Ervaringen met 16ms 1600x1200 20-inch TFT-schermen

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.803 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hamlet schreef op 27 april 2004 @ 00:07:
[...]
Kun je ons misschien vertellen wat de seriecode is?
De serialcode van de IIyama E511S versie met een voedingspiep beginnen met de volgende code:

type: PLE 511S-WOU

serial: 05266M35xxxxx
en
serial: 05266M40xxxxx

Als iemand met een iiyama E511 zonder piepende voeding zijn (gedeeltelijke) serial code kan posten kunnen we wellicht bepalen welke reeks problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bad day :(

Mijn 2e piepende iiyama E511 20" TFT heeft helaas nog 2 nieuwe nare eigenschappen ontwikkeld: er komen nu ook 'knetter achtige' geluiden uit de monitor (voeding) en om de zoveel minuten begint de intensiteit van het beeld te fluctueren ( wellicht ook door de voeding veroorzaakt )

Besloten om hem toch maar terug te brengen onder de '8 dagen niet goed geld terug garantie'. Vette pluim voor MYCOM overigens _/-\o_.

Echter ik wil nog steeds een E511 want voor de rest was het scherm perfect en de prijsstelling 999,- ook. De vraag is echter wanneer iiyama het probleem opgelost heeft en vanaf welke versie(nummer) dat is...

Over 2 maanden maar weer eens proberen... Heb de philips 17" CRT 107 B maar weer op het buro gezet...tjonge valt dat vies tegen. :( :( ...

Dus iiyama snel oplossen !!!! want ik zit te :9 om een e511 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:05
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 17:18:
Bad day :(

Mijn 2e piepende iiyama E511 20" TFT heeft helaas nog 2 nieuwe nare eigenschappen ontwikkeld: er komen nu ook 'knetter achtige' geluiden uit de monitor (voeding) en om de zoveel minuten begint de intensiteit van het beeld te fluctueren ( wellicht ook door de voeding veroorzaakt )

Besloten om hem toch maar terug te brengen onder de '8 dagen niet goed geld terug garantie'. Vette pluim voor MYCOM overigens _/-\o_.

Echter ik wil nog steeds een E511 want voor de rest was het scherm perfect en de prijsstelling 999,- ook. De vraag is echter wanneer iiyama het probleem opgelost heeft en vanaf welke versie(nummer) dat is...

Over 2 maanden maar weer eens proberen... Heb de philips 17" CRT 107 B maar weer op het buro gezet...tjonge valt dat vies tegen. :( :( ...

Dus iiyama snel oplossen !!!! want ik zit te :9 om een e511 !!
Lekker dan :|. Maar hopen dat ze het snel fixen inderdaad.

Trouwens nog een vraagje voor jou; hoeveel dode pixels zaten er op de schermen? Vind ik wel intressant om te weten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op 27 april 2004 @ 18:11:
[...]

Lekker dan :|. Maar hopen dat ze het snel fixen inderdaad.

Trouwens nog een vraagje voor jou; hoeveel dode pixels zaten er op de schermen? Vind ik wel intressant om te weten ;).
Beide hadden zero pixel defects!!! _/-\o_ reden te meer dat ik nu flink loop te balen dat die voeding }) is. Ik heb nog lopen te denken om de voeding via de on-site garantie te laten repareren (op het moment dat ze een oplossing hadden ) maar dan heb GEEN garantie dat als ze hem omruilen voor een ander je ook weer een zero pixel defect panel terug krijgt. Ze deden er bij de helpdesk van iiyama behoorlijk vaag over. In de trant van 'als het een vrij nieuw scherm is willen we nog wel coulant zijn'. M.a.w een mooie manier om van schermen af te komen met pixel fouten... )

De enige methode om er voor te zorgen dat ze jouw panel repareren ipv vervangen is de behuizing te voorzien van een beveiligingsmechanisme ( lees 'beschadigde behuizing'; dus je postcode er in graveren lijkt mij afdoende ) en te zorgen dat je panel zelf iets mankeert ( vlek, kras of zoiets ). Tenminste dat kan je aangeven dat bij het aanmelden van een reparatie verzoek op de web-site van iiyama. Ik weet niet of aangeven alleen voldoende is...time is money zullen ook wel bij iiyama hanteren: omruilen is sneller dan repareren.

Ik wacht af ...( en spaar ondertussen door voor een Philips / LG met hetzelfde panel als deze tenminste met dezelfde coating/filters lagen zijn uitgevoerd. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2020

mahi

God bless GoT

Roet schreef op 27 april 2004 @ 01:51:
Enigste shop die ik ken die hem verkoopt is www.fredpc.be. Over pixelgaranties en sjit heb ik nu geen zin in [zie tijd :P]. Weet wel datie daar 1299,- kost
Kennis van me die ook diezelfde ViewSonic overweegt heeft reeds contact opgenomen met Fredpc. Helaas een negatief antwoord, Fredpc doet niet mee aan 0-dode-pixels-garanties :(

Afwachten wat MPL.be te zeggen heeft.

Iemand die betrouwbare Nederlandse webshops kent die de ViewSonic VP201B leveren én waarbij een pixelgarantie mogelijk is én die liefst nog leveren aan België? Nu ja, als het niet te ver over de grens is (dus niet Groningen ;)) dan wil ik er wel zelf naartoe rijden. Ik woon aan de grens met Nederland in Noord-Antwerpen.

Nog een schiftingsvraagje... Zijn er hier mensen met de ViewSonic VP201 die dode (sub)pixels hebben? ViewSonic staat bekend als een van de betere fabrikanten, dus ik acht het wel mogelijk dat ze hogere eisen stellen aan hun panelen uit de Pro-series waardoor dode pixels slechts zeer zelden voorkomen. Als niemand dode pixels heeft ervaren met dit scherm, dan ben ik wel geneigd om hem te kopen zonder pixelgarantie. Maar het blijft natuurlijk een gok... Een dure gok :)

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 19:56:
[...]

Beide hadden zero pixel defects!!! _/-\o_ reden te meer dat ik nu flink loop te balen dat die voeding }) is. Ik heb nog lopen te denken om de voeding via de on-site garantie te laten repareren (op het moment dat ze een oplossing hadden ) maar dan heb GEEN garantie dat als ze hem omruilen voor een ander je ook weer een zero pixel defect panel terug krijgt. Ze deden er bij de helpdesk van iiyama behoorlijk vaag over. In de trant van 'als het een vrij nieuw scherm is willen we nog wel coulant zijn'. M.a.w een mooie manier om van schermen af te komen met pixel fouten... )

De enige methode om er voor te zorgen dat ze jouw panel repareren ipv vervangen is de behuizing te voorzien van een beveiligingsmechanisme ( lees 'beschadigde behuizing'; dus je postcode er in graveren lijkt mij afdoende ) en te zorgen dat je panel zelf iets mankeert ( vlek, kras of zoiets ). Tenminste dat kan je aangeven dat bij het aanmelden van een reparatie verzoek op de web-site van iiyama. Ik weet niet of aangeven alleen voldoende is...time is money zullen ook wel bij iiyama hanteren: omruilen is sneller dan repareren.

Ik wacht af ...( en spaar ondertussen door voor een Philips / LG met hetzelfde panel als deze tenminste met dezelfde coating/filters lagen zijn uitgevoerd. )
Even met Iiyama gemaild toen je dit had gepost. Reactie terug:
Geachte xxx xxxxxx,

Modificaties zijn reeds uitgevoerd en probleem verholpen bij nieuwe
uitleveringen

Met vriendelijke groet,
iiyama Benelux b.v.

Xxxxx Xxx (tel: xxx-xxx xx xx)
Nu vraag ik me wel af wanneer deze uitleveringen zijn. Maar ik denk dat als je bij een shop koopt die geen/nauwelijks voorraad heeft, dat je dan wel zeker mag zijn dat je dit probleem niet meer hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Iiyama 511 die ik vandaag opgehaald heb die heeft ook de nu bekende piep.

Serial nummer daarvan begint met: 05267M

Ik vraag mij nu eigenlijk af of het alleen maar voorkomt bij de Iiyama schermen, mocht dat zo zijn dan denk ik dat deze naar de winkel terug gaat en dat ik dan een HP 2035 neem (zelfde specs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op 28 april 2004 @ 16:13:
[...]

[...]

Nu vraag ik me wel af wanneer deze uitleveringen zijn. Maar ik denk dat als je bij een shop koopt die geen/nauwelijks voorraad heeft, dat je dan wel zeker mag zijn dat je dit probleem niet meer hebt :).
Thanks roet, :) good news. btw welk email adres van iiyama had je gebruikt? Toch niet de :*) sales@iiyama Ik had afgelopen week al een mailtje naar support@iiyama.nl gestuurd maar helaas :'( geen antwoord gekregen.

Ik denk dat ik nog even - als jij effe aangeeft welk email adres het was- bij iiyama probeer te achterhalen hoe je de nieuwe levering kan detecteren -serie nummer/shipdate - zonder de doos open te breken. En anders leg ik de vraag/verzoek om een versie uit de verbeterde reeks bij mycom neer. Die hebben er denk ook wel voordeel bij dat ze niet weer met een reeks geopende TFT dozen opgezadeld worden en hebben denk ik wel andere kanalen om te achterhalen wat de verbetere versie zijn.

