[OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 3

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.661 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
Tja....tell me more!
ER zijn gelukkig nog meer winkels waar ze DFI's of andere tweak spul verkopen.
Een ding heb ik wel geleerd van anderen:betaal nooit(teveel)vooruit ;)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin spijt te krijgen dat ik een dfi bordje heb gekocht ipv een nf7 rev2 voor 10€ minder.

Na het kijken van Gothica (gewelige film btw) liet ik winamp opstaan en startte ik nfsU op. Terwijl hij de race laade kreeg ik een leeg blauw scherm.
Mn bordje dee al enkele dagen raar, plotse reboots enz.

Ik had het bordje op 10X 220 (en later de multiper tot 9.5 verlaagd) met 1.75Vcore lopen wat zeker geen probleem mag zijn voor mn infinity noch mijn xp1800 dltc. Verder stond er 3.3 op mn ch5 (beetje veel maar ik had het verhoog omdat ik maar reboots bleef krijgen) en VDD op 1.9 (sinds 1.8 mij reboots gaf).

Ik ervaar het coldboot probleem. Ik druk de reset knop in en hou em ff in. Ik herhaal die actie 3 tot 4 keer waarop ik geen groen lampje kreeg van mn monitor.

Goed, ik reset de bios. Druk de knop in en nog steeds geen leven...
Daarna 10Min gewacht en opnieuw geprobeerd.

Teken van leven plots hoewel hij bij het detecteren van de ide drives bleef hangen of net daarvoor. De cpu wordt herkend en het aantal ram klopt...
Zonder enige drives hetzelfde en ik geraak niet in het bios!

Conclusie?
Stock koeling met 60mm fans op Nb en SB @7V

Ik druf al nimmer proberen ...
Btw, ik kreeg ook wel eens vlak voor het laden van windows nadat hij checkt of er iets in de cdrom zit om vanaf te booten een berichtje ivm mijn hdd.
Ik kan nu nimmer op de naam komen maar ik heb hetzelfde ooit gehad op mijn kt333 toen mijn ide kabel niet goed in het HDD/mobo zat...
(ik geloof dat nvidia erin voor kwam)

Net nog eens geprobeerd nadat de bios jumper er 15min zat te reset'en net hetzelfde ik poste net nog de cpu id 068 als ik me niet vergis en bij de ide drives kwam hij al nimmer...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarantaine
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06-2013

quarantaine

mongtastic.be

bios flashen , eventuele fan connectors wegdoen...
ik had dat ook en na een rpm kabel weg te halen en men bios geflashed te hebben was dat allemaal gedaan (1/21 gebruik ik atm)

hier is btw wat ik gedaan heb met mijn infinity deze namiddag
http://quarantaine.mongta...modding/mini-IMG_0042.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet eens in het bios laat staan ff te flashen.
Ik moet dus een voor geprogrammeerd infinity chipje gaan kopen ?
Tweakstore zal lang op zich laten wachten en de verzending is wat? 15€?

Mn mosfets koelen wou ik ook gaan doen en had alles al klaar liggen.
Ziet er goed uit :)
Laat je vooruitgang maar weten dan heb ik ook al een id wat te verwachten.

edit: wat een kreng zeg, het lag idd aan die fan die op fan1 hing en nu op fan2
zou ik maar ineens maar een andere bios in flashen of is de kans op coruptie toch echt wel waard op een reserve chip te wachten?

Het staat er al op en lijkt me in orde ,nu ff benchen
Kleine verbetering ...

Wel zit ik nog met de vraag waarom ik soms nvidia boot agent tezien krijg?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Vandread schreef op 07 april 2004 @ 21:37:
zoals er staat werkt ie nogal veel.... dat hou je niet vol.... dus *nu is zijn kans* is een onzin opmerking.... maarja voor de rest zal et allemaal wel goedkomen...
offtopic:
Als 'ie nou eens personeel zou aannemen zodat 'ie niet alles in z'n eentje hoeft te doen... zou 'reorganisatie' dat inhouden? Laten we het hopen...
Wat zijn dat voor heatsinkjes op je mosfets, als ik vragen mag?

[ Voor 36% gewijzigd door Aham brahmasmi op 08-04-2004 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarantaine

quarantaine

mongtastic.be

Aham brahmasmi schreef op 08 april 2004 @ 09:20:

[...]
Wat zijn dat voor heatsinkjes op je mosfets, als ik vragen mag?
die 2 koperen zijn in de winkel gekocht (gold heat heten ze)
die grote aluminium zijn van een heatsink die ik in stukken heb gezaagd.

ik moet er nog 2 plakken in de buurt van het agp slot maar dat zal echt prutswerk zijn (echt kleine mosfets :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:27

sapphire

Die-hard pruts0r

die dingen zij echt k*t klein hé op een Infinity, ik zit nog te wachten op adhesive en op m'n coolermaster sinks en dan kan ik gaan prutsen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Ik ben erg benieuwd of er al meer info over de Infinity rev2 en natuurlijk ook de LanParty rev2 is. Ik lees er nergens wat over :? . Persoonlijk denk ik dat de LanParty een dual-bios achtig iets zal hebben, omdat hier op amdmb.com al flink over doorgezeurt wordt en DFI 'er naar zou kijken'. Ik denk dat het alleen op de LanParty zit, omdat de DFI man tegen _Droopy een opmerking had gemaakt 'dat hij vooral de nieuwe functie op de LP zou kunnen waarderen'. Iemand die al meer weet? Ik zit nu braaf te wachten totdat hij te koop is, zodra hij er is wil ik hem gelijk bestellen...

[half-offtopic]
Ik lees hier dat jullie problemen hebben met het krijgen van een BIOS-chip. Ik woon 10 minuten fietsen van Tweakstore, dus voor diegenen die nú een bios-chip nodig hebben wil ik wel even op me fiets springen en er één halen. Dan doe ik hem gewoon op de post voor je.

Ik ben absoluut niet van plan om bestellingen te gaan versturen voor hem, maar voor mensen die nu zitten te balen en een chip nodig hebben wil ik best even fietsen.

Edit:
Als je een chipje nodig hebt, post het niet hier, maar mail me even of add me @ MSN.
[/half-offtopic]

[ Voor 6% gewijzigd door Syzzer op 08-04-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
hmmm hoe zijn de ervaringen hier betreffende dit topic op amdmb
amdbm.com Infinty + 2400+M, nothing past 1.825 stabel?
Aangezien vele van ons binnekort hier een DFI en/of barton mobile binnen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op 08 april 2004 @ 18:05:
hmmm hoe zijn de ervaringen hier betreffende dit topic op amdmb
amdbm.com Infinty + 2400+M, nothing past 1.825 stabel?
Aangezien vele van ons binnekort hier een DFI en/of barton mobile binnen krijgen
De extra voedingsplug die voor P4 moederborden nodig is is de oplossing van het probleem als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 23:28:
[...]

