Ervaringen met 16ms 1600x1200 20-inch TFT-schermen

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.805 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozinator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2020
nog even vervolg hoe het af gaat lopen met de dode pixels die ik op mn scherm had "de HP L2035"

ik had het scherm bij pcvergelijk gekocht en alle garanties erbij genomen
helaas bleek dat er een dode pixel op het scherm zat
Dit had ik gemeld aan pcvergelijk en netjes mailtje terug gekregen dat ze het scherm komen ruilen.
Morgen komt de couriersdienst aan de deur, krijg ik een nieuw scherm, die ze al gecontroleerd hebben op dode pixels en kan ik kijken welke van de 2 schermen ik wil houden.
Al met al topservice van pcvergelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 22:19:
[...]

Is inderdaad zinloos, want als Iiyama zelf zegt dat het bij alle 511S schermen is dan zit er dus geen één tussen die dit niet heeft...

Ik kreeg vanmiddag via TFTScherm.nl te horen dat ze nog steeds met de oplossing hiervan bezig zijn.
Correctie: Alleen Nederlandse schermen hebben die piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
L@aF schreef op 06 mei 2004 @ 15:46:
nog even vervolg hoe het af gaat lopen met de dode pixels die ik op mn scherm had "de HP L2035"

ik had het scherm bij pcvergelijk gekocht en alle garanties erbij genomen
helaas bleek dat er een dode pixel op het scherm zat
Dit had ik gemeld aan pcvergelijk en netjes mailtje terug gekregen dat ze het scherm komen ruilen.
Morgen komt de couriersdienst aan de deur, krijg ik een nieuw scherm, die ze al gecontroleerd hebben op dode pixels en kan ik kijken welke van de 2 schermen ik wil houden.
Nette service inderdaad. Maareh, dat laatste van dat je mag kijken welke je wilt houden, dat snap ik niet helemaal. Ze hebben die nieuwe toch al gecontroleerd op dooie pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozinator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2020
..Appelsap schreef op 06 mei 2004 @ 17:20:
[...]

Nette service inderdaad. Maareh, dat laatste van dat je mag kijken welke je wilt houden, dat snap ik niet helemaal. Ze hebben die nieuwe toch al gecontroleerd op dooie pixels?
Dit is wat hun daarop zeiden:
De vervoerder haalt het scherm op zodra u het nieuwe scherm in orde vind. Anders moet de vervoerder dadelijk twee keer rijden om een scherm om te ruilen. Het nieuwe scherm is hier van te voren even getest, voor zo ver ik kan zien zit er in het nieuwe model geen dode pixels. U kunt het scherm zelf nog even op uw gemak controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L@aF schreef op 06 mei 2004 @ 18:08:
[...]
Dit is wat hun daarop zeiden:
...
Anders moet de vervoerder dadelijk twee keer rijden om een scherm om te ruilen. .. U kunt het scherm zelf nog even op uw gemak controleren.
De vraag is natuurlijk of de vervoerder je de tijd gunt en tijd heeft voor een bakkie... Hij/zij wordt natuurlijk niet per uur betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ander scherm van HP is de L2335 pricewatch: HP L2335 (23", 16ms, D-sub/DVI-I).
De prijs van 1699 is ook niet echt duur te noemen.
Max. resolutie: 1920 x 1200
Responstijd: 16 ms
http://h18004.www1.hp.com...ecs/11868_ca/11868_ca.PDF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:46
Inderdaad een mooi scherm, zit er ernstig aan te denken om dit scherm als mijn nieuwe beeldbuis te verkiezen. Heeft volgens mij bijna alles wat ik wil, en daarnaast is het 't goedkoopste 23" scherm dat ik tot op heden heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Hielko schreef op 06 mei 2004 @ 22:59:
(over de L2335 van HP)
Inderdaad een mooi scherm, zit er ernstig aan te denken om dit scherm als mijn nieuwe beeldbuis te verkiezen. Heeft volgens mij bijna alles wat ik wil, en daarnaast is het 't goedkoopste 23" scherm dat ik tot op heden heb gezien.
In dit berichtje (tweakers nieuws) is ie volgens mij ook te zien. Je moet al die rommel eromheen (en die rare kerel) even wegdenken, volgens mij heb je dan best een mooi schermpje staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1083857738.jpg

edit: nog wat beelden gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.winsupersite.com/images/reviews/winhec2004_20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.winsupersite.com/images/reviews/winhec2004_22.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Appelsap op 07-05-2004 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ziet er wel nice uit zou ik zo denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
L@aF schreef op 06 mei 2004 @ 15:46:
Ik heb eens op de website van PC Vergelijk gekeken wat de door veel tweakers geroemde '14 dagen gratis pixelgarantie' nou precies betekent.

Citaat: "Treft u binnen 14 dagen na levering een dode pixel (of subpixel) aan in een straal van 10 cm van het midden (...)".

Dus alle defecte (sub)pixels buiten deze straal worden niet door die veelgeprezen gratis 14-dagen pixelgarantie gedekt! Veel gekker moet het niet worden.

En natuurlijk wordt er door PC Vergelijk op hun site geen woord gerept over je rechten uit de wet Koop op afstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:05
Je hebt ook aanvullende garanties. 25 E voor dekking volledig scherm. 35 E voor on-site omruiling. Even verder kijken he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Roet schreef op 07 mei 2004 @ 12:46:
Je hebt ook aanvullende garanties. 25 E voor dekking volledig scherm. 35 E voor on-site omruiling. Even verder kijken he
Ja nogal wiedes dat ik de uitbreidingen van de gratis pixelgarantie ook heb gelezen. Maar zoals ik duidelijk heb geschreven, ging het mij om de GRATIS 14-dagen pixel garantie. Ff beter lezen dus. Veel tweakers roemen deze gratis garantie maar ik vraag me af waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Omdat het iig al een stuk beter is dan niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Deephouse schreef op 07 mei 2004 @ 12:53:
[...]

Ja nogal wiedes dat ik de uitbreidingen van de gratis pixelgarantie ook heb gelezen. Maar zoals ik duidelijk heb geschreven, ging het mij om de GRATIS 14-dagen pixel garantie. Ff beter lezen dus. Veel tweakers roemen deze gratis garantie maar ik vraag me af waarom.
Ik bedoelde er meer mee dat je eigenlijk al blij moet zijn dat ze die garantie gratis geven. Dat is ook de reden waarom "veel tweakers roemen" [bron?] om deze garantie. Hij is gratis en dus mooi meegenomen voor mensen die niet bereid zijn pixelgarantie te betalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Roet op 07-05-2004 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
Wow Dat HP-23" scherm is mooi!

1600 euro, wel aan de prijs, denk niet dat ik het kan verantwoorden, maar zo he.
Zou dat geen mooie vervanging zijn van mijn piepende en trillende sony-17" crt die langzaam aan het doodpruttelen is...

*kwijl*

Komt alleen wel nog een X800 / 6800 bij als je nog enigsinds games wilt spelen...
En hoe zit dat op een 5:3 scherm als je in 4:3 resoluties gaat spelen? Zwarte balken links en rechts?
is 1600x1200 ook acceptabel op dat scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Denk dat 1600x1200 dan de resolutie wordt voor games, hoewel 1920x1200 ook wel ondersteund zal worden door een deel v.d. games. Maar als je kiest voor 1920x1200 zal je vast niet alles op high detail kunnen draaien bij veel games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
HiddenWolf schreef op 07 mei 2004 @ 15:26:
Komt alleen wel nog een X800 / 6800 bij als je nog enigsinds games wilt spelen...
En hoe zit dat op een 5:3 scherm als je in 4:3 resoluties gaat spelen? Zwarte balken links en rechts?
is 1600x1200 ook acceptabel op dat scherm?
De pixelpitch is nagenoeg hetzelfde als op een 20.1" scherm, dus gebruik je 1600x1200, dan ziet dat er vergelijkbaar uit, mits het beeld niet wordt uitgerekt. Dat kun je instellen.

