Ben benieuwd naar de resultaten van je mosfetcooling. Post ff of je verschil merkt. Overigens schijnt de bug van de lage MP met snelheidsverlies gefixt te zijn.
Verwijderd
Hm dan beter ff een 200K pot gaan kopen.Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 22:56:
Ben benieuwd naar de resultaten van je mosfetcooling. Post ff of je verschil merkt. Overigens schijnt de bug van de lage MP met snelheidsverlies gefixt te zijn.
En als je CPC afzet en onder de 10 gaat?
Liefst had ik cpc aan gelaten maar vroeg of laat zal dat toch weg moeten.
Verder zijn de mosfets onder de dimm banks al van hs'jes voorzien. Deze worden heet!
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 01:08 ]
Waarom CPC uit dan ? Je haalt wel een hogere fsb maar het voordeel dat je daarmee haalt is niet genoeg om de performance drop van CPC op te vangen.Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 01:04:
[...]
Hm dan beter ff een 200K pot gaan kopen.
En als je CPC afzet en onder de 10 gaat?
Liefst had ik cpc aan gelaten maar vroeg of laat zal dat toch weg moeten.
Verder zijn de mosfets onder de dimm banks al van hs'jes voorzien. Deze worden heet!
Ik vroeg me eens af, die cpc zit dat aleen in beta biossen of ook al standeerd aan oid in de officieele? Want als het aleen in de Beta zit en eht scheelt echt zoveel dan ga ik er denk toch maar een beta opgooien
Zit alleen in de beta'ssapphire schreef op 20 april 2004 @ 15:25:
Ik vroeg me eens af, die cpc zit dat aleen in beta biossen of ook al standeerd aan oid in de officieele? Want als het aleen in de Beta zit en eht scheelt echt zoveel dan ga ik er denk toch maar een beta opgooien
ok ff goeie beta zoeken dus
Verwijderd
Heeft het effect gehad op de stabiliteit? Als ik 2x GoT_Pifast.bat draai op 11x225 slaat de boel compleet vast, terwijl de temps van chipset en CPU onder de 45 graden blijven. Ik krijg geen rekenfouten, ook niet in Prime95. Bij Prime95 loopt de boel overigens ook vast na een minuut of 2. Zijn de (te) warme mosfets het probleem?Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 01:04:
[...]
Verwijderd
Effect?
Wel ik heb nogal eens op 240 cas 2.5 gewerkt en 3dstable was toen 235.
Sindsdien bleef het maar achteruit gaan.
Ik kan je wel vertellen dat die heet zijn. Ik kan me pijn doen aan die heatsinks.
Lijkt me dan toch geen slecht idee er cooling op te plaatsen.
Wel heb ik de mosfets onder het socket nog niet gekoelt sinds ik geen deftige adhesive heb. Daar komen veel groter hs op en een daarvan is ook van Vdimm.
Lastige is al ik Vdimm wil modden dat ik dat best doe voor ik de cooling plaats sinds het anders wel heel moeilijk wordt.
Ik ben nu ook wel overtuigd dat het de proc is die mij tegenhoud.
Moet dus een barton scoren indien ik verder wil.
Een tbreb b met 2300mhz betekend niets meer deze dag.
edit: verder de SB nog niet vergeten. Die krijgt waarschijnlijk de NB van een 8rda (eventueel de SB lappen)
Wel ik heb nogal eens op 240 cas 2.5 gewerkt en 3dstable was toen 235.
Sindsdien bleef het maar achteruit gaan.
Ik kan je wel vertellen dat die heet zijn. Ik kan me pijn doen aan die heatsinks.
Lijkt me dan toch geen slecht idee er cooling op te plaatsen.
Wel heb ik de mosfets onder het socket nog niet gekoelt sinds ik geen deftige adhesive heb. Daar komen veel groter hs op en een daarvan is ook van Vdimm.
Lastige is al ik Vdimm wil modden dat ik dat best doe voor ik de cooling plaats sinds het anders wel heel moeilijk wordt.
Ik ben nu ook wel overtuigd dat het de proc is die mij tegenhoud.
Moet dus een barton scoren indien ik verder wil.
Een tbreb b met 2300mhz betekend niets meer deze dag.
edit: verder de SB nog niet vergeten. Die krijgt waarschijnlijk de NB van een 8rda (eventueel de SB lappen)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 16:43 ]
Wat voor cpu met wat voor vcore heb je ?Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 16:16:
[...]
Heeft het effect gehad op de stabiliteit? Als ik 2x GoT_Pifast.bat draai op 11x225 slaat de boel compleet vast, terwijl de temps van chipset en CPU onder de 45 graden blijven. Ik krijg geen rekenfouten, ook niet in Prime95. Bij Prime95 loopt de boel overigens ook vast na een minuut of 2. Zijn de (te) warme mosfets het probleem?
Verwijderd
Barton 2500+ AQZFA 0336 TPMW. Als ik een hogere FSB neem, krijg ik wel rekenfouten, dus vandaar de veronderstelling dat het niet de CPU is, die de lock-ups veroorzaakt.
Ik ben dindsdag langs Tweakstore geweest omdat ik wel 10x geprobeerd heb te bellen op verschillende dagen en er niet doorheen kwam (bleef eindeloos overgaan). Ik had mijn bestelling nl. geannuleerd en het bedrag was niet teruggestort... 
In de shop werd ik wel goed en vlot geholpen en maakte het allemaal een betrouwbaardere indruk.
Hij vroeg ook of het klopte dat ik mijn Infinity had afbesteld om te wachten op de nieuwe revisie (ja dus), die had hij namelijk net binnen en het enige verschil bleek een druppeltje lijm op dat weerstandje/chipje(?) bij de gaten rond de socket te zijn.
Helaas pindkaas dus...

In de shop werd ik wel goed en vlot geholpen en maakte het allemaal een betrouwbaardere indruk.
Geen Vcore verhogingen zoals aan _Droopy beloofd was door de DFI man op CeBit? Ik begin wel te twijfelen of ik nu of binnen zeer korte termijn even langs Tweakstore fiets om een infinity te halen of dat ik stiekem toch blijf hopen op een nieuwe rev en nog tot begin mei wacht ...
Jeroen kon dus met zekerheid melden dat dit het enige verschil was in de nieuwe rev?
Jeroen kon dus met zekerheid melden dat dit het enige verschil was in de nieuwe rev?
Nadat ik een mislukte biosflash had heb ik mijn bios geprobeerd te hot swappen. De eerste keer ging dit fout bios verkeerd er in(het was nogal laat) en verbrande bijna mijn jatte aan die chip. de 2e keer ging alles goed.
Ik heb toen nog ff gei-net en toen uitgezet.
Nu wil ik dus weer op I-net er mee maar het lukt me echt helemaal niet. Router gereset, andere bios er op.
Kan mijn LAN poort dit niet leuk hebben gevonden
EDIT: ik heb gezien dat er bij de netwerkadapter een heel ander IP adres staat. Ik kan deze alleen niet weizigen. Zou dit verholpen kunnen worden door een clean install?
