[OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 3

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 1.657 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 04 mei 2004 @ 22:48:
[...]
Ja, dus? fsb testing gaat geloof ik altijd op deze manier. Hoger dan 235 komt hij niet. Dan maar eens de mp verhogen en testen. Zo kwam ik tot 10, daar draaide hij al niet meer stabiel, zelfs op 2volt niet. Daarom ben ik wat lager gaan zitten, 225 dus. Dan gaat het allemaal iets beter, alleen kreeg ik toen vage reboots tijdens het burnen. En UT2004 wil al helemaal niet draaien boven de 215. :(

Dan is de conclusie naar mijn mening toch duidelijk: plankje oc-ed niet lekker. Een hoge fsb + hoge mp trekt hij gewoon niet.
The Doctor heeft wel gelijk.. Lage MP geeft minder load op de rest van je sys. Test daarom je fsb altijd met 10 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:39

Smarron

The bend

Ik ga het van de week nogmaals proberen. Alleen zal UT2004 zowieso niet lopen boven een fsb van 215. Daar baal ik wel van. Hopelijk is dat gefixed met een update.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:27

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

sapphire schreef op 05 mei 2004 @ 11:36:
200x10 is volgens mij 2000 mhz :?
domme typfout :P 8)7

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 05 mei 2004 @ 14:45:
Ik ga het van de week nogmaals proberen. Alleen zal UT2004 zowieso niet lopen boven een fsb van 215. Daar baal ik wel van. Hopelijk is dat gefixed met een update.
UT is gewoon heel gevoelig. Omdat prima stable is betekend het nog niet dat wanneer ook de 3d kaart in de som wordt gevoegd het ook stabiel is.

En idd, dat suckt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

UT is gewoon vaag, ik kan op bv. 250x8,5 wel pifasten en 3dmarken en UT2K3 spelen maar bij UT2 klapte die er steeds uit 8)7

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Smarron schreef op 05 mei 2004 @ 14:45:
Bij mij loopt ie op een FSB van 225 hoor. Wel op een NF7-s maar toch.
UT2003 en UT2004 zijn zeer gevoelig voor overklokken. Dat is wat ik al heel snel merkte. Het maakt niet uit hoe stabiel je systeem soms wel niet is. De nieuwe UTs kunnen er soms toch niet tegen.
Wat meer Volt op de NB en CPU deed bij mij wonderen. Toen wilde UT wel eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op 05 mei 2004 @ 23:01:
UT is gewoon vaag, ik kan op bv. 250x8,5 wel pifasten en 3dmarken en UT2K3 spelen maar bij UT2 klapte die er steeds uit 8)7
Toch te hoog dan. Alle UT versies hebben dit btw. Ik ken het probleem, heb het zelf ook heel vaak gehad. Terug klokken helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 04 mei 2004 @ 18:27:
Toch even mijn bevindingen over de Infinity + XP2500+Mobile.

+3,3V -> 3,25
+5V -> 4,97
+12V -> 11,91
-12V -> 12,25

Waar kan nu echt het probleem zitten?
Ik heb sinds vandaag ook een Infinity omdat me Asus A7N8X Deluxe niks meer doet na een paar keer een processor te hebben verwisseld,is wel even wennen van Asus naar DFI.
Nadat ik mijn AMD mobile probeerde over te klokken met een fsb van 220 ging dat niet terwijl mijn Asus nog wel bootte op die snelheid,dus terug naar 210 en dat lukte wel en dus ff Pifast proberen maar dat gaf een vastloper,dus herstarten en met HW Doctor de temp controleren en kreeg toen piepjes en bleek dat mijn 12v lijn op 11v zat en heb toen de tweede voedingsstekker(P4) ook maar aangesloten want dat kon ik me nog herinneren uit dit topic en nu dus een stabiele 12V.
Ik vind alleen de temp van het systeem erg hoog,dat is nu zo 42 graden met de kast open en dat was ook al bij de processor op 1600Mhz,ik weet niet waar deze temp gemeten wordt maar de MCP-T chip is aardag warm ondanks dat er een kleine koelblokje op zit,de grote Ultra400 chip is gewoon koel,bij mijn Asus was de temp van mijn moederbord zo'n 28-30 graden bij een fsb van 210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Die 12v connector zit er niet voor niks op ;) Ik heb het ook eens geprobeerd, zonder die 12v connector, maar dan daalt de 12v lijn op het bord inderdaad zo rond de 10,9 a 11v. En dat is niet fijn :P

Over die temp, tsja, een goede flow over het bord en een grotere koeler op de southbridge zijn eigenlijk de enige oplossingen :) Misschien een andere koeler op de northbridge, maar dat is lang niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op 06 mei 2004 @ 20:32:
Over die temp, tsja, een goede flow over het bord en een grotere koeler op de southbridge zijn eigenlijk de enige oplossingen :) Misschien een andere koeler op de northbridge, maar dat is lang niet noodzakelijk.
Ik vind het erg hoog de kast staat open terwijl bij de Asus de temp 30 graden was met de kast dicht,verder staat er nog een 120x120mm fan als intake te draaien en is de temp van de processor maar 32 graden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Dan lijkt het me eerder een brakke sensor. En vergeet niet dat als je je kast open hebt dat je airflow verkloot is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet jij toevallig waar die sensor zit,kan het niet vinden in de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet maar eens een fan op de SB en let op de casetemp. Volgens mij zit de sensor daar in de buurt of is de temp van de SB de temp van de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

DIe sensor zit toch gewoon in die WInbond hardware monitoring chip? Zit idd naast je SB, boven je bios.

