Ervaringen met 16ms 1600x1200 20-inch TFT-schermen

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.777 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59
Gezien het overlijden van mij 22" CRT-scherm ben ik me aan het orienteren op een vervanger. Ik vind dat formaat erg prettig werken met een resolutie van 1600x1200 en daarom denk ik er ook aan om een 16ms 1600x1200 20-inch TFT-scherm aan te schaffen.

Dit type schermen zijn sinds kort op de markt (S-IPS-panels van LG-Philips) en worden volgens mij o.a. gebruikt in schermen van Iiyama, Philips en Dell. Wat ik zie als pro's: goede specificaties voor een betaalbare prijs. Responstijd is op papier prima, kijkhoeken zijn goed (176 graden ofzo) en de prijs is met +/- E 1100 opzich wel betaalbaar.

Mijn vraag; zijn er mensen die daadwerkelijk ervaring hebben met dit type schermen? Is de responstijd inderdaad goed? Op het internet kan ik nog niet echt reviews vinden waarin deze vraag wordt beantwoord.

Volgens Tom's hardware bijv. niet, maar die staan nou niet echt bekend om hun goede TFT-reviews). AnandTech is een relatief oude review van de Dell UltraSharp 2001FP wel weer positief over de responstijd, maar heeft in testresultaten het volgende opgenomen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25873/full.jpg

Je zou dus denken, misschien heeft Tom's Hardware getest met een analoge kabel, maar ik heb de reviewer van dat artikel gemailed en die claimde toch een DVI-kabel gebruikt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Op het forum van arstechnica staat een heeeeel lang topic over LCD's. Daarin wordt de laatste weken veel over de 2001FP verteld. Volg deze link om op pagina 130 van de ongeveer 152 van het topic te komen, begin daar maar ns. Vooral verder lezen trouwens. Ook andere grote schermen worden er besproken, maar met name de 2001FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In Dell 2001FP staan ook veel ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Bedankt voor beide links, ik zie in beide topics op het eerste gezicht al veel positieve geluiden over de Dell 2001FP. Persoonlijk zie ik niet zoveel in dat scherm (design, pixelgarantie ed), dus daarom dat ik toch voor een ander merk wil kiezen. Helaas is daar een stuk minder over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63511

Hielko, ik wil dit scherm ook graag gaan halen maar dan niet van Dell.
Mede door de pixel garantie, maar ik vind de lg 2010p ? veel mooier en die heb ik ook liever ( merk staat me meer aan ) want die standaard is ge** :D.
maar ik zag dat de iiyama E511 ook dezelfde specificaties heeft ? ( maar na mijn vision master pro 454 denk ik dat ik de lg toch maar neem, ook ervaring met het merk ). maar ik kijk het nog HEEL even aan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 63511 op 16-03-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Panel van de LG L2010P is hetzelfde als dat van de Dell 2001FP. Dus in principe kan je de bevindingen over de Dell doortrekken naar de LG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daarom lieverd :P

/wat zinnigs ja inderdaad , maar ik hoor ook meer positiefs over lg dan over dell, en de monitor die ik nu gebruik is ook van lg ( studio work 77m ) en is voor zijn tijd gewoon GOED , dus daarom denk ik dat het een lg word. of er moet heel binnenkort een 12 ms 20 inch scherm uitkomen ofzo ?? of heeft iemand anders nog andere suggesties en/of ervaringen ?

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 63511 op 16-03-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Hmmm volgens http://www.lg.ca/downloads/specs/computer/L2010P.pdf heeft de LG L2010P een 25ms scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ow dat klopt dan zeker niet hoor, heb me rot gezocht naar die Lg ( ZO mooi ;) ), en weet zeker dat ie 16 ms is want Lg/Philips heeft ook de panel gemaakt voor die Dell en ze gebruiken em dus natuurlijk ook zelf

edit : waar ik wel kwaad om kan worden, is dat die amerikanen nog zeuren over de prijs :| zei betalen 700 - 800 dollar en nog soms klagen ! 8)7 , ik zeur ook niet en wil best 1450 ( incl pixel garantie enz ) neertellen voor dat lg scherm :D en nee ben niet 21 en verdien geen 2 ton per jaar ;) ben 16

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 63511 op 16-03-2004 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Enigzins apart dan dat ze in de datasheet dan 25ms neerzetten....

Zelf ben ik trouwens niet zo weg van het design 't scherm... momenteel neig ik meer naar de Phlipips 200P4 of de Viewsonic VP201S. Alleen jammer dat ik die ViewSonic nog niet in de pricewatch heb kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, die Philips valt voor mij af bij Thg krijgt hij ook te slechte cijfers voor gaming ( ook al scheen thg niet zo goed tft's te reviewen ? het design staat me niet aan.) maar die Viewsonic is interessant! Ziet er goed uit ( http://www.viewsonic.com/products/lcd_vp201s.htm plaatje voor anderen ) alleen nog geen reviews... nog even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Aangezien de panels van de schermen hetzelfde zijn zijn ze allemaal precies evengoed wat betreft gaming betreft. Ik zou gewoon maar niet te veel waarde hechten aan de oordelen van THG wat betreft LCD's, aangezien ze nou niet echt bepaald overeenkomen met de rest van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50
Hielko schreef op 17 maart 2004 @ 00:17:
Aangezien de panels van de schermen hetzelfde zijn zijn ze allemaal precies evengoed wat betreft gaming betreft. Ik zou gewoon maar niet te veel waarde hechten aan de oordelen van THG wat betreft LCD's, aangezien ze nou niet echt bepaald overeenkomen met de rest van de wereld.
Als je erover denkt om de Dell 2001FP te kopen, kun je misschien (als je budget zich daarvoor leent) ook kijken naar de LG 2010p, die heeft zoals PolleWob al zei hetzelfde panel, maar een veel betere pixel policy en levering. Voor levering moet je maar naar het Dell 2001 FP topic kijken, daar zie je dat het een ramp is.

Verder zou ik ook eens kijken naar een Iiyama E511S-(W/B), dit is het nieuwe economy scherm van Iiyama van 20". Heeft ook een IPS panel en 16ms. Maar levert hierbij wel wat contrast in lijkt het, namelijk maar 1:400. Kwa gaming is deze echter wel goed, heb hem zelf met UT zien draaien en dat draaide hij perfect. (wel ghosting bij snelle bewegingen > zie stukje verder :P)

En dat voor een prijs van nog geen 1000 E (Ik kijk dan zelfs niet naar de goedkoopste in de pricewatch, want die is dan wel 822 E (Pricewatch noteert de prijs bij JMW Computers verkeerd, zie Prijslijst JMW (Linkerkolom). Ik denk dat je hem het beste bij PCvergelijk kan kopen aangezien die voor een kleine meerprijs pixelgarantie bieden en onsite garantie. (misschien ook dat LG/Philips panel? Spesificaties zijn namelijk gelijk :x)

Je zou ook nog kunnen kijken naar de ViewSonic VX2000 20", geloof dat hij in Nederland (als hij hier uberhaubt te koop is) voor 1300 over de toonbank gaat. Op Amazon staat hij in ieder geval voor $1,043.49 te koop. Maar dat kun je misschien wel aan Femme vragen, die heeft er namelijk zelf een.

Misschien dat zelfs de 213T van Samsung wat voor je is, staat ook een review van op Anadtech. Zoals ook AnandTech concludeert is de 213T meer een browsing/DVD playback scherm dan een echt gaming scherm, met name door zijn hoge contrast en iets meer ghosting dan de 2001FP.

Waar je echt om vroeg was of er iemand was met ervaring met die schermen :P. Nou ik kan je alleen wat vertellen over die Dell 2001FP, die gamed zeker wel goed. Spellen als CS en UT2k4 spelen er goed op. Hierbij moet ik wel zeggen dat hij bij snelle acties in UT2k4 nog wel aardig wat ghosting vertoont, maar niet echt hinderend. Verder speelt BF1942 er goed op (minimale ghosting) en Generals/Zero Hour (RTS voor als je het niet kent :P) ghost wel veel als je snel scrolled, maar weinig/niet als je positionair het veld bekijkt.