Ik heb toen nog ff gei-net en toen uitgezet.
Nu wil ik dus weer op I-net er mee maar het lukt me echt helemaal niet. Router gereset, andere bios er op.
Kan mijn LAN poort dit niet leuk hebben gevonden
EDIT: ik heb gezien dat er bij de netwerkadapter een heel ander IP adres staat. Ik kan deze alleen niet weizigen. Zou dit verholpen kunnen worden door een clean install?
[ Voor 17% gewijzigd door willy83 op 22-04-2004 17:14 ]
Verwijderd
In de BIOS kun je een MAC-adres ingeven. Misschien is dit de oorzaak? Gewoon disablen, dus.
Ik heb al een keertje een mac adres ingevoerd en een keertje gedisabled, dit werkt beide niet.Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 19:08:
In de BIOS kun je een MAC-adres ingeven. Misschien is dit de oorzaak? Gewoon disablen, dus.
Wat hij letterlijk zei was dat hij hem binnen had en het enige verschil dat druppeltje lijm was om dat componentje bij de socket te beschermen. Ik heb niet doorgevraagd daarover... (was allang blij dat ik m'n geld terug hadSyzzer schreef op 22 april 2004 @ 14:34:
Geen Vcore verhogingen zoals aan _Droopy beloofd was door de DFI man op CeBit? Ik begin wel te twijfelen of ik nu of binnen zeer korte termijn even langs Tweakstore fiets om een infinity te halen of dat ik stiekem toch blijf hopen op een nieuwe rev en nog tot begin mei wacht ...
Wel erg flauw/misleidend van die vertegenwoordiger dan om die beloftes te doen aan Droopy, maar die mensen zullen misschien getraind zijn om klanten naar de mond te praten.
Verwijderd
Zo slecht is de huidige versie nog niet.
Ik heb bijna elke beta bios geflashed en laatst via windows ff een alpha erin.
Geen 1 maal is er iets mis gegaan met mn bios behalve dan eens een coldboot prob of 2 maal resetten en alles was ok.
Het grootste probleem is de vcore. Daar zou een goede mod voor moeten komen.
Op het vdimm valt ook niet veel te zeggen behalve dat ie een beetje ondervolt.
Ik haald dus 240 prime stable voor een uurtje of 235 3d stable met 3.2V.
Bh5, bh6 en de ch varianten zouden gemaakt zijn voor 3.45 of zelfs een beetje meer. Hoe het zit met andere latje weet ik niet.
Daarnaast heb je wel de slechte plaatsing van het socket.
In een midi case zat mijn koeler tegen mijn intake fan van de psu en zo koelde het allemaal een stuk slechter.
Wel is het niet leuk te weten dat het bordje bedoeld was voor een vcore van 1.85 en dfi hun chip hebben Vmod. Met de coldboot als resultaat omdat deze niet op tijd inslaagt.
Ik denk dat ik probeer te zeggen dat ik blij ben niet gewacht te hebben met het aankopen van een nieuw mobo. Een infinity voor 85€ is een koopje imho
Ik heb bijna elke beta bios geflashed en laatst via windows ff een alpha erin.
Geen 1 maal is er iets mis gegaan met mn bios behalve dan eens een coldboot prob of 2 maal resetten en alles was ok.
Het grootste probleem is de vcore. Daar zou een goede mod voor moeten komen.
Op het vdimm valt ook niet veel te zeggen behalve dat ie een beetje ondervolt.
Ik haald dus 240 prime stable voor een uurtje of 235 3d stable met 3.2V.
Bh5, bh6 en de ch varianten zouden gemaakt zijn voor 3.45 of zelfs een beetje meer. Hoe het zit met andere latje weet ik niet.
Daarnaast heb je wel de slechte plaatsing van het socket.
In een midi case zat mijn koeler tegen mijn intake fan van de psu en zo koelde het allemaal een stuk slechter.
Wel is het niet leuk te weten dat het bordje bedoeld was voor een vcore van 1.85 en dfi hun chip hebben Vmod. Met de coldboot als resultaat omdat deze niet op tijd inslaagt.
Ik denk dat ik probeer te zeggen dat ik blij ben niet gewacht te hebben met het aankopen van een nieuw mobo. Een infinity voor 85€ is een koopje imho
Verwijderd
Heb hier al eens wat over gepost uit een chat met Travis aka Angry Games die al aangaf dat er niks bekend was over een nieuwe revisie. Hij gaat zelf naar DFI in het verre oosten. Misschien komt ie nu wel met goed nieuws maar laten we voorlopig maar afwachten. Ik denk dat er weinig geld gestoken wordt in de doorontwikkeling van de socket462-borden. Misschien vervangen ze de mosfets wel een keer om nog betere lijnen te krijgen en stabielere VCore. Ook dit is slechts een wens.
ff een vraagje
heeft de infinnety gaten rond de socket ?
uit de start post begrijp ik dat alleen de lanpanparty(niet B ) geen gaatjes heeft.
klopt dit
heeft de infinnety gaten rond de socket ?
uit de start post begrijp ik dat alleen de lanpanparty(niet B ) geen gaatjes heeft.
klopt dit
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
tnx
ik neem aan dat je bedoelt rond de socket he
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Verwijderd
Heb zelf het antwoord inmiddels gevonde, dus laat ik het maar ff posten. Heb sinks op de mosfets geplakt bij de socket. Nu draai ik 20x PiFast.bat zonder vastlopers. Moet nu nog sinks op de mosfets rond de geheugenslots plaatsen.Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 18:53:
Barton 2500+ AQZFA 0336 TPMW. Als ik een hogere FSB neem, krijg ik wel rekenfouten, dus vandaar de veronderstelling dat het niet de CPU is, die de lock-ups veroorzaakt.
edit:
Nog ff een stukje ervaring, maar dan over statische schokken. Heb naast de sinks op de mosfets ook de heatsink op de SB vervangen. Tussendoor raakte ik de SB aan zonder mezelf te ontladen.
Gevolg was een vonkje op de SB, maar dat ding kan blijkbaar een hoop hebben want deze post is getiept op het bewuste bord.
Nog ff een stukje ervaring, maar dan over statische schokken. Heb naast de sinks op de mosfets ook de heatsink op de SB vervangen. Tussendoor raakte ik de SB aan zonder mezelf te ontladen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 21:43 ]
Echt klote, k had het wel aan aan Docter gevraagd maar ik blijf eigenwijs:P Maar er is dus geen één manier om de vcore van dit bord hoger te krijgen dan 2,17v 
Nog een vraagje, ik las op bit-tech forums iets over een mods voor stabielerevcore, maar k heb er neits over kunnen vinden. Weet iemand daar iets van ?
Nog een vraagje, ik las op bit-tech forums iets over een mods voor stabielerevcore, maar k heb er neits over kunnen vinden. Weet iemand daar iets van ?
