Ervaringen met 16ms 1600x1200 20-inch TFT-schermen

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 1.778 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ok, het is natuurlijk een keus van HP. Maar het heeft natuurlijk te maken met de marge die ze halen op 1 scherm. Wanneer ze alles pixelperfect doen worden de schermen duurder en hun concurrentiepositie slechter.

Wat ik me wel afvraag: hoe zou het qua dode pixels zijn bij schermen van LG en Philips. Ik zou denken dat de de 1e keus hebben aangezien ze de schermen samen produceren in een joint venture. Zullen de andere fabrikanten dan de afdankertjes krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 20:53
ik denk zelf dat het te veel tijd (=geld) kost om de schermen te controleren als je het mij vraagt. Misschien kan het optisch ofzo, maar dan nog. Denk het niet, ze proberen gewoon alleen maar goede panels te maken. Als ze alle slechte zouden dumpen bij andere merken zullen die denk ik ook hun verhaal halen, en zouden ze misschien ook omzet mislopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

..Appelsap schreef op 21 juni 2004 @ 21:58:
Toen PCVergelijk de pixelgarantie voor 20"+ liet vallen, was al duidelijk dat dat kennelijk niet loont. Ik vroeg me alleen af waar die L2335jes met een dooie (sub)pixel bleven. Awel, er is er nu toch eentje in de 'aanbieding'.

€1.499,- voor een monitor met 1 dooi pixel. Of zou het een subpixel zijn? Hmm.
Volgens mij had deze een dode pixel... (had hem gezien)

Staan trouwens ook ineens meer L2035 met dode pixels op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 20:32

Gerco-M

mijn tornado res.

En ik zou zweren dat dat mijn scherm was die ik geruild heb. Deze had een "altijd aan" rode subpixel, precies op die plek, van wat ik me kan herinneren !

€1.499,- is ruim 200 E minder dan ik betaald heb voor mijn L2335 met pixelgarantie bij PCv terwijl ik nu op het geruilde scherm ook een dode subpixel heb, meer naar het midden van het scherm en daar geen korting op kreeg en ook niet meer kon ruilen omdat er nu eenmaal geen schermen binnenkwamen zonder pixelfouten. Ik heb een vaag idee dat hier iets niet klopt :?

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kon toen nog 7% korting krijgen, maar dit is gewoon 14%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5646

ik weet wel zeker dat het een subpixel is, want HP pixel policy gaat direct vervangen bij 1 defecte pixel.
(heb het even goed uitgezocht voordat ik mn L2035 gekocht heb ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35919

houden ze zich daar ook aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hp kennende? jazeker wel.

heb vandaag btw mn l2035 binnen... erg mooi scherm.
heb alleen een beetje last van witte vlekken als het beeld zwart is.
hebben alle(/veel) 20" schermen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had dat alleen een beetje in de hoeken, midden op het scherm dacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Hielko schreef op 21 juni 2004 @ 22:32:
Ok, het is natuurlijk een keus van HP. Maar het heeft natuurlijk te maken met de marge die ze halen op 1 scherm. Wanneer ze alles pixelperfect doen worden de schermen duurder en hun concurrentiepositie slechter.

Wat ik me wel afvraag: hoe zou het qua dode pixels zijn bij schermen van LG en Philips. Ik zou denken dat de de 1e keus hebben aangezien ze de schermen samen produceren in een joint venture. Zullen de andere fabrikanten dan de afdankertjes krijgen?
Ik vermoed wel dat er zoiets als een A- en B-keus bestaat in (de productie/assemblage/verkoop van) panels.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665

Iemand die toevallig al wat ervaring heeft met de Benq FP235W? Op Prad.de hebben ze al een draad over de monitor en hoewel mijn duits niet fantastisch is zijn ze er volgens mij wel tevreden over. Na wat zoekwerk vind ik toch vrij weinig over deze monitor en is hij geeneens op de benq site te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Bedoel je niet de BenQ FP231W? Over dit scherm zal ik binnenkort een review publiceren, so stay tuned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hielko schreef op 23 juni 2004 @ 11:13:
Bedoel je niet de BenQ FP231W? Over dit scherm zal ik binnenkort een review publiceren, so stay tuned.
binnenkort? Kun je een ietsiepietsie specifieker zijn?

Overigens zou ik het interessant vinden als je daar de volgende aspecten in meeneemt:
- Hoeveel geluid produceert het apparaat? Dit nav meldingen van gepiep uit de L2335. Ikzelf heb veel moeite gedaan (en geld uitgegeven) om mijn systeem fluiterstil te krijgen. Een piepende monitor past daar natuurlijk niet bij...
- Hoe is de scaling bij lagere resoluties? Want dat lijkt verder - behalve het design - het enige 'selling-point' ten opzichte van de monitor van HP de instelmogelijkheden en de scaling. De HP heeft immers meer aansluitmogelijkheden (composite), pivot functie en hetzelfde LCD-paneel.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115173

Is de BenQ FP231W trouwens in Nederland of België al ergens verkrijgbaar? Ik zie hem wel al in sommige webshops hun prijslijst staan maar of zij dit ook effectief kunnen leveren is nog de vraag. Alhoewel ik het in België nog nergens ben tegengekomen (wat voor mij wel belangrijkste is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
..Appelsap schreef op 23 juni 2004 @ 13:33:
[...]

binnenkort? Kun je een ietsiepietsie specifieker zijn?
Ik verwacht binnen twee weken de review te kunnen publiceren :).
Overigens zou ik het interessant vinden als je daar de volgende aspecten in meeneemt:
- Hoeveel geluid produceert het apparaat? Dit nav meldingen van gepiep uit de L2335. Ikzelf heb veel moeite gedaan (en geld uitgegeven) om mijn systeem fluiterstil te krijgen. Een piepende monitor past daar natuurlijk niet bij...
- Hoe is de scaling bij lagere resoluties? Want dat lijkt verder - behalve het design - het enige 'selling-point' ten opzichte van de monitor van HP de instelmogelijkheden en de scaling. De HP heeft immers meer aansluitmogelijkheden (composite), pivot functie en hetzelfde LCD-paneel.
Ben zeker van plan die punten mee te nemen in de review :)
Is de BenQ FP231W trouwens in Nederland of België al ergens verkrijgbaar? Ik zie hem wel al in sommige webshops hun prijslijst staan maar of zij dit ook effectief kunnen leveren is nog de vraag.
Neem aan van wel, BenQ Nederland heeft de schermen in ieder geval wel op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Ik las ergens in DEZE draad dat de BenQ een losse powerbrick heeft, dus in elk geval zou je die kunnen isoleren om van het geluid af te zijn, als die powerbrick tenminste geluid maakt....