Als het dichtbij is moet je misschien maar kijken bij TFTscherm.nl in Dordrecht, daar staan er geloof ik veel opgesteld in die winkel.

[ Voor 27% gewijzigd door Roet op 17-03-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik heb ook zitten te denken aan de Samsung 213T, alleen prijs is wel weer een stukje hoger en die reactietijd van 25ms zou denk ik ook nog wel eens een struikelblok kunnen worden. Maar dat is iets wat ik nog wil testen, hoe hinderlijk dat is; mijn zusjes hebben een pc met 15" TFT met 25ms reactietijd... dus dat moet ik maar es testen hoe dat werkt met shooters enzo. Ik wil er namelijk wel goed op kunnen gamen, hoewel ik de meeste tijd zal besteden met surfen/office werk etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roet over die schermen hebben we het allemaal over. :)
En die samsung ook naar gekeken , maar topic vraagt toch echt 16 ms schermen ?
En iemand had em getest, ( zie link eerder ) op pagina 43 ofzo en bij games had je Dus dikke ghosting alleen bij stilstaand beeld was hij beter.
Die valt sowieso dus af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Hielko schreef op 17 maart 2004 @ 13:55:
Ik heb ook zitten te denken aan de Samsung 213T, alleen prijs is wel weer een stukje hoger en die reactietijd van 25ms zou denk ik ook nog wel eens een struikelblok kunnen worden. Maar dat is iets wat ik nog wil testen, hoe hinderlijk dat is; mijn zusjes hebben een pc met 15" TFT met 25ms reactietijd... dus dat moet ik maar es testen hoe dat werkt met shooters enzo. Ik wil er namelijk wel goed op kunnen gamen, hoewel ik de meeste tijd zal besteden met surfen/office werk etc
Jep ik heb precies hetzelfde. Onthou wel dat het per merk (en ook per type panel) verschilt. Zo bied Neovo 25ms schermen aan net als Samsung dat doet, terwijl er wel degelijk wat verschil tussen zit.
Eigenlijk is het altijd wel moeilijk erachter te komen welk scherm nou een beetje goed gamed, aangezien iedereen meestal tevreden is over zijn eigen scherm en zijn eigen scherm nooit zal afkraken, waardoor je dus meestal een niet zo heel erg objectieve "review" krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Roet op 17-03-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Anoniem: 63511 schreef op 17 maart 2004 @ 14:43:
Roet over die schermen hebben we het allemaal over. :)
En die samsung ook naar gekeken , maar topic vraagt toch echt 16 ms schermen ?
En iemand had em getest, ( zie link eerder ) op pagina 43 ofzo en bij games had je Dus dikke ghosting alleen bij stilstaand beeld was hij beter.
Die valt sowieso dus af.
Mja, maar het valt het bekijken waard voor hem denk ik, aangezien hij niet echt heel veel gamed, en dat scherm kun je ook redelijk goed mee gamen. (tenminste, dat viel op te maken uit de review bij AnandTech) Misschien dat hij toch de overweging wil/kan maken om dat beetje ghosting op de koop toe te nemen om dan een beter beeld te hebben bij het surfen.

Maar als die afvalt kom je denk ik toch uit op het LG/Philips panel, dat nu al in een paar smaken te verkrijgen is :). Dan kun je het best kijken naar welk scherm je het mooist vind, wat voor policy/garantie dat merk heeft en welke een beetje goede prijs heeft.

In mijn mening is dat dan toch wel de Iiyama 511S. Wat wel jammer is, is dat deze alleen verkrijg baar is met speakers. De zwarte versie ziet er zo uit. Maar hij is dan wel een stuk goedkoper dan bijv. het panel van LG, Philips of Dell.

Ps: Ik heb gekeken op pagina 43 en kan dus niets vinden over de 213T, enig id welk post nr? heb hele rij doorgelezen maar niets over de samsung gezien

[ Voor 23% gewijzigd door Roet op 17-03-2004 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Dat Iiyama scherm is helaas niet verkrijgbaar zilverkleurig, anders zou ie voor mij wel het overwegen waard zijn. Dat Iiyama scherm zal ik trouwens binnenkort mogen lenen van Iiyama voor een review op Tweakers.net, dus dan zal ik in ieder geval es kunnen kijken naar de kwaliteit van het panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
De responsetijd van de LG is idd erg vaag. Op diverse 'officiele' LG-sites staan steeds andere waardes. Bij navraag is het toch 16ms en ook diverse webwinkels garanderen dat. Denk dat de fout erin zit omdat de monitor vaak samen weergegeven wordt met de L1910P (19" dus) die wel een 25ms scherm heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Zo heb ondertussen het scherm binnen.... eerste indruk; analoog is 't beeld iig niet veel soeps wat betreft gamen enzo; maarja een dvi-kabel leveren bij een scherm van E 1000 is net iets te veel gevraagd ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Hielko schreef op 20 maart 2004 @ 19:52:
Zo heb ondertussen het scherm binnen.... eerste indruk; analoog is 't beeld iig niet veel soeps wat betreft gamen enzo; maarja een dvi-kabel leveren bij een scherm van E 1000 is net iets te veel gevraagd ofzo
Over welk scherm heb je het nu, als ik vragen mag? De LG, of de Iiyama?
Het klopt wel dat hij analoog veel ghost, zoals ook bij Anandtech werd gezegd. Komt omdat analoog het niet aankan.

Trouwens dat ze er geen DVI kabel bij doen is eigenlijk wel logisch, want zo kunnen ze de prijs lager houden dan de conncurrent. (Dell2001FP, Philips panel en LG panel)

Ze zijn zo al 300 E goedkoper dan bijv. de versie van LG, dus wat mij betreft kan die 30 E voor die kabel er dan best wel bij.

[ Voor 39% gewijzigd door Roet op 20-03-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 13:25
Scheelt dat zoveel dan met DVI-kabel, enne....hoe zit het met de resolutie van 1600x1200 ???
Als je gaat gamen doe je dat nooit op 1600x1200 (in ieder geval niet een shooter)
Meestal doe je dat bij 1280x1024, maar ik heb begrepen dat als je in het spel de resolutie naar 1280x1024 zet het beeld en eventuele ghosting sneller optreedt.
Sneller omdat je toch het beste de resoltie kan nemen die hij aankan, dus die 1600x1200.

Iemand een idee hoe dat zit ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Le_Freak ! schreef op 20 maart 2004 @ 23:42:
Scheelt dat zoveel dan met DVI-kabel, enne....hoe zit het met de resolutie van 1600x1200 ???
Als je gaat gamen doe je dat nooit op 1600x1200 (in ieder geval niet een shooter)
Meestal doe je dat bij 1280x1024, maar ik heb begrepen dat als je in het spel de resolutie naar 1280x1024 zet het beeld en eventuele ghosting sneller optreedt.
Sneller omdat je toch het beste de resoltie kan nemen die hij aankan, dus die 1600x1200.

Iemand een idee hoe dat zit ?
De DVI kabel kan in dit geval de datastroom beter/sneller aan dan de D-Sub. Is niet altijd zo, maar in dit geval wel. Wat je wil vragen is waarschijnlijk of de interpolatie een beetje ok is bij lagere resoluties, want zoals je zelf al zegt kan het beeld dan blokkerig worden en er kan inderdaad meer ghosting optreden doordat je in een lagere Hz moet gaan.

Soms wil dit inderdaad brakke resultaten opleveren, zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/monitor/albatron/lwx30ams/pixilation_small.jpg
Dit is niet van de Iiyama E511S, maar van Albatron panel

Als je trouwens een beetje wil weten wat deze monitor zal gaan doen kun je het beste even hier een kijkje nemen. Dit is de review van de Dell 2001FP, maar deze gebruikt hetzelfde panel als de Iiyama E-511S.