Verwijderd
Ik zou maar blij zijn met 2.17V. De meesten halen dat al niet eens.sapphire schreef op 27 april 2004 @ 15:30:
Echt klote, k had het wel aan aan Docter gevraagd maar ik blijf eigenwijs:P Maar er is dus geen één manier om de vcore van dit bord hoger te krijgen dan 2,17v
Er is een mod voor. 3 smd weerstanden weghalen en vervangen voor pots..en dan het leuke..de pots moeten alle 3 exact gelijk ingesteld worden
Heatsinks op de mosfets met een fan erop helpt overigens wel een beetje..
Mod kan andersVerwijderd schreef op 27 april 2004 @ 17:49:
[...]
Ik zou maar blij zijn met 2.17V. De meesten halen dat al niet eens.
Er is een mod voor. 3 smd weerstanden weghalen en vervangen voor pots..en dan het leuke..de pots moeten alle 3 exact gelijk ingesteld wordenVeel plezier ermee
Op xtreme staat de mod ergens. Moet je ff searchen.
Heatsinks op de mosfets met een fan erop helpt overigens wel een beetje..
[ Voor 6% gewijzigd door Tjaps op 27-04-2004 17:51 ]
Verwijderd
Ja..maar dan ken je er nie an droaien!! Er moet toch wat te prutsen zijnThe Doctor schreef op 27 april 2004 @ 17:51:
[...]
Mod kan andersgewoon die weerstanden die je eraf haalt vervangen door weestanden met hogere waarde. (hoeveel hoger en wat voor maxvcore je daarmee haalt weet niemand
)
Maar ff serieus, weerstanden kan idd ook. Je zit dan wel vast aan een vaste waarde.
Bedoel je deze ?:

dees stond vlak voor een reactie van jou ( k..who's first? Great work btw.. hope it rocks.)
k ga iig nog ff verder lezen kijken, want k zou eht al relaxd vinden als alleen die vcore niet zo zou droppen
dees stond vlak voor een reactie van jou ( k..who's first? Great work btw.. hope it rocks.)
k ga iig nog ff verder lezen kijken, want k zou eht al relaxd vinden als alleen die vcore niet zo zou droppen
Je kan dus ook die 3 weerstanden die genummerd zijn op dat plaatje vervangen door weerstanden met een hogere waarde. Dat is imo veel makkelijker dan 3x potjes gaan solderen aan die pootjes.sapphire schreef op 28 april 2004 @ 11:12:
Bedoel je deze ?:
[afbeelding]
Die geel omcirkelde SMD weerstanden moet je dan toch weghalen?
[ Voor 15% gewijzigd door Exigence op 28-04-2004 15:02 ]
ik neem aan dat de mobo's beide agp / pci lock hebben, want moet namelijk nieuw mobo hebben en twijfel tussen de abit nf7-s of de dfi INFINITY
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
nForce2 = PCI en AGP locksjorremans schreef op 28 april 2004 @ 15:18:
ik neem aan dat de mobo's beide agp / pci lock hebben, want moet namelijk nieuw mobo hebben en twijfel tussen de abit nf7-s of de dfi INFINITY
Jup, en vervolgens dus vervangen door vaste weerstanden (of potmeters natuurlijk) van een hogere waarde. Dat kan door direct op die plek te solderen, of zoals aangegegeven op het plaatje van Sapphire. DAt is tenminste wat ik uit het topic begreep.Exigence schreef op 28 april 2004 @ 15:02:
Die geel omcirkelde SMD weerstanden moet je dan toch weghalen?
Blijkbaar komt er dan toch geen nieuwe rev. Jammer ...
Misschien word het maar eens tijd dat we hier op GoT ook weer eens wat gaan die-hard vmod zoeken 
Iig neem ik me bordje deze zondag mee naar Pierre-oord want die vond het gewoon onzin dat je geen hogere vcore kon/kan halen van max. 2,17. Hij gaat het eens grondig onderzoeken om te kijken of je niet stabiel hoger kan komen
.
Dus alles schema's, tips, datasheets van IC's, ervaringen en foto's zijn welkom, mail me of post ze of ad me op msn of what-ever maar iig alvast bedankt
Iig neem ik me bordje deze zondag mee naar Pierre-oord want die vond het gewoon onzin dat je geen hogere vcore kon/kan halen van max. 2,17. Hij gaat het eens grondig onderzoeken om te kijken of je niet stabiel hoger kan komen
Dus alles schema's, tips, datasheets van IC's, ervaringen en foto's zijn welkom, mail me of post ze of ad me op msn of what-ever maar iig alvast bedankt
Het topic van extreme heb je al zie ik. Daar staat erg veel nuttige info in over metingen van users van daar en info over de gebruikte chips.
Die mod scheen ook te werken, waren er 2 die het al geprobeerd hadden. Eén portugees en een ander. Die portugees had hem met vaste weerstaden gedaan dacht ik.
Ik hoop natuurlijk dat Pierre een geniale inval heeft ofzo en een mooie mod vind, maar ik zie het somber in eerlijk gezegd ...
Edit:
als je denkt iets gevonden te hebben, is het wellicht verstandig ook een topic te openen op extreme, daar zitten een stuk meer gasten die er _veel_ van weten dan hier.
Die mod scheen ook te werken, waren er 2 die het al geprobeerd hadden. Eén portugees en een ander. Die portugees had hem met vaste weerstaden gedaan dacht ik.
Ik hoop natuurlijk dat Pierre een geniale inval heeft ofzo en een mooie mod vind, maar ik zie het somber in eerlijk gezegd ...
Edit:
als je denkt iets gevonden te hebben, is het wellicht verstandig ook een topic te openen op extreme, daar zitten een stuk meer gasten die er _veel_ van weten dan hier.
offtopic:
Hoe is het eik afgelopen met dat extreme-FUGGER gebeuren? Heb ik helemaal niet meer op gelet verder.
Hoe is het eik afgelopen met dat extreme-FUGGER gebeuren? Heb ik helemaal niet meer op gelet verder.
[ Voor 26% gewijzigd door Syzzer op 28-04-2004 18:30 ]
Ik weet er wel het een en ander van (niet alles uiteraard
). DFI heeft zelf het bordje al getweakt. De chip, die het voltage reguleert is eigenlijk voor max 1.85 volt, 2.0 is 0,15 uit spec, alles meer nog meer dus. Vandaar dat het voltage (waarschijnlijk) niet zo ver voorbij de 2.0 V. komt.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
valt ie dan niet te chiptunen? 
(uhm... is eigenlijk geen geintje?)
(uhm... is eigenlijk geen geintje?)
Daar gaat het in de posts boven je dus ook om. Er zijn al 2 mods algemeen bekend (zie TS) en bovenstaande Vdrop mod is vrij nieuw en nog niet helemaal duidelijk of hij nou 100% ok is omdat weinig mensen hem nog getest hebben.
uh bij auto chiptunen is toch hele chip vervangen... dat bedoelde ik eigenlijk...
zat ik ook aan te denken, zou je niet een chip erop kunnen zetten die wel 2v+ aankan, misschien 1 van een ander NFII bord misschien ?