Kiezen op de monitor, maar kan ook bij de instellingen van je grafische kaart:
- uitvullen, dan wordt elke resolutie over de hele monitor uitgerekt (lijkt me lelijk);
- uitvullen naar beeldverhouding, dus 4:3 beeldverhouding wordt uitgevuld maar blijft 4:3, dus wordt 1600x1200 en zwarte balken links en rechts. Draai je dan 1280x1024, dus 5:4, dan krijg je 1500x1200 op het scherm met zwarte balken links en rechts;
- 1:1 verhouding: 1 pixel beeld is 1 pixel op het scherm, gecentreerd weergegeven. Als je dan 640x480 gaat spelen, wordt t wel erg klein ;)

Wordt kiezen tussen de laatste twee dan denk ik. Als je kaart t trekt 1600x1200 spelen (dan maakt t niet uit welke van de laatste twee instellingen je gebruikt), zonder FSAA, maar anders bijvoorbeeld 800x600 uitgevuld naar beeldverhouding, dus 1600x1200 op de monitor, zou er goed uit moeten zien. Dan zou ik wel de FSAA aanzetten. Je kan ook er tussenin gaan zitten en bijvoorbeeld zonder uitvullen spelen, dus 1:1. Dan gerbuik je niet het hele scherm, maar heb je wel haarscherp beeld. Ik weet niet hoe de interpolatie van het scherm is, dus dat wordt gewoon een kwestie van uitproberen wat het mooiste is en/of het lekkerste speelt.

Jammer dat mijnenveger niet verder gaat 24x30. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Wanneer je FSAA gebruikt is de kwaliteit van de interpolatie van praktisch alle moderne lcd-schermen best goed. Het zal waarschijnlijk iets waziger zijn, maar niet storend. Het komt dat wellicht meer overeen met een CRT qua scherpte dan met een LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn NEC 2080UX+ is binnen (0 dode pixels) en kan niets anders zeggen dan:

perfecto... :9~

Even een andere monitor ernaast gezet en de kleuren zijn bijna hetzelfde als op een CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
  • Laatst online: 10-01 08:08
Verhelderend.

Nu eens zien waar ik 2500 euro vandaan kan halen. wow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyruzz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09-2023
...ter aanvulling; Gisteren een E511s gehaald.

Bij thuiskomst bleek: 4 dode/defecte pixels (alleen te zien bij een zwart scherm) en een piepende voeding (hoog frequente piep, welke verandert bij het wijzigen van de brightness).

Serial: *05267M4120***

Helaas :'(

Wat nu te doen? adviezen zijn van harte welkom...

Dunhill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Nou lijkt me simpel; gewoon terugbrengen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Niet online
Roet schreef op 07 mei 2004 @ 14:54:
[...]

Ik bedoelde er meer mee dat je eigenlijk al blij moet zijn dat ze die garantie gratis geven. Dat is ook de reden waarom "veel tweakers roemen" [bron?] om deze garantie. Hij is gratis en dus mooi meegenomen voor mensen die niet bereid zijn pixelgarantie te betalen.
Het woord 'roemen' was uiteraard cynisch bedoeld. Maar de pixelgarantie van PC Vergelijk is wel meerdere malen voorbij gekomen in topics, waarbij men PC Vergelijk hierom prees. Ik denk dat PC Vergelijk een sigaar uit eigen doos weggeeft, en dan niet eens een hele sigaar maar een stompje. 10 Cm vanaf het midden? Minder vervelend misschien als je een 15" scherm koopt, maar in het onderhavige topic gaat het over 20" schermen.

Maar veel belangrijker, zie 0-pixelpolicy afkopen bij winkel waarin al uitvoerig door o.a. Wekkel is beschreven waar je recht op hebt als consument. Ik denk dat consumenten veel meer hebben aan een duidelijke beschrijving van de rechten die uit de Wet Koop op afstand voortvloeien, dan een manke pixelgarantie die sowieso niet voldoet aan ons consumentenrecht. In plaats van te gaan steggelen over of een kapotte pixel nou wel of niet binnen 10 cm vanaf het midden valt, kun je de monitor gewoonweg terugsturen als je niet tevreden bent en de koop ontbinden. Kijk, als PC Vergelijk dat nou onder het kopje 'garantiebepalingen / pixelgarantie zet, dan zou ik ze daarvoor prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Is het een idee om niet elke thread over TFT's te vervuilen met discussie over consumentenrechten en pixelpolicies, en dus nu weer verder gewoon on-topic te posten?

Het is overigens een retorische vraag, voor diegenen die weten wat dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyruzz schreef op 08 mei 2004 @ 12:26:
...ter aanvulling; Gisteren een E511s gehaald.

Bij thuiskomst bleek: 4 dode/defecte pixels (alleen te zien bij een zwart scherm) en een piepende voeding (hoog frequente piep, welke verandert bij het wijzigen van de brightness).

Serial: *05267M4120***

Helaas :'(

Wat nu te doen? adviezen zijn van harte welkom...
Zo te zien heb je de "worst nightmare" }) te pakken: dode pixels en een piepende voeding.

Niet nadenken en/of vragen: gewoon terugbrengen en omruilen voor een nieuwe. Dode pixels op de E511s heb ik in dit topic nog niet gezien..dus dat komt sporadisch voor, die piepende voeding is 'haast' standaard op de E511.

BTW: Welke winkel was het overigens ? Ik denk haast MyCom getuige het serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe de IIyama E511 'good' vs 'bad' score: 3 - 8

De IIyamaE E511 zonder piepende voeding:
- 05267M405xxxxx Le_Freak
- 05267M4120048 Genie
- 05267Mxxxxxxxx awmvannierop

Met piepende voeding:
- 05266M3500104 MS_SittingDuck
- 05266M3500167 Boldy
- 05266M40xxxxxx MS_SttingDuck
- 05267Mxxxxxxx Boldy
- 05267M4120085 Gerco_M
- 05267M4120086 Gerco_M
- 02567Mxxxxxxxx Gerco_M ( getest in winkel)
- 05267M4120xxx Cyruzz ( + 4 dode pixels )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn serial is 05267M4055139 en ............helaas met een piep (ook met brightness op 100%)

Ik heb afgelopen maandag Iiyama gebeld, het probleem is bekend en men verwacht een oplossing. Bij een soortgelijk probleem met een ander type monitor (werd mij medegedeeld) zijn de monitoren gerepareerd door een onderdeel te vervangen. De helpdesk medewerker verwacht daarom ook voor de E511 een vergelijkbare oplossing.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Snap echt nog steeds niet waarom die dingen niet uit de winkel gehaald worden. Doen ze zelfs met potten appelmoes bijvoorbeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Zat eens te koekeloeren op de website van Viewsonic.de voor de VP201 en daar een aantal winkels gevonden.
Prijzen varieren tussen de €997,- en €1158,- incl. MW-steuer.
klinkt interessant, zeker als je ziet dat je dan ook een mooie zilveren kan nemen. :
Afbeeldingslocatie: http://www.t-online-shop.de/res/product_450/resource_8289.jpg

Link naar de verschillende webwinkels: http://www.viewsoniceurope.com/de/Where_to_buy/etailers.htm

Zitten hier toevallig ook winkels bij de Nederlandse grens bij? En hoe zit het met pixelgarantie in Duitsland?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Laatst online: 11-09 18:20
Roet schreef op 08 mei 2004 @ 17:49:
Snap echt nog steeds niet waarom die dingen niet uit de winkel gehaald worden. Doen ze zelfs met potten appelmoes bijvoorbeeld!
Piepende voedingen komen overigens veel vaker voor dan je denkt. Pas geleden nog een onverklaarbare piep die in mijn kamer hing. Kop gek gezocht erna. Alle aperatuur uit gezet. Nix. Blijkt het mijn actieve PC boxen te zijn die zodra de stekker erin zit gaan piepen (of ze nou aan of uit staan). Niet heel hard, maar als je het eenmaal hoort blijf je het horen :(

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyruzz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09-2023
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 16:54:
[...]