[ Voor 4% gewijzigd door Roet op 21-03-2004 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
De DVI kabel kan in dit geval de datastroom beter/sneller aan dan de D-Sub
Ik weet dat men dit vaak zegt, maar het is natuurlijk niet helemaal waar. Je kan analoog best 1600x1200 weergeven op een CRT zonder problemen. Op deze LCD (de Iiyama voor alle duidelijkheid) kan dat niet. Wanneer je namelijk iets beweegd over het scherm lijkt het erop dat niet het gehele scherm tegelijkertijd wordt gerefreshed. 1 deel van het beeld is zegmaar al naar links verschoven, terwijl het andere deel dat nog niet is. Volgens mij is dit meer een limitatie van de gebruikte chip in het LCD-scherm.

Meer ghosting bij een lagere resolutie lijkt me trouwens onzin... de pixels krijgen echt niet ineens andere fysieke eigenschappen als ze een iets ander plaatje moeten weergeven. Ik heb trouwens het scherm even geprobeert in 1280x960 en 1024x768 en over beide was ik erg te spreken; beeld zag er nog gewoon goed uit. Wat denk ik wel belangrijk is, is dat je Anti aliasing gebruikt, daarmee maak je het een stuk gemakkelijker om het beeld netjes te interpoleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ah ik dacht dat bij een lagere Hz er ook wat meer ghosting op trad, schijnbaar niet dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Hielko schreef op 21 maart 2004 @ 00:52:
[...]
Ik weet dat men dit vaak zegt, maar het is natuurlijk niet helemaal waar. Je kan analoog best 1600x1200 weergeven op een CRT zonder problemen. Op deze LCD (de Iiyama voor alle duidelijkheid) kan dat niet. Wanneer je namelijk iets beweegd over het scherm lijkt het erop dat niet het gehele scherm tegelijkertijd wordt gerefreshed. 1 deel van het beeld is zegmaar al naar links verschoven, terwijl het andere deel dat nog niet is. Volgens mij is dit meer een limitatie van de gebruikte chip in het LCD-scherm.

Meer ghosting bij een lagere resolutie lijkt me trouwens onzin... de pixels krijgen echt niet ineens andere fysieke eigenschappen als ze een iets ander plaatje moeten weergeven. Ik heb trouwens het scherm even geprobeert in 1280x960 en 1024x768 en over beide was ik erg te spreken; beeld zag er nog gewoon goed uit. Wat denk ik wel belangrijk is, is dat je Anti aliasing gebruikt, daarmee maak je het een stuk gemakkelijker om het beeld netjes te interpoleren.
Dus je kan met die Iiyama E511 gewoon goed en strak call of duty gamen in 1280x1024 ????
''Zonder'' ghosting en met een heel mooi resultaat ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Roet schreef op 21 maart 2004 @ 00:39:
[...]

De DVI kabel kan in dit geval de datastroom beter/sneller aan dan de D-Sub. Is niet altijd zo, maar in dit geval wel. Wat je wil vragen is waarschijnlijk of de interpolatie een beetje ok is bij lagere resoluties, want zoals je zelf al zegt kan het beeld dan blokkerig worden en er kan inderdaad meer ghosting optreden doordat je in een lagere Hz moet gaan.

Soms wil dit inderdaad brakke resultaten opleveren, zoals dit:

[afbeelding]
Dit is niet van de Iiyama E511S, maar van Albatron panel

Als je trouwens een beetje wil weten wat deze monitor zal gaan doen kun je het beste even hier een kijkje nemen. Dit is de review van de Dell 2001FP, maar deze gebruikt hetzelfde panel als de Iiyama E-511S.
Als je die review leest krijg ik de neiging om een samsung te kopen toch ???? (die heeft wel 25ms reactietijd)
goedkoper en mooier, want de E511 is niet in silver

[ Voor 3% gewijzigd door Le_Freak ! op 21-03-2004 13:48 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:25
Ik persoonlijk zou voor dat geld twee goede 18" schermen halen. Dat heeft namelijk een aantal voordelen:
* Je hebt 2560 * 1024 resolutie (== 2.6 Miljoen pixels, tegen 1.9 miljoen pixels met 1600x1200)
* Je hebt veel groter beeldoppervlak
* Je kunt makkelijker een scheiding aanbrengen als je meerdere dingen tegelijk doet: 1 scherm voor email/kazaa/emule en remote desktop, op de andere browsen. (Bijvoorbeeld).

Ikzelf draai op die manier twee maal 17" TFT, wat me uiteindelijk maar de helft heeft gekost van het bedrag dat jij hier noemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 20:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik heb de Iiyama Prolite E511S-B (20.1" 16ms IPS) sinds vanochtend en ben er zeer tevreden over, geen streaking/ghosting en een kijkhoek waar je u tegen zegt (beter dan de samsung 171p).

Maar Hielko mag rustig een keer komen kijken en spelen met mijn scherm.

Nadelen: geen dvikabel meegeleverd (en dat voor een +1000euro scherm) nou had ik er gelukkig zelf nog eentje maar toch.
Ik heb twee dode subpixels welke gelukkig altijd aanstaan (een blauwe en een groene). Ik heb wel een dodepixel garantie genomen, zal ik hem nou terug sturen of heeft dit geen nut? Ik vraag me namelijk af hoe groot de kans is dat ik een scherm met 0 dode (sub)pixels terug krijg. Daarnaast zijn deze echt onzichtbaar (je hebt bijna een vergrootglas nodig en ziet ze alleen in een zwartvlak.)

Iemand nog tips?

PS Halo spelen op 1600x1200 is echt :9~

[ Voor 83% gewijzigd door |sWORDs| op 22-03-2004 13:40 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ikzelf draai op die manier twee maal 17" TFT, wat me uiteindelijk maar de helft heeft gekost van het bedrag dat jij hier noemt
Maar 2x 18" gaat je echt niet lukken voor E 1000, als je goede schermen wilt kost dat al snel E 1500 of meer. Voor dat bedrag kan je ook wel een 21,3" scherm kopen.
''Zonder'' ghosting en met een heel mooi resultaat ?
Analoog ziet het er niet mooi uit... maar DVI moet ik nog testen. Interpolatie en reactietijd van de pixels is iig prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Hielko schreef op 22 maart 2004 @ 13:43:
[...]

Maar 2x 18" gaat je echt niet lukken voor E 1000, als je goede schermen wilt kost dat al snel E 1500 of meer. Voor dat bedrag kan je ook wel een 21,3" scherm kopen.

[...]
Analoog ziet het er niet mooi uit... maar DVI moet ik nog testen. Interpolatie en reactietijd van de pixels is iig prima.
Lees net pas dat je al een panel binnen hebt, welke? Laat maar de Iiyama dus. (* |sWORDs| is ziek en dan wil het lezen blijkbaar niet echt lukken)
Maar je MOET een dvi kabel gebruiken voor gaming! En zo veel mogelijk op de native stand draaien. (1600x1200x75hz)

En als je toch besluit een Iiyama te halen dan zou ik dit bij empc in Dronten doen. ik heb 1.047,49 euro betaald met pixelfoutvrij garantie en transport verzekering.

Maar wat zou jij doen Hielko met 2 dode subpixels? (zie twee posts terug) Terug sturen of niet?

[ Voor 42% gewijzigd door |sWORDs| op 22-03-2004 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Jij moet er tegenaan kijken, ik niet. Als je het storend vind moet je het terugsturen, als je het niet storend vind moet je het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
sWORDs schreef op 22 maart 2004 @ 13:44:
[...]