Thankx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 20:13:

Ik vraag mij nu eigenlijk af of het alleen maar voorkomt bij de Iiyama schermen, mocht dat zo zijn dan denk ik dat deze naar de winkel terug gaat en dat ik dan een HP 2035 neem (zelfde specs).
Jammer, maar thankx voor de info. Weer een reeks waarvan de doos niet open hoeft...

Toch effe snel die HP specs bekeken. Alleen inkijkhoek is minder 170 vs 176 maar er zit wel s-video op en een betere voet ( hoogte + pivot ) Je brengt me aan twijfelen :? als je hem neemt, laat effe je ervaringen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 21:11:
[...]

Jammer, maar thankx voor de info. Weer een reeks waarvan de doos niet open hoeft...

Toch effe snel die HP specs bekeken. Alleen inkijkhoek is minder 170 vs 176 maar er zit wel s-video op en een betere voet ( hoogte + pivot ) Je brengt me aan twijfelen :? als je hem neemt, laat effe je ervaringen weten.
Even ter info, alsof het nog niet vaak genoeg is gezegd, die HP heeft hetzelfde panel als de Iiyama. Dus zelfde beeld, ander lijstje, en prijsje :>.

Wat ik trouwens heb gedaan is mailen naar naar sales en support, uiteindelijk van sales terug gehad dit mailtje. Zal de desbetreffende man achter het mailtje dan maar eens terug mailen met de vraag van het serie nummer.
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 20:13:

Jep alleen de Iiyama heeft dit. (voor zover ik weet :/)

[ Voor 25% gewijzigd door Roet op 28-04-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep alleen de Iiyama heeft dit. (voor zover ik weet :/)
Dan is voor mij de keus dus snel gemaakt...

Was toch al niet zo te spreken over de zwarte omlijsting, is te duidelijk aanwezig als ik naar mijn beeld kijk (teveel kleurverschil zwart naar blauw). Tevens is de hoogte ook niet instelbaar (wist ik wel) en bij de HP weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 23:06:
[...]

Was toch al niet zo te spreken over de zwarte omlijsting, is te duidelijk aanwezig als ik naar mijn beeld kijk (teveel kleurverschil zwart naar blauw). Tevens is de hoogte ook niet instelbaar (wist ik wel) en bij de HP weer wel.
Ik zal je nog even verder helpen ;) :

Input Connectors:
- 1 x VGA - 15 pin HD D-Sub (HD-15)
- 1 x DVI-I - 29 pin combined DVI
- 1 x composite video input - RCA
- 1 x S-video input - 4 pin mini-DIN
Included Signal Cables:
- 1 x VGA cable
- 1 x DVI cable
Panel options:
Picture in Picture, rotate screen

Maar let wel, volgens test van ZDnet blijkt het dat deze monitor toch slechter presteert als de Dell2001FP :? Dus of het ook echt dezelfde beeldkwaliteit is ben ik nu niet helemaal meer zeker van maar er is maar 1 16ms panel.. de rest van de specs zijn ook hetzelfde dus ik denk dat hij toch echt hetzelfde is. Hij vergaart wel minder stroom, dus misschien datie daarom minder bright is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Roet schreef op 28 april 2004 @ 23:45:
[...]
Maar let wel, volgens test van ZDnet blijkt het dat deze monitor toch slechter presteert als de Dell2001FP :? Dus of het ook echt dezelfde beeldkwaliteit is ben ik nu niet helemaal meer zeker van maar er is maar 1 16ms panel.. de rest van de specs zijn ook hetzelfde dus ik denk dat hij toch echt hetzelfde is. Hij vergaart wel minder stroom, dus misschien datie daarom minder bright is?
Voor zover ik kan overzien is er inderdaad maar één 16ms IPS panel - die van LG Philips - wat dus ook in de L2035 van HP zal zitten. Het scherm zal er dan ook hetzelfde uit moeten zien als de Iiyama. De genoemde specs zijn het gevolg van het gebruik van de pixelworks graphics controller in de HP, waar Iiyama kennelijk een andere gebruikt. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat deze controller de kwaliteit van het beeld beïnvloedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-09 20:45

Gerco-M

mijn tornado res.

Ik heb dinsdag mijn 2 langverwachte E511S TFTs by Mycom opgehaald om er thuis achter te komen dat er meer geluid komt uit mijn TFTs nu dan mijn passief watergekoelde stille PC :'(
Heb eerst Mycom (haarlem) gevraagd hoe het zat en die wisten het niet precies, heb toen IIyama maar gebeld, een aardige mevrouw vertelde me dat ik ze kon ruilen via de leverancier van Mycom (omdat ze vers gekocht waren niet via de iiyama garantie onsite) en dat de nieuwe serie die ik dan zou krijgen dit probleem niet had. Later nog eens gebeld voor wat meer info en toen vertelde een meneer me dat ik wel kon ruilen en waarschijnlijk wel betere exemplaren zou krijgen maar hij kon me niet garanderen dat het probleem volledig verholpen was. Of een datum geven waarbij dit wel zo zou zijn. Heel fijn dus...
Ik wil geen schermen die meer geluid maken dan mijn case, dus als Mycom mij TFTs kan leveren die stil zijn is het prachtig maar anders krijgen ze ze terug binnen de 8 dagen en ga ik op zoek naar andere TFTs die wel stil zijn.
Mijn serie nummers zijn
05267M4120085 / 86

Ja ik draai dual met deze TFTs, zie HIER :P

[ Voor 6% gewijzigd door Gerco-M op 29-04-2004 06:23 ]

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op 21 maart 2004 @ 00:52:
[...]
Je kan analoog best 1600x1200 weergeven op een CRT zonder problemen. Op deze LCD (de Iiyama voor alle duidelijkheid) kan dat niet.
Vergeet niet dat een TFT dus eigenlijk volledig digitaal is, CRT is altijd analoog maar nieuwere type`s zullen misschien DVI aansluiting hebben (digitaal zal dan ook weer naar analoog veranderen).
Bij een TFT is de analoge aansluiting toch meestal slechter, aangezien het analoge signaal omgezet word naar digitaal.
En ook de verandering van pixelkleur/TFT paneel speelt een rol bij het uitvagen van het scherm.

Als je voor een hogere kleuren kwaliteit en snelheid wilt hebben zul je 'nog' bij CRT moeten blijven.
Maar een TFT kijkt op lange termijn wel veel beter dan CRT, maar dat is de afweging die je maakt.. prijs/kwaliteit/dode pixels.
Als de prijs lager was geweest was ik allang overgestapt.
Voorlopig houd ik m`n beeldscherm nog even maar zoiets zet je natuurlijk niet in de huiskamer, voor 1500 euro zou ik het scherm minimaal als TV o.i.d. willen gebruiken.
Lijkt me ook belangrijk voor een preview van de schermen.

offtopic:
correct me if I`m wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op 28 april 2004 @ 23:45:
[...]
Wat ik ooit begrepen heb - uit een test artikel in PCM - is het panel wel hetzelfde kan zijn maar de afwerking daarvan met - filter, coating en anti-glare, anti-static lagen - fabrikant specific is. Dat laatste kan dus invloed hebben op de scherpte, contrast/brightness en kijkhoek van het scherm.

Overigens als ik de specs van de HP2035 bekijk dan is er wel een verschil in inkijkhoek en contrast:

IIYama E511
Inkijkhoek: 176 / 176
Constrast: 400:1
Helderheid: 250

HP L2035
Inkijkhoek: 170 / 170
Contrast: 500:1 (*1)
Helderheid: 250

*1 De HP website geeft 400:1 aan maar in het quickspec.pdf ( http://h18004.www1.hp.com...ecs/11869_ca/11869_ca.PDF ) staat 500:1. ( Lijkt een beetje op de Samsung site(s): de duitse TFT hadden altijd een betere spec dan de nederlandse. )

Ook staat in dat document dat er 3 cables in de doos zitten: VGA-VGA, VGA-DVI-I, DVI-D-DVI-I maar waarschijnlijk is de VGA-DVI-I just a conversie connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is ook de reden waarom de witte E511 een TCO'03 approval heeft en de zwarte de oude TCO'99 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
[...]

Ja sorry hoor, maar wat een slappe opmerking dat de omlijsting zwart is.
Met zo'n opmerking lust ik er nog wel 5,zwart is rustiger aan je ogen dan wit hoor.

Bij mij werkt hij gewoon zeer zeer prettig en meer dan dat,ik ben ook een zeer kritische tweaker maar de E511S is echt een fantastische monitor _/-\o_
(gebasseerd op ervaringen van meer dan 100 uur gamen film kijken en werken op een resolutie van 1600x1200)

Wie twijfelt ???? Kopen dat ding :) hij zal je zeker bevallen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Ik ben in ieder geval zo nieuwsgierig geworden naar dat LG Philips 16ms panel, ik wil het na alle verhalen wel ns zien. Omdat ik geen zin heb daarvoor naar Haarlem te gaan, heb ik in de nieuwe Mycom winkel hier in Leiden gevraagd of ze er eentje hadden staan (de Iiyama E511). Helaas niet, maar ze wilden em wel bestellen en naar de winkel halen zodat ik em kan komen bekijken - zonder verdere verplichtingen. Ik krijg een belletje als ie er is. Dat noem ik nog ns service.

