Mijn mem trekt het niet zo laag, maar CPC krijgt niemand stable boven 220 zover ik gezien heb en vele al gewoon nooit stable.willy83 schreef op 26 maart 2004 @ 10:42:
Op wat hebben jullie de laatste 2 getallen staan van je geheugentimings?
bij mij staat het nu 5-2-2-2-2-9-12. is dit de reden waarom ik CPC niet aan kan zetten?
Ik dacht zelfs op 200 niet.
Ik geloof dat een van die laatste T(RC) is.
Daar onder staat dus CPC en nog een aantal opties, hoe staan die bij jullie?
Nou, ik had met m'n CH-5 toen 11-2-2-2-2 met CPC tot 255 en Serenity had @ 270 nog CPC aan. Ik kon heerlijk draaien @ 11-2-2-2-2 met CPC aan op 240 MHzVerwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 12:35:
[...]
Mijn mem trekt het niet zo laag, maar CPC krijgt niemand stable boven 220 zover ik gezien heb en vele al gewoon nooit stable.
Op wat stonden die laatste 2 getallen op dat moment? En de andere instellingen?
Verwijderd
Bij mij:willy83 schreef op 26 maart 2004 @ 10:42:
Op wat hebben jullie de laatste 2 getallen staan van je geheugentimings?
bij mij staat het nu 5-2-2-2-2-9-12. is dit de reden waarom ik CPC niet aan kan zetten?
Ik dacht zelfs op 200 niet.
Ik geloof dat een van die laatste T(RC) is.
Daar onder staat dus CPC en nog een aantal opties, hoe staan die bij jullie?
5
2
2
2
2
13
15
Ik heb op mijn LanParty met mijn Infineon PC2700 USA zelfs 11-2-2-2-2-9-12 CPC on dedraaid op 3.3V. Dat was vast en zeker niet 100% stable, maar ik kon iig pifasten. Single sided mem is AFAIK een must als je hoge snelheden CPC on wilt draaien.Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 12:35:
[...]
Mijn mem trekt het niet zo laag, maar CPC krijgt niemand stable boven 220 zover ik gezien heb en vele al gewoon nooit stable.
Op welke FSB snelheid was dat? en ik heb KHXPC3000 met BH-5 maar dan wel dualsided. Je Vmem moet wel wat omhoog als CPC aan zet toch?Syzzer schreef op 26 maart 2004 @ 14:31:
[...]
Ik heb op mijn LanParty met mijn Infineon PC2700 USA zelfs 11-2-2-2-2-9-12 CPC on dedraaid op 3.3V. Dat was vast en zeker niet 100% stable, maar ik kon iig pifasten. Single sided mem is AFAIK een must als je hoge snelheden CPC on wilt draaien.
Ik heb net even bios 31/1 met winflash geflashed en u staat er iederen keer als ik opstart:
(N24ID217.b02) evaluation romsip (of romchip?) - not for sale
en dan nog een paar getallen en letters tussen haakjes
weet iemand wat dit is, of dat er iets verkeerd zit
?
btw. wat is de volledige naam van die cpc functie want ik kan niet vinden wat afgekort cpc zou zijn
weet iemand wat dit is, of dat er iets verkeerd zit

btw. wat is de volledige naam van die cpc functie want ik kan niet vinden wat afgekort cpc zou zijn
[ Voor 17% gewijzigd door sapphire op 26-03-2004 15:35 ]
cpc = command per clock, staat ergens in dit of het vorige draadje beschreven, ik weet het ook niet meer.
Met je andere probleem kan ik je niet helpen...
Met je andere probleem kan ik je niet helpen...
toch bedankt 
Ik heb in de tussentijd ff een ander bios van de DFI site geplukt (de nieuwste die dr stond) en die met winflash dr in geflashed, maar volgens mij werkt het niet, de staat nog steeds dat ik versie 00 heb als ik boot, en in CPU-Z staat nog steeds versie 27/11/2003
Ik zou bijna zeggen dat Winflsh het niet doet.
Ik heb in de tussentijd ff een ander bios van de DFI site geplukt (de nieuwste die dr stond) en die met winflash dr in geflashed, maar volgens mij werkt het niet, de staat nog steeds dat ik versie 00 heb als ik boot, en in CPU-Z staat nog steeds versie 27/11/2003
je hebt het bios 27/02 met de romsip table van 31/01 te pakken.sapphire schreef op 26 maart 2004 @ 15:34:
Ik heb net even bios 31/1 met winflash geflashed en u staat er iederen keer als ik opstart:
weet iemand wat dit is, of dat er iets verkeerd zit?
Niks om je zorgen over te maken, tenzij hij niet lekker loopt.
Als dat zo is probeer dan ff het bios 27/02 met die andere romsip table.
(weet ff niet meer uit m'n hoofd welke dat nou was.
dit zijn dus wel betabiossen he? (mag niet zoveel uitmaken, maar gen support van DFI)
27/11/2003 is het laatste officiele bios, dus dat kan wel kloppen.sapphire schreef op 26 maart 2004 @ 16:55:
toch bedankt
Ik heb in de tussentijd ff een ander bios van de DFI site geplukt (de nieuwste die dr stond) en die met winflash dr in geflashed, maar volgens mij werkt het niet, de staat nog steeds dat ik versie 00 heb als ik boot, en in CPU-Z staat nog steeds versie 27/11/2003![]()
verder zijn er alleen nog maar beta biossen uitgekomen, als ik het niet verkeerd heb.
[ Voor 27% gewijzigd door _Droopy op 26-03-2004 17:01 ]
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
True_Droopy schreef op 26 maart 2004 @ 16:59:
[...]