Lees net pas dat je al een panel binnen hebt, welke? Laat maar de Iiyama dus. (* Roet is ziek en dan wil het lezen blijkbaar niet echt lukken)
Maar je MOET een dvi kabel gebruiken voor gaming! En zo veel mogelijk op de native stand draaien. (1600x1200x75hz)

En als je toch besluit een Iiyama te halen dan zou ik dit bij empc in Dronten doen. ik heb 1.047,49 euro betaald met pixelfoutvrij garantie en transport verzekering.

Maar wat zou jij doen Hielko met 2 dode subpixels? (zie twee posts terug) Terug sturen of niet?
Nou dan zou ik hem niet halen bij de EMPC in dronten :p. Bij TFTscherm.nl heb je een pixelcheck voor 15 E, het scherm zelf kost je 950 E dus kost het je totaal 965 E, ben je goedkoper uit, en hoef je hem niet terug te sturen zoals jij, omdat je dan meteen een goede hebt. :)

Als je gaat kijken op de site staat hij er trouwens niet op, maar ik heb gemaild en ze hebben hem dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Ik zou graag even wat advies willen over het volgende, ik tsa op het punt om ook een nieuwe monitor te kopen die E511 of de C480T van Iiyama,zie:http://www.iiyama.nl/1024x768/html/content/content_lcdtv.html

Kan iemand mij vertellen wat de verstandigste keus is ?

Het gaat mij om gamen en films.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
sWORDs schreef op 22 maart 2004 @ 13:32:
Ik heb de Iiyama Prolite E511S-B (20.1" 16ms IPS) sinds vanochtend en ben er zeer tevreden over, geen streaking/ghosting en een kijkhoek waar je u tegen zegt (beter dan de samsung 171p).

Maar Hielko mag rustig een keer komen kijken en spelen met mijn scherm.

Nadelen: geen dvikabel meegeleverd (en dat voor een +1000euro scherm) nou had ik er gelukkig zelf nog eentje maar toch.
Ik heb twee dode subpixels welke gelukkig altijd aanstaan (een blauwe en een groene). Ik heb wel een dodepixel garantie genomen, zal ik hem nou terug sturen of heeft dit geen nut? Ik vraag me namelijk af hoe groot de kans is dat ik een scherm met 0 dode (sub)pixels terug krijg. Daarnaast zijn deze echt onzichtbaar (je hebt bijna een vergrootglas nodig en ziet ze alleen in een zwartvlak.)

Iemand nog tips?

PS Halo spelen op 1600x1200 is echt :9~
Games speel je toch meestal niet op 1600x1200 ???

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:55
Ik kan je alleen wat vertellen over het Iiyama 19,0" LCD TV de Prolite C480T.
Dit model heeft dan wel een ingebouwde tv-tuner en een DVI aansluiting, ook een scart aansluiting en 12ms !!
Het beeld ziet er op tv gelikt uit en is haarscherp.
Qua gamen heb ik UT2004 demo erop gespeeld en 10min Farcry.

Ik heb hem als Demo in de winkel staan, ik weet niet of je er wat aan hebt aangezien het scherm maar 19" is, maar wel voor maar 1049 Euro.
En ja pixel garantie is bekend van Iiyama denk ik?
Het beeldscherm/TV beschikt trouwens wel over een beschermende glasplaat/anti-reflexielaag.

Wat handig is als je misschien kleine kinderen rond hebt lopen :)
Ik ben in ieder geval zeer gek van dit scherm en hoop dat je er wat aan hebt.
Ik kan hem eventueel testen op meer Ghosting met games, dan scheur ik hem ff van de plank voor je.

PS max resolutie is 1280x1024 en 12ms, en PIP werkt alleen van PC->TV dus geen tv kijken en dan klein hoekje PC.
Trouwens als je bij mij in de winkel een scherm koopt mag de klant hem van mij werkend zien op de TD ivm de Pixels.
Als de klant hem vervolgens goedkeurt mag ie even tekenen op de faktuur en meenemen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door GeeMoney op 23-03-2004 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
The_Dart schreef op 23 maart 2004 @ 00:12:
Ik kan je alleen wat vertellen over het Iiyama 19,0" LCD TV de Prolite C480T.
Dit model heeft dan wel een ingebouwde tv-tuner en een DVI aansluiting, ook een scart aansluiting en 12ms !!
Het beeld ziet er op tv gelikt uit en is haarscherp.
Qua gamen heb ik UT2004 demo erop gespeeld en 10min Farcry.

Ik heb hem als Demo in de winkel staan, ik weet niet of je er wat aan hebt aangezien het scherm maar 19" is, maar wel voor maar 1049 Euro.
En ja pixel garantie is bekend van Iiyama denk ik?
Het beeldscherm/TV beschikt trouwens wel over een beschermende glasplaat/anti-reflexielaag.

Wat handig is als je misschien kleine kinderen rond hebt lopen :)
Ik ben in ieder geval zeer gek van dit scherm en hoop dat je er wat aan hebt.
Ik kan hem eventueel testen op meer Ghosting met games, dan scheur ik hem ff van de plank voor je.

PS max resolutie is 1280x1024 en 12ms, en PIP werkt alleen van PC->TV dus geen tv kijken en dan klein hoekje PC.
Trouwens als je bij mij in de winkel een scherm koopt mag de klant hem van mij werkend zien op de TD ivm de Pixels.
Als de klant hem vervolgens goedkeurt mag ie even tekenen op de faktuur en meenemen ;)
Ik wil wel graag langskomen bij je, waar en welke plaats zit je met de winkel ?
Als hij dan bevalt neem ik hem gelijk mee :) (mits de prijs een beetje aantrekkelijk is)
Enne wat betreft het feit dat hij 19'' is, dat is toch een beetje te vergelijken met een 22'' crt ?
Ik ben in ieder geval heel blij dat er nu iemand is die wat meer weet over dit schermpje. :)
Heb je toevallig ook de E511 staan ?

Ik hoor graag van je, want ik kan hem eventueel zaterdag al ophalen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik stuur je vanmiddag een mailtje met wat meer gegevens, ik heb helaas de 511 niet staan voor je sorry, en inderdaad die 19" is ongeveer wel te vergelijken met een ruime 21/22" CRT .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Le_Freak ! schreef op 23 maart 2004 @ 00:00:
[...]

Games speel je toch meestal niet op 1600x1200 ???
Nee, dat klopt, echter zie je het verschil tussen native en niet native direct, beeld is gewoon vele malen scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Nou.... ik speel mijn games anders praktisch altijd in 1600x1200. Alleen als de videokaart 't niet trekt doe ik 't uiteraard niet, maar als je een Radeon 9800 XT of iets in die klasse moet zo'n resolutie prima kunnen (incl FSAA en AF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Dat is voor iedereen anders denk ik. Ik speel bijvoorbeeld ook nooit in 1600x1200. Met bijvoorbeeld FPSen vind ik dat echt niet fijn spelen. CS bijvoorbeeld speel ik ook het liefst in 640*480 en de meeste andere spellen gewoon in 1024. Heb tot nu toe eigenlijk nog nooit een spel constant in 1600x1200 gespeelt, simpelweg omdat ik dat echt niet lekker vind spelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Hoe kan je in hemelsnaam de voorkeur geven aan 640x480 aan 1600x1200? :D (behalve dan als je computer/videokaart/beeldscherm niet goed genoeg zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Hielko schreef op 23 maart 2004 @ 16:37:
Hoe kan je in hemelsnaam de voorkeur geven aan 640x480 aan 1600x1200? :D (behalve dan als je computer/videokaart/beeldscherm niet goed genoeg zijn)
Nou me computer trekt CS wel denk ik (9700 Pro, XP2000+, 1024MB) maar dat speelt gewoon niet, als je beter je aim tot zijn recht wil laten komen in CS bijvoorbeeld kun je beter spelen in een lage resolutie. Waarom is mij ook niet helemaal duidelijk, maar na paar jaar (4) spelen ben ik er toch wel achter gekomen dat dat veel fijner aimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
The_Dart schreef op 23 maart 2004 @ 08:41:
Ik stuur je vanmiddag een mailtje met wat meer gegevens, ik heb helaas de 511 niet staan voor je sorry, en inderdaad die 19" is ongeveer wel te vergelijken met een ruime 21/22" CRT .
Ik wil hem graag werkend zien ivm de pixels, zoals je de eerste post vermelde,is de prijs okee dan koop ik hem meteen bij je :)

Oh ja, ik wacht nog op je mailtje want ik heb het geld er voor nu.