Ik ben benieuwd of ik de strepen over het beeld zal zien, en of het er zo 'blokkerig' uitziet als sommige mensen em omschrijven in de fora. Ik zal ook mn oor er wel even naast houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
..Appelsap schreef op 29 april 2004 @ 12:19:
Ik ben in ieder geval zo nieuwsgierig geworden naar dat LG Philips 16ms panel, ik wil het na alle verhalen wel ns zien. Omdat ik geen zin heb daarvoor naar Haarlem te gaan, heb ik in de nieuwe Mycom winkel hier in Leiden gevraagd of ze er eentje hadden staan (de Iiyama E511). Helaas niet, maar ze wilden em wel bestellen en naar de winkel halen zodat ik em kan komen bekijken - zonder verdere verplichtingen. Ik krijg een belletje als ie er is. Dat noem ik nog ns service.

Ik ben benieuwd of ik de strepen over het beeld zal zien, en of het er zo 'blokkerig' uitziet als sommige mensen em omschrijven in de fora. Ik zal ook mn oor er wel even naast houden...
Cool, ga ik daar ook ff kijken een keertje! Tnx voor de info! Coole is dat je bij de MyCom altijd wel goed service krijgt enzo. Misschien dat hij daar dan wel een beetje leverbaar is. Meteen ff luisteren of de voeding piept, en welk serie nummer hij heeft.

Wel ff melden als je belletje heb gehad he :).

[ Voor 9% gewijzigd door Roet op 29-04-2004 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op 29 april 2004 @ 08:44:
[...]

Bij mij werkt hij gewoon zeer zeer prettig

[...]
Wie twijfelt ???? Kopen dat ding :) hij zal je zeker bevallen.
Als jij niet een piepende E511 hebt staan..met welke cijfers begint het serienummer ?
..Appelsap schreef op 29 april 2004 @ 12:19:
[...] Helaas niet, maar ze wilden em wel bestellen en naar de winkel halen zodat ik em kan komen bekijken - zonder verdere verplichtingen. Ik krijg een belletje als ie er is. Dat noem ik nog ns service.
Vrijdag 29/04 stonden er volgens MyCom hoofddorp er nog 2 in het magazine. Dus als het langer duurt dan 2 weken dan is het wellicht eentje uit de nieuwe reeks...

Dus als ie niet piept... ( effe de brightness op 50 zetten ) let us known...met begin van serienummer

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op 28 april 2004 @ 16:13:
[...]

[...]
Hmm... das vreemd, gisteren vertelde een medewerker van de service afdeling van Iiyama dat er nog geen oplossing voor gevonden was, zelfs een collega die wist daar niets van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de iiyama prolite e511s binnen gekregen en was dus benieuwd of hij echt zo goed is als ik overal las en hoorde. Helaas geen DVI-D kabel maar die had ik toch niet nodig want mijn GF FX 5200 heeft alleen een plug voor D-Sub. Ik ben zeer tevreden over de scherpte en kleuren van het beeld alleen er viel mij iets op; het pixel raster is vrij duidelijk te zien, en dan voornamelijk bij plaatjes en flash movies. Het valt nou niet gelijk op maar ik vond het toch wel jammer omdat ik hiervoor een trinitron had waar alles er gewoon egaal uitzag. Ook sommige gradients leken niet helemaal netjes over te lopen. Nou hoor ik dus dat DVI voor betere beeldkwaliteit zorgt. Ligt het gewoon aan de D-Sub in combinatie van een groot scherm of zijn er meer mensen die het zijn opgevallen? Mijn settings staan trouwens gewoon op 32-bit kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 01:36:
Ik heb vandaag de iiyama prolite e511s binnen gekregen en was dus benieuwd of hij echt zo goed is als ik overal las en hoorde. Helaas geen DVI-D kabel maar die had ik toch niet nodig want mijn GF FX 5200 heeft alleen een plug voor D-Sub. Ik ben zeer tevreden over de scherpte en kleuren van het beeld alleen er viel mij iets op; het pixel raster is vrij duidelijk te zien, en dan voornamelijk bij plaatjes en flash movies. Het valt nou niet gelijk op maar ik vond het toch wel jammer omdat ik hiervoor een trinitron had waar alles er gewoon egaal uitzag. Ook sommige gradients leken niet helemaal netjes over te lopen. Nou hoor ik dus dat DVI voor betere beeldkwaliteit zorgt. Ligt het gewoon aan de D-Sub in combinatie van een groot scherm of zijn er meer mensen die het zijn opgevallen? Mijn settings staan trouwens gewoon op 32-bit kleuren.
Het pixelraster is inderdaad goed te zien schijnt. Dat kenmerk is al redelijk bekend en wordt in de meeste reviews ook wel gemeld. Dat van de overlopende gradients weet ik zo snel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op 30 april 2004 @ 02:13:
[...]

Het pixelraster is inderdaad goed te zien schijnt. Dat kenmerk is al redelijk bekend en wordt in de meeste reviews ook wel gemeld. Dat van de overlopende gradients weet ik zo snel niet.
Ah okay, dit wist ik niet. Dit is namelijk mijn eerste TFT maar had het eigenlijk nog nooit eerder in een review gelezen. Mij is wel verteld dat op een vrij grote TFT een DVI-D kabel erg aan te raden is. Ik wilde graag weten wat voor beeld kwaliteit verbeteringen het maakt.

Trouwens, mijn monitor maakt ook een voedingspiep wanneer de monitor uit staat. Dit verhelp ik door mijn stekkerkast uit te zetten. Mijn monitor serial begint met 05267M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09-2024
Dat piepende voeding he komt dat alleen bij de IIyama voor of hebben andere monitoren er ook last van.
Kan iemand dat aub bevestigen (iemand met een andere 20" S-ISP/TFT).

Edit: ISP verandert in S-ISP :p

[ Voor 12% gewijzigd door SI4live op 30-04-2004 18:01 ]

http://www.swfemedia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
SI4live schreef op 30 april 2004 @ 17:35:
Dat piepende voeding he komt dat alleen bij de IIyama voor of hebben andere monitoren er ook last van.
Kan iemand dat aub bevestigen (iemand met een andere 20" ISP/TFT).
Het is een probleem dat alleen voorkomt bij de Iiyama. Het is trouwens geen ISP/TFT maar een S-IPS/TFT. (heb btw zelf nog geen 20" TFT :|)

[ Voor 6% gewijzigd door Roet op 30-04-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het pixelraster is inderdaad goed te zien
Is dit inherent aan 20inch lcd (en 1600x1200) of heeft bijv. de Viewsonic
hier geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:49
Het is inherent aan het panel. De viewsonic heeft er dus ook "last" van. Ik vind het trouwens niet echt storend, ik zie het alleen als je erg dicht op het scherm gaat zitten. En dan zie ik het ook wel bij andere schermen, hoewel het raster wel iets duidelijker aanwezig is bij de 20" schermen dan bij veel andere schermen die ik heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 08:11:
[...]

Ook staat in dat document dat er 3 cables in de doos zitten: VGA-VGA, VGA-DVI-I, DVI-D-DVI-I maar waarschijnlijk is de VGA-DVI-I just a conversie connector.
Er zijn echt 3 kabels, Ik heb hem namelijk zelf :) Aan de ene kant DVI-I en aan de andere kant VGA. Ik kan alleen niet bedenken dat men deze combinatie wil gebruiken 8)7

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de prijs lijkt de Iiyama 511 erg interessant. Maar ik wil graag weten van mensen die deze tft monitor bezitten hoe het staat met de kleurovergangen. Net heeft er al iemand gepost dat deze niet kapot was van hoe de gradients zouden overlopen. Hebben meerdere mensen dit ervaren? Of word dit opgelost door het gebruik van een dvi kabel wellicht?. Mijn monitorgebruik bestaat vooral uit gaming and 2d-3d design (films kijk ik wel op de tv ;) ).
Graag een kritisch antwoord, niet het goedpraten van je eigen aankoop.
Mocht de iiyama dit probleem inderdaad hebben, heeft iemand dan ervaring met het Eizo scherm L885?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de Dell fp2001; ik zie dat ie bij dell.nl 1320 euro kost, en bij dell.com (USA) 839$.

Dat je een prijsverschil hebt lijkt me logisch, maar dit verschil is wel erg groot. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 20:42:
Over de Dell fp2001; ik zie dat ie bij dell.nl 1320 euro kost, en bij dell.com (USA) 839$.

Dat je een prijsverschil hebt lijkt me logisch, maar dit verschil is wel erg groot. :X
Is een bekend probleem. Zie ook het Ipod topic hier op tweakers, alsmede CDs, DVDs en games. Dingen kosten hier meer omdat Europianen meer pikken.