Zo te zien heb je de "worst nightmare" }) te pakken: dode pixels en een piepende voeding.

Niet nadenken en/of vragen: gewoon terugbrengen en omruilen voor een nieuwe. Dode pixels op de E511s heb ik in dit topic nog niet gezien..dus dat komt sporadisch voor, die piepende voeding is 'haast' standaard op de E511.

BTW: Welke winkel was het overigens ? Ik denk haast MyCom getuige het serienummer.
Het scherm heb ik bij Alternate besteld/gekocht...

De pixels weigeren alleen dienst bij een zwarte achtergrond, bij een witte, R, G of B achtergrond kan ik ze eerlijk gezegd niet terugvinden. Zijn dit dan ook echt kapotte pixels?

[ Voor 26% gewijzigd door cyruzz op 08-05-2004 18:53 ]

Dunhill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was aan het kijken naar een 19'' LCD, maar die hebben meestal een reactietijd van 25 msec, heb ik met die reactietijd last van ghosting in games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:16
cyruzz schreef op 08 mei 2004 @ 18:41:
[...]

Het scherm heb ik bij Alternate besteld/gekocht...

De pixels weigeren alleen dienst bij een zwarte achtergrond, bij een witte, R, G of B achtergrond kan ik ze eerlijk gezegd niet terugvinden. Zijn dit dan ook echt kapotte pixels?
Doe toch niet moeilijk en stuur/breng dat ding terug!
Het werkt niet en bij zoiezo 4 dode pixels is het een DOA, terug dus dat ding!
Je koopt voor 1000 euro zo'n scherm en dan doe je zo laks over je garantie en moet je erbij nadenken tjees :O
(/excuses mode)
@ Hielko:

Ik weet niet hoe jij die schermen hebt getest maar met dat beeldopbouw en het snel van links naar rechts bewegen komt zelfs zo duidelijk voor op een CRT monitor.
Met spellen is het op die schermen welliswaar zo dramatisch dat ik het niet bepaald "niet storend" op kan vatten?

[ Voor 33% gewijzigd door GeeMoney op 08-05-2004 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
cyruzz schreef op 08 mei 2004 @ 18:41:
[...]
Pixels die altijd 'aan' staan, dus altijd rood, groen of blauw zijn heten hot pixels. Die zijn kapot, want ze kunnen dus niet meer uit. Op een witte achtergrond zie je ze niet, want dan horen ze ook aan te staan.
Pixels die altijd 'uit' staan, dus altijd zwart zijn, zijn dead pixels. Die zijn ook kapot, want ze kunnen dus niet aan. Op een zwarte achtergrond zie je ze niet, want dan horen ze ook uit te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog eens heel goed lopen luisteren of mijn E511S nou piept. En inderdaad als ik echt dicht bij de voeding zit hoor ik een heel licht gepiep. Bij mij is het overigens meer een soort gezoem. Dit gezoem/gepiep is echter wel uitermate zacht en het geluid is de hele tijd synchroon dus niet irritant. Ook merkte ik bij mijn scherm dat de zoem/piep steeds minder wordt naar mate hij aanstaat. Heb ik nou het zelfde probleem als de rest van de mensen hier of heb ik gewoon een voeding waar niks aan mankeert?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor de piep alleen als de radio en tv uitstaan (bij 100% helderheid). Bij lagere helderheid hoor ik de piep de hele dag. Aangezien ik de helderheid 's avonds graag lager zet, hoop ik op een oplossing van Iiyama.

Misschien moet ik vaker naar een popconcert, hoor ik thuis wat minder goed :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook al enkele weken op zoek naar het het scherm dat het beste voldoet aan mijn eisen. Na eleminatie zijn er nog drie overgebleven:

1) VP201S van Viewsonic

+ prachtige body en verstelbare voet
+ ik heb redelijk wat vertrouwen in de producten van Viewsonic. Zo is de kans veel kleiner dat je zaken zoals een piepende voeding enzo zal tegenkomen.

- ongeveer 200€ duurder dan de E511
- ik vind geen winkel die een degelijk pixelgarantie biedt voor dit scherm

Ik kan me ergens wel terugvinden in de manier waarop pcvergelijk met de dode pixels miserie omgaat. Ze geven je de keuze om meer te betalen voor een 100% pixelvrij scherm (slechts 25€) en tegelijkertijd houden ze een B-stock met schermen die dode pixels bevatten. Alleen hebben ze de Viewsonic niet :(

--> Heeft iemand ondertussen al een winkel gevonden waar ze de Viewsonic aanbieden met de mogelijkheid om een pixelgarantie te nemen?

2) NEC LCD2080UX

+ zelfde twee voordelen als de Viewsonic

- ongeveer 1400€ maar hier heb ik wel shops gevonden die een pixelgarantie voor dit scherm bieden. Nu stel ik me alleen de vraag wat dit scherm meer te bieden heeft dan de Viewsonic en of ik hiervoor 200€ meer wil betalen. Dit scherm is tenslotte 450€ duurder dan de E511 die het zelfde panel gebruikt |:(

3) HP L2335 23"

+ super scherm van degelijk merk
+ kost eigenlijk maar 100€-150€ meer dan scherm van nec en is een stuk groter
+ mogelijkheid op nemen van een pixel garantie
+ ik denk dat hetzelfde panel door SONY wordt gebruikt voor its 23" scherm, en dit scherm wordt als referentie gezien door mensen de professioneel met grafische toepassingen bezig zijn.

- beetje ongebruikelijk resolutie --> wekt dit wel prettig?
- heeft dit scherm een verstelbare voet?
- is dit scherm wel ideaal om mee te gamen?
- is mijn 9600 pro kractig genoeg om far cry op een degelijk manier weer te
geven???
- heeft er iemand al reviews over dit scherm kunnen vinden???

hier effe een linkje met alle winkels die dit schrem aan een schappelijke prijs leveren: http://www.kieskeurig.nl/...93763C1256E50003F836F.htm

Wie helpt me de knoop doorhakken :? Ik neig momenteel naar het scherm van HP... maar heeft er iemand al ervaringen mee; heeft iemand het al in het echt gezien? ergens review gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik zet zelf ook te denken aan jou derde optie, de HP L2335. Om een paar van je vragen te beantwoorden.

1) Lijkt mij erg prettig werken een breedbeeld scherm, meer ruimte is imo bijna altijd beter. Daarnaast natuurlijk ideaal voor films ed.

