[FS200x] Vragen en mooiste screenshots, deel 67 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 5.516 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:27
hey gaat er nog iemand shots posten hier of hoe zit dat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 10:21

davhor

www.fon.com

Bolk schreef op 27 maart 2004 @ 12:50:
* Bolk medisch certificaat cat I & II nu officieel binnen. Das wel balen, nu moet ik per sé naar engeland :P
Dat is inderdaad balen.... :) Zullen we anders gewoon ruilen!

Gefeliciteerd!!!!! O-) :7

FON - WiFi for Everyone | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:27
AVSIM File Library - Unavailable until further notice he verdomd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 16:06

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Bolk schreef op 27 maart 2004 @ 12:50:
* Bolk medisch certificaat cat I & II nu officieel binnen. Das wel balen, nu moet ik per sé naar engeland :P
congrats man, ik gaat mijzelf binnenkort ook laten keuren.

Ik heb eerst nog een hoop "gezeik" gehad met mn ogen (ik heb -3.75 en -4 contactlenssterkte, terwijl op verschillende sites van vliegopleidingen staat dat -3/+3 de maximale grens is. Toen heb ik wat rondgebeld en kwam ik bij aviationmedical (.com), bij ene mevrouw Raaven, welke de oogarts daar is. Zei kon mij vertellen dat de grenzen versoepeld waren naar -5 en +5, ik sprong echt een gat in de lucht (in mijn gedachten dan ;) ), en toen vroeg ze me of mijn sterktes voor contactlenzen waren of bril. Ik zeg dus: contactlens, zegt zei: "oh, nou, dan moet je het nog maar eens laten nakijken want dat kan best wel eens een punt schelen met de brilsterkte, en die eisen zijn gebaseerd op brilsterkte."

Ik gelijk naar de pearl geracet om mijn brilsterkte te laten meten, en die was -3.75 (gelijk gebleven) en -4.5 (halve punt nog eraf), dus ik zit binnen de grenzen. Ik sprong een gat in de lucht, want het heeft mij echt heel veel moeite gekost om alles zo te krijgen dat ik de opleiding verkeersvlieger mag gaan doen (ik heb HAVO, en niet iedere opleiding accepteert dat).

Binnenkort meedoen met de selectie, maar daar ben ik van "overtuigd" dat ik het ga halen, en dan volgend jaar ook naar Engeland :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bizzarro op 27-03-2004 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

dubbelpost 8)7

[ Voor 99% gewijzigd door Bizzarro op 27-03-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Bizzarro schreef op 27 maart 2004 @ 13:48:
[...]

congrats man, ik gaat mijzelf binnenkort ook laten keuren.

Ik heb eerst nog een hoop "gezeik" gehad met mn ogen (ik heb -3.75 en -4 contactlenssterkte, terwijl op verschillende sites van vliegopleidingen staat dat -3/+3 de maximale grens is. Toen heb ik wat rondgebeld en kwam ik bij aviationmedical (.com), bij ene mevrouw Raaven, welke de oogarts daar is. Zei kon mij vertellen dat de grenzen versoepeld waren naar -5 en +5, ik sprong echt een gat in de lucht (in mijn gedachten dan ;) ), en toen vroeg ze me of mijn sterktes voor contactlenzen waren of bril. Ik zeg dus: contactlens, zegt zei: "oh, nou, dan moet je het nog maar eens laten nakijken want dat kan best wel eens een punt schelen met de brilsterkte, en die eisen zijn gebaseerd op brilsterkte."

Ik gelijk naar de pearl geracet om mijn brilsterkte te laten meten, en die was -3.75 (gelijk gebleven) en -4.5 (halve punt nog eraf), dus ik zit binnen de grenzen. Ik sprong een gat in de lucht, want het heeft mij echt heel veel moeite gekost om alles zo te krijgen dat ik de opleiding verkeersvlieger mag gaan doen (ik heb HAVO, en niet iedere opleiding accepteert dat).

Binnenkort meedoen met de selectie, maar daar ben ik van "overtuigd" dat ik het ga halen, en dan volgend jaar ook naar Engeland :)
vertel is over dat HAVO? ik doe nu vwo, maar dat word miss havo... ik las bij de kls dat ze havo accepteren, en epst ook... waar dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

KLM luchtvaartschool (VWO met Wiskunde B1,2 en natuurkunde) (ik zie dat dit veranderd is, bij mij op school vertelden ze me dat het niet mogelijk was bij de KLS met havo. (ik heb geen wiskunde B, alleen A1,2)
en nog wat andere opleidingen, zoals nls.nl, dacht ik.

[ Voor 49% gewijzigd door Bizzarro op 27-03-2004 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Bizzarro schreef op 27 maart 2004 @ 14:24:
KLM luchtvaartschool (VWO met Wiskunde B1,2 en natuurkunde) (ik zie dat dit veranderd is, bij mij op school vertelden ze me dat het niet mogelijk was bij de KLS met havo. (ik heb geen wiskunde B, alleen A1,2)
hmm, op de website van kls staat HAVO, ik heb ze ooit gemaild of het enige invloed op je selectie uit zal oefenen... dus of iemand met vwo hogere kansen heeft... zij wisten mij te vertellen dat wanneer je aan de eisen voldoet om selectie te komen doen, dan is dat gewoon genoeg... en epst meldt ook dat je selectie mag doen mmet havo...

/edit
owja, je moet idd wel wiksunde B1 en natuurkunde 1 hebben, maar daar zijn ook weer aparte cursussen voor

[ Voor 8% gewijzigd door nealzie op 27-03-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 12:58

bennierex

Pilot_Z

Bizzarro schreef op 27 maart 2004 @ 14:24:
Op de open dag bij NLS tijdje terug vroeg iemand of ze ook mensen aannemen die alleen wiskunde A hebben, en volgens die mensen daar was dat geen probleem. HAVO of VWO maakt ook niet uit.
Ik vind zoiezo dat KLS belachelijke eisen stelt, maar wie ben ik? :/

* bennierex wacht nog met spanning op z'n NASS uitslagen

[ Voor 7% gewijzigd door bennierex op 27-03-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

KLS:

Vooropleiding

- VWO of HAVO diploma met tenminste Wiskunde B1, Natuurkunde 1 (*)
- VWO diploma “oude stijl”, met wiskunde A of B, Natuurkunde (*)
- HAVO diploma “oude stijl”, met wiskunde B, Natuurkunde (*)
- Voor alle genoemde opleidingen geldt dat de vakken Nederlands en Engels verplicht zijn
- HBO of WO studie of diploma, waarbij wel als voortraject minimaal HAVO met WiskundeB1 en Natuurkunde 1 aanwezig moet zijn. Voor HAVO oude stijl geldt dan Wiskunde B en Natuurkunde. Voor VWO oude stijl geldt dan Wiskunde A of B en Natuurkunde.
- HTS of TU diploma

NLS:

Toelatingseisen
Deze opleiding is een ab-initio opleiding, om toegelaten te worden is vliegervaring of bezit van een brevet niet noodzakelijk. Voor deze opleiding gelden de volgende toelatingseisen:
- vooropleiding bij voorkeur op het niveau VWO, tenminste HAVO met Wiskunde, Natuurkunde en Engels in het eindexamenpakket.

EPST:

belangrijk:
Tenminste HAVO-Wiskunde(A)-Engels.
Tweede fase: Ieder profiel met minimaal wiskunde A1 en A2 (B1 is dus ook voldoende)

ik heb geen wiskunde B1 (ik doe wel nieuwe stijl havo) noch Natuurkunde, dus de kls of nls zit er niet in voor mij.

[ Voor 29% gewijzigd door Bizzarro op 27-03-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Bizzarro schreef op 27 maart 2004 @ 14:39:
KLS:

Vooropleiding

- VWO of HAVO diploma met tenminste Wiskunde B1, Natuurkunde 1 (*)
- VWO diploma “oude stijl”, met wiskunde A of B, Natuurkunde (*)
- HAVO diploma “oude stijl”, met wiskunde B, Natuurkunde (*)
- Voor alle genoemde opleidingen geldt dat de vakken Nederlands en Engels verplicht zijn
- HBO of WO studie of diploma, waarbij wel als voortraject minimaal HAVO met WiskundeB1 en Natuurkunde 1 aanwezig moet zijn. Voor HAVO oude stijl geldt dan Wiskunde B en Natuurkunde. Voor VWO oude stijl geldt dan Wiskunde A of B en Natuurkunde.
- HTS of TU diploma

NLS:

Toelatingseisen
Deze opleiding is een ab-initio opleiding, om toegelaten te worden is vliegervaring of bezit van een brevet niet noodzakelijk. Voor deze opleiding gelden de volgende toelatingseisen:
- vooropleiding bij voorkeur op het niveau VWO, tenminste HAVO met Wiskunde, Natuurkunde en Engels in het eindexamenpakket.

ik heb geen wiskunde B1 (ik doe wel nieuwe stijl havo) noch Natuurkunde, dus de kls of nls zit er niet in voor mij.
Je kunt ook een natuurkunde certificaat halen, dan kan het wel. Ik kan je wel vertellen dat een goed inzicht/kennis van natuurkunde vrij belangrijk is voor de opleiding.

[ Voor 5% gewijzigd door bennierex op 27-03-2004 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
bennierex schreef op 27 maart 2004 @ 14:37:
[...]

Op de open dag bij NLS tijdje terug vroeg iemand of ze ook mensen aannemen die alleen wiskunde A hebben, en volgens die mensen daar was dat geen probleem. HAVO of VWO maakt ook niet uit.
Ik vind zoiezo dat KLS belachelijke eisen stelt, maar wie ben ik? :/

* bennierex wacht nog met spanning op z'n NASS uitslagen
mja, als ik zo kijk op airdisaster.com op KLM

There are 8 crash records for KLM Royal Dutch Airlines in our database
de laatste in 1977, tenerife.... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

bennierex schreef op 27 maart 2004 @ 14:42:
[...]