Het verschil is vaak overigens iets minder groot als het lijkt omdat er nog tax en eventueel verzendkosten bijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bij de dell.com prijs shipping + invoerrechten & BTW tel dan kom ik bij lange na nog niet op de dell.nl prijs uit.
Ff grofweg uitgerekend betaal je dan nog steeds 250 euro te veel.

Dell, go to Hell. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 21:17:
Als ik bij de dell.com prijs shipping + invoerrechten & BTW tel dan kom ik bij lange na nog niet op de dell.nl prijs uit.

Als je Dell mailt (als je terug in het topic bladerd staat het nog ergens) krijg je te horen dat dat komt omdat ze hier een lagere afzet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de twee 20" monitoren van Philips:
200P4SG en de 200P4SS. Ik heb gezocht op google maar kon er nix over vinden...

Op de philips site:
200P4SS:
http://www.pcpbenelux.philips.com/downloader.php?file=1401
200P4SG:
http://www.pcpbenelux.philips.com/downloader.php?file=1467
Alles is gewoon hetzelfde

En in de pricewatch hebben ze pcies dezelfde prijzen bij elk winkel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Dell mailt (als je terug in het topic bladerd staat het nog ergens) krijg je te horen dat dat komt omdat ze hier een lagere afzet hebben.
Ja, dat kan ik begrijpen met zo'n prijs. :)
Mijn god, je zal zo'n ding gekocht hebben en er even later achterkomen dat de gemiddelde Amerikaan 'm voor bijna de helft minder heeft. 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
SI4live schreef op 01 mei 2004 @ 21:56:
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de twee 20" monitoren van Philips:
200P4SG en de 200P4SS. Ik heb gezocht op google maar kon er nix over vinden...

Op de philips site:
200P4SS:
http://www.pcpbenelux.philips.com/downloader.php?file=1401
200P4SG:
http://www.pcpbenelux.philips.com/downloader.php?file=1467
Alles is gewoon hetzelfde

En in de pricewatch hebben ze pcies dezelfde prijzen bij elk winkel. :?
De een is grijs, de ander silver :o (duidelijk te zien bij de monitorvoet in de PDF)

[ Voor 5% gewijzigd door Roet op 02-05-2004 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 19:09:
Gezien de prijs lijkt de Iiyama 511 erg interessant. Maar ik wil graag weten van mensen die deze tft monitor bezitten hoe het staat met de kleurovergangen. Net heeft er al iemand gepost dat deze niet kapot was van hoe de gradients zouden overlopen. Hebben meerdere mensen dit ervaren? Of word dit opgelost door het gebruik van een dvi kabel wellicht?. Mijn monitorgebruik bestaat vooral uit gaming and 2d-3d design (films kijk ik wel op de tv ;) ).
Graag een kritisch antwoord, niet het goedpraten van je eigen aankoop.
Mocht de iiyama dit probleem inderdaad hebben, heeft iemand dan ervaring met het Eizo scherm L885?
De kleurovergang is opzich gewoon goed naderhand. Het leek misschien niet helemaal vloeiend door de toch wel wat duidelijke pixelraster (inherent). Dit pixelraster is duidelijker dan op bijv. een CRT of een kleinere TFT maar echt heel erg storend is het ook weer niet. Verder is het beeld haarscherp maar dat kan soms ook zorgen dat de JPEG compressie op plaatjes van internet duidelijker te zien is dan normaal. De kleuren van dit scherm zijn wel super! Spelletjes en films zijn perfect te doen op deze monitor dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ook kan je erop rekenen Windows te moeten draaien op 1600x1200 want op lagere resoluties wordt het beeld uitgerekt over het gehele scherm en wordt het geheel een beetje vaag. Of dit met DVI minder is weet ik niet want ik zelf gebruik een analoge (D-Sub) aansluiting. (Weet iemand al wat voor verbeteringen Digital doet vergeleken Analoge?) Ik hoop dat ik je hier mee genoeg heb geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 21:17:

Nix Dell go to Hell. Elke ondernemer probeert zijn winst te maximaliseren. Als je iemand de schuld ervan wilt geven dan moet je bij jezelf zijn: jij bent degene die die hoge prijzen pikt en zonder al te veel morren betaalt.

(en met jij bedoel ik iedereen in het algemeen, natuurlijk niet appel persoonlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 22:45:
[...]

De kleurovergang is opzich gewoon goed naderhand. Het leek misschien niet helemaal vloeiend door de toch wel wat duidelijke pixelraster (inherent).

[...]

Ook kan je erop rekenen Windows te moeten draaien op 1600x1200 want op lagere resoluties wordt het beeld uitgerekt over het gehele scherm en wordt het geheel een beetje vaag.

[...]
Op de 2 E511S die ik had was het kleurverloop perfect ( getest met Photoshop). Alleen in de donkere regionen is er weinig verschil tussen de tinten ( getest met de default instellingen van de monitor). Pixel raster was bij mij niet opgevallen.

Je hoeft windows niet op 1600x1200 te draaien; op een lagere resolutie kan je ook de ZOOM mode van de E511 uitzetten waardoor deze alles 1:1 doorgeeft. Ja, het beeld is dan kleiner maar wel scherp.

BTW Als je denkt dat de ZOOM mode van de E511 niet werkt, check dan de instellingen van je videokaart. Ik kwam er pas laat achter dan mijn geforce 5900 alitijd al 1600x1200 uitstuurde ook al stond mijn windows op b.v 1280x1024. In de settings van de 5900 kan je aangeven of de kaart moet scalen - met of zonder behoud van aspect ratio - of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 11:58:
[...]

Op de 2 E511S die ik had was het kleurverloop perfect ( getest met Photoshop). Alleen in de donkere regionen is er weinig verschil tussen de tinten ( getest met de default instellingen van de monitor). Pixel raster was bij mij niet opgevallen.

Je hoeft windows niet op 1600x1200 te draaien; op een lagere resolutie kan je ook de ZOOM mode van de E511 uitzetten waardoor deze alles 1:1 doorgeeft. Ja, het beeld is dan kleiner maar wel scherp.

BTW Als je denkt dat de ZOOM mode van de E511 niet werkt, check dan de instellingen van je videokaart. Ik kwam er pas laat achter dan mijn geforce 5900 alitijd al 1600x1200 uitstuurde ook al stond mijn windows op b.v 1280x1024. In de settings van de 5900 kan je aangeven of de kaart moet scalen - met of zonder behoud van aspect ratio - of niet.
Ik vind het pixel raster helaas wel redelijk goed te zien. Is eigenlijk het enige waar ik me nog aan stoor bij deze monitor. Alleen de vraag is van mij: Is het pixel raster minder te zien zodra je een DVI-D aansluiting gebruikt? Of eerder gezegd, wat zijn de verschillen met DVI-D (Digital) en D-Sub (Analoge)? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Geen verschil wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand toevallig al het probleem tegen gekomen met een Iiyama dat het vorige beeld iets blijft staan?

Je hebt bijv een browser open staan op je scherm (4 minuten ofzo) en nadat je deze gesloten hebt dat je dan nog 2-3 minuten licht de lijnen en het windows logo ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 17:30:
[...]

Ik vind het pixel raster helaas wel redelijk goed te zien. Is eigenlijk het enige waar ik me nog aan stoor bij deze monitor. Alleen de vraag is van mij: Is het pixel raster minder te zien zodra je een DVI-D aansluiting gebruikt? Of eerder gezegd, wat zijn de verschillen met DVI-D (Digital) en D-Sub (Analoge)? 8)7
Bij het gebruik van deze monitor zou je zelfs kunnen verwachten dat het raster effect nog wat meer opvalt bij het gebruik van DVI. Namelijk, veel analoge kabels (zelfs die door de fabrikant meegeleverd worden) hebben veels te weinig bandbreedte voor een 1600*1200 signaal, zelfs op de relatief lage verticale frequentie waarmee je een LCD aanstuurd (60Hz). Gevolg is een schaduw randje bij scherpe kleur overgangen, zoals de randen van letters. Dir randje zou het raster mischien minder kunnen doen opvallen.