2) Het scherm heeft een verstelbare voet

3) Responstijd is 16ms volgens mij, dus prima voor games

4) Een Radeon 9600 Pro lijkt me niet echt krachtig genoeg, tenminste als je in een hoge resolutie wilt spelen. Met interpolatie zijn lagere reso's natuurlijk gewoon mogelijk.

5) Ik heb nog geen reviews over het scherm kunnen vinden.

6) Ik weet niet of het scherm hetzelfde is als het Sony 23" scherm, maar dat kan je snel genoeg zien als je kijkt naar het type. Alle 23" 16ms IPS panels worden volgens mij geproduceerd door LG.Philips (net zo als bij de 20" 16ms IPS panels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Trouwens wel apart, op de NL-site van HP wordt als contrastratio 350:1 genoemd voor het scherm terwijl de internationale sites spreken over 500:1....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philips, LG en Sony (en binnenkort BENQ) hebben idd hetzelfde 23" panel, met zoals bij de 20" serie een is het een S-IPS panel van LG. Alleen zijn deze schermen ongeveer duizend eurotjes duurder dan de HP en worden ze eerder als TV-scherm aanzien. Zeker het scherm van LG ziet er erg knap uit, maar ik zie weinig meerwaarde tov van het HP scherm, behalve dan de looks en een afstandsbediening. btw blijkbaar zijn deze schermen in staat om HDTV tv of filpjes te laten zien....

Nu nog wachten op een goede review, want 1500€ uitgeven zonder echt zeker is mij een iets te groot risico.... iemand een idee waar deze schermen te bezichtigen zouden kunnen zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op 09 mei 2004 @ 22:46:
Trouwens wel apart, op de NL-site van HP wordt als contrastratio 350:1 genoemd voor het scherm terwijl de internationale sites spreken over 500:1....
en op de internationale site van HP zie ik ook 350:1 staan. Van waar heb je die 500:1 :?

http://h30094.www3.hp.com...et/optiondatafeed_options

Had je bij het testen van de 20" scherm het gevoel dat de contrast ratio te laag was?

edit: effe de bon bijgezet

bizar dat de twee sites van HP elkaar tegen spreken :O

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Hier staat 500:1 http://h18004.www1.hp.com...ecs/11868_ca/11868_ca.PDF en ik vermoed dat dit ook de correcte waarde is aangezien Philips ed dit ook opgeven als contrastratio en ze hetzelfde panel gebruiken.

Verder zegt de contrastratio niet zo veel, ik heb hier een 21" Eizo scherm voor mijn neus staan met een ratio van 400:1, maar die doet niet onder voor een Iiyama scherm met 500:1.

Trouwens; De schermen kunnen niet alleen standaard HDTV aan, maar ook de nieuwe i1080 HDTV-standaard. Zoals de naam al suggereert heb je hierbij een resolutie van maar liefst 1920x1080.

[ Voor 19% gewijzigd door Hielko op 09-05-2004 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 23:21:
[...] en op de internationale site van HP zie ik ook 350:1 staan. Van waar heb je die 500:1 :?
Op de internationale site van HP staan verschillende specs, Canadese specs, US specs en Worldwide specs. In de Worldwide specs (hier te vinden) staat gewoon 500:1, en 16ms response.

Daar zit een stukje geschiedenis aan. Kennelijk waren de specs eerst 25ms, en een lagere contrast ratio. Daar is verandering in gekomen. De specs, US/CA maar ook Worldwide, zijn dan ook enkele keren aangepast. Dat lees je hier. Daar lees je dat op respectievelijk 29 maart en 8 april de responserate en de contrast-ratio zijn aangepast.
bizar dat de twee sites van HP elkaar tegen spreken :O
De meeste sites hier (in Europa) linken niet door naar de Worldwide specs op de algemene site van HP, maar gebruiken een vertaling die lokaal staat, of hebben de tekst daaruit opgenomen op een eigen site. Daardoor is de verandering niet meegenomen, maar lijkt die wel van toepassing op alle L2335 monitoren van HP.

Desondanks wil ook ik er wel zeker van zijn dat ik niet het verkeerde panel koop. Ik heb het al eerder telefonisch gevraagd, toen zeiden ze mij - na lang uitzoeken - dat de NL versie van de L2335 inderdaad 16ms (en dus 500:1) is. Maar voor alle zekerheid heb ik het nog eens per mail gevraagd. Ik zou daar vandaag een reactie op krijgen.

Overigens is die link met goedkope aanbieders wel interessant, want zo laag had ik em nog niet gezien. Ik kan bij de meesten alleen geen pixelgarantie vinden. Met pixelgarantie kom ik uit op (inclusief BTW):

HD: €1.698,94 (inclusief >22" 0-pixel garantie van €109,95 incl)
PCVergelijk: €1.724 (inclusief pixel garantie van €25 incl)

Beiden carry-in garantie. Iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Dat zijn de Canadese specs... Maar maakt niet uit. Ik ben het met je eens dat de opgegeven contrast ratio niet zoveel zeggend is. Zelf zien is geloven.
Trouwens; De schermen kunnen niet alleen standaard HDTV aan, maar ook de nieuwe i1080 HDTV-standaard. Zoals de naam al suggereert heb je hierbij een resolutie van maar liefst 1920x1080.
Ik vrees alleen dat wij er hier niet veel aan zullen hebben. Ik heb al jaren een breedbeeld TV, maar zelfs dat aanbod is te klein om de TV te rechtvaardigen. Alleen voor DVD's is het een 'must'. 1080 past helaas niet op een DVD. Het zal nog wel jaren duren voordat gewone zenders HDTV gaan uitzenden, en dan verwacht ik nog niet eens de 1080i of 1080p, maar eerder 720p (1280x720).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HP heeft voor mensen met wat minder geld ook een 19" TFT met 16ms. Ze zijn volgens mij de eerste met 16ms voor 19" TFT. Bij mijn weten was 20ms het snelst. Enige punt is dat dit model geen DVI heeft.
http://www.hp.cz/pc/monit...df/l1902_datasheet_en.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 11:07:
HP heeft voor mensen met wat minder geld ook een 19" TFT met 16ms. Ze zijn volgens mij de eerste met 16ms voor 19" TFT. Bij mijn weten was 20ms het snelst. Enige punt is dat dit model geen DVI heeft.
http://www.hp.cz/pc/monit...df/l1902_datasheet_en.pdf
Sharp heeft ook een 19" met 16ms responserate: de LL-191A.
Zal wel zelfde panel zijn. Ook de Sharp heeft geen DVI ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Hier een tft van benq met 12ms reactie tijd voor 699euro...:
- http://www.k-hardware.de/news.php?s=&news_id=2854

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al 19inch schermen met 16 of 12ms en een resolutie van 1600x1200?
Daar ben ik nog steeds naar op zoek, 1280x1024 vind ik te laag voor een 19inch tft scherm, 1280 is netjes voor 17inch tft's.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Als je 1600x1200 wilt moet je aan een 20" scherm, 19"-ers met die reso bestaan zover ik weet simpelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, dan hoop ik dat de 20" tft's in prijs zullen zakken, want die liggen nu net even buiten me budget.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Hielko schreef op 10 mei 2004 @ 20:41:
Als je 1600x1200 wilt moet je aan een 20" scherm, 19"-ers met die reso bestaan zover ik weet simpelweg niet.
Leuk weetje: De nieuwe Samsung 710T & 910T kunnen 1600x1200 aan, maar native is nog wel 1280x1024. Zal dus wel door soort of interpolatie gaan (zij noemen het downscaling oid). Ben zelf wel benieuwd :).

