Content Advertising

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.830 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 16:55

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

CyBeR schreef op 21 maart 2004 @ 01:34:

Ik begrijp nog steeds niet helemaal hoe je het voor elkaar krijgt dit geen serieuze aanpassing te vinden. Onze posts zijn bedoeld om op een bepaalde manier weergegeven te worden. Hier bold, daar italic. Hier een plaatje, daar een linkje. Met CA wordt er vervolgens vanalles vervangen, en is dus die weergave anders dan de poster die in gedachten had, zonder dat die poster daar zelf invloed op heeft gehad.
misschien kun je beter wachten tot de techniek werkelijk actief is, voordat je je mening al paraat zet:
ER worden geen woorden vervangen door andere woorden, de boodschap blijft altijd gelijk:

In de versie die binnenkort getest gaat worden zullen enkel woorden vervangen worden door aan afbeelding van een naam:
Dit is erg opvallend en genereert waarschijnlijk veel opzien, gericht wat er mogelijk is met die techniek, maar ik betwijfel zelf of dit werkelijk ook op die manier toegepast gaat worden:
De grote winst van de Content Advertising techniek is dat het mogelijk maakt om een post te indexeren op bepaalde 'reclame-'woorden (en een aantal synoniemen/verbasteringen) en op basis hiervan bepaalde handelingen te doen met die post:

Ik kan me bv ook goed voorstellen dat niet zozeer woorden vervangen worden door plaatjes (wat me nog altijd verafschuwd, dat idee) maar dat bv een post met bepaalde termen standaard een toevoeging krijgt van links naar producten in de Pricewatch.
De techniek is dan feitelijk dezelfde, maar de uitvoering kan in een werkelijk reeele situatie veel verschillende vormen aannemen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

RM-rf: dat is dan dus een soort vorm van content-enhancement, en ik kan me goed voorstellen dat deze techniek ook inderdaad op die manier toegepast zal gaan worden voor eigen doeleinden.

Aan de andere kant is juist de commerciele toepassing natuurlijk voor Tnet veel interessanter...

[ Voor 28% gewijzigd door crisp op 21-03-2004 02:14 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus , als je iedereen er kennis mee laat maken , kun je je op die manier ook voorstellen hoe je post eruit gaat zien
Los daarvan, je hebt ook nog "Bekijk bericht" ;)
links naar producten in de Pricewatch
Ik snap niet dat die al jaren geleden zijn ingevoerd, dergelijk content-enhancements ;) Tenslotte is dat een enorme impuls GoT<>FP, zowel voor T.net zelf als voor de PW abonnees.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Simulated Zero schreef op 20 maart 2004 @ 22:11:
En eigenaar van je posts? Hoe wil je dat precies gaan uitleggen? Die platters waar je posts opstaan zijn nog altijd van T.net. Bovendien komt er nog eens bij dat je geen copyright hebt en dat het openbaar toegankelijk is.. Als ik praat tegen iemand zeg ik toch ook niet dat dat van mij is? Het is openbaar (op HK ,SG etc na) en is voor iedereen toegankelijk. Het word nog eens opgeslagen op spullen van derden , zonder dat jij ergens hebt aangegeven dat je posts van jou en van jou alleen zijn.
Wat een onzin. Een website sla je ook (vaak) op op spullen derden, is ook openbaar toegankelijk en hoeft ook niet gemerkt te worden met een copyrightteken. Dat alles heeft er dus niets mee te maken.
Die overeenkomkst heb je namelijk al geaccepteerd dmv de algemene voorwaarden.
Dat is waar, hoewel die er eerst nog niet was (en dus niet geldt voor oudere posts lijkt me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
RM-rf schreef op 21 maart 2004 @ 02:01:
[...]

misschien kun je beter wachten tot de techniek werkelijk actief is, voordat je je mening al paraat zet:
ER worden geen woorden vervangen door andere woorden, de boodschap blijft altijd gelijk:

In de versie die binnenkort getest gaat worden zullen enkel woorden vervangen worden door aan afbeelding van een naam:
Dit is erg opvallend en genereert waarschijnlijk veel opzien, gericht wat er mogelijk is met die techniek, maar ik betwijfel zelf of dit werkelijk ook op die manier toegepast gaat worden:
De grote winst van de Content Advertising techniek is dat het mogelijk maakt om een post te indexeren op bepaalde 'reclame-'woorden (en een aantal synoniemen/verbasteringen) en op basis hiervan bepaalde handelingen te doen met die post:

Ik kan me bv ook goed voorstellen dat niet zozeer woorden vervangen worden door plaatjes (wat me nog altijd verafschuwd, dat idee) maar dat bv een post met bepaalde termen standaard een toevoeging krijgt van links naar producten in de Pricewatch.
De techniek is dan feitelijk dezelfde, maar de uitvoering kan in een werkelijk reeele situatie veel verschillende vormen aannemen.
Als de ingezette richting teveel problemen op gaat leveren, dwz over een statistisch significante periode beduidend lagere bezoekersaantallen, dan moeten we eens kijken naar aanpassingen. De PW koppeling is een heel goeie. De logo's onderaan de post gaan we zeker iet doen, omdat je dan een soort minibanner onder elke post krijgt. Het selectief toepassen van CA lijkt ons op dit moment de juiste keuze.

Mbt een vraag wat eerder :De interne toetsingscriteria mbt go/no go behoren tot de vertrouwelijke bedrijfsgegevens, deze zullen nooit worden vrij gegeven. De concurrentie leest ook mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Nelis schreef op 21 maart 2004 @ 02:32:
[...]

Wat een onzin. Een website sla je ook (vaak) op op spullen derden, is ook openbaar toegankelijk en hoeft ook niet gemerkt te worden met een copyrightteken. Dat alles heeft er dus niets mee te maken.

[...]

Dat is waar, hoewel die er eerst nog niet was (en dus niet geldt voor oudere posts lijkt me).
Waarom verblijd jij ons dan niet met een goede , duidelijke en bovenal kloppende uitleg?

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Simulated Zero schreef op 21 maart 2004 @ 03:26:
[...]

Waarom verblijd jij ons dan niet met een goede , duidelijke en bovenal kloppende uitleg?
Je posts zijn wel degelijk jouw eigendom. Daar hebben die open toegankelijkheid, dat copyrightteken en die servers van derden niets mee te maken. Je hebt echter de algemene voorwaarden geaccepteerd waarin staat dat er met je posts geknoeid (:+) mag worden.

Ik weet alleen niet hoe het zit met de de users en posts van de tijd dat er nog geen algemene voorwaarden bestonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Die gaan gewoon mee in CA. Punt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

En ik denk niet dat een van die users daar bezwaar tegen gaat maken :)
Maar hoe zeef het hierboven stelt (die langere post dus :P ) denk ik dat het eigenlijk best "leuk" wordt, als er tenminste bedrijven zijn die zo willen adverteren :P

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-09 10:18
zeef schreef op 21 maart 2004 @ 03:12:
Als de ingezette richting teveel problemen op gaat leveren, dwz over een statistisch significante periode beduidend lagere bezoekersaantallen, dan moeten we eens kijken naar aanpassingen.
Iets met een verdronken kalf en het dempen van een put?
De concurrentie leest ook mee :)
Grootheidswaanzin?
Die gaan gewoon mee in CA. Punt uit.
Heerlijke houding, echt waar!
Maar kan ik hieruit concluderen dat die CA logo's er runtime in worden gezet? Dan mag het wel heel wat opleveren, bijvoorbeeld om extra cpu-tijd er uit te kunnen halen. Zie ik alweer een kostenpost van EUR 9000 aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:40
zal vast wel eerder gezegd zijn maar het punt waar ik over struikel zijn dat er dan gewoon woorden/posts van mij gebruikt worden om reclame mee te maken... en ik post toch zeker niet om reclame te maken voor anderen

p.s de volgende stap is om de search te manipuleren zodat posts waarin woorden van sponsors meer bovenaan het lijstje staan? :X

[ Voor 26% gewijzigd door Devian op 21-03-2004 10:24 . Reden: iets verduidelijkt :) ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
Devian schreef op 21 maart 2004 @ 10:16:
zal vast wel eerder gezegd zijn maar het punt waar ik over struikel zijn dat er dan gewoon woorden/posts van mij gebruikt worden om reclame mee te maken... en ik post toch zeker niet om reclame te maken voor anderen

p.s de volgende stap is om de search te manipuleren zodat posts waarin worod van sponsor intel meer bovenaan het lijstje staan? :X
Sja ethische bezwaren lijken ondergeschikt te zijn aan financien.
p.s de volgende stap is om de search te manipuleren zodat posts waarin worod van sponsor intel meer bovenaan het lijstje staan? :X
En daarna worden posts geedit die iets negatief over een sponsor zeggen.
Sja ze willen onafhankelijk zijn, dus nemen geen hardware aan van sponsoren, maar dit kan wel. Beetje krom idd, goed punt!