27/11/2003 is het laatste officiele bios, dus dat kan wel kloppen.
verder zijn er alleen nog maar beta biossen uitgekomen, als ik het niet verkeerd heb.
Ik heb nu iets vreemds.
Ik dacht"kom op laat ik eens die bioschip eruit halen(de nieuwe) en de oude er weer in,en ...walla,hij start op
Heb dus na een ingeving m'n DFI weer aan de praat
Eerste wat ik doe is een officiële bios erin flashen,ben ik hopelijk van dat gedonder af dat ie straks weer niets doet.Oh ja! m´n xp1800 kreeg ik draaiend op 2,4Ghz met luchtkoeling samen met een pc2400 op 150Mhz,gaat wel harder dan m´n xp3000 die 1800
Affijn,bordje hoeft effe niet rma.
Ik dacht"kom op laat ik eens die bioschip eruit halen(de nieuwe) en de oude er weer in,en ...walla,hij start op

Heb dus na een ingeving m'n DFI weer aan de praat
Eerste wat ik doe is een officiële bios erin flashen,ben ik hopelijk van dat gedonder af dat ie straks weer niets doet.Oh ja! m´n xp1800 kreeg ik draaiend op 2,4Ghz met luchtkoeling samen met een pc2400 op 150Mhz,gaat wel harder dan m´n xp3000 die 1800
Affijn,bordje hoeft effe niet rma.
lol, die zat er dus standaard ook al op 
Ik had vrijvanmiddag dus heb ik ook maar ff me Antec TP 480 varvangen door de standaard 360watt psu van Chieftec die in me case zat, gelijk veel stabieleren voltages.
Maar ondanks alles wil het OCen nog voor geen meter opschieten
Ik had vrijvanmiddag dus heb ik ook maar ff me Antec TP 480 varvangen door de standaard 360watt psu van Chieftec die in me case zat, gelijk veel stabieleren voltages.
Maar ondanks alles wil het OCen nog voor geen meter opschieten
hmm wou over 2 wkn een infinity halen, maar als ik zo lees over een nieuwe revisie, dan wacht ik mooi
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
255Mhz CPC on was echt geen probleem hier anders..Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 12:35:
[...]
3D Mark: 260MHz
Pifast: 265MHz
Sandra: 270MHz
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 18:53 ]
Verwijderd
Wat doet CPC eigelijk???
Leg uit plz en voordelen ervan...
En om op 2400 mhz te draaien met een Barton 2500+
Welke voltages raden jullie dan aan???
Vcore= ?
Vdimm= ?
Vdd= ?
En welke FSB en multi gebruiken jullie om zover te komen?
Vcore= ?
Vdimm= ?
Vdd= ?
Verwijderd
De Bartons van de laatste tijd zijn gelokt en kan je het zelf dus uitrekenenVerwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 19:48:
Wat doet CPC eigelijk???
Vcore= ?
Vdimm= ?
Vdd= ?
2500+ heeft een MP van 11. 2400/11= +/- 218 FSB
Daarnaast ligt het aan je stepping hoeveel voltage je nodig hebt, iniedergeval moe je het wat verhogen om een goed stabiel systeem te krijgen
Verwijderd
Ik heb er een van voor week 39Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 19:52:
[...]
De Bartons van de laatste tijd zijn gelokt en kan je het zelf dus uitrekenen![]()
2500+ heeft een MP van 11. 2400/11= +/- 218 FSB![]()
Daarnaast ligt het aan je stepping hoeveel voltage je nodig hebt, iniedergeval moe je het wat verhogen om een goed stabiel systeem te krijgenZou zo zeggen probeer het uit
Verwijderd
Zoals je weet de strakste timings op je mem
en antuurlijk een zo hoog mogelijke FSB
. Alleen CPC weet ik niet precies, volgens mij een spciale feature op extra snelle settings?
CPC schijtn gewoon de 'command rate' setting te zijn. On is 1T en off is 2T. 1T leverd een aardige performancewinst op, dus als het kan, CPC on.
[ Voor 6% gewijzigd door Syzzer op 26-03-2004 21:40 ]
ow het is die setting
, had ik weer niet door met me duffe hoofd 
offtopic:
weet iemand of 15 uur droogtijd bij AS adhesive genoeg is ?
Heh, ja hoor. RUIM voldoende.sapphire schreef op 26 maart 2004 @ 22:01:
offtopic:
6uur is ook al ZAT. (naar mijn ervaring.)
Waarschijnlijk kun je het nog wel korter laten drogen.
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Verwijderd
man wat een commentaar 
meschien leuk voor een bench CPC (wat bij mij ook al nieteens lukte maar dat doet er niet toe) hij wil wou zijn systeem stable hebben niet bench en dan zul je met CPC on toch niet ver komen, of zijn er die toch 100% prime, 3Dmark enz. stable zijn met max oc @ CPC on?
meschien leuk voor een bench CPC (wat bij mij ook al nieteens lukte maar dat doet er niet toe) hij wil wou zijn systeem stable hebben niet bench en dan zul je met CPC on toch niet ver komen, of zijn er die toch 100% prime, 3Dmark enz. stable zijn met max oc @ CPC on?
Verwijderd
nouw, Lanparty terug naar tweakstore voor RMA ( zo dood als een pier in de verpakking)
kijk vanavond op de site, staat er
wat wordt er in zo geval gedaan? reparatie of levering van een nieuwe? iemand een idee..
nah, ga echt niet lopen dokken omdat het bord al kapot in de verpakking zat. kom op, iedereen klaagt over dat die mosfets zo dicht bij zitten.Diverse weerstanden rond de socket beschadigd.
Wordt gerepareerd door DFI.