Ik probeer nog info te krijgen van de HP support over het geluid, maar als die mij definitief kunnen vertellen dat dat een standaard feature is en niet een foute serie of zo dan wil ik proberen om de ingebouwde powerbrick los te solderen en gewoon apart te lussen zodat ik het geluid kan isoleren. Ja klinkt tricky, maar als het geen printplaat ellende is maar gewoon wat schroeven en draadjes moet het lukken hoop ik 8)
Dan heb ik namelijk de perfecte TFT met het perfecte geluid (0db) :)

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21792

"AT LEAST 20 stuck-on subpixels of all colours" op de BenQ FP231W??? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je even verder leest heeft hij hem omgeruilt en heeft hij nu een foutloze Benq. Het lijkt me toch zeker een fijne monitor. T'is nu een 'strijd' tussen de HP 23" en de Benq 23" voor mij.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 665 op 23-06-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen die nog een HP L2335 willen hebben met extra pixelgarantie... PCvergelijk heeft die garanties weer terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Ik zie dat ze ook een HP L2335 pixelperfect demo model verkopen voor 1500 nog wat E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hielko schreef op 24 juni 2004 @ 10:51:
Ik zie dat ze ook een HP L2335 pixelperfect demo model verkopen voor 1500 nog wat E.
Ja die bleek volgens PCvergelijk van mij te zijn geweest, maar als deze echt van mij is geweest dan zit er toch echt een dode (sub)pixel in (anders had ik hem natuurlijk niet teruggebracht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Anoniem: 81359 schreef op 24 juni 2004 @ 13:41:
[... L2235 voor 1500 nog wat ...]
Ja die bleek volgens PCvergelijk van mij te zijn geweest, maar als deze echt van mij is geweest dan zit er toch echt een dode (sub)pixel in (anders had ik hem natuurlijk niet teruggebracht)
Lekker dan. Ik zit hier al helemaal klaar op m'n werk om te bestellen (vandaag net de bevestiging gekregen dat mijn pc-privé regeling rond is).

Maar misschien moet ik toch nog even wachten op de review van de BenQ.
offtopic:
@Hielko: Ik zou het trouwens eerder omschrijven als bijna €1600 (namelijk €1599).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Boldy, ik zie op de PCvergelijk HP L2335 pagina echt niet de pixelgarantie optie staan, is die alweer weg of zag jij die ergens anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klik

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 665 op 24-06-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Ahh okee...
maar toch vreemd dat het dan op de pagina van de L2335 niet vermeld wordt, ik vertrouw het toch nog niet helemaal.

EDIT:
ik zie nu op op voorwaarden pixelgarantie dat daar nu 2 tarieven voor zijn, E 25 voor TFTs tot 19" en E 50 voor 20" en groter. Dus vandaar dat de pixelgarantie voor 23" weer terug is, met dus een hogere prijs....

[ Voor 53% gewijzigd door Gerco-M op 24-06-2004 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Al een tijdje dit topic niet meer gelezen omdat ik zeer tevreden ben met mijn hp2035. Nu hoor ik dat sommigen toch problemen hebben met dode pixels van enkele hp schermen.
Nu begrijp ik ook een beetje waarom op sites als deze vaak alleen de probleemgevallen naar voren komen. Als ik ontevreden zou zijn over mijn monitor zou ik dit ook melden, maar tot nog toe niks kunnen vinden.

Het enige probleem is dat ik van mijn overstap van een 17" (1024x768) naar 20" (1600x1200) nu problemen heb gekregen met de lettergrootes van Windows en voornamelijk Internet Explorer.
Als iemand in dit topic daar tips voor heeeft (Ja ik heb Opera al geprobeerd ;) maar dat beviel niet zo) hoor ik deze graag.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Cow_tipping schreef op 28 juni 2004 @ 23:59:Het enige probleem is dat ik van mijn overstap van een 17" (1024x768) naar 20" (1600x1200) nu problemen heb gekregen met de lettergrootes van Windows en voornamelijk Internet Explorer.
Als iemand in dit topic daar tips voor heeeft (Ja ik heb Opera al geprobeerd ;) maar dat beviel niet zo) hoor ik deze graag.
Goed om te horen dat je zo tevreden bent. De positieve feedback is net zo belangrijk voor anderen om een beslissing te nemen in wat te kopen.

Tav de lettergrootte: je kan in Windows je dpi instellen (beeldeigenschappen->instellingen->geavanceerd). Staat standaard op 96. Zet je die hoger, dan wordt ALLES groter, iconen, tekst, noem het maar op. Best handig.
In IE kun je ook je lettergrootte bepalen, maar dat werkt niet op elke website. Zie menu Beeld -> Tekengrootte. Kun je ook doen door ctrl ingedrukt te houden en met je mousewheel te draaien. (op GoT werkt het helaas niet, dus of je er veel aan hebt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Alleen jammer dat icoontjes en dergelijk bitmap gebaseerd zijn en niet vector based waardoor ze op dpi's anders van 96 meestal er niet meer zo goed uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 07:38
Hielko schreef op 29 juni 2004 @ 12:39:
Alleen jammer dat icoontjes en dergelijk bitmap gebaseerd zijn en niet vector based waardoor ze op dpi's anders van 96 meestal er niet meer zo goed uitzien.
Dit zal misschien wel veranderen in Windows Longhorn ofniet?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondersteunen tft's eigenlijk standaard progressive scan?
Of in ieder geval de Benq 23", Dell 23", Apple Cinema Display 23"?
Toch leuk als ik met m'n gamecube op die manier spelletjes kan spelen :)