[ Voor 26% gewijzigd door Ritch op 21-03-2004 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Devian schreef op 21 maart 2004 @ 10:16:

p.s de volgende stap is om de search te manipuleren zodat posts waarin woorden van sponsors meer bovenaan het lijstje staan? :X
Dat laatste is natuurlijk niet in verhouding met het eerste, als jij iets negatiefs wil zeggen over Microsoft, maar dat dan het woord v Microsoft erin staat kan je zelf als negatieve reclame zien, maar voor het bedrijf doet dat er niet zo heel erg veel toe (hoewel dat bij Microsoft inmiddels niet echt meer opgaat het is te groot, maar wel bij een merk dat echt moet concureren) zolang het maar gehoord wordt.

Verder vind ik het gezeur, als je niet wil dat je posts "misbruikt" worden, edit je ze maar en vertrek je...
Ik denk echter dat GoT genoeg voordelen bied die opwegen tegen het nadeel van een linkje (of plaatje, maar dat laatste is afaik nog helemaal niet zeker...)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Ritch schreef op 21 maart 2004 @ 10:19:
[...]

Sja ethische bezwaren lijken ondergeschikt te zijn aan financien.
En terecht lijkt mij, T.net moet ook winst maken, en dure apperatuur aanschaffen :), en zolang de useability maar belangrijk en acceptabel blijft, is het wmb niet echt een probleem Pardon, ik dag dat je estetische zei :)
[...]

En daarna worden posts geedit die iets negatief over een sponsor zeggen.
Sja ze willen onafhankelijk zijn, dus nemen geen hardware aan van sponsoren, maar dit kan wel. Beetje krom idd, goed punt!
Zie jij iets waarbij de gevoelwaarde die je post uitstraalt vermindert wordt?

Of ik nou
Asus is een kutbedrijf
Of
[url=#]Asus[/url] is een kutbedrijf
Of
Afbeeldingslocatie: http://www.dvcentury.com/Merchant2/graphics/asus_logo.gif is een kutbedrijf
zeg..

Maakt niet zoveel uit, qua gevoelswaarde, en dit is dan nog een ernstig opvallen plaatje, en je hebt ook nog het alternatiev van DarkX, dat volgens jouw redenatie ook niet toelaatbaar zou zijn omdat het "de integriteit / bedoeling van je post aantast" oid...

[ Voor 5% gewijzigd door JHS op 21-03-2004 10:50 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
crisp schreef op 21 maart 2004 @ 00:17:
[...]

Hier nooit last van hoor...
nouja goed, dan hoop ik dat jij voor 99,999% van de users spreekt :) Ik heb het iig ff gemeld. Wat je ermee gaat doen moet je zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Palomar schreef op 21 maart 2004 @ 11:17:
[...]

nouja goed, dan hoop ik dat jij voor 99,999% van de users spreekt :) Ik heb het iig ff gemeld. Wat je ermee gaat doen moet je zelf weten.
Persoonlijk heb ik er ook nog nooit last van gehad, misschien is het iets lokaals?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Is er nu niet genoeg gezegd? Laten we nu gewoon lekker dit topic laten zakken en schop het weer omhoog wanneer de test begint. Nu vallen we steeds in herhaling omdat alles al gezegd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

We Are Borg: is al vele malen gesuggereerd, geloof ik :P

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritch
We Are Borg schreef op 21 maart 2004 @ 11:27:
Is er nu niet genoeg gezegd? Laten we nu gewoon lekker dit topic laten zakken en schop het weer omhoog wanneer de test begint. Nu vallen we steeds in herhaling omdat alles al gezegd is
Ik ga er van uit dat mensen met groene naampjes onderhand wel door hebben dat je weinig in kunt brengen tegen koppige gebruikers, dus ze zullen wel bezig zijn met belangrijke dingen zoals slapen en het opzetten van het hele CA gebeuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
JHS schreef op 21 maart 2004 @ 11:23:
[...]

Persoonlijk heb ik er ook nog nooit last van gehad, misschien is het iets lokaals?
Hier gaat het om:
Plaatjes willen niet altijd goed laden.
[rml][ IE6] kleine plaatjes soms niet weergegeven[/rml]
(gegeven oplossing werkt in het begin wel even, maar later komt het toch weer terug).

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 21-03-2004 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 12-09 15:51
Palomar schreef op 21 maart 2004 @ 11:59:
[...]

Hier gaat het om:
Plaatjes willen niet altijd goed laden.
[rml][ IE6] kleine plaatjes soms niet weergegeven[/rml]
(gegeven oplossing werkt in het begin wel even, maar later komt het toch weer terug).
ik neem aan dat die bug van een jaar geleden er ondertussen wel uit is.

Anders gaan we gewoon lekker aan de mozilla Firefox :Y)

edit:

wat ik net schreef in het abo forum kan hier ook wel. Als reactie op iemand die zei dat het veel bandbreedte trok als er meedere merken in een topic kwamen:

Eigenlijk denk ik dat het zoon vaart niet gaat lopen ik verwacht niet dat er 50 CA bedrijven op de proppen komen.

Het lijkt me ook voor die bedrijven en t.net veel effectiever om 5 bedrijven per _insert-tijdsbestek_ te hebben.

de naamsbekendheid van een bedrijf wordt veel groter als er in een topic 2 merken (metplaatje of link, dus opvallend) staan. omdat je dan die 2 wel onthoud. als er 10 of meer bedrijven, opvallend, in een topic staan herrinner je je die merken niet meer.

voor t.net is het effectiever dat je dan gespeid geld krijgt en niet in 1 keer veel en dat het dan weg-ebt.

[ Voor 45% gewijzigd door Speedener op 21-03-2004 12:33 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Speedener schreef op 21 maart 2004 @ 12:26:
[...]

wat ik net schreef in het abo forum kan hier ook wel. Als reactie op iemand die zei dat het veel bandbreedte trok als er meedere merken in een topic kwamen:
bandbreedte wordt gesponsord :)
Eigenlijk denk ik dat het zoon vaart niet gaat lopen ik verwacht niet dat er 50 CA bedrijven op de proppen komen.
Tweakers.net BV is al in gesprek met een aantal partners, en 50 vindt ik niet zo heel veel?
Het lijkt me ook voor die bedrijven en t.net veel effectiever om 5 bedrijven per _insert-tijdsbestek_ te hebben.
Waarom? Meer reclame (goed voor bedrijven) = meer inkomsten (goed voor Tweakers.net BV)
de naamsbekendheid van een bedrijf wordt veel groter als er in een topic 2 merken (metplaatje of link, dus opvallend) staan. omdat je dan die 2 wel onthoud. als er 10 of meer bedrijven, opvallend, in een topic staan herrinner je je die merken niet meer.
Dat denk jij, maar is daar bewijs voor? (onthouden mensen reclame uberhaupt?)
voor t.net is het effectiever dat je dan gespeid geld krijgt en niet in 1 keer veel en dat het dan weg-ebt.
Toch is al meerdere keren door het MT aangegeven dat Tweakers.net BV zo veel mogelijk gebruik probeert te maken van mogelijkheden tot inkomsten; voor het geval dat het in de toekomst wat minder zou gaan (hier wil ik nu geen waardeoordeel aan meegeven); vooral bij de discussies over bijvoorbeeld het Microsoft 2003 achtergrondje is dit naar voren gekomen.

Ik denk dat het hele discussiepunt momenteel is dat Tweakers.net BV graag inkomsten wil gaan genereren en onafhankelijk van sponsors wil worden (of al bijna is). De gebruikers zien daar momenteel vooral de negatieve kanten van (reclames), terwijl de voordelen nog niet echt duidelijk zijn (zoals het feit dat GoT niet zoals FOK! down kan gaan). Wellicht is iets meer openheid vanuit het MT richting de users over de toekomstplannen van Tweakers.net hierin gewenst? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Spider.007 schreef op 21 maart 2004 @ 12:46:
Tweakers.net BV is al in gesprek met een aantal partners, en 50 vindt ik niet zo heel veel?
Zeef ea hebben al aangegeven dat er niet teveel per topic zullen komen, maar daarvoor is de proefperiode dan ook
Dat denk jij, maar is daar bewijs voor? (onthouden mensen reclame uberhaupt?)
Mensen onthouden reclames wel degelijk, en slechte irriterende reclames zelfs beter, tenminste, dat wordt altijd beweert, maar als je erover nadenkt, dan heb ik ook wel het gevoel dat het klopt. (gewoon uit ervaring :) )
Wellicht is iets meer openheid vanuit het MT richting de users over de toekomstplannen van Tweakers.net hierin gewenst? :)
Voor een deel is dat wel duidelijk, maar misschien zou het is samengevat mogen worden ipv al die losse "berichtjes"...

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Spider.007 schreef op 21 maart 2004 @ 12:46:Ik denk dat het hele discussiepunt momenteel is dat Tweakers.net BV graag inkomsten wil gaan genereren en onafhankelijk van sponsors wil worden (of al bijna is). De gebruikers zien daar momenteel vooral de negatieve kanten van (reclames), terwijl de voordelen nog niet echt duidelijk zijn (zoals het feit dat GoT niet zoals FOK! down kan gaan). Wellicht is iets meer openheid vanuit het MT richting de users over de toekomstplannen van Tweakers.net hierin gewenst? :)
Wel, we groeien nog steeds. Dus als je niks doet, dan raak de boel op een gegeven moment overbelast. We voeren een conservatief investeringsbeleid, maar stilstand is en blijft achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik denk dat je als got team wat beter naar affiliate principe en google-ads kan kijken ivm genereren van reclame inkomsten (en kijken hoe je dit content gevoelig kan maken). Ik denk dat dit ten eerste plaats minder server load geeft, ten tweede minder acquisitie behoeft, ten derde je minder over hoeft te disccusieren (iedereen heeft maar een mening over de werkzaamheden van van het GOT team.. je kunt nog niet eens rustig je werk danwel hobby doen ;) ).
Ik denk dat content gevoelige ads (in de content zelf) je bezoekers zal verliezen.. maar hee.. just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

En hoe zit het nou met bijvoorbeeld VIA en via. VIA is een chipsetbakker, maar als je "ik reed via een omweg" schrijft, hoop ik niet dat je "ik reed Afbeeldingslocatie: http://www.servisystem.com.ar/logos/Via.gif een omweg" krijgt.