Een 19" met als native 1600x1200 zal je denk ik nooit vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Roet op 10-05-2004 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Als je wil weten hoe het er in het beste geval uitziet neem je een 1600x1200 screenshot en die resize je vervolgens naar 1280x1024 (of een 4:3 resolutie)..... 't lijkt mij een knap nutteloze feature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvK P4 schreef op 10 mei 2004 @ 20:14:
Hier een tft van benq met 12ms reactie tijd voor 699euro...:
- http://www.k-hardware.de/news.php?s=&news_id=2854
Deze heeft wel maar een inkijkhoek van 140°. Als ik jou was zou ik effe doorsparen en voor 200€ meer heb je een 20" 1600x1200 met veel betere specs.

Ik heb een beetje zitten rondneuzen op de site van prad.de waar deze schermen ook een hot item zijn. Nu blijkt dat er een nieuwe reeks 20" panels van LG/Philips moet zijn met een productiedatum vanaf na februari. Deze zouden minder korrelig zijn er zou helemaal geen raster meer te zien zijn. De nieuwe ladingen van HP en Viewsonic gebruiken dit verbeterde panel al zeker, de andere weet ik niet. Dit is misschien de reden waarom de meeste recente reviews hier niets over zeggen.

Nu begin ik me wel af te vragen of het wel nog verantwoord is om 1700€ te betalen voor een 23" scherm als ik voor 900€ een 20" scherm kan vinden waarbij alle 'kinderziektes' zijn opgelost. Veel negatieve punten zie ik aan het 20" scherm immers niet meer... jullie wel?? ok, de kleurenweergave zal dan niet zo goed zijn de op de samsung, maar als ik dat dan moet afwegen tegen de mogelijkheid om vlotjes te gamen, dan past het LG scherm beter bij men eisen.

schit man, zo twijfelen ben ik van mezelf nog niet gewoon geweest 8)7 (misschien vanwege de prijs van het speelgoedsje.

btw appelsap, merci voor de verduidelijking van de specs ;) (ik had nog nooit gehoord van die world specs...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-09 20:45

Gerco-M

mijn tornado res.

Ik was ook erg blij met alle informatie hier over de IIyama schermen en de HP L2335 !!
Kortom ik heb de E511's achter me gelaten want dat duurd te lang voordat dit probleem gefixed is door IIyama en ik heb 2 x HP L2335 besteld en als ik ze heb (zeer binnenkort hopelijk) zal ik hier een review ervan geven ! Ja ze kosten relatief wel iets meer maar zoals al duidelijk was zijn ze voor een 23" ERG voordelig, en HP heb ik wel vertrouwen in. Zeker nu IIyama mijn jarenlange trouw heeft "beloond" met piepende monitoren en ik wel wat anders moet zoeken. De HP's waren op korte termijn leverbaar dus kan ik weer aan de slag daarmee, mijn bedrijf zal er vast erg blij mee zijn, met dual 23" op 1920 x 1200 gaat het werk vast bijna vanzelf !

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 22:38:
Nu begin ik me wel af te vragen of het wel nog verantwoord is om 1700€ te betalen voor een 23" scherm als ik voor 900€ een 20" scherm kan vinden waarbij alle 'kinderziektes' zijn opgelost.
Zelf vind ik dat kleine stukje scherm, wat je bij een 23" extra krijgt wel erg duur.... je hebt bijna 2 20" schermen voor dat geld.

BTW: mijn Nec 2080UX+ gaat ook weer terug....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Tuurlijk, hoe groter 't scherm wordt hoe duurder het relatief gezien wordt. Ik werk liever op 1 monitor met een hoge resolutie dan 2 kleinere schermen naast elkaar.

Btw; ik ben benieuwd wat je van het scherm vind gERco-M, zelf ga ik er waarschijnlijk ook 1 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]
BTW: mijn Nec 2080UX+ gaat ook weer terug....
waarom als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 00:36:
[...]

waarom als ik vragen mag?
Ik merkte in het begin al met het surfen en Office gebruik dat egale balkjes aan de linkerzijde licht gestreept waren en aan de rechterzijde gewoon normaal. Ook op de wallpapers zie je de lichte strepen.
Ik werk heel veel met Fireworks en Dreamweaver en daar merkte ik dat de kleuren aan de linkerkant van het scherm lichter waren dan aan de rechterzijde.

Dit probleem onstaat waarschijnlijk doordat er aan de linkerkant tussen de pixels een lichtere lijn loopt. Deze lijnen zorgen waarschijnlijk ook voor het kleurverschil tussen de linker en de rechterkant van het scherm.

Vind het zelf wel zonde, want verder is de monitor gewoon goed... 0 dode pixels en de kleuren zijn zo goed als hetzelfde als op een CRT.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 00:44:
[...]

Ik merkte in het begin al met het surfen en Office gebruik dat egale balkjes aan de linkerzijde licht gestreept waren en aan de rechterzijde gewoon normaal.
Ik werk heel veel met Fireworks en Dreamweaver en daar merkte ik dat de kleuren aan de linkerkant van het scherm lichter waren dan aan de rechterzijde.

Dit probleem onstaat waarschijnlijk doordat er aan de linkerkant tussen de pixels een lichtere lijn loopt. Deze lijnen zorgen waarschijnlijk ook voor het kleurverschil tussen de linker en de rechterkant van het scherm.
Wat is de productiedatum van je scherm, want de nieuwe zouden dit probleem niet meer mogen hebben...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 01:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 00:47:
[...]

Wat is de productoedatum van je scherm, want de nieuwe zouden dit probleem niet meer mogen hebben...
Week 12 van 2004

Ik had NEC vandaag aan de telefoon en er werd mij verteld dat dit de nieuwe 'verbeterde' serie was en dat dit binnen de specs viel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 2 x HP L2335 besteld
Ben ik nou jaloers of ben jij nou een patser? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 00:54:
[...]

Ben ik nou jaloers of ben jij nou een patser? :)
beide ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben toch wel heel benieuwd hoe de HP L2035 of L2335 is...

Mocht dit ook niet echt bijzonder zijn dan denk ik dat ik gewoon weer terug ga naar 2 22" crt monitoren, totdat de kinderziektes uit de tft's verdwenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Er komt van HP nog een 23" TFT, met waarschijnlijk hetzelfde panel en hardware specs als de L2335 (want gebruikt dezelfde drivers), maar met ingebouwde speakers, voor de 'multimedia'-consumenten markt: de F2304. De handleiding, met een tekeningetje erin van hoe ie eruit moet zien, staat hier. Er geldt nu al een 'rebate' op deze monitor van $150, terwijl ik 'em nergens te koop zie.
De foto op de website van HP klopt niet, dat is gewoon de L2335 (die dus geen speakers heeft).

Prijs is nog nergens te vinden... Vermoedelijk duurder - want met speakers. Persoonlijk vind ik em minder mooi, en jammer dat er geen tv-tuner in zit. Ik wacht nog wel even op een gebruikers review van de L2335.

