Ervaringen met 16ms 1600x1200 20-inch TFT-schermen

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 1.807 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Voor de mensen die een viewsonic vp201b willen hebben heb ik een tip.

Ik heb hd.nl gemaild over pixelgarantie op deze monitor.
Je kan deze pixelgarantie bij elke monitor krijgen, je moet bij zoeken hd:pix invoeren.Kan je kiezen uit alle pixelgaranties en dan vervolgens de viewsonic bestellen.Die pixelgarantie kost je wel 70 euri. Ze zijn vergeten de pixelgarantie als optie bij de monitor te koppelen. Maar ze geven hem wel als je hem op de bovenstaande manier bestelt.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu te kijken naar een losse tv-tuner, maar ben er alleen eentje tegengekomen van Trust.

Heeft iemand toevallig ervaring met een losse tv-tuner i.c.m. zijn monitor die PIP heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janderk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 20:17
Legion schreef op 02 juni 2004 @ 19:39:
[...]

Hoe heb je dit uitgerekend?
Eerst met Pythagoras het aantal pixels op de diagonaal uitrekenen en dan delen door het aantal inches.

Jan Derk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog maar eens gekeken met een zwarte en witte achtergrond: Ik kan geen 1 kapotte subpixel (aan of uit) ontdekken. Mazzel gehad blijkbaar.
Zwart en wit is niet voldoende voor een 100% check. Zet ook even een rood, groen en blauw scherm voor (=primaire lichtkleuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:00
janderk schreef op 02 juni 2004 @ 19:56:
[...]

Eerst met Pythagoras het aantal pixels op de diagonaal uitrekenen en dan delen door het aantal inches.

Jan Derk
Helaas is dat wel de foute aanpak. Je moet bepalen hoe groot het scherm is in horizontale richting of verticale richting uitgedrukt in inch. Dan kan je vervolgende resolutie delen door het aantal inch dat je hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op 02 juni 2004 @ 00:24:
Denk eerder dat als je de monitor reset dat hij dan de brightness niet meer voluit zet en dat daarom de piep weg gaat. Lijkt me stug dat iets hardwarematig (lijkt mij dan) zo verholpen kan worden.
Helaas ja, ik lees ook in de andere reacties dat het toch niet werkt. Iets te ethousiast gereageerd :(
Trouwens henk, de 173P en de 193P hebben een externe voeding...
Hmmm, dat klinkt goed. Ik had echt bijna de E511 gekocht, de dag al geplanned enzo, totdat ik van die piep geluiden hoorde. Dat van die externe voeding klinkt dan ook heel erg interesant, hoewel ik me toch wel afvraag of er veel andere mensen zijn die zo op stilte zijn gebrand als ik :-)

Voor alle zekerheid, er zijn toch geen andere delen in een LCD die geluid -kunnen- maken dan de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Hielko schreef op 02 juni 2004 @ 20:30:
[...]

Helaas is dat wel de foute aanpak. Je moet bepalen hoe groot het scherm is in horizontale richting of verticale richting uitgedrukt in inch. Dan kan je vervolgende resolutie delen door het aantal inch dat je hebt gevonden.
dat geeft natuurlijk hetzelfde resultaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-09 20:45

Gerco-M

mijn tornado res.

Hielko schreef op 02 juni 2004 @ 19:23:
Ik weet niet wat jij subsubpixels noemt, maar die bestaan niet. Misschien is de coating ofzo het probleem dat jij ziet?
Dan mag je mij vertellen wat ik hier zie, en wat dat dan precies is. 8)7
Omdat de kleuren hetzelfde zijn als subpixels en het formaat iets kleiner is dan sub pixels noem ik het maar sub sub pixels, wat het precies is, ik heb dus geen idee.
Het zou best kunnen dat de subpixels wel goed werken maar iets licht doorlaten of dat het licht verstoord wordt of iets dergelijks.

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Andamanen schreef op 02 juni 2004 @ 20:57:
[...]

dat geeft natuurlijk hetzelfde resultaat 8)7
In diagonale richting zijn pixels groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Gerco-M schreef op 02 juni 2004 @ 21:03:
[...]

Dan mag je mij vertellen wat ik hier zie, en wat dat dan precies is. 8)7
Omdat de kleuren hetzelfde zijn als subpixels en het formaat iets kleiner is dan sub pixels noem ik het maar sub sub pixels, wat het precies is, ik heb dus geen idee.
Het zou best kunnen dat de subpixels wel goed werken maar iets licht doorlaten of dat het licht verstoord wordt of iets dergelijks.
Ik heb ook geen idee wat het is, maar subsub pixels bestaan iig niet. WAt het wel is; no idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Hielko schreef op 02 juni 2004 @ 21:05:
[...]
de diagonaal van het beeld is ook groter dan de zijden

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.koning12/dpi.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Andamanen schreef op 02 juni 2004 @ 21:20:
[...]

de diagonaal van het beeld is ook groter dan de zijden

[afbeelding]
Het gaat om het aantal pixels per inch! Het kan niet zo zijn dat er evenveel pixels in een inch past wanneer je deze pixels diagionaal meet. De diagonaal is immers altijd groter dan lengte of hoogte. Het kan simpelweg niet correct zijn. Een inch is altijd een inch, onafhankelijk van de riching.

Je berekening klopt desondanks wel, simpelweg omdat je berekening van het aantal pixels diagonale riching niet klopt :).

[ Voor 17% gewijzigd door Hielko op 02-06-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Hielko schreef op 02 juni 2004 @ 21:41:
[...]
Je berekening klopt desondanks wel, simpelweg omdat je berekening van het aantal pixels diagonale riching niet klopt :).
Het zijn ook geen fysieke pixels, maar wiskundig/theoretisch klopt het wel en kom je dus altijd op hetzelfde antwoord uit B)

maargoed, back to the 1600x1200 16ms 20 inch schermen (en groter) :)

[ Voor 10% gewijzigd door Andamanen op 02-06-2004 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janderk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 20:17
OK tijd om een eind te breien aan de (interessante doch een beetje off topic) misverstanden.
Hielko schreef op 02 juni 2004 @ 20:30:
[...]

