Content Advertising

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.832 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:12
CyBeR schreef op 22 maart 2004 @ 15:31:
[...]

Limiteer je dat niet, dan wordt GoT een kerstboom.
Beste CyBeR, excusez les mots, maar wat bazel je nou voor onzin? Keer op keer geven we aan dat het GEEN kerstboom wordt/moet worden. Juist om het een succes te maken moet het beperkt zijn, zodat het juist NIET storend wordt.

Mijn excuus dat ik er even zo hard op inhak, maar ik denk dat je de opmerkingen die eerder gemaakt zijn gemakshalve over het hoofd ziet bij het schetsen van je doemscenario's.

[ Voor 50% gewijzigd door zeef op 22-03-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

CyBeR schreef op 22 maart 2004 @ 15:31:
[...]

Bijna. Wat ik bedoelde is dat je het bericht lekker met rust laat, maar zoals google een apart advertentiegedeelte invult aan de hand van wat er in het topic behandeld wordt. Gaat het topic bijvoorbeeld over Serveroplossingen in het MKB, dan kan Microsoft daar een Small Business Server ad laten neerplakken.
Ik doel dus op een soortgelijk systeem aan de google ads die je overal ziet verschijnen tegenwoordig.

Persoonlijk zie ik hier veel meer brood in dan de CA zoals die hier wordt voorgesteld. Even om de ethische bezwaren heen, je bent gelimiteerd aan een maximum aantal adverteerders en aan een maximum exposure. Limiteer je dat niet, dan wordt GoT een kerstboom. Als je het volgens Google's systeem doet kun je eindeloos veel adverteerders aan, met de bijkomende inkomsten. Bovendien komen die adverteerders alleen daarin beeld waar zij dat zelf willen. Een topic dat MS en Windows in een combineert zal bijvoorbeeld in aanmerking komen voor een ad van Microsoft. Een topic dat MS en ziekte combineert kan een ad van de betreffende stichting laten zien (naam ff vergeten).

(Simpel gezegd, de implementatie is natuurlijk iets ingewikkelder)
Ik mis ook de reacties over het waarom van CA's. Dat er geld nodig is staat buiten kijf; maar waarom is er gekozen voor CA's als er ook alternatieven zijn? Het idee wat hierboven wordt genoemd (ad's wel geselecteerd op de content in de post; maar niet in de postst zelf) en nog veel meer alternatieven klinkt mij toch ook niet slecht in de oren.

Is het een gebrek aan interesse, inkomsten, of draagkracht?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DarkX schreef op 22 maart 2004 @ 15:35:
Limieten komen er sowieso. En waar je het plaatst is verder niet zo belangrijk, het idee is idd hetzelfde. Mgoe, zeef zegt dat het alles of niets is, dus discussie is verder gesloten.
Mooi, zullen we geheel in sfeer dan maar een Afbeeldingslocatie: http://www.creco.nl/images%20accessoires/sloten/42AB40.gif erop zetten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Spider.007 schreef op 22 maart 2004 @ 15:44:
[...]

Ik mis ook de reacties over het waarom van CA's. Dat er geld nodig is staat buiten kijf; maar waarom is er gekozen voor CA's als er ook alternatieven zijn? Het idee wat hierboven wordt genoemd (ad's wel geselecteerd op de content in de post; maar niet in de postst zelf) en nog veel meer alternatieven klinkt mij toch ook niet slecht in de oren.

Is het een gebrek aan interesse, inkomsten, of draagkracht?
*zucht* 't is wel handig als je even leest voordat je post :/
zeef schreef op 22 maart 2004 @ 15:30:
[...]

Om even kort door de bocht te zijn, maar wel duidelijk : Voor de combinatie link+logo onder de post is geen interesse bij de partners. Het is alles of niets inzake CA, dus in de tekst dmv logo, link of highlite en anders niet. Sorry, meer kan ik er helaas niet van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

BackSlash32 schreef op 22 maart 2004 @ 15:47:
[...]

Mooi, zullen we geheel in sfeer dan maar een [afbeelding] erop zetten?
De enige CA variant die de klant wil is de variant die de crew hier laat zien. Dan kun je nog lang discussieren over 'betere' varianten, maar dat is dan zinloos lijkt me :)

Als iemand in een kroeg zegt dat ie alleen maar cola lust dan kun je erg lang discussieren dat een biertje veel lekkerder is, maar dat krijg je em dan toch niet verkocht.

[ Voor 19% gewijzigd door DarkX op 22-03-2004 15:51 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
DarkX schreef op 22 maart 2004 @ 15:50:
[...]

De enige CA variant die de klant wil is de variant die de crew hier laat zien. Dan kun je nog lang discussieren over 'betere' varianten, maar dat is dan zinloos lijkt me :)

Als iemand in een kroeg zegt dat ie alleen maar cola lust dan kun je erg lang discussieren dat een biertje veel lekkerder is, maar dat krijg je em dan toch niet verkocht.
_/-\o_ _/-\o_
offtopic:
doe mij maar 'n biertje dan ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

offtopic:
Mij ook, ik vind dan ook dat jullie maar een klant moeten zoeken die bier lust :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

zeef schreef op 22 maart 2004 @ 15:38:
[...]
Beste CyBeR, excusez les mots, maar wat bazel je nou voor onzin? Keer op keer geven we aan dat het GEEN kerstboom wordt/moet worden. Juist om het een succes te maken moet het beperkt zijn, zodat het juist NIET storend wordt.

Mijn excuus dat ik er even zo hard op inhak, maar ik denk dat je de opmerkingen die eerder gemaakt zijn gemakshalve over het hoofd ziet bij het schetsen van je doemscenario's.
Zeef, vriend. Ik zei toch ook niet dat GoT een kerstboom zou worden? Ik zei dat dat zou gebeuren als er geen limieten worden gesteld. En er is al heel vaak duidelijk gemaakt dat die limiten er komen, en al veel en veel eerder (voor dit topic) dat men van t.net en GoT geen kerstboom wilde maken (letterlijk, vandaar de benaming). Ik lees echt wel wat er gezegd wordt, hoor :)

Ik heb volgens mij ook nooit gezegd dat ik het uiterlijk van de CA storend vind. Het gaat me om de ethiek er achter. De screenshots die je hebt laten zien, zien er niet uit natuurlijk. Maar ik begrijp ook wel dat die niet het uiteindelijke doel weergeven.

(Dit alles buiten dat het me helemaal geen effectief advertentiemedium lijkt, zeker in vergelijking met het alternatief dat ik al geopperd heb. Maar ok.. Dat moet je zelf maar ondervinden dan).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

DarkX schreef op 22 maart 2004 @ 15:55:
offtopic:
Mij ook, ik vind dan ook dat jullie maar een klant moeten zoeken die bier lust :( :P
misschien kunnen we een Content Adje daarvoor uitzetten, eentje die getriggered is op:
bier

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Laatst online: 08:56
RM-rf schreef op 22 maart 2004 @ 16:03:
[...]

misschien kunnen we een Content Adje daarvoor uitzetten, eentje die getriggered is op:
<a onmouseover="alert('als U bier lust, tweakers.net zoekt u, reageer op advertising\@tweakers.net')" style="background-color:yellow;color:red;">bier</a>
_O_

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

zeef schreef op 22 maart 2004 @ 15:49:
[...]

*zucht* 't is wel handig als je even leest voordat je post :/
[...]
*zucht* Dat had ik uiteraard gelezen; maar er worden nog meer alternatieven genoemd? Deze zijn dus allemaal niet interessant voor eventuele sponsors?

Oh.. en ik lust bier.. ik zal zodirect even mailen :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Spider.007 op 22-03-2004 16:08 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

[...]

<a onmouseover="alert('als U bier lust, tweakers.net zoekt u, reageer op advertising\@tweakers.net')" style="background-color:yellow;color:red;">bier</a>
* pasta mailt :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
De ethiek is wmb erg simpel : Geen reclame, geen GoT. Dan kun je uren maanden dagen jaren lang doorakkeren over welke reclame dan wel ethisch en welke niet, in onze optiek zijn grote en/of luidruchtige reclame's minder ethisch verantwoord richting jullie dan het systeem van CA. Want we veranderen je post niet in een pro of contra verhaal. Een : ) wordt ook een :) dus wat is er nou erg aan dat microsoft veranderde in Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zeef/images/ms.gif

offtopic:
NEE !!! Dit is een eigen interpretatie van CA. Heeft NIETS te maken met GoT maar geheel zelf inelkaar geknutseld !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

[...]

offtopic:
[pre]
Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:

advertising@tweakers.net
SMTP error from remote mailer after RCPT TO:<advertising@tweakers.net>:
host mail.tweakers.net [213.239.154.22]: 550 <advertising@tweakers.net>:
User unknown

[/] ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

* Freee!! heeft weer eens een uurtje bijgelezen.

Als dit een schaak-partij was geweest, was er allang remise uitgesproken ivm herhaling van zetten.

Ik zie wel wat het wordt en als ik er grote problemen mee heb en die voor mij (abo) niet naar tevredenheid worden opgelost, zal ik me dan* wel beraden op stappen.

*En niet nu

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Wat zeef een beetje met de botte bijl duidelijk probeert te maken: het huidige reclamelandschap is niet zo dat een webmaster kan kiezen dat hij een reclamemanier wil maken, en vervolgens pas adverteerders kan gaan zoeken. Het moet ontwikkeld worden (kostenpost), het moet verkocht worden (risico) en het moet acceptabel zijn bij de gebruikers. De eerste 2 problemen zijn opgelost door proactief het concept in samenwerking met adverteerders te bedenken (want je moet weten wat zij willen), waardoor het de ontwikkelingskosten rechtvaardigt. Het acceptabel zijn bij de gebruikers wordt getest door een proefperiode.

En nu kun je hoog of laag springen, maar dit concept is met de adverteerder(s) afgesproken, en wordt dus niets aan gewijzigd ivm contracten. Er wordt een gelimiteerde proef gedraaid. DAN wordt constructieve kritiek (dus ook onderbouwing dat je het 'kut' vindt) zeer op prijs gesteld.