Kom je uit de buurt van Den helder ? ik woon zelf in Hoorn.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Hmmm tot nu ben ik nou nog niet echt onder de indruk van het Iiyama-scherm. Ook met DVI-kabel blijft het beeld niet goed bij bewegingen in de horizontale richting. Het lijkt erop dat het scherm niet gelijktijdig gerefresht wordt, zie onderstaande foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26410/full.jpg

Wat je hier ziet is een stukje van de Tweakers.net frontpage die van rechts naar links wordt bewogen. De onderbroken lijn hoort uiteraard recht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Hielko schreef op 24 maart 2004 @ 15:24:
Hmmm tot nu ben ik nou nog niet echt onder de indruk van het Iiyama-scherm. Ook met DVI-kabel blijft het beeld niet goed bij bewegingen in de horizontale richting. Het lijkt erop dat het scherm niet gelijktijdig gerefresht wordt, zie onderstaande foto:

[afbeelding]

Wat je hier ziet is een stukje van de Tweakers.net frontpage die van rechts naar links wordt bewogen. De onderbroken lijn hoort uiteraard recht te zijn.
Heb je het scherm al opengeschroefd om te kijken welk panel er daadwerkelijk in zit? Heb je dit trouwens met een single of dual link DVI kabel gedaan?

Wat me trouwens wel opvalt dat als ik het doe met mjn pc, hij precies hetzelfde doet, en dat met een Sony CRT :s

[ Voor 8% gewijzigd door Roet op 24-03-2004 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Hmmm ik denk dat ik er al achter ben wat 't probleem is; alle monitoren doen 't, ook CRT's. Alleen daar is het minder zichtbaar omdat je daar een refreshrate van 100Hz oid gebruikt ipv 60Hz waardoor 't circa een factor 2 minder is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Hielko schreef op 24 maart 2004 @ 16:24:
Hmmm ik denk dat ik er al achter ben wat 't probleem is; alle monitoren doen 't, ook CRT's. Alleen daar is het minder zichtbaar omdat je daar een refreshrate van 100Hz oid gebruikt ipv 60Hz waardoor 't circa een factor 2 minder is...
Dus ik kan hem met een gerust hart gaan kopen :)

Ik denk toch echt dat er voor 1000 euro geen betere tft is voor gamen en films, dat mag ik toch wel concluderen nou ? of zeggen jullie nee die of die is veel beter als je toch 1000 euro gaat uitgeven.

PS. hee Hielko heb jij het scherm te testen of zelf gekocht ?
(anders wil ik graag al je bevindingen horen)

[ Voor 11% gewijzigd door Le_Freak ! op 24-03-2004 19:24 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik denk dat er geen beter scherm is voor E 1000.

Ik heb 't scherm trouwens om te testen, dus binnenkort verschijnt er een uitgebreide review over @ Tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95522

Ik heb net (maandag) 2x de Samsung SyncMaster 213T besteld...
Komt door de review van anandtech :P

Dit is tog wel een zwaar goed scherm???
weet iemand oftie ook in nederland in het zwart te verkrijgen is?

ik werk nu thuis op een Acer AL718 17" TFT en dies egt sweet... destijds in the office center assen gekocht voor een miezerige eu. 345 excl. helaas istie alleen analoog maar dat maakt dan ook niet meer uit omdat mijn Creative 3DBlaster5 FX5200 (nonultra) 64mb dat tog niet heeft... miniem last met ghosting...

De 15" tft van me laptop(ACER TravelMate 433LM) die kan daar nog een puntje aan zuigen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Hielko schreef op 24 maart 2004 @ 19:29:
Ik denk dat er geen beter scherm is voor E 1000.

Ik heb 't scherm trouwens om te testen, dus binnenkort verschijnt er een uitgebreide review over @ Tweakers.net.
Dus je kan nu al zien dat het idd gewoon een goed scherm is ? :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Het scherm is natuurlijk niet perfect, maar ik denk niet dat je iets beters kan krijgen voor E 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Bestaat het perfecte scherm dan :)

Ik ga het scherm vandaag ophalen, zijn die niet perfecte dingen belangrijk om te weten voor me voordat ik hem koop ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Nou toch nog gelukt, schermpie beviel hem en mij uitstekend, en heeft hem dan ook meegenomen.
Hielko test voor de gein eens de TV Tuner jemig wat een beeld !!
Ik heb hem bij ons in de winkel draaien ik ben er helemaal weg van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

Dit zag ik bij snogard staan :

Afbeeldingslocatie: http://snogard.de/jpg/wh/big/mon23tftph2301_wh_big.jpg

Philips 230W5

Bildgröße: 23,1"
max. KHz: 94
Vertikalfrequenz: 56 - 85Hz
Horizontalfrequenz: 30 - 94kHz
Helligkeit: 250cd/m²
Kontrast: 500:1
Reaktionszeit (ms): 16
Darstellbare Farben: 16.7 Mio
Pixelabstand: 0.258mm
max. Auflösung: 1920 x 1200 WUXGA
Anschlüsse: 15pol. D-Sub, DVI, 2x USB 2.0, Compact Flash Card, MicroDrive, MMC, SD, MMC, MS
Prüfzeichen: TCO03, Energy Star, NUTEK, E2000
Maße (BxHxT): 548mm x 452mm x 250mm
Gewicht: 9kg
Zubehör: Kabel
Farbe: silber
Besonderheiten: 16:10 Breitbild-Format, integrierte Lautsprecher, 6in1 Card Reader, SmartManage für Verwaltung von Monitoren über LAN

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 41187 op 25-03-2004 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Das volgens mij hetzelfde panel als in de apple 23" (HD) cinema display zit.

Jammer van de redelijk dikke rand en speakers aan de onderkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Zit er dan een 16ms panel in een apple 23" (HD) cinema display ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Ja ik heb hem, denk alleen dat ik nog even moet wachten tot volgende week tot ik mijn nieuwe pc heb.
Hij is ten eerste aangesloten met de dvi naar analoge kabel, en ten tweede is hij nu aangesloten op een radeon 8500LE en als ik nu call of duty speel heeft hij met de horizontale bewegingen echt wel moeite.

Ik kan me zo voorstellen dat het hier mee te maken heeft, of niet ????

Het beeld gewoon in windows is echt voortreffelijk

Vraagje: als ik hem straks aan een Asus Radeon 9800XT hang met een DVI kabel scheelt dat dan veel ?????

Als er niks veranderd met gamen dan,dan breng ik hem terug.
Maar ik denk dat bovengenoemde probleem echt wel door mijn huidige videokaart en geen DVI kabel komt toch ?

ps.by the way in de handleiding van deze monitor staat bij responstime 25 ms

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik zou er niet op rekenen als ik jou was, mijn ervaring is dat het verschil tussen analoog en dvi bijzonder klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Heeft elke TFT dit probleem Hielko ?

Als ik nu cod speel en ik sta voor een muur en beweeg naar rechts en naar links met de muis is het net of je in slowmotion langs de muur gaat (overdreven gezegd)

Eigenlijk precies wat jij aangaf in je post met dat foto-tje erbij Hielko.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Hmm dit is wel vreemd, moet ie dit probleem ook hebben met TV ?
Ik zal er eens op letten of ie het bij ons ook heeft.
(welke resolutie heb je hem/aantal hertz?)
Dit maakt namelijk nog wel uit met analoge kabel.

[ Voor 29% gewijzigd door GeeMoney op 26-03-2004 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
1280x1024 bij 60 hz moet toch goed zijn ?