Hoe ver is het trouwens met de benq review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Anoniem: 665 schreef op 30 juni 2004 @ 16:26:
Of in ieder geval de Benq 23", Dell 23", Apple Cinema Display 23"?
Een Dell 23", of bedoel je HP? Anyway, de HP ondersteunt iig 720p en 1080i, maar of het 1080p doet zie ik nergens staan. Op zichzelf zou het wel moeten kunnen, want het display kan 1920x1080x60Hz wel aan, dus 1080p ligt binnen het technische bereik.
Hoe ver is het trouwens met de benq review?
Een week geleden nog twee weken te gaan, dus volgens mij heeft ie nog een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kent iemand de pixel policy van de Liyama E511S? Ik ben namelijk wel gecharmeerd door dat scherm. Sinds enkele mensen hier hebben geopperd dat de policy van Dell niet goed is, vraag ik me dus af hoe het zit met die van Liyama. Die gebruikt hetzelfde panel dacht ik. En kan iemand de prijzen vergelijken. Ik vind die schermen nergens op de site van winkels (in België). thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36584

zikje schreef op 05 juli 2004 @ 08:24:
... En kan iemand de prijzen vergelijken. Ik vind die schermen nergens op de site van winkels (in België). thx.
=> MPL, Monitors - LCD - IIyama

=> Tones.be, Monitors :: lcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

zikje schreef op 05 juli 2004 @ 08:24:
Kent iemand de pixel policy van de Liyama E511S? Ik ben namelijk wel gecharmeerd door dat scherm.
Tja, de site van iiyama ( www.iiyama.nl) geeft daarover duidelijk uitsluitsel.

Maar even een
Mogen er pixels stuk zijn op een LCD monitor?
Een LCD monitor is opgebouwd uit miljoenen pixels. Een pixeldefect treedt op, als een (sub)pixel (in de kleur rood, groen, blauw) continue blijft branden of niet oplicht. In de praktijk is een defecte pixel nauwelijks zichtbaar met het blote oog. Het belemmert dan ook geenszins de functionaliteit van de monitor. Ondanks ons streven naar een perfecte productie van LCD monitoren kan geen enkele fabrikant garanderen dat al zijn LCD panelen vrij van pixel defecten zijn. iiyama zal echter een LCD monitor omruilen of repareren wanneer er meer pixels stuk zijn dan aanvaardbaar. In de regel kunnen we stellen dat iiyama een LCD monitor zal vervangen bij meer dan 2 defecte sub-pixels bij LCD monitoren t/m 18". Bij een 19 inch LCD monitor is dit het geval bij meer dan 4 defecte sub-pixels. Deze omruil garantie wordt enkel gegeven binnen acht dagen na aankoop.
Na deze acht dagen garanderen wij dat onze LCD monitoren binnen de ISO-13406-2 klasse II normering vallen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42145

Anoniem: 665 schreef op 30 juni 2004 @ 16:26:
De vraag zou ieder andersom moeten zijn: Ondersteunen tft's eigenlijk standaard interlace? Namelijk, het gros van de VGA/DVI signalen is progressive scan. De meeste PC kaarten defineren wel enkele interlace modes, maar die kan lang niet elke monitor weergeven.

Het antwoord is dus: Ja, per definitie voor PC schermen.
Dat gaat niet zo heel makkelijk, tenzij je een NTSC cube hebt of tenminste NTSC spellen. Op speciaal 'verzoek' van Nintendo worden de hogere resoluties in Gamecube spellen speciaal voor ons Europeanen disabled. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42145 schreef op 05 juli 2004 @ 19:30:
Dat gaat niet zo heel makkelijk, tenzij je een NTSC cube hebt of tenminste NTSC spellen.
Geen probleem m'n cube komt uit Japan en ik gebruik alleen Amerikaanse spellen erop.

Heeft iemand de nieuwe lijn van Apple Cinema Displays al aan het werk gezien? De Apple Store in Enschede heeft nog steeds de oude staan :/.

Trouwens alvast wat meer info over de BenQ FP231W
Prad.de thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665 schreef op 05 juli 2004 @ 20:11:
[...]

Geen probleem m'n cube komt uit Japan en ik gebruik alleen Amerikaanse spellen erop.
Ok, dan lukt dat wel. Hou er wel rekening mee dat de cube het RGB signaal in het (ietwat gare) YCbCr formaat converteerd en dat op de output zet. Tenzij je deze conversie zelf wil gaan bijpassen (en dus de cube openschroeven enzo), zul je via een externe dure(!) YCbCr -> RGB converter dit weer terug moeten converteren.

Ik heb het in dit topic nog niet echt voorbij zien komen, maar sommige (duurdere) LCD's hebben ingebouwde YCbCR -> RGB converters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Anoniem: 42145 schreef op 05 juli 2004 @ 21:40:
Ok, dan lukt dat wel. Hou er wel rekening mee dat de cube het RGB signaal in het (ietwat gare) YCbCr formaat converteerd en dat op de output zet. Tenzij je deze conversie zelf wil gaan bijpassen (en dus de cube openschroeven enzo), zul je via een externe dure(!) YCbCr -> RGB converter dit weer terug moeten converteren.

Ik heb het in dit topic nog niet echt voorbij zien komen, maar sommige (duurdere) LCD's hebben ingebouwde YCbCR -> RGB converters.
Ehm, de L2335 van HP beschikt over zowel composite als component (YCbCr) video inputs. Dus als de cube idd een component video uitgang heeft, dan is dat geen probleem voor de HP.

De BenQ FP231W heeft alleen (naast D-Sub, DVI-D en S-Video) Composite inputs, dus geen component.

Het helpt misschien bij de keuze van Neo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

..Appelsap schreef op 05 juli 2004 @ 23:36:
[...]

Ehm, de L2335 van HP beschikt over zowel composite als component (YCbCr) video inputs. Dus als de cube idd een component video uitgang heeft, dan is dat geen probleem voor de HP.
Jij doet het goed, maar voor alle voledigheid; component is een beetje vervelende naam. RGB (in zowel VGA, als in de 15Khz versie) is namelijk ook een component signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Hielko schreef op 23 juni 2004 @ 14:01:
[...]
Ik verwacht binnen twee weken de review te kunnen publiceren :).
Vertraging? Of heb je em stiekem ergens anders gepubliceerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 10:25

Wallie

Herr

Wat voor videokaart gebruiken jullie er eigenlijk bij?