Ik zie meer iets een een subtiele implementatie van Content Advertising in de volgende vorm:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/got/subtiel.PNG

Dus een subtiel stippellijntje onder de tekst. Nauwelijks storend.

Edit:
Geen idee of het al eens gezegd is. Ga geen honderden posts doorspitten. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Exigence op 21-03-2004 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:10

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Exigence schreef op 21 maart 2004 @ 14:43:

Ik zie meer iets een een subtiele implementatie van Content Advertising in de volgende vorm:
[afbeelding]

Dus een subtiel stippellijntje onder de tekst. Nauwelijks storend.
Als de werkelijke implementatie zoiets subtiels zou worden kan ik me nauwelijks voorstellen dat er veel tegenstanders zijn :)

Al vrees ik dat adverteerders voor een opvallendere methode om aanwezig te zijn(zoals die afschuwelijke mini-logootjes) zullen kiezen als die mogelijkheid er is.

Maargoed, in het verleden heeft het managment er (gelukkig) steeds voor gekozen om reclame die door het merendeel van de users storend gevonden werd zo snel mogelijk af te voeren, dus we zien wel wat er over pakweg 3 maanden van de CA geworden is :Y)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onthouden mensen reclame uberhaupt?
Strikvraag: waar staat de term CA voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 15:10:
[...]
Hier kan ik niet fout op antwoorden:

CA = Content Advertising

:P

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik vraag mij eigenlijk af hoe het er in de nieuwe layout uit komt te zien.
De enige screenshots die ik heb gezien zijn in de template 'silver' (of zoiets), en nog niet in het paarse wat de gewone bezoekers hebben.

toch blijf ik van mening dat dit een 1 april grap is, de houding van de crew is heel anders dan wat ik gewend ben

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 00:12
stippellijntjes onder een merknaam wordt inderdaad al veel meer gedaan.
T.net kan nog het één en ander leren van Beter Goed Gejat Dan Slecht Bedachttm :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 15:10:
[...]
Crew Admin :+
December schreef op 21 maart 2004 @ 16:13:
[...]
Ik denk iedere keer aan Crew Algemeen als ik CA zie staan :P

[/offtopic]
die bedoelde ik :P

[ Voor 40% gewijzigd door Erkens op 21-03-2004 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Ik denk iedere keer aan Crew Algemeen als ik CA zie staan :P

[/offtopic]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me trouwens af hoeveel impact dit zal hebben op de hoeveelheid links in het forum. Als hieruit echt ontzettend veel links gaan komen, dan kan dat op Google, met het pageranking systeem, twee kanten op gaan:

• Het forum staat best hoog in de rankings van Google, op talloze gebieden. Het kan zijn dat Google het forum (en natuurlijk de tweakers website zelf) als linkfarm gaat beschouwen, waardoor de waarde van tweakers in Google drastisch zal verminderen
• Als dat niet gebeurt, dan betekent dat dus automatisch dat een hoog gerankte website ineens naar heel veel commerciele sites gaat linken. Google zal dit opnemen via het pagerank systeem en deelnemende commerciele websites zullen een boost krijgen in hun pagerank

Als het eerste gebeurt is dat jammer, helaas, maar niet zo erg (wat mij betreft). Toch zou dat betekenen dat heel veel nuttige informatie die hier te vinden is, niet zo snel naar boven komt in Google. Ik verwacht eigenlijk niet dat dat gebeurt. Ik weet niet precies welke criteria Google aanhoudt voor een linkfarm, maar er staat denk ik teveel nuttige informatie in het forum om als linkfarm betiteld te worden. Volgens mij is een linkfarm meer een website waar geen enkele tekst en alleen maar links op te vinden zijn.

Dus kom ik automatisch uit bij het tweede: commerciele sites krijgen een flinke boost op Google. Nou is tweakers waarschijnlijk maar een druppel op de hete plaat, en het is een trend die sowieso al jaren geleden in beweging gezet is, maar ik vind het wel behoorlijk frustrerend. Als je eens een ietwat generieke term in Google invoert, vind je of porno, of nutteloze mp3 of ringtone sites, of een totaal onbruikbare set aan commerciele websites.

Het is natuurlijk maar een bij-effect, maar ik zou het jammer vinden als Tweakers hier op die manier aan bij ging dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:54
Kom op mensen, heeft niemand hem door?

Dit is een dikke vette 1 april grap. Vandaar die lekkere vage aanduiding 'begin tweede kwartaal'...

Bovendien, ze suggereren nu dat het systeem door Tweakers.net B.V. is ontwikkeld, maar dat is natuurlijk onzin. Er zijn al diverse sites en fora waar deze manier van adverteren (overigens best een nette manier) wordt gebruikt.

Een hele goeie grap, dat wel!

Mocht ik de grap nu verpesten, dan moet een modje mijn reactie maar editten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Lees het topic eens door :z Denk jij dat een 1 april grap nog steeds leuk is als er een grote groep betalende users enorm over de zeik is? Denk het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Niet online
Toch even replyen dan maar ( Tot pag 22 gelezen :Y) ). Mexxus jij zegt wel dat het een 1 april grap is, daar hou ik ergens ook wel rekening mee, maar aan de andere kant is het een ideaal moment om met zoiets op de proppen te komen. Nu melding van het idee maken, breekt de pleuris uit dan wordt het een 1 april grap, wordt het door eenieder juichend ontvangen dan gaat het in productie.

Verder ben ik heel benieuwd hoe het straks evt. gaat met berichten met een "negatieve" impact voor een merk. Want het lijkt me als bedrijf niet wenselijk om allerlei links naar je website etc te hebben als iemand je product niet naar wens vind functioneren.

Dus moeten dan de moderator's mischien bijv. als je

( *zuigt aan zijn duim en het volgende merk plopt er uit zonder ook maar enige bedoeling om iets flauws als een flamewar te starten maar puur ter onderbouwing en verduidelijking van zijn post*)

je WinXP installatie niet aan de praat krijgt Windows XP veranderen in Raampjes Ervaringen ? Zodat er door het CA systeem geen overduidelijke link naar Microsoft word geplaats omdat de klant geen negatieve reclame wil ? Ik neem aan dat Microsoft dat namelijk ook niet kan waarderen in tegenstelling tot het feit dat iemand lofzang predikt over WinXP want ook dat kan natuurlijk gebeuren. Daar willen ze natuurlijk maximaal profiteren met alle toeters en bellen en terecht imho.

Ben benieuwd of hier aan is gedacht en hoe dit word opgelost ?

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Exigence schreef op 21 maart 2004 @ 14:43:
En hoe zit het nou met bijvoorbeeld VIA en via. VIA is een chipsetbakker, maar als je "ik reed via een omweg" schrijft, hoop ik niet dat je "ik reed [afbeelding] een omweg" krijgt.
Lijkt me vanzelfsprekend dat woorden die in het woordenboek voorkomen niet in aanmerking komen voor zulke 'logolinkjes'. Anders is het einde zoek natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ghostrider(NL) schreef op 21 maart 2004 @ 17:48:
Toch even replyen dan maar ( Tot pag 22 gelezen :Y) ). Mexxus jij zegt wel dat het een 1 april grap is, daar hou ik ergens ook wel rekening mee, maar aan de andere kant is het een ideaal moment om met zoiets op de proppen te komen. Nu melding van het idee maken, breekt de pleuris uit dan wordt het een 1 april grap, wordt het door eenieder juichend ontvangen dan gaat het in productie.

Verder ben ik heel benieuwd hoe het straks evt. gaat met berichten met een "negatieve" impact voor een merk. Want het lijkt me als bedrijf niet wenselijk om allerlei links naar je website etc te hebben als iemand je product niet naar wens vind functioneren.

Dus moeten dan de moderator's mischien bijv. als je

( *zuigt aan zijn duim en het volgende merk plopt er uit zonder ook maar enige bedoeling om iets flauws als een flamewar te starten maar puur ter onderbouwing en verduidelijking van zijn post*)

je WinXP installatie niet aan de praat krijgt Windows XP veranderen in Raampjes Ervaringen ? Zodat er door het CA systeem geen overduidelijke link naar Microsoft word geplaats omdat de klant geen negatieve reclame wil ? Ik neem aan dat Microsoft dat namelijk ook niet kan waarderen in tegenstelling tot het feit dat iemand lofzang predikt over WinXP want ook dat kan natuurlijk gebeuren. Daar willen ze natuurlijk maximaal profiteren met alle toeters en bellen en terecht imho.

