Ervaringen met 16ms 1600x1200 20-inch TFT-schermen

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.837 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op 18 mei 2004 @ 12:59:
Imo is dat idee nog niet achterhaald, voedingen geintergreerd in een monitor moeten gewoon stil zijn. Er is geen enkele reden waarom geintergreerde voedingen geluid maken en externe niet.
100% mee eens. Er is opzich geen enkele reden daarvoor. Je zou kunnen zeggen dat externe voedingen vrijer zijn in hun vorm en beter gekoeld kunnen worden. Ze zitten immers niet in een warme behuizing gepropt met vele andere onderdelen. Maar het lijkt me sterk dat dat het geluid echt beinvloed.

Nee, beste Hielko wat ik bedoelde is dat een externe voeding weggestopt kan worden.

Zoals boven vermeld: Je kunt bv een externe voeding in een 2de kamer plaatsen. Gaatje door de muur voor het stroom-kabeltje en je hebt geen geluid meer. Ook zou je de externe voeding in een grote isolerende bak kunnen stoppen.

Met een interne voeding kan dit niet. Ik kan niet mijn hele LCD achter een muur gaan zetten, want dan zie ik deze niet meer. (tenzij de muur van glas is, maar toch...). Ook kan ik de LCD niet een grote isolerende bak stoppen, want wedermaal, dan zie ik het beeld niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10 17:31
Dan nog is het achterhaald als je het mij vraagt. Wat moet de gemiddelde gebruiker met een externe voeding?

Om een voorbeeld te geven mij ouders, die maakt het dus echt niet uit he, of je zo'n ding weg kan stoppen of niet. Ik zie ze in ieder geval nooit een gat door onze dubbelwandige muug heen boren, die muur is 20cm dik. En dan ligt hij in een andere kamer, heb je er daar weer last van :). Hij staat nu trouwens tegen de buitenmuur, en ik denk dat buiten leggen niet echt een optie is.

Meeste mensen vinden het maar onhandig en het geeft extra rotzooi dat alleen maar in de weg ligt. Die gaan het echt niet in een geisoleerde bak leggen.
Sommige Tweakers doen dat misschien wel, maar dat is maar een klein deel van de gebruikers als je het mij vraagt. De kans is dan ook nog eens klein dat je door de muur mag/kan boren en dat er uberhaubt aan de andere kant een geschikte kamer zit.

Eigenlijk haal je je eigen argument ook een beetje onderuit, want waarom zou je je externe voeding wegstoppen als hij toch geen geluid maakt?

De E511S is dan wel een uitzondering, maar dat is kinderziekte/fabricage-fout, zoals Iiyama ook al heeft gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op 18 mei 2004 @ 16:48:
Om een voorbeeld te geven mij ouders, die maakt het dus echt niet uit he, of je zo'n ding weg kan stoppen of niet. Ik zie ze in ieder geval nooit een gat door onze dubbelwandige muug heen boren, die muur is 20cm dik.
:) Maar 'type ouders' kun je achter een 486 zetten en dan kun je ze wijs maken dat het de nieuwste generatie is. 'type ouders' vinden het al te veel moeite om hun icons op het bureau blad te herschikken.

Het punt is dat 'type ouders' geen profesionale computer gebruikers zijn. De doelgroep die een externe voeding wil (en gek genoeg is om daar een gat voor in z'n muur te boren) is natuurlijk niet 'type ouders'. :)

Natuurlijk, een gat boren kan lang niet altijd. In de meeste huurhuizen mag het nog niets eens. Een isolerende box is al veel meer te doen.
En dan ligt hij in een andere kamer, heb je er daar weer last van :). Hij staat nu trouwens tegen de buitenmuur, en ik denk dat buiten leggen niet echt een optie is.
Nee, dat lijkt me ook niet. Hoewel, je had natuurlijk wel die gast die in zo'n soort uitbouw die je normaal voor een airco bouwt een box had gemaakt waarin zijn PC stond. Ik denk dat hij wel blij zou zijn met een externe voeding ;)
Eigenlijk haal je je eigen argument ook een beetje onderuit, want waarom zou je je externe voeding wegstoppen als hij toch geen geluid maakt?
Nou, ik bedoelde eigenlijk dat een externe voeding voorzover ik weet, niet meer of minder geluid maakt dan een interne. Aangezien een interne niet stil is, is een externe dat dus ook niet.
De E511S is dan wel een uitzondering, maar dat is kinderziekte/fabricage-fout, zoals Iiyama ook al heeft gemeld.
Mijn Trust Soundforce 480 speakers hebben het bijvoorbeeld ook, zelfs als ze uitstaan. Heck, zelfs de trafo in mijn wekker hoor ik als ik 's avonds in bed lig (maar toegegeven alleen als ik er vlak naast lig en het helemaal stil is).

Het punt is gewoon, voedingen maken geluid, maar in 99% van de gevallen hoor je het niet. Als je voor een compleet stille PC gaat, ga je ze opeens wel horen. Je hebt bv die hele dure Zalman kast die met alleen heatpipes koelt.

Stel je nu voor dat ik een jaar geleden had geoppert dat zoiets handig zou zijn. Ik weet zeker dat -jij- dan weer met ouders op de proppen kwam en had gezegt dat zo'n kast totale onzin zou zijn voor hun. En zie... nu bestaat die kast gewoon en wordt zelfs gereviewed hier op tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:42
Een isolerende box is al veel meer te doen.
Ja, dat is lekker slim. Moet je vooral doen als je wilt dat de voeding kapot gaat (of erger, de boel de fik in gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op 18 mei 2004 @ 18:02:
[...]

Ja, dat is lekker slim. Moet je vooral doen als je wilt dat de voeding kapot gaat (of erger, de boel de fik in gaat).
Je hebt natuurlijk gelijk. Ik was een beetje dom om het zo te stellen. 8)7
Het moet natuurlijk geen lucht dichte box zijn zonder enige ventilatie. Mijn excuses...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:46

Gerco-M

mijn tornado res.

Ik heb er nog over gedacht om hier een aparte topic over te maken, over monitoren en geluid, omdat ik me afvroeg wat nou eigenlijk "standaard" is. Volgens mij is inderdaad het meerendeel van de CRT's / TFTs gewoon 100% stil en zijn er maar weinig die geluid maken. Of ze maken allemaal heel iets geluid en maar weinig mensen die stilte freak zijn zoals ik klagen er over. Hoewel de E511's dus wel iets luidruchtiger zijn dan standaard volgens mij.

Maar in elk geval is het dus de voeding die het geluid maakt en dat verklaard waarschijnlijk ook waarom notebooks hier nooit last van hebben, want die hebben geen voeding als ze op de voltages draaien van het systeem zelf.

Een isolerende doos zou best kunnen, met een beetje formaat en wat tochtgaten kan die best passief de warmte afvoeren denk ik zo. Ik zou dat liever hebben dan TFTs met geluid maar inderdaad wil de fabrikant natuurlijk liefst alles zo simpel mogelijk houden. Ook is absolute stilte vast nog niet belangrijk genoeg om voor fabrikanten er zorg voor te dragen dat TFTs gewoon stille voedingen hebben. En vandaar dat Iiyama misschien TFTs verkoopt met geluid waarvan ze denken, ach het maakt niet zo heel geluid en niemand merkt dat....