In het spel heb ik hem ook op 1280x1024 gezet,en ondertussen alle instellingen al op low gezet etc.
Dit is echt niet mooi op deze manier.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Volgens mij heeft elke CRT en LCD dit. Bij CRT's valt het echter minder op omdat de refreshrate meestal een stuk boven de 60Hz zit en daardoor het effect dus minder sterk is (Hoe hoger de refresh, hoe beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
[...]

Heb je het nu over de Iiyama C480T Hielko ???

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Nee, de topictitel is toch niet voor nisk ...20-inch TFT-schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Maar die gaat niet over de C480T,ik dacht dat je die aan het testen was :)

Jij zegt dus dat je er goed mee kan gamen ?

[ Voor 25% gewijzigd door Le_Freak ! op 26-03-2004 16:34 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
[...]

.
Ik heb hem nu met een DVI kabel aangesloten(was eerst DVI naar analoog) maar het maakt idd geen verschil hoor.
Het beeld van links naar rechts is gewoon niet goed en net als Hielko al aangeeft hier.
Ik kan me niet voorstellen dat alle tft's dit hebben.
Als ik voor een muur sta en van links naar rechts beweeg is het net of die muur erachteraan komt.
Hoe kan dit nou want het scherm geeft aan 12ms !!!!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik kan me niet voorstellen dat alle tft's dit hebben.
Sinds ik het verschijnsel ontdekt heb, heb ik het getest op verschillende lcd's (en ook crt's) en ze hebben het allemaal to nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Hielko schreef op 25 maart 2004 @ 23:30:
Zit er dan een 16ms panel in een apple 23" (HD) cinema display ?
Apple geeft geen response-time spiecificaties :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-07 10:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De 23 inch is al best wel lang op de markt. Dat lijkt me geen 16 ms scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
ik heb het al opgelost :*)

Ik heb mijn radeon 8500LE eruit gehaald en mijn nieuwe Asus 9800XT erin gedaan, en wat denk je ????

Veel beter zo,laatste Catalyst drivers erop gezet en verder nog geen instellingen gedaan, dit gamed gewoon goed nu.

Het was dus duidelijk mijn videokaart die de bottleneck was.

Ik ga nog even wat testen de komende dagen,wordt vervolgd.

ps.nu nog even weten of datgene wat ik zie in verschil van gamen tov gamen met een crt of dat normaal is,niet dat ik echt ghosting kan zien of zo want dit speelt echt goed gewoon, maar even check dubbel check als jullie begrijpen wat ik bedoel.

ps2. oh ja nog even over de 2d beeldkwaliteit, dit is in 1 woord Werelds !!!! Iiyama _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Le_Freak ! op 28-03-2004 14:21 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 16:18
Le_Freak ! schreef op 28 maart 2004 @ 14:10:
ik heb het al opgelost :*)

Ik heb mijn radeon 8500LE eruit gehaald en mijn nieuwe Asus 9800XT erin gedaan, en wat denk je ????
Man geld groeit aan bomen waar jij woont? Hmm toch maar verhuizen dan! :P
(en ff je sig aanpassen he)

Hey maar heeft iemand de viewsonic vp201 al kunnen bewonderen? Of heeft iemand hier een review van gezien? Met de search vind ik niks en ook in google nog niks kunnen vinden, maar dat houdt nog niet in dat deze niet een keer door ome tom of een andere reviewsite is bekeken. Dus als iemand een link heeft, graag!

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Lijkt mij ook een interessante monitor, maar voorlopig iig nog niet te koop in nl :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Hier te koop:http://www.sobofi-burotech.be/promoties/scherm-lcd.htm

1895 euro-tjes !!!!! en dan vraag je of ik geld teveel heb ???? :D

[ Voor 17% gewijzigd door Le_Freak ! op 29-03-2004 08:43 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Le_Freak ! schreef op 29 maart 2004 @ 08:42:
Hier te koop:http://www.sobofi-burotech.be/promoties/scherm-lcd.htm

1895 euro-tjes !!!!! en dan vraag je of ik geld teveel heb ???? :D
Voor wie daar niet naar gekeken had, dat is EX BTW. Dus wie de BTW zelf nog moet ophoesten (zoals ik) betaalt nog iets meer. Hoewel ik me bij dit soort prijzen afvraag of dat nog relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36584

Als je kijkt naar schermen met zo'n prijskaartje waarom dan niet de NEC 2080UX of 2180UX.

Over beide schermen lees ik positieve dingen (buiten het prijskaartje dan) en nu de 2180UX uitgekomen is is zijn broer de 2080UX in prijs gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Aangezien dat 25ms en 20ms panels zijn. En ze zijn toch wel ff een stuk duurder als de hier besproken monitoren. De LG is bijv. voor 1300 en die NEC 2080UX is rond de 1800 E, wat toch 500E meer is. De iiyama kost nu rond de 1000 E maar is ook al voor 900 te krijgen.

Het gaat erom dat hij een response time heeft van 16ms of 12ms, want, zoals Heilko al zegt, moet je er ook goed op kunnen gamen en daarom wil hij een 16ms scherm. En ik denk dat de 213T (25ms) dan toch een veel beter alternatief is dan die 2 NECs die nog duurder zijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24219

De NEC-Mitsubishi LCD2080UX+ lijkt mij een erg mooi scherm en met z'n 16 ms ook geschikt voor games en DVD

Schermformaat: 20 inch
Max. resolutie: 1600 x 1200
Aansluiting: D-sub (incl. kabel), DVI-I (incl. kabel)
Responstijd: 16 ms
Contrast: 400:1
Helderheid: 250 cd/m2
Speakers: nee

http://www.pcvergelijk.nl/pdf/NECLCD2080UX.pdf

Prijs PW (zwarte model): € 1463,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Tuurlijk een mooi scherm, alleen qua prestaties/beeldkwaliteit exact gelijk aan de Iiyama E511S die ipv E1500 E1000 kost. Is toch wel ff een verschil dat de moeite waard is, want voor E1500 kan ik ook wel een 21,3" scherm kopen ipv 20,1".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Anoniem: 24219 schreef op 29 maart 2004 @ 22:17:
De NEC-Mitsubishi LCD2080UX+ lijkt mij een erg mooi scherm en met z'n 16 ms ook geschikt voor games en DVD

Aansluiting: D-sub (incl. kabel), DVI-I (incl. kabel)
Responstijd: 16 ms
Contrast: 400:1
Speakers: nee

http://www.pcvergelijk.nl/pdf/NECLCD2080UX.pdf

Prijs PW (zwarte model): € 1463,-
Zoals Heilko al zegt, hetzelfde S-IPS panel als in de Iiyama. Alleen dan met NEC hoesje ipv. Dell, Philips, LG of ViewSonic. Dan zou ik toch voor Iiyama gaan als je op de prijs kijkt, en de LG of de ViewSonic voor het design.

Ook bieden andere fabrikanten veel betere pixel service. Zo verkoopt Iiyama bijvoorbeeld hun E511S ook pre checked door Iiyama zelf. Dan heb je dus geen check van een webshop oid maar van Iiyama zelf. En dat voor een scherpe prijs. (hij is al voor 885 te krijgen (maar dan zonder check))

Eigenlijk belachelijk dat je er zoveel voor moet betalen dus :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Roet op 29-03-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33796

Roet schreef op 29 maart 2004 @ 23:08:
[...]

Zoals Heilko al zegt, hetzelfde S-IPS panel als in de Iiyama. Alleen dan met NEC hoesje ipv. Dell, Philips, LG of ViewSonic. Dan zou ik toch voor Iiyama gaan als je op de prijs kijkt, en de LG of de ViewSonic voor het design.

...
Welke hoesje je het mooist vindt is natuurlijk zeer subjectief.
Persoonlijk vind ik die van NEC zeer mooi.