Eventuele kosten zijn onbekend
wat wordt er in zo geval gedaan? reparatie of levering van een nieuwe? iemand een idee..
Verwijderd
Op het moment:Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 22:49:
man wat een commentaar

Zeer vreemd dat daar wel op word gereageerd door tweakstore!Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 23:18:
nouw, Lanparty terug naar tweakstore voor RMA ( zo dood als een pier in de verpakking)
[...]
nah, ga echt niet lopen dokken omdat het bord al kapot in de verpakking zat. kom op, iedereen klaagt over dat die mosfets zo dicht bij zitten.
heb nog steeds op geen enkele manier contact kunnen krijgen.
Verwijderd
Ik heb het ook gehad, maar toen was het nog niet bekend dat je die dingen sloopte met het monteren van watercooling. Volgens Tweakstore was DFI zeer tollerant en heeft toen het bord omgeruild.Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 23:18:
[...]
nah, ga echt niet lopen dokken omdat het bord al kapot in de verpakking zat. kom op, iedereen klaagt over dat die mosfets zo dicht bij zitten.
Hij is wel aardig, maar jammer dat je het plaatje zo groot moest plaatsen. Mag best wel wat kleiner.
Ik doe momenteel 224MHz met CPC aan. Stabiel genoeg voor PiFast en 3DMark.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 00:10 ]
kun je even zeggen welke sensors je aan welk deel hebt toegekend? want ik wist nieteens datk een northbridge sensor had
Verwijderd
224 mhz?!
Dat dee mijn 8rda rev1.1 met klein vdd modje ook
Van 1.6 naar 1.7VDD
Dat is zonder koeling op de mosfets ofzo?
Van 1.6 naar 1.7VDD
Verwijderd
Geen koeling op de mosfets, chipset op 1,9V, VCore op 2V en VDIMM op 3,3V en 11-2-2 CL2.5 timings met Twinmos El Cheapo dual channel. Momenteel aan het testen op 225.Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 01:06:
224 mhz?!
Van 1.6 naar 1.7VDD
Verwijderd
Lijkt me zo weinig voor de dfi infinity?
Zal nog wel veel ruimte in zitten, ik verwacht teminste een mooie 240
Ik heb op het nippertje mijn bestelde Infinity kunnen annuleren. Ik wil die nieuwe revisie.unfor schreef op 26 maart 2004 @ 23:49:
[...]
Zeer vreemd dat daar wel op word gereageerd door tweakstore!

Verwijderd
heb me zojuist een multimeter aangeschaft en ben aan het testen geslaan...
MBM zegt 10.82V voor de +12V
Multimeter zegt 12.43
MBM zegt 5.13V voor de +5V
Multimeter zegt 5.21
Dit is onder 100% load...
Om nu terug te komen op mijn probleem....
-> PC wil enkel werken met deze 2500+ en niet met mijn 3000+
deze 3000+ werkt nu al 2 dagen perfect in andere pc, dus aan de cpu ligt het niet.
RAM is 2 x 256MB Twinmos PC3200 BH5
-> werken perfect, voor dagelijks gebruik op 2.7v
Mobo is 2 dagen oud DFI Infinity met vantec iceberq op NB en koperen heatsink op SB. Dat zal het ook niet zijn denk ik...
HD is 120GB Maxtor jaartje of 2 oud inmiddels, nooit geen crash mee gehad en alle partities zijn error-loos...
OS is win xp pro
Voeding is dus Antec truecontrol 550W
Graka is nieuwe ATI 9600 Pro
Koeling is SLK900A met 92mm Zalman fan erop...
-> 33° volgens MBM onder volledige load (wat uiteraard niet klopt)
Probleem is dus dat als ik die 3000+ erin stop, ik kan loaden tot op windows desktop maar na enkele seconden valt de pc opnieuw uit...
Kan iemand me aub helpen???
mss ff timings of zo die niet volledig juist staan??
11-2-2-2, andere weet ik niet, en ik heb het dan vooral over die timings..
MBM zegt 10.82V voor de +12V
Multimeter zegt 12.43
MBM zegt 5.13V voor de +5V
Multimeter zegt 5.21
Dit is onder 100% load...
Om nu terug te komen op mijn probleem....
-> PC wil enkel werken met deze 2500+ en niet met mijn 3000+
deze 3000+ werkt nu al 2 dagen perfect in andere pc, dus aan de cpu ligt het niet.
RAM is 2 x 256MB Twinmos PC3200 BH5
-> werken perfect, voor dagelijks gebruik op 2.7v
Mobo is 2 dagen oud DFI Infinity met vantec iceberq op NB en koperen heatsink op SB. Dat zal het ook niet zijn denk ik...
HD is 120GB Maxtor jaartje of 2 oud inmiddels, nooit geen crash mee gehad en alle partities zijn error-loos...
OS is win xp pro
Voeding is dus Antec truecontrol 550W
Graka is nieuwe ATI 9600 Pro
Koeling is SLK900A met 92mm Zalman fan erop...
-> 33° volgens MBM onder volledige load (wat uiteraard niet klopt)
Probleem is dus dat als ik die 3000+ erin stop, ik kan loaden tot op windows desktop maar na enkele seconden valt de pc opnieuw uit...
Kan iemand me aub helpen???
mss ff timings of zo die niet volledig juist staan??
11-2-2-2, andere weet ik niet, en ik heb het dan vooral over die timings..
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 17:10 ]
Volgens mij weet niemand hier raad mee. Misschien eens met DFI mailen?
Oh, en over die timings.... het zou kunnen dat je geheugen 11-2-2-2 niet trekt.
Oh, en over die timings.... het zou kunnen dat je geheugen 11-2-2-2 niet trekt.