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ga toch even met Iiyama bellen hoe het nou zit met het vergoeden van de E511S die een piepende voeding heeft. Volgens mij was hier iemand in deze topic die al eerder over deze kwestie naar Iiyama had gebeld. En begreep ik dat ze bezig waren met het oplossen van het probleem. Dit zou wel enige tijd duren, weet iemand al toevallig hoe lang dit nog gaat duren? Dank U 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Gerco-M schreef op 19 mei 2004 @ 02:00:
Ik heb er nog over gedacht om hier een aparte topic over te maken, over monitoren en geluid, omdat ik me afvroeg wat nou eigenlijk "standaard" is. Volgens mij is inderdaad het meerendeel van de CRT's / TFTs gewoon 100% stil en zijn er maar weinig die geluid maken. Of ze maken allemaal heel iets geluid en maar weinig mensen die stilte freak zijn zoals ik klagen er over. Hoewel de E511's dus wel iets luidruchtiger zijn dan standaard volgens mij.

Maar in elk geval is het dus de voeding die het geluid maakt en dat verklaard waarschijnlijk ook waarom notebooks hier nooit last van hebben, want die hebben geen voeding als ze op de voltages draaien van het systeem zelf.

Een isolerende doos zou best kunnen, met een beetje formaat en wat tochtgaten kan die best passief de warmte afvoeren denk ik zo. Ik zou dat liever hebben dan TFTs met geluid maar inderdaad wil de fabrikant natuurlijk liefst alles zo simpel mogelijk houden. Ook is absolute stilte vast nog niet belangrijk genoeg om voor fabrikanten er zorg voor te dragen dat TFTs gewoon stille voedingen hebben. En vandaar dat Iiyama misschien TFTs verkoopt met geluid waarvan ze denken, ach het maakt niet zo heel geluid en niemand merkt dat....
Ik weet niet of jij een notebook heeft, maar de voeding van mijn Acer notebook maakt ook een piepende geluid.

heb ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 02:42:
Hmm, ik ga toch even met Iiyama bellen hoe het nou zit met het vergoeden van de E511S die een piepende voeding heeft. Volgens mij was hier iemand in deze topic die al eerder over deze kwestie naar Iiyama had gebeld. En begreep ik dat ze bezig waren met het oplossen van het probleem. Dit zou wel enige tijd duren, weet iemand al toevallig hoe lang dit nog gaat duren? Dank U 8)7
Ik geloof niet dat dit een officiele statement van Iiyama is.
De enige afdeling die dit met zekerheid zou kunnen zeggen is de ontwikkelafdeling van Iiyama. En als zij op de hoogte van dit probleem zijn is het meestal een kwestie van een paar weken en het is voorbij. (Ander type/merk voeding toepassen, oeding anders bevestigen of transformatorblik in de voeding beter vastklemmen of inkitten)
Zelf zou ik waarschijnlijk wel aan zo'n TFT durven te prutsen om precies te vinden waar het probleem zat. Maar om nu een Iiyama te kopen terwijl je bijna zeker weet dat er een defect in zit gaat me iets te ver.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw moedel van Eizo (22,2" en 1920x1200) in de pijplijn:

http://www.eizo.com/press/releases/pdf/pr_WUXGA_drupa.pdf

Verdere specs heb ik niet gevonden, maar de prijs zal wel gigantisch zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerco-M schreef op 19 mei 2004 @ 02:00:
Ik heb er nog over gedacht om hier een aparte topic over te maken, over monitoren en geluid, omdat ik me afvroeg wat nou eigenlijk "standaard" is. Volgens mij is inderdaad het meerendeel van de CRT's / TFTs gewoon 100% stil en zijn er maar weinig die geluid maken.
Mijn Nec P750 maakt anders een best geluid. Komt een soort 'knerpende' brom uit. Deze gaat overigens weg zodra ik de monitor overschakel naar een poort waar geen signaal op staat (en hij dus in standby springt).

Mijn PC is voor mij 100% stil. Veel stille componenten gebruikt (Antec Sonata, Zalman 7000A, 9600XT UE (passief gekoeld), en dat geheel dan nog eens in de kamer gezet die achter mijn werkkamer staat met een gat in de muur voor draden. Gat is opgevuld met watten en tegen de muur heb ik aan beide kanten nog bank kussens geplaatst.

Elk geluidje van de monitor of boxen valt dus meteen op in mijn set-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand met een HP 203 aub wat ervaringen willen delen?, of beter zelfs een (mini-)review willen schrijven?, alvast bedankt.

Ik ben van plan als hij zo goed is als ik hoop hem volgende week te bestellen namenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 23:33:
Zou iemand met een HP 203 aub wat ervaringen willen delen?, of beter zelfs een (mini-)review willen schrijven?, alvast bedankt.

Ik ben van plan als hij zo goed is als ik hoop hem volgende week te bestellen namenlijk.
Waar wil jij die gaan kopen?
In de pricewatch staan 6 adressen waarvan er voor mij 2 afvallen. (Adata en PCone zijn 1-en-hetzelfde bedrijf en zijn slecht beoordeeld)
PCVergelijk heeft hem voor 999 Euro en daarbij kna met 50 Euro extra volledige pixelgarantie worden genomen.

BTW De Viewsonic is wel te verkrijgen in Nederland via oa. http://www.obcs.nl/

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gerco-M schreef op 15 mei 2004 @ 04:58:
(... over de L2335 ...)
dode pixels:
beide schermen hebben een dode pixel, L een blauwe rechts onderin en R een rode helemaal links onderin. Die blauwe zie je alleen bij een zwarte achtergrond en ik doe alleen W apps zonder zwarte achtergrond dus dat is eigenlijk geen probleem. R heeft een rode die zie ik wel op een witte achtergrond dus die wil ik wel ruilen, ik heb bij PCvergelijk.nl toch een pixelgarantie bij de schermen genomen, met dekking voor volledige scherm.
Gerco, allereerst dank voor je aanvullingen op ars. Ik twijfel alleen nog waar ik het scherm zal bestellen... Heb jij het tweede scherm al omgeruild bij pcvergelijk? Wat was/is je ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan om hem bij pcvergelijk te kopen, de reviews van cnet zijn nooit echt crtisch en bekijken het beeldscherm niet op bijvoorbeeld een gamers standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Appelsap,
Ik heb de schermen nog niet omgeruild. Pas over een kleine maand zouden ze weer leverbaar zijn, dus dan zou ik de R met de rode pixel omruilen. De L met blauwe dode pixel kon ik een korting voor krijgen als ik die niet om wilde ruilen. Ik zei dat ik dat graag wilde en vroeg wat de korting zou zijn, dat zou zijn 1.5% wat neerkomt op E25.48, terwijl ik 25 E heb betaald voor de pixelgarantie..... Ik heb gemaild dat ik dat wat weinig vond en dan liever het scherm wilde ruilen voor een goede. Dat kon wel maar dan moest ik beide schermen langs brengen (ik heb ze ook persoonlijk opgehaald) en werden de nieuwe schermen gratis bezorgd als deze leverbaar zijn, alleen is de levertijd een kleine maand, en ik wil/kan natuurlijk absoluut niet zonder dus ik moet nog zien wat de opties zijn...
Maar desnoods houd ik gewoon deze want de dode pixels vind ik geen grote ramp, de blauwe zie ik normaal in Windows praktisch niet en de rode zit vlak aan de rand. Maar ach, ik heb wel E 3448 betaald dus dan wilde ik eigenlijk ook gewoon een perfect product en daarom heb ik ze ook bij PCvergelijk gekocht.
Maar komt hopelijk allemaal nog goed .... :/

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 01:54:
ik ben van plan om hem bij pcvergelijk te kopen, de reviews van cnet zijn nooit echt crtisch en bekijken het beeldscherm niet op bijvoorbeeld een gamers standpunt.
http://www.prad.de/board/...df70c73f73ab31da89fc47489

Hier staan wat lezersreviews van de 2035 in het Duits.
De panel van bijna alle 20.1" schermen zijn dezelfde, dus ik verwacht dat de gamers dezelfde beoordeling aan veel punten zullen geven.