Dat werkt niet omdat de horizontale dpi vaak niet gelijk hoeft te zijn aan de verticale dpi. Daarom bepaal je het aantal (virtuele) pixels op de diagonaal. Pixels zijn vaak niet vierkant.
Hielko schreef op 02 juni 2004 @ 21:05:
[...]
Het gaat om gekantelde tegen elkaar aangeschoven (virtuele) pixels. Dan zijn ze niet groter.

edit:
Ik zie dat Andamamen hetzelfde net gezegd heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door janderk op 02-06-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De berekening geldt alleen als de pixels vierkant zijn ( wat meestal het geval is op TFT's )
Hielko schreef op 02 juni 2004 @ 21:41:
[...]
Een inch is altijd een inch, onafhankelijk van de riching.
[...]
En zo is een pixel altijd een pixel, onafhankelijk van de richting want...

Als je de diagonaal meet dan roteer je namelijk je meetlat om punt linksonder. en zo moet je ook het pixel grid mee roteren om het aantal dpi te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 20:11:
[...]

Zwart en wit is niet voldoende voor een 100% check. Zet ook even een rood, groen en blauw scherm voor (=primaire lichtkleuren).
Test voor kapotte subpixels: http://www.fnl.nl/ct-nl/ctscreen/index-2.htm

Zet resolutie goed
selecteer kleurzuiverheid
scherm wordt wit
check kapotte pixels
klik muis
selecteer bovenste menukeuze: andere variant
scherm wordt rood
etc
etc
nu kan je dus alle kleuren testen, dus ook op kapotte subpixels

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig,

En zo als de verkoper me het beloofd had alleen een dode rode sub pixel in het midde van het scherm. Daarom was die 300 euro goedkoper ^_^.

Dat noem ik eens een relaxe zaak, want bij een andere winkel betaal je gewoon de volle prijs en dan moet je hopen dat er niet één of meer pixels stuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 16:24:
Daarom was die 300 euro goedkoper ^_^.

Dat noem ik eens een relaxe zaak, want bij een andere winkel betaal je gewoon de volle prijs en dan moet je hopen dat er niet één of meer pixels stuk zijn.
Over welke zaak heb je het?

Ik heb namelijk zelf een dode subpixel die bijna in het midden van m'n L2335 zit. Ik kreeg net van thuis een mailtje doorgestuurd dat ik de keus had om de monitor terug te brengen of 7% korting te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:25
Ik ben voor mijn HTPC op zoek naar een scherm waarop ik goed TV kan kijken (via tv-tuner in computer) maar ook op een grote afstand kan internetten. Ik werk nu met een Iiyama CRT van 23 inch die op 800x600 draait. (meer dan genoeg voor 5 meter afstand) Bestaan er ook grote (20+) TFT´s met een lage resolutie en 16:9 verhouding? En responstijd van <20. Om het verlanglijstje compleet te maken het liefst met een zilveren/metalen dunnen lijst.

Het gaat mij dus vooral om een lage native resolutie.

Of kan ik straffeloos op die veelgeroemde 23 inch HP een lage resolutie draaien om webpages van een afstand ook leesbaar te houden?

Zie mijn specs voor foto´s van de opstelling nu.

[ Voor 32% gewijzigd door Joch_um_all op 04-06-2004 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Boldy,
Het was een aanbieding bij norrod, 192T zonder vga kabel en een dode rode sub pixel in het midde voor 390,-

http://www.norrod.nl/magazijnopruiming/
Maar op dit moment hebben ze nog alleen maar 15inch schermen.

De meeste wide screen schermen gaan tot zo 17 inch. Waneer je een lagere resolutie draait op een tft zie je niks van als je er niet zo dicht op zit. Het heeft zelfs mooire beeld dan een tft met erge grote pixels.
Ik denk dat je moed gaat zoeken onder de naam LCD TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:25
dat dacht ik al wel een beetje. Dan moet ik maar eens gaan nadenken over de fujitsu-siemens myrica v23-1. Nadeel is dat al die LCD TV´s boxen aan de zijkant hebben, dat wilde ik eigenlijk niet. Maar goed, dan heb je wel een 23inch widescreen met inderdaad een lage native resolutie.
(helaas wel voor een prijs alsof ie hoge resolutie heeft.)

[ Voor 3% gewijzigd door Joch_um_all op 04-06-2004 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Je kan net zo goed een hoge resolutie LCD kopen. Wanneer je als resolutie 960x600 gebruikt is interpolatie zelfs niet eens nodig aangezien elke beeldpunt weergegen wordt door 4 pixels (bij een 1920x1200 scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Ik zou zeggen mooier en scherper beeld kan je niet krijgen, dan op een 23" met zoveel pixels (1200 x 1920) en dan op een lagere res draaien !
Dat moet theoretisch een veel beter beeld geven dan een groot scherm (23") met lage native res. En als die nou een veel lagere prijs zouden hebben maar zoals je zelf al zegt is dat ook niet zo, de HP heeft een heel mooie prijs voor een 23". Daarom heb ik er ook voor gekozen. En ik heb er zeker geen spijt van, beeldkwaliteit is gewoonweg prachtig.

LCD TV's heb ik gezien in 17" en 30" maar nog weinig ertussen. Ongetwijfeld bestaan ze wel. LCD TV's zijn meestal wel duurder dan PC TFT's. Weliswaar met tuner en speakers en dergelijke maar toch. Als je die niet perse wilt is een PC TFT volgens mij meestal wel goedkoper. En je krijgt meer pixels ;)

EDIT: voor de geinteresseerden in de HP 23" TFT's, extremetech.com heeft een tamelijk uitgebreide review van de HP 2304 die hetzelfde paneel gebruikt als de HP L2335. De 2304 heeft de speakers aan de zijkant en een andere voet dan de 2335

[ Voor 19% gewijzigd door Gerco-M op 04-06-2004 21:21 ]

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 17:05
Valt best mee hoor die prijs. Een Sharp LCD tv met het *gaap* LG.Philips 20" panel staat hier voor 800E. Valt best mee dus. Maar dat is wel 1 geval weet niet hoe het gemiddeld zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 13:58

freshy98

Atari

Ik heb vorige week vrijdag de HP L2035 gekocht. Een geweldig scherm!
Mijn oude Samsung 171P vertoonde veel ghosting, maar deze helemaal niet.
Zelf kon ik het altijd erg goed merken bij de 3D Mark 2001 demo met de draak.
De vleugels lieten wel 6 echo's na, niet leuk meer. De L2035 heeft hier geen enkele last van. Ben er dus heel erg blij mee!

Na een paar dagen viel me wel een defecte subpixel op. Deze zit ongeveer 12cm onder het midden van het scherm.
Moet zeggen dat ik er geen last van heb, wel zonde natuurlijk. Maar er valt prima mee te werken.