(thanks Spice voor die info
)
edit: snap dan wel dat de chip misschien neit op het bord gaat passen door andere plaatsing van pootjes oid. maar dat is op telossen door door draden aan de pootjes te solderen en die dan naar de juiste plaars op het mobo te laten gaan. Dat de chip zeg maar los zit van het mobo.
Maar weet iemand die verstand van EL heeft of er misschien zo'n zelfde soort chip is maar dan voor een hoger voltage ?
(thanks Spice voor die info
edit: snap dan wel dat de chip misschien neit op het bord gaat passen door andere plaatsing van pootjes oid. maar dat is op telossen door door draden aan de pootjes te solderen en die dan naar de juiste plaars op het mobo te laten gaan. Dat de chip zeg maar los zit van het mobo.
Maar weet iemand die verstand van EL heeft of er misschien zo'n zelfde soort chip is maar dan voor een hoger voltage ?
[ Voor 55% gewijzigd door sapphire op 28-04-2004 21:30 ]
Dan kan je veel beter deze chip "handmatig" instellen. Dat houd in dat je enkele pootjes los gaat solderen en daaraan weestanden/potmeters gaat maken. Als t goed is kan je hem dan zo hoog instellen als je wilt (totdat er iets doorfikt). Maar pootjes los solderen is niet zonder gevaar en je moet weten welke pootjes je moet hebben.sapphire schreef op 28 april 2004 @ 21:20:
zat ik ook aan te denken, zou je niet een chip erop kunnen zetten die wel 2v+ aankan, misschien 1 van een ander NFII bord misschien ?
(thanks Spice voor die info)
Wat ik begrijp is dat je die 3 geel omcirkelde SMD weerstanden weg moet halen, maar niet vervangen. In plaats daarvan moet je weerstanden zetten waar die rode draden met potmeters staan. Maar dan weerstanden ipv potmeters. Dus waar het pijltje met "1,2,3 overcurrent" naartoe wijst.Syzzer schreef op 28 april 2004 @ 16:34:
[...]
Jup, en vervolgens dus vervangen door vaste weerstanden (of potmeters natuurlijk) van een hogere waarde. Dat kan door direct op die plek te solderen, of zoals aangegegeven op het plaatje van Sapphire. DAt is tenminste wat ik uit het topic begreep.
Blijkbaar komt er dan toch geen nieuwe rev. Jammer ...
Ik zou hem best eens willen proberen, ware het niet dat ik het op dit moment niet kan hebben dat er iets kapot gaat. Ik zit nogal krap in m'n centen.
@ The Doctor: jij zou hem toch proberen? Als ik me het goed herinner.
[ Voor 17% gewijzigd door Exigence op 28-04-2004 23:01 ]
Je kan ook die weestanden vervangen.Exigence schreef op 28 april 2004 @ 22:58:
[...]
Wat ik begrijp is dat je die 3 geel omcirkelde SMD weerstanden weg moet halen, maar niet vervangen. In plaats daarvan moet je weerstanden zetten waar die rode draden met potmeters staan. Maar dan weerstanden ipv potmeters. Dus waar het pijltje met "1,2,3 overcurrent" naartoe wijst.
Ik zou hem best eens willen proberen, ware het niet dat ik het op dit moment niet kan hebben dat er iets kapot gaat. Ik zit nogal krap in m'n centen.
@ The Doctor: jij zou hem toch proberen? Als ik me het goed herinner.
Ik wilde hem idd gaan doen maar omdat ik toen opeens een paar grote uitgaven moest doen wilde ik t niet riskiren om me bordje te slopen en zonder pc te zitten.
En nu heb ik een mobile die niet zo van hoge volt houd dus is ie voor mij een beetje nutteloos.
[ Voor 7% gewijzigd door Tjaps op 29-04-2004 00:09 ]
nieuwe (beta) bios: http://forums.pcper.com/showthread.php?t=318814
Is nu offline, ik heb hem wel. Mailtje als je deze wil (wanneer die morgen nog offline is, alleen LPB btw)
Is nu offline, ik heb hem wel. Mailtje als je deze wil (wanneer die morgen nog offline is, alleen LPB btw)
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
Hoe weet je dat het je mobile is en niet je bord?The Doctor schreef op 29 april 2004 @ 00:09:
[...]
Je kan ook die weestanden vervangen.
Ik wilde hem idd gaan doen maar omdat ik toen opeens een paar grote uitgaven moest doen wilde ik t niet riskiren om me bordje te slopen en zonder pc te zitten.
En nu heb ik een mobile die niet zo van hoge volt houd dus is ie voor mij een beetje nutteloos.
Omdat ik m bij een vriend op een NF7-S heb getest.Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 12:44:
[...]
Hoe weet je dat het je mobile is en niet je bord?
Ik ga die mod nog wel een keer doen en dan test ik m wel met me duron 1600
[ Voor 24% gewijzigd door Tjaps op 29-04-2004 16:01 ]
Nieuwe Beta-biossen
LP NFII ULTRAB 4/29 BIOS
http://myweb.hinet.net/ho...betabios/2004N24LD429.zip
INFINITY 4/29 BIOS
http://myweb.hinet.net/ho...betabios/2004N24ID429.zip
1 . UPDATE 3114 BIOS TO 5.0.35
2 . FIX SOME OF THE BOARD WITH MOBILE BARTON CPU WILL FAIL IMMEDIATELY IN MEMTEST86 #5 WHEN FSB > 200 MHZ
3 . MOBILE BARTON CAN BE RECOGNIZED NOW
4 . FIX SOME OF LP NFII B BOARD WILL FAIL TO POST AFTER AC POWER OFF
5 . FIX SOMETIMES SYSTEM WILL FAIL TO POST IF YOU USING DEFAULT HIGH MULTIPLIER CPU BUT OC TO HIGH FSB+LOW MULTIPLIER
6 . ENHANCE CERTAIN DDR OVERCLOCKING ABILITY , ESPECIALLY HYNIX DRAM CELL BASED DDR500 MODULE(EITHER SINGLE OR DOUBLE SIDE) CAN RUN DDR500 10-5-5-5-3 TIMING NOW WITHOUT SUPPLYING HIGH DDR VOLTAGE AND TURN OFF CPC MODE
Let op! Niet iedereen is succesvol bij het flashen van dit bios!
Ik ben benieuwd wat het laatste puntje in de praktijk brengt, heb nog 2 van die reepjes liggen.
LP NFII ULTRAB 4/29 BIOS
INFINITY 4/29 BIOS
2 . FIX SOME OF THE BOARD WITH MOBILE BARTON CPU WILL FAIL IMMEDIATELY IN MEMTEST86 #5 WHEN FSB > 200 MHZ
5 . FIX SOMETIMES SYSTEM WILL FAIL TO POST IF YOU USING DEFAULT HIGH MULTIPLIER CPU BUT OC TO HIGH FSB+LOW MULTIPLIER
6 . ENHANCE CERTAIN DDR OVERCLOCKING ABILITY , ESPECIALLY HYNIX DRAM CELL BASED DDR500 MODULE(EITHER SINGLE OR DOUBLE SIDE) CAN RUN DDR500 10-5-5-5-3 TIMING NOW WITHOUT SUPPLYING HIGH DDR VOLTAGE AND TURN OFF CPC MODE
Ik ben benieuwd wat het laatste puntje in de praktijk brengt, heb nog 2 van die reepjes liggen.