Ik ga denk ik ook voor deze monitor bij Prijsvergelijk en dan met de 50 Euro voor pixelgarantie. komt ie op 1050 uit, maar zonder gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 15:24
hallo,
ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe computer + scherm, voor het scherm ben ik wel geinteresseerd in een philips scherm, namelijk de 200p4ss, wat ook gebruikt maakt van het lg.philips lcd panel wat in de Iyama wordt gebruikt. Heeft iemand al enige ervaring met dit philips scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyruzz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09-2023
...gisteren eentje aangeschaft, de Philips Brilliance 200p4ss. Dit omdat het wachten op de Iiyama 511s-b mij te lang ging duren :(
Bovendien heeft dit scherm geen irritant piepende voeding! Maar wel een meegeleverde dvi-d kabel.

Verder valt er weinig over te vertellen; zelfde panel als de Iiyama, LG en waarschijnlijk nog een aantal anderen.

Dunhill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Vandaag de hp 2035 besteld met pixel garantie volledig scherm.
Nu alleen nog maar wachten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat me weten wat je bevindingen zijn. ik moet tot de einde van de week wachten op mn salaris :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 16:48

Hakker

a.k.a The Dude

Cow_tipping schreef op 08 mei 2004 @ 18:21:
Zat eens te koekeloeren op de website van Viewsonic.de voor de VP201 en daar een aantal winkels gevonden.
Prijzen varieren tussen de €997,- en €1158,- incl. MW-steuer.
klinkt interessant, zeker als je ziet dat je dan ook een mooie zilveren kan nemen. :
[afbeelding]

Link naar de verschillende webwinkels: http://www.viewsoniceurope.com/de/Where_to_buy/etailers.htm

Zitten hier toevallig ook winkels bij de Nederlandse grens bij? En hoe zit het met pixelgarantie in Duitsland?
zou ik dus ook wel willen weten.... er zijn tot nu slechts 2 winkels in de pricewatch die hem verkopen... normaal heeft HD.nl wel pixelgarantie op hun monitoren als een optie, maar bij de viewsonic is niks hierover te vinden :( Als ze ergens langs de grens (lees: Ruhrgebied) wel met pixelgarantie te koop is of je ze van te voren in de shop mag checken dan haal ik er daar wel 1.

Iiyama valt gewoon af omdat ik altijd wel wat heb gehad als ik met die dingen in aanraking kwam... Die NEC is mij net iets te duur net als die 23" HP en van die 20" van HP en Dell weet ik het nou nog net zo niet... Zeker Dell policy is gewoon te brak voor woorden en ik weet niet hoe het zit met die van HP.

[ Voor 14% gewijzigd door Hakker op 23-05-2004 12:49 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Pixel garantie is natuurlijk leuk, maar er zou mischien ook zoiets moeten komen als geluids garantie. Dwz, als je scherm harder dan x sone piept of gaat piepen, dat ie dan gerandeerd omgeruild wordt.

Ook zou er bij de specs meer aandacht aan geluids produktie besteed mogen worden. Het is leuk om de respone time te weten (heb ik bij zakelijk gebruik niet heel veel aan), maar er staat zelden iets bij over het (ongewenste) geluid, terwijl dit toch veel belangrijker wordt.

Mischien dat de goede berg schermen een produktie fout hebben, maar verderop in deze thread kun je berichten van mensen lezen dat andere schermen ook niet totaal stil zijn.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Hakker schreef op 23 mei 2004 @ 12:47:
[...]

zou ik dus ook wel willen weten.... er zijn tot nu slechts 2 winkels in de pricewatch die hem verkopen... normaal heeft HD.nl wel pixelgarantie op hun monitoren als een optie, maar bij de viewsonic is niks hierover te vinden :( Als ze ergens langs de grens (lees: Ruhrgebied) wel met pixelgarantie te koop is of je ze van te voren in de shop mag checken dan haal ik er daar wel 1.

Iiyama valt gewoon af omdat ik altijd wel wat heb gehad als ik met die dingen in aanraking kwam... Die NEC is mij net iets te duur net als die 23" HP en van die 20" van HP en Dell weet ik het nou nog net zo niet... Zeker Dell policy is gewoon te brak voor woorden en ik weet niet hoe het zit met die van HP.
ProMarkt is een grote winkel en zit onder andere in Keulen. Deze hebben de Viewsonic voor €1068, maar ik kon nergens iets vinden over hun garantiebeleid. Misschien zou je daar een mailtje naar toe kunnen sturen om dit te weten te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Ben net toevallig tegen deze 19" monitor aangelopen, Philips 190S5CS silver!! Het is een scherm met een response van 16ms, mooie design (vind ik :) ) en hij kost maar 549 in de pricewatch!! Iemand die dit scherm al heeft staan? Ik weet ook wel dat dit het topic is voor 20" schermen, maar wou er ook geen nieuw topic voor maken ;)
- http://www.pcpbenelux.phi...page.php?pnode=373&menu=3

Samsung en Benq introduceren over een paar maand ook 12ms 19" schermen heb ik gelezen..alleen ik weet niet meer waar 8)7 volgens mij was het ergens op k-hardware.de!

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 15:24
volgens mij is dat een scherm zonder dvi aansluiting, wat naar ik ergens meen gelezen te hebben steeds 'belangrijker wordt naarmate een scherm groter wordt ivm ruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of iemand hier mij kan vertellen hoe het gamen bevalt op de HP L2335. Het enige dat ik erover kan vinden is die post op prad.de die hier ook al eerder genoemd is (en daar zijn ze wel positief). Verder ben ik wel overtuigd van het feit dat het een goede monitor is.

Jij ging er toch misschien ook een kopen Hielko? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Jep, maar dat duurt nog wel even voordat ik dat doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 14:17:
Ik vroeg me af of iemand hier mij kan vertellen hoe het gamen bevalt op de HP L2335. Het enige dat ik erover kan vinden is die post op prad.de die hier ook al eerder genoemd is (en daar zijn ze wel positief). Verder ben ik wel overtuigd van het feit dat het een goede monitor is.
Ik ben ook wel overtuigd. Als ik em uit mijn pc-privé project kan betalen, koop ik em. Anders vind ik em te duur worden. Ik heb de papieren gisteren ingevuld, en moet morgen even gaan kijken of ik de monitor ook echt binnen het project kan kopen. Ik laat het nog wel weten.