Ik heb de mijne bij Xoldes gekocht voor ongeveer 930 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

heb vandaag, naar aanleiding van de positieve geluiden in dit forum,
de HP L2035 besteld.
was eigenlijk van plan een Iiyama E511 aan te schaffen, maar ben snel van mening veranderd...
ik laat wel ff weten, hoe (hopelijk) tevreden ik ben! 8)
(voorpret rulezzz)

lees trouwens in reviews dat de helderheid/contrast niet zo geweldig is??
lijkt me sterk...

[ Voor 16% gewijzigd door BadMotha op 04-06-2004 21:48 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Het is niet slecht, ook niet extreem goed ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BadMotha schreef op 04 juni 2004 @ 21:15:
heb vandaag, naar aanleiding van de positieve geluiden in dit forum,
de HP L2035 besteld.
was eigenlijk van plan een Iiyama E511 aan te schaffen, maar ben snel van mening veranderd...
ik laat wel ff weten, hoe (hopelijk) tevreden ik ben! 8)
(voorpret rulezzz)

lees trouwens in reviews dat de helderheid/contrast niet zo geweldig is??
lijkt me sterk...
Heb vandaag ook mijn HP L2035 gehaald. (afgezien van de 2335 ivm prijsverschil ;) ) Ik ben er erg tevreden over! Keb 'm bij PCVergelijk gehaald met pixel garantie. Volgens die dude van PCVergelijk kregen ze veel 2335's met kapotte pixels terug en haast geen enkele 2035. Als iemand dus die 2335 overweegt is pixelgarantie misschien geen slecht idee......
Keb bij die van mij trouwens nog geen defecte (sub)pixel aangetroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 22:43:
[...]

Heb vandaag ook mijn HP L2035 gehaald. (afgezien van de 2335 ivm prijsverschil ;) ) Ik ben er erg tevreden over! Keb 'm bij PCVergelijk gehaald met pixel garantie. Volgens die dude van PCVergelijk kregen ze veel 2335's met kapotte pixels terug en haast geen enkele 2035. Als iemand dus die 2335 overweegt is pixelgarantie misschien geen slecht idee......
klinkt weer goed..
nu maar afwachten wat de mijne doet (waarschijnlijk dinsdag in huis)

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Volgens die dude van PCVergelijk kregen ze veel 2335's met kapotte pixels terug en haast geen enkele 2035. Als iemand dus die 2335 overweegt is pixelgarantie misschien geen slecht idee......
PCvergelijk verkoopt de monitoren met een dode pixel tegen lagere prijzen, maar het gekke is waarom staan er dan geen L2335 tussen als er zoveel terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 13:10:
[...]

PCvergelijk verkoopt de monitoren met een dode pixel tegen lagere prijzen, maar het gekke is waarom staan er dan geen L2335 tussen als er zoveel terug komen.
Misschien behangen ze hun eigen slaapkamers met 23" monitoren? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of het mogelijk is dat een dode subpixel en gehele dode pixel kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Tuurlijk kan dat, een goede pixel kan op den duur namelijk ook gewoon kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op 05 juni 2004 @ 17:15:
Tuurlijk kan dat, een goede pixel kan op den duur namelijk ook gewoon kapot gaan.
Oke... aangezien mijn scherm een dode subpixel heeft die bijna in het midden zit het ik geen zin om over een tijdje misschien tegen een totaal dode aan te zitten kijken.

Als hij nou aan de zijkant zat dan had ik hem wel gehouden, maar na een paar dagen twijfelen breng ik hem van de week toch maar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

[...]
Volgens die dude van PCVergelijk kregen ze veel 2335's met kapotte pixels terug en haast geen enkele 2035. Als iemand dus die 2335 overweegt is pixelgarantie misschien geen slecht idee......
Nou, daar ben ik het niet mee eens. Ik heb namelijk pixelgarantie genomen op mijn twee HP L2335's maar netto zit ik hier nog steeds met twee schermen die beide een kapotte subpixel hebben. Ja ik heb wel korting gekregen, een DVI kabel van 50 E. Terwijl ik ook 50 E aan pixelgarantie heb betaald... Weer omruilen ? Dat gaat niet echt lukken als er alleen maar schermen binnenkomen met pixelfouten.

Waar die schermen dan blijven, nou onder andere bij mij dus ;( En bij andere klanten die ook weinig keus hebben neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik die pixelgarantie van PCVergelijk maar een beetje vaag vind. Je hebt 14 dagen om er gebruik van te maken. Dat betekent dus dat als je aan het eind van die 14 dagen nog (of weer) met een scherm met een of meer dode (sub)pixel(s) zit, je garantie is afgelopen, en je opgescheept zit met een mindere monitor, maar wel voor de maximale prijs (want die pixelgarantie is niet goedkoop).

Bij 4Launch checken ze je scherm gewoon voordat ze hem naar je toesturen. Goed, sommige mensen vinden het niet prettig dat je scherm aangezet wordt alvorens je hem zelf in huis hebt, maar je weet dat je een scherm thuisgestuurd krijgt zonder dode (sub)pixels. En je zit niet te zeiken met heen en weer zenden van die monitor.

Even iets anders: heeft iemand hier ook de Dell 2001FP toevallig? Dat vind ik wel erg mooie schermpjes. Ik heb zelf de 2000FP (zonder dode pixels ;)), de oudere versie met dikke rand, die is erg goed moet ik zeggen. Vooral de extra functionaliteit (zoals PiP en autoformat op D-sub aansluiting (veel schermen doen dit alleen maar goed met DVI)) is erg mooi. Jammer dat de prijzen in Nederland zo absurd hoog liggen, al is 1071,- toch al een stuk beter dan de 1499,- die de mijne hier had moeten kosten, een jaar geleden. Maar ja, 650,- euro in de VS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik moet zeggen dat ik die pixelgarantie van PCVergelijk maar een beetje vaag vind. Je hebt 14 dagen om er gebruik van te maken. Dat betekent dus dat als je aan het eind van die 14 dagen nog (of weer) met een scherm met een of meer dode (sub)pixel(s) zit, je garantie is afgelopen, en je opgescheept zit met een mindere monitor, maar wel voor de maximale prijs (want die pixelgarantie is niet goedkoop).
Volgens mij werkt dat niet zo. Als je binnen de garantieperiode aanspraak maakt op goed product en de winkel kan dit niet leveren binnen de garantie periode verdwijnt niet ineens de plicht van de winkel dit te doen. Als PCVergelijk dit wel doen gaan ze wettelijk gezien in ieder geval over de scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 13:19:
Bij 4Launch checken ze je scherm gewoon voordat ze hem naar je toesturen. Goed, sommige mensen vinden het niet prettig dat je scherm aangezet wordt alvorens je hem zelf in huis hebt, maar je weet dat je een scherm thuisgestuurd krijgt zonder dode (sub)pixels. En je zit niet te zeiken met heen en weer zenden van die monitor.
4Launch Dode pixelgarantie 18"/19" TFT

Omschrijving:
Het is mogelijk om u via de dode pixelgarantie van 4Launch in te dekken tegen dode pixels bij TFT monitoren. Wij garanderen dan dat er maximaal één dode pixel in de TFT monitor zit op het moment van verzenden. Dit kan echter wel effect hebben op de levertijd aangezien wij bij het constateren van meer dode pixels weer een nieuwe monitor bij onze leverancier zullen moeten bestellen.