Je kunt ook een natuurkunde certificaat halen, dan kan het wel. Ik kan je wel vertellen dat een goed inzicht/kennis van natuurkunde vrij belangrijk is voor de opleiding.
kennis en inzicht heb ik wel (heb mij een keer laten testen, technisch inzicht is op hoogste niveau), dus dat zit wel snor, maar ik mis nog steeds wiskunde b dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Bizzarro schreef op 27 maart 2004 @ 14:45:
[...]

kennis en inzicht heb ik wel (heb mij een keer laten testen, technisch inzicht is op hoogste niveau), dus dat zit wel snor, maar ik mis nog steeds wiskunde b dan :(
Ik zou zeggen; bel of mail de NLS eens. Als ze er niet op teruggekomen zijn kun je daar wel met wiskunde A terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom ook niet in aanmerking voor de eisen van de KLS, maar deze link staat op de KLS site. Zodoende kan je binnen een aantal weken een natuurkunde certificaat halen.

www.jbi.uu.nl

misschien heb je hier wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Waarom wil eigenlijk iedereen naar de KLS?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

nealzie schreef op 27 maart 2004 @ 14:42:
[...]

mja, als ik zo kijk op airdisaster.com op KLM

There are 8 crash records for KLM Royal Dutch Airlines in our database
de laatste in 1977, tenerife.... :{
Doe dan Laaghalerveen 2000 erbij ... en dan ook nog 'ns de manier waarop dat ongeluk gebeurde :/

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Bolk schreef op 27 maart 2004 @ 15:33:
Waarom wil eigenlijk iedereen naar de KLS?
* bennierex vraagt zich dat ook al jaren af :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

heb ik nooit gezegd, maar ik wil wel het liefst bij de klm vliegen, ik weet niet, op een of andere manier voelt die gewoon beter aan als bijvoorbeeld Dutchbird als je begrijpt wat ik bedoel :)

KLM of eventueel Martinair zijn voor mij de enigste 2 nederlandse maatschappijen waar ik bij wil gaan vliegen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Bizzarro schreef op 27 maart 2004 @ 15:39:
heb ik nooit gezegd, maar ik wil wel het liefst bij de klm vliegen, ik weet niet, op een of andere manier voelt die gewoon beter aan als bijvoorbeeld Dutchbird als je begrijpt wat ik bedoel :)

KLM of eventueel Martinair zijn voor mij de enigste 2 nederlandse maatschappijen waar ik bij wil gaan vliegen in de toekomst.
Nou goed, daarin verschillen wij dan van mening, maar ik denk toch dat je in tijden als deze blij moet zijn met wat je kunt krijgen. Ik ga, als ik straks klaar ben met mijn opleiding, liever niet bij KLM vliegen, maar als ik weinig uitzicht heb op werk en de kans krijg daar te beginnen zal ik daar geen seconde over na hoeven denken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizzarro schreef op 27 maart 2004 @ 15:39:

Nogal hoge eisen stel je, vind je zelf niet? :)

Maar we zullen zien. Als jij klaar bent en je kan geen werk vinden, met een verrot grote last aan de andere kant van je bankrekening, durf ik te wedden dat je alles aanpakt wat je kan krijgen. Voor mijn part ga je onbetaald post rondvliegen in de bush bush.
Doe jij het niet? "Er zijn nog 10.000 wachtenden voor U"

Ey maar Bolk, gefelicidinges hè! Dat je veel klasgenootjes mag uitlullen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
tja, helemaal met klm's samenwerking met air france... het liefste zou ik bij transavia of klm werken, maar als ik mn opleiding klaar had zou ik elke maatschappij aan nemen, alstie tenminste een beetje onder een veilige maatschappij valt.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

nealzie schreef op 27 maart 2004 @ 15:56:
tja, helemaal met klm's samenwerking met air france... het liefste zou ik bij transavia of klm werken, maar als ik mn opleiding klaar had zou ik elke maatschappij aan nemen, alstie tenminste een beetje onder een veilige maatschappij valt.. :P
Mwah, zolang 50% van de motoren nog behoorlijk aan het vliegtuig hangt en er verder geen gaten of vastgeroeste roeren aan zitten wil ik er wel mee weg als ik er mijn schuld mee kan minderen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor maar wat een bullsh*t over waar je wilt vliegen!! :P

Ik zal eerlijk zeggen, ik heb een voorkeur om te vliegen bij Martinair, leuke bestemmingen en veel charters -> leuke pax. Niet dat zakenmannetjes vliegen zoals bij de KLM en een leuke vloot.
Echter, je moet blij zijn als je werk kan vinden, zoals ik al eerder zei (was geloof ik in SG ergens), je moet blij zijn als je kan vliegen, daar gaat het toch ook om? Je gaat toch naar een vliegschool omdat vliegen je passie is, dan haalt het toch niet uit of je nou 767 vliegt of een Beech King Air, sterker nog, in een Cessna vlieg je veel meer dan in een grote Boeing/Airbus oid.

Het gaat om de feeling tijdens het vliegen, de kick, het uitzicht alles, niet om de grote van de kist :r

Just my 2 cents :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 15:54:
[...]

Nogal hoge eisen stel je, vind je zelf niet? :)

Maar we zullen zien. Als jij klaar bent en je kan geen werk vinden, met een verrot grote last aan de andere kant van je bankrekening, durf ik te wedden dat je alles aanpakt wat je kan krijgen. Voor mijn part ga je onbetaald post rondvliegen in de bush bush.
Doe jij het niet? "Er zijn nog 10.000 wachtenden voor U"

Ey maar Bolk, gefelicidinges hè! Dat je veel klasgenootjes mag uitlullen ;)
ok, laat ik het dan zo zeggen: mijn doel is om bij de klm of martinair te komen (van nl maatschappijen), maar natuurlijk zal ik na de opleiding zo snel mogelijk aan het werk willen, maar niet bij Air-verweggistan o.i.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizzarro schreef op 27 maart 2004 @ 16:22:
[...]

ok, laat ik het dan zo zeggen: mijn doel is om bij de klm of martinair te komen (van nl maatschappijen), maar natuurlijk zal ik na de opleiding zo snel mogelijk aan het werk willen, maar niet bij Air-verweggistan o.i.d. :)
Ja idd, United, Delta, Contintental, Lan Chile, Lufthansa, British Airways, Easyjet, Ryanair, Air Lingus etc is ook goed ;)

Er zijn honderden vliegers die beginnen in het Midden Oosten hoor, de airliners nemen niet zo snel low-timers meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Kijk, ik heb natuurlijk ook een ideaal beeld. Die vertel ik ook gewoon:

Transavia 737-800 (-700 ook).

Maar, zoals het er NU (misschien is dat over 2 jaar wel anders, moet eerst de hele opleiding doen natuurlijk :)) uitziet is de kans aanwezig dat ik voor EasyJet of Monarch uit kom. Ik heb niets te willen, ik moet grijpen wat ik kan.

Zo werkt het spelletje, en niet anders :)

[ Voor 14% gewijzigd door Bolk op 27-03-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Bizzarro schreef op 27 maart 2004 @ 16:22:
[...]

Als je piloot wilt worden zul je toch met andere verhalen moeten aankomen dan dit gezemel hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rellehenk schreef op 27 maart 2004 @ 18:12:
[...]

Als je piloot wilt worden zul je toch met andere verhalen moeten aankomen dan dit gezemel hier ;)
Daar kwam mijn verhaal ook op neer :P
Voor de mensen die het niet begrepen dus ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 18:14:
[...]

Daar kwam mijn verhaal ook op neer :P
Voor de mensen die het niet begrepen dus ;) :P
Inderdaad.
OMG, alleen KLM of martinair. Dutchbird voelt minder goed 8)7 :X B)

Bizarro, denk dat je nog maar een keer moet nadenken. Kans is zeer groot dat je NIET bij de KLM gaat vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rellehenk schreef op 27 maart 2004 @ 18:17:
[...]

Inderdaad.
OMG, alleen KLM of martinair. Dutchbird voelt minder goed 8)7 :X B)

Bizarro, denk dat je nog maar een keer moet nadenken. Kans is zeer groot dat je NIET bij de KLM gaat vliegen.
Ik ken 2 vliegers die de studie afgerond hebben, en al 500 uurtjes in de states gemaakt hebben als onderdeel van de studie. Nu werken ze op de grond en zoeken ze allebei een vliegbaan en pakken alles wat er op hun weg komt. Voorkeur voor maatschappij of machine hoor ik allang niet meer. KLM is trouwens helemaal KLS minded en de KLS-ers zien de NLS-ers vaak als niet goed genoeg voor de KLS. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 19:18:
[...]

Ik ken 2 vliegers die de studie afgerond hebben, en al 500 uurtjes in de states gemaakt hebben als onderdeel van de studie. Nu werken ze op de grond en zoeken ze allebei een vliegbaan en pakken alles wat er op hun weg komt. Voorkeur voor maatschappij of machine hoor ik allang niet meer. KLM is trouwens helemaal KLS minded en de KLS-ers zien de NLS-ers vaak als niet goed genoeg voor de KLS. Jammer.
Dat is echt niet waar. Dat zijn misschien de mensen die gaan keuren voor de KLS, arrogante jongens dus die er vrijwel nooit doorheen komen. Anders valt het wel mee hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 19:27:
[...]

Dat is echt niet waar. Dat zijn misschien de mensen die gaan keuren voor de KLS, arrogante jongens dus die er vrijwel nooit doorheen komen. Anders valt het wel mee hoor ;)
Was een verhaal van een paar vroegere NLS-ers, maar gelukkig zijn de tijden dan verbeterd.