De extra voedingsplug die voor P4 moederborden nodig is is de oplossing van het probleem als ik het goed begrijp?
Tja, dat probleem is al vaker voorbij gekomen. Het vreemde is dat niemand in dat topic iets heeft over een lage 12V. Ik heb hier met een 2500+ Barton nergens last van op 2V. Ook m'n 1800+ TBredB loopt vlekkeloos op 2V.
In dat topic op amdmb.com werd ook iets gemeld over de diodetemp van de CPU. Dat kan ook een oorzaak zijn van het vastlopen. Als ik hier de pomp uitzet, loopt de sockettemp heel langzaam op, terwijl de diodetemp binnen een paar seconden op 70+ graden zit. Met een 'te' hoge spanning op een mobile zou die diode wel eens te warm kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 23:28:
[...]

en als ik het goed begrijp zeggen ze na de opmerking over de p4 connector allemaal: "doh tuurlijk heb ik die erin zitten" (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Ik heb dus gisteren m'n Lanparty NFII Ultra B binnengekregen van Tweakstore, en ik ga deze dan denk ik dinsdag inbouwen. Maar zijn er een aantal dingen waar ik rekening mee moet houden bij dit board, zoals problemen met cold boot enzo...

Wat voor meer problemen/vage dingen heeft dit board waar ik rekening moet houden voordat ik het bord RMA ofzo omdat deze niet opstart (cold boot probleem en dergelijke)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok hem dus gister mijn lanparty rev B bord aangekregen maar er duiken problemen opo

ik kan boten van mijn win xp cd maar dan als hij alles ingeladen heeft en voor dat ge dan moet kiezen tussen windows instaleren of te reparen en zo komt er een zwart scherm en flikkert er links boven in de hoek een streepje, ook met een andere hd doet hij dit,

toen ben ik windows gaan instaleren op die schijf bij ne maat van mij die heeft het zelfde mobo en toen in mijn pc gestoken, kan er van booten, hij vind windows maar voor het laad schem komt krijg ik weer dat streepje en blijft hij daar hangen

iemand een idee wa het is en wa ik er aan kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Swandertj schreef op 09 april 2004 @ 12:03:
Wat voor meer problemen/vage dingen heeft dit board waar ik rekening moet houden voordat ik het bord RMA ofzo omdat deze niet opstart (cold boot probleem en dergelijke)
Je moet echt gewoon rustig aan beginnen... begin met de simpele dingen, niet in een keer alle settings zetten zoals je denkt dat je wilt gaan draaien en dan verbaast zijn dat ie niet boot. (dit is wat tweakstore mij vertelde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op 09 april 2004 @ 12:48:
[...]

Je moet echt gewoon rustig aan beginnen... begin met de simpele dingen, niet in een keer alle settings zetten zoals je denkt dat je wilt gaan draaien en dan verbaast zijn dat ie niet boot. (dit is wat tweakstore mij vertelde)
Hier sluit ik me bij aan. Sterker nog, ik zou eerst een week op standaardsettings draaien en de boel lekker warm laten worden. Ik heb uit diverse zoektochten begrepen dat in het begin de bios snel corrupt raakt, maar dat na een tijdje dit probleem zichzelf oplost. Ik heb zelf nooit het probleem gehad, maar voorkomen is beter dan .... Als je eenmaal gaat tweaken met dit bord, verander dan 1 setting tegelijk, sla op en reboot. Bij te grote sprongen wilde m'n systeem soms niet booten. Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 13:05:
[...]

Hier sluit ik me bij aan. Sterker nog, ik zou eerst een week op standaardsettings draaien en de boel lekker warm laten worden. Ik heb uit diverse zoektochten begrepen dat in het begin de bios snel corrupt raakt, maar dat na een tijdje dit probleem zichzelf oplost. Ik heb zelf nooit het probleem gehad, maar voorkomen is beter dan .... Als je eenmaal gaat tweaken met dit bord, verander dan 1 setting tegelijk, sla op en reboot. Bij te grote sprongen wilde m'n systeem soms niet booten. Veel plezier!
Dat probleem dat ie niet boot is niet zo boeiend hoor :)
Gewoon 1 of 2 keer resetten en hij boot met de goede settings en zo ben je veel minder lang bezig dan na elke wijziging op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Doctor schreef op 09 april 2004 @ 14:21:
[...]

Dat probleem dat ie niet boot is niet zo boeiend hoor :)
Gewoon 1 of 2 keer resetten en hij boot met de goede settings en zo ben je veel minder lang bezig dan na elke wijziging op te slaan.
Bij mij was 20x resetten niet genoeg. Een CMOS-reset werkte wel en kon weer opnieuw beginnen. Kwam dit probleem vaker in verschillende forums tegen en vandaar de tip. Je kan geluk hebben, zoals in jouw geval, maar je kan ook voor wat meer zekerheid gaan.
Bovendien bedoel ik met booten niet Windows opstarten, maar wachten totdat je weer op 'del' kan slaan om verder te gaan. Dat kost nauwelijks tijd. :9

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 14:53:
[...]

Bij mij was 20x resetten niet genoeg. Een CMOS-reset werkte wel en kon weer opnieuw beginnen. Kwam dit probleem vaker in verschillende forums tegen en vandaar de tip. Je kan geluk hebben, zoals in jouw geval, maar je kan ook voor wat meer zekerheid gaan.
Bovendien bedoel ik met booten niet Windows opstarten, maar wachten totdat je weer op 'del' kan slaan om verder te gaan. Dat kost nauwelijks tijd. :9
Dat je met rebooten bedoelt dat je weer in de bios kan snap ik ook ;)
Maar toch duurt dit veel langer dan in een x alles kan doen en even resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 12:30:
ok hem dus gister mijn lanparty rev B bord aangekregen maar er duiken problemen op...
Laad eens optimale settings in je bios , mijn bordje doet ook vaag ivm mn hdd welke na van 8rda naar infinity maar ff 10° warmer is geworden ???
Ik zie dan ook geregeld nvidia boot agent (blijkbaar is dat om over een lan te booten indien hij geen andere boot drives vind. Mijn hdd ziet hij dus doodleuk niet 8)7 )
Vandread schreef op 09 april 2004 @ 12:48:
[...]Je moet echt gewoon rustig aan beginnen... begin met de simpele dingen, niet in een keer alle settings zetten zoals je denkt dat je wilt gaan draaien en dan verbaast zijn dat ie niet boot. (dit is wat tweakstore mij vertelde)
Volledig mee eens. Na een volledige dag prime wordt mijn bord zelfs stabieler. Zo kan ik eens op 247 fsb BW test doen van aida32 terwijl als het bordje net opstart of na 4U games/surfen het op 235 wel eens reboot. Zelfs 225fsb was het bordje teveel en ben voorlopig terug op 10X200 om ff zonder blauw schermen te kunnen werken. Ook dee mn bordje echt raar overlaatst. Wel steekt 12/18/03 BETA er nu in.
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 13:05:
[...].... Als je eenmaal gaat tweaken met dit bord, verander dan 1 setting tegelijk, sla op en reboot. Bij te grote sprongen wilde m'n systeem soms niet booten. Veel plezier!
Dat had ik ook maar telkens saven is echt wel mn laatste keus. Meestal is ff de reset knop inhouden ook al prima of hou "insert" in en reset dan. Dan wordt dezelfde settings gebruikt als je het bios wist maar alle settings staan nog goed in je bios. Als je dan in je bios gaat (desnoods ff wat lagere waardes intikt) en exit zonder te saven om je chip maar te sparen lukt het ook al met wat geluk.
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 23:57:
[...]In dat topic op amdmb.com werd ook iets gemeld over de diodetemp van de CPU. Dat kan ook een oorzaak zijn van het vastlopen. Als ik hier de pomp uitzet, loopt de sockettemp heel langzaam op, terwijl de diodetemp binnen een paar seconden op 70+ graden zit. Met een 'te' hoge spanning op een mobile zou die diode wel eens te warm kunnen worden.
Dat kan wel eens de verklaring zijn voor mijn reboots, Hoe kan ik het makkelijkste die diode temp aflezen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 23:57:
[...]

