Renegade schreef op 22 maart 2004 @ 16:32:
[...]
En dat klopt dus simpelweg niet. Je tekst staat nog gewoon op normale manier in de DB, en het woord word vervangen door een logo. Als we ineens de code van een smiley zouden veranderen zeg je toch ook niet dat de inhoud van je post is aangepast en dat je die smiley niet zo bedoeld had?

Niet weer. Ja, de tekst staat nog op de normale manier in de db. Iets anders zou dom zijn om totaal andere redenen. Maar hij wordt later OP EEN ANDERE MANIER weergegeven. Inderdaad staat in de algemene voorwaarden dat t.net daar het recht toe heeft. Maar het blijft moreel verwerpelijk om dit voor reklame doeleinden te doen. En ik begin eigenlijk steeds serieuzer te denken over het idee t.net een rekening te sturen voor het gebruik van mijn teksten
for-profit.
Robbedoeske schreef op 22 maart 2004 @ 16:32:
[...]
zie jij jezelf als een halve godheid? nofi, maar je doet hier net alsof je wereldschokkende ideeën verkondigt waar tweakers nu dankzij jouw bloed zweet en tranen geld op gaat verdienen... beetje overtrokken reactie, niet?
Nee hoor. Ik probeer gewoon te voorkomen dat de hele community op z'n gat vliegt.
zelfs al schreef je een gigantische tutorial en liet je die opnemen in de faq... op dat moment gaf je t.net het recht de vormgeving aan te passen.
Mja. Dat zou ws. in overleg gebeuren, maar ok..
om even duidelijk te maken dat jouw standpunt niet helemaal klopt: Stel:
Ik schrijf een pracht van een tutorial over programmeren in VB.NET. Paar tiental bladzijden, mooie layout met tabelletjes en screenshotjes en zo. Vervolgens laat ik die tutorial opnemen in de faq.
Klinkt ok.
Maar nu:
Ik geef Tweakers.net op dat moment niet het recht geld te verdienen met mijn tutorial. Dwz: ze mogen hem niet afdrukken en herverdelen. Wèl hebben ze het recht (wettelijk, volgens algemene voorwaarden, volgens common sense) om daarin/naast/onder/bij een link/afbeelding richting Visual Studio.NET te plaatsen en zich daarvoor te laten betalen door Microsoft.
Ze mogen 'm inderdaad niet afdrukken en herverdelen. Maar ik heb ze ook niet toegestaan er geld aan te verdienen. En dat is wat hier
direct gebeurt door de weergave aan te passen. Indirect (banners boven/onder/naast de tekst) geld er aan verdienen vinden we best. Wat jij zegt is in feite gewoon hetzelfde als wat er nu gebeurt: er staat een link, al dan niet met afbeelding, ergens bij de post.
Dus niet er in.
Hetzelfde kun je doortrekken naar je gewone posts hoor. T.Net mag geld verdienen (op volkomen ethisch verantwoorde wijze) met de weergave van je posts, niet met de inhoud an sich
Ik had het niet beter kunnen zeggen. Want hoewel de letterlijke tekst in de database niet verandert, verandert de inhoud wel met de weergave mee. Als je de tekst parsed zoals dat nu gedaan wordt (want zo zijn de berichten bedoeld) krijg je een andere inhoud dan wanneer je daar bovenop ook nog eens wat reklame er doorheen flest. Ook dit is al 3x gezegd door dhr. Nelske.
Zie het stukje bij 'onacceptabel'. Als een moderator een post van mij edit om de policy te handhaven, best. Als een moderator een post van mij edit omdat een bedrijf hem daarvoor betaald heeft kan 'ie een klacht van hier tot Tokyo verwachten. Zelfs al zorgt die moderator er alleen maar voor dat bij de weergave een woord vervangen wordt en blijft de database ongeroerd.
[
Voor 8% gewijzigd door
CyBeR op 22-03-2004 16:47
]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.