[ Voor 38% gewijzigd door Exigence op 27-03-2004 17:18 ]
Verwijderd
dat doet het al een tijdje nu, maar enkel met de 2500+ 
dit ook op 200-220 mhz maar dan 2.9v
Verwijderd
De ruimte is er wel uit met het Twinmos mem van € 80,- het setje. Het gaat me ook niet om de hoogste FSB maar de snelste PC.Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 02:14:
Lijkt me zo weinig voor de dfi infinity?
Ik ben nog aan het zoeken naar de beroemde BIOS met een VDIMM van 3.6V, als die al echt bestaat. Ik heb nog nergens iemand gezien die ook echt 3.6V op z'n mem had staan zonder mod. Heb nl. geen zin in modden met m'n 2 linker handen.
Je multimeter geeft wel meer aan dan MBM, maar waar meet je dat? En ik heb nog niet gelezen dat je de extra powerconnector hebt aangesloten. Zo ja, wat was het verschil dan op je 12V-lijn in MBM?Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 17:45:
dat doet het al een tijdje nu, maar enkel met de 2500+
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 21:34 ]
Zonder 12v powerconnector zal het 12v voltage gemeten in het BIOS zo'n 0,8v lager zijn. Op een molex gemeten is het altijd hoger als in het BIOS, dat komt niet omdat het bios onnauwkeurig is, maar omdat het moederbord een spanningsval veroorzaakt, op het moederbord zelf.
Verwijderd
Mijn ervaring tot nu toe is dat er vorige week totaal nergens op wordt gereageerd. Op mails wordt niet gereageerd. En de telefoon wordt gewoon niet opgenomen? Ik dacht dat het een professioneel bedrijf was? Ik heb er nu in ieder geval mijn twijfels over....unfor schreef op 26 maart 2004 @ 23:49:
[...]
Zeer vreemd dat daar wel op word gereageerd door tweakstore!
Verwijderd
Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 22:43:
[...]
Mijn ervaring tot nu toe is dat er vorige week totaal nergens op wordt gereageerd. Op mails wordt niet gereageerd. En de telefoon wordt gewoon niet opgenomen? Ik dacht dat het een professioneel bedrijf was? Ik heb er nu in ieder geval mijn twijfels over....
offtopic:
Als je in de buurt woont/bent (jah je woont een beetje ver weg
) dan even langs gaan, misschien wil iemand voor je even langs gaan ofzo iets dergelijks
Of wordt dat niet getoloreerd 
Als je in de buurt woont/bent (jah je woont een beetje ver weg

offtopic:
Eigenlijk wel heel erg ver off-topic, maar als je een keer bij tweakstore binnen bent geweest en je ziet wat de gast allemaal in zijn eentje moet doen, dan begrijp je ook waarom hij he tniet voor elkaar krijft iedereen te woord te staan. Hij heeft meer orders dan hij (en zijn winkeltje) aan kunnen als je het mij vraagt. Het zou me ook niets verbazen als zijn ziete vorige week dat als oorzaak had ...
Eigenlijk wel heel erg ver off-topic, maar als je een keer bij tweakstore binnen bent geweest en je ziet wat de gast allemaal in zijn eentje moet doen, dan begrijp je ook waarom hij he tniet voor elkaar krijft iedereen te woord te staan. Hij heeft meer orders dan hij (en zijn winkeltje) aan kunnen als je het mij vraagt. Het zou me ook niets verbazen als zijn ziete vorige week dat als oorzaak had ...
Ontopic:
Als het goed is heb ik van de week (weer) een DFI bordje. Als ik dan ook nog wat tijd kan vinden gaan we weer eens aan de slag
offtopic:
ik ga vd week wel ff langs.... wilde ik toch al doen...
*nix dan goeds over tweakstore*
maar ben gewoon nieuwsgierig
ik ga vd week wel ff langs.... wilde ik toch al doen...
*nix dan goeds over tweakstore*
maar ben gewoon nieuwsgierig
ontopic
uuuuh ontopic... ja.... uh... ik wacht nog op me DFI infinity....?

Ik heb vanochtend (dat was dus zaterdag) weer contact kunnen maken met tweakstore, hij is een week ziek geweest en ging nu weer bezig. aan het geluid op de achtergrond te horen had ie het smoordruk
[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 28-03-2004 01:36 ]
Verwijderd
Ik heb nu een A7N8X-X en wil nu overstappen op de Dfi Infinity
. Alleen heb ik als cpu cooler de Thermalright SP-97, die volgens www.thermalright.com , niet zal passen zonder de Neo Backplate. Kan iemand dit bevestigen, past hij niet of kun je gewoon de standaard backplate gebruiken? Als hij niet past weet iemand dan waar ik zo'n Neo Backplate kan krijgen?
Verwijderd
Staat in post op vorige paginaVerwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 21:29:
[...]
Je multimeter geeft wel meer aan dan MBM, maar waar meet je dat? En ik heb nog niet gelezen dat je de extra powerconnector hebt aangesloten. Zo ja, wat was het verschil dan op je 12V-lijn in MBM?
deze waarden zijn met de extra connector en met control center alle waarden op maximum...
Wacht tot eind april en mail dan naar een webshop waar ze de Infinity hebben of ze de nieuwe revisie al hebben. Daarop zouden componentjes die te dicht bij de gaten rond de socket zitten uit de weg zijn geplaatst. En sommige problemen die de huidige revisie heeft zullen ook opgelost zijn en bovendien zal de Vcore hoger kunnen (reden voor veel OC'ers om die nieuwe revisie te kopen).Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 11:40:
Ik heb nu een A7N8X-X en wil nu overstappen op de Dfi Infinity. Alleen heb ik als cpu cooler de Thermalright SP-97, die volgens www.thermalright.com , niet zal passen zonder de Neo Backplate. Kan iemand dit bevestigen, past hij niet of kun je gewoon de standaard backplate gebruiken? Als hij niet past weet iemand dan waar ik zo'n Neo Backplate kan krijgen?