Maar de vorm van het hoesje is niet het enigste verschil tussen de verschillende merken. Één voorbeeldje, het aantal en de verscheidenheid aan aansluitingen speelt ook mee:
- de Iiyama heeft 1x VGA + 1x DVI-D
- de NEC heeft 1x VGA + 1xDVI-I + 1xDVI-D (alle kabels ook bijgeleverd)

[Als ik hun specificaties erop nalees zie ik ook dat de Iiyama geen sRGB ondersteund en de NEC wel.] => wel dus, zie Hielko (beetje mislezen :P)

Als de verschillen die 500 € prijsverschil waard zijn laat ik even in het midden.

Over de service: ik bezit zelf 2 NEC LCD schermen (1880SX en 1700M+) en over hun service ben ik zeer te spreken. Ik had een probleem met één van de 2 schermen. Formulier op hun site ingevuld en enkele dagen later stond hier een koerier met een nieuw scherm. (Formulier op site is ondertussen verandert in een Benelux hotline)

[Aangebrachte wijzigingen (niet meer echt wakker denk ik :P)]:
- typfout verbeteren
- 1xVGA + 1xDVI-D ipv enkel 1xDVI-D

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 33796 op 29-03-2004 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
De Iiyama ondersteund ook sRGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Anoniem: 33796 schreef op 29 maart 2004 @ 23:24:
[...]

Welke hoesje je het mooist vindt is natuurlijk zeer subjectief.
Persoonlijk vind ik die van NEC zeer mooi.

Maar de vorm van het hoesje is niet het enigste verschil tussen de verschillende merken. Het aantal en de verschijdenheid aan aansluitingen speelt ook mee:
- de Iiyama heeft 1x DVI-D
- de NEC heeft 1x VGA + 1xDVI-I + 1xDVI-D (alle kabels ook bijgeleverd)

Als ik hun specificaties erop nalees zie ik ook dat de Iiyama geen sRGB ondersteund en de NEC wel.

Als die verschillen die 500 € prijsverschil waard zijn laat ik even in het midden.

Over de service: ik bezit zelf 2 NEC LCD schermen (1880SX en 1700M+) en over hun service ben ik zeer te spreken. Ik had een probleem met één van de 2 schermen. Formulier op hun site ingevuld en enkele dagen later stond hier een koerier met een nieuw scherm.
Ik had het over de pixel service he, dat is wat anders dan gewone service.

En over de aansluitingen; Als de Iiyama enkel een DVI-D heeft, hoe heeft Heilko hem dan ooit kunnen testen? Juist, een D-Sub! Hij heeft dus ook een "VGA" aansluiting. Daarnaast is het voordeel van de DVI-I aansluiting, die je dan als enigste extra hebt, helemaal niet zo groot in mijn mening aangezien je met de DVI en de D-sub zowel analoog als digitaal hebt, en het nut van de DVI-I dus eigenlijk wel een beetje wegvalt.

En zoals Heilko al zegt, de Iiyama ondersteunt ook sRGB.

Enigste voordeel dat ik dus zie is dat hij een extra, in mijn ogen niet zo heel nuttige, aansluiting heeft, en de extra kabels, wat misschien wel het grootste voordeel is.

Maar om voor 2 kabels (de Iiyama heeft ook een meegeleverde D-sub kabel) en
een extra aansluiting 500 € neer te tellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Roet schreef op 29 maart 2004 @ 23:42:
En over de aansluitingen; Als de Iiyama enkel een DVI-D heeft, hoe heeft Heilko hem dan ooit kunnen testen? Juist, een D-Sub! Hij heeft dus ook een "VGA" aansluiting.
Ik heb 't scherm zowel met DVI als met D-SUB aansluiting getest hoor :)
Daarnaast is het voordeel van de DVI-I aansluiting, die je dan als enigste extra hebt, helemaal niet zo groot in mijn mening aangezien je met de DVI en de D-sub zowel analoog als digitaal hebt, en het nut van de DVI-I dus eigenlijk wel een beetje wegvalt.
DVI-I is in mijn ogen zelfs een beetje een nadeel, daardoor kan je dus niet meer gebruik maken van een standaard analoge aansluiting en moet je perse DVI-I gebruiken. En elke videokaart die DVI-I ondersteunt kan ook digitaal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Hielko schreef op 29 maart 2004 @ 23:46:
[...]

Ik heb 't scherm zowel met DVI als met D-SUB aansluiting getest hoor :)
Klopt maar je had in et begin geen DVI kabel, maar je had m toen al wel getest, vandaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Hey Hielko, ik begrijp dat je het scherm wel op ghosting hebt getest,maar als ik het goed begrijp een synthetische test ?
IK bedoel dus niet met een spel ?of wel ?

Praktijktest shooters is in mijn ogen de beste test.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Beiden. In de tijd dat ik het scherm hier heb staan heb ik gewoon de spelletjes gespeeld die ik regelmatig speel, dat waren; Counter-Strike, UT2004, NFSU, Warcraft 3 en Farcry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52632

Iemand ervaring met de Acer AL2021M?
Deze tft heeft als specs:
Aansluiting: D-sub , DVI-D
Responstijd: 20 ms
Contrast: 600:1

Ik heb er ook nog geen review van kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Hielko schreef op 30 maart 2004 @ 10:51:
Beiden. In de tijd dat ik het scherm hier heb staan heb ik gewoon de spelletjes gespeeld die ik regelmatig speel, dat waren; Counter-Strike, UT2004, NFSU, Warcraft 3 en Farcry.
okee, ikzelf had die C480T hier staan maar heb ik weer teruggebracht,ik deed mijn test als volgt:ik ging in het spel call of duty zeg maar 2 meter voor een vlag staan en toen snel van links naar rechts bewegen, op die C480T zag je dan een hele waas cq sleepend effect er achter aan komen, als ik weer stil stond was het beeld weer haarscherp.

Ik ben toen teruggegaan en nu de Iiyama E511 (die jij getest had) besteld,ben benieuwd hoe streng jij test ;)

Die C480T heeft welliswaar 12ms, bereikt door active overdrive (in de handleiding van iiyama stond 25 ms :? )
Aangezien ik het geld maar 1 x kan uitgeven wil ik nu dus weten of die E511 met standaard 16 ms dat niet heeft wat ik hierboven beschrijf.

Ik heb dan wel geen tv tuner erbij maar daasr gaat het mij niet om, in eerste instantie wil ik een scherm waar ik goed mee kan gamen zodat mijn huidige bakbeest (Iiyama 22'' Vision master pro 510) van het buro kan halen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ghosting was/is op de Iiyama E511 nauwelijks zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Laatst online: 10-07 12:11
Even een vraagje, wat is de minimale resolutie van zo'n TFT eigenlijk ?

1600x1200 is leuk in windows maar als ik b.v. Half-Life 1 wil spelen in 640x480, lukt dat nog of is dat niet te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Renkie schreef op 31 maart 2004 @ 09:12:

1600x1200 is leuk in windows maar als ik b.v. Half-Life 1 wil spelen in 640x480, lukt dat nog of is dat niet te doen ?
Goede vraag :). Wil ik eigenlijk ook wel weten ja. Niet dat het veel uitmaakt aangezien mijn scherm al onderweg is, maar toch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 20:26

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Renkie schreef op 31 maart 2004 @ 09:12:

Wat heet 'minimale resolutie'? Het is een TFT scherm met vaste resolutie, geen CRT waar je een willekeurige resolutie kunt instellen.

Mijn ervaring met een Dell Latitude C800 (15" scherm 1600x1200):
alles kleiner dan 1600x1200 wordt ofwel kleiner weergegeven (als je niet gaat interpoleren en dus 1 beeldpixel per videopixel gebruikt) of het wordt even groot weergegeven en dan wordt er geïnterpoleerd. Als je dan 800x600 draait wordt 1 videopixel op 2x2 beeldpixels weergegeven en is het beeld heel scherp. Alle andere resoluties zijn een beetje wazig (door het interpoleren) maar ik moet zeggen dat de Dell daar heel goed mee omging en het absoluut niet storend was. Een beetje het effect alsof je in Windows 'smooth edges of fonts' aan hebt staan.