Overigens kwam ik het nieuws van een nieuw 20.1" panel zonder de hinderlijke strepen inderdaad tegen op het forum van prad, maar alleen refererend aan NEC met serienummer 4x. Dat de nieuwere HP2035's ook een nieuwe revisie van het panel zouden hebben kon ik niet terugvinden. Verwijzingen naar een nieuwe revisie van het panel op de site van LG-Philips vond ik ook niet, maar misschien hebben ze alleen hele kleine veranderingen bij de productie aangebracht zodat zij niet spreken van een nieuw panel. Interessant is het wel, want de prijs van de 20" is in verhouding tot de 23" veeeeel gunstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort is er een apple-store in enschede (geen idee waarom..). Ze hadden daar o.a. zo'n 23" cinema display staan _/-\o_. Mijn god wat ziet dat er goed uit zeg, kzit er nu ook zwaar over te denken om voor die HP 23" te gaan. Het werken op zo'n scherm lijkt me werkelijk een genot. Toch grappig dat apple 'het nog steeds niet begrijpt', zo vroeg ik aan die dame hoe duur dat schermpje moest zijn, 'zo'n 2500 euro ex. btw meneer'...KUCH :/.
Jammer dat er nog steeds zo weinig over die 23" te vinden is van HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 11:53:
(...) kzit er nu ook zwaar over te denken om voor die HP 23" te gaan. (...)
Jammer dat er nog steeds zo weinig over die 23" te vinden is van HP.
Als jij er eentje koopt, en dan een spetterende objectieve review schrijft met veel goeie foto's, is dat probleem al weer een stukje opgelost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 22:38:
[...]
Ik heb een beetje zitten rondneuzen op de site van prad.de waar deze schermen ook een hot item zijn. Nu blijkt dat er een nieuwe reeks 20" panels van LG/Philips moet zijn met een productiedatum vanaf na februari. Deze zouden minder korrelig zijn er zou helemaal geen raster meer te zien zijn. De nieuwe ladingen van HP en Viewsonic gebruiken dit verbeterde panel al zeker, de andere weet ik niet. Dit is misschien de reden waarom de meeste recente reviews hier niets over zeggen.
Ik heb ook even zitten snuffelen, en kom wel tegen dat men het daar van de NEC roept, met serienummer 4x en hoger. Maar van andere monitoren zie ik het niet. Hebbie linkjes toevallig? (is altijd handig)
Nu begin ik me wel af te vragen of het wel nog verantwoord is om 1700€ te betalen voor een 23" scherm als ik voor 900€ een 20" scherm kan vinden waarbij alle 'kinderziektes' zijn opgelost. Veel negatieve punten zie ik aan het 20" scherm immers niet meer... jullie wel?? ok, de kleurenweergave zal dan niet zo goed zijn de op de samsung, maar als ik dat dan moet afwegen tegen de mogelijkheid om vlotjes te gamen, dan past het LG scherm beter bij men eisen.

schit man, zo twijfelen ben ik van mezelf nog niet gewoon geweest 8)7 (misschien vanwege de prijs van het speelgoedsje.
Volgens mij precies de reden dat nog niet zoveel mensen in deze thread even naar de winkel zijn gerend en een heel netje vol hebben gehaald.
btw appelsap, merci voor de verduidelijking van de specs ;) (ik had nog nooit gehoord van die world specs...)
No problemo. Nog geen e-mail van HP trouwens. In de VS schijnt de L2335 in backorder tot eind juni te staan. vanwege de grote vraag. Snap jij dat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Appelsap schreef op 11 mei 2004 @ 09:07:
Overigens kwam ik het nieuws van een nieuw 20.1" panel zonder de hinderlijke strepen inderdaad tegen op het forum van prad, maar alleen refererend aan NEC met serienummer 4x.
Die van mij heeft ze nog wel en komt ook uit de 4x serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Voordat ik het vergeet, PCvergelijk.nl heeft zaterdag 15 mei een TFTshow waar de HP L2335 ook te zien zal zijn ! Voor de geintereseerden is dit vast een goede mogelijkheid om dit scherm in het echt te zien ! Voor mij is dit waarschijnlijk al te laat want ik heb zeer waarschijnlijk de mijne al voor die datum 8)

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]
Overigens kwam ik het nieuws van een nieuw 20.1" panel zonder de hinderlijke strepen inderdaad tegen op het forum van prad, maar alleen refererend aan NEC met serienummer 4x. Dat de nieuwere HP2035's ook een nieuwe revisie van het panel zouden hebben kon ik niet terugvinden. Verwijzingen naar een nieuwe revisie van het panel op de site van LG-Philips vond ik ook niet, maar misschien hebben ze alleen hele kleine veranderingen bij de productie aangebracht zodat zij niet spreken van een nieuw panel. Interessant is het wel, want de prijs van de 20" is in verhouding tot de 23" veeeeel gunstiger.
Het gaat daar bij prad.de inderdaad over de Nec en slechts een 'vermoeden' dat het bij al de andere S-IPSpanels vanaf februari ook zo zou zijn. Het is trouwens maar één persoon die meent geen strepen te hebben... dus niet echt representatief :(

simpathiek zijn die duitsers ook ni echt te noemen; ze hebben mijn postje in het engels gewoon eraf gekegeld ;( viva europa !

edit: de nieuwe panels zonder strepen blijken toch te bestaan. Op het forum van hardware.fr heeft een franse dude enkele foto's gemaakt waar je niets van die strepen kan zien. (kzal er effe de link bijzetten eh appelsapje ;) --> http://forum.hardware.fr/...eriques/sujet-1087-22.htm )

ene Gerco, wanneer is de verwachte leveringsdatum? ik ben benieuwt naar je ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Gerco-M schreef op 11 mei 2004 @ 16:50:
Voordat ik het vergeet, PCvergelijk.nl heeft zaterdag 15 mei een TFTshow waar de HP L2335 ook te zien zal zijn !
He da's goed nieuws. Ik had ze dat gevraagd, maar niet verwacht dat ze t ook zouden doen. Dan maar in de auto springen en karren maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
ZIjn er trouwens mensen die mij kunnen vertellen hoe de E511S het op 1280x1024 doet? Ben ik wel benieuwd naar :).

Woei gevonden geloof ik! Wel ff de link bezoeken om de teksten zelf maar te vertalen:
http://forum.hardware.fr/...eriques/sujet-1087-32.htm

Moet wel even zeggen dat cameras het effect soms willen "overdrijven" Ik denk dat je eigenlijk niet veel waarde moet hecten aan deze screenies

Geen ID [edit Boldy:Dit is ook een NEC]:
Afbeeldingslocatie: http://mapage.noos.fr/bandamor/images/lignage2.PNG
Nec:
Afbeeldingslocatie: http://mapage.noos.fr/bandamor/images/lignage.PNG
Viewsonic:
Afbeeldingslocatie: http://balisarde.free.fr/vp201s/test-lignage1.jpg

[ Voor 105% gewijzigd door Roet op 11-05-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 22:40:
edit: de nieuwe panels zonder strepen blijken toch te bestaan. Op het forum van hardware.fr heeft een franse dude enkele foto's gemaakt waar je niets van die strepen kan zien. (kzal er effe de link bijzetten eh appelsapje ;) --> http://forum.hardware.fr/...eriques/sujet-1087-22.htm )
Ik kan nergens op die pagina een link vinden van foto's.. lezen doet het ook niet makkelijk (altavista heeft geen zin die pagina te vertalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lijnen op mijn NEC zie ik alleen vanaf zo'n 8 cm van boven tot helemaal onderaan. De foto van de NEC is van boven die 8 cm.

Edit: ff goed gekeken en d'r zitten inderdaad ook witte lijntjes, alleen iets minder.