Als u niet kiest voor de dode pixelgarantie vallen bij de meeste merken dode pixels tot 2 volledig defecte pixels en tot 4 defecte subpixels niet onder een defect bij levering (ISO-13406-2 norm). Dit is dan ook geen reden om de monitor te kunnen retourneren.

Prijs:
€ 75.00 (incl. BTW)
Best dure "Pixelgarantie" als je het mij vraagt. Er kan alsnog een dode pixel opzitten, en dat voor 75 Euro. (95,- E voor 20")

Of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ja, je hebt gelijk. Ik heb net voor mijn vriendin een 17" monitor besteld, en daar zit wel een 100% dode-pixel-vrije garantie op, voor 55 euro. Maar voor grotere schermen is die van 4Launch ook niet echt best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ah nu zie ik het ja, op 17" wel. Maar had ik niet naar gekeken :). Mja beetje vies die pixelgarantie altijd. Wordt veel in gesjoemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vrijdag de Philips 230W5, een 23 inch lcd monitor. Ik heb natuurlijk geen vergelijk met andere,maar dit is echt haarscherp en prachtige kleuren.
Foto's worden net dia's, werkelijk heel mooi. Hiervoor had ik een 22 inch CRT, maar dit is echt geweldig.

Ik heb nog een gewone videokaart, en had niet echt verwacht dat dit zou werken. Ht is een Usus V7700 maar werkt wel op 1920 x 1200. Moet wel zeggen dat ik nog geen spellen gespeeld heb, maar dat is ook niet mijn echte bedoeling.
Over paar weken krijg ik via een pc prive project een nieuwe pc, met andere videokaart, maar kan me nu bijna niet voorstellen dat het nog scherper wordt met een DVI aansluiting.

Gr Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Het ligt ook aan de videokaart, de kabel, 't scherm zelf etc hoe goed analoog er uit ziet. Soms is het verschil tussen analoog en digitaal niet zo heel erg groot, soms wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan een eigenaar van de HP L2035 monitor checken of deze monitor totaal stil is ??
Dus geen piep of brom heeft.

Ik ben van plan de L2035 monitor in een muziekstudio in te zetten en na een slechte ervaring met een Iiyama E511S (die met een piep ';-( ) wil ik graag wat zekerheid.. ;-)

bedankt..
J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

nou, hij staat hier voor m'n neus,
de HP L2035.
schitterend.....
en voorzover ik kan zien (met daglicht) geen dode pixel te bekennen.
(met een volledig wit, en een volledig zwart schem)
(dus nog niet getest met alleen rood/groen/blauw)
maar met normaal werken zie ik geen problemen.

gamen gaat perfect, ik kan bij iedereen die hier nog tegenaan hikt de twijfel wegnemen; geen ghosting/streaking. (mits DVI-connected)

zal vanavond het scherm nog eens even goed inspecteren....
/update:
heb gisteravond het scherm nog eens goed bekeken,
en kwam toch een aantal dode pixels tegen,
maar alleen bij een volledig zwart scherm viel dit op.
(aangezien ik nooit met volledig zwarte schermen werk (alleen blauwe >:) ))
kan ik hier prima mee leven!
ik ben zeer tevreden met dit scherm,
en de conclusie in THG, dat met deze schermen slecht te gamen valt (RTCW)
is volledige onzin.
ik speel voornamelijk RTCW:Enemy Territory, en had gedurende de hele 6 map campain de hoogste XP :P !! (en Light weapons level 4)

[ Voor 70% gewijzigd door BadMotha op 09-06-2004 16:25 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is voor het eerst dat ik hoor dat een TFT scherm geluid maakt. Het zal wel de inverter zijn. Je moet anders even een uur wachten en als het goed is mag die dan niet meer piepen en anders gewoon terug brengen.

Maar ik ben nog nooit een tft scherm tegen gekomen die piept dus het zel wel goed zijn met dat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Als je de rest van het topic doorleest begrijp je dat dat niet zo vanzelfsprekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 12:41:
Kan een eigenaar van de HP L2035 monitor checken of deze monitor totaal stil is ??
Dus geen piep of brom heeft.

Ik ben van plan de L2035 monitor in een muziekstudio in te zetten en na een slechte ervaring met een Iiyama E511S (die met een piep ';-( ) wil ik graag wat zekerheid.. ;-)

bedankt..
J.
Die van mij maakt absoluut geen geluid. (of m'n compu nou uit of aan staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo na:
een iiyama 511S-B - piepende voeding,
een iiyama 511S-W - piepende voeding,
een NEC 2080UX+BK - lichte strepen aan de linkerkant tussen de pixels en kleurverloop,
een HP L2335 - met 2 dode subpixels (helaas heeft Pcvergelijk boven de 20" geen pixelgarantie meer),
een CRT iiyama 204DTA - beeld wat ik niet echt over te spreken
en een iiyama E431S - heeft teveel contrast verschil (was als bij-monitor bedoelt)

komt deze week m'n HP L2035 en morgen mijn Samsung 173P binnen.

Hopelijk is het nu dan eindelijk zover dat ik eens de boel hier netjes neer kan gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Toms Hardware heeft een paar LCD monitoren aan de tand gevoeld.

http://www.swfemedia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha

BadMotha

be creative!