Edit:
Ik heb trouwens ook weer een DFI. Een Infinity dit keer. Het idiote is alleen dat hij niet in me case wil werken. Erbuiten vlekkeloos, erbinnen valt hij binnen de seconde uit. Zal wel kortsluitng zijn ergens, dsu ben case nu helemaal aan het schoonmaken en maak gelijk gebruik van de gelegenheid om het een en ander op te knappen eraan. Daarna maar eens voor de 3e keer inbouwen en kijken of het wel wil werken.

Results van mij kunnen dus nog even op zoch laten wachten :p .

[ Voor 71% gewijzigd door Syzzer op 06-05-2004 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had laatst nog gelzen dat de plankjes uit china zeer nauwkeurig de temp weergeven terwijl die uit taiwan te hoog aflezen.

Nu hoop ik dat ik het niet vergis :?
Staat op xtreme indien je het wilt checken.

Veel geluk nog Syzzer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:23
Hoi,

Ik ben nu van plan HD`s te kopen voor mijn LP Ultra B. De HD`s kan ik nu alleen aansluiten op mijn S-ATA. Ik was van plan om 2 HD`s van Hitachi 7K250 160GD te kopen en een Raptor WD360GD tbv. Windows Installatie. Mijn vraag is of iemand weet of ik op de Sil3114 die op de mobo zit een Raptor kan aansluiten een 2 Hitachi harde schijven die ik op raid 0 wil gaan draaien :?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij komt uit China,een rev a staat er op het moederbord met daaronder een witte verf streep,is dat bij jullie ook zo of heb ik een rma bordje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, ik vind het ook maar raar.
Had ik ook altijd iets over gelezen maar dat weet ik totaal nimmer.
Je kan het altijd eens wegkrabben. Mss iemand die een dood bordje heeft met geen kans op rma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Op mijn Infinity zit die verf ook. Het is die laatste rev. met gaten rondom de socket. Volgens mij is dat standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gaten rond de socket is echt een lachertje vergeleken met de Asus A7N8X,daar kan DFI nog wat van leren.
Gelukkig zaten er bij mij Zalman 7000 koeler van die kartonnen ringetjes zodat ik dus koeler toch nog kon "bevestigen",moest nog wel even de dremel gebruiken om een beugel in te korten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

ONder dat streepje witte verf onder 'RevA' staat bij mij 'Made in Taiwan'. Dat is dus op een Infinity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de doos staat made in China maar het bord komt dus misschien wel uit Taiwan?
Verklaart misschien wel mijn hoge syteem temp.

Voorlopig draait mijn XP Mobile 2500 Primestable op 10x233,Vcore 1,75/Vdimm 3,1V(Twinmos CH-5) en 1,9V op de chipset.
Ras to cas staat nog op 3 maar hoop dat dat straks op 2 kan en Vcore en Vdimm kunnen misschien wel lager.

edit:ras to cas op 2 wil nog niet,heb er nu BH-6 in en doet wel 2-2-2-11@233,niet slecht voor PC2700.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Bij mij staat er helemaal geen verfstreepje. Direct onder "REV A" staat "MADE IN TAIWAN" :)

Maarja, ik heb dan ook een oudje ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

beeje oftopic vraagje, zal ik Zo'n 'oud' geel zalman blokje emt een 50mm koelertje erop op me SB lijmen of zo'n 'nieuwe' blauwe zonder koelertje erop ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

sapphire schreef op 07 mei 2004 @ 22:05:
beeje oftopic vraagje, zal ik Zo'n 'oud' geel zalman blokje emt een 50mm koelertje erop op me SB lijmen of zo'n 'nieuwe' blauwe zonder koelertje erop ?
Oude + fan gaat beter koelen verder moet je zelf weten wat je doet maar ik denk dat dat nu wel duidelijk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

als jij het zegt altijd toch ;)
:P
Nah ik had al zo'n vermoeden dat dat beter zou zijn :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
dit bordje klokt wel lekker he :9
tot nu toe 11*240 prime stabiel :)

ik heb alleen een probleempje met de pc uit standby halen :? dan moet ik weer c-mos clearen :( (insert helpt niet)

ik heb bios 31-01 erin en de bijgelverde drivers erin.
iemand een idee :?

edit/10.5*245 (prime-ing) :)

waar haal ik de laatste (beta) drvr's vandaan khebmal

[ Voor 21% gewijzigd door erikdeperik op 09-05-2004 14:56 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeerde gisteren 11x233 en kon nog wel pifasten maar volgens windoctor zakt me 12V lijn in mekaar want het programma begon aardig te piepen,lijkt me dat 350W(Enermax) toch wel genoeg is want zoveel spullen heb ik er niet in,een hd en dvd writer,geluids en videokaart(zie onder),en 2x120mm fans van Papst op 5V en natuurlijk een Zalman7000(2000rpm),waarvan een Papst en de Zalman op het moederbord zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Enermaxen zijn slecht op de 5v lijn. En vooral een 350 Watt Enermax is een beetje aan de zwakke kant om een OC'ed systeem van voldoende prik te voorzien. Ik heb zelf ook een 350 Watt Enermax gehad, maar tijdens een stevige OC kraakte hij in z'n voegen. Hij kon het maar net houden (5v zakte naar 4,6v en de 12v steeg explosief)
Dus als ik jou was zou ik eens met een stevigere voeding proberen (met gescheiden lijnen) Tagan, CWT of Antec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
erikdeprik schreef op 09 mei 2004 @ 11:48:
dit bordje klokt wel lekker he :9
tot nu toe 11*240 prime stabiel :)

ik heb alleen een probleempje met de pc uit standby halen :? dan moet ik weer c-mos clearen :( (insert helpt niet)

ik heb bios 31-01 erin en de bijgelverde drivers erin.
iemand een idee :?

edit/10.5*245 (prime-ing) :)

waar haal ik de laatste (beta) drvr's vandaan khebmal
ik kan hem wel in slaapstand zetten,maar ik kan hem niet eruit halen dmv keyboard :/ (usb)

in bios staat usb resume s3 enabled
vervolgens power on by hot key of any key saat aan.
het probleem is dat mijn pc op de gang staat,en ik wil dus niet steeds naar de gang lopen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

eerst ff mijn setup meegeven:

DFI Lan Ultra B
Barton Mobile 2600+ (axmg2600fqq4c) WC blok Maze4
Corsair XMS 2x256DDR pc 3200
Hercules 9700pro (WC coold)

Mijn temps zijn abnormaal hoog voor deze setup op standaard snelheid en V-core 40°.. :'(
De NB is zo een 48°. 8)7
Ik geraak nie hoger met FSB dan 230/11 en dan moet ik al V-core op 1.7V en V-dimm op 3.10 8)7

Waar ligt dit aan,een slechte stepping :X

Alle raad is welkom.