Ben benieuwd of hier aan is gedacht en hoe dit word opgelost ?
Zoals je kunt lezen in dit topic is dat redelijke onzin. Negatieve reclame is ook reclame. Ik weet niet hoeveel berichten jij per pagina ziet?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Niet online
Ik heb ze gelezen ja, maar blijf persoonlijk van mening liever geen reclame dan negatieve reclame, dat jij dat onzin vind vind ik prima maar ik zie dat liever niet. Weet je nog hoe Youp van het Hek Buckler kapot maakte ?

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik wil nog even dit kwijt:

sommige mensen uiten hun afkeer van het systeem dat ze nog niet eens gezien hebben nu al op dergelijk onvolwassen manier dat ik het helemaal niet erg zou vinden, en het geen groot gemis voor GoT kan worden, als ze zouden vertrekken

en mensen die suggereren van M1Cr0$oF+ of g00gl3 te gaan gebruiken om de CA te ontwijken... tja, die mogen wat mij betreft net zo hard bestraft worden als mensen die nu Microsh*t of M$ of wat dan ook gebruiken of harder zelfs, je geeft op die manier immers aan dat je tweakers.net geen inkomsten gunt

zelf wacht ik gewoon af, vind ik het irriterend, neem ik een abo

[ Voor 42% gewijzigd door Yoeri op 21-03-2004 19:57 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:48
Robbedoeske schreef op 21 maart 2004 @ 19:51:

sommige mensen uiten hun afkeer van het systeem dat ze nog niet eens gezien hebben nu al op dergelijk onvolwassen manier dat ik het helemaal niet erg zou vinden, en het geen groot gemis voor GoT kan worden, als ze zouden vertrekken

en mensen die suggereren van M1Cr0$oF+ of g00gl3 te gaan gebruiken om de CA te ontwijken... tja, die mogen wat mij betreft net zo hard bestraft worden als mensen die nu Microsh*t of M$ of wat dan ook gebruiken of harder zelfs, je geeft op die manier immers aan dat je tweakers.net geen inkomsten gunt

Ah dus jij mag wel je persoonlijke mening geven, maar anderen niet? Ja dat gaat de goede kant op. ;) (*disclamer* nofi, wil je alleen even wijzen op de kortzichtigheid in je post)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Maverick schreef op 21 maart 2004 @ 20:04:
[...]

Ah dus jij mag wel je persoonlijke mening geven, maar anderen niet? Ja dat gaat de goede kant op. ;) (*disclamer* nofi, wil je alleen even wijzen op de kortzichtigheid in je post)
Mwa, snap wel wat ie bedoelt denk ik. Ik kan gerust zeggen dat ik het idee niet echt denderend vind (en dat doe ik ook ;)), maar gelijk heel het MT de grond in boren en dreigen met vetrek e.d. is natuurlijk redelijk infantiel.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
DarkX schreef op 21 maart 2004 @ 20:17:
[...]Mwa, snap wel wat ie bedoelt denk ik. Ik kan gerust zeggen dat ik het idee niet echt denderend vind (en dat doe ik ook ;)), maar gelijk heel het MT de grond in boren en dreigen met vetrek e.d. is natuurlijk redelijk infantiel.
dat is mijn punt idd, we hebben het nog niet in actie gezien, hoe kunnen we dan nu al gaan schelden en dreigen met vertrek en weet ik veel

vooral ook de reacties in de strekking van "jullie hebben het recht niet mijn posts aan te passen, op basis van auteursrecht" en zo zijn nogal kinderachtig

ik zeg niet dat een ander zijn mening niet mag geven, ik zeg wel dat dat op een volwassen manier kan (en moet) gebeuren, en dat mensen die dàt niet kunnen niet ècht gemist kunnen worden imho

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Bovendien verneuk je de search :)

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eens benieuwd. Het persbericht is uitgegeven 19 maart. Vanaf morgen moet er hier wel ergens een reactie of iets te lezen zijn op andere sites.
Webwereld, Emerce of Adformatie. Zo`n "innovatief" idee moet opgemerkt en besproken
worden door deze sites. Ik ga morgen eens polsen in mijn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Ghostrider(NL) schreef op 21 maart 2004 @ 18:53:
Ik heb ze gelezen ja, maar blijf persoonlijk van mening liever geen reclame dan negatieve reclame, dat jij dat onzin vind vind ik prima maar ik zie dat liever niet. Weet je nog hoe Youp van het Hek Buckler kapot maakte ?
ok, maar als iemand ontzettend aan het schelden is op bijv. Microsoft, denk ik niet dat het veel uitmaakt of Microsoft er nou als gewone tekst staat of als plaatje+link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JHS schreef op 21 maart 2004 @ 20:58:
[...]

Bovendien verneuk je de search :)
Ik zie het verschil niet: Content Advertising verneukt op zich ook al de search. Ja, de search zal nog wel kunnen zoeken op termen als Microsoft enzo, en dan nog gewoon met de topics komen, maar als je iets zoekt wat erg specifiek is en het topic is vrij lang is het handig CTRL-F te gebruiken en dat kan dan niet als jouw zoekterm omgezet is in een plaatje.

Als het dus niet mag omdat het de search zou verneuken, voer dan dat hele CA gewoon niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Niet online
The Evil Brain schreef op 21 maart 2004 @ 21:11:
[...]

ok, maar als iemand ontzettend aan het schelden is op bijv. Microsoft, denk ik niet dat het veel uitmaakt of Microsoft er nou als gewone tekst staat of als plaatje+link.
Als je alleen de tekst leest niet nee, maar je hebt mischien zelf ook wel, dat je redelijk bekend bent met logo's van de diverse it bedrijven en dat legt er dan nogmaals extra nadruk op bovenop alleen de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genghis Khan schreef op 21 maart 2004 @ 21:23:

Ik zie het verschil niet: Content Advertising verneukt op zich ook al de search. Ja, de search zal nog wel kunnen zoeken op termen als Microsoft enzo, en dan nog gewoon met de topics komen, maar als je iets zoekt wat erg specifiek is en het topic is vrij lang is het handig CTRL-F te gebruiken en dat kan dan niet als jouw zoekterm omgezet is in een plaatje.
Ten eerste zijn het niet altijd dezelfde woorden die worden vervangen, en ten tweede worden er waarschijnlijk alleen woorden 'verhuurd' die toch al vreselijk vaak voorkomen.
Als het dus niet mag omdat het de search zou verneuken, voer dan dat hele CA gewoon niet in.
Als iedereen nu eens ging ophouden met excuses zoeken, en gewoon ging afwachten... niemand schiet er iets mee op als je je mening al klaar hebt. Die pilot die komt er, daar is niets meer aan te voorkomen. Daar kun je je dus net zo goed bij neerleggen. Dat is ook veel beter voor je bloeddruk.
Als tijdens of na de pilot blijkt dat het echt té irritant is, dan wordt er vast wel naar alternatieven gezocht, of wordt het weer afgeschaft. Het Management Team doet dit echt niet om het forum naar de klote te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voor mensen die het nog steeds op 1 april grap gooien. Lees het topic nog is, Zeef heeft een nieuwe datum aangegeven.
Wat mij het meest opvalt is dat de meeste die tegen CA zijn, geen andere bron van inkomsten dan voorstelt.
Kijk als je geen zin hebt in CA, kom dan is met goede alternatieven zou ik zo zeggen. Misschien kan je daar het MT mee overtuigen. In ieder geval bij voorbaat roepen dat het gedoemd is te mislukken, dat is pas nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 21:31:
[...]

Ten eerste zijn het niet altijd dezelfde woorden die worden vervangen, en ten tweede worden er waarschijnlijk alleen woorden 'verhuurd' die toch al vreselijk vaak voorkomen.
Als ik zoek op een hele specifieke term is het nogal handig als ik die precies zo in het CTRL-F schermpje in kan typen. Als dat niet kan omdat bepaalde termen in plaatjes zijn veranderd, ben ik gewoon langer bezig, hoe kort dat ook zal zijn: het belemmerd het zoeken. Dan is het gewoon hypocriet iemand te bannen die precies hetzelfde doet maar dan niet met plaatjes, maar "spellingsfoutjes" en dingen ver-1337en zonder er een flame van te maken (M$ bijv.).
Als iedereen nu eens ging ophouden met excuses zoeken, en gewoon ging afwachten... niemand schiet er iets mee op als je je mening al klaar hebt. Die pilot die komt er, daar is niets meer aan te voorkomen. Daar kun je je dus net zo goed bij neerleggen. Dat is ook veel beter voor je bloeddruk.
Als tijdens of na de pilot blijkt dat het echt té irritant is, dan wordt er vast wel naar alternatieven gezocht, of wordt het weer afgeschaft. Het Management Team doet dit echt niet om het forum naar de klote te helpen.
Ik zou wel willen, als dit niet het compleet achterlijkste idee was geweest wat ik tot nu toe tegen ben gekomen op GoT. Als ik de MED en de screenies mag geloven dan (ik denk dat die voor zichzelf spreken en dat merk je ook wel aan de andere posters in dit topic. Overigens voor een groot deel "usuals" en abonnees, die over het algemeen ook wel het beste met GoT voor hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Wat ik wel al bij meerdere sites heb gezien en dat niet zo vervelend is is dat bepaalde woorden onderlijnd worden (stippellijntje) en dat als je er overheen gaat dat er een hover komt die een boodschapje laat zien. Hij is daarbij dan ook klikbaar. Op die manier behoudt je de zoekbaarheid en wordt toch extra informatie geboden.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 21 maart 2004 @ 21:42:
Wat mij het meest opvalt is dat de meeste die tegen CA zijn, geen andere bron van inkomsten dan voorstelt.
Kijk als je geen zin hebt in CA, kom dan is met goede alternatieven zou ik zo zeggen. Misschien kan je daar het MT mee overtuigen.
Nou zelf vind ik dit: Verwijderd in "Content Advertising" een erg goed alternatief, al is er niemand die er op ingaat.