Nou mensen ik heb er ook maar eentje besteld ik hoop dat ie een beetje snel geleverd wordt
Wat denken jullie ongeveer dat ik ga halen voor fsb met corsair xms pc 3200 cas2 ??

Wat denken jullie ongeveer dat ik ga halen voor fsb met corsair xms pc 3200 cas2 ??
*psnprofiles* Ioniq Electric 38kWh
Geen idee, ligt aan je mem chips en je proc denk ik.
btw. een opmerking, de plaatjes van de vmods op een Infinity doen het niet bij mij, is dat algemeen of alleen bij mij ?
btw. een opmerking, de plaatjes van de vmods op een Infinity doen het niet bij mij, is dat algemeen of alleen bij mij ?
Verwijderd
Het gerucht gaat dat ie april/mei uit gaat komen, maar wanneer ie in Nederland is weet nog niemand.Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 21:52:
En wnnr wordt die nieuwe Infinity verwacht? Kan ik er ergens wat over lezen?
Ik niet, maar ik boot ook errug weinig coldVerwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 21:21:
btw, hebben veel mensen hier problemen met met "cold booting"?
Verwijderd
Ben ook wel benieuwdVerwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 21:52:
En wnnr wordt die nieuwe Infinity verwacht? Kan ik er ergens wat over lezen?
mijn cold boot probleem is opgelost sinds datk geen rpm headers meer gebruik op het mobo.Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 21:21:
btw, hebben veel mensen hier problemen met met "cold booting"?
Verwijderd
Mijn bordje heeft het denk de geest gegeven. Liep ineens compleet vast tijdens msn (beeld bevroor) reset en het was alleen maar een piep van je memory doet het niet meer, heb toen beide memorysticks er appart in gehad en hetzelfde, daarna piepte hij ineens helemaal niet (met of zonder mem) en toen een andere bios-chip erin gegooid maar dit hielp ook niets. Het is dus waarschijnlijk of mijn cpu (lijkt me sterk 1.95Vcore @ 24xxmhz -40@interne diode) of mijn mobo welke ik de kans groter acht (zelfde als Serinity dus waarschijnlijk.)
Verwijderd
Is er dan nog wel erg veel markt voor? Het zijn toch de wat duurdere borden en vooral in gebruik door tweakers. Andere mensen kunnen net zo goed deze nu gewoon al halen. In mei is het nogal laat en dan echt goed leverbaar ben je in Juni beland. Dat is de zomervakantie en misschien zijn dan e 64bitters al wat goedkoper
Probeer anders weer je oude bioschip er weer in te stoppen,werkte bij mij!Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 22:23:
Mijn bordje heeft het denk de geest gegeven. Liep ineens compleet vast tijdens msn (beeld bevroor) reset en het was alleen maar een piep van je memory doet het niet meer, heb toen beide memorysticks er appart in gehad en hetzelfde, daarna piepte hij ineens helemaal niet (met of zonder mem) en toen een andere bios-chip erin gegooid maar dit hielp ook niets. Het is dus waarschijnlijk of mijn cpu (lijkt me sterk 1.95Vcore @ 24xxmhz -40@interne diode) of mijn mobo welke ik de kans groter acht (zelfde als Serinity dus waarschijnlijk.)
op hoge FSB vertrouw ik het niet meer,dus nu draai ik hooguit 235 met m'n dfi.
Verwijderd
Ik had 230x10,5, nb wc cooled en als je aan de 8erkant voelde kamer temp!Fern schreef op 28 maart 2004 @ 22:56:
[...]
Probeer anders weer je oude bioschip er weer in te stoppen,werkte bij mij!
op hoge FSB vertrouw ik het niet meer,dus nu draai ik hooguit 235 met m'n dfi.
zal het zo nog even proberen lukt het niet gaak maffuh.
Edit: bij dat reserver bios-chippie zie ik nog ffies mijn power lampie vna mijn case aangaan maar springt meteen weer uit, er gebeurt niks, druk reset, weer powerled ffies aan maar na 2 sec uit maar nu wel een piep van mem eror, met mijn oude bios-chip geen powerled die ff aan gaat voor de rest hetzelfde, dit is zonder geheugen erin als ik er geheugen in doe doet hij helemaal niks dus niet piepen niks.
edit2: hij begon nu toch te piepen na een tijdje
morgen ochtend weer een dag we hopen het beste maar.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 23:37 ]
Dat cold boot is echt verschrikkelijkquarantaine schreef op 28 maart 2004 @ 22:21:
[...]
mijn cold boot probleem is opgelost sinds datk geen rpm headers meer gebruik op het mobo.
RPM????!?!
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Het RPM-draadje van zijn fanmydogisgone schreef op 29 maart 2004 @ 00:27:
RPM????!?!
Oftewel: de fanmonitoring omzeilen.
hmzz ik heb helemaal geen fans aangesloten
Nee, andersom, begin april komt de nieuwe revisie uit en eind april zou deze in de winkels moeten liggen (lees maar terug). Het is maar een maand en dan is de A64 niet opeens half zo duur geworden en zitten jij en ik en de 99% van de mensen in dit topic nog met een AXP waarschijnlijk... De A64 is mij alleen nog wat te duur, €200 is de laagste prijs die ik zie en daar komt dan nog €~140 bovenop voor een goed mobo (bv. Shuttle AN50R).Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 22:24:
[...]