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Kan een slechte stepping zijn, maar 1,7 Vcore is nog behoorlijk laag. Dus dat zou je nog wat kunnen verhogen.
En die temps, tsja, niet te veel koelpasta gebruiken en je blok heel erg strak aandraaien. Goede flow over het bord en door de case. En zorgen dat je radiator goed gekoeld wordt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 15:24:
Probeerde gisteren 11x233 en kon nog wel pifasten maar volgens windoctor zakt me 12V lijn in mekaar want het programma begon aardig te piepen,lijkt me dat 350W(Enermax) toch wel genoeg is want zoveel spullen heb ik er niet in,een hd en dvd writer,geluids en videokaart(zie onder),en 2x120mm fans van Papst op 5V en natuurlijk een Zalman7000(2000rpm),waarvan een Papst en de Zalman op het moederbord zijn aangesloten.
350W is te zwak voor een stevige overclock. Kijk maar eens in Sandra wat de 'rated power' is. Die gaat waarschijnlijk al behoorlijk over de 100W heen. Heb hier een 350 vervangen door een 460W en m'n spanningen zijn nu weer lekker strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Nieuwe Biosen zijn uit :

LanParty NFII Ultra B BIOS version 29.4.2004 Klik hier:
http://members.chello.nl/~r.slowinski/1489-BLPNFIIULB429.zip
To Update Sil3114 BIOS to version 5.0.35
To also support Mobile CPU.
To fix the occasionally boot-up failure after AC Powering off.
To fix occasional boot-up failure upon setting at lower multiplier to overclock to higher FSB.
To enhance the overclock ability of Hynix chips based DDR500 memory modules, either single sided or double sided, running at timing of 10-5-5-5-3.

LanParty NFII Ultra B BIOS version: 5.5.2004 klik hier http://members.chello.nl/~r.slowinski/1490-BLPNFIIULB505.zip
To solve the S3 resuming bug.

Heeft ze iemand hier getest :?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

SlowikPL schreef op 10 mei 2004 @ 13:02:
Nieuwe Biosen zijn uit :

LanParty NFII Ultra B BIOS version 29.4.2004 Klik hier:
http://members.chello.nl/~r.slowinski/1489-BLPNFIIULB429.zip
To Update Sil3114 BIOS to version 5.0.35
To also support Mobile CPU.
To fix the occasionally boot-up failure after AC Powering off.
To fix occasional boot-up failure upon setting at lower multiplier to overclock to higher FSB.
To enhance the overclock ability of Hynix chips based DDR500 memory modules, either single sided or double sided, running at timing of 10-5-5-5-3.

LanParty NFII Ultra B BIOS version: 5.5.2004 klik hier http://members.chello.nl/~r.slowinski/1490-BLPNFIIULB505.zip
To solve the S3 resuming bug.

Heeft ze iemand hier getest :?
Kijkt u eens: [rml]Spice in "[ OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en..."[/rml]

En ze zijn getest, wat resulteerde in niet opstartende plankjes. :(
Check de vorige pagina('s) maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:06

Maku

Derp

van die 5-5 ging mijn bios kapoef .. ben nu een beetje huiverig met flashen ben het een beetje zat .. heb al 3 corrupte biossen gehad :( .. 2 vanuit de fabriek 1 zelf ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Smarron schreef op 10 mei 2004 @ 13:53:
[...]
Kijkt u eens: [rml]Spice in "[ OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en..."[/rml]

En ze zijn getest, wat resulteerde in niet opstartende plankjes. :(
Check de vorige pagina('s) maar eens.
Ik kan hem wel even testen, ik heb toch een extra BIOSchip voor het geval de boel corrupt raakt :) (thanks to Syzzer :) )

Edit: het nieuwste BIOS werkt bij mij wel gewoon zonder problemen of corruptie :)

[ Voor 32% gewijzigd door Exigence op 10-05-2004 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Ik heb nu de 29/4 bios vlekkeloos draaien sinds eergisteren hier. Geen enkel probleem met flashen of whatever. Heb wel een mooie bootflop met een .bat gemaakt om te flashen met awardflash v824. DIt schijnt de kans op het corrupt raken van je bios sterk te verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
deze zijn voor de lp en niet voor infinnety toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Grrrr ik heb weer eens probs met me bordje.
K loop nu al een maand of 2,5 stabiel op 210x10, nou heb ik gisteren een Zalman sink op me SB gelijmd en een stel van die Coolermaster dingen op me mosfets, ed. en sindsdien heb ik vreselijke coldboot problemem :( Vanochtend voor het eerst de pc weer aangezet na 8,5 uur drogen en k kon alleen booten toen ik me bios resette. Daarna op 210x10 ff 6,5 uur Sisoft Sandra burn-in-wizzard gedaan zonder problemen en toen ik net weer moest reboote was het helemaal erg. Bios reset jumper werkt niet, 100mhz jumper werkte niet, dus toen heb ik de stroom van me pc afgehaald en de batterij uit me mobo gehaald, pas toen boote ze.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Specs staan in me sig en ik draai met de laatste officieele bios van DFI.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

erikdeprik schreef op 10 mei 2004 @ 16:45:
deze zijn voor de lp en niet voor infinnety toch :?
Hier is de versie voor de Infinity:
http://myweb.hinet.net/ho...betabios/2004N24ID429.zip
:)

@ hierboven: is de lijm stroomgeleidend? Is er niet toevallig iets op een plaats terecht gekomen waar je het niet wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Exigence schreef op 10 mei 2004 @ 16:51:
[...]