Tja, dat probleem is al vaker voorbij gekomen. Het vreemde is dat niemand in dat topic iets heeft over een lage 12V. Ik heb hier met een 2500+ Barton nergens last van op 2V. Ook m'n 1800+ TBredB loopt vlekkeloos op 2V.
!@V is 11,49 stabiel hier @ 1,750vcore
Zit te twijfelen of ik em zal modden, als ie dan ook zo heen en weer gaat net als bij me 3,3v lijn dan weet ik niet offie instabiel word :/

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat je dat uitgemeten hebt met een MM en niet via het mobo readout sensors die nooit kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 18:09:
Ik hoop dat je dat uitgemeten hebt met een MM en niet via het mobo readout sensors die nooit kloppen.
Oke, maar de drop in voltages is wel redelijk accuraat.
De waarden zijn absoluut niet te vertrouwen over het algemeen, maar het verschil tussen idle en load word (naar mijn ervaringen) wel goed uitgelezen.
Misschien zit het borde ook daar IETS naast, maar het is wat mij betreft toch een redelijke graadmeter.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op 09 april 2004 @ 17:59:
[...]

!@V is 11,49 stabiel hier @ 1,750vcore
Zit te twijfelen of ik em zal modden, als ie dan ook zo heen en weer gaat net als bij me 3,3v lijn dan weet ik niet offie instabiel word :/
Als ik m'n PIV-stekkertje eruit trek, heb ik ook zo'n lage 12V. Met extra powerconnector is ie 11,98V. Weet je zeker dat alles aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

tuurlijk is alles aangesloten, zo'n n00b ben ik nog net niet :|
Ik weet niet, met deze PSU (Antec tp 480) zijn dde voltages met me Infinity niet zo hoog. Met me Chieftec 360 was alles heel netjes zoals het hoorde.
Maar ik vroeg me af, als ik me 5v en 12v lijnen ga modden zullen deze dan ook zo heen en weer gaan, want ik heb liever laag en stabiel dan hoog en onstabiel :/

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Hi all,
Ik om net van de CeBit vandaan en heb daar ff gepraat met een DFi-rep. die daar stond.
Toen ik begon over die "slim" geplaatste componentjes bij de socket begon hij al te lachen en melde me dat hij zich ook niet voor kon stellen dat iemand dit op deze manier kan ontwerpen, maar goed.
Over het "lage" cpu voltage hebben we het ook ff gehad en hij kon mij het volgende heugelijke bericht melden. (na enig doorzeiken van mijn kant.)
Er komt begin April een nieuwe rev. van zowel de LP als de Inf. uit en die verwacht hij goed verkrijgbaar tegen het einde van April. (ook hier in NL kon hij me verzekeren.)

Bij deze nieuwe revisie mogen wij iig een hoger CPU voltage verwachten, (hoe hoog mocht/wilde/kon hij me niet zeggen.) die componentjes zijn verplaatst en de voltages moeten een stuk stabieler worden. (vooral op de LP melde hij er nog achteraan.)
verder zouden er nog een aantal o/c features bij komen die mij wel aan zouden staan volgens hem.

Voor mij is dit goed nieuws omdat ik (ondanks alle problemen die er gemeld worden.) er graag weer een wil gaan kopen. Maar nu w8 ik uiteraard wel ff op die nieuwe rev. Als het tegen zit en hij komt begin Mei uit, lijkt het mij NOG de moeite waard om er op te w88.

Hij kon me helaas niks vertellen over het "zwarte scherm probleem", hij kende het wel en wist dat DFI er mee bezig was, maar wist niet of ze er uit kwamen of dat ze al wisten waardoor het precies komt.
Hij dacht wel dat dit niet meer voor zou komen bij de nieuwe revisie, maar bij deze uitspraak keek hij me niet zeker genoeg uit de ogen, als jullie begrijpen wat ik daarmee bedoel.
Droopy, ik neem aan dat je dit gesprek zelf hebt gevoerd. Kun je eventueel naar het volgende draadje kijken?
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=33178
en evt. zelf reageren?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
hmmm komend week maar es naar tweakstore, ff wat feedback vragen, ik hoorde daar dat het bij de nieuwe revisie voornamelijk om de plaatsing van componenten ging... als er echt daadwerkelijk voltage veranderingen etc aan komen..... wacht ik liever nog eventjes ^_^

[ Voor 5% gewijzigd door Vandread op 10-04-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 17:44:

Dat kan wel eens de verklaring zijn voor mijn reboots, Hoe kan ik het makkelijkste die diode temp aflezen?
Via MBM kun je gewoon de diodetemp aflezen. Ik weet alleen niet hoe nauwkeurig ie is. Ik kwam in de forums tegen dat je er 18 graden bij op moet tellen. Dat heb ik gedaan en dan krijg ik de volgende waarden: (Barton 2500+ @2200MHz@1,675V)
Socket: 39C
Diode:34C
In dit topic op amdmb.com staat een discussie over de betrouwbaarheid van de diode-temp. Aan m'n waarden te zien, klopt ie aardig. Moet alleen nog een keer de pomp uitzetten om te kijken bij welke temp ie uitschakelt. Doe ik wel een keer als ik geld over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:00

Q-bone

Dusss...

bij mijn waterkoeling, kon ik ongeveer 5 minuten doorwerken zonder pomp aan, dus kan je er gewoon uitpluggen, daarna gewoon weer opstarten :D

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarantaine

quarantaine

mongtastic.be

en dit is men volledige infinity met heatsinks op , verder modden ga ik niet doen
http://quarantaine.mongta...noon-modding/IMG_0073.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quarantaine schreef op 10 april 2004 @ 17:51:
en dit is men volledige infinity met heatsinks op , verder modden ga ik niet doen
http://quarantaine.mongta...noon-modding/IMG_0073.JPG
Geen betere SB koeler?
Wordt hier anders toch heel heet.

Verder staat mbm op en op het dashboard zie ik 3 temps.
Case ,cpu en nog eens cpu (1 is dus de die)

Op het dashboard zie je de temps nauwelijks veranderen maar let ik dan op wat ik zie naast mijn klok duurde het niet lang voor ik iets ongewoon zag.

Ik ga er vanauit dat de blauwe temp de die is. Deze schommelt namelijk hard.
Temps van 32° tot 43° :X (interval op 1sec) met sprongen tot zelfs 4°c
Temps zijn terwijl prime zijn gang gaat.

Nu bij het monteren van mijn alpha zag ik dat bij 1 sockethole er een weerstandje nogal dichtbij het gat stond en dit heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat de koeler er scheef opstaan.

Lijkt me toch logisch. Ik ging toch al wat extra koelen op het bordje plakken en kijk er dan ff naar.
Of is het normaal dat de die schommelt?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarantaine

quarantaine

mongtastic.be

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 19:02:
[...]