Zijn er nog plaatjes van de friday fly-inn om me lekker te maken voor online vliegen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
welke friday flyinn?

overigens, de piloot die ik sprak op de 743 van klm kwam van de NLS ;)
en het is natuurlijk logisch dat klm vooral aan de kls denkt, waarom heeft een maatschappij anders een luchtvaart school...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik een add-on voor FS2004 wil kopen. Welke moet ik dan in ieder geval nemen.

help me met suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 20:21:
als ik een add-on voor FS2004 wil kopen. Welke moet ik dan in ieder geval nemen.

help me met suggesties!
Ik neem aan een vliegtuig dus als je de mooiste ,beste en fijnste wil met alles erop en eraan , de PMDG 737.

http://www.precisionmanuals.com/

Wil je iets rustiger beginnen omdat je iets minder ervaring hebt met Flightsim dan kan ik je de Airbus A330/340 aanraden. Die kan je via 2 bedrijven kopen.
Online bij
http://www.phoenix-simulation.co.uk/

of op cd bij

http://www.justflight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nealzie schreef op 27 maart 2004 @ 20:14:
welke friday flyinn?

overigens, de piloot die ik sprak op de 743 van klm kwam van de NLS ;)
en het is natuurlijk logisch dat klm vooral aan de kls denkt, waarom heeft een maatschappij anders een luchtvaart school...
LOL. Vond het al zo rustig zonder mooie verhalen en plaatjes. Zal beter opletten 8)7 8)7 8)7 Excusez.

KLS, NLS, of wat dan ook, vind iemand die zijn droom volgt en daar ook nog grote leningen voor afsluit toch al top. Heb zelf altijd BWK willen worden, maar ja toen kwamen die mooie 2 mans crew nintendo vliegtuigen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 22:18:
[...]

LOL. Vond het al zo rustig zonder mooie verhalen en plaatjes. Zal beter opletten 8)7 8)7 8)7 Excusez.

KLS, NLS, of wat dan ook, vind iemand die zijn droom volgt en daar ook nog grote leningen voor afsluit toch al top. Heb zelf altijd BWK willen worden, maar ja toen kwamen die mooie 2 mans crew nintendo vliegtuigen |:(
BWK :P :P

Daar droomde ik als jochie ook altijd over. Waarom? Al sla je me dood. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Ik heb soms last van bepaalde stotters in flightsim. Om de seconde geeft hij een schok. Dit heb ik bij het zien van ground textures. Inflight niet zo last van.

Ook als ik dan de sim op pauze zet en kijk naar de FPS dan blijft deze heen en weer springen tussen 15 en 25.
Is hier wat aan te doen? Waarom niet constant 25?

Systeem
p4 2,8 GHZ (dual processor disabled)
512 MB DDR PC3200
Ati Radeon 9800
120 GB SATA 7200 rpm 8mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe even wat sarcasme ertussen door.

Ik lach me de laatste tijd eigenlijk gewoon dood om de problemen die jullie hebben.
Jullie hebben allemaal 1 ding gemeen: ATi.

Je kan er nu niet meer omheen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 23:37:
Hehe even wat sarcasme ertussen door.

Ik lach me de laatste tijd eigenlijk gewoon dood om de problemen die jullie hebben.
Jullie hebben allemaal 1 ding gemeen: ATi.

Je kan er nu niet meer omheen :)

Komt gewoon omdat hier een aantal mensen zitten die niet met een PC om kunnen gaan (teveel vliegtuigen gevlogen zeker ;)). Laat me even een ding duidelijk maken: nVidia was vroeger inderdaad beter qua drivers maar is nu volledig bijgebeent door ATi.
Daarnaast hoeft het door rellehenk genoemde probleem helemaal niet aan de videokaart te liggen. Je geeft door deze opmerking al weer aan dat je computerkennis niveau op een bijzonder laag pitje staat.

En als je hierover wil discusseren mag je me mooi even op MSN Messenger contacten:
davidwalschots@mytweakers.net
rellehenk schreef op 27 maart 2004 @ 23:28:
Ik heb soms last van bepaalde stotters in flightsim. Om de seconde geeft hij een schok. Dit heb ik bij het zien van ground textures. Inflight niet zo last van.

Ook als ik dan de sim op pauze zet en kijk naar de FPS dan blijft deze heen en weer springen tussen 15 en 25.
Is hier wat aan te doen? Waarom niet constant 25?

Systeem
p4 2,8 GHZ (dual processor disabled)
512 MB DDR PC3200
Ati Radeon 9800
120 GB SATA 7200 rpm 8mb cache
Omdat je voornamelijk last hebt van het probleem op de grond zou je kunnen denken aan bijvoorbeeld een te klein ingestelde swap-file of een te hoge instelling bij de textures en andere zooi waardoor het geheugen volloopt.

[ Voor 49% gewijzigd door DutchCommando op 27-03-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ground textures zijn gewoon een cachings probleem. Heeft niets met de videokaart te maken.

512 MB is je probleem. Ik heb hetzelfde gehad, nu heb ik een gig. Teveel kwaliteit willen en dat gaat ten koste van je performance. En ja, ik heb een ATi Radeon 9600 Pro. FS is gewoon een super zware applicatie voor je pc.

Ik denk dat je met een 8 GHz processor en 3 gig aan geheugen FS9 pas echt vloeiend aan de praat krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hier nog iemand die met de Iron knuckels DC9 vliegt??

kep een vraagje over de auto-trottle namelijk. Hij vliegt niet de snelheid die ik opgeef aan de auto-pilot. Ik krijg alleen de snelheid hoger door de indicator over me overspeed naald heen te zetten. Hij gaat dus niet de indicator achterna.
Ik doe er ff een plaatje bij om het duidelijk te maken.
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.scholten3/dc0.jpg

de snelheids meter : rode indicator is mijn ingestelde snelheid die ik aangeef in de autopilot maar je ziet zelf welke snelheid hij vliegt. Dus wrom volgt ie niet mijn opdracht op rara hoe kan dat of wat doe ik fout. Kep me al rot lopen zoeken in manuel en zo of gewoon gaan vliegen en vanalles uit lopen proberen maar helaas.

Wie helpt mij??
Blackhole misschien want volgens mij vlieg jij ook de DC9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCommando schreef op 27 maart 2004 @ 23:51:
[...]

Komt gewoon omdat hier een aantal mensen zitten die niet met een PC om kunnen gaan (teveel vliegtuigen gevlogen zeker ;)). Laat me even een ding duidelijk maken: nVidia was vroeger inderdaad beter qua drivers maar is nu volledig bijgebeent door ATi.
Daarnaast hoeft het door rellehenk genoemde probleem helemaal niet aan de videokaart te liggen. Je geeft door deze opmerking al weer aan dat je computerkennis niveau op een bijzonder laag pitje staat.

En als je hierover wil discusseren mag je me mooi even op MSN Messenger contacten:
davidwalschots@mytweakers.net

[...]

Omdat je voornamelijk last hebt van het probleem op de grond zou je kunnen denken aan bijvoorbeeld een te klein ingestelde swap-file of een te hoge instelling bij de textures en andere zooi waardoor het geheugen volloopt.
Tja, het zal je maar gebeuren. Een simnerd EN een computernerd. Liever jij dan ik. :)

Of het probleem direct of indirect aan de kaart valt te wijten, neemt het feit niet weg dat de ATi users hier wel praktisch altijd de problemen hebben. Of houden alle nVidia pipo's hun mond altijd dicht?

En nee dank u, de GoT lijst op MSN is al langer dan die hoort te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Bolk schreef op 28 maart 2004 @ 00:03:
Ground textures zijn gewoon een cachings probleem. Heeft niets met de videokaart te maken.

512 MB is je probleem. Ik heb hetzelfde gehad, nu heb ik een gig. Teveel kwaliteit willen en dat gaat ten koste van je performance. En ja, ik heb een ATi Radeon 9600 Pro. FS is gewoon een super zware applicatie voor je pc.

Ik denk dat je met een 8 GHz processor en 3 gig aan geheugen FS9 pas echt vloeiend aan de praat krijgt ;)
Dan heb ik liever een constante lagere FPS dan het geswitch dus hoog en laag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over dat swap file
Ik heb altijd geleerd om je wisselbestand grote de waarde te geven van 1,5 X je werkgeheugen. Dus heb je 1024 mb aan werkgeheugen dan geef je als waardes op aan je wisselbestand:
Beginwaarde 1536
Maximale groote 1536

Dat schijnt het beste te werken op een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 00:06:
[...]

Tja, het zal je maar gebeuren. Een simnerd EN een computernerd. Liever jij dan ik. :)

Of het probleem direct of indirect aan de kaart valt te wijten, neemt het feit niet weg dat de ATi users hier wel praktisch altijd de problemen hebben. Of houden alle nVidia pipo's hun mond altijd dicht?

En nee dank u, de GoT lijst op MSN is al langer dan die hoort te zijn. ;)
Ik ben een zeer tevreden ATi gebruiker. Mij hoor je echt niet klagen.
rellehenk schreef op 28 maart 2004 @ 00:08:
[...]

Dan heb ik liever een constante lagere FPS dan het geswitch dus hoog en laag. :)
Ik heb liever een constante hoge FPS en mindere textures. Tijdens een flare kan een echte piloot ook geen flinke hik-up van zijn vliegtuig gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
haha, ja tuurlijk een hoge FPS. Maar om even de vergelijking te maken tussen 'flaren met stotters en flaren met een constante fps van 17' :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

rellehenk schreef op 28 maart 2004 @ 00:16:
haha, ja tuurlijk een hoge FPS. Maar om even de vergelijking te maken tussen 'flaren met stotters en flaren met een constante fps van 17' :p
constant 15 of met stotter een landing maken is allebei ruk hoor :P (thrust me :z )

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat ruk is 8)7

Dat flightsim niet gespeeld kan worden zoals het gemaakt is, dus met alles vol open, maar dat je moet inboeten want anders kan je het niet spelen vanwege de lage fps. Dus waarom maken ze een flightsim die de mensen niet voluit kunnen spelen omdat de pc's die het wel kunnen gewoonweg nog niet gemaakt worden.

Dat is ruk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 00:05:
Is hier nog iemand die met de Iron knuckels DC9 vliegt??

kep een vraagje over de auto-trottle namelijk. Hij vliegt niet de snelheid die ik opgeef aan de auto-pilot. Ik krijg alleen de snelheid hoger door de indicator over me overspeed naald heen te zetten. Hij gaat dus niet de indicator achterna.
Ik doe er ff een plaatje bij om het duidelijk te maken.
[afbeelding]

de snelheids meter : rode indicator is mijn ingestelde snelheid die ik aangeef in de autopilot maar je ziet zelf welke snelheid hij vliegt. Dus wrom volgt ie niet mijn opdracht op rara hoe kan dat of wat doe ik fout. Kep me al rot lopen zoeken in manuel en zo of gewoon gaan vliegen en vanalles uit lopen proberen maar helaas.