Dit is echter speculatie en met een goede HQ analoge kabel zou dit miniem moeten zijn. Een goede HQ analoge kabel kost overigens net zoveel als een DVI dus er dan heel weinig reden om niet op DVI over te gaan. In theorie heb je met analoog namelijk altijd verliezen, omdat je 2 onnodige conversies maakt. Er zijn natuurlijk mensen die naar analogie van "de LP is beter dan de CD" aan analoog blijven hangen. Bij een LP zit er nog een zekere logica achter, namelijk vaak een analoge bron (muziek instrumenten, stem enz) en analoog doel (boxen). Bij een PC+LCD echter heb je een digitale bron en een digitaal doel. Een analoge verbinding is dan absoluut niet 'natuurlijk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 21:21:
Bij het gebruik van deze monitor zou je zelfs kunnen verwachten dat het raster effect nog wat meer opvalt bij het gebruik van DVI. (...)
Ik heb het zelf nog niet gezien, maar als het te maken heeft met de pixel-pitch en de sub-pixel grootte, dan maakt het niks uit. Doordat de subpixels relatief klein zijn zie je dan duidelijk het raster, vooral op effen achtergronden, ongeacht waarmee je de monitor aanstuurt. Ik kan dat bijvoorbeeld bij mijn Iiyama E431 al heel goed zien, terwijl bij mijn Philips 170B4B het niet te zien is. Helaas heeft de Philips een veel te trage responserate, dus is die alleen voor werk geschikt.
Enniewee, ik hoop die E511 snel zelf te kunnen bekijken om een oordeel hierover te vellen. Zodra ik een belletje krijg post ik dat hier wel even, voor degenen die em ook bij Mycom in Leiden willen bezichtigen.
(...) Er zijn natuurlijk mensen die naar analogie van "de LP is beter dan de CD" aan analoog blijven hangen. Bij een LP zit er nog een zekere logica achter, namelijk vaak een analoge bron (muziek instrumenten, stem enz) en analoog doel (boxen). Bij een PC+LCD echter heb je een digitale bron en een digitaal doel. Een analoge verbinding is dan absoluut niet 'natuurlijk'.
Voor de volledigheid: het audio signaal op een LP/CD is uiteraard aan de bron analoog. Het grote voordeel van de LP boven de CD was dat een LP het signaal ook analoog opslaat, zodat de meest natuurgetrouwe weergave van het originele signaal mogelijk is. CD (red book audio) maakt er een digitale versie van, die bij de conversie terug naar analoog kwaliteitsverlies geeft ten opzichte van het origineel. De verschillende manieren van oversampling die de eerste CD spelers gebruikten probeerden dit zoveel mogelijk recht te breien, maar helemaal lukt dat niet meer.

De analogie met een LP is wel grappig eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Voor mensen die het paneel eens willen zien kun je ook naar de block of radio modern gaan, tegenwoordig is er een Sharp 51cm TV, met hetzelfde paneel. (prijs ~999E)
Hier stond hij bij de radio modern opgesteld met een muur van andere TFTs en het verschil was echt enorm goed te zien. Zwart was ook echt een stuk zwarter dan bij de andere TFTs. Helaas heb ik heb alleen van een afstandje gezien, en niet van iets van 30cm afstand om dat pixelraster te bekijken, toch maar eens doen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Valt me mee dat 't zwart van dit scherm het zo goed doet vergeleken met andere TV LCD's, 't is namelijk niet zo uitzonderlijk goed. Gewoon oke, maar 't kan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Trouwens, ik begin toch weer te twijfelen of ik - als die 20.1-incher niks wordt - niet toch diep in de buidel moet tasten voor een 23". De nieuwe FP231W van BenQ ziet er wat dat betreft top uit. Ik heb BenQ gebeld hoe het daar mee staat, en die is deze week aangekomen in NL, en wordt volgende week uitgeleverd aan de bedrijven die een backorder hebben geplaatst. Ergo: hij is in NL, en kan binnenkort geleverd worden. Komt op €1877 (incl btw).

Of toch gokken dat de HP L2335 die in NL verkocht wordt ook 16ms is (laatste berichten spreken dat weer tegen), want die komt op €1640.
offtopic:
Jammer dat ik daar maar €1542 van kan aftrekken van de belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Appelsap schreef op 03 mei 2004 @ 23:07:
Of toch gokken dat de HP L2335 die in NL verkocht wordt ook 16ms is (laatste berichten spreken dat weer tegen), want die komt op €1640.
Waar staat deze dan voor 1640 euro te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Wow, die 23" schermen zijn ook wel heel erg nice. Dammit... ik heb dit topic bijna twee maand geleden gestart, en nog steeds weet ik niet wat voor scherm ik zelf wil. Ik begon met het idee van een 20,1"-scherm, maar daar ben ik ondertussen vanaf gestapt om een maatje groter te nemen (namelijk 21,3"). Maar nu ik dat zie; die 23" dingen zijn ook wel heeeeel erg nice, en ook nog wel best betaalbaar imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Hielko schreef op 03 mei 2004 @ 23:19:
Wow, die 23" schermen zijn ook wel heel erg nice. Dammit... ik heb dit topic bijna twee maand geleden gestart, en nog steeds weet ik niet wat voor scherm ik zelf wil. Ik begon met het idee van een 20,1"-scherm, maar daar ben ik ondertussen vanaf gestapt om een maatje groter te nemen (namelijk 21,3"). Maar nu ik dat zie; die 23" dingen zijn ook wel heeeeel erg nice, en ook nog wel best betaalbaar imo :)
Mhaw, denk je niet dat het scherm dat te groot wordt als je er op normale afstand op zit? Het is natuurlijk wel heel erg cewl, daar niet van. Maar het wordt mij toch echt te duur, 1640 E.
En dan maar hopen dat je geen kapotte pixels hebt, of dat er een bedrijf is dat pixelgarantie levert.

Ikzelf stap denk ik [weet het nog niet zeker] ook terug van de E511S aangezien ik toch wel een keer iets wil hebben dat ook daadwerkelijk op mijn deurmat kan ploffen bij wijze van spreken. Aangezien ik ook veel webdesign doe is kleuren echteheid ookb est belangrijk vandaar dat ik waarschijnlijk de 910T koop van samsung. Dat is hun nieuwste 19" panel met downscaling ability. Hij heeft dan een native van 1280, maar kan ook dmv downscaling 1600x1200 weergeven. Ik weet nog niet hoe het kwalitatief is, maar het is zeker intressant aangezien hiermee een van de weinige nadele van TFTs tov CRTs wegvalt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 23:17:
[...]
(over de HP L2335)
Waar staat deze dan voor 1640 euro te koop?
Hardware discount. (@Roet: ze doen ook aan pixel garantie :))
Ze hebben em trouwens ook voor €1629. Valt mee he? Is best een optie. Ik zie nu overigens dat de BenQ uitvoering geen pivot doet, en de HP doet dat wel. Het moet hetzelfde panel zijn (van LG-Philips) wat erin zit, dus sja... dan is de keuze misschien toch snel gemaakt.
offtopic:
M'n vrouw schrikt zich straks wel 't apezuur als ze zo'n groot ding ziet staan. Maar goed, is nog wel stukken kleiner dan de 32" TV beneden.

Wat me trouwens ook opvalt is dat de pixelgrootte van het 23" panel net iets groter is dan van het 20.1" panel. Dat zou kunnen betekenen dat het raster minder opvallend is... Maar waar o waar zou zo'n groot monster te bezichtigen zijn...? Als iemand het weet hoor ik dat heeeeel erg graag :)

[ Voor 5% gewijzigd door Appelsap op 03-05-2004 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Mhaw, denk je niet dat het scherm dat te groot wordt als je er op normale afstand op zit? Het is natuurlijk wel heel erg cewl, daar niet van. Maar het wordt mij toch echt te duur, 1640 E. En dan maar hopen dat je geen kapotte pixels hebt, of dat er een bedrijf is dat pixelgarantie levert.
Ik heb nu een 21,3" scherm voor mij staan, en dat bevalt me echt uitstekend. Daarnaast, 23" klinkt wel iets groter dan het is, het is breedbeeld ipv 4:3 waardoor het qua oppervlak volgens mij weinig scheelt met 21,3". En wat betreft kapotte pixels; dat is vast wel ergens te regelen :). Het laatste puntje, de prijs; wederom is 23" niet veel duurder dan 21,3", maar uiteraard wel een stukje duurder dan 20,1".
Wat me trouwens ook opvalt is dat de pixelgrootte van het 23" panel net iets groter is dan van het 20.1" panel. Dat zou kunnen betekenen dat het raster minder opvallend is...
Weet je dat zeker? In de specificaties wordt meestal namelijk alleen gesproken over de afstand tussen de pixels, niet het formaat van de pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Hielko schreef op 03 mei 2004 @ 23:19:
Ik ben al maanden aan het kijken, en heb precies hetzelfde probleem. Ik wil graag iets kopen waar ik voorlopig lang mee vooruit kan, en dan geldt: hoe groter, hoe beter. Ik herinner me nog dat ik laaaang geleden, toen een 15" crt als luxe gold, ik voor heel veel geld een dure Iiyama 17" kocht. Dat was een geweldige koop. Ik heb em twee jaar geleden verruild voor een 2ehands 19", maar sinds ik ook een TFT op het werk, en er eentje voor de pc van mijn vrouw heb gekocht, wil ik dat hier ook. En dan eentje die lang meegaat, waar je lekker mee kan gamen, maar die ook prettig kijkt als ik erop wil werken... Kortom, de ideale monitor. Je ziet nu 17" TFT's mainstream worden, dus ik verwacht dat over een jaar of vijf de 20 - 21" range (UXGA) wel behoorlijk gangbaar zal worden. De 20.1" serie is het meest voordelig: veel pixels, snelle response, 8 bit color voor relatief weinig geld. De 23" is relatief erg duur (weinig extra pixels, veel extra euri), maar wel ... geil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Hielko schreef op 03 mei 2004 @ 23:54:
[...]
Weet je dat zeker? In de specificaties wordt meestal namelijk alleen gesproken over de afstand tussen de pixels, niet het formaat van de pixels.
Idd, correctie: de pixelpitch is iets groter, 0.258 ipv 0.255. Ik bedoelde te zeggen dat de grotere pitch iig betekent dat het 23" panel daarmee niet identiek is in kwaliteit als het 20.1". Misschien dat dat ook betekent dat er minder raster zichtbaar is omdat misschien de subpixels groter zijn. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Ik hoop 't... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik hoop het ook :). Maaruh, ligt het aan mij of kan ik nergens een officiele pagina vinden over het 23" BenQ scherm? Ik vind alleen een persbericht van begin dit jaar waarin eigenlijk niks staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Hielko schreef op 04 mei 2004 @ 00:04:
Ik hoop het ook :). Maaruh, ligt het aan mij of kan ik nergens een officiele pagina vinden over het 23" BenQ scherm? Ik vind alleen een persbericht van begin dit jaar waarin eigenlijk niks staat....
Is moeilijk te vinden, maar hij bestaat, ook volgens BenQ. Specs vindt je in een pdf op de amerikaanse site van BenQ. Opvallend dat BenQ het scherm (nog) niet op de site zelf heeft gezet, maar al wel gaat uitleveren. Precies het tegenovergestelde van Samsung. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
't staat niet in de specs, maar ik neem aan dat het een S-IPS panel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat iedereen in dit topic een 23" :9 heeft.. Heeft iemand al wat van IIyama gehoord mbt de E511.