Ik heb sinds 2 weken een Dell 2001FP, prachtig scherm :D Maar wil hem wel via DVI aansturen. Getestte videokaarten:
- Hercules Ati 8500LE 64mb DVI, werkt goed, tot je video gaat kijken en met windowtjes gaat switchen. Ook valt af en toe even het beeld weg.
- Asus GeForce 5700 DVI, werkt goed, op de-interlacing na met video fullscreen: je krijgt strepen in het beeld.
- Sapphire Radeon 9600 256mb DVI: totaal geen beeld, zelfs niet door de bios heen.. monitor zegt "This DVI mode is not supported". Ook een 2de dezelfde kaart heeft dit probleem (terwijl deze bij mijn ouders op een 19" philips tft prima beeld geeft over DVI).
- Dell Geforce mx440 DVI van kantoor geleend: werkt perfect (maar die zijn niet los te koop).

Lijkt erop dat een hoop kaarten problemen hebben met 1600x1200 op DVI.
8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Wallie op 07-07-2004 10:57 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
..Appelsap schreef op 07 juli 2004 @ 10:19:
[...]

Vertraging? Of heb je em stiekem ergens anders gepubliceerd? ;)
Ben druk bezig. De review van de BenQ (samen met de 23" HP, Philips en LG) komt deze week iig nog wel af :).
Lijkt erop dat een hoop kaarten problemen hebben met 1600x1200 op DVI.
Ik ben nog geen problemen tegen gekomen. Zelfs 1920x1200 werkt prima hier. Heb o.a. getest met een ATi Radeon 9800 XT, een MSI Radeon X800 Pro en een Leadtek GeForce 6800 GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Hielko schreef op 07 juli 2004 @ 16:35:
Ben druk bezig. De review van de BenQ (samen met de 23" HP, Philips en LG) komt deze week iig nog wel af :). Heb o.a. getest met een ATi Radeon 9800 XT, een MSI Radeon X800 Pro en een Leadtek GeForce 6800 GT.
Hmm, dat klinkt prima, zeg. Natuurlijk hopen we dan ook op een paar hele fraaie foto's bij de review - van alle kanten - en van de schermen in aktie. Ik vind het namelijk wel vervelend om er eentje te moeten uitkiezen die ik nooit in het echt heb gezien, en de meeste foto's op internet zijn alleen maar (bijna recht) van voren gemaakt.

Het zou helemaal mooi zijn als de scaling van de verschillende monitoren te fotograferen is... :P

Ik wacht de review met spanning af. Ik hoopte al op een vergelijking tussen de verschillende 23". Goed geregeld, Hielko! Ook de grafische kaarten erbij is lekker, want ik weet nog niet of ik een X800 of een 6800 erbij ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100495

Hier een redelijke deftige review van de HP 23" *klik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19361

Ik heb nu sinds een dag of 2 de HP L2035 in huis.. Bevalt me prima.. geen ghosting te zien, heerlijk strak beeld, 1600x1200 roeleert! :P
Morgen nog ff met HP bellen.. wel 2 dode subpixels en 1 helemaal dode.. Volgens knurft van de helpdesk krijg ik een nieuwe.. maar ik had ut serienummer niet bij de hand... morgen opnieuw proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
IK heb nu nog een Sony 24" crt flatscreen, maar ik begin dat koekblik een beetje zat te worden, NOu zag ik het scherm van HP staan de l2335 en ik moet zeggen toch wel een heel verschil niet alleen in ruimte maar ook in design.

Maar wat mij eigenlijk een beetje zorgen baart ik ben gewent om op 100hz schermen te werken en deze werkt op maximum resolutie op 60hz. Zal ik hier last van krijgen of merk je dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100495 schreef op 09 juli 2004 @ 00:13:
Hier een redelijke deftige review van de HP 23" *klik*
Net gelezen en ziet er inderdaad goed uit. Wat ik wel mis is een test die kijkt of er licht 'lekt' en of het licht over het hele scherm goed verdeeld is. Ik kan mij een paar screenshots herinneren waar dit niet het geval was.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 665 op 09-07-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Inderdaad, das dan wel weer jammer dat ze dat niet hebben getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
whocarez schreef op 09 juli 2004 @ 09:54:
IK heb nu nog een Sony 24" crt flatscreen, maar ik begin dat koekblik een beetje zat te worden, NOu zag ik het scherm van HP staan de l2335 en ik moet zeggen toch wel een heel verschil niet alleen in ruimte maar ook in design.

Maar wat mij eigenlijk een beetje zorgen baart ik ben gewent om op 100hz schermen te werken en deze werkt op maximum resolutie op 60hz. Zal ik hier last van krijgen of merk je dit niet?
offtopic:
Een crt flatscreen lijkt een contradictie. Je bedoelt een platte beeldbuis. Flatscreen is een term die over het algemeen geassocieerd wordt met LCD monitoren

Ontopic:
Ten aanzien van die laatste vraag: het beeld op een LCD scherm vervalt niet zo snel als op een CRT. Je zal dus ook bij 60Hz geen enkele flikkering waarnemen. Het is zelfs nog rustiger aan je ogen dan 100Hz op een CRT.

Wat je wel kan merken is de traagheid van het scherm bij snel bewegende beelden (verslepen vensters, scrollen, games, snelle actie video). Als het scherm dan niet snel genoeg reageert, dan kan dat vervelend zijn. Of 16ms voor jou snel genoeg is zul je zelf moeten bepalen.