Wie helpt mij??
Blackhole misschien want volgens mij vlieg jij ook de DC9.
JA ik vlieg inderdaad ook met die DC9, zowel van Iron knuckels DC9
Als die van Jetcity DC 9 (10,20,40 serie)met de Iron knuckels DC9 cockpit erin.

Even over die auto-trottle dat is inderdaad een vaag ding , ik zelf ben ook nog vol op bezig.
Maar wat ik vaak doet is gewoon AT op OFF laten staan en gewoon met het handje .
Want ik weet ook niet waarom hij steeds in Overspeed vliegt .
Want het lijkt wel of hij zijn hashandel helemaal open gooi en niet meer dicht.
Dus dit is inderdaad een vaag probleem.
Dus als iemand anders het ons wil of kan vertellen graag.

Hier even wat mooie foto's van een paar DC 9 van Jetcity.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4W182685C53W

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8I3N2581Y14G

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9O24834Q1AM3

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/S77F2LLU51QQ

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/OD04538X5S91

Voor de mensen die het willen weten dit zijn payware toetstellen.
te halen op

http://www.jetcityaircraft.com/home/index.html

En de Cockpit is te combieneren met die van Iron knuckels DC9.
Die ook als betaal waren gezien mag worden.

Alleen de LIV zijn freeware :P dus dat is weer een uitkomst.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Al die berekeningen gaan gewoon op je processor leunen. Daarom wil ik graag dual cpu support in FS9, dan zou ik zelfs een dual CPU systeem overwegen :P

/edit: Zat iedereen Idols te kijken ofzo, er is opeens zoveel activiteit hiero O-)

[ Voor 23% gewijzigd door Bolk op 28-03-2004 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Bolk schreef op 28 maart 2004 @ 00:33:
Al die berekeningen gaan gewoon op je processor leunen. Daarom wil ik graag dual cpu support in FS9, dan zou ik zelfs een dual CPU systeem overwegen :P
Spaar dan meteen door voor een 2e hands CAE simpje :P :+

Twee aparte simmen zouden beter zijn. Een sim die het systeem (cockpit/fms/ap/subsystemen etc) regelt en rendered, en een 2e 'visueel' systeem die VLOEIEND het visuele gedeelte visualiseert (duh :P 8)7 ) En ja, dan zou ik 2 systemen overwegen....

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Was het niet mogelijk om FS over meerdere pc's te verdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Hier dan de voor de liefhebbers een Manhattan tour spec aangebode door NWA.
Waarbij op terug komst nog een bakkie koffie wordt gedronken.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8YX98J6Q5994

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/L42054H2E4JA

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/ND260R417B3O

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/M4USY2MY08U5

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/OA569D9K16TM

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8737PO7Q37L3

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9EM27DMOTCI0

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/K5MN22EL859C

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0G4G83Y9E60Z

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/34230812R3EF

PS gelijk een vraagje weet iemand de code voor het vliegveld op Ibiza ?

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 28-03-2004 09:38 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LEIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Oke mijn dank is groot nu maar even verder met mijn vluchtplannen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog even pics van mijn vlucht gisteren, RL FP gekregen van Martinair zoals di die dag gevlogen werd en toen ik de NAT opkwam kwam ik Graham Smith nog tegen die mij de oceanic clearance gaf zoals de Martinair die had gehad, ook erg leuk :9

Hier een paar van de 157 pics:

Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/EHAMKMCO0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/EHAMKMCO11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/EHAMKMCO18.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/EHAMKMCO20.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/EHAMKMCO23.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/EHAMKMCO44.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/EHAMKMCO51_1.jpg

Toen was MIA_V_CTR online die deed ook KMCO, descend and maintain FL220
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/EHAMKMCO81.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/EHAMKMCO97.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/EHAMKMCO113.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/EHAMKMCO116.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/EHAMKMCO127.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/EHAMKMCO134.jpg

Check de wind, erg gaar, toen ik net wilde landen nog een windstootje van 18kts in me rug maar dat verneukte wel me landing, niet echt op de centerline (ja, wel de baan ;))
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/EHAMKMCO130.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/EHAMKMCO130.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/EHAMKMCO135.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/EHAMKMCO136.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/EHAMKMCO138.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/EHAMKMCO140.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forums.fs2002.com/uploaded/mar04/EHAMKMCO147.jpg
Dames en Heren, welkom op Orlando Internation Airport, wij wensen u een fijn verblijf en hopen dat u vaker met Martinair zult vliegen. Oja, wie meer heeft betaald dan 399 euro, boek voortaan via Schiphol.nl :P

FP (niet het LIDO formaat das te lang ;)):

(FPL-MPH631-IS -B763/H-SDHRXWY/S
-EHAM1140
-N0462F300 VALKO UL980 TRIPO/N0459F320 UL980 MANGO UL620 MID
UR8 GAPLI/M079F320 UL739 SOMAX/M079F320 NATD 50N030W/M080F330
NATD 50N040W/M080F340 NATD VIXUN/N0454F340 N114C ALLEX/N0453F380
DCT EMJAY/N0449F390 J174 ORF J121 CHS DCT OMN DCT ORL DCT
-KMCO0912 KTPA
-EET/EGTT0017 EGGX0108 KENUK0127 SOMAX0142 50N020W0209 CZQX0303 50N040W0353 49N050W0447
CZQM0540 KZBW0632 REG/PHMCg SEL/CEBS OPR/MPH DOF/040327 RALT/EINN CYQX)

Pics zijn geresized naar 800 pixels width helaas maargoed

En dan nu voorbereidingen treffen voor de terugvlucht (FP van de gisterochtend aangekomen vlucht, vandaag is die niet gekomen), maar kan iemand even de tijd bevestigen van het evenement vanavond. Er staat 1900UTC maar das pas 2100LT... Klopt dat wel dat het dan pas begint?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

dit las ik op een site:

Via een tip vanuit Airbus hebben we te horen gekregen dat er volgende week donderdag een 1:1 schaal model van de Airbus A380 op EHAM zal komen. Ze zullen dan proeven gaan nemen met het docking systeem. Deze proeven zullen voor het grootste deel met een sim in Toulouse worden gedaan maar om nu te kijken of het simmodel goed is hebben ze Schiphol gekozen voor een "praktijk proef"

weet iemand of dit waar is en wie gaan er foto's maken ? :P

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 07:03
3x raden welke dag het volgende week donderdag is......

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackhole :)

Ik heb denk ik de oplossing voor ons probleem met de DC9. Vond dit op het forum van ze:
The blue tac is the mach speed indicator, the red bug is the mach speed set and the standard needle is the KIAS. And since the mach speed changes in relation to air pressure/altitude etc., the mach speed indicator (blue) and the KIAS (needle) could be far apart depending on such items as altitude and pressure.

So this is why at say 5K altitude when I set my mach speed bug at .5 and arm the "autothrottle" the KIAS needle jumps to 317! (The blue indicator should line up with the red speed bug, not the needle)

And if I'm at say 30K altitude when I have my mach speed bug at .5 and the autothrottle on the KIAS needle goes to 190.

I see now that the blue is for mach and the standard needle is for KIAS. And since mach changes, the mach and Knots Indicated Airspeed are independent points of reference on the speed indicator.

Dus weten we ook meteen waar de blauwe voor is want die word niet beschreven in de manuel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 13:02:
Blackhole :)

Ik heb denk ik de oplossing voor ons probleem met de DC9. Vond dit op het forum van ze:
The blue tac is the mach speed indicator, the red bug is the mach speed set and the standard needle is the KIAS. And since the mach speed changes in relation to air pressure/altitude etc., the mach speed indicator (blue) and the KIAS (needle) could be far apart depending on such items as altitude and pressure.

So this is why at say 5K altitude when I set my mach speed bug at .5 and arm the "autothrottle" the KIAS needle jumps to 317! (The blue indicator should line up with the red speed bug, not the needle)

And if I'm at say 30K altitude when I have my mach speed bug at .5 and the autothrottle on the KIAS needle goes to 190.

I see now that the blue is for mach and the standard needle is for KIAS. And since mach changes, the mach and Knots Indicated Airspeed are independent points of reference on the speed indicator.

Dus weten we ook meteen waar de blauwe voor is want die word niet beschreven in de manuel ;)
Nou je het zegt :P

grin had ik nog geen eens op gelet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
jos_zwa schreef op 28 maart 2004 @ 12:40:
dit las ik op een site:

Via een tip vanuit Airbus hebben we te horen gekregen dat er volgende week donderdag een 1:1 schaal model van de Airbus A380 op EHAM zal komen. Ze zullen dan proeven gaan nemen met het docking systeem. Deze proeven zullen voor het grootste deel met een sim in Toulouse worden gedaan maar om nu te kijken of het simmodel goed is hebben ze Schiphol gekozen voor een "praktijk proef"

weet iemand of dit waar is en wie gaan er foto's maken ? :P
AHAH zou en mooie wezen :)

GRin hope dat heel schip hol vol staat , en dan 1 APRIL :D
Grin nee ik trap daar niet in.
Zo wel dan zie ik vanzelf wel een grote schaduw over mijn huis heen komen :P
Dus dan merk ik hem dan wel op .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Blackhole schreef op 28 maart 2004 @ 13:10:
[...]

verek ja dan is het idd 1 april :D zou een hele goede zijn :D

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Hier een vluchtje van een DC 9 BM van Ibiza naar Gibraltar.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/UAG38BFPWX8D

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/TB6IB09L5KL7

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/Q96W05047P44

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/CP4G5J028PY5

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/D9JMAD55N8K7

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/Q1LJ07E3U369

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/P7A6W8U37N1S

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7Q56TL0B096I

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0CX04121PMDH

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/6XJO20110832

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/75PQ4D3C0ITK

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/92XN8O097PI1

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/1X9O994Y39FZ

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/1HM191D23O90

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/03115773924R

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8EO9O5C9USP1

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/ZJJ2ALP51E0S

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/KZI214YX0E33

Zo wel Ibiza en Gibraltar en de DC 9 zijn payware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackhole,
Mooie pics van je BM dc9 maar ik zag dat je landingslichten onder de vleugel niet omgeklapt zijn en nu schijnen ze recht op de grond. Volgens mij moet je ctrl-w doen en dan klappen ze uit en schijnen ze naar voren.