Hier is de versie voor de Infinity:
http://myweb.hinet.net/ho...betabios/2004N24ID429.zip
:)

@ hierboven: is de lijm stroomgeleidend? Is er niet toevallig iets op een plaats terecht gekomen waar je het niet wilt hebben?
tnx :)
Syzzer schreef op 25 maart 2004 @ 00:25:
Mod gaat volgens dit principe:
[afbeelding]

Waardes:
15 ohm vast + 1K potje 3.3V

56 ohm vast + 10k potje voor 12V

Ik heb voor mijn 5V ook een 56 ohm vast genomen, en een 5K pot, werkt als een trein.

Edit:
Je moet dus de Vsense draad hebben. Die dunne draadjes die smaen met een dikke van dezelfde kleur je ATX stekker ingaan. Mod werkt ook alleen als je Vsense draden op je voeding hebt dus.
tis al weer ff geleden,maar ik heb het topic van het weekeind helemaal doorgelezen

ontopic/ mijn 3.3 volt lijn is maar 3.16 ,ik wil dus een modje op de voeding doen,

als ik het goed begrijp pak ik het dunne oranje draadje v/d voeding en zet daar een potje/weerstandje tussen(serie) :?
het afbeeldinkje doet ut nie :|

[ Voor 5% gewijzigd door erikdeperik op 10-05-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Exigence schreef op 10 mei 2004 @ 16:51:

Yup AS 3 adhesive :), kans lijkt me klein aangezien ik het alleen op de SB heb gesmeerd, heel dun. K heb ook al gekeken of er geen sinkje sluiting maakte. Er zit alleen 1 sink heeeeeel dichtbij zo'n soort spoel met koperdraar eromheen ( +/- 0,8mm er vanaf).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Hm, tijdens het flashen is er niks corrupt geraakt. Maar toen ik zou kijken hoe dit BIOS oc'de raakt hij wel corrupt :) Niet echt helemaal kosjer dit BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op 10 mei 2004 @ 14:15:
[...]

Ik kan hem wel even testen, ik heb toch een extra BIOSchip voor het geval de boel corrupt raakt :) (thanks to Syzzer :) )

Edit: het nieuwste BIOS werkt bij mij wel gewoon zonder problemen of corruptie :)
Kan ik gewoon flashen met Winflah of is dit niet aan te raden? Hoe doen jullie het meestal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 18:01:
[...]

Kan ik gewoon flashen met Winflah of is dit niet aan te raden? Hoe doen jullie het meestal?
Ik flash altijd met ALT+F2, dat werkt gewoon het snelste. En anders met een bootflop in DOS. Maar er zijn hier ook wel mensen die het gewoon met Winflash doen, maar mij lijkt het wat riskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 18:01:
[...]

Op mijn LanParty flashte ik altijd gewoon met Winflash. Aangezien er echter met de laatste biossen nogal problemen zijn, heb ik een flop gemaakt om mee te flashen, zoals op http://forums.pcper.com/showthread.php?t=319703 beschreven staat. Werkte perfect, ook met de beruchte 29/4 bios.

Over die 3.3V mod: ik zoek ff het plaatje op, en zal het posten, moment.

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/syzwarez/mod_alim.jpg
Dit is het bijbehorende plaatje.

[ Voor 12% gewijzigd door Syzzer op 10-05-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exigence schreef op 10 mei 2004 @ 18:10:
[...]

Ik flash altijd met ALT+F2, dat werkt gewoon het snelste. En anders met een bootflop in DOS. Maar er zijn hier ook wel mensen die het gewoon met Winflash doen, maar mij lijkt het wat riskant.
http://www.logan.eclipse.co.uk/custom%20flash%20bios.htm
Kan ik het op deze manier ook doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Waarom niet? :) Is gewoon flashen met een bootflop, op een iets andere wijze, maar waarom zou dat niet kunnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle zekerheid toch nog ff vragen. Ja ik kom van een Abit borje en daar flahte ik gewoon in Windhoos zonder probleem maar nu wil ik het eens doen zoals het eigenlijk zou moeten.

1) Ik maak een MS DOS opstart disk
2)Ik maak een .bat file met dit erin
@ECHO OFF
CLS
ECHO -----------------------------------------------------------------
ECHO BIOS Flash Update batch file.
ECHO Starting flash procedure now.
ECHO Please wait...
ECHO.
awd824 N24LD505.BIN /PY /SN /E /cp /cd /F /LD /cc
ECHO.
ECHO Please restart the computer now!
ECHO Be sure to load "SETUP" or "OPTIMIZED" defaults in the CMOS!
en plaats dit op de floppy en noem dit "RUNME"
3)Ik plaats AWDFLASH824 en de te flashen bios bin ook op de floppy.
4)Ik boot en klaar is kees.

Doe ik het goed zo?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Jup, en ff die bios erbij op de flop natuurlijk ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 10 mei 2004 @ 18:48:
Jup, en ff die bios erbij op de flop natuurlijk ;) .
Ok als ik binnen een 10 à 15 min niet terug ben dan weten jullie wel wat er gebeurd is hé. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

die opmerking kennen we nog wel is het niet Exigence :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 18:52:
[...]