Maar je kunt dit niet door de community laten bedenken omdat a) men altijd tegen reclame is bij voorbaat, en b) die community over reclame hele andere ideeen is toegedaan dan de mensen die ervoor willen betalen. Vanzelfsprekend ziet iedereen hier het liefst de banners op 1x1 pixel linksonderin de hoek, maar probeer jij het maar eens te verkopen...

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op 22 maart 2004 @ 16:08:
De ethiek is wmb erg simpel : Geen reclame, geen GoT.
Mjah geen GoT, dan wil ik wel eens zien of het voortbestaan van T.net nog te garanderen valt.
Want we veranderen je post niet in een pro of contra verhaal. Een : ) wordt ook een :) dus wat is er nou erg aan dat microsoft veranderde in [afbeelding]
Oh dat maakt dus geen verschil :?
Als het toch geen verschil maakt, waarom moet er dan reclame gemaakt worden op basis van teksten die persoonlijk gepost worden? Daarmee verander je wel degelijk de boodschap die overgebracht wordt i.t.t. een smiley, die je expres zet om een emotie aan te geven en waarbij je van te voren weet wat het resultaat zal zijn.

Maar goed, we zien vanzelf wel hoe het uit gaat pakken. Enthousiast word je er niet van in ieder geval.

[edit]
:D @ icoon BackSlash32 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De ethiek is wmb erg simpel : Geen reclame, geen GoT. Dan kun je uren maanden dagen jaren lang doorakkeren over welke reclame dan wel ethisch en welke niet, in onze optiek zijn grote en/of luidruchtige reclame's minder ethisch verantwoord richting jullie dan het systeem van CA.
Dat is het dus niet. Het gaat er om dat m'n post aangepast wordt zonder mijn inspraak, en om het allemaal onacceptabel te maken, om er direct geld aan te verdienen. Maar dit heb ik nu al 6x gezegd.
Want we veranderen je post niet in een pro of contra verhaal.
Ook de objectiviteit verandert. Zie Nelske/Niels Klomp
Een : ) wordt ook een :) dus wat is er nou erg aan dat microsoft veranderde in [afbeelding]
Ook dit is al gezegd. De [norml]:)[/] verandert in een :) omdat ik, de maker van de post dat wil. Zie ook dat ik het hier kan beinvloeden. Bij CA is dit niet het geval: ik wil het niet, en ik kan het niet beinvloeden (zonder verbasteringen te gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De ethiek is wmb erg simpel : Geen reclame, geen GoT.
Er is ook niemand die het tegendeel beweert, of wel?
Dan kun je uren maanden dagen jaren lang doorakkeren over welke reclame dan wel ethisch en welke niet, in onze optiek zijn grote en/of luidruchtige reclame's minder ethisch verantwoord richting jullie dan het systeem van CA.

Want we veranderen je post niet in een pro of contra verhaal. Een : ) wordt ook een :) dus wat is er nou erg aan dat microsoft veranderde in [afbeelding]
:D

Je stapt wel héél erg makkelijk over het morele aspect heen van het voor reclame-uitingen "aanpassen" door middel van een post-processor van een stuk text waarvan de schrijver dat oogmerk niet heeft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
CyBeR schreef op 22 maart 2004 @ 16:26:
Dat is het dus niet. Het gaat er om dat m'n post aangepast wordt zonder mijn inspraak, en om het allemaal onacceptabel te maken, om er direct geld aan te verdienen. Maar dit heb ik nu al 6x gezegd.
En dat klopt dus simpelweg niet. Je tekst staat nog gewoon op normale manier in de DB, en het woord word vervangen door een logo. Als we ineens de code van een smiley zouden veranderen zeg je toch ook niet dat de inhoud van je post is aangepast en dat je die smiley niet zo bedoeld had? :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
zie jij jezelf als een halve godheid? nofi, maar je doet hier net alsof je wereldschokkende ideeën verkondigt waar tweakers nu dankzij jouw bloed zweet en tranen geld op gaat verdienen... beetje overtrokken reactie, niet?

zelfs al schreef je een gigantische tutorial en liet je die opnemen in de faq... op dat moment gaf je t.net het recht de vormgeving aan te passen.

om even duidelijk te maken dat jouw standpunt niet helemaal klopt: Stel:

Ik schrijf een pracht van een tutorial over programmeren in VB.NET. Paar tiental bladzijden, mooie layout met tabelletjes en screenshotjes en zo. Vervolgens laat ik die tutorial opnemen in de faq.

Ik geef Tweakers.net op dat moment niet het recht geld te verdienen met mijn tutorial. Dwz: ze mogen hem niet afdrukken en herverdelen. Wèl hebben ze het recht (wettelijk, volgens algemene voorwaarden, volgens common sense) om daarin/naast/onder/bij een link/afbeelding richting Visual Studio.NET te plaatsen en zich daarvoor te laten betalen door Microsoft.

Hetzelfde kun je doortrekken naar je gewone posts hoor. T.Net mag geld verdienen (op volkomen ethisch verantwoorde wijze) met de weergave van je posts, niet met de inhoud an sich

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

curry684 schreef op 22 maart 2004 @ 16:19:
Maar je kunt dit niet door de community laten bedenken omdat a) men altijd tegen reclame is bij voorbaat, en b) die community over reclame hele andere ideeen is toegedaan dan de mensen die ervoor willen betalen. Vanzelfsprekend ziet iedereen hier het liefst de banners op 1x1 pixel linksonderin de hoek, maar probeer jij het maar eens te verkopen...
Crap.

Ik zie tig alternatieven staan, maar jullie kunnen daar niks mee omdat je jezelf al contractueel hebt vastgezet aan CA?

* alt-92 denkt aan de term mismanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
BackSlash32 schreef op 22 maart 2004 @ 15:47:
[...]

Mooi, zullen we geheel in sfeer dan maar een [afbeelding] erop zetten?
Nee, want slotjes in LA zijn niet handig.

* We Are Borg gaat zich verder erbuiten houden en begint eigenlijk stiekem nieuwsgierig te worden naar dit systeem. Ik zie het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade schreef op 22 maart 2004 @ 16:32:
[...]

En dat klopt dus simpelweg niet. Je tekst staat nog gewoon op normale manier in de DB, en het woord word vervangen door een logo. Als we ineens de code van een smiley zouden veranderen zeg je toch ook niet dat de inhoud van je post is aangepast en dat je die smiley niet zo bedoeld had? :)
Dat klopt wel degelijk. (overigens vind ik het niet erg dat er geld verdient zou worden aan mijn posts, mits mijn posts an sich ongekleurd blijven)

Okee de inhoud is ongewijzigd. De representatie van die inhoud wordt wel degelijk veranderd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

CyBeR schreef op 22 maart 2004 @ 16:26:
[...]

Als een modje je post edit, wil je dan ook inspraak :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:27

IWriteCode

Less = more

Wat het verschil is, is dat je er voor kiest om een : ) neer te zetten en dat laat vervangen door :).. microsoft zou kunnen worden vervangen, maar daar kiest tweakers.net voor... en dus bepaald tweakers.net hoe jouw mening er uit komt te zien, en dat is verkeerd. Het schrijven van m!crosoft wordt in elk geval niet getoleerd... dus je wordt beperkt in de manier van posten.

* IWriteCode ziet een bloei van de 1337 taal...

[ Voor 2% gewijzigd door IWriteCode op 22-03-2004 16:37 . Reden: typo ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:34:
Dat klopt wel degelijk.

Okee de inhoud is ongewijzigd. De representatie van die inhoud wordt wel degelijk veranderd.
Dat ontken ik ook niet, maar als hij stelt dat zijn post inhoudelijk wordt aangepast dan ben ik het daar niet mee eens. De teksten staan nog normaal in de DB (editten/quoten zou anders ook lastig worden :P), en aangezien er een limiter komt is het niet zo dat je post continue met logo getoond wordt. Als ik die dingen in ogenschouw neem dan klopt het gewoon pertinent niet dat je post wordt aangepast. De weergave verandert, maar zelfs dat niet altijd. :)
Jamal schreef op 22 maart 2004 @ 16:36:
en dus bepaald tweakers.net hoe jouw mening er uit komt te zien, en dat is verkeerd. Het schrijven van m!crosoft wordt in elk geval niet getoleerd... dus je wordt beperkt in de manier van posten.
Tweakers.net bepaalt hoe jouw mening eruit komt te zien?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zeef/images/ms.gif is een geweldig bedrijf
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zeef/images/ms.gif is een ongelofelijke rotfirma

Kun je mij uitleggen hoe wij de intentie van de zin of de mening van de zin veranderen, want dat zie ik dus echt niet in :? :)
* Renegade ziet een bloei van de 1337 taal...
* Renegade ziet in dat geval een bloei van de banmailtjes. :+ :P
Dammit, dit topic loopt behoorlijk vlotjes :P

[ Voor 42% gewijzigd door Renegade op 22-03-2004 16:45 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
BackSlash32 schreef op 22 maart 2004 @ 16:33:
[...]

Crap.

Ik zie tig alternatieven staan, maar jullie kunnen daar niks mee omdat je jezelf al contractueel hebt vastgezet aan CA?

* Voutloos denkt aan de term mismanagement.
In de alinea's erboven vertelt hij dat adverteerders minder/niet geïnteresseerd zijn in de alternatieven.

Verder is er een contract en die lijkt mij voorlopig voor de duur van de proef te zijn vastgelegd, dus Curry zei net helemaal niet dat het al voor lange tijd vastlag... (en Curry != MT)
Dus wacht nou gewoon de proef af...

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Renegade schreef op 22 maart 2004 @ 16:32:
[...]