Geen betere SB koeler?
Wordt hier anders toch heel heet.
normaal wel maar ik heb niet echt een idee hoe hij vastzit en hoe ik hem er moet vanaf krijgen. zit toch stevig vast om eerlijk te zijn.
gewoon een haardroger opzetten voor een tijdje en dan moet die er afkomen? (ervanuitgaande dat het een thermalpad is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

quarantaine schreef op 10 april 2004 @ 19:12:
[...]

normaal wel maar ik heb niet echt een idee hoe hij vastzit en hoe ik hem er moet vanaf krijgen. zit toch stevig vast om eerlijk te zijn.
gewoon een haardroger opzetten voor een tijdje en dan moet die er afkomen? (ervanuitgaande dat het een thermalpad is)
D'r zit inderdaad een thermalpad onder. Gewoon wat heen en weer draaien en wrikken, en hij moet losschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff de bus disconnect op het bordje gezet en nu is idle 3°c lager.
Niet veel maar toch maar ff 3°. Wanneer de proc hoger ingesteld is kan het wel eens oplopen...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Vcore 1.0v-2.3v
Vdd 1.6v-2.2v
Vdimm 2.5v-4v [!]
Als dat waar is dan weet ik het wel! Moet alleen eerst maar eens zien, dan geloven ...

^^^ van dat xtreme draadje dus

Edit:
MMMMM heeft gelijk, het zijn alleen wensen van een gebruiker, heb ik verkeerd gelezen.

[ Voor 40% gewijzigd door Syzzer op 11-04-2004 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Als dat echt zo is, dan baal ik echt. heb hem nog geen 2 maandjes in huis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 11 april 2004 @ 00:45:
[...]

Als dat waar is dan weet ik het wel! Moet alleen eerst maar eens zien, dan geloven ...

lol, 4V.. Ik hoop dat ze een goede RMA afdeling hebben daar :P Met BH-5 kom je er misschien mee weg. Mijn plank ging dood aan 3.78V, memory doet het nog. Dusss....ik hoop dat ze de plank er een beetje op gebouwd hebben zeg maar :+

Verder is het afwachten. 2.3V Vcore is leuk, maar als hij 2.2V rock stable kan geven mag je erg blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 11 april 2004 @ 00:45:
[...]

In dat draadje staat het woord 'should', oftewel 'ze zouden moeten...'. Verder volgens de poster
And they should name it like "Overclocker's Edition"
Geen feiten maar wensen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 17:09
dus die 4v vdimm kunnen we ook wel vergeten, maja 4v is ook wel vreselijk veel. Een hogere Vcore (2,1 of 2,2) zie ik wel zitten, 2,0v is soms toch wat weinig

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

nou als dat alles is (naast die andere plaatsing sommige componenten) dan hou ik het wel gewoon bij me Rev 1 met een vmodje erop :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 01:19:
[...]

lol, 4V.. Ik hoop dat ze een goede RMA afdeling hebben daar :P Met BH-5 kom je er misschien mee weg. Mijn plank ging dood aan 3.78V, memory doet het nog. Dusss....ik hoop dat ze de plank er een beetje op gebouwd hebben zeg maar :+
Omg, ik draaide ook 3,75v met m'n CH-5 :X :P (Nee, hij is niet dood :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
dat zou ik dus nooit aandurven hè :7

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op 11 april 2004 @ 13:18:
[...]

Omg, ik draaide ook 3,75v met m'n CH-5 :X :P (Nee, hij is niet dood :+ )
Hoe lang laat jij je ch5 met 3.75 lopen?
Een uurtje om te benchen?

Wat fsb haalde je latjes dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

4v Vdimm is erg onwaarschijnlijk je fik ja latjes dan echt binnen een uurtje af denk ik zelf ga ik ook max tot 3,75/3,8v meer vind ik zelfs te veel :P
2.2 Vdd lijkt me ook onwaarschijnlijk of er moet standaard een dikke koeler op de nb zitten want anders gaan ze denk ik ook flink wat rmatjes krijgen met een nb die niet lekker meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Foutje... 8)7

[ Voor 97% gewijzigd door Tjaps op 11-04-2004 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PASware schreef op 11 april 2004 @ 13:25:
dat zou ik dus nooit aandurven hè :7
Je moet het ook met beleid doen. En niet alle chips kunnen het hebben. Maar BH-5 is gemaakt voor 3.3 tot 3.6V en als je dat weet dan valt het alweer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

en ch-5 ? dat houd toch ook wel van een lekker hoog voltage om hoog te kunnen draaien ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esox-oc
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

esox-oc

atec

ik heb de laatste tijd hele vreemde overklokresuktaten op mijn infinity, het zit zo: de ene keer dan klokt ie als een gek en als ik dan de fsb wat lager zet begint ie te piepen, nja dan dus cmos clearen, en ff cmos reloaded laden maarja zodra ik probeeer te laden gaan ie weer piepen...en dan moet de fsb dus weer op 166 en dan weer alles instellen zoals het ooit stond, maar dat lukt ook niet omdat de fsb niet verder wil dan 174 ofso :/
hij klokt dus de ene keer tot 2.2 ghz en de andere keer haalt ie 2.0 ghz niet eens stabiel |:( |:(

http://specs.tweak.to/10443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

heb ik ook, sommige fsb-MP- vcore combi's wil het bord niet slikken, btje vaag.

Maar je komt maar tot een fsb van 174, wat voor mem heb je ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie ervaring met het koelen van de mosfets? Ik kan pifast (GoT Pifast.bat) draaien op 225x11 zonder problemen, maar als ik dit meerdere keren achter elkaar doe, hangt alles. Krijg geen blauwe schermen, reboots of rekenfouten. Aangezien ik geen rekenfouten krijg als ik 'koud' draai, ga ik er vanuit dat warmte het probleem is. De SB heeft de oorspronkelijke NB-sink en op de NB zit een Zalman blokje. De temp van de Chipset is max 42 graden, de socket zit max op 46 graden, de CPU-diode komt niet boven de 44 graden. De diodetemp is de "W83L785TS-S Diode" in MBM waarbij 18 graden is opgeteld.
De CPU draait 11x225 @2.0V, het mem krijgt bij die snelheid 3,3V en draait bij lagere MP foutloos op 225MHz@11-2-2-2.5.

[EDIT] Net even Prime gedraaid. Zelfde probleem terwijl alle meetbare temps in orde zijn. Dus geen foutmelding maar een complete lockup.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Spice schreef op 10 april 2004 @ 02:44:
[...]

Droopy, ik neem aan dat je dit gesprek zelf hebt gevoerd. Kun je eventueel naar het volgende draadje kijken?
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=33178
en evt. zelf reageren?
FYI.
Ik ben NU bezig met een reply.

met 5 min. klaar denk ik.

Edit:
nm, ik had het verkeerde knoppie te pakken. |:(
reset form ipv submit reply. :r
Ik moet nu naar school, maar probeer daar of als ik terug ben ff opnieuw die reply te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door _Droopy op 14-04-2004 14:28 ]

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Rare schooldag, als je om 14.30u naar school gaat en 7 uur later nog niet terug bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een ontkrachting van het gerucht over een nieuwe revisie LP of Infinity, wat ik van Travis (Angry Games) te horen kreeg. Een quote van de chat:
Martijn zegt:
I heard about a new LP-rev with new PCB and higher voltages
Angry - Steelheads WIN!!!! zegt:
you guys really love rumors dont you
i dont know where you hear these things or who makes them up and spreads them lol
Martijn zegt:
Just a rumor? The other thing I heard about the new rev was more space around the mountingholes at the socket.
Martijn zegt:
The rumor was spread at CeBit in Germany by DFI-reps
so ive heard but dfi reps in Germany and EU say you guys are full of doody as they didnt spread rumors
its called 'wishful thinking' from customers talking to those reps
Martijn zegt:
But what about the problem using the holes around the socket and crushing resisitors?
customers want something bad enough to begin thinking they 'heard' a rep confirming what they thought they heard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 14:00:
[...]