Ok als ik binnen een 10 à 15 min niet terug ben dan weten jullie wel wat er gebeurd is hé. 8)7
Ik krijg de melding " bad command or filename" 8)7 Zal wel weer iets dom zijn zenne.

Mijn bat file heb ik "RUNME" genaamd, A:/RUNME
BIOS Flash Update batch file.
Starting flash procedure now.
Please wait...
en dan komt er "bad command or filename"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Ik plaats AWDFLASH824 en de te flashen bios bin ook op de floppy.

zie ik ook pas nu hoor ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syzzer schreef op 10 mei 2004 @ 19:16:

Ik plaats AWDFLASH824 en de te flashen bios bin ook op de floppy.

zie ik ook pas nu hoor ;) .
Ja ben der terug en zoals ik al eerder zij,het was dus iets onnozel hoor dat er voor zorgde dat de flash niet lukte. 8)7 8)7

Alles loopt prima nu en we gaan eens wa testen of de oc ook wat lukken.

THX voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Syzzer schreef op 10 mei 2004 @ 18:13:
[...]

Op mijn LanParty flashte ik altijd gewoon met Winflash. Aangezien er echter met de laatste biossen nogal problemen zijn, heb ik een flop gemaakt om mee te flashen, zoals op http://forums.pcper.com/showthread.php?t=319703 beschreven staat. Werkte perfect, ook met de beruchte 29/4 bios.

Over die 3.3V mod: ik zoek ff het plaatje op, en zal het posten, moment.

Edit:
[afbeelding]
Dit is het bijbehorende plaatje.
:> _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Steeds meer succesvolle flashes dus.

Hoe zijn de prestaties t.o.v. de vorige biossen? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Hoorde net van Syzzer dat ie wel beter presteerde :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op 10 mei 2004 @ 21:39:
Hoorde net van Syzzer dat ie wel beter presteerde :)
Heb ook die indruk. De Oc resultaten lijken op het eerste zicht wat stabieler te lopen.
Draai nu FSB 230 (heel content,had ik niet verwacht van mijn Corsair XMS 3200 LL latjes :9~ ) en multi op 10.5. Dat maakt nu toch al 2420Mhz voor mijne Barton 2600+ M.
Ik denk toch nog een eindje verder te geraken eens ik mijn Antec TrueBlue 480 Watt PSU :9~ :9 der in zal hebben zitten,want nu zit ik nog met een Chieftec 340 Watt PSU-ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:25

woutur

Klauwtjes uit!

Als trotse nieuwbezitter van een DFI Infinity ben ik wel benieuwd welke progjes jullie gebruiken om temps uit te lezen. Op het moment gebruik ik motherboard monitor en die komt met 3 waarden, CPU CPU en CASE. Een beetje verwarrend aangezien ik niet weet welke CPU de echte temp van de CPU aangeeft :) Ik neem aan de laagste.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik vind de Winbond hardware doctor die erbij word geleverd erg lekker werken :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mun DFI volgende week ook kopen :) . Is de service nu al weer goed bij Tweakstore? (dat ik niet maanden hoef te w88?) Ik wil hem natuurlijk zo snel mogelijk hebben! :)
Oja nog een vraagje... Volgens mij is er geen proggrie bijgeleverd voor OC'en of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 08:51:
Ik ga mun DFI volgende week ook kopen :) . Is de service nu al weer goed bij Tweakstore? (dat ik niet maanden hoef te w88?) Ik wil hem natuurlijk zo snel mogelijk hebben! :)
Oja nog een vraagje... Volgens mij is er geen proggrie bijgeleverd voor OC'en of wel?
Tweakstore is wel een kosjere zaak :) Je kunt ook gewoon even langs gaan in Rotterdam.
En over dat programma om te oc'en? Nee :) Dan zul je clockgen moeten downloaden (nog geen halve MB als ik me niet vergis :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
SlowikPL schreef op 07 mei 2004 @ 13:33:
Hoi,

Ik ben nu van plan HD`s te kopen voor mijn LP Ultra B. De HD`s kan ik nu alleen aansluiten op mijn S-ATA. Ik was van plan om 2 HD`s van Hitachi 7K250 160GD te kopen en een Raptor WD360GD tbv. Windows Installatie. Mijn vraag is of iemand weet of ik op de Sil3114 die op de mobo zit een Raptor kan aansluiten een 2 Hitachi harde schijven die ik op raid 0 wil gaan draaien :?
Ja dat kan, toevallig zag ik eergisteren op nforcershq.com een topic wat hierover ging.
Ik zocht daar voor een oplossing omdat ik bij de WINXP installatie een probleem had met m'n LP en 2x36GB Raptors in RAID0 (boot from CD... Besturingssysteem niet gevonden of zoiets). Heb uiteindelijk m'n 120GB IDE HD maar ff gedisconnect.

Anyway zie dit topic: http://www.nforcershq.com...46199&highlight=SATA+raid

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Syzzer schreef op 07 mei 2004 @ 19:46:
ONder dat streepje witte verf onder 'RevA' staat bij mij 'Made in Taiwan'. Dat is dus op een Infinity.
Ja dat zag ik bij m'n LP ook. Ik denk eerder dat dit betekent dat dit bord in China in elkaar is gezet is maar dat ze de onderdelen uit Taiwan hebben gehaald of zoiets.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Ik denk dat de planning was dat ze in Taiwan gemaakt zouden worden en daarom dat op het PCB design hebben gezet. Waarschijnlijk hebben ze geen zin om een nieuw ontwerp te maken voor die paar lettertjes. Dikke streep erover en klaar :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Zo drie op een rij :)
(Edit, bijna dan ;) )