Niet weer. Ja, de tekst staat nog op de normale manier in de db. Iets anders zou dom zijn om totaal andere redenen. Maar hij wordt later OP EEN ANDERE MANIER weergegeven. Inderdaad staat in de algemene voorwaarden dat t.net daar het recht toe heeft. Maar het blijft moreel verwerpelijk om dit voor reklame doeleinden te doen. En ik begin eigenlijk steeds serieuzer te denken over het idee t.net een rekening te sturen voor het gebruik van mijn teksten for-profit.
Robbedoeske schreef op 22 maart 2004 @ 16:32:
[...]

zie jij jezelf als een halve godheid? nofi, maar je doet hier net alsof je wereldschokkende ideeën verkondigt waar tweakers nu dankzij jouw bloed zweet en tranen geld op gaat verdienen... beetje overtrokken reactie, niet?
Nee hoor. Ik probeer gewoon te voorkomen dat de hele community op z'n gat vliegt.
zelfs al schreef je een gigantische tutorial en liet je die opnemen in de faq... op dat moment gaf je t.net het recht de vormgeving aan te passen.
Mja. Dat zou ws. in overleg gebeuren, maar ok..
om even duidelijk te maken dat jouw standpunt niet helemaal klopt: Stel:

Ik schrijf een pracht van een tutorial over programmeren in VB.NET. Paar tiental bladzijden, mooie layout met tabelletjes en screenshotjes en zo. Vervolgens laat ik die tutorial opnemen in de faq.
Klinkt ok.
Maar nu:
Ik geef Tweakers.net op dat moment niet het recht geld te verdienen met mijn tutorial. Dwz: ze mogen hem niet afdrukken en herverdelen. Wèl hebben ze het recht (wettelijk, volgens algemene voorwaarden, volgens common sense) om daarin/naast/onder/bij een link/afbeelding richting Visual Studio.NET te plaatsen en zich daarvoor te laten betalen door Microsoft.
Ze mogen 'm inderdaad niet afdrukken en herverdelen. Maar ik heb ze ook niet toegestaan er geld aan te verdienen. En dat is wat hier direct gebeurt door de weergave aan te passen. Indirect (banners boven/onder/naast de tekst) geld er aan verdienen vinden we best. Wat jij zegt is in feite gewoon hetzelfde als wat er nu gebeurt: er staat een link, al dan niet met afbeelding, ergens bij de post. Dus niet er in.
Hetzelfde kun je doortrekken naar je gewone posts hoor. T.Net mag geld verdienen (op volkomen ethisch verantwoorde wijze) met de weergave van je posts, niet met de inhoud an sich
Ik had het niet beter kunnen zeggen. Want hoewel de letterlijke tekst in de database niet verandert, verandert de inhoud wel met de weergave mee. Als je de tekst parsed zoals dat nu gedaan wordt (want zo zijn de berichten bedoeld) krijg je een andere inhoud dan wanneer je daar bovenop ook nog eens wat reklame er doorheen flest. Ook dit is al 3x gezegd door dhr. Nelske.
DarkX schreef op 22 maart 2004 @ 16:34:
[...]

Als een modje je post edit, wil je dan ook inspraak :?
Zie het stukje bij 'onacceptabel'. Als een moderator een post van mij edit om de policy te handhaven, best. Als een moderator een post van mij edit omdat een bedrijf hem daarvoor betaald heeft kan 'ie een klacht van hier tot Tokyo verwachten. Zelfs al zorgt die moderator er alleen maar voor dat bij de weergave een woord vervangen wordt en blijft de database ongeroerd.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 22-03-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch een heerlijk topic dit :P
Weet je wat nou echt het nadeel is? Jullie zijn totaal afhankelijk van de users mbt deze nieuwe vorm van adverteren. Als er een grote groep is die per ongeluk een typo op het "woord-van-de-dag" maakt, kun je hier deze users moeilijk op aanspreken, bannen, of op een andere manier straffen. Of je moet al alle mogelijke variaties van typo`s op het "woord-van-de-dag" gaan invoeren wat al veel denk- en development tijd kost.

Verder laat ik het maar op me af komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
CyBeR schreef op 22 maart 2004 @ 16:42:
En ik begin eigenlijk steeds serieuzer te denken over het idee t.net een rekening te sturen voor het gebruik van mijn teksten for-profit.
Het adres staat overal te lezen, en het sturen van een rekening staat je vrij. Ik vermoed echter sterk dat aan je rekening geen gehoor zal worden gegeven. Dat het moreel niet acceptabel is jouw mening (en dat is je goed recht), maar het is de mening van het bestuur van GoT dat dit er gaat komen als proef. Zelf sta ik er ook niet om te springen, maar ik leg me er wel bij neer omdat ik weet dat het er uiteindelijk niet gaat komen als het niet werkt.

Je kunt het benaderen als 'schreeuwen voordat je geslagen wordt' of als je denkt dat het flopt 'als het kalf verdronken is dempt men de put'. Wat het uiteindelijk gaat worden weet ik niet, maar er rest ons weinig anders dan af te wachten want de beslissing om te testen is genomen.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waar lullen we dan nog over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

BackSlash32 schreef op 22 maart 2004 @ 16:33:
[...]

Crap.

* curry684 denkt aan de term mismanagement.
Hoho ik word nu wel erg op de letter aangekeken... fyi is een mondelinge overeenkomst ook een contract wettelijk gezien, en is voor nette mensen zelfs een gentleman's agreement al een contract. Ik weet niet of er contracten zijn, ik weet wel dat er afspraken zijn. En afspraken schend je niet als je ooit nog met wie dan ook zaken wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18
dus wat is er nou erg aan dat microsoft veranderde in Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zeef/images/ms.gif
Wat er erg aan is is dat het de forumbezoekers irriteert.
Plaatjes midden in de tekst van een post interfereren met de content. Dan heb ik nog liever een loopende midi van de intel inside tune op de achtergrond, en ik krijg een beetje de indruk dat ik niet de enige ben...
Terwijl zelfs met een stuk of 5 ads in een post ik het volgende nog niet storend vind:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~g1itch/pictures/mock.gif

Ik ben dol op reclame, helemaal vóór banners etc, geweldig, zij betalen ervoor, dan hoef ik het niet te doen!
Maar het moet niet dwars door de content heen lopen. En natuurlijk hangt de irritatiefactor erg af van de frequentie van dit soort geintjes enzo, maar afgaande op wat er tot nog toe van CA bekend is moet ik zeggen dat ik het een ongelofelijk vervelend concept vind. Verder zal ik met m'n mening even wachten op de proefperiode.

Ik kan er overigens moeilijk bij dat alle adverteerders absoluut geen interesse hebben in andere vormen van CA dan logo's in de tekst, er zijn nu toch ook mensen gek genoeg om voor een suf bannertje te dokken? Natuurlijk moet eerst dit getest worden, omdat er al afspraken gemaakt zijn met sponsors enzo, maar als nou tijdens die test blijkt dat heel GoT massaal kotst op dit systeem, houd het dan allemaal op omdat de adverteerders niet geïnterreseert zijn in alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Renegade schreef op 22 maart 2004 @ 16:53:
[...]

... de beslissing om te testen is genomen.
Mja. En da's dus knap stom. Bij een idee als dit had vantevoren bedacht kunnen worden dat mischien niet iedereen (hint: sarcasme) het er mee eens zou zijn. Mischien moet er dan volgende keer eerst wat gepeild worden, in plaats van er meteen aan vast te zitten met een contract.

Als het MT zo dom geweest is hier inderdaad meteen een contractuele verplichting aan vast te laten knopen zullen we 't inderdaad mee moeten maken. Hoe lang was die proef ook weer bedoeld? Dan weten diegenen onder ons die er niets mee te maken willen hebben wanneer ze weer terug kunnen komen.

[ Voor 2% gewijzigd door CyBeR op 22-03-2004 17:02 . Reden: Emphasis. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

[afbeelding] is een geweldig bedrijf
[afbeelding] is een ongelofelijke rotfirma

Kun je mij uitleggen hoe wij de intentie van de zin of de mening van de zin veranderen, want dat zie ik dus echt niet in :? :)
Nou.. aangezien er in het 2e geval door het bedrijf, waar commentaar op wordt gemaakt geld wordt vediend.. (dat is toch het uiteindelijke doel van de CA.. geld voor tweakers.net maar vooral voor de sponsor).. en DAT is zeker niet de bedoeling.. dat er met een tirade tegen een bedrijf (in dit voorbeeld) er geld wordt verdiend door dat bedrijf..
En waarom zou dat gebeuren? Gebruikers hebben toch het recht om zelf hun bericht te tikken zoals ze het willen (ben even aan het zoeken geweest, maar kon de richtlijn voor het schrijven van bijv. m!crosoft niet vinden. En wat gebeurd er bijvoorbeeld als mensen er zelf maar voor kiezen om te CAen:
Afbeeldingslocatie: http://www.jamal.nl/images/microsoft.gif is mijn favoriete bedrijf :P

[ Voor 2% gewijzigd door IWriteCode op 22-03-2004 17:04 . Reden: quotes liepen mis ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

boesOne

meuh

Er is dus een groep die vindt dat de inhoud van posts niet veranderd door woorden te vervangen door logo's en een groep die vindt dat wel zo is..

Ik zelf zit in de laatste groep.. Smiley's zijn onvergelijkbaar. Dat zijn ook plaatjes, maar die staan er om bepaalde emoties uit te drukken.