Dus of je er last van krijgt... dat weet ik niet. Ik denk vooral in je portemonnee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
En voila, een vergelijking tussen vier 23-inch schermen: reviews: Het neusje van de zalm onder de loep: vier 23" LCD's getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hielko schreef op 07 juli 2004 @ 16:35:
Ik ben nog geen problemen tegen gekomen. Zelfs 1920x1200 werkt prima hier. Heb o.a. getest met een ATi Radeon 9800 XT, een MSI Radeon X800 Pro en een Leadtek GeForce 6800 GT.
ik heb als ik in 2d werk ook totaal geen problem met 1600x1200 @ dvi op en 9800Pro@XT.
maar ga ik in 3d mode, dan krijg ik bij een bepaald kleurenpalet dus allemaal knipperende pixels...
dacht in eerste instantie aan het scherm, omdat mn radeon 8500 precies hetzelfde deed.

maar nu blijkt het dus dat ie het op analoog niet doet. (en ook dsub-dvi gaat goet)

nou is die l2035 perfect met analoog op 1600x1200, dus het boeit me niet echt.
en ik draai nu op 75hz.. wat met dvi maar op 60 max was :P

het zou niet moeten mogen, maar toch merk ik het als in een spel speel... analoog ziet er voor je gevoel veel soepeler uit... heb toch steeds het idee dat het op dvi wat meer hakkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
goet
:X

Datie het op Dsub niet doet lijkt me logisch. En hogere Hz betekent niet altijd een beter beeld op TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36584

Roet schreef op 09 juli 2004 @ 13:51:
[...]

:X

Datie het op Dsub niet doet lijkt me logisch. En hogere Hz betekent niet altijd een beter beeld op TFT.
Als ik me niet vergis heb ik ergens in een review gelezen dat je zelfs beter beeld krijgt op 60 Hz ipv 75 Hz.
Voor een TFT heeft het zoals je zegt ook totaal geen zin om het hoger dan 60 Hz te gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Hulde! Goeie review, Hielko. Waarvoor dank. Keuze gemaakt.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben zijn twee puntjes. Allereerst de pivot mogelijkheid van de BenQ. Jij schrijft:
Evenals het HP-scherm is de BenQ FP231W in hoogte verstelbaar, naar links en recht roteerbaar, kantelbaar en te gebruiken in pivotstand (...)
Ik meen dat in de specs op benq.com stond dat ie dat niet kon. Ik heb andere bezitters er ook niet over gehoord. Jouw test-model kon dat wel begrijp ik? Zat er dan ook speciale software bij?

Tweede vraag is over de 'interpolatie' op 1600x1200. Daarover zeg je:
Een opvallend verschil tussen de schermen is de beeldkwaliteit bij 1600x1200. Deze resolutie zou in principe zonder interpolatie weergegeven kunnen worden gezien het feit dat het scherm zelf een resolutie heeft van 1920x1200, maar HP en BenQ lijken hier anders over te denken. Tekst en dergelijke zijn net iets minder scherp op 1600x1200 dan op 1920x1200 wat er op wijst dat het scherm zijn interpolatie-algoritme loslaat op het binnenkomende signaal.
Het zou wel brak zijn, maar begrijpelijk dat de monitoren in 'scale-to-aspect-ratio' het beeld dan inderdaad door de interne interpolatie-scaler halen, zodat het niet meer even scherp is. Heb je dit ook in de 1:1 stand getest, en was het resultaat toen hetzelfde?

Verder nogmaals dank voor een prima review. Hulde. _/-\o_ _/-\o_

ps: Welke heb je nou zelf uitgezocht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Wat betreft de eerste vraag: mijn fout, ben daar iets te enthousiast geweest met het recycelen van zinnen :o. Heb het snel aangepast in de review. Wat betreft je tweede vraag: In de 1:1-stand staat de scaling 100% uit en doet hij 1600x1200 gewoon goed (evenals alle andere resoluties).

Ik heb zelf trouwens nog niks uitgezocht (ja nog steeds niet :D), maar als ik nu zou moeten kiezen zou het de BenQ-worden. Dat komt denk ik ook wel naar voren in de conclusie v.d. review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Hielko schreef op 09 juli 2004 @ 14:47:
Wat betreft de eerste vraag: mijn fout, ben daar iets te enthousiast geweest met het recycelen van zinnen :o. Heb het snel aangepast in de review. Wat betreft je tweede vraag: In de 1:1-stand staat de scaling 100% uit en doet hij 1600x1200 gewoon goed (evenals alle andere resoluties).

Ik heb zelf trouwens nog niks uitgezocht (ja nog steeds niet :D), maar als ik nu zou moeten kiezen zou het de BenQ-worden. Dat komt denk ik ook wel naar voren in de conclusie v.d. review.
Gek, want ik zie nu op prad.de bij de FP231W bij pivot staan: ja.
Dat had dus toch nee moeten zijn dan....
edit:
Moet foutje zijn zie ik nu, want in de prad.de user test staat als negatief punt het ontbreken van pivot functie

En wat betreft je keuze... Mijn keuze. Heb je em al teruggestuurd, of kan ik ze bellen dat ik em wel bij jou kom ophalen? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Appelsap op 09-07-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Helaas ik heb al teruggestuurd, anders zou je wel een mooi pixelperfect scherm hebben natuurlijk ;). Maar ik zag toevallig vandaag dat EMPC Solutions in de PW is verschenen met de FP231W en dat ze ook een pixelgarantie bieden voor E 25, dus dat is best wel te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nette review! Weer wat meer duidelijkheid tussen de schermen. Naar aanleiding van de review zou ik voor de Benq gaan (ondanks het ontbreken van componenten input).

Weet iemand hoe het met de functionaliteit, schaalbaarheid, kleuren etc. zit met de nieuwe range Apple Cinema Display's. Vandaag kwam ik er achter dat die dingen goedkoper zijn als je student bent en zo'n 23" van Apple lijkt me toch ook erg leuk. Vaak hoor ik dat ze superieur zijn qua alles maar Apple houd erg veel van marketing en op google heb ik nergens een vergelijking kunnen vinden tussen Apple Cinema Displays en 'normale' TFT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Aan de specificaties van de nieuwe 23" Apple te zien maakt die ook gewoon gebruik van een LG.Philips panel zoals de rest. Qua beeldkwaliteit zou ik er exact hetzelfde van verwachten, maar design etc is natuurlijk wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou iemand dat kunnen bevestigen dat ze hetzelfde panel gebruiken. In de PDF over de cinema displays hoor je veel over hun kleurenechtheid en uniformiteit. Als blijkt dat ze de dezelfde panels gebruiken dan ga ik eerder voor de Benq. Deze heeft heel wat meer functies die de Apple's toch missen.