Blackhole, heb je MSN, kunnen we misschien ff ervaringen uitwissellen over de DC9.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 15:02:
Blackhole,
Mooie pics van je BM dc9 maar ik zag dat je landingslichten onder de vleugel niet omgeklapt zijn en nu schijnen ze recht op de grond. Volgens mij moet je ctrl-w doen en dan klappen ze uit en schijnen ze naar voren.
Het is niet CTRL maar SHIFT - W
Maar nog THX voor de tip ik vond het al raar dat ze niet goed uit gingen :P
Maar zeker wel een mooi toestel.
Ik heb nu de 10 ,20 en 40 versie er van.

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 28-03-2004 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackhole schreef op 28 maart 2004 @ 15:05:
[...]

Het is niet CTRL maar SHIFT - W
Maar nog THX voor de tip ik vond het al raar dat ze niet goed uit gingen :P
Maar zeker wel een mooi toestel.
Ik heb nu de 10 ,20 en 40 versie er van.
Aha, oke, had even snel gelezen en toevallig zag ik nu op jouw pics die lampen dus vandaar dat ik er aan dacht.

Hebbie MSN trouwens :) ??????

btw vlieg je trouwens met deze kisten zonder fmc van VOR/NDB naar VOR/NDB met een vluchtplan?? sid/stars vliegen lijkt mij niet zo makkelijk om te doen dus hoe los je dat op als je online vliegt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 15:16:
[...]

Aha, oke, had even snel gelezen en toevallig zag ik nu op jouw pics die lampen dus vandaar dat ik er aan dacht.

Hebbie MSN trouwens :) ??????

btw vlieg je trouwens met deze kisten zonder fmc van VOR/NDB naar VOR/NDB met een vluchtplan?? sid/stars vliegen lijkt mij niet zo makkelijk om te doen dus hoe los je dat op als je online vliegt.
ik heb msn

dus kom maar.

Online vliegen doe ik niet, omdat dat gewoon vel telang duurt eer je leker mag gaan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Nu online
AIRAC 0403 eindelijk beschikbaar (http://www.navdata.at)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Laatst online: 21-06 09:40
Ik heb FS ookweer is uit de kast getrokken omdat ik de nodige addons had en toch eventjes wou checken ;).

Afbeeldingslocatie: http://cs.student.utwente.nl/~jizlt/fs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cs.student.utwente.nl/~jizlt/fs2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://cs.student.utwente.nl/~jizlt/fs3.JPG

Vliegveld: Simflyers Rome LIRF
Delta vlieger: Lago Ultralights

Wel grappige dingen die delta vliegers kan je mooi nieuwe scenerys is rustig bekijken ;)
Ik weet niet of nog meer mensen deze ultralights hebben, maar als ik met parachute ga "vliegen" gaat hij helemaal flippen echt niet normaal, zelfde voor delta vlieger zonder motor. Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
kRyPtO schreef op 28 maart 2004 @ 16:20:

Wel grappige dingen die delta vliegers kan je mooi nieuwe scenerys is rustig bekijken ;)
Ik weet niet of nog meer mensen deze ultralights hebben, maar als ik met parachute ga "vliegen" gaat hij helemaal flippen echt niet normaal, zelfde voor delta vlieger zonder motor. Iemand enig idee hoe dit kan?
Dat flippen komt door lago zelf .. kan je niets aan doen ...
Is ook geen patch voor .. helaas , maar het is niet anders.
Heb je in FS2002 geen last van ,maar 2004 weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Laatst online: 21-06 09:40
Blackhole schreef op 28 maart 2004 @ 16:31:
[...]

Dat flippen komt door lago zelf .. kan je niets aan doen ...
Is ook geen patch voor .. helaas , maar het is niet anders.
Heb je in FS2002 geen last van ,maar 2004 weer wel.
Hmm zonde dacht al dat het zo iets was :) hoop dat ze het snel fixen ;).
Ga zo even die Lampedusa scenery bekijken. En ff kijke of ik mooie screenshots van kan maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Blackhole schreef op 28 maart 2004 @ 13:10:
[...]

Ik zou het niet te hard roepen hole naar aanleiding van de lange discussie enkele maanden terug die ik niet weer wil oprakelen B) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe gaan ze een 1:1 schaalmodel hier heen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 16:55:
En hoe gaan ze een 1:1 schaalmodel hier heen krijgen?
Misschien is het wel een opblaasmodel, mogen ze wel een aardig voetpompje mee nemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
rellehenk schreef op 28 maart 2004 @ 16:49:
[...]

Ik zou het niet te hard roepen hole naar aanleiding van de lange discussie enkele maanden terug die ik niet weer wil oprakelen B) :X
Dan zou ik zeggen lees het nog eens goed terug .. dan snap je misschien wel wat ik bedoel. (bedoel die discussie.)

Want ik lig er niet wakker van hoor :) ik slaap alleen maar beter door dat soort dingen , want het is gewoon een grote gebrek aan lezen geweest van een aantal mensen.
Maar zo als vanGaal al zei, Ben ik nou zo slim of zijn hun nou zo dom:)
dat gevoel krijg ik de laaste jaren steed meer, en er komen ook steeds meer bewijzen mijn kant op dat het ook echt zo is.

Maar nu weer terug naar het fs gebeuren.

Het valt mij wel op dat ze er steeds mee terug komen , misschien zitten ze er toch erg mee dat ze fout zijn geweest.
Ach gewoon simple er gewoon niet meer over beginnen.
Want het lijkt hier de laatste manden al een leeuwenkooi.

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 28-03-2004 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 17:17:
[...]

Misschien is het wel een opblaasmodel, mogen ze wel een aardig voetpompje mee nemen :D
Ach een Compressor doet wonderen hoor.
Zo niet dan maar met de mond opblazen , doen ze gelijk wat goeds voor hun longen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
joh, klinkt mij in de oren als een sterk verhaal hoor... en dan ook net alsof dat niet gewoon de berekenen valt :+

enne blackhole, je blijft maar zeuren over dat mensen niet goed lezen, maar het is echt niet moeilijk bij jou iets verkeerd te begrijpen hoor... ik vind het niet erg, ik scroll toch meestal vrij snel door je posts, maar ik heb al vaker voorbeelden gegeven, alleen maar in de hoop dat je snapt waarom wij jou vaak niet snappen, snappie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En om een dockingsysteem te testen heb je niet eens zo zeer een vliegtuig nodig.

Radarcone op de auto schroeven en dat werkt net zo goed dunkt mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
nealzie schreef op 28 maart 2004 @ 18:09:
joh, klinkt mij in de oren als een sterk verhaal hoor... en dan ook net alsof dat niet gewoon de berekenen valt :+

enne blackhole, je blijft maar zeuren over dat mensen niet goed lezen, maar het is echt niet moeilijk bij jou iets verkeerd te begrijpen hoor... ik vind het niet erg, ik scroll toch meestal vrij snel door je posts, maar ik heb al vaker voorbeelden gegeven, alleen maar in de hoop dat je snapt waarom wij jou vaak niet snappen, snappie? :P
Ik zeuren ?????????

Nu heb ik het hele maal gehad... wie begint er nu over dit onderwerp..
Ik geef alleen maar antwoord.
En nu krijg ik het weer voor mijn kiezen..
Zo als gewoonlijk .. ik word weer ergens bij betrokken, of vals beschuldig, en als ik denk een mijn mening zegt is iedereen gelijk op zijn pik getrapt en begint mijn kan uit te spugen.
Lees nu eens zelf goed wat je schrijft..
Want ik begon er niet over hoor.

Ja maar wel toevallig dat jullie alleen stukken pakken waar het helemaal niet over gaat , maar recht op the point af dat kunnen ze hier niet , maar daar was ik al achter toen ze met deel 3 beginnen van het fs topic.
Ik heb ook veel dingen geschreven, en daar wordt ook geen gehoor aangegeven , en dan heeft het echt niet met mijn schrijven temaken , maar eerder met andere dingen.

Maar nu weer genoeg.

Iemand al iets gehoord over de B707 van Captain sim.
Want ik ben erg benieuwd hoe ze de cockpit gemaakt hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 28-03-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:04
Blackhole schreef op 28 maart 2004 @ 17:34:
[...]

Dan zou ik zeggen lees het nog eens goed terug .. dan snap je misschien wel wat ik bedoel. (bedoel die discussie.)

Want ik lig er niet wakker van hoor :) ik slaap alleen maar beter door dat soort dingen , want het is gewoon een grote gebrek aan lezen geweest van een aantal mensen.
Maar zo als vanGaal al zei, Ben ik nou zo slim of zijn hun nou zo dom:)
dat gevoel krijg ik de laaste jaren steed meer, en er komen ook steeds meer bewijzen mijn kant op dat het ook echt zo is.
Zijn er dan geen fora over andere comm. waar jij wel begrepen word en waar je samen met mede bovenintelligente gelijke van gedachte kunt wisselen over allerlei stof, als het om de diverse aspecten van het simulatie vliegen gaat ?

Kan me namelijk best goed voorstellen dat als je een bepaalde gemeenschap ontgroet en dat is in jou geval zeker aan de orde, dat dat erg frusterend voor je moet werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Ensinker op 28-03-2004 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent weer is lekker bezig zwartgat... Kap nou is een keer met dat uitdagen! Je zegt dat we zelf moet lezen wat we schrijven. Heb je dat überhaupt zelf al wel eens gedaan???

Doe niet altijd of jij onschuldig bent, JIJ bent gewoon de rotte appel en niet al die anderen zoals je altijd denkt. Je voelt jezelf heel slim, maar het overgrote deel hier denkt daar zeer waarschijnlijk anders over, waarop ik geen uitzondering ben.