Hiero dito. 100% stil.
SI4live schreef op 09 juni 2004 @ 16:28:
was al redelijk bekend hier >:)
hier worden de 20" schermen,
welke wij in dit topic behandelen,
afgebrand op hun game-performance,
wat absoluut niet klopt! :(

[ Voor 75% gewijzigd door BadMotha op 09-06-2004 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
SI4live schreef op 09 juni 2004 @ 16:28:
En weer wordt er gezeurd door de review over ghosting bij games....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
was al redelijk bekend hier
hier worden de 20" schermen,
welke wij in dit topic behandelen,
afgebrand op hun game-performance,
wat absoluut niet klopt!
Trouwens... een paar maanden geleden had Tom's Hardware ook al een 20" Philips LCD met een 16ms scherm gereviewd waarbij het scherm werd afgebrand op het aspect van responstijd. Opvallend dat ze hier, hoewel negatief, er toch een stuk minder negatief over zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
quote: Ome Tom
While it has specs that you can only dream of, the 2001FP is not a gamer's monitor. The afterglow is too visible. To get an idea, it's worse than monitors based on TN + Films, and these are often considered low-end products. Most MVA monitors, although 25 ms, also have a lower afterglow. At best, you can entertain the idea of a few slower games from time to time. Forget about FPS championship training on this.

While this technology has its fans, a 16 ms IPS panel is less responsive than a 20 ms PVA panel, and so is clearly slower than a 12, 16 or 20 ms TN panel.
Hm verassend :D Een MVA panel van 25 is dus sneller als een 16ms S-IPS. Volgens hun zitten er trouwens andere panelen in de Dell 2001FP en de E511S.

Zit iets scheef in die review als je het mij vraagt. Vind een E511S namelijk veel minder ghosten dan een 25ms mva panel (bijv. een LG, uit ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ja, ik vind het ook erg verrassend. Het ligt er natuurlijk wel even aan wat voor soort responstijd wordt gemeten. Een 16ms gray-to-gray MVA panel zal een responstijd hebben die een stuk lager is dan een IPS panel. Een 16ms white-to-black MVA panel zal echter een responstijd hebben die groter is dan een 16ms IPS panel. Bij IPS zijn de responstijden bij verschillende kleuren namelijk praktisch identiek terwijl bij MVA de gray-to-gray responstijd vaak een stuk slechter is dan de black-to-white time.

Ik heb hier trouwens nu nog De Samsung 213T voor mij neus staan (25ms, MVA) en ik weet zeker dat ie een slechtere responstijd heeft dan de Iiyama E511S.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo m'n nieuwe HP L2035 (met 1 dode subpixel) en een Samsung 173P zijn binnen...

Wat een verschil zit er tussen de kwaliteit van het beeld zeg... De Samsung geeft zelfs op analoog het beeld mooier door, alleen jammer dat dat een 25ms scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Boldy,
Hoezo de 2035, kon / wilde je die 2335 niet ruilen voor een ander exemplaar met minder pixelfouten of is er een andere reden dat je die niet meer wilde ?
Ik heb er hier 2 staan en ik kan niet meer zonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Hielko schreef op 09 juni 2004 @ 16:53:
Ja, ik vind het ook erg verrassend. Het ligt er natuurlijk wel even aan wat voor soort responstijd wordt gemeten. Een 16ms gray-to-gray MVA panel zal een responstijd hebben die een stuk lager is dan een IPS panel. Een 16ms white-to-black MVA panel zal echter een responstijd hebben die groter is dan een 16ms IPS panel. Bij IPS zijn de responstijden bij verschillende kleuren namelijk praktisch identiek terwijl bij MVA de gray-to-gray responstijd vaak een stuk slechter is dan de black-to-white time.

Ik heb hier trouwens nu nog De Samsung 213T voor mij neus staan (25ms, MVA) en ik weet zeker dat ie een slechtere responstijd heeft dan de Iiyama E511S.....
Wat me opvalt is hoe goed de TN panel presteert, zie ook bij Anandtech. Nou vraag ik me af komt er een 20" of groter TFT monitor met deze panel, die ook rond de 16/12ms responstijd heeft.

http://www.swfemedia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 17:40:
Zo m'n nieuwe HP L2035 (met 1 dode subpixel) en een Samsung 173P zijn binnen...

Wat een verschil zit er tussen de kwaliteit van het beeld zeg... De Samsung geeft zelfs op analoog het beeld mooier door, alleen jammer dat dat een 25ms scherm is.
Op welk scherm kun je het beste gamen volgens jou? Vindt de 173P namelijk wel een heel mooi scherm :9~

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Tja denk dan toch de HP 2035. Simpelweg door het panel verschil en uiteraard de responsetime. Misschien moet je kijken naar een 193P, die heeft 20ms, en dezelfde beeldklwaliteit en design als de 173P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerco-M schreef op 09 juni 2004 @ 17:53:
Boldy,
Hoezo de 2035, kon / wilde je die 2335 niet ruilen voor een ander exemplaar met minder pixelfouten of is er een andere reden dat je die niet meer wilde ?
Ik heb er hier 2 staan en ik kan niet meer zonder :)
Het probleem was dat PCvergelijk geen pixelgaranties meer geeft op schermen groter dan 20", dus ik kon mijn geld terug krijgen (incl. de garantie) of 7% korting krijgen. Maar aangezien er een dode subpixel bijna in het midden zat heb ik voor het eerste gekozen. Er zat nog een dode subpixel in, maar die wat niet zo erg (zat meer aan de zijkant).

De Samsung heb ik erbij genomen om alleen maar te gebruiken met fireworks (ivm websites).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op 09 juni 2004 @ 19:05:
Tja denk dan toch de HP 2035. Simpelweg door het panel verschil en uiteraard de responsetime. Misschien moet je kijken naar een 193P, die heeft 20ms, en dezelfde beeldklwaliteit en design als de 173P.
Ik heb op dit moment geen game op mijn pc staan, anders had ik het ff kunnen uittesten. Ik zat ook naar de 193P te kijken, maar met een resolutie van 1280x1024 vond ik het beeld te grof worden.

EDIT:

Net NFS Underground zitten spelen. Op de HP gaat het goed, maar op de Samsung zie je toch heel erg het ghosting effect.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft er ervaring met de eigen pixel policy van HP?
ik zit er dus aan te denken om een 2035 te kopen, maar als ik em nu bij pc vergelijk haal met pixel garantie ben ik dus €100 duurder uit dan een andere winkel (zonder pixel garantie)
dat is dus een 10e van het totaal bedrag, en vind ik dus aardig wat.

hoe groot is de kans op een defecte (sub) pixel bij een hp scherm?
ik weet wel dat hp de kwaliteitseisen hoger heeft liggen bij andere merken, maar in hoever is dat in de praktijk?

zijn er veel mensen met een 2035 die defecte pixels hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 22:01:
zijn er veel mensen met een 2035 die defecte pixels hadden?
Of het er veel zijn weet ik niet, maar ze bestaan wel, want er staat er al een hele tijd eentje te koop bij PCVergelijk met 1 defecte pixel.