[ Voor 7% gewijzigd door Appelsap op 26-05-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
  • Laatst online: 02-10 11:34
Ik kan morgenochtend als het goed is mijn Iiyama e511s-b ophalen, ervaring eind v.d. middag hoop ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Vertel meteen even hoe de interpolatie is @ 1280*1024 960, vind ik wel leuk om te weten :)

[ Voor 6% gewijzigd door Roet op 26-05-2004 23:37 . Reden: zat ff aan 17" TFT te denken :x ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
1280x960 lijkt me iets handiger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
Roet schreef op 26 mei 2004 @ 21:34:
Vertel meteen even hoe de interpolatie is @ 1280*1024 960, vind ik wel leuk om te weten :)
Ik heb het net geprobeerd in Counter-strike, hier was het niet echt mooi, onder werd een rand zwart en links voel een rand weg, verder is ie echt erg mooi, als je twijfel nog, dan kan ik je bij deze je twijfels wegnemen, echt super!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Floep, geeft de voeding van je monitor ook een piep geluid of is deze totaal stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 16:12:
Hey Floep, geeft de voeding van je monitor ook een piep geluid of is deze totaal stil?
Volgens mij (maar verbeter me als ik er naast zit), kan een voeding niet 100% still zijn. Iniedergeval met de tot nu gebruikte techniek kan dat niet. Transformators maken altijd wat geluid. Des te groter ze zijn, des te harder dit is. Bv, sommige kasten op straat maken een geluid dat je op 10 meter hoort.

Natuurlijk heb je wel verschillende technieken zoals spoelen, of switching enz. (weet er het fijne niet van eigenlijk).

Mbt to een monitor maakt het dus voornamelijk uit of je de voeding hoort vanaf een redelijk afstand van je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Voedingen kunnen best 100% stil zijn. Wanneer de schakelfrequentie boven het hoorbare gebied zit (20KHz of meer) is ie 100% stil (voor mensen dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 19:43:
[...]

Volgens mij (maar verbeter me als ik er naast zit), kan een voeding niet 100% still zijn. Iniedergeval met de tot nu gebruikte techniek kan dat niet. Transformators maken altijd wat geluid. Des te groter ze zijn, des te harder dit is. Bv, sommige kasten op straat maken een geluid dat je op 10 meter hoort.

Natuurlijk heb je wel verschillende technieken zoals spoelen, of switching enz. (weet er het fijne niet van eigenlijk).

Mbt to een monitor maakt het dus voornamelijk uit of je de voeding hoort vanaf een redelijk afstand van je scherm.
Geeft nou eens normaal antwoord man :D
Piept hij hinderderlijk of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Wellicht interessant voor de bezoekers van dit topic: reviews: Driemaal 21,3-inch: Iiyama, Eizo en Samsung LCD's getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floep
Ja hij piept inderdaad. Het is weliswaar heel zacht maar ik denk dat er inderdaad wel mensen zijn die zich er aan irriteren.
Hehe, lol, iedereen zat hierop te wachten denk ik :)

[ Voor 51% gewijzigd door Floep op 28-05-2004 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Ik zoek toch echt een zaak die pixelgarantie heeft en de viewsonic vp201b verkoopt. Ik wil echt dit beelscherm. Kan iemand me helpen?

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halo_Master schreef op 28 mei 2004 @ 20:00:
Ik zoek toch echt een zaak die pixelgarantie heeft en de viewsonic vp201b verkoopt. Ik wil echt dit beelscherm. Kan iemand me helpen?
ga hier effe een kijkje nemen --> http://www.micro-mail.nl/

Waarom wil je persé de Viewsonic? Hij is duurder, heeft geen S-VHS, PIP, ... in tegenstelling tot de HP, die ook nog een veel beter RMA beleid voert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Een aardige review, maar het viel me vies tegen dat er met geen woord gerept wordt over de geluidsproduktie. Niks in de text en niks in de tabel. Beetje jammer...

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Design is een heel subjectief argument natuurlijk. Hoewel ik de HP nog niet in het echt gezien heb lijkt het design van de HP op de foto's best ok; en zeker niet lelijker dan de Viewsonic.

En persoonlijk vind ik een beter RMA beleid, 200€ prijsverschil en S-VHS, PIP mogelijkheden zwaarder doorwegen dan het design...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een scherm dat ik in deze review mis is de Nec 2180 UX. Heb me laten vertellen dat dit het ultime scherm is. Heeft iemand hier ervaringen mee? Of is de NEC hetzelfde scherm als de Iiyama in een ander kleedje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 02:53:
[...]

Design is een heel subjectief argument natuurlijk. Hoewel ik de HP nog niet in het echt gezien heb lijkt het design van de HP op de foto's best ok; en zeker niet lelijker dan de Viewsonic.

En persoonlijk vind ik een beter RMA beleid, 200€ prijsverschil en S-VHS, PIP mogelijkheden zwaarder doorwegen dan het design...
Jij vindt dat, het is dus idd persoonlijk.
Er is dus nergens een winkel die de viewsonic verkoopt met pixelgarantie zoals www.pc
vergelijk.nl dit bijv. geeft?

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Wat ik ook nog miste in reviews: Driemaal 21,3-inch: Iiyama, Eizo en Samsung LCD's getest was een opmerking over het feit dat de hoeveelheid power die de schermen nodig hebben ook verschilt. Dit staat wel in de tabel, maar in de text wordt er niet op in gegaan.

LCD schermen waren ooit het zuinige alternatief, maar aangezien deze schermen snel groter worden en de energie consumptie daarbij zeker ook toeneemt zie je ondertussen als weer ratings van 70 watt of hoger. Dat is meer dan mijn oude 15" destijds...

Als deze trend zich doorzet zitten LCD schermen binnen de korste tijd ook weer op 100 watt. Lijkt me toch een puntje om in de gaten te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Je moet niet vergeten dat dit 21,3" LCD-schermen zijn, die moet je qua power niet gaan vergelijken met een 15" CRT. Vergelijkbaar zou een 23,3" CRT zijn qua beeldoppervlak, en reken er maar op dat die dingen minsten tweemaal zoveel energie gebruiken als 70W.
Een aardige review, maar het viel me vies tegen dat er met geen woord gerept wordt over de geluidsproduktie. Niks in de text en niks in de tabel. Beetje jammer...
Dat was bij nader inzien inderdaad een aspect wat de moeite waard was om te vermelden. Heb ik gisteren alsnog gedaan in een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die dit nog niet op de FP hebben gezien: Review door extremetech van de HP 23" maar dan met speakers ed..

http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1602176,00.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Hielko schreef op 29 mei 2004 @ 12:46:
Je moet niet vergeten dat dit 21,3" LCD-schermen zijn, die moet je qua power niet gaan vergelijken met een 15" CRT. Vergelijkbaar zou een 23,3" CRT zijn qua beeldoppervlak, en reken er maar op dat die dingen minsten tweemaal zoveel energie gebruiken als 70W.
Dat is absoluut waar ja, volgens mij gebruikt een geluidwaardige CRT inderdaad soms wel meer dan 2x zoveel. Bv, de Iiyama Vision Master Pro 514 is kleiner (22") en heeft een verbruik van 170W, maar ik neem aan dat dit met sound inbegrepen is. De Philips 202P40 (ook 22") doet bv 124W.

Aan de andere kant, moet je natuurlijk ook kijken naar de energie consumptie van een computer als geheel. Tuurlijk, een 15" CRT is geen 21.3" LCD, maar een 68000 is ook geen P4. Als je zegt dat computers meer energie verslinden omdat de CPU's sneller en krachtiger worden vergelijk je wel oude CPU's met nieuwe, terwijl dat ook eigenlijk niet kan.

Indien er geen kleine (15~17") LCD's meer gemaakt of gebruikt gaan worden, dan zijn LCD's dus netto helemaal niet zo zuinig meer. Er zou voor die groote dan een nog zuiniger alternatief moeten komen (OLED based mischien?).