Ook vind ik het raar dat als een site waarvan 50% vd pageviews dit forum beslaat het niet voor elkaar krijgt hier banners voor kan verkopen, en dat terwijl de online-advertising markt sterk aantrekt. Bron: Emerce (zelf 4 banners op 1 pagina). 1 banner per pagina is uberhaupt erg weinig vor dit forum. Hup dat design naar links uitlijnen, op elke pagina een skyscraper cq advertorial en eronder nog een 468.

Frontpage en onderliggende niveua`s idem dito: Alleen een top 468 maar geen skyscraper en large rectangle (erg in trek op dit moment).
Kan me niet voorstellen dat daar geen animo bij adverteerders voor bestaat.
Kassa!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 22:29:
Ook vind ik het raar dat als een site waarvan 50% vd pageviews dit forum beslaat het niet voor elkaar krijgt hier banners voor kan verkopen, en dat terwijl de online-advertising markt sterk aantrekt. Bron: Emerce. 1 banner per pagina is uberhaupt erg weinig vor dit forum. Hup dat design naar links uitlijnen, op elke pagina een skyscraper cq advertorial en eronder nog een 468.
Kassa!
waarom dit niet gedaan is, komt volgens mij doordat er bij elke verandering (op reclame gebied) veel gezeurd gaat worden, zie alleen dit topic maar, of elk ander willekeurig topic in LA over een bannertje die toevallig midden op het scherm staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op 21 maart 2004 @ 22:33:
[...]

waarom dit niet gedaan is, komt volgens mij doordat er bij elke verandering (op reclame gebied) veel gezeurd gaat worden, zie alleen dit topic maar, of elk ander willekeurig topic in LA over een bannertje die toevallig midden op het scherm staat ;)
nonsens argument, elke adblocker blokt ads als je ze niet wil zien (ook nog echt iets voor ons Tweakers toch ;) ). CA is niet te blokken en veel irritanter. Je maakt zelf mbv je bijdrage reklame voor een bedrijf, dat is toch echt iets anders dan een voorgeschoteld bannertje.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 22:35:
[...]

nonsens argument, elke adblocker blokt ads als je ze niet wil zien (ook nog echt iets voor ons Tweakers toch ;) ). CA is niet te blokken en veel irritanter. Je maakt zelf mbv je bijdrage reklame voor een bedrijf, dat is toch echt iets anders dan een voorgeschoteld bannertje.
ehm, als je ads gaat blocken ben je hier gewoon niet welkom (en terecht), zo simpel is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

[...]

En dat blokken van ads is nou juist niet toegestaan. Daarnaast is het een geheel nieuw systeem wat hogere inkomsten voor T.net kan genereren dan een standaard banner.

offtopic:
curry684: schame on you! En dat noemt zich een LA dokter. BAH :+

[ Voor 7% gewijzigd door We Are Borg op 21-03-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 22:29:
[...]

Frontpage en onderliggende niveua`s idem dito: Alleen een top 468 maar geen skyscraper en large rectangle (erg in trek op dit moment).
Kan me niet voorstellen dat daar geen animo bij adverteerders voor bestaat.
Kassa!
De frontpage heeft standaard een 468, welke ook op gelegenheid een large rect kan huisvesten, en indien nodig is er rechts wel degelijk een skyscraper: daar is echter niet continu een campagne op actief.

* curry684 is het halve weekend weggeweest en er nog niet in geslaagd om 700 posts bij te lezen :X

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 14-09 17:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Weet je...

Ik zou nog kunnen leven met een subtiel (16*16 px) logootje achter een keyword, of een speciaal aanklikbaar symbooltje, of een link met een afwijkende onderstreping.

Maar meer dan dat zou het forum, voor mij, een heel stuk minder aantrekkelijk maken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik snap nog steeds deze hele rel niet eigenlijk; het vervangen van content door plaatjes is slechts 1 van de vele mogelijkheden - dat wil natuurlijk niet zeggen dat de zich reeds aangemelde adverteerders daar ook voor hebben gekozen. We hebben daar echter wel voornamelijk mee getest, dus de getoonde screenshots zijn allerminst representatief voor wat het uiteindelijk gaat worden...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

crisp schreef op 22 maart 2004 @ 00:15:
Ik snap nog steeds deze hele rel niet eigenlijk; het vervangen van content door plaatjes is slechts 1 van de vele mogelijkheden - dat wil natuurlijk niet zeggen dat de zich reeds aangemelde adverteerders daar ook voor hebben gekozen. We hebben daar echter wel voornamelijk mee getest, dus de getoonde screenshots zijn allerminst representatief voor wat het uiteindelijk gaat worden...
Als je screenshots toont wordt er gemakkelijk vanuit gegaan dat ze representatief zijn. Misschien is het een idee (ik heb het topic al een halve dag niet gevolgd :X) om een screenshot te tonen die wel representatief is.
curry684 schreef op 21 maart 2004 @ 22:45:
* curry684 is het halve weekend weggeweest en er nog niet in geslaagd om 700 posts bij te lezen :X
Oh ja, doe maar alsof je een sociaal leven hebt. ;) Maar ik moet je gelijk geven dat het topic sneller gaat dan gemiddeld. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Opi op 22-03-2004 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

OpifexMaximus schreef op 22 maart 2004 @ 00:17:
[...]

Als je screenshots toont wordt er gemakkelijk vanuit gegaan dat ze representatief zijn. Misschien is het een idee (ik heb het topic al een halve dag niet gevolgd :X) om een screenshot te tonen die wel representatief is.
Ik denk niet dat het gepast is om op de zaken vooruit te lopen door alvast screenshots te tonen met ads van bedrijven waar op dit moment nog onderhandelingen mee gedaan worden. Het is dus een beetje koffiedik kijken wat het straks precies zal gaan worden, de reacties uit dit topic zullen daarbij ook zeker een rol spelen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Laatst online: 21:34
Dit is tot nu toe nog wel de geniaalste opmerking die ik gelezen heb? 8)7 Er worden boeken (persberichten/LA/screenshots) met tekst geschreven over CA met vervangende logo's, maar waarschijnlijk gebeurt dat dus bijna nooit? [edit] Wat strangeloop zegt dus ;)

Maar goed, ik wil er ook nog niet verder op in gaan totdat ik een realistische preview heb, want zo te zien is er weer duidelijk een fout in de communicatie ontstaan waardoor de werkelijkheid misschien toch minder erg zal zijn dan je uit de eerste berichten/screenshots zou verwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Rickbv op 22-03-2004 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
ovendien, ze suggereren nu dat het systeem door Tweakers.net B.V. is ontwikkeld, maar dat is natuurlijk onzin. Er zijn al diverse sites en fora waar deze manier van adverteren (overigens best een nette manier) wordt gebruikt.
Dat statement vind ik ook vrij opmerkelijk.
[...]

CA is ook wel te blokken, gewoon een parser schrijven die de plaatjes door woorden vervangt. Het is echter niet toegestaan, net als bannerblokkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie dit topic helemaal gelezen heeft is inderdaad een paar uitspraken van mods / mensen van MT tegengekomen waarin gezegd wordt dat het vervangen van content door plaatjes één van de opties is. Wie zich echter op de officieel getinte MED verlaat, verkeert in de veronderstelling dat het dé manier gaat worden waarop CA geïmplementeerd wordt:
Dankzij de Content Advertising-technologie worden kernwoorden zoals merk- of productnamen herkend en vervangen door een logo.
(...)
Door logo's als integraal onderdeel van de tekst te tonen wordt een hoge zichtbaarheid gegarandeerd zonder de leesbaarheid te verminderen.
Wat dat betreft is die rel helemaal niet zo raar. Wat meer geduld betrachten zou geen kwaad kunnen, zoals al door velen aangegeven is (ik wacht tot 2 april O-) ) ; aan de andere kant wordt veel verwarring in de hand gewerkt door de inhoud van de officiele MED, het tonen van screenshots die achteraf weer niet representatief blijken te zijn, en de vele verschillende (soms zelfs conflicterende) uitspraken die door mods, MT, en devvers gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Rickbv schreef op 22 maart 2004 @ 00:34:
[...]