Heb dus zondag me LP rev B ingebouwd met een 2500 mobile (AQYHA 0410TPAW) en 2x256MB Mushkin BH-5 en ben tot nu toe wel tevreden, loop nu standaard op 10x200, standaard Voltage. Heb als koeler ff een CNPS6000-Cu gepakt en daarboven een 120mm Titan @ 7V gehangen om te testen. Als m'n reservoir van de bigmod IA binnen is kan ik alles ff zwaar stressen met een WW, Z-chip, Maze4, Zalman en mosfet koeling :)

Temp is idle 35?, heb nog geen tijd gehad om te stressen. Behuizing wordt nu wel echt f*cking heet (45+?) door m'n 2x36GB Raptors in RAID0, die worden echt too hot to touch, die zitten in een Swing-XT van Noiseblocker in een 5 1/4" met daaronder de DVD-brander en de tijdelijke 120GB erboven (totdat ik alles gekopieerd heb), ook in een Swing-XT. Daar gaat wel wat aan veranderen zodra ik ga beginnen met een CiP, waarschijnlijk ga ik twee SuperFlowers SF-461T2-S koppelen met horizontaal mobo, moet nog ff uitzoeken hoe ik de PCI sloten ga doen dan. Fun anyone ;)

On topic: tijdens die problemen met die Raptors en WINXP installatie (zie boven) heb ik twee keer gehad dat ik de PC resette en dat die niet opstartte, daarna stroom eraf en weer aan zonder problemen, iemand dit ook gehad?

Oh ja schrok me kapot toen ik zondagavond laat de PC voor het eerst opstartte, beep-beep-beep-beep :o Ik had de 9800XT vergeten een molexje te voeden, toen maar gelijk ook de P4 stekker aangesloten :+

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

MEt dat raid gedoen, moet je dan niet gewoon f6 ofzo in drukken onder de Win install om een non-Win raid controller te instaleren ? Of begrijp ik het nou verkeerd :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Dat heb jij goed gezien ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
FF een vraagje. Die infinity heb die ook de 4 gaatjes rondom me socket zodat ik met watercooling daar mooi kan monteren? Want al die extra's op dat ultra b bordje hoef ik niet. Het wordt me nergens duidelijk, ook niet op de foto bij tweakersshop. En bij die ultra staat dev B bij die infinity niet. Iemand? Want zoja dan bestel ik hem snel, krijg nl. van de week een xp2600 die op 2900 gelopen heeft. En dat wil ik graag testen op dit moederbordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digibilly schreef op 11 mei 2004 @ 16:33:
FF een vraagje. Die infinity heb die ook de 4 gaatjes rondom me socket zodat ik met watercooling daar mooi kan monteren? Want al die extra's op dat ultra b bordje hoef ik niet. Het wordt me nergens duidelijk, ook niet op de foto bij tweakersshop. En bij die ultra staat dev B bij die infinity niet. Iemand? Want zoja dan bestel ik hem snel, krijg nl. van de week een xp2600 die op 2900 gelopen heeft. En dat wil ik graag testen op dit moederbordje.
Lees de start post eens voor de gein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
sapphire schreef op 11 mei 2004 @ 15:02:
MEt dat raid gedoen, moet je dan niet gewoon f6 ofzo in drukken onder de Win install om een non-Win raid controller te instaleren ? Of begrijp ik het nou verkeerd :P
Yep F6 ;)
En dan zorgen dat je de laatste Silicon Image 3114 Windows RAID of Windows IDE driver op een floppy hebt.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digibilly schreef op 11 mei 2004 @ 16:33:
FF een vraagje. Die infinity heb die ook de 4 gaatjes rondom me socket zodat ik met watercooling daar mooi kan monteren?
Ja heeft ook 4 gaatjes maar deze zijn wel klein en bij de meeste gaatjes zitten componenten dus oppassen,dit is gewoon prutswerk van DFI kan niet anders zeggen.
Voor de rest een prima bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Ok, het is mij ook gebuurd. Mijn Bios is dood na verkeerd geflascht :(
Is er iemand die weet waar ik aan een nieuwe Bios kan aan kommen, of is er iemand die Woont in de beurt van Eibergen GLD om de bios te kunnen Hotflaschen???
Please help , mijn tel. Zit in mijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

SlowikPL schreef op 11 mei 2004 @ 20:47:
Ok, het is mij ook gebuurd. Mijn Bios is dood na verkeerd geflascht :(
Is er iemand die weet waar ik aan een nieuwe Bios kan aan kommen, of is er iemand die Woont in de beurt van Eibergen GLD om de bios te kunnen Hotflaschen???
Please help , mijn tel. Zit in mijn profiel.
Even naar Tweakstore gaan. Of even Tweakstore mailen/bellen. Die hebben ze wel op voorraad. Of even een andere user lief aankijken ;)

Edit: je kunt ook gewoon hotflashen op een Abit als je die toevallig hebt, of iemand in de buurt hebt die een Abit heeft :)

[ Voor 12% gewijzigd door Exigence op 11-05-2004 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Syzzer schreef op 11 mei 2004 @ 16:05:
Dat heb jij goed gezien ;) .
snap wel iets hoor, draai nu ook op SATA :P

Trouwens ik heb denk ik het probleem van mijn boot problemen heb gevonden, iedere keer als ik bv. me vid uit me pc haal en em er weer instop en de pc aan zet wil die neit booten. Hij kan dus niet tegen het erin/uit halen van parts, denk ik.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

sapphire schreef op 11 mei 2004 @ 22:25:
[...]
snap wel iets hoor, draai nu ook op SATA :P

Trouwens ik heb denk ik het probleem van mijn boot problemen heb gevonden, iedere keer als ik bv. me vid uit me pc haal en em er weer instop en de pc aan zet wil die neit booten. Hij kan dus niet tegen het erin/uit halen van parts, denk ik.
Het heeft te maken met de stroom eraf als het goed is.
Elke keer als je de stroom eraf haalt en weer terug doet boot hij de 1e keer niet 1x resetten en hij boot weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 15:50
Missschien is het al gevraagt in de reeks van de Lanparty/Inifinity topics, maar werkt het SATA gedeelte nog een beetje met RAID-0? Iemand ervaringen daarmee?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Gelukkig won mijn moeder in Rotterdam en ze is slim genoeg om een Bios voor mij te halen. Ik kreeg van tweakstore gratis , wat zijn dat goede jongens daar :)
Net even ingezet de nieuwe en het werkt ;)
Ik weet denk ik wat ik fout heb gedaan met de Bios flachen : namelijk een ander flasch programma gebruikt ipv. AWDFLASH824 deus ik zit met en dilemma of ik zou weer proberen of niet :?