Bedoel je dat het flashen mislukt of dat het oc-en niet beter gaat na de update?Spice schreef op 30 april 2004 @ 12:32:
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Flashen mislukt. Zijn al een aantal mensen die dr BIOS ermee verkl**t hebben ...
Ik heb trouwens een vraagje over die Ultra Bright Status leds. Is er een manier dat ik deze kan uitschakelen, want ze passen niet bepaald bij mijn casemod... Of moet ik ze gaan aflplakken met tape?
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/
Zwarte cd marker deed wonderen bij mij
Maar tape kan natuurlijk ook, dat is ook weer wat makkelijker weg te halen.
maat van me heeft em net geflasht (hij heeft infinity) en het mobo is nu dood !Spice schreef op 30 april 2004 @ 12:32:
Nieuwe Beta-biossen
LP NFII ULTRAB 4/29 BIOS
INFINITY 4/29 BIOS
Omg, zou hem net gaan flashen, maar dat laat ik dus maar evengeforce666 schreef op 01 mei 2004 @ 22:19:
[...]
maat van me heeft em net geflasht (hij heeft infinity) en het mobo is nu dood !

idd, check quote van msn:Exigence schreef op 01 mei 2004 @ 22:21:
[...]
Omg, zou hem net gaan flashen, maar dat laat ik dus maar even
ok rebooten ... als ik nou niet terug online kom in 10 min is me mobo verrot
10 min later belt i me op, en ja hoor ze 4de infinity naar de klote
Van Exi verwacht ik toch ckers wel dattie gewoon een nieuwe bioschip besteld ipv z'n bord gelijk te RMA'en
Had ik ook al uit voorzorg gedaan, bij Tweakstore, maarja, je weet hoe de situatie daar nu issapphire schreef op 01 mei 2004 @ 22:29:
Van Exi verwacht ik toch ckers wel dattie gewoon een nieuwe bioschip besteld ipv z'n bord gelijk te RMA'en
Zal eens kijken of ik via een ander kanaal aan een chippie kan komen
Syzzer woont er vlakbij, je kan em ff mailen offie er naar toe wil fietsen. Als je het lief vraagt willie het denk wel doen
Mijn ideesapphire schreef op 01 mei 2004 @ 23:01:
Syzzer woont er vlakbij, je kan em ff mailen offie er naar toe wil fietsen. Als je het lief vraagt willie het denk wel doen
Edit:
Maar ik doe het nog steeds nietI have not been able to use this new bios 4/29 it simply corrupted my bios.
I just did the same as alot of other I just read about in the new bios thread. I did it before reading the rest of the stories!
Ok to make the story short:
Use awardflash.exe v824. This version is available on the abit site somewhere and elsewhere too. I have a copy and can host it if its a problem.
Just so u got the same switches I used, here is a batch file (*.bat)(as pointed out below you must change the bios file name to the one u want like 1127.bin, for me my favorite is 1/31:
@ECHO OFF
CLS
ECHO -----------------------------------------------------------------
ECHO BIOS Flash Update batch file.
ECHO Starting flash procedure now.
ECHO Please wait...
ECHO.
AWDFLASH N24ID131.BIN /PY /SN /E /cc
ECHO.
ECHO Please restart the computer now!
ECHO Be sure to load "SETUP" or "OPTIMIZED" defaults in the CMOS!
Copy and paste that to a new text document, then change the extension to .bat and include it on the bootable floppy with awardflash version 824 on it.
[ Voor 61% gewijzigd door Exigence op 01-05-2004 23:27 ]
at net ff met MR. hard online en hij begon oger het veranderen van de mosfets, is dat geen idee voor stabielere/hogere vcore ?
Als je de mogelijikheid hebt om deze te vervangen wel. AFAIK zitten deze echter met de gehele achterkant van de mosfet vastgesoldeerd op je moederbord. Dit is de Ground van de mosfet. Iemand had eerder een poging gedaan bij een ander moederbord dacht ik, maar stuitte ook op dit probleem. Het zou wellicht wel kunnen als je de beschikking hebt over van die hete lucht soldeer apparatuur.Ik maan dat Maku ooit met zoiets zijn videokaart heeft gefixed.
Verwijderd
Hotflash een Abit bios als je die toevallig hebt. Werkt perfect...Exigence schreef op 01 mei 2004 @ 22:51:
[...]
Had ik ook al uit voorzorg gedaan, bij Tweakstore, maarja, je weet hoe de situatie daar nu is
Zal eens kijken of ik via een ander kanaal aan een chippie kan komen
Weet ik dat dat werkt. Zelfde chipje, maar die heb ik dus nietVerwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 12:19:
[...]
Hotflash een Abit bios als je die toevallig hebt. Werkt perfect...
Verwijderd
Kheb de bios geflash via windows en mijn mobo is niet dood.
Noch bij alle andere keren ik flashte...
Noch bij alle andere keren ik flashte...
Om maar even aan te nemen dat het wel kan, wat is het voordeel ervan, want als me Vcore er stabieller van word ga ik het iig proberenSyzzer schreef op 02 mei 2004 @ 10:24:
Als je de mogelijikheid hebt om deze te vervangen wel. AFAIK zitten deze echter met de gehele achterkant van de mosfet vastgesoldeerd op je moederbord. Dit is de Ground van de mosfet. Iemand had eerder een poging gedaan bij een ander moederbord dacht ik, maar stuitte ook op dit probleem. Het zou wellicht wel kunnen als je de beschikking hebt over van die hete lucht soldeer apparatuur.Ik maan dat Maku ooit met zoiets zijn videokaart heeft gefixed.
theoretisch zou de Vcore er stabieler op worden als je grotere mosfets gaat gebruiken, maar dan moet je wel eerst de goeie zien te vindensapphire schreef op 03 mei 2004 @ 16:49:
[...]
Om maar even aan te nemen dat het wel kan, wat is het voordeel ervan, want als me Vcore er stabieller van word ga ik het iig proberen
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
k heb nog een Asus a7v266-E liggen waarvan ik ze af kan halen, en anders kan je vast wel een dood bord met goede mosfets in V&A vinden
Wie zegt dat die mosfet's van die Asus de goede zijnsapphire schreef op 03 mei 2004 @ 20:24:
k heb nog een Asus a7v266-E liggen waarvan ik ze af kan halen, en anders kan je vast wel een dood bord met goede mosfets in V&A vinden
Niet alle mosfets zijn hetzelfde
Ik betwijfel of die beter zijn. Denk dat je beter kijkt of bv Reichelt.de iets heeft.sapphire schreef op 03 mei 2004 @ 20:24:
[ Voor 6% gewijzigd door Syzzer op 03-05-2004 23:34 ]
Verwijderd
Uhh never mind verkeerde topic moest die van de nf7-an7 hebben

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 00:25 ]
Toch even mijn bevindingen over de Infinity + XP2500+Mobile.
