Roet schreef op 18 mei 2004 @ 16:48:
Om een voorbeeld te geven mij ouders, die maakt het dus echt niet uit he, of je zo'n ding weg kan stoppen of niet. Ik zie ze in ieder geval nooit een gat door onze dubbelwandige muug heen boren, die muur is 20cm dik.

Maar 'type ouders' kun je achter een 486 zetten en dan kun je ze wijs maken dat het de nieuwste generatie is. 'type ouders' vinden het al te veel moeite om hun icons op het bureau blad te herschikken.
Het punt is dat 'type ouders' geen profesionale computer gebruikers zijn. De doelgroep die een externe voeding wil (en gek genoeg is om daar een gat voor in z'n muur te boren) is natuurlijk niet 'type ouders'.
Natuurlijk, een gat boren kan lang niet altijd. In de meeste huurhuizen mag het nog niets eens. Een isolerende box is al veel meer te doen.
En dan ligt hij in een andere kamer, heb je er daar weer last van

. Hij staat nu trouwens tegen de buitenmuur, en ik denk dat buiten leggen niet echt een optie is.
Nee, dat lijkt me ook niet. Hoewel, je had natuurlijk wel die gast die in zo'n soort uitbouw die je normaal voor een airco bouwt een box had gemaakt waarin zijn PC stond. Ik denk dat hij wel blij zou zijn met een externe voeding

Eigenlijk haal je je eigen argument ook een beetje onderuit, want waarom zou je je externe voeding wegstoppen als hij toch geen geluid maakt?
Nou, ik bedoelde eigenlijk dat een externe voeding voorzover ik weet, niet meer of minder geluid maakt dan een interne. Aangezien een interne niet stil is, is een externe dat dus ook niet.
De E511S is dan wel een uitzondering, maar dat is kinderziekte/fabricage-fout, zoals Iiyama ook al heeft gemeld.
Mijn Trust Soundforce 480 speakers hebben het bijvoorbeeld ook, zelfs als ze uitstaan. Heck, zelfs de trafo in mijn wekker hoor ik als ik 's avonds in bed lig (maar toegegeven alleen als ik er vlak naast lig en het helemaal stil is).
Het punt is gewoon, voedingen maken geluid, maar in 99% van de gevallen hoor je het niet. Als je voor een compleet stille PC gaat, ga je ze opeens wel horen. Je hebt bv die hele dure Zalman kast die met alleen heatpipes koelt.
Stel je nu voor dat ik een jaar geleden had geoppert dat zoiets handig zou zijn. Ik weet zeker dat
-jij- dan weer met ouders op de proppen kwam en had gezegt dat zo'n kast totale onzin zou zijn voor hun. En zie... nu bestaat die kast gewoon en wordt zelfs gereviewed hier op tweakers