MBT 23" TFTs en DVI. Die HP L2335 heeft een resolutie van 1920x1200.

Is DVI-D niet gespecificeerd tot een maximale resolutie van 1600x1200 ?? Of is dit een limiet van een grafische kaart. Een ASUS v9950 kan volgens de specs/beschrijving maar tot 1600x1200 op de DVI uitgang; terwijl de analoge uitgang hoger gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
[quote]Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 17:44:
[...]

Als jij niet een piepende E511 hebt staan..met welke cijfers begint het serienummer ?

[...]

sorry beetje late reactie maar mijn serienr.begint met *05267M405, ik hoop fdat je er alsnog wat aan hebt :)
oh ja, ik heb dus geen piepend iets ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Le_Freak ! op 04-05-2004 07:56 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 07:30:
Voordat iedereen in dit topic een 23" :9 heeft.. Heeft iemand al wat van IIyama gehoord mbt de E511.

MBT 23" TFTs en DVI. Die HP L2335 heeft een resolutie van 1920x1200.

Is DVI-D niet gespecificeerd tot een maximale resolutie van 1600x1200 ?? Of is dit een limiet van een grafische kaart. Een ASUS v9950 kan volgens de specs/beschrijving maar tot 1600x1200 op de DVI uitgang; terwijl de analoge uitgang hoger gaat.
weet zo niet of dvi-d gelimiteerd is, zover ik weet moet 1920x1440 nog wel kunnen maarre hebben de nieuwste duurdere lcd monitors nog geeneens hdmi dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

En nu weer on-topic! ;)

Degenen die een Iiyama scherm hebben dat niet piept bij lage instelling van Brightness, daarvan zouden we graag hun serienummer gepost zien. Of is er niemand met deze monitor zonder dit verschijnsel? :?

Heeft er trouwens ook iemand een link naar een pricewatch voor de Belgische markt?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De IIyama E511 zonder piepende voeding:

05267M405xxxxx Le_Freak
05267M4120048 Genie (New)

Met piep:

05266M3500104 MS_SittingDuck
05266M3500167 Boldy
05266M40xxxxxx MS_SttingDuck
05267Mxxxxxxx Boldy
05267M4120085 Gerco_M
05267M4120086 Gerco_M

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 20:00 . Reden: Weer eentje aan de lijst toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Ik kan je verzekeren dat de mijn e niet piept hoor, als je zoveel geld uitgeeft voor een monitor moet hij natuurlijk wel goed zijn, ik heb de mijne bij Vobis uit Den Helder,we hebben daar de monitor op dode pixels getest etc.
Ik kan luisteren wat ik wil maar geen piepjes hier :)

Doen ze moeilijk bij jullie dan met omruilen ? ? ?

[ Voor 9% gewijzigd door Le_Freak ! op 04-05-2004 15:46 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serie nr 05266M3500167 (witte uitvoering) piept ook als brightness op 100% staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien is het handig als iemand in een startpost van een nieuw topic even alle foute serie nummers bij houdt. Het piep probleem is mischien zowieso een apart topic waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozinator
  • Laatst online: 31-12-2020
vandaag is mijn HP L2035 binnen gekomen, echt geweldig scherm, alleen 1 dode pixel. Morgen mn schermpje maar laten ophalen en een nieuwe laten komen.

[ Voor 13% gewijzigd door mozinator op 04-05-2004 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Goede vraag... 1600x1200 staat mij idd wel ergens bij als maximale resolutie, dus dan is 1920x1200 misschien wat problematisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Laatst online: 15:56
L@aF schreef op 04 mei 2004 @ 20:31:
vandaag is mijn HP L2035 binnen gekomen, echt geweldig scherm, alleen 1 dode pixel. Morgen mn schermpje maar laten ophalen en een nieuwe laten komen.
Waar heb jij je scherm gekocht?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op 04 mei 2004 @ 15:45:
Ik kan je verzekeren dat de mijn e niet piept hoor,
Damned, I hate this.... :)
...
Doen ze moeilijk bij jullie dan met omruilen ? ? ?
Nee, hoor bij MyCom hier in Haarlem/Hoofddorp doen ze niet moeilijk; alleen het heen en weer gefiets en gehaast na werktijd en steeds weer 1 dag wachten tot ze weer een nieuwe explemaar in winkel hebben begint me een beetje :r. Die 8 dagen omruilgarantie is voor de werkende man een beetje krap... ;)

Maar om niet onnodig heen en weer te pendelen heb ik zowel IIyama - sales en support !! - en MyCom afgelopen donderdag 29/04 een mailtje gestuurd met de vraag of het probleem bekend/opgelost is hoe de nieuwe versie/shipment herkenbaar is.

Alleen MyCom ( insert here the to be added 'Thumbs Up' Smiley ) heeft op heden gereageerd met onderstaand reply:
Geachte heer MS_SittingDuck,

Blijkbaar hebben niet alle schermen last van dit probleem aangezien de schermen niet heel veel terugkomen.
Wij zullen er in ieder geval naar kijken en proberen alleen maar correcte schermen uit te leveren.
Wij hebben van Iiyama nog niet vernomen in welke lichting dit euvel niet meer voorkomt.
Tot die tijd bieden wij op alle schermen uiteraard de gebruikelijke garantie.

Wij danken u in ieder geval voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

xxxx
blijkbaar hebben ze er nog niet veel van verkocht want in dit topic alleen tel ik al een ratio van 6 'bad' vs 1 'good' . En blijkbaar heeft iiyama nog geen oplossing...maar ik wacht nog op hun antwoord.

PS Als er meer mensen voorstander zijn om de iiyama in een apart topic te plaatsen..let me :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op 04 mei 2004 @ 20:59:
[...]
Goede vraag... 1600x1200 staat mij idd wel ergens bij als maximale resolutie, dus dan is 1920x1200 misschien wat problematisch?
Even gespit op het web...

http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1187652,00.asp

Volgens dit artikel heeft een DVI single-channel een max bandbreedte van 165 Mhz wat voldoende is voor 1600x1200. Een dual channel gaat tot 330 Mhz wat staat voor een max res van 2048x1536. Dus voor 23" met 1920x1200 zou je dus een video kaart nodig hebben met een dual-channel DVI. :?

Dat verklaart volgens mij ook die Dual Linked/Channel DVI kabels die in de handel zijn.

Maar hoe moet je dan zo'n ViewSonic 22.2" Vp2290B aansturen ??? Die heeft een resolutie van 3840x2400.... :? triple-channel ?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ik heb zelf ook even gespit op het web. Volgens mij moet 1920x1200 nog wel te doen zijn met single link. DVI is namelijk 165MHz max wat overeenkomt met 165 miljoen pixels per seconde. 1920x1200x60Hz = 138 miljoen pixels waarmee er nog een flink stuk ruimte overblijft voor de zogenaamde blanking interleave. Voglens de door jouw genoemde bron is dat bij de meeste schermen 5 a 10 procent waarmee de bandbreedte die nodig is nog steeds binnen de 165MHz blijft.

Vraag is dus; kunnen de drivers van de huidige consumer videokaarten dit ook aan?