Ben er niet zo te spreken over de OC-mogelijkheden eigenlijk. Ik heb in eerste instantie veel settings uitgeprobeerd. Toen kwam ik op een lekkere snelheid van 225*11. Heb hem 11,5 uur stabiel geprimed (torture test, max cpu). Daarna ongeveer 6 uur 3dmark2001se, ook prima gedraaid. Helemaal stabiel, dacht ik.
Ik wil UT2004 spelen en binnen de kortste keren krijg ik een General Protection Error en kapt UT2004 ermee. Goed overal gezocht en het ligt gewoon aan UT wat niet met een hoog oc-ed systeem kan werken. FSB naar 200 (mp naar 12) gezet en geen probleem meer.
Het stomme is, stressen gaat prima op 225*11, maar zodra ik een DVD brand reboot de PC!! 0% cpu-gebruik, maar toch rebooten. Ik heb de IDE-kabels al gecontroleerd en vcore lekker naar 2volt geschroefd, mocht dit mocht allemaal niet baten.
Ik had stiekem toch meer schik met mijn oude Epox 8RGA+, ik had zowieso wel verwacht een fsb van 240 te kunnen draaien, maar op 210 lijkt hij pas echt stabiel (in UT2004).
Wat ik heb gedaan:
- Vdd 1,9 continu
- Vdimm 3,3 continu
- Vagp 1,5 continu
- Vcore 1,7 - 2,0
Geheugen is getest met memtest86, ook niks (Twinmos PC3200 BH5 op 11-2-2-2 wat met 3,3v toch echt meer dan 220 zou moeten kunnen). Bios is btw de officiele van 27-11. De beta's draaien exact hetzelfde, dus niet beter.
225*11 -> stabiel, alleen met UT2004 niet, reboot tijdens een simpel DVD'tje bakken.
220*11 -> idem
215*11 -> freezes
(varierend van 1,8v tot 2,0v vcore!!)
210*11 -> stabiel met alles.
210*12 -> stabiel met alles.
Ik dacht dat de hardware toch redelijk ok was. Oh ja, voeding (Dit was op 225*11):
+3,3V -> 3,25
+5V -> 4,97
+12V -> 11,91
-12V -> 12,25
Waar kan nu echt het probleem zitten?
Ben er niet zo te spreken over de OC-mogelijkheden eigenlijk. Ik heb in eerste instantie veel settings uitgeprobeerd. Toen kwam ik op een lekkere snelheid van 225*11. Heb hem 11,5 uur stabiel geprimed (torture test, max cpu). Daarna ongeveer 6 uur 3dmark2001se, ook prima gedraaid. Helemaal stabiel, dacht ik.
Ik wil UT2004 spelen en binnen de kortste keren krijg ik een General Protection Error en kapt UT2004 ermee. Goed overal gezocht en het ligt gewoon aan UT wat niet met een hoog oc-ed systeem kan werken. FSB naar 200 (mp naar 12) gezet en geen probleem meer.
Het stomme is, stressen gaat prima op 225*11, maar zodra ik een DVD brand reboot de PC!! 0% cpu-gebruik, maar toch rebooten. Ik heb de IDE-kabels al gecontroleerd en vcore lekker naar 2volt geschroefd, mocht dit mocht allemaal niet baten.
Ik had stiekem toch meer schik met mijn oude Epox 8RGA+, ik had zowieso wel verwacht een fsb van 240 te kunnen draaien, maar op 210 lijkt hij pas echt stabiel (in UT2004).
Wat ik heb gedaan:
- Vdd 1,9 continu
- Vdimm 3,3 continu
- Vagp 1,5 continu
- Vcore 1,7 - 2,0
Geheugen is getest met memtest86, ook niks (Twinmos PC3200 BH5 op 11-2-2-2 wat met 3,3v toch echt meer dan 220 zou moeten kunnen). Bios is btw de officiele van 27-11. De beta's draaien exact hetzelfde, dus niet beter.
225*11 -> stabiel, alleen met UT2004 niet, reboot tijdens een simpel DVD'tje bakken.
220*11 -> idem
215*11 -> freezes
210*11 -> stabiel met alles.
210*12 -> stabiel met alles.
Ik dacht dat de hardware toch redelijk ok was. Oh ja, voeding (Dit was op 225*11):
+3,3V -> 3,25
+5V -> 4,97
+12V -> 11,91
-12V -> 12,25
Trek eerst je mp een eind omlaag om de maximale FSB te weten te komen.
Verwijderd
niets te zien hier 
edit: probeer eens andere nf² drivers.
www.mwarhead.com hebben het altijd prima gedaan hier.
Ik weet dat er eens problemen geweest zijn ivm nf² drivers en cdr's.
[ Voor 232% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2004 19:34 ]
Das geloof ik het eerste wat ik doe met oc-en. 235 haalt hij max. met dit geheugen (mp van 6). Alleen als ik de mp verhoog, reboot het systeem bij 10*235 al. Alle voltages op max.Exigence schreef op 04 mei 2004 @ 18:32:
Trek eerst je mp een eind omlaag om de maximale FSB te weten te komen.
Die remix-drivers heb ik al geprobeerd, die gebruikte ik op mijn oude plank ook altijd. Echter werkte mijn geluidskaart er niet lekker mee. Nu gebruik ik de normale 2.45. Maar het systeem is wel stabiel als ik de fsb verlaag. Zou het probleem dan in brakke IDE-drivers liggen die niet hoger willen? Op mijn oude plank kon ik keurig 225 draaien. Zelfde PC, alleen ander mobo.Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 19:31:
niets te zien hier
Das niet zo heel raar op zon extreem lage MP hebben je chipset + mem het namelijk makkelijker doordat je een aardige preformance drop hebt.Smarron schreef op 04 mei 2004 @ 21:52:
[...]
Das geloof ik het eerste wat ik doe met oc-en. 235 haalt hij max. met dit geheugen (mp van 6). Alleen als ik de mp verhoog, reboot het systeem bij 10*235 al. Alle voltages op max.
Ja, dus? fsb testing gaat geloof ik altijd op deze manier. Hoger dan 235 komt hij niet. Dan maar eens de mp verhogen en testen. Zo kwam ik tot 10, daar draaide hij al niet meer stabiel, zelfs op 2volt niet. Daarom ben ik wat lager gaan zitten, 225 dus. Dan gaat het allemaal iets beter, alleen kreeg ik toen vage reboots tijdens het burnen. En UT2004 wil al helemaal niet draaien boven de 215.The Doctor schreef op 04 mei 2004 @ 21:54:
Das niet zo heel raar op zon extreem lage MP hebben je chipset + mem het namelijk makkelijker doordat je een aardige preformance drop hebt.