Daar hadden ze het op dat Duitse forum dacht ik ook over.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op 11 mei 2004 @ 22:52:Geen ID:
[afbeelding]

Dit is ook een NEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Heb leuke site gevonden met mooie reviews. Nagenoeg onleesbaar, maar toch leuk om plaatjes te kijken altijd 8):
http://www.monitor4u.co.k...idx=327&p_idx=322&tbl=lcd

Ze hebben echt VEEL LCDs gereviewed daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 22:56:
[...]

Ik kan nergens op die pagina een link vinden van foto's.. lezen doet het ook niet makkelijk (altavista heeft geen zin die pagina te vertalen).
Het is maar vanaf page 30 dat je in die thread iets van de foto's zal terugvinden:

http://forum.hardware.fr/...eriques/sujet-1087-30.htm

voor de vertaling, probeer is met babblefish, werkt meestal wat beter dan de translate van google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het nu over de die kromme lijnen die in foto's gepost door Roet zichtbaar zijn of over verticale/horizontalen lichte lijnen tussen de pixels door die ik dus niet kan ontdekken op de foto's ? ( of zit ik nu de moire lijnen van mijn eigen CRT bak te bekijken ??? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 23:45:
Gaat het nu over de die kromme lijnen die in foto's gepost door Roet zichtbaar zijn of over verticale/horizontalen lichte lijnen tussen de pixels door die ik dus niet kan ontdekken op de foto's ? ( of zit ik nu de moire lijnen van mijn eigen CRT bak te bekijken ??? )
De lijnen die ik zie zien er ongeveer zo uit (dit is dan alleen sterk vergroot).

http://www.gamespelen.nl/lijnen.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk. Als het panel in de NEC ook in IIyama E511S zit dan heb die lijnen op beide Iiyama niet gezien en zover ik in dit topic gelezen de tweakers die hun E511 niet hebben teruggebracht ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Iiyama 511S nu bijna een maand, en het scherm is echt top!
Ik heb totaal geen last van strepen in het beeld, en het ziet er echt perfect
uit op 1600*1200.

Ook met gamen is dit scherm perfect, helemaal geen last van ghosting of tearing of hoe het ook mag heten, echt perfect!! Het enige nadeel van het scherm is
dat je er standaard geen DVI kabel bij krijgt, oh ja, en dat de levertijd vrij lang is, maar verder top (voor als je dat nog niet begrepen had ;-))

mzl

Rudolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 18:07
Even een vraag over de Philips, is er iemand die dit scherm heeft, en heeft het ook de nadelen van die storende strepen aan de linker en rechterzijde? Of zit het probleem ook voor een gedeelte in de aansturing?

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He L@af

Heb je nu al een nieuwe pixel perfect HP L2035 gekregen via de on-site pixel garantie ? En hoe bevalt die HP2035 ? Heeft wel of geen strepen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Ik zou nog een review geven van mijn 2 x HP L2335, eerst wat pics:
normale opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://rc-hovercrafts.com/data2/15-5-04/IMG_2811.jpg

portret opstelling. Werkt goed op forums, weinig scrollen ! ;)
Afbeeldingslocatie: http://rc-hovercrafts.com/data2/15-5-04/IMG_2797.jpg

dode pixels:
beide schermen hebben een dode pixel, L een blauwe rechts onderin en R een rode helemaal links onderin. Die blauwe zie je alleen bij een zwarte achtergrond en ik doe alleen W apps zonder zwarte achtergrond dus dat is eigenlijk geen probleem. R heeft een rode die zie ik wel op een witte achtergrond dus die wil ik wel ruilen, ik heb bij PCvergelijk.nl toch een pixelgarantie bij de schermen genomen, met dekking voor volledige scherm.
Beide schermen hebben ook bovenin een soort van gekleurde stipjes, veel kleiner
dan subpixels lijkt het wel. Alleen op een zwarte achtergrond kan ik ze zien en dan nog moet ik heel erg goed turen. Absoluut geen probleem voor mij en voor niemand lijkt me maar voor de volledigheid vermeld ik dit er toch bij.

geluid:
Absoluut stil zijn deze schermen niet, er komt een heel vage piep achter uit het paneel waar waarschijnlijk de voeding zit. MAAR die hoor je alleen als je je oor er direct tegen aan legt, ik heb ze nog niet kunnen horen als ik gewoon aan de juiste kant van het scherm zit. En ik heb een STILLE computer, en ik zou het echt wel horen. Een wereld van verschil met de E511s dus !

Beeldkwaliteit:
Gewoon weg fantastisch ! Helemaal niks mis mee ! Zelfs nog iets mooier dan ik zag op mijn E511s maar dat kan ook liggen aan dat ik die nog niet op DVI aangesloten heb gehad.
Op mijn Asus 9520 AGP kreeg ik de 2de DVI niet aan de praat dus ik heb L nu via een aparte kaart op PCI VGA aangesloten. En kan wel zien dat het beeld niet zo haarscherp is als R. Er is heel iets "schaduw" naast elke pixel. Ik zoek nog een manier om L ook op DVI aangesloten te krijgen, als iemand suggesties heeft hoor ik het graag !

"verpakking" van het scherm:
Het frame is erg mooi, OSD is functioneel, de voet is in hoogte, rotatie, en L/R draai verstelbaar met weinig moeite en het scherm heeft een mooie dunne rand wat goed werkt voor mijn dual opstelling. Alleen zijn de hoeken niet zo vierkant als ik gedacht had. Dit maakt ze net iets "minder strak" maar eigenlijk geen ramp.
Kwa kleur zijn ze donker zilver, wel mooi vind ik zelf. Hoogte verstelling vind ik ook heel fijn, ik kan ze nu op de juiste hoogte zetten zodat ze haaks op me staan en ze strak tegen elkaar staan zonder rand of hoek.

Als iemand nog andere details wil weten hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Gerco-M schreef op 15 mei 2004 @ 04:58:
Ik zou nog een review geven van mijn 2 x HP L2335
(...)
Als iemand nog andere details wil weten hoor ik het wel :)
Dank voor een goeie eerste indruk, klinkt prima. Wat ik nog wel zou willen weten is of de horizontale strepen, die veel mensen waarnemen op het 20.1" panel (dus ook de E511 van Iiyama - vgl prad.de: REBK-streifen) ook op dit paneel zichtbaar zijn, en of de anti-glare coating ook een screendoor effect geeft... Misschien heb je zelf die strepen bij de E511 niet gezien, dan wordt het lastig die vergelijking te maken. Maar kun je iets zeggen over of kleurvlakken echt egaal zijn, of het scherm er korrelig uitziet en of de coating een (negatieve) invloed op de scherpte van het scherm heeft?

edit:
k*lere, wat ziet dat er geweldig uit, twee van die monsters naast elkaar. Ik ben alleen niet jaloers op je bureau - ik zou ze op een wat steviger blad neerzetten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Appelsap op 15-05-2004 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 11:45:
Ik heb mijn Iiyama 511S nu bijna een maand, en het scherm is echt top!
Ik heb totaal geen last van strepen in het beeld, en het ziet er echt perfect
uit op 1600*1200.

Ook met gamen is dit scherm perfect, helemaal geen last van ghosting of tearing of hoe het ook mag heten, echt perfect!! Het enige nadeel van het scherm is
dat je er standaard geen DVI kabel bij krijgt, oh ja, en dat de levertijd vrij lang is, maar verder top (voor als je dat nog niet begrepen had ;-))

mzl

Rudolf
Ik deel deze mening met volle tevredenheid EN geen piepend geluid en geen horizontale strepen of whatever,gewoon goed !! :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Le_Freak ! schreef op 15 mei 2004 @ 10:00:
[...]