Is er dan nog wel erg veel markt voor? Het zijn toch de wat duurdere borden en vooral in gebruik door tweakers. Andere mensen kunnen net zo goed deze nu gewoon al halen. In mei is het nogal laat en dan echt goed leverbaar ben je in Juni beland. Dat is de zomervakantie en misschien zijn dan e 64bitters al wat goedkoperen interessanter om te kopen
Ik koop liever een Infinity eind april en nu een mobile 2400+ (weer een nieuwe IA t/m 1 april
Verwijderd
Mijn bordje weet niet meer wat hij wil, net boote hij weer met het standaard geheugen (na 2 andere soorten geprobeerd te hebben) zat in windows, blue screen en het gepiep van kan mem. niet vinden. compu uit, weer aan en booten. ging weer goed maar hoelang weet ik niet heb mijn Vmem nu op 3.04 in de hoop dat hij het nu wel volhoud, hiervoor 3.3Vmem.
de monitoring draad zelf , ik ben niet zot om een zware 80mm op een mobo header te hangenVerwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 00:34:
Ik plaats nooit een fan op het mobo...
Rechtstreeks op de molex is toch beter
nee, niet eens 
Ik heb alleen me proc koeler op me mobo zitten, 70mm dingetje trekt niet zoveel.
Ik had een tijdje geleden wel een 80mm op 1 van die headers onder het laagste pci slot aangesloten, en toen deed me mbo helemaal niet meer
Ik heb alleen me proc koeler op me mobo zitten, 70mm dingetje trekt niet zoveel.
Ik had een tijdje geleden wel een 80mm op 1 van die headers onder het laagste pci slot aangesloten, en toen deed me mbo helemaal niet meer
Wat meet het moederbord in de bios bij jullie als je hem op 2,0V instelt?
Bij mij rond de 1,95V
Bij mij rond de 1,95V
Verwijderd
Ik heb mijn fans bij mijn elektroboer gekocht.quarantaine schreef op 29 maart 2004 @ 13:23:
[...]
de monitoring draad zelf , ik ben niet zot om een zware 80mm op een mobo header te hangen
Sunon's zonder rpm wire en geen mogelijkheid op het pcb om eentje aan te sluiten.
Toch niet zoals bij sommige papst
Wel heb ik al veel heatsinks bij elkaar gezocht want die infinity heeft blijkbaar veel heete/warme chips

Gepost door Lastviking@xtreme
Ik zie geen fout 
Erg veel warme chips valt ook wel mee, bij mijn LanParty werden alleen die rode heet. De rest bleef gewoon lauw als ik een beetje flow in me kast had ...
Erg veel warme chips valt ook wel mee, bij mijn LanParty werden alleen die rode heet. De rest bleef gewoon lauw als ik een beetje flow in me kast had ...
Mmmmmm wordt je batterij echt zo warm dan, lijkt mij niet.
ik heb net ff een beetje lopen proberen met een fsb van 250 
hij wilde zelfs 3dmark draaien
hehe 
maar ja 250 fsb draaien.. is niet echt veilig denk ik.
hij wilde zelfs 3dmark draaien
maar ja 250 fsb draaien.. is niet echt veilig denk ik.
[ Voor 22% gewijzigd door mydogisgone op 29-03-2004 19:37 ]
Verwijderd
Volgens mij is dat ook gewoon de gele behuizing v.d batterij, en niet een "dit wordt warm" punt op 't mobo....willy83 schreef op 29 maart 2004 @ 19:35:
LOL, dat is gewoon het batterijhoudertje, dat heeft hij er niet zelf bijgezetwilly83 schreef op 29 maart 2004 @ 19:35:
Edit: moet vaker F5 drukken

[ Voor 8% gewijzigd door Syzzer op 29-03-2004 19:57 ]
hmm,rev A........geen s-ata
Ik zie het al
[ Voor 13% gewijzigd door Fern op 29-03-2004 22:35 ]
Kunnen jullie even mij zeggen wat voor revisie jou LANPARTY NFII ULTRA B is ?
Mijn is Rev.AA0 ( de eerste denk ik ) jamer want er is nu revisie AC0 en mijn mobo heb ik nog niet eens voor 6 weken gekocht
http://forums.amdmb.com/s...ad.php?s=&threadid=307618
Deze info over revisie staat op de Printer port R.AA0
Mijn is Rev.AA0 ( de eerste denk ik ) jamer want er is nu revisie AC0 en mijn mobo heb ik nog niet eens voor 6 weken gekocht
http://forums.amdmb.com/s...ad.php?s=&threadid=307618
Deze info over revisie staat op de Printer port R.AA0
[ Voor 37% gewijzigd door SlowikPL op 29-03-2004 20:30 ]
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
4 SATA pporten? -> Ultra ('revA')
4 IDE poorten? -> UltraB ('revB')
4 IDE poorten? -> UltraB ('revB')
Verwijderd
Het heeft idd geen nut de batterij te koelen 
Tot welke stap je koelt zal afhankelijk zijn van hoe extreem je bezig bent.
Ik heb zeker 10 mosfetheatsinks van 3cm hoog.
Een klein hoopje ramsinks.
Zal wel goed zijn zekers.
Als ik dan geen 250 haal verkoop ik het bord onmiddelijk voor een rev2.
Goed ik heb het mobo nu al enkele uurtje in mn bezit.
Ik haald single channel (ander latje is stuk) 245 prime stable
3.3Vdim and 1.9 VDD and NB voelt niet heet aan.
250 geeft error binne de minuut...
Dit kan wel eens betere met mosfet cooling en/of andere bios hoewel ik schrik heb voor een corupt bios!
http://service.futuremark.com/compare?2k1=7709544
Dit kan wel eens betere met mosfet cooling en/of andere bios hoewel ik schrik heb voor een corupt bios!