Je moet het zelf even zien om te kunnen beoordelen. Ik denk dat het in spellen als Half-life geen beperking is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
gamen lukt perfect 1600x1200 mits je hardware voldoet,dan maakt het niet uit.

dat zeg ik toch goed tweakertjes ?

en 1600x1200 is op een goede tft ook gewoon haarscherp in 2D.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100495

Het Iiyame schrem lijkt me het beste prijs/kwaliteit scherm van het moment. Maar toch twijfel ik nog omwille van de volgende redenen:

-is 1600x1200 wel prettig om te werken, zelfs op een 20.1" scherm? Ik werk momenteel op een 17" CRT op 1024x768 en een hogere resolutie is voor mij op mijn huidig scherm uit den boze. Spijtig genoeg heb ik nog geen winkel gevonden in de buurt (woon in de regio Leuven) waar ze het Iiyame scherm hebben, om even te gaan testen. Ik zal dus via internet moeten bestellen.... Weet niet of dit nuttig voor me kan zijn, maar zou er iemand van de gelukkige bezitters misschien is een foto kunnen maken van het bureaublad?

-ik heb gelezen dat er een mogelijkheid bestaat om een deadpixel check te laten uitvoeren. Doen ze dit bij elke winkel en kennen jullie er misschien een paar waar ze dit wel doen? Volgens mij is dit de eenvoudigste manier om zeker te zijn dat je een perfect "deadpixelfree" scherm hebt, wat je toch mag wervawchten voor bijna 1000€. Ik kan me wel inbeelden dat de meeste winkels daar niet zo happig voor zijn, vermits ze dan met een overschot aan niet perfecte schermen overhouden. Bestaaat er eigenlijk een kans dat er na x weken toch nog dode pixels tevoorschijnkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Anoniem: 100495 schreef op 03 april 2004 @ 13:56:
Het Iiyame schrem lijkt me het beste prijs/kwaliteit scherm van het moment. Maar toch twijfel ik nog omwille van de volgende redenen:

-is 1600x1200 wel prettig om te werken, zelfs op een 20.1" scherm? Ik werk momenteel op een 17" CRT op 1024x768 en een hogere resolutie is voor mij op mijn huidig scherm uit den boze. Spijtig genoeg heb ik nog geen winkel gevonden in de buurt (woon in de regio Leuven) waar ze het Iiyame scherm hebben, om even te gaan testen. Ik zal dus via internet moeten bestellen.... Weet niet of dit nuttig voor me kan zijn, maar zou er iemand van de gelukkige bezitters misschien is een foto kunnen maken van het bureaublad?

-ik heb gelezen dat er een mogelijkheid bestaat om een deadpixel check te laten uitvoeren. Doen ze dit bij elke winkel en kennen jullie er misschien een paar waar ze dit wel doen? Volgens mij is dit de eenvoudigste manier om zeker te zijn dat je een perfect "deadpixelfree" scherm hebt, wat je toch mag wervawchten voor bijna 1000€. Ik kan me wel inbeelden dat de meeste winkels daar niet zo happig voor zijn, vermits ze dan met een overschot aan niet perfecte schermen overhouden. Bestaaat er eigenlijk een kans dat er na x weken toch nog dode pixels tevoorschijnkomen?
Er zijn screenies van de desktop maar of je er wat aan hebt moet je zelf weten :) :
http://www.xs4all.nl/~hielp/IMG_1905.jpg
http://www.xs4all.nl/~hielp/IMG_1925.JPG
http://www.xs4all.nl/~hielp/IMG_1924.JPG

Zijn genomen met 4mp camera en de monitor die je ziet is een Dell 2001FP, maar deze heeft hetzelfde paneel als de iiyama dus wat dat betreft geen verschil.

Let er wel op dat deze 20,1" monitor ook echt 51cm viewable heeft. Dat is echt groot. Daarnaast is de lichtopbrengst een stuk groter dan bij een CRT en is de contrast ratio een stuk hoger dan bij een CRT. (alhoewel ik moet zeggen dat het bij dit scherm wel meevalt)

Er is inderdaad een pixelgarantie te krijgen. Er zijn eigenlijk 2 varianten op de garantie: een waarbij je het scherm kan retouneren als hij een dode pixel heeft, en een waarbij je een door Iiyama gechecked scherm krijgt.

De retourgarantie, om het zo maar even te noemen, is eigenlijk niet helemaal betrouwbaar, aangezien de shops steeds meer schermen sturen die kapotte pixels sturen en dan gewoon wachten totdat de pixelgarantie is afgelopen. En dan zit je alsnog met een kapot scherm. Ook moet je vaak de verzendkosten betalen, wat helemaal nergens op slaat. Dan kun je het beste gaan voor www.pcvergelijk.nl

Ik zou gaan voor variant gaan waarbij het scherm door Iiyama zelf gecontroleerd wordt voordat hij de doos in gaat. Weet je 100% zeker dat je scherm OK is en het kost bijna hetzelfde als de retourgarantie. Dan kun je het beste gaan voor www.tftscherm.nl gaan. (goede winkel, spreek uit ervaring :P)

[ Voor 7% gewijzigd door Roet op 03-04-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en wat denken jullie van het volgende scherm --> "Eizo FlexScan L885 "

Het scherm ziet er prachtig uit, het heeft een verstelbare voet en bezit de bekende Eizo kwaliteit. Verder heeft een response time van 16 ms en gebruikt het (denk ik) een ander panel dan het IPS die dell,viewsonics, Iiyama en co gebruiken. De prijs ligt rond de 1200€ incl. BTW

Model L885
Product Line FlexScan
Screen Type TFT ACTIVE MATRIX
Specs 20.1in, TFT ACTIVE MATRIX, 1600 x 1200Pixels, 0.25Mm
Color Resolution 24-Bit (16.7M Colors)
Diagonal Screen Size 20.1in
Dot Pitch 0.25Mm
Maximum Resolution 1600 x 1200Pixels
Image brightness 250 cd/m2
Image contrast ratio 500:1
Max vertical view angle 176
Max horizontal view angle 176
Max sync rate (V x H) 85 Hz x 94 KHz
Weight 20lbs

Hier enkele reviews
1)http://reviews.cnet.com/Eizo_FlexScan_L885/4505-3174_7-30710312.html
2)http://www.eizo.com.cn/products/lcd/awards/pdf/PC%20Pro%20Review%20EIZO%20L885%20A%20List%20Recommended%20February%202004.pdf

er staat in dat hij niet echt geschikt is voor te gamen of films te bekijken, maar zondere enige argumentatie waarom. Echter met zulke responstime zou je toch wel het tegendeel kunnen verwachten...

Iemand ervaringen of bemerkingen?

edit: ben zelf nog een interessant artikel tegengekomen:
http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=70715
Het eizo scherm blijkt een response time van 20ms en geen 16ms te hebben :( en is volgens THG heelemaal niet geschikt voor gamen of films, maar ja het blijft THG zijn dubieuze mening...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 100495 op 03-04-2004 19:39 . Reden: nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Le_Freak ! schreef op 31 maart 2004 @ 20:47:
gamen lukt perfect 1600x1200 mits je hardware voldoet,dan maakt het niet uit.

dat zeg ik toch goed tweakertjes ?

en 1600x1200 is op een goede tft ook gewoon haarscherp in 2D.
Hoe vergelijk je je game-ervaring tov een CRT? en met welke resolutie speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:11

Tijntje

Hello?!

Misschien een rare vraag maar op de site van Iiyama staat dat de 511 een refresh aan kan tot 80 Hz ben je dan niet van dat probleem af van de verschuivende lijnen?
Ik bedoel dus bij bijvoorbeeld het verslepen van een venster.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.