Hoe lang laat jij je ch5 met 3.75 lopen?
Een uurtje om te benchen?

Wat fsb haalde je latjes dan wel?
Ja, een uurtje, want 3,75 is wel erg veel voor CH-5 :P Al had ik wel een erg goede airflow rond m'n slots. Maar toch. En die CH-5 latjes gingen over de 250 :) (@ 11-2-2-2)

[ Voor 3% gewijzigd door Exigence op 14-04-2004 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Misschien is het toch niet zo erg dat ik mijn LP dan al heb gekocht. wel vaag dat hij het ineens weer totaal ontkent :?
Ergens eind mei zullen we het wel weten denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mythrill schreef op 14 april 2004 @ 22:10:
Misschien is het toch niet zo erg dat ik mijn LP dan al heb gekocht. wel vaag dat hij het ineens weer totaal ontkent :?
Ergens eind mei zullen we het wel weten denk ik
Ik heb het gerucht niet van hem. Droopy heeft het een keer op Xtreme gepost. Moest 'm toch nog wat vragen, dus dan ook meteen maar dit verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 21:58:
FF een ontkrachting van het gerucht over een nieuwe revisie LP of Infinity, wat ik van Travis (Angry Games) te horen kreeg. Een quote van de chat:

[...]
LOL! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Exigence schreef op 14 april 2004 @ 22:04:
[...]

Ja, een uurtje, want 3,75 is wel erg veel voor CH-5 :P Al had ik wel een erg goede airflow rond m'n slots. Maar toch. En die CH-5 latjes gingen over de 250 :) (@ 11-2-2-2)
ik heb wel niet zulke goeie timmings (2-3-3-11) maar dan draai ik 253 op 3,3v, beetje laag :P. Jammer dat m'n proc niet mee wil en ik ff geen geld heb voor een mobile :(
ff kort vraagje, hoeveel V kan een T-bred proc trekken ? is 2,2v de max of zou het eventueel nog 2,3v oid kunnen ?

[ Voor 13% gewijzigd door sapphire op 14-04-2004 23:18 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL? was wel toe aan een verbeterde versie met meer prik, stabieler voltages en minder warme mosfets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 23:12:
[...]

LOL? was wel toe aan een verbeterde versie met meer prik, stabieler voltages en minder warme mosfets.
Ik heb trouwens m'n Lanparty vandaag geinstalleerd (in een Super Lanboy kast :9 (premod trouwens)) en ik zat eens te kijken met Winbond Hardware doctor, en die voltages schommelen behoorlijk, terwijl ik toch niet heb overgeclocked en een goeie PSU heb (Antec Truepower). De lijntjes zijn wel hoog genoeg, maar hij schommelt af en toe tussen bijvoorbeeld (vcore) tussen de 1.6 en 1.61 (ja, mn CPU heeft minder volt nodig om stabiel te lopen, zou eigenlijk wel een goei overclockbeestje zijn met een prommie eronder)

Maar ligt dit aan het board of aan mn PSU?

trouwens, ik heb gewon alles geinstalleerd en geen vuiltje aan de lucht :*). Stabiel en nog mooi ook (behalve die lelijke rode status leds die mn hele case rood maken ;( )

Over een week ga ik eens lekker overclocken, zal ik eens ff kijken of ik wat verder kom (met Aerocool HT-101 trouwens, wel een mooi koelertje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Ik w8 ff de reactie van Droopy af. AG weet gewoon niet alles. Beweerde dat ik onmogelijk een rev. B kon hebben (herstel 10 nov 2003) want die bestond officieel niet, ik had hem mooi wel ;).
http://forums.amdmb.com/s...ad.php?s=&threadid=271155
en http://forums.amdmb.com/s...ad.php?s=&threadid=264533

[ Voor 28% gewijzigd door Spice op 15-04-2004 00:43 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spice schreef op 15 april 2004 @ 00:32:
Ik w8 ff de reactie van Droopy af. AG weet gewoon niet alles. Beweerde dat ik onmogelijk een rev. B kon hebben (dec 2003) want die bestond officieel niet, ik had hem mooi wel ;).
Ik heb sowieso nog geen rev. B gezien. Wel een A+. Misschien is dat de discussie geweest? :>
Bovendien vraag ik me af waar Droopy werkt? Aan z'n schooltijden te zien waarschijnlijk niet bij DVI. AG heeft daar in ieder geval wel een e-mailadres, dus dat lijkt me een betrouwbaardere bron.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Ik heb sowieso nog geen rev. B gezien. Wel een A+. Misschien is dat de discussie geweest?
Bovendien vraag ik me af waar Droopy werkt? Aan z'n schooltijden te zien waarschijnlijk niet bij DVI. AG heeft daar in ieder geval wel een e-mailadres, dus dat lijkt me een betrouwbaardere bron
Lanparty rev. B uiteraard, verder zorgvuldig openingspost lezen.
Bron, tsja ik doe mijn eigen veldwerk en heb mijn eigen bronnen met daaraan gekoppeld ervaring, ik sluit gewoon niks uit.
Ik weet het gewoon niet, ik heb een DFI n250Gb gezien op de Cebit met mijn eigen ogen dat weet ik. Ik ken Droopy niet maar zijn verhaal klinkt geloofwaardig, waarom zou hij (gezien de context, toen) zoiets verzinnen?
AG is ok, wel erg gestresst en weet gwoon niet alles, dat kun je zelf ontdekken wanneer je de 2 linkjes leest.

[ Voor 9% gewijzigd door Spice op 15-04-2004 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op 14 april 2004 @ 22:04:
[...]

sapphire schreef op 14 april 2004 @ 23:03:
[...]

ik heb wel niet zulke goeie timmings (2-3-3-11) maar dan draai ik 253 op 3,3v, beetje laag :P. Jammer dat m'n proc niet mee wil en ik ff geen geld heb voor een mobile :(
ff kort vraagje, hoeveel V kan een T-bred proc trekken ? is 2,2v de max of zou het eventueel nog 2,3v oid kunnen ?
Ik heb ook ch5. 1latje is dood en het andere steekt in mn rig.
enkel is 11X200 geen eens stabiel op dit bordje. Ik krijg reboots terwijl ik game.
Mss moet ik het bordje eens stevig inbranden want het is er enkel op achteruit gegaan en voorlopig besteed ik mn tijd anders.

Deze week steek ik nog wel mosfet cooling ,hopelijk is het dan ook stabiel te noemen. Cold boot is verminderd maar nog steeds aanwezig.
Ik heb al enkele malen geflashed en daar heeft ie het nu wel vlekkeloos gedaan.

ps. het is toch normaal dat het eerste deeltje van de eerste balk bij het flashen niet wordt geupdate he? :?

En ik ben toch wel blij dat ik niet op die nieuwe re v gewacht heb.
Laat die mods maar komen dan mod ik het mijn wel in het nieuwe rev :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spice schreef op 15 april 2004 @ 00:46:
[...]