Dit is tot nu toe nog wel de geniaalste opmerking die ik gelezen heb? 8)7 Er worden boeken (persberichten/LA/screenshots) met tekst geschreven over CA met vervangende logo's, maar waarschijnlijk gebeurt dat dus bijna nooit? [edit] Wat strangeloop zegt dus ;)

Maar goed, ik wil er ook nog niet verder op in gaan totdat ik een realistische preview heb, want zo te zien is er weer duidelijk een fout in de communicatie ontstaan waardoor de werkelijkheid misschien toch minder erg zal zijn dan je uit de eerste berichten/screenshots zou verwachten.
Ik maak een aanname op basis van wat ik als simpele devver weet; ik heb echter geen inzicht in wat de onderhandelingen met de huidige adverteerders tot nog toe hebben opgeleverd. Het promoten dmv een logo is wel 1 van de meest prominente features die het systeem in zich heeft, dus daar zal ws wel op aangestuurd worden. Er zit echter wel een prijskaartje aan elke vorm.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Misschien klink ik wel ontzettend raar, maar ik denk dat ik na een minuut of 5 wel gewend ben aan een plaatje hier, linkje hier. En klikken zal ik zeker doen, als de post informatief is helemaal :).

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Slarioux schreef op 22 maart 2004 @ 00:51:
Misschien klink ik wel ontzettend raar, maar ik denk dat ik na een minuut of 5 wel gewend ben aan een plaatje hier, linkje hier. En klikken zal ik zeker doen, als de post informatief is helemaal :).
Ik denk dat de meesten dat wel zullen doen. En er is ook niet voor niks een PROEF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:41

Sorcerer8472

Mens sana?

*luide muziek speelt: "Microsoft: Where do you want to go today?"*
*promotiefilmpje WinXP start fullscreen*

Topic-subject: Help! [Microsoft®-plaatje] [Windows(tm) XP®-plaatje] crasht constant
Topic: Hoi! Ik krijg [Microsoft®-plaatje] [Windows(tm) XP®-plaatje] niet meer aan de praat nadat ik per ongeluk op de [Startknopplaatje] klikte.

*bij hetmouse-overen van het Microsoftlogo hoor je zachtjes kinderen roepen/spelen (à la Windows ME afsluitmuziekje enzo)*

:+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
VinnieWeiss schreef op 22 maart 2004 @ 00:55:
[...]

Ik denk dat de meesten dat wel zullen doen. En er is ook niet voor niks een PROEF.
Ik heb het hele topic gelezen, dus dat weet ik :). Ik wacht het lekker af :).

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik snap nog steeds deze hele rel niet eigenlijk; het vervangen van content door plaatjes is slechts 1 van de vele mogelijkheden
Dat is -- voor mij, in ieder geval -- ook het onderwerp van die hele rel niet. Dat er ook iets anders gedaan kan worden dan woorden vervangen door plaatjes is duidelijk. 't is zelfs nog simpeler dan plaatjes.

Voor mij is _het_ probleem met CA gewoon dat m'n post zonder mijn invloed anders weergegeven wordt, en dat ik het daar niet mee eens ben. Nu weet ik dat er in de Algemene Voorwaarden staat dat t.net daar het recht toe heeft, maar ik vind het gewoon te ver gaan om dit te doen om er geld uit te slaan.

Eigenlijk zijn er wat mij betreft twee opties bij dit systeem:
• Laat ons ergens onze rekeningnummers invoeren zodat we mee kunnen profiteren van de winst die gemaakt wordt op onze posts. In de Algemene Voorwaarden staat namelijk niets dat aangeeft dat wij GoT kostenloos het recht geven onze postings te laten zien. (Maar wij staan het toe omdat er niet direct iets aan verdiend wordt. Dat wordt nu dus anders. Als ik het mis heb, laat het me vooral zien.)
• Geef ons een optie om in te stellen dat onze posts zonder CA worden weergegeven. (En dat posts van mensen die dat niet instellen dus wel worden geCA'ed.) Dit natuurlijk zonder abonnement: betalen om onze posts fatsoenlijk weer te laten geven is mijns insziens not done.

Laat ik voor de zekerheid nog even duidelijk maken dat ik geen probleem heb met reklame, maar het moet wel binnen de perken blijven. En die perken zijn nu eenmaal niet oneindig groot omdat we t.net hier allemaal een warm hart toedragen. Als we die perken niet duidelijk maken staat er over twee weken hier iemand voor de deur met een t.net naamplaatje wat hardware aan te prijzen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR, volgens mij draai je een beetje door.

• In de Algemene Voorwaarden staat dat je Tweakers.net het recht geeft om je posts aan te passen. Nu zeg jij dat dat dit van jou enkel mag als er niets aan verdiend wordt. Dat is allemaal leuk en aardig, maar dat is niet wat in de algemene voorwaarden staat, Tweakers.net mag jouw posts aanpassen met elk doel mogelijk; ben jij het hier niet mee eens dat heb je dikke pech, om het maar even duidelijk te stellen. Het enige wat je dan nog rest is hier niet meer posten (blij dat ze dit alles van te voren hebben aangekondigd, iets dat ik nooit gedaan zou hebben) en als je dat wilt een rechtzaak aanspannen, welke je naar mijn mening dus zal verliezen. Zo niet: good for you, je wint er niets mee, want je situatie hier op GoT wordt er dan niet bepaald beter op.
• Je hebt het geluk dat er iets als een abonnement bestaat en dat je deze, gezien mijn vorige punt, kun afsluiten tegen een zeker bedrag om van CA af te zijn. Lijkt me gandioos, ik heb zelf ook zo'n abonnement.

De enige manier in deze wereld (en dus ook op GoT) om reclame in te perken is middels wetgeving (en die heb je niet aan je zijde) of de macht van het publiek, misschien dat je die wel aan je zijde hebt, misschien dat men hier massaal vertrekt. Time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Nu online

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Natuurlijk doet Tweakers.net wat zij wil,
En dat mogen ze ook op 1 april.
Maar mocht er in mijn post ooit reclame staan,
Dan is hier posten toch echt van de baan.

Abo uit en ad-blokker aan,
Zo zal ik dan uitgelogd verder gaan.
Het maakt de sponser wel wat verbolgen,
Als meer user mij zo zullen volgen.

:? ;( :+

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

KroontjesPen schreef op 22 maart 2004 @ 07:24:
Natuurlijk doet Tweakers.net wat zij wil,
En dat mogen ze ook op 1 april.
Maar mocht er in mijn post ooit reclame staan,
Dan is hier posten toch echt van de baan.

Abo uit en ad-blokker aan,
Zo zal ik dan uitgelogd verder gaan.
Het maakt de sponser wel wat verbolgen,
Als meer user mij zo zullen volgen.

:? ;( :+
eeeuh .. amen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 01:57:
CyBeR, volgens mij draai je een beetje door.

• In de Algemene Voorwaarden staat dat je Tweakers.net het recht geeft om je posts aan te passen. Nu zeg jij dat dat dit van jou enkel mag als er niets aan verdiend wordt. Dat is allemaal leuk en aardig, maar dat is niet wat in de algemene voorwaarden staat, Tweakers.net mag jouw posts aanpassen met elk doel mogelijk;
Dat klopt. En als je goed leest wat ik zeg dan zie je dat ik dat niet betwist.
• Je hebt het geluk dat er iets als een abonnement bestaat en dat je deze, gezien mijn vorige punt, kun afsluiten tegen een zeker bedrag om van CA af te zijn. Lijkt me gandioos, ik heb zelf ook zo'n abonnement.
Dus jij vindt dat ik opeens moet betalen zodat mijn posts weergegeven worden zoals ze dat op dit moment gedaan worden? Heb jij dit grandioze systeem bedacht ofzo?

---

Uiteraard neem ik het hier in het extreme. Maar ik vind het dan ook een extreem slecht idee. Ethisch klopt het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op 22 maart 2004 @ 08:07:
[...]

Dat klopt. En als je goed leest wat ik zeg dan zie je dat ik dat niet betwist.
En toch wil je een deel van de winst. Dan spreek je jezelf behoorlijk tegen, of je bent gewoon onrealistisch.
Dus jij vindt dat ik opeens moet betalen zodat mijn posts weergegeven worden zoals ze dat op dit moment gedaan worden?
Ja.
Heb jij dit grandioze systeem bedacht ofzo?
Nee.
Uiteraard neem ik het hier in het extreme. Maar ik vind het dan ook een extreem slecht idee. Ethisch klopt het gewoon niet.
Ethiek is (helaas) zeer persoonsgebonden en daarin zal ik je dan ook niet tegenspreken. Het probleem is dat je geen poot hebt om op te staan en toch blijft doordraven, daarop wilde ik je even attent maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 01:57:
ok, dus als ik een abo neem, dan krijgt niemand reclame in mijn posts te zien?
in dat geval zal ik er over nadenken. Het zelf zien van deze reclame interesseerd me namelijk niet zo heel veel, wordt gewoon lekker kleurrijk zo :) (zeker met zo'n sombere nieuwe layout :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:41

Sorcerer8472

Mens sana?

CyBeR schreef op 22 maart 2004 @ 08:07:
[...]
Wel deels mee eens natuurlijk. Ze maken winst door dingen die jij zegt om een ander te helpen. Vind het een beetje een rare zaak, maar na 1 april zal een en ander wel duidelijk worden denk ik zo :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Laatst online: 14-09 10:21

boesOne

meuh

mmkay.. ik heb topic niet helemaal gelezen.. Eigenlijk alleen de eerste pagina en de laatste.. Maar het eerste idee dat in me opkwam is dit:

Voortaan schrijf ik opzettelijk namen van bedrijven fout: microzofd, AMB, imtel, loogieteg.. weet ik veel..
Reclame, banners.. allemaal best, maar ads in de content verneukt imho iets essentieels in de posts.. Ik post wat.. het staat op mijn naam en dan loop ik ineens ads te genereren voor het 1 of andere bedrijf..
No way!