[...]
Dat was bij nader inzien inderdaad een aspect wat de moeite waard was om te vermelden. Heb ik gisteren alsnog gedaan in een reactie.[/quote]

Ok dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft nou eens normaal antwoord man
Piept hij hinderderlijk of niet?
De mijne piept iig wel. Best wel een afknapper op een scherm van 1000 pleurie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe de IIyama E511 'good' vs 'bad' score: 3 - 8

De IIyamaE E511 zonder piepende voeding:
- 05267M405xxxxx Le_Freak
- 05267M4120048 Genie
- 05267Mxxxxxxxx awmvannierop

Met piepende voeding:
- 05266M3500104 MS_SittingDuck
- 05266M3500167 Boldy
- 05266M40xxxxxx MS_SttingDuck
- 05267Mxxxxxxx Boldy
- 05267M4120085 Gerco_M
- 05267M4120086 Gerco_M
- 02567Mxxxxxxxx Gerco_M ( getest in winkel)
- 05267M4120xxx Cyruzz ( + 4 dode pixels )
- 05267M4120082 Triple A, Pixelperfect, verder niets op aan te merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefans
  • Laatst online: 23-09 23:28
Ben dus als enige tijd dit topic aan het volgen en wil nu dus zelf ook een HP L2035 kopen. Zit er nu dus alleen mee bij welke zaak dit gaat worden :(
En bij de meeste kun je er ook nog geen pixel-garantie bij nemen/kopen want wil uiteraard wel een pixel perfect schermpje hebben en weet iemand ook toevallig hoe groot de kans is dat er pixels kapot zijn van een tft ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefans schreef op 30 mei 2004 @ 20:14:
Ben dus als enige tijd dit topic aan het volgen en wil nu dus zelf ook een HP L2035 kopen. Zit er nu dus alleen mee bij welke zaak dit gaat worden :(
En bij de meeste kun je er ook nog geen pixel-garantie bij nemen/kopen want wil uiteraard wel een pixel perfect schermpje hebben en weet iemand ook toevallig hoe groot de kans is dat er pixels kapot zijn van een tft ??
Waarom bestel je 'm niet bij PC vergelijk http://www.pcvergelijk.nl/ ? Daar kun je voor 25,- een pixelperfect dekking voor het volledige scherm kopen. Daarnaast zijn veel mensen (volgens de Shop survey) tevreden over deze zaak. Ik geloof niet dat ze de goedkoopste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of er al fabrikanten zijn die het nieuwe auoptronics panel gebruiken? Zie link voor specs.
http://www.auo.com/englis...p?func=info&product_id=10

Vooral die 16ms (gray to gray) en een contrast van 700:1 lijken wel ok te zijn.
En hopelijk valt de prijs dan ook nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik heb nog geen schermen gezien die dit panel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janderk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 13:53
Voor wat het waard is. Ik heb net een HP L2335 mogen ontvangen zonder 1 kapotte (sub)-pixel, wat een hele prestatie is, gezien de hoeveelheid pixels die er op zitten (1920x1200).

Het scherm is aangeschafd bij centralpoint.nl waar die meer dan honderd Euro goedkoper was dan bij pcvergelijk. Indien je geen pixelgarantie neemt dan zou ik hem niet kopen bij een winkel die dat wel aanbied. Anders loop je de kans opgescheept te worden met het kapotte scherm van iemand anders. pcvergelijk is een uitzondering op deze regel aangezien zij schermen met kapotte pixel eerlijk met korting aanbieden op hun site.

Jan Derk

[ Voor 7% gewijzigd door janderk op 30-05-2004 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 17:47:
[...]
De mijne piept iig wel. Best wel een afknapper op een scherm van 1000 pleurie :(
Wanneer heb je hem gekocht ? Ik was net op het punt aangeland om MyCom weer eens een bezoek te brengen om te kijken of er nu - na een maand wachten - IIyama E511 zonder piepende voeding zijn.

Btw in die maand tijd heb ik van zowel sales als support van IIyama geen antwoord ontvangen op een e-mailtje om duidelijk te scheppen in vanaf welke reeks het probleem opgelost zou zijn... ( misschien zijn ze bezig om de E511 te re-branden als een e-yama ... )

Wellicht toch die HP L2035 dan maar...

Heeft iemand ervaring met de on-site pixel garantie van PCVergelijk.nl ? Volgens mij had L@AF daar aansprak op gemaakt maar hoe dat verlopen is heb ik niet meer gezien in dit forum. Dus L@AF als er nog bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 22:52:
[...]

Wanneer heb je hem gekocht ? Ik was net op het punt aangeland om MyCom weer eens een bezoek te brengen om te kijken of er nu - na een maand wachten - IIyama E511 zonder piepende voeding zijn.

Btw in die maand tijd heb ik van zowel sales als support van IIyama geen antwoord ontvangen op een e-mailtje om duidelijk te scheppen in vanaf welke reeks het probleem opgelost zou zijn... ( misschien zijn ze bezig om de E511 te re-branden als een e-yama ... )

Wellicht toch die HP L2035 dan maar...

Heeft iemand ervaring met de on-site pixel garantie van PCVergelijk.nl ? Volgens mij had L@AF daar aansprak op gemaakt maar hoe dat verlopen is heb ik niet meer gezien in dit forum. Dus L@AF als er nog bent...
Mmmm, dat is raar.
Heb bij Mycom 11 mei 2x E511S (zwart) opgehaald.
Op dat moment hadden ze nog 5 zwarte en nog meer witte, dus waarom jij moet wachten is mij een raadsel .........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de statistieken:

Iiyama ProLite met hinderlijke piep (ook bij helderheid op 100%)
Serienummer 05267M4055###
Geen dooie of brighte (sub)pixels te bekennen, ook niet met Nokia Monitor test.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe de IIyama E511 'good' vs 'bad' score:
23% goed
77% slecht

De IIyamaE E511 zonder piepende voeding:
- 05267M405xxxxx Le_Freak
- 05267M4120048 Genie
- 05267Mxxxxxxxx awmvannierop

Met piepende voeding:
- 05266M3500104 MS_SittingDuck
- 05266M3500167 Boldy
- 05266M40xxxxxx MS_SttingDuck
- 05267Mxxxxxxx Boldy
- 05267M4120085 Gerco_M
- 05267M4120086 Gerco_M
- 02567Mxxxxxxxx Gerco_M ( getest in winkel)
- 05267M4120xxx Cyruzz ( + 4 dode pixels )
- 05267M4120082 Triple A, Pixelperfect, verder niets op aan te merken
- 05267M4055### Smurfensoep Piept ook bij 100%

ff updeetje

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 23:14:
[...]
Mmmm, dat is raar.
Heb bij Mycom 11 mei 2x E511S (zwart) opgehaald.
Op dat moment hadden ze nog 5 zwarte en nog meer witte, dus waarom jij moet wachten is mij een raadsel .........
Is niet raar. Ik heb zelf - na 2 piepende E511 - een 'wacht tot de volgende versie' rust periode van een maand ingebouwd in de hoop dat tegen deze tijd de famous IIyama's 'is in de volgende versie/shipment opgelost' versie beschikbaar zou zijn.