Als ik schrijf 'Microsoft' dan duidt ik daarmee een bedrijf aan. Echter deze aanduiding is altijd gekelurd door de context.
Ik schrijf nooit los Microsoft, maar meestal iets van:

'Wat is Microsoft toch een schitterend voorbeeld van een greedy bedrijf, dat zelfs doordringt in de posts op forums'

Stel je vervangt Microsoft door een plaatje:

'Wat is Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zeef/images/ms.gif toch een schitternd voorbeeld van een greedy bedrijf, dat zelfs doordringt in de posts op forums'

Dan staat er nu dus iets heel anders.. Door het logo, dat niet in de zin past veranderd de betekenis van mijn zin.. Gewoon omdat de lezer dit logo anders parsed..
Die bedrijven waar jullie mee onderhandelen weten dit maar al te goed.. Maak ons dus niet wijs dat het hetzelfde is..

lol @ Jamal ! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door boesOne op 22-03-2004 18:12 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Renegade schreef op 22 maart 2004 @ 16:38:

Moet je daar als forum nou trots op zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Beste CyBeR en anderen. We komen er op deze manier niet uit. Jullie willen absoluut "niet", wij willen "wel" als. Ergo we gaan het gewoon proberen, en als jullie er niet aan me willen werken, dan houdt het gewoon op zolang de proef duurt. We kunnen nu wel topics vol praten hierover, maar er veranderd niks wezenlijks aan het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

zeef schreef op 22 maart 2004 @ 17:12:
Beste CyBeR en anderen. We komen er op deze manier niet uit. Jullie willen absoluut "niet", wij willen "wel" als. Ergo we gaan het gewoon proberen, en als jullie er niet aan me willen werken, dan houdt het gewoon op zolang de proef duurt. We kunnen nu wel topics vol praten hierover, maar er veranderd niks wezenlijks aan het idee.
Kun je ons tenminste vertellen hoe lang die proef duurt? Is dat een kwestie van een week? Maand? Kwartaal? Jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
CyBeR schreef op 22 maart 2004 @ 16:42:
Ze mogen 'm inderdaad niet afdrukken en herverdelen. Maar ik heb ze ook niet toegestaan er geld aan te verdienen. En dat is wat hier direct gebeurt door de weergave aan te passen. Indirect (banners boven/onder/naast de tekst) geld er aan verdienen vinden we best. Wat jij zegt is in feite gewoon hetzelfde als wat er nu gebeurt: er staat een link, al dan niet met afbeelding, ergens bij de post. [b]Dus niet er in
Ik dacht anders duidelijk geschreven te hebben: "daarin/bij/naast/boven/onder/achter/door"...

'k zal het anders zeggen: als ik in die tutorial schrijf:
"Start Visual Studio .NET op en klik op nieuw project", dan heeft Tweakers nog steeds alle recht zich te laten betalen door microsoft om daar een link van te maken ipv gewone tekst.
Zolang ze het geld niet verdienen met mijn inhoud, maar met hun weergave is alles ok. (Ethisch, wettelijk, volgens de algemene voorwaarden, ...)

Ik zit ondertussen gewoon te branden van nieuwsgierigheid, ik wil het systeem eindelijk in werking zien. Deze hele discussie is gewoon het ultieme voorbeeld van "negatieve aandacht is ook aandacht" :9

[ Voor 11% gewijzigd door Yoeri op 22-03-2004 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
BackSlash32 schreef op 22 maart 2004 @ 17:12:
Moet je daar als forum nou trots op zijn?
CyBeR heeft toch gelijk als ie zegt dat sarcasme niet aan alle mensen besteed is. Misschien had ik beide smileys moeten vervangen door een Microsoft logo... :X ;)
Maar alle gekheid op een stokje, dat is niet iets waar je trots op hoeft te zijn, maar evenals het blocken van advertenties en banners zal er ook gewoon worden opgetreden tegen het _bewust_ blokkeren van CA (althans, dat is wat ik heb begrepen tot nu toe).

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

CyBeR schreef op 22 maart 2004 @ 17:16:
[...]
Kun je ons tenminste vertellen hoe lang die proef duurt? Is dat een kwestie van een week? Maand? Kwartaal? Jaar?
Er is afaik geen vaste proefperiode afgesproken, maar een week lijkt me wat kort en een jaar wat lang. Het zal dus ergens ertussen liggen :) Ik verwacht iets van 1 of 2 maanden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zeef, vergeef me...
Robbedoeske schreef op 22 maart 2004 @ 17:18:
[...]

Ik dacht anders duidelijk geschreven te hebben: "daarin/bij/naast/boven/onder/achter/door"...

'k zal het anders zeggen: als ik in die tutorial schrijf:
"Start Visual Studio .NET op en klik op nieuw project", dan heeft Tweakers nog steeds alle recht zich te laten betalen door microsoft om daar een link van te maken ipv gewone tekst.
Zolang ze het geld niet verdienen met mijn inhoud, maar met hun weergave is alles ok. (Ethisch, wettelijk, volgens de algemene voorwaarden, ...)
En dat stukje, "Start Visual Studio .NET", is geen onderdeel van jouw tekst? Als Microsoft graag wil dat daar een linkje naar hun site staat, eventueel met een logootje, dan moeten ze daar jou op aanspreken. En aan jou het geld geven. Of heb je een hekel aan geld?
Ik zit ondertussen gewoon te branden van nieuwsgierigheid, ik wil het systeem eindelijk in werking zien. Deze hele discussie is gewoon het ultieme voorbeeld van "negatieve aandacht is ook aandacht" :9
Ik wil er steeds minder en minder mee te maken krijgen eigenlijk.. Alleen in die discussie zit ik ondertussen al zo verstrengeld dat terugtrekken moeilijk is.

Maar ik ben het ook wel met zeef eens. We gaan er gewoon niet uitkomen omdat de mensen die voor CA zijn (ook al zijn het er bijzonder weinig) niet van standpunt willen veranderen, en de mensen die tegen zijn ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 20:53
Een vraagje, hoe zit het met hyperlinks die in de posten staan?

Als alle woorden 'microsoft' worden vervangen, wordt dan ook *microsoft* vervangen?
Of anders 'microsoft' uit *.microsof.*
Als je dan een link plaatst naar de knowledgebase van ms, zal de link worden verbroken door een plaatjes.

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
<a href="http://www.microsoft.com" target="_blank">[img]"advertenties/microsoft.gif"[/img]</a>

toch niks mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

* IWriteCode is toch wel erg benieuwd naar hoe het er uiteindelijk uit komt te zien... en de mannen (en vrouwen) van tweakers.net moeten zich wel realiseren dat de mensen die (fel) reageren op dit onderwerp wel de mensen zijn die hart voor 'de zaak' hebben...

En tweakers.net is er voor de bezoekers... maar de bezoekers zijn er ook voor tweakers.net en verschaffen jullie toch een aardige boterham :)

[ Voor 3% gewijzigd door IWriteCode op 22-03-2004 18:07 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Laatst online: 14-09 21:34
Renegade schreef op 22 maart 2004 @ 16:38:
[afbeelding] is een geweldig bedrijf
[afbeelding] is een ongelofelijke rotfirma

Een ander voorbeeldje dan;
Logitech maakt ontzettend goede muizen, maar microsoft bakt er niks van. Hoe kan het nou toch dat microsoft veel slechtere muizen maakt dan logitech?
Logitech maakt ontzettend goede muizen, maar Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zeef/images/ms.gif bakt er niks van. Hoe kan het nou toch dat Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zeef/images/ms.gif veel slechtere muizen maakt dan logitech?
Ik geloof toch dat mijn mening er opeens heel anders uitziet...

[ Voor 18% gewijzigd door Rickbv op 22-03-2004 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

CyBeR schreef op 22 maart 2004 @ 17:00:
[...]

Mja. En da's dus knap stom. Bij een idee als dit had vantevoren bedacht kunnen worden dat mischien niet iedereen (hint: sarcasme) het er mee eens zou zijn. Mischien moet er dan volgende keer eerst wat gepeild worden, in plaats van er meteen aan vast te zitten met een contract.

Als het MT zo dom geweest is hier inderdaad meteen een contractuele verplichting aan vast te laten knopen zullen we 't inderdaad mee moeten maken. Hoe lang was die proef ook weer bedoeld? Dan weten diegenen onder ons die er niets mee te maken willen hebben wanneer ze weer terug kunnen komen.
Ze hebben een contract , dan wel een mondelinge afspraak over de proef , voor re rest niet. Ik snap zelf nieteens waarom je zo'n moeite hebt met een proef. Als het dan toch zo enorm fout is als jij zegt , dan blijkt dat echt wel uit die proef.

Ten tweede... wie ben jij om het MT "dom" te noemen. Ik neem aan dat jij dan wel geslaagd bent in het opzetten van een dergelijk bedrijf welke bijna alleen afhankelijk is van het Internet? En daar komt nog eens bij dat jij ws geen idee hebt wat er tijdens de ontwikkeling is gezegd / heeft plaatsgevonden. Ik weet dat ook niet , maar ik heb het volste vertrouwen in het MT. Waarom zou T.net dan zijn zoals het nu is? De term mismanagement zoals die eerder werd genoemd is hier totaal niet op van toepassing.

Daar komt nog eens bij dat het nu best lastig is om je bedrijf up and running te houden. Als je dan iets gaat ontwikkelen in deze verslechterde economische situatie , kan ik me wel degelijk voorstellen dat zowel de aanbiedende partij , alswel de afnemende partij een stukje zekerheid wil. Het moet niet zo zijn , dat als de users niet willen , dat het maar niet door kan gaan. Op die manier zou het forum binnen no time platliggen en als klap op de vuurpijl T.net ook. De overheid bijvoorbeeld doet het werk ook relatief goed ( naja :+ ) , maar belasting betalen willen we allemaal niet. Is de oplossing dan maar gewoon geen belasting te betalen? Nee , juist niet...

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof toch dat mijn mening er opeens heel anders uitziet...
Ik zie het verschil niet? In beide gevallen staat dezelfde mening er.
Of je tekst nu ASCII of een paar pixels is, doet niets veranderen aan de mening.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 18:23:
[...]
Of je tekst nu ASCII of een paar pixels is, doet niets veranderen aan de mening.
Ik denk dat hij de tegenstrijdigheid bedoeld .... Microsoft (voorbeeld) word in zijn mening afgebrand , maar word doormiddel van CA ook weer gepromoot. Terwijl het eigenlijk gewoon een advertentie is , waar een echte tweaker natuurlijk niet op vertrouwt :P

Maar als je nou een microsoft banner bovenin beeld zag , met een post over een defecte microsoft muis? Dat is dan toch precies hetzelfde... alleen de plaats van de banner is anders... (Irritant of niet , het doet niets af aan je mening )

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 18:23:Ik zie het verschil niet? In beide gevallen staat dezelfde mening er.
Het gaat er om dat als IK een mening post met microsoft... en als er dan een plaatje komt te staan met microsoft ipv de text.. dan vind IK dat MIJN mening anders wordt weergegeven dan wat IK bedoel. Wat iemand anders daar van vindt is niet zo belangrijk, want het is MIJN mening die ik probeer weer te geven...