Ik heb nog even hetzelfde uigeprobeerd met hetzelfde bios : N24LD505.BIN
maar helaas doet dan weer mijn mobo niet :(
Wat doe ik fout :?

Ik maar een bootable floppy + awd824 + N24LD505.bin
Tip vervolgens :awd824.exe N24LD505.BIN /PY /SN /E /cp /cd /F /LD /cc

Flaschen OK ( alle witte balkiej) hij vraag me vervolgens niets , na het flaschen gaat de awd824 automatisch afsluiten en kom ik weer terug naar Command Prompt A:\

Wat doe ik fout :?:?:?

Ik zit nu te wachten op mijn nieuwe 2 HD`s van IBM en een RAptor , deus mooi Raid 0 uitproberen :)

[ Voor 45% gewijzigd door SlowikPL op 12-05-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
gaat best lekker mijn infinnety :9

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epa/tweakshit/vet.jpg

_/-\o_

die sisoft is een screen shot @257 fsb ,dat is max voor mijn geheugen @3.3 v

kan iemand mij vertellen hoe ik moet resizem :o

edit/ kheb em all :)

[ Voor 87% gewijzigd door erikdeperik op 12-05-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

geen idee hoe je resized :P
leuke fsb, mijn proc vind MP's van 8,5 niet leuk op die fsb :(
btw. ff kort vraagje over vmodden op Infinity, als je de Vdimm doet, op welk voltage zet je de vore in de bios dan ? 3,3v of maakt dat neit zoveel uit ? (zelfde voor de vdd en vcore? )

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
sapphire schreef op 12 mei 2004 @ 23:18:
btw. ff kort vraagje over vmodden op Infinity, als je de Vdimm doet, op welk voltage zet je de vore in de bios dan ? 3,3v of maakt dat neit zoveel uit ? (zelfde voor de vdd en vcore? )
ik denk dat je hem het beste op zijn laagst zet,en dan langzaam omhoog (reboot),en steeds checken in je bios bij hardware monitoring.
btw die van mij is unmodded,ik vind het wel goed zo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

nou ik vind 254 (wat ik haalde) op 3,3v en 1,6 vdd wel een beetje matig hoor :P
( nah, maar als ik geen hoge FSB+ MP hoger dan 8,5 kan draaien dan draai ik wel nog hogere FSB en MP8,5 dat slikt ie denk wel)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

erikdeprik schreef op 12 mei 2004 @ 22:57:
gaat best lekker mijn infinnety :9

[afbeelding]

_/-\o_

die sisoft is een screen shot @257 fsb ,dat is max voor mijn geheugen @3.3 v

kan iemand mij vertellen hoe ik moet resizem :o

edit/ kheb em all :)
En wat voor geheugen heb je precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Ik krijg helaas niet de 2 nieuwste biosen geflascht :'(
Ik den nu alles te hebben uitgeprobeerd en heb even geteld hoeveel ik het niet goed geflasched: 12 keer !!! op 6 verschillende manieren de N24LD505 en andere 6 manieren de N24LD429 maar helaas helpt niets. Mischien heeft dit te maken dat ook bij sommigen niet gelukt is om deze bios te flaschen wanneer ze BH-5 memory hadden. :?
Ik weet het niet meer :(

Mijn tweede vraag is :

Ik ben ermee bezig om mijn nieuwe Hitachi 2k250 2 st. …. Te denken hoe ik ze ga aansluiten om de sil3114. Wat is jullie advies :? Zetten in raid 0 of niet :?
Ik ga misschiem Windows zelf opzetten op deze schijven met een backup van mijn houdige Windows.

Verder weet ik tot nu toe niet wat is het verschil tussen dit onderstaande drivers :?
SiI3114: Serial ATA (SATA) Windows RAID
SiI3114: Serial ATA (SATA) Windows IDE

Betekend dit dat ik mijn sil3114 kan of alleen gebruiken als Raid of normale IDE :? Kan ik toch geen gebruik maken van beide werelden op een controller :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

sapphire schreef op 12 mei 2004 @ 23:18:
Je zet hem op het laagst. En na de Vdimm mod kijk je wat het verschil is. Dus eerst is hij bijvoorbeeld 2,6v en na de Vdimm mod bijvoorbeeld 2,9v. Dan is het verschil 0,3v. Dan wordt je maximale voltage ongeveer 3,3+0,3=3,6v Daar moet je iets vanaf trekken dus dan zal je ongeveer 3,50-3,55 overhouden :)
SlowikPL schreef op 13 mei 2004 @ 01:28:
Ik krijg helaas niet de 2 nieuwste biosen geflascht :'(
Ik den nu alles te hebben uitgeprobeerd en heb even geteld hoeveel ik het niet goed geflasched: 12 keer !!! op 6 verschillende manieren de N24LD505 en andere 6 manieren de N24LD429 maar helaas helpt niets. Mischien heeft dit te maken dat ook bij sommigen niet gelukt is om deze bios te flaschen wanneer ze BH-5 memory hadden. :?
Ik weet het niet meer :(
Dat ligt hem niet aan jou, maar aan de BIOSsen. Soms doet ie het, maar (heel) vaak niet. Ik heb hem één keer werkend hehad (29/4) maar toen corrupte hij alsnog een uurtje later. (het is trouwens flashen ;) )