Je blijft jezelf iedere keer verdedigen, dus wie is hier het kleine kind. JIJ bent degene die nooit toegeeft. Alle andere users hier zijn daar nooit te lame voor. Ik denk dat het grootste deel je hier wel kan missen als kiespijn. Voor mij hoef je ook zeker niet langer het zielige ventje uit te hangen op GoT en als je is op nummer wordt gezet bij een modje aankloppen.

En post nu is een keer niet een reply eindigend met "nu is het genoeg". Geeft echt de indruk dat je de confrontatie niet aandurft. Wel vreemd vind ik dat aangezien je steeds zelf begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
VERPLICHT LEES VOER VOOR FS er of MENSEN die het willen gaan doen.

gelezen op fsmagazine.nl

Exclusief voor FS Magazine interviewden Mark Honing en Martin Derksema Jeffrey Aenmey, een ex-767 piloot van KLM. Vandaag de dag bestuurd Jeffrey Fokker 70's. Mark en Martin hebben Jeffrey geconfronteerd met het nog steeds o zo prachtige Boeing 767, Pilot in Command pakket van Wilco Publishing.

Door Mark Honing en Martin Derksema

Jeffry Aenmey, ex-vlieger KLM Boeing 767, over zijn eerste kennismaking met FS:

‘Geweldig! Dit is echt héél realistisch!’

Jeffry Aenmey, 39 jaar, vliegt momenteel als copiloot op KLM-vliegtuigen van het type Boeing 767. We praten met hem over zijn carrière, zijn passie voor de Orion, zijn moeilijkste vluchten en meer hartslagversnellende onderwerpen. In het tweede gedeelte van dit interview neemt Aenmey plaats achter de flightsimulator voor een vlucht van Heathrow naar Schiphol met Wilco’s B767. Het is zijn eerste diepgaande kennismaking met de wereld van het virtuele vliegen. Aenmey na afloop: ‘Flightsimulator is echt heel realistisch. En jullie weten duidelijk veel van de techniek van het vliegen. Ik heb echt respect gekregen voor flightsimmers.’ Een compliment dat iedere serieuze bureaupiloot toch maar mooi even in zijn zak kan steken.

We ontmoeten Aenmey op een ijskoude woensdagmiddag in december. Locatie: de zolder van Mark Honing. Om de paar minuten horen we boven ons hoofd het geronk van vliegtuigmotoren. We zitten precies onder de aanvliegroute naar baan 06 op Schiphol. Een passender ambiance kun je niet bedenken. Aenmey is een enthousiaste en sympathieke man. Klein van stuk en sterk gebouwd. Hij heeft een rustige uitstraling en een weloverwogen manier van spreken. Piloot worden was voor hem geen jongensdroom. Aenmey: ‘Bij veel van mijn collega’s zie ik wél dat de passie voor het vliegen al op zeer jonge leeftijd ontstond. Dat is vaak omdat ze familieleden hebben, die piloot zijn. Waardoor ze al vroeg met de luchtvaart in aanraking kwamen. Ikzelf ontdekte het vliegen pas op latere leeftijd.’ De dag na dit interview staat hij ingepland voor een vlucht naar Almaty… Almáty!? Aenmey: ‘Tja, voordat ik daar voor het eerst naartoe ging, had ik er ook nog nooit van gehoord, maar het ligt in Kazachstan. Daar kun je trouwens prima skiën en dat ga ik op mijn rustdag dan ook zeker doen.’ Piloot zijn heeft zo z’n pluspunten.

Procedures opdreunen

Aenmey: ‘Toen ik van het VWO kwam, had ik geen idee wat ik wilde gaan doen. Mijn broer zat bij de marine en raadde mij dat ook aan, vanwege het avontuur en zo. Dat trok me inderdaad wel, dus ben ik naar het KIM (Koninklijk Instituut voor de Marine ~ red.) gegaan voor een officiersopleiding. Tijdens die opleiding kon je je A-brevetje halen voor een Cessna. Die kans liet ik niet liggen. Toen ontdekte ik mijn passie voor het vliegen. Daarom ben ik na m’n officiersopleiding naar de opleiding voor marinevliegers in Eelde gegaan.’ Wat vond je het leukst daaraan? ‘Het vliegen zelf natuurlijk, maar ook het teamwork met medestudenten. Vliegen leer je voor de helft door op een stoel te gaan zitten, de cockpit voor de geest te halen en hardop procedures op te dreunen. Dat deed je samen met je medeleerlingen. Zo raakte je erg betrokken bij elkaar. Daarom was het ook altijd weer vervelend als er iemand afviel. Dan moest je afscheid nemen van iemand die je heel goed kende.’

Overstap naar KLM

‘Mijn carrière als marinevlieger op Vliegkamp Valkenburg is vlot verlopen’, aldus Aenmey. ‘Binnen twee jaar was ik missioncommander op de Orion, later werd ik instructeur-vlieger en aan het eind was ik hoofd operational flight trainer. Ik ben overgestapt naar de KLM omdat ik niet veel zag in mijn toekomstperspectieven bij de Marine. Je toekomst ligt daar in principe tóch op een schip of in een bureaufunctie. De KLM is een grote maatschappij, met veel verschillende vliegtuigtypen én aantrekkelijke financiële vooruitzichten. Goede redenen voor een overstap.’

God

Aenmey heeft inmiddels met een interessant scala van vliegtuigen gevlogen: Cessna, Piper Warrior, Orion, MD 11 en B767. Welke type heeft je voorkeur? Aenmey: ‘Dat ís en blíjft de Orion. Kijk, een verkeersvliegtuig is gemaakt om van A naar B te vliegen. Daar kun je geen spectaculaire dingen mee doen. Met de Orion kun je op 50 ft vliegen, meiden scannen op het strand en surfers van hun plank af blazen. Dat toestel vloog heerlijk, met die vier motoren en dat prachtige geluid. Op een Orion voelde ik me een soort god en dat was fantastisch!’ Hoe bevalt de 767? Aenmey: ‘Een prettig vliegtuig, betrouwbaar, bijna probleemloos. Ligt ook lekker in de hand. Dat is het mooie van Boeing. Die kisten vliegen als een écht vliegtuig, terwijl een MD 11 meer voelt als een simulator. Het gevoel van bochten aansnijden en het pitchgevoel is bij een Boeing heel prettig. Groot voordeel van de 767 is de ruime cockpit. Je zit lekker relaxed. Hij is ook tamelijk geruisloos, dus je krijgt geen pijn aan je oren. Gewoon een lekker compact, klein vliegtuig.’

Gespreksstof

Waar praten piloten over als ze urenlang in de lucht zitten? Aenmey schiet in de lach: ‘Welnu, in volgorde van belangrijkheid dan maar: één vrouwen, twéé auto’s en dríé geld! Ach, de onderwerpen zijn natuurlijk afhankelijk van de persoon waarmee je vliegt. Bij zo’n grote maatschappij met zo veel vliegers als de KLM zie je je collega meestal voor de eerste keer. Dus het is steeds weer een soort kennismakingsgesprek. Waar woon je? Hoe lang doe je erover naar Schiphol? Dat soort onderwerpen. Soms is het ook héél lang héél stil op zo’n vlucht, gewoon omdat de captain geen zin heeft om te praten. Of omdat je net ruzie hebt gehad met je vrouw en daarom nogal zwijgzaam bent. Wat we wél veel doen, zijn raadselspelletjes.’

Noorderlicht

Wat waren je mooiste vluchten? Aenmey: ‘Ik heb ooit met de Orion in Goose Bay gevlogen. Daar oefenden we met laagvliegen, dus tussen rotswanden door, en laag over moerassen en water. Prachtig! Ik heb ook eens met de Orion laag over Groenland gevlogen. Heel spectaculair met al die ijsschotsen en die schitterende fjorden. Een prachtige vlucht met de 767 is als je ’s nachts van Vancouver komt en het Noorderlicht ziet. Dat is zo’n ongelofelijk mooi spektakel. Helaas worden met de 767 bijna alle landingen ’s nachts uitgevoerd, dus ik zie minder fraaie landschappen dan ik zou willen. Het mooie van vliegen bij de KLM is dat je prachtige bestemmingen aandoet. Die ga je dan natuurlijk ook eens rustig verkennen. Skiën in Almaty, walvissen bekijken in Vancouver, dorpjes bezichtigen in Ivoorkust, al die dingen maak ik mee en dat is natuurlijk schitterend.’

Limiet

Wat waren je moeilijkste vluchten? Aenmey: ‘Dat was tijdens mijn instructeuropleiding met de Orion. Mijn instructeur speelde voor lastige, domme leerling en tijdens de vlucht zouden er ook een aantal failures optreden. Mijn opdracht was om de veiligheid te waarborgen. Ze hebben me toen echt compleet gek gemaakt. Daardoor ging mijn aandacht helemaal naar die leerling en vergat ik de veiligheid en de instrumentenscan volledig. Zodat ik bijna begon aan de takeoff-roll met twee motoren mínder. Mijn trainer wilde me zo laten zien dat iedereen een limiet heeft in wat hij of zij aankan. Zij wilden mij die limiet laten ervaren. Wanneer je als instructeur je grens kent, kun je een vlucht afbreken vóórdat het gevaarlijk wordt. Een héél confronterende ervaring, maar ook zeer zinvol, achteraf gezien. Wat ik emotioneel een heel moeilijke vlucht vond, was mijn laatste vlucht met de Orion. Echt een pijnlijk afscheid.’

Keflavik

Wat was je moeilijkste landing? Aenmey: ‘Ik ben ooit met de Orion in IJsland - Kevlavik - geland bij heel zwaar weer en erg slecht zicht. Bovendien was de baan glad en hadden we veel ijsvorming op de vleugels. Bij zo’n Orion wordt dat dan echt een kwestie van teamwork. Onze collega’s zaten bij de vleugels en de stabilo en hielden de ijsvorming in de gaten. Je moet dat ijs namelijk niet te vroeg en niet te laat verwijderen. Doe je het te laat, dan val je uit de lucht. Doe je het te vroeg, dan smelt het ijs en koekt het vast aan de onderkant van de vleugel. Echt een landing waarbij je opperste concentratie en goed teamwork nodig hebt. Het is natuurlijk goed gegaan.’