Maar goed... zoals al vermeld, laat het eerst maar eens zien... ben benieuwd...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Jamal schreef op 22 maart 2004 @ 18:28:
[...]

Het gaat er om dat als IK een mening post met microsoft... en als er dan een plaatje komt te staan met microsoft ipv de text.. dan vind IK dat MIJN mening anders wordt weergegeven dan wat IK bedoel. Wat iemand anders daar van vindt is niet zo belangrijk, want het is MIJN mening die ik probeer weer te geven...

Maar goed... zoals al vermeld, laat het eerst maar eens zien... ben benieuwd...
Humm , ik wil niet vervelend zijn , maar er staat in beide gevallen gewoon Microsoft. En je mening word nog altijd gevormd door de rest van de zin. Die blijft onaangepast.
-boesOne- schreef op 22 maart 2004 @ 18:35:
[...]

Dat kan je niet menen. Die logo's springen eruit, of je wil of niet..

Oftewel: Die logo's blijven hangen. Terwijl juist de betekenis van de zin moet zijn: MS muizen zijn slecht.. Nu valt op dat er MS logo's in zitten. Dit gaat ten koste van de betekenis van het bericht..
Hoe gaat dat precies ten koste van het bericht dan? Ik volg je niet helemaal ben ik bang. Er staat in beide gevallen hetzelfde. Het logo knalt er niet uit (Dat is juist de bedoeling van CA!). En een beetje tweaker leest er na een week of 2 gewoon overheen en haalt de mening er wel uit hoor. Het lijkt wel alsof iedereen denkt dat je ineens gebrainwashed gaat worden :o

[ Voor 37% gewijzigd door Raku op 22-03-2004 18:37 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

[...]

Oftewel: Die logo's blijven hangen. Terwijl juist de betekenis van de zin moet zijn: MS muizen zijn slecht.. Nu valt op dat er MS logo's in zitten. Dit gaat ten koste van de betekenis van het bericht..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Simulated Zero schreef op 22 maart 2004 @ 18:27:
[...]

Ik denk dat hij de tegenstrijdigheid bedoeld .... Microsoft (voorbeeld) word in zijn mening afgebrand , maar word doormiddel van CA ook weer gepromoot. Terwijl het eigenlijk gewoon een advertentie is , waar een echte tweaker natuurlijk niet op vertrouwt :P

Maar als je nou een microsoft banner bovenin beeld zag , met een post over een defecte microsoft muis? Dat is dan toch precies hetzelfde... alleen de plaats van de banner is anders... (Irritant of niet , het doet niets af aan je mening )
Als je snel kijkt lijkt het toch echt of ik het meer op microsoft heb dan op logitech, terwijl dat in dit geval juist niet zo is. En daarbij, nu ik zo eens 2 woorden in een alinea zie staan vind ik het echt verschrikkelijk afleiden :/

Een banner van het bedrijf dat ik negatief wil benaderen in mijn post kan dan wel hetzelfde idee zijn, toch is het een heel verschil met CA. Een banner staat namelijk los van mijn post/mening, door CA lijkt het alsof ik iets met microsoft wil doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Rickbv schreef op 22 maart 2004 @ 18:36:
[...]

Als je snel kijkt lijkt het toch echt of ik het meer op microsoft heb dan op logitech, terwijl dat in dit geval juist niet zo is. En daarbij, nu ik zo eens 2 woorden in een alinea zie staan vind ik het echt verschrikkelijk afleiden :/

Een banner van het bedrijf dat ik negatief wil benaderen in mijn post kan dan wel hetzelfde idee zijn, toch is het een heel verschil met CA. Een banner staat namelijk los van mijn post/mening, door CA lijkt het alsof ik iets met microsoft wil doen...
Iedereen weet straks toch gewoon dat die link+logo er niet vanwege jou staat? Is het zo moeilijk te begrijpen dat iedereen straks die reclame voor lief neemt en voor de inhoud gaat? En dan nog , snel kijken naar een topic.... Als je wilt replyen mag ik toch hopen dat je alles eerst goed doorleest en niet globaal lezen zoals je dat met de krant doet ;)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corani
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Simulated Zero schreef op 22 maart 2004 @ 18:32:
Het logo knalt er niet uit (Dat is juist de bedoeling van CA!). En een beetje tweaker leest er na een week of 2 gewoon overheen en haalt de mening er wel uit hoor.
Volgens mij is dat nu juist niet de bedoeling van CA (of welke reclamevorm dan ook) Op het moment dat je er gewoon overheen leest, heeft het ook geen nut meer om te adverteren. Dan zal het of snel afgelopen zijn, of het zal nog irritanter worden, zodat het wel opvalt.

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Simulated Zero schreef op 22 maart 2004 @ 18:39:
[...]

Iedereen weet straks toch gewoon dat die link+logo er niet vanwege jou staat? Is het zo moeilijk te begrijpen dat iedereen straks die reclame voor lief neemt en voor de inhoud gaat? En dan nog , snel kijken naar een topic.... Als je wilt replyen mag ik toch hopen dat je alles eerst goed doorleest en niet globaal lezen zoals je dat met de krant doet ;)
Dat is een uitermate naief argument.
Die logo's zijn helemaal niet neutraal. Als ze geen invloed hadden dan zouden bedrijven er geen geld aan spenderen. Ze hebben wel degelijk invloed.
Dus hebben ze ook invloed op de betekenis van de content. Het heet toch niet voor niets content advertising.

Stel ik post een dik verhaal over Microsoft en hun manier van zaken doen, privacy beleid, Palladium, Universal cookie in de mdeiaplayer .. noem maar op..
En elke keer dat ik MS schrijf komt er zo'n logoogtje voor in de plaats.., nou dan voel ik dat MS' corporate money mooi de angel uit mijn betoog haalt..

Ergo: het vervangen van namen door logo's in de posts heeft ongewenste invloed op de betekenis van de posts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

corani schreef op 22 maart 2004 @ 18:47:
[...]

Volgens mij is dat nu juist niet de bedoeling van CA (of welke reclamevorm dan ook) Op het moment dat je er gewoon overheen leest, heeft het ook geen nut meer om te adverteren. Dan zal het of snel afgelopen zijn, of het zal nog irritanter worden, zodat het wel opvalt.
Ik bedoelde dat dat logo wel opvalt , maar de mening niet anders maakt. Is dat nou zo lastig te begrijpen dan?
-boesOne- schreef op 22 maart 2004 @ 18:49:
[...]

Dat is een uitermate naief argument.
Die logo's zijn helemaal niet neutraal. Als ze geen invloed hadden dan zouden bedrijven er geen geld aan spenderen. Ze hebben wel degelijk invloed.
Dus hebben ze ook invloed op de betekenis van de content. Het heet toch niet voor niets content advertising.

Stel ik post een dik verhaal over Microsoft en hun manier van zaken doen, privacy beleid, Palladium, Universal cookie in de mdeiaplayer .. noem maar op..
En elke keer dat ik MS schrijf komt er zo'n logoogtje voor in de plaats.., nou dan voel ik dat MS' corporate money mooi de angel uit mijn betoog haalt..

Ergo: het vervangen van namen door logo's in de posts heeft ongewenste invloed op de betekenis van de posts..
Leg mij eens nog heel duidelijk uit wat voor invloed dat heeft op de inhoud van de post? De inhoud blijft hetzelfde , die word niet aangepast. En voor de rest blijft hetzelfde gelden als bovenstaande....

[ Voor 51% gewijzigd door Raku op 22-03-2004 18:55 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:41
[...]
Dat klopt, maar het veranderd wel de uitstraling van het bericht.

Verder wou ik alleen nog even zeggen dat we maar gewoon moeten afwachten hoe de proef gaat, want we kunnen nou wel met z'n allen gaan tetteren hoe slecht het wel niet is, maar ik denk dat we op basis van een paar plaatjes niet meteen te contrete conclusies moeten trekken. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben absoluut geen voorstander hiervan, maar ik wacht wel met mijn praatje totdat de proeftijd voorbij is. Als de proeftijd over is zullen er vast wel nog meer van dit soort topics geopend worden, en ik denk dat wij dan wel het volle recht hebben om dit soort discussies te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

En we hebben het nu over statische plaatjes... maar wie zegt dat er geen animaties komen... of (screenfilling) popups als je er over heen gaat met de muis over heen gaat... Het kan beginnen met een klein twinkeltje (zoals in :*)) en wie weet waar het eindigt... :) Maar genoeg 'stokerij'... ik ben erg benieuwd hoe het er uit komt te zien (voor de 3e keer...)... dus dit is voorlopig mijn laatste Afbeeldingslocatie: http://www.jamal.nl/images/post.gif :P...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Jamal schreef op 22 maart 2004 @ 19:02:
En we hebben het nu over statische plaatjes... maar wie zegt dat er geen animaties komen... of (screenfilling) popups als je er over heen gaat met de muis over heen gaat... Het kan beginnen met een klein twinkeltje (zoals in :*)) en wie weet waar het eindigt... :) Maar genoeg 'stokerij'... ik ben erg benieuwd hoe het er uit komt te zien (voor de 3e keer...)... dus dit is voorlopig mijn laatste [afbeelding] :P...
Ik denk dat het MT prima in staat is een duidelijke grens te trekken :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

-boesOne- schreef op 22 maart 2004 @ 18:35:
[...]

Hier heb je inderdaad een goed punt. Het is lastig uit te leggen; maar als er een zin staat met alleen maar tekst dan ben je eerder geneigd om te lezen wat er staat; op het moment dat er twee microsoft images in staan lees je de regel niet meer maar neem je alleen de twee logo's in je op. Tenminste, dat is wat ik bij mijzelf bemerk :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Simulated Zero schreef op 22 maart 2004 @ 18:52:
[...]

Ik bedoelde dat dat logo wel opvalt , maar de mening niet anders maakt. Is dat nou zo lastig te begrijpen dan?

[...]