Lanparty rev. B uiteraard, verder zorgvuldig openingspost lezen.
Bron, tsja ik doe mijn eigen veldwerk en heb mijn eigen bronnen met daaraan gekoppeld ervaring, ik sluit gewoon niks uit.
Ik weet het gewoon niet, ik heb een DFI n250Gb gezien op de Cebit met mijn eigen ogen dat weet ik. Ik ken Droopy niet maar zijn verhaal klinkt geloofwaardig, waarom zou hij (gezien de context, toen) zoiets verzinnen?
AG is ok, wel erg gestresst en weet gwoon niet alles, dat kun je zelf ontdekken wanneer je de 2 linkjes leest.
Heb de boel ff doorgelezen, maar wordt nog niet overtuigd van het gebrek aan kennis van AG. Maar als jij zelf je veldwerk doet, moet jij toch ook wel iets gehoord hebben, als er werkelijk een nieuwe rev. staat aan te komen.
Ik zeg niet dat Droopy wat verzint, maar een foute uitspraak door een vermoeide medewerker op een drukke CeBit kan snel worden aangezien voor waarheid. Eerst maar eens feiten!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 17:23
Ik draai nu lekker om mijn nieuwe geheugen 252Mhz FSB :) Kingston BH-5 3200/512 ;) (2-2-2-11)
10x252 2520Mhz maar haal helaas maar 57.02 in pifast ;(
Moest wel CPC off doen.
Waar zou het aan liggen dat deze score niet zo geweldig is :?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 01:10:
Ik heb ook ch5. 1latje is dood en het andere steekt in mn rig.
enkel is 11X200 geen eens stabiel op dit bordje. Ik krijg reboots terwijl ik game.
Mss moet ik het bordje eens stevig inbranden want het is er enkel op achteruit gegaan en voorlopig besteed ik mn tijd anders.
Op welke timings loopt je geheugen dan?
ps. het is toch normaal dat het eerste deeltje van de eerste balk bij het flashen niet wordt geupdate he? :?
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Hey exi, hoe heb je het voor elkaar gekregen om 2-2-2 te draaien ?
Nogwat, welke van die T instellingen bij je mem is nou cpc :P ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Ik zeg niet dat Droopy wat verzint, maar een foute uitspraak door een vermoeide medewerker op een drukke CeBit kan snel worden aangezien voor waarheid. Eerst maar eens feiten!
Zeker, ik schrijf ook dat ik het gewoon niet weet. Zodra ik iets meer weet hoor je het tzt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wel benieuwd. Hoop stiekem dat AG ongelijk heeft. Voorlopig doen we het maar met de 'oude' Infinity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

SlowikPL schreef op 15 april 2004 @ 02:19:
Ik draai nu lekker om mijn nieuwe geheugen 252Mhz FSB :) Kingston BH-5 3200/512 ;) (2-2-2-11)
10x252 2520Mhz maar haal helaas maar 57.02 in pifast ;(
Moest wel CPC off doen.
Waar zou het aan liggen dat deze score niet zo geweldig is :?
sapphire schreef op 15 april 2004 @ 09:14:
Hey exi, hoe heb je het voor elkaar gekregen om 2-2-2 te draaien ?
Nogwat, welke van die T instellingen bij je mem is nou cpc :P ?
@SlowikPL
Doordat je CPC uit hebt gezet :) (CPC uit is gelijk aan commandrate 2 en aan is commandrate 1)

@sapphire
Gewoon CPC of command per clock staat ergens in de bios in de std bios niet geloof ik maar daar wil je ook niet meer draaien omdat die niet geweldig klokt

[ Voor 28% gewijzigd door Tjaps op 15-04-2004 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Kan et kloppen dat m'n voltages niet al te stabiel zijn op dit board? Want m'n Vcore verspringt van 1,61 naar 1,60, wat niet echt fijn is als toch een behoorlijke voeding hebt... maar is dit het board of moet ik m'n voeding gaan modden?

Voeding is trouwens Antec Truepower 380 Watt, heb niet veel aangesloten tot nu toe wat deze voeding echt eens zou laten zweten.

dus any id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op 15 april 2004 @ 07:07:
[...]

Op welke timings loopt je geheugen dan?
8-3-3-3-13-15 cas 2, zelfs bij auto timings ervaar ik problemen.
Mijn rails zijn prima.
Antec 380w 3.45, 5.3 en 12.5V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eu... heb ik toch wel op de verkeerde knop gedrukt :o

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er na veel lezen en alle bios versies proberen (gemod v. tictac en beta's) achtergekomen dat al m'n oc pogingen op een FSB van ong. 220mhz blijven hangen,dit is 't probleem:

WinXP start normaal op alles werkt, na ong. 15-30 min. windows "hangt" verder geen foutmeldingen of blauwe schermen, resetknop werkt niet, dus pc uit, voeding uit en reboot....

Heb verder alles al geprobeerd (voltages,mp,fsb,etc.) temps zijn prima en kom nu niet verder dan 11x217mhz.....

Na veel zoeken niet veel verder te zijn gekomen deze vraag:

-Valt de onboard Sata chip ook onder de pci/agp lock van m 'n Lanparty B..???

mocht dit zo zijn dan moet ik maar een pci/sata kaartje te kopen anders is 't zonde van m'n raptors....

SYS:

WinXP SP1
2500+ @ 2388mhz @ 1,9v
2x256mb Mushkin black lv2. @ 2.9v (lager=instabiel)
480watt Tagan (stabiel, goede lijnen)
Asetek Waterchiller L30 set
2x 36.0gb WD Raptor Raid0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Geheugen voltage hoger zetten :) wil misschien wel helpen
die mushkin bh5jes houden van veel sap!
dat s-ata pci verhaal is onzin trouwes ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Vandread op 15-04-2004 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
de manier waarop AG reageerde leek wel alsof het het keihard ontkende maar het eigenlijk niet echt kon ontkennen, oftwel: misschien komt er wel een nieuwe revisie uit.

Maja, wat is waar, we zien wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Swandertj schreef op 15 april 2004 @ 16:09:
Kan et kloppen dat m'n voltages niet al te stabiel zijn op dit board? Want m'n Vcore verspringt van 1,61 naar 1,60, wat niet echt fijn is als toch een behoorlijke voeding hebt... maar is dit het board of moet ik m'n voeding gaan modden?

Voeding is trouwens Antec Truepower 380 Watt, heb niet veel aangesloten tot nu toe wat deze voeding echt eens zou laten zweten.

dus any id?
Das niet onstabiel hoor voltage schommelt gewoon 0,02/0,03v heel normaal en niets aan te doen.

EDIT:

Mijn min/max voltages liggen 0,05v uit elkaar had ongeveer een uurtje aangestaan.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/voltages.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Tjaps op 15-04-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

The Doctor schreef op 15 april 2004 @ 13:26:
@sapphire
Gewoon CPC of command per clock staat ergens in de bios in de std bios niet geloof ik maar daar wil je ook niet meer draaien omdat die niet geweldig klokt
maja, die standaard bios is de laatste officieele bios, en ik heb niet zoveel zin in een beta bios. Tenminste, ik weet niet of de kans op een corrupte bios daarmee groter is, ben nemaleijk niet echt een die-hard-OCer dus ik hou dit bord graag heel :P.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

sapphire schreef op 15 april 2004 @ 22:51:
[...]

maja, die standaard bios is de laatste officieele bios, en ik heb niet zoveel zin in een beta bios. Tenminste, ik weet niet of de kans op een corrupte bios daarmee groter is, ben nemaleijk niet echt een die-hard-OCer dus ik hou dit bord graag heel :P.
Nee je moet idd wel een beta bios pakken om t in te kunnen stellen.
Volgens mij niets om bang voor te zijn want heb er nog helemaal geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit voorlopig met een antec tp 380W die 35A op de 5v heeft en 18 op de 12V.