Ik deel deze mening met volle tevredenheid EN geen piepend geluid en geen horizontale strepen of whatever,gewoon goed !! :)
ps.ik zal wel mijn specs even gaan veranderen jah ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Gewoon weg fantastisch ! Helemaal niks mis mee ! Zelfs nog iets mooier dan ik zag op mijn E511s maar dat kan ook liggen aan dat ik die nog niet op DVI aangesloten heb gehad.
Op mijn Asus 9520 AGP kreeg ik de 2de DVI niet aan de praat dus ik heb L nu via een aparte kaart op PCI VGA aangesloten. En kan wel zien dat het beeld niet zo haarscherp is als R. Er is heel iets "schaduw" naast elke pixel. Ik zoek nog een manier om L ook op DVI aangesloten te krijgen, als iemand suggesties heeft hoor ik het graag !
Het andere scherm heb je gewoon op 1920x1600 draaien via DVI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Iiyama ProLite E511S-B nu 4 dagen en in één woord
Super !!!!!

Geen ghosting, tearing, rare geluiden, strepen of wat dan ook. Het design van de monitor is erg strak.
De instellingen wijzigen wijst zich echt vanzelf, in principe heb je de handleiding absoluut niet nodig.
Heb nu CoD en WC3 gespeeld, echt sublieme kleurkwaliteit en alles in 1600x1200.
Had hiervoor geen enkele ervaring met tft schermen, maar voor ieder die een circa € 1.000,= wil/kan uitgeven is dit echt een must.

Een beetje jammer vind ik het wel dat je voor zon bedrag geen standaard dvi kabel krijgt bijgeleverd.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Appelsap,
ik heb goed mijn best gedaan om iets te vinden over horizontale strepen op het scherm maar ik zie echt niets. Maar op mijn E511's kon ik die ook al niet waarnemen. Of de anti glare coating invloed heeft op de scherpte van het scherm, ik kan daar ook niets negatiefs aan ontdekken. Het beeld is gewoon goed scherp en heel mooi. Of kleurvlakken echt egaal zijn, Ik vond van mijn E511's dat dat wat tegenviel in vergelijking met de 22" Iiyama CRTs die ik had, en ik kon daar wel degelijk iets in ontdekken. In vergelijking dan met die E511's is de kwaliteit van deze HP's beter.

Bureau ?? Dat is mijn zwenkarm waar ze op staan :) Nu nog op wat provisorisch hout maar als ik de maten heb maak ik daar wel een mooie polycarbonaat plaat van precies op maat. En dan bout ik desnoods de monteren daar weer op vast. Ik heb 6 jaar geleden mijn bureau al vaarwel gezegd en werk nu in een relaxfeautuile met de monitoren dus op een zwenkarm en toetsenbord eraan vast zoals je ziet en muistafeltje rechts.

Hielko,
Ik heb mijn R scherm op poort 1 van de ASUS 9520 draaien op 1920 x 1200 via DVI
Die res op 60 Hz is de native res / refresh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerco-M,

Heb je al games gespeeld op 1600x1200? Heeft de interpolatie in dit geval geen negatief effect op de beeldkwaliteit als je een vergelijking zou maken met de E511?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Hoezo zou er geinterpoleerd worden, dat scherm kan native 1600x1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De native resolutie is toch 1920x1200, en een TFT heeft er toch maar één? Wat gebeurt er dan precies als je hem gaat draaien op 1600x1200? Ik dacht dat als je een TFT niet op zijn native resolutie draait, dit gepaard gaat met kwaliteitsverlies...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Gewoon zwarte randen langs het beeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Sorry, ik speel geen games, het kan mij niet bekoren. Ik gebruik deze schermen alleen zakelijk dus. Ik heb wel interpolatie gezien toen ie draaide op 640 x 480 enzo toen ik alles aan het installeren was maar het zag er allemaal nog heel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, ik heb mijn ProLite E511S laatst aangesloten aan een iBook die praktisch geen geluid produceert en de piep viel me nu ook op inderdaad! :( Dit vind ik nogal irritant aangezien ik van plan was een nieuwe PC aan te schaffen deze zomer die een stuk stiller zou worden dan mijn huidige PC. Door de frequentie uit mijn computer kast heb ik de piep de hele tijd dus niet opgemerkt. Ik vind de piep nog steeds aardig zacht maar ik kan me goed voorstellen dat je na een tijdje er aardig aan gaat storen.
Wat raden jullie mij nu aan? Ik ben erg tevreden verder over dit scherm maar ik ben bang dat ik me erg aan de piep ga storen zodra mijn nieuwe PC binnen is. Ik las, als het goed is, ergens in deze topic dat dit een fabrieks fout was die vooral modellen in Nederland heeft voorzien van een piepende voeding. Ook meende ik te hebben gelezen dat ze met een oplossing zouden komen vroeger of later. Ik vroeg me nou af of het verstandig is te wachten op de oplossing of dat ik nu opgescheept zit met een piepende monitor. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het mischien niet een oplossing zijn voor monitor fabrikanten om gewoon met een losse voeding te werken (zoals je ook vaak ziet bij printers en bij oude consoles) ?

Dan kun je de voeding desnoods in een andere kamer liggen, gaatje door de muur muren boren, voeings kabeltje daardoor heen, en grote stilte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 10:33:
Zou het mischien niet een oplossing zijn voor monitor fabrikanten om gewoon met een losse voeding te werken (zoals je ook vaak ziet bij printers en bij oude consoles) ?
Veel mensen vinden de voedingsblokken moeilijker weg te werken dan een enkel snoer met stekker. Persoonlijk lijkt een los blok me een prima oplossing, ik kan ze wel kwijt (uit het zicht), maar veel 'reviewers' klagen erover, omdat de blokken nog meer rommel geven op de vloer of naast het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Appelsap schreef op 18 mei 2004 @ 10:59:
[...]

Veel mensen vinden de voedingsblokken moeilijker weg te werken dan een enkel snoer met stekker. Persoonlijk lijkt een los blok me een prima oplossing, ik kan ze wel kwijt (uit het zicht), maar veel 'reviewers' klagen erover, omdat de blokken nog meer rommel geven op de vloer of naast het bureau.
Klopt ja. En dan heb je ook nog die adapters die aan de stekker zelf vast zitten, zodat ze zo lekker moeilijk in een stopcontact te stoppen zijn.

Echter, zoals vaker halen veranderde situaties de huidige opvattingen in. 'Losse stekker is beter' werkte vroeger goed, maar sinds de opkomst van de piep in voedingen en de hang van mensen naar meer stilte is die gedachte eigenlijk een beetje achterhaald.

Het is een beetje net zoals de belangrijkheid van componenten in je computer. Vroeger keek je eerst naar de CPU, dan naar geheugen, en daarna HD of VGA. Tegenwoordig kijk je eerst naar de koeling, dan nog eens naar de koeling, vervolgens naar de CPU en VGA en daarna pas naar de rest.

Het zou zomaar eens kunnen dat een losse voeding binnekort juist weer extra punten gaat opleveren in reviews. Mischien dat er zelfs speciale isolerende bakken komen waar je al je voedingen in kwijt kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Imo is dat idee nog niet achterhaald, voedingen geintergreerd in een monitor moeten gewoon stil zijn. Er is geen enkele reden waarom geintergreerde voedingen geluid maken en externe niet.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.