Leg mij eens nog heel duidelijk uit wat voor invloed dat heeft op de inhoud van de post? De inhoud blijft hetzelfde , die word niet aangepast. En voor de rest blijft hetzelfde gelden als bovenstaande....
Technisch gesproken staat er dezelfde inhoud. Strak geredeneerd kan je zeggen of Microsoft nu representeerd wordt door microsoft of doorAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zeef/images/ms.gif ze dezelfde beteknis hebben.
Je gaat hier echter aan het uiterlijk van de letters/logo's voorbij. Omdat alle tekst in het zelfde font is geschreven, valt een verandering des te meer op.
Dus ook al lees je de post boven de post met logoos, toch schiet je oog naarAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zeef/images/ms.gif.

Eens ?

Ok, in een bericht waarin je je liefde voor onze vrienden uit Redmond wil betuigen maakt dat niet zoveel uit.
Maar in een bericht waarin je eens kritisch wil kijken naar de handel en wandel van deze software zaibatsu is het uitermate storend dat je steeds wordt afgeleid van het gezegde door logootjes het en der.. Temeer omdat het ook nogeens MS is die ervoor betaald...in jouw kritische stukje overAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zeef/images/ms.giftrekken ze een lange neus..

Je leest al het ware minder wat er werkelijk staat en je ziet meer het corporate logo van MS dat met heel andere, tegengestelde dingen associeert dan de dingen die jij in je post wil zeggen..

kant niet anders uitleggen.. trouwens allemaal nofi enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

-boesOne- schreef op 22 maart 2004 @ 19:11:
[...]

Technisch gesproken staat er dezelfde inhoud. Strak geredeneerd kan je zeggen of Microsoft nu representeerd wordt door microsoft of door[afbeelding] ze dezelfde beteknis hebben.
Je gaat hier echter aan het uiterlijk van de letters/logo's voorbij. Omdat alle tekst in het zelfde font is geschreven, valt een verandering des te meer op.
Dus ook al lees je de post boven de post met logoos, toch schiet je oog naar[afbeelding].

Eens ?

Ok, in een bericht waarin je je liefde voor onze vrienden uit Redmond wil betuigen maakt dat niet zoveel uit.
Maar in een bericht waarin je eens kritisch wil kijken naar de handel en wandel van deze software zaibatsu is het uitermate storend dat je steeds wordt afgeleid van het gezegde door logootjes het en der.. Temeer omdat het ook nogeens MS is die ervoor betaald...in jouw kritische stukje over[afbeelding]trekken ze een lange neus..

Je leest al het ware minder wat er werkelijk staat en je ziet meer het corporate logo van MS dat een met heel andere, tegengestelde dingen associeert dan de dingen die jij in je post wil zeggen..

kant niet anders uitleggen.. trouwens allemaal nofi enzo..
Och , als jij daadwerkelijk daardoor word beinvloed kan ik daar natuurlijk weinig aan veranderen , maar ik ben toch echt geneigd meer naar de post zelf te kijken/lezen ... :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Simulated Zero schreef op 22 maart 2004 @ 19:14:
[...]

Och , als jij daadwerkelijk daardoor word beinvloed kan ik daar natuurlijk weinig aan veranderen , maar ik ben toch echt geneigd meer naar de post zelf te kijken/lezen ... :)
okee.. ik kan me niet voorstellen dat jouw oog niet afgeleid wordt door die logo's :)
Het is een natuurlijke feature van het oog dat afwijkende dingen opvallen..

hell, ik zit nu serieus te overwegen maar es een abbo te nemen.. niet omdat ik dan geen ads zie, maar omdat T.net blijkbaar snel poen nodig heeft. Ik vind T.net een uitermate sympathieke site dus daarom wil ik ze wel steunen..
Ik snap best dat hoe professioneler ze zich voordoen, hoe minder andere bedrijven geneigd zijn giften in de vorm van servers, gratis bandbreedte, koffie of wat dan ook te doneren.. Ik denk dat een oproep in de trant van: jongens.. wordt eens lid van de communitie anders gaan we plat flink wat pingels zou opleveren.. of ben ik nu naief? (het is BNN ook gelukt :) )

[ Voor 42% gewijzigd door boesOne op 22-03-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Het zal inderdaad zo zijn dat voor adverteerders dat aspect mee kan spelen, dat juist kritische post over hun producten eerder zullen wegvallen,
maar ik denk dat het goed is ook de hier door gebruikers gegeven voorbeelden eens goed te bekijken.

Ik vind zelf de gegeven 'voorbeeld-posts' zeker geen voorbeeld van posts die we zouden willen hebben op Tweakers: een beetje ongefundeerd afgeven op een product dat kennelijk niet voldoet aan de misschien te hoge wensen van de gebruiker.
Ik vind dat zeker posts die weinig waarde hebben voor GoT en zeker als het onderwerp een bedrijf betreft waarmee Tweakers.net gewoon zaken doet, naar volle tevredenheid en zonder dat er gepoogd wordt tot een ongewenste beinvloeding van onze redactionele vrijheid, denk ik dat het heel normaal is te stellen dat wij dat soort posts, die hier als voorbeeld gegeven zijn (het soort posts van: 'mijn product X van fabrikant Y is maar een baggerproduct, want het bevalt me gewoon niet') domweg niet meer willen hebben, en dat is een beleid dat al langer is ingevoerd en al heel lang ook actief is, dat dit soort van ongefundeerde flames naar producten aangepakt worden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Die posts zijn dan ook alleen ter illustratie van de stelling dat CA de betekenis van de tekst aanpast...
Ik vind dat zeker posts die weinig waarde hebben voor GoT en zeker als het onderwerp een bedrijf betreft waarmee Tweakers.net gewoon zaken doet
Dus is tweakers.net niet zo onafhankelijk als het beoogd te zijn...

[ Voor 53% gewijzigd door IWriteCode op 22-03-2004 19:31 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok laat ik ook maar is reageren, nu moet ik toch wel ff een vergelijking trekken met smilies, en dat het inderdaad voor mij althans onleesbaar wordt als er teveel instaan (Dit is ook de reden dat ik ze zelf weinig gebruik).
Dit kan te maken hebben met mijn dyslexie En als er door de CA nu nog meer plaatjes in de tekst komen, wordt het dus volledig onleesbaar. (Ik denk dat dit ook kan gelden voor veel andere mensen)
Ik kan natuurlijk een abo nemen (en hier heb ik misschien wel intresse in), maar om het nu alleen voor de CA te doen zie ik natuurlijk niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 20:53
Robbedoeske schreef op 22 maart 2004 @ 17:52:
<a href="http://www.microsoft.com" target="_blank">[img]"advertenties/microsoft.gif"[/img]</a>

toch niks mis mee?
Ik bedoel eigenlijk:
Normale link:
code:
1
<a hrefl=¨http://www.microsoft.com/?kbase_id=1939¨>knowledgebase artikel</a>

Wordt
code:
1
2
3
<a href=¨http://www.<a href="http://www.microsoft.com" target="_blank">[img]"advertenties/microsoft.gif"
width[/img]</a>
.com/?kbase_id=1939¨>knowledgebase artikel</a>

De directe kb link werkt dan niet meer.

[ Voor 14% gewijzigd door EdwinG op 22-03-2004 19:30 ]

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Ik neem aan dat dat soort code-technische problemen in de test periode wel op worden gelost... als ze al voorkomen..

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Jamal schreef op 22 maart 2004 @ 19:27:

[...]

Hij bedoelt imho alleen dat dat voorbeeld over slechte muizen vanAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zeef/images/ms.gif 8)7 [sorry Dutch_Wolf] een flame post is..

Lekker belangrijk.. het is een voorbeeld.. zoals je al zegt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Jamal schreef op 22 maart 2004 @ 19:27:

ik zie geen enkele, en dan ook geen enkele meerwaarde in posts als 'product X is maar bagger':
dat heeft niks met onafhankelijkheid te maken of kritiek niet toelaten.
Tnet is gewoon geen plek voor dit soort suggestieve bagger.

Verder is Tweakers wel degelijk ook kritisch en objectief over bedrijven waarmee zij zaken doet, enkel het flamen op producten dat hier als voorbeeld wordt gegeven onder het mom van 'dat is mijn mening', dat is gewoon belachelijk.
Ik zie niet in vanwege welke reden men Tweakers.net wil opdringen voor zijn gebruikers daartoe gelegenheid te bieden (en dat doet zij al langer niet).

Zodra er gewone normale posts staan, waarin gerefereert wordt aan fabrikanten of bedrijven, misschien op een kritische methode, is het feit dat een naam wordt weergegeven als logo ook minder belangwekkend.
Juist bij dat soort ongefundeerde flames zal het ergeniswekkend zijn, maar dat ligt aan de flames zelf, die ongewenst zijn.
EdwinG schreef op 22 maart 2004 @ 19:30:
[/code]

De directe kb link werkt dan niet meer.
Afbeeldingslocatie: http://judi.kw.nl/uploads/got/content_advertising_test.png
in de huidige (test-)versie gebeurt er dit:
oftewel, de tekst wordt vervangen, maar de link blijft kloppen (mijn muispointer valt bij die screenshot weg)

ik vermoed dat die versie ook zo gebruikt zal worden tijdens de test-fase, en dat het aan potentiele adverteerders is om hier hun wensen op kenbaar te maken.

[ Voor 52% gewijzigd door RM-rf op 22-03-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Ik moet zeggen dat de icoontjes onder je user icoon ook afleiden van de text :)
Zodra er gewone normale posts staan, waarin gerefereert wordt aan fabrikanten of bedrijven, misschien op een kritische methode, is het feit dat een naam wordt weergegeven als logo ook minder belangwekkend.
Juist bij dat soort ongefundeerde flames zal het ergeniswekkend zijn, maar dat ligt aan de flames zelf, die ongewenst zijn.
En er zijn zat posts op GoT waar problemen met apparatuur / software worden behandeld... ik kan me voorstellen dat als je een aantal dagen aan het rommelen bent geweest met slecht funtionerende hardware of software, dat het ergenis opwekt als er reclame voor de fabrikant / maker van die software in je post staat...