[ Voor 36% gewijzigd door Exigence op 13-05-2004 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Ik heb nu een mooie raid 0 gemaakt van mijn HD`s.
Alles mooi geïnstalleerd , draait super.
Maar dan heb ik een probleem namelijk:

Ik heb de C: schijf ( Windows) van me dmv. Drive Image 7.01 gekoperd naar mijn nieuwe patritie ( primiary partition H:) met de optie set drive active ( for booting Windows) maar ik krijg het niet aan de gang om van SATA op te starten.
In Bios heb ik de settings gedaan Boot from SCSI, en ale andere op disabeld , wat doe ik fout ?

PS; ik heb eerst de RAID drivers geinstaleerd en gekeken of de raid op mijn nieuwe schijf werkt en vervolgens C: gekopeerd op H: :)

Ik ben er nu zelf achter gekommen wat ik fout deed :*) te stom om daarover iets zeggen. Simper verkeerd geformateerd , hele schijf als Excended :) nu loopt ale top :X :9 :P :+ |:(

[ Voor 27% gewijzigd door SlowikPL op 13-05-2004 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je geen raid-drivers geïnstalleerd. Zonder die drivers kan Windows de drive niet benaderen. Oplossing: Windows opnieuw installeren en op F6 drukken om 3rd-party raid-drivers te kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Smarron schreef op 12 mei 2004 @ 23:42:
[...]
En wat voor geheugen heb je precies ?
corsair pc 3500 rev. 1.1 bh5 chips :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

weetje wat zo erg is bij mij?! :P ik heb 2x 256mb PC3500 Mushkin Level II BH-5 geheugen!
maar ik draai maar op 200mhz fsb!!!
best wel zonde eigenlijk :(
ik denk dat ik het maar ga verkopen. en gewoon 2 reepjes no-name geheugen ga halen :)

[ Voor 23% gewijzigd door mydogisgone op 13-05-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

kopen ? :P
edit: lol k zie dat k niet eens geld heb :P

[ Voor 70% gewijzigd door sapphire op 13-05-2004 22:47 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

mydogisgone schreef op 13 mei 2004 @ 22:43:
weetje wat zo erg is bij mij?! :P ik heb 2x 256mb PC3500 Mushkin Level II BH-5 geheugen!
maar ik draai maar op 200mhz fsb!!!
best wel zonde eigenlijk :(
ik denk dat ik het maar ga verkopen. en gewoon 2 reepjes no-name geheugen ga halen :)
..... en dan krijg je eens een geniale ingeving, en dan wil je eens een snelle FSB.... en dan heb je opeens geen goed geheugen meer, wat ook nieteens meer te krijgen is.
Als ik jou was zou ik het gewoon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Exigence schreef op 13 mei 2004 @ 22:47:
[...]

..... en dan krijg je eens een geniale ingeving, en dan wil je eens een snelle FSB.... en dan heb je opeens geen goed geheugen meer, wat ook nieteens meer te krijgen is.
Als ik jou was zou ik het gewoon houden.
tjah ik weet het.. ik ben een moeilijk persoon. haha.
wil alles hebben, maar als ik het heb gebruik ik het niet goed genoeg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

mydogisgone schreef op 14 mei 2004 @ 00:54:
tjah ik weet het.. ik ben een moeilijk persoon. haha.
wil alles hebben, maar als ik het heb gebruik ik het niet goed genoeg :S
Ik heb hier ook 2x256mb BH-5 (Twinmos/Winbond), maar ik draai nu ook slechts op 200fsb. Komt omdat UT2004 continu crasht als ik hem hoger zet. Echt behoorlijk irritant. :(

offtopic:
Ik zal eens die nieuwe patch installeren, hopelijk is het daarmee verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Heb hier een raar voorval,telkens ik een prime test doe dan loopt alles vlotjes in het begin maar na een tijdje begint mijn scherm alle kleuren van de regenboog te tonen. Strepen horizontaal en verticaal en dan moet ik mijn pc resetten.
Hoe komt dit?

Systeem draaid op 2537mhz@1.68V (in bios op 1.7V) Barton-M 2600
Geheugen op 220 FSB@ 3.18V (in bios op 3.3V) Corsair XMS 3200 x 2
Multi staat op 11.5
VGA Hercules 9700pro op standaard settings.
Temps zijn idle 37° en stressed al snel 53°

Iemand een idee?

edit: Welke temperatuur moet ik nu eigenlijk geloven? Ik heb een temp sensor vlak aan de core van mijn cpu zitten. Die geeft aan 20° de diode uitlezing bij MBM geeft dezelfde temperatuur. En dan CPU socket winbond 2 geeft dan weer een veel hogere temp aan.
Welke moet ik nu geloven?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Hallo mensen

Aangezien we al ver over de 500 zitten en ik zelf geen K7 meer heb en dus ook geen DFI plank denk ik dat het beter is dat iemand anders het topic overneem aangezien ik over deze plank niet up-to date ben.

K weet niet of iemand em over wilt nemen zo niet dan maak ik de nieuwe wel maar mischien dat iemand het wel leuk vind de first post te hebben.

Als je dat wilt quote de first post kopieer de data die daarin staat :)

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 14-05-2004 12:32 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Ik wil wel een nieuwe openen. Heb volgens mij niet zo veel meer toe te voegen, maar ik zal eens kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Hier verder: [rml][ OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 4[/rml] :)

[ Voor 184% gewijzigd door Exigence op 14-05-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:16
^^^ :)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.