Ik heb op internet wel wat bronnen gevonden die er op wijzen dat het mogelijk is; http://www.xlr8yourmac.com/Graphics/Samsung_240T_info.html

Trouwens wat betreft zo'n 9Mpixel scherm, daarvoor heb je speciale videokaarten met een quad link. Ook zijn ze in dual link te gebruiken met een refreshrate van 30Hz ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door Hielko op 04-05-2004 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Klik hier voor info over DVI kabels
Single link DVI-I cables allow users to take advantage of improved digital signal quality with resolutions up to 1280 x 1024 (at 85 Hz) - 4.95 Gbps - Attaches host device to display device
Dual link DVI-I cables allow users to get the most from their digital signal quality with resolutions up to 1920 x 1080 (at 85 Hz) - 9.9 Gbps - Attaches host device to display device.
Dual link DVI-D cables allow users to get the most from their digital signal quality with resolutions up to 1920 x 1080 (at 85 Hz) - 9.9 Gbps - Used to extend existing DVI cable connection.
Meer weet ik er eigenlijk ook niet van, in ieder geval niet van grotere resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij heeft Hielko net een goedkope quad channel kaart gevoden die ook voor games perfect is....(sorry, ik zag iets voorbij flitsen en toen was het weer weg ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Was 't maar waar... was gewoon een loze zin die ik vergeten was in mijn verhaal.... dual channel kaarten zijn niet eens goedkoop, laat staan quad channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-09 20:45

Gerco-M

mijn tornado res.

Ik was vandaag by Mycom Haarlem om mijn 2 E511S IIyama's om te ruilen tegen betere maar vond weer die uit de serie 05267M dus ik had er weinig vertrouwen in, maar eentje effe aangesloten en toen bleek dat deze ook weer geluid maakte. De andere had ongeveer zelfde serie nummer dus ik had daar ook weinig vertrouwen in en heb die maar fijn in de doos laten zitten. Maar ze erkenden het probleem inderdaad en ze zouden gaan regelen via IIyama dat ik schermen zou krijgen die geluidsvrij zijn. Hopelijk krijg ik daar binnenkort goed nieuws over 8)

Ik heb gisteren de "foute" schermen alweer terug gebracht omdat ik niet met die dingen opgescheept wilde blijven zitten na de 8 dagen zodat ik er altijd aan vast zou zitten ook als iiyama op korte termijn / uberhaupt geen "stille" schermen kan leveren. Want dan laat wil ik mijn geld terug en ga ik ergens anders shoppen. Maar ze verzekerden mij dat ze die 8 dagen niet altijd even nauw nemen en dat dat geen probleem zou zijn. Of dat standaard is of omdat ik al jarenlang een goede (zakelijke) klant ben weet ik niet. :)

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn serie nummer begint ook met 05267M maar echt een vervelende piep hoor ik niet. Is het bij jullie een vrij duidelijke piep of is het maar een klein detail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Om mijn eigen vraag te beantwoorden; zo te zien kunnen veel videokaarten wel 1920x1200 via DVI doen @ 51Hz oid. Zie: http://www.avsforum.com/a...msung%20240T&pagenumber=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 00:02:
Mijn serie nummer begint ook met 05267M maar echt een vervelende piep hoor ik niet. Is het bij jullie een vrij duidelijke piep of is het maar een klein detail?
Tja je zou haast denken dat die van ons ook piepen :*)

wanneer horen jullie dat piepen dan precies :?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Misschien dat de piep een hele hoge frequentie heeft? Zodat mensen met een "slecht" gehoor 't simpelweg niet horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozinator
  • Laatst online: 31-12-2020
steven2 schreef op 04 mei 2004 @ 21:48:
[...]

Waar heb jij je scherm gekocht?
bij pcvergelijk.nl inclusief alle pixel garanties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op 05 mei 2004 @ 11:19:
Misschien dat de piep een hele hoge frequentie heeft? Zodat mensen met een "slecht" gehoor 't simpelweg niet horen?
Ik moet wel bekennen dat mijn kast ook redelijk wat geluid maakt dus dat het piep geluid van de monitor niet opvalt. Als de computer uitstaat hoor ik echter wel een hele lichte piep wanneer de monitor nog aanstaat. Maar mijn CRT maakte ook een licht ruizend geluid als de PC uitstond en de monitor aan. Echt storend vind ik dit allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
* Sluuut heeft even wat topics/reviews bekeken, en zit nog met een paar vraagjes;

* Waarom is die NEC van hetzelfde type scherm ruim 400 euro duurder dan die van Iiyama?

* Hoeveel kost een beetje goede DVI kabel die wél 1600x1200 aankan, die helaas niet mee word geleverd?

* Zijn er ook mensen die totaal géén zoomende geluid van de travo horen?

* Is het zo dat 800x600 heel mooi overkomt op deze monitor (mmoier dan andere resoluties) omdat het precies de helft is van de native resolutie, 1600x1200?
Gezien er in de breedte 1600 pixels zijn, dat in 800 veranderd.. in 1200 in 600, dan word er dus in plaats van 1 pixel, 4 pixels met zelfde kleur gefilled, dus geen pixels die half half de kleur aan gaan nemen van de omliggende?

[ Voor 37% gewijzigd door Sluuut op 05-05-2004 15:22 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op 05 mei 2004 @ 13:29:
Waarom is die NEC van hetzelfde type scherm ruim 400 euro duurder dan die van Iiyama?
Denk zelf om de volgende punten:

1. Luxere behuizing (bv draaibaar)
2. Waarschijnlijk een betere aansturing (betere monitor)
3. De naam NEC

Mijn 2e 511E is weer de deur uit... nu maar iets meer uitgegeven en een NEC 2080UX+ besteld.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou bijna medelijden beginnen te krijgen met de hond van een Iiyama 511s eigenaar. >:) Dat beest slaakt een zucht van verlichting als 't baasje stopt met computeren. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
hahahahaha grapjas ben jij Hielko, ik kan je zeggen dat mijn gehoor uitmuntend is hoor.
Ik heb geluisterd in een volledig stille ruimte met allen de monitor aan.

Wat voor geluidje is het dan precies ? (just for the record ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Le_Freak ! op 05-05-2004 19:47 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op 05 mei 2004 @ 19:47:
[...]

hahahahaha grapjas ben jij Hielko, ik kan je zeggen dat mijn gehoor uitmuntend is hoor.
Ik heb geluisterd in een volledig stille ruimte met allen de monitor aan.

Wat voor geluidje is het dan precies ? (just for the record ;) )
Just for the record, ik kan er internationaal ook helemaal nix over vinden. Via google gezocht op woorden als IIyama E511 en noise, high pitched, high, sound, etc... kan niks vinden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Gisteren gebeld door Mycom Leiden, dat de Iiyama E511 binnen was. Ik ben er vanmiddag heen gegaan om te kijken, maar hij stond niet in de winkel. Ze hebben em voor mij uit de doos gehaald en aangesloten. So far so good, en nette service. Alleen zat ie op een computer met een maximum output van 1024x768, dus kon ik em alleen met interpolatie bekijken. Dat ziet er brak uit. Voor zover ik kon zien geen brakke (sub)pixels, maar ik heb dat niet helemaal 100% gecontroleerd. Ik kwam om de beeldkwaliteit te bekijken.

Ik vond het scherm inderdaad korrelig, zoals anderen dat ook omschreven. De coating op het scherm was ook duidelijk zichtbaar, en daardoorheen kijken vond ik licht storend. Kleurvlakken waren niet egaal, maar korrelig en vlekkerig. Dat kan ook aan de (nogal gebrekkige) grafische kaart hebben gelegen. Het effect van de horizontale lijnen (zoals hierboven omschreven) kon ik daardoor niet zien, maar ik vermoed dat dat met een betere kaart en goede instellingen ook wel zichtbaar was geworden. Van een afstandje was de korreligheid minder, en ik zit toch wel minstens 40 a 50 cm van het scherm af, dus dat zal in de praktijk geen groot probleem zijn.

Luisteren naar een piep was zinloos - veel te veel herrie in de winkel. Voor wie hem ook graag had willen zien: hij ging weer terug in de doos.

Ik ben er nog niet uit, 20.1" (goeie prijs vs oppervlak scherm) vs 23" (duur in verhouding tot 20.1", groter scherm, misschien niet de gekregen van het 20.1" panel?). Ik pieker nog even verder.

Wat betreft 1920x1200 over DVI, daar had ik al een keer een thread over geopend. Naar ik begrijp zijn er niet veel kaarten die een dual link DVI uitgang hebben. Wel zouden alle moderne nVidia en ATi kaarten de WXGA resolutie moeten kunnen aansturen via DVI door gebruik te maken van reduced timing. In deze link staat daar wat meer over.
Op prad.de geeft iemand commentaar tav de L2335 en DVI:
(...) Erst einmal zur maximalen Auflösung von 1920x1200 per DVI: Es funktioniert und das mit 60Hz (...) Als Karte benutze ich eine Radeon 9800pro
Verderop in het commentaar overigens een leuke vergelijking tussen de HP L2335 en de NEC 2080UX+
NEC: sehr scharf und kontrastreich, keine von mir erkennbaren REBK'schen Streifen aber eben der typische kristalline Effekt, welcher bei höherer Helligkeit und höherem Kontrast schon recht anstrengend ist.

HP: Erst dachte ich "sehr gut" vor allem im direkten Vergleich zum NEC (nicht so "hart". Hatte beide an der gleichen Karte und so den direkten Vergleich. Aber: Der HP ist etwas unscharf, egal ob per Analog oder per DVI, dies hab ich verifiziert (paarweise Analog/DVI mit den anderen Monis getauscht).