[ Voor 81% gewijzigd door IWriteCode op 22-03-2004 20:04 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Jamal schreef op 22 maart 2004 @ 19:43:
Ik moet zeggen dat de icoontjes onder je user icoon ook afleiden van de text :)
Dat zijn volgens mij zijn mod-knopjes :P

Oeps, database-knopjes, is geen modje |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Freee!! op 22-03-2004 19:48 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
Damn, in zo'n link ziet het er wel enorm ranzig uit... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op 22 maart 2004 @ 17:30:
Zeef, vergeef me...

[...]

En dat stukje, "Start Visual Studio .NET", is geen onderdeel van jouw tekst? Als Microsoft graag wil dat daar een linkje naar hun site staat, eventueel met een logootje, dan moeten ze daar jou op aanspreken. En aan jou het geld geven. Of heb je een hekel aan geld?

[...]

Ik wil er steeds minder en minder mee te maken krijgen eigenlijk.. Alleen in die discussie zit ik ondertussen al zo verstrengeld dat terugtrekken moeilijk is.

Maar ik ben het ook wel met zeef eens. We gaan er gewoon niet uitkomen omdat de mensen die voor CA zijn (ook al zijn het er bijzonder weinig) niet van standpunt willen veranderen, en de mensen die tegen zijn ook niet.
Dit heb ik ook al uitgebreid aangehaald maar dit werd door superdeboer weggeveergd met het argument dat het nergens op zou slaan, en het aanpassen van de voorwaarden (met terugwerkende kracht evt mocht dit dus wél ergens op slaan) werd zelfs met het argument lachwekkend afgedaan. Terwijl er uit de AV nergens blijkt dat ik tweakers.net mijn posts in eigendom geef, laat staan er geld mee te verdienen.

Nogmaals: Ik ga dit niet aanhalen, en ik ga geen rekeningen versturen of wat dan ook.

Imho worden de boodschappen van gebruikers wel gekleurd. Op het moment dat er een lekker fleurig logootje staat in een tekst wat eigenlijk bedoeld is als zware kritiek dan kleurt dit de tekst (letterlijk en figuurlijk). En helaas werkt het bij 95% van de mensen nog steeds zo dat de factor van "hoe je iets brengt" héél zwaar meetelt. Ik werk op een telemarketing bureau, en als ik mijn stem verhef en quasi-vrolijk ga zitten doen verkoop ik aanzienlijk meer. Mensen letten dan alleen op jou en niet echt meer op je boodschap, ze vragen dan ook vaker: wat was het ook alweer?

Ik vrees dat het visueel net zo werkt. En dat argument weegt voor mij persoonlijk aanzienlijk zwaarder, plus dat het lezen moeizamer / trager gaat. Het interpreteren van een logootje wat eruit springt is gewoon moeilijk dan platte tekst.

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 22-03-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij een brief naar de krant instuurd krijg je ook niet eerst voorwaarden te zien, of moet je eerst iets ondertekenen. Dit is ook logisch, want jij kiest ervoor om het openbaar te publiceren en geeft de krant de vrijheid om het stuk te plaatsen al dan niet omringd met advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Het verschil is dat de krant vast wel ergens de voorwaarden heeft staan, en dat die in te zien zijn. Bij tweakers.net is dat ook zo en daar staat niets over dit soort zaken in. En... bij de krant... zetten ze er niet de logo's tussen de ingezonden teksten (of vervangen woorden door logo's... uberhaupt niet tussen de teksten...

[ Voor 7% gewijzigd door IWriteCode op 22-03-2004 20:19 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Jamal schreef op 22 maart 2004 @ 20:19:
Het verschil is dat de krant vast wel ergens de voorwaarden heeft staan, en dat die in te zien zijn. Bij tweakers.net is dat ook zo en daar staat niets over dit soort zaken in. En... bij de krant... zetten ze er niet de logo's tussen de ingezonden teksten (of vervangen woorden door logo's... uberhaupt niet tussen de teksten...
Je was me net voor, ik zat nog even de AV door te pluizen op een melding: aanvullende voorwaarden zijn op verzoek verkrijgbaar. Dat wil nog wel eens gebeuren. Maar ik kan het dus ook idd niet vinden. Bij kranten weet je het gewoon, punt uit. Voor alle posts die voor maart 2004 maakte was dat niet het geval...

Maar voor mij blijft zwaarder wegen dat mijn boodschappen gekleurd overkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk het tijdens de proefperiode wel aan, maar als er na de proefperiode geen optie komt voor abbo's om die smerige troep uit te zetten zeg ik mijn abbo op en ik kan jullie garanderen dat meer mensen dat doen. En weet je wat nog het ergste is? Jullie zullen uit die CA zut meer inkomsten generen dan het aantal abbo's dat je verlies per jaar bij elkaar ophoest, en dat weet je... En dat je abbo's gaat verliezen als je de funtie om het uit te zetten pas later implementeer weet je ook, en weet je wat nog het ergste is, het interesseert jullie allemaal geen zak...

Er werd vandaag ergens in de HK nog verteld dat GoT een dictatuur is, en dit is helaas waar. Ik zou zeggen ga eens na in de geschiedenis hoe vaak een dictatuur goed heeft uigepakt voor iedereen... Gewoon schijt aan het feit dat 90% van je users die CA lelijk vinden, schijt aan het feit dat je een groot gedeelte van je niet betalende (en dus typende en dus inkomsten genererende) users verliest... Als het geld maar vloeit... bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 20:29:
Ik kijk het tijdens de proefperiode wel aan, maar als er na de proefperiode geen optie komt voor abbo's om die smerige troep uit te zetten zeg ik mijn abbo op en ik kan jullie garanderen dat meer mensen dat doen. En weet je wat nog het ergste is? Jullie zullen uit die CA zut meer inkomsten generen dan het aantal abbo's dat je verlies per jaar bij elkaar ophoest, en dat weet je... En dat je abbo's gaat verliezen als je de funtie om het uit te zetten pas later implementeer weet je ook, en weet je wat nog het ergste is, het interesseert jullie allemaal geen zak...

Er werd vandaag ergens in de HK nog verteld dat GoT een dictatuur is, en dit is helaas waar. Ik zou zeggen ga eens na in de geschiedenis hoe vaak een dictatuur goed heeft uigepakt voor iedereen... Gewoon schijt aan het feit dat 90% van je users die CA lelijk vinden, schijt aan het feit dat je een groot gedeelte van je niet betalende (en dus typende en dus inkomsten genererende) users verliest... Als het geld maar vloeit... bah.
Hoewel ik een verschrikkelijke hekel aan dat hele plan heb, moet je ze wel de kans geven om het te testen/bewijzen. Dat wil ook zeggen dat ze nog even nodig hebben om het voor abo's te implementeren, maar het is niet zo dat ze de abo's sowieso de mogelijkheid niet geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rickbv schreef op 22 maart 2004 @ 20:32:
[...]

Hoewel ik een verschrikkelijke hekel aan dat hele plan heb, moet je ze wel de kans geven om het te testen/bewijzen. Dat wil ook zeggen dat ze nog even nodig hebben om het voor abo's te implementeren, maar het is niet zo dat ze de abo's sowieso de mogelijkheid niet geven...
Dat kunnen ze dan mooi tijdens die proefperiode doen toch? Tijdens de proefperiode gewoon hard werken om het voor abbo's uitzetbaar (jaja :P) te maken... dan op het moment dat het Go sein word gegeven (in het geval dat je ze gaat houden dus) die dingen ook per direct uitschakelbaar... lijkt me vrij redelijk. En dan natuurlijk niet alleen in je eigen posts maar in ALLE posts, dat spreekt voor zich (maar je kan hier in dit topic op het moment niet volledig genoeg zijn heb ik het gevoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Ik vind zowiezo het technische verhaal dat het niet mogelijk is om het voor de abbo's uit te zetten een beetje slap... zitten we hier met de beste nerds van Nederland of niet? En toen het abbo werd ingevoerd was niets te gek qua mogelijkheden, en nou zou het uitzetten van zoiets simpels als het vervangen van een stukje text door iets anders, niet mogelijk zijn... maar goed misschien zie ik het wel iets te simpel...

[ Voor 8% gewijzigd door IWriteCode op 22-03-2004 20:40 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

-boesOne- schreef op 22 maart 2004 @ 19:18:
[...]

okee.. ik kan me niet voorstellen dat jouw oog niet afgeleid wordt door die logo's :)
Het is een natuurlijke feature van het oog dat afwijkende dingen opvallen..