* boesOne wacht kritisch af denkt dat de parser wel te foppen is :P

[ Voor 3% gewijzigd door boesOne op 22-03-2004 09:28 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

-boesOne- schreef op 22 maart 2004 @ 09:28:
mmkay.. ik heb topic niet helemaal gelezen.. Eigenlijk alleen de eerste pagina en de laatste.. Maar het eerste idee dat in me opkwam is dit:

Voortaan schrijf ik opzettelijk namen van bedrijven fout: microzofd, AMB, imtel, loogieteg.. weet ik veel..
Reclame, banners.. allemaal best, maar ads in de content verneukt imho iets essentieels in de posts.. Ik post wat.. het staat op mijn naam en dan loop ik ineens ads te genereren voor het 1 of andere bedrijf..
No way!

* Erkens wacht kritisch af denkt dat de parser wel te foppen is :P
volgens mij heb je zelfs die eerste en laatste pagina niet geheel gelezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Erkens schreef op 22 maart 2004 @ 09:30:
[...]

volgens mij heb je zelfs die eerste en laatste pagina niet geheel gelezen :X
Jawel..

Als ik een abbo neem dan worden de post niet veranderd..

Dus deze actie heeft als doel:
1 geld genereren door contect ads
2 meer abbos verkopen..

Maar dan nog. Op deze manier prutsen aan de content is imho een vergissing.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

-boesOne- schreef op 22 maart 2004 @ 09:38:
[...]

Jawel..

Als ik een abbo neem dan worden de post niet veranderd..

Dus deze actie heeft als doel:
1 geld genereren door contect ads
2 meer abbos verkopen..

Maar dan nog. Op deze manier prutsen aan de content is imho een vergissing.
Nee dat bedoelt hij (denk) ik niet. Als jij er zo omheen werkt, kan jij een banmailtje verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Ik snap werkelijk niet waarom mensen zich er zo druk over maken. Als het voor GoT extra centen opleverd dan moeten ze dat zeker doen! Als je dan allemaal mogelijkheden gaat bedenken om er onder uit te komen ben je naar mijn mening erg zwak bezig.

@ZeefAlleen als je vaak in SA of in HW komt krijg je vaker van die kleine plaatjes voor je als bijvoorbeeld in WG. Mircrosoft als voorbeeld adverteert veel vaker dan bijvoorbeeld macromedia... Lijkt me een onregelmatige verdeling... Hebben jullie daar ook over nagedacht?
In een 3d topic bijvoorbeeld hoef ik me geen zorgen te maken dat ik logos tegen kom. Maar erg selectief toepasbaar. Sluit je als bedrijf bijvoorbeeld een contract af voor een maand en precies die maand word je naam niet in een topic geplaatst.. Voel je je ook best geflest. Ik weet nog niet of dit gaat werken. Nou ja ik zie vanzelf wat er uit de test komt. :)

[ Voor 2% gewijzigd door HawVer op 22-03-2004 09:47 . Reden: typo's ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

We Are Borg schreef op 22 maart 2004 @ 09:45:
[...]

Nee dat bedoelt hij (denk) ik niet. Als jij er zo omheen werkt, kan jij een banmailtje verwachten.
Ahh.. okee dat had ik ook al bedacht dat dat zou kunnen gebeuren.. Maar ik dacht er niet zo'n post-gestapo opgezet zou gaan worden..

Krijgen de mods dan ook betaald? of veranderen ze vrijwillig in marketing drones?
Ook sneu als je dyslectisch bent.. :|

[ Voor 6% gewijzigd door boesOne op 22-03-2004 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

-boesOne- schreef op 22 maart 2004 @ 09:52:
Ook sneu als je dyslectisch bent.. :|
er is een verschil tussen moedwillig verkeerd posten en je uiterste best doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

HawVer schreef op 22 maart 2004 @ 09:46:
Ik snap werkelijk niet waarom mensen zich er zo druk over maken. Als het voor GoT extra centen opleverd dan moeten ze dat zeker doen! Als je dan allemaal mogelijkheden gaat bedenken om er onder uit te komen ben je naar mijn mening erg zwak bezig.
Ik heb het al eerder gezegd, maar vooruit: Er is niets mis met reklame, mits het niet te ver gaat. Ik denk dat het veilig is om te zeggen dat alle posters op GoT het bedrijf er achter, Tweakers.net BV, een warm hart toedragen. Natuurlijk willen wij dat Tweakers.net inkomsten genereert en daardoor kan blijven bestaan. Want zonder Tweakers.net zou heel GoT niet bestaan. Maar hoe warm dat hart ook is, het begint verdomd snel af te koelen nu er steeds verder wordt gegaan met reklame maken. Het idee om de posts die men gratis ter beschikking gesteld krijgt door leden om te zorgen dat de websites (GoT en in mindere mate de FP) inhoud krijgen, aan te passen (in de weergave, ik weet het) om er dus in feite over onze ruggen geld aan te verdienen gaat gewoon een stap of 2 te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Onzin, ik gun t.net zeker inkomsten, sterker nog ik klik geregeld op de banners om ze wat extra omzet te geven.

Wat ik mezelf gun is een leesbaar forum, zonder al deze ongein. Ik heb net een tijdje naar de voorbeelden zitten staren en telkens wanneer ik een plaatje / logo tegenkom blijf ik even hangen in de tekst omdat het een ander lettertype / stijl betreft. De leesbaarheid vermindert imho sterk.

edit: ik herinner me zojuist een ander verhaaltje:

Er is een systeem voor universiteiten waarin werkstukken worden ingevoerd om te kijken of er geen sprake is van plagiaat. Dit systeem word ge-exploiteerd door een commercieel bedrijf wat dus geld verdient aan het werk van de studenten.

Een aantal studenten was het hiermee niet eens, en heeft er zelfs een rechtszaak om opgestart omdat zij een deel van de winstmarge wilden aangezien het bedrijf er geld aan verdient.

Ik weet alleen de uitspraak en het bedrijf niet meer...Het speelde destijds in de VS.

Ik vind eerlijk gezegd dat hier een zelfde kwestie aan de gang is. Voor de nieuwe posts kan het kenbaar worden gemaakt dat er geld aan wordt verdiend en daarmee kan ik akkoord gaan of niet. Maar voor alle posts in het verleden die ik heb bedoeld als een donatie aan GoT kan dat niet worden gezegd.

Nou kan Zeef zeggen punt uit, maar hoe zit dit nou juridisch?

[ Voor 29% gewijzigd door neographikal op 22-03-2004 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik denk dat uitspraken als 'over onze rug geld verdienen' en 'ik geeft m'n rekening nummer wel even' op z'n zachts gezegd een beetje dom zijn.

Zelf heb je ook een grote gratis bron van informatie. Tot nu toe kost GoT alleen maar geld voor T.Net, jij hebt ook niet de moeite genomen een abo te nemen voor alle hulp/vermaak die je tot nu toe hebt gehad. Op het moment dat ze proberen het verlies in winst om te zetten kom je aan met opmerkingen dat je geld wilt zien voor je bijdrage. Nota bene nog voordat je het systeem echt in actie hebt gezien.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

P_de_B schreef op 22 maart 2004 @ 10:40:
Ik denk dat uitspraken als 'over onze rug geld verdienen' en 'ik geeft m'n rekening nummer wel even' op z'n zachts gezegd een beetje dom zijn.
Ten eerste, ik geef.
Ten tweede, nogmaals, dat eerste was een extreem voorbeeld. Dat tweede echter valt niet te ontkennen. Wij krijgen niets voor onze bijdragen aan dit forum. Dat is geen probleem, we vinden het leuk om te doen. Maar met dit systeem wordt er wel geld aan ons verdiend. Dat noem ik 'over onze ruggen'.
Zelf heb je ook een grote gratis bron van informatie. Tot nu toe kost GoT alleen maar geld voor T.Net, jij hebt ook niet de moeite genomen een abo te nemen voor alle hulp/vermaak die je tot nu toe hebt gehad. Op het moment dat ze proberen het verlies in winst om te zetten kom je aan met opmerkingen dat je geld wilt zien voor je bijdrage. Nota bene nog voordat je het systeem echt in actie hebt gezien.
Ik heb nergens gezegd dat het proberen verlies om te zetten in winst slecht is, toch? Ik heb alleen gezegd dat de manier waarop dat nu geprobeerd gaat worden slecht is. Of vind jij het soms wel helemaal geweldig dat je posts verneukt worden en dat er geld aan wordt verdiend zonder dat jij daar iets aan kunt doen of van terug ziet?
Als jij het wel ok vindt, so be it. Zet jij de optie 'Sta Content-Advertising in mijn reacties toe' aan, zet ik 'm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

