Ik ben zelf ook al enkele weken op zoek naar het het scherm dat het beste voldoet aan mijn eisen. Na eleminatie zijn er nog drie overgebleven:
1) VP201S van Viewsonic
+ prachtige body en verstelbare voet
+ ik heb redelijk wat vertrouwen in de producten van Viewsonic. Zo is de kans veel kleiner dat je zaken zoals een piepende voeding enzo zal tegenkomen.
- ongeveer 200€ duurder dan de E511
- ik vind geen winkel die een degelijk pixelgarantie biedt voor dit scherm
Ik kan me ergens wel terugvinden in de manier waarop pcvergelijk met de dode pixels miserie omgaat. Ze geven je de keuze om meer te betalen voor een 100% pixelvrij scherm (slechts 25€) en tegelijkertijd houden ze een B-stock met schermen die dode pixels bevatten. Alleen hebben ze de Viewsonic niet
--> Heeft iemand ondertussen al een winkel gevonden waar ze de Viewsonic aanbieden met de mogelijkheid om een pixelgarantie te nemen?
2) NEC LCD2080UX
+ zelfde twee voordelen als de Viewsonic
- ongeveer 1400€ maar hier heb ik wel shops gevonden die een pixelgarantie voor dit scherm bieden. Nu stel ik me alleen de vraag wat dit scherm meer te bieden heeft dan de Viewsonic en of ik hiervoor 200€ meer wil betalen. Dit scherm is tenslotte 450€ duurder dan de E511 die het zelfde panel gebruikt
3) HP L2335 23"
+ super scherm van degelijk merk
+ kost eigenlijk maar 100€-150€ meer dan scherm van nec en is een stuk groter
+ mogelijkheid op nemen van een pixel garantie
+ ik denk dat hetzelfde panel door SONY wordt gebruikt voor its 23" scherm, en dit scherm wordt als referentie gezien door mensen de professioneel met grafische toepassingen bezig zijn.
- beetje ongebruikelijk resolutie --> wekt dit wel prettig?
- heeft dit scherm een verstelbare voet?
- is dit scherm wel ideaal om mee te gamen?
- is mijn 9600 pro kractig genoeg om far cry op een degelijk manier weer te
geven???
- heeft er iemand al reviews over dit scherm kunnen vinden???
hier effe een linkje met alle winkels die dit schrem aan een schappelijke prijs leveren:
http://www.kieskeurig.nl/...93763C1256E50003F836F.htm
Wie helpt me de knoop doorhakken

Ik neig momenteel naar het scherm van HP... maar heeft er iemand al ervaringen mee; heeft iemand het al in het echt gezien? ergens review gevonden?