Maar ik heb hier nog geen melding(en) gezien van E511 met een hoger versienummer dan 02567M412xxxxxx die piep vrij zijn....dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Zul je altijd zien... Lees je dagelijks de meeste boards, maar mis je net die ene belangrijke thread. Op Prad heeft een paar dagen geleden een thread over de FP231W gestaan, waarin werd verwezen naar een duitse webwinkel die de monitor voor rond de €1400 aanbood. Sja, dat verkoopt wel natuurlijk. Het bleek een foutje, want dat had de inkoopprijs voor de groothandel moeten zijn (dus ook nog ex BTW) - kennelijk een foutje van BenQ - maar de voor die prijs bestelde monitoren zullen gewoon worden geleverd. Argh, dat had ik ook wel gewild. Wat een geluksvogels.

Enniewee, ik kom er niet goed uit. Ik twijfel nog steeds. Of een L2335, dat vind ik eigenlijk duur genoeg, of even wachten, kijken wat de prijs van de BenQ doet, die is wel mooier om te zien. Maar ook duurder. Argh. :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Das dan ff balen, E 1400 is natuurlijk wel een bijzonder lekker prijsje voor dat scherm. Persoonlijk vind ik het verschil tussen de L2335 en de FP231W niet zo bijzonder groot, de designs zijn in hoofdlijnen hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Triple A, ik heb laatst ook gemerkt dat mijn E511S piept toen ik deze aansloot op een laptop die praktisch geen geluid maakt. Ik heb het al die tijd niet gehoord door mijn kast die toch aardig wat lawaai maakt. Ik ben misschien van plan Iiyama zelf even op te bellen om te vragen of ze dit probleem kunnen oplossen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ikzelf heb na het lezen van dit topic ook de HP L2035 gekocht. Besteld bij PCVergelijk met pixelgarantie stond deze na 3 dagen bij mij voor de deur voor 1036 Euro. (De monitor werd zonder bon afgeleverd, maar na 1 mailtje kreeg ik bericht van PCVergelijk dat ze deze meteen op de post zouden doen)
Ik heb geen testen gedraaid, maar ik heb tijdens normaal bedrijf geen kapotte (sub)pixel kunnen ontdekken.
Geen gebrom of gepiep waar te nemen maarja, mijn pc maakt nogal veel herrie zonder mijn waterkoeling.
1600x1200 geeft een superbeeld, maar dan wordt de taakbalk wel heel erg klein. (Op het werk zit ik achter een 21" CRT wel op 1600x1200) Nu draai ik hem op 1280x1024 en geen last van wazige letters, alhoewel ze niet zo scherp zijn als op native resolutie.

[ Voor 7% gewijzigd door Cow_tipping op 01-06-2004 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Cow_tipping schreef op 01 juni 2004 @ 07:21:
[...] 1600x1200 geeft een superbeeld, maar dan wordt de taakbalk wel heel erg klein. (Op het werk zit ik achter een 21" CRT wel op 1600x1200) Nu draai ik hem op 1280x1024 en geen last van wazige letters, alhoewel ze niet zo scherp zijn als op native resolutie.
Je kan beter je res wel op 1600x1200 zetten, en dan je dpi aanpassen. Kies geavanceerde instellingen van je bureaublad, en stel je letterpuntsgrootte in (standaard is 96 dpi). Dan wordt alles groter, iconen, tekst, noem het maar op. Maar het beeld blijft dan wel scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-10 14:32

pro_6or

amateur_60r

Ik heb nu ook een iiyama e511s en als ik mijn oor er langs leg piept hij (deed hij eerst niet, pas nadat ik de stekker er uithaalde en er later weer instopte)

Piepen is nog tot daar aan toe, maar trillen de letters ook bij jullie?

Bij mij trillen hoog contrastrijke gebieden nu af en toe, bv zwarte letters op een witte achtergrond of gekleurde letters op een zwarte achtergrond?

ook zie je dan bv een soort beweging omhoog lopen langs de rand van een zwart kader op een witte achtergrond etc etc.

Soms golft het hele schermen van lichter naar donker (heel snel).

Ik baal dus als een stekker....

Ben ik de enige die dit heeft?!?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Heb je hem wel aangesloten viaDVI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-10 14:32

pro_6or

amateur_60r

Hoi Hielko,

Nee, nog niet

Ik woon in een klein gat (het mooie stadje Huissen!) en de plaatselijke computer boer had geen dvi kabels....

Is dan het trillen (waarschijnlijk) weg? Het is me nooit opgevallen voordat ik de stekker lostrok namelijk dus ik was (ben?) bang dat die transistor ofzoiets beschadigd is geraakt, of zijn dit echt symptomen van de Dsub?

alvast enorm bedankt voor je 1 reactie!

Gr Wouter

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ja, waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door een slecht analoog signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wat het waard is. Ik heb net een HP L2335 mogen ontvangen zonder 1 kapotte (sub)-pixel, wat een hele prestatie is, gezien de hoeveelheid pixels die er op zitten (1920x1200).

Het scherm is aangeschafd bij centralpoint.nl waar die meer dan honderd Euro goedkoper was dan bij pcvergelijk. Indien je geen pixelgarantie neemt dan zou ik hem niet kopen bij een winkel die dat wel aanbied. Anders loop je de kans opgescheept te worden met het kapotte scherm van iemand anders. pcvergelijk is een uitzondering op deze regel aangezien zij schermen met kapotte pixel eerlijk met korting aanbieden op hun site.

Jan Derk
En hoe bevalt dat scherm?
Ben namelijk zelf aan het rondkijken. Ik had eerst de Ilyama (511 uit mijn hoofd) op het oog, maar deze is net effe iets groter en toch nog redelijk in de prijs... Heb net zitten kijken naar de prijzen en Centralpoint is 1636, HP-direct is 1657 en PCVergelijk 1719 (zonder de extra pixelgarantie). Dus geen 'meer dan 100 Euro' verschil meer, maar toch nog wel een dikke 80. De moeite waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Jammer dat centrailpoint en hp-direct geen DP garantie geven, anders was de keuze makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iiyama e5111s

het piepen van je scherm kan je verhelpen door het scherm te "resetten"

druk op (onscreen) menu, ga naar het 2e menu en klik op het reset icoontje,
hierna zal het gepiep wegzijn, tenminste dat was bij mij zo.

ik heb nu wel weer iets anders , mijn schermomhulsel is gebarsten :(
op de (linker) 8terkant van mijn scherm bovenin waar het scherm vast zit geschroefd.

iemand anders hier ook al problemem mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Hielko schreef op 01 juni 2004 @ 18:34:
Jammer dat centrailpoint en hp-direct geen DP garantie geven, anders was de keuze makkelijk.
De goedkoopste met pixelgarantie is volgens mij nog steeds Hardware discount. Daar komt ie dan op €1684. De echte koopjesjager kan 'em bij Adata voor €1529 bestellen. Gezien de ervaringen in de shopsurvey weet ik niet of je daar goed aan doet - ik waag me er maar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne weer teruggebracht. Ik vind de icoontjes bij 1600x1200 te klein. Ik hiervoor in de plaats een philips 190S5G kopen denk ik. Da's een 19"er die ook 16ms doet. Maar wel de helft van de prijs van de 511. Of misschien koop ik over twee maanden alsnog de 511.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 20:11:
Ik heb de mijne weer teruggebracht. Ik vind de icoontjes bij 1600x1200 te klein.....Of misschien koop ik over twee maanden alsnog de 511.
Euuh, groeien die pixels dan nog ?? of heb je na die 2 maanden genoeg gespaard voor een nieuwe B) ... :) Sorry, maar ik vindt je redenatie een beetje vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat nu eigenlijk met die resolutie van 1600*1200 bij een 20"? Is alles dan echt zo klein, of is het zo dat je dat zelf moet ondervinden of je dit goed vindt of niet? Waarschijnlijk is het zoals bij CRT schermen zeker, de ene vindt 1600*1200 op een 17" scherm nog te laag, terwijl een ander een vergrootglas nodig heeft op deze resolutie.