Toekomst

Wat zijn je toekomstverwachtingen? Aenmey: ‘Ik ga binnenkort als captain vliegen op de Fokker 70 of 100. Dat ga ik twee jaar doen. Daarna zal ik waarschijnlijk doorgaan als copiloot op een groter vliegtuig, waarschijnlijk een 747-400. Daarna hoop ik ooit captain 747 te worden. Mijn ambitie is in elk geval glashelder: ik wil captain worden op het grootste vliegtuig dat er bestaat! Nog een tip voor lezers die piloot willen worden? Aenmey: ‘Geloven in jezelf. Je zult altijd hindernissen en tegenslagen tegenkomen, maar je moet altijd blijven geloven in jezelf. Dan kom je er wel. En je kunt niet meer doen dan je best.’

Ready to roll

Tijd om te gaan vliegen. Professional Aenmey neemt plaats op een campingstoel(!) achter de monitor. Aenmey begint met een klein testrondje. Opstijgen van baan 36C op EHAM en even later weer landen op baan 06. Dit rondje is bedoeld om Aenmey even te laten wennen aan het andere ‘gevoel’ van vliegen op de PC. Tijdens deze testvlucht komt onmiddellijk een penibel onderwerp aan het licht, dat veel flightsimmers zullen herkennen: de ‘sensitivities’ van vliegsturen en roerpedalen. Iedereen die beschikt over – bijvoorbeeld – de hardware van CH Products, weet dat het niet altijd meevalt om de ‘sensitivities’ van rudder, remmen en pitch goed af te stellen. Aenmey loopt meteen tegen dit pijnlijke onderwerp aan. ‘Bij de takeoff-roll reageert hij veel te gevoelig op rudder’, aldus Aenmey. ‘De kist reageert ook veel te sterk op pitch.’ Tijdens de testronde komt Aenmey nog een aantal onvolmaaktheden tegen. Aenmey: ‘De N1 waarden zijn niet altijd even realistisch. De bijna 50% N1 die ik nodig had om te taxiën is ronduit belachelijk. Een 767 begint met thrust idle al te rollen. Toen ik op een gegeven moment 180 kts vloog, met flaps 5, had ik 50% N1 nodig. Dat moet zeker 80% zijn. Bij 50% val je naar beneden!’

Verboden vruchten

Na de testvlucht wil Aenmey graag even met de Fokker 100 van Project Fokker (http://fokker.avsim.net/) vliegen. Hij wordt binnenkort immers captain op dit toestel. Tot onze verbazing begint hij een fantastisch acrobatisch nummer te vliegen met de Fokker 100, bestaande uit een looping gecombineerd met een complete roll. ‘Moet ie tegen kunnen’, glimlacht Aenmey terwijl hij dit staaltje van acrobatiek perfect en soepel uitvoert, ‘ik ga immers niet over de maximums heen.’ Voor echte piloten is flightsimulator kennelijk een prachtig alibi om dingen te doen die in het echt niet mogen. Verboden vruchten smaken het lekkerst.

EGLL-EHAM

Ten slotte vliegt Aenmey een korte trip van Heathrow naar Schiphol. De luchtverkeersleiding wordt verzorgd door Radar Contact 3. De vlucht begint bij gate L25 op EGLL. Er wordt gestart vanaf baan 09L, waarna Aenmey de SID BPK4K vliegt. Aenmey wordt eerst geklaard tot 5000 ft, en mag vervolgens door naar respectievelijk FL 140, FL 200 en kruishoogte FL 210. Aenmey mag op kruishoogte blijven tot even voor REDFA. Vandaar ging de vlucht verder via STAR REDFA. Bij SUGOL was hij alweer gedaald tot FL 70. Vanaf SUGOL gaf Rader Contact vectors voor de 06 ILS approach. Aenmey mocht dalen naar 4000 ft en ten slotte naar 3900 ft (onrealistisch kantje van Radar Contact!) om de localizer van baan 06 te onderscheppen. De vlucht eindigde bij gate D43 op EHAM. Het voert te ver om een compleet verslag te geven van wat er tijdens deze vlucht allemaal gebeurde en gezegd werd. We volstaan dan ook met Aenmey’s voornaamste conclusies. Een aardig intermezzo moet nog wel even genoemd worden. Op een zeker moment komen de echtgenotes van Aenmey en Mark even kijken in het Heilige der Heiligen. Als de dames weer zijn vertrokken, refereert Aenmey glimlachend aan wat hij eerder heeft gezegd over gespreksonderwerpen in de cockpit: ‘Goed, waar zullen we het nu weer over hebben. Vrouwen?’

Ongelofelijk realistisch

Na afloop laat Aenmey zich relaxed in zijn stoel zakken en begint hij de middag te evalueren. Aenmey: ‘De manier waarop de cockpit is vormgegeven is ongelofelijk realistisch. Precies zoals in het echt. Dat wat jullie de ‘scenery’ noemen, is volgens mij mooier en gedetailleerder dan in een echte flightsimulator.’ Tijdens alle fases van de vlucht heeft Aenmey de officiële 767 checklists van de KLM gebruikt. Aenmey: ‘Ook wat dat betreft komt flightsimulator exact overeen met de werkelijkheid. Je doorloopt natuurgetrouw de echte procedures. Ook de FMC en de werking van de autopilot is overeenkomstig de werkelijkheid. Ik heb wel een paar kleine verschillen gemerkt, maar die waren niet echt wezenlijk.’ Bij het programmeren van de FMC gebruikte Aenmey als laatste stap ook de functie ‘copy to route 2’. Aenmey: ‘Dat doen we altijd. Als je dan namelijk een andere baan krijgt toegewezen dan de runway die je had verwacht, hoef je alleen maar de baan in route 2 te veranderen. Daarna de FMC omschakelen naar route 2. Is gemakkelijker.’ Tijdens de daling viel het op dat Aenmey ruimschoots van te voren begon met afremmen van 300 naar 250 kts. Aenmey: ‘Je begint af te remmen op zo’n 13.000 ft.’

Het gevoel

Aenmey: ‘Het belangrijkste wat je mist bij het vliegen op de PC is het ‘gevoel’ dat je in werkelijkheid bij het vliegen hebt. Je vóélt de kist niet, je voelt geen pitch, geen roll. In het echt is dat gevoel heel belangrijk. Doordat je het vliegtuig aanvoelt, beginnen je hersens al heel snel met het verwerken van bepaalde informatie. Waardoor je dingen eigenlijk al weet vóórdat je op een instrument het bewijs ziet van wat je zelf al had aangevoeld. Dat voelen is een heel belangrijk aspect van het vliegen. Een aspect dat natuurlijk ontbreekt bij het vliegen op de PC. Wat ik ook mis, vooral bij de landing, is de derde dimensie (diepte ~ red.). Je kijkt naar een plat scherm en door het ontbreken van die derde dimensie is het heel moeilijk om in te schatten of je wel goed voor de baan zit. Je moet dus altijd je flightdirector gebruiken, zowel op de PC als in werkelijkheid. Onwillekeurig heb je natuurlijk toch de neiging om naar buiten te kijken. Maar als je op de FD vliegt, weet je zeker dat je altijd op de baan uitkomt. De FD houdt immers ook rekening met de wind.’ Je eindconclusie over flightsimulator? Aenmey: ‘Geweldig! Het is echt ongelofelijk realistisch. Wat een mooi speelgoed. Ik moet zelf ook maar eens zo’n kamertje gaan inrichten!’

Mark Honing

Martin Derksema

Hier kan je het orginele bericht nog eens lezen met foto's

http://www.fsmagazine.nl/...983&mode=&order=0&thold=0

Met grote dank aan het FSM team om dit te plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doet die FSM bende nou weer hier?

Afbeeldingslocatie: http://www.simdeparture.nl/web/images/stories/proud.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.simdeparture.nl/web/images/stories//simdephj.jpg

[ Voor 208% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 19:01:
Je bent weer is lekker bezig zwartgat... Kap nou is een keer met dat uitdagen! Je zegt dat we zelf moet lezen wat we schrijven. Heb je dat überhaupt zelf al wel eens gedaan???

Doe niet altijd of jij onschuldig bent, JIJ bent gewoon de rotte appel en niet al die anderen zoals je altijd denkt. Je voelt jezelf heel slim, maar het overgrote deel hier denkt daar zeer waarschijnlijk anders over, waarop ik geen uitzondering ben.

Je blijft jezelf iedere keer verdedigen, dus wie is hier het kleine kind. JIJ bent degene die nooit toegeeft. Alle andere users hier zijn daar nooit te lame voor. Ik denk dat het grootste deel je hier wel kan missen als kiespijn. Voor mij hoef je ook zeker niet langer het zielige ventje uit te hangen op GoT en als je is op nummer wordt gezet bij een modje aankloppen.

En post nu is een keer niet een reply eindigend met "nu is het genoeg". Geeft echt de indruk dat je de confrontatie niet aandurft. Wel vreemd vind ik dat aangezien je steeds zelf begint.
Wie begint hier alles weer om hoog te halen ik niet hoor , dus nu even kappen ....

quote]rellehenk schreef op 28 maart 2004 @ 16:49:
[...]

Ik zou het niet te hard roepen hole naar aanleiding van de lange discussie enkele maanden terug die ik niet weer wil oprakelen B) :X[/quote]

Want waarom gaan jullie hier niet tegen in , want DIT is diegene die begin met het ophalen van het hele gedoe.
Maar ik word er weer op aan gesproeken , en dta is nou wat ik bedoel met goed lezen , en goed kijken waar de fouten zitten.

Want als Dit stukje niet was geschreven dan hadden we het er nu niet over gehad.