[ Voor 9% gewijzigd door Appelsap op 14-06-2004 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer eentje terug gebracht.. dit keer een HP L2035 en de nieuwe die ik weer had meegekregen gaat ook weer retour (ook weer een dode pixel).

Ik stap nu helemaal van HP af en ga denk ik een Samsung met een PVA scherm halen. De Samsung 173P die ik hier heb staan geeft gewoon een perfect strak beeld, tis alleen 25 ms.. maar dan koop ik er wel een 19 inch CRT bij voor de games.

Na een 2e check erachter gekomen dat er niet 1 maar 4 dode subpixels in zitten

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 02:08 . Reden: meer dode subpixels ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Wat ik mij afvraag hoeveel kans je hebt op dode pixels bij een 23" scherm... gezien het feit dat pcvergelijk er geen garantie meer opgeeft ben ik bang dat die kans vrij hoog is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Philips 107P ctr monitor @1024*768 @ 100hz
persoonlijk vind ik het beeld nogal wazig wanneer ik het op 75hz zet.

ik denk er namelijk over na om de HP L2023 aan te schaffen maar wanneer ik lees dat die maar aan 75hz raakt, twijfel ik. Of is dit anders met een TFTscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ja. Als je trouwens eerst de FAQ doorleest voordat je post had je het antwoord op deze vraag ook zelf kunnen vinden.

[ Voor 95% gewijzigd door Hielko op 14-06-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Hielko schreef op 14 juni 2004 @ 17:40:
Wat ik mij afvraag hoeveel kans je hebt op dode pixels bij een 23" scherm... gezien het feit dat pcvergelijk er geen garantie meer opgeeft ben ik bang dat die kans vrij hoog is :(
Gezien het feit dat PCvergelijk 5 HP L2335 panelen heeft gezien met allemaal minstens een dode pixel zou je kunnen zeggen dat die kans vrij groot is :|
Simpel gezegd, hoe meer pixels op een scherm, hoe meer kans...
Ik las op wat andere forums ook dat veel van die grote panelen gewoon vaker dode pixels hadden. Iemand zei zelfs als je 1 dode pixel hebt aan de rand van het scherm moet je niet ruilen want de kans dat je een paneel krijgt met meer dode pixels of zelfs meer in het midden van het scherm is vrij groot.

In een disclaimer van HP las ik dat "wel 60 of 70% van alle schermen" geen dode pixels heeft, wat betekend dat 1/3 dat wel heeft. Dat vond ik al veel maar blijkbaar is dit in de praktijk nog erger. Pixel garantie helpt je dan ook niet altijd zoals ik ondervonden heb dus beste lijkt me gewoon een goedkope webshop opzoeken en als je veel dode pixels hebt (in midden van scherm) je het scherm gewoon retourneerd...

Ik had niet veel geluk met mijn HP schermen en Boldy dus ook niet. Hoewel netto in windows ik mijn dode sub pixels (groen en blauw) absoluut nooit meer zie dus netto klaag ik eigenlijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerco-M schreef op 14 juni 2004 @ 19:06:
... In een disclaimer van HP las ik dat "wel 60 of 70% van alle schermen" geen dode pixels heeft, wat betekend dat 1/3 dat wel heeft. Dat vond ik al veel maar blijkbaar is dit in de praktijk nog erger. ...
Ik denk dat je hier een iets te makkelijke conclusie trekt. De mensen die geen enkel probleem hebben met hun scherm (dus geen dode pixels) zullen veel minder hun ervaringen online delen, simpelweg omdat je juist bij problemen pas op zoek gaat naar lotgenoten. Daarbij heeft juist HP typisch gezien heel veel klanten die uberhaupt niet op fora zoals deze te vinden zijn. Ik ben van mening dat je een dergelijke uitspraak van HP niet tegen kan spreken zonder daar harde cijfers over te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Ehh ik weet niet precies waar je op doelt want als feit heb ik dat PCvergelijk bij alle 5 schermen minstens een dode pixel had. Dat vind ik niet echt willekeurig meer. Maar als je zegt dat 5 schermen nog geen goede algemene indruk geven van de kwaliteit van HP, tja dat is maar hoe het je bekijkt natuurlijk.

Natuurlijk ben ik me wel bewust van het feit dat mensen die klagen over een scherm op een forum zoals deze absoluut geen goede algemene maatstaf zijn voor de kwaliteit van een scherm. Maar als je dus 5 HP schermen hebt en die hebben allemaal wat dan zou je toch wel denken dat er meer achter zit...
Maar misschien was het ook gewoon een slechte serie ? Ik heb geen idee. Maar als jij hier meer informatie over hebt horen we dat graag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik denk dat dat percentage van 60/70 procent gebaseerd is op alle lcd schermen. Grote schermen zoals de HP L2335 zullen natuurlijk een lager percentage hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en zijn die dode pixels er dan direct bij aanschaf?
of komen die een paar dagen/weken later pas?

ik heb denk het geluk gehad met mn 17" tft dat ik totaal geen problemen gehad heb.

dan zit ik er aan te denken om misschien iets meer geld uit te geven (@pcvergelijk) MET pixelgarantie.

ik wil gewoon voor dat geld een scherm wat 100% goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Dode pixels zijn er praktisch altijd al direct bij aanschaf. En het feit dat je een goed 17" TFT hebt heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat dat een 17" TFT is en niet een 20-inch + TFT....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op 14 juni 2004 @ 21:42:
Dode pixels zijn er praktisch altijd al direct bij aanschaf. En het feit dat je een goed 17" TFT hebt heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat dat een 17" TFT is en niet een 20-inch + TFT....
Ik denk dat het ook te maken heeft met het type scherm wat erin zit.

Heb zelf ook nog naar een Samsung 213T zitten kijken, maar daar geeft PCvergelijk geen extra garantie meer op.. en bij informatique kost deze 1369 + 50 (pixel garantie) en dat vind ik persoonlijk te prijzig.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerco-M schreef op 14 juni 2004 @ 21:30:
... Maar als jij hier meer informatie over hebt horen we dat graag natuurlijk.
Nee, ik weet niet meer of minder erover dan jij doet. Maar mijn redenering is een standaard gegeven als je in de support sector werkt (men ziet alleen de negatieve kant), en daarom ben ik van mening dat je zonder cijfers (en dan wel totaalcijfers uiteraard) niet echt uitspraken kunt doen.
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 22:52:
Ik denk dat het ook te maken heeft met het type scherm wat erin zit.