[ Voor 171% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 03:16 ]
Als je echt bang bent voor een corrupte bios, bestel d'r dan ff een voor je gaat flashen.Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 20:53:
Het heeft idd geen nut de batterij te koelen
lijkt mij de meest handige oplossing.
Mja ik vind dat ie er wel eentje vergeet die step 1 is 
Ik heb ff het plaatje aangepast met een blauw cirkeltje.

Dat ding is ech gruwelijk heet. Het schijnt te maken te hebben met de voltageregeling van het geheugen. Ik had er iig een mooi plekje van op me vinger toen ik er ff aan voelde (3 volt door me mem).
Ik heb ff het plaatje aangepast met een blauw cirkeltje.

Dat ding is ech gruwelijk heet. Het schijnt te maken te hebben met de voltageregeling van het geheugen. Ik had er iig een mooi plekje van op me vinger toen ik er ff aan voelde (3 volt door me mem).
[ Voor 7% gewijzigd door gri- op 31-03-2004 20:57 ]
Verwijderd
Kan ik ook uit een andere nf² mobo die chip eruit halen en dan hotflashen?_Droopy schreef op 31 maart 2004 @ 18:25:
[...]
Als je echt bang bent voor een corrupte bios, bestel d'r dan ff een voor je gaat flashen.
lijkt mij de meest handige oplossing.
Maakt het maw uit uit welke merk nf² het komt, of zelfs een niet nf400 mobo (een gewoone nf² dus geen via

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 22:37 ]
Het lijkt mij dat er een werkend BIOS van het juiste mobo op de chip moet staan om te kunnen flashen naar een andere versie. Afgezien van wat er op de chip staat zijn ze natuurlijk in principe uitwisselbaar (Winbond 512 KB chipje oid...).Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 22:36:
[...]
Kan ik ook uit een andere nf² mobo die chip eruit halen en dan hotflashen?
Maakt het maw uit uit welke merk nf² het komt, of zelfs een niet nf400 mobo (een gewoone nf² dus geen via?
Ik zou niet proberen een chipje van een ander mobo erin te doen, ookal is het chipje van hetzelfde type.
[ Voor 10% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-04-2004 04:35 ]
1-31 of 2-17 die laatste deed t bij mij helemaal niet lekker maar sommige mensen draaien er gewoon goed mee.Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 10:10:
Wat is de snelste bios voor de Lanparty over het algemeen?
Klein beetje offtopic, zijn er redenen om geen NFII-Ultra AL te kopen wanneer je het volgende van plan bent:
Een beetje overklokken met een mobile 2600+ gekoeld door een Zalman 7000aCu koeler (past da?). Heb niet zoveel piekjes en dit bordje kan nogal goedkoop uit de states komen (77 dollar op newegg). Ik dacht zelf dat dit (gezien de features) mooi mee kon komen met de lanparty en inifinity. Heb ik wat gemist of overgeslagen?
Een beetje overklokken met een mobile 2600+ gekoeld door een Zalman 7000aCu koeler (past da?). Heb niet zoveel piekjes en dit bordje kan nogal goedkoop uit de states komen (77 dollar op newegg). Ik dacht zelf dat dit (gezien de features) mooi mee kon komen met de lanparty en inifinity. Heb ik wat gemist of overgeslagen?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Ik dach dat de AL versie aardig verouderd was en niet zo geweldig overclocked, denk dat je dan beter een infinity kan kopen.
de AL overclockt niet zo goed en newegg stuurt niet naar NL geloof ikwoutur schreef op 02 april 2004 @ 22:34:
Klein beetje offtopic, zijn er redenen om geen NFII-Ultra AL te kopen wanneer je het volgende van plan bent:
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Owkee
Het moederbordje hierheen laten komen gebeurd door mijn zus, die op vakantie naar de states gaat. Maar toch bedankt voor je tip.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
suks, is reeds gepost, je kan beter voor 50 euro een shuttle 35n kopen in het geval van deze keuze.NFII-Ultra AL
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Game over !
[ Voor 92% gewijzigd door SlowikPL op 06-04-2004 11:04 ]
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Ik snap de relevantie niet geheel met dit topic..... *spam*
Post het dan in het DDR topic ofzo
ps: mja.... wil ik ook wel.... maaruh... ken et niet betalen momenteel
Post het dan in het DDR topic ofzo
ps: mja.... wil ik ook wel.... maaruh... ken et niet betalen momenteel
Verwijderd
De infinity heeft een 4mb groote bios chip terwijl de meeste nf² 2mb chips hebben.
Abit nf7 heeft wel 4mb bios chip.
Iemand die toevallig een dood nf7 heeft en er bereid afscheid te nemen van zijn bios chip?
Iemand die toevallig een dood nf7 heeft en er bereid afscheid te nemen van zijn bios chip?
Of je haalt / bestelt er één bij de tweakstore voor €5Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 17:29:
De infinity heeft een 4mb groote bios chip terwijl de meeste nf² 2mb chips hebben.
Hoeveel weken/maanden zul je dan moeten wachten tot je überhaupt een reactie krijgt, laat staan dat je bestelling geleverd wordt??? De telefoon word niet beantwoord en e-mail ook niet; éindelijk staat er op de website een bericht, namelijk dat er geen orders meer aangenomen worden i.v.m. een reorganisatie. Alleen de winkel in Rotterdam blijft open. Het zou mij niets verbazen als je nog steeds via de site bestellingen kunt doen en dan een geautomatiseerde orderbevestiging krijgt. Vervolgens zullen mensen hun geld overmaken en na een tijd erachter komen dat ze een tripje naar Rotterdam moeten maken omdat er geen enkele andere mogelijkheid is om je geld terug te krijgen (ik had mijn order 2 weken geleden geannuleerd).Syzzer schreef op 07 april 2004 @ 17:44:
[...]