Zur Reaktionszeit:

Sehr erstaunlich, mit Far Cry kein Unterschied zwischen NEC und dem breiten HP
Sja... Dan ga ik toch weer twijfelen. Niet zo "hard" als de NEC (met het beruchte 20.1" panel): dat is goed nieuws. Maar ietwat onscherp? Misschien in vergelijking met het 20.1" panel, snap ik dat wel, en zou dat dan eigenlijk als een voordeel moeten gelden. Hmmm... Nog maar ns contact opnemen met HP, om absoluut zeker te zijn dat de hier verkochte versie ook 16ms is.

[ Voor 7% gewijzigd door Appelsap op 06-05-2004 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Trouwens ook leuk voor 't lijstje 23" schermen; nieuws: Philips introduceert 16ms 23-inch lcd-breedbeeldmonitor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Appelsap schreef op 05 mei 2004 @ 22:02:
Luisteren naar een piep was zinloos - veel te veel herrie in de winkel..
Is inderdaad zinloos, want als Iiyama zelf zegt dat het bij alle 511S schermen is dan zit er dus geen één tussen die dit niet heeft...

Ik kreeg vanmiddag via TFTScherm.nl te horen dat ze nog steeds met de oplossing hiervan bezig zijn.

Ik zal trouwens zodra mijn NEC binnen is mijn bevindingen over dit scherm hier plaatsen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Ik zit dus te kijken naar vooral die Viewsonic 20" variant alleen jammer dat de bedrijven die pixel garanties geven geen viewsonic in hun assortiment hebben zitten. ik vind het persoonlijk namelijk wel heel erg zuur als ik bijna een maandloon de deur uit smijt om toch een voor deels defect product (want zo zie ik het tenslotte) te krijgen zonder een kans om het om te ruilen puur omdat de fabrikant het vind dat het binnen hun marge zit.

heb dezelfde bullsjit ooit eens met een CRT (destijds 5 dode pixels op een 15"scherm) gehad en daar heb ik dus geen zin in om nog een keer mee te maken om stampij te moeten gaan trappen in de winkel om zo iets voor elkaar te moeten krijgen.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hakker schreef op 05 mei 2004 @ 22:36:
Ik zit dus te kijken naar vooral die Viewsonic 20" variant alleen jammer dat de bedrijven die pixel garanties geven geen viewsonic in hun assortiment hebben zitten.
Kijk dan eens bij hd.nl volgens mij zag ik daar ook die viewsonic 20 inch tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 22:42:
[...]

Kijk dan eens bij hd.nl volgens mij zag ik daar ook die viewsonic 20 inch tussen staan.
Geeft HD.nl pixelgarantie dan? Zo ja, waar staat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op 05 mei 2004 @ 22:48:
[...]

Geeft HD.nl pixelgarantie dan? Zo ja, waar staat dat?
Ik zit net even te kijken en inderdaad op de viewsonic geven ze geen pixelgarantie. Je zou ze op kunnen bellen en vragen waarom op de NEC wel die garantie kunnen geven en waarom niet op de Viewsonic.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
Iemand ervaringen met deze scherm: Acer AL2021m - 20" TFT.
Specificaties

Heeft wel een MVA, geeft dat veel nadeel tov een IPS?

Edit: ff in IPS veranderd ipv ISP :o

[ Voor 13% gewijzigd door SI4live op 05-05-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
SI4live schreef op 05 mei 2004 @ 23:09:
Iemand ervaringen met deze scherm: Acer AL2021m - 20" TFT.
Specificaties

Heeft wel een MVA, geeft dat veel nadeel tov een ISP?
Het is IPS, niet ISP!!!111 (hierboven wees ik je al op de fout, alleen toe corrigeerde je het met S-ISP, terwijl het S-IPS moet zijn :P)

Maar het heeft inderdaad wel zijn nadelen maar ook zijn voordelen natuurlijk. Je kan voor info hierover even dit topic doorlezen, er staat wel het een en ander in over deze monitor. Ikzelf denk dat hij wel geschikt is voor workstation monitor maar zeker niet voor gaming aangezien MVA schermen bij grey to grey kwa response time altijd een stuk hoger uitvallen dan een IPS scherm. De 25ms kan dus in sommige games nog hoger komen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SI4live
I C :(. Wil een 20" TFT kopen toch vooral om te gamen
Hij heeft wel 2 mooie voordelen:
-kleinere dot pich (0.25mm tov 0.255mm)
-betere contrast ratio (600:1 tov 400:1)
Maar één grote nadeel dus:
-(veel) lagere repsonse tijd (20ms MVA tov 16ms IPS)

ik heb op google gezocht en kon er geen review over vinde: iemand deze TFT in huis? Zo ja, is er dan veel ghosting merkbaar, voorals bij FPS?

EDIT: heb ff in dit topic gezocht: niet veel soeps over deze panel..., maar kan iemand mij bevestigen of er veel ghosting optreedt? Hoeft niet persee op deze Acer kan ook een andere merk zijn met een MVA panel

[ Voor 22% gewijzigd door SI4live op 05-05-2004 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
..Appelsap schreef op 05 mei 2004 @ 22:02:

Ik vond het scherm inderdaad korrelig, zoals anderen dat ook omschreven. De coating op het scherm was ook duidelijk zichtbaar, en daardoorheen kijken vond ik licht storend. Kleurvlakken waren niet egaal, maar korrelig en vlekkerig. Dat kan ook aan de (nogal gebrekkige) grafische kaart hebben gelegen. Het effect van de horizontale lijnen (zoals hierboven omschreven) kon ik daardoor niet zien, maar ik vermoed dat dat met een betere kaart en goede instellingen ook wel zichtbaar was geworden. Van een afstandje was de korreligheid minder, en ik zit toch wel minstens 40 a 50 cm van het scherm af, dus dat zal in de praktijk geen groot probleem zijn.

[...]

Sja... Dan ga ik toch weer twijfelen. Niet zo "hard" als de NEC (met het beruchte 20.1" panel): dat is goed nieuws. Maar ietwat onscherp? Misschien in vergelijking met het 20.1" panel, snap ik dat wel, en zou dat dan eigenlijk als een voordeel moeten gelden. Hmmm... Nog maar ns contact opnemen met HP, om absoluut zeker te zijn dat de hier verkochte versie ook 16ms is.
Korrelig ?? nou daar hoef je niet aan te twijfelen hoor ;)
Ik heb hem dus hangen aan een Asus Radeon 9800XT en kan je vertellen dat het echt een wereldmonitor is waaarbij ghosting zeker geen probleem is.
Ik zei het al eerder,ik ben mijn 22''Iiyama crt al helemaal vergeten.

De review van Hielko was al goed over deze monitor, de PC Gameplay heeft het in de laatste uitgave nog eens dunnetjes overgedaan en ik kan je verzekeren na meer dan 150 uur gamen een heleboel films gekeken te hebben en heel veel desktoptoepassingen gehad te hebben dat de E511S gewoon een hele hele goede monitor is.
Nee ik wordt niet gesponsord door Iiyama,en afgezien van het piepend geluidje wat sommige hebben (wat niet goed te praten is maar wel te testen in de winkel)
vindt ik dat sommige wel heel erg lopen te mierenneuken en te mekkeren.
Er mankeerd echt niks aan deze monitor :*)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
SI4live schreef op 05 mei 2004 @ 23:53:
I C :(. Wil een 20" TFT kopen toch vooral om te gamen
Hij heeft wel 2 mooie voordelen:
-kleinere dot pich (0.25mm tov 0.255mm)
-betere contrast ratio (600:1 tov 400:1)
Maar één grote nadeel dus:
-(veel) lagere repsonse tijd (20ms MVA tov 16ms IPS)

ik heb op google gezocht en kon er geen review over vinde: iemand deze TFT in huis? Zo ja, is er dan veel ghosting merkbaar, voorals bij FPS?

EDIT: heb ff in dit topic gezocht: niet veel soeps over deze panel..., maar kan iemand mij bevestigen of er veel ghosting optreedt? Hoeft niet persee op deze Acer kan ook een andere merk zijn met een MVA panel
Ik heb wel ervaringen met een 19" Acer scherm dat 1280x1024 kan en 25MS heeft in plaats van 20. Hierbij hangt het er maar net vanaf welke game je doet, C&C, UT2004, merk je het enorm weinig. Maar bijvoorbeeld bij Tactical Ops of andere games waarbij veel grijs voorkomt (schijnt dus dat deze langer doen over de refresh), merk je het wel redelijk. Daarom zit ik er dus ook aan te denken om die IIyama aan te schaffen, maar eigelijk is dat vooral om de resolutie van 1600x1200 en niet om de responsetijd, ik vind het persoonlijk nu met 25ms ook al goed te doen.

In het begin is het zeker wennen die ghosting, maar ten opzichte van een CRT zou ik nooit meer terugwillen. Bovendien raak je er na een bepaalde tijd (bij mij ongeveer een weekje) aan gewend, die ghosting stoort dan niet meer.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.