Heb zelf ook nog naar een Samsung 213T zitten kijken, maar daar geeft PCvergelijk geen extra garantie meer op.. en bij informatique kost deze 1369 + 50 (pixel garantie) en dat vind ik persoonlijk te prijzig.
Dan kan je beter voor de Dell 2001FP gaan denk ik. Goedkoper, zeer goed getest, en mijn oudere 2000FP (in principe zelfde TFT scherm als de 2001FP, alleen de behuizing, standaard en OSD zijn wat (ten goede) aangepast in de nieuwe versie) kwam uit de VS zonder enige pixelgarantie, verzonden via de altijd rondsmijtende US Postal Service (te zien aan de gebroken voet van mijn scherm, en dat ding is solid aluminium), en geen enkel (sub-)pixeltje kapot. Toch netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de Dell heeft weer een IPS scherm erin zitten ipv een PVA scherm.

EDIT: Heb net besloten om nog een Samsung 173P te kopen en verder even rustig af te wachten wat er qua verbeteringen op TFT gebied gaat komen. (m'n vrouw zit namelijk ook te azen op die 173P, dan heb ik later weer een smoes om een grotere te kopen >:) )

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat nieuws over de E511:

Ik was dit weekend bij Mycom langsgeweest en hoewel ie nog wel in de prijslijst staat, wordt de Iiyama E511 niet echt meer verkocht en ook niet op voorraad gehouden. Alleen voor mensen die expliciet te kennen geven het geluid niet erg te vinden kan ie apart besteld worden, maar de verkopers raden dat wel nadrukkelijk af.

Volgens de medewerker die ik sprak waren het "hopeloze" schermen die maar bleven terugkomen. Het was daarom niet rendabel deze in de verkoop te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 06-09 10:54
Nogmaals, ik ben blij dat ik er geen last van heb met mijn E511B ik ben er meer dan tevreden over,als je een wereldmonitor zoekt om mee te gamen en een fantastische kleurhelderheid wilt hebben.
Mensen die de E511 willen hebben die geluidsloos is kunnen dat toch gewoon in de winkel testen,heeft ie het niet dan moet je hem meenemen want het is echt een wereldmonitor _/-\o_

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gameplayer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11-2024
een scherm waar ik persoonlijk erg veel interesse voor heb en dat hier ook al enkele malen goeie kritiek kreeg is erg in prijs gezakt:
de Viewsonic VP 201b kun je voor 1079 euro bij fredpc in België op de kop tikken.
Nu twijfel ik nog steeds, dit is een tijdelijke korting en daarna gaat de prijs terug naar boven.
De winkelier vertelde wel dat tegen eind dit jaar een halvering van de prijs van LCD's wordt verwacht.
Wat gedaan? Toehappen of wachten op verdere prijsdalingen?
Of zit er alweer nieuwe technologie in de lucht? 20" met 12ms, iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op 15 juni 2004 @ 14:37:
Mensen die de E511 willen hebben die geluidsloos is kunnen dat toch gewoon in de winkel testen
Dat kan iniedergeval dus niet meer bij Mycom, want ze hebben hem daar ook niet meer in de winkel staan.
,heeft ie het niet dan moet je hem meenemen want het is echt een wereldmonitor _/-\o_
Tsja, volgens de mederwerker die ik sprak kwam een zeer groot percentage van de mensen er uiteindelijk toch mee terug. Mischien dat jij een uitzonderlijk exemplaar hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gameplayer schreef op 15 juni 2004 @ 20:18:

De winkelier vertelde wel dat tegen eind dit jaar een halvering van de prijs van LCD's wordt verwacht.
Had deze winkelier ook een reden hiervoor? Een halvering vind ik nogal erg veel...als ik voor 'slechts' 500 euro een 20" kan kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gameplayer schreef op 15 juni 2004 @ 20:18:
Ik heb toch liever dat de kwaliteit beter word dan dat de prijs halveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 22:34:
[...]

Had deze winkelier ook een reden hiervoor? Een halvering vind ik nogal erg veel...als ik voor 'slechts' 500 euro een 20" kan kopen.
Er zijn bepaalde onderdelen, die in iedere TFT zitten en dat onderdeel is nogal schaars. Daarnaast zijn er sowiso al TFTs te weinig wat de prijs hoog houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zojuist de HP L2035 besteld :9~
niet bij pcvergelijk want die konden mij niet echt behoorlijk te woord staan.
(als je via email een winkel uitgetrapt kan worden.. dan hebben hun dat voor elkaar gekregen)

heb em nu bij een andere winkel besteld die ook een volledige pixel garantie af geeft..
wel duurder dan pcvergelijk, maar omdat het scherm zelf goedkoper was, en geen verzendkosten ben ik alsnog goedkoper uit.

ken niet wachten >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberia, welke winkel is dat dan? :-)
En als hij geen website heeft, telefoonnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de meeste webshops geven geen extra pixel garantie.. wel garantie op backlight etc. (gewoon verlengde fabrieksgarantie dus)
www.hd.nl (hardware discount) doet dat dus wel.
voor een 20" is het niet goedkoop, maar de niet aanwezige verzendkosten en een goedkoper scherm maakte dat helemaal goed.
en ze konden me vriendelijk, professioneel en snel te woord staan.

je kan trouwens via hp ook geen extra pixel garantie kopen, ALLEEN als je een compleet systeem koopt, dan kan je dus een zgn CarePack aanschaffen (met dekking volledig scherm etc).
beetje lomp waarom dat niet bij een scherm alleen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had 2 x HP L2335 besteld voor in (muziek)studio maar heb ze helaas terug moeten sturen, omdat ze naar mijn idee toch echt te veel geluid maakten. Piep/brom van de voeding is duidelijk hoorbaar, ook als je ervoor zit...
Weet iemand of de NEC 2080UX+ absoluut stil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 16:47:
Had 2 x HP L2335 besteld voor in (muziek)studio maar heb ze helaas terug moeten sturen, omdat ze naar mijn idee toch echt te veel geluid maakten. Piep/brom van de voeding is duidelijk hoorbaar, ook als je ervoor zit...
Ik heb die NEC gehad en volgens mij was deze geheel stil, alleen zaten er lichte horizontale lijnen tussen de pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 16:47:
Is er nog iemand met dit scherm die dat "gebrom" hoort? Ben nl ook van plan om mij deze aan te schaffen, maar voor die prijs wil ik wel degelijk waar voor mijn geld. Beeldkwaliteit zou anders wel dik inorde zijn naar wat ik er al over gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M

Gerco-M

mijn tornado res.