Of je haalt / bestelt er één bij de tweakstore voor €5.
(Was laatst iemand die een bestelling van over de 300 euro vooruitbetaald had hier op 't forum...

Maar voor zo'n bios-chipje zul je toch echt naar die winkel in Rotterdam moeten, wil je geholpen worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 07-04-2004 19:12 ]
Verwijderd
Klopt, echt belachelijk dat ie niet even een klein mailtje terug stuurt. Ik bestel er nooit meer wat in ieder geval.Aham brahmasmi schreef op 07 april 2004 @ 19:09:
[...]
Hoeveel weken/maanden zul je dan moeten wachten tot je überhaupt een reactie krijgt, laat staan dat je bestelling geleverd wordt??? De telefoon word niet beantwoord en e-mail ook niet; éindelijk staat er op de website een bericht, namelijk dat er geen orders meer aangenomen worden i.v.m. een reorganisatie. Alleen de winkel in Rotterdam blijft open. Het zou mij niets verbazen als je nog steeds via de site bestellingen kunt doen en dan een geautomatiseerde orderbevestiging krijgt. Vervolgens zullen mensen hun geld overmaken en na een tijd erachter komen dat ze een tripje naar Rotterdam moeten maken omdat er geen enkele andere mogelijkheid is om je geld terug te krijgen (ik had mijn order 2 weken geleden geannuleerd).![]()
![]()
![]()
(Was laatst iemand die een bestelling van over de 300 euro vooruitbetaald had hier op 't forum...)
Maar voor zo'n bios-chipje zul je toch echt naar die winkel in Rotterdam moeten, wil je geholpen worden.Stuur anders een mail naar Reichelt of een andere plek waar ze de Infinity/Lanparty verkopen.
ff offtopic verdergaan : ik heb er ook besteld en nu al terug afgezegtVerwijderd schreef op 07 april 2004 @ 19:19:
[...]
Klopt, echt belachelijk dat ie niet even een klein mailtje terug stuurt. Ik bestel er nooit meer wat in ieder geval.
ik had er speciaal besteld zodat ik alles snel zou hebben... , vroeger was er dan toch een betere service imho
Reorganisatie was echt nodig, ik heb voor de rest nix met die shop te maken,
Tweakstore zit wat achteraf om het huis tuin en keuken publiek te mijden (met de bekende *me printer doet het niet, ik wil een pc kopen* vraagjes.
Door de populariteit van de shop is het momenteel in zijn huidige vorm niet te bolwerken om alles netjes af te handelen. De eigenaar werkt zich 3 slagen in de rondte (lees: met werkdagen van vaak 19 uur)
Vandaar de reorganisatie. Hij heeft echter nog plannen genoeg en over een tijdje zal je waarschijnlijk verbaast staan van de prijzen mbt modspullen die er geleverd kunnen worden. (rechtstreeks van de fabriek)
mvg: een klant die maar es langs gegaan is
/dit had ik gepost bij een IA waar ook klachten waren.....
Tweakstore zit wat achteraf om het huis tuin en keuken publiek te mijden (met de bekende *me printer doet het niet, ik wil een pc kopen* vraagjes.
Door de populariteit van de shop is het momenteel in zijn huidige vorm niet te bolwerken om alles netjes af te handelen. De eigenaar werkt zich 3 slagen in de rondte (lees: met werkdagen van vaak 19 uur)
Vandaar de reorganisatie. Hij heeft echter nog plannen genoeg en over een tijdje zal je waarschijnlijk verbaast staan van de prijzen mbt modspullen die er geleverd kunnen worden. (rechtstreeks van de fabriek)
Verwijderd
Mwoah, no offence, maar na deze reorganisatie zal ie het niet zo druk meer hebben denk ik.. Geen hond die er nog wat haalt namelijk. Zonde, want het is een goeie shop en OC-Shop is ook niet echt super meer. Nu is zn kans juist en dan dit.Vandread schreef op 07 april 2004 @ 19:35:
Reorganisatie was echt nodig, ik heb voor de rest nix met die shop te maken,
ook maar even offtopic
ik heb er ook besteld en vooruit betaald wat bevestigt is.
heb ze op gebelt en gemailt maar geen reacties terug gehad.
als tweakstore het erg druk heeft kunnen ze dan niet op hun site en bericht plaatsen dat er door omstandigheden alles wat langer gaat duren.
krijg je niet zoveel misverstanden en boze mensen, lijkt mij.
ik heb er ook besteld en vooruit betaald wat bevestigt is.
heb ze op gebelt en gemailt maar geen reacties terug gehad.
als tweakstore het erg druk heeft kunnen ze dan niet op hun site en bericht plaatsen dat er door omstandigheden alles wat langer gaat duren.
krijg je niet zoveel misverstanden en boze mensen, lijkt mij.
zoals er staat werkt ie nogal veel.... dat hou je niet vol.... dus *nu is zijn kans* is een onzin opmerking.... maarja voor de rest zal et allemaal wel goedkomen... als ik me mainboard + voeding maar krijg 
//// Zullen we het hier dan maar bij laten? anders krijg je een heel topic vol en dat is niet de bedoeling
voor meer gebeuren:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/5129
//// Zullen we het hier dan maar bij laten? anders krijg je een heel topic vol en dat is niet de bedoeling
voor meer gebeuren:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/5129
[ Voor 32% gewijzigd door Vandread op 07-04-2004 22:21 ]
Dit topic is gesloten.