/

1 link gevonden die het erover heeft:

LG.Philips Cuts Price On 23' LCD
Tuesday, July 06 @ 10:30:00 PDT

The LG.Philips 23" LCD panel is used in many LCD monitors manufactured by companies such as LG, HP and even Apple's new cinema displays. But demand is still lower than expected.

Niet veel meer in de rest van het artikel

[ Voor 231% gewijzigd door Anoniem: 665 op 09-07-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Als je goed leest in het artikel, zie je dat ze verwijzen naar een andere bron. Altijd eerst bij de meest oorspronkelijke bron kijken, want daar staat nét iets anders.

Sources: LG.Philips LCD slashes prices of 23-inch LCD TV panels

Ik denk dus dat het gaat om het LC230W01 panel met een resolutie van 1280x768. Daar gaat volgens het artikel $50 af. Of het ook geldt voor de monitor panels is niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ging mij om het gebruik van de panels in de nieuwe Apple Cinema Displays en dat staat er volgens mij. Of het betrouwbaar is, is een tweede. Maar of die prijs nu minder word of niet is niet interessant.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 665 op 10-07-2004 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Gezien de specificaties van die nieuwe 23-inch kan het haast niet anders of het is gewoon een LG.Philips. Allereerst is LG.Philips bij mijn weten nog steeds de enige fabrikant met 16ms 23-inch panels. Daarnaast zijn de specificaties identiek aan de andere 23-inch schermen, dus het zou me iig heel erg verbazen als er een ander panel in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom heeft die man het tijdens de apple conference dan steeds over de unieke kwaliteiten en kleuren van de Apple Cinema Displays :/. Nouja ik ga maandag naar een Apple store en ik hoop dat ze de nieuwe displays daar in de showroom hebben. Ik hoop dat je gelijk hebt want dat scheelt toch enkele honderden euro's die ik beter kan besteden.

Apple Conference

14:10 begint het verhaal over de displays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Anoniem: 665 schreef op 10 juli 2004 @ 12:08:
Waarom heeft die man het tijdens de apple conference dan steeds over de unieke kwaliteiten en kleuren van de Apple Cinema Displays :/.
Marketing.. Je gaat toch niet zeggen dat je product eigenlijk precies dezelfde kwaliteit heeft als bijvoorbeeld die van philips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Precies. Ik vermoed echter wel dat Apple de Cinema schermen een uitgebreider OSD zullen hebben wat betreft instelbaarheid van de kleurtemperatuur en dergelijke.

Ik vraag me trouwens wel af welke fabrikant dat 30" panel voor ze fabriceert. Aan de specs te zien vermoed ik eigenlijk ook LG.Philips, maar 't panel staat niet op de productpagina van LG.Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Oops gaat natuurlijk over de Aplle die niet in de test zat, laat maar!

Ik ken trouwens enkel een 30" inch LCD scherm van AU Optronics, maar die heeft maar een reso van 1280x768 aangezien het een LCD TV panel is.

[ Voor 125% gewijzigd door Roet op 10-07-2004 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
30" schermen met een reso van 1280x768 zijn niet zo bijzonder, die maakt LG.Philips en Samsung ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janderk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:00
Prima review, complimenten. Er staat wel een foutje in de tabel. De Pivotstand is aangegeven als Nee voor de HP en als Ja voor de BenQ. Dit moet andersom zijn.

Verder vind ik de opmerking "Wanneer we ons blik verleggen naar de voet van het scherm zien we dat de BenQ FP231W ook hier de HP L2335 de baas is." in tegenspraak met de rest van het verhaal.

De review geeft aan dat de BenQ voet geen pivot functie heeft en de HP wel, dus dat is een behoorlijke min. Verder is aangegeven dat de BenQ voet het scherm 248mm diep maakt ten opzichte van the 210mm voor de HP, wat niet handig is indien je je bureau zoveel mogelijk voor jezelf wilt houden. Om dan op basis van een subjectief oordeel over het design te zeggen dat die de baas is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had op mn L2035 een defecte subpixel (die trouwens echt totaaal niet te zien is, alleen met een test) en dacht dat het scherm problemen had op 1600x1200 op dvi met een bepaald kleurenpallet.
(knipperende rode/groene pixes bij een donkerrode/bruine achtergrond)

ik deze dus aangemeld aangezien ik een dekking voor volledig scherm had afgesloten.

Nou bleek dus dat die knipperende pixels werden veroorzaakt door mn videokaart, want op analoog doet ie dat niet. (1600x1200 op dvi blijken meerdere videokaarten nogal problemen mee te hebben)

belde de desbetreffende winkel net op of dat ik zeker wist of ik hem wel wou laten omruilen, omdat ze al verscheidene hadden gehad die weer hun oude scherm terug wilden omdat de nieuwe meer defecte pixels had.

ik zei dus dat ik wel kon leven met die ene pixel... en kreeg dus het geld van de extra garantie terug.

wel netjes geregeld van hardwarediscount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Netjes geregeld ja.

Toch jammer dat er zoveel tft's met foute pixels zijn :/. Het zou niet mogen...
Morgen naar Apple store in Duesseldorf, misschien hebben ze de nieuwe Apple Cinema displays er staan, even een paar fototjes schieten dan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5646 schreef op 11 juli 2004 @ 20:53:
ik had op mn L2035 een defecte subpixel (die trouwens echt totaaal niet te zien is, alleen met een test) en dacht dat het scherm problemen had op 1600x1200 op dvi met een bepaald kleurenpallet.
(knipperende rode/groene pixes bij een donkerrode/bruine achtergrond)

ik deze dus aangemeld aangezien ik een dekking voor volledig scherm had afgesloten.