Post jouw psu zijn 5&12V specs eens. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarantaine

quarantaine

mongtastic.be

die voltages zijn idd een ramp, zelfs mosfets gekoeld durft men vcore 0.05 V te verspringen.
ook mijn 3.3v(3.04 - 3.18 - 3.24) , 5v (4.84 - 4.91 - 4.95) en 12v (11.73 - 11.86 - 11.98) schommelen redelijk veel. (laagste - gemiddelde - hoogste waarde)

ik zit trouwens met een antec Truepower 430Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik daar uit opmaken dat het koelen van de mosfets geen invloed heeft op de stabiliteit van de voltages? Of gaan bij extreme hitte die mosfets toch moeilijk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb al wel eens tegen gekomen dat die mobo readouts dikke bullsh*t zijn.
feitelijk zou je de mosfets eens moeten uitmeten wat ik niet direct dee sinds je al snel een kortsluiting kan maken met alle gevolgen van dien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 01:55:
Kheb al wel eens tegen gekomen dat die mobo readouts dikke bullsh*t zijn.
feitelijk zou je de mosfets eens moeten uitmeten wat ik niet direct dee sinds je al snel een kortsluiting kan maken met alle gevolgen van dien...
Van te voren even een SMD graber op de juiste pin plaatsen aanzetten en dan aflezen ;)

Dan een vraag van mijn kant af, ik krijg als het goed is morgen de langverwachte mobile binnen, deze zijn dus multi unlocked. Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat NF2 bordjes bepaalde multi's niet goed wilde werken. Klopt dit? en zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 21:58:

[Martijn zegt:
But what about the problem using the holes around the socket and crushing resisitors?
customers want something bad enough to begin thinking they 'heard' a rep confirming what they thought they heard.]
Hehehehe, Ik gebruik een prom, die thingy's naast die bevestigingsgaten boeit me helemaal niet!!!
Bovendien vraag ik me af waar Droopy werkt? Aan z'n schooltijden te zien waarschijnlijk niet bij DVI. AG heeft daar in ieder geval wel een e-mailadres, dus dat lijkt me een betrouwbaardere bron.
Da's ook een mooie blaat jah.
Als je m'n post GOED gelezen had dan wist je dat ik helemaal niet beweerd heb dat ik bij dFi werkte, maar op de CeBit met een man gesproken heb die van DFI is.
En mijn schooltijden? LOL als je 25bent zit kje niet meer op een of andere basisschool ofzo, maar doe je in mijn geval HBO (SPH voor het geval dat het je wat interesseerd.) en als je dan nog eens gelukt hebt dan heb je de kans op dit in de DEELTIJD-vorm te doen waardoor je dus NIET om 08:30 op school hoeft te zitten maar gemiddeld zo rond een uur of 18:00 op school zit.
Alleen op Woensdag zit ik eerder op school voor een keuzevak "beheren van een server" dat begint om een uur of 15:30 tot 19:15.

goed nu we dit opgehelderd hebben, kan ik alsnog aan de post op xtreme beginnen die ik verder weer heerlijk vergeten was. (ADHD=bliss)

Ik hoop hier verder geen reacties op te krijgen ofzo wat dat is dit niet waard en daarnaast gaat dit topic heel ergens anders over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff 1 reactie dan om het ff op te helderen.
Iemand beweerde dat AG het niet beter hoefde te weten. Daarop zei ik dat hij wel, en jij niet bij DFI werkte en daarom meer vertrouwen had in het antwoord van AG. Overigens had je uit de quote uit de chat ook wel op kunnen maken dat het gerucht van de CeBit kwam, door jou o.a.
Wat betreft je schooltijden: De tijd was wat verwarrend en je gaf aan het bericht te zullen editten als je terugkwam. Het bericht werd niet geedit dus plaatste ik die opmerking omdat niemand 12 uur op school zit. Heeft niks met basisschool te maken, dus.
Krijg het gevoel dat je je aangevallen voelt. Dit was niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

Keb ook maar eens een Infinity aangeschaft. Wat mij opviel aan het mobo zelf:

- 12V connector die niet echt in de buurt zit van de voedingsconnector.
- De socket zit belachelijk ver links op de plank, waardoor de 4 gaten (Rev A+) amper dienst kunnen doen. Het waterblok past nog maar net tussen die grote dingen :P en ik kon de beugel maar net vastmaken, aangezien deze tegen het roze gedeelte van de seriele of paralelle poort aankomt.

Verder draait hij nu prima. Ik merk wel veel meer instellingen om te tweaken dan op mijn oude Epox 8RGA+. Ben benieuwd of deze ook veel harder kan gaan icm met een XP-M2500+.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
_Droopy schreef op 16 april 2004 @ 10:22:goed nu we dit opgehelderd hebben, kan ik alsnog aan de post op xtreme beginnen die ik verder weer heerlijk vergeten was. (ADHD=bliss)
Ik hoop hier verder geen reacties op te krijgen ofzo wat dat is dit niet waard en daarnaast gaat dit topic heel ergens anders over. ;)
uh dus je ging hier posten? waar blijft de post dan? ik wil duidelijkheid :) dan weet ik of ik ga wachten... (ivm hogere voltages ipv mods ;))

dit topic gaat over de ervaringen dus over de "lage" vcore ;) dus echt oftopic is het niet :+

[ Voor 12% gewijzigd door Vandread op 17-04-2004 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Smarron schreef op 16 april 2004 @ 23:34:
Keb ook maar eens een Infinity aangeschaft. Wat mij opviel aan het mobo zelf:

- 12V connector die niet echt in de buurt zit van de voedingsconnector.
- De socket zit belachelijk ver links op de plank, waardoor de 4 gaten (Rev A+) amper dienst kunnen doen. Het waterblok past nog maar net tussen die grote dingen :P en ik kon de beugel maar net vastmaken, aangezien deze tegen het roze gedeelte van de seriele of paralelle poort aankomt.

Verder draait hij nu prima. Ik merk wel veel meer instellingen om te tweaken dan op mijn oude Epox 8RGA+. Ben benieuwd of deze ook veel harder kan gaan icm met een XP-M2500+.
Smarron hoe draait die M2500+ van de IA bij jou (krijg hem maandag)ik heb dezelfde setup als jou ongeveer,mobotje is inderdaad niet zo makkelijk ingedeeld.
Als het tegenvalt gaat die 2500 er bij mij niet eens in,dan vestig ik mn hoop op de 2400/35watt die ik bij de andere IA heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 23:12:
[...]

Ik bedoelde dit:

its called 'wishful thinking' from customers talking to those reps

de customer in dit geval is dus ene user hier op GoT ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
willy83 schreef op 16 april 2004 @ 10:09:
[...]