Nog iets anders, er wordt bijna altijd over de beeldkwaliteit en ghosting bij native resolution gesproken, maar hoe zit het dan met de verschaling naar lagere resoluties, in dit geval dus bij 20" lcd's. Hoe gaat de Iiyama daarmee om en dus waarschijnlijk ook de andere schermen met hetzelfde panel. En hoe zit het met de 23" lcd's? Hoe doen die het bij een niet native resolution? Zoals de L2335 ea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Volgens mij is de pixelpitch van 1600x1200 @ 20" bijna gelijk aan 1280x1024 @ 17". Hoe groot dat laatste is weet je vast zelf wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janderk
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 17:11:
[...]

En hoe bevalt dat scherm?
Ben namelijk zelf aan het rondkijken. Ik had eerst de Ilyama (511 uit mijn hoofd) op het oog, maar deze is net effe iets groter en toch nog redelijk in de prijs... Heb net zitten kijken naar de prijzen en Centralpoint is 1636, HP-direct is 1657 en PCVergelijk 1719 (zonder de extra pixelgarantie). Dus geen 'meer dan 100 Euro' verschil meer, maar toch nog wel een dikke 80. De moeite waard...
De HP L2335 is in 1 woord fantastisch. Mijn dagelijkse werkzaamheden bestaan uit programmeren en de extra ruimte zorgt er zeker voor dat ik veel efficienter werk. Hij staat nu naast een Samsung Syncmaster 171P en de helderheid en vooral de kleuren van de HP zijn vele malen beter. Zwart is echt zwart en wit is veel witter. Vraag me niet naar gebruik met games of DVD want dat heb ik nog niet geprobeerd.

Ik heb de rekening er nog maar eens bijgepakt en de kosten waren 1560,22 Euro incl BTW en verzendkosten. Let wel goed op bij centralpoint, want ze leveren via twee leveranciers. Als je nu de site nu bekijkt dan is er een voor 1572 en een ander voor 1636. Je moet er op letten dat als je zoekt, je de "Op voorraad" checkbox uitzet. De goedkopere leverancier is namelijk meestal door zijn voorraad heen. Ik heb 20 dagen moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Mooi dat je er zo tevreden mee bent. Als potentiele eigenaar van een L2235 doet me dat deugt om te horen :). Heb je je scherm eigenlijk aangesloten via DVI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janderk
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 22:57:
Hoe zit dat nu eigenlijk met die resolutie van 1600*1200 bij een 20"? Is alles dan echt zo klein, of is het zo dat je dat zelf moet ondervinden of je dit goed vindt of niet? Waarschijnlijk is het zoals bij CRT schermen zeker, de ene vindt 1600*1200 op een 17" scherm nog te laag, terwijl een ander een vergrootglas nodig heeft op deze resolutie.

Nog iets anders, er wordt bijna altijd over de beeldkwaliteit en ghosting bij native resolution gesproken, maar hoe zit het dan met de verschaling naar lagere resoluties, in dit geval dus bij 20" lcd's. Hoe gaat de Iiyama daarmee om en dus waarschijnlijk ook de andere schermen met hetzelfde panel. En hoe zit het met de 23" lcd's? Hoe doen die het bij een niet native resolution? Zoals de L2335 ea.
Je kunt het simple zelf uitrekenen:

1024x768 15'' = 85 dpi
1280x1024 17'' = 96 dpi
1280x1024 19'' = 86 dpi
1600x1200 20'' = 100 dpi
1600x1200 21'' = 95 dpi
1920x1200 23'' = 98 dpi

En in mijn laptop:
1400x1050 15'' = 116 dpi

Hoe meer dpi des te kleiner je icoonen en taakbalk. Voor text is meer dpi alleen maar beter, want door je dpi instelling in windows aan te passen krijgen je meer puntjes per karakter. Zelf draai ik de HP L2335 op small fonts (96dpi), maar ik vermoed dat de meeste mensen een hogere dpi zullen selecteren.

Over niet-native resolutions: Persoonlijk vind ik dat blasfemie en zal nooit een acceptabele kwaliteit opleveren. Ik ga alleen naar andere resoluties indien ik software moet testen op die resoluties. OK, stiekem toch maar even de resolutie teruggeschroefd naar 1600x1200. Conclusie: Het ziet er niet uit. De interpolatie van pixels is duidelijk zichtbaar. Een ander probleem is dat native 1920x1200 een aspect ratio van 1.6 heeft. Indien je dan naar 1600x1200 gaat (AR 1.33) dan zijn cirkels niet meer rond en mensen te dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janderk
Hielko schreef op 01 juni 2004 @ 23:22:
Mooi dat je er zo tevreden mee bent. Als potentiele eigenaar van een L2235 doet me dat deugt om te horen :). Heb je je scherm eigenlijk aangesloten via DVI?
Niet lachen hij wordt momenteel analoog aangedreven door een Matrox G400. Ik wist niet eens of deze het aankon, maar het beeld is zeer scherp. Ik heb een diep respect voor de 2D kwaliteit van Matrox kaarten. Met pijn in mijn hart zal ik er binnenkort afscheid van nemen...

Wel belangrijk is om eerst het testbeeld dat meegeleverd wordt te laden en dan de "Auto" knop op het scherm in te drukken. Analoog wordt de kwaliteit dan beter dan als je de Auto knop met bv alleen het windows desktop indrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 18:44:
iiyama e5111s
Is dat het? Is nu bij iedereen die piep voor goed weg?
Had Iiyama dat niet even zelf kunnen doen, gewoon alle schermen ff resetten? Wat een domme lui daar zeg! |:( Daar zit mischien wel een team van engineers al 2 maanden aan te sleutelen, terwijl je dus alleen maar hoeft te resetten!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ MikeOnline you are our hero! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Denk eerder dat als je de monitor reset dat hij dan de brightness niet meer voluit zet en dat daarom de piep weg gaat. Lijkt me stug dat iets hardwarematig (lijkt mij dan) zo verholpen kan worden.

Trouwens henk, de 173P en de 193P hebben een externe voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Een ander probleem is dat native 1920x1200 een aspect ratio van 1.6 heeft. Indien je dan naar 1600x1200 gaat (AR 1.33) dan zijn cirkels niet meer rond en mensen te dik.
Volgens mij kan je ook wel instellen dat ie de aspectratio behoud. Bij 1600x1200 interpoleert ie dan niet, maar krijg je zwarte balken aan de zijkanten. En resoluties zoals 1024x768 worden dan geinterpoleerd naar 1600x1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iiyama e5111s

druk op (onscreen) menu, ga naar het 2e menu en klik op het reset icoontje,
hierna zal het gepiep wegzijn, tenminste dat was bij mij zo.
Nou bij mij helpt het niks. De piep wordt alleen maar harder omdat de brightness weer omhoog springt. De reset staat trouwens in het 3e menu ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janderk
Hielko schreef op 02 juni 2004 @ 00:57:
[...]
Volgens mij kan je ook wel instellen dat ie de aspectratio behoud. Bij 1600x1200 interpoleert ie dan niet, maar krijg je zwarte balken aan de zijkanten. En resoluties zoals 1024x768 worden dan geinterpoleerd naar 1600x1200.
Je hebt gelijk. Weer wat geleerd. Hij heeft de volgende scaling options:
1) Fill
2) Aspect Ratio
3) 1 on 1

Bij 2 is de aspect ration altijd correct, zwarte balken aan de zijkant . Bij 3 is elke pixel weer 1 pixel en krijg je zwarte balken rondom.