Nou bleek dus dat die knipperende pixels werden veroorzaakt door mn videokaart, want op analoog doet ie dat niet. (1600x1200 op dvi blijken meerdere videokaarten nogal problemen mee te hebben)

belde de desbetreffende winkel net op of dat ik zeker wist of ik hem wel wou laten omruilen, omdat ze al verscheidene hadden gehad die weer hun oude scherm terug wilden omdat de nieuwe meer defecte pixels had.

ik zei dus dat ik wel kon leven met die ene pixel... en kreeg dus het geld van de extra garantie terug.

wel netjes geregeld van hardwarediscount.
Mijn scherm heeft 2 dode subpixels (blijven rood) en eentje helemaal dood (blijft wit). Hier krijg ik een nieuwe voor van HP, valt in hun pixelpolicy.. Hoop dat de volgende gewoon 100% is eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118520

Maand geleden Iiyama 511 Black besteld en nog altijd niet ontvangen, blijkbaar is deze niet meer in stock bij Iiyama benelux :O
Hopelijk duurt dit geen weken meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whoei, nieuw scherm vandaag binnen.. 0 dode pixels, 0 dode subpixels..

* Anoniem: 7286 is een happy man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Nou Hielko, ik heb em besteld. Ik ben benieuwd. Als ik em niet mooi vind, dan klopt jouw review natuurlijk niet, dat snap je wel ;)

Ik zal een eigen mini-review plaatsen als ie binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier een recente review van de 23" BenQ *klik*

Ze geven hem slechts een 7 op 10 waar ze van de HP in volle extase waren (zie mijn vorige post). Ze claimen zelfs dat de BenQ een ander panel gebruikt !!?? namelijk eentje van eigen makelij (Acer-dochter). Effe quoten:

" It's worth noting that Acer-subsidiary BenQ has a "sub-subsidiary" of its own called AU Optronics, which manufactures LCD panels for it and other monitor makers. Many display makers buy their panels from LG/Philips or Samsung, but BenQ uses its own. "

Ik vind dit echter redelijk ongeloofwaardig. Kan iemand hierin verduidelijking scheppen??

Veder geven ze nog volgende negatieve punten aan:

- Inconsistent dark-tone response, especially at the upper left and right corners;
- contrast ratio uniformity suffers as a result;
- on-screen menus don't list specific color temperatures

Hmmm, vooral de twee eerste opmerkingen baren me zorgen...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 100495 op 14-07-2004 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Veder had ik nog een paar vraagjes:

- Heeft de BenQ een PiP functie?
- Een component ingang heeft hij niet heb ik gelezen, maar waarvoor wordt deze component ingang dan wel gebruikt? Of waarvoor kan hij nuttig zijn of enige toegevoegde waarde bieden tov een composite of s-vhs ??

Buiten het design en een minimaal verschil in geluidsproductie zie ik eigenlijk echt weinig andere voordelen van de BenQ tov de HP. Of zie ik iets over het hoofd? Is de geluidsproductie van de HP eigenlijk storend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de weergave van de kleuren, de kleurenechtheid, de donkere tinten, .. van de 23" S-IPS schermen vergelijkbaar met de Samsung schermen, zoals bijvoorbeeld de 193P? Ik meende te verstaan dat dit bij de 20" S-IPS schermen niet het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Ja die BenQ is inderdaad erg mooi ja ! Ik ben het alleen niet helemaal met Hielko eens dat de HP L2335's die ik heb kwa design minder mooi zijn dan de BenQ. Weliswaar iets ronder maar het scheeld eigenlijk heel weinig. Ook de bezel breedte voor dualscherm wat 25mm is bij de HP en 20 mm bij de BenQ is natuurljik geen groot verschil. Maar meningen kunnen verschillen natuurlijk ;)

De BenQ is echter wel stiller dan de HPs die inderdaad wel een zoemend geluid maken waar ik me wel meer aan stoor sinds mijn laatste PC fan (de voeding) is komen te vervallen door mijn watergekoelde PSU :9

Maar ik heb al een scherm (netjes !) opengekregen en ga binnenkort de hele voeding printplaat die in het scherm zit extern behuizen zodat ik dat geluid ook kan isoleren en de schermen hopelijk ook muisstil zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Anoniem: 100495 schreef op 14 juli 2004 @ 01:11:
Hier een recente review van de 23" BenQ *klik*

Ze geven hem slechts een 7 op 10 waar ze van de HP in volle extase waren (zie mijn vorige post). Ze claimen zelfs dat de BenQ een ander panel gebruikt !!?? namelijk eentje van eigen makelij (Acer-dochter). Effe quoten:
(...snip...)
Ik vind dit echter redelijk ongeloofwaardig. Kan iemand hierin verduidelijking scheppen??
Jawel. Die vraag was al eerder naar voren gekomen, maar ik weet niet zeker of dat in deze thread was. De reviewer heeft zijn huiswerk niet helemaal goed gedaan.

Met Acer wordt bedoeld Acer Display Technology Inc. ("ADT"). Dat bedrijf is samengegaan in 2001 met Unipac Optoelectornics Corp., zodat AUO ontstond.

BenQ heette vroeger Acer Peripherals (Acer Communications & Multimedia). BenQ bezit inderdaad een groot deel (14%) van de aandelen in AUO. Dochter is dan echter niet het goede woord. Verder is wel de CEO van BenQ (meneer Lee) dezelfde als de CEO van AUO.

Daarmee is niet gezegd dat BenQ alleen maar AUO panels gebruikt. BenQ koopt die panels in die voor haar monitoren goed uitkomen, en is niet gebonden aan AUO.

Bovendien, AUO heeft geen 23" panel.
Veder geven ze nog volgende negatieve punten aan:

- Inconsistent dark-tone response, especially at the upper left and right corners;
- contrast ratio uniformity suffers as a result;
- on-screen menus don't list specific color temperatures

Hmmm, vooral de twee eerste opmerkingen baren me zorgen...
Ik kan me bij zo'n groot paneel voorstellen dat het moeilijk is het goed egaal verlicht te krijgen. Vooral door de inkijkhoek kunnen er verschillen optreden. Ik zie dat bij 17" TN panels ook al. Bij S-IPS zou dan minder moeten zijn, maar het kan. Ik zal het wel zien.

Oh ja, en wat betreft component video: de kwaliteit van die input is vergelijkbaar met RGB, en dus nog hoger dan S-Video. Het wordt in Europa niet erg veel gebruikt, dus ik hoef het niet. PiP heeft de BenQ wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 19:20
Ik ben overstag na het lezen van dit topic en de review van Hielko, zojuist de L2335 besteld (pixelperfect demomodel bij PC Vergelijk).
Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat bevallen, ik heb nu een 19" CRT.

