
Kan hem niet vinden via Google....
[ Voor 13% gewijzigd door Sgt_Pepper op 24-10-2003 23:03 . Reden: terug link ]

[ Voor 94% gewijzigd door Harmen op 27-10-2003 20:33 ]
Whatever.
als je bijvoorbeeld je externe adres op 0.0.0.0 zet ipv je normale externe ipnummer blijft het bij mij wel werken ben trouwens ook flink aan het stoeien geweest om het allemaal draaiend te krijgen zelfs mijn gameserver werkt nu perfect
computer voor alle werkzaamheden