Much better thanks B)

Jan Derk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janderk
Dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door janderk op 02-06-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand met een HP L2335 toevallig ook last van een brom vanuit het scherm?

Net de mijne opgehaald bij PCvergelijk en het is net of er een ventilator aanstaat achter het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Samsung 192T, en ik kan je vertellen dat die een perfecte kleuren weergave heeften een erg grote in kijk hoek heeft, echt idiaal voor photoschop :).

Maar voor games is het scherm wat minder, hij heeft even veel ghosting als me oude 35ms iiyama scherm. Er val wel goed mee te game maar voor een die harder zou ik voor een sneller scherm gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janderk
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 17:00:
Heeft iemand met een HP L2335 toevallig ook last van een brom vanuit het scherm?

Net de mijne opgehaald bij PCvergelijk en het is net of er een ventilator aanstaat achter het scherm.
Dat had je nu niet moeten zeggen :+

Als ik mijn oor tegen de zijkant aanleg hoor ik ook een fan-achtig geluid. Op een paar cm afstand is het gelukkig weer stil. Wie sloopt zijn L2335 even om er achter te komen wat het is?

Jan Derk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janderk
En nog een dubbelpost. Ik kan niet klikken.

[ Voor 93% gewijzigd door janderk op 02-06-2004 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janderk schreef op 02 juni 2004 @ 17:14:
[...]

Dat had je nu niet moeten zeggen :+

Als ik mijn oor tegen de zijkant aanleg hoor ik ook een fan-achtig geluid. Op een paar cm afstand is het gelukkig weer stil. Wie sloopt zijn L2335 even om er achter te komen wat het is?

Jan Derk
Ik zit hier altijd met min. 2 pc's aan en die zijn zeer stil, dus dan valt elk geluid wat erbij komt mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Mijn PC is ook ultra stil, en dus als het doodstil is in de woonkamer (TV uit en niks anders aan) dan kan ik als ik goed luister mijn HP L2335's horen, een heel zacht brommend geluid. Gelukkig lang zo erg niet als de E511's het hadden en netto ook niet echt een probleem. Maar toch had ik natuurlijk gehoopt op echt stille TFTs. Maar een fan-achtig geluid is het zeker niet. Het lijkt me dat dit ook gewoon de voeding is die dit doet.

Waar ik me wel meer aan erger is de gekleurde sterrenhemel van dode "sub subpixels". Ze zijn kleiner dan normale dode sub pixels dus netto zie je ze nauwelijks maar ze zijn wel in grote getale aanwezig, aan de bovenrand van het scherm en dan van boven naar beneden in het midden, totaal wel stuk of 40 of zo zou ik zeggen, heeft iemand anders met de HP L2335 dit misschien ook ? Alle 3 schermen die ik hier had/heb staan hebben het. Ik las op een INTL forum ook al eens dat iemand dit noemde. Maar omdat het onder sub pixel fouten valt is dit volgens mij niet acceptabel volgens de normen en zou dit er ook niet mogen zijn. Of er moet een norm zijn voor sub sub pixel fouten....
Ik draai alleen windows apps dus zwarte achtergrond zie ik anders dan tijdens booten eigenlijk niet en daarom is het netto ook geen groot probleem maar ik kan me voorstellen dat anderen er wel meer last van kunnen hebben.

Kwa normale dode subpixels, zoals ik eerder poste had ik daarover geinformeerd bij PCvergelijk en uiteindelijk heb ik een scherm geruild en daar goed gecontroleerd. Geen dode (sub) pixels gevonden, wel een vaag soort donker plekje helemaal rechts boven in het scherm. Netto beter dan een rode subpixel links onder dus ik heb wel geruild. Nu een kleine week later zie ik toch een groene subpixel aan de rechterkant, maar net als de blauwe sub pixel links zie je die alleen tegen een zwarte achtergrond wat ik in windows niet vaak heb dus netto is dat ook geen probleem. Ook zijn mijn 14 dagen nu om dus ruilen kan ik niet meer denk ik. Ik had gehoopt op twee pixel fout vrije schermen en daarom heb ik ze ook gekocht bij PCvergelijk maar netto heb ik dus toch twee dode subpixels en veel gekleurde subsubpixels. Wel heb ik ter compensatie van mijn blauwe subpixel een dual DVI kabel gekregen van 50 E maar op een aankoopbedrag van E1699 en daarbij de pixelgarantie van E 25 vind ik dat niet heel veel.

Toch ben ik wel heel blij met mijn dual HP L2335 want de beeldkwaliteit is gewoon GOED en ik zie normaal gesproken geen dode subpixels meer. En ik heb meer desktop space dan ik had met 2 x 22" CRT 1200 x 1600 tegen minder "bureaugebruik" door de dunne bezels en betere gewicht / formaat van TFTs natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerco-M schreef op 02 juni 2004 @ 19:16:
Mijn PC is ook ultra stil, en dus als het doodstil is in de woonkamer (TV uit en niks anders aan) dan kan ik als ik goed luister mijn HP L2335's horen, een heel zacht brommend geluid. Gelukkig lang zo erg niet als de E511's het hadden en netto ook niet echt een probleem. Maar toch had ik natuurlijk gehoopt op echt stille TFTs. Maar een fan-achtig geluid is het zeker niet. Het lijkt me dat dit ook gewoon de voeding is die dit doet.
Net na het eten weer de monitor aangezet en het lijkt erop dat de voeding (als het de voeding is) alleen een brom geeft als hij warm is, want nu hoor ik niets...

Verder niets te klagen, strak beeld en nog geen dode (sub)pixel tegengekomen.

EDIT: en inderdaad, zodra de monitor warmer is de brom duidelijker, maar of dit met de voeding te maken heeft durf ik niet te zeggen... Wel zal ik morgen HP hierover bellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik weet niet wat jij subsubpixels noemt, maar die bestaan niet. Misschien is de coating ofzo het probleem dat jij ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janderk
Gerco-M schreef op 02 juni 2004 @ 19:16:
Waar ik me wel meer aan erger is de gekleurde sterrenhemel van dode "sub subpixels. Ze zijn kleiner dan normale dode sub pixels dus netto zie je ze nauwelijks maar ze zijn wel in grote getale aanwezig, aan de bovenrand van het scherm en dan van boven naar beneden in het midden, totaal wel stuk of 40 of zo zou ik zeggen, heeft iemand anders met de HP L2335 dit misschien ook ?
Nog maar eens gekeken met een zwarte en witte achtergrond: Ik kan geen 1 kapotte subpixel (aan of uit) ontdekken. Mazzel gehad blijkbaar.

Waarom ruil je 'em niet om als je voor volledige pixelgarantie hebt betaald?

edit:
Ik had niet door dat je het ook voor mij onbekende sub-sub-pixels had. Geen rare kleuren hier in ieder geval. Maar misschien kijk ik wel minder goed B)

Jan Derk

[ Voor 11% gewijzigd door janderk op 02-06-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
janderk schreef op 01 juni 2004 @ 23:46:
[...]

Je kunt het simple zelf uitrekenen:

1024x768 15'' = 85 dpi
1280x1024 17'' = 96 dpi