hell, ik zit nu serieus te overwegen maar es een abbo te nemen.. niet omdat ik dan geen ads zie, maar omdat T.net blijkbaar snel poen nodig heeft. Ik vind T.net een uitermate sympathieke site dus daarom wil ik ze wel steunen..
Ik snap best dat hoe professioneler ze zich voordoen, hoe minder andere bedrijven geneigd zijn giften in de vorm van servers, gratis bandbreedte, koffie of wat dan ook te doneren.. Ik denk dat een oproep in de trant van: jongens.. wordt eens lid van de communitie anders gaan we plat flink wat pingels zou opleveren.. of ben ik nu naief? (het is BNN ook gelukt :) )
Hier moet ik je even corrigeren.. Ik weet niet of het in dit topic was of ergens anders maar volgens mij moet wel duidelijk blijven waar het hierom gaat. Tweakers.net BV is bezig met professionaliseren / opbouwen van reserves en het is niet zo dat ze nu in de financiële problemen zitten ofzo. Dit heeft dus ook helemaal niets te maken met BNN; dat ten onder ging tenzij ze abonees zouden krijgen :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jamal schreef op 22 maart 2004 @ 20:39:
Ik vind zowiezo het technische verhaal dat het niet mogelijk is om het voor de abbo's uit te zetten een beetje slap... zitten we hier met de beste nerds van Nederland of niet? En toen het abbo werd ingevoerd was niets te gek qua mogelijkheden, en nou zou het uitzetten van zoiets simpels als het vervangen van een stukje text door iets anders, niet mogelijk zijn... maar goed misschien zie ik het wel iets te simpel...
Het verschil is dat er gezegd is dat het (wellicht) niet direct in de proefperiode uitschakelbaar zal zijn. Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Het is in ieder geval onmogelijk met de huidige versie omdat daar blijkbaar de technische middelen voor ontbreken (en die moeten dan eerst ontwikkeld worden). Dat het dus uiteindelijk onmogelijk is is nimmer gezegd. Daar zitten hier teveel nerds/tweakers voor die zich daarmee bezighouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 20:46:
[...]
Het verschil is dat er gezegd is dat het (wellicht) niet direct in de proefperiode uitschakelbaar zal zijn. Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Het is in ieder geval onmogelijk met de huidige versie omdat daar blijkbaar de technische middelen voor ontbreken (en die moeten dan eerst ontwikkeld worden). Dat het dus uiteindelijk onmogelijk is is nimmer gezegd. Daar zitten hier teveel nerds/tweakers voor die zich daarmee bezighouden ;)
Iemand met een beetje common sense die een CA dingetje wil proberen weet dat abbo's bijna verwachten dat het uitgezet kan worden, simpelweg omdat ze ervoor betalen (niet specifiek daarvoor, meer voor GoT in het algemeen maar toch)... Zorg dat dat je die optie direct in de proefperiode aanbied en maak dit duidelijk, scheelt je sowieso weer gezeik van het betalende deel van de community (al zou got groen met rode stippen worden, als ik het uit kan zetten met een templateje vind ik het prima :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Als we dan toch verder gaan..
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 20:15:
Als jij een brief naar de krant instuurd krijg je ook niet eerst voorwaarden te zien, of moet je eerst iets ondertekenen.
In de telegraaf, letterlijk:
"De redactie behoudt zich het recht voor brieven en ingezonden artikelen in te korten of te redigeren".
Dit is ook logisch, want jij kiest ervoor om het openbaar te publiceren en geeft de krant de vrijheid om het stuk te plaatsen al dan niet omringd met advertenties.
Je stuurt je brief naar die krant met de intentie hen het te laten publiceren. Op de pagina met brieven waar ik naar kijk staat _geen enkele_ advertentie. Mischien toeval, ik kan het niet nakijken (de krant van vandaag heeft de brieven opgeschort zodat er meer plek is voor juliana).
Er van uitgaande dat dit altijd zo is; Niet alleen bevat de pagina met brieven dus geen enkele advertentie, ook zijn de brieven zelf niet als advertentiemedium gebruikt. Mocht het toch toeval zijn, gaat het laatste gedeelte nog altijd op: de brieven worden niet als advertentiemedium gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 20:55:
[...]

Iemand met een beetje common sense die een CA dingetje wil proberen weet dat abbo's bijna verwachten dat het uitgezet kan worden, simpelweg omdat ze ervoor betalen (niet specifiek daarvoor, meer voor GoT in het algemeen maar toch)... Zorg dat dat je die optie direct in de proefperiode aanbied en maak dit duidelijk, scheelt je sowieso weer gezeik van het betalende deel van de community (al zou got groen met rode stippen worden, als ik het uit kan zetten met een templateje vind ik het prima :+)
Zeg , er loopt in ABO een leuk draadje over , lees die eerst anders even door. Dat maakt een hoop duidelijk :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:35

Zym0tiC

^_^

Tot nu toe heb ik altijd op GoT gesurft zonder abbo. Om de simpele rede dat die banners niet echt storend waren bij het lezen van teksten plus dat ik al die extra's zoals mail adressen toch niet gebruik. Maar als in die proef toch blijkt dat het zo komt uit te zien als die voorbeelden van een paar modjes dan zal ik toch voor een abbo gaan. Mocht daar de mogelijkheid ook niet bij komen om het uit te zetten, waar ik niet van uit ga :) dan zal de tijd die ik op GoT spendeer minder zijn dan normaal.

Niet dat ik tweakers.net het geld niet gun, anders zou ik niet een abbo nemen als de mogelijkheid is om die CA's uit te zetten, maar omdat ik steeds afgeleid wordt door die plaatsjes en dus geen tekst opneem.

Maar ik heb het volste vertrouwen dat CA voor zowel de users als de crew tot een goed einde komt. Ik wacht gewoon af

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR - er is wel eens een zaak in het nieuws geweest waarbij iemand met een Christelijke achtergrond een stukje had ingestuurd (naar een krant?) en waarbij naast zijn ingeschreven brief een advertentie stond voor anticonceptie. De betroffen persoon had daar toen een hoop heibel over gemaakt, maar zoals ik het me herinner stond de krant in zijn goed recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 21:14:
CyBeR - er is wel eens een zaak in het nieuws geweest waarbij iemand met een Christelijke achtergrond een stukje had ingestuurd (naar een krant?) en waarbij naast zijn ingeschreven brief een advertentie stond voor anticonceptie. De betroffen persoon had daar toen een hoop heibel over gemaakt, maar zoals ik het me herinner stond de krant in zijn goed recht.
Naast, niet in de tekst. Ten tweede wordt er niet direct aanwijsbaar winst gedraaid op die tekst. In dit geval wel, het valt te registreren. Maar al zou dit ala minuut in de AV worden gezet dan ben je er nog niet. Posters die dingen posten voor deze datum wisten dat nog niet...

Een aantal pagina's terug staat het systeem wat werkstukken van studenten op plagiaat controleerde. Daar was toen ook een rechtszaak voor, maar dat was in Amerika...

[ Voor 9% gewijzigd door neographikal op 22-03-2004 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Maar dat is ook iets anders... dat staat er naast... dat is hetzelfde als de banner die boven GoT staat... tis wat anders als ze de tekst hadden aangepast en er logos voor bijvoorbeeld condooms tussen zijn text hadden staan... of iets in die richting (logo's die binnen de letterlijke tekst passen, maar wel aanstootgevend zijn)...

edit:
En 6 posts na mijn melding dat ik het wel af wacht voor dat ik reageer... is dit m'n laatste post... maar ja, niets zo fijn als een fijne discussie...

[ Voor 10% gewijzigd door IWriteCode op 22-03-2004 21:21 ]

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja da's gewoon een misser van die krant. Niet opgelet bij de plaatsing van de advertenties. Maar je hoort ons toch ook niet klagen als er een advertentie van HP boven een Epson printertopic staat? Of iets soortgelijks (HP banner zie ik hier nogal vaak de laatste tijd ;))

offtopic:
Waarom is dat een link naar m'n profile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Wat me trouwens net te binnen schiet hè, hoe wordt het opgelost als er gequote gaat worden in een post waar een bannertje in zit ? Want dat wordt nl. volgens mij gewoon geparsed als [afbeelding], blijft dat zo of komt er dan wel Microsoft te staan.

Want als er [afbeelding] komt te staan, dan moet je dus telkens teruglezen naar de originele post om zo erachter te komen wat er gestaan heeft.
Of blijft dan de CA-afbeelding ook staan in de quote ? Hmmmm, nee dat kan dan niet want dan worden alle andere 'niet CA-afbeeldingen' ook weer meegenomen in de quotes.....

Ach, ik verwacht eerlijk gezegd dat daar wel een oplossing voor is bedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DoRRoN schreef op 22 maart 2004 @ 21:22:
Wat me trouwens net te binnen schiet hè, hoe wordt het opgelost als er gequote gaat worden in een post waar een bannertje in zit ? Want dat wordt nl. volgens mij gewoon geparsed als [afbeelding], blijft dat zo of komt er dan wel Microsoft te staan.

Want als er [afbeelding] komt te staan, dan moet je dus telkens teruglezen naar de originele post om zo erachter te komen wat er gestaan heeft.
Of blijft dan de CA-afbeelding ook staan in de quote ? Hmmmm, nee dat kan dan niet want dan worden alle andere 'niet CA-afbeeldingen' ook weer meegenomen in de quotes.....

Dat is vrij duidelijk. Kijk maar eens naar wat er gebeurt als je op 'quote' drukt. Je krijgt een link naar /forum/quote_message/<msgnr>/paginanr. Die haalt de tekst in de originele versie uit de db en doet er wat quote-magic mee.

Copy/Pastequoters moeten het echter wel weer opzoeken als een woord vervangen is door een plaatje (een nadeel dat ook al eerder is genoemd, btw.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
DoRRoN schreef op 22 maart 2004 @ 21:22:

Lijkt me geen probleem, je quote gewoon plaintekst uit de database lijkt me. Enige technische probleem wat ik me voor kan stellen is CTRL-F aan de clientside. Op de server zullen er weinig problemen zijn als CA pas in de laatste fase van de view wordt toegepast.

edit:

en inderdaad, copy-paste wordt er ook niet makkelijker op...

[ Voor 5% gewijzigd door Rickbv op 22-03-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

neographikal schreef op 22 maart 2004 @ 21:16:
[...]

Naast, niet in de tekst. Ten tweede wordt er niet direct aanwijsbaar winst gedraaid op die tekst. In dit geval wel, het valt te registreren.
Superdeboer schreef op 22 maart 2004 @ 12:22:
Als de logootjes on the fly random gegenereerd worden, waardoor bij elke F5 de logo's weer op een andere plek en wellicht helemaal *niet* in jouw post verschijnen? :? De bannerinkomsten van Tweakers werken via views en niet via clicks. Dat zal met CA waarschijnlijk niet anders worden. Ga dan nog maar eens aangeven in hoeverre de opbrengsten van een vooraf gesloten contract *direct* aan jouw posts toe te schuiven zijn.
Een beetje lezen wil ook wel es helpen. O-)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

CyBeR schreef op 22 maart 2004 @ 21:27:
[...]

Copy/Pastequoters moeten het echter wel weer opzoeken als een woord vervangen is door een plaatje (een nadeel dat ook al eerder is genoemd, btw.)
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/view.gif

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik denk dat, mits er niet teveel omgezet gaat worden, het best een success kan worden. Maar dan moeten de logo's wel goed en snel leesbaar zijn.
Iig geen irritante popups/full screen flashmovies e.d.

Ik wacht met spanning af.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.