Dan is de conclusie naar mijn mening toch duidelijk: plankje oc-ed niet lekker. Een hoge fsb + hoge mp trekt hij gewoon niet.
Verwijderd
Je zou eens kunnen kijken naar je temps van de mosfets. Ik had een probleem met complete vastlopers als ik 2x PiFast.bat achter elkaar draaide op 11x224. Nu heb ik sinks op de mosfets zonder fan en draai probleemloos 20xPiFast.bat op 11x226. De mosfets staan bekend om hun extreme warmte en kunnen daardoor wel eens problemen geven. Wat betreft het branden: als je brand, vraag je veel meer van je voeding. Zou me niks verwonderen dat hier ook een deel van je probleem zit.
idd, had ik ook met een gare voeding, zodra de brander opspinden reboote de pc 
Over dat UT gedoe, nou je het zo zegt, dit komt me idd bekend voor, volgens mij klapt ie er daarom bij mij ook uit als ik hoge fsb draai ( +/- 250)
erg vaag.
Nog even over het vervangen van de mosfets op een Infinity, ik heb net Pierre-Ooord gesproken en volgens hem is het erg moeilijk om juiste mofets te vinden die op een ander bord werken, of anders om de juiste mosfets te vinden
Over dat UT gedoe, nou je het zo zegt, dit komt me idd bekend voor, volgens mij klapt ie er daarom bij mij ook uit als ik hoge fsb draai ( +/- 250)
Nog even over het vervangen van de mosfets op een Infinity, ik heb net Pierre-Ooord gesproken en volgens hem is het erg moeilijk om juiste mofets te vinden die op een ander bord werken, of anders om de juiste mosfets te vinden
Verwijderd
Waar zaten die mosfest ook alweer precies?
K dacht dat ik had gelezen dat ze rond het socket zitten?
K wil namelijk een fan erop laten blazen die in de zijkant van me kast zit.
Je weet toch hopelijk wel hoe mosfet's eruit zienVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 00:52:
Waar zaten die mosfest ook alweer precies?

Kleine zwarte blokjes met drie pootjes. Het zijn er 6, onder de CPU socket.
trouwens zijn er mensen die hier last hebben van Lock ups?! dus gewoon bam vast. en je ziet alleen je scherm nog en de muis beweegt niet meer en het toetsenbord en cpu doen ook niks meer. dus gewoon vastgelopen dus.
dit gebeurt heel onregelmatig. soms op de domste momenten. dus ben je aan het msn'en. BAM VAST. en als ik dik aan het gamen ben loopt ie vrijwel nooit vast.
dus ik weet niet waar het aan kan liggen. op zich zou je denken wat RAAR. maar als ik de 1/31 bios heb loopt ie om de haverklap vast
dus heb nu 1/24
doet het perfect op de paar vastlopers na dan.
ik draai gewoon 200 fsb @ mp 10
duss 2000mhz 
hij doet trouwens met gemak 250fsb
maar dan loopt ie ook soms vast.
dus als iemand iets weet tegen deze vastlopers dan hoor ik dat graag
dit gebeurt heel onregelmatig. soms op de domste momenten. dus ben je aan het msn'en. BAM VAST. en als ik dik aan het gamen ben loopt ie vrijwel nooit vast.
dus ik weet niet waar het aan kan liggen. op zich zou je denken wat RAAR. maar als ik de 1/31 bios heb loopt ie om de haverklap vast
dus heb nu 1/24
ik draai gewoon 200 fsb @ mp 10
hij doet trouwens met gemak 250fsb
dus als iemand iets weet tegen deze vastlopers dan hoor ik dat graag
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
200x10 is volgens mij 2000 mhz
Het zou idd kunnen. Ik heb er wel een 80mm fan voorhangen. Alleen vind ik het jammer dat deze niet 250 (of minimaal 240) out of the box trekt. Wat ik toch wel heb gelezen dat dit plankje dat wel zou kunnen. Dan had ik net zo goed bij mijn oude plank kunnen blijven (Die al ruim een jaar oud is en ook 220 trekt).Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 00:28:
Je zou eens kunnen kijken naar je temps van de mosfets. Ik had een probleem met complete vastlopers als ik 2x PiFast.bat achter elkaar draaide op 11x224. Nu heb ik sinks op de mosfets zonder fan en draai probleemloos 20xPiFast.bat op 11x226. De mosfets staan bekend om hun extreme warmte en kunnen daardoor wel eens problemen geven. Wat betreft het branden: als je brand, vraag je veel meer van je voeding. Zou me niks verwonderen dat hier ook een deel van je probleem zit.
Tja, voeding. Zie boven. Daar staan mijn waarden. Die leken me redelijk in orde eigenlijk. En van welke lijn wordt veel gesnoept tijdens een DVD'tje burnen? De cpu-load staat in principe op 0%!sapphire schreef op 05 mei 2004 @ 00:41:
idd, had ik ook met een gare voeding, zodra de brander opspinden reboote de pc
Over dat UT gedoe, nou je het zo zegt, dit komt me idd bekend voor, volgens mij klapt ie er daarom bij mij ook uit als ik hoge fsb draai ( +/- 250)erg vaag.
Over UT2004, dat ligt aan UT2004, want UT'99 doet het wel gewoon. Evenals 3dmark 2001se en 2003.
Verwijderd
The Doctor heeft wel gelijk.. Lage MP geeft minder load op de rest van je sys. Test daarom je fsb altijd met 10Smarron schreef op 04 mei 2004 @ 22:48:
[...]
Ja, dus? fsb testing gaat geloof ik altijd op deze manier. Hoger dan 235 komt hij niet. Dan maar eens de mp verhogen en testen. Zo kwam ik tot 10, daar draaide hij al niet meer stabiel, zelfs op 2volt niet. Daarom ben ik wat lager gaan zitten, 225 dus. Dan gaat het allemaal iets beter, alleen kreeg ik toen vage reboots tijdens het burnen. En UT2004 wil al helemaal niet draaien boven de 215.
Dan is de conclusie naar mijn mening toch duidelijk: plankje oc-ed niet lekker. Een hoge fsb + hoge mp trekt hij gewoon niet.
Ik ga het van de week nogmaals proberen. Alleen zal UT2004 zowieso niet lopen boven een fsb van 215. Daar baal ik wel van. Hopelijk is dat gefixed met een update.
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Verwijderd
UT is gewoon heel gevoelig. Omdat prima stable is betekend het nog niet dat wanneer ook de 3d kaart in de som wordt gevoegd het ook stabiel is.Smarron schreef op 05 mei 2004 @ 14:45:
Ik ga het van de week nogmaals proberen. Alleen zal UT2004 zowieso niet lopen boven een fsb van 215. Daar baal ik wel van. Hopelijk is dat gefixed met een update.