CyBeR schreef op 22 maart 2004 @ 10:48:
Ten eerste, ik geef.
Ten tweede, nogmaals, dat eerste was een extreem voorbeeld. Dat tweede echter valt niet te ontkennen. Wij krijgen niets voor onze bijdragen aan dit forum. Dat is geen probleem, we vinden het leuk om te doen. Maar met dit systeem wordt er wel geld aan ons verdiend. Dat noem ik 'over onze ruggen'.
Even heel zwart/wit... niemand verplicht jou om te posten op dit forum. Tweakers.net betaald users niet om te posten, dus trek je conclusie. Misschien heel extreem en confronterend, maar dat is jouw stelling ook, sorry. :)

Tweakers.net heeft nooit ontkent dat het winst wil maken. Jaren lang moest er geld bij, de laatste jaren draaien ze break-even en nu gaan ze kijken hoe ze winst kunnen maken op geleverde diensten... diensten die overigens voor de consument gratis zijn. Zelfs de crew krijgt niet betaald, ook die werken vrijwillig voor Tweakers.net...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

P_de_B schreef op 22 maart 2004 @ 10:40:
Nota bene nog voordat je het systeem echt in actie hebt gezien.
Ik reageer even op jouw zin maar deze zin is veel vaker voorgekomen: niet persoonlijk dus ;). Ik vind dit echt complete onzin. Of een mens niet instaat is een algemeen beeld te creeren voordat iets in werking is gezien. "Ik wil dat elke user met een X in zijn nick 1000 euro stort op mijn rekening of anders een ban". Even een totaal raar voorbeeld :P. Moet jij eerst wachten om de invoering hiervan om je mening te kunnen geven? Ik niet hoor. Zo ook bij dit geweldige CA idee. Op voorhand kan ik al zeggen dat er totaal niet goed is nagedacht over alle haken en ogen die hier aan vast zitten.

Daarnaast vind ik wel dat je hier niet kan gaan eisen dat je post niet wordt aangepast. Zodra jij hier post, is het eigendom van T.net. Ja, het blijft ook jouw eigendom, maar T.net kan het verwijderen, aanpassen, etc.

* We Are Borg ziet het systeem wel komen. Vooralsnog zit het naar mijn mening totaal verkeerd in elkaar en zal er een hoop gezeur over komen als het definitief wordt ingevoerd. Al denk ik dat dit laatste niet het geval zal zijn: invoering totaal zie ik na de test niet snel gebeuren. Ben benieuwd hoe T.net overkomt als ze het idee willen verkopen:

"Ja, een geweldig nieuw idee dat CA. Uiteraard weet u dat een communitie niet kan overleven zonder users en zoals u aan het topic in Lieve Adjes kan zien werd dit idee met open armen ontvangen. Users blij, u blij" ;)

[ Voor 37% gewijzigd door We Are Borg op 22-03-2004 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

CyBeR schreef op 22 maart 2004 @ 10:48:
[...]

Ten eerste, ik geef.
Dat geld wordt verdient om jouw hobby mogelijk te maken(en die van vele andere), namelijk: posten en kennis op doen op GoT.

Zonder de bezoekers van GoT bestaat GoT niet, zonder GoT geen hobby.

edit:

Eigenlijk is het vrij logisch dat de bezoekers voor inkomsten zorgen, zij maken er immers ook gebruik van, toch?

[ Voor 11% gewijzigd door thejoker80 op 22-03-2004 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:36

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik denk dat Neo toch wel een interessant punt heeft.

Tweakers faciliteert alleen. Ze zorgen er voor dat er een platform is om informatie uit te wisselen. In feite heeft tweakers niets te maken met de inhoud. Die wordt door de gebruikers gegenereerd.

Mag je die content gebruiken voor commercieel gebruik? Nee. wat mij betreft. Niet mijn post. Zoek maar een ander middel.

Of zeg gewoon: jongens. Got kost (teveel/alleen maar) geld. We hebben er genoeg van. We hebben $$$ nodig (per maand/perjaar/) en anders gaat gewoon de stekker er uit. We zijn geen filantropische instelling. Hier is een bankrekeningnummer/paypal ietsanders. Dit is de geldmeter. Er mag best in die $$$ loonkosten worden berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
CyBeR schreef op 22 maart 2004 @ 10:03:
[...]

Ik heb het al eerder gezegd, maar vooruit: Er is niets mis met reklame, mits het niet te ver gaat. Ik denk dat het veilig is om te zeggen dat alle posters op GoT het bedrijf er achter, Tweakers.net BV, een warm hart toedragen. Natuurlijk willen wij dat Tweakers.net inkomsten genereert en daardoor kan blijven bestaan. Want zonder Tweakers.net zou heel GoT niet bestaan. Maar hoe warm dat hart ook is, het begint verdomd snel af te koelen nu er steeds verder wordt gegaan met reklame maken. Het idee om de posts die men gratis ter beschikking gesteld krijgt door leden om te zorgen dat de websites (GoT en in mindere mate de FP) inhoud krijgen, aan te passen (in de weergave, ik weet het) om er dus in feite over onze ruggen geld aan te verdienen gaat gewoon een stap of 2 te ver.
Ik vind het vaag.. Wanneer ga je nou te ver. Een site heeft toch recht om reclame te maken om zo hun eigen kosten te dekken. Over iemands rug geld verdienen is als een ander veel winst maakt en iemand anders daar aan onder door gaat. In andere woorden.. iemand maakt misbruik van je.
Tweakers.net BV houdt zich uitdrukkelijk het recht voor om de vormgeving en/of inhoud van postings en/of topics in GoT te wijzigen of te verwijderen.
Dit staat in de algemene voorwaarden. Je maakt gebruik van een gratis dienst, niet van een product. Het word anders als je ervoor betaald. Wijzigingen van de algemene voorwaarde lijkt me gelijk staat aan contractbreuk indien je er voor betaald. Als je gebruik maakt van een gratis dienst heeft tweakers.net het recht om zijn voorwaarden te veranderen.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Q schreef op 22 maart 2004 @ 10:58:
Ik denk dat Neo toch wel een interessant punt heeft.

Tweakers faciliteert alleen. Ze zorgen er voor dat er een platform is om informatie uit te wisselen. In feite heeft tweakers niets te maken met de inhoud. Die wordt door de gebruikers gegenereerd.

Mag je die content gebruiken voor commercieel gebruik? Nee. wat mij betreft. Niet mijn post. Zoek maar een ander middel.
Lees de algemene voorwaarden. Geen probleem voor T.net op juridisch vlak om jouw posts commercieel te gebruiken :)
Of zeg gewoon: jongens. Got kost (teveel/alleen maar) geld. We hebben er genoeg van. We hebben $$$ nodig (per maand/perjaar/) en anders gaat gewoon de stekker er uit. We zijn geen filantropische instelling. Hier is een bankrekeningnummer/paypal ietsanders. Dit is de geldmeter. Er mag best in die $$$ loonkosten worden berekend.
Wat heerlijk simpel gedacht :D (niet lullig bedoelt). Je weet toch dat als er mensen geld overmaken, ze niet elke maand blijven overmaken. Daarnaast zal dit door te weinig mensen gebeuren en de geldstroom is dan niet continu. Een CA levert wel een goede geldstroom op als het idee bij adverteerders aanslaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

We Are Borg schreef op 22 maart 2004 @ 10:55:
Moet jij eerst wachten om de invoering hiervan om je mening te kunnen geven? Ik niet hoor. Zo ook bij dit geweldige CA idee.
Nee hoor, ook op ideëen kun je kritiek hebben. Echter dien je wel die kritiek te uiten op bestaande feiten. Iets wat nog niet getest is kun je geen harde conclusie uit trekken. Dat kan namelijk niemand... dan ben je namelijk kritiek aan het geven op koffiedik.
Op voorhand kan ik al zeggen dat er totaal niet goed is nagedacht over alle haken en ogen die hier aan vast zitten.
Aangezien er eerst een proef wordt gedaan zegt al genoeg. Er is dus wel goed over nagedacht en er zal breed worden geëvalueerd over de resultaten. Zomaar concluderen dat er niet goed over nagedacht is op zijn zachts gezegt nergens op gebaseerd en is enkel jouw mening, en absoluut geen feit, zoals je wilt doen geloven.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet zo lang geleden waren er gratis telefoondiensten.
Daarmee kon je gratis bellen, met als enige voorwaarden dat eenmaal per zoveel minuten er een reclame tussendoor kwam. Leuk project, het flopte alleen, omdat door dat systeem er een onderbreking kwam in je gesprek. Dit nadeel kent CA niet, in tegenstelling tot popups die wel je forumgebruik onderbreken. Als de keuze tussen popups (een soort reclamePM dus) en CA ligt denk ik dat de meeste toch wel voor het laatste kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Q schreef op 22 maart 2004 @ 10:58:
En er wordt duidelijk van te voren kenbaar gemaakt dat de inhoud eigendom is van Tweakers.net. Daarmee accoord gaan en achteraf klagen heeft geen zin.. Nogmaals, ben je het er niet mee eens dan zal je voor jezelf een conclusie moeten trekken, dat doen wij niet voor jou...
Of je zoekt een ander forum :)
Dan ben je te afhankelijk en heb je als bedrijf geen vast inkomen. Door reclame te verkopen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovendien, als het je niet bevalt dan maak je toch een bookmarklet ofzo. Lekker belangrijk.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.