Weet iemand trouwens hoe dit zit met PC-Privé? Het lijkt erop als ik de voorwaarden lees op het werk dat alleen een complete PC in aanmerking komt. Die laat ik er voor de zekerheid daarom maar bijzetten op de factuur O-)

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100495 schreef op 14 juli 2004 @ 01:25:
Is de weergave van de kleuren, de kleurenechtheid, de donkere tinten, .. van de 23" S-IPS schermen vergelijkbaar met de Samsung schermen, zoals bijvoorbeeld de 193P? Ik meende te verstaan dat dit bij de 20" S-IPS schermen niet het geval is...
Ik heb nu 2 173P Samsungs staan en had hiervoor div L2035's en L2335's gehad, maar de kleurechtheid vind ik persoonlijk bij de Samsung schermen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Goh, ik heb volgens de winkel een zeer speciaal model besteld. Ben ik dan de eerste Nederlander straks die er eentje heeft gekocht? :*)
Ze gaan eerst voor me na hoe het met de beschikbaarheid ervan zit voordat mn order verder wordt verwerkt. Netjes. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
De BenQ FP231W staat nu ook vermeld op de Nederlandse site.
En wat staat daar?

Pivot function and Adjustable Height (Software Included)

Even dacht ik dat de vertraging waarmee de monitor op de markt komt samen zou hangen met een nieuwe voet, die wel pivot doet. Niet dat ik daar wakker van lig, maar het maakt nieuwsgierig. Dan maar even doorzoeken, en jawel, de handleiding in het Engels in pdf gevonden. En wat staat daarin?

Juist. Geen pivot dus.

Wel een mooie monitor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Awel, zojuist een reactie gekregen op mijn bestelling bij EMPC:
Naar aanleiding van uw bestelling moeten wij u helaas meedelen dat dit scherm momenteel niet leverbaar is. Helaas is de levertijd vooralsnog niet bekend. Ook zijn er momenteel nog wat onduidelijkheden m.b.t. de pixelgarantie. Om deze redenen kunnen wij uw bestelling helaas niet in behandeling nemen. Onze welgemeende excuses voor dit ongemak.
Dan maar eerst ns BenQ bellen, voordat ik een eindeloze route langs verschillende winkels ga beginnen.

Het antwoord van BenQ: hij is nog niet uitgeleverd, komt binnen in week 31, en wordt dan meteen uitgeleverd aan de distributeurs waar ie in backorder staat. Kennelijk wil EMPC geen backorder plaatsen. Dan niet. Ga ik verder zoeken.

edit:
Opnieuw besteld, nu bij pcvergelijk. Nu maar ns kijken hoe die reageren.

[ Voor 8% gewijzigd door Appelsap op 16-07-2004 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-06 10:38
Al enige tijd ben ik van plan een 20,1 of 21,3 inch TFT scherm te kopen. Ik heb daarom ook dit draadje goed in de gaten gehouden. Een 23 inch is natuurlijk ook mooi, maar vind ik de ruim E 500,- extra niet waard (ik heb namelijk al een 17 inch TFT voor ernaast). Ik ben er dus alleen nog niet helemaal uit.

- Is het verschil tussen een 20,1" en een 21,3" hetzelfde/vergelijkbaar als het verschil tussen een 17" & 19"?
- Na o.a. de review(s) van Hielko (nog bedankt!), ben ik te spreken over dat BenQ scherm. Is de BenQ FP2091 vergelijkbaar met het 23" model? Heeft deze dus een vergelijkbaar paneel?

Werkzaamheden zijn veelzijdig: internetten, programmeren, gamen, photoshop, filmpje, ...vanalles wat. Hij hoeft nergens in uit te blinken, maar mag eigenlijk ook nergens echt falen.

Wat vinden jullie met bovenstaande werkzaamheden een geschikt scherm voor een goede prijs? Zelf dacht ik aan de volgende schermen, maar sta zeker open voor suggesties:
- BenQ FP2091
- Iiyama ProLite E511S
- Samsung Syncmaster 213T (wat/te duur?)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Nu online
Na o.a. de review(s) van Hielko (nog bedankt!), ben ik te spreken over dat BenQ scherm. Is de BenQ FP2091 vergelijkbaar met het 23" model? Heeft deze dus een vergelijkbaar paneel?
Ja het paneel is idd erg vergelijkbaar; dat laten de specificaties ook wel zien: die zijn muv van de contrastratio gelijk (de 20" panels hebben 400:1 en de 23" panels 500:1).
- BenQ FP2091
- Iiyama ProLite E511S
Beide maken gebruik van hetzelfde panel en zijn dus qua beeldkwaliteit identiek. De Iiyama is voglens mij goedkoper dan de BenQ, maar maakt wel geluid. Of de BenQ dit ook doet is mij niet bekend, maar dat zou (naast het design?) het grote voordeel boven de E511S zijn.
- Samsung Syncmaster 213T (wat/te duur?)
Opzich een prima scherm die imo beter is dan de 20"-schermen wat betreft praktisch alle toepassing die jij opnoemt. Alleen gamen gaat er wat minder op, maar is wel prima te doen. Als je echter snelle FPS'en speelt en erg kritisch bent wat betreft ghosting zou ik hem niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-06 10:38
Hielko schreef op 20 juli 2004 @ 21:32:
Beide maken gebruik van hetzelfde panel en zijn dus qua beeldkwaliteit identiek. De Iiyama is voglens mij goedkoper dan de BenQ, maar maakt wel geluid. Of de BenQ dit ook doet is mij niet bekend, maar dat zou (naast het design?) het grote voordeel boven de E511S zijn.
Ah, ok. Dan geef ik inderdaad de voorkeur aan de wat mooiere BenQ.
Hielko schreef op 20 juli 2004 @ 21:32:
Opzich een prima scherm die imo beter is dan de 20"-schermen wat betreft praktisch alle toepassing die jij opnoemt.
Zou je dit nader kunnen toelichten? Is het niet alleen zo dat de pixels wat 'groter' zijn? Ghosting is voor mij geen onoverkomelijk probleem, aangezien mijn andere TFT daar geen last van heeft.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.