Dus LEZEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111 en dan oordelen.
Dit zijn dus dingen die ik hier niet begrijp...
Uitdagen mag wel , en als er dan netjes antwoord word gegeven , dan is het hek van de dam.
Dus kijk eens eerst goed naar jullie zelf voor dat je iemand uit maakt voor rotteappels.
en wie klopte er nu bij een modje aan. ik niet hoor.

Ik heb geen zin om naar een modje tegaan , kan het ook zo af.
Al het maar eerlijk er aan toe gaat, en niet zo als het er hier aan toe gaat.
Dus vraag ik het nogmaals als nermaal mens tegen over jullie of jullie hier mee kunnen ophouden .
Want we komen hier voor onze hobbie en niet voor een beetje stoer te doen.
Dus ik hop hier bij dat deze discussie nu eens afgelopen is.

Anders vind ik wel dat een MODJE zich wel eens bij daad mag voegen, want dit gaat gewoon eens fout.
en daar is niemand bij gebaat.

Maar dat missen als kiespijn zal wel mee vallen, want dna kan je ook zelf besluiten om gewoon weg tegaan , zo moeilijk is het niet hoor :D
Gilly schreef op 28 maart 2004 @ 18:58:
[...]

Zijn er dan geen fora over andere comm. waar jij wel begrepen word en waar je samen met mede bovenintelligente gelijke van gedachte kunt wisselen over allerlei stof, als het om de diverse aspecten van het simulatie vliegen gaat ?

Kan me namelijk best goed voorstellen dat als je een bepaalde gemeenschap ontgroet en dat is in jou geval zeker aan de orde, dat dat erg frusterend voor je moet werken.
Ach kindje is ook weer wakker...

Wijs even naar een ander zeg.
Ik was niet diegene die begon.. Wijs die persoon even aan.

Of heb jij daar ook al bruine vingers van?

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 28-03-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackhole schreef op 28 maart 2004 @ 19:13:
[...]

Ik heb geen zin om naar een modje tegaan , kan het ook zo af.
Dus vraag ik het nogmaals als nermaal mens tegen over jullie of jullie hier mee kunnen ophouden .
Dus ik hop hier bij dat deze discussie nu eens afgelopen is.
Wedden om een kratje bier dat ik een draadje van jou kan vinden, betreffende het laatste "ongeval"?

Wie is hier de kerel?

rellehenk is amusant en jij ben irritant

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Zeg hole, volgens mij heb ik duidelijk aangegeven in mijn post dat ik de discussie niet wilde oprakelen. Jij maakt het jezelf zo moeilijk mn jong.
Misschien moet je een keer wat minder tegenstrijdig posten. Je moet leren lezen :O
En nu is het genoeg.

Wie heeft de nieuwe captainsim 707 al? 8)7

P.S. ik zou graag aangewezen worden met 'hij' en niet met 'DIT'

[ Voor 11% gewijzigd door Floppie op 28-03-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
rellehenk schreef op 28 maart 2004 @ 19:18:

Wie heeft de nieuwe captainsim 707 al? 8)7

P.S. ik zou graag aangewezen worden met 'hij' en niet met 'DIT'
Ach ik vrag ook zo veel.

Nee die 707 is nog niet uit maar komt binnen kort , alleen ik heb er nog weinig van gezien.

Maar als het goed is komt hij over een week of 3 al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 19:17:
[...]

Wedden om een kratje bier dat ik een draadje van jou kan vinden, betreffende het laatste "ongeval"?

Wie is hier de kerel?

rellehenk is amusant en jij ben irritant
JA maar dat is nadat ik al 2 keer onterecht door een mod was aan gespoken.

Wat jij amusant vind hoeven andere niet tevinden :)
Dus dit blijft een mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:04

Waarom ontbreekt er in een reactie van jou op mij altijd enige inhoud, zodat ik daarop kan reageren ??

Ben je bang dat ik mijn dikke lul in jou strakke reet wil trappen en die vol wil blaffen met but ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Gilly schreef op 28 maart 2004 @ 19:27:
[...]

Waarom ontbreekt er in een reactie van jou op mij altijd enige inhoud, zodat ik daarop kan reageren ??

Ben je bang dat ik mijn dikke lul in jou strakke reet wil trappen en die vol wil blaffen met but ??
Of die nog strak is betwijfel ik ten zeerste :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Gilly schreef op 28 maart 2004 @ 19:27:
[...]

Ach hier kan je beter jezelf in zien , ik moet ook nog inhoudelijk antwoord krijgen , na een menings verschil die wij eens gehad hebben.
waar dit hele gedoe tot geleid heeft.
Ik ben niemand antwoord schuldig hoor.
Ik ben open en direkt geweest.
Dus nu is het afgelopen met deze onzin en ik wil er niets meer over horen.
Want is ik geen normaal antwoord kan geven op iets en daar bij 5 man op mijn nek krijg vind ik dat wel een beetje vreemd.
Hopelijk waren dit de laaste woorden over de onvrede van jullie kant.
En ga daar eens mee aan het werk.
En ga niet bij elk zinnetje als het over een gelijksoorte onderwerp gaat .
gelijk weer heel je ergenissen op tafel gooien.
Want daar is waar ik me aan ergert.
problemen zijn er om opgelost teworden , en dan te vergeten.
Maar niet zo als hoe jullie met problemen om gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Nu online
--- KAASBREAK ---

Nu, gratis Goudse kaas voor iedereen die in de komende 7 dagen geen scheldwoord meer in zijn posts zet! Ga voor die lekkere kaas!

--- KAASBREAK ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hey een schaalmodel 1:1 is geen schaalmodel. larie verhaal

Maargoed, iemand wel eens wat over de BAFA gehoord ? (www.bafa.be). Ik ben er een maand of 3 terug geweest een dag om te kijken wat voor school het is.. Ziet er prima uit, en ze hebben lage toelatingseisen.

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Blackhole schreef op 28 maart 2004 @ 18:35:
[...]

Ik zeuren ?????????

Nu heb ik het hele maal gehad... wie begint er nu over dit onderwerp..
Ik geef alleen maar antwoord.
En nu krijg ik het weer voor mijn kiezen..
Zo als gewoonlijk .. ik word weer ergens bij betrokken, of vals beschuldig, en als ik denk een mijn mening zegt is iedereen gelijk op zijn pik getrapt en begint mijn kan uit te spugen.
Lees nu eens zelf goed wat je schrijft..
Want ik begon er niet over hoor.

Ja maar wel toevallig dat jullie alleen stukken pakken waar het helemaal niet over gaat , maar recht op the point af dat kunnen ze hier niet , maar daar was ik al achter toen ze met deel 3 beginnen van het fs topic.
Ik heb ook veel dingen geschreven, en daar wordt ook geen gehoor aangegeven , en dan heeft het echt niet met mijn schrijven temaken , maar eerder met andere dingen.

Maar nu weer genoeg.

Iemand al iets gehoord over de B707 van Captain sim.
Want ik ben erg benieuwd hoe ze de cockpit gemaakt hebben.
me zeuren bedoel ik dat jij werkelijk iedere kans grijpt om alles weer aan te halen... Om die opmerking van weet ik het wie, van Pas op, hier hebben we al een discussie over gehad, daar grinnikt iedereen ff om, en dan is het klaar, maar jij pakt meteen de kans om alles op e blazen en te roepen dat het weer wordt aangehaald en blaaaa bla bla bla...

En dat er meteen zoveel mensen op je springen, en niemand je verder bij staat, moet je misschien aan het denken zetten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Blackhole schreef op 28 maart 2004 @ 19:26:
[...]

JA maar dat is nadat ik al 2 keer onterecht door een mod was aan gesproken.

Wat jij amusant vindt hoeven anderen niet tespatievinden :)
Dus dit blijft een mening.
Komt overtuigend over op deze manier... :O

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ach jezus is het weer zo ver? Het is blijkbaar mode om het ander het licht niet in de ogen te gunnen. Ik kom hier altijd met veel plezier, maar voor mij hoeft het zo niet meer.

Negeer gewoon de personen die je niet mag, ipv het weer te verpesten voor de mensen die het wel leuk vinden. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
ahum

[ Voor 95% gewijzigd door nealzie op 28-03-2004 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
[...]

Wie begint hier alles weer om hoog te halen ik niet hoor , dus nu even kappen ....
[...]
Want waarom gaan jullie hier niet tegen in , want DIT is diegene die begint met het ophalen van het hele gedoe.
Maar ik word er weer op aan gesproeken , en dtadat is nou wat ik bedoel met goed lezen , en goed kijken waar de fouten zitten.

Want als Dit stukje niet was geschreven dan hadden we het er nu niet over gehad.

Dus LEZEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111 en dan oordelen.
Dit zijn dus dingen die ik hier niet begrijp...
Uitdagen mag wel , en als er dan netjes antwoord wordt gegeven , dan is het hek van de dam.
Dus kijk eens eerst goed naar jullie zelf voordat (aan elkaar) je iemand uit maakt voor rottespatieappels.
En wie klopte er nu bij een modje aan. Ik niet hoor.

Ik heb geen zin om naar een modje tespatiegaan , kan het ook zo af.
Dus vraag ik het nogmaals als neormaal mens tegenover (aan elkaar) jullie of jullie hier mee kunnen ophouden .
Dus ik hoop hierbij (aan elkaar) dat deze discussie nu eens afgelopen is.

Anders vind ik wel dat een MODJE zich wel eens bij daad mag voegen, want dit gaat gewoon eens fout.
En daar is niemand bij gebaat.

Maar dat missen als kiespijn zal wel mee vallen, want dnadan kan je ook zelf besluiten om gewoon weg tespatiegaan , zo moeilijk is het niet hoor :D

[...]

Hmmz je hebt het zelf over LEZEN. Misschien moet je eens beginnen met het correct verwoorden van je uiterst tegenstrijdige gedachten in dit topic. Wanneer jij goed begint te schrijven, wordt het voor ons misschien ook wat makkelijker om jouw berichten te lezen.
Ik heb hierboven eventjes wat spelfoutjes verbeterd. Over de uiterst vreemde zinsopbouw en woordkeuze in sommige gevallen begin ik maar niet, dat laat ik aan de leraar van je avondcursus nederlands over.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.