Begin spijt te krijgen dat ik een dfi bordje heb gekocht ipv een nf7 rev2 voor 10€ minder.
Na het kijken van Gothica (gewelige film btw) liet ik winamp opstaan en startte ik nfsU op. Terwijl hij de race laade kreeg ik een leeg blauw scherm.
Mn bordje dee al enkele dagen raar, plotse reboots enz.
Ik had het bordje op 10X 220 (en later de multiper tot 9.5 verlaagd) met 1.75Vcore lopen wat zeker geen probleem mag zijn voor mn infinity noch mijn xp1800 dltc. Verder stond er 3.3 op mn ch5 (beetje veel maar ik had het verhoog omdat ik maar reboots bleef krijgen) en VDD op 1.9 (sinds 1.8 mij reboots gaf).
Ik ervaar het coldboot probleem. Ik druk de reset knop in en hou em ff in. Ik herhaal die actie 3 tot 4 keer waarop ik geen groen lampje kreeg van mn monitor.
Goed, ik reset de bios. Druk de knop in en nog steeds geen leven...
Daarna 10Min gewacht en opnieuw geprobeerd.
Teken van leven plots hoewel hij bij het detecteren van de ide drives bleef hangen of net daarvoor. De cpu wordt herkend en het aantal ram klopt...
Zonder enige drives hetzelfde en ik geraak niet in het bios!
Conclusie?
Stock koeling met 60mm fans op Nb en SB @7V
Ik druf al nimmer proberen ...
Btw, ik kreeg ook wel eens vlak voor het laden van windows nadat hij checkt of er iets in de cdrom zit om vanaf te booten een berichtje ivm mijn hdd.
Ik kan nu nimmer op de naam komen maar ik heb hetzelfde ooit gehad op mijn kt333 toen mijn ide kabel niet goed in het HDD/mobo zat...
(ik geloof dat nvidia erin voor kwam)
Net nog eens geprobeerd nadat de bios jumper er 15min zat te reset'en net hetzelfde ik poste net nog de cpu id 068 als ik me niet vergis en bij de ide drives kwam hij al nimmer...
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 07-04-2004 23:28
]