Ehh zoals ik in mijn initiele review zei kan ik ook wel wat horen aan mijn 2 HP L2335 en ik merk dat ik me daar meer aan ga storen, zelfs als de TV aanstaat (andere kant van de huiskamer) kan ik het nog wel een beetje horen. Ik had er al over gemaild met de HP support en die zeiden dat ik HP NL maar moest bellen hierover en dat ga ik dus morgen maar doen denk ik. Hoewel ik me nauwelijks kan voorstellen dat ze mij niet gaan vertellen: "Ja dat is normaal hoor" maar toch...

MAAR, tenzij je stiltefreak bent zoals ik of ze nodig bent in een muziekstudio zoals Olg kan ik me niet voorstellen dat je het ooit zult horen. Een beetje PC of huiskamer of zo komt er al snel overheen, daar is weinig voor nodig. Beste is om het zelf te horen ergens, als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat ik dit scherm nergens in een winkel zal zien opgesteld staan. :(

Er zou van de L2335 ook nog een oudere (25ms) versie bestaan. Hoe weet je dat je de nieuwste versie hebt die dus betere response en contrast zou hebben? Ik zie hier in een webshop dat ze 2 versies hebben nl P9615A#ABB en P9615W#ABB. Wat is het verschil tussen deze 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat gevonden over de Iiyama E511 mbt de voeding en ander visual artifacts:

http://www.voodoopc.com/b....aspx?topic=27536&forum=0

Mbt die E511. Ik las dat MyCom ze min of meer in de ban heeft gedaan. Heeft iemand ervaring met de LG L2010P ? Volgens mij zit daar hetzelfde panel in maar de diverse websites spreken elkaar tegen:

MyCom: 250 cd/m2. 400:1, 16ms, 176v 176h
PCVergelijk: 200 cd/m2, 350:1, 25 ms, ???v ???h
www.lge.ca: 250 cd/m2, 350:1, 25ms, 176v 176h
www.lge.nl: 250 cd/m2, 350:1, ??ms, 176v 176h
www.lge.com: 250 cd/m2, 400:1, 16ms, 176v 176h

Yep, de LG2010P is een stuk duurder dan de E511 of de HP2035 maar helaas heeft MyCom geen HP TFT's en MyCom heeft mij voorkeur vanwege de 8 dagen niet goed, geld terug garantie (vallen pixels ook onder) en het om de hoek hebben van 2 MyCom's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 06-09 10:54
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 20:37:
[...]

Dat kan iniedergeval dus niet meer bij Mycom, want ze hebben hem daar ook niet meer in de winkel staan.

[...]

Tsja, volgens de mederwerker die ik sprak kwam een zeer groot percentage van de mensen er uiteindelijk toch mee terug. Mischien dat jij een uitzonderlijk exemplaar hebt?
Uitzonderlijk exemplaar :*)

Mensen die hem willen hebben moeten gewoon naar Vobis gaan in Den Helder,zelf ben ik ook bij Mycom geweest en het was nog eenn hele tour om er even mee te mogen gamen terwijl ze bij Vobis in Den Helder zeer behulzaam waren en het scherm gewoon uit de dood gehaald hebben voor me zodat ik hem eerst kon testen op oa.dode pixels en heb er mee kunnen gamen.
Vertel mij maar hoe je het anders wil hebben als ej intresse hebt in die monitor.
Hier geen piepend geluid,hier geen dode pixels,maar een gebruiker die meer dan tevreden is met de manier van Vobis Den Helder :) (Nee ik werk er niet en heb er geen aandelen in)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je reactie Boldy!

Zijn er nog meer mensen die een NEC 2080UX+ hebben of hebben gehad en die kunnen bevestigen of dit scherm echt stil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf eigenlijk ook een vraagje.
Omdat ik namelijk voor mijn examens geslaagd ben mag ik een nieuw tftje uitkiezen, maar ik twijfel erg.

Waar ik hem voor wil gebruiken :

Nou ik game heel veel, en gewoon surfen.
Maar onder gamen versta ik eigenlijk : Counter-Strike, ja en mmorpg's en natuurlijk fps.

Nu twijfel ik dus tussen verschillende schermen, en omdat ik gewoon groter als 17" wil zit ik te kijken naar 19" en 20.1".
Nu wil ik jullie dus vragen wat echt een uitmuntend scherm hiervoor is.
Ik heb zelf al onderzoek gedaan naar de LG 2010P en die komt uitmuntend uit de bus en ook gebruikers vinden hem erg goed.
Maar nu zie ik de nieuwe HP L2035 ( als ik me niet vergis? ) en over ghosting heb ik daarbij ook nog niks gezien?

Dus eigenlijk vraag ik gewoon welke jullie zouden kiezen tussen deze 2 voor de eisen die ik eraan stel, en anders of jullie nog goede schermen weten die echt goed zijn voor games.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Toen PCVergelijk de pixelgarantie voor 20"+ liet vallen, was al duidelijk dat dat kennelijk niet loont. Ik vroeg me alleen af waar die L2335jes met een dooie (sub)pixel bleven. Awel, er is er nu toch eentje in de 'aanbieding'.

€1.499,- voor een monitor met 1 dooi pixel. Of zou het een subpixel zijn? Hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Is op zich nog best een nette prijs. Als je hem zonder garantie koopt is de kans denk ik ook vrij groot dat er een dode pixel in zit, en van deze weet je tenminste dat deze pixel redelijk aan de rand zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me toch vreemd dat dan vrijwel 'alle' HP 23" monitorsdode pixels hebben?! Waarom zou je dan uberhaupt zo'n monitor uitbrengen? Of gaat HP er van uit dat de PC gebruiker 1 pixeltje niet zo erg zal vinden :/. Volgens zijn de Apple 23" Cinema displays namelijk foutloos - betaal je ook iets van 2200,- voor |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
HP heeft de kwaliteit natuurlijk ook niet in de hand van de panels, die komen weg bij LG.Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op 21 juni 2004 @ 22:24:
HP heeft de kwaliteit natuurlijk ook niet in de hand van de panels, die komen weg bij LG.Philips.
Dat heeft toch weinig te maken met de keuze om 'foutieve' panels op de markt te brengen, van wie ze dan ook mogen zijn. Je ziet op Apple toch ook geen pixelfouten, het lijkt me stug dat apple z'n eigen fabriekje heeft staan die foutloze 23" monitoren uitspuugt.

/misschien dan toch maar voor die Benq gaan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 22:32 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.