Nou, ff mijn bevindingen wat verder uitwerken, met de volgende levels achter de rug:
• Training
• Carrier
• Fort
• Pier
• Research
• Treehouse
• Bunker
• Steam
• Regulator
• Control
• Rebellion
• Archive
• Cooler
• Boat
Het eerste wat me opviel waren de vreselijk mooie graphics. Vooral het water ziet er prach-tig uit. De AI van je tegenstanders is gewoon super, je zou soms bijna denken dat je tegen echte mensen zit te spelen. Zo half om een hoekje kijken en iemand zo verrot schieten gebeurd dus niet meer, want ze hebben je snel in de gaten. De interactiviteit in de levels is super, zo kan je supervaak touwen enz kapotschieten en daardoor een brug, container of ander voorwerp in laten storten of de diepte in laten vallen. Alle kisten en zo die zich in de levels bevinden zijn weg te duwen. Dit maakt het echt veel phun om te spelen.
De afwisseling in de levels is groot, de ene keer ben je door het oerwoud aan't sneaken, de andere keer probeer je een bunker te bestormen en even later ben je in een of ander donker gangetje tegen een monster aan't vechten. Er zitten leuke puzzels tussen, maar deze zijn echt niet moeilijk.
Maar natuurlijk zijn er ook minpunten. Zo vind ik het irritant dat je tussendoor niet kan saven. Dit gebeurd op bepaalde "save-punten". Deze zijn ook niet zo goed geplaatst. Soms zit je midden in een battle tegen 15 man, maakt ie ineens een save. Ook duurt het soms te lang zodat je als je afgaat weer een ellendig stuk moet gaan lopen of opnieuw moet doen. En soms heb je weer dat je op een stukje rijden gewoon 3x achterelkaar volledig loos een save-punt hebt.
Het geluid is erg leuk, soms geven je monsters echt de rillingen op je lijf in een donker stuk met hun gegrom. Maar ook daar is een minpunt; de persoon die je objectives geeft is nouwelijks te verstaan. Ook krijg je een vreselijke framedrop als je door de thermal-goggles opzet. Het spel wordt dan op mijn pc, die opzich niet echt slecht is, onspeelbaar.
Ook veel BSOD's en crashes, zeker in de eerste 4 levels.
Nog een punt van kritiek op het geluid; de dingen die de wachters roepen zijn erg banaal en steeds hetzelfde:
[quote]
• Time for some asswhoop
• I've got a bullet with your name on it
• I'm gonna put you down
• I'm gonna take you out
• I'm gonna take you apart
• You got nothing on me
• You want some?
• I'm gonna drop your ass
• Give it up buddy!
• Take this
• You want more of this? I got more of this
• How do you like those apples?
• I'm gonna mess you up
• You're dead buddy
Nu zou je zeggen; "ach, dat valt nog mee". Maar deze uitspraken worden door wetenschappers gedaan tegen monsters die het toch niet verstaan?

Het past sowieso niet bij die wetenschappers, meer bij een Duke Nukem-figuur of zo.
Ook de verdeling van minutie en andere supplies door de levels heen vind ik ongelijk verdeeld. Zo heb je in het ene level zo veel minutie, wapens, armor en health dat je een hele hoop achter moet laten met pijn in het hart en even later heb je in het volgende level alles zwaar tekort. En dit terwijl de moeilijkheidsgraad toch ongeveer gelijk ligt.
Al met al vind ik het een geslaagde mix tussen Doom III en Serious Sam. In het begin had ik nog meer een Jurassic Park gevoel erbij (zeker bij het Treehouse-level), maar dat ging steeds meer over in het gevoel dat ik er nu over heb.
Al met al vind ik het een 8,5 waard
En natuurlijk de screenshots:
* Kan je er even ECHTE thumbnails van maken (met bv Photoshop ) Dit is een paar mb aan plaatjes. Je code kan je nog terugvinden *
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 18-03-2004 22:42
]