En idd, dat suckt
UT is gewoon vaag, ik kan op bv. 250x8,5 wel pifasten en 3dmarken en UT2K3 spelen maar bij UT2 klapte die er steeds uit

Bij mij loopt ie op een FSB van 225 hoor. Wel op een NF7-s maar toch.Smarron schreef op 05 mei 2004 @ 14:45:
UT2003 en UT2004 zijn zeer gevoelig voor overklokken. Dat is wat ik al heel snel merkte. Het maakt niet uit hoe stabiel je systeem soms wel niet is. De nieuwe UTs kunnen er soms toch niet tegen.
Wat meer Volt op de NB en CPU deed bij mij wonderen. Toen wilde UT wel eindelijk.
Verwijderd
Toch te hoog dan. Alle UT versies hebben dit btw. Ik ken het probleem, heb het zelf ook heel vaak gehad. Terug klokken helptsapphire schreef op 05 mei 2004 @ 23:01:
UT is gewoon vaag, ik kan op bv. 250x8,5 wel pifasten en 3dmarken en UT2K3 spelen maar bij UT2 klapte die er steeds uit
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag ook een Infinity omdat me Asus A7N8X Deluxe niks meer doet na een paar keer een processor te hebben verwisseld,is wel even wennen van Asus naar DFI.Smarron schreef op 04 mei 2004 @ 18:27:
Toch even mijn bevindingen over de Infinity + XP2500+Mobile.
+3,3V -> 3,25
+5V -> 4,97
+12V -> 11,91
-12V -> 12,25
Nadat ik mijn AMD mobile probeerde over te klokken met een fsb van 220 ging dat niet terwijl mijn Asus nog wel bootte op die snelheid,dus terug naar 210 en dat lukte wel en dus ff Pifast proberen maar dat gaf een vastloper,dus herstarten en met HW Doctor de temp controleren en kreeg toen piepjes en bleek dat mijn 12v lijn op 11v zat en heb toen de tweede voedingsstekker(P4) ook maar aangesloten want dat kon ik me nog herinneren uit dit topic en nu dus een stabiele 12V.
Ik vind alleen de temp van het systeem erg hoog,dat is nu zo 42 graden met de kast open en dat was ook al bij de processor op 1600Mhz,ik weet niet waar deze temp gemeten wordt maar de MCP-T chip is aardag warm ondanks dat er een kleine koelblokje op zit,de grote Ultra400 chip is gewoon koel,bij mijn Asus was de temp van mijn moederbord zo'n 28-30 graden bij een fsb van 210.
Die 12v connector zit er niet voor niks op
Ik heb het ook eens geprobeerd, zonder die 12v connector, maar dan daalt de 12v lijn op het bord inderdaad zo rond de 10,9 a 11v. En dat is niet fijn 
Over die temp, tsja, een goede flow over het bord en een grotere koeler op de southbridge zijn eigenlijk de enige oplossingen
Misschien een andere koeler op de northbridge, maar dat is lang niet noodzakelijk.
Over die temp, tsja, een goede flow over het bord en een grotere koeler op de southbridge zijn eigenlijk de enige oplossingen
Verwijderd
Ik vind het erg hoog de kast staat open terwijl bij de Asus de temp 30 graden was met de kast dicht,verder staat er nog een 120x120mm fan als intake te draaien en is de temp van de processor maar 32 graden.Exigence schreef op 06 mei 2004 @ 20:32:
Over die temp, tsja, een goede flow over het bord en een grotere koeler op de southbridge zijn eigenlijk de enige oplossingenMisschien een andere koeler op de northbridge, maar dat is lang niet noodzakelijk.
Dan lijkt het me eerder een brakke sensor. En vergeet niet dat als je je kast open hebt dat je airflow verkloot is
Verwijderd
Zet maar eens een fan op de SB en let op de casetemp. Volgens mij zit de sensor daar in de buurt of is de temp van de SB de temp van de case.
DIe sensor zit toch gewoon in die WInbond hardware monitoring chip? Zit idd naast je SB, boven je bios.
Edit:
Ik heb trouwens ook weer een DFI. Een Infinity dit keer. Het idiote is alleen dat hij niet in me case wil werken. Erbuiten vlekkeloos, erbinnen valt hij binnen de seconde uit. Zal wel kortsluitng zijn ergens, dsu ben case nu helemaal aan het schoonmaken en maak gelijk gebruik van de gelegenheid om het een en ander op te knappen eraan. Daarna maar eens voor de 3e keer inbouwen en kijken of het wel wil werken.
Results van mij kunnen dus nog even op zoch laten wachten
.
Edit:
Ik heb trouwens ook weer een DFI. Een Infinity dit keer. Het idiote is alleen dat hij niet in me case wil werken. Erbuiten vlekkeloos, erbinnen valt hij binnen de seconde uit. Zal wel kortsluitng zijn ergens, dsu ben case nu helemaal aan het schoonmaken en maak gelijk gebruik van de gelegenheid om het een en ander op te knappen eraan. Daarna maar eens voor de 3e keer inbouwen en kijken of het wel wil werken.
Results van mij kunnen dus nog even op zoch laten wachten
[ Voor 71% gewijzigd door Syzzer op 06-05-2004 22:04 ]
Verwijderd
Ik had laatst nog gelzen dat de plankjes uit china zeer nauwkeurig de temp weergeven terwijl die uit taiwan te hoog aflezen.
Nu hoop ik dat ik het niet vergis
Staat op xtreme indien je het wilt checken.
Veel geluk nog Syzzer
Nu hoop ik dat ik het niet vergis
Staat op xtreme indien je het wilt checken.
Veel geluk nog Syzzer
Hoi,
Ik ben nu van plan HD`s te kopen voor mijn LP Ultra B. De HD`s kan ik nu alleen aansluiten op mijn S-ATA. Ik was van plan om 2 HD`s van Hitachi 7K250 160GD te kopen en een Raptor WD360GD tbv. Windows Installatie. Mijn vraag is of iemand weet of ik op de Sil3114 die op de mobo zit een Raptor kan aansluiten een 2 Hitachi harde schijven die ik op raid 0 wil gaan draaien
Ik ben nu van plan HD`s te kopen voor mijn LP Ultra B. De HD`s kan ik nu alleen aansluiten op mijn S-ATA. Ik was van plan om 2 HD`s van Hitachi 7K250 160GD te kopen en een Raptor WD360GD tbv. Windows Installatie. Mijn vraag is of iemand weet of ik op de Sil3114 die op de mobo zit een Raptor kan aansluiten een 2 Hitachi harde schijven die ik op raid 0 wil gaan draaien
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Verwijderd
Die van mij komt uit China,een rev a staat er op het moederbord met daaronder een witte verf streep,is dat bij jullie ook zo of heb ik een rma bordje?
Verwijderd
Klopt, ik vind het ook maar raar.
Had ik ook altijd iets over gelezen maar dat weet ik totaal nimmer.
Je kan het altijd eens wegkrabben. Mss iemand die een dood bordje heeft met geen kans op rma.
Had ik ook altijd iets over gelezen maar dat weet ik totaal nimmer.
Je kan het altijd eens wegkrabben. Mss iemand die een dood bordje heeft met geen kans op rma.
Dit topic is gesloten.