Van te voren even een SMD graber op de juiste pin plaatsen aanzetten en dan aflezen ;)

Dan een vraag van mijn kant af, ik krijg als het goed is morgen de langverwachte mobile binnen, deze zijn dus multi unlocked. Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat NF2 bordjes bepaalde multi's niet goed wilde werken. Klopt dit? en zo ja welke?
Iemand antwoord op deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

willy83 schreef op 17 april 2004 @ 13:09:
[...]

Iemand antwoord op deze vraag.
Klopt, er zijn wel NF2 borden waar icm bepaalde biossen bepaalde multi's niet lekker willen (Abit NF7-S bios 11 en hoger 10,5/11).

[ Voor 11% gewijzigd door Tjaps op 17-04-2004 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Bacosjaco schreef op 17 april 2004 @ 12:12:
Smarron hoe draait die M2500+ van de IA bij jou (krijg hem maandag)ik heb dezelfde setup als jou ongeveer,mobotje is inderdaad niet zo makkelijk ingedeeld.
Als het tegenvalt gaat die 2500 er bij mij niet eens in,dan vestig ik mn hoop op de 2400/35watt die ik bij de andere IA heb besteld.
Ben nog amper toegekomen aan testen. Moest vannacht werken en heb er eindelijk een normale Windows setup opgezet. Draait nu op 11*200 @ 1,6vcore, maar ik ga strax opnieuw beginnen met eerst de fsb, dan pas de mp.

Btw, ik las op de 3e pagina dat de speakersets niet lekker werkten op de 'normale' manier. Nu stond er als oplossing dat de Realtek audiodrivers maar geinstalleerd moesten worden en dat werkt ook gelukkig. Betekent dit wel dat ik het controlpanel van nVidia niet kan gebruiken? Ik heb na het testen met de Realtek drivers deze meteen gedeinstalleerd en de 2.45 van nVidia erop, maar dat werkt dus niet. Of hebben jullie Soundstorm wel draaien op een 5.1 set ?
edit:
Met de laatste audio beta-driver is het nu wel gelukt. Eindelijk weer lekker geluid en een mooie look via het Soundstorm-menu.

[ Voor 7% gewijzigd door Smarron op 17-04-2004 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er gewoon de mawarhead drivers op gesmeten.

www.mwarhead.com
ook kan je eens kijken of nforcershq.com bij drivers naar zijn nieuwere remix, namelijk rebirth. Rebirth staan nu over de 2.45a enkel heb ik het geluid van het audio gehouden. NVmixer stond me ook al niet aan...

Verder klikt het hier allemaal prima.
Winamp staat altijd op in combinatie met DFX wat mijn bass dieper en veel helder geluid geeft op mn logitech Z-640 (met verwijderd grill van de satelieten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 17 april 2004 @ 13:51:
[...]
Ben nog amper toegekomen aan testen. Moest vannacht werken en heb er eindelijk een normale Windows setup opgezet. Draait nu op 11*200 @ 1,6vcore, maar ik ga strax opnieuw beginnen met eerst de fsb, dan pas de mp.

Btw, ik las op de 3e pagina dat de speakersets niet lekker werkten op de 'normale' manier. Nu stond er als oplossing dat de Realtek audiodrivers maar geinstalleerd moesten worden en dat werkt ook gelukkig. Betekent dit wel dat ik het controlpanel van nVidia niet kan gebruiken? Ik heb na het testen met de Realtek drivers deze meteen gedeinstalleerd en de 2.45 van nVidia erop, maar dat werkt dus niet. Of hebben jullie Soundstorm wel draaien op een 5.1 set ?
edit:
Met de laatste audio beta-driver is het nu wel gelukt. Eindelijk weer lekker geluid en een mooie look via het Soundstorm-menu.
Ik heb de DTT2500 Digital en dat werkt perfect met spdif.

Over de MP:

Op de DFI werken gewoon alle MP's en is de bug die ervoor zorgt dat je membandreedte inzakt onder een MP van 10 ook weg. Daarnaast is de DFI een tandje sneller dan een NF7-S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 16:24:
Ik heb de DTT2500 Digital en dat werkt perfect met spdif.

Over de MP:

Op de DFI werken gewoon alle MP's en is de bug die ervoor zorgt dat je membandreedte inzakt onder een MP van 10 ook weg. Daarnaast is de DFI een tandje sneller dan een NF7-S.
Ik heb jammer genoeg maar zo'n 5.1 setje van Medion. :D Ik moet hem dus via de analoge uitgangen bevestigen. Er zit in ieder geval geen logica in. Soms werkt het geluid wel goed (waar de kanalen ook kloppen) en de andere keer heb ik opeens geen bass meer. 8)7 Dan kan ik die wizard wel weer draaien, maar dan klopt het gewoon niet. Ik denk dat ik die Realtek-drivers maar installeer.

Net rustig begonnen met oc-en. M2500+ Prime't nu ruim 3 uur op 11*220 (1,75v). Qua mhz'jes zit het tot nu toe redelijk goed. Alleen ben ik benieuwd hoe 3dmark zich houdt, hiervoor had ik de fsb ff op 230 gezet en kreeg ik constant lock-ups, Prime en Pifast liepen wel goed. Lijkt me dus de videokaart te zijn. Staat gelocked op 66Mhz en heb 1,5v t/m 1,8v geprobeerd. Dit wilde niet werken. Maar goed. Dat komt wel.

CPU-Z geeft trouwens 2425,5Mhz aan terwijl MBM 2333Mhz aangeeft. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Mijn vermoeden dat mijn Tbred B niet zulke hoge FSB's aankan is nu bevestigd. Met mijn Tbred B kwam ik met CH-5 en BH-5 maar tot 255 MHz FSB, ongeacht welk voltage. Nu kan ik posten tot 270 MHz, dit zegt natuurlijk nog niks over de benchbaarheid, maar het is in ieder geval een vooruitgang.

offtopic:
En zoals het nu lijkt heb ik een niet echt geweldige mobile :P
11*200 @ 2v is maar 2 minuten prime stable :D
Naja, gewoon doorgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 19 april 2004 @ 16:56:
[...]

CPU-Z geeft trouwens 2425,5Mhz aan terwijl MBM 2333Mhz aangeeft. :?
MBM5 leest een andere sensor uit dan CPU-Z. Als je realtime uit gaat lezen op die sensor, zul je zien dat je snelheid enorm schommelt. Bij mij soms wel 200MHz, als ik met een oude CPUClock uitlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag ook nog wat bezig geweest.
Ik heb dus 2v door mijn tbred gepompt.
10*230 , 235 was prime stable voor een 45min maar ook niet langer geprobeerd.
Ut wou niet opstarten op 235 maar 230 ging prima.

Dit is met 1 latje ch5 ,Vdd 18, Vdimm 3.3.
De temp was dan ook redelijk hoog aangezien het een alpha koelt.

Kheb denk ik toch wel de slechte tbred b dltc ooit...
Oftewel een verschrikelijke labiele vcore.

Het ligt hier dan ook allemaal maar verspreid op mn bureau.
Hopelijk komt er nog wat los als ik de alpha gelapt heb en mosfet cooling heb geplaatst. Ook heb ik zin in een Vdimm mod maar bvb 250 fsb zal mij terug dwingen onder multiper 10 te gaan en dus snelheid verlies.(?)

Dus betere koeling moet ik ook ff fixen
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.